Die sealskinz heb ik dus ook mee, en die gaan morgen aan. Had ook een keer mn laarzen naast de motor gezet en ondertussen was dr een stortbui geweest. Tot nu toe zijn ze dus meer om te dragen als mn laarzen al nat zijn. Want je doet ze niet aan als de zon nog schijnt zeg maar.kneusteun schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 20:20:
Broek in, en sealskin sokken tegen water 👌
Ik heb vd week ook bijna schade gereden met de motor. Stepje van de duo stond uitgeklapt (ik gebruik die dus nooit...), daarmee bleef ik nét haken achter de schutting waardoor ik bijna met de voorkuip tegen de schuur van de buren viel, ik kon 't nog net tegenhouden.... Fyi, je moet 't zo zien dat ik vanuit mijn achtertuin via een 1.50m brede schuttingdeur de steeg van ~1m breed in draai. Dan kun je dus zomaar achter zo'n stepje blijven hangen...
* Destruction heeft geheel volgens traditie nu de stepjes eraf geschroefd. Zoals ik al schreef gebruik ik die toch nooit, en als ik ze wel een keer nodig denk te hebben zitten ze er ook zo weer op natuurlijk
Verder staat 't ding de laatste tijd meer stil dan me lief is. Hopelijk binnenkort weer wat meer tijd om nog wat kilometers op 't hok te zetten voor de tijd weer aanbreekt dat er van die zoutzooi op de weg ligt want dan laat ik 'm liever in de schuur staan (zonder discussie weer te willen aanslingeren, dat vind ik zonde van deze motor)
Tegelijkertijd overweeg ik een motorscooter ipv de afgelopen week verkochte snorbak die ik nog had, en is ook de zoektocht naar een pekelbak weer voorzichtig opgepakt
* Destruction heeft geheel volgens traditie nu de stepjes eraf geschroefd. Zoals ik al schreef gebruik ik die toch nooit, en als ik ze wel een keer nodig denk te hebben zitten ze er ook zo weer op natuurlijk
Tegelijkertijd overweeg ik een motorscooter ipv de afgelopen week verkochte snorbak die ik nog had, en is ook de zoektocht naar een pekelbak weer voorzichtig opgepakt
[ Voor 11% gewijzigd door Destruction op 12-08-2025 23:33 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Alleen? Of met anderen? (Gewoon nieuwsgierig)Aikon schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 19:40:
Groeten uit Lapland. Ik heb de TET noordelijk nu uitgespeeld. Denk 6500km gehad nu, nog 1-2 daagjes naar de Noordkaap over asfalt. Zal later wel meer posten. Geen 1 camping aangedaan meer in Finland. Wat een prachtige natuur hier, perfect om te wildkamperen.
Het ongeveer laatste stuk TET is ook het mooiste, Tsarmitunturi Wilderness Area. Had nog 1 liter in de tank, 345km zonder pomp. Zo ongelooflijk veel niks.
[Afbeelding]
Alleen. Maar kom natuurlijk wel mensen tegen. Maar niet veel tetters, 2 of 3x pas. Wel met een bunk a biker de wrc rally bezocht, en toen met wat dames uit de pub een weekend wezen zeilen. En bij iemand vd bmw club geweest. Dat maak je met een ander erbij niet mee. Maar ook vaak alleen wildkamperen. Niet erg. Afwisseling is fijn.Hkuit schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 23:54:
[...]
Alleen? Of met anderen? (Gewoon nieuwsgierig)
T lijkt nu droog na 14 uur regen. Ik ga maar eens in de bosjes kakken en naar Kirkenes.
[ Voor 8% gewijzigd door Aikon op 13-08-2025 06:53 ]
Wat ik met mijn VStrom doe als ie op de bok staat: beide handen aan het stuur, dan een ruk naar achter, en in het momentum 'm er naar voren af duwen. Werkt voor mij prima, en mijn VStrom is ook geen hele lichte motor. Wellicht helpt het voor jou ookChevy454 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:13:
[...]
Met de CBR en de GT ging/gaat dat, met de RT lukt me dat voor geen meter. Heb het geprobeerd maar nope. Moet gewoon linkerhand op het stuur, rechterhand bij de hendel voor op te tillen pakken en naar voren schuiven. (In plaats van beide handen op het stuur)
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Gaaf, ben benieuwd naar je andere verhalen. Deze trip staat op mijn bucketlist, ook als solo-avontuur.Aikon schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 19:40:
Groeten uit Lapland. Ik heb de TET noordelijk nu uitgespeeld. Denk 6500km gehad nu, nog 1-2 daagjes naar de Noordkaap over asfalt. Zal later wel meer posten. Geen 1 camping aangedaan meer in Finland. Wat een prachtige natuur hier, perfect om te wildkamperen.
Het ongeveer laatste stuk TET is ook het mooiste, Tsarmitunturi Wilderness Area. Had nog 1 liter in de tank, 345km zonder pomp. Zo ongelooflijk veel niks.
[Afbeelding]
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Mijn rijmaat zit op dit moment rondom vadso.Aikon schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 06:52:
[...]
Alleen. Maar kom natuurlijk wel mensen tegen. Maar niet veel tetters, 2 of 3x pas. Wel met een bunk a biker de wrc rally bezocht, en toen met wat dames uit de pub een weekend wezen zeilen. En bij iemand vd bmw club geweest. Dat maak je met een ander erbij niet mee. Maar ook vaak alleen wildkamperen. Niet erg. Afwisseling is fijn.
T lijkt nu droog na 14 uur regen. Ik ga maar eens in de bosjes kakken en naar Kirkenes.
Is begonnen in Noorwegen en gaat lekker door heel Scandinavië heen. Is ook al bijna 2 maand onderweg ondertussen!
Klopt, broek in de boots is een crosser dingetje. Dus de (meeste) crossbroeken zijn smal onderaan om in je laars te passen.Barista schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 20:54:
Broek erin/broek erover. Dat vraagt wel gewoon om nieuwe gear toch? Is niet altijd een keuze zegmaar als je al een broek hebt.
Voordat ik een crossbroek kocht reed ik met mijn jeans en mijn enduro laarzen. Broek ook in de laarzen gefrot. Dat ging altijd irriteren omdat het net te veel stof op een frotje was.
Crossbroeken hebben overgings ook nooit bescherming er in zitten, dus ben je ook aan de beurt voor kniebeschermers, en eventueel ook losse heupbeschermers.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Naja, ik heb een pando moto onder mijn crossbroek, als ik dan een keer met een flinke snelheid op het asfalt ga heb ik in ieder geval nog iets van bescherming.
Gek genoeg is zo'n legging nog best koel.
Gek genoeg is zo'n legging nog best koel.
Mijn zoektocht gaat verder. Ik heb met wat hulp van AI wat rekensommetjes opgezet. Die vertellen mij dat ten opzichte van mijn huidige woon-werk vervoer (de Twin en de CB) een nieuwe CB125F á 3799 dealerprijs nét niet quitte speelt. Waarschijnlijk pas na 9 jaar en dat is niet kort genoeg om echt een verschil te maken.
Ik ga dan uit van 30km woon-werk retour, die reis maak ik 6x per week (op maandag 2x ivm opgebroken schema). Zou ik meer rijden scheelt het uiteraard meer, maar ik reken dus met 180km per week. Het verschil is dan puur op onderhoud en brandstof, ik reken hierbij met duitse prijzen want ik haal mijn jerrycans over de grens. Ik ga dus niks inruilen/wegdoen.
Zou ik een goedkopere CB125F vinden (modeljaar 2023-2025) van nét voor de introductie van het TFT model, dan spaar ik maximaal omdat die een lagere aanschaf zullen hebben maar verder gelijke voordelen. Bovendien weinig risico door lange garantie en weinig groot onderhoud. Helaas weet de rest van NL dat ook dus ze zijn nergens meer te krijgen.
Dan blijft nog als optie over een modeljaar daarvóór vanaf ruwweg 2013. Die zijn minder zuinig (max 1 op 40 ipv 1 op ~65) in reëel verbruik maar de aanschaf is ook lager. Ik vind dan o.a. deze:
https://barbiermotorsport...s/#honda-cbf-125-m1594475
die voor zover ik kan nagaan al een jaartje te koop staat bij barbier en weinig populariteit lijkt te genieten. De vraagprijs lijkt me best hoog gezien het model en de kilometers, maar misschien telt reputatie ook mee? Iemand ervaring met die mensen?
Ik heb barbier nog niet gebeld, maar vind nu ook deze:
https://www.motoroost.nl/...-rijbewijs-11-kw/3122974/
en die heb ik wél gesproken. Ik zou hem voor 2250 mogen meenemen, ding heeft 3000km terug oliebeurt gehad dus dat moet dan wel weer even gebeuren....
Ik ga dan uit van 30km woon-werk retour, die reis maak ik 6x per week (op maandag 2x ivm opgebroken schema). Zou ik meer rijden scheelt het uiteraard meer, maar ik reken dus met 180km per week. Het verschil is dan puur op onderhoud en brandstof, ik reken hierbij met duitse prijzen want ik haal mijn jerrycans over de grens. Ik ga dus niks inruilen/wegdoen.
Zou ik een goedkopere CB125F vinden (modeljaar 2023-2025) van nét voor de introductie van het TFT model, dan spaar ik maximaal omdat die een lagere aanschaf zullen hebben maar verder gelijke voordelen. Bovendien weinig risico door lange garantie en weinig groot onderhoud. Helaas weet de rest van NL dat ook dus ze zijn nergens meer te krijgen.
Dan blijft nog als optie over een modeljaar daarvóór vanaf ruwweg 2013. Die zijn minder zuinig (max 1 op 40 ipv 1 op ~65) in reëel verbruik maar de aanschaf is ook lager. Ik vind dan o.a. deze:
die voor zover ik kan nagaan al een jaartje te koop staat bij barbier en weinig populariteit lijkt te genieten. De vraagprijs lijkt me best hoog gezien het model en de kilometers, maar misschien telt reputatie ook mee? Iemand ervaring met die mensen?
