Ik had het met standaard navigatie getest, daar werkt het zeker. Morgen eens proberen met de 2.0.admiral866 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 13:46:
[...]
hm gister eens geprobeerd met google maps via android auto en zeeker navigatie 2.0.
maar zag niets veranderen bij het uitzetten van de hud.
Heb nog niet met de standaard navi getest dat zou het kunnen zijn.
Of moet er ergens nog iets ingesteld worden?
Was wel ineens relaxte ervaring toch met die hud uit moet ik zeggen.
Vond het wel een tof idee en in de 7x is de hud ook echt goed zichtbaar! Maar toen ie ineens uit ervaarde ik toch een gevoel van zen haha :-)
Lees mijn reactie hierboven 😉fideba schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 21:31:
[...]
Ik had het met standaard navigatie getest, daar werkt het zeker. Morgen eens proberen met de 2.0.
De klep weer dicht doen 😎jeroenkleen schreef op zondag 9 november 2025 @ 21:31:
Ik reed vandaag met 7X met de achterklep open maar na 5min had ik nog steeds het jengelende geluid van de klep open... Weet iemand hoe ik dit uit kan schakelen ? Kon het nergens vinden....
Ja kwam ik ook achter.. .ik denk dat gaat wel uit na een paar minuten... maar nee dit bleef de hele rit vanaf de houthandel naar huis door tetteren..
ik haal ongeveer hetzelfde met de Privilige en vind dat prima met deze temperaturen.bullseye1977 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 19:02:
Wat zijn jullie gemiddelde verbruikscijfers momenteel? Ik rij de LR versie en kom met moeite op de 21 kw/100km. Totaal ongeveer 400km / 380km op één lading.
Ik heb mijn 7X LR in Forest Green vandaag bevestigd bij de garage in Brussel (voorlopig nog bij de Lotus garage moeten langsgaan omdat de Zeekr garage in Zaventem nog niet geopend is). In België hebben ze voor de lancering enkele modellen op voorraad staan dus ik kan hem binnen de 2 weken al krijgen.
Ik heb er maandag nog een testrit met gedaan en ik heb niks gemerkt van instabiliteit bij hogere snelheden, zelfs niet bij 120. Ik vond hem erg 'smooth' en zacht rijden en wat me ook heel erg opviel is dat de voorruit erg breed aanvoelt. De zetels zijn ook bijzonder comfortabel, het zal echt lekker cruisen worden met mijn 7X. Het is wel geen sportieve wagen, maar dat is ook niet de bedoeling van het model, als je dat wilt, dan moet je eerder voor een 001 gaan denk ik.
Al bij al very excited om binnenkort mijn 7X te gaan halen
Ik heb er maandag nog een testrit met gedaan en ik heb niks gemerkt van instabiliteit bij hogere snelheden, zelfs niet bij 120. Ik vond hem erg 'smooth' en zacht rijden en wat me ook heel erg opviel is dat de voorruit erg breed aanvoelt. De zetels zijn ook bijzonder comfortabel, het zal echt lekker cruisen worden met mijn 7X. Het is wel geen sportieve wagen, maar dat is ook niet de bedoeling van het model, als je dat wilt, dan moet je eerder voor een 001 gaan denk ik.
Al bij al very excited om binnenkort mijn 7X te gaan halen
Dat is voor de winter een prima waarde toch? Mijn ervaring met vorige autos is dat zodra temperatuur onder de 15 graden komt je makkelijk 20-30% van WLTP kan afhalen, dus 600 wordt +- 400 en als echt vriest dan zelfs 350 verwacht ikbullseye1977 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 19:02:
Wat zijn jullie gemiddelde verbruikscijfers momenteel? Ik rij de LR versie en kom met moeite op de 21 kw/100km. Totaal ongeveer 400km / 380km op één lading.
Vandaag naar partner garage geweest voor geluid vanuit de bestuurdersdeur.
Bekleding is eraf gehaald, je hebt 6 punten waar de deur op vast gezet wordt en 1 geel dopje was niet aanwezig.
Dop erop gezet, bekleding erop en geen ratel meer!
P.S. meteen een setje ruitenwisser voor en achter meegekregen zodat ik indien nodig thuis dit kan doen en niet een service afspraak hoef te maken..
Bekleding is eraf gehaald, je hebt 6 punten waar de deur op vast gezet wordt en 1 geel dopje was niet aanwezig.
Dop erop gezet, bekleding erop en geen ratel meer!
P.S. meteen een setje ruitenwisser voor en achter meegekregen zodat ik indien nodig thuis dit kan doen en niet een service afspraak hoef te maken..
[ Voor 23% gewijzigd door Ian_ op 12-11-2025 11:32 ]
Ik merk altijd al bij de huidige auto dat de winterbanden alleen al voor 1kw//100km extra zorgt, nog los van het koude weer. Dus 21, zeker bij dit grote zware ding lijkt mij een prima verbruik inderdaad.menno76 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 10:10:
[...]
Dat is voor de winter een prima waarde toch? Mijn ervaring met vorige autos is dat zodra temperatuur onder de 15 graden komt je makkelijk 20-30% van WLTP kan afhalen, dus 600 wordt +- 400 en als echt vriest dan zelfs 350 verwacht ik
goede reden om gewoon nooit meer dan 350km per dag in de auto te zitten uitgezonder vakanties;)Elayais schreef op woensdag 12 november 2025 @ 12:45:
[...]
Ik merk altijd al bij de huidige auto dat de winterbanden alleen al voor 1kw//100km extra zorgt, nog los van het koude weer. Dus 21, zeker bij dit grote zware ding lijkt mij een prima verbruik inderdaad.
