Die sealskinz heb ik dus ook mee, en die gaan morgen aan. Had ook een keer mn laarzen naast de motor gezet en ondertussen was dr een stortbui geweest. Tot nu toe zijn ze dus meer om te dragen als mn laarzen al nat zijn. Want je doet ze niet aan als de zon nog schijnt zeg maar.kneusteun schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 20:20:
Broek in, en sealskin sokken tegen water 👌
Ik heb vd week ook bijna schade gereden met de motor. Stepje van de duo stond uitgeklapt (ik gebruik die dus nooit...), daarmee bleef ik nét haken achter de schutting waardoor ik bijna met de voorkuip tegen de schuur van de buren viel, ik kon 't nog net tegenhouden.... Fyi, je moet 't zo zien dat ik vanuit mijn achtertuin via een 1.50m brede schuttingdeur de steeg van ~1m breed in draai. Dan kun je dus zomaar achter zo'n stepje blijven hangen...
* Destruction heeft geheel volgens traditie nu de stepjes eraf geschroefd. Zoals ik al schreef gebruik ik die toch nooit, en als ik ze wel een keer nodig denk te hebben zitten ze er ook zo weer op natuurlijk
Verder staat 't ding de laatste tijd meer stil dan me lief is. Hopelijk binnenkort weer wat meer tijd om nog wat kilometers op 't hok te zetten voor de tijd weer aanbreekt dat er van die zoutzooi op de weg ligt want dan laat ik 'm liever in de schuur staan (zonder discussie weer te willen aanslingeren, dat vind ik zonde van deze motor)
Tegelijkertijd overweeg ik een motorscooter ipv de afgelopen week verkochte snorbak die ik nog had, en is ook de zoektocht naar een pekelbak weer voorzichtig opgepakt
* Destruction heeft geheel volgens traditie nu de stepjes eraf geschroefd. Zoals ik al schreef gebruik ik die toch nooit, en als ik ze wel een keer nodig denk te hebben zitten ze er ook zo weer op natuurlijk
Tegelijkertijd overweeg ik een motorscooter ipv de afgelopen week verkochte snorbak die ik nog had, en is ook de zoektocht naar een pekelbak weer voorzichtig opgepakt
[ Voor 11% gewijzigd door Destruction op 12-08-2025 23:33 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Alleen? Of met anderen? (Gewoon nieuwsgierig)Aikon schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 19:40:
Groeten uit Lapland. Ik heb de TET noordelijk nu uitgespeeld. Denk 6500km gehad nu, nog 1-2 daagjes naar de Noordkaap over asfalt. Zal later wel meer posten. Geen 1 camping aangedaan meer in Finland. Wat een prachtige natuur hier, perfect om te wildkamperen.
Het ongeveer laatste stuk TET is ook het mooiste, Tsarmitunturi Wilderness Area. Had nog 1 liter in de tank, 345km zonder pomp. Zo ongelooflijk veel niks.
[Afbeelding]
Alleen. Maar kom natuurlijk wel mensen tegen. Maar niet veel tetters, 2 of 3x pas. Wel met een bunk a biker de wrc rally bezocht, en toen met wat dames uit de pub een weekend wezen zeilen. En bij iemand vd bmw club geweest. Dat maak je met een ander erbij niet mee. Maar ook vaak alleen wildkamperen. Niet erg. Afwisseling is fijn.Hkuit schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 23:54:
[...]
Alleen? Of met anderen? (Gewoon nieuwsgierig)
T lijkt nu droog na 14 uur regen. Ik ga maar eens in de bosjes kakken en naar Kirkenes.
[ Voor 8% gewijzigd door Aikon op 13-08-2025 06:53 ]
Wat ik met mijn VStrom doe als ie op de bok staat: beide handen aan het stuur, dan een ruk naar achter, en in het momentum 'm er naar voren af duwen. Werkt voor mij prima, en mijn VStrom is ook geen hele lichte motor. Wellicht helpt het voor jou ookChevy454 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:13:
[...]
