Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-06 15:03
Kroesss schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:20:
Een leuk detail uit de eerdere seizoenen wat ik was vergeten en nu weer zag, was dat de kandidaten maar extreem beperkt bagage mee mochten nemen destijds. Heeft voor het spel niet zo veel toegevoegde waarde, maar je ziet wel de frustraties bij de kandidaten :)
Kun je nagaan als ze die bagage vervolgens ook nog op lijken te blazen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-06 13:28
Brammos85 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 14:45:
[...]
Kun je nagaan als ze die bagage vervolgens ook nog op lijken te blazen 8)
Oh ja, dat hadden ze ook een keer gedaan inderdaad. Man man, er zijn zoveel details die je vergeet door de jaren/seizoenen heen he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-06 16:54
Saffie_time schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 11:42:
Natuurlijk heeft Roos dit niet gezien!
Dit is leuk voor de laatste aflevering maar dat geven ze zo niet weg aan een kandidaat.
Kijk de aflevering maar terug waarin Roos de filmpjes te zien krijgt, dan zie je dat ze enkel een strak kijkende Stijn te zien heeft gekregen.
Of je daar iets aan kan verbinden als kandidaat, wellicht. Afhankelijk van wie je al wel en niet afgeschreven hebt kan het je bevestiging geven, maar 100% weggeven gaat men dit natuurlijk nooit aan haar...
Nu misschien niet, maar Nikkie de Jager keek bij het bonusseizoen achterom toen de Mol achterlangs liep. Dus die wist al heel vroeg in het seizoen wie toen de Mol was.

Vond ik eigenlijk ook wel jammer, dat het zo'n makkelijke manier was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:44

Crazy D

I think we should take a look.

Pat911 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 11:27:
[...]

Nu misschien niet, maar Nikkie de Jager keek bij het bonusseizoen achterom toen de Mol achterlangs liep. Dus die wist al heel vroeg in het seizoen wie toen de Mol was.

Vond ik eigenlijk ook wel jammer, dat het zo'n makkelijke manier was.
Het geeft ook wel weer een leuke dynamiek, de kans dat je de mol kunt zien (weet jij als kandidaat precies wanneer? :P) vind ik ook wel weer tof als dan een kandidaat echt omdraait en kijkt. En dan toevallig de mol ook echt ziet.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Crazy D schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 12:48:
[...]

Het geeft ook wel weer een leuke dynamiek, de kans dat je de mol kunt zien (weet jij als kandidaat precies wanneer? :P) vind ik ook wel weer tof als dan een kandidaat echt omdraait en kijkt. En dan toevallig de mol ook echt ziet.
Op zich wel. Toen met Jan Versteeg (of Verstegen, ik weet niet precies hoe die heet) liep hij gecamoufleerd rond. Best wel in het zicht ook volgens mij.
Bij Nikkie de Jager zag ze de Mol zonder vermomming gewoon een joker of vrijstelling wegpakken of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:25
Pat911 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 12:52:
[...]

Op zich wel. Toen met Jan Versteeg (of Verstegen, ik weet niet precies hoe die heet) liep hij gecamoufleerd rond. Best wel in het zicht ook volgens mij.
Bij Nikkie de Jager zag ze de Mol zonder vermomming gewoon een joker of vrijstelling wegpakken of zoiets.
Het 1e is inderdaad leuk, omdat het wel wat risico geeft maar ook niet alles weggeeft als iemand toch even kijkt. Het 2e is niet leuk omdat daarmee het hele spel per direct om zeep wordt geholpen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-06 15:49

aerofreak

Steve Jobs

Topicstarter
Verschil is wel dat het achterlangs lopen van Jan een eerste keer was itt Jeroen. Dus de kandidaten weten inmiddels dat de mol zoiets kan doen.

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-06 13:28
Toen Jeroen achter Nikkie liep, kreeg Nikkie volgens mij een verhaal te horen van een oud-mol als ik het mij goed herinner. Daarbij was de afstand tussen Nikkie en Jeroen ook groot genoeg dat ze er niets van zou moeten horen als hij voorzichtig doet. De kans dat je als kandidaat op dat moment om je heen gaat kijken zonder hoorbare aanleiding is extreem klein. Je zit dan gewoon vol concentratie naar dat verhaal te luisteren.

Dat is min of meer dezelfde actie als afgelopen seizoen, toen Stijn en Rik even kort overleg hadden achter Maaike die de test zat te maken. Dat soort shots zijn gewoon leuk voor op de TV. De kans dat een kandidaat het doorheeft en reageert is minimaal. Daarmee is het voor de productie dus het risico waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:49
Kroesss schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 13:46:
Toen Jeroen achter Nikkie liep, kreeg Nikkie volgens mij een verhaal te horen van een oud-mol als ik het mij goed herinner. Daarbij was de afstand tussen Nikkie en Jeroen ook groot genoeg dat ze er niets van zou moeten horen als hij voorzichtig doet. De kans dat je als kandidaat op dat moment om je heen gaat kijken zonder hoorbare aanleiding is extreem klein. Je zit dan gewoon vol concentratie naar dat verhaal te luisteren.
In het verhaal dat Nikkie daar te horen kreeg zat een tekst in de trand van "het verraad gebeurd achter je rug", uit een soort van automatisme keek ze toen om als reactie daarop.
Dat heeft ervoor gezorgd dat ze toen Jeroen zag.

De andere kandidaten bleven inderdaad gefocussed op het verhaal, terwijl Nikkie reageerde op de tekst.

Er was dus wel een hoorbare aanleiding.
Het was een gewaagde actie en de Mol is daardoor gelijk in het begin gezien

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Chillz schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 15:14:
[...]

In het verhaal dat Nikkie daar te horen kreeg zat een tekst in de trand van "het verraad gebeurd achter je rug", uit een soort van automatisme keek ze toen om als reactie daarop.
Ik wist dat er een soort van hint werd gegeven, maar niet meer precies wat. Thanks, dat bespaart terugkijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:44

Crazy D

I think we should take a look.

Chillz schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 15:14:
[...]

Dat heeft ervoor gezorgd dat ze toen Jeroen zag.

De andere kandidaten bleven inderdaad gefocussed op het verhaal, terwijl Nikkie reageerde op de tekst.

Er was dus wel een hoorbare aanleiding.
Het was een gewaagde actie en de Mol is daardoor gelijk in het begin gezien
Ook leuk, beetje risico lopen. En dan weet 1 iemand het, en die gaat het nooit doorvertellen dus zo heel veel verandert er dan ook weer niet. Ik vind het leuker dan ver weg zwaar verkleed staan zwaaien... de kans dat dat iemand ziet en jou als mol eruit haalt is verwaarloosbaar.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Als ik het me goed herinner stond Everon op een passerend bootje te zwaaien (en ook te roepen...?) naar de kandidaten.

Best grappig vaak, die contactmomentjes met de mol.

[ Voor 27% gewijzigd door BreadFan op 21-03-2025 08:10 ]

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste