Bij moltalk zat inderdaad de mol van het eerste streaming seizoen in het publiek. Splinter ging daar even op in. Dus als je de streaming editie nog niet gezien had was dit wel een flinke spoiler.Okasha schreef op zondag 26 januari 2025 @ 07:08:
Mijn schoonzusje zegt dat in het streaming seizoen van afgelopen zomer Splinter verklapt wie de mol is van dit seizoen wanneer ze twee gast is in de studio. Klopt dat? Hebben jullie dat streaming seizoen gekeken?
Eens. Ze had supermakkelijk net als de rest niks kunnen ophalen. 2 x afgeschoten worden is totaal niet vreemd. Die andere 2 komen daar gewoon mee weg. Tenzij dit dan een "ik moet vertrouwen winnen" actie is, maar in een opdracht waarin de 2 andere diverse keren geraakt worden, was zelfs maar 1 keer geraakt worden prima te verdedigen. Dus, geen mol. Ik denk wel dat de mol het spookhuis in wilde, want behalve die ene vraag die dan 500 euro kostte, heb je als mol niets aan die info. En bevraagd te worden is wellicht als deelnemer interessant, om verwarring en verdenking te zaaien, maar heb je ook niets aan als mol. En aangezien Nora het niet is, zijn er nog 2 over...Pinobigbird schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 22:22:
Nora haalt in het spookhuis in haar eentje €1000 op. Er kijkt niemand mee, dus hier mollen is echt heel makkelijk. Ik schrijf Nora af.
En als je het streaming seizoen nog niet gezien hebt, maar wel zo'n molloot bent dat je Moltalk kijkt, dan vraag je er gewoon een beetje om

Overigens weer gewoon superleuke aflevering. Die ijsjes was ook lachen, leuke twist van dat spelletje spelen en dan aan het einde "oh ja, als wij er langer over hadden gedaan, was er meer geld verdient, tjah helemaal niet aan gedacht,. Maar ik heb nu wel een joker"
Exact expert nodig?
Willen jullie (in een spoiler tag) melden wie er werd gemeld?peto84 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 11:26:
[...]
Bij moltalk zat inderdaad de mol van het eerste streaming seizoen in het publiek. Splinter ging daar even op in. Dus als je de streaming editie nog niet gezien had was dit wel een flinke spoiler.
Dan ga ik daar meer op letten de komende weken. Ik lig er toch eruit 😅
Dat sloeg natuurlijk nergens op aangezien de deelnemers aan snakes en ladders 0,0 invloed hebben op de uitkomst. De dobbelsteen bepaald hoe snel het spel ten einde is.Overigens weer gewoon superleuke aflevering. Die ijsjes was ook lachen, leuke twist van dat spelletje spelen en dan aan het einde "oh ja, als wij er langer over hadden gedaan, was er meer geld verdient, tjah helemaal niet aan gedacht,. Maar ik heb nu wel een joker"En ook de manier van de test... heerlijk!
Maar verder mee eens, leuke aflevering. Wel jammer dat Ray er uit is. Smaakmaker! En die irritante Sam zit er nog in
Do { Ping } while ( LOL )
Volgens mij zijn ze via de snakes en ladders een deel terug gegaan. Om daar vervolgens weer gekleurde flessen/ballonnen te verdienen.Shadow_Agent schreef op zondag 26 januari 2025 @ 12:57:
[...]
Dat sloeg natuurlijk nergens op aangezien de deelnemers aan snakes en ladders 0,0 invloed hebben op de uitkomst. De dobbelsteen bepaald hoe snel het spel ten einde is.
Maar verder mee eens, leuke aflevering. Wel jammer dat Ray er uit is. Smaakmaker! En die irritante Sam zit er nog in
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Dat kan inderdaad maar daar heb je geen invloed op als speler van het spel.TheKerremenke schreef op zondag 26 januari 2025 @ 13:12:
[...]
Volgens mij zijn ze via de snakes en ladders een deel terug gegaan. Om daar vervolgens weer gekleurde flessen/ballonnen te verdienen.
De mol zat 100% in het spookhuis.ik lig al uit de poule inmiddels maar zou nu 100% op Nora inzetten als Mol
Edit: lees dat ze 1000 euro gepakt heeft, totaal onnodig dus Nora is de mol niet. Bridget it is dan

[ Voor 11% gewijzigd door Shadow_Agent op 27-01-2025 19:35 ]
Natuurlijk heb je dat wel. Langer nadenken over de vragen, langzamer gooien, wachten met gooien... je kan hier juist enorm vertragen!Shadow_Agent schreef op zondag 26 januari 2025 @ 12:57:
[...]
Dat sloeg natuurlijk nergens op aangezien de deelnemers aan snakes en ladders 0,0 invloed hebben op de uitkomst. De dobbelsteen bepaald hoe snel het spel ten einde is.
Ik ga nu maar op Stijn dan ofzo. Op basis van het taalgebruik van de mol.
I have stability. The ability to stab.
Als je nu al uit de poule ligt dan weet ik niet of ik jouw keuze ga volgenShadow_Agent schreef op zondag 26 januari 2025 @ 13:41:
[...]
Dat kan inderdaad maar daar heb je geen invloed op als speler van het spel.
De mol zat 100% in het spookhuis.ik lig al uit de poule inmiddels maar zou nu 100% op Nora inzetten als Mol
jeroenkb schreef op zondag 26 januari 2025 @ 15:25:
[...]
Als je nu al uit de poule ligt dan weet ik niet of ik jouw keuze ga volgen

That hurts
Maar hoe beïnvloed je dat je op zo'n vakje komt?TheKerremenke schreef op zondag 26 januari 2025 @ 13:12:
[...]
