De Mol 2025 - België Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:01
Admiral Freebee schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:23:
[...]

Ze vertelde het zelf op Instagram: https://www.instagram.com/share/reel/BAAPzOyOIs

In de aflevering hoorde je haar al klagen over haar ribben na de val. Ik had verwacht dat ze in café de mol er nog eens op gingen terugkomen maar dat was niet.
Heftig! De val zag er nou niet zo extreem uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Pendora schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:34:
[...]

Heftig! De val zag er nou niet zo extreem uit.
Ik kan uit ervaring vertellen dat je niet per se spectaculair moet vallen om je ribben te breken. Gewoon verkeerd neerkomen. Het zag er ook niet uit of ze de tijd had om haar handen te zetten bij het vallen door de lading en de helling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Wij liepen twee afleveringen achter, maar wat een heerlijke en soms absurde afleveringen weer.

Vooral de "hoe bedenken ze dit toch" opdrachten, zoals met de verfbom of tankstation. Hilde was niet altijd even tof, maar in de auto ging ze er helemaal voor. _O-

Op naar maandag.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hm, technisch probleem met de stream via de website lijkt het, meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Hier ook, hij start na de reclame niet op. Hoop dat hij het doet zodra de aflevering is afgelopen en het geen Live tv meer is.

Edit: Als ik hem cast dan doet hij het nu wel.

[ Voor 16% gewijzigd door Thy... op 27-04-2025 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:17
Gave aflevering weer, wel pijnlijk om te zien soms 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:41

masauri

aka qwybyte

Pijnlijke aflevering, goed gevonden opdrachten 😆.
Michèle verdenk ik nog steeds t meeste.
De mol wil absoluut niet gewaxt worden.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peidur
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:24
Waarom gebruikt Michèl bij het golfen op het eind geen putter? Een gewone club is veel moeilijker slaan. Heel verdacht

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Poll: Wie is de Mol 2025? (na aflevering 6)
Nimrod
Michele
Alexy
Sarah
Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=407035&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Mijn Mol is er uit. Ik voel mij licht van slag :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
masauri schreef op zondag 27 april 2025 @ 22:12:
Jaja, want die waxstrips moesten er sowieso afgaan later :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heerlijk seizoen, leuke creatieve opdrachten. Wat kijkt dit toch lekkerder dan WIDM.

Mijn mollen sinds aflevering 1 zitten er nog in: Pedro en Michéle. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
THE_BASE schreef op zondag 27 april 2025 @ 22:44:
Mijn mollen sinds aflevering 1 zitten er nog in: Pedro en Michéle. :)
Aan welke aflevering zit jij? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lindenberger
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04:31
Fantastische aflevering, toch? Molloten zullen wel iets aan kunnen met de handschriften, vermoed ik. Mooi circusnummer van Nimrod ook...
Het gaat zo snel, nog slechts 4 kandidaten...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:21
Lindenberger schreef op zondag 27 april 2025 @ 23:11:
Fantastische aflevering, toch? Molloten zullen wel iets aan kunnen met de handschriften, vermoed ik. Mooi circusnummer van Nimrod ook...
Het gaat zo snel, nog slechts 4 kandidaten...
Stel dat Sarah de mol is, dan had ze een gesprek met Gilles.
Zou het in dat geval ook zijn geschrift zijn en dus geen link met wat in de schriftjes staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Als ik de mol was en deze opdracht wist zou ik met drukletters schrijven ipv mijn gewone handschrift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:49
@Admiral Freebee Dat is wel een hele goede. Niet eens bij stil gestaan dat die strips er nog af moesten...

Dat handschrift kwam mijn vrouw op 2 opties uit, maar de mol zal echt wel de moeite doen om het niet te zijn.
@masauri Dat vind ik ook een hele goede inderdaad. Als het Gilles is geweest omdat Sarah de mol zou zijn, dan zie je zijn handschrift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op zondag 27 april 2025 @ 22:47:
[...]

Aan welke aflevering zit jij? ;)
Haha, we kijken altijd op maandag in Nederland. Maar bedankt voor de spoiler. ;-)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
@THE_BASE Exact de reden dat ik dit topic vermijd zolang ik niet bij ben. Maar rot is het wel als je wat anders post.

[ Voor 20% gewijzigd door Arunia op 28-04-2025 08:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 17:21

Crazy D

I think we should take a look.

masauri schreef op zondag 27 april 2025 @ 22:12:
Helemaal niet als je hoort dat de mol 1 van die camera-helmen een standje gevoeliger kon zetten, dan hoefde je daar dus ook niet te zijn. En dan is bij de quiz veel misschieten, en bij het terugrijden heel vaak CCCCC roepen ook best een goede tactiek. Om daarna bij het golfen zelf ook nog even niet de sterren van de hemel te spelen....

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
THE_BASE schreef op maandag 28 april 2025 @ 08:12:
[...]

Haha, we kijken altijd op maandag in Nederland. Maar bedankt voor de spoiler. ;-)
Oeps :F
Omdat je postte vlak onder de poll nam ik aan dag je mee was met de laatste aflevering en je gewoon vergiste van naam :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op maandag 28 april 2025 @ 08:54:
[...]

Oeps :F
Omdat je postte vlak onder de poll nam ik aan dag je mee was met de laatste aflevering en je gewoon vergiste van naam :X
No problem, ik was er zelf niet bij omdat ik niet nadacht over De Mol op maandag en in de war was met Wie is de Mol op zaterdag.

Nu is het voor mij alleen nog de vraag wie van de twee, op één zit ik meer dan op de ander. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-05 14:36
Kan iemand uitleggen hoe ze die €5000,- zouden kunnen verdienen met de laatste opdracht? Ik snap hem niet:

Pedro niet bevrijden = geen geld
Pedro bevrijden en op knop drukken is €2000,-
Pedro wel bevrijden = geen geld + pasvragen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arunia
Brammos85 schreef op maandag 28 april 2025 @ 21:06:
Kan iemand uitleggen hoe ze die €5000,- zouden kunnen verdienen met de laatste opdracht? Ik snap hem niet:

Pedro niet bevrijden = geen geld
Pedro bevrijden en op knop drukken is €2000,-
Pedro wel bevrijden = geen geld + pasvragen.
Als Pedro plat gezegd met zijn gore poten van die pasvragen af zou blijven. Ofwel, niet naar buiten mee nemen. Volgens mij is dat de enige manier voor 5000 euro.
De optie van de knop is om Pedro met zijn pasvragen buiten spel te zetten.
Niet bevrijden is niets krijgen. Ook geen pasvragen.
En wel bevrijden en Pedro met pas vragen, is geen geld, maar wel pasvragen voor Pedro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Pff, ik sta er nog steeds van te kijken hoe enorm hard ze het spel kunnen spelen.

Ik vind het jammer dat, in dit geval een Pedro als kandidaat, niet voor het geld gaat. Maar ook weer leuk dat hij keihard z'n medespelers naait. Brr wat is dit wreed. :P

Michele zat heel erg hoog in haar emotie, ik geloof haar reactie wel. Maar kan natuurlijk deels gespeeld worden. Alles is twijfelachtig aan iedereen.