Ik heb barbier nog niet gebeld, maar vind nu ook deze:
https://www.motoroost.nl/...-rijbewijs-11-kw/3122974/
en die heb ik wél gesproken. Ik zou hem voor 2250 mogen meenemen, ding heeft 3000km terug oliebeurt gehad dus dat moet dan wel weer even gebeuren....
[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 13-08-2025 09:51 ]
Dat deed ik ook maar ik denk, omdat ik verkeerd stond, dat ik hem naar rechtsvoor heb geduwd en teveel inertie had en hem over het zwaartepunt rechts heb geduwd.BM schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 07:17:
Wat ik met mijn VStrom doe als ie op de bok staat: beide handen aan het stuur, dan een ruk naar achter, en in het momentum 'm er naar voren af duwen. Werkt voor mij prima, en mijn VStrom is ook geen hele lichte motor. Wellicht helpt het voor jou ook
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Zo'n RT heeft een eigen zwaartekrachtveld, je kwam te dichtbij en toen trok hij de aarde aanChevy454 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 09:31:
[...]
Dat deed ik ook maar ik denk, omdat ik verkeerd stond, dat ik hem naar rechtsvoor heb geduwd en teveel inertie had en hem over het zwaartepunt rechts heb geduwd.
Het is enkel mijn eigen ervaring, maar ik ben er 1 keer geweest en ben na een paar minuten alweer naar buiten gelopen. Het aantal motoren wat buiten op de parkeerplaats door zowel klanten als verkopers hoog in de toeren werd getrokken was niet meer op 1 hand te tellen.HTT-Thalan schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 09:26:
Daarnaast stonden de motoren binnen letterlijk kuip aan kuip en leek het mij een kwestie van zoveel mogelijk motoren zo snel mogelijk doorschuiven.
Ik zou er zelf nooit een motor van kopen maar opnieuw, dat is enkel mijn eigen persoonlijke ervaring, mogelijk heeft iemand anders wel hele goede ervaringen.
Vermoeidheid zal ook een rol hebben gespeeld.HTT-Thalan schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 09:35:
Zo'n RT heeft een eigen zwaartekrachtveld, je kwam te dichtbij en toen trok hij de aarde aan.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ik heb ze ondertussen wel gesproken en inderdaad, vooral handel. Prijs is niet onderhandelbaar, daarvoor krijg je veel kilometers, nul historie en de beloofde garantie "ja" in de advertentie krijg je er in de praktijk helemaal niet bij, daarvoor moet je weer een garantiepakket kopen. Ik loop hier dus digitaal ook van weg.UTwizard schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 09:58:
[...]
Het is enkel mijn eigen ervaring, maar ik ben er 1 keer geweest en ben na een paar minuten alweer naar buiten gelopen. Het aantal motoren wat buiten op de parkeerplaats door zowel klanten als verkopers hoog in de toeren werd getrokken was niet meer op 1 hand te tellen.
Daarnaast stonden de motoren binnen letterlijk kuip aan kuip en leek het mij een kwestie van zoveel mogelijk motoren zo snel mogelijk doorschuiven.
Ik zou er zelf nooit een motor van kopen maar opnieuw, dat is enkel mijn eigen persoonlijke ervaring, mogelijk heeft iemand anders wel hele goede ervaringen.
offtopic:
@HTT-Thalan Ik weet niet hoe jij AI inzet, maar tot nu toe heb ik er niet betrouwbaar mee kunnen rekenen. Ik zou simpelweg Excel erbij pakken, en de aanschafprijs, afschrijving, vaste lasten (belasting, verzekering) en operationele kosten in zetten. Dan zie je snel genoeg waar het omslagpunt zit
@HTT-Thalan Ik weet niet hoe jij AI inzet, maar tot nu toe heb ik er niet betrouwbaar mee kunnen rekenen. Ik zou simpelweg Excel erbij pakken, en de aanschafprijs, afschrijving, vaste lasten (belasting, verzekering) en operationele kosten in zetten. Dan zie je snel genoeg waar het omslagpunt zit
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Een gedetailleerde prompt doet veel, maar ik begrijp en deel je voorzichtige instelling. De berekening is goed onderbouwd met uitleg en achtergrond, dus ik denk dat hij wel klopt. Ik heb o.a. rekening gehouden met belasting/verzekering, mogelijk onderhoud/vervangingen, aanschafprijs, reëel praktijkverbruik en het feit dat hij ernaast komt, niet plaats ván een bestaande motor.DrivinUCrazy schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 10:20:
offtopic:
Lang verhaal kort, ik moet onder de 2000e aanschafprijs duiken om het echt interessant te maken, m.a.w. terugverdientijd minder dan 3 jaar. Dat maakt de aanbieding van Oost met 2250 nog niet niet voordeliger genoeg. Ik denk dat ik dus nog even moet doorzoeken.
Let wel: dat verbruik tikt echt hard aan hoor. Een ouder model CBF125 loopt betrouwbaar 1 op 40 waar ik nu 1 op ~17 haal als ik normaal doe. De nieuwste modellen halen betrouwbaar 1 op 60 en dat zijn allemaal echte liters á 1,85 euro hè, iets minder als je in DLD tankt.
1000km/maand tegen 1 op 17 = ongeveer 60 liter tegen ~1,70 dus 102 euro aan brandstof. Bij 1 op 38 gaat dat omlaag naar 61 euro en bij 1 op 60 hebben we het nog over 28 euro aan peut. Ik kan dus eenvoudig 70 euro per maand sparen puur aan benzine, maar dan moet er wel weer 25 euro bij aan vaste lasten dus grofweg 55/60 euro per maand valt er te sparen. Zou ik dus voor 2000 euro een brommertje erbij halen kan ik die er in ~3 jaar weer uit halen, maar dat is nog ex onderhoud. Reken dus voor het gemak 4 jaar voor hij quitte speelt tegen 12k kilometers per jaar, dat kunnen die dingen makkelijk aan het dan heb ik ook weinig kosten qua banden enzo, plus ik spaar me de slijtage en het onderhoud op de 'mooiere' motoren.
- edit - ik heb met 1,70 gerekend maar de werkelijke benzineprijs ligt daar nu wat lager, zo rond de 1,60. Wat wel uitmaakt is dat ik in de CB en Twin de 'goede' benzine gebruik (ethanolvrije plus uit DLD) terwijl ik in zo'n recente CBF natuurlijk gewoon goedkope E10 zou gooien en dat scheelt echt aanzienlijk, ik ga dan makkelijk 30c/liter besparen.
[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 13-08-2025 10:35 ]
Bedankt, en heel gaaf.Aikon schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 06:52:
[...]
Alleen. Maar kom natuurlijk wel mensen tegen. Maar niet veel tetters, 2 of 3x pas. Wel met een bunk a biker de wrc rally bezocht, en toen met wat dames uit de pub een weekend wezen zeilen. En bij iemand vd bmw club geweest. Dat maak je met een ander erbij niet mee. Maar ook vaak alleen wildkamperen. Niet erg. Afwisseling is fijn.
Ik vind het ook niet erg om alleen te reizen; heb op m'n 29e 400 dagen gereisd door Azië+maandje VS (backpacken). Soms ben je alleen als je behoefte hebt aan gezelschap, soms heb je wekenlang contact en aanspraak en zou je best weer eens alleen willen zijn; dat hoort erbij vond ik.
Met de motor ben ik tot nu toe 4 keer met een motormaat op pad geweest en dit voorjaar alleen met alleen 's avonds met z'n 8'n op dezelfde camping. Helemaal alleen een tijd weg staat nog op m'n lijstje
Blijf genieten!
Sinds gisteren mag ik mezelf motor bezitter noemen. Het is een mooie oranje Suzuki V-Strom DL 650 geworden uit 2013.[b]Pin0 in "Hét grote motortopic - Deel 27 (2025)"Pin0 schreef op woensdag
....
:strip_exif()/f/image/0EzqvpEEpkxkCpiUEiWqm9py.jpg?f=fotoalbum_large)
Al lekker een paar rondjes gereden...
Congrats!Pin0 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 17:11:
[...]
Sinds gisteren mag ik mezelf motor bezitter noemen. Het is een mooie oranje Suzuki V-Strom DL 650 geworden uit 2013.
[Afbeelding]
Ben wel benieuwd of je binnen je budget bent gebleven?
Veel plezier alvast met het rijden, modden en routes uitzoeken!
Ziet er leuk uit in het oranje zo kerel! Lijkt exact hetzelfde model te zijn waar wij bij de rijschool mee rijden. Heel direct sturen, vriendelijk voor beginners en genoeg vermogen om een beetje mee te scheuren. Ben benieuwd hoe snel je, zoals zo velen hier met jou, naar een tweede motor gaat kijkenPin0 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 17:11:
[...]
Sinds gisteren mag ik mezelf motor bezitter noemen. Het is een mooie oranje Suzuki V-Strom DL 650 geworden uit 2013.
[Afbeelding]
- edit -
Lijkt een voorloper te zijn, iets andere neus. Even goed tof ding, zeker de kleurstelling.
[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 13-08-2025 19:35 ]
Woon-werk met de CBF, maar waar rij je de motorrijlessen mee?HTT-Thalan schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 10:32:
[...]
Een gedetailleerde prompt doet veel, maar ik begrijp en deel je voorzichtige instelling. De berekening is goed onderbouwd met uitleg en achtergrond, dus ik denk dat hij wel klopt. Ik heb o.a. rekening gehouden met belasting/verzekering, mogelijk onderhoud/vervangingen, aanschafprijs, reëel praktijkverbruik en het feit dat hij ernaast komt, niet plaats ván een bestaande motor.
Lang verhaal kort, ik moet onder de 2000e aanschafprijs duiken om het echt interessant te maken, m.a.w. terugverdientijd minder dan 3 jaar. Dat maakt de aanbieding van Oost met 2250 nog niet niet voordeliger genoeg. Ik denk dat ik dus nog even moet doorzoeken.
Let wel: dat verbruik tikt echt hard aan hoor. Een ouder model CBF125 loopt betrouwbaar 1 op 40 waar ik nu 1 op ~17 haal als ik normaal doe. De nieuwste modellen halen betrouwbaar 1 op 60 en dat zijn allemaal echte liters á 1,85 euro hè, iets minder als je in DLD tankt.