Ben benieuwd welke winterbanden de Priveledge rijders hebben gekregen van hun bandenboer? En wat jullie ervaringen hier mee zijn. Tijdje terug heeft Ian volgens mij aan gegeven dat hij de michelins een aanrader vindt, maar dat zijn dan wel 20" banden toch? Of zouden deze ook perfect zijn voor de 21" banden? Ik heb nu nog de keuze om naar Kwikfit of Euromaster te gaan. Dus ben benieuwd naar jullie ervaringen/meningen want ik dacht dat Ian zei dat euromaster uit zichzelf deze al had aangeraden?
[ Voor 9% gewijzigd door Malortje op 12-11-2025 13:39 ]
Dit zijn wel goede (2ndhand) reviews.. Vind de G9 ook er mooi, de 7X iets mooier, maar lijkt me juist iets kleiner(op het oog). Vrees dat beide pas echt leuk zijn met wat extra's of het topmodel. Mss een YU7 over 1,5 jaar dan maar?Ian_ schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 21:32:
[...]
Collega heeft de Xpeng G9 SR MY2023 en die heeft toch wel spijt (budget had hij tot €60K) dus ook in het wit 😅.
Letter X is al een keer eraf gevallen tijdens de wasstraat, rijdt als een boot, voltage ligt rond de 600 V en laadt niet boven de 230 kW.
Software glitched vaak, audio is ruk standaard boxen en bellen is echt dramatisch qua kwaliteit.
Verder super afgewerkt en zit heerlijk.
Ohh en het DAK wordt echt een sauna in de zomer….
Meeste punten zijn met MY2025 wel opgelost maar ook weer duurder.
Ik had zelf online gezocht naar winterbanden tests en daar kwam in de top 3 elke keer de Michelin Pilot Alpin 5 (SUV) goed naar voren 7,9 beoordeeld (hoogste een 8,0 in de lijst). https://www.anwb.nl/auto/...ndentest/2025/225-40-r18v.Malortje schreef op woensdag 12 november 2025 @ 13:38:
Ben benieuwd welke winterbanden de Priveledge rijders hebben gekregen van hun bandenboer? En wat jullie ervaringen hier mee zijn. Tijdje terug heeft Ian volgens mij aan gegeven dat hij de michelins een aanrader vindt, maar dat zijn dan wel 20" banden toch? Of zouden deze ook perfect zijn voor de 21" banden? Ik heb nu nog de keuze om naar Kwikfit of Euromaster te gaan. Dus ben benieuwd naar jullie ervaringen/meningen want ik dacht dat Ian zei dat euromaster uit zichzelf deze al had aangeraden?
Michelin is preferred supplier van Euromaster. Kwikfit levert deze banden ook natuurlijk maar ik weet niet wat er wordt aangeraden voor de Zeekr P?
Dit is de winterband variant van de Continental EcoContact band: https://www.anwb.nl/auto/...al-wintercontact-ts-870-p
Wat ik begreep zijn de EcoContact banden speciaal ontworpen voor BMW en Volkswagen group voertuigen (iets met afstelling waardoor ze beter tot hun recht komen). De enige reden waarom Zeekr ze heeft gebruikt uiteindelijk is om het verbruik onder X te krijgen met hun P versie
De Xpeng G9 is natuurlijk net vernieuwd en dat scheelt echt een hoop (eigenlijk geen eerlijke vergelijking meer).Rmaxx schreef op woensdag 12 november 2025 @ 14:10:
[...]
Dit zijn wel goede (2ndhand) reviews.. Vind de G9 ook er mooi, de 7X iets mooier, maar lijkt me juist iets kleiner(op het oog). Vrees dat beide pas echt leuk zijn met wat extra's of het topmodel. Mss een YU7 over 1,5 jaar dan maar?![]()
Qua looks, potato/patato net wat je wel of niet mooi vindt. Je krijgt bij Zeekr naar mijn mening alleen meer geld waarbij je voor de vergelijke Xpeng G9 nu € 70.980 betaald. Het moet dus ook maar net binnen het budget passen.
Eigenlijk is volgens mij de G6 de directe concurrent van de 7X, de G9 is net een slag groter natuurlijk en directe concurrent van Zeekr daarvoor, de 9X, is (nog) niet in Europa beschikbaar.
Klopt, alleen zo zien de meeste het niet. Het is eerder:Elayais schreef op woensdag 12 november 2025 @ 16:12:
Eigenlijk is volgens mij de G6 de directe concurrent van de 7X, de G9 is net een slag groter natuurlijk en directe concurrent van Zeekr daarvoor, de 9X, is (nog) niet in Europa beschikbaar.
ZEEKR 7X
BYD Seallion 7
Tesla Model Y
Leuke website voor vergelijkingen:
G9: https://www.carsized.com/...suv-vs-xpeng-g9-2022-suv/
G6: https://www.carsized.com/...suv-vs-xpeng-g6-2023-suv/
Vandaag Amsterdam-Ede via A2/A12/A30. Gemiddeld 105 gereden met een klein beetje file. Airco uit, comfort modus aan en rustig gereden. Ritje kwam uit op 18 kw/100km bij buiten-temp van 15 graden. Ik ben er tevreden mee, het is een zware luxe SUV.menno76 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 10:10:
[...]
Dat is voor de winter een prima waarde toch? Mijn ervaring met vorige autos is dat zodra temperatuur onder de 15 graden komt je makkelijk 20-30% van WLTP kan afhalen, dus 600 wordt +- 400 en als echt vriest dan zelfs 350 verwacht ik
YouTube: Zeekr 7X - Supercar Speed in a Family SUV, You Won't Believe This!
Helaas nog 5 weken wachten..
Helaas nog 5 weken wachten..
Nou dat lukte mij ook niet hoor, ding is nu bij mij redelijk toegetakeld :-)Viewty schreef op woensdag 12 november 2025 @ 20:22:
[Afbeelding]
Zo maak je de fragrance dus open. Ik heb er helaas 37 euro aan uitgegeven, om een vervanger te hebben. Dit kan dus ook met de originele om het witte geur stuk te vervangen.