Volgens mij zijn ze via de snakes en ladders een deel terug gegaan. Om daar vervolgens weer gekleurde flessen/ballonnen te verdienen.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Dat was ook raar ze zeiden steeds als ik dat wist had ik dat gedaan.LordSinclair schreef op zondag 26 januari 2025 @ 16:51:
[...]
Maar hoe beïnvloed je dat je op zo'n vakje komt?
Maar het is alleen dobbelstenen gooien en kijken waar je beland. Er zit geen keuze in het is alleen dobbelstenen gooien...
Het enige wat de mol bij het spel kon doen, was vragen fout beantwoorden.
Alleen kon de mol ook weinig ijs maken, ballen niet vangen, niet 2 of 3 maar 1 kleuren mengen, of erg langzaam uitdelen.
Er zijn in dit spel heel veel manieren om te mollen.
Alleen kon de mol ook weinig ijs maken, ballen niet vangen, niet 2 of 3 maar 1 kleuren mengen, of erg langzaam uitdelen.
Er zijn in dit spel heel veel manieren om te mollen.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ze konden langzamer gooien toch
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Misschien dat ze nog de keuze hadden om het aantal stappen terug of voorruit te zetten? Maar heel duidelijk kwam dit niet naar voren.Joostje123 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 16:56:
[...]
Dat was ook raar ze zeiden steeds als ik dat wist had ik dat gedaan.
Maar het is alleen dobbelstenen gooien en kijken waar je beland. Er zit geen keuze in het is alleen dobbelstenen gooien...
die indruk had ik ook, maar inderdaad niet duidelijk of het ook zo wasVantageR schreef op zondag 26 januari 2025 @ 18:22:
[...]
Misschien dat ze nog de keuze hadden om het aantal stappen terug of voorruit te zetten? Maar heel duidelijk kwam dit niet naar voren.
Het leek soms wel, of dat je een richting kon kiezen.
Exact expert nodig?
Dus, toch gelijk helaas, Ray is een toffe vent! Maar goed, ik heb toch al 0 punten doordat ik vol op Teun zatChUcKiE schreef op maandag 30 december 2024 @ 22:40:
Ik heb bijna het idee dat Ray er heel snel afvalt, puur vanuit zijn houding hoe hij er zit en wat/hoe hij vertelt. Hij lijkt ook afwezig en niet echt mee te doen in het het gesprek waar anderen wel samen vertellen
Ray vertelde voor de test dat hij redelijk zeker van zijn zaak was. Denk dat dat gewoon dom was door op 1 of 2 mensen te gaan
Roos gaf aan dat ze nog veel ging spreiden
Sam ging op 2 personen Bridget en Sophie. Gezien die er nog in zit zou je zeggen 1 van die 3
Sam ging op 2 personen Bridget en Sophie. Gezien die er nog in zit zou je zeggen 1 van die 3
Volgens mij is regel 1 toch wel al jaren lang dat je zeker tot aflevering 5 ofzo moet spreiden (maar ik denk zelfs wel langer), zeker omdat er altijd wel 1 is die dat niet doet. Ieder jaar weer dezelfde reden dat mensen afvallen.Crysania schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:19:
Ray vertelde voor de test dat hij redelijk zeker van zijn zaak was. Denk dat dat gewoon dom was door op 1 of 2 mensen te gaan
Freek Bartels heeft nota bene de finale gehaald zonder op de goede mol te zitten (speelt mee dat hij als mol degene had die veel opdrachten samen deed met de echte mol, maar dan nog is het wel enigszins indicatief)
het feit dat ze dat uitzenden doet mij dan juist vermoeden van nietCrysania schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:19:
[ Voor 14% gewijzigd door Wyke op 27-01-2025 09:42 ]
Vaak vliegen mensen eruit op basis van één vraag meer fout of 3 seconden sneller ingevulde test. Dus zou niet met zekerheid zeggen dat ofwel Bridget danwel Sophie de mol is op basis van de verdenking van Sam.Crysania schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:19:
Ray was natuurlijk ook sowieso een van de meest langzame
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Wat deed de Mol tijdens de leugendetector test.
Spookhuis: Nora, Stijn, Bridget
Interviewen: Sophie, Ray
Geintervied worden: Sam, Roos, Maaike
https://untappd.com/user/OzzBier
Jochem van Gelder hetzelfde. Die heeft nooit op de goede gezeten. Pas toen zijn verdachte als laatste afvaller eruit ging, ging er een lampje branden.Wyke schreef op maandag 27 januari 2025 @ 09:37:
[...]
Freek Bartels heeft nota bene de finale gehaald zonder op de goede mol te zitten (speelt mee dat hij als mol degene had die veel opdrachten samen deed met de echte mol, maar dan nog is het wel enigszins indicatief)
En bij de Belgische variant, was er een serie waarin beide finalisten pas in de laatste minuten voor de test bedachten dat de mol misschien wel de mol was. Tot dat moment was er in de gehele serie nooit zijn naam ingevuld bij de vraag "wie is de mol?".
Ja maar vergeet niet dat bij vragen als "in welke groep zat de mol" je natuurlijk nog steeds kans het het juiste antwoord te geven waardoor je alsnog superver kunt komen. En volgens mij herinner ik me dat seizoen en waren het destijds best veel opdrachten met 2 groepjes. Al meen ik me ook te herinneren dat de mol toen een keer in het begin is genoemd, en daarna juist niet meer. Maar goed, daar staat tegenover de seizoenen dat er al bij een paar tests de juiste mol is gekozen.Pendora schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:25:
[...]
Jochem van Gelder hetzelfde. Die heeft nooit op de goede gezeten. Pas toen zijn verdachte als laatste afvaller eruit ging, ging er een lampje branden.
En bij de Belgische variant, was er een serie waarin beide finalisten pas in de laatste minuten voor de test bedachten dat de mol misschien wel de mol was. Tot dat moment was er in de gehele serie nooit zijn naam ingevuld bij de vraag "wie is de mol?".