Met de CBR en de GT ging/gaat dat, met de RT lukt me dat voor geen meter. Heb het geprobeerd maar nope. Moet gewoon linkerhand op het stuur, rechterhand bij de hendel voor op te tillen pakken en naar voren schuiven. (In plaats van beide handen op het stuur)
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Gaaf, ben benieuwd naar je andere verhalen. Deze trip staat op mijn bucketlist, ook als solo-avontuur.Aikon schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 19:40:
Groeten uit Lapland. Ik heb de TET noordelijk nu uitgespeeld. Denk 6500km gehad nu, nog 1-2 daagjes naar de Noordkaap over asfalt. Zal later wel meer posten. Geen 1 camping aangedaan meer in Finland. Wat een prachtige natuur hier, perfect om te wildkamperen.
Het ongeveer laatste stuk TET is ook het mooiste, Tsarmitunturi Wilderness Area. Had nog 1 liter in de tank, 345km zonder pomp. Zo ongelooflijk veel niks.
[Afbeelding]
Mijn rijmaat zit op dit moment rondom vadso.Aikon schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 06:52:
[...]
Alleen. Maar kom natuurlijk wel mensen tegen. Maar niet veel tetters, 2 of 3x pas. Wel met een bunk a biker de wrc rally bezocht, en toen met wat dames uit de pub een weekend wezen zeilen. En bij iemand vd bmw club geweest. Dat maak je met een ander erbij niet mee. Maar ook vaak alleen wildkamperen. Niet erg. Afwisseling is fijn.
T lijkt nu droog na 14 uur regen. Ik ga maar eens in de bosjes kakken en naar Kirkenes.
Is begonnen in Noorwegen en gaat lekker door heel Scandinavië heen. Is ook al bijna 2 maand onderweg ondertussen!
Klopt, broek in de boots is een crosser dingetje. Dus de (meeste) crossbroeken zijn smal onderaan om in je laars te passen.Barista schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 20:54:
Broek erin/broek erover. Dat vraagt wel gewoon om nieuwe gear toch? Is niet altijd een keuze zegmaar als je al een broek hebt.
Voordat ik een crossbroek kocht reed ik met mijn jeans en mijn enduro laarzen. Broek ook in de laarzen gefrot. Dat ging altijd irriteren omdat het net te veel stof op een frotje was.
Crossbroeken hebben overgings ook nooit bescherming er in zitten, dus ben je ook aan de beurt voor kniebeschermers, en eventueel ook losse heupbeschermers.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Naja, ik heb een pando moto onder mijn crossbroek, als ik dan een keer met een flinke snelheid op het asfalt ga heb ik in ieder geval nog iets van bescherming.
Gek genoeg is zo'n legging nog best koel.
Gek genoeg is zo'n legging nog best koel.
Mijn zoektocht gaat verder. Ik heb met wat hulp van AI wat rekensommetjes opgezet. Die vertellen mij dat ten opzichte van mijn huidige woon-werk vervoer (de Twin en de CB) een nieuwe CB125F á 3799 dealerprijs nét niet quitte speelt. Waarschijnlijk pas na 9 jaar en dat is niet kort genoeg om echt een verschil te maken.
Ik ga dan uit van 30km woon-werk retour, die reis maak ik 6x per week (op maandag 2x ivm opgebroken schema). Zou ik meer rijden scheelt het uiteraard meer, maar ik reken dus met 180km per week. Het verschil is dan puur op onderhoud en brandstof, ik reken hierbij met duitse prijzen want ik haal mijn jerrycans over de grens. Ik ga dus niks inruilen/wegdoen.
Zou ik een goedkopere CB125F vinden (modeljaar 2023-2025) van nét voor de introductie van het TFT model, dan spaar ik maximaal omdat die een lagere aanschaf zullen hebben maar verder gelijke voordelen. Bovendien weinig risico door lange garantie en weinig groot onderhoud. Helaas weet de rest van NL dat ook dus ze zijn nergens meer te krijgen.
