Hét grote motortopic - Deel 27 (2025) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 107 ... 114 Laatste
Acties:
  • 534.757 views

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:50

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

ozzynator schreef op zondag 18 januari 2026 @ 16:06:
[...]

Waarschijnlijk kan de moleculaire structuur van verf het enorme koppel waar de NC om bekend staat gewoon niet aan.
In plaats van het asfalt uit de straat trekt deze het verf van het chassis :+.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ozzynator schreef op zondag 18 januari 2026 @ 16:06:
[...]

Waarschijnlijk kan de moleculaire structuur van verf het enorme koppel waar de NC om bekend staat gewoon niet aan.
Dat snap ik ter dege, daarom vind ik het zo apart dat genoemde degradatie ook optreedt bij stilstand. Dat ik m'n oprit al 3x opnieuw heb betegeld heb ik daarom ook niet benoemd.

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eJ6bflXbXjZHlTa2f89pvEHEC0o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iHICHFs2CumfukA2dQvUK2Yl.jpg?f=fotoalbum_large

De pekel is er weer af dankzij de magische gieter met koud water :P

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:30
Eigenlijk iets eerder als gepland, maar mijn vriendin heeft afgelopen zaterdag de knoop doorgehakt en akkoord gegeven op haar nieuwe circuitfiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A9JqPR0wvpWUGoGhiHcTvOZVKi0=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/80tKN8vmeJ9YOZGe7h3oP0ss.png?f=fotoalbum_medium
De Kawasaki ZX4RR, het bewijs dat de uitspraak "zo worden ze niet meer gemaakt" niet altijd op gaat :+

Mooie upgrade van haar Aprilia RS 457 waar ze ontzettend veel mee heeft geleerd en ontzettend veel lol van heeft gehad. We zijn helaas wel 20 of zelfs 30 jaar te laat begonnen met onze circuithobby dus de kans dat een van ons met een ZX4RR de 1000cc's buitenom gaat inhalen op het circuit is relatief klein, maar wij doen het voor de lol en de beleving en dat gaat met deze machine helemaal goed komen :)

• Bauke87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15:43
Wat was het genieten zaterdag, goed weer, fijn zonnentje, hoop mede tweewielers gezien en voor mij een nieuwe motor :)

Na wat zoeken en proefrijden is de keus gevallen op de Guzzi V85TT Travel uit 2021. Eigenlijk toen ik de Guzzi starte wist ik deze moet het worden.
Vanuit Nijmegen terug naar Rotterdam gereden langs de Waal naar de Lek en vervolgens het pontje naar schoonhoven. Het is dat ik naar een verjaardag moest maar had best nog wel even kunnen doorrijden.

Het enige min puntje is dat de voorband icm het spatbord niet optiemaal is. Nu er wat vuil/modder tussen kwam hoor je het wiel aanlopen als je loopt met de motor.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W2K-RQQU6YOP_EnbgRyes1lLOdI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iUiHx7wTR7DiNwAJgt5o15ZR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mkn32ug1TDebZEU73DloGARPqEQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lHErXgpLSHRA1DC8OYjnjgOy.jpg?f=fotoalbum_tile

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:58

geert_s

Gamertag: Brulbak

HTT-Thalan schreef op zondag 18 januari 2026 @ 14:21:
Nou, Noordelijke motorbeurs. Zelfde vibe als de motorbeurs in Utrecht, maar inderdaad gewoon idioot klein. Anderhalve zaal en je hebt het gehad - met weinig drukte max een half uur en je hebt alles oppervlakkig gezien.

Wat was er positief: Mijn vrouw begint er steeds enthousiaster over te worden, en ze heeft proefgezeten op wat voor haar toch wel de droommotor is geworden, de nieuwe 2026 NC750X in het groen:

[Afbeelding]

Ze vind hem erg lekker zitten, past bij haar en - niet onbelangrijk - ze kan gewoon prima met beide voeten bij de grond. De nieuwprijs is met 9500 euro en 5 jaar garantie ook echt niet schofterig. Zodra ik mijn papieren heb wil ze dus toch wel beginnen met lessen! We hebben zelfs broeken en schoenen bekeken voor haar...

Maar vlak voor we naar huis gingen liep ze ineens een motorstand binnen terwijl ze zei 'kijk hier nou, die wil ik even van dichtbij zien' en ze liep kaarsrecht op een 1290 Adventure R af.... ik zeg 'maar daar vind je helemaal geen bal aan zei je net!'. En toen liep ze er nét langs, en pakte deze vast:

https://www.muldersmotorc...rom-honda-msx-125-grom-3/

[Afbeelding]

WAT ISSIE LEUK

Ja duh, dat zei ik toch al toen ik voor die zwarte CB125F aan het shoppen was destijds! Maar toen vond ik alleen maar zwarte blauwe en rode... deze gele ben ik toen niet tegengekomen. Op de beurs wilde hij er 3500 voor hebben met 3000km op de teller. Echt serieus leuk... we zijn schoorvoetend toch maar doorgelopen. Ze fantaseerde er nog even over om die groene NC750X te gaan kopen en dan tegen die verkoper te zeggen 'doe die kleine gele er maar bij voor mijn man' - ik zou geen nee gezegd hebben :P.

Verder is er qua eten en kleding weinig te vinden. Mijn zoon van net 14 had achteraf spijt dat hij niet mee was, er werden namelijk blote vrouwen gebodypaint - dat had hij stiekem wel willen zien.

Achterin een trial voorstelling met wat kooien en een vrachtwagen waar op geklommen word. Serieus indrukwekkend dat ze dat kunnen, maar ik heb wel eens een dagje trial training gehad en alhoewel zéér nuttig en leerzaam is het als sport niet mijn ding.
Ach ja, de Grom, de kleine charmeur. Maar heeft je vrouw al wel eens de Monkey 125 gezien?

ps. Tandjes wat was het koud vanochtend op de motor. Natuurlijk vergeten de verwarmde handschoenen op te laden, en dan zijn ze kouder dan gewone winterhandschoenen.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:08
JanPedaal schreef op zondag 18 januari 2026 @ 21:30:
[Afbeelding]

De pekel is er weer af dankzij de magische gieter met koud water :P
Hier heeft die van mij (7j) de tuinslang gebruikt. Heb nu zo een sprayfoam opzet stuk, en dat werkt heel goed.
En geen zorgen over hoge druk, want is het maar een tuinslang.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Project 40: de documenten
Nou, na ruim 15 jaar de documenten veilig in een lade te hebben bewaard blijkt dat deze niet meer zo veilig zijn. Doorheen de tijd zijn er papieren bij gekomen en ook uitgehaald door iemand. Vandaag de poltiie gebeld hoe deze situatie te corrigeren, het gaat rond de 200 euro kosten maar dat hoort erbij.

Eerst verlies van documenten aanvragen, opnieuw inschrijven en dan krijg je een nieuw inschrijvingsbewijs en nummerplaat.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-03 13:39
Bauke87 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 09:43:
Wat was het genieten zaterdag, goed weer, fijn zonnentje, hoop mede tweewielers gezien en voor mij een nieuwe motor :)

Na wat zoeken en proefrijden is de keus gevallen op de Guzzi V85TT Travel uit 2021. Eigenlijk toen ik de Guzzi starte wist ik deze moet het worden.
Vanuit Nijmegen terug naar Rotterdam gereden langs de Waal naar de Lek en vervolgens het pontje naar schoonhoven. Het is dat ik naar een verjaardag moest maar had best nog wel even kunnen doorrijden.

Het enige min puntje is dat de voorband icm het spatbord niet optiemaal is. Nu er wat vuil/modder tussen kwam hoor je het wiel aanlopen als je loopt met de motor.
[Afbeelding][Afbeelding]
Dat hoort bij een allroad, mijne knarst en doet ook piepen als een gek.
Zodra je de motor start hoor je het niet meer >:)

Mijn accu was gister eindelijk leeg genoeg om errors te gooien, dus aan de lader maar het lijkt erop dat ie echt op is. Kwam niet hoger dan 12,2 dus nu even denken wat we gaan doen. Lithium of niet...