Exact expert nodig?
Tjah de enige plek waar je echt geld uit de pot kon spelen is in het spookhuis, want dus enkel Stijn en Bridget hebben gedaan. Of eventueel bij de leugendetector, er was iig 1 vraag die 500 euro kostte. En die hebben ze niet gesteld. Als geïnterviewde kan je wel verwarring schoppen maar daar heb je als mol dan weer weinig aan, je speelt er geen geld mee uit de pot.OzzieMann schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:21:
Wat deed de Mol tijdens de leugendetector test.
Van Sophie kun je nog zeggen, dat ze het misschien te spannend vond om die vraag van 500 euro te kiezen met Ray er zo direct bij (die zelf al zei, hey dit zijn feitelijk dezelfde vragen en die zijn gratis) maar voor Nora zie ik echt geen enkel excuus om niet minimaal 1 x afgeknald te worden.... Dus, moeten het gewoon Stijn of Bridget zijn.
Stijn was toch met Ray bij de test, en liep wat te vertragen? De mol gaat toch niet naar huis dus voor hem maakte dat niets uit. En Ray deed lekker helemaal niets

Exact expert nodig?
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 23:18
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Ik heb gelukkig mijn punten op een andere gezet, aangezien Ray echt de mol niet kon zijn en dan kan het ook zo een keer misgaan.Crazy D schreef op maandag 27 januari 2025 @ 13:11:
[...]
Tjah de enige plek waar je echt geld uit de pot kon spelen is in het spookhuis, want dus enkel Stijn en Bridget hebben gedaan. Of eventueel bij de leugendetector, er was iig 1 vraag die 500 euro kostte. En die hebben ze niet gesteld. Als geïnterviewde kan je wel verwarring schoppen maar daar heb je als mol dan weer weinig aan, je speelt er geen geld mee uit de pot.
Van Sophie kun je nog zeggen, dat ze het misschien te spannend vond om die vraag van 500 euro te kiezen met Ray er zo direct bij (die zelf al zei, hey dit zijn feitelijk dezelfde vragen en die zijn gratis) maar voor Nora zie ik echt geen enkel excuus om niet minimaal 1 x afgeknald te worden.... Dus, moeten het gewoon Stijn of Bridget zijn.
Stijn was toch met Ray bij de test, en liep wat te vertragen? De mol gaat toch niet naar huis dus voor hem maakte dat niets uit. En Ray deed lekker helemaal niets
Maar wie dan nu, want Sophie had ik voor deze aflevering, maar die valt onderhand ook af.
Bridget zou je zeggen op het gebrek aan geld wat ze in de pot brengt, maar ze is volgens mij eerder die onhandige kandidaat die er niks van terecht brengt dan dat ze echt molt.
Kom ik toch eerder bij Stijn. De opdracht wie van de drie was uiteindelijk een mooie kans voor hem om zo geld uit de pot te houden en zelfs jokers te pakken.
In het spookhuis vond hij het allemaal heel eng en dat Ray de opdracht liep te rekken, maakte hem ook niet uit. En kwa audiomomenten komt Stijn denk ik ook het dichtst bij.
Alleen Sam kan ik verder niet peilen, die moeten we ook niet vergeten. Nou ja ik heb wel het gevoel dat je dit seizoen wat makkelijker namen kan wegstrepen.
Hmm goed punt, toch zet ik mijn punten dan maar op Bridget. Als ik ze nog zou hebben

Ja ik zet mijn imaginaire punten nu maar op Stijn. 
De manier hoe hij praat en hoe de mol praat is net iets te overeenkomend, de stopwoordjes enzo. En dat hij bij Ray het helemaal prima vond dat ze niet gingen zoeken naar dingen buiten de kamer, het herrie maken in het spookhuis zoveel keer.. lekker makkelijk scoren.
De manier hoe hij praat en hoe de mol praat is net iets te overeenkomend, de stopwoordjes enzo. En dat hij bij Ray het helemaal prima vond dat ze niet gingen zoeken naar dingen buiten de kamer, het herrie maken in het spookhuis zoveel keer.. lekker makkelijk scoren.
Wel goed punt van Stijn dat ie het prima vond dat Ray niet wilde zoeken en zo, had even gemist dat dat ook nog geld oplevert.
Bij Trust Nobody zitten er 2 op Bridget en 1 op Sam. Als het Bridget is, is het misschien wel een beetje een opvallende mol maar in hun analyse was, naast follow the money, dat ze in de 1e aflevering nog wel een grote waffel had maar nadat de mol gekozen was ze zich wat meer op de achtergrond houdt. Hoeft niets in te houden natuurlijk maar kan...
En Sam, eigenlijk valt die niet zo op. Haalt niet veel uit de pot maar brengt er ook niet zo heel veel in. Maar gaf bv bij snakes en ladders wel wat verkeerde antwoorden (bewust of niet?) waardoor ze bij het ijsschaven in ieder geval niet meer gingen verdienen doordat ze meerdere kleuren gebruiken. En, hoewel het dan misschien niet een hele leuk mol zou zijn als dit zo is: als anderen zo veel geld uit de pot halen (uit het spookhuis bv) moet je dan als mol risico lopen en opvallende dingen doen?
Ik blijf in ieder geval bij Bridget. En als ze toch kandidaat is: wat moet je als mol nog doen, als je zo iemand bij de kandidaten hebt
Bij Trust Nobody zitten er 2 op Bridget en 1 op Sam. Als het Bridget is, is het misschien wel een beetje een opvallende mol maar in hun analyse was, naast follow the money, dat ze in de 1e aflevering nog wel een grote waffel had maar nadat de mol gekozen was ze zich wat meer op de achtergrond houdt. Hoeft niets in te houden natuurlijk maar kan...
