Niet normaal meer dat verhaal, dan is de Zeekr 7x in mijn ogen een auto met redelijk hoge kwaliteit software en afwerkingsniveau.Elayais schreef op zondag 16 november 2025 @ 11:07:
https://www.autoweek.nl/r...em_Nn_YDtvxyxWWnvh4wAckwg
Dan betaal je 30k meer... Valt die rechtuit stabiliteit nog best mee 😅
Thx hiervoor.Ian_ schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 19:49:
[...]
Banden er wel allemaal af moeten halen of, daar voel ik namelijk vrij weinig voor om zelf te doen haha
Maar betekent dat jij geen issues hebt met punt 1 en dat punt 2 de unlock bij jou werkt?
Ian_ schreef op zondag 16 november 2025 @ 10:02:
[...]
Dat geef ik ook aan, ik bedoelde meer sarcastisch fijn een dynamische paal in de straat. Precies de reden waarom ik 99% Snellaad ipv AC
Zit bij menu waar je ook je lampen en spiegels kan stellen.Rickyuu schreef op zondag 16 november 2025 @ 13:02:
[...]
Thx maar dit gaat over de hoogte van t display. Niet over de indeling van wat je ziet.
Nee, gisteren ook nog gedaan, deur stond open + de klep.Rickyuu schreef op zondag 16 november 2025 @ 13:04:
[...]
Thx hiervoor.
Maar betekent dat jij geen issues hebt met punt 1 en dat punt 2 de unlock bij jou werkt?
Net van de lader gehaald, stekker uit de auto en laadpaal unlocked daarna
Ik zal wel niet goed kijken, maar ik kijk daar alleen de felheid en positie te kunnen instellen? Niet de indeling.Ian_ schreef op zondag 16 november 2025 @ 13:41:
[...]
Zit bij menu waar je ook je lampen en spiegels kan stellen.
Vreemd, bij mij niet. Ik gebruik een mannekes kabel, zou dat nog uitmaken?Ian_ schreef op zondag 16 november 2025 @ 13:42:
[...]
Nee, gisteren ook nog gedaan, deur stond open + de klep.
Net van de lader gehaald, stekker uit de auto en laadpaal unlocked daarna
Nee, werken allemaal via hetzelfde protocol en dit zal een instelling van de CPO zijn.Rickyuu schreef op zondag 16 november 2025 @ 15:22:
[...]
Vreemd, bij mij niet. Ik gebruik een mannekes kabel, zou dat nog uitmaken?
Wie is de aanbieder waar je laadt?
- Vattenfall
- TotalEnergies
Hebben sowieso deze instelling unlock by EV disconnect aan.
Vandaag op de terugweg na een weekendje weg alleen maar seinende auto’s gehad. Auto’s zat vol kids en achterbak vol met spullen. Daardoor waarschijnlijk helt de auto wat naar achter waardoor iedereen last had van mijn koplampen.
Mijn zwager zat in de auto voor ons. Zag niets door zijn binnenspiegel. Lijkt me niet goed, adaptive koplampen doen dan helemaal niks blijkbaar. Kan ook niks instellen. Ga ik wel een melding van maken.
Mijn zwager zat in de auto voor ons. Zag niets door zijn binnenspiegel. Lijkt me niet goed, adaptive koplampen doen dan helemaal niks blijkbaar. Kan ook niks instellen. Ga ik wel een melding van maken.
Zijn er meerderen die problemen hebben met het volgende?
- de radio hapert soms een seconde en speelt dan vrolijk weer verder.
- handfree bellen is niet echt van top kwaliteit
- automatisch grootlicht is heel erg zenuwachtig. Zo erg dat mensen soms kwaad worden omdat ze denken dat ik constant naar hen zit te seinen.
- softclose van mijn linker achterdeur werkt soms wel en soms niet.
- automatisch grootlicht is heel erg zenuwachtig. Zo erg dat mensen soms kwaad worden omdat ze denken dat ik constant naar hen zit te seinen.
- NeeMarcelV00 schreef op zondag 16 november 2025 @ 22:11:
- Nee, ik bel via CarPlay (enige waarvoor ik het gebruik)
- Ja, zet hem ook niet meer aan op drukke wegen
- Nee
Ja, dit heb ik ook geregeld. Dacht eerst wellicht bij overschakelen DAB kanaal en/of van DAB naar FM maar volgens mij heb ik het ook wel eens gehad bij streaming geluid vanaf mijn iPhone. Dat weet ik alleen niet helemaal zeker.MarcelV00 schreef op zondag 16 november 2025 @ 22:11:
Goedemorgen allen, heb een paar vraagjes:
-Zeekr Navigatie (locatie is nog steeds Engeland), hoe kan ik dat fixen?
