Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 107 108 Laatste
Acties:

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Mijn plannen zijn om in Mei via de diverse bekende Zwitserse bergroutes gevolgd door (of een vorm van) de Great Dolomites Road naar de Amalfi kust te rijden.

Gevalletje Schwarzwalder kirschtorte, Raclette, pizzaatje in Napoli en weer terug :+

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:14
Koekstra schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 10:09:
Mijn plannen zijn om in Mei via de diverse bekende Zwitserse bergroutes gevolgd door (of een vorm van) de Great Dolomites Road naar de Amalfi kust te rijden.

Gevalletje Schwarzwalder kirschtorte, Raclette, pizzaatje in Napoli en weer terug :+
In hoeveel dagen? Ik overweeg om in mei ook een route in/naar Zwitserland te doen.

EU DNS: 86.54.11.100

• Koekstra
  • Niet online
c-nan schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 10:44:
[...]

In hoeveel dagen? Ik overweeg om in mei ook een route in/naar Zwitserland te doen.
Dit zal netto in 14 dagen zijn. Heb 16 dagen 'vrij', dus een dag voor pakken/klaarmaken en een dag terug komen en uitpakken.

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:50
Ik heb laatst verwarmde handschoenen gekocht van Gerbing met een aansluitsetje rechtstreeks op de accu.
https://www.tenkateshop.c...hoenen-xtreme-gt-xxl.html
Werkt uitstekend.
Normaliter moet je dit via je kleding laten verlopen heb ik begrepen.
Ik heb echter vanaf de accu door/langs het frame de kabel naar m'n stuur gebracht en om m'n telefoonhouder gewikkeld.
Als ik de handschoenen wil gebruiken, wikkel ik de kabels iets af zodat ik ruimte genoeg heb vanaf de handschoenen naar m'n dashboard en naar m'n helm, reikwijdte zogezegd.
Ik rij dan met licht bungelende kabels vanaf m'n handschoenen naar de aansluitstekker op m'n dashboard.

Misschien een domme vraag, maar kan dat op een of andere manier voor problemen zorgen en kan ik het beter alsnog via m'n kleding doen?
(De stekkertjes van de kabel zitten niet dermate vast dat je blijft haken, bij een rukje schiet hij al los dus gevaar bij vallen oid is er niet volgens mij).

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Koekstra
  • Niet online
Ora et Labora schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 10:50:
Ik heb laatst verwarmde handschoenen gekocht van Gerbing met een aansluitsetje rechtstreeks op de accu.
Werkt uitstekend.
Ik heb echter vanaf de accu door/langs het frame de kabel naar m'n stuur gebracht en om m'n telefoonhouder gewikkeld.
Als ik de handschoenen wil gebruiken, wikkel ik de kabels iets af zodat ik ruimte genoeg heb vanaf de handschoenen naar m'n dashboard en naar m'n helm, reikwijdte zogezegd.
Ik rij dan met licht bungelende kabels vanaf m'n handschoenen naar de aansluitstekker op m'n dashboard.

Misschien een domme vraag, maar kan dat op een of andere manier voor problemen zorgen en kan ik het beter alsnog via m'n kleding doen?
(De stekkertjes van de kabel zitten niet dermate vast dat je blijft haken, bij een rukje schiet hij al los dus gevaar bij vallen oid is er niet volgens mij).
Volgens mij is het grootste gevaar dat je het onbedoeld sloopt. Dus afstappen bij het tanken en dan de boel stuk trekken omdat je er even niet aan gedacht hebt. Maar als t allemaal al losjes zit en makkelijk los komt met een klein rukje zal zelfs dat risico minimaal zijn lijkt me.

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:01
Werkt uitstekend.

Ik heb nu Revit Liberty verwarmde handschoenen, maar die stellen toch wel een beetje teleur. Rond het vriespunt doen je handen na een half uurtje rijden alleen iets minder pijn van de kou, maar het is nog steeds niet warm. Ik heb ze nu een jaar en de accu's worden al minder. De accu's zelf zitten ook best irritant in de mof van de handschoen..