Dan blijft nog als optie over een modeljaar daarvóór vanaf ruwweg 2013. Die zijn minder zuinig (max 1 op 40 ipv 1 op ~65) in reëel verbruik maar de aanschaf is ook lager. Ik vind dan o.a. deze:
https://barbiermotorsport...s/#honda-cbf-125-m1594475
die voor zover ik kan nagaan al een jaartje te koop staat bij barbier en weinig populariteit lijkt te genieten. De vraagprijs lijkt me best hoog gezien het model en de kilometers, maar misschien telt reputatie ook mee? Iemand ervaring met die mensen?
Ik heb barbier nog niet gebeld, maar vind nu ook deze:
https://www.motoroost.nl/...-rijbewijs-11-kw/3122974/
en die heb ik wél gesproken. Ik zou hem voor 2250 mogen meenemen, ding heeft 3000km terug oliebeurt gehad dus dat moet dan wel weer even gebeuren....
Ik ga dan uit van 30km woon-werk retour, die reis maak ik 6x per week (op maandag 2x ivm opgebroken schema). Zou ik meer rijden scheelt het uiteraard meer, maar ik reken dus met 180km per week. Het verschil is dan puur op onderhoud en brandstof, ik reken hierbij met duitse prijzen want ik haal mijn jerrycans over de grens. Ik ga dus niks inruilen/wegdoen.
Zou ik een goedkopere CB125F vinden (modeljaar 2023-2025) van nét voor de introductie van het TFT model, dan spaar ik maximaal omdat die een lagere aanschaf zullen hebben maar verder gelijke voordelen. Bovendien weinig risico door lange garantie en weinig groot onderhoud. Helaas weet de rest van NL dat ook dus ze zijn nergens meer te krijgen.
Dan blijft nog als optie over een modeljaar daarvóór vanaf ruwweg 2013. Die zijn minder zuinig (max 1 op 40 ipv 1 op ~65) in reëel verbruik maar de aanschaf is ook lager. Ik vind dan o.a. deze:
die voor zover ik kan nagaan al een jaartje te koop staat bij barbier en weinig populariteit lijkt te genieten. De vraagprijs lijkt me best hoog gezien het model en de kilometers, maar misschien telt reputatie ook mee? Iemand ervaring met die mensen?
Ik heb barbier nog niet gebeld, maar vind nu ook deze:
https://www.motoroost.nl/...-rijbewijs-11-kw/3122974/
en die heb ik wél gesproken. Ik zou hem voor 2250 mogen meenemen, ding heeft 3000km terug oliebeurt gehad dus dat moet dan wel weer even gebeuren....
[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 13-08-2025 09:51 ]
Dat deed ik ook maar ik denk, omdat ik verkeerd stond, dat ik hem naar rechtsvoor heb geduwd en teveel inertie had en hem over het zwaartepunt rechts heb geduwd.BM schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 07:17:
Wat ik met mijn VStrom doe als ie op de bok staat: beide handen aan het stuur, dan een ruk naar achter, en in het momentum 'm er naar voren af duwen. Werkt voor mij prima, en mijn VStrom is ook geen hele lichte motor. Wellicht helpt het voor jou ook
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Zo'n RT heeft een eigen zwaartekrachtveld, je kwam te dichtbij en toen trok hij de aarde aanChevy454 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 09:31:
[...]
Dat deed ik ook maar ik denk, omdat ik verkeerd stond, dat ik hem naar rechtsvoor heb geduwd en teveel inertie had en hem over het zwaartepunt rechts heb geduwd.
Het is enkel mijn eigen ervaring, maar ik ben er 1 keer geweest en ben na een paar minuten alweer naar buiten gelopen. Het aantal motoren wat buiten op de parkeerplaats door zowel klanten als verkopers hoog in de toeren werd getrokken was niet meer op 1 hand te tellen.HTT-Thalan schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 09:26:
Daarnaast stonden de motoren binnen letterlijk kuip aan kuip en leek het mij een kwestie van zoveel mogelijk motoren zo snel mogelijk doorschuiven.