Ik ga vanavond weer eens proberen.. Mij lukte het vorige keer ook niet. Anders maar kapot, ding doet nu toch niks..Freedive schreef op donderdag 13 november 2025 @ 08:54:
[...]
Nou dat lukte mij ook niet hoor, ding is nu bij mij redelijk toegetakeld :-)
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart
Ik heb echt een struggle gehad ermee maar uiteindelijk gelukt en nu gaat het ‘makkelijk’.Freedive schreef op donderdag 13 november 2025 @ 08:54:
[...]
Nou dat lukte mij ook niet hoor, ding is nu bij mij redelijk toegetakeld :-)
Tip die ik kan geven is, de houder op het punt waar die vastzit doormidden breken (niet letterlijk), draai hem een kwartslag en nog een keer. Daarna ging die makkelijk los.
Ja makkelijk gaat hij nu ook, iets te makkelijk, maar ach, er komt weer geur uitIan_ schreef op donderdag 13 november 2025 @ 09:24:
[...]
Ik heb echt een struggle gehad ermee maar uiteindelijk gelukt en nu gaat het ‘makkelijk’.
Tip die ik kan geven is, de houder op het punt waar die vastzit doormidden breken (niet letterlijk), draai hem een kwartslag en nog een keer. Daarna ging die makkelijk los.
Aanbieding van mijn LM gehad om dit jaar nog (eerder dan einde contract) over te stappen naar een nieuwe EV ivm lagere bijtelling.
Het gaat om voorraad modellen. Een daarvan is de Zeekr 7x (long range en privilege)
Alle opties behalve de trekhaak die volgens Zeekr achteraf en dus ook buiten de bijtelling kan blijven als ik het goed heb.
Nu staat de LR budgetwise er het beste voor, alleen mis ik dan wel de stoel ventilatie. Met de donkere exterieur en donkere napp interieur wel een prettige bijkomstigheid lijkt me.
Hoe ervaren jullie (die deze optie hebben) de stoel ventilatie? Must have of nice to have?
Het gaat om voorraad modellen. Een daarvan is de Zeekr 7x (long range en privilege)
Alle opties behalve de trekhaak die volgens Zeekr achteraf en dus ook buiten de bijtelling kan blijven als ik het goed heb.
Nu staat de LR budgetwise er het beste voor, alleen mis ik dan wel de stoel ventilatie. Met de donkere exterieur en donkere napp interieur wel een prettige bijkomstigheid lijkt me.
Hoe ervaren jullie (die deze optie hebben) de stoel ventilatie? Must have of nice to have?
[ Voor 5% gewijzigd door FJP84 op 13-11-2025 16:21 ]
Ik denk net zoals stuurverwarming. Wanneer je het nog nooit gehad hebt mis je het niet. Heb je het ooit gehad wil je nooit meer anders. Ik heb nog nooit stoelventialtie gehad en mis het dan ook niet.. mijn vrouw heeft het wel in haar X zitten. Daar heb ik het een paar keer ervaren maar niet iets waarvan ik dacht dat ga ik missen.FJP84 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 16:21:
Aanbieding van mijn LM gehad om dit jaar nog (eerder dan einde contract) over te stappen naar een nieuwe EV ivm lagere bijtelling.
Persoonlijk, het idee zou voor mij heel goed zijn, ik kan namelijk niet zo super goed tegen hitte. Maar ik heb het tot nu toe nog nooit in mijn auto gehad dus ik mis het ook niet (heb de LR).FJP84 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 16:21:
Daarnaast, specifiek voor de 7X, je krijgt die stoel ventilatie in combinatie met de automatische deuren en die vind ik zelf dan weer helemaal niks. Het is een leuke "gimmick", maar op langere termijn zou ik mij daar kapot aan ergeren. Is natuurlijk persoonlijk voor iedereen, maar ook een afweging om te maken.
Interressant. Welke LM heb je? (mag ook in PB)FJP84 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 16:21:
Same, daarnaast buiten leasebudget en had weinig zin om mijn zin door te drammen voor de paar extra’s en vermogen + bijtelling.Elayais schreef op donderdag 13 november 2025 @ 16:59:
[...]
Persoonlijk, het idee zou voor mij heel goed zijn, ik kan namelijk niet zo super goed tegen hitte. Maar ik heb het tot nu toe nog nooit in mijn auto gehad dus ik mis het ook niet (heb de LR).
Daarnaast, specifiek voor de 7X, je krijgt die stoel ventilatie in combinatie met de automatische deuren en die vind ik zelf dan weer helemaal niks. Het is een leuke "gimmick", maar op langere termijn zou ik mij daar kapot aan ergeren. Is natuurlijk persoonlijk voor iedereen, maar ook een afweging om te maken.
Heb zelf dus warmtewerende folie laten plaatsen al eerder hier gezegd en dat is echt goud.
Tnx. Ik moet nog bekijken of ik dit aanbod interessant genoeg vind.
Ik had eigenlijk voor volgend jaar de Xpeng G9 Standard Range MY25 bovenaan de shortlist staan. Wilde deze begin volgend jaar nog proefrijden met name om de standaard geluidsinstallatie te ervaren. Verder tikt die wagen alles af qua wensen. LFP accu vind ik ook een pre. Qua softwareontwikkeling geeft Xpeng me ergens meer vertrouwen dan Zeekr.
Maar goed, optie zet me dus wel aan het denken:
Zeekr 7x wint het voor mij op de looks. Ook van binnen heel strak interieur met handige opbergruimtes.
Rechtuitstabiliteit maar vooral de gebrekkige implementatie van de trekhaak (het uitschakelen van ACC en het vaak niet herkennen van aanhanger/fietsendrager en niet goed in/uitklappen) zijn dingen waar ik nog niet weet of daar nu zo snel overheen kan stappen. Eens kijken wat de financiële voordelen gaan zijn en of dat mij anders doet besluiten 🤔
Ik had eigenlijk voor volgend jaar de Xpeng G9 Standard Range MY25 bovenaan de shortlist staan. Wilde deze begin volgend jaar nog proefrijden met name om de standaard geluidsinstallatie te ervaren. Verder tikt die wagen alles af qua wensen. LFP accu vind ik ook een pre. Qua softwareontwikkeling geeft Xpeng me ergens meer vertrouwen dan Zeekr.