1000km/maand tegen 1 op 17 = ongeveer 60 liter tegen ~1,70 dus 102 euro aan brandstof. Bij 1 op 38 gaat dat omlaag naar 61 euro en bij 1 op 60 hebben we het nog over 28 euro aan peut. Ik kan dus eenvoudig 70 euro per maand sparen puur aan benzine, maar dan moet er wel weer 25 euro bij aan vaste lasten dus grofweg 55/60 euro per maand valt er te sparen. Zou ik dus voor 2000 euro een brommertje erbij halen kan ik die er in ~3 jaar weer uit halen, maar dat is nog ex onderhoud. Reken dus voor het gemak 4 jaar voor hij quitte speelt tegen 12k kilometers per jaar, dat kunnen die dingen makkelijk aan het dan heb ik ook weinig kosten qua banden enzo, plus ik spaar me de slijtage en het onderhoud op de 'mooiere' motoren.
- edit - ik heb met 1,70 gerekend maar de werkelijke benzineprijs ligt daar nu wat lager, zo rond de 1,60. Wat wel uitmaakt is dat ik in de CB en Twin de 'goede' benzine gebruik (ethanolvrije plus uit DLD) terwijl ik in zo'n recente CBF natuurlijk gewoon goedkope E10 zou gooien en dat scheelt echt aanzienlijk, ik ga dan makkelijk 30c/liter besparen.
Motor van de baas, of toch de AT?
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Van de baas. Nu V-Strom, maar er is een gloortje hoop dat de volgende modellen wellicht transalps kunnen worden. Ik mag wel ook met de Twin rijden maar dat doe ik dan gewoon af en toe.Grubeater schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 21:22:
[...]
Woon-werk met de CBF, maar waar rij je de motorrijlessen mee?
Motor van de baas, of toch de AT?
[ Voor 9% gewijzigd door HTT-Thalan op 13-08-2025 21:39 ]
Vandaag begonnen met natte laarzen, en vele buien gehad. Mn voeten bleven droog, maar dat voelde niet zo. Alsnog best koude poten, waarschijnlijk warmer dan met normale sokken. Beter de drystar kopen voor veel regen. Maar goed. Heb eigenlijk pas 2 daagjes regen gehad hoor, dus mag niet klagen. Noorwegen is erg mooi, maar mis de gravel wel... Maar snel lofoten en dan Zweden weer in.Aikon schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:50:
[...]
Die sealskinz heb ik dus ook mee, en die gaan morgen aan. Had ook een keer mn laarzen naast de motor gezet en ondertussen was dr een stortbui geweest. Tot nu toe zijn ze dus meer om te dragen als mn laarzen al nat zijn. Want je doet ze niet aan als de zon nog schijnt zeg maar.
Zo, 3 avonden mee bezig geweest, maar op het laatste stukje na, m'n routes klaarstaan. Verdeeld over 11 dagen. In het midden 3 dagen op dezelfde camping en van daaruit dagritten doen. Met het idee dat het wat rust creëert en ik wat rustiger aan kan doen. Heb nog geen campings gereserveerd, met de hoop dat ze altijd wel plek hebben voor 1 tentje. Gemiddeld zo'n 300km per dag, op de eerste en laatste dag na, dan wat meer incl snelweg.
Op of aanmerkingen qua route zijn zeker welkom. Ik moet het doen met google maps en natte vinger werk. Heb volgens mij een aantal mooie passen meegepakt, en een dagje langs de meren bij Como, zal niet zo spannend zijn qua rijden, maar hopelijk wel mooi qua uitzichten. Stelvio heb ik bewust gemeden btw.
/f/image/jN5qjKGF0eXmvNo4egTqlhR5.png?f=fotoalbum_medium)
Eerste stuk, links omlaag door de Vogezen.
/f/image/9BEf3cfanphXbLqDZjhzU7BJ.png?f=fotoalbum_medium)
Dan het echte werk, van links naar rechts door de Alpen, in de buurt van Bozen camping vinden die plek heeft en dan van daaruit 2 loops gepland. Dan terug omhoog o.a. de Timmelsjoch mee pakken en proberen de drukte rond Zurich beetje te vermijden.
Nog aan het twijfelen om toch maar een Zwitsers vignet aan te schaffen voor de snelwegen. Heb het zo weten te plannen dat ik er geen mee pak. Maar ja, misschien toch wel handig..
Op of aanmerkingen qua route zijn zeker welkom. Ik moet het doen met google maps en natte vinger werk. Heb volgens mij een aantal mooie passen meegepakt, en een dagje langs de meren bij Como, zal niet zo spannend zijn qua rijden, maar hopelijk wel mooi qua uitzichten. Stelvio heb ik bewust gemeden btw.
/f/image/jN5qjKGF0eXmvNo4egTqlhR5.png?f=fotoalbum_medium)
/f/image/9BEf3cfanphXbLqDZjhzU7BJ.png?f=fotoalbum_medium)
Dan het echte werk, van links naar rechts door de Alpen, in de buurt van Bozen camping vinden die plek heeft en dan van daaruit 2 loops gepland. Dan terug omhoog o.a. de Timmelsjoch mee pakken en proberen de drukte rond Zurich beetje te vermijden.
Nog aan het twijfelen om toch maar een Zwitsers vignet aan te schaffen voor de snelwegen. Heb het zo weten te plannen dat ik er geen mee pak. Maar ja, misschien toch wel handig..
Vandaag eerst met een leerling langs het CBR voor diens rij-examen, en daarna mag ik zelf op het matje komen om te laten zien of ik met een aanhanger door Emmen kan bollen zonder de boel te slopen. Indien ja, lettertje erbij! Daarna is het nog enkele weken tot mijn WRM-A 1c examen ofwel AVB voor echte bikkels
.
Er is altijd wel plek voor 1 tentje, en genoeg campings mocht het bij 1 niet lukken. Zwitserland is mooi rijden, maar ook wel prijzig. Ik zou die lus links door Italië anders doen, zoiets:Pyr0_ schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 22:18:
Zo, 3 avonden mee bezig geweest, maar op het laatste stukje na, m'n routes klaarstaan. Verdeeld over 11 dagen. In het midden 3 dagen op dezelfde camping en van daaruit dagritten doen. Met het idee dat het wat rust creëert en ik wat rustiger aan kan doen. Heb nog geen campings gereserveerd, met de hoop dat ze altijd wel plek hebben voor 1 tentje. Gemiddeld zo'n 300km per dag, op de eerste en laatste dag na, dan wat meer incl snelweg.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/UW3secqdOzEosZonQnXJM1Jm.png?f=user_large)
Pak je de Grimsel, Gotthard en Nufenen passen mee, die zijn wel mooi, in plaats van de Susten. De Albula is mijn favoriet, maar die pak je al mee
Vignet voor Zwitserland kan altijd nog online. Tijdens kantooruren is deze dan meteen geldig. En let op de geluidsbeperkingen in Tirol. Die mis je nu, maar als je je route wilt aanpassen.
Veel plezier!
PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren
Pak de Mendola pas er bij!! Erg mooi , strak asfalt , mooie bochten !Pyr0_ schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 22:18:
Op of aanmerkingen qua route zijn zeker welkom.
@Pyr0_ ik kom net dit weekend terug uit die omgeving van Zwitserland. Foto's volgen nog.s020506 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 08:23:
[...]
Er is altijd wel plek voor 1 tentje, en genoeg campings mocht het bij 1 niet lukken. Zwitserland is mooi rijden, maar ook wel prijzig. Ik zou die lus links door Italië anders doen, zoiets:
[Afbeelding]
Pak je de Grimsel, Gotthard en Nufenen passen mee, die zijn wel mooi, in plaats van de Susten. De Albula is mijn favoriet, maar die pak je al mee. Stelvio meepakken als je er vroeg in de ochtend langs komt, maar ik snap dat je overslaat.
Vignet voor Zwitserland kan altijd nog online. Tijdens kantooruren is deze dan meteen geldig. En let op de geluidsbeperkingen in Tirol. Die mis je nu, maar als je je route wilt aanpassen.
Veel plezier!
Eens met @s020506 dat de Grimsel- en Nufenenpas leuker zijn dan de Susten. De Gothard is op zich ook mooi, maar let wel op dat het op die route nu kneiterend druk is van touristen die van/naar Italië rijden. De A2 staat vol, maar veel touristen denken dan slim te zijn en de pas te nemen - met caravan.
Qua campings kan ik 'Campingplatz Hohentengen am Hochrhein' aan de Rijn, op de grens met Zwitersland bij Waldshut-Tiengen aanraden. 11 euro per nacht voor motor, klein tentje en 1 persoon.
Aan de voet van de Grimsel/Sustenpas ligt de camping Grimselblick in Innertkirchen, die kan ik ook aanraden - alleen cash trouwens.
Overigens, zelfs in het hoogseizoen hoef je nergens een camping te reserveren: er is altijd plek voor een late motorrijder/wandelaar/fietser.
[ Voor 14% gewijzigd door Jolke op 14-08-2025 10:04 ]
Mooie plannen! In de buurt van Bozen zijn genoeg prima campings. Specifieke tips:Pyr0_ schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 22:18:
- Camping Steiner in Leifers --> even lekker plonzen in het zwembad na de rit en de Hauspizza is een aanrader in het restaurant!
- Camping Gamp in Klausen --> erg leuk dorpje waar je makkelijk heen loopt en met meerder prima restaurantjes/terrasjes. Ik kan uit ervaring vertellen dat het lokale bier gebrouwen bij Gassl Braü erg smakelijk is
SuccesHTT-Thalan schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 06:52:
Vandaag eerst met een leerling langs het CBR voor diens rij-examen, en daarna mag ik zelf op het matje komen om te laten zien of ik met een aanhanger door Emmen kan bollen zonder de boel te slopen. Indien ja, lettertje erbij! Daarna is het nog enkele weken tot mijn WRM-A 1c examen ofwel AVB voor echte bikkels.