Ik vind Nimrod bijvoorbeeld vaak op de goede plek staan en schijnbaar heeft hij Sara overtuigd om voor de pasvragen/jokers te gaan om zo 5k uit de pot te houden. Ik vind 'm verdacht.

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:04
Michele putte niet met een putter, maar de Thaise golfer sloeg volgens mij alles (zelfs zn put) met een driver...

Wat betreft de wax: de strips die er niet afgerukt zijn, zou je die weer kunnen opwarmen zodat ze er pijnloos af kunnen? (heb me nog nooit laten waxen zoals je wellicht merkt).

Enfin: na Els zat ik vol op Pedro, en die is er nu uit.
Als ik dezelfde methode van mol-bepalen blijf hanteren (zoeken naar wie er op een sleutelpositie zat), kom ik uit op Sarah als mol. Maar oei oei, jezelf vrijwillig laten waxen... maar goed, misschien had ze flink met talkpoeder gesmeerd vooraf ;)

Als ik mijn methode volledig omdraai kom ik op Alexy uit. geen van de andere kandidaten lijkt hem serieus te verdenken, wat het des te opvallender maakt dat hij er nog in zit.

Verdict: geen idee meer. Gefaald als mol-hunter. We zullen het wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
In zit al vanaf de eerste aflevering op Michele, een gevoel en vreemde acties. De andere optie was Pedro.

Leuke aflevering, met een simpel spel als het diner. Ik blijf me verbazen dat Wie is de Mol niet wat meer naar de original kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

THE_BASE schreef op maandag 28 april 2025 @ 22:36:
In zit al vanaf de eerste aflevering op Michele, een gevoel en vreemde acties. De andere optie was Pedro.

Leuke aflevering, met een simpel spel als het diner. Ik blijf me verbazen dat Wie is de Mol niet wat meer naar de original kijkt.
Dat doen ze wel, maar ze passen dingen aan naar wat ze denken dat wij hier leuk vinden. Dat gebeurt andersom ook, weet even niet meer welk programma maar in NL was 1 aflevering = 1 persoon/koppel of zo, en in BE deden ze alles door elkaar (van iedere deelnemer een stukje per aflevering).
Sebas1979 schreef op maandag 28 april 2025 @ 22:33:
Wat betreft de wax: de strips die er niet afgerukt zijn, zou je die weer kunnen opwarmen zodat ze er pijnloos af kunnen? (heb me nog nooit laten waxen zoals je wellicht merkt).
Nou, even de wax die op je lichaam zit verwarmen zodat ie weer wat vloeibaarder is... :X En met die strips werkt dat sowieso niet, dat kun je meer vergelijken met een stuk Duc-tape of zo. Waxing met vloeibare wax (die er daarna dus afgehaald wordt door te pulleken, niet met zo'n strip) valt trouwens wel mee qua pijn, die is heel kort en fel maar ook direct over, echt no way dat je daar nog een paar minuten van na staat te wrijven of zo "van de pijn". Misschien is dat met die strips erger dat weet ik niet.
Enfin: na Els zat ik vol op Pedro, en die is er nu uit.
Als ik dezelfde methode van mol-bepalen blijf hanteren (zoeken naar wie er op een sleutelpositie zat), kom ik uit op Sarah als mol. Maar oei oei, jezelf vrijwillig laten waxen... maar goed, misschien had ze flink met talkpoeder gesmeerd vooraf ;)
Maar was dat wel echt zo'n sleutel positie? Want behalve een paar keer niet lachen heeft ze daar niet zoveel gedaan. En, omdat er gemold was, hoefde de mol daar sowieso niet te zijn. Bij het golfen (en de quiz ervoor) had je veel meer invloed naar mijn idee.
Als ik mijn methode volledig omdraai kom ik op Alexy uit. geen van de andere kandidaten lijkt hem serieus te verdenken, wat het des te opvallender maakt dat hij er nog in zit.

Verdict: geen idee meer. Gefaald als mol-hunter. We zullen het wel zien.
Goede. Of hij is heel goede kandidaat, en gaat daarom door. Of hij is de mol en doet dat verrekte goed, want inderdaad niemand noemt hem. Maar goed, mijn mol-hunt-skills zijn ook echt ruk te noemen :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Admiral Freebee schreef op zondag 27 april 2025 @ 22:39:
Mijn Mol is er uit. Ik voel mij licht van slag :P
Wij zitten sinds dag 1 ook op Pedro en hebben nu eigenlijk geen idee.

Owja, had er al iemand gezegd dat ze blij waren dat Hilde eruit is?

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 29-04-2025 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Sebas1979 Dat was het eerste wat ik ook al zag als nog steeds beginnend golfer. Ze sloegen allemaal gewoon met een driver. Denk dat dat ook wel slim is om als programma mee te geven. Dat houdt het gelijk.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Gilles zijn benen worden ook gewaxed: https://www.instagram.com/share/reel/BAPStPW8D0

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e0SPEn756UtOC4pSy9KW2BxETEU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/UtlINUbuS0yrtAIEqeV6VHTe.png?f=user_large

En ook deze, zeker voor mij :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v_aNH6w22MvhSgGnTx4bAIx5HK8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/XMex9PNfuKsnu7K3YBriV03Q.png?f=user_large

[ Voor 70% gewijzigd door Admiral Freebee op 29-04-2025 19:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChrisM
  • Laatst online: 07:02
Dat is toch wel weer echt leuk om te zien. Geweldige interactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-05 19:17
Van de Instagram van De Mol:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X05QV3qIe5tmCml5Uv50jhKz6g0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RyvYCyTN2ooPHDNMAC3wFvPm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n1r79TULh3_2kFeDUL2HXuEm8Lw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KR0UGmepr6NK0v6EM12DmVte.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2a1jOhRRKKauKmG-1gLHNWi0w4Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KXqgLeGr444Cfn0c89G8z5iy.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5q42CYfnz67IvzD62Rnr0V4OXWo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vHzujSI5lCa2QeF93eX2hxlF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P7HdTfitgO0cYPah8bUTrnC1TIE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d8YiCmoQYJmlVksVf1xYE1tG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0f5iFRwzRFNDqCW_1AYHV-8kgDE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IGG0Mmy7IA6kKLXffWNlwFLl.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Blijkbaar stond er al een tip naar de instelling van de helm in de beelden zelf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IxWioewetlsgxuUvDfLNxaUAx10=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tT8y5h5kIeJZiX64Aj1B8D1f.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:25
Hier heeft de regie wel aardig aan meegemolt, door zo'n schakelaar te implementeren..
Die zou er normaal niet in zitten.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
LordSinclair schreef op zondag 4 mei 2025 @ 14:17:
Hier heeft de regie wel aardig aan meegemolt, door zo'n schakelaar te implementeren..
Die zou er normaal niet in zitten.
Klopt. Wat mij betreft gaat het ook wel over de grens van wat nog leuk is. Iedereen weet dat de mol goed geïnformeerd is en zo kansen krijgt om te saboteren. En dit seizoen weten de kandidaten dat er een koffer met sabotagemateriaal in het spel is. Maar een helm met een specifieke instelling voor de mol is wel wat flauw vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Admiral Freebee schreef op zondag 4 mei 2025 @ 14:52:
[...]

