Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 69 ... 99 Laatste
Acties:

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17:11
Oeps, ik bedoelde eigenlijk in mei geleverd* die de matten nog niet hebben.
M13z1 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 16:41:
Ik kreeg ook het verzoek om op 21/11 een app te sturen om navraag te doen naar het kenteken, dat is dan bekend en hiermee kan ik dan gelijk winterbanden bestellen.

Ze denken dus prima mee, ook wel eens goed om zo'n geluid neer te schrijven.
BUX73 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 16:45:
Dus een week voor levering kennen ze je kenteken? Dat is ook handig inderdaad voor mijn winterbanden planning!
Dit advies kreeg ik ook en toen ik op maandag appte voor het kenteken (ophaaldag vrijdag) kreeg ik te horen dat het kenteken "at least Wednesday" bekend was. Vervolgens woensdagmiddag nog een appje gestuurd dat ik het kenteken nog niet had en uiteindelijk pas op donderdag bericht gehad. Ik heb die avond na het werk nog de verzekering en alles moeten regelen. Reken jezelf dus niet al te rijk :9

• Blazings
Ik werd overigens net ingehaald (ik zat op de fiets) door een zwarte 7X bij Oosterbeek. Ben benieuwd of het iemand van dit forum was haha

• RCZ
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 07-02 13:32

RCZ

M13z1 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 16:59:
[...]

Correct! Nu nog even de juiste maat van de 21" erbij zoeken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wWkjtFv86fhnKLhZJ34EqUFp-eA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/8EiYm2rPIDqr5zNn7QeKwQdj.png?f=user_large

• Malortje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-01 11:18
Ik heb mijn witte 7x Priveledge opgehaald! Tevreden over hoe alles werd doorlopen bij het ophalen en wat rijdt hij geweldig, wat een kanon als je van een 1.5 tsi motortje afkomt! Kom van een skoda kamiq af! Ik heb nog wel een aantal vragen die ik na me eerste rij ervaring heb!
Als ik de auto in P zet en de auto uitstap blijft de muziek gewoon spelen. Ook als ik me deur dicht laat gaan. Ik vertouw er maar op dat wanneer de auto op slot gaat omdat ik wegloop van de auto dat hij uit gaat, maar weet niet of dit normaal is? Kan iemand mij dit uitleggen?
Daarnaast is 1 keer naar beneden van je versnellingshendel je ACC toch? Kan ik deze alleen uitzetten door te remmen of heb je ook ergens een reset en off knop zodat ik niet hoeft te remmen om deze uit te zetten?

[ Voor 4% gewijzigd door Malortje op 05-11-2025 22:32 ]

• UMD
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:14

UMD

You don't say

Malortje schreef op woensdag 5 november 2025 @ 22:31:
Als ik de auto in P zet en de auto uitstap blijft de muziek gewoon spelen. Ook als ik me deur dicht laat gaan. Ik vertouw er maar op dat wanneer de auto op slot gaat omdat ik wegloop van de auto dat hij uit gaat, maar weet niet of dit normaal is? Kan iemand mij dit uitleggen?
Daarnaast is 1 keer naar beneden van je versnellingshendel je ACC toch? Kan ik deze alleen uitzetten door te remmen of heb je ook ergens een reset en off knop zodat ik niet hoeft te remmen om deze uit te zetten?
De muziek gaat uiteindelijk uit. Dat deze blijft spelen is normaal, als het goed is gaat het volume ook wat zachter als je de deur open doet. Als de auto zichzelf sluit (of wanneer je dit handmatig doet) gaat het uit.

De ACC kun je uitzetten door dezelfde hendel 1 keer omhoog te tikken.

• Malortje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-01 11:18
UMD schreef op woensdag 5 november 2025 @ 22:47:
[...]

De muziek gaat uiteindelijk uit. Dat deze blijft spelen is normaal, als het goed is gaat het volume ook wat zachter als je de deur open doet. Als de auto zichzelf sluit (of wanneer je dit handmatig doet) gaat het uit.

Bedankt voor je antwoorden! Jij bedoelt dan richting zijn R toe bewegen? Neem aan dat hij dan niet in zijn N of R schiet tijdens het rijden :)

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 23:03
Malortje schreef op woensdag 5 november 2025 @ 23:20:
[...]

Bedankt voor je antwoorden! Jij bedoelt dan richting zijn R toe bewegen? Neem aan dat hij dan niet in zijn N of R schiet tijdens het rijden :)
Klopt, als je de auto in N wilt zetten moet je de hedel voor +/-1 seconde omhoog houden.

• fideba
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:12
UMD schreef op woensdag 5 november 2025 @ 22:47:
[...]

De muziek zachter zetten wanneer de deur opengaat is een instelling, ik vermoed bij geluid :-)

• menno76
  • Laatst online: 22:47
Ik ga alleen kijken als de LR er beste vanaf komt? Net toch maar LR ipv Privilege gekozen;)

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:31
menno76 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 18:26:
[...]

Ik ga alleen kijken als de LR er beste vanaf komt? Net toch maar LR ipv Privilege gekozen;)
He he he. Ze eindigen gelijk (op range en herrie), dus dan is het een keuze op geld vs de extra features.

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-02 14:12

admiral866

The King Personality Disorder

• eriksd
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 27-11-2025
Ik rijd een 7X Privilige en heb al enkele weken een vraag uitstaan bij Zeekr Support over welke sneeuwkettingen veilig te gebruiken zijn. De bandenmaat is natuurlijk leidend, maar de maximale schakeldikte is een open vraag. Tot nu toe geen duidelijk antwoord gekregen omdat ik begrijp dat ze diverse kettingen hebben geprobeerd met onbevredigende resultaten (veroorzaken schade, blijven niet goed zitten e.d.). Ik overweeg Konig Summit XXL K67 kettingen, maar twijfel nu door de genoemde problemen. Is er al iemand bezig met sneeuwkettingen en zo ja, wat zijn jullie bevindingen?

• Ian_
vanderwolf schreef op woensdag 5 november 2025 @ 16:00:
[...]

Er zijn verschillende classificaties voor de Pilot Alpin 5 SUV. De 108V versie die onder jouw auto zitten hebben niet de classificatie voor verminderde rolweerstand specifiek tbv een EV is mij verteld. Omdat ze niet leverbaar zijn gaan er nu ook de 108V onder komen. Er is zelfs nog een extra classificatie tbv Mercedes (MO) en Porsche. Is denk ik niet op de band zichtbaar maar iets in het bestelproces.
Ik zie deze versies binnen de 108V:
- PILOT ALPIN 5 SUV MO1 A
- PILOT ALPIN 5 SUV XL

Verschil zit m in afrolgeluid interieur 72 db vs 69 db. Nou wel benieuwd of de XL versie dan de versie is met én minder geluid én minder rolweerstand?
Euromaster gebeld, heb de XL met 69 dB

• menno76
tbee schreef op donderdag 6 november 2025 @ 18:53:
[...]

