Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Het nieuwe jaar 2025 betekent gelukkig ook weer een nieuw seizoen van De Mol in België. Wat mij betreft altijd een genot om naar (uit) te kijken en hét hoogtepunt van het TV-jaar. De eerste aflevering werd uitgezonden op zondag 23 maart om 20:00. Elke aflevering wordt gevolgd door het praatprogramma Café de Mol waarin bekende Vlamingen nog wat napraten en analyses delen. Ook de afvaller van de week komt nog even langs om een praatje te maken.

Niet iedereen kan een nieuwe aflevering op hetzelfde moment kijken. Neem je eigen verantwoordelijkheid en open het topic niet als je niet de meest recente aflevering hebt gekeken.

Spoilertags zijn dus niet nodig.

Op zondag 16 maart werden de kandidaten bekend gemaakt in het programma Café De Mol.
Hieronder volgt een overzicht van de kandidaten. De link achter hun naam brengt je naar de website van Goplay met het officiële profiel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WDCDgDysXE4cmQlN8d4nQk8sroA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Yl9JPyYLWWigweMvGUJBjEBu.jpg?f=user_large
Beroep: Advocaat

"Advocaten heb je in alle soorten en maten, maar ik durf toch te wedden dat er maar eentje rondloopt met de scoutstotem Guitige Panda. Het is wel goed gekozen: Sarah bestaat uit gelijke delen enthousiasme, humor en competitiviteit. Ze is gehuwd en moeder van twee kinderen. Sarah heeft niet alleen een groot hart, het ligt ook steevast en onmiskenbaar op haar tong. Wat gezien haar Antwerpse roots en beroep niet meteen hoeft te verbazen.”

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dYw0VnqnlKHwREeUlx-Q6glPz7Y=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Uf77xXgMvX48k8crPQEfkcEj.jpg?f=user_large
Beroep: Sociotherapeut

"Pasquino woont in de Westhoek maar is een geboren en getogen Oost-Vlaming. Hij werkt als sociotherapeut en begeleidt jongeren die het moeilijk hebben. Pasquino is uit één oog blind en is een fervent reiziger: er is geen land ter wereld waar hij zijn voornaam nog niet heeft moeten spellen of uitleggen. De meeste mensen noemen hem dan ook Pas, en als je iets niet weet, kan je het dus ook gewoon aan - komt ie! - Pas vragen.”

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JvexRLJwKqz6WCRekcEtN0Kdadc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/aQ6RP8Tkzyt0jU9aIrcSYQPn.jpg?f=user_large
Beroep: Kinderpsychiater

"Mochten er oorkondes bestaan voor 'Meest enthousiaste kandidaat' of 'Eerste kinderpsychiater ooit in 'De mol'', Hilde stak ze allebei moeiteloos op zak. Maar voor prijzen is het nog wat vroeg."

"Hilde is 57 en woont met haar man en hun 2 kinderen in het Limburgse As. Ze is psychiater en kan dus ongetwijfeld erg goed luisteren en observeren. En mensen doorzien?"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zhenrJxAaCMvUKnc6nYTcBHgzEw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/mOZhfU2vsUdkeqZV8SqSTGhE.jpg?f=user_large
Beroep: Docent Anatomie

"Michèle koos voor een werkelijk uniek levenstraject: die van de West-Vlaming die in Gent is gaan wonen. Daar geeft ze les anatomie, fysiologie en pathologie aan de Hogeschool Gent. Dat gebeurt gelukkig wel nog in haar onuitwisbare moedertaal: het West-Vlaams. Haar lief, met wie ze samen een zoontje heeft, leerde Michèle in het zwembad kennen, toen ze sneller bleek te zwemmen dan hij. Ik voelde meteen een verwantschap: mijn vrouw verslaat me ook in alles."

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JF_y88ACSZiEEMmFzWHiCGkIyfM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/FtVr1IYp5gQfbLnrvroy7cSD.jpg?f=user_large
Beroep: Kelner

"Ze volgde twaalf jaar geleden de liefde naar ons land, en ruilde zo het Bulgaarse binnenland voor het minstens even pittoreske Bocholt. Maar de eerste 27 jaren van haar leven bracht ze dus door in Bulgarije. Sporen daarvan durven hier en daar door te schemeren in haar Limburgs dialect. Rusiana is gehuwd en moeder van twee kinderen, en houdt van gezelschapsspelletjes. Dat treft: zowel spelletjes als gezelschap worden voorzien."

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2J_vVwgabnY_8lZqlvMguS33VWY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KWYeeWhsqPWCJfzkTOa59ZKr.jpg?f=user_large
Beroep: Vrachtwagenchauffeur

"Hij werd ooit gehypnotiseerd in een show van Rasti Rostelli, is een devote fan van ‘Thuis’, ergert zich paars aan nummerplaten die scheef hangen en pronkt graag met zijn weelderige haardos. En slechts één van die beweringen is onjuist. Jan is een goedlachse en sympathieke papa van 3 jonge kinderen. Samen met zijn grote liefde Annelies ('de Bambi' voor de vrienden) wonen ze in Brasschaat. Je zou dat het perfecte plaatje kunnen noemen, ware er niet het spijtige detail dat Jan een Antwerpsupporter is."

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QqkxO0ocoXx5PE-9YQ5Eoyat6tc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KliLzq0Pp2CQRwzTri0riLo7.jpg?f=user_large
Beroep: Leerlingenbegeleider

"Onbevestigde bronnen beweren dat Michelangelo een foto van Pedro gebruikte toen hij zijn David uit het marmer kapte, maar dat is natuurlijk onmogelijk: Pedro's roots liggen namelijk in Portugal, niet in Italië. Zijn volledige voornaam is dan ook João-Pedro, wat in het Gents even mooi klinkt als in het Portugees. Pedro is gehuwd en vader van twee zoontjes, en is het gewend neer te kijken op alles en iedereen. Maar dat komt gewoon door zijn lengte: hij klokt af op 1m98."

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CooO2TlFdFbXkqyhBQV7ZyfCSck=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/k7FRPFYH5I4xKJ9ykVa1Ytp2.jpg?f=user_large
Beroep: Student

"Hij is de jongste van de groep, en ook alfabetisch komt hij helemaal vooraan. Het enige wat achteraan hoort, is de nadruk in zijn naam: het is Alex-Y, en niet Al-E-xy. Of zeg gewoon Xietje, zoals zijn mama. Alexy studeert Ingenieurswetenschappen en heeft Congolese roots. Ondanks zijn jonge leeftijd kan hij een ruime horeca-ervaring voorleggen, zowel aan als achter diverse togen. Met zijn mensenkennis kan het dus niet anders dan goed zitten."

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZpwNhr3EvoHsML_5EX3_vaVPR0A=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/E450VIU0tmqdUcSXe1yq5dzG.jpg?f=user_large
Beroep: Bankier

"Jaag zijn naam door Wikipedia en je krijgt een hoop bijkomstigheden, zoals een Bijbels figuur, een album van Green Day, of een Brits legervliegtuig. Terwijl daar natuurlijk gewoon zou moeten staan: West-Vlaanderen, financieel expert, toffe kerel, verdediger bij Sparta Wortegem, stop de klok. De beroemdste Nimrod is vooralsnog de mooie klassieke muziek uit de Enigma Variaties, maar ik sluit niet uit dat dat binnenkort verandert."

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T93Y4mBVLFX7hQTBy5v1FMcAicI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tfd65IPdkR44R5rL3t3rwj0x.jpg?f=user_large
Beroep: Klinisch onderzoeker

“Op haar paspoort staan ook de namen Hoi en Ching, maar wij mogen gewoon Els zeggen. Haar ouders ruilden ooit het bescheiden Hong Kong voor het veel bruisendere Hageland. Zelf woont Els samen met haar vriend in Gelrode. Ze observeert de wereld met een geamuseerde maar scherpe blik, en is met haar 155 cm de op 9 na grootste kandidaat van de groep. Maar wie het kleine niet eert..."