Klopt. Wat mij betreft gaat het ook wel over de grens van wat nog leuk is. Iedereen weet dat de mol goed geïnformeerd is en zo kansen krijgt om te saboteren. En dit seizoen weten de kandidaten dat er een koffer met sabotagemateriaal in het spel is. Maar een helm met een specifieke instelling voor de mol is wel wat flauw vind ik.
Nou ja... de mol neemt wel een risico, toch? De mol moet namelijk wel die instelling omzetten, zonder dat iemand anders het door heeft. Hoog risico met hoge reward, ik vind dat wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
ChrisM schreef op zondag 4 mei 2025 @ 15:12:
[...]

Nou ja... de mol neemt wel een risico, toch? De mol moet namelijk wel die instelling omzetten, zonder dat iemand anders het door heeft. Hoog risico met hoge reward, ik vind dat wel leuk.
Dat wel. Maar ergens voelt specifieke hardware voorzien voor de mol als net iets te ver aan. Ik weet dat het verdiepingsbordje in de molkoffer heel gelijkaardig is bijvoorbeeld maar het voelt toch net te ver aan. Net zoals de theorie van de dubbele bodem bij Pedro zijn vrijstelling. Een koffertje met dubbele bodem had voor mij fout aangevoeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 21:26

Haan

dotnetter

Beetje lastig mee te doen in dit topic, aangezien we op zondagochtend met de kinderen (6 en 9) kijken, dus we lopen steeds een week achter. Kinderen vinden het vlaams prachtig ('poep' :D blèten ).

Wij zijn al zo'n beetje sinds aflevering 1 helemaal in de Nimrod tunnel, hier lijkt hij niet zo heel erg verdacht te worden? Ik vond zeker de laatste aflevering wel heel veel verdachte dingen. Bij de golfbaan horen 'A en D' is niiet goed, en dan alleen 'D' roepen, 'B' en 'D' verwisslen (wat uiteindelijk toch mislukte), en lekker schijnheilig voorstellen om toch voor de 2000 euro te gaan bij het bevrijden van Pedro. Voor ons is het hardstikke duidelijk allemaal :P

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Zo, nu weten we ook weer wat ping pong in pattaya wil zeggen, weer iets educatiefs bijgeleerd ^^.

Ik blijf op michele als mol zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Poll: Wie is de Mol 2025? (na aflevering 7)
Alexy
Michele
Sarah
Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=407050&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

De persoon van wie ik altijd dacht dat het de winnaar ging zijn ligt er uit. Weer een supertoffe aflevering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
masauri schreef op zondag 4 mei 2025 @ 21:51:
Zo, nu weten we ook weer wat ping pong in pattaya wil zeggen, weer iets educatiefs bijgeleerd ^^.

Ik blijf op michele als mol zitten.
Wij moesten het gaan opzoeken natuurlijk. Ik nam aan dat het een 'gewone' stripteaseshow zou zijn maar dat is het niet. NSFW linkje naar Wikipedia: Wikipedia: Ping pong show

Wie zich geroepen voelt om zich aan te melden voor volgend jaar, de inschrijvingen zijn geopend. Volgens dit artikel zijn er elk jaar rond de 10.000 inschrijvingen.

[ Voor 17% gewijzigd door Admiral Freebee op 04-05-2025 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:07

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

De introductie van de Molkoffer vind ik eigenlijk helemaal niet zo geslaagd. Hoeft niet nogmaals gedaan te worden.

Vond de laatste aflevering ook niet heel erg sterk. Die moppen waren bedroevend slecht zelfs en ook als onderdeel van het spel niet echt geslaagd vond ik.

Vind het niet het beste seizoen van de Mol

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 16:35
Op het eind zei Michele iets van "ik denk dat de molkoffer bij de bus is gebruikt",
dat ik dacht Huh, daar zat je zelf!
Maar goed, dan kan haar verdenking ook naar Sarah geweest zijn...

Alexy deed vervolgens bijna hetzelfde "ik denk dat de molkoffer bij het parcours is gebruikt",
Ja, daar zat jij zelf! Met Nimrod, maar die is naar huis...

Beide verdacht.
Ook opvallend vond ik dat Sarah en Nimrod juist niet zo'n uitgesproken mening daarover gaven.

Maar het meest opvallend voor mij om nu (nog steeds) Michele aan te wijzen,
zou zijn dat ze bij de foto-opdracht boven aan de trap zei "Something is going to fall from the sky",
Of héél toevallig verzonnen, of als Mol voorkennis over de pingpongballen die later nog zouden volgen.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lindenberger
Shadow_Agent schreef op zondag 4 mei 2025 @ 22:51:

Vond de laatste aflevering ook niet heel erg sterk. Die moppen waren bedroevend slecht zelf
Ik dacht dat ook toch wel eventjes gisterenavond. Euh, welke moppen? 😄

Het moet wel een aartsmoeilijke opgave zijn om De Mol in een land als Thailand op te nemen, te regisseren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChrisM
Lindenberger schreef op maandag 5 mei 2025 @ 12:13:
[...]

Ik dacht dat ook toch wel eventjes gisterenavond. Euh, welke moppen? 😄

Het moet wel een aartsmoeilijke opgave zijn om De Mol in een land als Thailand op te nemen, te regisseren...
Ik moest eigenlijk wel lachen om de moppen.. ja, super flauw.. maar ach, ook wel weer grappig.
Ik heb genoten gisteren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op zondag 4 mei 2025 @ 15:17:
[...]

Dat wel. Maar ergens voelt specifieke hardware voorzien voor de mol als net iets te ver aan. Ik weet dat het verdiepingsbordje in de molkoffer heel gelijkaardig is bijvoorbeeld maar het voelt toch net te ver aan. Net zoals de theorie van de dubbele bodem bij Pedro zijn vrijstelling. Een koffertje met dubbele bodem had voor mij fout aangevoeld.
Ik zit er nog een beetje dubbel in. Hopelijk krijgen we meer informatie in hoeverre De Mol alles zelf heeft moeten uitzoeken.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Shadow_Agent schreef op zondag 4 mei 2025 @ 22:51:
De introductie van de Molkoffer vind ik eigenlijk helemaal niet zo geslaagd. Hoeft niet nogmaals gedaan te worden.

Vond de laatste aflevering ook niet heel erg sterk. Die moppen waren bedroevend slecht zelfs en ook als onderdeel van het spel niet echt geslaagd vond ik.

Vind het niet het beste seizoen van de Mol
Ik vond ze wel grappig, wel droog. Ik vind het op zich niet het beste seizoen. Met wat creativiteit hadden ze er wel meer 1 verhaal van kunnen maken met pech/onheil. 13... Het voelt een beetje als heel veel losse opdrachten. Terwijl in mijn gevoel de belgen juist meer met het verhaal konden. Maar ja, de Mol blijft wel altijd leuk :)

De Molkoffer ben ik nog niet helemaal uit. Kijk vergeet niet, normaal gesproken heeft de mol een flinke briefing, weet precies wat er gaat komen en gaat gebeuren, en krijgt daarbij ook echt wel dingen benoemd waarvan de productie denkt dat het goed mollen is. Het is niet zo alsof de regie zich normaal nergens mee bemoeid. Ik ben wel heel benieuwd naar de laatste aflevering als we alle mol acties zien.
Chillz schreef op maandag 5 mei 2025 @ 09:02:
Op het eind zei Michele iets van "ik denk dat de molkoffer bij de bus is gebruikt",
dat ik dacht Huh, daar zat je zelf!
Maar goed, dan kan haar verdenking ook naar Sarah geweest zijn...