He he he. Ze eindigen gelijk (op range en herrie), dus dan is het een keuze op geld vs de extra features.
Ja verrassende uitslag. Ik heb de LR gekozen voor prijs (scheelt 7K aan bijtelling = 70 per maand) en kon de long range dit jaar op kenteken krijgen (besteld begin november) en privilege niet zeker (scheelt weer 70 euro per maand netto door hoger tarief bijtelling 2026). Daarnaast al jaren in model 3 performance gereden en de 550pk zelden gebruikt. leuk voor even maar verder vond ik het vrij nutteloos. Enige waar ik wel benieuwd naar was is de luchtvering maar ach je moet wat te wensen over houden

• Hensley60
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23:31
Ian_ schreef op donderdag 6 november 2025 @ 20:43:
[...]

Euromaster gebeld, heb de XL met 69 dB
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7vlBpqWxzE-W0yFWcaLC1cI7myo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OGRnsOEFF33CLWi9lAlRQVCa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iQ3SOxviEPwtol9Ki4Y4YIU3Ktg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/akLAxnFzb1jsgf2eCWQVYTrV.png?f=fotoalbum_large

• Sander28
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 16:01
eriksd schreef op donderdag 6 november 2025 @ 19:53:
Ik rijd een 7X Privilige en heb al enkele weken een vraag uitstaan bij Zeekr Support over welke sneeuwkettingen veilig te gebruiken zijn. De bandenmaat is natuurlijk leidend, maar de maximale schakeldikte is een open vraag. Tot nu toe geen duidelijk antwoord gekregen omdat ik begrijp dat ze diverse kettingen hebben geprobeerd met onbevredigende resultaten (veroorzaken schade, blijven niet goed zitten e.d.). Ik overweeg Konig Summit XXL K67 kettingen, maar twijfel nu door de genoemde problemen. Is er al iemand bezig met sneeuwkettingen en zo ja, wat zijn jullie bevindingen?
Hier ben ik ook heel benieuwd naar, ik krijg mijn privilege in december en ga in januari naar de sneeuw. Nu zag ik dat je in principe geen kettingen nodig hebt om naar boven te rijden, maar is toch wel handig een passend setje te hebben.

• tbee
menno76 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 20:58:
[...]

Ja verrassende uitslag. Ik heb de LR gekozen voor prijs (scheelt 7K aan bijtelling = 70 per maand) en kon de long range dit jaar op kenteken krijgen (besteld begin november) en privilege niet zeker (scheelt weer 70 euro per maand netto door hoger tarief bijtelling 2026). Daarnaast al jaren in model 3 performance gereden en de 550pk zelden gebruikt. leuk voor even maar verder vond ik het vrij nutteloos. Enige waar ik wel benieuwd naar was is de luchtvering maar ach je moet wat te wensen over houden
Eigenlijk niet als je weet dat in comfort versnellingsmode de voorste motor uitgeschakeld wordt én dat (blijkbaar) de auto bij elke start standaard in comfort mode staat. Ik ben er wel blij mee, want je kunt kiezen of je liever bereik hebt of vermogen.

• Blazings
tbee schreef op donderdag 6 november 2025 @ 22:46:
[...]

Eigenlijk niet als je weet dat in comfort versnellingsmode de voorste motor uitgeschakeld wordt én dat (blijkbaar) de auto bij elke start standaard in comfort mode staat. Ik ben er wel blij mee, want je kunt kiezen of je liever bereik hebt of vermogen.
Iemand vroeg mij laatst op dit forum waar het bewijs staat dat de voorste motor wordt uitgeschakeld. Zwart op wit heb ik het niet kunnen vinden, maar aan het verbruik zie je het wel degelijk.
De auto start volgens mij niet standaard in comfort, maar in de standard mode. Je moet hem dus altijd even naar performance > comfort zetten. Zou fijn zijn als deze setting wel onthouden werd.

[ Voor 3% gewijzigd door Blazings op 06-11-2025 22:52 ]

• admiral866

admiral866

je kan volgens mij ook direct naar comfort als je het knopje omhoog drukt ipv naar beneden :-)

[ Voor 9% gewijzigd door admiral866 op 06-11-2025 23:46 ]

• Ian_
admiral866 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 23:46:
je kan volgens mij ook direct naar comfort als je het knopje omhoog drukt ipv naar beneden :-)
Klopt, je hebt twee opties!

1. Via het stuur
Dan moet je altijd twee keer drukken en eerst naar sport en het werkt niet als bijvoorbeeld iemand zijn gordel nog niet omheeft in stilstand.

2. via de lever knop onder je scherm
Omhoog is comfort en omlaag is sport. Verschuift natuurlijk wel maar standaard dit.

• Mitchigan
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 30-01 09:12
menno76 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 20:58:
[...]

Ik heb de LR en kan je verzekering dat je echt never nooit vermogen te kort kom.

• Ian_
Mitchigan schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 07:31:
[...]

Ik heb de LR en kan je verzekering dat je echt never nooit vermogen te kort kom.
Het vermogen is zeker niet ‘te weinig’ je doet er verder niks mee.

Enige jammere vind ik dat je geen ventilatie in de stoelen of luchtvering kon kiezen als opties.

• daniel223
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 02-02 07:14
Ik begin langzamerhand echt gek te worden van het krakend geluid rechts achterin de auto. Het lijkt uit de kofferbak te komen of uit de stoelen achterin. Ik kan het maar niet vinden en op mijn service request wordt helaas niet gereageerd. Niemand hetzelfde ervaren die de oplossing weet?

• fideba
Blazings schreef op donderdag 6 november 2025 @ 22:52:
[...]

Iemand vroeg mij laatst op dit forum waar het bewijs staat dat de voorste motor wordt uitgeschakeld. Zwart op wit heb ik het niet kunnen vinden, maar aan het verbruik zie je het wel degelijk.
De auto start volgens mij niet standaard in comfort, maar in de standard mode. Je moet hem dus altijd even naar performance > comfort zetten. Zou fijn zijn als deze setting wel onthouden werd.
Is inderdaad moeilijk te bevestigen, maar ik ben er wel zeker van. We hebben er wel onze straat voor moeten openbreken :-) Er wordt daar momenteel gewerkt, wat betekent dat we dagelijks een soort off-road hobbel parkour moeten afleggen om thuis te geraken. Om mijn oprit op te rijden, moet ik voorlopig een kleine steile helling oprijden, in grind/zand. In comfort mode slipt te wagen iedere keer een klein beetje. In standard mode helemaal niet, ook niet (evident) in off-road mode. Lijkt me een duidelijk bewijs :-)

• PolestarB
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 06-01 09:39

• Ian_
daniel223 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 07:44:
Ik begin langzamerhand echt gek te worden van het krakend geluid rechts achterin de auto. Het lijkt uit de kofferbak te komen of uit de stoelen achterin. Ik kan het maar niet vinden en op mijn service request wordt helaas niet gereageerd. Niemand hetzelfde ervaren die de oplossing weet?
Same, bij mij komt het uit de bestuurders deur en die daarachter zit.

Als ik het ventilatie rooster even naar beneden druk is het weg of als ik de deur iets strakker aantrek ook tijdens het rijden.

Komende week bij een partner garage (woensdag) wordt het uitgezocht.