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:09

Rick-Jan

always connected

UTwizard schreef op maandag 19 januari 2026 @ 09:24:
Eigenlijk iets eerder als gepland, maar mijn vriendin heeft afgelopen zaterdag de knoop doorgehakt en akkoord gegeven op haar nieuwe circuitfiets:
[Afbeelding]
De Kawasaki ZX4RR, het bewijs dat de uitspraak "zo worden ze niet meer gemaakt" niet altijd op gaat :+

Mooie upgrade van haar Aprilia RS 457 waar ze ontzettend veel mee heeft geleerd en ontzettend veel lol van heeft gehad. We zijn helaas wel 20 of zelfs 30 jaar te laat begonnen met onze circuithobby dus de kans dat een van ons met een ZX4RR de 1000cc's buitenom gaat inhalen op het circuit is relatief klein, maar wij doen het voor de lol en de beleving en dat gaat met deze machine helemaal goed komen :)
Heel mooi! Ik twijfel om deze motor ooit eens als straat motor aan te schaffen. Ik ben benieuwd wat jullie mening is in hoeverre dit praktisch is. Schijnt behoorlijk hoogtoerig te zijn namelijk.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:06
Rick-Jan schreef op maandag 19 januari 2026 @ 11:08:
[...]

Heel mooi! Ik twijfel om deze motor ooit eens als straat motor aan te schaffen. Ik ben benieuwd wat jullie mening is in hoeverre dit praktisch is. Schijnt behoorlijk hoogtoerig te zijn namelijk.
No shit sherlock ... hoe wil je anders redelijk wat vermogen uit een klein motortje halen? ;)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Joris748 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 11:12:
[...]

No shit sherlock ... hoe wil je anders redelijk wat vermogen uit een klein motortje halen? ;)
Het gaat mij niet om het vermogen maar hoe praktisch dit is voor straat gebruik. Binnen en buitenwegen. Snelweg snap ik dat dat wat minder handig is maar dat is voor mij niet zo'n probleem.

Verder vind ik het zelf best wel veel geld voor een 400cc, Ja het is bijzondere techniek, maar is het ook alleen leuk voor het circuit maar ook daarbuiten. Ze worden niet zo veel verkocht namelijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Rick-Jan op 19-01-2026 11:19 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Joris748
Rick-Jan schreef op maandag 19 januari 2026 @ 11:17:
[...]

Het gaat mij niet om het vermogen maar hoe praktisch dit is voor straat gebruik. Binnen en buitenwegen. Snelweg snap ik dat dat wat minder handig is maar dat is voor mij niet zo'n probleem.

Verder vind ik het zelf best wel veel geld voor een 400cc, Ja het is bijzondere techniek, maar is het ook alleen leuk voor het circuit maar ook daarbuiten. Ze worden niet zo veel verkocht namelijk.
Maak een proefrit en beleef het. Zo'n motor koop je niet omdat er iets praktisch aan is.

Snelweg lijkt me prima te kunnen met dat ding. Topsnelheid ligt dik boven de 200 km/h (225? km/h). Dus 100 of 120 km/h kan met relatief lage toeren. Ook heb je dan nog wat power om in te halen, mits je bereid bent om in de versnellingsbak te roeren.

Lijkt mij in ieder geval een hartstikke leuke fiets om op te rijden. Ja, je moet veel vaker schakelen om de gang erin te houden. Vind je dat niet leuk, dan is het geen geschikte motor voor jou.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• UTwizard
[...]

Het ligt er heel erg aan wat je er mee wil gaan doen. Als je op zoek bent naar een machine waarmee je lekker relaxed op en neer gaat naar het werk zou ik hem niet aanbevelen. Ook al is de zithouding niet meer zo extreem als de oude supersports van vroeger, je zit alsnog redelijk ver voorover dus comfortabel is het zeker niet. Sturen is scherp (tot aan het zenuwachtige aan toe) en hem in de powerband houden is vermoeiend.

Als je echter iets zoekt om op zondagmiddag een uurtje gek te doen en in plaats van bij bijv een 600cc supersport "heel dik over de rijbewijsinvorderingsgrens" maar "tegen de rijbewijsinvorderingsgrens aan" te gaan, dan is dit een geschikte machine.

Mijn vriendin heeft voor op straat een Triumph Trident 660, dus de ZX4RR is de hooligan machine voor die zondagmiddagen waar ik het zojuist over had en de trackdays die we regelmatig rijden.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:43

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nou, dat 'tegen de invorderingsgrens' aan heb je in Nederland al heel snel. :X

Gisteren nog zo'n 300km gestuurd richting land van Maas en Waal, de Betuwe, en de Linge. Zeker op de achterafweggetjes heb je die snelheid al zo te pakken, zonder dat je (nou ja ik dan) het gevoel hebt dat je gek doet.
Het was wel heerlijk. :) Ja, zaterdag was het beter geweest, maar gisteren was het nog steeds prima. Mijn mentale gezondheid is er weer een stukje op vooruit gegaan.
Stiekem waren wel best veel wegen wit van de pekel trouwens, ik had ze wat schoner verwacht

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Arcalite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:29
Het is weer even geleden dus tijd voor een korte update.

De CB1000R is destijds financieel total loss verklaard en is dus de deur uit.

Het sleutelbeen voelt goed aan, nog even de foto's volgende maand afwachten maar het jeukt enorm om weer op te stappen. Het was zaterdag prima weer maar helaas wilde een vriend zijn motor niet uitlenen ivm pekel :/ 8)7 dus ik moet nog even wachten. (En ik begin aardig onrustig te worden, ikke wil rijden 8) )

Ondertussen wel aan het oriënteren op een nieuwe fiets en ik heb momenteel het oog op de Yamaha Tracer 9GT uit 2024 laten vallen.
Ik vind het een mooie fiets en ik ben wel klaar met de sport en naked fietsen voor nu.

Maarja nog geduld hebben gezien ik geen proefrit wil maken voor ik op een vertrouwde fiets gezeten heb.

Ps.
Ik heb nog een kofferset voor de CB1000R 18' model liggen (SW Motech Urban ABS) dus als iemand interesse heeft stuur maar een PB, ik maak er graag een mede-tweakermotorrijder blij mee voor een zacht prijsje :)

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

UTwizard schreef op maandag 19 januari 2026 @ 11:31:
[...]

Het ligt er heel erg aan wat je er mee wil gaan doen. Als je op zoek bent naar een machine waarmee je lekker relaxed op en neer gaat naar het werk zou ik hem niet aanbevelen. Ook al is de zithouding niet meer zo extreem als de oude supersports van vroeger, je zit alsnog redelijk ver voorover dus comfortabel is het zeker niet. Sturen is scherp (tot aan het zenuwachtige aan toe) en hem in de powerband houden is vermoeiend.

Als je echter iets zoekt om op zondagmiddag een uurtje gek te doen en in plaats van bij bijv een 600cc supersport "heel dik over de rijbewijsinvorderingsgrens" maar "tegen de rijbewijsinvorderingsgrens aan" te gaan, dan is dit een geschikte machine.

Mijn vriendin heeft voor op straat een Triumph Trident 660, dus de ZX4RR is de hooligan machine voor die zondagmiddagen waar ik het zojuist over had en de trackdays die we regelmatig rijden.
Klinkt goed, woon /werk doe ik met de auto en heb nu een Street Triple 765. Meer dan voldoende vermogen maar mis toch beetje de viercilinder maar wil ook niet meteen een motor waar je inderdaad snel je rijbewijs mee kwijt bent.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Arcalite schreef op maandag 19 januari 2026 @ 11:49:
Het is weer even geleden dus tijd voor een korte update.