En Sam, eigenlijk valt die niet zo op. Haalt niet veel uit de pot maar brengt er ook niet zo heel veel in. Maar gaf bv bij snakes en ladders wel wat verkeerde antwoorden (bewust of niet?) waardoor ze bij het ijsschaven in ieder geval niet meer gingen verdienen doordat ze meerdere kleuren gebruiken. En, hoewel het dan misschien niet een hele leuk mol zou zijn als dit zo is: als anderen zo veel geld uit de pot halen (uit het spookhuis bv) moet je dan als mol risico lopen en opvallende dingen doen?
Ik blijf in ieder geval bij Bridget. En als ze toch kandidaat is: wat moet je als mol nog doen, als je zo iemand bij de kandidaten hebt
Exact expert nodig?
Ik ga Stijn ook steeds meer verdenken. Nora valt af, die heeft 1000 in het spookhuis verdient en is niet geraakt. Een mol zal zeker een paar keer geraakt worden.
Sam verdenk ik niet omdat die aangegeven heeft geen mol te willen zijn. Ik ga er dan ook vanuit dat die het niet is…
Sam verdenk ik niet omdat die aangegeven heeft geen mol te willen zijn. Ik ga er dan ook vanuit dat die het niet is…
Life is what happens while you're busy making other plans
Maar ze 'vergat' en passant nog wel op een paar knoppen te drukken omdat ze niet wachtte tot ze oplichte..frumper schreef op maandag 27 januari 2025 @ 18:32:
Ik ga Stijn ook steeds meer verdenken. Nora valt af, die heeft 1000 in het spookhuis verdient en is niet geraakt. Een mol zal zeker een paar keer geraakt worden.
Ik zet mijn geld op Nora en/of Stijn. Die ook nog toevallig in hetzelfde screenshot in de leader zitten..
Een Mol verdiend wel eens geld uiteraard, maar 1000 euro verdienen is wel erg veel.brombeer21 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 08:01:
[...]
Maar ze 'vergat' en passant nog wel op een paar knoppen te drukken omdat ze niet wachtte tot ze oplichte..
Ik zet mijn geld op Nora en/of Stijn. Die ook nog toevallig in hetzelfde screenshot in de leader zitten..
Oke als er deze week een aflevering komt, waarbij er veel geld uit de pot gehaald kan worden(Door bijv info te winnen wat geld kost ofzo).
Dat weten we uiteraard niet en is goed mogelijk, maar ik vind 1000 euro verdienen voor een Mol wel veel.
Was follow the money al gepost?

Overzicht bijgewerkt na aflevering 4.
Bridget haalt echt veel te weinig binnen. Stijn heeft echter toegeslagen in aflevering 4. Ik denk dat je al vrij zeker kan stellen dat het één van deze twee zijn. De rest verdienen voor een mol veel te veel.

Bridget haalt echt veel te weinig binnen. Stijn heeft echter toegeslagen in aflevering 4. Ik denk dat je al vrij zeker kan stellen dat het één van deze twee zijn. De rest verdienen voor een mol veel te veel.
⏩ PVOutput☀️
Tenzij de mol is mede gedeeld, haal maar gewoon wat geld binnen t/m aflevering 4 of 5. Dan is er een veiling en speel je ”per ongeluk” 2500 uit de pot voor een vrijstelling.Quad schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 08:47:
[Afbeelding]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Dat is altijd zo suf, dan heeft het spel tot die aflevering eigenlijk helemaal geen nut.TheKerremenke schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:00:
[...]
Tenzij de mol is mede gedeeld, haal maar gewoon wat geld binnen t/m aflevering 4 of 5. Dan is er een veiling en speel je ”per ongeluk” 2500 uit de pot voor een vrijstelling.
Vind ik ook…noodgang schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:04:
[...]
Dat is altijd zo suf, dan heeft het spel tot die aflevering eigenlijk helemaal geen nut.

Vorig jaar verdiende mol Anna “zogenaamd” 1500? Euro op de berg met de podcastquiz opdracht. Maar dat bleek toen gewoon nep/gelogen.Quad schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 08:47:
[Afbeelding]
Dus Nora kan nog steeds de Mol zijn, dan was het spookhuis gewoon nep…
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Niet alleen dat, maar ook niet leuk. De mol moet gewoon mollen en niet geld binnen brengen omdat die een paar afleveringen later onbeperkt kan bieden. Vind dat bieden wel lachen (die Belg waardoor ze met -100'en euro's als pot begonnennoodgang schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:04:
[...]
Dat is altijd zo suf, dan heeft het spel tot die aflevering eigenlijk helemaal geen nut.
Exact expert nodig?
Maar Anna riep toen toch hard dat zij alles goed had of zo, maar het was toch niet vanuit "De Mol" dat ze meespeelde alsof zij geld had verdient?vliegnerd schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 09:06:
[...]
Vorig jaar verdiende mol Anna “zogenaamd” 1500? Euro op de berg met de podcastquiz opdracht. Maar dat bleek toen gewoon nep/gelogen.
Dus Nora kan nog steeds de Mol zijn, dan was het spookhuis gewoon nep…
We hebben nu concreet gezien dat ze 250 kregen, -750 vanwege mol A en mol B (Bridhet en Stijn) + 1000 van Nora. Dat kan niet nep zijn...
Exact expert nodig?
Ze noemde echt de antwoorden tijdens de opdracht. Je zag haar een goed antwoord invullen op tablet maar dat bleek dus nep.Crazy D schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 13:46:
[...]
Maar Anna riep toen toch hard dat zij alles goed had of zo, maar het was toch niet vanuit "De Mol" dat ze meespeelde alsof zij geld had verdient?
We hebben nu concreet gezien dat ze 250 kregen, -750 vanwege mol A en mol B (Bridhet en Stijn) + 1000 van Nora. Dat kan niet nep zijn...