Alexy deed vervolgens bijna hetzelfde "ik denk dat de molkoffer bij het parcours is gebruikt",
Ja, daar zat jij zelf! Met Nimrod, maar die is naar huis...

Beide verdacht.
Ook opvallend vond ik dat Sarah en Nimrod juist niet zo'n uitgesproken mening daarover gaven.
Ja dat vond ik ook wel typisch. Nu ben ik er nog niet helemaal uit wat de beste mol plek was, 5k is natuurlijk een hoop geld in balletjes maar de kans dat die allemaal raak gaan is nogal klein. Je kunt er wel vanuit gaan dat dat hooguit de helft is. In de bus hadden ze eerst 3 man eruit gewipt (eigenlijk nog weinig), en voorkomen dat er nog 5 mensen bij kwamen. Dat voelt wel alsof dat makkelijker mollen was (effectiever in ieder geval).
Maar aangezien Alexy voor mij totaal geen mol is (haalt voor mijn gevoel veel en veel te geld op), en Nimrod eruit is, moet de mol wel in de bus gezeten hebben.
Maar het meest opvallend voor mij om nu (nog steeds) Michele aan te wijzen,
zou zijn dat ze bij de foto-opdracht boven aan de trap zei "Something is going to fall from the sky",
Of héél toevallig verzonnen, of als Mol voorkennis over de pingpongballen die later nog zouden volgen.
Als dat achteraf een hint blijkt te zijn wel een leuke :)

Vond de aflevering an sich wel leuk. Kwamen steeds wat extra laagjes bij.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Het viel me vooral op, toevalligerwijs, dat tijdens de executie dat alleen Michele iets anders aan had en de andere drie vrijwel hetzelfde. Ongetwijfeld toeval, maar wel een opvallende. :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hHWqR9S2aebVN3ilaIzKH1rDtMk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4TDKs9qcrUS1n1Jk9xmQyf1q.png?f=user_large

Het is wel duidelijk wie er vlak voor de finale het meest verdacht is onder de tweakers :) Van de drie die nog in het spel zitten is Michèle altijd het meeste verdacht geweest bij jullie.

Ik zat zelf altijd in de Pedro tunnel en ben daarna ook naar Michèle geswitched. Van Hilde, Jan en Nimrod heb ik nooit geloofd dat ze de mol zouden kunnen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Vergeet niet, vanavond is de finale van de Mol! Iedereen die later pas kijkt blijft best even uit dit topic tot ze zelf hebben gekeken om spoilers te vermijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lindenberger
Het wordt sowieso spannend, ook al omdat ik mij lekker in de war liet brengen doordat 2 van de 3 finalisten van vorig jaar, waar onder de Mol, eerder dachten aan... Sarah als hoofdverdachte. 🤪 (HLN.be)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Haha heerlijk die opdracht met de salades. Zal je volgende week zien, de mol wist natuurlijk precies welke pepers heet waren en heeft ze om gewisseld om te zorgen dat de salade niet zo heet was. Uiteraard wel even goed acteren dat het niet te doen is om geen geld binnen te brengen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Jammer dat het seizoen weer gedaan is.
Tijd om weer een poging te doen om me in te schrijven zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:17
Hmm ik zat verkeerd. Wel een goede opdrachten voor een laatste aflevering, wel eens slechter gezien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sebas1979
Heel benieuwd wat er allemaal door
spoiler:
de mol :+
in de war geschopt is!

Leuke laatste afleverering!

[ Voor 14% gewijzigd door Sebas1979 op 11-05-2025 21:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lindenberger
Michèle was wel een heel goede bliksemafleider voor de Mol doorheen de reeks, maar Mich ging er wel echt voor in deze laatste, boeiende aflevering, of men liet het toch ietwat meer zien. Een mooie Mol, dat mag gezegd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:55
Malantur schreef op maandag 14 april 2025 @ 09:49:
Ik steel even de afbeelding uit de mollengroep van Facebook. Deze bevestigd eigenlijk met redelijke zekerheid wie de mol is, dus als je zelf nog verder wil zoeken best niet klikken en verder scrollen ;)

spoiler:
[Afbeelding]
Dit is typisch seingedrag van Gilles om de mol op de hoogte te houden van in welke kist de vrijstelling zit. Pedro heeft hem verstopt dus het is gericht naar Sarah en Els. Els is afgevallen dus zonder twijfel dat Sarah de mol is. Ik moet de aflevering nog eens bekijken maar Sarah legt de beslissing voor de tweede koffer zeker bij Els en kan dan gewoon bevestigen als ze de rechtse koffer kiest of extra twijfel zaaien als ze de middelste koffer had gekozen.

Er waren ook al andere aanwijzingen op Sarah. Zo zou ze hard lachen na de reclame voor Molecule omdat ze die mogelijk zelf ingezongen heeft en was haar naam te vormen met letters op het scherm (aflevering van de drakentoren). [Afbeelding]
* Malantur had gelijk! *micdrop* :*)
Michelle hebben ze doorheen de afleveringen veel te opvallend in beeld gebracht met molgedrag. Ik vermoed dat Michelle zelf wel wat gemold heeft om verdenking op zich te krijgen waardoor je zelf verder komt in het spel. De follow-the-money tactiek laat dit ook zien: ze heeft het minste geld verdient en nek aan nek het meeste geld uit de pot gehouden. Vandaar dat in het Alexy volledig gunde en zo had ik dus de volledige uitslag juist voorspeld *O* Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHbBEF9gZk_9CD-bF4wPeGrkFN0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o88jJqpinoeVVIro0pGPtym7.jpg?f=fotoalbum_large

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arunia
Ik zie letterlijk tegen mijn vrouw. Ik denk dat het Michèle is, dus is het Sarah...

Maar beide zitten inderdaad echt nek aan nek met hoe ze het hebben gedaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malantur
Dat het Alexy niet was werd in de aanloop naar de aflevering al gespoild op de rode loper in de Kinepolis Antwerpen. De interviewster vroeg aan Hilde wat ze ging doen als de mol bekend werd gemaakt, en die antwoordde dat ze met haar eens een hartig gesprek ging voeren. Gelukkig waren er nog 2 verdachte vrouwen in de finale dus had het voor velen niet al te veel invloed op de spanning in de laatste aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Malantur schreef op zondag 11 mei 2025 @ 23:44:
Dat het Alexy niet was werd in de aanloop naar de aflevering al gespoild op de rode loper in de Kinepolis Antwerpen. De interviewster vroeg aan Hilde wat ze ging doen als de mol bekend werd gemaakt, en die antwoordde dat ze met haar eens een hartig gesprek ging voeren. Gelukkig waren er nog 2 verdachte vrouwen in de finale dus had het voor velen niet al te veel invloed op de spanning in de laatste aflevering.
Of Hilde zat op één van de vrouwen? Maar voor zover weet die de uitkomst ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
Arunia schreef op zondag 11 mei 2025 @ 23:47:
[...]

