In plaats van het asfalt uit de straat trekt deze het verf van het chassisozzynator schreef op zondag 18 januari 2026 @ 16:06:
[...]
Waarschijnlijk kan de moleculaire structuur van verf het enorme koppel waar de NC om bekend staat gewoon niet aan.
Dat snap ik ter dege, daarom vind ik het zo apart dat genoemde degradatie ook optreedt bij stilstand. Dat ik m'n oprit al 3x opnieuw heb betegeld heb ik daarom ook niet benoemd.ozzynator schreef op zondag 18 januari 2026 @ 16:06:
[...]
Waarschijnlijk kan de moleculaire structuur van verf het enorme koppel waar de NC om bekend staat gewoon niet aan.
Eigenlijk iets eerder als gepland, maar mijn vriendin heeft afgelopen zaterdag de knoop doorgehakt en akkoord gegeven op haar nieuwe circuitfiets:
/f/image/80tKN8vmeJ9YOZGe7h3oP0ss.png?f=fotoalbum_medium)
De Kawasaki ZX4RR, het bewijs dat de uitspraak "zo worden ze niet meer gemaakt" niet altijd op gaat
Mooie upgrade van haar Aprilia RS 457 waar ze ontzettend veel mee heeft geleerd en ontzettend veel lol van heeft gehad. We zijn helaas wel 20 of zelfs 30 jaar te laat begonnen met onze circuithobby dus de kans dat een van ons met een ZX4RR de 1000cc's buitenom gaat inhalen op het circuit is relatief klein, maar wij doen het voor de lol en de beleving en dat gaat met deze machine helemaal goed komen
/f/image/80tKN8vmeJ9YOZGe7h3oP0ss.png?f=fotoalbum_medium)
De Kawasaki ZX4RR, het bewijs dat de uitspraak "zo worden ze niet meer gemaakt" niet altijd op gaat
Mooie upgrade van haar Aprilia RS 457 waar ze ontzettend veel mee heeft geleerd en ontzettend veel lol van heeft gehad. We zijn helaas wel 20 of zelfs 30 jaar te laat begonnen met onze circuithobby dus de kans dat een van ons met een ZX4RR de 1000cc's buitenom gaat inhalen op het circuit is relatief klein, maar wij doen het voor de lol en de beleving en dat gaat met deze machine helemaal goed komen
Wat was het genieten zaterdag, goed weer, fijn zonnentje, hoop mede tweewielers gezien en voor mij een nieuwe motor 
Na wat zoeken en proefrijden is de keus gevallen op de Guzzi V85TT Travel uit 2021. Eigenlijk toen ik de Guzzi starte wist ik deze moet het worden.
Vanuit Nijmegen terug naar Rotterdam gereden langs de Waal naar de Lek en vervolgens het pontje naar schoonhoven. Het is dat ik naar een verjaardag moest maar had best nog wel even kunnen doorrijden.
Het enige min puntje is dat de voorband icm het spatbord niet optiemaal is. Nu er wat vuil/modder tussen kwam hoor je het wiel aanlopen als je loopt met de motor.
Na wat zoeken en proefrijden is de keus gevallen op de Guzzi V85TT Travel uit 2021. Eigenlijk toen ik de Guzzi starte wist ik deze moet het worden.
Vanuit Nijmegen terug naar Rotterdam gereden langs de Waal naar de Lek en vervolgens het pontje naar schoonhoven. Het is dat ik naar een verjaardag moest maar had best nog wel even kunnen doorrijden.
Het enige min puntje is dat de voorband icm het spatbord niet optiemaal is. Nu er wat vuil/modder tussen kwam hoor je het wiel aanlopen als je loopt met de motor.
![]() | ![]() |
Ach ja, de Grom, de kleine charmeur. Maar heeft je vrouw al wel eens de Monkey 125 gezien?HTT-Thalan schreef op zondag 18 januari 2026 @ 14:21:
Nou, Noordelijke motorbeurs. Zelfde vibe als de motorbeurs in Utrecht, maar inderdaad gewoon idioot klein. Anderhalve zaal en je hebt het gehad - met weinig drukte max een half uur en je hebt alles oppervlakkig gezien.