Maar goed, optie zet me dus wel aan het denken:
Zeekr 7x wint het voor mij op de looks. Ook van binnen heel strak interieur met handige opbergruimtes.
Rechtuitstabiliteit maar vooral de gebrekkige implementatie van de trekhaak (het uitschakelen van ACC en het vaak niet herkennen van aanhanger/fietsendrager en niet goed in/uitklappen) zijn dingen waar ik nog niet weet of daar nu zo snel overheen kan stappen. Eens kijken wat de financiële voordelen gaan zijn en of dat mij anders doet besluiten 🤔
Ik ben heel benieuwd, financieel gezien toch wel een interessante optie eigenlijk.Ian_ schreef op donderdag 13 november 2025 @ 18:57:
Deze week of uiterlijk komende week de nieuwe update toch?
Heeft het glazen dak trouwens een zon-/warmtewerende filter (zoals bij de Xpengs), of ben je wat dat betreft aangewezen aan het scherm aan de binnenzijde.
[ Voor 24% gewijzigd door FJP84 op 13-11-2025 21:53 ]
Je bent aangewezen op het elektrische scherm aan de binnenkant ja. Het is gewoon glas dus geen warmtewering of folie. In dit topic staan wel een paar. Mooie oplossingen met goede ervaringen. Dat ga ik over een paar maandjes ook laten doen.
De deuren had ik denk ik ook liever niet elektrisch, maar ach het went. Ben vooral voor de P gegaan vanwege de awd, luchtvering en betere remmen. Ohja, er zit trouwens ook geen lende steun verstel optie in de lr voor de bijrijder.
De deuren had ik denk ik ook liever niet elektrisch, maar ach het went. Ben vooral voor de P gegaan vanwege de awd, luchtvering en betere remmen. Ohja, er zit trouwens ook geen lende steun verstel optie in de lr voor de bijrijder.
[ Voor 32% gewijzigd door admiral866 op 13-11-2025 22:28 ]
Warmte werende filter bij Xpeng is alleen bij de MY2026, iets waar mijn collega G9 MY2023 ook niet over te spreken is.FJP84 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 21:10:
[...]
Ik ben heel benieuwd, financieel gezien toch wel een interessante optie eigenlijk.
Heeft het glazen dak trouwens een zon-/warmtewerende filter (zoals bij de Xpengs), of ben je wat dat betreft aangewezen aan het scherm aan de binnenzijde.
Ik heb geen idee hoe je kunt zoeken dus hierbij wat foto’s van de folie aan de ramen + panoramadak.admiral866 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 22:26:
Je bent aangewezen op het elektrische scherm aan de binnenkant ja. Het is gewoon glas dus geen warmtewering of folie. In dit topic staan wel een paar. Mooie oplossingen met goede ervaringen. Dat ga ik over een paar maandjes ook laten doen.
:strip_exif()/f/image/j6mRBtuTHSBKihNzoNmlhuTu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3klkKr1SSo6AfU6PmQExbOmx.jpg?f=fotoalbum_large)
Welke leasemaatschappij heb jij?FJP84 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 16:21:
Ik heb even nagekeken maar ik mag/kan niet delen om welke LM het gaat. Bericht kwam tot mij via fleet management.ArCadE schreef op donderdag 13 november 2025 @ 17:12:
[...]
Interressant. Welke LM heb je? (mag ook in PB)
Ik heb mijn auto nog niet, maar de douane gaat van januari meer vragen voor pakketjes uit china, dus ik ga even preventief bestellen. Er wordt gesproken over twee typen sleutels: A en B (dik en dun?). Welke krijgen wij?
Oh ja, en je kunt zo'n cargo cover ding kopen. Zit dat er niet bij?
https://www.geelyevs.com/...rgo-cover-shade-for-zeekr
[ Voor 28% gewijzigd door tbee op 14-11-2025 08:22 ]
Een volwaardige sleutel (qua design echt hopeloos) Er zit geen gaatje in om hem aan je sleutelbos te hangen. Dus via Ali zijn er verschillende opties als een soort hoesje. Je krijgt er ook bij aflevering een soort van pouch bij maar dat maakt het allemaal wel groot. In dit forum kan je dit terugvinden. En een key card die je tegen de deurstijl houdt en op het laadvlak van de telefoon legt voor het herkennen van de sleutel om weg te kunnen rijden.tbee schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 08:14:
Ik heb mijn auto nog niet, maar de douane gaat van januari meer vragen voor pakketjes uit china, dus ik ga even preventief bestellen. Er wordt gesproken over twee typen sleutels: A en B (dik en dun?). Welke krijgen wij?
Jawel dit zit erbij in de EU modellen.tbee schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 08:14:
Die zit er gewoon 🐝tbee schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 08:14:
Dat had ik begrepen, maar je vindt van elke kleur twee typen. Blijkbaar is er een dikke en een dunne uitvoering van de sleutel.bullseye1977 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 08:22:
[...]
Een volwaardige sleutel (qua design echt hopeloos) Er zit geen gaatje in om hem aan je sleutelbos te hangen.
https://nl.aliexpress.com/item/1005009555238595.html
Oke, thnx.FJP84 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 06:42:
[...]
[...]
Ik heb even nagekeken maar ik mag/kan niet delen om welke LM het gaat. Bericht kwam tot mij via fleet management.
