Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:02
Leuke aflevering wel weer.

Kunnen we Alexy nu uitsluiten, omdat de mol aangaf als plan te hebben gehad om extra letters toe te voegen aan de anagrammen, maar dat uiteindelijk niet aandurfde? (Dat besluit je als je bij die opdracht bent, toch? )
Wel vreemd dat hij in de spa per se op de rode -60 knop wilde drukken, maar ik denk dat hij vooral de reactie van Rusiana wilde testen.

In de trein zijn er als mol 2 goede tactieken:
Voorlaatste zijn bij de eerste opdracht (Nimrod), of zo ver mogelijk proberen te komen, liefst met koffers waar zo min mogelijk geld in zit.
Mocht je doorkrijgen dat er een niet al te hoog bedrag richting laatste wagon gaat, dan is het ook geen ramp als je iets eerder afvalt: de kans dat de laatste kandidaat de eigen koffer wil zien is levensgroot, en alleen al de suggestie dat de mol het bedrag in diens koffer gewisseld kan hebben is voldoende om als laatste kandidaat geen harde conclusies te kunnen trekken.

Ik heb in deze aflevering geen verdere conclusies kunnen trekken, zeker omdat de 2 personen die ik n.a.v. deze aflevering had afgeschreven, er allebei uit vlogen.
Jan en Sarah verdenk ik eigenlijk ook niet, maar dat is meer op gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:10

Mickey77

Allround ICT-er

De presentator geeft iedereen het idee de mol alle vragen goed heeft beantwoord in de eerste eliminatie, dus dat de 1000 euro in de koffer van de mol zit. Maar is dat wel zo logisch?

Als ik mol zou zijn en ik weet van deze opdracht, dan zou ik het mijzelf makkelijk maken door in de eerste test juist NIET alle vragen goed te beantwoorden. Waarom zou je? Je blijft toch in het spel. Dus het kan net zo goed zijn dat in de koffer van de mol een laag bedrag zat en dat de mol niets heeft gewisseld. Wisselen is veel meer risico dan de test slecht maken...

Dus wmb kan de kijker aan de hand van de ontknoping van de treinreis geen conclusie trekken over wie de mol is. Hoeveel Hilde heeft geleerd, hangt af van hoeveel ze heeft gespreid. Stel ze heeft gespreid tussen twee mollen, dan weet ze meer dan de anderen. Als ze veel meer heeft gespreid, dan heeft ze geluk gehad bij het gokken.

Want ik denk niet dat Hilde de mol is. Aangenomen dat ze kandidaat is, dan is kijken in de koffer ook strategisch logisch. Want doe je dat niet en haal je veel geld binnen, dan ben je overduidelijk een kandidaat en die indruk wil je de anderen niet geven. Haar ontrouw kan trouwens Rusiana hebben verleid tot een all-in op Hilde en... vul maar aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik kon pas vandaag kijken maar bij deze de poll:

Poll: Wie is de Mol 2025? (na aflevering 2)
Els
Sarah
Hilde
Pedro
Alexy
Nimrod
Jan
Michele
Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406998&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChrisM
  • Laatst online: 18:14
Mickey77 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 22:30:
De presentator geeft iedereen het idee de mol alle vragen goed heeft beantwoord in de eerste eliminatie, dus dat de 1000 euro in de koffer van de mol zit. Maar is dat wel zo logisch?

Als ik mol zou zijn en ik weet van deze opdracht, dan zou ik het mijzelf makkelijk maken door in de eerste test juist NIET alle vragen goed te beantwoorden. Waarom zou je? Je blijft toch in het spel. Dus het kan net zo goed zijn dat in de koffer van de mol een laag bedrag zat en dat de mol niets heeft gewisseld. Wisselen is veel meer risico dan de test slecht maken...

Dus wmb kan de kijker aan de hand van de ontknoping van de treinreis geen conclusie trekken over wie de mol is. Hoeveel Hilde heeft geleerd, hangt af van hoeveel ze heeft gespreid. Stel ze heeft gespreid tussen twee mollen, dan weet ze meer dan de anderen. Als ze veel meer heeft gespreid, dan heeft ze geluk gehad bij het gokken.

Want ik denk niet dat Hilde de mol is. Aangenomen dat ze kandidaat is, dan is kijken in de koffer ook strategisch logisch. Want doe je dat niet en haal je veel geld binnen, dan ben je overduidelijk een kandidaat en die indruk wil je de anderen niet geven. Haar ontrouw kan trouwens Rusiana hebben verleid tot een all-in op Hilde en... vul maar aan.
De presentator liegt niet.. het koffertje van de mol was, in het begin, €1.000 waard. Maar de mol moet aan de bak en het bedrag veranderen in het koffertje (gaan we vast bij de mol streken zien aan het eind). Dat is de geweldige mindfuck die er is.
Als Hilde de mol is, heeft ze haar bedrag gewisseld en had ze tegen iedereen kunnen zeggen: ik heb €800 en ben dus niet de mol. Maar ze is kandidaat en had echt de €800 in haar koffertje, denk ik.
De les die de kandidaten moeten leren: het is niet wat het lijkt… dus ga gewoon lekker voor je eigen of ga voor het geld… maar info ga je niet krijgen op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runner15
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:52
Het punt van het niet weten of dat opgetelde bedrag logisch is, is dat de kandidaten ook altijd rekening moeten gaan houden met de molkoffer. Ofwel: de mol kan het spel dat gespeeld wordt beïnvloeden en dat zou dus ook uit moeten maken voor je eigen keuze in wat je doet. Hilde ging sowieso kijken want het levert haar info op, maar het bedrag in die koffer is aangepast door de mol (als die erbij zat) zodat je dus niet of met zekerheid kan zeggen dat de mol niet bij die koffers zat of juist wel. Elke opdracht dus even goed nadenken of er een extra laag in kan zitten waar de mol invloed op uit oefent.

Als Nimrod de mol is, zou het wel jammer zijn van de geest van het spel. Immers: het doel zou toch moeten zijn dat de mol het kaartje wisselt, ongezien, tussen/voor/na de andere kandidaten. En met dat fietsen wordt het dan wel heel gemakkelijk. Maar goed, het kan wel. Nimrod is alleen met het trappen rennen boven gekomen, terwijl dat toch een relatief makkelijke opdracht is om als mol het niet te halen. Bovendien zat hij bij het boksen in aflevering 1, waar ik niet denk dat de mol zich bevindt (omdat het eenvoudiger is grote sommen geld uit de pot te halen bij de markt/boot).

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dkxAvMzpWBE_6UqkNl9q8aztRaU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/U7tmrV3LpsvnRUkASzQkBeTY.jpg?f=user_large

Je kan er in dit programma wel bijna van uitgaan dat een deelnemer voor één of ander voordeel zal kiezen. De laatste jaren is dat vaak een vaag voordeel waarvan het achteraf niet zo duidelijk is of het jou nu echt helpt. Pasvragen en vrijstellingen zijn duidelijk. Dit soort informatie niet en al zeker niet in deze fase van het spel.

Mijn vrouw ergerde zich in ieder geval erg aan Hilde haar gedrag. "Ik ben de goedheid zelve" zei ze en eenmaal bij het koffertje was het al weer snel beslist :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ChrisM
Wij vinden Hilde ook een beetje vervelend… ze had ook al eerder gezegd dat ze niet te vertrouwen is, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
Admiral Freebee schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 14:56:
[Afbeelding]

Je kan er in dit programma wel bijna van uitgaan dat een deelnemer voor één of ander voordeel zal kiezen. De laatste jaren is dat vaak een vaag voordeel waarvan het achteraf niet zo duidelijk is of het jou nu echt helpt. Pasvragen en vrijstellingen zijn duidelijk. Dit soort informatie niet en al zeker niet in deze fase van het spel.
Ook in België begint het besef door te dringen dat:
kiezen voor de pot = duidelijk voor de anderen dat jij de mol niet bent.

En dat is een fors nadeel.

Ik heb dit al eerder (en waarschijnlijk vaker, sorry) in het Mol-NL topic gezegd: dit is echt de achilleshiel van de spelopzet. En echt een goede oplossing heb ik zelf ook niet direct (voor NL, met de BNers, wel eens geopperd om ze voor een goed doel te laten spelen, zodat het nogal pijnlijk is als je zo veel geld bewust laat liggen, maar met 'gewone' deelnemers lijkt me dat niet goed werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Hilde (volgens mij) zei ook al zoiets: ik wil meer info want ik wil gewoon langer in Thailand blijven! (/in het spel blijven).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Een quote van mijzelf in de Nederlandse Wie is de Mol
streamnl schreef op maandag 10 maart 2025 @ 07:19:
Heel eerlijk… als ik mee mag doen (wat ik heel erg hoop), het geld zou mij weinig boeien. Wat je daar doet, ziet en meemaakt, is voor mij elke euro waard.