-Twee klikjes naar beneden is LCC, hoe gaat dit weer uit (the easy way)?
-Bestuurders deur duurt lang voordat hij open gaat, grijp meestal één keer mis, hoe kan ik dat fixen?
bedankt
-Bestuurders deur duurt lang voordat hij open gaat, grijp meestal één keer mis, hoe kan ik dat fixen?
bedankt
Ja heb ik soms ook, wel echt minder dan 1 seconden en maakt eigenlijk niet uit welke bron.petermdevries schreef op maandag 17 november 2025 @ 06:46:
[...]
Ja, dit heb ik ook geregeld. Dacht eerst wellicht bij overschakelen DAB kanaal en/of van DAB naar FM maar volgens mij heb ik het ook wel eens gehad bij streaming geluid vanaf mijn iPhone. Dat weet ik alleen niet helemaal zeker.
Korte onderbreking van audio.
1. Misschien een soft reset doen? Even de 2 knopjes op het stuur ingedrukt houden totdat het scherm herstart met het Zeekr logo.MM19 schreef op maandag 17 november 2025 @ 09:37:
bedankt
2. Je hendel naar boven van je versnelling dus zeg maar richting de R.
3. Hier heb ik geen last van heb de automatische deuren, misschien dat iemand anders hier een oplossing voor heeft?
Welke software staat op de auto OS2.0.4? Volgens mij had het te maken met zowel software als toestemmingen bij locatie.MM19 schreef op maandag 17 november 2025 @ 09:37:
bedankt
Inderdaad tik omhoog zoals hierboven staat of rem indrukken.
Heb je een filmpje oid, gaan ze dan ook niet tegelijk open?
ik heb dat voornamelijk bij het streamen van spotify, niet echt bij de radioFreedive schreef op maandag 17 november 2025 @ 09:37:
[...]
Ja heb ik soms ook, wel echt minder dan 1 seconden en maakt eigenlijk niet uit welke bron.
- Ja, maar vooral als je radio voor het eerst aanzet. Lijkt CPU lag te zijnMarcelV00 schreef op zondag 16 november 2025 @ 22:11:
- Bij mij prima
- Ja. Bovendien past het normale licht steeds zijn hoogte aan. irritant en je hoort het geluid daarvan ook
- Nvt (LR)
Ja heb ik ook regelmatig, lijkt mij ook handig om in te kunnen stellen. Zal eens melding maken in de builders appnosfertu schreef op zondag 16 november 2025 @ 20:57:
Vandaag op de terugweg na een weekendje weg alleen maar seinende auto’s gehad. Auto’s zat vol kids en achterbak vol met spullen. Daardoor waarschijnlijk helt de auto wat naar achter waardoor iedereen last had van mijn koplampen.
Net mat besteld voor de hond: https://www.geelyevs.com/...es/products/trunk-pet-mat
Mijn auto komt 18 dec dus kan daarna laten weten of het iets is..
Mijn auto komt 18 dec dus kan daarna laten weten of het iets is..
Mijn radio (op DAB kanaal) hapert ook wel eens. Daarnaast vertraagt de muziek ook regelmatig. Heel gek, want je luistert gewoon naar de radio en ineens gaat een liedje langzamer afspelen. Na circa 20 seconden herstelt zich dat weer vanzelf. Nooit geweten dat dit op de radio zomaar kan. Omdat een reset op het stuur het probleem niet oplost heb ik het maar voor lief genomen. Maar normaal is het niet.MarcelV00 schreef op zondag 16 november 2025 @ 22:11:
Handsfree bellen doe ik via Carplay en gaat prima.
Automatisch grootlicht werkt tot nu toe ook prima, althans dat denk ik. Ik krijg tot nu toe nauwelijks signalen van tegenliggers.
Gelukkig heb ik normale deuren met hendel waardoor ik geen issues heb met die automatische deuren.
Als je de winterbanden en velgen via Zeekr heb besteld slaan ze deze dan niet voor je op? Je moet ze dus zelf bewaren en brengen naar een profile tyre center of iets dergelijks voor de swap?funkylicious schreef op maandag 17 november 2025 @ 12:15:
Deze Winterbanden set van Zeekr zelf komen er begin volgende week op. Passen er met gemak 4 van in de auto.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb nog steeds goede hoop dat de Volvo garages het onderhoud in de toekomst gaan doen voor de Zeekrs (was hier ook gestuurd volgens mij). Dit was bij mijn vorige Volvo's op en top met winterbanden en onderhoud geregeld.. Bij Zeekr is deze service volgens mij nog niet mogelijk.clydevdl schreef op maandag 17 november 2025 @ 15:42:
[...]