Je krijgt 1 sleutel (waar de batterij om de 3 maanden van leeg is) en 1 pasje. Als je geluk hebt wordt je telefoon ook ondersteund voor digitale sleutel, maar daar lopen ze bij de 7X nogal mee achter.FJP84 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 08:12:
Krijg je trouwens maar 1 sleutel (FOB) of ook een reserve variant?
https://zeekrdigitalkey.comBlazings schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:00:
[...]
Je krijgt 1 sleutel (waar de batterij om de 3 maanden van leeg is) en 1 pasje. Als je geluk hebt wordt je telefoon ook ondersteund voor digitale sleutel, maar daar lopen ze bij de 7X nogal mee achter.
Oef. Samsung S25 en Pixel 9 niet formeel ondersteund voor de 7X. Waarom loopt die zo ver achter op de X?
Ja geen idee, heel random allemaal. Heb bericht gehad dat de iPhone 17 series ondersteund gaat worden maar geen idee wanneer.tbee schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:13:
[...]
Oef. Samsung S25 en Pixel 9 niet formeel ondersteund voor de 7X. Waarom loopt die zo ver achter op de X?
Het is wachten op de nieuwe update van de auto plus update van de app zodat de iPhone 17 (Pro Max) ondersteund gaat worden. Volgens Zeekr zou dat eerdaags moeten zijn toch......Ian_ schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:20:
[...]
Ja geen idee, heel random allemaal. Heb bericht gehad dat de iPhone 17 series ondersteund gaat worden maar geen idee wanneer.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart
Vandaag of uiterlijk komende week vrijdag voor de update. Heb er een hard hoofd in maar wordt graag positief verrast.MvRtje schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:25:
[...]
Het is wachten op de nieuwe update van de auto plus update van de app zodat de iPhone 17 (Pro Max) ondersteund gaat worden. Volgens Zeekr zou dat eerdaags moeten zijn toch......
Dat de update komt, geloof ik wel maar wat er in komt ben ik vrij sceptisch over.
Wat betreft de iPhone ik denk dat ze moeite hebben omdat iPhone nu hun eigen modem chip gebruikt.
en dat is de standaard S25. De S25+ en Ultra worden nog op geen enkele Zeekr ondersteund, terwijl die telefoons zo rond februari te koop waren?tbee schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:13:
[...]
Vraagje, ik zie geen concrete berichten over Phantom breaking met de Zeekr 7x in dit topic. Klopt het dat dit niet of nauwelijks voorkomt?
Ik rij eigenlijk nooit op de ACC of autopilot. De ACC houdt zelfs op de kortste stand veel teveel afstand tot je voorganger, waardoor mensen ertussen invoegen. Op dat moment remt de 7X niet geleidelijk af om afstand te creëren, maar gaat vol in de ankers (wat ik zelf als onprettig/gevaarlijk ervaar). Alleen als de snelweg erg rustig is werkt de ACC fijn, maar een lege snelweg is in NL zeldzaamFJP84 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 12:44:
Vraagje, ik zie geen concrete berichten over Phantom breaking met de Zeekr 7x in dit topic. Klopt het dat dit niet of nauwelijks voorkomt?
Autopilot heb ik 1x geprobeerd, maar het systeem herkende de fietspaden met onderbroken streep als rijbanen, dus de auto ging midden op de weg rijden terwijl er tegenliggers aan kwamen. Daarna niet meer uitgeprobeerd. Ik vind zelf rijden gelukkig een stuk leuker.
Waar heb je het over qua batterijverbruik? Ik heb de auto in mei gekregen en de originele batterij van de keyfob werkt bij mij nogsteeds zonder problemenBlazings schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 11:00:
[...]
Je krijgt 1 sleutel (waar de batterij om de 3 maanden van leeg is) en 1 pasje. Als je geluk hebt wordt je telefoon ook ondersteund voor digitale sleutel, maar daar lopen ze bij de 7X nogal mee achter.
Net Euromaster even gebeld en gelijk een afspraak gemaakt. Ik gaf aan dat ik de de Michelin Pilot Alpin 5 SUV in R21 banden wil. Dit wordt op de werkbon toegevoegd en de banden worden besteld! Thnx voor de informatie in ieder geval!Ian_ schreef op woensdag 12 november 2025 @ 16:00:
[...]
Ik had zelf online gezocht naar winterbanden tests en daar kwam in de top 3 elke keer de Michelin Pilot Alpin 5 (SUV) goed naar voren 7,9 beoordeeld (hoogste een 8,0 in de lijst). https://www.anwb.nl/auto/...ndentest/2025/225-40-r18v.
Michelin is preferred supplier van Euromaster. Kwikfit levert deze banden ook natuurlijk maar ik weet niet wat er wordt aangeraden voor de Zeekr P?
Dit is de winterband variant van de Continental EcoContact band: https://www.anwb.nl/auto/...al-wintercontact-ts-870-p
Wat ik begreep zijn de EcoContact banden speciaal ontworpen voor BMW en Volkswagen group voertuigen (iets met afstelling waardoor ze beter tot hun recht komen). De enige reden waarom Zeekr ze heeft gebruikt uiteindelijk is om het verbruik onder X te krijgen met hun P versie. Natuurlijk kan je ze onder elke auto doen maar goed, ik hoorde in het begin al het een en ander dat ze niet heel blij waren met deze band.
[ Voor 5% gewijzigd door Malortje op 14-11-2025 13:34 ]
Hier zie je dat zeekr beter even een Tesla kan kopen en uitpluizen (lees kopieren) hoe die dit hebben gemaakt want altijd feilloos mee gereden. Maar wie weet gooien ze er nog wat updates uit volgend jaar en werkt het wel.Blazings schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 13:12:
[...]
Ik rij eigenlijk nooit op de ACC of autopilot. De ACC houdt zelfs op de kortste stand veel teveel afstand tot je voorganger, waardoor mensen ertussen invoegen. Op dat moment remt de 7X niet geleidelijk af om afstand te creëren, maar gaat vol in de ankers (wat ik zelf als onprettig/gevaarlijk ervaar). Alleen als de snelweg erg rustig is werkt de ACC fijn, maar een lege snelweg is in NL zeldzaamWel jammer, want ik vind cruise control op de snelweg normaal gesproken erg relaxed rijden.