Geld voor een goeie doel zou voor mij op dat moment ook niet werken. Persoonlijk vind ik dat ik al “genoeg “ doe als vrijwilliger en met het doneren van geld.

Nee, ik persoonlijk denk dat het wijs is als ze afstappen van het geld en iets anders gaan verzinnen. Want het concept “de Mol” is gewoon erg goed.
En dat merk je idd hier ook al. Ik denk echt dat ze het concept iets anders moeten gaan maken.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• rdoorn
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 22:34
Ik vind de toevoeging van de molkoffer voor de kijker een mooie toevoeging. Je krijgt nu tijdens de aflevering al te zien welke mollenstreken er echt uitgehaald zijn. IPV "goh zou de mol hier aan het werk geweest zijn?" en er alleen in de laatste aflevering een klein item over de echte mollenstreken. Je gaat zo meer meeleven met de mol.

Ronald van Doorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 23:05
rdoorn schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 22:16:
Ik vind de toevoeging van de molkoffer voor de kijker een mooie toevoeging. Je krijgt nu tijdens de aflevering al te zien welke mollenstreken er echt uitgehaald zijn. IPV "goh zou de mol hier aan het werk geweest zijn?" en er alleen in de laatste aflevering een klein item over de echte mollenstreken. Je gaat zo meer meeleven met de mol.
Ben vooral benieuwd wat er zou zijn gebeurd als de kandidaten in aflevering 1 de koffer wel tegen hadden gehouden. Er lijkt nu best wel wat te draaien om de koffer in de edits. Ook zo'n opdracht in de trein had zonder molkoffer nooit gekund, dan hadden er enorme spoilers geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:55
Bij dit soort constructies (de molkoffer en wel/niet in het spel houden) verwacht ik eigenlijk dat de productie hier een paar zaken achter de hand houdt om toch in (zo goed als?) alle gevallen ergens die koffer in het spel te krijgen. Het risico lijkt gewoon te groot als het niet gebeurt.

Tot nu toe vind ik het wel weer leuk om te volgen.

Minpuntje dat me vaker opviel bij de Belgische mol is dat overdreven(?) verontwaardigd zijn als mensen iets niet voor de groep doen bijv, of boos zijn als iemand iets verkloot. Als mensen iets expres doen is het gewoon onderdeel van het spel / strategie, als het per ongeluk is zijn ze misschien gewoon niet zo slim. In beide gevallen niets aan te doen :P

Oh en die Hilde was irritant. Wat een gedram zeg. Dat ze uiteindelijk voor zichzelf kiest in de trein snap ik wel en dat je iemand wil overtuigen ook, maar man, ik zou uit principe haar niet laten gaan denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:48
In principe zou in de trein niet nummer 9, maar nummer 8 de meeste kans hebben om als Mol in zijn molkoffer te graaien naar de andere waardes en dan de waarde in de koffer te vervangen. Dan is je eigen koffer nog in het spel en hoef je uiteindelijk niet zelf bij Gilles uit te komen. Als eerste is veel te veel risico. Wachten en anderen helpen waardoor je niet als eerste de deur uit stapt is ook een optie. Nimrod lijkt me sterk op de fiets. Dan kun je uiteraard geld weg spelen, maar daar moet je veel te veel moeite voor doen wanneer kandidaten toch vaak wel voor het extraatje gaan.

Weet alleen niet wie er is achtste is vertrokken. Hoeveel tijd was er tot het station zodat Nimrod uit de wagon kon stappen. Als dat vlak na nummer 8 was, dan is dat ook te kort tijd.

hoop dat ze aan het einde vertellen wat er zou zijn gebeurd als de molkoffer weg was gespeeld in de eerste aflevering. Maar dan was het wellicht gewoon een normale mol seizoen geweest, met wat aanpassingen om niet zoals de trein de mol te verklappen door het geld. Maar hoe dan ook met 4 koffers is dat nog best wel moeilijk qua berekening en je moet maar net die koffer hebben en onthouden dat er 2 in de eerste wagon zijn achtergebleven met uitzondering van degene natuurlijk die gefietst heeft.

[ Voor 36% gewijzigd door Arunia op 02-04-2025 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-05 16:50
Vld1989 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 14:52:
[...]

Ben vooral benieuwd wat er zou zijn gebeurd als de kandidaten in aflevering 1 de koffer wel tegen hadden gehouden. Er lijkt nu best wel wat te draaien om de koffer in de edits. Ook zo'n opdracht in de trein had zonder molkoffer nooit gekund, dan hadden er enorme spoilers geweest.
Tja, dan moet de mol inventief worden.

Na de overgang van 8 naar 4 spelers in de trein, hadden de overgebleven 4 dubbele koffertjes bij.
Daar had de mol bijvoorbeeld kunnen proberen om de naamsticker op zijn koffer te wisselen met een andere.

Of gewoon meer/minder moeite doen om zelf (/zijn koffer) bij het eind te komen.

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-05 15:58

Baseman77

We move

Waar de deelnemers bij 'Wie is de Mol' wel eens kiezen voor de groep, gaan de deelnemers bij 'De Mol' eigenlijk altijd voor eigen voordeel. Die spelen het spel over het algemeen harder.

Al was er enkele seizoenen geleden wel een mooie ommekeer, toen de betreffende groep enkele afleveringen op rij echt dramatisch slecht presteerde, ieder voor zich ging en er nauwelijks iets verdiend werd. Er werd toen gezamenlijk afgesproken om de komende proeven vol voor de groep en dus het geld te gaan, wat vervolgens ook daadwerkelijk gebeurde. De mol werd hierdoor gedwongen mee te doen met geld verdienen, het was heel leuk om dat tactische spel te volgen. Dat bleek ook dé manier te zijn om de mol in serieuze problemen te brengen. Uiteindelijk werd dit losgelaten door de groep, omdat de finale in zicht kwam. Maar daarvoor en daarna heb ik een groep zich niet zo zien inzetten om geld te verdienen en de mol uit te schakelen, ondanks dat het dus wel kan op die manier.

Tot nu toe is het weer een mooi seizoen. Met zoals gebruikelijk een zeer goede selectie van deelnemers, gave beelden en sterke opdrachten. De toevoeging van de mol koffer is ook weer leuk bedacht. Het niveau van deze show blijft geweldig hoog!

Mijn verdachte is vanaf de 1e aflevering Els, maar meestal zit ik fout dus dat zegt weinig :D
Crazy D schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:54:
Klopt, daarom zei ook, een groen scherm zegt op zich niet dat je goed zit, alleen dat je 'beter' zat dan de rest. Je kunt idd straal op de verkeerde mol zitten en toch heel veel vragen goed hebben doordat diegene toevallig steeds bij de mol was.
Dat blijft een geweldig moment in de halve finale van seizoen 9 (2021).
spoiler: naam mol
Lennart
was de mol, maar bizar genoeg had nog niemand hem door. Maar alle halve finalisten dachten het te weten, want in de kwartfinale vol op 1 persoon ingezet (2 op dezelfde en 1 op een ander) en allemaal een groen scherm gekregen. Totdat de deelnemer die 2 deelnemers verdachten een rood scherm kreeg, de schok en het ongeloof op hun gezichten was briljant :o

Dat was hét voorbeeld dat een groen scherm simpelweg kan betekenen dat je minder fout zit dan een ander, of even fout zit maar de vragen sneller hebt ingevuld.

Sowieso had dat seizoen de beste mol tot nu toe...door letterlijk niemand verdacht tot de finale en de laagste groepspot ooit.

[ Voor 18% gewijzigd door Baseman77 op 04-04-2025 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 12-05 12:17

Crazy D

I think we should take a look.

IntToStr schreef op woensdag 2 april 2025 @ 15:06:
Bij dit soort constructies (de molkoffer en wel/niet in het spel houden) verwacht ik eigenlijk dat de productie hier een paar zaken achter de hand houdt om toch in (zo goed als?) alle gevallen ergens die koffer in het spel te krijgen. Het risico lijkt gewoon te groot als het niet gebeurt.
Nah dat denk ik niet, maar dan is het mollen iets moeilijker. En in dat geval had de mol misschien wel moeten kiezen om als laatste dat slot los te krijgen, om te zorgen dat zijn/haar koffer niet bij de laatste 4 zou zitten. Het zou wel superjammer zijn als die koffer eruit zou zijn, want ik vind het wel echt een leuke aanvulling. Het geeft wel een extra mindfuck, zoals Hilde dus ook ontdekte. In 1e instantie denk je, ok de koffer van de mol zit hier niet bij want het bedrag is te laag. Oh, fuck, de mol kan zijn bedrag gewisseld hebben. Dus misschien toch wel... 8)7 Fantastisch gewoon.