Als je de winterbanden en velgen via Zeekr heb besteld slaan ze deze dan niet voor je op? Je moet ze dus zelf bewaren en brengen naar een profile tyre center of iets dergelijks voor de swap?
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Ze hebben op dit moment nog geen mogelijkheid om de banden voor je op te slaan. Ze zijn wel bezig met een bandenhotel alleen dit is nog niet definief beklonken. Ik heb ze opgehaald en naar Euromaster gebracht. Die zetten ze er onder en slaan de zomerbanden voor mij op.clydevdl schreef op maandag 17 november 2025 @ 15:42:
[...]
Als je de winterbanden en velgen via Zeekr heb besteld slaan ze deze dan niet voor je op? Je moet ze dus zelf bewaren en brengen naar een profile tyre center of iets dergelijks voor de swap?
Ik heb dat probleem ook dat de muziek (spotify via Android Auto) regelmatig hapert. Dit met telefoons die in andere autos geen problemen geven (Samsung s25+, Xiaomi 15T Pro, OnePlus 13)Freedive schreef op maandag 17 november 2025 @ 09:37:
[...]
Ja heb ik soms ook, wel echt minder dan 1 seconden en maakt eigenlijk niet uit welke bron.
[ Voor 5% gewijzigd door WizzyBrown op 17-11-2025 18:36 ]
Radio/DAB+WizzyBrown schreef op maandag 17 november 2025 @ 18:32:
[...]
Ik heb dat probleem ook dat de muziek (spotify via Android Auto) regelmatig hapert. Dit met telefoons die in andere autos geen problemen geven (Samsung s25+, Xiaomi 15T Pro, OnePlus 13)
- Gebruik ik niet, geen idee over eventuele storingen.
Spotify/Tidal
- Native ZEEKR app, nog nooit storingen of problemen gehad
CarPlay wireless
- Gebruik het om te bellen, nooit klachten van andere en muziek wel eens per ongeluk maar nooit een hapering.
Telefoon
- iPhone 16 Pro & iPhone 17 Pro
[ Voor 3% gewijzigd door Ian_ op 17-11-2025 19:10 ]
- neeMarcelV00 schreef op zondag 16 november 2025 @ 22:11:
- juist niet, mensen horen echt niet dat ik in de auto zit (CarPlay draadloos)
- automatisch grootlicht staat aan maar heeft het volgens mij nog nooit automatisch gedaan. Geen ervaring mee
Mijn linker achterdeur heeft ook kuren. Moet een service request inschieten. Vooral bij nat weer blijft het knopje hangen waardoor er geen speling meer is om hem in te drukken. Na een tijdje komt hij vanzelf langzaam terug kan kan ik hem weer even zonder problemen gebruiken. Soms probeer ik hem een beetje met mijn nagels terug te trekken, maar dit maakt geen verschil
Geen idee hoe je erbij komt dat het specifiek voor de iPhone 17 is maar wordt nog niet ondersteundHensley60 schreef op maandag 17 november 2025 @ 23:14:
Er is volgens mij een fix voor de IPhone 17 in de store. Ga het zelf morgen proberen [Afbeelding]
https://zeekrdigitalkey.com/
Herkenbaar, ik krijg ook vaak de melding dat er een raam open zou staan. Als ik het dan controleer blijken alle ramen gewoon dicht te zijn. Wordt vast een keer gefixt. Graag EERST de rechtuit stabiliteit, daarna pas de rest 😄Redevned schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 07:28:
Hebben meer van jullie hier ook last van?
Random meldingen via de app… auto is gewoon gesloten en airco etc niet aan… [Afbeelding]
Ja, ik krijg sinds twee weken opeens random meldingen gedurende de dag.Redevned schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 07:28:
Random meldingen via de app… auto is gewoon gesloten en airco etc niet aan… [Afbeelding]
Jep hier ook!Redevned schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 07:28:
Morgen afspraak in Zeist staan voor onderstaande zaken, en ook app notificaties erop gezet;
- Trekhaak problemen, verlichting werkt vaak niet na aanzetten auto / aansluiten stekker. (inklappen soms ook niet)
- "Zwaar midden" op snelweg, hierdoor veel correcties doen
- Airco koelt slecht bij heet weer
- Life presence detectie gaat vaak onterecht af
- +/- 1x per maand werkt carplay niet en is een reset nodig van infotainment
- Software update niet beschikbaar
- Korte ( <1sec) onderbreking in audio, bron maakt niet uit (Radio, Spotify of Carplay)
- Auto gaat regelmatig niet op slot bij weglopen met sleutel
- Automatisch hoogteverstelling verlichting 'tript' regelmatig, continue verstelling ook bij stilstand.