Ik zou er zelf nooit een motor van kopen maar opnieuw, dat is enkel mijn eigen persoonlijke ervaring, mogelijk heeft iemand anders wel hele goede ervaringen.
Vermoeidheid zal ook een rol hebben gespeeld.HTT-Thalan schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 09:35:
Zo'n RT heeft een eigen zwaartekrachtveld, je kwam te dichtbij en toen trok hij de aarde aan.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ik heb ze ondertussen wel gesproken en inderdaad, vooral handel. Prijs is niet onderhandelbaar, daarvoor krijg je veel kilometers, nul historie en de beloofde garantie "ja" in de advertentie krijg je er in de praktijk helemaal niet bij, daarvoor moet je weer een garantiepakket kopen. Ik loop hier dus digitaal ook van weg.UTwizard schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 09:58:
[...]
Het is enkel mijn eigen ervaring, maar ik ben er 1 keer geweest en ben na een paar minuten alweer naar buiten gelopen. Het aantal motoren wat buiten op de parkeerplaats door zowel klanten als verkopers hoog in de toeren werd getrokken was niet meer op 1 hand te tellen.
Daarnaast stonden de motoren binnen letterlijk kuip aan kuip en leek het mij een kwestie van zoveel mogelijk motoren zo snel mogelijk doorschuiven.
Ik zou er zelf nooit een motor van kopen maar opnieuw, dat is enkel mijn eigen persoonlijke ervaring, mogelijk heeft iemand anders wel hele goede ervaringen.
offtopic:
@HTT-Thalan Ik weet niet hoe jij AI inzet, maar tot nu toe heb ik er niet betrouwbaar mee kunnen rekenen. Ik zou simpelweg Excel erbij pakken, en de aanschafprijs, afschrijving, vaste lasten (belasting, verzekering) en operationele kosten in zetten. Dan zie je snel genoeg waar het omslagpunt zit
@HTT-Thalan Ik weet niet hoe jij AI inzet, maar tot nu toe heb ik er niet betrouwbaar mee kunnen rekenen. Ik zou simpelweg Excel erbij pakken, en de aanschafprijs, afschrijving, vaste lasten (belasting, verzekering) en operationele kosten in zetten. Dan zie je snel genoeg waar het omslagpunt zit
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Een gedetailleerde prompt doet veel, maar ik begrijp en deel je voorzichtige instelling. De berekening is goed onderbouwd met uitleg en achtergrond, dus ik denk dat hij wel klopt. Ik heb o.a. rekening gehouden met belasting/verzekering, mogelijk onderhoud/vervangingen, aanschafprijs, reëel praktijkverbruik en het feit dat hij ernaast komt, niet plaats ván een bestaande motor.DrivinUCrazy schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 10:20:
offtopic:
Lang verhaal kort, ik moet onder de 2000e aanschafprijs duiken om het echt interessant te maken, m.a.w. terugverdientijd minder dan 3 jaar. Dat maakt de aanbieding van Oost met 2250 nog niet niet voordeliger genoeg. Ik denk dat ik dus nog even moet doorzoeken.
Let wel: dat verbruik tikt echt hard aan hoor. Een ouder model CBF125 loopt betrouwbaar 1 op 40 waar ik nu 1 op ~17 haal als ik normaal doe. De nieuwste modellen halen betrouwbaar 1 op 60 en dat zijn allemaal echte liters á 1,85 euro hè, iets minder als je in DLD tankt.
1000km/maand tegen 1 op 17 = ongeveer 60 liter tegen ~1,70 dus 102 euro aan brandstof. Bij 1 op 38 gaat dat omlaag naar 61 euro en bij 1 op 60 hebben we het nog over 28 euro aan peut. Ik kan dus eenvoudig 70 euro per maand sparen puur aan benzine, maar dan moet er wel weer 25 euro bij aan vaste lasten dus grofweg 55/60 euro per maand valt er te sparen. Zou ik dus voor 2000 euro een brommertje erbij halen kan ik die er in ~3 jaar weer uit halen, maar dat is nog ex onderhoud. Reken dus voor het gemak 4 jaar voor hij quitte speelt tegen 12k kilometers per jaar, dat kunnen die dingen makkelijk aan het dan heb ik ook weinig kosten qua banden enzo, plus ik spaar me de slijtage en het onderhoud op de 'mooiere' motoren.