En zonder molkoffer had het nog steeds een leuke opdracht geweest voor mij, een lekker typische mol-opdracht, leuk verzonnen dat je onderweg ook nog geld kunt verdienen met die quiz en dat glazen lopen (nou ja, die laatste was vooral in theorie dan dat het geld zou kunnen opleveren). En dan als laatste elkaar overtuigen, ook leuk :) En dan nog als kers op de taart nummer 9 die zich de blubber moest fietsen... leuk bedacht :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Oh wat een heerlijke opdracht weer. Die watermeloenen :o Heb niet per se het gevoel dat ik een beter idee heb wie de mol is, maar vond m wel leuk :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb gisteren niet kunnen kijken wegens reizen en ben volgende week ook nog in het buitenland. Hopelijk werkt het kijken vanuit het hoge noorden ook :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:35

masauri

aka qwybyte

Hoe verzint ge het om een boor te willen fixen...
Goed over nagedacht en geweldige uitvoering!

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

masauri schreef op maandag 7 april 2025 @ 09:20:
Hoe verzint ge het om een boor te willen fixen...
Goed over nagedacht en geweldige uitvoering!
Ja precies dat! In 1e instantie dacht ik, de enige plek waar je als mol wilt zitten is bij de meloenen. Maar, als je idd in de ochtend de opdracht in een meloen stopt (wat als ze die laatste meloen niet meer hadden genomen? Had de mol dan de meloen gepakt, of... was het de mol die nog een rondje watermeloen voorstelde?) is de kans wel aanwezig dat als er 30 meloenen liggen en je hebt geen opdracht door gekregen je misschien toch wat gaat slopen. Nou, dat ging denk ik beter dan dat de mol had verwacht :D

Dus is bij het olifanten opmeten zo gek nog niet. Kun je lekker klungelen samen met iedereen hoe je nu een olifant kunt opmeten... Dan valt een paar minuten vertragen of een fout antwoord geven ook niet op. En is de kans dat er niet zoveel geld in de pot komt toch wel aanwezig. En heel veel tijd hadden ze op het einde ook niet meer trouwens.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Jan en Pedro hebben zich met zowel de meloenen als met de bingo-opdracht toch wel verdacht gemaakt, vond ik.
En Jan ligt eruit... Dus Pedro stijgt daarmee toch wel wat meer in de verdenking.

Maar inderdaad, als je de molkoffer meetelt, dan is ook gewoon iedereen die daar voor vertraging gezorgd heeft potentieel verdacht.

Al met al zou ik na deze aflevering misschien nog het meest inzetten op Michele.
(en Hilde blijft vervelend :P )

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Crazy D schreef op maandag 7 april 2025 @ 09:23:
[...]

Ja precies dat! In 1e instantie dacht ik, de enige plek waar je als mol wilt zitten is bij de meloenen. Maar, als je idd in de ochtend de opdracht in een meloen stopt (wat als ze die laatste meloen niet meer hadden genomen? Had de mol dan de meloen gepakt, of... was het de mol die nog een rondje watermeloen voorstelde?) is de kans wel aanwezig dat als er 30 meloenen liggen en je hebt geen opdracht door gekregen je misschien toch wat gaat slopen. Nou, dat ging denk ik beter dan dat de mol had verwacht :D

Dus is bij het olifanten opmeten zo gek nog niet. Kun je lekker klungelen samen met iedereen hoe je nu een olifant kunt opmeten... Dan valt een paar minuten vertragen of een fout antwoord geven ook niet op. En is de kans dat er niet zoveel geld in de pot komt toch wel aanwezig. En heel veel tijd hadden ze op het einde ook niet meer trouwens.
En wie ziet het als er een paar getallen op de bordjes worden aangepast? Niemand, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lindenberger
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:07
Een slachtpartij van meloenen. Slapstick voor beginners. 8)7 Zouden de makers erop aangestuurd hebben om er een briefje in te stoppen of komt dit idee ten volle van De Mol? O ja, dan heeft deze waarschijnlijk net een verbouwing achter de rug? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Lindenberger schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:38:
Een slachtpartij van meloenen. Slapstick voor beginners. 8)7 Zouden de makers erop aangestuurd hebben om er een briefje in te stoppen of komt dit idee ten volle van De Mol? O ja, dan heeft deze waarschijnlijk net een verbouwing achter de rug? ;)
Of gewoon creatief. Misschien dat een aantal mogelijke mol-acties in een soort brainstorm ontstaan zijn. En als jij eerst hoort "er liggen 30 meloenen in een werkruimte met allemaal gereedschap" is de link naar een gaatje boren in een meloen al wat makkelijker gelegd dan wanneer die out of the blue komt. Ik geloof wel dat de mol-acties wel echt bedacht zijn door de mol, hooguit dus wat brainstormend met productie. Je moet immers ook wel weten wat mogelijkheden zijn, dat bordje op die 36e verdieping bv, de mol weet waarschijnlijk niet dat het echt een bordje is. Het hadden ook 2 stickers met 2 cijfers (of 1 met het hele getal erop) kunnen zijn. Ik kan me voorstellen dat de mol iets bedacht als "zou lachen zijn als ik ze op de verkeerde verdieping kan laten denken dat ze er al zijn" en dat de productie dan zegt, we kunnen een bord dat er hetzelfde uitziet maken... Etc. Maar dat is sowieso niet heel veel anders dan voorheen, volgens mij kreeg de mol in eerdere seizoenen ook gewoon tips van de productie van hier zou je zus of zo kunnen mollen, of juist doe hier even niets, want die opdracht erna...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 13:24
We gaan het allemaal wel te weten komen in de compilatie-aflevering (altijd een hoogtepunt)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:09

Quad

Doof

Geweldige aflevering. We hebben ons kapot gelachen bij de olifantenopdracht. Hoe Hilde in de lucht met een 30cm stok opmeet, koekkoek. En daarna de gezichten van Jan en Pedro toen ze hoorden dat de meloenen heel naar de olifanten moesten, geweldig. _O-

Verder zijn we wel onder de indruk hoe hard de kandidaten het spel spelen, zoals te zien bij de balletjesopdracht. Hilde maakte zich daar met het gegiechel ook verdacht wat resulteerde in geen geld terug in de pot.

Geweldig seizoen, zonder meer!

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Het moeilijkste is om dit topic niet te openen, bij een notificatie , terwijl ik de aflevering nog niet gezien heb :+

Leuke aflevering. Heel erg jammer dat Jan weg is. Leuke gast. Maar dat vonden zij ook.

Hilde maakt zich idd erg verdacht. Een gilletje wat klonk als een pijn/verschrikt gilletje. Sowieso 1X geen geld terug de pot in.

Jan in de eerste instantie ook, maar mij vrouw zei tijdens dat moment: “ik denk dat hij moet lachen door de situatie. Er zitten 3 vrouwen onder de tafel, voeten te masseren”. Was ook een bizarre situatie _O-

Nimrod of Hilde zeg ik nu.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Laatst online: 21:15

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

De Mol is echt genieten. Deze aflevering vond ik zelf qua opdrachten wat minder, maar het is alsnog een goede aflevering. Jammer dat Jan eruit is. Hij was mijn favoriete personage. Ik vond hem geen moment verdacht, de "ik ben gewoon zo" straalde er vanaf.

Ik vond het wel raar hoe de meloen met daarin de opdracht op tafel kwam. Dat voelde best geforceerd, alsof iemand van de productie tegen Alexy heeft gezegd dat hij die meloen moest pakken. Maar later leerden we dat de mol met die meloen heeft gemold. Dus het voelt een beetje alsof de productie zich met de molactie heeft bemoeid, of dat Alexy de mol is (maar dat lijkt me te opzichtig).

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Vers fruit is super lekker! Helemaal in dat zonnige weer.. ik zou dat ook pakken als ik daar zit te ontbijten met een groep. Helemaal niet gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

ChrisM schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:49:
Vers fruit is super lekker! Helemaal in dat zonnige weer.. ik zou dat ook pakken als ik daar zit te ontbijten met een groep. Helemaal niet gek.
Dat niet, ik zou balen dat er geen pannekoeken zijn :9 :+ Maar het voelde niet heel erg geforceerd. Ben vooral benieuwd, was dit een deelnemer die nog dacht, ff een stukje want geen idee wanneer we weer te eten krijgen :+ of was het de mol die ervoor zorgde dat de opdracht gevonden werd...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Crazy D schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:21:
[...]