Of Hilde zat op één van de vrouwen? Maar voor zover weet die de uitkomst ook nog niet.
Jawel hoor in de aflevering volgende week doen ze uit de doeken wat er allemaal gemold is geweest, en laten ze fragmenten zien dat de 10 kandidaten samen de finale aflevering bekijken en ontdekken wie de mol is. Typisch gebeurd dat in een kasteel of iets dergelijks terwijl ze vandaag mee in de Kinepolis in Antwerpen in de zaal aanwezig waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Malantur schreef op zondag 11 mei 2025 @ 23:53:
[...]

Jawel hoor in de aflevering volgende week doen ze uit de doeken wat er allemaal gemold is geweest, en laten ze fragmenten zien dat de 10 kandidaten samen de finale aflevering bekijken en ontdekken wie de mol is. Typisch gebeurd dat in een kasteel of iets dergelijks terwijl ze vandaag mee in de Kinepolis in Antwerpen in de zaal aanwezig waren.
Ik kijk het al jaren, maar was vergeten dat dat inderdaad een ding was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:10

ralpje

Deugpopje

Malantur schreef op zondag 11 mei 2025 @ 23:44:
De interviewster vroeg aan Hilde wat ze ging doen als de mol bekend werd gemaakt, en die antwoordde dat ze met haar eens een hartig gesprek ging voeren. Gelukkig waren er nog 2 verdachte vrouwen in de finale dus had het voor velen niet al te veel invloed op de spanning in de laatste aflevering.
Is het niet zo dat de afvallers ook pas bij deze 'finale' te zien krijgen wie de mol is?

spoiler:
Anyway, Aleksy had ik vorige week al afgeschreven, na de peper-opdracht deze week schreef ik Michele af (als mol pak je niet totaal onnodig die 1000 euro). Bij de molkoffer-opdracht begon ik toch weer te twijfelen, omdat Aleksy en Sarah vol voor de juiste koffer gingen en juist Michele leek te twijfelen - ik denk dat die verwachtte dat haar mol een 'omgekeerd psychologie' spelletje aan het spelen was en daarom niet direct mee durfde te gaan.

Wat een fijne finale was dit! Mooi in beeld gebracht, fijne opdrachten nog een een heerlijke ontknoping (zoals altijd bij 'de Belg'). Zin in de reunie volgende week!

[ Voor 4% gewijzigd door ralpje op 12-05-2025 08:58 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas1979
ralpje schreef op maandag 12 mei 2025 @ 08:58:
[...]

Anyway, Aleksy had ik vorige week al afgeschreven, na de peper-opdracht deze week schreef ik Michele af (als mol pak je niet totaal onnodig die 1000 euro). Bij de molkoffer-opdracht begon ik toch weer te twijfelen, omdat Aleksy en Sarah vol voor de juiste koffer gingen en juist Michele leek te twijfelen - ik denk dat die verwachtte dat haar mol een 'omgekeerd psychologie' spelletje aan het spelen was en daarom niet direct mee durfde te gaan.
Tsja, zo had ik Sarah afgeschreven toen ze volkomen onnodig 1000 euro pakte tijdens de dans-opdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Sebas1979 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:03:
[...]

Tsja, zo had ik Sarah afgeschreven toen ze volkomen onnodig 1000 euro pakte tijdens de dans-opdracht.
Ik denk dat je daar te horen van krijgt, dat het of mislukte (dat ze dacht dat ze opvallend slecht deed maar niet slecht genoeg), of ze vond dansen gewoon echt leuk en had zoiets van, nou dan deze keer wel geld verdienen.
Maar bij Hilde stond toen "fake" op de rug, en die dude die ook werd aangewezen was gewoon echt slecht :+ Dus kan het best zijn dat zij het op zich ook niet zo goed deed, maar die andere kerel zo veel slechter... :D

Vond het weer een leuke aflevering. Ben wel benieuwd wat ze gaat zeggen over de molkoffer opdracht, want daar zat ze toch samen met Aleksy op de juiste. Ik zou daar toch een beetje afhoudend doen.
Was het nou haar 'onder water actie' die mis ging?

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljanvdb
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:07
Crazy D schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:29:
[...]

Ik denk dat je daar te horen van krijgt, dat het of mislukte (dat ze dacht dat ze opvallend slecht deed maar niet slecht genoeg), of ze vond dansen gewoon echt leuk en had zoiets van, nou dan deze keer wel geld verdienen.
Maar bij Hilde stond toen "fake" op de rug, en die dude die ook werd aangewezen was gewoon echt slecht :+ Dus kan het best zijn dat zij het op zich ook niet zo goed deed, maar die andere kerel zo veel slechter... :D

Vond het weer een leuke aflevering. Ben wel benieuwd wat ze gaat zeggen over de molkoffer opdracht, want daar zat ze toch samen met Aleksy op de juiste. Ik zou daar toch een beetje afhoudend doen.
Was het nou haar 'onder water actie' die mis ging?
Nee, die van Aleksy met roodkapje ( :D ). Maar Sarah was daar wel bezig met het wegschieten van kogels (Aleksy had daarna bijna niks meer) en met dingen "verkeerd verstaan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 12:48
Gedurende het siezoen van Pedro naar Nimrod en uiteindelijk bij Sarah uitgekomen. Toen Nimrod naar huis ging (of eigenlijk daarvoor al toen hij die 5k pakte) moest het wat mij betreft Sarah wel zijn. De mol moest toch op zijn minst uit 1 van de containers gekomen zijn in het begin. Al het andere kun je mijnziens nog wel links or rechts goedpraten met "de mol moet ook af en toe eens wat goed doen", maar voor die 1e opdracht geld dat wat mij betreft niet. Hier wil je als mol absoluut invloed hebben op het verloop. Dat kan misgaan, maar in de container achterblijven is echt geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

wiljanvdb schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:33:
[...]

Nee, die van Aleksy met roodkapje ( :D ). Maar Sarah was daar wel bezig met het wegschieten van kogels (Aleksy had daarna bijna niks meer) en met dingen "verkeerd verstaan".
Oh ja dat was het. Terwijl ze volgens mij in het water prima het had kunnen verpesten. De rest kan toch niet controleren wat je op je bordje krijgt daar. Ik denk eigenlijk dat ze het zielig vond dat de pot al niet mega hoog was en dat ze op het laatst zoiets had van, nou ja, ok, dan maar die 6k wel in de pot. Anders snap ik niet waarom ze zo vol mee ging, het was niet alsof ze haperde. Dat was Michelle juist dat vond ik juist mooi mol gedrag.
scrappy.doo schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:38:
Gedurende het siezoen van Pedro naar Nimrod en uiteindelijk bij Sarah uitgekomen. Toen Nimrod naar huis ging (of eigenlijk daarvoor al toen hij die 5k pakte) moest het wat mij betreft Sarah wel zijn. De mol moest toch op zijn minst uit 1 van de containers gekomen zijn in het begin. Al het andere kun je mijnziens nog wel links or rechts goedpraten met "de mol moet ook af en toe eens wat goed doen", maar voor die 1e opdracht geld dat wat mij betreft niet. Hier wil je als mol absoluut invloed hebben op het verloop. Dat kan misgaan, maar in de container achterblijven is echt geen optie.
Ja eigenlijk wel mee eens. Achterblijven is geen optie, je moet in ieder geval proberen de heli te halen. En iedereen snapt wel (bleek ook wel door het seizoen heen) dat voor een persoonlijk voordeel gaan ook logisch is.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemmeke
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 26-05 11:16
Wie zal zich inschrijven voor het volgend seizoen?