• RCZ

RCZ

Ik ga al jaren voor loopvlakkettingen. Kans op beschadigingen met sensoren etc. is te groot met de huidige auto’s en de ruimte in de wielkasten bij standaardsneeuwkettingen. Ik heb meestal RUD Centrax. Ook erg gemakkelijk te monteren en blijven goed zitten.

• Ian_
RCZ schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 12:05:
[...]

Ik ga al jaren voor loopvlakkettingen. Kans op beschadigingen met sensoren etc. is te groot met de huidige auto’s en de ruimte in de wielkasten bij standaardsneeuwkettingen. Ik heb meestal RUD Centrax. Ook erg gemakkelijk te monteren en blijven goed zitten.
Wat een prijs voor sneeuwkettingen, nooit geweten en je zou bijna friction tires kopen.

• RVMano
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 05-02 23:17
Elke winter wintersport, afgelopen 30 jaar geen kettingen gebruikt, is puur omdat je verplicht bent ze bij te hebben..

• tbee
YouTube: Zeekr's Self Driving Tech vs Chengdu's Crazy Traffic!

Dit zit vast niet op onze auto, daar zijn de FLOPs niet hoog genoeg voor (eerst maar eens autoparkeren goed doen), maar indrukwekkend. Ik dacht altijd dat stadsverkeerd veel moeilijker zou zijn dan proviciale en snelwegen, maar dat lijkt wel mee te vallen. Ben wel benieuwd of ze ook een end-to-end neuraal netwerk gebruiken.

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:53
tbee schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 14:32:
YouTube: Zeekr's Self Driving Tech vs Chengdu's Crazy Traffic!

Dit zit vast niet op onze auto, daar zijn de FLOPs niet hoog genoeg voor (eerst maar eens autoparkeren goed doen), maar indrukwekkend. Ik dacht altijd dat stadsverkeerd veel moeilijker zou zijn dan proviciale en snelwegen, maar dat lijkt wel mee te vallen. Ben wel benieuwd of ze ook een end-to-end neuraal netwerk gebruiken.
Cool hoor... zelfde level zie je bij bv Xpeng: YouTube: Xpeng's Tesla FSD self-driving competitor unedited test drive

• cvisser
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-02 22:14
Sneeuwsokken kunnen een optie zijn, Aangezien je zo goed als nooit kettingen nodig hebt (zeker niet met 4WD en winterbanden) kunnen een paar sneeuwsokken voldoende zijn om aan verplichting te voldoen. Het wel dat als je ermee over een stukje gewone straat rijdt i.p.v. sneeuw ze direct aan gort zijn.

Op Sneeuwkettingenwinkel te lezen:
Sinds de invoering van de nieuwe Europese norm EN 16662-1:2020 zijn sneeuwsokken in sommige gevallen een alternatief voor sneeuwkettingen. Sneeuwsokken die aan deze norm voldoen zijn goedgekeurd voor alle Europese landen waar sneeuwkettingen verplicht zijn.

Dankzij de invoering van deze nieuwe norm in de wetgevende systemen van alle EU-lidstaten (met uitzondering van Oostenrijk), is het in feite mogelijk om een paar sneeuwsokken bij je te hebben in je auto om te voldoen aan de verplichting om winteruitrusting bij je te hebben op weggedeelten die zijn gemarkeerd door het klassieke verkeersbord dat aangeeft dat sneeuwkettingen verplicht zijn

• RCZ

RCZ

Ian_ schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 13:05:
[...]

Wat een prijs voor sneeuwkettingen, nooit geweten en je zou bijna friction tires kopen.
Zijn duur inderdaad. Als je schade hebt door verkeerde sneeuwkettingen is dat echter gauw paar duizend euro. Heeft een collega van mij meegemaakt met zijn Audi A6. Ik neem geen risico’s hiermee. Ga meerdere keren per jaar op wintersport naar Gerlos dus kans op gebruik is aanwezig. Het merk Snowdrive heb je ook. Die zijn goedkoper maar ik ken de kwaliteit niet.

[ Voor 7% gewijzigd door RCZ op 07-11-2025 15:18 ]

• admiral866

admiral866

cvisser schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 15:14:
[...]

Sneeuwsokken kunnen een optie zijn, Aangezien je zo goed als nooit kettingen nodig hebt (zeker niet met 4WD en winterbanden) kunnen een paar sneeuwsokken voldoende zijn om aan verplichting te voldoen. Het wel dat als je ermee over een stukje gewone straat rijdt i.p.v. sneeuw ze direct aan gort zijn.

Op Sneeuwkettingenwinkel te lezen:
Sinds de invoering van de nieuwe Europese norm EN 16662-1:2020 zijn sneeuwsokken in sommige gevallen een alternatief voor sneeuwkettingen. Sneeuwsokken die aan deze norm voldoen zijn goedgekeurd voor alle Europese landen waar sneeuwkettingen verplicht zijn.

Dankzij de invoering van deze nieuwe norm in de wetgevende systemen van alle EU-lidstaten (met uitzondering van Oostenrijk), is het in feite mogelijk om een paar sneeuwsokken bij je te hebben in je auto om te voldoen aan de verplichting om winteruitrusting bij je te hebben op weggedeelten die zijn gemarkeerd door het klassieke verkeersbord dat aangeeft dat sneeuwkettingen verplicht zijn
een paar jaar terug ook meegenomen naar Noorwegen. Niet gebruikt, maar toch, kettingen gebruik je ook zeer zelden. Wat mij nog wel bijgebleven is dat er wel een verplichting geldt voor Oostenrijk, tenminste toen was dat het verhaal. Misschien is dat inmiddels niet meer zo, maar wel even dubbelchecken imo. In sommige landen is de ketting-lobby wat dieper geworteld denk ik.

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-02 19:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LeDYYYHwwNosyb4rvekb8Jnro_U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5BLYx6MIvvDvf7mhQwYv8mP0.jpg?f=fotoalbum_large

In Denemarken hebben ze 23” onder de Privilege gezet, wat een knaller!

'The truth is not afraid for Questions

• Karel Apple
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23:55
Ik krijg ineens meldingen dat bepaalde veiligheidssystemen uitgeschakeld zijn. En na enkele minuten rijden is het weer weg.

Iemand anders die dit ook meemaakt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UnW3zRtnWzGzh3hx3uNtYXnnsXM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TwBHxSwQySO2syiMlG6auKr3.jpg?f=fotoalbum_large

• taa_nl
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-02 09:34
Karel Apple schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 10:09:
Ik krijg ineens meldingen dat bepaalde veiligheidssystemen uitgeschakeld zijn. En na enkele minuten rijden is het weer weg.

[Afbeelding]
Waarschijnlijk door de mist en condens bij weg rijden. Verdwijnt meestal na paar minuten rijden

• taa_nl
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-02 09:34
Nu al paar keer melding gekregen dat er storing is aan adaptieve koplampen en melding contact opnemen met dealer. Reset gedaan maar blijft terugkomen. Support ticket aangemaakt. Meer rijders last van?