Terug naar Inhoudsopgave

De Mol gaat weer buiten Europe en wel naar het verre oosten. Dit seizoen zal zich afspelen in het prachtige Thailand.

Terug naar Inhoudsopgave

Na elke aflevering post ik een poll om bij te houden wie jullie verdenken. Ik zal het overzicht hieronder bewaren, samen met de resultaten in een grafiekje.
LinkAantal stemmenUpdate op
Poll na aflevering 14206-05-2025
Poll na aflevering 22306-05-2025
Poll na aflevering 33206-05-2025
Poll na aflevering 43706-05-2025
Poll na aflevering 53306-05-2025
Poll na aflevering 62806-05-2025
Poll na aflevering 72906-05-2025

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

De voorbije jaren was het mogelijk om naar De Mol te kijken vanuit Nederland :)F . Zelf woon ik in België dus ik kan geen methodes zelf testen maar het lijkt er op dat onze Nederlandse vrienden de volgende mogelijkheden hebben:

Live kijken via goplay.be

Via de website van GoPlay kan je live meekijken vanuit Nederland. Casten naar je TV via Chromecast is daarbij een mogelijkheid.

Je moet wel eerst een GoPlay account aanmaken. Als Belg moest ik daar geen adres- of telefoongegevens voor invullen. Enkel een postcode.

GoPlay heeft ook een app en een app voor Android TV. In België kan ik hiermee live kijken maar de Android TV app lijkt alvast niet beschikbaar te zijn voor Nederlandse gebruikers.

De dag erna kijken via NPO Start

Nederlandse kijkers kunnen op maandag vanaf 20:00 ook de meest recente aflevering streamen via NPO Start of NL Ziet. Ik heb begrepen dat vorige maandag de aflevering pas om 21:30 beschikbaar was via deze platformen.

Link naar NPO Start: Wie is de Mol België Seizoen 13 op NPO Start

VPN en zo

Mogelijk kan je met het gebruik van een VPN creatief gebruik maken van de apps van GoPlay maar hier gaan we best niet verder op in aangezien het mogelijk de uitzendrechten schendt. We zijn tweakers en die kunnen buiten dit topic wel uitzoeken hoe dit technisch werkt :)

Terug naar Inhoudsopgave

Schaamteloos de topic start gekopiëerd van 2022 :) Als iemand graag mee de topicstart wil onderhouden, laat me gerust iets weten!

VersieDatumAanpassingenWie?
V1.030-12-2024Topic aangemaaktAdmiral Freebee
V1.128-02-2025Startdatum toegevoegdAdmiral Freebee
V1.217-03-2025Kandidaten toegevoegdAdmiral Freebee
V1.325-03-2025Link naar poll en wat info over kijken in Nederland toegevoegdAdmiral Freebee
V1.401-04-2025Link naar poll na aflevering 2 toegevoegdAdmiral Freebee

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 188% gewijzigd door Admiral Freebee op 06-05-2025 20:49 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:45
Thx @Admiral Freebee voor de ts. Ik hoop dat het gewoon weer in nl te zien is, leukste programma van het jaar voor mij.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:12

masauri

aka qwybyte

Net bekend gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZH_bIu_YeO8dxfhpIfi8_hDUKxg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qh6o29vpT0IQdNjp9PlaEf1N.jpg?f=fotoalbum_large

Vanavond dus meer ^^.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

TS Update @Admiral Freebee : https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250227_97015401
23/3 start het nieuwe seizoen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-05 13:37
Donderdagavond leek er een aankondiging voor het nieuwe seizoen van ‘De mol’ gepland, al liep die toch mis. Of werd er nu al gesaboteerd?

De Mol kennende... was dit hoogstwaarschijnlijk wel zo bedoeld en uitgedacht

Het belangrijkste dat ze wilden melden is bekend gemaakt: 23 maart
De rest is waarschijnlijk show, een hint/ knipoog naar gebeurtenissen in het nieuwe seizoen

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-05 23:12

ralpje

Deugpopje

Het is seizoen 13. Het ongeluksgetal. Ik denk dat we nog veel meer van dit soort dingen gaan zien ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Laatst online: 22:07

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Zo’n zin in! Dit wordt mijn derde jaar De Mol.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-05 14:40

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chillz
- De bestemming is bekend
- De kandidaten zijn gekozen
- De Mol is er klaar voor

- Máár we zijn nog niet compleet

Dus toch wel iets van een twist waarschijnlijk...
* Chillz benieuwd :)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
En dit zat in de nieuwsbrief:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0lP-c1i9NpK4vdc84JYN__Qf6wM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/spvRBz4ucZpsMNxoOzTQcsO1.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:01
Wat weten ze het ieder jaar toch weer goed op te hypen. Zin in!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
De achtergrond op de website van Goplay heeft prominent het Romeinse cijfer 13 in beeld. Ik neem aan dat dit getal nog vaak zal terugkomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-X6GvueRiSceVenJ8Gz6ynedHKI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/p7l2ldUjdCTFjspVTDdzjx2o.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Goed gespot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Zondag om 19.55 uur op Play4 worden de kandidaten voorgesteld in Café De Mol. Ik weet niet of je dat programma in het buitenland kan bekijken via GoPlay?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb de kandidaten toegevoegd aan de TS. Hun naam bevat een hyperlink naar de officiële pagina van Goplay.

Wat opvalt is dat Hilde momenteel geen omschrijving meer heeft staan op de Goplay pagina terwijl er gisteren wel eentje leek te staan. Dit artikel op VRT NWS heeft immers wel een omschrijving, beroep en woonplaats staan: https://www.vrt.be/vrtnws...endgemaakt-eindredacteur/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bp6Q-2qA9awfmHZzzxe78WKnC3U=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/ic2K8gBExBAzWMbqC4ZhgDLm.png?f=fotoalbum_medium

Wie alle niet gecropte plaatjes van de kandidaten al wil bekijken. Ik heb ze gedownload in het formaat waarmee ze op de website staan en in een Fotoalbum gezet: https://tweakers.net/gallery/106005/fotoalbum

Ook interessant. Op de overzichtsfoto vormen de kostuums van Alexy en Rusiana een kruis:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IDn3yubsVfx0FNwF-tsa4HvbUxA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/pFTVHll3G7OwvtAYqR1s0eTU.jpg?f=user_large

De originele foto staat hier op de website van GoPlay

[ Voor 37% gewijzigd door Admiral Freebee op 17-03-2025 14:13 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jemeenthet
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:55
Admiral Freebee schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:52:
...

Ook interessant. Op de overzichtsfoto vormen de kostuums van Alexy en Rusiana een kruis:
[Afbeelding]

samen met de 3 kandidaten aan de rechterkant vormt dat "XIII". Oftewel het dertiende seizoen en aanduiding die ook al voorbij kwam in de aankondiging van het onheil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammos85
  • Laatst online: 06-05 13:55
Admiral Freebee schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:02:
Zondag om 19.55 uur op Play4 worden de kandidaten voorgesteld in Café De Mol. Ik weet niet of je dat programma in het buitenland kan bekijken via GoPlay?
Alles is voor ons afgeschermd op GoPlay, maar Cafe de mol als uitzondering gelukkig weer live te kijken. Zal waarschijnlijk met de show zelf dan ook wel zo zijn.