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Gisteren geslaagd zonder problemen of opmerkingen!RaseriaN schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:48:
[...]
Succes met je AVB examen!
Ik mag morgenmiddag om 13:05 mijn AVD examen gaan doen, lekker met 33 graden op de motor gaan zitten.. spannend!
Nu begint het leukste.. proefritjes maken en een motor uitzoeken!
Congrats!!!RaseriaN schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 12:55:
[...]
Gisteren geslaagd zonder problemen of opmerkingen!Was wel echt afzien qua warmte..
Nu begint het leukste.. proefritjes maken en een motor uitzoeken!
@LankHoar @Chakotay Er mag een speeltje bij mijn naam erbij gezet worden! Gisteren opgehaald, maandag voor de import keuring en hopelijk volgende week vrijdag een rondje knallen!
Hopelijk stapt vrouwlief er ook een keer op om samen te toeren.
Dit zal ook de motor voor de circuitdagen worden.
Speed Triple R 2016
Speed Triple R 2016
[ Voor 9% gewijzigd door BvZwolle op 14-08-2025 13:57 ]
GeslaagdDestruction schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:09:
[...]
SuccesBE was voor mij destijds snel geregeld. 8:30 begonnen, om 10:00 zaten we bij de rijschool koffie te drinken en te wachten tot we richting CBR konden. Instructeur had wel genoeg gezien, dat ging goed komen. Direct geslaagd ook. In die tijd had ik wel eens weken dat ik zonder aanhanger reed, zeg maar
:strip_exif()/f/image/TakKgbkZ1Acb6DoOhIHehCmq.jpg?f=fotoalbum_large)
nu mét foto
[ Voor 28% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-08-2025 19:12 ]
Ook hier goed nieuws, AVB examen goed doorlopen. Was er niet geheel gerust op maar alleen de eerste oefening (uitwijk) opnieuw moeten doen , eindigde wat slordig die eerste keer. De rest ging erg goed.
Nu lekker de weg op en op naar het AVD examen.
Nu lekker de weg op en op naar het AVD examen.
Ik reed ook al met een BE combi, zonder BE. Ja boete betaalde mijn baas wel. Bleef er om zeuren maar hij had geen haast. Tot zijn vader hem vertelde dat het zakelijk gezien niet bij een (feitcode) boete blijft maar het een economisch delict word en dat hij al eens een flinke duw had gekregen. Ineens gingen we met 5man op naar het cbrDestruction schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:09:
[...]
SuccesBE was voor mij destijds snel geregeld. 8:30 begonnen, om 10:00 zaten we bij de rijschool koffie te drinken en te wachten tot we richting CBR konden. Instructeur had wel genoeg gezien, dat ging goed komen. Direct geslaagd ook. In die tijd had ik wel eens weken dat ik zonder aanhanger reed, zeg maar
Awesome
Mooi ding zeg!BvZwolle schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 13:55:
@LankHoar @Chakotay Er mag een speeltje bij mijn naam erbij gezet worden! Gisteren opgehaald, maandag voor de import keuring en hopelijk volgende week vrijdag een rondje knallen!
Speed Triple R 2016
[Afbeelding]
Ja, erg blij mee. Nog geen meter op gereden, maar dit was de enige motor die ik, met mijn 1.94m, interessant vond en waar mijn vrouw met haar 1.65m ook met de tenen op de grond kon staan.
En ik kon hem erg goedkoop ophalen in België.
Tevens kwam ik er achter dat de motor al een Nederlands kenteken heeft gehad, dus waarschijnlijk hoef ik geen rest-BPM te betalen. Scheelt weer 500 euro! Die kan ik mooi in onderhoud en originele quickshifter stoppen!
Mooie motor! Maar is het nou een Speed Triple of een Street Triple. De decals op de tank en in het wiel spreken elkaar tegenBvZwolle schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 13:55:
Speed Triple R 2016
[Afbeelding]
scherp, iemand had de verkeerde sticker besteld gok ik.
Ik kwam op de beurs ook al een keer een speed spriple tegen
Ik kwam op de beurs ook al een keer een speed spriple tegen
Een Speed maar ut identificeert zichzelf als een StreetNL-RaVeR schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 16:59:
[...]
Mooie motor! Maar is het nou een Speed Triple of een Street Triple. De decals op de tank en in het wiel spreken elkaar tegen
Hij stond voor 3750 en ik heb er 3500 voor betaald, 2013, 90000 km. Er stonden er ook nog uit 2011/12 met 10000 km minder maar met vraag prijz n van 4200 ongeveer.Pyr0_ schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 18:06:
[...]
Congrats!
Ik ben er super blij mee. Moest hem 150 km verderop ophalen dus had gelijk een mooie eerste rit.
Hij stond voor 3750, en ik heb hem voor 3500 gekocht.Pyr0_ schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 18:06:
[...]
Congrats!
Thanks, vind de kleur ook superleuk!HTT-Thalan schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 19:34:
[...]
Ziet er leuk uit in het oranje zo kerel! Lijkt exact hetzelfde model te zijn waar wij bij de rijschool mee rijden. Heel direct sturen, vriendelijk voor beginners en genoeg vermogen om een beetje mee te scheuren. Ben benieuwd hoe snel je, zoals zo velen hier met jou, naar een tweede motor gaat kijken.
- edit -
Lijkt een voorloper te zijn, iets andere neus. Even goed tof ding, zeker de kleurstelling.
Slecht hè?! Haha. Staat op de to-do lijst om eraf te halen. Moet alleen nog uitzoeken hoe je echt stickers goed eraf krijgt.NL-RaVeR schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 16:59:
[...]
Mooie motor! Maar is het nou een Speed Triple of een Street Triple. De decals op de tank en in het wiel spreken elkaar tegen
De keuze voor de Mutantbanden vond ik wat raar. Ik begin eraan te wennen en de reviews over de banden zijn best lovend.
[ Voor 13% gewijzigd door BvZwolle op 14-08-2025 21:17 ]
/f/image/NIjF5kZVTehQ3LE2GQecZwyq.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/8HX1xJZ4hZfi8fjAZoBN4xgP.png?f=fotoalbum_large)
Mijn vakantie kan ook beginnen ik ga eerst 5 dagen touren rond zwarte woud en dan door naar Nauders op 3 landenpunt in Oostenrijk. Vergeet ik nog leuke bergpasjes daar in die hoek!
Bodensee ga ik ook een nacht nog overnachten als het tegenzit binnendoor van zwarte woud naar oostenrijk rijden binnendoor
Zo redeneerde ik dus ook, al heb ik wel ff 1 camping een mailtje gestuurd waar ik 3 nachten wil blijven.s020506 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 08:23:
[...]
Er is altijd wel plek voor 1 tentje, en genoeg campings mocht het bij 1 niet lukken. Zwitserland is mooi rijden, maar ook wel prijzig. Ik zou die lus links door Italië anders doen, zoiets:
[Afbeelding]
Pak je de Grimsel, Gotthard en Nufenen passen mee, die zijn wel mooi, in plaats van de Susten. De Albula is mijn favoriet, maar die pak je al mee. Stelvio meepakken als je er vroeg in de ochtend langs komt, maar ik snap dat je overslaat.
Veel plezier!
Vignet ga ik indd aanschaffen, heb m'n routes wat aangepast hier en daar en stukjes snelweg meegepakt waar je anders maar door dorpjes aan het tuffen bent, dan liever doorrijden.
Done.von smallhausen schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 08:31:
[...]
Pak de Mendola pas er bij!! Erg mooi , strak asfalt , mooie bochten !![]()
Ben benieuwd, al heb ik meer zin om m'n eigen foto's te kunnen maken!Jolke schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 09:56:
[...]
@Pyr0_ ik kom net dit weekend terug uit die omgeving van Zwitserland. Foto's volgen nog.
Eens met @s020506 dat de Grimsel- en Nufenenpas leuker zijn dan de Susten. De Gothard is op zich ook mooi, maar let wel op dat het op die route nu kneiterend druk is van touristen die van/naar Italië rijden. De A2 staat vol, maar veel touristen denken dan slim te zijn en de pas te nemen - met caravan.
Qua campings kan ik 'Campingplatz Hohentengen am Hochrhein' aan de Rijn, op de grens met Zwitersland bij Waldshut-Tiengen aanraden. 11 euro per nacht voor motor, klein tentje en 1 persoon.
Aan de voet van de Grimsel/Sustenpas ligt de camping Grimselblick in Innertkirchen, die kan ik ook aanraden - alleen cash trouwens.
Overigens, zelfs in het hoogseizoen hoef je nergens een camping te reserveren: er is altijd plek voor een late motorrijder/wandelaar/fietser.
Sustenpas eruit gehaald, die andere erin. Wel stukje Gotthart pas erbij, maar dat is maar 20m dus ook al is het druk is het maar ff.
Die camping in Hochrhein in mijn route geplaatst, ziet er prima uit. Thanks! Innertkirchen ligt net op de helft van mijn route op de 3de dag, dus die sla ik ff over.
Dank, die camping in Leifers ziet er een stuk aangenamer uit dan die wat ik 'gekozen' had. Mailtje gestuurd om te reserven voor 3 nachten dus. Klausen viel af, toch bedankt!Thedr schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 10:29:
[...]
Mooie plannen! In de buurt van Bozen zijn genoeg prima campings. Specifieke tips:
- Camping Steiner in Leifers --> even lekker plonzen in het zwembad na de rit en de Hauspizza is een aanrader in het restaurant!
- Camping Gamp in Klausen --> erg leuk dorpje waar je makkelijk heen loopt en met meerder prima restaurantjes/terrasjes. Ik kan uit ervaring vertellen dat het lokale bier gebrouwen bij Gassl Braü erg smakelijk is
Lekker hoor!ibothead schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 21:16:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mijn vakantie kan ook beginnen ik ga eerst 5 dagen touren rond zwarte woud en dan door naar Nauders op 3 landenpunt in Oostenrijk. Vergeet ik nog leuke bergpasjes daar in die hoek!