Wat was er positief: Mijn vrouw begint er steeds enthousiaster over te worden, en ze heeft proefgezeten op wat voor haar toch wel de droommotor is geworden, de nieuwe 2026 NC750X in het groen:
[Afbeelding]
Ze vind hem erg lekker zitten, past bij haar en - niet onbelangrijk - ze kan gewoon prima met beide voeten bij de grond. De nieuwprijs is met 9500 euro en 5 jaar garantie ook echt niet schofterig. Zodra ik mijn papieren heb wil ze dus toch wel beginnen met lessen! We hebben zelfs broeken en schoenen bekeken voor haar...
Maar vlak voor we naar huis gingen liep ze ineens een motorstand binnen terwijl ze zei 'kijk hier nou, die wil ik even van dichtbij zien' en ze liep kaarsrecht op een 1290 Adventure R af.... ik zeg 'maar daar vind je helemaal geen bal aan zei je net!'. En toen liep ze er nét langs, en pakte deze vast:
https://www.muldersmotorc...rom-honda-msx-125-grom-3/
[Afbeelding]
WAT ISSIE LEUK
Ja duh, dat zei ik toch al toen ik voor die zwarte CB125F aan het shoppen was destijds! Maar toen vond ik alleen maar zwarte blauwe en rode... deze gele ben ik toen niet tegengekomen. Op de beurs wilde hij er 3500 voor hebben met 3000km op de teller. Echt serieus leuk... we zijn schoorvoetend toch maar doorgelopen. Ze fantaseerde er nog even over om die groene NC750X te gaan kopen en dan tegen die verkoper te zeggen 'doe die kleine gele er maar bij voor mijn man' - ik zou geen nee gezegd hebben.
Verder is er qua eten en kleding weinig te vinden. Mijn zoon van net 14 had achteraf spijt dat hij niet mee was, er werden namelijk blote vrouwen gebodypaint - dat had hij stiekem wel willen zien.
Achterin een trial voorstelling met wat kooien en een vrachtwagen waar op geklommen word. Serieus indrukwekkend dat ze dat kunnen, maar ik heb wel eens een dagje trial training gehad en alhoewel zéér nuttig en leerzaam is het als sport niet mijn ding.
ps. Tandjes wat was het koud vanochtend op de motor. Natuurlijk vergeten de verwarmde handschoenen op te laden, en dan zijn ze kouder dan gewone winterhandschoenen.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Hier heeft die van mij (7j) de tuinslang gebruikt. Heb nu zo een sprayfoam opzet stuk, en dat werkt heel goed.JanPedaal schreef op zondag 18 januari 2026 @ 21:30:
[Afbeelding]
De pekel is er weer af dankzij de magische gieter met koud water
En geen zorgen over hoge druk, want is het maar een tuinslang.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Project 40: de documenten
Nou, na ruim 15 jaar de documenten veilig in een lade te hebben bewaard blijkt dat deze niet meer zo veilig zijn. Doorheen de tijd zijn er papieren bij gekomen en ook uitgehaald door iemand. Vandaag de poltiie gebeld hoe deze situatie te corrigeren, het gaat rond de 200 euro kosten maar dat hoort erbij.
Eerst verlies van documenten aanvragen, opnieuw inschrijven en dan krijg je een nieuw inschrijvingsbewijs en nummerplaat.
Nou, na ruim 15 jaar de documenten veilig in een lade te hebben bewaard blijkt dat deze niet meer zo veilig zijn. Doorheen de tijd zijn er papieren bij gekomen en ook uitgehaald door iemand. Vandaag de poltiie gebeld hoe deze situatie te corrigeren, het gaat rond de 200 euro kosten maar dat hoort erbij.