OT: Ik ga ook erg goed op die Vlaamse reclames tussendoor. Alsof ik in een ander land op vakantie ben waar dezelfde taal gesproken wordt <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Jemeenthet schreef op maandag 17 maart 2025 @ 14:22:
[...]

samen met de 3 kandidaten aan de rechterkant vormt dat "XIII". Oftewel het dertiende seizoen en aanduiding die ook al voorbij kwam in de aankondiging van het onheil.
Ah goed gespot! Zo ver was ik nog niet :D 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Kan er iemand niet ff een app in elkaar knutselen zoals dat voor de Nederlandse mol is? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 12:07
Ik heb in Nederland de Goplay app op m’n Apple TV geïnstalleerd. Beeld werkt prima alleen geen geluid. Heeft iemand anders dit ook (of wellicht zelfs een oplossing)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:08
Via NL ziet konden we vorig jaar de dag erna (meestal maandags) de aflevering bekijken. Meen ik me te herinneren..

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Admiral Freebee schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:02:
Ik had nog een account ( Nederlands kon ik de vorige keer niet de Mol mee kijken) maar daar kon ik het gewoon in nl mee kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:59

Crazy D

I think we should take a look.

Ik ben nooit zo van ellenlang voorbeschouwen, laat het maar lekker beginnen. Ziet er wel uit als een leuke mengelmoes van kandidaten. Ben heel benieuwd! "Onheil".... nice :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-05 13:24
Is het mogelijk om via GoPlay te kijken zonder een VPN?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KleineAap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-05 20:39
Admiral Freebee schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:52:
[Afbeelding]

Ik zie daar gewoon het getal dertien staan: XIII...

Edit: Oeps dat zeiden anderen ook al, sorry!

The intersection of technology and creativity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
scrappy.doo schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 08:08:
Waarschijnlijk wel

de afgelopen jaren was dat wel het geval
daarbij lukte het afgelopen zondag met Cafe De Mol ook, wat meestal ook wel een graadmeter is

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
scrappy.doo schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 08:08:
Met een account op GoPlay (gebruik even een dummy postcode zoals 2000) kan je live meekijken op https://www.goplay.be/de-mol Je kan ook eerdere afleveringen bekijken via deze site.

Met de app werkt het live kijken vanuit Nederland niet denk ik?

24u later (maandagavond dus) kan je de meest recente aflevering ook kijken via NPO-Start.

Laat zeker even weten of het werkt want ik kijk uit België dus kan het niet uittesten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:08
Admiral Freebee schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 08:53:
[...]

Met een account op GoPlay (gebruik even een dummy postcode zoals 2000) kan je live meekijken op https://www.goplay.be/de-mol Je kan ook eerdere afleveringen bekijken via deze site.

24u later (maandagavond dus) kan je de meest recente aflevering ook kijken via NPO-Start.

Laat zeker even weten of het werkt want ik kijk uit België dus kan het niet uittesten :)
Via de website met “Belgisch adres” kun je idd een account aanmaken. Dan middels AirPlay of chromecast gewoon op de tv te bekijken.

Of de dag erna via NPO start/nl ziet. d:)b

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jemeenthet
  • Laatst online: 14:55
Ook nog een goede tip voor de podcast liefhebbers: Trust Nobody. Speuren al jaren op mollen (zowel in Vlaanderen als Nederland) en zijn altijd enorm enthousiast over de Vlaamse variant (volledig terecht overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-05 23:12

ralpje

Deugpopje

La1974 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 19:16:
Ik heb in Nederland de Goplay app op m’n Apple TV geïnstalleerd. Beeld werkt prima alleen geen geluid. Heeft iemand anders dit ook (of wellicht zelfs een oplossing)?
Grappig, ik zie die app helemaal niet terug in de app store op m'n Apple TV.
Nou werkt casten vanaf m'n Macbook naar m'n Apple TV ook gewoon prima, maar minder stappen is meer beter :p

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:13
Dat zou mooi zijn als het weer werkt via de GoPlay app. Of dat de NPO het ook weer uitzend.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scrappy.doo
[...]

Ik had al een keer een account aangemaakt met een nederlandse postcode. Blijkbaar is die check van goplay zelf niet ingewikkelder dan een account aanmaken met een belgische postcode 8)7

De 2e horde was de android app die je niet kan installeren vanuit nederland. Dit heb ik zelf opgelost door de apk te downloaden van apkmirror en via adb te installeren.

Café de Mol van afgelopen zondag kan ik bekijken. Als ook de afleveringen van vorig seizoen. Ik hoop zondag live mee te kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
[...]

Ik meen me te herinneren dat je idd vrij gemakkelijk een account aan kan maken en oudere afleveringen kan terugkijken. Maar niet (meer) live.

Wij hebben vorig jaar namelijk de tante van mijn vrouw moeten gebruiken, want die woont in België.
De verificatiecode die je op je gsm moest ontvangen, kwamen bij ons niet aan. Ook niet met een VPN (proton, betaalde abonnement)

Edit: de jaren daarvoor hadden wij geen problemen om alles live mee te kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door streamnl op 20-03-2025 18:21 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:54
Ik snap goed dan XIII wss verwijst naar het aantal seizoenen.

Maar als ik XIII zie staan moet ik altijd denken aan comics/game en het is ook nog eens uit Belgie.
Wikipedia: XIII (comics)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Vanavond gaan we weer op zoek naar De Mol.
Ik ben erg benieuwd naar het seizoen.
Hopelijk kunnen wij hem in NL meteen kijken om 2000. We gaan het meemaken. Het is zoals het is

Edit: tijd aangepast

[ Voor 6% gewijzigd door streamnl op 23-03-2025 19:14 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
streamnl schreef op zondag 23 maart 2025 @ 18:38:
Vanavond gaan we weer op zoek naar De Mol.
Ik ben erg benieuwd naar het seizoen.
Hopelijk kunnen wij hem in NL meteen kijken om 2030. We gaan het meemaken. Het is zoals het is
De Mol begint om 20u00, niet pas om 20u30!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op zondag 23 maart 2025 @ 19:06:
[...]

De Mol begint om 20u00, niet pas om 20u30!
Oooooja. Klopt, bijna vergeten. Bedankt voor de waarschuwing!

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:54
19:55 geloof ik, maar zie in Goplay.be enkel nog S12 staan

Edit: we zijn los!! :D

[ Voor 18% gewijzigd door DCNY op 23-03-2025 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lindenberger
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:15
Deze keer, geen superspel om te beginnen zoals op de boot in Italië, dat zal ik nooit vergeten. Of met de doodskisten in Mexico...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Ik vond anders dat er wel genoeg verrassingselementen in zaten.
Ook gedaan door de goede montage.
Heerlijk, we zijn weer gestart, en weer doet het pijn dat ik er zelf niet bij kan zijn :(
Maar dat bordje als item kunnen meenemen, zalig... en dat dan ook nog geplaatst krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Lindenberger schreef op zondag 23 maart 2025 @ 21:13:
Deze keer, geen superspel om te beginnen zoals op de boot in Italië, dat zal ik nooit vergeten. Of met de doodskisten in Mexico...
Ik vind het eindspel bij de eliminatie toch wel een hele goede. Eliminatie met drie-dubbele bodem :D

Ik hoop niet dat Hilde de Mol is,
Want dan lag het er deze aflevering wel erg dik bovenop

Verder denk ik wel leuke groep

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
En de eerste poll is er!

De poll resultaten wilden niet updaten op het forum. Dit lijkt te komen omdat GoT tegenwoordig zeer agressief afbeeldingen cachet. Dit wist ik niet en ik heb iets mis gedaan bij het editen van de post waardoor antwoorden niet correct geregistreerd zijn.

De nieuwe poll bevindt zich hier: Admiral Freebee in "De Mol 2025 - België"

[ Voor 124% gewijzigd door Admiral Freebee op 25-03-2025 21:58 . Reden: Poll werkte niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:41
Vandaag ook gelukt door de app op mijn telefoon te zetten en van daaruit te casten. Nog steeds flut dat er geen app voor de shield is, maar goed.