De CB1000R is destijds financieel total loss verklaard en is dus de deur uit.

Het sleutelbeen voelt goed aan, nog even de foto's volgende maand afwachten maar het jeukt enorm om weer op te stappen. Het was zaterdag prima weer maar helaas wilde een vriend zijn motor niet uitlenen ivm pekel :/ 8)7 dus ik moet nog even wachten. (En ik begin aardig onrustig te worden, ikke wil rijden 8) )

Ondertussen wel aan het oriënteren op een nieuwe fiets en ik heb momenteel het oog op de Yamaha Tracer 9GT uit 2024 laten vallen.
Ik vind het een mooie fiets en ik ben wel klaar met de sport en naked fietsen voor nu.

Maarja nog geduld hebben gezien ik geen proefrit wil maken voor ik op een vertrouwde fiets gezeten heb.

Ps.
Ik heb nog een kofferset voor de CB1000R 18' model liggen (SW Motech Urban ABS) dus als iemand interesse heeft stuur maar een PB, ik maak er graag een mede-tweakermotorrijder blij mee voor een zacht prijsje :)
Waarom specifiek de 2024? Of heb je van de 2024 een advertentie gezien van een motor die te koop staat?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Arcalite
DrivinUCrazy schreef op maandag 19 januari 2026 @ 11:56:
[...]

Waarom specifiek de 2024? Of heb je van de 2024 een advertentie gezien van een motor die te koop staat?
Vooral dat tweede, ik kijk vooral naar de laatste 2 versies dus de 2021+ en de 2025+.
Financieel is het 2021 model interessanter.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
@DrivinUCrazy mijn gemeente heeft zaterdag nog opnieuw gestrooid. RWS dit weekend of vanochtend ook als ik het zag op de snelweg.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-02 13:22

MrMarcie

CFMoto 450MT

_eLMo_ schreef op maandag 19 januari 2026 @ 12:25:
@DrivinUCrazy mijn gemeente heeft zaterdag nog opnieuw gestrooid. RWS dit weekend of vanochtend ook als ik het zag op de snelweg.
Gisterenavond op de bus gereden (regio Utreg), en ze waren volop aan het strooien. Moest weekend werken en had graag vandaag eindelijk weer ff rondje gereden maar zit er door die troep niet in. Hopelijk snel voorbij en dan een flinke regenbui kan ik weer op stap.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:09

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

En weer niet op de motor naar het werk vanwege strooien.
Het was te verwachten, gisterenavond bij het terugrijden naar huis (22.00 uur, auto met zijn tweeën na een dagje relaxen), waren 2 binnenwegen al wit glinsterend uitgeslagen in het licht van de koplampen. Met een enkel zwart spoor erin van een auto die er eerder er had gereden.
Ik hoopte nog dat het wel kon omdat ik iets westelijker woon, maar nee toen ik vanmorgen "rijkswaterstaatstrooit" even keek wist ik al voldoende.
Ook onderweg werd het wel duidelijk dat ik de goede keuze had gemaakt.

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Arcalite schreef op maandag 19 januari 2026 @ 12:04:
[...]

Vooral dat tweede, ik kijk vooral naar de laatste 2 versies dus de 2021+ en de 2025+.
Financieel is het 2021 model interessanter.
Precies, vandaar dat ik werd getriggerd op 2024. 2025 zou ik begrijpen, maar ik heb persoonlijk die prijs niet over voor de snufjes die erbij zijn gekomen. De technische verschillen tussen de '21-'24 jaargangen zou ik echter niet zo snel weten, op wat kleurstellingen na.
Dat is wel die met het 'duikbril-dashboard'. :+ Once you have seen it... :o

• Arcalite
DrivinUCrazy schreef op maandag 19 januari 2026 @ 13:50:
[...]

Precies, vandaar dat ik werd getriggerd op 2024. 2025 zou ik begrijpen, maar ik heb persoonlijk die prijs niet over voor de snufjes die erbij zijn gekomen. De technische verschillen tussen de '21-'24 jaargangen zou ik echter niet zo snel weten, op wat kleurstellingen na.
Dat is wel die met het 'duikbril-dashboard'. :+ Once you have seen it... :o
Klopt, de verschillen zijn vrij minimaal, vandaar dat ik naar eentje uit 2024 kijk :)

En bedankt voor de duikbril :+ Zo had ik er nog niet naar gekeken.

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-03 20:51
Inmiddels bedacht dat ik voor m'n Z900 (2025) de standaard uitlaat wil laten vervangen. Puur voor de looks btw. Heb m'n keuze teruggebracht tot onderstaande 2 modellen en was wel nieuwsgierig welke jullie mooier vinden. Ik heb zelf trouwens de volledig zwarte Z900, niet met groene accenten zoals op de afbeeldingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nz8a1VsPmrUeDusrSO3CQY0SJ_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ya4Ack7KVRDDHfdxfgBzIBjk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vXNUxNOYhM8gVp4fijvuRUUaw3c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lKKOdOoJ4bObNLUhQxnn5Lwt.jpg?f=fotoalbum_large

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:20

ozzynator

Nevermind.

De onderste, dan blijft tenminste ook alles zwart.

Moette doen.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Mooi die looks, maar dit zijn toch die asociaal harde uitlaten of niet?
Maar gelukkig doe je het alleen voor de looks, dan kun je de motor ook uit laten.

En, we zijn weer terug bij de uitlaten-discussie. We zijn weer rond! oOo

• geert_s

geert_s

DrivinUCrazy schreef op maandag 19 januari 2026 @ 15:20:
Maar gelukkig doe je het alleen voor de looks, dan kun je de motor ook uit laten.

Ze klinken lekker donker. En als je de db-killer gewoon lekker laat zitten valt de herrie wel mee als het goed is.

• MitchellHearth

Zijn beide Euro5+ gecertificeerde uitlaten. Voldoen dus net zo goed aan de norm als de standaard uitlaat. DB killers zitten er in, kun je er ook niet uit halen (was ik sowieso niet van plan). Qua geluid zou het enige verschil moeten zijn dat het iets donkerder klinkt, iets meer een roffel. Maar niet luider.

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:49

RBH

Die onderste vind ik persoonlijk mooier, blijft idd alles lekker zwart. :)

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-03 18:32
MitchellHearth schreef op maandag 19 januari 2026 @ 15:02:
Inmiddels bedacht dat ik voor m'n Z900 (2025) de standaard uitlaat wil laten vervangen. Puur voor de looks btw. Heb m'n keuze teruggebracht tot onderstaande 2 modellen en was wel nieuwsgierig welke jullie mooier vinden. Ik heb zelf trouwens de volledig zwarte Z900, niet met groene accenten zoals op de afbeeldingen.
...
Ik heb AI de groene delen even zwart laten maken, en dan staat zo'n volledig zwarte uitlaat wel het beste wmb.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VRhEK9TejZmGWQjLknYTkQESuQE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1kk4XNXamllEZik843w1kzC0.png?f=fotoalbum_large

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik vind de onderste variant van de uitlaat ook mooier. Met die grijze klopt de lijn niet met de rest van de lijnen in de motor.
Maar ik had sowieso de motor met groene accenten gekozen, dus ik weet niet hoe representatief ik ben. :+

• MitchellHearth
Thx allen. Gaf me nét even het zetje die ik nodig had ;)

• ollie1965

ollie1965

Kan je even het startschot geven voor een nieuwe ronde/nieuwe kansen, aangezien de vraag nu beantwoord is :+

• UTwizard
MitchellHearth schreef op maandag 19 januari 2026 @ 15:27:
[...]