- edit - ik heb met 1,70 gerekend maar de werkelijke benzineprijs ligt daar nu wat lager, zo rond de 1,60. Wat wel uitmaakt is dat ik in de CB en Twin de 'goede' benzine gebruik (ethanolvrije plus uit DLD) terwijl ik in zo'n recente CBF natuurlijk gewoon goedkope E10 zou gooien en dat scheelt echt aanzienlijk, ik ga dan makkelijk 30c/liter besparen.
[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 13-08-2025 10:35 ]
Bedankt, en heel gaaf.Aikon schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 06:52:
[...]
Alleen. Maar kom natuurlijk wel mensen tegen. Maar niet veel tetters, 2 of 3x pas. Wel met een bunk a biker de wrc rally bezocht, en toen met wat dames uit de pub een weekend wezen zeilen. En bij iemand vd bmw club geweest. Dat maak je met een ander erbij niet mee. Maar ook vaak alleen wildkamperen. Niet erg. Afwisseling is fijn.
Ik vind het ook niet erg om alleen te reizen; heb op m'n 29e 400 dagen gereisd door Azië+maandje VS (backpacken). Soms ben je alleen als je behoefte hebt aan gezelschap, soms heb je wekenlang contact en aanspraak en zou je best weer eens alleen willen zijn; dat hoort erbij vond ik.
Met de motor ben ik tot nu toe 4 keer met een motormaat op pad geweest en dit voorjaar alleen met alleen 's avonds met z'n 8'n op dezelfde camping. Helemaal alleen een tijd weg staat nog op m'n lijstje
Blijf genieten!
Sinds gisteren mag ik mezelf motor bezitter noemen. Het is een mooie oranje Suzuki V-Strom DL 650 geworden uit 2013.[b]Pin0 in "Hét grote motortopic - Deel 27 (2025)"Pin0 schreef op woensdag
....
:strip_exif()/f/image/0EzqvpEEpkxkCpiUEiWqm9py.jpg?f=fotoalbum_large)
Al lekker een paar rondjes gereden...
Congrats!Pin0 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 17:11:
[...]
Sinds gisteren mag ik mezelf motor bezitter noemen. Het is een mooie oranje Suzuki V-Strom DL 650 geworden uit 2013.
[Afbeelding]
Ben wel benieuwd of je binnen je budget bent gebleven?
Veel plezier alvast met het rijden, modden en routes uitzoeken!
Ziet er leuk uit in het oranje zo kerel! Lijkt exact hetzelfde model te zijn waar wij bij de rijschool mee rijden. Heel direct sturen, vriendelijk voor beginners en genoeg vermogen om een beetje mee te scheuren. Ben benieuwd hoe snel je, zoals zo velen hier met jou, naar een tweede motor gaat kijkenPin0 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 17:11:
[...]
Sinds gisteren mag ik mezelf motor bezitter noemen. Het is een mooie oranje Suzuki V-Strom DL 650 geworden uit 2013.
[Afbeelding]
- edit -
Lijkt een voorloper te zijn, iets andere neus. Even goed tof ding, zeker de kleurstelling.
[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 13-08-2025 19:35 ]
Woon-werk met de CBF, maar waar rij je de motorrijlessen mee?HTT-Thalan schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 10:32:
[...]
Een gedetailleerde prompt doet veel, maar ik begrijp en deel je voorzichtige instelling. De berekening is goed onderbouwd met uitleg en achtergrond, dus ik denk dat hij wel klopt. Ik heb o.a. rekening gehouden met belasting/verzekering, mogelijk onderhoud/vervangingen, aanschafprijs, reëel praktijkverbruik en het feit dat hij ernaast komt, niet plaats ván een bestaande motor.