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:37

Freedive

] Ken sent me _

[Afbeelding]
Jup 2x nu

• Hensley60
We zijn klaar voor de winter 😀Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Hlg1VBCRCMmKRosh2ffxrZBq4Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vAcPiXeLeXyDkudtwJhLCRCW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ztfjazA1HREJgwU7e0qvPwlizgg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vUaYtn4R5P8dX8ANCyuZMlQo.jpg?f=fotoalbum_large
Hensley60 in "Het grote Zeekr 7x topic"

[ Voor 94% gewijzigd door Hensley60 op 08-11-2025 12:03 ]

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 16:06
Hensley60 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 12:01:
We zijn klaar voor de winter 😀[Afbeelding]

[Afbeelding]
[...]

Mooie velgen ik weet dat de vraag al een keer voorbij gekomen is maar wat is de steek (bouten) en naafgatmaat van deze velgen?
[...]

Hensley60 in "Het grote Zeekr 7x topic"

• HavermansP
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-02 21:30
daniel223 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 07:44:
Is dit over drempels? Of continu?

• HavermansP
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-02 21:30

[Afbeelding]
Ja, eergisteren bij mist in de ochtend. Na paar minuten was het weg.

[ Voor 16% gewijzigd door HavermansP op 08-11-2025 12:52 ]

• jsmid6
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-02 15:40
Net voor het eerst geprobeerd de trekhaak te gebruiken maar helaas krijg ik de verlichting niet aan de praat. Ik heb an en af gekoppeld, infotainment gereset maar hij lijkt de aanhanger gewoon niet te herkennen. Heeft iemand nog tips om dit aan de praat te krijgen?

• Ian_
Had dit al een keer eerder gepost. Zijn dezelfde die onder de bus bij mijn schoonvader zitten.

Persoonlijk en zeker met de originele velgen ogen ze wat ‘goedkoop’.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OkN2dnrkVPQAF3SJYl2ZlXijQEM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d7rXwNGuoA7k52Gzqgw0vFEW.jpg?f=fotoalbum_large

• Hensley60
Ian_ schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 14:38:
[...]

Had dit al een keer eerder gepost. Zijn dezelfde die onder de bus bij mijn schoonvader zitten.

Persoonlijk en zeker met de originele velgen ogen ze wat ‘goedkoop’.
[Afbeelding]
Dat klopt ook en zijn ook goedkoper dan de originele. 😅

• Ian_
Hensley60 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 15:22:
[...]

Dat klopt ook en zijn ook goedkoper dan de originele. 😅
Haha, voor de winterbanden wel slim! Heb zelf deze besteld voor de zomer en de originele velg om de winterband heen laten leggen. ZEEKR logo voor de naaf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bYllDGmSnLePOGJXR4-iJ5oWIUE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WwJ6QuSD7nGxQlZF2yN54sSk.png?f=fotoalbum_large

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:18
Proefrit gehad in de witte 7x LR (Zeist).

Erg mooie auto, die erg goed rijdt. Ruimer ook dan verwacht. Mijn ervaringen en vragen:

- Ik had verwacht dat je ook camera beeld zou krijgen als je op de snelweg van baan wisselt (richtingaanwijzer gebruikt)
- goede stoelen en goed te verstellen
- ik zag wel blind spot iconen in de spiegels, maar zag ze niet oplichten. Kon 1,2,3 niets in de instellingen vinden.
- ik hub nu ook een HUD en die in de Zeekr 7x is erg goed. Scherp en zeer duidelijke aanwijzingen met navigatie.
- Het was wat rumoeriger in de cabine tijdens rijden dan verwacht.
- Helaas kon ik Spotify native app (Online media) en Verkeersinformatie niet gebruiken omdat de auto geen dataverbinding had.
- opbergvakken in de portieren leuke extra, handig voor zonnebril.
- Ik kon niet veel merken van issues mbt de rechtuitstabiliteit. Ik heb ook voornamelijk op LCC gereden. Zijn die issues er ook bij gebruik van LCC?
- vraag: Ik heb alleen de standaard navigatie gebruikt, niet de v2.0. Deze was full-screen. Is er nog een split screen mogelijkheid?
- vraag: rechtsachter kun je via de knoppen op het portier de stoel voor van de bijrijder verstellen. Zijn deze knoppen uit te schakelen? Ik zie al voor me dat de kinderen dit iets te leuk gaan vinden :-)

Het wordt in januari kiezen tussen de Xpeng G9 SR/LR de Zeekr 7x LR of de Xpeng G6 LR (de laatste had merkbaar kortere zittingen, wat minder comfortabel is).

De trekhaak issues die in dit forum terugkomen zijn helaas nog wel een dealbreaker wat betreft de Zeekr 7x

Jammer dat je de Comfort versie niet kan combineren met de advanced cockpit en lederen stoelen. Ik geef namelijk de voorkeur aan een LFP accu. Eens kijken hoe de vlag er medio januari bij hangt...

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:01
YouTube: Zeekr 7X RWD vs AWD: Range Test & The Surprising Truth About AWD Eff...

Volgens deze test heeft de AWD bijna dezelfde range als de LR.

• RCZ

RCZ

FJP84 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 16:08:
Proefrit gehad in de witte 7x LR (Zeist).

Erg mooie auto, die erg goed rijdt. Ruimer ook dan verwacht. Mijn ervaringen en vragen:

- Ik had verwacht dat je ook camera beeld zou krijgen als je op de snelweg van baan wisselt (richtingaanwijzer gebruikt)
- goede stoelen en goed te verstellen
- ik zag wel blind spot iconen in de spiegels, maar zag ze niet oplichten. Kon 1,2,3 niets in de instellingen vinden.
- ik hub nu ook een HUD en die in de Zeekr 7x is erg goed. Scherp en zeer duidelijke aanwijzingen met navigatie.
- Het was wat rumoeriger in de cabine tijdens rijden dan verwacht.
- Helaas kon ik Spotify native app (Online media) en Verkeersinformatie niet gebruiken omdat de auto geen dataverbinding had.
- opbergvakken in de portieren leuke extra, handig voor zonnebril.
- Ik kon niet veel merken van issues mbt de rechtuitstabiliteit. Ik heb ook voornamelijk op LCC gereden. Zijn die issues er ook bij gebruik van LCC?
- vraag: Ik heb alleen de standaard navigatie gebruikt, niet de v2.0. Deze was full-screen. Is er nog een split screen mogelijkheid?
- vraag: rechtsachter kun je via de knoppen op het portier de stoel voor van de bijrijder verstellen. Zijn deze knoppen uit te schakelen? Ik zie al voor me dat de kinderen dit iets te leuk gaan vinden :-)

Het wordt in januari kiezen tussen de Xpeng G9 SR/LR de Zeekr 7x LR of de Xpeng G6 LR (de laatste had merkbaar kortere zittingen, wat minder comfortabel is).

De trekhaak issues die in dit forum terugkomen zijn helaas nog wel een dealbreaker wat betreft de Zeekr 7x

Jammer dat je de Comfort versie niet kan combineren met de advanced cockpit en lederen stoelen. Ik geef namelijk de voorkeur aan een LFP accu. Eens kijken hoe de vlag er medio januari bij hangt...
Heb je in de LR met kenteken HHD-22-V gereden? Die heeft wel het probleem met stuurgedrag.