Heerlijke aflevering weer.
Mijn geld staat op degene als één na laatste in die boot die gewoon alles achterover mikt. Jan was erg kandidaat in de container. Maar genoeg keuze wie het kan zijn.
Die koffer erg tof. Had echt geen idee wat de opties zouden zijn.
spoiler:
Maar zeker hoe blind je bent met die verdiepingen. En dat bedoel ik niet negatief. Je kijkt op een gegeven moment alleen of je 37 ziet en niet of je met van 35 af komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:42
Wat een geweldig leuke aflevering! Wij hebben echt genoten. Geen idee wie de mol is, we kijken vooral voor de heerlijke sfeer, grappige opdrachten, en het gemol. Top! Ik zit er helemaal in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• scrappy.doo
Arunia schreef op zondag 23 maart 2025 @ 23:36:
Vandaag ook gelukt door de app op mijn telefoon te zetten en van daaruit te casten. Nog steeds flut dat er geen app voor de shield is, maar goed.

Heerlijke aflevering weer.
Mijn geld staat op degene als één na laatste in die boot die gewoon alles achterover mikt. Jan was erg kandidaat in de container. Maar genoeg keuze wie het kan zijn.
Die koffer erg tof. Had echt geen idee wat de opties zouden zijn.
spoiler:
Maar zeker hoe blind je bent met die verdiepingen. En dat bedoel ik niet negatief. Je kijkt op een gegeven moment alleen of je 37 ziet en niet of je met van 35 af komt.
Er is wel een app voor de shield, maar die mag je vanuit nederland niet installeren. Als je een beetje handig bent met ADB en apkmirror dan is het wel te doen. Op apkmirror staat enkel een apkm file, maar dat is niets anders dan een zip waaruit je de base.apk kan pakken.

Gisteravond konden wij hier gewoon live meekijken, zonder VPN.

De aflevering zelf was ook heerlijk. Wat een duidelijke uitleg van de opdrachten. Super fijne graphics die het verloop van het spel goed weergeven en zo kan ik nog wel even doorgaan waarom "De Mol" toch echt een beter programma is dan "Wie is de Mol". Wij hebben vorig seizoen voor het eerst "De Mol" gekeken en zien "Wie is de Mol" nu vooral als een lekker opwarmertje voor het echte werk.

Vond het wel erg jammer dat er gekozen werd voor het persoonlijk voordeel en snap het ook oprecht niet. Je geeft de mol zijn koffer terug waar je het hele verdere verloop van het spel last van gaat krijgen voor een onbekend persoonlijk voordeel. De toon wordt hier ook meteen mee gezet bij je mede kandidaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Superleuke aflevering weer. Geen VPN nodig om te kijken, erg praktisch. De Molkoffer is leuk bedacht. Geeft een flink irritante dimensie :+

Toelichting bij de opdrachten was weer heerlijk Belgisch, niet te lang ouwehoeren maar gewoon on the fly direct toelichten. Werkt toch beter dan eerst een tekstuele uitleg van 2 minuten, vond het supervermakelijk. En dan de eliminatie... :D Superleuk bedacht.

Wie de mol is? Echt 0,0 idee :+ Ik ga er niet vanuit dat de mol zichzelf in de heli wilde plaatsen, nou ja misschien wel wilde. En het plan in de 2e bus "2 vragen goed en de 3e fout zodat wij voorop komen" was op zich een goed plan om dat te bereiken, alleen dat liep anders... Zou je dus misschien kunnen gokken dat de mol in de 2e bus zat. Maar ja, hoe groot is de kans dat de kandidaten kiezen voor een groot persoonlijk voordeel? Misschien geen 100% maar groot genoeg om die gok te kunnen nemen. Dus de kans dat je je mol koffertje kunt houden is wel heel groot. Dan kun je misschien beter voorkomen dat er 2 vragen goed beantwoord worden en daarmee 6k uit de pot houden.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

scrappy.doo schreef op maandag 24 maart 2025 @ 08:17:
Vond het wel erg jammer dat er gekozen werd voor het persoonlijk voordeel en snap het ook oprecht niet. Je geeft de mol zijn koffer terug waar je het hele verdere verloop van het spel last van gaat krijgen voor een onbekend persoonlijk voordeel. De toon wordt hier ook meteen mee gezet bij je mede kandidaten.
Je weet niet wat er in de koffer zit, je weet niet wat het voordeel is maar het was een groot voordeel (nog net geen letterlijke vrijstelling maar het kwam er wel dicht bij). Het is een spel, je wilt in het spel blijven.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Laatst online: 19:42
[...]
Nou… wij, als kijkers, hadden een beetje een idee wat er in zou kunnen zitten, maar de deelnemers natuurlijk helemaal niet. En ze kunnen zichzelf nu vast wel voor hun kop slaan, maar ja, in die situatie, aflevering 1, waar het vaak een crapshoot is, daar wil je als deelnemer elk voordeeltje dat je kan krijgen. Gemold wordt er toch wel! En als de mol echt tijdens de vragen naar boven is gerend, dan is dat wel gaaf (ik zie het filmpje van de voorbereiding al voor me: iemand die de hele dag trappen aan het lopen is).
Daarnaast… denk ik dat als de mol z’n koffertje nu niet had verdiend, er nog best andere mogelijkheden zouden komen.
Ik snap het wel!

Verschil met de NLse en Belgische, is ook dat het lijkt alsof de Belgische Mol altijd veel beter voorbereid is. Die weet veel meer. Dat maakt het leuker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09-05 11:00
Heerlijke aftrap hoor! Die koffer is een hele leuke twist. Hoe bedenk je het om zo'n bordje na te laten maken _O-

Ook opdrachten die niet nodeloos ingewikkeld zijn en ook zonder maar met louter welwillende kandidaten faliekant zouden mislukken, maar toch heel erg leuk zijn. Dat is en blijft gewoon een heel sterk punt van De Mol.
Wat ik alleen wel apart vond is dat de thaiboksopdracht en de opdracht op de floating market 2 op zichzelf staande opdrachten waren. Normaal als de groep zo gesplitst wordt heeft de ene opdracht altijd invloed op de andere en dat aspect miste ik nu. Vond ik toch jammer, ondanks dat ik de opdrachten op zichzelf wel leuk vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@scrappy.doo ik ga nog eens kijken. Heb wel die app daar vandaan voor mijn telefoon, maar heb nog een week om even rustig te zoeken voor de shield. Denk dat het ook wel via usb stick moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Arunia schreef op maandag 24 maart 2025 @ 08:48:
@scrappy.doo ik ga nog eens kijken. Heb wel die app daar vandaan voor mijn telefoon, maar heb nog een week om even rustig te zoeken voor de shield. Denk dat het ook wel via usb stick moet lukken.
Ik heb de GoPlay app wel op mijn Shield TV staan en ik heb daar niets bijzonders voor moeten doen. Wel vanuit België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Admiral Freebee schreef op maandag 24 maart 2025 @ 08:55:
[...]

Ik heb de GoPlay app wel op mijn Shield TV staan en ik heb daar niets bijzonders voor moeten doen. Wel vanuit België.
Zit zelf niet in België, dus moet daar wat moeilijker voor doen. Maar komt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heerlijke aflevering; die mondstukjes met dat boksen waren echt een hilarische twist. Weinig invloed op de opdracht, maar echt: wie verzint zoiets, prachtig!

Live kijken ging niet vanzelf trouwens. APK downloaden, account met een Belgische GSM verifiëren lukte uiteraard niet, dus via VPN connectie maken. Met de VPN actief kon ik weer niet chromecasten, dus na het afspelen van de livestream op mijn telefoon VPN verbinding verbreken en alsnog streamen..

tldr; het werkt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Met de poll lijkt iets mis te zijn dus die moet ik straks even opnieuw maken.