Autopilot heb ik 1x geprobeerd, maar het systeem herkende de fietspaden met onderbroken streep als rijbanen, dus de auto ging midden op de weg rijden terwijl er tegenliggers aan kwamen. Daarna niet meer uitgeprobeerd. Ik vind zelf rijden gelukkig een stuk leuker.
Eind april gekregen en werkt ook nog steeds.clydevdl schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 13:19:
[...]
Waar heb je het over qua batterijverbruik? Ik heb de auto in mei gekregen en de originele batterij van de keyfob werkt bij mij nogsteeds zonder problemen![]()
![]()
Heel nice om te horen, ze rijden in ieder geval erg goed (3.2 bar).Malortje schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 13:32:
[...]
Net Euromaster even gebeld en gelijk een afspraak gemaakt. Ik gaf aan dat ik de de Michelin Pilot Alpin 5 SUV in R21 banden wil. Dit wordt op de werkbon toegevoegd en de banden worden besteld! Thnx voor de informatie in ieder geval!
Of gewoon de systemen van de Chinese variant kopiëren + LiDAR en dan werkt het ook prima.menno76 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 13:39:
[...]
Hier zie je dat zeekr beter even een Tesla kan kopen en uitpluizen (lees kopieren) hoe die dit hebben gemaakt want altijd feilloos mee gereden. Maar wie weet gooien ze er nog wat updates uit volgend jaar en werkt het wel.
Ik heb de mijne ook ontvangen op 16 mei. Maar mijn batterij van de keyfod is toch al 3 weken leeg. En het lukt me niet om de batterij te vervangen. Maar ik heb een afspraak staan op 1 december voor de winterset dan kunnen ze gelijk de batterij vervangen.clydevdl schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 13:19:
[...]
Waar heb je het over qua batterijverbruik? Ik heb de auto in mei gekregen en de originele batterij van de keyfob werkt bij mij nogsteeds zonder problemen![]()
![]()
Ik las een aantal berichten op dit forum dat de batterij al leeg was van de keyfob. Toen ik mijn 7X op ging halen stond ik even te praten met iemand die bij de servicedesk stond te wachten. Hij had een X in de lease en zei dat hij meerdere keren per jaar naar de service moest omdat de batterij leeg was. Daardoor ging ik er vanuit dat het een vaker voorkomend iets is.clydevdl schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 13:19:
[...]
![]()
Ja in andere landen rijdt de 7X (voornamelijk) op LIDAR wat ik heb begrepen. Nu moet de auto ineens volledig op de camera's rijden en dat is even wat anders. Tesla heeft zich daarin volledig gespecialiseerd, dus dat werkt een stuk beter.menno76 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 13:39:
[...]
Hier zie je dat zeekr beter even een Tesla kan kopen en uitpluizen (lees kopieren) hoe die dit hebben gemaakt want altijd feilloos mee gereden. Maar wie weet gooien ze er nog wat updates uit volgend jaar en werkt het wel.
Dat was een paar jaar geleden ook anders hoor. Tesla loopt voor. En dan hebben we nog de oude software. (Ik zit zwaar te twijfelen om mijn Model S nog even aan te houden, er zijn geruchten dat FSD in Q1 2026 aan gaat. Dat wil ik toch wel even ervaren.)Blazings schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 14:04:
[...]
Ja in andere landen rijdt de 7X (voornamelijk) op LIDAR wat ik heb begrepen. Nu moet de auto ineens volledig op de camera's rijden en dat is even wat anders. Tesla heeft zich daarin volledig gespecialiseerd, dus dat werkt een stuk beter.
Zeekr maakt werk van mijn aflevering, ze hebben inmiddels 3x gepoogd om de levering eerder in november plaats te laten vinden (hebben ze het druk?).
'The truth is not afraid for Questions
Wanneer heb je hem besteld?M13z1 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 14:39:
Zeekr maakt werk van mijn aflevering, ze hebben inmiddels 3x gepoogd om de levering eerder in november plaats te laten vinden (hebben ze het druk?).
Ik werd net ook gebeld vanuit Zeekr of ik mijn auto toch niet eerder wil hebben (na eerder al een mail gehad te hebben hierover). Maar mag van de LM pas na 6 December en qua agenda komt eerder dan de 11de (waar de afspraak op staat) mij ook niet uit.M13z1 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 14:39:
En ik heb gevraagd of ik hem eerder kon krijgen omdat ik anders 2 weken zonder auto zit maar dat was absoluut niet mogelijkElayais schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 15:30:
[...]
Ik werd net ook gebeld vanuit Zeekr of ik mijn auto toch niet eerder wil hebben (na eerder al een mail gehad te hebben hierover). Maar mag van de LM pas na 6 December en qua agenda komt eerder dan de 11de (waar de afspraak op staat) mij ook niet uit.
sjakie02 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 15:38:
[...]
En ik heb gevraagd of ik hem eerder kon krijgen omdat ik anders 2 weken zonder auto zit maar dat was absoluut niet mogelijk
Tja. Als er mensen zijn die een grijze privilege met opties krijgen, eerder kunnen afhalen, maar nog moeten wachten tot eind december of zo. Die van mij wordt dan pas uitgeleverd en wil best ruilen. 😋
Het klopt dat bij het invoegen van een wagen voor je, de wagen iets harder remt dan nodig, maar eerlijk gezegd vind ik het heel erg meevallen.FJP84 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 12:44:
Phantom breaking heb ik nog niet voorgehad (kleine 1000km snelwegen)
Net even snelladen getest (300 Kw snellader, er is geen snellere in de buurt).