Zijn beide Euro5+ gecertificeerde uitlaten. Voldoen dus net zo goed aan de norm als de standaard uitlaat. DB killers zitten er in, kun je er ook niet uit halen (was ik sowieso niet van plan). Qua geluid zou het enige verschil moeten zijn dat het iets donkerder klinkt, iets meer een roffel. Maar niet luider.
Wees er wel van bewust dat SC-Project de randjes wel opzoekt. Hier in het verleden ook verschillende SC-Project uitlaten gehad/gehoord die zogenaamd gecertificeerd waren met vaste killers, kat, etc. Maar die toch echt -beduidend- luider waren als standaard. Geen idee hoe SC-Project die certificeringen rond krijgt, maar ik zou er niet blind van uit gaan dat je goed zit als het gaat om decibels.

Ik heb zelf met mijn 2025 Z900 een beetje hetzelfde probleem. De standaard uitlaat is sowieso niet mooi, maar ik kom ook geregeld met mijn laars tegen de uitlaat, machtig irritant. Maar om daarvoor dan honderden euro's uit te geven kan ik voor mezelf nog niet goedpraten.

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

Die CE keuring is op een bepaalde afstand, bij een bepaald aantal toeren, staat in de papieren van de motor welk toerental dat is. Als die 2 getallen met elkaar kloppen is het goed, de rest telt zogenaamd niet.

Moette doen.

• ollie1965

ollie1965

@UTwizard
Dat is hier toch wel uitgekauwd?
De eisen zijn zeer specifiek (Afstand tot, hoek waaronder, toerental bij de meting mag max xxx zijn)
En ja dan geeft je ruimte om achter de fiets net even wat meer lawaai te kunnen maken net zoals dat bij overige voertuigen ook gedaan wordt.

Leuk? Goed te praten? Nee, niet in alle gevallen en zeker niet als er fors (mis?)gebruik van gemaakt wordt

• _Apache_
ollie1965 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 16:20:
@UTwizard
De eisen zijn zeer specifiek (Afstand tot, hoek waaronder, toerental bij de meting mag max xxx zijn)
En ja dan geeft je ruimte om achter de fiets net even wat meer lawaai te kunnen maken net zoals dat bij overige voertuigen ook gedaan wordt.

Leuk? Goed te praten? Nee, niet in alle gevallen en zeker niet als er fors (mis?)gebruik van gemaakt wordt
Mijn tip, hou het certificerings pasje bij je als je gaat rijden. Klein plastic kaartje met wat details van de certificering.
Vriend op een S1000R is staande gehouden in Zwitserland, hoop booskijkende bromsnorren, maar na tonen van het pasje mochten we weer gaan.

Je mag er van vinden van wat je vind, maar zolang je die uitlaat niet aanpast - en je je zelf een beetje gedraagd - kleur je binnen de lijntjes.

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-03 11:17

JK

[...]

Prima mee op straat te rijden. Het enige is wel dat je 'm echt uit moet melken voor dat ding vooruit komt. Er zit genoeg vermogen in, maar wel hoooooog in toeren. Op de snelweg doe je bij 120 km/u 7.700 tpm. Maar als je dan aan het gas draait, gebeurt er weinig. Beter zorg je dat je 'm eigenlijk op 10.000 tpm hebt bij die snelheid, dan gaat ie er direct als een haas vandoor.

Heb 'm vorig jaar een week meegenomen van de importeur en dit er over geschreven;
https://www.startersmotor...saki/zx-4rr/zx4rr-lvl.php

Voor woon-werk stap ik liever op een Ninja 500, maar gewoon leuk voor erbij is zo'n ZX-4RR heerlijk. Als enige motor mis ik gewoon teveel koppel onderin, maar daar kan een 4-cil 400cc niks aan doen.
Het blok is verder gebouwd om hoogtoerig te gillen, dus je hebt ook niet het idee dat het blok bijna zou exploderen bij die hoge toerentallen.

• UTwizard
ollie1965 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 16:20:
@UTwizard

Er is in het verleden al genoeg over geschreven. Ik wou het alleen genoemd hebben omdat het een valse aanname is dat je goed zit als het ding een certificering heeft. Hoe ik daar zelf achter ben gekomen, mijn ex-Ducati Monster 821 kwam met een Terminogni uitlaat toen ik hem kocht, zonder certificering. Die heb ik toen direct kunnen ruilen tegen een SC-Project met katalysator, dubbele DB killer en certificering, juist omdat ik het volgens de regeltjes wou doen. Deze was alsnog zo schofterig dat ik later op zoek ben gegaan naar een tweedehands originele uitlaat.

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

geert_s schreef op maandag 19 januari 2026 @ 09:43:
[...]
ps. Tandjes wat was het koud vanochtend op de motor. Natuurlijk vergeten de verwarmde handschoenen op te laden, en dan zijn ze kouder dan gewone winterhandschoenen.
0°C was het toen ik hier het dorp uit reed.
Inderdaad best koud met mijn zomer handschoenen en simpele jeans :X
Morgen met de auto, woensdag vrij, en donderdag nog maar eens kijken hoe het er voor staat/ligt buiten.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:08
Tipje, zadel verwarming 😉. Tot flinke Vries temps zit ik nog comfortabel op de fiets.

Heb inmiddels een combo van

- verw. Handvaten
- verw. Handschoenen
- verw. Zadel
- verw. Vestje

Mijn maken ze de pis niet lauw koud.

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
@Rick-Jan ik heb die ZX4RR een weekje gehuurd toen de 2 rijbanen dicht waren op de a12.

Persoonlijk vind ik het een net-niet motor. Ik kom van een GSXR600 (L1) af en ik misste toch echt dat extra beetje power om wat sportiever te rijden. Je draait de gashendel open, maar er lijkt nauwelijks wat te gebeuren (gechargeerd).
Inhalen kon wel, maar niet “hier kan ik nog even snel tussen”.

Ik zou zeker een goede proefrit doen, mocht je inderdaad de stap overwegen.

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

Frontysco schreef op maandag 19 januari 2026 @ 19:22:
Tipje, zadel verwarming 😉. Tot flinke Vries temps zit ik nog comfortabel op de fiets.

- verw. Handvaten
- verw. Handschoenen
- verw. Zadel
- verw. Vestje

Ik heb een verwarmde bodywarmer, en gewoon goed warme motorkleding.
Maar voor die goed 8km enkele reis van mijn huis naar mijn werk vind ik dat teveel moeite.
Dus meestal gewoon een (motor)jeans, jas met voering, colletje, (zomer)handschoen.
En ff doorbijten. >:)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Frontysco schreef op maandag 19 januari 2026 @ 19:22:

- verw. Handvaten
- verw. Handschoenen
- verw. Zadel
- verw. Vestje

Neem dan gewoon meteen een bankstel joh :P

Ik heb handverwarming, maar als het echt <= 0 graden is ga ik ook niet rijden.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het lijkt wel alsof mijn handvatverwarming steeds minder warm wordt.

De OEM handvatverwarming op mijn Tracer gaat van 0-10, waarbij ik het eerder op 4 zette voor lauwwarm om de kou nét te breken, en op 7 voor serieus warm. Hoger heb ik het volgens mij nooit gehad omdat het gewoon té warm was.
Gisteren had ik het op een gegeven moment op 8 staan, maar zo heet was het voor mijn gevoel niet. Eens even goed in de gaten houden.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:59

Destruction

(ex-)Automonteur

Boudewijn schreef op maandag 19 januari 2026 @ 20:51:
[...]

Ik heb handverwarming, maar als het echt <= 0 graden is ga ik ook niet rijden.
Ik heb ook handvatverwarming op de pekelbrommer, maar inderdaad als het kouder is dan -2 ofzo (of het sneeuwt steeds zoals laatst...) dan laat ik 'm mooi staan :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:08
Bommes schreef op maandag 19 januari 2026 @ 20:05:
[...]