Dat niet, ik zou balen dat er geen pannekoeken zijn :9 :+ Maar het voelde niet heel erg geforceerd. Ben vooral benieuwd, was dit een deelnemer die nog dacht, ff een stukje want geen idee wanneer we weer te eten krijgen :+ of was het de mol die ervoor zorgde dat de opdracht gevonden werd...
Inderdaad.. en nu wordt er helemaal op ingezoomd zo van "yo!! Die gast pakt zo maar een watermeloen!!".. maar misschien gebeurt dat elke ochtend wel, we zien ze niet altijd ontbijten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ChrisM
Trouwens, wat ontzettend mooi hoe geëmotioneerd Jan was toen hij ging en hoeveel het met hem deed, en dat Gilles hem zo'n fijne knuffel gaf. Voor mij laat dat echt zien dat ze best veel tijd samen doorbrengen, dat het echt wel intens is en het best fijne mensen zijn (incl. Gilles, echt een goede presentator voor dit programma).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

ChrisM schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:41:
Trouwens, wat ontzettend mooi hoe geëmotioneerd Jan was toen hij ging en hoeveel het met hem deed, en dat Gilles hem zo'n fijne knuffel gaf. Voor mij laat dat echt zien dat ze best veel tijd samen doorbrengen, dat het echt wel intens is en het best fijne mensen zijn (incl. Gilles, echt een goede presentator voor dit programma).
Dat is volgens mij de kern van waarom ik De Mol België leuker vind dan Wie Is De Mol Nederland. Het groepje van gewone mensen die een band opbouwen. De stukjes die ze samen doorbrengen zoals reizen en eten. Love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:18

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

[...]

Als de koffer niet in het spel geweest zou zijn, dan zou de productie nooit de Mol 1000€ gegeven hebben in de koffer of althans dit niet verteld hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
[...]

Dan had, denk ik, tijdens de volgende aflevering wel weer een moment geweest waarin de deelnemers iets kunnen krijgen, in ruil voor de molkoffer aan de mol te geven. Er zitten zoveel gave dingen in die koffer, die wil de productie echt wel bij de mol hebben! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Shadow_Agent schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:44:
[...]

Als de koffer niet in het spel geweest zou zijn, dan zou de productie nooit de Mol 1000€ gegeven hebben in de koffer of althans dit niet verteld hebben.
Weet ik niet. Kijk dan weet 1 speler dat 1 van de 3 anderen de mol is. Of zou kunnen zijn, want die speler kreeg niet per koffer de waarde te horen! Dus enkel als het totaal 1000+900+800 is, weet je zeker dat de koffer van de mol erbij zit. Andere combinaties maken het niet sluitend dat de 1000 euro erbij zit.
Mog schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:43:
[...]

Dat is volgens mij de kern van waarom ik De Mol België leuker vind dan Wie Is De Mol Nederland. Het groepje van gewone mensen die een band opbouwen. De stukjes die ze samen doorbrengen zoals reizen en eten. Love it!
De Mol neemt ook veel meer de tijd, 1 opdracht per dag, waardoor er ook wat meer tijd is. En de stukjes lijken wat spontaner.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik denk wel dat als de molkoffer niet in aflevering 1 in het spel was gekomen, er bijvoorbeeld in aflevering 3 alsnog de mogelijkheid was gecreeërd om deze in het spel te krijgen. Deze extra dimensie wil je niet missen als productie ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

mrwolf schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 12:36:
Ik denk wel dat als de molkoffer niet in aflevering 1 in het spel was gekomen, er bijvoorbeeld in aflevering 3 alsnog de mogelijkheid was gecreeërd om deze in het spel te krijgen. Deze extra dimensie wil je niet missen als productie ;)
Wilden ze met de doos van Pandora ook eigenlijk niet, daarom kwam ie een seizoen later terug. Het is een hele leuke twist, maar wat mij aangaat niet onmisbaar. Nou ja je weet het toch niet, want de koffer zit er nu in en ik denk niet dat de productie aan het eind van het seizoen gaat zeggen wat ze hadden gedaan al de koffer eruit lag. Ik ga uit van een eerlijke productie, koffer eruit? Dan is die er ook uit. Ik zou het niet leuk vinden als ze een paar afleveringen later opnieuw zoiets doen "persoonlijk voordeel maar de molkoffer komt in het spel". Dat zou een zwaktebod zijn wat mij aangaat, 2 x hetzelfde doen omdat het de 1x niet ging zoals ze hoopten.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:23

ralpje

Deugpopje

Crazy D schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:54:
[...]

Weet ik niet. Kijk dan weet 1 speler dat 1 van de 3 anderen de mol is. Of zou kunnen zijn, want die speler kreeg niet per koffer de waarde te horen! Dus enkel als het totaal 1000+900+800 is, weet je zeker dat de koffer van de mol erbij zit. Andere combinaties maken het niet sluitend dat de 1000 euro erbij zit.
Of de mol had gezorgd dat hij de eerste puzzel niet op tijd op zou lossen.
Dan blijft zijn koffer achter en kan die dus nergens in de rekensom gebruikt worden. Het enige nadeel is dat hij (of zij, uiteraard) dan geen enkele invloed meer heeft op het al dan niet ophalen van geld.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Crazy D schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:00:
[...]

Ik ga uit van een eerlijke productie, koffer eruit? Dan is die er ook uit.
Zo eerlijk zijn ze wel,
Zie inderdaad als voorbeeld de Doos van Pandora. Plan mislukt, helaas, dan maar niet. (en omdat ze het toch zo'n leuk plan vonden probeerden ze het een paar jaar later toch weer)
Maar ook bijvoorbeeld dat er een BV mocht meedoen (Matteo Simoni). Werd 'groots' aangekondigd, maar lag er de eerste aflevering al uit. Helaas. (een Productie die echt wilde had wat kunnen bijsturen om 'm erin te houden, maar dat doen ze niet, gewoon het spel spelen zoals het is) _/-\o_

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:56
Mog schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:39:

Ik vond het wel raar hoe de meloen met daarin de opdracht op tafel kwam. Dat voelde best geforceerd, alsof iemand van de productie tegen Alexy heeft gezegd dat hij die meloen moest pakken. Maar later leerden we dat de mol met die meloen heeft gemold. Dus het voelt een beetje alsof de productie zich met de molactie heeft bemoeid, of dat Alexy de mol is (maar dat lijkt me te opzichtig).
Het kan ook zijn dat Alexy al heel de tijd op die meloen zat te azen maar het zonde vond om hem aan te snijden als hij de enige was. Dat zou ik ook kunnen doen namelijk. En in dit programma wordt elke handeling ook overgeanalyseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

O88088 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:52:
[...]

Het kan ook zijn dat Alexy al heel de tijd op die meloen zat te azen maar het zonde vond om hem aan te snijden als hij de enige was. Dat zou ik ook kunnen doen namelijk. En in dit programma wordt elke handeling ook overgeanalyseerd.
Dat kan natuurlijk. Maar wat als Alexy nou geen trek in watermeloen zou hebben? Dan hang je als productie :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stijn014
Mog schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:54:
[...]

Dat kan natuurlijk. Maar wat als Alexy nou geen trek in watermeloen zou hebben? Dan hang je als productie :P
Jan eet bv. geen watermeloen meer , denk ik :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Leuke serie alleen het taalgebruik van die Belgen is toch wel anders, vloeken lijkt wel een stopwoord te zijn.

Ik ben hier niet zo van gecharmeerd, dus het houdt me een beetje tegen om verder te kijken, en dat is jammer, want de NL versie is minder leuk aan het worden.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Sarah stuurt aan op de watermeloen door iets te vertellen over haar 'fruitgebruik'. Als mol kan je zo de aandacht proberen te krijgen op de meloen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Als voorbereide mol zou je ook bij alle voorgaande ontbijten/ etentjes kunnen inspelen op het eten van een stukje meloen.
Op deze dag is het dan ook te verwachten dat er dan iemand wel een stukje wilt

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:18

Shadow_Agent

Shiver23 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:16:
Sarah stuurt aan op de watermeloen door iets te vertellen over haar 'fruitgebruik'. Als mol kan je zo de aandacht proberen te krijgen op de meloen.
Sarah is mijn mol :)

Bij de olifantenopdracht lekker in de luwte in het veld. Eerst de anderen opofferen door de knop te drukken. Ze wist vast dat alle meloenen kapot waren. Kon daardoor de ideale kandidaat zijn door de goede volgorde te kiezen en de knop in te drukken ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Shiver23 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:16:
Zou wel hele leuke hint zijn als ze met haar "ik eet alleen heel fruit" verwijst naar de opdracht die komt waarin de meloenen niet kapot moeten.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Ik kon me niet voorstellen dat Jan de mol was, maar hij leek zijn uiterste best te doen om wel zo over te komen de afgelopen aflevering. Notabene na het zien van de complete boodschap (van het niets doen) komt hij met het idee om alle resterende hele meloenen alsnog te slopen :?
Heel bijzonder zullen we maar zeggen. Of Pedro moet de mol zijn en dat slim zo gestuurd hebben.