- Veel foutieve/spook app notificaties
Benieuwd of ze jou wat kunnen vertellen wanneer de nieuwe update komt en/of er iets bekend is betreft de Digitalkey voor nieuwere toestellen.Freedive schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 08:43:
[...]
Jep hier ook!
Morgen afspraak in Zeist staan voor onderstaande zaken, en ook app notificaties erop gezet;
- Trekhaak problemen, verlichting werkt vaak niet na aanzetten auto / aansluiten stekker. (inklappen soms ook niet)
- Korte ( <1sec) onderbreking in audio, bron maakt niet uit (Radio, Spotify of Carplay)
- Automatisch hoogteverstelling verlichting 'tript' regelmatig, continue verstelling ook bij stilstand.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Zo, da’s een aardige lijst. Ik zeg: laptop mee en een dagje werken in Huis ter Heide 💪Freedive schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 08:43:
[...]
Jep hier ook!
Ik denk echt dat ze alleen dit kunnen fixen.Freedive schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 08:43:
[...]
Jep hier ook!
- Trekhaak
- Airco bijvullen
- Sensoren life presence
- Software update
De mobile app wordt in Zweden door software developers ontwikkeld en kunnen ze niks mee
99% gaan ze niks concreets over een nieuw toestel kunnen vertellen en het support.
Afgelopen vrijdag hebben ze bij mij de winterbanden erop gezet. Vooraf met leasemaatschappij en kwikfit afgestemd over het type band. Er zouden Michelins op komen. Echter blijkt de Vredestein wintrac pro+ besteld te zijn en zijn deze er onder gezet. Iemand ervaring met deze band? Heb het idee dat ie nu wel een stuk minder stabiel rijdt..
Ik verwacht ook niet meer inderdaadIan_ schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 09:49:
[...]
Ik denk echt dat ze alleen dit kunnen fixen.
- Trekhaak
- Airco bijvullen
- Sensoren life presence
- Software update
De mobile app wordt in Zweden door software developers ontwikkeld en kunnen ze niks mee
99% gaan ze niks concreets over een nieuw toestel kunnen vertellen en het support.
Ze lijken niet slecht maar in vergelijking met de Michelin Pilot Alpin 5 SUV scoren ze wel slecht. Zeker op geluid, droog en sneeuw. Nat scoren ze ook minder dan de andere maar goed, ik ben geen bandenexpert en lees ook alleen maar wat het 'internet' te melden heeftnosfertu schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 10:19:
Afgelopen vrijdag hebben ze bij mij de winterbanden erop gezet. Vooraf met leasemaatschappij en kwikfit afgestemd over het type band. Er zouden Michelins op komen. Echter blijkt de Vredestein wintrac pro+ besteld te zijn en zijn deze er onder gezet. Iemand ervaring met deze band? Heb het idee dat ie nu wel een stuk minder stabiel rijdt..
https://www.autobandentes...destein-wintrac-pro-plus/
Ik heb inmiddels 'meldingen' in de app, uitgezet.Redevned schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 07:28:
Het lastige is dat iedere keer dat je de app opent hij vraagt of je meldingen wilt aanzetten.Karel Apple schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 11:49:
[...]
Ik heb inmiddels 'meldingen' in de app, uitgezet.
Even een vraagje over de iPhone 17 Pro. Heb jij de digital key daarop werkend gekregen? Vandaag was er een update van de app. Ik hoopte dat daarmee het euvel opgelost was. Digital Key werkt in ieder geval niet. CarPlay werkt overigens prima.Ian_ schreef op maandag 17 november 2025 @ 19:09:
[...]
Radio/DAB+
- Gebruik ik niet, geen idee over eventuele storingen.
Spotify/Tidal
- Native ZEEKR app, nog nooit storingen of problemen gehad
CarPlay wireless
- Gebruik het om te bellen, nooit klachten van andere en muziek wel eens per ongeluk maar nooit een hapering.
Telefoon
- iPhone 16 Pro & iPhone 17 Pro
No, telefoon wordt nog steeds niet ondersteund.Serage75 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 17:02:
[...]
Even een vraagje over de iPhone 17 Pro. Heb jij de digital key daarop werkend gekregen? Vandaag was er een update van de app. Ik hoopte dat daarmee het euvel opgelost was. Digital Key werkt in ieder geval niet. CarPlay werkt overigens prima.
Ian_ schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 01:54:
[...]