Bodensee ga ik ook een nacht nog overnachten als het tegenzit binnendoor van zwarte woud naar oostenrijk rijden binnendoor
Maar zal wel aan de slechte kwaliteit liggen van het plaatje, maar hoe jij kunt werken met die map is mij een raadsel. Nfi hoor, ieder z'n ding.
Nette prijs hoor! Wel flinke kilometers, goed onderhouden dus?Pin0 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 17:47:
[...]
Hij stond voor 3750 en ik heb er 3500 voor betaald, 2013, 90000 km. Er stonden er ook nog uit 2011/12 met 10000 km minder maar met vraag prijz n van 4200 ongeveer.
Ik ben er super blij mee. Moest hem 150 km verderop ophalen dus had gelijk een mooie eerste rit.
Geüpdatet route, wat er niet opstaat heb ik ook niet (veel) aan verandert.
/f/image/NTf8xMsufjeruyZoPJGqgZgb.png?f=fotoalbum_medium)
De routes door de Vogezen en het zwarte woud, hier eigenlijk niet zo heel veel aandacht aan besteed. Qua afstanden zit ik al redelijk aan de max, maar als ik echt iets mis zo dan hoor ik het graag.
[ Voor 5% gewijzigd door Pyr0_ op 14-08-2025 23:14 ]
Föhn en isopropanol (geweldig spul!). Als dat niet lukt wat aceton (eerst een klein stukje testen wat het met je lak doet).BvZwolle schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 21:09:
[...]
Slecht hè?! Haha. Staat op de to-do lijst om eraf te halen. Moet alleen nog uitzoeken hoe je echt stickers goed eraf krijgt.
20m als in 20 minuten of 20 km? Als het 20 km is het precies dat stuk dat ik bedoel.Pyr0_ schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 23:11:
[...]
Ben benieuwd, al heb ik meer zin om m'n eigen foto's te kunnen maken!![]()
Sustenpas eruit gehaald, die andere erin. Wel stukje Gotthart pas erbij, maar dat is maar 20m dus ook al is het druk is het maar ff.
Die camping in Hochrhein in mijn route geplaatst, ziet er prima uit. Thanks! Innertkirchen ligt net op de helft van mijn route op de 3de dag, dus die sla ik ff over.
[...]
Kleine tip nog voor het stukje dat je rond Freiburg rijdt: als je van Furtwangen naar Kirchzarten rijdt, dan zou ik via Thurner en Ödenbach rijden en dan de Ravennaschlucht/viaduct nog meepakken. En in plaats van bij Kirchzarten direct afslaan naar Schauinsland, zou ik doorrijden naar Freiburg en dan pas de weg omhoog pakken. Kleine omweg, maar wel veel leuker.
Denk alleen niet dat je op de Ravennaschlucht lekker bochtjes kunt pakken. Het is er mooi, ja, maar doorrijden heb ik daar nog nooit meegemaakt. Te veel vracht- of vakantieverkeer dat daar heel langzaam rijdt (en moet rijden). Er staan daar ook enkele snelheidsbeperkingen van 10km/h voor vrachtverkeer, dus door de week gaat het daar wel érg langzaam.
Schauinsland is inderdaad wel een aanrader. En ja, in weekenden mag je niet helemaal naar boven rijden, maar dan kun je wel afbuigen richting Münstertal. Houd er rekening mee dat je niet de enige bent die dat doet.
Schauinsland is inderdaad wel een aanrader. En ja, in weekenden mag je niet helemaal naar boven rijden, maar dan kun je wel afbuigen richting Münstertal. Houd er rekening mee dat je niet de enige bent die dat doet.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Helemaal mee eens, @DrivinUCrazy. Maar als je er al in de buurt bent, kan je die plekjes eigenlijk niet overslaan. Of je moet buiten het seizoen gaan.
Oh helemaal mee eens hoor. Puur verwachtingsmanagement, meer niet.
Is een Kawasaki breadbox delete toegestaan bij een motorkeuring (bij verkoop 2de hands) in België?
Ik vermoed zelf van niet omdat hij dan wat luider klinkt.
Ik vermoed zelf van niet omdat hij dan wat luider klinkt.
[ Voor 23% gewijzigd door Spacewide op 15-08-2025 10:47 ]
Plaatjes bij het praatje. 
Van vrijdag tot dinsdag onderweg geweest. Vrijdag via het Zwarte Woud naar de grens met Zwitserland. Zaterdag via Zurich vliegveld ('t is kloten hier!) en Altendorf de Gotthard- en Nufenenpas (Foto 2) gereden. Vooral de Tremola (Foto 1) naar beneden was lachen. Op die paar wielrenners na was het ook lekker rustig. Door het Rhônedal naar Visp en dan Saas-Grund gereden.
Zondag een kort dagje met alleen de Furka- (Foto 3) en Sustenpas (Foto 4-5) naar Innertkirchen. Maandag dwars door Zwitersland via het meer van Brienz (Foto 6), Bern en de Jura (Foto 7) naar de Vogezen gereden. Dinsdag door de Elzas (Foto 8 ) weer terug in die Heimat.
Mooi stukkie gereden, 1500 km in 5 dagen. Wel zal ik een paar drukke punten mijden de volgende keer. Veel andere motoren gezien en lang niet altijd gezwaaid, niet te doen.
[ Van links naar rechts en van boven naar beneden: Tremola bij de Gotthardpass, Nufenenpas, Furkpas (met op de achtergrond de Grimselpas). Sustenpas (1), Sustenpas (2), meer van Brienz om 7 uur 's ochtends, Weissenstein Passhöhe (wie heeft de letters gejat?! asshöle
) en Riquewihr (om 7 uur 's ochtends mag je vast door de binnenstad rijden
]
Van vrijdag tot dinsdag onderweg geweest. Vrijdag via het Zwarte Woud naar de grens met Zwitserland. Zaterdag via Zurich vliegveld ('t is kloten hier!) en Altendorf de Gotthard- en Nufenenpas (Foto 2) gereden. Vooral de Tremola (Foto 1) naar beneden was lachen. Op die paar wielrenners na was het ook lekker rustig. Door het Rhônedal naar Visp en dan Saas-Grund gereden.
Zondag een kort dagje met alleen de Furka- (Foto 3) en Sustenpas (Foto 4-5) naar Innertkirchen. Maandag dwars door Zwitersland via het meer van Brienz (Foto 6), Bern en de Jura (Foto 7) naar de Vogezen gereden. Dinsdag door de Elzas (Foto 8 ) weer terug in die Heimat.
Mooi stukkie gereden, 1500 km in 5 dagen. Wel zal ik een paar drukke punten mijden de volgende keer. Veel andere motoren gezien en lang niet altijd gezwaaid, niet te doen.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
[ Van links naar rechts en van boven naar beneden: Tremola bij de Gotthardpass, Nufenenpas, Furkpas (met op de achtergrond de Grimselpas). Sustenpas (1), Sustenpas (2), meer van Brienz om 7 uur 's ochtends, Weissenstein Passhöhe (wie heeft de letters gejat?! asshöle
Ik ben nog een terugreis vanuit Fließ aan het plannen. Ik twijfel nog: Duitsland, of via Zwitserland-Frankrijk. Welke stukken zou je in Zwitserland vanwege drukte willen vermijden?
Ik vond het stuk bij de A2 / Gotthard erg druk, maar dat komt omdat het augustus is. Het oosten van Zwitserland ken ik niet, maar zal ongetwijfeld mooier zijn dan de Bodensee. 
Neem aan dat je Silvretta Hochalpenstraße ook meepakt?
Neem aan dat je Silvretta Hochalpenstraße ook meepakt?
Dat was dan inderdaad de bedoeling, maar die is momenteel afgesloten. Ik weet niet waarom, en hoe lang dat nog gaat duren. Ze hebben nog een paar weken.
De Silvretta zelf is mooi maar de aan en afrijd route is tergend saai met veel flitsers. Er zijn mooiere alternatieven
En de Silvretta blijft momenteel gokken op goede omstandigheden. Er zijn problemen wegens aardverschuivingen. Linkje
Aha, dat bericht over aardverschuivingen was me wel bijgebleven, maar ik had de link met de Silvretta niet onthouden. Die gaan we dus vermijden.
Mooie foto's @Jolke En nogmaals thanks voor de tips! Die van het zwarte woud laat ik even voor wat het is though.
Ik rij van onder na boven door het zwarte woud, en die weg richting Freiburg is wel nice inderdaad. Maarr dan moet ik erna een stuk door een stad, en het voegt zo'n 35m aan rijtijd toe, op al een behoorlijke rit (330km 6u) vindt ik dat wat veel van het goeie.
Ik pak stukjes B500 mee, heb hier en daar opgepikt dat ik die beter kan vermijden, maargoed, flitsmeister aan, beetje normaal doen en het zal wel goed komen.
Zit nog een beetje te twijfelen wat ik aan motorgear meeneem. Mijn eerste instinct is een doorwaai jas & broek. En dan laagjes/regenpak naar gelang het koud wordt of regent. Maar voorspelling aan die kant voorspelt nu 20-25c met hier en daar wat regen. Kan/zal natuurlijk nog wel veranderen.
Zat te denken misschien m'n gewone motorbroek -ook- mee te nemen in m'n drybag, want een regenbroek trek je toch wat minder makkelijk aan. Jasje heb je zo aan. Maar voegt wel weer 1-2kilo toe aan een toch al behoorlijke uitrusting alles bij elkaar...
Edit: Vandaag nog beetje m'n Multi gemod. Kwam erachter dat ik het zadel op de lage stand had staan. Eens gaan graven in de doos en inderdaad, wat plastic delen die precies onder het zadel passen zodat die een 1-2cm omhoog komt. Alleen natuurlijk nergens schroefjes te bekennen.. Dan maar ff met zadel in de hand na de bouwmarkt en wat schroefjes gehaald.
En bij de Decathlon wat griptape voor een wielrenfiets gehaald, en dat om mijn gashendel gedraaid. Ziet er wellicht niet zo mooi uit, maar hopelijk heb ik dan een stuk minder last van m'n handen na een dag rijden.