Het meten van de olifanten door de deelnemers was overigens hilarisch!
En soms snap ik niets van de deelnemers...de oplossing is dan relatief eenvoudig, maar ze doen echt alles fout. Al zal dat ongetwijfeld heel makkelijk oordelen zijn vanaf de bank en met de beelden die getoond worden, ter plekke en midden in de opdracht zal het heel anders zijn :D

De opdracht met de bingo was ook heel leuk, opvallend hoe sommige deelnemers zich verdacht maakten terwijl ze geen kans maakten op pasvragen (met name Hilde en Jan). Hilde zou daarom ook de mol kunnen zijn (haar beroep als psychiater zal daarbij helpen), al valt ze daarvoor misschien te veel op (ze is vaak nogal aanwezig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Baseman77 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:46:

Heel bijzonder zullen we maar zeggen. Of Pedro moet de mol zijn en dat slim zo gestuurd hebben.
Ja... of kunnen we Pedro afschrijven...?
Omdat Jan én Pedro hier de fout in gingen; Jan zich bedonderd/ meegenomen voelde door Pedro; en daarna zijn test (vol) op Pedro heeft ingezet, maar daar fout mee zat...

(zelfde is mogelijk bij Hilde toen Russiana eruit moest)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Chillz schreef op donderdag 10 april 2025 @ 13:11:
[...]

Ja... of kunnen we Pedro afschrijven...?
Omdat Jan én Pedro hier de fout in gingen; Jan zich bedonderd/ meegenomen voelde door Pedro; en daarna zijn test (vol) op Pedro heeft ingezet, maar daar fout mee zat...

(zelfde is mogelijk bij Hilde toen Russiana eruit moest)
Die test zegt werkelijk niets.
Een groen scherm krijgen zegt niets meer dan dat je niet de slechtste was. Een rood scherm krijgen zegt niet per sé dat je fout zit qua mol, maar dat je de meeste vragen fout hebt. Of dat je niet snel genoeg was.
Je kunt echt geen conclusies verbinden aan wie er wel of geen rood of groen scherm krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

ralpje schreef op donderdag 10 april 2025 @ 13:56:
[...]

Een groen scherm krijgen zegt niets meer dan dat je niet de slechtste was. Een rood scherm krijgen zegt niet per sé dat je fout zit qua mol, maar dat je de meeste vragen fout hebt. Of dat je niet snel genoeg was.
Je kunt echt geen conclusies verbinden aan wie er wel of geen rood of groen scherm krijgt.
Klopt, hoewel de kans klein is dat je (zeker in deze fase) de juiste mol hebt, maar toch een rood scherm hebt.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:10

Mickey77

Allround ICT-er

Crazy D schreef op donderdag 10 april 2025 @ 17:46:
[...]

Klopt, hoewel de kans klein is dat je (zeker in deze fase) de juiste mol hebt, maar toch een rood scherm hebt.
Precies. We zijn net begonnen. De kans dat in deze fase van de game iemand naar huis gaat die WEL op de juiste persoon zat maar minder vragen goed heeft beantwoord dan alle andere kandidaten... acht ik zeer klein.

Russiana zat op een cruciaal moment samen met Hilde. Het is best aannemelijk dat Russiana daarna vol op Hilde is gegaan. We weten door haar vertrek dat Rusissia niet de mol is, dus is het best aannemelijk dat Hilde gewoon kandidaat is.

Jan zat op een cruciaal moment samen met Pedro. Het is best aannemelijk dat Jan daarna vol op Pedro is gegaan. We weten door zijn vertrek dat Jan niet de mol is, dus is het best aannemelijk dat Jan gewoon kandidaat is.

Nogmaals we weten het niet zeker. Maar ik acht het best waarschijnlijk dat @Chillz gelijk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Mickey77 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 18:04:
[...]

Precies. We zijn net begonnen. De kans dat in deze fase van de game iemand naar huis gaat die WEL op de juiste persoon zat maar minder vragen goed heeft beantwoord dan alle andere kandidaten... acht ik zeer klein.

Russiana zat op een cruciaal moment samen met Hilde. Het is best aannemelijk dat Russiana daarna vol op Hilde is gegaan. We weten door haar vertrek dat Rusissia niet de mol is, dus is het best aannemelijk dat Hilde gewoon kandidaat is.

Jan zat op een cruciaal moment samen met Pedro. Het is best aannemelijk dat Jan daarna vol op Pedro is gegaan. We weten door zijn vertrek dat Jan niet de mol is, dus is het best aannemelijk dat Jan gewoon kandidaat is.

Nogmaals we weten het niet zeker. Maar ik acht het best waarschijnlijk dat @Chillz gelijk heeft.
Nou ja de kans dat iemand op 1 mol gaat is in deze fase ook niet heel realistisch, maar, de kans dat je spreidt, op de verkeerde mol zit maar wel "alles" goed hebt omdat je spreidt op 2 mensen die toevallig in dezelfde auto, zelfde groep zaten, zelfde hebben gegeten voor ontbijt etc etc, is ook niet supergroot (gebeurt soms wel maar is niet "standaard").

Een groen scherm zegt echter niet dat je _goed_ zit, hooguit dat je "minder fout" zit :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chillz
ralpje schreef op donderdag 10 april 2025 @ 13:56:
[...]
Jawel
Een groen scherm zegt niet dat je juist zit.
Maar een rood scherm geeft wel aan dat je het meest fout hebt. (of minst goed)
[...]
Nou, degene met de meeste fouten krijgt het rode scherm.

Vanuit daar kunt je wel terug proberen te redeneren...
Waarom zou deze persoon nu de meeste fouten gemaakt hebben?

En dan kun je denken:
Zowel Russiana als Jan hebben vlak voor hun rode scherm in een 1-op-1 situatie gezeten, waarbij iets fout ging. Iets waardoor ze de andere persoon meer kunnen zijn gaan verdenken. Meer dan dat ze daarvoor deden. En waardoor ze mogelijk meer vragen in de test op die ander in gaan zijn zetten.

Hadden ze een groen scherm gekregen, dan was dat niet een bevestiging dat ze de juiste weg in waren geslagen.
Maar een rood scherm zegt wel dat het de verkeerde kant op is gegaan.

Het is maar speculeren naar mogelijkheden natuurlijk.
Het moet maar net zo gegaan zijn. Misschien hebben ze wel meer vertrouwen gekregen in de ander (denk t niet, zeker Russiana niet in Hilde). Of misschien hebben ze meer fouten omdat ze met 2 apart waren en daardoor minder wisten over de rest van de groep.

We zullen het nooit weten.
Ohnee! Het leuke van De Mol is dat we mogelijk in de laatste aflevering wel inzicht krijgen in het stemgedrag O+

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Chillz schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 09:11:
[...]

Nou, degene met de meeste fouten krijgt het rode scherm.
Oke, granted. Dat kun je eruit halen.
En dan kun je denken:
Zowel Russiana als Jan hebben vlak voor hun rode scherm in een 1-op-1 situatie gezeten, waarbij iets fout ging. Iets waardoor ze de andere persoon meer kunnen zijn gaan verdenken. Meer dan dat ze daarvoor deden. En waardoor ze mogelijk meer vragen in de test op die ander in gaan zijn zetten.
Maar: aannames.
Hadden ze een groen scherm gekregen, dan was dat niet een bevestiging dat ze de juiste weg in waren geslagen.
Maar een rood scherm zegt wel dat het de verkeerde kant op is gegaan.
Of een rood scherm zegt dat ze net als de rest gespreid hebben, maar net één foutje meer of vijf seconden teveel tijd hadden.
In dat opzicht zegt die test dus weinig, ben ik bang. Al ben ik met iedereen eens dat de logische verklaring is dat ze all-in zijn gegaan (of in ieder geval te weinig gespreid hebben), maar dat is absoluut geen garantie. Je kunt daardoor nu ook geen andere kandidaat afschrijven als mol, wat mij betreft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Chillz schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 09:11:
Ohnee! Het leuke van De Mol is dat we mogelijk in de laatste aflevering wel inzicht krijgen in het stemgedrag O+
Precies d:)b
Ik blijf het vreemd vinden dat ze hier in 'Wie is de mol' helemaal niets mee doen, want dat stemgedrag is juist zo mooi en interessant om terug te zien.