Geen idee hoe je erbij komt dat het specifiek voor de iPhone 17 is maar wordt nog niet ondersteund
Ik heb gezegd VOLGENS mij en ook niet specifiek alleen voor en IPhone 17. Zelfs heb ik een IPhone 17 pro Max en had gehoopt dat het zou werken.
https://zeekrdigitalkey.com/
Ik kijk niet eens meer in het drop down menu, Apple staat op 30 dus zolang die niet omhoog gaat weet ik dat mijn telefoon niet ondersteund wordt 😂😅
Wel vreemd dat ik net zag dat het op de site in Zweden iemand de IPhone 17 pro Max wel werkend kreeg. 🤨Ian_ schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 18:54:
[...]
Ik kijk niet eens meer in het drop down menu, Apple staat op 30 dus zolang die niet omhoog gaat weet ik dat mijn telefoon niet ondersteund wordt 😂😅
Link 🔗?Hensley60 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 19:12:
[...]
Wel vreemd dat ik net zag dat het op de site in Zweden iemand de IPhone 17 pro Max wel werkend kreeg. 🤨
Zou je ons per punt feedback kunnen geven na afloop, ben benieuwd, ook over die audio hickups.Freedive schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 08:43:
[...]
Jep hier ook!
non stop rare meldingen hierRedevned schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 07:28:
Zeker! Maar verwacht er niet veel van 😂WizzyBrown schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 21:00:
[...]
Zou je ons per punt feedback kunnen geven na afloop, ben benieuwd, ook over die audio hickups.
Iets zegt me dat je met veel dingen de vraag krijgt "heeft u al een ticket ingeschoten?"
Ik kijk vooral uit maar de nieuwe software waar ZEEKR personeel het steeds over heeft. Komende vrijdag is het 3 weken verder 😉Blazings schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 22:12:
[...]
Iets zegt me dat je met veel dingen de vraag krijgt "heeft u al een ticket ingeschoten?"
Dit heb ik dus ook gevraagd en deze 'Banner' staat er standaard bij iedereen.Rickyuu schreef op woensdag 19 november 2025 @ 08:05:
Ik heb, als onderdeel van het vroeg bestellen, de premium connect services, maar deze staat in mn app als niet geactiveerd. Volgens mij doet het t wel in mn auto. Voice assistant en navigatie met laadpalen. Zijn er mensen die dit hebben waarbij het wel aanstaat in de app?[Afbeelding]
Ik kreeg gisteren per mail een herbevestiging van mijn afleverafspraak op 23/12.
Voor de aflevering staat nu 45 minuten, in de vorige mail nog 1 uur. Ik gok vanwege de drukte einde jaar.
Voor de aflevering staat nu 45 minuten, in de vorige mail nog 1 uur. Ik gok vanwege de drukte einde jaar.
De 001 heeft vandaag een update gekregen: https://www.zeekr.eu/ota/softwareupdate-zeekr001-1-4
Ik zag het voorbij komen, heb er alleen een hard hoofd in voor some reason.mvrooij schreef op woensdag 19 november 2025 @ 09:56:
De 001 heeft vandaag een update gekregen: https://www.zeekr.eu/ota/softwareupdate-zeekr001-1-4
En waarom heb je er een hard hoofd in dan?Ian_ schreef op woensdag 19 november 2025 @ 10:09:
[...]
Ik zag het voorbij komen, heb er alleen een hard hoofd in voor some reason.
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Many promises, little on the deliveries…4v4t4r schreef op woensdag 19 november 2025 @ 10:43:
[...]
En waarom heb je er een hard hoofd in dan?
Dat heb ik in ieder geval gemerkt de afgelopen periode.
Kan wellicht beter alles in PM sturenIan_ schreef op woensdag 19 november 2025 @ 08:43:
[...]
Dit heb ik dus ook gevraagd en deze 'Banner' staat er standaard bij iedereen.
Ik vind het wel interessant wat er voor problemen leven bij dees en geen.Rickyuu schreef op woensdag 19 november 2025 @ 11:53:
[...]
Kan wellicht beter alles in PM sturen, thanks voor al je antwoorden!
In mijn grijze LR inmiddels 3500 km gereden. Hiervoor had ik een XC40 P8 Recharge.
Een korte review.
Ik had mijn XC40 eind 2020 gekocht en weet nog dat ik ook máánden moest wachten op updates. Uiteindelijk, na jaren, was de auto meer dan prima bijgetuned door de updates. Dus ik heb geduld met mijn 7X en ben al heel erg tevreden met de huidige status en versie van deze auto. Dat gezegd hebbende zijn er altijd wat verbeterpunten. Het vergelijk:
+ Luxer, comfortabeler en moderner dan XC40 (en goedkoper)
+ Bereik, verbruik en laadsnelheid verbaast elke keer weer (19 kwh/100 na 3500 km)
+ Meer en betere camera's, draadloze Carplay, meer beenruimte
- Hier en daar wat tweaks nodig (opslaan diverse instellingen, ACC, OPD, apps, etc..)