13% tot 65% op 10 minuten, gemiddelde van 297 kw. Batterij niet voorverwarmd (lukt niet onder de 20%), maar startte aan 300Kw vanaf letterlijk de eerste seconde.
Het beest blijft me verbazen :-)
13% tot 65% op 10 minuten, gemiddelde van 297 kw. Batterij niet voorverwarmd (lukt niet onder de 20%), maar startte aan 300Kw vanaf letterlijk de eerste seconde.
Bij mij hetzelfde, afspraak staat al heel lang op 28/11, twee weken terug wilde ze naar 18/11 maar ik zit op de Antillen dus niet eerder dan de 28e terug. Maar ik heb het idee dat ze sneller willen uitleveren, niet alleen voor mij. Communicatie hieromtrent verloopt overigens goed.Elayais schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 15:30:
[...]
Ik werd net ook gebeld vanuit Zeekr of ik mijn auto toch niet eerder wil hebben (na eerder al een mail gehad te hebben hierover). Maar mag van de LM pas na 6 December en qua agenda komt eerder dan de 11de (waar de afspraak op staat) mij ook niet uit.
'The truth is not afraid for Questions
Klopt… Bij mij hetzelfde. Mijn afspraak stond op 25 november en kon ook omzetten naar 18 november. Wat ik dus ook gedaan heb.M13z1 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 21:33:
[...]
Bij mij hetzelfde, afspraak staat al heel lang op 28/11, twee weken terug wilde ze naar 18/11 maar ik zit op de Antillen dus niet eerder dan de 28e terug. Maar ik heb het idee dat ze sneller willen uitleveren, niet alleen voor mij. Communicatie hieromtrent verloopt overigens goed.
Communicatie gaat idd prima.
Welke lader was dat?fideba schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 20:11:
Net even snelladen getest (300 Kw snellader, er is geen snellere in de buurt).
Ik merk dat het op tweebaanswegen zeker wel voorkomt. Ik rij dagelijks een stukje N weg waar dit regelmatig voorkomt. Ik ben er nog niet achter waarom. Mijn huidige theorie is vooral de flauwe bocht die dit veroorzaakt. Ingesteld op 90 en dan heeft acc even moeite en zakt naar 86/87 en gaat snel weer terug naar 90FJP84 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 12:44:
Wel merk ik dat de acc sommige bochten lastig vind om op de ingestelde snelheid te nemen. Ook al vind ik dat het geen probleem moet zijn en normaal op dezelfde of hogere snelheid probleemloos neem.
Ik zie nu op AliExpress dat hij op deze manier los te krijgen moet zijn :-)WizzyBrown schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 16:45:
Wie o wie kan mij uitleggen hoe ik het witte geurstaafje uit de houder krijg. Ik ben nu al zo ver gekomen zoals je op de foto ziet. [Afbeelding]
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat iemand de hud heeft aangepast, waar zitten die instellingen? Ik kan nergens vinden waar je de hud kan aanpassen. Ik hoef namelijk niet die 'camera' te zien van de auto op de weg.
Rickyuu schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 17:15:
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat iemand de hud heeft aangepast, waar zitten die instellingen? Ik kan nergens vinden waar je de hud kan aanpassen. Ik hoef namelijk niet die 'camera' te zien van de auto op de weg.
Klopt, het gouden en zwarte gedeelte moet aan elkaar blijven omdat het een regelaar is voor open en dicht.WizzyBrown schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 16:59:
[...]
Ik zie nu op AliExpress dat hij op deze manier los te krijgen moet zijn :-)
[Afbeelding]
Je moet hem gewoon doormidden breken voorzichtig (niet letterlijk) op twee stukken en dan komt het los.
Krik eronder of hoe heb je het erop gezet?taa_nl schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 16:54:
Vandaag de rode remcovers op LR gezet. Erg blij met resultaat. Besteld via GeeleyEV. Snelle levering en kwalitatief goed. [Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Inderdaad. Hij is er niet op gemaakt om los te maken, Zeekr wil die geur units als 1 geheel verkopen natuurlijk.Ian_ schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 17:27:
[...]
Klopt, het gouden en zwarte gedeelte moet aan elkaar blijven omdat het een regelaar is voor open en dicht.
Je moet hem gewoon doormidden breken voorzichtig (niet letterlijk) op twee stukken en dan komt het los.
Oke, volgende uitdaging: laden aan de straat palen. Zeekr is heel wispelturig met starten van laden. Ik ben er nog niet uit wat ik fout doe. Maar gewoon kabel in auto en kabel in paal en starten werkt meestal niet. Het lijkt alsof de auto helemaal afgesloten en op slot moet zijn?
Dus niet de frunk of klep nog open als je daar je kabel uit heb gehaald ofzo.
En als ik laadsessie afsluit vanuit app ontgrendelt de auto wel, maar de paal niet. Daarvoor moet ik dan het pasje gebruiken. En die ligt dan weer in de auto.
Anderen hier ook last van?
Bij Tesla ging dit altijd gewoon goed...
En als ik laadsessie afsluit vanuit app ontgrendelt de auto wel, maar de paal niet. Daarvoor moet ik dan het pasje gebruiken. En die ligt dan weer in de auto.
Ik hoor hier meerdere uitdagingen, maar ik mijn kijk erop geven.Rickyuu schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 18:38:
Oke, volgende uitdaging: laden aan de straat palen. Zeekr is heel wispelturig met starten van laden. Ik ben er nog niet uit wat ik fout doe. Maar gewoon kabel in auto en kabel in paal en starten werkt meestal niet. Het lijkt alsof de auto helemaal afgesloten en op slot moet zijn?
1. Auto kan open/dicht, deuren open wat je maar wilt en de auto start met laden.
2. De meesten CPO’s in Nederland hebben via OCPP de setting: DisconnectOnEvUnlock wat inhoudt is als je de laadkabel uit de auto auto, niet alleen ontgrendelen of stoppen maar fysiek uit de laadpoort haalt, dan laadt de kabel ook los aan de laadpaal kant.