Maar leuke hypotheses van je in ieder geval, betreffende Jan en Russiana.
Die gaan we onthouden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chillz
Nee, alles hangt natuurlijk van aannames aan elkaar.
Speculeren en mogelijkheden verzinnen.

Maar dat is toch ook wat het leuk maakt.
Proberen redenen en opties te verzinnen, mensen af te strepen, en vervolgens eigenlijk nog steeds geen flauw idee te hebben :D

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb eindelijk aflevering 3 kunnen zien dus bij deze de poll :)

Poll: Wie wordt de Mol 2025? (na aflevering 3)
Nimrod
Sarah
Alexy
Els
Hilde
Michele
Pedro
Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=407018&layout=2&sort=prc

De Mol kijken via de GoPlay app werkt dus ook vanuit andere Europese landen zonder VPN :D

[ Voor 5% gewijzigd door Admiral Freebee op 11-04-2025 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-05 12:20
Via de website op je laptop ook. En via Chrome kan je dan weer casten naar een chromecast. Je kunt alleen PiHole niet aan hebben tijdens het starten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
ChrisM schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:41:
Gilles is dan nog eens een fervente fan van Beerschot, de stadsrivaal van Antwerp in het Belgische voetbal :) en Jan is duidelijk een hevige Antwerpsupporter aangezien hij het kampioenschap winnen in één adem noemt met de geboorte van zijn kinderen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Slasher schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 14:13:
Leuke serie alleen het taalgebruik van die Belgen is toch wel anders, vloeken lijkt wel een stopwoord te zijn.

Ik ben hier niet zo van gecharmeerd, dus het houdt me een beetje tegen om verder te kijken, en dat is jammer, want de NL versie is minder leuk aan het worden.
Is dat zo? Dat is me als Belg niet zo hard opgevallen. Hilde haar getverdemme en Jan zijn doeme noem ik niet echt vloeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Admiral Freebee schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 09:49:
[...]

Is dat zo? Dat is me als Belg niet zo hard opgevallen. Hilde haar getverdemme en Jan zijn doeme noem ik niet echt vloeken :P
Getverdemme is niet echt vloeken en doeme is toch kort voor GVD is bij mij een twijfelgeval, maar complete GVD's te pas en te onpas tsjah dat valt me dan tegen, maar dat is mijn persoonlijke mening. :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebas1979
poll
Met m’n dikke vingers op een klein schermpje op Alexy geklikt, maar ik zit nog steeds vol op Els 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:41
Weer een topaflevering. Eigenlijk kijk ik altijd voor het programma en niet om de mol te ontmaskeren... maar er viel mij vandaag 1 ding heel erg op waardoor ik op Sarah zit als mol.

Tijdens de radio Mol opdracht moest zij enorm hard lachen tijdens een liedje. Dit is vergezocht, maar past ook wel prima bij de Mol. Wat als Sarah dit heeft ingezongen en ze de stem wat vervormd hebben? Mijn eerste tunnelvisie ooit.

PSN Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:56

R.G

Na de laatste aflevering verwacht ik Pedro..

Hoeveel en snel de meloenen eraan gingen maar ligt voor de hand..

Michele denk ik 60% en pedro 40%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Royy90 schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 20:47:
Weer een topaflevering. Eigenlijk kijk ik altijd voor het programma en niet om de mol te ontmaskeren... maar er viel mij vandaag 1 ding heel erg op waardoor ik op Sarah zit als mol.

Tijdens de radio Mol opdracht moest zij enorm hard lachen tijdens een liedje. Dit is vergezocht, maar past ook wel prima bij de Mol. Wat als Sarah dit heeft ingezongen en ze de stem wat vervormd hebben? Mijn eerste tunnelvisie ooit.
Ach, wij hebben ons ook een kriek gelachen met die reclames hoor. Die waren zeer herkenbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Doh kak, vliegt net m'n mol er uit. Jammer weer, heb wel veel van die kandidaat kunnen genieten, was echt super grappig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Deze keer wel op zondag kunnen kijken dus hier al de volgende poll. Vergeet die van de vorige aflevering niet in te vullen als je dat nog niet gedaan had :)

Poll: Wie wordt de Mol 2025? (na aflevering 4)
Alexy
Pedro
Hilde
Nimrod
Michele
Sarah
Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=407019&layout=2&sort=prc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Leuke opdrachten, genoeg kansen om te mollen.
Weer een geniale molstreek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:41
Admiral Freebee schreef op zondag 13 april 2025 @ 19:09:
[...]

Ach, wij hebben ons ook een kriek gelachen met die reclames hoor. Die waren zeer herkenbaar :)
Ja ik herkende ze natuurlijk niet! Dus wellicht was het echt heel grappig... of ik heb gewoon gelijk :P

PSN Profile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:52
Het zal mij niet verbazen als bij de schatkamer ook gemold is met iets uit de molkoffer, maar we dit pas op het eind zien.

Ik vond het shot zo raar, dat iedereen rustig wegloopt en we daarna Pedro de middelste schatkist open zagen doen om een vrijstelling te pakken. Ik zou niet verbaasd zijn als deze leeg was en/of er ergens de vrijstelling onder een dubbele bodem lag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Runner15
Heel leuke aflevering gisteren! Mooie shots weer, goede spellen met goede graphics. Dat roeien was echt super spannend en originele opdracht met dat herkennen van de plattegronden van die hoofdsteden.

Wel heel verwarrend voor de zoektocht :P . Ik houd altijd bij wie er op de strategische plekken zit. Tot nu toe is, naast Els, Pedro de enige die op alles verdacht scoort. Het is natuurlijk een beetje subjectief, want dat is wat wij hier thuis bepalen als strategische plek, maar al ben je het de helft van de keren met me eens, dan nog komt er waarschijnlijk een patroon uit dat op Pedro duidt. Maar ja... ik vind het zo opvallend in beeld gebracht, dat ik toch ga denken: dat kán toch helemaal niet? Zo opvallend elke keer? Bij de meloenen precies goed. Nu weer in de schatkamer. In de trein rende hij als allereerste de gang in. Met het vechten liet hij een briefje vallen (opvallend in beeld gebracht).

Maar goed, it all adds up. Vorig jaar opdezelfde manier Senne erbij gelapt. Dus ik kan niet anders dan in dit stadium op Pedro zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door Runner15 op 14-04-2025 09:24 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01:05
Ik steel even de afbeelding uit de mollengroep van Facebook. Deze bevestigd eigenlijk met redelijke zekerheid wie de mol is, dus als je zelf nog verder wil zoeken best niet klikken en verder scrollen ;)

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uHJ4lBBNcPm7dY5xxtNxEJkA2Lc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/XwK9doZM4Jw6RnKRbcbNS15T.jpg?f=user_large
Dit is typisch seingedrag van Gilles om de mol op de hoogte te houden van in welke kist de vrijstelling zit. Pedro heeft hem verstopt dus het is gericht naar Sarah en Els. Els is afgevallen dus zonder twijfel dat Sarah de mol is. Ik moet de aflevering nog eens bekijken maar Sarah legt de beslissing voor de tweede koffer zeker bij Els en kan dan gewoon bevestigen als ze de rechtse koffer kiest of extra twijfel zaaien als ze de middelste koffer had gekozen.

Er waren ook al andere aanwijzingen op Sarah. Zo zou ze hard lachen na de reclame voor Molecule omdat ze die mogelijk zelf ingezongen heeft en was haar naam te vormen met letters op het scherm (aflevering van de drakentoren). Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_BvbN9dWAgBkUeMm0d28GnIM9S0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ZFmKpOQj962NV2A3rTIJMys.jpg?f=fotoalbum_large

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ik heb wat flarden gemist, ga m nog een keer kijken als die op NL Ziet staat. Ik mistte vooral hoe Pedro bij de schatkisten uitkwam.
Malantur schreef op maandag 14 april 2025 @ 09:49:
Ik steel even de afbeelding uit de mollengroep van Facebook. Deze bevestigd eigenlijk met redelijke zekerheid wie de mol is, dus als je zelf nog verder wil zoeken best niet klikken en verder scrollen ;)

spoiler:
[Afbeelding]
Dit is typisch seingedrag van Gilles om de mol op de hoogte te houden van in welke kist de vrijstelling zit. Pedro heeft hem verstopt dus het is gericht naar Sarah en Els. Els is afgevallen dus zonder twijfel dat Sarah de mol is. Ik moet de aflevering nog eens bekijken maar Sarah legt de beslissing voor de tweede koffer zeker bij Els en kan dan gewoon bevestigen als ze de rechtse koffer kiest of extra twijfel zaaien als ze de middelste koffer had gekozen.