Edit: het lijkt er op dat de antwoorden wel geregistreerd worden maar dat de afbeelding niet correct laadt op het forum. Ik heb een bugreport aangemaakt: Admiral Freebee in "Bootz poll creator resultaten worden niet geüpdated"

[ Voor 62% gewijzigd door Admiral Freebee op 24-03-2025 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:00
ChrisM schreef op maandag 24 maart 2025 @ 08:32:
[...]

Verschil met de NLse en Belgische, is ook dat het lijkt alsof de Belgische Mol altijd veel beter voorbereid is. Die weet veel meer. Dat maakt het leuker!
Ook zonder die voorbereiding werkt het. In Vietnam werd de Mol pas gekozen na de eerste opdracht en op de Canarische eilanden moest er een nieuwe mol worden gezocht omdat die opgaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Vld1989 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 08:42:
Heerlijke aftrap hoor! Die koffer is een hele leuke twist. Hoe bedenk je het om zo'n bordje na te laten maken _O-

Ook opdrachten die niet nodeloos ingewikkeld zijn en ook zonder maar met louter welwillende kandidaten faliekant zouden mislukken, maar toch heel erg leuk zijn. Dat is en blijft gewoon een heel sterk punt van De Mol.
Wat ik alleen wel apart vond is dat de thaiboksopdracht en de opdracht op de floating market 2 op zichzelf staande opdrachten waren. Normaal als de groep zo gesplitst wordt heeft de ene opdracht altijd invloed op de andere en dat aspect miste ik nu. Vond ik toch jammer, ondanks dat ik de opdrachten op zichzelf wel leuk vond.
Ja nu je het zegt, het waren echt 2 kleinere gelijktijdige opdrachten, die niets met elkaar te maken hadden. Op zich inderdaad wel apart, normaal hebben die wel ergens weer een connectie (anders dan: in hetzelfde land 8)7 ). Vond het op zich ook niet echt storend, beiden waren te klein voor een grotere groep. Maar het lijkt alsof ze iets anders wilden doen maar dat niet mochten. En/of dat 1 van deze opdrachten eigenlijk voor later bedoelt was, maar omdat daar iets wijzigde dat ze het naar voren hebben gehaald of zoiets. De markt opdracht hadden ze ook met 2 boten kunnen doen, was die ook leuk geweest (misschien nog wel leuker omdat je dan niet alleen in je eigen boot zit te kloten maar ook nog wilt kijken wat die anderen in die andere boot dan doen). De kickbox opdracht zie ik niet zo snel een variant met meer mensen. Meer rondes is meer van hetzelfde.
mrwolf schreef op maandag 24 maart 2025 @ 09:24:
Heerlijke aflevering; die mondstukjes met dat boksen waren echt een hilarische twist. Weinig invloed op de opdracht, maar echt: wie verzint zoiets, prachtig!
Ja true die was echt grappig. Die ene piste volgens mij echt zowat in z'n broek van het lachen toen die erachter kwam. Die Alexis was dat geloof ik. Supergrappig.
Live kijken ging niet vanzelf trouwens. APK downloaden, account met een Belgische GSM verifiëren lukte uiteraard niet, dus via VPN connectie maken. Met de VPN actief kon ik weer niet chromecasten, dus na het afspelen van de livestream op mijn telefoon VPN verbinding verbreken en alsnog streamen..

tldr; het werkt wel
Oh op m'n iPad gewoon via de browser instant connectie, geen gezeur, nu woon ik in Limburg dat is wel bijna BE natuurlijk :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

ChrisM schreef op maandag 24 maart 2025 @ 08:32:
Nah nee hoor, in een normaal seizoen is de NL mol ook heel goed voorbereidt. Toevallig dit seizoen minder omdat de mol pas gekozen werd bij de bestemming, dus dan heb je logischerwijs gewoon minder tijd om heel doordacht te mollen dan wordt het al snel wat "platter". Dat heeft BE ook weleens gehad trouwens.

Het is nu vooral de twist met die koffer waardoor er echt attributen zijn die de mol kan gebruiken. Wel weer tof, zoals het nu lijkt in ieder geval, dat de productie dat koffertje wel meezeult maar dat de mol het wel echt zelf moet doen. Zou het ook wel jammer vinden als de productie dat bordje opgehangen heeft. De mol krijgt de opdrachten al van te voren te horen dus heeft goed de tijd om te kunnen denken hoe je daar kunt mollen, vooral bij "groepjes" opdrachten is dat wel cruciaal dat je per groepje ook goed kunt bedenken wat je zo kunnen doen, of hoe je jezelf bij de juiste groep geplaatst krijgt. Daar komen nu wat attributen bij (ik hoop hooguit 1 per aflevering dat de mol dus ook echt moest bedenken bij welke opdracht je dan leuk iets kunt inzetten). We gaan het zien natuurlijk maar voorlopig erg leuke twist.

Ik heb wel het idee dat er in BE meer contact met de mol is, dat Gilles vaker even bij de mol op de kamer gaat zitten (maar dat ook via montage de indruk wekken). Al zei Rik volgens mij in een interview in NL dat hij dit seizoen zo leuk vond dat ie wat meer contact met de mol had.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Admiral Freebee schreef op maandag 24 maart 2025 @ 09:45:
Met de poll lijkt iets mis te zijn dus die moet ik straks even opnieuw maken.

Edit: het lijkt er op dat de antwoorden wel geregistreerd worden maar dat de afbeelding niet correct laadt op het forum. Ik heb een bugreport aangemaakt: Admiral Freebee in "Bootz poll creator resultaten worden niet geüpdated"
Maakt niet uit, heb toch echt geen flauw benul :+ :o

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:57
Vol goede moed zonet NL Ziet en NPO Start opgestart zodat we vanuit Nederland kunnen kijken, maar helaas...

Dan maar de laptop en goplay erbij pakken...?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 12:07
Richh schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:24:
Vol goede moed zonet NL Ziet en NPO Start opgestart zodat we vanuit Nederland kunnen kijken, maar helaas...

Dan maar de laptop en goplay erbij pakken...?
Je kan het ook live kijken via NL Ziet. Of vandaag op NPO1 8)7 8)7 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/El3xo6oaexiqQLKdePOdLqdytIo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v6A5SyWZodx3pueHXH60bJLY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:47

Quad

Doof

La1974 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:31:
[...]

[Afbeelding]
Ik kreeg de notificatie van NLZiet. Maar openen lukte niet, de aflevering is niet zichtbaar..

Edit: Diverse sites melden vanaf 20:00, maar dat is niet het geval lijkt wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Quad op 24-03-2025 21:02 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
Nee helaas nog niet... Maar de goplay site werkt nog steeds vanaf nl.

Man wat een briljante vondst weer die koffer.
spoiler:
Had wel erg jammer geweest als ze die niet door hadden gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Inmiddels ook samen met mijn vrouw kunnen zien. We hebben genoten van deze aflevering!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:57
La1974 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:31:
[...]

[Afbeelding]
Nou blijkbaar beide niet dus haha :P het staat idd op internet, maar dat blijkt dus niet te werken.
Voor live heb je een duurder abo nodig volgens mij..

Maar gelukkig doet de site van goplay gewoon casten zonder gezeik vanuit Nederland d:)b

Leuke aflevering weer!