• FJP84
RCZ schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 18:23:
[...]

Heb je in de LR met kenteken HHD-22-V gereden? Die heeft wel het probleem met stuurgedrag.
Ja, die was het. Ik heb het (nog) niet als storend ervaren. Paar Stukken 130-140 gereden met en zonder LLC. Misschien januari nog maar een laatste testrit boeken voor een direct vergelijk met de G9 van Xpeng.

• menno76
FJP84 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 19:02:
[...]

Ja, die was het. Ik heb het (nog) niet als storend ervaren. Paar Stukken 130-140 gereden met en zonder LLC. Misschien januari nog maar een laatste testrit boeken voor een direct vergelijk met de G9 van Xpeng.
Ik heb in G9 gereden en vond die echt rijden als een boot, had idee dat daar met 50km per uur al rechtuitrij probleem ontstond. Jij niks gemerkt? Misschien komt het doordat ik model 3 performance gewend ben en die plakt aan de weg.

• FJP84
Heb de G9 en G6 op eenzelfde dag na elkaar gereden. Beide auto's reden lekker. Toen vond ik de G6 wel wat strakker rijden. Zeekr 7x kwam was verder ook vrij strak qua wegligging. Erg prettig, ook het stuur voelde goed.

Een Xpeng G9 wordt heb ik gehoord krijgt pas een strakke wegligging met luchtvering, maar dat gaat buiten budget. Mogelijk dat een iets lichtere G9SR nog iets verschil maakt qua wegligging.

Ik probeer medio/eind december of begin januari nog een keer op dezelfde dag te rijden in de G9 en de Zeekr 7x. Dan maar eens kijken waar de voorkeur ligt en of ik over de nadelen die ik persoonlijk aan de Zeekr 7x vind hangen heen kan stappen. Want geen enkele auto is 100% perfect.

De Xpeng G6 valt waarschijnlijk wel af. Deze vind ik vergeleken bij de G9 en vooral de Zeekr 7x gewoon niet zo heel mooi en de zitting eigenlijk te kort.

Wel grappig is dat mijn vriendin de Xpengs in het echt wel tegen vond vallen qua ruimte, en bij het zien van de Zeekr 7x op foto's meteen zei: wat een ruime auto. De meeste foto's zijn bedrog? 😆

• Ian_
FJP84 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 20:55:
Heb de G9 en G6 op eenzelfde dag na elkaar gereden. Beide auto's reden lekker. Toen vond ik de G6 wel wat strakker rijden. Zeekr 7x kwam was verder ook vrij strak qua wegligging. Erg prettig, ook het stuur voelde goed.

Een Xpeng G9 wordt heb ik gehoord krijgt pas een strakke wegligging met luchtvering, maar dat gaat buiten budget. Mogelijk dat een iets lichtere G9SR nog iets verschil maakt qua wegligging.

Ik probeer medio/eind december of begin januari nog een keer op dezelfde dag te rijden in de G9 en de Zeekr 7x. Dan maar eens kijken waar de voorkeur ligt en of ik over de nadelen die ik persoonlijk aan de Zeekr 7x vind hangen heen kan stappen. Want geen enkele auto is 100% perfect.

De Xpeng G6 valt waarschijnlijk wel af. Deze vind ik vergeleken bij de G9 en vooral de Zeekr 7x gewoon niet zo heel mooi en de zitting eigenlijk te kort.

Wel grappig is dat mijn vriendin de Xpengs in het echt wel tegen vond vallen qua ruimte, en bij het zien van de Zeekr 7x op foto's meteen zei: wat een ruime auto. De meeste foto's zijn bedrog? 😆
Collega heeft de Xpeng G9 SR MY2023 en die heeft toch wel spijt (budget had hij tot €60K) dus ook in het wit 😅.

Letter X is al een keer eraf gevallen tijdens de wasstraat, rijdt als een boot, voltage ligt rond de 600 V en laadt niet boven de 230 kW.

Software glitched vaak, audio is ruk standaard boxen en bellen is echt dramatisch qua kwaliteit.

Verder super afgewerkt en zit heerlijk.

Ohh en het DAK wordt echt een sauna in de zomer….

Meeste punten zijn met MY2025 wel opgelost maar ook weer duurder.

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 08-02 10:54
Gaaf, zijn dit andere zwarte velgen of de originele 21 inch velgen die je zwart gespoten hebt?

• Hensley60
WizzyBrown schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 21:35:
[...]

Gaaf, zijn dit andere zwarte velgen of de originele 21 inch velgen die je zwart gespoten hebt?
Nee zie mijn vorige post van vanmiddag. Het zijn zwarte 20 inch velgen. Moest anders lang wachten op de originele zwarte velgen.

• menno76
FJP84 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 20:55:

haha gelukkig val jij nooit tegen bij je vriendin;) G9 echt een hele ruime auto en dat merk je ook bij het rijden niet helemaal mijn ding en heb zoveel ruimte ook totaal niet nodig gezien ik 90% alleen in de auto zit. Succes met je keuze straks! en eens G6 is toch wel 1 van de lelijkste autos zeker de achterkant vind ik daar is iets goed mis gegaan, idem dito Kia EV6

• FJP84
Ian_ schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 21:32:
[...]

Collega heeft de Xpeng G9 SR MY2023 en die heeft toch wel spijt (budget had hij tot €60K) dus ook in het wit 😅.

Letter X is al een keer eraf gevallen tijdens de wasstraat, rijdt als een boot, voltage ligt rond de 600 V en laadt niet boven de 230 kW.

Software glitched vaak, audio is ruk standaard boxen en bellen is echt dramatisch qua kwaliteit.

Verder super afgewerkt en zit heerlijk.

Ohh en het DAK wordt echt een sauna in de zomer….

Meeste punten zijn met MY2025 wel opgelost maar ook weer duurder.
Definieer "rijdt als een boot" aub. Het deint op en neer als of je over golven vaart en inzittenden worden zeeziek?

• Ian_
FJP84 schreef op zondag 9 november 2025 @ 10:30:
[...]

Definieer "rijdt als een boot" aub. Het deint op en neer als of je over golven vaart en inzittenden worden zeeziek?
Voelt heel loch en lomp, sturen vooral, rechtdoor is prima.

• FJP84
Ian_ schreef op zondag 9 november 2025 @ 11:37:
[...]

Voelt heel loch en lomp, sturen vooral, rechtdoor is prima.
Dank. Vond het juist bij het rijden wel mee vallen dat je merkt dat het een grote auto is.

Toch maar even een calculatie laten doen van de 7x Privilege. Met advanced cockpit+comfort pack en trekhaak wel aan de prijs 😆. Maar qua specs wel on par met de G9LR (o.a. stoelmassage, en stoelkoeling en hoofdsteun speaker).

• FJP84
Vraag: ik was de brochure aan het bekijken en het is me nu niet duidelijk of de HUD standaard is of niet.