Er waren ook al andere aanwijzingen op Sarah. Zo zou ze hard lachen na de reclame voor Molecule omdat ze die mogelijk zelf ingezongen heeft en was haar naam te vormen met letters op het scherm (aflevering van de drakentoren). [Afbeelding]
Die foto vind ik mwah. Als Gilles dat echt alleen zou doen wanneer er geseind moet worden, dan valt dat juist op. Hij zal vaker zijn hand op die manier houden (misschien niet altijd in beeld). Volgens mij was de discussie tussen Els en Sarah ook een beetje van, kan beiden zijn. Zou het dit, zou het dat. Ok doen we die :+ Zou je kunnen verklaren als "laat Els 'm maar kiezen tenzij ze de verkeerde kiest" maar kan ook gewoon hoe 2 kandidaten overleggen als ze geen flauw idee hebben.

Die van die letters is wel een leuke. Als dat een hint is, vind ik m wel erg geinig. Had m al gehoord in de Trust Nobody podcast. Ook al is dat misschien ook wel iets te opvallend. En, het kan natuurlijk ook de mol zijn die de letters zo koos dat je enkel die naam ermee kunt maken :) Niets is wat het lijkt...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Hogader schreef op maandag 14 april 2025 @ 08:56:
Het zal mij niet verbazen als bij de schatkamer ook gemold is met iets uit de molkoffer, maar we dit pas op het eind zien.

Ik vond het shot zo raar, dat iedereen rustig wegloopt en we daarna Pedro de middelste schatkist open zagen doen om een vrijstelling te pakken. Ik zou niet verbaasd zijn als deze leeg was en/of er ergens de vrijstelling onder een dubbele bodem lag.
Nah dat geloof ik niet. De Mol zit wat vol dubbele bodems (...) maar als je een vrijstelling kunt winnen door het juiste kistje te openen, dan ligt die er ook wel in.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
Venijnig ook weer dat ze Pedro laten zeggen :" ik zit heel erg op Els" . Op die moment wist ik wie de afvaller was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runner15
Crazy D schreef op maandag 14 april 2025 @ 13:28:
Ik heb wat flarden gemist, ga m nog een keer kijken als die op NL Ziet staat. Ik mistte vooral hoe Pedro bij de schatkisten uitkwam.

[...]

Die foto vind ik mwah. Als Gilles dat echt alleen zou doen wanneer er geseind moet worden, dan valt dat juist op. Hij zal vaker zijn hand op die manier houden (misschien niet altijd in beeld). Volgens mij was de discussie tussen Els en Sarah ook een beetje van, kan beiden zijn. Zou het dit, zou het dat. Ok doen we die :+ Zou je kunnen verklaren als "laat Els 'm maar kiezen tenzij ze de verkeerde kiest" maar kan ook gewoon hoe 2 kandidaten overleggen als ze geen flauw idee hebben.

Die van die letters is wel een leuke. Als dat een hint is, vind ik m wel erg geinig. Had m al gehoord in de Trust Nobody podcast. Ook al is dat misschien ook wel iets te opvallend. En, het kan natuurlijk ook de mol zijn die de letters zo koos dat je enkel die naam ermee kunt maken :) Niets is wat het lijkt...
Eens dat dit niet zo heel erg opvallend is als die facebook groep pretendeert. Als je het stukje kijkt (net even gedaan) zie je dat er behoorlijk geknipt en geplakt is en dat Gilles zijn armen (en handen) elke keer anders heeft. Lijkt me lastig om op die manier te seinen. Bovendien geloof ik niet dat dit voor de kijker zo dik er bovenop gelegd wordt.

Letters is iets anders, maar het kan ook gewoon toeval zijn.. het is ook niet hoe je Sarah schrijft (met h dus).

Maar goed, wat weet ik er nou van ;) Ik zit steeds dieper in de Pedro tunnel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
stijn014 schreef op maandag 14 april 2025 @ 13:41:
Venijnig ook weer dat ze Pedro laten zeggen :" ik zit heel erg op Els" . Op die moment wist ik wie de afvaller was.
Ja, ze laten volgens mij elke kandidaat iets zeggen over wat er verdacht was aan elke andere kandidaat. En dan kunnen ze in de montage wat kiezen welk verhaal ze willen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Runner15 schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:10:
Maar goed, wat weet ik er nou van ;) Ik zit steeds dieper in de Pedro tunnel >:)
Ik ook. Al sinds de eerste aflevering is mijn nummer 1 Pedro. En mijn backup mol is Alexy. En als winnaar Nimrod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
Nou, tot zover mijn Els-tunnel. Jammer dat ze er uit is, was een leuke kandidaat. Had tijdens de aflevering al wat twijfel over haar gekregen - ze pikte samen met Michelle te veel goede roeiers.

Als Sarah de mol is, waarom haalt ze dan 1000 euro op met de dans? Lijkt me onnodig. Makkelijk genoeg om die te verprutsen. Maar waarom de mol de 'fake' sticker op Hilde zet is me ook een raadsel. Dat lijkt me nou degene van wie je wel kunt gokken dat ze niet zo soepel meer is, en sowieso wel ontdekt zal worden.
Sarah is afwezig bij de roei-opdracht, terwijl daar meer geld verdiend kan worden dan bij het dansen.

Pedro: telkens op strategisch de juiste plek, maar wel heel herkenbaar dat dat telkens zo is. Verwarrend.

Ik moet er nog eens even over nadenken, voor nu even geen idee meer wie het dan wel is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Sebas1979 schreef op maandag 14 april 2025 @ 17:08:
Nou, tot zover mijn Els-tunnel. Jammer dat ze er uit is, was een leuke kandidaat. Had tijdens de aflevering al wat twijfel over haar gekregen - ze pikte samen met Michelle te veel goede roeiers.

Als Sarah de mol is, waarom haalt ze dan 1000 euro op met de dans? Lijkt me onnodig. Makkelijk genoeg om die te verprutsen. Maar waarom de mol de 'fake' sticker op Hilde zet is me ook een raadsel. Dat lijkt me nou degene van wie je wel kunt gokken dat ze niet zo soepel meer is, en sowieso wel ontdekt zal worden.
Sarah is afwezig bij de roei-opdracht, terwijl daar meer geld verdiend kan worden dan bij het dansen.

Pedro: telkens op strategisch de juiste plek, maar wel heel herkenbaar dat dat telkens zo is. Verwarrend.

Ik moet er nog eens even over nadenken, voor nu even geen idee meer wie het dan wel is..
Langs de andere kant, als de mol niet bij de dansers zit heeft hij niet veel tijd om die velcro te plakken en weet hij misschien niet welk kostuum bij wie hoort. Snel plakken is beter dan betrapt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:56

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik vind het weer echt een super leuk seizoen. Die Molkoffer, ik denk dat die 3 kanidaten er echt van balen dat die erin zit. En als ruil voor het feit dat je weet welke bal van jouw was, terwijl het juist mede door de molkoffer kwam dat veel kandidaten daardoor niet op tijd boven waren.

Het is weer genieten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Ik zat na aflevering 1 op Els, maar sinds aflevering 2 op Pedro.
En Pedro bevestigt iedere aflevering deze keuze, hij lijkt tactisch altijd op de beste positie te zitten. Aan de andere kant valt het dermate op dat ik ga denken dat het te makkelijk is.

Degenen die ik totaal niet verdenk zijn Michèle en Alexy, dus een van hun zal het wel zijn :D
Sebas1979 schreef op maandag 14 april 2025 @ 17:08:
Maar waarom de mol de 'fake' sticker op Hilde zet is me ook een raadsel. Dat lijkt me nou degene van wie je wel kunt gokken dat ze niet zo soepel meer is, en sowieso wel ontdekt zal worden.
Ik denk ook dat de mol hier weinig keuze had, nauwelijks tijd en iedereen staat erbij. Dus het zal snel verwisselen zijn geweest op het kostuum waarbij dit het minste opviel, wat toevallig Hilde haar kostuum bleek te zijn. Want puur logisch bekeken zou Sarah haar kostuum inderdaad de betere keuze zijn geweest.