Cat linux.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Gemmeke schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:21:
Wie zal zich inschrijven voor het volgend seizoen?
Hoewel het mij een enorm gave ervaring lijkt denk ik niet dat ik voldoende extravert ben :P

En met een bijzondere naam heb je ook een streepje voor zo lijkt het :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Malantur
Bericht van Gilles De Poster (;)) op Facebook.
Alvast een tipje van de sluier voor volgende week.
Beste vrienden,

11 mei 2025 was een prachtige dag voor iedereen. Maar misschien nog net iets meer voor twee geweldige mama’s van een kleine Juliette. De ene is mijn liefste vrouw Flo, die haar allereerste moederdag vierde. De andere werd ontmaskerd als heerlijke saboteur in het dertiende seizoen van De Mol.

Ik schrijf deze regels op zondagmiddag in Kinepolis, terwijl op enkele meters van mij de pers naar de finale aan het kijken is. Over enkele uren worden we hier overspoeld door meer dan 6.000 speurders die mee naar de ontknoping komen kijken. En zal Sarah eindelijk openlijk haar dubbelrol van de daken mogen schreeuwen.

Een rol die ze voortreffelijk heeft ingevuld, geloof me. Stiekem, maar zonder schroom. Met de glimlach, maar vastberaden. Meedogenloos, en toch liefdevol. Zo belichaamde ze ook perfect de groepsgeest die tussen de kandidaten heerste. Een mix van enthousiasme, goede luim, en vooral heel veel liefde. En zo was dus ook de mol. Een stok in hun wielen tijdens het spel, een troostende knuffel vlak erna, en allebei even gemeend.

Sarah legde de lat zeer hoog voor zichzelf. Ze wilde in zoveel mogelijk opdrachten saboteren, en dat is haar ook gelukt. Ze kon dan wel beroep doen op de molkoffer, die ze op dag 1 zelf mee aan boord hees, maar heeft ook los daarvan bijzonder veel op haar kerfstok staan, zoals je zondag zal zien in de laatste aflevering.

En risico’s heeft ze daarbij nooit geschuwd, ook niet op de slotdag op het strand.

Want ja hoor: het laatste woord was dan toch voor de kandidaten, en niet voor de mol. De wraak op de molkoffer zorgde ervoor dat ze niet met de laagste groepspot naar huis moesten, maar een grote overwinning boekten op de mol. Een deugddoende einde, waar ook Sarah perfect mee kon leven.

Ik zou het een happy ending in Thailand kunnen noemen, maar… goh ja.

Zondag volgt het echte einde, en daarna duiken we weer onder voor een jaartje. Ik ben iedereen weer zo ontzettend dankbaar: onze geweldige mol en de 9 kandidaten, de hele crew die jullie nooit zien maar aan wie we alles te danken hebben. En jullie, die weer massaal op post waren om onze avonturen te volgen.

Tradities houd ik graag in ere, dus in afwachting van de reünie-aflevering alvast enkele weetjes en antwoorden op vragen die we vaak hebben gekregen.

• Wist je bijvoorbeeld dat de trappenopdracht in Bangkok, waarvoor de kandidaten 10 minuten kregen, ook exact 10 minuten duurt in de aflevering? Exact realtime is het natuurlijk niet, en het heeft verder ook geen betekenis. Maar we vonden het wel mooi om zélf eens binnen een tijdslimiet te blijven. 😃

• Wat als Nimrod als eerste in de laatste wagon was geraakt? Hoe zat het dan met het geld? Wel: als dat gebeurde verviel het geld uit de koffers, aangezien ze niet in de laatste wagon zouden zijn geraakt. Nimrod zou dan ook in zijn koffer hebben mogen kijken. Maar helaas voor hem was moeder Theresa hem dus voor.

• De lach-software op het golfterrein hebben we speciaal geschreven voor de opdracht. En daarbij hebben we wel degelijk twee verschillende gevoeligheden voorzien. Nu ja, ik zeg wel “we”, maar het is de verdienste van onze redacteur en allround tech-genie Kurt. Die overigens ook de harmonicamondstukjes van de boksring heeft ontworpen en 3D-geprint. Geen idee of hij het wil patenteren.

• Met verdacht veel genoegen hebben de kandidaten wraak genomen op mijn beenhaar door me na de golfopdracht ook aan een waxbeurt te onderwerpen. Voor wie het zich afvraagt: ik beschik nu, goed zes maanden later, nog steeds over een kale vierkant op mijn been. Een prachtig aandenken.

• Iedereen wil ook graag weten hoe we de pingpongballen hebben geteld in Pattaya. Wel, zoals je van ons gewend bent was dat een zéér vindingrijke en spectaculaire hightech-oplossing: plastieken bakken en kokers waar telkens exact 100 ballen in pasten.

• Eén circulerende theorie over Sarah was bijzonder hardnekkig, en wil ik hier even aanhalen. Sommige kijkers zagen in het kamernummer van de mol (504) een verwijzing naar het Strafwetboek, waar artikel 504 gaat over ‘het bestraffen van misleiding’ en ‘het onrechtmatig economisch voordeel halen’. Maar een mol wil toch net het omgekeerde? De mol houdt net van misleiding, en doet niet aan economische voordelen, wel integendeel…. haar kamernummer was dus echt geen tip.

• Deze trouwens ook niet: het telefoonnummer van Radio Mol. Dat was 555-322, en in die laatste cijfers kon je… de geboortedatum van Sarah zien, die jarig is op 22 maart. Maar dit waren random cijfers en dus puur toeval. Mocht dit een tip zijn geweest, dan was er ook altijd een betekenis geweest voor de 555, en die was er niet.

• Maar wees gerust: er blijven nog genoeg andere tips over. Enkele daarvan zijn opgemerkt, anderen nog steeds niet…

Al de rest is voor zondag, lieve vrienden.

Dan valt het doek definitief en nemen we afscheid van een heerlijke bende en een fantastische mol.

Ik ben zo blij dat ze er bij was. Je zou toch nooit… Sarahloos op zo’n reis willen vertrekken?

(lachband)

Liefs,

Gilles De Poster
10 minuten later heb ik deze pas door:
Je zou toch nooit… Sarahloos op zo’n reis willen vertrekken?

(lachband)
spoiler:
De achternaam van Sarah is Loos

:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 16:35
Malantur schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:18:
Bericht van Gilles De Poster (;)) op Facebook.
Alvast een tipje van de sluier voor volgende week.

[...]

10 minuten later heb ik deze pas door:

[...]

spoiler:
De achternaam van Sarah is Loos

:z
Geweldig toch, zo'n persoonlijk schrijven vanuit Gilles! :)

Je leest het en in gedachten hoor je hem het ook wel echt zeggen.
Het voelt dus in ieder geval wel alsof het ook door hemzelf geschreven is.
Niet door de marketing-machine van GoPlay (wat nog steeds zou kunnen, maar niet zo voelt).