Zie de gemarkeerde specs in de afbeelding hieronder. Alleen wordt de HUD ook bij de optie pakketten genoemd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lCtxdubDimpUuall1Iu54muTNmE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5c6AnXaK2WV3Ix5oUrQwfp7E.png?f=fotoalbum_large

• RCZ

RCZ

FJP84 schreef op zondag 9 november 2025 @ 12:48:
Vraag: ik was de brochure aan het bekijken en het is me nu niet duidelijk of de HUD standaard is of niet.

Zie de gemarkeerde specs in de afbeelding hieronder. Alleen wordt de HUD ook bij de optie pakketten genoemd.
[Afbeelding]
Volgens mij alleen in optiepakket. Heb een Core in HtH zien staan en die had geen HUD dus is niet standaard.

• jtalloen
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14:07
IIwouterNL schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 12:20:
wie kan me helpen met de AI box 2.0?

Als ik hem aansluit verbind hij wel, vervolgens krijg ik een zwart scherm en start die AI box weer opnieuw op. Lijkt een soort power loop waar hij niet uit komt. Hebben meer mensen dit probleem?
Heb je ondertussen al een oplossing?
Ik heb hier net hetzelfde probleem...

• fideba
FJP84 schreef op zondag 9 november 2025 @ 12:48:

[Afbeelding]
Denk dat dit enkel de "omliggende weergave" is als je de HUD optie hebt. Als je die niet hebt, dan zie je dat enkel in de center console.

[ Voor 5% gewijzigd door fideba op 09-11-2025 15:46 ]

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:14
jsmid6 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 13:24:
Net voor het eerst geprobeerd de trekhaak te gebruiken maar helaas krijg ik de verlichting niet aan de praat. Ik heb an en af gekoppeld, infotainment gereset maar hij lijkt de aanhanger gewoon niet te herkennen. Heeft iemand nog tips om dit aan de praat te krijgen?
Al gelukt?

Zeekr 7x Privilege AWD

• FJP84
Is het trouwens mogelijk om navigatie ook in het scherm achter het stuur te tonen?

• Jiggero
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:02
Sinds een week of 3 (volgens mij na een van laatste tussentijdse minor updates) gaat de ophanging van de auto niet meer in de stand ‘zeer laag’ bij snelheden van 100km en hoger (waar dit eerder wel het geval was). Hebben jullie dit ook?

• Ian_
FJP84 schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:09:
Is het trouwens mogelijk om navigatie ook in het scherm achter het stuur te tonen?
No

• jeroenkleen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-02 20:03
Ik reed vandaag met 7X met de achterklep open maar na 5min had ik nog steeds het jengelende geluid van de klep open... Weet iemand hoe ik dit uit kan schakelen ? Kon het nergens vinden....

• Ian_
jeroenkleen schreef op zondag 9 november 2025 @ 21:31:
Ik reed vandaag met 7X met de achterklep open maar na 5min had ik nog steeds het jengelende geluid van de klep open... Weet iemand hoe ik dit uit kan schakelen ? Kon het nergens vinden....
Niet mogelijk AFAIK

• jsmid6
Zaterdag niet en vandaag niet aan toe gekomen dus ik zal morgen weer proberen. Heb nu een aanhanger met spul voor de stort aangekoppeld die ik erg graag weg wil brengen

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

jsmid6 schreef op zondag 9 november 2025 @ 23:36:
[...]

Zaterdag niet en vandaag niet aan toe gekomen dus ik zal morgen weer proberen. Heb nu een aanhanger met spul voor de stort aangekoppeld die ik erg graag weg wil brengen
Hier werkt aansluiten, 10 minuten wachten en het werkt.

Soms werkt het ook direct, zelfs de lampentest deed het laatst zoals het moet 8)

• jsmid6
Net gecheckt, ik heb de auto sinds zaterdag aangesloten gelaten en nog steeds werkt het niet. Ik heb sterk het vermoeden dat ze iets vergeten zijn aan te sluiten. Ik zal nog even mijn aanhanger licht checker zoeken om te verifieren of de auto uberhaupt iets output via de 13-polige stekker

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

jsmid6 schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:45:
Net gecheckt, ik heb de auto sinds zaterdag aangesloten gelaten en nog steeds werkt het niet. Ik heb sterk het vermoeden dat ze iets vergeten zijn aan te sluiten. Ik zal nog even mijn aanhanger licht checker zoeken om te verifieren of de auto uberhaupt iets output via de 13-polige stekker
Dat is wel anders dan bij mij en anderen inderdaad...

• fideba
FJP84 schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:09:
Ja, dat kan, maar enkel als je de Head Up Display uitschakelt. Dan komt dit plots beschikbaar. Wanneer je de HUD terug inschakelt, verdwijnt het weer. Geen idee waarom, maar is geen bug, want bij het customizeren van het scherm achter het stuur wordt dat duidelijk vermeld.

• LKBoer
  • Laatst online: 23:17
jsmid6 schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:45:
Dit lijkt precies op het probleem welke ik ook ondervond met de trekhaak. Zie o.a. mijn bericht van 7 oktober jl. Uiteindelijk dus een service-afspaak gemaakt in Zeist en daar bleek een massa-kabel van de trekhaak niet (goed) aangesloten te zijn. Sindsdien werkt alles naar behoren.

• Mitchigan
Heeft er iemand de kleurcode van de zwarte lak? Ivm lakstift voor steenslag. Heb de eerste te pakken. Bedankt

• MM19
  • Laatst online: 04-02 09:53
Mitchigan schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 20:47:
[...]

Ik denk het niet. Nadat ik hier een aantal verhalen gelezen heb lijkt me dat niet vergelijkbaar met mijn auto. Hij stuurt niet zwaar op hoge snelheid, hij gaat niet van links naar rechts. Als ik het stuur los laat dan gaat hij aardig rechtdoor maar na een tijdje gaat hij toch wel een richting uit. Wel merk ik dat hij wat nerveus is en dat je onderbewust wat licht aan het corrigeren bent. Tot nu toe is dat niet storend en had ik de verhalen hier niet gelezen was het me denk ik niet op gevallen. Alles bij alles denk ik dat ik geluk heb.
Ik heb precies hetzelfde.. dat is denk ik wel waar iedereen het over heeft (licht overdreven), maarja dat krijg je op tweakers :) :) :) Verder een superfijne auto!

• Blazings
MM19 schreef op maandag 10 november 2025 @ 14:38:
[...]

Ik heb precies hetzelfde.. dat is denk ik wel waar iedereen het over heeft (licht overdreven), maarja dat krijg je op tweakers :) :) :) Verder een superfijne auto!
Ik denk dat de meeste mensen hier wel aardig in kunnen schatten hoe een auto hoort te rijden en wanneer je met zeer zwaar sturen constant aan het corrigeren bent omdat de wielen een eigen leven leiden. Fijn dat jouw 7X er geen last van heeft, maar ga het probleem alsjeblieft niet bagatelliseren wanneer mensen er al maanden mee rondrijden nadat ze zoveel geld aan een auto hebben gespendeerd.