Het was gewoon bewust follow the money frustreren van de productie. Met valse beelden.
[ Voor 7% gewijzigd door vliegnerd op 28-01-2025 16:06 ]
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Dit zegt niet zoveel als de mol weet dat er een opdracht aankomt, waar je veel geld kan/gaat kwijtraken.Quad schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 08:47:
[Afbeelding]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Het zou wel grappig zijn als Nora in een van die pakken zat en je later ziet dat ze Bridget en Stijn afschiet.. Maar volgens mij kon je wel redelijk zien dat het lokale mensen waren in die pakken toch?
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Dan is haar molactie gelukt, iedereen gelooft haar vanaf nu.Pinobigbird schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 22:22:
Nora haalt in het spookhuis in haar eentje €1000 op. Er kijkt niemand mee, dus hier mollen is echt heel makkelijk. Ik schrijf Nora af.
Dat Nora nergens van schok zegt mij dat ze redelijk voorbereid was op wat komen ging.
Volgens mij zouden de meeste mensen gespannen zijn bij elke opdracht in WIDM, bij een opdracht in een spookhuis waar je niet weet wat er gebeurt is een schrik-geluidje maken zo gebeurd. Dit ging haar te makkelijk af, doordat ze dus wist wat ze kon verwachten en omdat ze waarschijnlijk ook al wist hoeveel Stijn en Bridget uit de pot hadden gespeeld kon ze de perfecte kandidaat spelen.
Volgens mij zouden de meeste mensen gespannen zijn bij elke opdracht in WIDM, bij een opdracht in een spookhuis waar je niet weet wat er gebeurt is een schrik-geluidje maken zo gebeurd. Dit ging haar te makkelijk af, doordat ze dus wist wat ze kon verwachten en omdat ze waarschijnlijk ook al wist hoeveel Stijn en Bridget uit de pot hadden gespeeld kon ze de perfecte kandidaat spelen.
https://untappd.com/user/OzzBier
Ik zou het een enorm zwaktebod vinden als Nora de mol is en toch 1000 euro ophaalt. Ze zou makkelijk minimaal 1x geraakt kunnen worden zonder enige verdenking. Zelfs als er een geld uit de pot halen actie aan zou komen vind ik dat een mol nooit zo'n bedrag binnen zou moeten halen.
Maar goed, we gaan het zien over een paar weken
Maar goed, we gaan het zien over een paar weken
Lijkt mij ook zeer onwaarschijnljk. Mollen halen geld uit de pot, dat vinden ze leuk en daar doen ze het voor. €1000 in de pot doen om minder verdacht te worden is gewoon een hele vreemde zet.
Niets is wat het lijkt, maar sommige dingen zijn wel zo eenvoudig: de mol wil geen geld in de pot.
Niets is wat het lijkt, maar sommige dingen zijn wel zo eenvoudig: de mol wil geen geld in de pot.
Zou echt een megazwakte bod zijn. Ze had zonder problemen zich minimaal 1 keer kunnen laten afschieten, dan was ze nog steeds de heldin geweest die 4 knoppen had ingedrukt en maar 1 keer afgeschoten....Pat911 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:56:
[...]
Dan is haar molactie gelukt, iedereen gelooft haar vanaf nu.
Natuurlijk kan het, maar ik zou het echt mega mega zwak vinden. Een mol moet gewoon altijd geld uit de pot houden, en helemaaaaaal als de andere 2 het zo slecht gedaan hebben. Als die het goed hadden gedaan (hooguit 1 x raken) zou ik het heel anders zien (maar ook dan had ze zich 1 kunnen laten afschieten want als een ander dat ook doet, is dat dus niet heel raar....).
Exact expert nodig?
Dus jij denkt dat Nora alvast een proefrondje mocht doen?OzzieMann schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 12:09:
Dat Nora nergens van schok zegt mij dat ze redelijk voorbereid was op wat komen ging.
sommige opdrachten hier maken het wel lastig zoals die 4 ijsvrij. Er waren 2 teams en het winnende teams geld kwam in de pot. betekend niet dat dat andere team niets had gedaan terwijl die wel op 0 staan hier. die hadden ook een potentieel geld wat door het spel puur gebaseerd op geluk van Sophie/Sam op het andere team viel.Quad schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 08:47:
[Afbeelding]
Volgens mij doen ze bij de trust nobody podcast daarom ook die mensen wel geld toekennen. Al zou je ook kunnen stellen dat Sam dat geld uit de pot heeft gehouden. Het is ook geen heel betrouwbare methode, maar goed, degenen die ook gewoon 0 euro op hun conto hebben (of - geld) zijn nog altijd meer-mol dan degenen die + geld ophalen...Crysania schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 09:55:
[...]
sommige opdrachten hier maken het wel lastig zoals die 4 ijsvrij. Er waren 2 teams en het winnende teams geld kwam in de pot. betekend niet dat dat andere team niets had gedaan terwijl die wel op 0 staan hier. die hadden ook een potentieel geld wat door het spel puur gebaseerd op geluk van Sophie/Sam op het andere team viel.
Exact expert nodig?
De dobbelsteen heeft dat gedaan, daar kan je Sam niet op afrekenen. Hooguit op het foutief beantwoorden van de vragen.Crazy D schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 15:21:
Al zou je ook kunnen stellen dat Sam dat geld uit de pot heeft gehouden.
In dat spel zit 0,0% tactiek en 100% geluk, tenzij je weet hoe je de dubbelsteen kan manipuleren.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Klinkt als Stijn... alweer.Lanfear89 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 20:34:
"Lekker go with the flow zijn"? Dat klinkt te geforceerd
Sam gaat zonder na te denken voor de duurste kaart, waarmee je het meeste kan verliezen.