[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 24-03-2025 22:00 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:31
Ondertussen staat die wel in de npo app. En startbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Leuke aflevering.
Ik denk dat de Mol in de bus zat. Welke maakt eigenlijk niet uit. Want je kon de voorste tegenhouden met een verkeerde antwoord.
En bij de tweede opdracht, verwacht ik in het bootje.
Mijn gevoel zegt nu Michèle.
Richh schreef op maandag 24 maart 2025 @ 21:58:

Maar gelukkig doet de site van goplay gewoon casten zonder gezeik vanuit Nederland d:)b

Leuke aflevering weer!
Zo doe ik dat ook. Ik heb hier een ouwe tablet liggen met Chrome erop, en daarmee kan ik alles naar mijn tv casten. Jammer dat het zo moet, maar het werkt.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

https://fb.watch/yy7a3CrYP3/
Het molletje is er ook weer, inclusief wat meme's.
Afbeeldingslocatie: https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/485870621_1081988060630640_2144997199132119557_n.jpg?_nc_cat=108&ccb=1-7&_nc_sid=833d8c&_nc_ohc=3hGsi2E8dVYQ7kNvgHbeLtQ&_nc_oc=AdmrPrRBa3_hwEN6YtRjGVAbDrutZ2TROEMqIZUHm7kMpGj8AiT8F1A6SSUXqTCh6ks&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent-bru2-1.xx&_nc_gid=uOioEU5S7cHhtgwt-d1qyg&oh=00_AYHL0ncsjtQC3WHob2obi3XHBeyYrUG1LEFpyLgg0tfg0A&oe=67E83F8C

Afbeeldingslocatie: https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/486557924_1081988057297307_759332744394398671_n.jpg?_nc_cat=102&ccb=1-7&_nc_sid=833d8c&_nc_ohc=r2EB-BPBUVEQ7kNvgEJJPMq&_nc_oc=Adlh8mPV7Gcy-gflBL9AKD1G5_10bLVUzmRNX_C70DSN-tDmLI4jf5NOnMKXeQ6wYkE&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent-bru2-1.xx&_nc_gid=bYXJaNLqhNtLz6GlbvfpXA&oh=00_AYGSdIGlS4JqZjO0X8-MWl6t9xQbiiw4l8FbaUhlfzuLgw&oe=67E82207

Afbeeldingslocatie: https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/485883801_1081988167297296_298014459426987427_n.jpg?_nc_cat=104&ccb=1-7&_nc_sid=833d8c&_nc_ohc=x3vy4K798RMQ7kNvgEIYf3z&_nc_oc=AdnxndRRzQLMDWW6a7Bh7xZcCcSKRkoqI2COROF49joQoD75V1j7GAYmTi5QQbtIUr4&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent-bru2-1.xx&_nc_gid=66Yb5HEnGldz37UN1-ylUA&oh=00_AYF1G868ib-cBslYK8b1PvW9Ecm69pBzznPCQ-3Xsqknsg&oe=67E83D56

Afbeeldingslocatie: https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/485882690_1081988147297298_142064120439019752_n.jpg?_nc_cat=102&ccb=1-7&_nc_sid=833d8c&_nc_ohc=KlwZgX7OD78Q7kNvgEftHp9&_nc_oc=AdmUSvGX62kWuFYJVUCriPm9CV9YtUywRFc0s0MCi0HjkbxS5vFK6nU1JGN-Mwkdmlg&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent-bru2-1.xx&_nc_gid=-iAdtUR9KBusa0YXejDeYQ&oh=00_AYEj1tewchxvzdh-HmI_PdWnYNyOz-ImwDQ7VxOl0rxK3Q&oe=67E83360

Afbeeldingslocatie: https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/486648862_1081988140630632_8004759323301175257_n.jpg?_nc_cat=101&ccb=1-7&_nc_sid=833d8c&_nc_ohc=kdnejquAJccQ7kNvgHj0Y60&_nc_oc=Adk3qBm5iOs_BfQrrcrcP69f-pzLUarXkBUGQerjOz8VV1Oa6jtysik7M3UXa_tAXLc&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent-bru2-1.xx&_nc_gid=YMW22OdYwwifuz33pBIObQ&oh=00_AYEudn-xfhUagJaCpy15Acnbj02TEye7SuNq6Cf45nL8rQ&oe=67E85097

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
streamnl schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 05:39:
Leuke aflevering.
Ik denk dat de Mol in de bus zat. Welke maakt eigenlijk niet uit. Want je kon de voorste tegenhouden met een verkeerde antwoord.
En bij de tweede opdracht, verwacht ik in het bootje.
Mijn gevoel zegt nu Michèle.

[...]

Zo doe ik dat ook. Ik heb hier een ouwe tablet liggen met Chrome erop, en daarmee kan ik alles naar mijn tv casten. Jammer dat het zo moet, maar het werkt.
Michèlle was die als 3 in de boot toch? Die bij Els de sliertjes gewoon vol achterover gooit. Zie haar zoveel dingen "onnadenkend" doen namelijk. Denk dat ik bij haar blijf om die reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Arunia schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 09:10:
[...]

Michèlle was die als 3 in de boot toch? Die bij Els de sliertjes gewoon vol achterover gooit. Zie haar zoveel dingen "onnadenkend" doen namelijk. Denk dat ik bij haar blijf om die reden.
Maar het was Els toch die de beker van 750 euro feitelijk verspeelde omdat ze niet vertelde welke hobby ze met haar vriend heeft? Die laatste in de boot. Wel fanatiek meedoen maar iets niet vertellen zodat je weet dat dat geld niet binnenkomt?....

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
Crazy D schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 11:34:
[...]

Maar het was Els toch die de beker van 750 euro feitelijk verspeelde omdat ze niet vertelde welke hobby ze met haar vriend heeft? Die laatste in de boot. Wel fanatiek meedoen maar iets niet vertellen zodat je weet dat dat geld niet binnenkomt?....
Ze wilde vertellen over die specifieke hobby maar Michèlle zei dat het niet zo gedetailleerd hoefde en ze door moest gaan naar de volgende hobby. (zit totaal niet in een tunnel :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Crazy D Exact wat @Pendora aan geeft. Michelle riep heel snel dat ze gewoon door moest praten. Terwijl het inderdaad specifiek die hobby was waar de vraag over ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Ja, het kan 2 kanten op,

of Els die pas als allerlaatste die ene hobby opnoemt, en weglaat dat ze dat met haar vriend doet
of Michelle die daar weer overheen walst en afkapt

of allebei zijn ze gewoon enthousiante kandidaten en loopt het per ongeluk toevallig zo :)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lycm3cvPgtcBdbYYyH4Ys09BGHc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/UVz5TW11qcpvVs18YsfWfLKN.jpg?f=user_large

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-05 11:31
Kijkt iemand hier via NL Ziet? Ik kon het gisteren zo snel niet op de app vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:14
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 16:46:
Kijkt iemand hier via NL Ziet? Ik kon het gisteren zo snel niet op de app vinden.
Gisteren kon ik het ook niet vinden, en heb ik het gecast vanaf de Go Play website.
Inmiddels zie ik hem wel bij NLZiet staan

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
[...]

Er is wel een app voor de shield, maar die mag je vanuit nederland niet installeren. Als je een beetje handig bent met ADB en apkmirror dan is het wel te doen. Op apkmirror staat enkel een apkm file, maar dat is niets anders dan een zip waaruit je de base.apk kan pakken.

Gisteravond konden wij hier gewoon live meekijken, zonder VPN.

De aflevering zelf was ook heerlijk. Wat een duidelijke uitleg van de opdrachten. Super fijne graphics die het verloop van het spel goed weergeven en zo kan ik nog wel even doorgaan waarom "De Mol" toch echt een beter programma is dan "Wie is de Mol". Wij hebben vorig seizoen voor het eerst "De Mol" gekeken en zien "Wie is de Mol" nu vooral als een lekker opwarmertje voor het echte werk.

toon volledige bericht
Er staan een hele rij apk bestanden in die package. Moet ik dan de nl hebben, of de hdpi?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Laatst online: 01:30
Nou, de poll heeft me bedankt voor m’n stem op Ruslana, terwijl ik toch echt Els aangetikt heb.

Waarom Els?
- in de bussen
- in de heli
- in de opdracht waar er serieel goed gespeeld moet worden (boot) ipv de opdracht waar er parallel verdiend kan worden (boksen)
- valt qua uiterlijk het minst uit de toon tussen de Thai, kan dus het makkelijkst tussendoor mollen zonder op te vallen.
- het is seizoen 13…. S13… dat leest achterstevoren als 31S… Els.