• Blazings
Jiggero schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:18:
Sinds een week of 3 (volgens mij na een van laatste tussentijdse minor updates) gaat de ophanging van de auto niet meer in de stand ‘zeer laag’ bij snelheden van 100km en hoger (waar dit eerder wel het geval was). Hebben jullie dit ook?
Was mij ook opgevallen! Ik weet alleen niet exact per wanneer. Verborgen update om de rechtuit stabiliteit te proberen te verbeteren of een bug? :P

• clydevdl
  • Laatst online: 16:06
Mitchigan schreef op maandag 10 november 2025 @ 14:26:
Heeft er iemand de kleurcode van de zwarte lak? Ivm lakstift voor steenslag. Heb de eerste te pakken. Bedankt
Ik had een pen aangeschaft bij https://www.geelyevs.com/...up-paint-pen-for-zeekr-7x

Ik heb ook een steenslag te pakken Het valt gelukkig niet direct op omdat het de vorm van de parkeersensor voor heeft.

Was voor de gein langs een aangesloten schadeherstelbedrijf van Zeekr geweest hier in amsterdam noord. Kostenindicatie voor een reparatie van een paar lichte krasjes niet groter dan 2-3 cm: 1300 euro. Reden die ze gaven de bumper moet in zijn geheel gespoten worden en vanwege de vele elektronica achter de bumper her kalibratie na herbevestigen van de bumper..

Een pen gaat het niet mooier maken zei hij dus gewoon laten zitten was het advies. Bij die pen die ik had besteld krijg je wel een schuurpapiertje en polijstspons maar wil de gok niet nemen dat het erger wordt.

• Mitchigan
clydevdl schreef op maandag 10 november 2025 @ 21:04:
[...]

Ik had een pen aangeschaft bij https://www.geelyevs.com/...up-paint-pen-for-zeekr-7x

Ik heb ook een steenslag te pakken Het valt gelukkig niet direct op omdat het de vorm van de parkeersensor voor heeft.

Was voor de gein langs een aangesloten schadeherstelbedrijf van Zeekr geweest hier in amsterdam noord. Kostenindicatie voor een reparatie van een paar lichte krasjes niet groter dan 2-3 cm: 1300 euro. Reden die ze gaven de bumper moet in zijn geheel gespoten worden en vanwege de vele elektronica achter de bumper her kalibratie na herbevestigen van de bumper..

Een pen gaat het niet mooier maken zei hij dus gewoon laten zitten was het advies. Bij die pen die ik had besteld krijg je wel een schuurpapiertje en polijstspons maar wil de gok niet nemen dat het erger wordt.
Dat is niet te zuinig inderdaad. Ik denk dat ze overigens prima wat krasjes kunnen repareren zonder de bumper eraf te halen. Mijn steenslag zit op de motorkap. Valt goed op bij een zwarte auto. De hersteller gaf aan dat spotrepair mogelijk is en uiteraard de klep spuiten. Dat laatste lijkt me nogal heftig voor een steenslag. Ik krijg morgen de prijs.. ben benieuwd.. maar weet iemand hoe ik aan de kleurcode kom?

• 4v4t4r

Zeekr 7x Privilege AWD

• MM19
  • Laatst online: 04-02 09:53
Blazings schreef op maandag 10 november 2025 @ 18:14:
[...]

Ik denk dat de meeste mensen hier wel aardig in kunnen schatten hoe een auto hoort te rijden en wanneer je met zeer zwaar sturen constant aan het corrigeren bent omdat de wielen een eigen leven leiden. Fijn dat jouw 7X er geen last van heeft, maar ga het probleem alsjeblieft niet bagatelliseren wanneer mensen er al maanden mee rondrijden nadat ze zoveel geld aan een auto hebben gespendeerd.
Relax, ik bagatelliseer niks.
Dat jij elke nuance als aanval ziet, helpt de discussie ook niet echt verder.

• FJP84
MM19 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:31:
[...]

Relax, ik bagatelliseer niks.
Dat jij elke nuance als aanval ziet, helpt de discussie ook niet echt verder.
Ik merkte bij de testrit in de LR die ook het issue zou moeten hebben, ook niet heel erg dat er veel gecorrigeerd moest worden.

Mogelijk komt het doordat ik voornamelijk op LCC heb gereden. Geen idee.

Het feit dat veel eigenaren hier wel merkbaar last van hebben weerhoudt me nu wel te kiezen voor de Zeekr 7x.

Begin januari wil ik mogelijk nog een proefrit in de LR om de knoop door te kunnen hakken qua keuze.

• Ian_
FJP84 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:42:
[...]

Ik merkte bij de testrit in de LR die ook het issue zou moeten hebben, ook niet heel erg dat er veel gecorrigeerd moest worden.

Mogelijk komt het doordat ik voornamelijk op LCC heb gereden. Geen idee.

Het feit dat veel eigenaren hier wel merkbaar last van hebben weerhoudt me nu wel te kiezen voor de Zeekr 7x.

Begin januari wil ik mogelijk nog een proefrit in de LR om de knoop door te kunnen hakken qua keuze.
Hier een 7X LR (1ste batch) maar nergens last van. Rij veelal op ACC en soms op LCC, beide weinig stuurcorrecties gaat goed.

Steering mode staat op sport, wat het vergelijkbaar maakt met een Tesla Model Y qua zwaarte.

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Update omtrent mijn kapotte achterruit (sinds 21 oktober)
Schadehersteller heeft traag contact met Zeekr om toegang te krijgen tot het RMI Portal (https://rmi.zeekr.eu/nl-nl) Maar dit is lastig begrijp ik vanuit de schadehersteller.

Uurtje toegang kost 25 euro :-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZQygEcY7wMaZDO0j4u8ZEk_i_ps=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DZqDsLDavI9XzVw5YlhDncqQ.avif?f=fotoalbum_large

Net naar Zeekr gebeld of ze een beetje kunnen opschieten, meneer vroeg mij om maar een e-mail te sturen naar Support, dat maar zojuist gedaan...

• admiral866

admiral866

fideba schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:35:
[...]

Ja, dat kan, maar enkel als je de Head Up Display uitschakelt. Dan komt dit plots beschikbaar. Wanneer je de HUD terug inschakelt, verdwijnt het weer. Geen idee waarom, maar is geen bug, want bij het customizeren van het scherm achter het stuur wordt dat duidelijk vermeld.
hm gister eens geprobeerd met google maps via android auto en zeeker navigatie 2.0.
maar zag niets veranderen bij het uitzetten van de hud.
Heb nog niet met de standaard navi getest dat zou het kunnen zijn.
Of moet er ergens nog iets ingesteld worden?