Eerst verlies van documenten aanvragen, opnieuw inschrijven en dan krijg je een nieuw inschrijvingsbewijs en nummerplaat.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Dat hoort bij een allroad, mijne knarst en doet ook piepen als een gek.Bauke87 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 09:43:
Wat was het genieten zaterdag, goed weer, fijn zonnentje, hoop mede tweewielers gezien en voor mij een nieuwe motor
[Afbeelding] [Afbeelding]
Zodra je de motor start hoor je het niet meer
Mijn accu was gister eindelijk leeg genoeg om errors te gooien, dus aan de lader maar het lijkt erop dat ie echt op is. Kwam niet hoger dan 12,2 dus nu even denken wat we gaan doen. Lithium of niet...
Heel mooi! Ik twijfel om deze motor ooit eens als straat motor aan te schaffen. Ik ben benieuwd wat jullie mening is in hoeverre dit praktisch is. Schijnt behoorlijk hoogtoerig te zijn namelijk.UTwizard schreef op maandag 19 januari 2026 @ 09:24:
Eigenlijk iets eerder als gepland, maar mijn vriendin heeft afgelopen zaterdag de knoop doorgehakt en akkoord gegeven op haar nieuwe circuitfiets:
[Afbeelding]
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
No shit sherlock ... hoe wil je anders redelijk wat vermogen uit een klein motortje halen?Rick-Jan schreef op maandag 19 januari 2026 @ 11:08:
[...]
Heel mooi! Ik twijfel om deze motor ooit eens als straat motor aan te schaffen. Ik ben benieuwd wat jullie mening is in hoeverre dit praktisch is. Schijnt behoorlijk hoogtoerig te zijn namelijk.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Het gaat mij niet om het vermogen maar hoe praktisch dit is voor straat gebruik. Binnen en buitenwegen. Snelweg snap ik dat dat wat minder handig is maar dat is voor mij niet zo'n probleem.Joris748 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 11:12:
[...]
No shit sherlock ... hoe wil je anders redelijk wat vermogen uit een klein motortje halen?
Verder vind ik het zelf best wel veel geld voor een 400cc, Ja het is bijzondere techniek, maar is het ook alleen leuk voor het circuit maar ook daarbuiten. Ze worden niet zo veel verkocht namelijk.
[ Voor 19% gewijzigd door Rick-Jan op 19-01-2026 11:19 ]
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Maak een proefrit en beleef het. Zo'n motor koop je niet omdat er iets praktisch aan is.Rick-Jan schreef op maandag 19 januari 2026 @ 11:17:
[...]
Het gaat mij niet om het vermogen maar hoe praktisch dit is voor straat gebruik. Binnen en buitenwegen. Snelweg snap ik dat dat wat minder handig is maar dat is voor mij niet zo'n probleem.
Verder vind ik het zelf best wel veel geld voor een 400cc, Ja het is bijzondere techniek, maar is het ook alleen leuk voor het circuit maar ook daarbuiten. Ze worden niet zo veel verkocht namelijk.
Snelweg lijkt me prima te kunnen met dat ding. Topsnelheid ligt dik boven de 200 km/h (225? km/h). Dus 100 of 120 km/h kan met relatief lage toeren. Ook heb je dan nog wat power om in te halen, mits je bereid bent om in de versnellingsbak te roeren.
Lijkt mij in ieder geval een hartstikke leuke fiets om op te rijden. Ja, je moet veel vaker schakelen om de gang erin te houden. Vind je dat niet leuk, dan is het geen geschikte motor voor jou.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Het ligt er heel erg aan wat je er mee wil gaan doen. Als je op zoek bent naar een machine waarmee je lekker relaxed op en neer gaat naar het werk zou ik hem niet aanbevelen. Ook al is de zithouding niet meer zo extreem als de oude supersports van vroeger, je zit alsnog redelijk ver voorover dus comfortabel is het zeker niet. Sturen is scherp (tot aan het zenuwachtige aan toe) en hem in de powerband houden is vermoeiend.Rick-Jan schreef op maandag 19 januari 2026 @ 11:17:
[...]
Het gaat mij niet om het vermogen maar hoe praktisch dit is voor straat gebruik. Binnen en buitenwegen. Snelweg snap ik dat dat wat minder handig is maar dat is voor mij niet zo'n probleem.