- Navigatie-apps niet vlekkeloos
- Handsfree achterklep
- Rechtuitstabiliteit
Al met al denk ik allemaal zaken die ze in aankomende updates zullen verhelpen, zoals dat ook bij Volvo (ook langzaam) gebeurde. Enige waar ik nog bevreesd voor ben is zodra ik schade heb. Hoe en hoe snel kan dit worden opgepakt door een dealer of schadebedrijf is de vraag.
Hopelijk hebben orienterende bezoekers hier wat aan
Een korte review.
Ik had mijn XC40 eind 2020 gekocht en weet nog dat ik ook máánden moest wachten op updates. Uiteindelijk, na jaren, was de auto meer dan prima bijgetuned door de updates. Dus ik heb geduld met mijn 7X en ben al heel erg tevreden met de huidige status en versie van deze auto. Dat gezegd hebbende zijn er altijd wat verbeterpunten. Het vergelijk:
+ Luxer, comfortabeler en moderner dan XC40 (en goedkoper)
+ Bereik, verbruik en laadsnelheid verbaast elke keer weer (19 kwh/100 na 3500 km)
+ Meer en betere camera's, draadloze Carplay, meer beenruimte
- Hier en daar wat tweaks nodig (opslaan diverse instellingen, ACC, OPD, apps, etc..)
- Navigatie-apps niet vlekkeloos
- Handsfree achterklep
- Rechtuitstabiliteit
Al met al denk ik allemaal zaken die ze in aankomende updates zullen verhelpen, zoals dat ook bij Volvo (ook langzaam) gebeurde. Enige waar ik nog bevreesd voor ben is zodra ik schade heb. Hoe en hoe snel kan dit worden opgepakt door een dealer of schadebedrijf is de vraag.
Hopelijk hebben orienterende bezoekers hier wat aan
|- Rotterdam -|
Zit nu in Zeist en hoor wat afleveringen. Die gaan een stuk netter/beter en gestructureerder dan bij mij destijds. Fijn dat ze dat beter op orde hebben :-)
Hoor ook dat ze nog 300+ autos moeten afleveren dit jaar
[ Voor 17% gewijzigd door Freedive op 19-11-2025 14:55 ]
Net terug na 3,5 uur bij Zeekr;
Losse massa kabel
Bekend, hopen op software update uit China
Wat ik hoorde is dat er bewust zuinig omgegaan wordt met energie en daarom dat deze niet voldoende vermogen mag verbruiken om goed te koelen. Zou ook bij de 001 en X het geval zijn geweest.
Zou in 2.0.4 beter moeten zijn (ik draai nog 2.0.3)
Works as designed kreeg ik te horen, aangegeven dat ik dit niet acceptabel vind, maar konden ze weinig aan doen..in de builders app zetten
Zou nu voor mij beschikbaar moeten komen, nu net thuis echter nog niet
Niet echt bekend bij hun, in 2.0.4 zou wel ontvangst verbeterd zijn...
Nieuwe batterij meegekregen voor afstandsbediening, hadden ze ook wel mogen wisselen ....
- Automatisch hoogteverstelling 'tript' regelmatig, continue verstelling ook bij stilstand.
Dit hebben ze bij 2 andere auto's eerder gezien, filmpje laten zien. Als dit in 2.0.4 nog is even contact met Zeist opnemen
- Veel foute app notificaties
Onbekend bij ze, geen oplossing
- Databundel maar 7Gb , was onbeperkt verkocht.
Onbekend bij ze
Al met al, losse massakabel dus als echte fix voor 1 probleem, de trekhaak.
3,5 uur gezeten ik vraag me oprecht af of ze me niet vergeten waren aangezien de servicebalie medewerker ook weg was. En ik verwacht eigenlijk ook niet dat die software update nu wel opeens zichtbaar gaat worden.
Ze boden wel aan om voor de volgende afspraak even te contacten dan krijg ik een vervangende auto van ze zodat ik niet hoeft te wachten.
Losse massa kabel
Wat ik hoorde is dat er bewust zuinig omgegaan wordt met energie en daarom dat deze niet voldoende vermogen mag verbruiken om goed te koelen. Zou ook bij de 001 en X het geval zijn geweest.
Works as designed kreeg ik te horen, aangegeven dat ik dit niet acceptabel vind, maar konden ze weinig aan doen..in de builders app zetten
Nieuwe batterij meegekregen voor afstandsbediening, hadden ze ook wel mogen wisselen ....