⏩ PVOutput☀️
En zal er weer een man uit gaan deze allevering ? haha
Alsik 1 ding weet van yoga is dat de boom fucking moeilijk is om lang vol te houden
3 minuten, allejezus.
Sam moet echt z'n muil houden
Focus SSST.
Sam moet echt z'n muil houden
[ Voor 18% gewijzigd door SmurfLink op 01-02-2025 20:48 ]
De vrouwen zijn verstandig, die gaan op een plat stuk staan. De mannen daarentegen.. lekker hobbelig stukje.
Sam is echt verschrikkelijk irritant. Betweterig gedrag en haalt bloed onder je nagels vandaan. Bah.
Ik hoop dat dit gespeeld is.
Ik hoop dat dit gespeeld is.
⏩ PVOutput☀️
Sam is wel veel in beeld, gaat hij dan eindelijk uit deze week?

Beetje wel. Het is ook wel lastig omdat elke 3 seconden een van de kandidaten een zegje moet doen.
⏩ PVOutput☀️
Ik duim alvast ja. Schijtirritante kwal.Coenen schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 20:50:
Sam is wel veel in beeld, gaat hij dan eindelijk uit deze week?
Ik had ook liever veel meer van die prachtige danseressen in beeld gehad. Zulke mooie kostuumsQuad schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 20:52:
[...]
Beetje wel. Het is ook wel lastig omdat elke 3 seconden een van de kandidaten een zegje moet doen.
Bwahaha heerlijk die interactie tussen de deelopdrachten
[ Voor 8% gewijzigd door Lanfear89 op 01-02-2025 20:57 ]
Ga je al met deze opdracht om op te treden. Nora is gestopt met het oefenen, lekker geld uit de pot houden.
⏩ PVOutput☀️
Ja sinds wanneer kan je doodleuk zeggen "jongens, ik kap ermee ik heb geen zin"?Quad schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 20:56:
Ga je al met deze opdracht om op te treden. Nora is gestopt met het oefenen, lekker geld uit de pot houden.
Kansloos van Nora. Die schrijf ik dus af als mol
Battle.net Spud#2543
- tweakduke
Kan al langerSmurfLink schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 20:57:
[...]
Ja sinds wanneer kan je doodleuk zeggen "jongens, ik kap ermee ik heb geen zin"?
De mol zit ook in de groep die de dans niet doen lijkt mij.
Die is ineens ook helemaal uit beeld verdwenen, ik zou het niet erg vinden als die nu 'wegens redenen' naar huis is.TepelStreeltje schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 20:59:
Kansloos van Nora. Die schrijf ik dus af als mol
Ja dit is wel apart ze is gelijk de rest an de aflevering weg, maar ze is weer terug haha.
[ Voor 19% gewijzigd door Carlos0_0 op 01-02-2025 21:03 ]
Ik had verwacht dat ze alsnog wel mee ging doen, maar dus niet, helemaal gestopt. Waarschijnlijk te bloot ook voor haar.SmurfLink schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 20:57:
[...]
Ja sinds wanneer kan je doodleuk zeggen "jongens, ik kap ermee ik heb geen zin"?
Roos en Sam vielen wel op met deze opdracht. Maar Sophie met haar 'yoga-ervaring' viel bij de yoga-oefening.
⏩ PVOutput☀️
Weer een saaie opdracht. De vorige keer keken we 20 minuten naar hoe mensen karaoke aan het doen waren, vervolgens hoe mensen Sophie, Ray en Stijn moesten bevragen nu naar mensen die beeldhouden… ik vind het nogal een saai seizoen qua opdrachten.
Gezellig met je schoolklas aan de handenarbeid. Throwback naar de basisschool.
⏩ PVOutput☀️
Deze opdracht gaat me ook echt te lang door... ik val bijna in slaap.Orangelights23 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 21:10:
Weer een saaie opdracht. De vorige keer keken we 20 minuten naar hoe mensen karaoke aan het doen waren, vervolgens hoe mensen Sophie, Ray en Stijn moesten bevragen nu naar mensen die beeldhouden… ik vind het nogal een saai seizoen qua opdrachten.
Lol, hebben jullie lijm? Die van Stijn ziet er niet uit.
- tweakduke
Zonder Ray is het een eenvoudig groepje wat maar wat opdrachten uitvoert. De chemie is weg.
Als Sam er vandaag niet uit gaat, dan is ie wat mij betreft de mol.
Waarom kozen ze niet voo Roos?
Waarom kozen ze niet voo Roos?
"joker die ik in de kluis heb gevonden" ... flikker toch op man, jij hebt niks gevonden maar met net-niet geweld afgepakt
shit, weer punten kwijt.....
Ik ga denk ik all in op Sam.
Ik ga denk ik all in op Sam.
[ Voor 36% gewijzigd door Coenen op 01-02-2025 21:37 ]
Verwacht ik dus ook ja.tweakduke schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 20:59:
[...]
Kan al langer![]()
De mol zit ook in de groep die de dans niet doen lijkt mij.
Dan is Bridget dus een slechte kandidaat. Zou ze wel voor de pot hebben gespeeld?
⏩ PVOutput☀️
Sam was bij de hoogste cijfers opdracht bijzonder passief. Heeft niets hoeven te doen behalve een keer ja en een vinger hoeven op te steken.
Nu bezig met aflevering 7 om vertrouwen te winnen. Voor de rest veel te veel aanwezig. Irritant ventje.
Ik mis Ray die hem even op z'n donder geeft.
Ik ben de helft van m'n punten kwijt, dus doe niet meer mee voor een leuke klassering ofzo.. Dan maar allin op Sam.
Nu bezig met aflevering 7 om vertrouwen te winnen. Voor de rest veel te veel aanwezig. Irritant ventje.
Ik mis Ray die hem even op z'n donder geeft.
Ik ben de helft van m'n punten kwijt, dus doe niet meer mee voor een leuke klassering ofzo.. Dan maar allin op Sam.