De volgende worden denk ik ook Gerbings op de accu van de motor.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:34
Nog meer mensen last van krimpende motorkleding?

Volgens mijn vrouw zijn het calorietjes, je weet wel, van die kleine beestjes die in de wintermaanden je kleding kleiner maken...

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:12
Kars schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 11:20:

Volgens mijn vrouw zijn het calorietjes, je weet wel, van die kleine beestjes die in de wintermaanden je kleding kleiner maken...
Omgekeerd zelfs, hoop spul weggedaan omdat het gewoon veel te ruim was geworden.
Papa blij want die kreeg mooi mijn beschermer set voor gratis.

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:45

Volgens die theorie zou je vrouw er dan ook last van moeten hebben, maar die vraag wordt vast en zeker niet gewaardeerd? :+

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Project 40: the lost scrolls.
Chevy454 in "Hét grote motortopic - Deel 27 (2025)"

Mijn oude fiets staat al sinds 2003 stil (zo blijkt uit onderzoek van de politie). Gisteren contact opgenomen met een agent die ik nog van de schoolbanken, Hij / De politie heeft op basis van het oude kenteken (Die persoonsgebonden is in België) eigendom kunnen vast stellen en ook de gegevens van de motor teruggevonden *O*

Dus dat betekent concreet: Politie moet het frame controleren dat de nummers kloppen en attest van verlies op stellen. Daarmee naar de verzekering gaan en dan kan de motor worden ingeschreven *O*. Maar omdat het attest maar 30 dagen geldig is moet dat zo snel mogelijk gebeuren.

Ik zal sneller een nummerplaat hebben dan dat de motor rijdende is 8)7.
Maar stap voor stap, eerst dat attest zien te bemachtigen. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Chevy454 op 21-01-2026 12:22 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:14
Koekstra schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 10:49:
[...]

Dit zal netto in 14 dagen zijn. Heb 16 dagen 'vrij', dus een dag voor pakken/klaarmaken en een dag terug komen en uitpakken.
Ah lekker!

Ik heb helaas maar 5 dagen, eventueel met rek 7 dagen.

Ik ga nu al 3 jaar op rij in mei richting de Vogezen, dit keer wil ik iets anders. Luxemburg e.o. Eifel vond ik tegenvallen.

Dit jaar wordt het Zwarte Woud (nog nooit geweest) of Zwitserland (ook nog nooit geweest). Of een mix van Vogezen + Zwarte Woud.

Suggesties?

[ Voor 3% gewijzigd door c-nan op 21-01-2026 12:26 ]

EU DNS: 86.54.11.100

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Nee, wel het tegenovergestelde. Van maatje 54 naar maatje 50 ;(
Kleren kopen betekent kijken naar (X)XL en dan in het hokje beseffen dat je M nodig hebt :X

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
kneusteun schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:39:
[...]

nee, een vriendin van ons komt er vandaan en heeft wat mooie dingen laten zien.
Prachtige natuur, en minder regeltjes en meuk. (wildkamperen etc)
Dat wist ik niet vh wildkamperen, toch makkelijk dat het officieel ook echt mag.

Hier een overzicht van Europa:
https://www.caravanya.com/nl/wild-kamperen-in-europa/

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:23

ozzynator

Nevermind.

Ook hier last van. Ik geef mijn vrouw de schuld, dat die het zelfs voor elkaar krijgt om polyester kleding te laten krimpen. Meestal doe ik dat na het eten, dan heb ik lekker een rustige avond met alleen beeld en weinig geluid. Heerlijk. Vooral als er voetbal op is.

Het is sowieso. Niet zo wie zo, zws, of sowiezo. Of andere varianten. Dus gewoon sowieso.

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

c-nan schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 12:20:
[...]

Dit jaar wordt het Zwarte Woud (nog nooit geweest) of Zwitserland (ook nog nooit geweest). Of een mix van Vogezen + Zwarte Woud.