- Automatisch hoogteverstelling 'tript' regelmatig, continue verstelling ook bij stilstand.
Dit hebben ze bij 2 andere auto's eerder gezien, filmpje laten zien. Als dit in 2.0.4 nog is even contact met Zeist opnemen
Onbekend bij ze
3,5 uur gezeten ik vraag me oprecht af of ze me niet vergeten waren aangezien de servicebalie medewerker ook weg was. En ik verwacht eigenlijk ook niet dat die software update nu wel opeens zichtbaar gaat worden.
Ze boden wel aan om voor de volgende afspraak even te contacten dan krijg ik een vervangende auto van ze zodat ik niet hoeft te wachten.
Varta batterij die ze meegaven springt er gelijk weer uit als je hem erin duwt. De oude Panasonic batterij blijft goed zitten (en was overigens niet leeg bleek na meten met multimeter)
Ik ben wel weer ff klaar met Zeekr, ik snap dat het niet altijd vlekkeloos gaat maar dit soort dingetjes irriteren me.
Update naar 2.0.4 verschijnt ook niet dus die belofte klopt ook weer niet.
Varta batterij die ze meegaven springt er gelijk weer uit als je hem erin duwt. De oude Panasonic batterij blijft goed zitten (en was overigens niet leeg bleek na meten met multimeter)
Ik ben wel weer ff klaar met Zeekr, ik snap dat het niet altijd vlekkeloos gaat maar dit soort dingetjes irriteren me.
Update naar 2.0.4 verschijnt ook niet dus die belofte klopt ook weer niet.
Wat een taaie bedoeling zo voor 3.5 uur. Komt redelijk overeen met wat ik dacht.Freedive schreef op woensdag 19 november 2025 @ 17:26:
Losse massa kabel
Onbekend bij ze
Ik heb de 001 een paar keer gereden, ijspegels 🥶 zaten aan mijn neus bij de setting op 20.0 graden in de zomer…
Bijvullen hielp echt een hoop maar de grootste winst was met de warmte werende folie.
Oef, dat was dus al een beetje waar ik bang voor was.. bijna alles wordt op de magische software updates gegooidFreedive schreef op woensdag 19 november 2025 @ 17:26:
Dat verhaal van de airco vind ik trouwens wel vreemd, want anderen die hetzelfde probleem hadden kregen meer dan 100mg koudemiddel erbij gegooid omdat het peil te laag was. Nu ligt het ineens aan software en energieverbruik?
Kan je zelf wel de batterij van de keyfob vervangen? Volgens mij zei iemand hier van de week nog dat dat ding niet open te krijgen is. Wat ook zou verklaren waarom de persoon die ik bij de servicedesk sprak verklaarde dat hij een paar keer per jaar naar HTH moet rijden om de batterij te laten vervangen wanneer die weer leeg is.
Open krijgen lukt, maar de meegegeven batterij plopt er weer uit voordat je de deksel erop kan doen.Blazings schreef op woensdag 19 november 2025 @ 19:44:
[...]
Oef, dat was dus al een beetje waar ik bang voor was.. bijna alles wordt op de magische software updates gegooidVooral de "hopen op software update uit China" bij het zware/zoekende sturen is apart. Die software update zou uiterlijk morgen moeten komen en er lijkt nu dus nog niks concreets te zijn.
Dat verhaal van de airco vind ik trouwens wel vreemd, want anderen die hetzelfde probleem hadden kregen meer dan 100mg koudemiddel erbij gegooid omdat het peil te laag was. Nu ligt het ineens aan software en energieverbruik?
Kan je zelf wel de batterij van de keyfob vervangen? Volgens mij zei iemand hier van de week nog dat dat ding niet open te krijgen is. Wat ook zou verklaren waarom de persoon die ik bij de servicedesk sprak verklaarde dat hij een paar keer per jaar naar HTH moet rijden om de batterij te laten vervangen wanneer die weer leeg is.
Ik had weinig geduld nog over na vandaag dus aan de kant gelegd ;-) Bovendien was de oude echt niet leeg dus dat gaat het sowieso niet oplossen.
Inmiddels werkt het weer bij mij. Telefoon aan en uitzetten vervolgens alles opnieuw koppelen.
Heel even wat verkeer meegekeken wat de auto doet naar buiten.
Wat connecties naar AWS Frankfurt (S3 bucket)
2x pings naar Baidu in China, wellicht ping naar baidu.com om te kijken of internet werkt..
En een connectie naar 121.40.148.125 (Alibaba cloud) met ssl cert erop *.zeekrlife.com
Aah die connect naar; https://eu-snc-tsp-api-gw.zeekrlife.com
Wat connecties naar AWS Frankfurt (S3 bucket)
2x pings naar Baidu in China, wellicht ping naar baidu.com om te kijken of internet werkt..