Edit 2: misschien ook wel leuk om te posten. Maatje van me deed een trackday op Spa vandaag, op de motor. Vanmiddag even wezen buurten. Echt wel héél erg cool eigenlijk! Konden overal komen dus even richting Pouhon gelopen, machtig mooi om te zien in het echt. En iedereen zegt het, maar totdat je er staat denk je van zal wel meevallen, maar holy crap Eau Rouge gaat hard omhoog!
:strip_exif()/f/image/kQjzPJ17ahCuKmNgYT9b4aCw.jpg?f=fotoalbum_medium)
Ik pak stukjes B500 mee, heb hier en daar opgepikt dat ik die beter kan vermijden, maargoed, flitsmeister aan, beetje normaal doen en het zal wel goed komen.
Zit nog een beetje te twijfelen wat ik aan motorgear meeneem. Mijn eerste instinct is een doorwaai jas & broek. En dan laagjes/regenpak naar gelang het koud wordt of regent. Maar voorspelling aan die kant voorspelt nu 20-25c met hier en daar wat regen. Kan/zal natuurlijk nog wel veranderen.
Zat te denken misschien m'n gewone motorbroek -ook- mee te nemen in m'n drybag, want een regenbroek trek je toch wat minder makkelijk aan. Jasje heb je zo aan. Maar voegt wel weer 1-2kilo toe aan een toch al behoorlijke uitrusting alles bij elkaar...
Edit: Vandaag nog beetje m'n Multi gemod. Kwam erachter dat ik het zadel op de lage stand had staan. Eens gaan graven in de doos en inderdaad, wat plastic delen die precies onder het zadel passen zodat die een 1-2cm omhoog komt. Alleen natuurlijk nergens schroefjes te bekennen.. Dan maar ff met zadel in de hand na de bouwmarkt en wat schroefjes gehaald.
En bij de Decathlon wat griptape voor een wielrenfiets gehaald, en dat om mijn gashendel gedraaid. Ziet er wellicht niet zo mooi uit, maar hopelijk heb ik dan een stuk minder last van m'n handen na een dag rijden.
Edit 2: misschien ook wel leuk om te posten. Maatje van me deed een trackday op Spa vandaag, op de motor. Vanmiddag even wezen buurten. Echt wel héél erg cool eigenlijk! Konden overal komen dus even richting Pouhon gelopen, machtig mooi om te zien in het echt. En iedereen zegt het, maar totdat je er staat denk je van zal wel meevallen, maar holy crap Eau Rouge gaat hard omhoog!
:strip_exif()/f/image/kQjzPJ17ahCuKmNgYT9b4aCw.jpg?f=fotoalbum_medium)
[ Voor 46% gewijzigd door Pyr0_ op 15-08-2025 21:32 ]
D420 tussen saint dié-des vosges en brouvelieures, top asfalt kun je lekker gassen.Pyr0_ schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 23:11:
[...]
Zo redeneerde ik dus ook, al heb ik wel ff 1 camping een mailtje gestuurd waar ik 3 nachten wil blijven.
Vignet ga ik indd aanschaffen, heb m'n routes wat aangepast hier en daar en stukjes snelweg meegepakt waar je anders maar door dorpjes aan het tuffen bent, dan liever doorrijden.
[...]
Done.Thanks!
[...]
Ben benieuwd, al heb ik meer zin om m'n eigen foto's te kunnen maken!![]()
[...]
Dank, die camping in Leifers ziet er een stuk aangenamer uit dan die wat ik 'gekozen' had. Mailtje gestuurd om te reserven voor 3 nachten dus. Klausen viel af, toch bedankt!
[...]
Lekker hoor!
Maar zal wel aan de slechte kwaliteit liggen van het plaatje, maar hoe jij kunt werken met die map is mij een raadsel. Nfi hoor, ieder z'n ding.
[...]
Nette prijs hoor! Wel flinke kilometers, goed onderhouden dus?Heb vorig jaar 3500 betaald voor een '04 strom, die had wel maar 37k km's. Dan heb jij nu een stuk modernere motor voor hetzelfde geld, als ie goed onderhouden blijft dan heb je er een hele leuke aan!
Geüpdatet route, wat er niet opstaat heb ik ook niet (veel) aan verandert.
[Afbeelding]
De routes door de Vogezen en het zwarte woud, hier eigenlijk niet zo heel veel aandacht aan besteed. Qua afstanden zit ik al redelijk aan de max, maar als ik echt iets mis zo dan hoor ik het graag.
[Afbeelding]
Heel erg gaaf! Een flinke soloreis maken staat ook op mijn lijstje. Nou las ik al dat wildkamperen heerlijk is om de rust op te zoeken, maar welke accommodaties zoek jij op als je wat meer mensen tegen wilt komen?Aikon schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 06:52:
[...]
Ik kan mij sinds kort hier ook melden met mijn nieuwe aanwinst. Ik ben sinds vorige maand de trotse eigenaar van een Yamaha Tracer 9 GT. Na de proefrit was ik al enthousiast over het stuurgedrag en dat heerlijke CP3-blok en toen heb ik de knoop maar doorgehakt. Plaatsjes volgen natuurlijk gauw.
@Pyr0_ ipv wielrentape kan je grip puppies installeren. Zachte hulzen voor om je grepen, de toename in grip en diameter zorgen er voor mij voor dat ik veel minder last krijg van mijn handen. Eerste mod die ik op al mn motoren installeer.
Oh en het is "naar" niet "na"
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Zal straks eens kijken, tnx.bobbrouwers schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 23:04:
[...]
D420 tussen saint dié-des vosges en brouvelieures, top asfalt kun je lekker gassen.
Grip puppies heb ik op m'n strom gehad. En die waren opzich best prettig, maar eigenlijk weer nèt te dik, maar vooral ook lelijk, en als ze nat waren lekker sponzig. Heb een paar weken terug de Grip Buddies besteld uit de US, maar die liggen nog altijd bij een postoffice ergens in NYnoes schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 23:50:
@Pyr0_ ipv wielrentape kan je grip puppies installeren. Zachte hulzen voor om je grepen, de toename in grip en diameter zorgen er voor mij voor dat ik veel minder last krijg van mijn handen. Eerste mod die ik op al mn motoren installeer.
Zijn garmin mapsscourse kaarten en ja je moet wel vaak in en uitzoomen voor het goed te gebruiken!Pyr0_ schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 23:11:
[...]
Lekker hoor!
Ik heb toestemming van de directie voor de aanschaf van de A1 motor... En nu zijn ze nergens te krijgen
alle voorraad van de 2023 modellen is weg, ten Kate heeft ze nog de site maar alles is op zeggen ze. Honda levert het 2026 refresh model waarschijnlijk pas vanaf september of later, aangezien ten Kate ook zegt dat ze nog niet bestelbaar zijn in zijn dealersysteem. Eigenlijk is die nieuwe wel de meest interessante, met start stop, tft display en usb c aan boord.
Ik heb nu 2x bunk a biker gedaan. Maar je weet nooit wat je treft natuurlijk. Anders is een camping aangewezen. Ik ben niet vd hotels, en daar kom je meestal niemand tegen. Maar op de Noordkaap sprak ik iemand aan met vieze enduro laarzen en vervolgens samen tentje opgezet daar, biertjes gedronken en de avond gespendeerd. En om middernacht even met de motor naar het fotopunt gereden natuurlijk.daanb14 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 23:04:
[...]
Heel erg gaaf! Een flinke soloreis maken staat ook op mijn lijstje. Nou las ik al dat wildkamperen heerlijk is om de rust op te zoeken, maar welke accommodaties zoek jij op als je wat meer mensen tegen wilt komen?
Done!AlexZuH schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 14:52:
En bij deze een (verlate update) voor de startpost, de 2008 BMW F800ST is begin mei richting Groningen verhuist, en een dag later kwam er een 2008 Yamaha FZ-1 voor terug.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
32.000 km gelopen, Heulemaal stock en van de eerste eigenaar gekocht. ondertussen wat gepield met USB lader, druppellader aansluiting, verkorte kentekenplaathouder en nieuwe (luxe plaat). Wat loopt ie soepel en mooi t.o.v. de BMW (en een stukkie rapper)
@LankHoar kun je de lijst aanpassen?
Also done!R0y. schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:56:
[Afbeelding]
Adventure 890 out, Street Triple 765 RS uit 2018 met 8k op de teller in. Stuurt super, trekt goed door en dan dat geluid…![]()
Wil nog een aantal zaken aanschaffen:
Bevestiging voor de Garmin XT, het liefst op de bouten van de risers (geen RAM bol), adapter plaat voor de motorlift die ik heb staan, crashpads/frame sliders en een tankpad.
@LankHoar @Chakotay Wil één van jullie de wijziging doorvoeren in de OP?
Triple done!BvZwolle schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 13:55:
Speed Triple R 2016
[Afbeelding]
En we zijn weer bij
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Het staat er bij BvZwolle een beetje raar genoteerd.LankHoar schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 12:44:
[...]
Done!
[...]
Also done!
[...]
Triple done!
En we zijn weer bij
Oh jee, gaat dat naar motoren komen? Start stop?HTT-Thalan schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 16:28:
[…]
Eigenlijk is die nieuwe wel de meest interessante, met start stop, tft display en usb c aan boord.
De CB125 is blijkbaar de eerste handmatig geschakelde fiets die dat kan, maar het zat al op de Goldwing met DCT sinds 2018 en de PCX125 sinds 2010. #oof
[ Voor 22% gewijzigd door _eLMo_ op 17-08-2025 13:00 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Is dat een probleem dan?_eLMo_ schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 12:58:
[...]
Oh jee, gaat dat naar motoren komen? Start stop?
De CB125 is blijkbaar de eerste handmatig geschakelde fiets die dat kan, maar het zat al op de Goldwing met DCT sinds 2018 en de PCX125 sinds 2010. #oof
Voor mij het signaal dat “piek” brandstofmotorfiets is geweest. Brandstofauto’s gingen vanaf start/stop (rond 2008), ongeveer, ook bergaf.
Dus… Zoek je favoriete fiets uit, en rijd erop tot de EV/H2 motorfiets goed genoeg is.
Dus… Zoek je favoriete fiets uit, en rijd erop tot de EV/H2 motorfiets goed genoeg is.