Suggesties?
Vulkaan Eifel meenemen in de aanrij route?
Dus NL doorsteken naar B via de rijksweg en dan doorsteken naar D voor een stukje Vulkaan Eifel en dan doorsteek naar F om dan de Vogezen te doen.
Dan over de vlakte bij Mulhouse langs de grens blijven rijden met CH en dan de Jura in. Daar zit nog een leuke (ahum berg)pass in van 22% ergens.

Zo iets?

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

• Aikon
  • Niet online
[...]

Ah lekker!

Ik heb helaas maar 5 dagen, eventueel met rek 7 dagen.a

Ik ga nu al 3 jaar op rij in mei richting de Vogezen, dit keer wil ik iets anders. Luxemburg e.o. Eifel vond ik tegenvallen.

Suggesties?
Allemaal mooi. Vergeet Jura ook niet. Zwarte Woud is mooi, maar is wmb één dag rijden. Via Taunus erheen. Tja, zoveel opties, maar met 5 dagen hou je denk ik slechts 1 dag in Zwitserland over? Kijk op dag van vertrek naar het weer en kies op basis daarvan welke je pakt.

• Excliber
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13:20
@SuHwak Gefeliciteerd

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:12
Aikon schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 12:29:
[...]

Dat wist ik niet vh wildkamperen, toch makkelijk dat het officieel ook echt mag.

Hier een overzicht van Europa:
https://www.caravanya.com/nl/wild-kamperen-in-europa/
Ah dat overzicht kende ik niet!
Maar landen zoals Frankrijk is inderdaad beetje 50/50, er zijn soms zelfs hutjes vrij te gebruiken, maar het verschilt heel erg per plaats.
Ook in NL kan je best prima wildkamperen, maar wel met een beetje verstandig denk werk.

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16:08
Werkt uitstekend.

Ik heb ook laatst handschoenen van Gerbing gekocht (https://www.motorkledings...ng-xtreme-air.html?maat=L), heb er ook een kabeltje voor besteld om hem op de din plug aan te sluiten, maar gebruik nu toch het stekkertje via de mouwen. Het is toch allemaal iets netter weggewerkt. En wat ik belangrijker vond, dan zit ik met mijn handen niet aan mijn stuur "vast". Geen kabeltjes die los wapperen, als je iets aan je helm wilt doen moet je wel een beetje slack hebben in de kabel.

Ultieme oplossing is een verwarmde binnenjas van Gerbing, die aansluiten op je accu en de handschoenen aansluiten aan de jas. Kun je zelfs nog uitbreiden naar broek en sokken ;)

PVoutput

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:17
Werkt uitstekend.

Ik blijf het gedoe vinden, maar door de jas halen is volgens mij toch echt wel relaxter rijden. Geen gewapper van kabels in je zichtveld.
De aansluiting naar de accu komt bij mij onder de buddyseat uit, dus het sluit van achter aan.
Bij afstappen schiet deze vanzelf los op de stekker. (meestal vergeet ik hem gewoon)

Met weer rond het vriespunt staat ie op medium. Max vind ik veel te heet worden. _/-\o_
Ik kan Gerbing aanbevelen.

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:18
[...]

Ah lekker!

Ik heb helaas maar 5 dagen, eventueel met rek 7 dagen.

Suggesties?
Schotland 8)

Ah, fotoalbum doet het weer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gJGQOWT9aE3nEBPLQ3C_jQRI4vQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/huABLoY7rpBuYSS3AswUY0CM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MUG5RZ6d4OY_DIp1tIeM4sdkyag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9CTt1kLrw4rFQfW0Q34Eru4f.jpg?f=fotoalbum_large

• Aikon
  • Niet online
Ik dacht eerst dat je gek was, maar ja, als de boot gunstig uitpakt, kan het best in 5, maar zeker 7 dagen. Direct de boot IJmuiden vanuit je werk ofzo, scheelt weer een dag. NC500 kan op een (voor mij) leuke manier in 3-4 dagen. En het is er prachtig inderdaad.
Pagina: 1 ... 107 108 Laatste