Je kunt je zo'n bericht vanuit Rik van de Westelaken toch een stuk minder goed voorstellen...
Dat zou dan toch meer als een journaalbulletin aanvoelen, denk ik... :+

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 17:54

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hoezo staat de aflevering nog niet op npo online?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Shadow_Agent schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:54:
[...]

Sarah is mijn mol :)

Bij de olifantenopdracht lekker in de luwte in het veld. Eerst de anderen opofferen door de knop te drukken. Ze wist vast dat alle meloenen kapot waren. Kon daardoor de ideale kandidaat zijn door de goede volgorde te kiezen en de knop in te drukken ;)
*O* Eindelijk een keer bij het rechte eind 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:10

ralpje

Deugpopje

Chillz schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:49:
[...]

Geweldig toch, zo'n persoonlijk schrijven vanuit Gilles! :)

Je leest het en in gedachten hoor je hem het ook wel echt zeggen.
Het voelt dus in ieder geval wel alsof het ook door hemzelf geschreven is.
Niet door de marketing-machine van GoPlay (wat nog steeds zou kunnen, maar niet zo voelt).

Je kunt je zo'n bericht vanuit Rik van de Westelaken toch een stuk minder goed voorstellen...
Dat zou dan toch meer als een journaalbulletin aanvoelen, denk ik... :+
Vandaag (een stuk van) de TrustNobody extra aflevering geluisterd die is opgenomen bij de finale, met interviews met de drie finalisten én Gilles en daar vertellen ze dat hij vlak voor hij aanschuift bij de microfoon (na de persviewing, vóór de bioscoop-finale) een bericht voor de socials zat te tikken.

Seems legit :+

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-05 08:15
Royy90 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 20:47:
Weer een topaflevering. Eigenlijk kijk ik altijd voor het programma en niet om de mol te ontmaskeren... maar er viel mij vandaag 1 ding heel erg op waardoor ik op Sarah zit als mol.

Tijdens de radio Mol opdracht moest zij enorm hard lachen tijdens een liedje. Dit is vergezocht, maar past ook wel prima bij de Mol. Wat als Sarah dit heeft ingezongen en ze de stem wat vervormd hebben? Mijn eerste tunnelvisie ooit.
Nou, de hele rit een tunnelvisie gehad op Sarah en zat dus toch juist! Ben nu ook heel benieuwd of mijn eerdere observatie juist is haha.

Was weer een leuk seizoen! Molkoffer was echt een leuke twist, maar hoeft van mij volgend jaar niet weer.

PSN Profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Royy90 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 23:31:
Was weer een leuk seizoen! Molkoffer was echt een leuke twist, maar hoeft van mij volgend jaar niet weer.
Helemaal mee eens. Ik moest echt zo lachen toen de bordjes van de hotel verdiepingen waren vervangen, echt geniaal.

De productie van De Mol kennende zullen ze volgende jaar wel weer iets nieuws verzinnen. Ze gebruiken zelden opdrachten / zaken twee maal. En sowieso nooit tweemaal achter elkaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Royy90 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 23:31:
[...]

Nou, de hele rit een tunnelvisie gehad op Sarah en zat dus toch juist! Ben nu ook heel benieuwd of mijn eerdere observatie juist is haha.

Ik ben benieuwd wat we gaan zien wat er allemaal gemold is, en wat er vanuit de molkoffer is gekomen. Het idee dat je ook echt fysieke spullen hebt om op een ander manier te mollen, vind ik op zich wel leuk, maar het ligt er dan aan wat en waar er precies gemold is. Volgens Gilles is de impact van de molkoffer beperkt geweest.

Ik hoop dat het vooral dingen zijn die je ook ter plekke had kunnen bedenken alleen niet kon uitvoeren vanwege materiaal (dat plakkaat van de verdieping bijvoorbeeld). Had je amateuristisch ter plekke kunnen doen maar dan had niemand het geloofd, nu was het goed voorbereid waardoor het er ook echt uit ziet. Een gat in de meloen boren had met een mes ook wel gekund alleen dan was het direct opgevallen. Dat vind ik wel een leuk extraatje. Maar het moet dan wel "klein" blijven, het moet niet een vervanging zijn zo van, sticker geplakt of gaatje geboord, mooi nu ga ik gewoon doen alsof ik kandidaat ben. Ik weet niet precies waar die grens ligt voor mij wanneer ik het nog leuk vindt, hopelijk volgende week meer :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 13:46
rens-br schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 07:53:
[...]

De productie van De Mol kennende zullen ze volgende jaar wel weer iets nieuws verzinnen. Ze gebruiken zelden opdrachten / zaken twee maal. En sowieso nooit tweemaal achter elkaar.
Had de molkoffer niet doorgemogen dan had ze waarschijnlijk volgend jaar wel teruggekomen. Zoals ze met pandora's doos hebben gedaan (die was ook te mooi om te laten liggen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Eindelijk de ontknoping kunnen zien, wat is het prachtig in beeld gebracht, zo zot (om met de Vlaming te spreken) gedaan!

Goede mol en een leuke winnaar. Al heb ik in de laatste aflevering nog Michele bedacht tot aan de hete pepers, toen was het wel definitief duidelijk.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Leuke terugblik met de mol-acties. Maar volgens moet ik het nog een keer kijken en aantekeningen maken om te onthouden wat het nu allemaal was :P Wel leuk iig dat het wel lijkt dat de molkoffer wel vooral door de mol ingevuld is, en niet door de regie.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Zeker, leuke aflevering! Maar geen uitsluitsel over de die reclames in de auto. Was dat nou wel of niet Sarah? Ik denk het niet, want het zou te leuk zijn om niet uit te zenden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:21
mrwolf schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:19:
Zeker, leuke aflevering! Maar geen uitsluitsel over de die reclames in de auto. Was dat nou wel of niet Sarah? Ik denk het niet, want het zou te leuk zijn om niet uit te zenden lijkt me.
Dat had ik al ergens gehoord of gezien (was het niet in café de mol vorige week), het was niet Sarah die het ingezongen had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Leuke laatste aflevering. Jammer dat we niets te zien kregen over de laatste opdracht van €6000,-. Had toch wel willen weten hoe ze had willen mollen en waarom dit dan mislukte.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ojjorz schreef op maandag 19 mei 2025 @ 21:33:
Leuke laatste aflevering. Jammer dat we niets te zien kregen over de laatste opdracht van €6000,-. Had toch wel willen weten hoe ze had willen mollen en waarom dit dan mislukte.
Ik denk dat het daar vooral het feit is dat je met twee kandidaten zit die 100% zeker weten dat je de mol bent en dan verlies je de stemming sowieso. Of er zat nog een gunfactor tussen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wiljanvdb
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:07
Admiral Freebee schreef op maandag 19 mei 2025 @ 22:51:
[...]

Ik denk dat het daar vooral het feit is dat je met twee kandidaten zit die 100% zeker weten dat je de mol bent en dan verlies je de stemming sowieso. Of er zat nog een gunfactor tussen?
Probeerde ze daar niet gewoon een soort reverse psychology? Dus mee gaan met Alexey zodat de anderen zouden denken dat dat fout was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
wiljanvdb schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 07:11:
[...]