Is dit een tunnel? Ja, dit is een tunnel 😇

[ Voor 7% gewijzigd door Sebas1979 op 25-03-2025 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Arunia schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 09:10:
[...]

Ik meen van wel.
Het is een bijzondere tante die ik (op dit moment) niet vertrouw.
Dus Mol :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Sebas1979 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 21:39:
Nou, de poll heeft me bedankt voor m’n stem op Ruslana, terwijl ik toch echt Els aangetikt heb.
Ja....... de poll is/was stuque. GOT cached tegenwoordig afbeeldingen waardoor de resultaten niet meer updaten. Ik heb wat met de post geprutst en wellicht wat dingen verder om zeep geholpen :X

Ik denk dat ik er niet onderuit zal kunnen van een nieuwe poll te maken :X

Bij deze de nieuwe poll:

Poll: Wie is de Mol 2025? (na aflevering 1)
Sarah
Pasquino
Hilde
Michele
Rusiana
Jan
Pedro
Alexy
Nimrod
Els
Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406990&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Wil iedereen zo vriendelijk zijn van opnieuw te stemmen? Er waren problemen met de vorige poll en niet alle resultaten zijn correct geregistreerd :/

[ Voor 54% gewijzigd door Admiral Freebee op 25-03-2025 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scrappy.doo
TheFes schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 17:03:
[...]

Er staan een hele rij apk bestanden in die package. Moet ik dan de nl hebben, of de hdpi?
Er is volgens mij ook een base.apk Die is voldoende

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Chrome op mijn tablet had een extra tab geopend
https://www.goplay.be/sto...t-naar-de-mol-is-begonnen
Admiral Freebee schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 21:53:
[...]

Wil iedereen zo vriendelijk zijn van opnieuw te stemmen? Er waren problemen met de vorige poll en niet alle resultaten zijn correct geregistreerd :/
We vergeven het je :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
scrappy.doo schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 22:29:
[...]

Er is volgens mij ook een base.apk Die is voldoende
Kreeg het met alleen de APK niet voor elkaar.
Maar ik heb APKMirror Installer geinstalleerd en daarmee ging het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Tju. Mijn Mol en reserve Mol zijn eruit. Dat zag ik niet aankomen.

Leuke aflevering. Niet speciaal of origineel maar gewoon leuk.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Goed gelachen, op zich wel een goeie tactiek om te observeren en de gedachtegang van nimrod dat hij mogelijk met de fiets als eerste kan aankomen, zou nog t beste zijn, als backup dan nog het plaatje , zodat hij moet zorgen dat zijn koffer mee moet gaan, is wedden op 2 paarden. Dus 2 kansen om te saboteren.
Nimrod toch weer een plaats hoger op de verdachtenlijst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Heerlijke aflevering. En je voelt de pijn van Russiana bijna.. En die verrekte molkoffer hè.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runner15
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:45
Blijf toch op Els, hoewel Pedro ook verdacht is: als eerste klaar bij de puzzel en snel naar de molkoffer zou kunnen... En hij wist vervolgens veel landen.

Leuker aflevering! Mooie shots ook bij die drakentoren. Dat goed in elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn014
Runner15 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 23:45:

Leuker aflevering! Mooie shots ook bij die drakentoren. Dat goed in elkaar.
Er zat weer een droneshot in dat zo uit een marvelfilm kwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Chillz schreef op zondag 23 maart 2025 @ 21:36:
[...]

Ik hoop niet dat Hilde de Mol is,
Want dan lag het er deze aflevering wel erg dik bovenop
Het zou nu weer goed kunnen,
en dat hoop ik nog steeds niet...
Ik begin ze wat vervelend te vinden.

Voor Rusiana vond ik het wel sneu, dat Hilde zo zat te pushen dat zij door mocht, maar dan zich uiteindelijk niet aan haar woord hield. Je kon van haar gezicht aflezen dat ze het er zwaar mee had. Én dan ook nog eruit bij de eliminatie!
(doet je wel vermoeden dat ze mogelijk nu wel op Hilde heeft ingezet, waardoor de kans minder is dat het Hilde ook is)

Pasquino leek me na afl 1 ook wel een goede optie voor Mol. Maar die is het duidelijk niet. :)

In de trein had degene die als 8e door de eerste deur ging natuurlijk de meeste tijd om even rustig kaartjes in zijn/haar koffer te wisselen. Want die zou weten dat er niemand meer achteraan zou komen. Dus minder kans op ontdekking.
Was dat Jan? (want die vind ik dan verder weer heel onverdacht..)

[ Voor 20% gewijzigd door Chillz op 31-03-2025 09:13 ]

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Hilde had ook heel simpel kunnen zeggen, ga jij dan maar ipv ik.
Maar ze wilde wat dan ook rusiana overtuigen dat ze zelf wilde gaan...
Als ze zo met haar kinderen in de praktijk doet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn014
masauri schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:41:
Al verschillende keren gedacht: " en dat is een psychiater?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Chillz schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:10:
In de trein had degene die als 8e door de eerste deur ging natuurlijk de meeste tijd om even rustig kaartjes in zijn/haar koffer te wisselen. Want die zou weten dat er niemand meer achteraan zou komen. Dus minder kans op ontdekking.
Was dat Jan? (want die vind ik dan verder weer heel onverdacht..)
Ja, eens. Wie het was weet ik even niet, mijn hond heeft een uur lopen blaffen 8)7 Maar die laatste kon inderdaad wel het veiligste z'n ding doen.
masauri schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:41:
Het is een TV spelletje he....

Ik snapte de mindfuck aan het einde even niet helemaal. Hilde opende haar koffer met 800 erin, en dacht oh ik zit dus flink goed met mijn mol. Maar toen kwam Gilles er overheen "we hebben de molkoffer nog". Maar de mol kon enkel het bedrag in zijn eigen koffer aanpassen, was de mindfuck dan: Hilde dacht dat de koffer van de mol niet bij die 4 van haar zit (immers, 1700-800 is minder dan 1000, en dat is dan ook nog eens verdeelt over 3 koffers)? En dus dat het nog steeds kan, als de mol de 1000 verwisselde voor 100.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:30
Sowieso was dit wel een heel opvallend beeld (te opvallend misschien).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qr7sg_OFKfiBuml4sCbh3VNGrLE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tpYpllakwXHDpmJ5LKjy0y89.jpg?f=fotoalbum_large
Nimrod is net te laat om de 8ste plek te nemen in de volgende wagon (kan expres zijn timing zijn), maar mag als 9e wel fietsen. Tijd zat om van bordje te wisselen en als hij zijn race wint blokkeert alles wat de 8 andere kandidaten in de wagons konden klaarspelen. Als hij eerst is krijgt hij het aanbod om zijn koffertje te openen en is elk bedrag dat geen 1000 euro is goed om aan de kijker te laten zien dat hij de mol niet is, en sowieso geen geld in de groepspot.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:30
Crazy D schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:56:
[...]
Ik snapte de mindfuck aan het einde even niet helemaal. Hilde opende haar koffer met 800 erin, en dacht oh ik zit dus flink goed met mijn mol. Maar toen kwam Gilles er overheen "we hebben de molkoffer nog". Maar de mol kon enkel het bedrag in zijn eigen koffer aanpassen, was de mindfuck dan: Hilde dacht dat de koffer van de mol niet bij die 4 van haar zit (immers, 1700-800 is minder dan 1000, en dat is dan ook nog eens verdeelt over 3 koffers)? En dus dat het nog steeds kan, als de mol de 1000 verwisselde voor 100.
Het was mijn conclusie ook meteen: de 4 personen van de koffertjes konden onmogelijk de mol zijn. Maar het zou nogal knullig zijn om in de 2e aflevering 4 kandidaten te schrappen als potentiële mol, dus krijg je de tip dat je niet zo snel die conclusie mag trekken. Misschien wel als de mol geen kans heeft gehad om de bordjes te wisselen, misschien niet als de mol wel kans gehad heeft. De 8e of de 9e plek waren in ieder geval de beste plekken om veilig bordjes te kunnen wisselen.