Lang verhaal kort, ik moet onder de 2000e aanschafprijs duiken om het echt interessant te maken, m.a.w. terugverdientijd minder dan 3 jaar. Dat maakt de aanbieding van Oost met 2250 nog niet niet voordeliger genoeg. Ik denk dat ik dus nog even moet doorzoeken.
Let wel: dat verbruik tikt echt hard aan hoor. Een ouder model CBF125 loopt betrouwbaar 1 op 40 waar ik nu 1 op ~17 haal als ik normaal doe. De nieuwste modellen halen betrouwbaar 1 op 60 en dat zijn allemaal echte liters á 1,85 euro hè, iets minder als je in DLD tankt.
1000km/maand tegen 1 op 17 = ongeveer 60 liter tegen ~1,70 dus 102 euro aan brandstof. Bij 1 op 38 gaat dat omlaag naar 61 euro en bij 1 op 60 hebben we het nog over 28 euro aan peut. Ik kan dus eenvoudig 70 euro per maand sparen puur aan benzine, maar dan moet er wel weer 25 euro bij aan vaste lasten dus grofweg 55/60 euro per maand valt er te sparen. Zou ik dus voor 2000 euro een brommertje erbij halen kan ik die er in ~3 jaar weer uit halen, maar dat is nog ex onderhoud. Reken dus voor het gemak 4 jaar voor hij quitte speelt tegen 12k kilometers per jaar, dat kunnen die dingen makkelijk aan het dan heb ik ook weinig kosten qua banden enzo, plus ik spaar me de slijtage en het onderhoud op de 'mooiere' motoren.
- edit - ik heb met 1,70 gerekend maar de werkelijke benzineprijs ligt daar nu wat lager, zo rond de 1,60. Wat wel uitmaakt is dat ik in de CB en Twin de 'goede' benzine gebruik (ethanolvrije plus uit DLD) terwijl ik in zo'n recente CBF natuurlijk gewoon goedkope E10 zou gooien en dat scheelt echt aanzienlijk, ik ga dan makkelijk 30c/liter besparen.
Motor van de baas, of toch de AT?
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Van de baas. Nu V-Strom, maar er is een gloortje hoop dat de volgende modellen wellicht transalps kunnen worden. Ik mag wel ook met de Twin rijden maar dat doe ik dan gewoon af en toe.Grubeater schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 21:22:
[...]
Woon-werk met de CBF, maar waar rij je de motorrijlessen mee?
Motor van de baas, of toch de AT?
[ Voor 9% gewijzigd door HTT-Thalan op 13-08-2025 21:39 ]
Vandaag begonnen met natte laarzen, en vele buien gehad. Mn voeten bleven droog, maar dat voelde niet zo. Alsnog best koude poten, waarschijnlijk warmer dan met normale sokken. Beter de drystar kopen voor veel regen. Maar goed. Heb eigenlijk pas 2 daagjes regen gehad hoor, dus mag niet klagen. Noorwegen is erg mooi, maar mis de gravel wel... Maar snel lofoten en dan Zweden weer in.Aikon schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:50:
[...]
Die sealskinz heb ik dus ook mee, en die gaan morgen aan. Had ook een keer mn laarzen naast de motor gezet en ondertussen was dr een stortbui geweest. Tot nu toe zijn ze dus meer om te dragen als mn laarzen al nat zijn. Want je doet ze niet aan als de zon nog schijnt zeg maar.
Zo, 3 avonden mee bezig geweest, maar op het laatste stukje na, m'n routes klaarstaan. Verdeeld over 11 dagen. In het midden 3 dagen op dezelfde camping en van daaruit dagritten doen. Met het idee dat het wat rust creëert en ik wat rustiger aan kan doen. Heb nog geen campings gereserveerd, met de hoop dat ze altijd wel plek hebben voor 1 tentje. Gemiddeld zo'n 300km per dag, op de eerste en laatste dag na, dan wat meer incl snelweg.