Probeerde ze daar niet gewoon een soort reverse psychology? Dus mee gaan met Alexey zodat de anderen zouden denken dat dat fout was?
Geen slechte tactiek denk ik aangezien Sarah al zeker sinds het afvallen van Pedro op zijn verdachtenlijst stond. Als je dit als mol aanvoelt (of wellicht info van de productie), dan kan je dit wel gebruiken om omgekeerde psychologie toe te passen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yf1iEnHLmalQA-VBAV8xP5bdCDo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZDjChw3ETrxbEaFM6Amgfga9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Malantur op 20-05-2025 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
wiljanvdb schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 07:11:
[...]

Ja, dat heeft ze ook verteld, weet niet meer waar ik dat gehoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakracs
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-05 18:58
Exocet schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 07:48:
[...]

Ja, dat heeft ze ook verteld, weet niet meer waar ik dat gehoord heb.
Dat was de laatste molcafé.

Daar heeft ze trouwens ook gezegd dat zij niets heeft ingezongen voor de reclames.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Laatst online: 22:42

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Een mooie afsluiter van het seizoen. Ik vind het tof dat ze de map met opdrachten kreeg en zelf de molkoffer heeft gevuld.

Geniaal van Pedro hoe hij steeds door het oog van de naald kroop. Moet bizar geweest zijn als steeds jouw mol eruit ligt en jij niet.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Mog schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 08:12:
Geniaal van Pedro hoe hij steeds door het oog van de naald kroop. Moet bizar geweest zijn als steeds jouw mol eruit ligt en jij niet.
Inderdaad :D keer op keer zat ie compleet fout. Zelfs toen hij eruit vloog "denk dat het Nimrod is", wederom fout _O-

Laatste aflevering bij De Mol blijft toch altijd erg sterk vind ik, een waardige afsluiting :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
Gisterenavond eindelijke de laatste aflevering kunnen kijken.
Hou echt van die chemie tussen Gilles en de kandidaten. Maar dat is ook wel een deel Belgisch heb ik het idee.
De Mol was ook zeker erg goed dit seizoen. Heel sterk en ik goede keuzes gemaakt. Achteraf ga je met terugkijken zien wat de verschillende reacties zijn en daarin kun je zien dat ze de mol was. Maar goed, dat is achteraf gepraat.

Wederom weer een heel mooi seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Arunia schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 08:37:
Gisterenavond eindelijke de laatste aflevering kunnen kijken.
Hou echt van die chemie tussen Gilles en de kandidaten. Maar dat is ook wel een deel Belgisch heb ik het idee.
De Mol was ook zeker erg goed dit seizoen. Heel sterk en ik goede keuzes gemaakt. Achteraf ga je met terugkijken zien wat de verschillende reacties zijn en daarin kun je zien dat ze de mol was. Maar goed, dat is achteraf gepraat.

Wederom weer een heel mooi seizoen.
Als je alles achter elkaar laat zien en daarbij de momenten weglaat dat Sarah wel lijkt mee te werken dan lijkt het allemaal erg duidelijk ja. Maar andere kandidaten doen ook regelmatig iets vreemd of verknoeien eigenhandig de opdracht. De proeven zijn altijd wel moeilijk genoeg met veel mogelijkheden tot mislukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Admiral Freebee schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 08:50:
[...]

Als je alles achter elkaar laat zien en daarbij de momenten weglaat dat Sarah wel lijkt mee te werken dan lijkt het allemaal erg duidelijk ja. Maar andere kandidaten doen ook regelmatig iets vreemd of verknoeien eigenhandig de opdracht. De proeven zijn altijd wel moeilijk genoeg met veel mogelijkheden tot mislukken.
Ja precies, het lastige is gewoon om het vooruit te bekijken. En dan nog, bv focus op de mensen in de helikopter omdat dat de plek is waar de mol wel moet zitten. Ja, klopt, maar geen garantie dat de mol dat lukt om daar te komen. Dus je kunt dus niet per definitie vol op die 3 gaan. Soms zie je ook niet altijd even goed hoe fanatiek een kandidaat meedoet en hoeveel geld die nu echt ophaalt. Dus als kijker kun je daar ook niet altijd op sturen. En dit jaar waren er ook wel wat opdrachten waar je geld "voorbereid" en pas later echt bepaalt hoeveel geld er verdient wordt. Kun je dus heel goed je best doen bij die "voorbereiding" en het later alsnog verpesten. Of zoals met de olifanten en de meloenen. Daar molde ze leuk met dat kortere stukje touw, maar vooral gehoopt dat die gasten zoveel mogelijk meloenen zouden slopen... Daarmee wordt je ook best wel op het verkeerde been gezet. Was leuk!

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
Net de afsluitende aflevering met de mol-acties teruggekeken.
Ik ben onder de indruk hoe Sarah personen groepen naar een verkeerd antwoord weet te sturen.
Erg goede mol!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 13:46
Mog schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 08:12:

Die blik iedere keer bij het rode scherm. Blijkt nog maar eens dat vrijstellingen en pasvragen op de lange termijn niet opleveren.

Bij de eerste eliminatie (waar niemand afviel) hadden we Jan kwijt kunnen zijn. Mogelijk hadden we dus nooit het geniale meloenenmoment gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
stijn014 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:41:
[...]

Die blik iedere keer bij het rode scherm. Blijkt nog maar eens dat vrijstellingen en pasvragen op de lange termijn niet opleveren.

Bij de eerste eliminatie (waar niemand afviel) hadden we Jan kwijt kunnen zijn. Mogelijk hadden we dus nooit het geniale meloenenmoment gehad.
Het levert je misschien niet per se de mol op maar Pedro zal maar al te blij zijn dat hij het zo lang heeft weten te rekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

stijn014 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:41:
[...]

Dat is ook wel een beetje kort door de bocht. Het kan je vooral verder laten komen, met een kans dat je op een gegeven moment wel de juiste mol vindt. Zonder pasvragen is de kans als je verkeerd zit gewoon groter dat je naar huis moet (afhankelijk van hoe fout de rest zit). Als Pedro na 3 x zijn mol naar huis gestuurd te zien worden wel Sarah in het vizier had gekregen had ie wellicht de finale weten te halen.

Maar het was natuurlijk wel goud om te zien, eerst dat steeds jouw mol naar huis moet, en daarna met 3 pasvragen toch eruit 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Crazy D op 21-05-2025 13:00 ]

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Dat was achteraf niet zo heel verrassend. Hij had wel 3 pasvragen, maar de andere 3 kandidaten zaten vol op Sarah. Al had ie er 8 gehad, dan was ie waarschijnlijk alsnog naar huis gestuurd als je op de verkeerde persoon zit. Maar wel mooi inderdaad dat hij er de hele tijd zo enorm naast heeft gezeten en zo'n beetje iedereen heeft verdacht behalve de mol :P

Vond het ook wel grappig om te zien dat de winnaar er eerder bijna uitlag, scheelde blijkbaar maar een paar seconden.

Het was in ieder geval wel weer leuk om te kijken en te volgen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-05 19:17
Hier is de chat van wieisdemol.com met Gilles, na de finale: https://be.wieisdemol.com/dm2025-chat-gilles
Pagina: 1 2 3 4 Laatste