Nog een bedenking: zou de vorige aflevering eigenlijk niet een doorstoken kaart zijn geweest? Wat als de molkoffer niet in het spel gezeten had, dan had Hilde nu effectief wel 3 kandidaten kunnen schrappen. Lijkt mij nogal een potentieel onevenwichtige situatie.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Dus eigenlijk is Pasquino de enige die echt geen mogelijkheid had om met de inhoud van een koffertje te foefelen dat bij Gilles terecht zou komen.

Maar we hebben er niks aan om dat te weten, aangezien we weten dat Pasquino zeker niet de mol is...

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
Malantur schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:06:
[...]

Het was mijn conclusie ook meteen: de 4 personen van de koffertjes konden onmogelijk de mol zijn. Maar het zou nogal knullig zijn om in de 2e aflevering 4 kandidaten te schrappen als potentiële mol, dus krijg je de tip dat je niet zo snel die conclusie mag trekken. Misschien wel als de mol geen kans heeft gehad om de bordjes te wisselen, misschien niet als de mol wel kans gehad heeft. De 8e of de 9e plek waren in ieder geval de beste plekken om veilig bordjes te kunnen wisselen.

Nog een bedenking: zou de vorige aflevering eigenlijk niet een doorstoken kaart zijn geweest? Wat als de molkoffer niet in het spel gezeten had, dan had Hilde nu effectief wel 3 kandidaten kunnen schrappen. Lijkt mij nogal een potentieel onevenwichtige situatie.
Of was het totaal bedrag van de 4 koffers niet verteld. Dan had Hilde alleen de keuze ga je voor de groep of ga je voor jezelf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ditbenik89
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-05 12:46
Ik snap niet helemaal dat in de koffer mogen kijken zo'n groot voordeel is hier.
Bij het begin van de serie lijkt mij het devies spreiden, spreiden, spreiden tot je meer afleveringen meegemaakt hebt zodat je een beter idee hebt wie de mol zou kunnen zijn. Het zou me dan weinig zeggen of ik als 2e of als 8e door ben naar de volgende aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ditbenik89 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:13:
Ik snap niet helemaal dat in de koffer mogen kijken zo'n groot voordeel is hier.
Bij het begin van de serie lijkt mij het devies spreiden, spreiden, spreiden tot je meer afleveringen meegemaakt hebt zodat je een beter idee hebt wie de mol zou kunnen zijn. Het zou me dan weinig zeggen of ik als 2e of als 8e door ben naar de volgende aflevering.
Precies dat dacht ik gisteren ook. Als jij hebt ingezet op 4 mensen in je allereerste test, dan zegt dat helemaal niks. De toegevoegde waarde van kijken is nul, maar ik snap wel de aantrekkingskracht als je daar eenmaal zit en een keus hebt. Het is ook niet alsof er 5000 euro op het spel stond, dus de impact voor de pot is niet zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ditbenik89 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:13:
Nou als je 100 of 200 in je koffer hebt, weet je dus dat je sowieso heel fout zit. En met 800 of 900 weet je dat je flink goed zit. Misschien is groot voordeel wat overdreven, maar een voordeel lijkt het me wel.
Het was me alleen niet helemaal duidelijk of dit de ranking was (dus 100 had rood scherm geweest) want het lullige is dat een groen scherm niet per se is dat je helemaal goed zit, er zijn genoeg vragen die je goed kunt hebben omdat je 'zit' op iemand die toevallig 2 x in een groepje met de mol was en jij het snelste was met de test. Zit je op de verkeerde mol maar zit je misschien alsnog best goed in de ranking, als de rest slechter is :)
mrwolf schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:21:
[...]

Precies dat dacht ik gisteren ook. Als jij hebt ingezet op 4 mensen in je allereerste test, dan zegt dat helemaal niks. De toegevoegde waarde van kijken is nul, maar ik snap wel de aantrekkingskracht als je daar eenmaal zit en een keus hebt. Het is ook niet alsof er 5000 euro op het spel stond, dus de impact voor de pot is niet zo groot.
Als je op 4 mensen zit en je score is 200 weet je dat je kut zit, en is die 800 weet je dat je die 4 in het oog moet houden :)
Malantur schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:06:
[...]

Nu ik er nog eens over denk snap ik m iets beter. De Mol kon dus zijn waarde wijzigen. Maar, stel dat de mol dat niet had gedaan, en het totaal van de andere 3 koffers was 1000+900+800 = 2700 geweest, dan had je zeker geweten dat de mol erbij zit. Maar met alle andere bedragen kun je volgens mij op verschillende manieren bereiken. En dus ook, dat je het niet zeker weet.... Nu was het een stuk lager waardoor de mol er onmogelijk bij kan zitten (uitgaande van 1000 voor de koffer). Nou ja, in het ergste geval had ze nu inderdaad 3 kandidaten kunnen afstrepen. Is dat heel erg? Voor mij niet, dat maakt niet dat ik het spel leuker of minder leuk vind. 1 kandidaat die dat weet (en dat echt niet gaat delen !), 3 zeker niet, dan zijn er nog 6 over (er vanuit gaande dat ze zelf de mol niet is). Lijkt mij voor het spel geen enkel probleem. Over een paar afleveringen zijn er sowieso nog maar 6 mensen in het spel...

En ik geloof niet dat het fake is, ik geloof nooit dat ze gaan doen alsof die koffer er was en alsof de mol die waarde heeft kunnen wijzigen. Het is natuurlijk al vals spel omdat de mol weet wat er gaat komen en heeft kunnen voorbereiden, als ze dan ook nog gaan liegen als spelleiding vind ik dat wel echt een domper, daar geloof ik echt niet in.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Crazy D dat hoeft niet per definitie te zijn dat je heel goed zit.
Ik verwacht namelijk dat het bedrag gebaseerd is op wie de vragen het best beantwoord, echter, als Hilde 10 uit 20 goed heeft, en de rest heeft het slechter gemaakt, dan kan je wel goed denken te zitten, maar evengoed fout. Met name door vragen als: De mol zat in welk busje? Blauw, rood of niet.

Veel informatie is leuk, maar het kan je evengoed op een compleet verkeerd spoor zetten.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Quad schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:51:
@Crazy D dat hoeft niet per definitie te zijn dat je heel goed zit.
Ik verwacht namelijk dat het bedrag gebaseerd is op wie de vragen het best beantwoord, echter, als Hilde 10 uit 20 goed heeft, en de rest heeft het slechter gemaakt, dan kan je wel goed denken te zitten, maar evengoed fout. Met name door vragen als: De mol zat in welk busje? Blauw, rood of niet.

Veel informatie is leuk, maar het kan je evengoed op een compleet verkeerd spoor zetten.
Klopt, daarom zei ook, een groen scherm zegt op zich niet dat je goed zit, alleen dat je 'beter' zat dan de rest. Je kunt idd straal op de verkeerde mol zitten en toch heel veel vragen goed hebben doordat diegene toevallig steeds bij de mol was. En als het geslacht dan ook nog eens klopt... Maar goed, andersom zegt een bedrag van zeg onder de 400 in ieder geval dat je echt slecht bezig bent :+ Dus misschien is het bedrag uit je koffer weten nuttig in het kader van "zit ik superslecht of redelijk ok". Maar goed, ook dan is het alsnog wel nuttige info :)

Exact expert nodig?

Pagina: 1 2 3 Laatste