Op of aanmerkingen qua route zijn zeker welkom. Ik moet het doen met google maps en natte vinger werk. Heb volgens mij een aantal mooie passen meegepakt, en een dagje langs de meren bij Como, zal niet zo spannend zijn qua rijden, maar hopelijk wel mooi qua uitzichten. Stelvio heb ik bewust gemeden btw.
/f/image/jN5qjKGF0eXmvNo4egTqlhR5.png?f=fotoalbum_medium)
Eerste stuk, links omlaag door de Vogezen.
/f/image/9BEf3cfanphXbLqDZjhzU7BJ.png?f=fotoalbum_medium)
Dan het echte werk, van links naar rechts door de Alpen, in de buurt van Bozen camping vinden die plek heeft en dan van daaruit 2 loops gepland. Dan terug omhoog o.a. de Timmelsjoch mee pakken en proberen de drukte rond Zurich beetje te vermijden.
Nog aan het twijfelen om toch maar een Zwitsers vignet aan te schaffen voor de snelwegen. Heb het zo weten te plannen dat ik er geen mee pak. Maar ja, misschien toch wel handig..
Op of aanmerkingen qua route zijn zeker welkom. Ik moet het doen met google maps en natte vinger werk. Heb volgens mij een aantal mooie passen meegepakt, en een dagje langs de meren bij Como, zal niet zo spannend zijn qua rijden, maar hopelijk wel mooi qua uitzichten. Stelvio heb ik bewust gemeden btw.
/f/image/jN5qjKGF0eXmvNo4egTqlhR5.png?f=fotoalbum_medium)
/f/image/9BEf3cfanphXbLqDZjhzU7BJ.png?f=fotoalbum_medium)
Dan het echte werk, van links naar rechts door de Alpen, in de buurt van Bozen camping vinden die plek heeft en dan van daaruit 2 loops gepland. Dan terug omhoog o.a. de Timmelsjoch mee pakken en proberen de drukte rond Zurich beetje te vermijden.
Nog aan het twijfelen om toch maar een Zwitsers vignet aan te schaffen voor de snelwegen. Heb het zo weten te plannen dat ik er geen mee pak. Maar ja, misschien toch wel handig..
Vandaag eerst met een leerling langs het CBR voor diens rij-examen, en daarna mag ik zelf op het matje komen om te laten zien of ik met een aanhanger door Emmen kan bollen zonder de boel te slopen. Indien ja, lettertje erbij! Daarna is het nog enkele weken tot mijn WRM-A 1c examen ofwel AVB voor echte bikkels
.
Er is altijd wel plek voor 1 tentje, en genoeg campings mocht het bij 1 niet lukken. Zwitserland is mooi rijden, maar ook wel prijzig. Ik zou die lus links door Italië anders doen, zoiets:Pyr0_ schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 22:18:
Zo, 3 avonden mee bezig geweest, maar op het laatste stukje na, m'n routes klaarstaan. Verdeeld over 11 dagen. In het midden 3 dagen op dezelfde camping en van daaruit dagritten doen. Met het idee dat het wat rust creëert en ik wat rustiger aan kan doen. Heb nog geen campings gereserveerd, met de hoop dat ze altijd wel plek hebben voor 1 tentje. Gemiddeld zo'n 300km per dag, op de eerste en laatste dag na, dan wat meer incl snelweg.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/UW3secqdOzEosZonQnXJM1Jm.png?f=user_large)
Pak je de Grimsel, Gotthard en Nufenen passen mee, die zijn wel mooi, in plaats van de Susten. De Albula is mijn favoriet, maar die pak je al mee
Vignet voor Zwitserland kan altijd nog online. Tijdens kantooruren is deze dan meteen geldig. En let op de geluidsbeperkingen in Tirol. Die mis je nu, maar als je je route wilt aanpassen.
Veel plezier!
PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren, T6 thermostaat
Pak de Mendola pas er bij!! Erg mooi , strak asfalt , mooie bochten !Pyr0_ schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 22:18:
Op of aanmerkingen qua route zijn zeker welkom.