Ik heb een verwarmde bodywarmer, en gewoon goed warme motorkleding.
Maar voor die goed 8km enkele reis van mijn huis naar mijn werk vind ik dat teveel moeite.
Dus meestal gewoon een (motor)jeans, jas met voering, colletje, (zomer)handschoen.
En ff doorbijten. >:)
Snap ik, toen ik 11km enkele reis reed, was handvatverwarming voldoende. Laatste 6 jaar rijd ik 44 km enkel waarvan veel snelweg. Altijd zonder gereden, maar de techniek is er, waarom dan kou lijden :+ .
Sinds aug 2025 een tracer 9 2025 gekocht. Daarvoor altijd naked (+13jaar) gereden door weer en wind. Te doen, maar soms afzien.

Grootste voordeel vind ik dat je veel zekerder op de fiets zit. Ik word niet meer afgeleid door de kou.

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-03 09:55
Deshmir schreef op maandag 19 januari 2026 @ 19:24:
@Rick-Jan Je draait de gashendel open, maar er lijkt nauwelijks wat te gebeuren (gechargeerd).

Klinkt alsof je niet goed ver genoeg hebt terug geschakeld. Ik vond de ZX-4RR juist leuk omdat hij vlot is als je er de moeite voor wil doen. Voelt alsof je de hele motor kan benutten zonder meteen bang voor je rijbewijs te zijn zoals bij een 600 supersport.

Gevolg is dat bij de ZX-4RR het totale plezier groter is doordat je vaker aan het gas kan. Bij een 600 moet je het dan toch van de pieken hebben daar waar het kan om echt hard te gaan terwijl je tussendoor minder plezier hebt.

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
@WilbertNeems is wel waar inderdaad, misschien hielp het ook niet dat er nog geen 100km op de teller stond (en de reservesleutel nog met een tiewrap vast zat onder de buddy seat).

Denk dat je er inderdaad wel lekker mee kan “racen op rijbewijs niveau”, als je het geen probleem vind om veelal lage versnelling + hoge toeren mee wilt rijden.

• JK

JK

Deshmir schreef op maandag 19 januari 2026 @ 19:24:
@Rick-Jan ik heb die ZX4RR een weekje gehuurd toen de 2 rijbanen dicht waren op de a12.

Persoonlijk vind ik het een net-niet motor. Ik kom van een GSXR600 (L1) af en ik misste toch echt dat extra beetje power om wat sportiever te rijden. Je draait de gashendel open, maar er lijkt nauwelijks wat te gebeuren (gechargeerd).

Ik denk dat je 'm meer gereden hebt als een 600 en dat is echt wel anders. Je moet 'm goed hoog in toeren houden omdat alleen bovenin al het vermogen en koppel zitten. Even inhalen kan heel erg goed, maar op de snelweg moet je dan minimaal op 10.000 tpm zitten, binnendoor denk ik zo rond de 8.000 tpm (maar hoe hoger, hoe beter). Je moet er alleen veel meer moeite voor doen dan bij een 600 4-cil en niet teveel in de 6e versnelling rijden, tenzij je bijv. 180 km/u of harder zou rijden. Dat ding moet gillen. Maar wat ik al zei, zo'n ding is leuk voor erbij, ik zou 'm niet willen hebben als enige motor, dan is hij veel te tam onderin en dat is gewoon het karaktereigenschap van zo'n blok.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Krijg je dan niet juist klachten (qua geluid bedoel ik, of dat het als agressievere rijstijl overkomt) omdat je continu bent aan het janken met zo'n ding?

• _Apache_
Binnenkort nieuwe jas ophalen bij Damen! Recent ben ik wat meer gaan rijden, en wilde weer een echt waterdichte jas, dus van GoreTex naar gelamineerd. ^^
Binnenkort dus een retourtje van 120km maken, want Damen is voor mij niet om de hoek.

Heb jaren gereden met een jas die op de toenmalige politie-uniform leek (Held Carese, in fluo geel), en nu weer. Mensen gaan zich echt beter gedragen in je buurt.

• JK

JK

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 09:16:
Krijg je dan niet juist klachten (qua geluid bedoel ik, of dat het als agressievere rijstijl overkomt) omdat je continu bent aan het janken met zo'n ding?
Met een legale uitlaat zal dat wel meevallen, maar je zal altijd mensen hebben die zeuren. Of denken dat hoogtoerig ook meteen zeer hoge snelheid betekent. Het echte hoogtoerige rijden doe je eerder ook dan op provinciale wegen of eigenlijk eerder snelwegen en niet zo zeer in de stad.

Toen ik vroeger een 2-takt Suzuki TS50X schakelbrommer had, zeurde de buurvrouw op de hoek van de straat (5 huizen van die van ons af) dat ik zo hard door de straat reed. Bij haar huis was een drempel en daar reed ik meestal 10-15 km/u om er overheen te gaan. En dat ging ook niet hoogtoerig ofzo. Verder reed ik ook altijd rustig door de woonwijk heen. Als ik richting haar huis zou rijden, zou ik ook moeten afremmen voor drempel + T-splitsing. Maar die mevrouw zal vast wel klagen over een ZX-4RR. :+

• geert_s

geert_s

_Apache_ schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 09:18:
Binnenkort nieuwe jas ophalen bij Damen! Recent ben ik wat meer gaan rijden, en wilde weer een echt waterdichte jas, dus van GoreTex naar gelamineerd. ^^
Binnenkort dus een retourtje van 120km maken, want Damen is voor mij niet om de hoek.

Heb jaren gereden met een jas die op de toenmalige politie-uniform leek (Held Carese, in fluo geel), en nu weer. Mensen gaan zich echt beter gedragen in je buurt.
Uitlatendiscussie gehad, tijd voor de fluo-discussie :+

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

JK schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 09:37:
[...]

Met een legale uitlaat zal dat wel meevallen, maar je zal altijd mensen hebben die zeuren. Of denken dat hoogtoerig ook meteen zeer hoge snelheid betekent. Het echte hoogtoerige rijden doe je eerder ook dan op provinciale wegen of eigenlijk eerder snelwegen en niet zo zeer in de stad.
Ik heb het niet over de legaliteit, maar inderdaad de beleving voor de omgeving.

• UTwizard
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 10:03:
[...]

Ik heb het niet over de legaliteit, maar inderdaad de beleving voor de omgeving.
Daar ben je natuurlijk zelf bij, is toch een kleine moeite om even rekening te houden met de mensen om je heen en niet overal tot aan de redline te gaan? Net als dat je met een Tracer 9GT niet overal met 10000 RPM rondrijdt, zullen wij dat ook niet doen met 16000 RPM met een ZX4RR. Kwestie van rekening houden en aanpassen aan de omgeving.

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:03
Ik ben dan wel benieuwd op wat voor motor je dan rijdt.

• _Apache_
Loei123 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 10:37:
[...]
Ik ben dan wel benieuwd op wat voor motor je dan rijdt.
Ik heb 9 jaar op een FJR1300 gereden, het model (gen1) waar de politie lang mee heeft gereden.
Nu een Zero SRS.

[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 20-01-2026 10:40 ]

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:59
Ik heb op mijn 2017 S1000R een SC-project uitlaat met behoud van originele katalysator. Ik heb altijd het certificaat onder het bijrijderszadeltje en ben al 2x gemeten. De meting dient inderdaad op bepaalt toerental in bepaalde versnelling met bepaalde afstand/hoek te gebeuren (bij BMW zo omdat deze een klep in de uitlaat heeft). Altijd netjes in orde bij mij :P .
De 2e keer was een aardige en kundige motoragent die dat precies wist. Er was toen mogelijkheid om ook eens buiten deze regels om te meten en dan gaat het de grenzen te buiten qua geluid.

• Chevy454
  • Niet online
Project 40: doet die het of doet die het niet?

Vroeg beginnen is vroeg stoppen. Zo snel mogelijk naar huis en de garage in. Even de kappen en zadel verwijderd. 6 bouten en geen enkele is dezelfde 8)7
Het is een enduro van bijna 40 jaar oud, niet te gek van kijken als er wat gebeund is geweest.
De luchtfilter deur losgemaakt en stukjes schuim wat ooit een luchtfilter was ;(
We laten het maar even zitten en reinigen het later wel.