En een connectie naar 121.40.148.125 (Alibaba cloud) met ssl cert erop *.zeekrlife.com
Aah die connect naar; https://eu-snc-tsp-api-gw.zeekrlife.com
[ Voor 9% gewijzigd door Freedive op 19-11-2025 20:21 ]
Ik heb daar ook wat gut feelings bij. Niet vermogen mogen gebruiken, of gewoon te weinig vermogen (het is een pomp, he)?Blazings schreef op woensdag 19 november 2025 @ 19:44:
[...]
Ook bij mij werd de airco niet echt koud. Dit is opgenomen in een service request maar daar ga ik echt nooit meer een reactie op krijgen denk ik. (Ivm airbag melding WhatsApp gestuurd, voicemail ingesproken en Engelstalige Zeekr support bij de 2e keer gevraagd te escaleren). Wellicht dat men nav de enquete er nog contact over gaat opnemen..
Nu we de zomer achter ons gelaten hebben wil je niet meer koelen maar verwarmen. Dat gaat ook heel moeilijk. Ik moet de kachel op 26,5 instellen en de aanjager flink hoog om het een beetje warm te krijgen. Brrrrr... herkenbaar voor anderen?
Ik wacht nog op de beloofde update. Nav berichten hier verwachtte ik de update deze maand. Na het lezen van de uitspraak die gedaan zou zijn door Zeekr 'Hopen op software update uit China...' ben ik bang dat ik mijn verwachtingen weer bij moet stellen. Ik hoop het niet want ondanks geweldige features van de auto zal de AutoWeek review waar ik al heel lang mee gewacht heb veel van zijn positiviteit verliezen..
Nu we de zomer achter ons gelaten hebben wil je niet meer koelen maar verwarmen. Dat gaat ook heel moeilijk. Ik moet de kachel op 26,5 instellen en de aanjager flink hoog om het een beetje warm te krijgen. Brrrrr... herkenbaar voor anderen?
Ik wacht nog op de beloofde update. Nav berichten hier verwachtte ik de update deze maand. Na het lezen van de uitspraak die gedaan zou zijn door Zeekr 'Hopen op software update uit China...' ben ik bang dat ik mijn verwachtingen weer bij moet stellen. Ik hoop het niet want ondanks geweldige features van de auto zal de AutoWeek review waar ik al heel lang mee gewacht heb veel van zijn positiviteit verliezen..
Verwarming werkt dan weer goed bij mij, ook de defrost functie vanochtend ontdooide het dunne laagje ijs super snel.vanderwolf schreef op donderdag 20 november 2025 @ 08:58:
Ook bij mij werd de airco niet echt koud. Dit is opgenomen in een service request maar daar ga ik echt nooit meer een reactie op krijgen denk ik. (Ivm airbag melding WhatsApp gestuurd, voicemail ingesproken en Engelstalige Zeekr support bij de 2e keer gevraagd te escaleren). Wellicht dat men nav de enquete er nog contact over gaat opnemen..
Op basis van de uitlevergeschiedenis wordt dat een stevige opgave voor ze. De afgeleverde auto's van de afgelopen twee weken:Freedive schreef op woensdag 19 november 2025 @ 13:56:
10-11: 2 auto's
11-11: 1 auto
12-11: 2 auto's
13-11: 3 auto's
14-11: 7 auto's
17-11: 9 auto's
18-11: 5 auto's
Er staan nu nog ongeveer 10 reeds gekentekende auto's te wachten op uitlevering dus hopelijk arriveert er binnenkort weer nieuwe voorraad. En hopelijk krijgen ze dan externe hulp om het benodigde aflevertempo te gaan halen.
Mailtje naar Zeekr heeft geholpen en 2.0.4 installatie loopt eindelijk....
Mijn vriendin is een koukleum en als ik de auto op 20.0 zet is het echt prima voor haar. Daarnaast gebruik ik altijd de ECO stand en zelf stoelverwarming, scheelt bijna 6% op je totale verbruikvanderwolf schreef op donderdag 20 november 2025 @ 08:58:
:strip_exif()/f/image/27OrTHJhqNwMhjoMjqobhrSg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/X3LVTr5cE4npmfoXhrSosGTP.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/nYG75aDQb1HU6BoBmZMvu5wz.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bxAiplIiri6bLiEArQVr0PVY.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/BoSQsC4iL2pLvwQvVYOEpqiJ.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/afHx3zHyv2GPNQfrjEFQPh0m.jpg?f=fotoalbum_large)