⏩ PVOutput☀️
Opvallend dit seizoen, de opdrachten worden in vaste groepen gemaakt.
Het is vaak het groepje Roos, Sophie, Sam en Stijn tegen de rest.
Buiten dat de opdrachten niet echt uitdagend zijn, vindt ik de dynamiek in de groep minder.
Of het komt door de nieuwe opzet van de makers, of de groep is onsamenhangend.
De mol moet gewoon vantevoren worden gekozen door de makers, en niet in aflevering 1.
Dit seizoen pakt mij niet, waar ik eerst altijd uitkeek naar een nieuwe aflevering. Het is saai, de beetje leuke mensen zijn weg naar mijn mening. Maaike en Stijn zijn wel oké.
Zo jammer, mis een Jochem of een Kees van der Spek figuur. Het is te serieus met de journalisten.
Buiten dat de opdrachten niet echt uitdagend zijn, vindt ik de dynamiek in de groep minder.
De mol moet gewoon vantevoren worden gekozen door de makers, en niet in aflevering 1.
Dit seizoen pakt mij niet, waar ik eerst altijd uitkeek naar een nieuwe aflevering. Het is saai, de beetje leuke mensen zijn weg naar mijn mening. Maaike en Stijn zijn wel oké.
Zo jammer, mis een Jochem of een Kees van der Spek figuur. Het is te serieus met de journalisten.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Mijn voorspelling, als eerste keer mol kijker omdat mijn kinderen het willen zien, er is dit jaar helemaal geen mol en daardoor is tevens iedereen beetje de mol.
Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip
Eens! Heb het gisteren ook niet afgekeken om de redenen die jij noemt. Ik mis Ray en ik vind vooral Sam irritant. De opdrachten zijn saai en langdradrig. Om nog maar te zwijgen van al die tussenstukjes iedere 30 seconden waarin een kandidaat iets MOET zeggenSepp14 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 12:27:
Opvallend dit seizoen, de opdrachten worden in vaste groepen gemaakt.
Dit seizoen pakt mij niet, waar ik eerst altijd uitkeek naar een nieuwe aflevering. Het is saai, de beetje leuke mensen zijn weg naar mijn mening.

De opdrachten zijn inderdaad niet van de hoogste kwaliteit. Daarbij Nora die er gewoon mee kan stoppen, als je je confirmeert aan Wie is de mol, dan moet je ook gewoon meedoen. Je kan gewoon niet overal goed in zijn.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Wat een tenenkrommende groepsdynamiek. Was een stuk leuker geweest als Ray en Teun er nog in hadden gezeten, en Sam en Roos eruit waren geweest. Maargoed, het is ieder jaar wel zo dat niet per se alle leukste kandidaten erin blijven zitten 
Ik vond het heel gek dat er geen tekst en uitleg kwam over waarom Nora plots weg was. Voelde ze zich niet lekker? Benoem dat dan. Maar er is niets benoemd. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze de mol is maar dat de stress ervan haar veel te veel is. Door de constructie van dit seizoen heb je nauwelijks tijd om aan het idee te wennen dat je de mol bent. Je kan je niet rustig in Nederland voorbereiden op je rol, en hebt je ook ingesteld in de weken voorafgaand aan het feit dat je gewoon kandidaat gaat zijn.
Ik vond het heel gek dat er geen tekst en uitleg kwam over waarom Nora plots weg was. Voelde ze zich niet lekker? Benoem dat dan. Maar er is niets benoemd. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze de mol is maar dat de stress ervan haar veel te veel is. Door de constructie van dit seizoen heb je nauwelijks tijd om aan het idee te wennen dat je de mol bent. Je kan je niet rustig in Nederland voorbereiden op je rol, en hebt je ook ingesteld in de weken voorafgaand aan het feit dat je gewoon kandidaat gaat zijn.
Nora gaf gewoon in beeld aan dat het dansen haar niet lukte en dat ze afhaakteIntercity schreef op zondag 2 februari 2025 @ 16:12:
Wat een tenenkrommende groepsdynamiek. Was een stuk leuker geweest als Ray en Teun er nog in hadden gezeten, en Sam en Roos eruit waren geweest. Maargoed, het is ieder jaar wel zo dat niet per se alle leukste kandidaten erin blijven zitten
Vrij ongebruikelijk dat een kandidaat die iets niet kan/durft/wil kan afhaken zonder dat dit gevolgen voor de opdracht heeft. In het verleden genoeg opdrachten waarbij vanwege hoogtevrees er geld werd misgelopen.La1974 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 16:17:
[...]
Nora gaf gewoon in beeld aan dat het dansen haar niet lukte en dat ze afhaakte
Nora had gewoon mee moeten doen aan de dans test met gevolg dat de opdracht daardoor zeker was mislukt.
Sam had misschien bij houtbewerking moeten stoppen, dan hadden ze die 7.5 wel gehaald.
[ Voor 9% gewijzigd door Sempy op 02-02-2025 17:47 ]
Sophie is de mol en Sam heeft haar door.
Daarom is hij zo relaxed en aan het klieren plus er is een gekke dynamiek tussen hun 2.
Vermoed dat in de eerste aflevering Sam door heeft gehad dat Sophie de mol is en daarom nu gewoon door kan.
Al kan ik Stijn ook niet afschieten als Mol want haalt wel erg weinig geld op en zit op sleutel posities toch steeds weer.
Daarom is hij zo relaxed en aan het klieren plus er is een gekke dynamiek tussen hun 2.
Vermoed dat in de eerste aflevering Sam door heeft gehad dat Sophie de mol is en daarom nu gewoon door kan.