Te kleine batterij erin gebeund en contact op. Er gebeurde nada noppes niks :(. Even zoeken en er is een bypass gemaakt geweest ivm de fan. Deze ook aangesloten en we hadden contact.

Beetje remmenreiniger erin.... Hey wacht.. Zit er wel olie in? Ja er zit zwart spul in het carter.
Choke op, beetje remmen reiniger extra en fingers crossed

Puf Puf Puf Puf Puf. Brwa... Brwa... Stop

Hij draait rond, hij vuurt en dat is genoeg voor nu.
Olie wissel doen we wanneer het blok in het andere frame hangt.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:24

4x2

lộn xộn quá

DrivinUCrazy schreef op maandag 19 januari 2026 @ 20:57:
Het lijkt wel alsof mijn handvatverwarming steeds minder warm wordt.
Je bent gewoon ouder aan het worden, bejaarden hebben het altijd sneller koud :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tZgth74AJ7w-bmxVcDpFEhM42sA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fq63YONCBmBKyBZQDuSH64LP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q0TDZZoyvBIa0PMPODSQsHlPtSA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VEEHOK9I7fHEIVet9fA9nV82.jpg?f=fotoalbum_large

Het lijkt er op dat de ellende er fysiek in past zonder het frame (flink) te verbouwen, tot m'n verbazing overigens.
Cardan zal wel moeten sneuvelen, dus eens kijken of ik een (stereovering) achterbrug en achterwiel kan vinden wat de wielbasis zo goed als gelijk kan houden.

leeg

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

Even iets anders, het is inmiddels 2026. Als er een nieuw topic gemaakt gaat worden, kunnen we lekker elke discussie per maand doen, dus februari uitlaten, maart fluo, april navigatie enzovoorts enzovoorts.

Moette doen.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

ozzynator schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 13:13:
Even iets naders, het is inmiddels 2026. Als er een nieuw topic gemaakt gaat worden, kunnen we lekker elke discussie per maand doen, dus februari uitlaten, maart fluo, april navigatie enzovoorts enzovoorts.
Ja en dan moet ik zeker tot December wachten voor ik weer mag klagen over pekel op de weg?! :(

:P

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

Ja, maar dat heeft in (bijvoorbeeld) juli en augustus sowieso weinig nut. behalve als je kip of zo pekelt. Maar dan moet je in het bbq topic zijn.

Moette doen.

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Ik ben van mening dat je gepekelde kip ook zonder bbq kunt bereiden. Dus wat mij betreft kunnen we het ook over ovens hebben. Of is dat dan weer voor maart?
Of huh..?

nee.

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Koekstra schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 14:33:
Ik ben van mening dat je gepekelde kip ook zonder bbq kunt bereiden. Dus wat mij betreft kunnen we het ook over ovens hebben. Of is dat dan weer voor maart?
Of huh..?
nee.
Mijn motorpak voelt wel eens als een oven (meestal in de zomer). Dit jaar maar eens gaan kijken voor een doorwaaibroek.
Welke maand is ook al weer kledingdiscussiemaand? #ATGATT

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:53
Waarom wordt er eigenlijk van sommige topics elk jaar een nieuwe editie gelanceerd en lopen anderen gewoon door? Of mag ik deze vraag pas stellen in oktober?

• Joris748
JanPedaal schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 14:37:
[...]

Mijn motorpak voelt wel eens als een oven (meestal in de zomer). Dit jaar maar eens gaan kijken voor een doorwaaibroek.
Welke maand is ook al weer kledingdiscussiemaand? #ATGATT
Broek heeft IMHO minder invloed op hoe warm je hebt. Ook omdat deze bij veel motoren ook een buffer is tegen de hitte die van de motor af komt.

Een doorwaaijas of een jas met afsluitbare meshpanelen zit veel meer zoden aan de dijk.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dan zou het onderwerp voor nu bijvoorbeeld de vakantieplannen voor 2026 kunnen zijn?

Aan de ene kant heb ik wel wat ideetjes, maar nog niets concreet. Op korte termijn maar eens werk van gaan maken. :)

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

Barista schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 15:02:
Waarom wordt er eigenlijk van sommige topics elk jaar een nieuwe editie gelanceerd en lopen anderen gewoon door? Of mag ik deze vraag pas stellen in oktober?
ja, beetje voorbarig dus.

Moette doen.

• geert_s

geert_s

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 15:30:
Dan zou het onderwerp voor nu bijvoorbeeld de vakantieplannen voor 2026 kunnen zijn?

Aan de ene kant heb ik wel wat ideetjes, maar nog niets concreet. Op korte termijn maar eens werk van gaan maken. :)
Ik heb dus nog nooit een motorvakantie gedaan. De wens is groot, maar de thuissituatie laat het niet toe. Ik ben wel benieuwd wat een beetje de eerste motorvakanties van de mensen hier zijn geweest, en wat je eventueel anders had gedaan voor een eerste vakantie.

• cooper_s1
  • Laatst online: 16:08

cooper_s1

MINI&#039;s rule

geert_s schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 16:16:
[...]

Ik heb dus nog nooit een motorvakantie gedaan. De wens is groot, maar de thuissituatie laat het niet toe. Ik ben wel benieuwd wat een beetje de eerste motorvakanties van de mensen hier zijn geweest, en wat je eventueel anders had gedaan voor een eerste vakantie.
Niet mijn laaaaaaaaang geleden vakantie op de brommer (50cc) naar tot uiteindelijk de Provence en terug niet meegerekend was mijn eerste vakantietje op de motor samen met een (oud)collega naar een Horizons Unlimited bijeenkomst in Wales voor 3 nachten. Op m'n Suzuki GS500E destijds. We waren in 1 ruk daarheen gereden (bijna 990km). Wel grotendeels snelwegen. Ik zou het nu in 2 dagen rijden denk ik. Al heb ik nu een veel comfortabelere motor (TDM 900). Verder zou ik het niet anders doen denk ik.

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Joris748 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 15:09:
[...]
Broek heeft IMHO minder invloed op hoe warm je hebt. Ook omdat deze bij veel motoren ook een buffer is tegen de hitte die van de motor af komt.

Een doorwaaijas of een jas met afsluitbare meshpanelen zit veel meer zoden aan de dijk.
Doorwaaijas heb ik idd en maakt veel verschil. Ik rij eigenlijk alleen woon-werk en het is dan handig om textielbroek over mijn gewone kleding heen te doen. Maar dat is dus te warm in de zomer. Huidige oplossing is alleen de motorbroek aan en de lange broek meenemen in de tas, en op kantoor een broekwissel doen. Maar niet ieder kantoor maakt dat makkelijk, zeker niet als je bij een klant langs moet. Dan wordt het toch vaak geklooi in een toilet omdat je niet meteen in je boxer of tangaslip voor je klant wil staan.
Althans, niet in mijn vak.

• ollie1965

ollie1965

4x2 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 13:11:
[...]

Je bent gewoon ouder aan het worden, bejaarden hebben het altijd sneller koud :+
_O- : En ik heb tot 2x mijn opzet van een reactie weggegooid... :X :X :X
Oke ik ben over de streep, komt ie @DrivinUCrazy

En wat is er veranderd bij jou?
Ik ben ook een mega koukleum geworden, maar dat heeft wel een medische reden.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Alleen de jaren dus. Meestal ben ik ook erg warmbloedig, en loop ik nog in een t-shirt rond waar anderen al lang een trui aan hebben getrokken.
De 40 komt in zicht, dus dat zal het wel zijn dan.
[...]