[ Voor 7% gewijzigd door _eLMo_ op 17-08-2025 13:10 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Nee, ik zie dat een beetje anders. Honda is volgens mij nog de laatste die zich committeert aan een écht zuinige optie in de brandstofmotoren. Een elektrische versie is niet voor iedereen weggelegd en wij weten als geen ander dat fun hier vaak boven florijnen gaat waardoor de adoptie van dat soort alternatieven veel langzamer gaat. Ik zou een elektrische Zero een prima optie vinden, zeker voor woon-werk, maar die zijn 1) flink duurder ondanks veel kilometers 2) dan nog volledig zonder garantie 3) waarschijnlijk duur te repareren, bovendien heb ik geen idee van de beschikbaarheid van onderdelen op langere termijn. Dat prijsverschil rijdt ik er bovendien, ondanks de 'goedkope' brandstof, niet uit._eLMo_ schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 13:08:
Voor mij het signaal dat “piek” brandstofmotorfiets is geweest. Brandstofauto’s gingen vanaf start/stop (rond 2008), ongeveer, ook bergaf.
Ik kan uiteraard naar een elektrische bromscooter kijken maar ik moet wel iets hebben dat 80/90 haalt om ook de provinciale wegen te kunnen pakken naar b.v. coevorden af en toe voor werk. Bovendien is mijn EV daarvoor ook prima geschikt als het echt moet.
En ook ik ben niet immuun voor de funfactor. Ik vind zo'n CB enorm sympathiek maar het lijkt me ook wel eens leuk iets vanaf 0 kilometer nieuw te bezitten voor mezelf, niet gebruikt ook al zijn ze soms nog zo netjes.
In het geval van deze CB denk ik niet dat je erom moet malen. Het spul start op als je aan het gas draait, ik denk dat ik hier snel aan zal wennen. Ik ben vooral benieuwd welke vmax ik ga halen, hoe zuinig ik het ding kan krijgen, hoe dat Honda connect gedoe werkt voor navigatie bijvoorbeeld en wat de fit & finish is op zo'n ding, ook over de eerste jaren.
Fixed!BvZwolle schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 12:56:
[...]
Het staat er bij BvZwolle een beetje raar genoteerd.
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
:strip_exif()/f/image/PcUeldnwvWSrOQr17QbTFgJy.jpg?f=fotoalbum_large)
Combi staat er klaar voor om morgen naar Buxor in Boekel te gaan.
Tijd om de voorvork keeringen te laten fixen.
Eventueel ook de achterveer vervangen voor een sterkere. Zakt nu net wat te ver in naar mijn smaak met mij en bagage er op.
[ Voor 14% gewijzigd door Bommes op 18-08-2025 20:42 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Buxur bedoel je denk ik? Moest het even googlen, maar altijd handig om te weten dat er een specialist bij me in het dorp zitBommes schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 20:13:
[Afbeelding]
Eventueel ook de achterveer vervangen voor een sterkere. Zakt nu net wat te ver in naar mijn smaak met mij en bagage er op.
Het weghalen van kenteken heeft niet echt heel veel nutBommes schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 20:13:
[Afbeelding]
Klopt zag ik ook nog nadat ik het gepost had, maar goed al mijn andere foto's zijn ook altijd ongeblured. Dus tja.
@Thedr inderdaad Buxur, kreeg de naam door van vrienden uit het offroad circuit. Blijkbaar een goede. We gaan het zien, zal mijn ervaringen laten weten.
Voorvork service en achterveer verzwaren is waar de mijne nu voor binnen staat.
@Thedr inderdaad Buxur, kreeg de naam door van vrienden uit het offroad circuit. Blijkbaar een goede. We gaan het zien, zal mijn ervaringen laten weten.
Voorvork service en achterveer verzwaren is waar de mijne nu voor binnen staat.
Vandaag helemaal voorbereid voor mn trip na de alpen morgen. Ga net nog ff wat de motor poetsen cq laatste check, valt mn oog op mn remschijf.... wtf. Afgelopen donderdag nieuwe band erop laten zetten, maar goed dat het me nu opvalt, voor hetzelfde geld was ik zo vertrokken...
Maatje van me komt nog ff langs en gaan we eens kijken of we het gefixed krijgen.. anders reisje maar een dag uitstellen...
Maatje van me komt nog ff langs en gaan we eens kijken of we het gefixed krijgen.. anders reisje maar een dag uitstellen...
Niet helemaal zeker waar ik nu naar kijk, maar zit er nu geen remblokje tussen, of beide remblokjes aan één kant van de schijf?
Kortom, remklauw er af, zuigertjes terugduwen, remblokjes aan beide zijden van de schijf plaatsen, vastdraaien en wegrijden?
Kortom, remklauw er af, zuigertjes terugduwen, remblokjes aan beide zijden van de schijf plaatsen, vastdraaien en wegrijden?
Van de week zag ik dat de linker koplamp van de RT stuk was, @A13X had nog een setje Philips LED H7's liggen.
Gisteren op weg naar mijn ouders even bij hem aan gegaan en de lampen vervangen.
Ik kwam er zelf net niet goed genoeg bij met mijn vingers. Ik kon de oude lampen er wel uithalen, maar de nieuwe leds niet plaatsen.
De vingers van @A13X zijn net een cm langer dan die van mij en hem lukte het wel.
Gisteren op weg naar mijn ouders even bij hem aan gegaan en de lampen vervangen.
Ik kwam er zelf net niet goed genoeg bij met mijn vingers. Ik kon de oude lampen er wel uithalen, maar de nieuwe leds niet plaatsen.
De vingers van @A13X zijn net een cm langer dan die van mij en hem lukte het wel.
@A13X heeft gewoon goede vingers. 🤌
Is dat een beetje iets die led H7's van Philips?Grubeater schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 21:33:
Van de week zag ik dat de linker koplamp van de RT stuk was, @A13X had nog een setje Philips LED H7's liggen.
In mijn motor is alles al led maar voor de camper wil ik eigenijk alles om naar Led.
Alhoewel dat volgens mij H4's zijn
@Pyr0_ inderdaad waar kijken we naar?
Ik zie wat weinig ruimte tussen de remklauw en schijf, naar de foto is niet geheel duidelijk in waardoor dat dan komt.
DrivinUCrazy schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 21:10:
Niet helemaal zeker waar ik nu naar kijk, maar zit er nu geen remblokje tussen, of beide remblokjes aan één kant van de schijf?
Zat inderdaad geen ruimte tussen de schijf en de klauw. Die liep dus aan. Wiel kon ook totaal niet vrij lopen en je zag echt een 'spoor' op de remschijf. Samen met een maatje die er wat verstand van heeft alles even bekeken en los gedraaid. En hij heeft op een of andere manier het hele wiel net een halve mm ofzo wat kunnen verplaatsen zodat ie niet meer aanloopt.Bommes schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 22:07:
[...]
Is dat een beetje iets die led H7's van Philips?
In mijn motor is alles al led maar voor de camper wil ik eigenijk alles om naar Led.
Alhoewel dat volgens mij H4's zijn![]()
Ik zie wat weinig ruimte tussen de remklauw en schijf, naar de foto is niet geheel duidelijk in waardoor dat dan komt.
:strip_exif()/f/image/e3lqPURrFidx2K7V7VBMW0Uw.jpg?f=fotoalbum_medium)
Waardoor het komt mag joost weten, de meneer die m'n nieuwe band erop heeft gelegd is een bekende ducati 'specialist' hier in de buurt, dus die had het echt moeten zien....
Niet lekker nog ff zo'n stress te hebben voordat ik vertrek morgen. Maar ik ben heel blij dat het me is opgevallen en dat het is opgelost voordat ik vertrok! Voor de rest 95% van m'n voorbereidingen al gedaan. Morgenochtend kwestie van paar laatste dingetjes doen, bagage op de motor en gaan! Ik ga proberen jullie op de hoogte te houden. Waarschijnlijk met geklaag over de regen, wordt veel regen voorspeld vanaf woensdag... Maar hopelijk tegen zaterdag/zondag valt het meer mee.
[ Voor 8% gewijzigd door Pyr0_ op 18-08-2025 22:22 ]
Met normale halogeen lampen heeft de RT al goed licht, de led's zorgen er voor dat ik waarschijnlijk nooit meer hoef te vervangen.Bommes schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 22:07:
[...]
Is dat een beetje iets die led H7's van Philips?
Alhoewel dat volgens mij H4's zijn![]()
Ik zit alleen met het groot licht H7 die nog halogeen is, misschien kan ik daar een andere kleur led in doen.
In de Transalp heb ik 1 H4 zitten, die heeft twee lichtbronnen. 1 voor groot licht en 1 voor dim licht. H7 heeft maar 1 lichtbron.
ik vindt het sowieso vreemd maar uitzien je remklauwen over je schijf?Pyr0_ schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 22:21:
[...]
[...]
Zat inderdaad geen ruimte tussen de schijf en de klauw. Die liep dus aan. Wiel kon ook totaal niet vrij lopen en je zag echt een 'spoor' op de remschijf. Samen met een maatje die er wat verstand van heeft alles even bekeken en los gedraaid. En hij heeft op een of andere manier het hele wiel net een halve mm ofzo wat kunnen verplaatsen zodat ie niet meer aanloopt.
[Afbeelding]
Waardoor het komt mag joost weten, de meneer die m'n nieuwe band erop heeft gelegd is een bekende ducati 'specialist' hier in de buurt, dus die had het echt moeten zien....
Niet lekker nog ff zo'n stress te hebben voordat ik vertrek morgen. Maar ik ben heel blij dat het me is opgevallen en dat het is opgelost voordat ik vertrok! Voor de rest 95% van m'n voorbereidingen al gedaan. Morgenochtend kwestie van paar laatste dingetjes doen, bagage op de motor en gaan! Ik ga proberen jullie op de hoogte te houden. Waarschijnlijk met geklaag over de regen, wordt veel regen voorspeld vanaf woensdag... Maar hopelijk tegen zaterdag/zondag valt het meer mee.
hier is duidelijk weinig ruimte gelaten tussen klauw en remschijf!