Al kan ik Stijn ook niet afschieten als Mol want haalt wel erg weinig geld op en zit op sleutel posities toch steeds weer.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Ik verwacht dat er dan ook echt iets was waardoor het niet kon. Want inderdaad, normaal gesproken moet je het gewoon doen en doe je het niet faalt de opdracht.Sempy schreef op zondag 2 februari 2025 @ 17:45:
[...]
Vrij ongebruikelijk dat een kandidaat die iets niet kan/durft/wil kan afhaken zonder dat dit gevolgen voor de opdracht heeft. In het verleden genoeg opdrachten waarbij vanwege hoogtevrees er geld werd misgelopen.
Nora had gewoon mee moeten doen aan de dans test met gevolg dat de opdracht daardoor zeker was mislukt.
Ik ga er van uit dat die dan wel gewoon had meegeteld.Sam had misschien bij houtbewerking moeten stoppen, dan hadden ze die 7.5 wel gehaald.
[removed]
Testvraag:
Is de mol, na de opdrachte met het houtbewerken, door de groep aangewezen als één van de twee kandidaten met de hoogste beoordeling?
Ja
Nee
Is de mol, na de opdrachte met het houtbewerken, door de groep aangewezen als één van de twee kandidaten met de hoogste beoordeling?
Ja
Nee
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
bij Moltalk zei een van de gasten heel stelling "je hebt altijd het recht om niet mee te doen aan een opdracht". Niet alsof hij/zij dat ter plekke bedacht, maar alsof dat echt een van de regels is die ze van tevoren meekrijgen. Als dat zo is, dan heeft Nora dus gebruik gemaakt van dat recht zonder dat de opdracht verloren gaat en had Sam dat in principe bij de hout-opdracht ook kunnen doen. Ik denk niet dat de productie het verwacht bij zulke "niet enge" opdrachten, maar wellicht passen ze voor volgend jaar het regeltje aanredwing schreef op maandag 3 februari 2025 @ 08:57:
[...]
Ik verwacht dat er dan ook echt iets was waardoor het niet kon. Want inderdaad, normaal gesproken moet je het gewoon doen en doe je het niet faalt de opdracht.
[...]
Ik ga er van uit dat die dan wel gewoon had meegeteld.
Je mag altijd al besluiten om niet mee te doen, maar normaal is dat wel van invloed op de opdracht/pot. Ik ken geen andere gevallen waarbij iemand de opdracht niet deed, maar het geen invloed had op de pot. Alleen met ziekte zijn er wel eens kandidaten geweest die een opdracht niet meededen zonder dat het invloed had.Wyke schreef op maandag 3 februari 2025 @ 10:21:
[...]
bij Moltalk zei een van de gasten heel stelling "je hebt altijd het recht om niet mee te doen aan een opdracht". Niet alsof hij/zij dat ter plekke bedacht, maar alsof dat echt een van de regels is die ze van tevoren meekrijgen. Als dat zo is, dan heeft Nora dus gebruik gemaakt van dat recht zonder dat de opdracht verloren gaat en had Sam dat in principe bij de hout-opdracht ook kunnen doen. Ik denk niet dat de productie het verwacht bij zulke "niet enge" opdrachten, maar wellicht passen ze voor volgend jaar het regeltje aan
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat kandidaten zomaar bij een willekeurige opdracht kunnen besluiten om niet mee te doen zonder dat het impact heeft op de pot.
[removed]
Waarschijnlijk zal er inderdaad wel meer achter hebben gezeten, als reden waarom Nora niet mee deed aan de opdracht.
Wie weet was ze wel ziekig, en had ze daardoor niet de benodigde uithouding of concentratie om die houdingen te leren en uit te voeren.
Of misschien heeft het iets met het geloof te maken...
Quick Google:
Wat het ook is, ik vond de uitwerking wel wat vreemd.
Zo'n 'gespeelde' scene waarin ze zegt dat ze het niet kan en afhaakt. En vervolgens wordt er niks meer over benoemd...
Het zou ze toch ook juist sieren als ze vermelden dat Nora bijvoorbeeld door geloofsovertuiging niet mee doet en dat ze die keuze respecteren.
Dat zou ik meer begrijpen dan nu gewoon afhaken en doodzwijgen.
Wie weet was ze wel ziekig, en had ze daardoor niet de benodigde uithouding of concentratie om die houdingen te leren en uit te voeren.
Quick Google:
Hier is ook een grote kans op.Is dansen toegestaan binnen de Islam?
Basisregel: Dansen is in het algemeen toegestaan, indien aan de voorwaarden wordt voldaan:
– De mannen en vrouwen zijn gescheiden; zodanig dat de mannen de vrouwen niet zien dansen en andersom.
Zo'n 'gespeelde' scene waarin ze zegt dat ze het niet kan en afhaakt. En vervolgens wordt er niks meer over benoemd...
Het zou ze toch ook juist sieren als ze vermelden dat Nora bijvoorbeeld door geloofsovertuiging niet mee doet en dat ze die keuze respecteren.
Leeg - Sinds 20180907
Ik denk ook puur dat het stoppen van Nora vanuit geloofsoverweging is. Die dans moves hebben hun oorsprong in de Boedhistische tradities. En als er iets is wat zo'n beetje doodszonde nr 1 is in Islam dan is het wel het vereren (door een dans) van een andere God. Dat zal waarschijnlijk ook de reden zijn dat er niet te veel over uitgewijd wordt.Chillz schreef op maandag 3 februari 2025 @ 11:05:toon volledige bericht
Waarschijnlijk zal er inderdaad wel meer achter hebben gezeten, als reden waarom Nora niet mee deed aan de opdracht.
Quick Google:
[...]
Hier is ook een grote kans op.
Computer says no
Let op:
Tweakers WIDM poule: https://app.wieisdemol.avrotros.nl/join?token=HEJGV-A82MP
Tweakers WIDM poule: https://app.wieisdemol.avrotros.nl/join?token=HEJGV-A82MP