Mijn eerste motor trips waren weekendjes weg. Of meestal de vrijdag een kronkelige route heen, zaterdag een rondrit daar, en op zondag via een kronkelige weg terug. En dat met een groep ervaren motorrijders, waar ik me qua rij-ervaring aan kon optrekken. Die groep was ook best groot, tot wel 25 man in hetzelfde hotel.
Het Hemelvaartweekend is helemaal ideaal: met één verlofdag, een weekend van 4 dagen. Op mijn werk weten ze al dat die dag standaard geblokkeerd is bij mij. :D
Vooral Duitsland in, dus bijvoorbeeld het Sauerland, of de Pfalz.

Langere vakanties van 10-14 dagen is later pas gekomen. Dat kan dan met trailers (naar Spanje bijvoorbeeld), of direct met de motor vanaf thuis.
Ik probeer snelwegdagen wel te mijden als de pest. Dat vind ik zonde van mijn vakantietijd.

Paar dingetjes om rekening mee te houden. Ga je de bergen in? Vertrek met nieuwe banden. Ge je naar zuid-Europa? Vertrek met nieuwe banden. Ga je kilometers maken? Enfin, je snapt het. ;-)
Andere dingetjes leer je onderweg wel, zoals altijd een bandenplaksetje bij je hebben, of in sommige regio's tanken waar het kan, of... Vul maar aan.

• SuHwak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:40
Weeee, weer een stap dichterbij m'n A. Vandaag (na cursus van 123-theorie.nl) wél geslaagd, met 0 fouten 🎉🎉. Nu mag mn AVD ingepland gaan worden. Hoop dat het niet ál te koud wordt, maar anders trotseren we dat gewoon.

Thoerie.nl (de concurrent van 123-theorie.nl) werkte voor mij niét. Daarnaast heeft 123-theorie ook klassikaal dag cursus, wat ook enorm hielp.... 0 fouten! Kan het zelf nog nauwelijks geloven.
Zaterdag proefzitten (hooguit op eigen terein/parkeerplaats ff rondje) op beoogde motor; een Kawasaki Vulcan S Touring

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
[...]

Mijn eerste motorvakantie met 18 was Oostenrijk met de Grossglockner samen met de motorclub.
Ik zou niks anders gedaan hebben.

Hier met 18 en met 36.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M6PDhQFZ0DajTe1bLZO7D7hGjD0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iKCTWYPcGeC4D6Mn1a55vi6I.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g_sSBzXlPngeIaidFkaCCEwtOBU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NEUoNR99LV236LkBHfLYP6ll.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 44% gewijzigd door _eLMo_ op 20-01-2026 18:30 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:33
Joris748 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 15:09:
[...]

Yes heb een posidon GTX broek en jas van REvit en wil nooit meer iets anders, heerlijk door witte kleur koel in de zomer en alles dicht gerits is het een perfecte herfst winter lente met 8 graden en zonnetje pak ! *O*

• ibothead
  • Laatst online: 18:33
[...]

Eerste vakantie op de motor is denk al 20 jaar geleden @Bommes heeft denk toen ook mee gereden naar kamping tony in bels en ik op mijn eerste motor de z900LE uit 1983
Wat een motor was dat met mad max stuur er op

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

4x2 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 13:11:
[...]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het lijkt er op dat de ellende er fysiek in past zonder het frame (flink) te verbouwen, tot m'n verbazing overigens.
Cardan zal wel moeten sneuvelen, dus eens kijken of ik een (stereovering) achterbrug en achterwiel kan vinden wat de wielbasis zo goed als gelijk kan houden.
Wat is deze??

• Joris748
Hier begon het ook met een weekendje weg met de motorclub. Daarna een lang weekend naar WSBK in Brands Hatch. Weekje op vakantie in het Sauerland. En voor je het weet rij je op de bonnefooi half Europa door.

Wat ik anders had moeten doen? Eerder een motor kopen (op mijn 18de ipv mijn 20ste) :+

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Een Honda Shadow Diesel :P

Want 4x2 gelooft niet in origineel laten :+

[ Voor 12% gewijzigd door Destruction op 20-01-2026 19:23 ]

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:57
[...]

Motor goed na laten kijken ( let ook op profieldiepte).
Tent mee, slaapzak, oordopjes tegen gesnurk buren
5 onderbroeken voor 8 dagen (achterste voren kan ook toch?)
Slippers en zwembroek
Mooi weer uitzoeken, pinpas en paspoort.
En gaaaaaaaan!

Als je ver genoeg kunt gaan, kom je in dit soort omgevingen terecht: YouTube: Genieten van het uitzicht (22-05-2024)
oOo

[ Voor 12% gewijzigd door BvZwolle op 20-01-2026 19:44 ]

• Bommes
  • Nu online

Bommes

Capo del formaggio

[...]

Eerste tripje voor mij was met mijn Vespa, 1 week Route des Grandes Alpes. Dat was in 2013.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y79n5NrygixfYa8Go-tcaH0TdqQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/xHEjbNf5Tlm0Mx6g31HgyjuW.jpg?f=user_large
Wat had ik achteraf anders gedaan?
Niks, nou ja misschien geen aardappel meegenomen als fototoestel >:)
Maar verder was het een fantastische trip, heerlijk, alleen maar sturen en kamperen een week lang O+ Super :Y

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:24

4x2

lộn xộn quá

ollie1965 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 16:46:
[...]
_O- : En ik heb tot 2x mijn opzet van een reactie weggegooid... :X :X :X
Dr staat me iets van bij dat ik qua leeftijd niet erg ver bij DrivinUCrazy uit de buurt zit :+
Het was ook vanuit zelfreflectie geschreven, dacht dat het erg werd als je de 30 passeerde, maar nu ik de 40 ook alweer voorbij ben is het er niet beter op geworden.

Of het heeft een medische reden, dat kan ook, iets met kunstmatige TSH waardes ofzo.
Wat @Destruction zegt :P
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 18:14:
Alleen de jaren dus. Meestal ben ik ook erg warmbloedig, en loop ik nog in een t-shirt rond waar anderen al lang een trui aan hebben getrokken.
Scheelt idd niet veel, had de volgende pagina gemist.

[ Voor 32% gewijzigd door 4x2 op 20-01-2026 20:17 ]

leeg

• Pyr0_
  • Laatst online: 19:39
[...]

Mijn eerste motorvakantie, na een keertje oefenen in de Ardennen met een maatje voor 2 dagen, was 1.5 week Zwitserland/Italië in mijn eentje met een tentje achterop. Een van de gaafste ervaringen van mijn leven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mN3L5zS0PW_-iMJDLiRi03-KZNY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/v7bQNJbyaotCnkNRvVNNrXvt.jpg?f=user_large
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 15:30:

Komende juni heb ik zowat een maand vrij weten te regelen (3weken gegarandeerd verlof en een beetje slim plannen met roostervrije dagen + wat dagen ruilen met collega's) - en wil ik een week of 3 gaan, eerst richting de Franse Alpen afzakken, en dan omhoog via de Mont Blanc na de Italiaanse Dolomieten. Zit op het moment nog in de voorpret-plan-fase, maar ik kan niet wachten te gaan.

Hopelijk wel eerst een (mid?)weekje oefenen O-) in het zwarte woud begin mei, als het weer het toelaat.