[ Voor 46% gewijzigd door Baseman77 op 15-04-2025 10:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas1979
Baseman77 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 10:11:
Ik zat na aflevering 1 op Els, maar sinds aflevering 2 op Pedro.
En Pedro bevestigt iedere aflevering deze keuze, hij lijkt tactisch altijd op de beste positie te zitten. Aan de andere kant valt het dermate op dat ik ga denken dat het te makkelijk is.

Degenen die ik totaal niet verdenk zijn Michèle en Alexy, dus een van hun zal het wel zijn :D

[...]

Ik denk ook dat de mol hier weinig keuze had, nauwelijks tijd en iedereen staat erbij. Dus het zal snel verwisselen zijn geweest op het kostuum waarbij dit het minste opviel, wat toevallig Hilde haar kostuum bleek te zijn. Want puur logisch bekeken zou Sarah haar kostuum inderdaad de betere keuze zijn geweest.
Misschien niet helemaal duidelijk uit mijn bericht (gezien de reacties), maar wat ik me afvroeg is of je hiermee Sarah uit kan sluiten als mol. Die zou nml wél genoeg tijd hebben om de sticker op een logisch kostuum (nml: haar eigen) te plakken. En nu pakt ze gewoon 1000 euro voor de pot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Sebas1979 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 10:41:
Misschien niet helemaal duidelijk uit mijn bericht (gezien de reacties), maar wat ik me afvroeg is of je hiermee Sarah uit kan sluiten als mol. Die zou nml wél genoeg tijd hebben om de sticker op een logisch kostuum (nml: haar eigen) te plakken. En nu pakt ze gewoon 1000 euro voor de pot.
Ah, zodoende.
Dat zou je wel kunnen stellen ja, voor een mol zou dit inderdaad een vreemde actie zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Baseman77 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 10:45:
[...]

Ah, zodoende.
Dat zou je wel kunnen stellen ja, voor een mol zou dit inderdaad een vreemde actie zijn.
Ja, en tijdens het dansen kan je als mol gemakkelijk geen geld pakken door ergens een uitschuiver te doen. Niemand zal het je kwalijk nemen. Idealiter probeer je de moeilijkste choreo voor je rekening te nemen en verpruts je een belangrijk stuk terwijl je wel je stinkende best doet voor de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Sebas1979 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 10:41:
[...]

Ik denk dat de mol bij de roeiers wilde zitten omdat daar direct al geld uit de pot gehouden kan worden. En hoewel een gok of het zou lukken, is dat naamlabel vervangen op zich wel te doen. En je hebt kans dat Hilde sowieso geraden zou zijn aangezien die ook wat foutjes maakte. Ik denk dat de mol niet precies weet welk jasje van wie was, of kon het bij die van Sarah gewoon niet flikken.

Maar, bij de roeiers... ze hebben maar 1 verkeerde roeier aangewezen. Dat duidt niet echt dat de mol daar zat. Bij de beat aanhouden om die voorsprong te krijgen, vond ik Pedro wel opvallend met onnodig meezingen. En toen hij moest trommelen zat hij ook iets te nadrukkelijk off-beat (of nou ja, hij trommelde zoals je zeg maar zou zingen, terwijl de beat gewoon boem-boem in een vast ritme aangehouden moet worden).

Dus dat zou dan wijzen op 1 van die 3 gasten dat die de mol moet zijn. Bij het roeien (hoewel sowieso erg zwaar), kun je best makkelijk net even iets vermoeider lijken dan dat je misschien bent. En dan hijgen "toeter" ? Op die manier is er toch 2000 uit de pot gehouden (hoewel zonder die toeter ze echt op meters afstand gefinisht waren).

Dus, bij roeien 1 of 2k uit de pot houden, en bij de dansers door de naam erop te plakken nog 1k. Ik denk dat de mol bij de roeiers zat. En dan gok ik in ieder geval 1 van de 3 mannen. Moet de ballonnen nog rustig terug kijken om te zien of ik daar een ander gevoel bij krijg.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
Lijkt mij ook logisch. Maar goed, ik had in een eerdere aflevering dezelfde logica toegepast op 'noodles doorgeven in de boot' vs 'lintje trekken bij de bokser'. Daar had je m.i. ook meer invloed als je in het bootje zat, maar zat Pedro bij de bokser.
Wellicht niet helemaal wat hij wilde, maar je kunt als mol niet alles sturen. Als Gilles meldt dat er een opdracht 'fysiek' is, kun je als grootste man van de club moeilijk volhouden dat je liever naar een marktje gaat.
Lang verhaal kort: de mol heeft geen 100% invloed op welke opdracht hij of zij op terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Sebas1979 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 14:56:
Lijkt mij ook logisch. Maar goed, ik had in een eerdere aflevering dezelfde logica toegepast op 'noodles doorgeven in de boot' vs 'lintje trekken bij de bokser'. Daar had je m.i. ook meer invloed als je in het bootje zat, maar zat Pedro bij de bokser.
Wellicht niet helemaal wat hij wilde, maar je kunt als mol niet alles sturen. Als Gilles meldt dat er een opdracht 'fysiek' is, kun je als grootste man van de club moeilijk volhouden dat je liever naar een marktje gaat.
Lang verhaal kort: de mol heeft geen 100% invloed op welke opdracht hij of zij op terecht komt.
Of Pedro is de mol niet :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljanvdb
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:05
Ik zit ook wel sterk op Pedro, maar bij de kistjes opdracht zat hij toch juist niet op de goede plek?

Je hebt daar als Mol vrijwel geen invloed op de uitkomst van de opdracht, los van een beetje pokerface. Maar uiteindelijk is het gewoon gokken voor de kandidaten.

Sarah, mijn backup Mol, zat daar dan wel weer heel goed, en was sowieso flink aan het mollen die opdracht. Maar zij heeft inderdaad de dans opdracht vreemd gedaan als Mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

wiljanvdb schreef op woensdag 16 april 2025 @ 21:06:
Ik zit ook wel sterk op Pedro, maar bij de kistjes opdracht zat hij toch juist niet op de goede plek?
Of hij heeft zich maar opgeofferd omdat niemand wilde? Niet zo heel sterk als mol maar goed je ziet niet alles misschien was het 5 minuten discussie en heeft hij omwille van de lieve vrede maar gezegd dat ie dat wel doet dan :+ Soms moet je als mol ook even een stapje terug doen en even de kandidaat spelen.

Maar het was zeker niet de beste molplek, al heeft hij dan wel 1000 euro uit de pot gehouden daar heb je niet heel heel controle op. Bij de kaart of bij de ballonnen kun je makkelijker "minder ophalen".

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:10

...
Of Pedro wou even op adem komen en niet moeten opletten zichzelf niet te verraden.
Is ook ideaal moment om de mol te briefen en voor te bereiden om proeven van de komende dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora

Je hebt daar als Mol vrijwel geen invloed op de uitkomst van de opdracht, los van een beetje pokerface. Maar uiteindelijk is het gewoon gokken voor de kandidaten.

Sarah, mijn backup Mol, zat daar dan wel weer heel goed, en was sowieso flink aan het mollen die opdracht. Maar zij heeft inderdaad de dans opdracht vreemd gedaan als Mol.
Geld kwam er alleen in als het juiste kistje werd gekozen, hierboven ergens werd al gesuggereerd dat de mol mogelijk een "valse" bodem bij zich had. Stel dat dat het geval is, dan zat bij op de beste plek als mol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Pendora schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:28:
[...]

Geld kwam er alleen in als het juiste kistje werd gekozen, hierboven ergens werd al gesuggereerd dat de mol mogelijk een "valse" bodem bij zich had. Stel dat dat het geval is, dan zat bij op de beste plek als mol.
Een kist met een valse bodem zou ik wel erg flauw vinden. Je ontneemt de kandidaten dan echt wel elke kans om het juiste kistje te vinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _superboer_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Pendora schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:28:
[...]

De molkoffer mag maar 1 keer per aflevering gebruikt worden en is dus niet gebruikt voor een valse bodem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
_superboer_ schreef op donderdag 17 april 2025 @ 13:34:
[...]

De molkoffer mag maar 1 keer per aflevering gebruikt worden en is dus niet gebruikt voor een valse bodem.
Ah die regel was me even ontgaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

_superboer_ schreef op donderdag 17 april 2025 @ 13:34:
[...]

Is dat een echte regel, of hoopt Trust Nobody podcast dat? ;)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:48
Crazy D schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 07:18:
[...]

Is dat een echte regel, of hoopt Trust Nobody podcast dat? ;)
Volgens mij is dat tijdens de uitleg over de molkoffer wel gezegd, maar heb even geen zin om dat uit te pluizen. Zo'n molloot ben ik dan ook weer niet. :+
Pagina: 1 2 3 Laatste