Als je echter iets zoekt om op zondagmiddag een uurtje gek te doen en in plaats van bij bijv een 600cc supersport "heel dik over de rijbewijsinvorderingsgrens" maar "tegen de rijbewijsinvorderingsgrens aan" te gaan, dan is dit een geschikte machine.
Mijn vriendin heeft voor op straat een Triumph Trident 660, dus de ZX4RR is de hooligan machine voor die zondagmiddagen waar ik het zojuist over had en de trackdays die we regelmatig rijden.
Nou, dat 'tegen de invorderingsgrens' aan heb je in Nederland al heel snel.
Gisteren nog zo'n 300km gestuurd richting land van Maas en Waal, de Betuwe, en de Linge. Zeker op de achterafweggetjes heb je die snelheid al zo te pakken, zonder dat je (nou ja ik dan) het gevoel hebt dat je gek doet.
Het was wel heerlijk.
Ja, zaterdag was het beter geweest, maar gisteren was het nog steeds prima. Mijn mentale gezondheid is er weer een stukje op vooruit gegaan.
Stiekem waren wel best veel wegen wit van de pekel trouwens, ik had ze wat schoner verwacht
Gisteren nog zo'n 300km gestuurd richting land van Maas en Waal, de Betuwe, en de Linge. Zeker op de achterafweggetjes heb je die snelheid al zo te pakken, zonder dat je (nou ja ik dan) het gevoel hebt dat je gek doet.
Het was wel heerlijk.
Stiekem waren wel best veel wegen wit van de pekel trouwens, ik had ze wat schoner verwacht
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Het is weer even geleden dus tijd voor een korte update.
De CB1000R is destijds financieel total loss verklaard en is dus de deur uit.
Het sleutelbeen voelt goed aan, nog even de foto's volgende maand afwachten maar het jeukt enorm om weer op te stappen. Het was zaterdag prima weer maar helaas wilde een vriend zijn motor niet uitlenen ivm pekel
dus ik moet nog even wachten. (En ik begin aardig onrustig te worden, ikke wil rijden
)
Ondertussen wel aan het oriënteren op een nieuwe fiets en ik heb momenteel het oog op de Yamaha Tracer 9GT uit 2024 laten vallen.
Ik vind het een mooie fiets en ik ben wel klaar met de sport en naked fietsen voor nu.
Maarja nog geduld hebben gezien ik geen proefrit wil maken voor ik op een vertrouwde fiets gezeten heb.
Ps.
Ik heb nog een kofferset voor de CB1000R 18' model liggen (SW Motech Urban ABS) dus als iemand interesse heeft stuur maar een PB, ik maak er graag een mede-tweakermotorrijder blij mee voor een zacht prijsje
Het sleutelbeen voelt goed aan, nog even de foto's volgende maand afwachten maar het jeukt enorm om weer op te stappen. Het was zaterdag prima weer maar helaas wilde een vriend zijn motor niet uitlenen ivm pekel
Ondertussen wel aan het oriënteren op een nieuwe fiets en ik heb momenteel het oog op de Yamaha Tracer 9GT uit 2024 laten vallen.
Ik vind het een mooie fiets en ik ben wel klaar met de sport en naked fietsen voor nu.
Maarja nog geduld hebben gezien ik geen proefrit wil maken voor ik op een vertrouwde fiets gezeten heb.
Ps.
Ik heb nog een kofferset voor de CB1000R 18' model liggen (SW Motech Urban ABS) dus als iemand interesse heeft stuur maar een PB, ik maak er graag een mede-tweakermotorrijder blij mee voor een zacht prijsje
Klinkt goed, woon /werk doe ik met de auto en heb nu een Street Triple 765. Meer dan voldoende vermogen maar mis toch beetje de viercilinder maar wil ook niet meteen een motor waar je inderdaad snel je rijbewijs mee kwijt bent.UTwizard schreef op maandag 19 januari 2026 @ 11:31:
[...]