Deze maanden zijn natuurlijk ideaal om de voorbereiding qua onderhoud te doen, zoals de deuk te laten fixen in mijn voorwiel. Paddockstand op de kop getikt op MP, afgelopen weekend wiel er onderuit gehaald. 1 van de pinch bolts dol gedraaid, gelukkig nog eruit weten te krijgen met een behulp van een hamer. 4 nieuwe besteld. (7e per stuk 8)7) Daarna de remschijven demonteren; meeste schroeven gaan probleemloos, maar natuurlijk wilt 1 schroef weer niet, dat ga ik maar even aan de garage overlaten. Die schroeven ook maar nieuw besteld.. Remblokken waren toch ook flink dunner dan ik van buitenaf had ingeschat, gelijk besteld (+achter). Zo loopt het alweer aardig in de papieren en heb ik de velg nog niet eens weggebracht. Maarja uiteindelijk is het voor een goed doel (mezelf) dus ik doe het met liefde. :+

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:14

jeroenathome

Een regel tekst

BvZwolle schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 19:40:
[...]
5 onderbroeken voor 8 dagen (achterste voren kan ook toch?)
Nog minder nodig als je ook binnenste buiten draagt :+ :P

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:50

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik vind het toch lichtelijk fris worden als je het ijs van je zadel af moet slaan voor je weg kunt rijden. Gelukkig van mijn vrouw met kerst speciale colletjes gehad voor de nek en borstkas, want nu ik met de van haar geleende jas rijdt (mijn Macna is stuk/weg en heb nog niks nieuws) is het toch fris, het sluit allemaal niet zo goed aan :P. Wel de herfsthandschoenen + handvatverwarming en voor zo'n korte rit houd de gevoerde jeans het ook nog wel uit. Ik heb het dus niet koud gehad gelukkig.

Nu maar hopen dat ik over een paar weken een goeie deal kan scoren op die Titano jas bij Damen.

• ollie1965

ollie1965

4x2 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 20:16:
[...]

Het was ook vanuit zelfreflectie geschreven, dacht dat het erg werd als je de 30 passeerde, maar nu ik de 40 ook alweer voorbij ben is het er niet beter op geworden.
Ach op een gegeven moment maakt leeftijd niet meer uit, in je geest blijf je op een gegeven moment steken op een leeftijd (45-50 bij mij)
Maar hoe ging het Franse gezegde ook al weer?
“Als je na je 50ste nog geen pijntjes voelt ben je dood”?
Of het heeft een medische reden, dat kan ook, iets met kunstmatige TSH waardes ofzo.
Nou dat is bij mij gewoon een bijna fataal hartinfarct, pompfunctie minder en medicatie voor lagere bloeddruk om het hart minder hard te laten werken (en hij in jaren langer meegaat).
Ach ik weet nu ook hoe hard een ambulance kan gaan midden in de nacht en dat je binnen 20-25 minuten in een andere stad op de operatietafel kunt liggen vanuit je bed :o :Y

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:15
Waarom daar als ik vragen mag?
Ik zoek eigenlijk ook een gelamineerde jas, want ik heb een grote hekel aan het doorweekt worden van de buitenlaag en dat het water dan pas wordt tegengehouden.

Wat maakt het uitzoeken van een jas bij Damen bijzonder?
(Oprechte vraag, ik probeer Damen niet te dissen of zo. Maar teruglezend zou mijn vtaag zo geinterpreteerd kunnen worden)

• _Apache_
Blabla13 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 23:06:
[...]

Waarom daar als ik vragen mag?
Ik zoek eigenlijk ook een gelamineerde jas, want ik heb een grote hekel aan het doorweekt worden van de buitenlaag en dat het water dan pas wordt tegengehouden.

Wat maakt het uitzoeken van een jas bij Damen bijzonder?
(Oprechte vraag, ik probeer Damen niet te dissen of zo. Maar teruglezend zou mijn vtaag zo geinterpreteerd kunnen worden)
Ik was eerst bij Mkc Moto in Zoeterwoude aan het kijken. Die hadden er geen met enig opvallende kleuren (alles volledig grijs, zwart of wit), geen van die jassen zat lekker, vond ze erg duur (~900eu) en moest er nog een losse level 2 rugbeschermer bij kopen (+90eu). Voelde als enorme enshitifiction aan.

Bij Damen zat de jas wel lekker, kan op maat gemaakt worden (mouwen verlengen, onderkant langer maken, andere kleuraccenten), kwam al met level 2 protectors. En kost ~600eu.
Bovenop de jarenlange ervaring die ze hebben met nationale en internationale hulpdiensten. Was voor mij de doorslag.

Enig nadeel is dat de jas voor jou gemaakt word, dus het is een week of 8 wachten. Voor je er mee naar huis kan.

[ Voor 9% gewijzigd door _Apache_ op 21-01-2026 09:04 ]

• kneusteun
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 18:14:

[...]
Same, bijna 40 en ineens koukleum als een malle.

Waar ik eerder in trui in de winter stond te vissen zit ik nu soms binnnen al te rillen.

Ik wil weer wat bruin vet of hoe ze dat noemen bij kids. (Het vet wat je warm houdt verdwijnt langzaam)

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Mijn eerste keer was naar Londen heen en weer. Gewoon een paar dagen via de tunnel. Daarna een keer met een stel mee naar Schotland, zij met de auto, samen een hut op de boot. Paar dagen op een camping gezeten, toen ben ik 4 dagen alleen een rondje noordkust gaan doen en daarna weer op een andere camping samen een paar dagen. Ideaal qua kosten en om te proberen hoe het in m'n eentje beviel.

Tja, ik zou met de kennis van nu heel veel anders hebben gedaan. Maar dat zijn allemaal details of achteraf praten.

En dit jaar.. ik hoopte op een maand meivakantie, maar dat zit er niet in weet ik nu. 2,5 week wel, misschien kan ik er nog een paar dagen aan plakken. Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Rondje Engeland en Ierland? Rondje Marokko is misschien beetje te kort en al te warm? edit: nee, niet te warm als ik het zo zie. Suggesties zijn welkom.

edit 2: https://www.dutchdakar.co...is-fez-agadir-dakar-2026/
Zoiets zou heel vet zijn. >:)

Van de zomer heb ik wel 5 weken, dan een rondje Roemenië, Bulgarije en Griekenland. Tenzij het echt bloedheet is dan.

[ Voor 5% gewijzigd door Aikon op 21-01-2026 08:21 ]

• kneusteun
Roemenie zit ik ook naar te kijken voor aankomende vakantie, wat een prachtige beelden komen daar weg.

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-03 16:37
Geen superreiziger hier, maar ons rondje Triples on Tour in Schotland zou ik zo nog een keer over willen doen. OK, een 5-daagse reis in 4 dagen persen was een uitdaging, maar wat prachtig rijden daar zeg _O_

Hmm, fotoalbum stuq :?

• Fraggert
  • Laatst online: 19:47

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 08:54:
Roemenie zit ik ook naar te kijken voor aankomende vakantie, wat een prachtige beelden komen daar weg.
Heb je een avondje youtube Redbull Romaniacs zitten kijken? _O-

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• kneusteun
Fraggert schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:25:
[...]

Heb je een avondje youtube Redbull Romaniacs zitten kijken? _O-
nee, een vriendin van ons komt er vandaan en heeft wat mooie dingen laten zien.
Prachtige natuur, en minder regeltjes en meuk. (wildkamperen etc)

Edit: en Mijn vriendin moest er vorig jaar voor werk zijn en was ook gecharmeerd van het land.

Edit: https://moskomoto.eu/products/dusty-lizard-campout-romania dit zou mij leuker lijken dan romaniacs

[ Voor 23% gewijzigd door kneusteun op 21-01-2026 09:41 ]

• Fraggert
  • Laatst online: 19:47

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:39:
[...]

nee, een vriendin van ons komt er vandaan en heeft wat mooie dingen laten zien.
Prachtige natuur, en minder regeltjes en meuk. (wildkamperen etc)

Edit: en Mijn vriendin moest er vorig jaar voor werk zijn en was ook gecharmeerd van het land.

Edit: https://moskomoto.eu/products/dusty-lizard-campout-romania dit zou mij leuker lijken dan romaniacs
was ook maar een geintje ;) maar idd, Roemenie is een prachtig land hoor, nog nooit geweest maar op de wishlist hier d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:42
Ah de voorpret-plan-fase-kriebels komen los bij velen. :)
Calimoto hier ook maar weer aanslingeren om wat route's voor de zomer te plannen. Waarschijnlijk weer richting Wallis in Zwitserland, maar ik kijk ook richting het oosten van Zwitserland. Met Italië en Oostenrijk erbij.
Pagina: 1 ... 107 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.