Je ziet zelfs je remblokken niet zitten
Klopt, ik was dus ook de remblokjes aan het checken, en toen viel me dat op dat ie zo kort op de klauw zat..ibothead schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 22:47:
[...]
ik vindt het sowieso vreemd maar uitzien je remklauwen over je schijf?
hier is duidelijk weinig ruimte gelaten tussen klauw en remschijf!
Je ziet zelfs je remblokken niet zitten
Andere kant kun je er trouwens wel langs af kijken en de blokjes zien zitten.
Had ie een spacer verkeerd geplaatst ofzo?!
Wel apart dat “een specialist” dit voor elkaar krijgt.
Wel apart dat “een specialist” dit voor elkaar krijgt.
Gisteren even een nieuw achterbandje (Mitas E07+) op de 1090R gelepeld. Was even geleden maar was goed te doen. Motiopro Beadpro werkt wel prima.
Kwam er wel achter dat er een binnenband in mijn tubeless velg zat, volgens de vorige eigenaar gedaan toen ie een keer lek gereden had. Nu zit ik te dubbem of ik dit zo ga houden of terug ga. Tubeless is vaak (als het geen scheur oid is) iets makkelijker te repareren lijkt me (plug er in), maar tube is altijd mee te nemen en te vervangen....
Kwam er wel achter dat er een binnenband in mijn tubeless velg zat, volgens de vorige eigenaar gedaan toen ie een keer lek gereden had. Nu zit ik te dubbem of ik dit zo ga houden of terug ga. Tubeless is vaak (als het geen scheur oid is) iets makkelijker te repareren lijkt me (plug er in), maar tube is altijd mee te nemen en te vervangen....
Echt een persoonlijke voorkeur.
Zelf heb ik nog nooit lek gereden, en dus geen issues met tube.
Volgens mij is een tube wat handiger als je echt extreem lage bandendruk wil rijden bij technisch werk in rotsen. Dan kan een tubeless gaan lekken of de rand van de velg beschadigen en dat is ook niet gewenst bij tubeless want lekkage.
Kortom, als je niet snoeihard over stenen wil knallen en grof will offroaden is tubeless denk ik het makkelijkst.
Zelf heb ik nog nooit lek gereden, en dus geen issues met tube.
Volgens mij is een tube wat handiger als je echt extreem lage bandendruk wil rijden bij technisch werk in rotsen. Dan kan een tubeless gaan lekken of de rand van de velg beschadigen en dat is ook niet gewenst bij tubeless want lekkage.
Kortom, als je niet snoeihard over stenen wil knallen en grof will offroaden is tubeless denk ik het makkelijkst.
De motor die ik wil is in heel Nederland niet meer te krijgen. Hij Honda beweert dat het nieuwe model voor Q4 release gepland staat, maar ik sprak net Goedhart en die tempert die verwachting enigzins: volgens hem betekent dit in Honda taal dat ze motor eerst op de beurs in Italië gepresenteerd zal worden waarvoor de ze voorraad vasthouden, en dat ik niet eerder dan volgend jaar moet rekenen voor ik hem kan kopen / bestellen.
Heeft iemand hier ervaring mee of meer inzicht in?
[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 19-08-2025 12:08 ]
Geduld is een schone zaakHTT-Thalan schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:03:
De motor die ik wil is in heel Nederland niet meer te krijgen. Hij Honda beweert dat het nieuwe model voor Q4 release gepland staat, maar ik sprak net Goedhart en die tempert die verwachting enigzins: volgens hem betekent dit in Honda taal dat ze motor eerst op de beurs in Italië gepresenteerd zal worden waarvoor de ze voorraad vasthouden, en dat ik niet eerder dan volgend jaar moet rekenen voor ik hem kan kopen / bestellen.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Al over de grens gekeken? Misschien voor jou als kleine zelfstandige ook wel iets te doen met de importkosten. Of is het nog niet zo ver?HTT-Thalan schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:03:
De motor die ik wil is in heel Nederland niet meer te krijgen.
[ Voor 21% gewijzigd door ozzynator op 19-08-2025 13:12 ]
zeker, zeker
Idd fout met montage voorwiel. Iedere motor heeft een specifieke volgorde die gevolgd moet worden!Pyr0_ schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 20:54:
Vandaag helemaal voorbereid voor mn trip na de alpen morgen. Ga net nog ff wat de motor poetsen cq laatste check, valt mn oog op mn remschijf.... wtf. Afgelopen donderdag nieuwe band erop laten zetten, maar goed dat het me nu opvalt, voor hetzelfde geld was ik zo vertrokken...
Maatje van me komt nog ff langs en gaan we eens kijken of we het gefixed krijgen.. anders reisje maar een dag uitstellen...![]()
[Afbeelding]
Ja, dat wat Goedhart zegt komt wel vaker voor inderdaad. Dan wachten ze op de EICMA (Milaan). Je kunt dan nog het geluk hebben dat de overjarige modellen met demo-korting op de markt komen, maar misschien ook niet.HTT-Thalan schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:03:
Kortom; ik zou niet mijn adem inhouden tot die tijd, want dan loop je blauw aan.
Die nieuwe 800 blokken van suzuki in de GSX-8R/S en V-Strom zijn ook ontzettend zuinig. Honda is niet de enige hoor. Die dingen halen op hun sloffen de 1:27 en kunnen op een dagje mooi weer touren gewoon 1:32 halen. Goed, als je met zijn tweeën gaat rijden is de NC750 onder dezelfde omstandigheden zuinger, dat betwijfel ik niet, maar de 800 van Suzuki komt met zijn 83pk iets beter vooruit. Welkom compromis als je het mij vraagt.HTT-Thalan schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 13:24:
[...]
Nee, ik zie dat een beetje anders. Honda is volgens mij nog de laatste die zich committeert aan een écht zuinige optie in de brandstofmotoren. Een elektrische versie is niet voor iedereen weggelegd en wij weten als geen ander dat fun hier vaak boven florijnen gaat waardoor de adoptie van dat soort alternatieven veel langzamer gaat. Ik zou een elektrische Zero een prima optie vinden, zeker voor woon-werk, maar die zijn 1) flink duurder ondanks veel kilometers 2) dan nog volledig zonder garantie 3) waarschijnlijk duur te repareren, bovendien heb ik geen idee van de beschikbaarheid van onderdelen op langere termijn. Dat prijsverschil rijdt ik er bovendien, ondanks de 'goedkope' brandstof, niet uit.
Ik kan uiteraard naar een elektrische bromscooter kijken maar ik moet wel iets hebben dat 80/90 haalt om ook de provinciale wegen te kunnen pakken naar b.v. coevorden af en toe voor werk. Bovendien is mijn EV daarvoor ook prima geschikt als het echt moet.
En ook ik ben niet immuun voor de funfactor. Ik vind zo'n CB enorm sympathiek maar het lijkt me ook wel eens leuk iets vanaf 0 kilometer nieuw te bezitten voor mezelf, niet gebruikt ook al zijn ze soms nog zo netjes.
In het geval van deze CB denk ik niet dat je erom moet malen. Het spul start op als je aan het gas draait, ik denk dat ik hier snel aan zal wennen. Ik ben vooral benieuwd welke vmax ik ga halen, hoe zuinig ik het ding kan krijgen, hoe dat Honda connect gedoe werkt voor navigatie bijvoorbeeld en wat de fit & finish is op zo'n ding, ook over de eerste jaren.
Start/stop vind ik verder een vrij nutteloze feature voor verbruik. Als een motorfiets een volle liter per uur verbrandt stationair dan is dat veel. Op de Vision 110 zit het overigens ook al ik weet niet hoe lang. Het werkt best goed, daar niet van.
[ Voor 12% gewijzigd door youridv1 op 19-08-2025 13:54 ]
O ja, het advies moet natuurlijk gewoon zijn om een Honda Monkey te kopen. Ding is puur fun en rijdt 1:67 volgens Honda.youridv1 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:45:
[...]
Die nieuwe 800 blokken van suzuki in de GSX-8R/S en V-Strom zijn ook ontzettend zuinig. Honda is niet de enige hoor. Die dingen halen op hun sloffen de 1:27 en kunnen op een dagje mooi weer touren gewoon 1:32 halen. Goed, als je met zijn tweeën gaat rijden is de NC750 onder dezelfde omstandigheden zuinger, dat betwijfel ik niet, maar de 800 van Suzuki komt met zijn 83pk iets beter vooruit. Welkom compromis als je het mij vraagt.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Ik zou dan kijken of de baas misschien een e-motor wil vergoeden.
Onder innovatie subsidie
En dan laden op het werk, scheelt je nog veel meer
Onder innovatie subsidie
En dan laden op het werk, scheelt je nog veel meer
Pff, nou de professionele concensus was dus dat m'n velg niet meer te redden was. Hongaarse velg to the rescue zou je denken. Nou die was dus ook niet helemaal gaaf, links en rechts lichte deuken, 90 graden van elkaar (hoe is de vorige eigenaar gecrasht dan?).
Gelukkig had de velgentovenaar tijd. Nieuwe band ligt op te warmen in de zon, later vandaag eens monteren.
Heb helaes geen voor-video, maar een milimeter of 3 a 4 zat er wel in.
Zelfs de velglinten hebben het overleefd
Gelukkig had de velgentovenaar tijd. Nieuwe band ligt op te warmen in de zon, later vandaag eens monteren.
Heb helaes geen voor-video, maar een milimeter of 3 a 4 zat er wel in.
Zelfs de velglinten hebben het overleefd
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
:strip_exif()/f/image/5x8E2hGqI57rS68vdWiWqUs0.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/exRTJYmXIHjMN9pOQVdJVyWP.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/TAwiB8pCYnow3eXk7mx9D1O9.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/rPPeJA1lPc4wPDbBpC1ng38O.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/iriOEojyhG8zAdEMSKlJmLX2.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/x3npjSbZimGaILSBiIDxLS6B.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/JZQMBrbVkmagk4vZBHvoj4UR.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Z7ndIObEOovYFRkab3N1cscz.jpg?f=fotoalbum_tile)