Het ligt er heel erg aan wat je er mee wil gaan doen. Als je op zoek bent naar een machine waarmee je lekker relaxed op en neer gaat naar het werk zou ik hem niet aanbevelen. Ook al is de zithouding niet meer zo extreem als de oude supersports van vroeger, je zit alsnog redelijk ver voorover dus comfortabel is het zeker niet. Sturen is scherp (tot aan het zenuwachtige aan toe) en hem in de powerband houden is vermoeiend.
Als je echter iets zoekt om op zondagmiddag een uurtje gek te doen en in plaats van bij bijv een 600cc supersport "heel dik over de rijbewijsinvorderingsgrens" maar "tegen de rijbewijsinvorderingsgrens aan" te gaan, dan is dit een geschikte machine.
Mijn vriendin heeft voor op straat een Triumph Trident 660, dus de ZX4RR is de hooligan machine voor die zondagmiddagen waar ik het zojuist over had en de trackdays die we regelmatig rijden.
Waarom specifiek de 2024? Of heb je van de 2024 een advertentie gezien van een motor die te koop staat?Arcalite schreef op maandag 19 januari 2026 @ 11:49:
Het is weer even geleden dus tijd voor een korte update.
Het sleutelbeen voelt goed aan, nog even de foto's volgende maand afwachten maar het jeukt enorm om weer op te stappen. Het was zaterdag prima weer maar helaas wilde een vriend zijn motor niet uitlenen ivm pekel![]()
dus ik moet nog even wachten. (En ik begin aardig onrustig te worden, ikke wil rijden
)
Ps.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Vooral dat tweede, ik kijk vooral naar de laatste 2 versies dus de 2021+ en de 2025+.DrivinUCrazy schreef op maandag 19 januari 2026 @ 11:56:
[...]
Waarom specifiek de 2024? Of heb je van de 2024 een advertentie gezien van een motor die te koop staat?
Financieel is het 2021 model interessanter.
@DrivinUCrazy mijn gemeente heeft zaterdag nog opnieuw gestrooid. RWS dit weekend of vanochtend ook als ik het zag op de snelweg.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Gisterenavond op de bus gereden (regio Utreg), en ze waren volop aan het strooien. Moest weekend werken en had graag vandaag eindelijk weer ff rondje gereden maar zit er door die troep niet in. Hopelijk snel voorbij en dan een flinke regenbui kan ik weer op stap._eLMo_ schreef op maandag 19 januari 2026 @ 12:25:
@DrivinUCrazy mijn gemeente heeft zaterdag nog opnieuw gestrooid. RWS dit weekend of vanochtend ook als ik het zag op de snelweg.
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
En weer niet op de motor naar het werk vanwege strooien.
Het was te verwachten, gisterenavond bij het terugrijden naar huis (22.00 uur, auto met zijn tweeën na een dagje relaxen), waren 2 binnenwegen al wit glinsterend uitgeslagen in het licht van de koplampen. Met een enkel zwart spoor erin van een auto die er eerder er had gereden.
Ik hoopte nog dat het wel kon omdat ik iets westelijker woon, maar nee toen ik vanmorgen "rijkswaterstaatstrooit" even keek wist ik al voldoende.
Ook onderweg werd het wel duidelijk dat ik de goede keuze had gemaakt.
Het was te verwachten, gisterenavond bij het terugrijden naar huis (22.00 uur, auto met zijn tweeën na een dagje relaxen), waren 2 binnenwegen al wit glinsterend uitgeslagen in het licht van de koplampen. Met een enkel zwart spoor erin van een auto die er eerder er had gereden.
Ik hoopte nog dat het wel kon omdat ik iets westelijker woon, maar nee toen ik vanmorgen "rijkswaterstaatstrooit" even keek wist ik al voldoende.
Ook onderweg werd het wel duidelijk dat ik de goede keuze had gemaakt.
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
:strip_exif()/f/image/iHICHFs2CumfukA2dQvUK2Yl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iUiHx7wTR7DiNwAJgt5o15ZR.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/lHErXgpLSHRA1DC8OYjnjgOy.jpg?f=fotoalbum_tile)