3. Wat betreft de sequence, maakt in Nederland geen reet uit, eerst kabel er in, eerst auto of laadpaal kant, pasje eerst of pasje als laatst. Enige is dat zodra je het pasje voor de RFID reader hebt gehouden heb je bij default 60seconden om alles aan te sluiten. Anders krijg je een Time-Out error
Banden er wel allemaal af moeten halen of, daar voel ik namelijk vrij weinig voor om zelf te doen hahataa_nl schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 18:26:
[...]
Yes, Krik eronder en callipers is max half uurtje werk
Ik heb het ook gedaan. Stelt echt niet veel voor. Ik heb oranje. Heel goed zelf te doen.Ian_ schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 19:49:
[...]
Banden er wel allemaal af moeten halen of, daar voel ik namelijk vrij weinig voor om zelf te doen haha
:strip_exif()/f/image/YaJFZoA9kJl0tXsCLjXEuUrz.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb ook nergens last van tijdens het laden aan de openbare weg. Sterker nog dat is voor 95% van de tijd wat ik doe.Ian_ schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 19:48:
[...]
Ik hoor hier meerdere uitdagingen, maar ik mijn kijk erop geven.
1. Auto kan open/dicht, deuren open wat je maar wilt en de auto start met laden.
2. De meesten CPO’s in Nederland hebben via OCPP de setting: DisconnectOnEvUnlock wat inhoudt is als je de laadkabel uit de auto auto, niet alleen ontgrendelen of stoppen maar fysiek uit de laadpoort haalt, dan laadt de kabel ook los aan de laadpaal kant.
3. Wat betreft de sequence, maakt in Nederland geen reet uit, eerst kabel er in, eerst auto of laadpaal kant, pasje eerst of pasje als laatst. Enige is dat zodra je het pasje voor de RFID reader hebt gehouden heb je bij default 60seconden om alles aan te sluiten. Anders krijg je een Time-Out error
Vaak staat een deur nog open als ik de kabel aansluit. Kabel aansluiten pas er tegen aan en een paar tellen later begint hij te laden.
Als het niet lukt heeft het wellicht met je pas of de paal te maken of combi daarvan
Heb dat 1 keer gehad op een parkeerterein 2 palen zelfde aanbieder bij de ene paal geen manier om het laden te starten. Dan maar naar de andere paal en hop in 1 keer zonder problemen.
AC vs DC laden
Ik sta dus liever 15/30 minuten van mijn dag langs de snelweg te wachten dan dat je dus dit hebt.
22:00 ingeplugd met 18% SoC en de volgende ochtend nog bijna 30% resterende en 7 uur wachten.
Heerlijk zo’n dynamisch laadpaal in de buurt. Dacht dat het in de nacht altijd vol stampen was gezien dan iedereen slaapt?
Ik sta dus liever 15/30 minuten van mijn dag langs de snelweg te wachten dan dat je dus dit hebt.
22:00 ingeplugd met 18% SoC en de volgende ochtend nog bijna 30% resterende en 7 uur wachten.
Heerlijk zo’n dynamisch laadpaal in de buurt. Dacht dat het in de nacht altijd vol stampen was gezien dan iedereen slaapt?
@Ian_ Is dit gebeurd met de auto ingesteld op vol vermogen laden, of was er toevallig ook nog een uitgesteld laden programma actief in de auto?
Dat laatste is mij namelijk wel eens gebeurd met mijn Model 3. Wel een laadplek bezet gehouden, maar na 12h slechts 5% erbij... eigen domme fout.
Dat laatste is mij namelijk wel eens gebeurd met mijn Model 3. Wel een laadplek bezet gehouden, maar na 12h slechts 5% erbij... eigen domme fout.
Auto vol vermogen ingesteldFrenzyFreak schreef op zondag 16 november 2025 @ 08:57:
@Ian_ Is dit gebeurd met de auto ingesteld op vol vermogen laden, of was er toevallig ook nog een uitgesteld laden programma actief in de auto?
Dat geef ik ook aan, ik bedoelde meer sarcastisch fijn een dynamische paal in de straat. Precies de reden waarom ik 99% Snellaad ipv ACclydevdl schreef op zondag 16 november 2025 @ 09:24:
@Ian_ dat ligt dus meer aan de dynamische paal dan aan de auto tenzij je de laadklok hebt ingesteld. Bij een 22 kw paal laad ik altijd op 17kw gemiddeld en als er al een auto gekoppeld staat logischerwijs op de helft
https://www.autoweek.nl/r...em_Nn_YDtvxyxWWnvh4wAckwg
Dan betaal je 30k meer... Valt die rechtuit stabiliteit nog best mee 😅
Interesting. Het valt en staat inderdaad vaak met hoeveel energie er in een auto gestoken wordt nadat hij op de markt is. Ik denk dat veel legacy fabrikanten gewend zijn dat ze na nog wat minor fixes door kunnen werken aan de volgende refresh. Tesla doet dat anders, uit ervaring; mijn 7 jaar oude auto wordt steeds stabieler. Veel van de nieuwe features krijg ik niet meer, maar bijna wekelijks nog stabiliteitsupdates. Zwarte schermen komen niet meer voor.Elayais schreef op zondag 16 november 2025 @ 11:07:
https://www.autoweek.nl/r...em_Nn_YDtvxyxWWnvh4wAckwg
De vraag voor ons is hoe dat bij Zeekr gaat zijn.
:strip_exif()/f/image/kGxZtGOe0sDpfdgKuDeLRxJz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1hViZiSUf1lIwjIXFm40SOat.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nR1fZ0Ic9UAlQcb6u9hURKij.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OxEI4ZypOF81eFaXlZpwSsmG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YlOXvN4tLLdP7hTDGKndkSUx.jpg?f=fotoalbum_large)