Was wel ineens relaxte ervaring toch met die hud uit moet ik zeggen.
Vond het wel een tof idee en in de 7x is de hud ook echt goed zichtbaar! Maar toen ie ineens uit ervaarde ik toch een gevoel van zen haha :-)

• Blazings
admiral866 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 13:46:
[...]
Was wel ineens relaxte ervaring toch met die hud uit moet ik zeggen.
Vond het wel een tof idee en in de 7x is de hud ook echt goed zichtbaar! Maar toen ie ineens uit ervaarde ik toch een gevoel van zen haha :-)
Misschien omdat in de HUD ook de auto met weg en objecten worden getoond (+ nogmaals in het scherm achter het stuur). Persoonlijk zou ik die simulatie wel uit willen kunnen zetten, want de auto's in de HUD zie ik ook wel door gewoon uit de voorruit te kijken :)

• VANC
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 05-02 14:45
Ik heb nu 800km gereden met mijn 7X privilege. Ik was de tweede om een 7X op te halen bij het pas geopende Zeekr Gent.
Mijn vorige wagen was een Porsche Taycan 4S. Dit is natuurlijk een sportwagen waarmee je heel snel door een bocht kan gaan zonder er veel van te voelen, en die dus kleeft aan de grond, en dan ben ik ongeveer ten einde met de voordelen van de Porsche. Nog ééntje misschien: de Porsche kan vrij bollen zonder terugwinning, en heeft ook de functie om zijn terugwinning aan te passen aan een eventuele voorligger. Is er geen voorligger dan gaat hij gewoon uitbollen. Deze functie mis ik misschien wel, al moet ik bij de 7X veel minder het rempedaal gebruiken. Voor de rest was de Porsche een auto vol met softwareproblemen. Origineel met een waardeloze heater die ongeveer bij iedereen kapot ging en waardoor ze onvoldoende hadden om deze bij iedereen te vervangen. Ik reed zelf een maand in de winter zonder verwarming. Dan was er nog de constructiefout waardoor er steengruis in de ventilatoren terecht kwam en deze het ook hebben begeven na 3 jaar. De nieuwprijs van deze auto was 153000 euro, dus meer dan het dubbele van de 7X!
Ik mis mijn Porsche geen minuut en zoek excuses om met de 7X te gaan rijden. Mooie auto volgens de mensen, en dan zagen ze nog niet eens het interieur. Heel comfortabel om mee te rijden in het algemeen. Een goed werkende en snel werkende software. Het valt me ook op dat deze wagen heel snel begint te laden na het inpluggen, wat ik niet gewoon ben. De muziek zit goed bij mij na wat zoeken. Ik hou van bas, en ik heb de indruk dat niet iedereen hier weet dat je ook het bolletje in de figuur zelf kan verplaatsen. Ik zet het heel ver naar achter zodat de woofer harder doorkomt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D_l103nh1QFsjwSpDxzmuYUiX8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HIKxHUJ7ISMafC3zx7DHwxoE.jpg?f=fotoalbum_large
Het automatisch veranderen van rijstrook heb ik geprobeerd, maar bij drukker verkeer lijkt het me eerder een gevaar dan een hulp te zijn. Als de auto automatisch gaat openen met de smartphone in de toekomst, dan hoop ik dat ook te kunnen uitzetten, omdat ik dikwijls mijn wagen passeer met mijn smartphone zonder dat ik de wagen nodig heb. Ik las hier ook over de verlichting van de fysieke knoppen. Die kan je zelf regelen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ti1Y9ZLCU_NtZAXRjCEefcIzRnY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mvfDkXEkvu8YYJWmNDmChGms.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb hier al veel gelezen, maar alles lezen is onbegonnen werk.
Mijn problemen zijn de volgende:
- Ik heb een abonnement bij Flitsmeister. Het lijkt me dat Flitsmeister niet behoorlijk werkt als mijn telefoon op de oplader ligt, ook al schakel ik het opladen uit. GPS-bereik is onvoldoende. Hebben hier nog mensen dit probleem?
- In de navigatie app blijft mijn huidige positie in Göteborg bij Zeekr. Niet handig om ergens naar te navigeren dus. De toestemmingen zijn in orde..... en ondertussen al opgelost!

[ Voor 7% gewijzigd door VANC op 11-11-2025 17:36 ]

• Ian_
Vandaag even getest maar alleen bij NAVI1.0 als je de HUD uitzet krijg je aan de rechterkant 1 extra tabblad.

Werkt verder niet als je de HUD aanzet of NAVI2.0 werkt. Ziet er wel mooi uit trouwens.

Hopelijk snel met 2.0 ook en ook icm HUD aan! Zou nog mooier zijn als je gewoon het hele omgeving uit kan zetten en vervangen voor NAVI2.0

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iFg_6WsSZlKH44DsUguLBrXwOcI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DNUFDphkThdTxrpB1RrH9oAw.jpg?f=fotoalbum_large

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:07
Wat zijn jullie gemiddelde verbruikscijfers momenteel? Ik rij de LR versie en kom met moeite op de 21 kw/100km. Totaal ongeveer 400km / 380km op één lading.

• Rudi01
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 23:42
VANC schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 15:59:
Ik heb nu 800km gereden met mijn 7X privilege. Ik was de tweede om een 7X op te halen bij het pas geopende Zeekr Gent.

Mijn problemen zijn de volgende:
- Ik heb een abonnement bij Flitsmeister. Het lijkt me dat Flitsmeister niet behoorlijk werkt als mijn telefoon op de oplader ligt, ook al schakel ik het opladen uit. GPS-bereik is onvoldoende. Hebben hier nog mensen dit probleem?
- In de navigatie app blijft mijn huidige positie in Göteborg bij Zeekr. Niet handig om ergens naar te navigeren dus. De toestemmingen zijn in orde..... en ondertussen al opgelost!
Ik gebruik ook flitsmeister abbo met Apple CarPlay maar heb geen problemen met de GPS als de telefoon op de oplader ligt. Ik heb de iPhone wel aangesloten via een kabel, dus heb nooit de oplader aan staan.

• Ian_
bullseye1977 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 19:02:
Wat zijn jullie gemiddelde verbruikscijfers momenteel? Ik rij de LR versie en kom met moeite op de 21 kw/100km. Totaal ongeveer 400km / 380km op één lading.
  • Winterbanden
  • Comfort mode
  • ACC 90% aan
  • +5/10 km/h dan aangegeven snelheid
21.5 kWh/100 km maar heb ook wel met korte stukken de 24.0 kWh/100 km aangetikt 😅

Met 21.0 kWh/100 km kom je van 100- naar 0% SoC uit op 447 km bereik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4POPrbEV9xakLMYz39hV5yisn9Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PA0gPHiqbjMejFpRqNcPAaQH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Ian_ op 11-11-2025 19:16 ]

• IIwouterNL
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-02 13:03
Blazings schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 14:26:
[...]

Misschien omdat in de HUD ook de auto met weg en objecten worden getoond (+ nogmaals in het scherm achter het stuur). Persoonlijk zou ik die simulatie wel uit willen kunnen zetten, want de auto's in de HUD zie ik ook wel door gewoon uit de voorruit te kijken :)
Dit kan ook, ik heb ook die simultaie ook uitstaan in mn hud want werd veel te druk. Kun je bij je HUD instellingen doen.

• 4v4t4r
bullseye1977 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 19:02:
het begint kouder te worden heh - ik weet niet hoe lang je gemiddeld per rit rijd - maar de korte stukken zijn funest - eer dat je batterij op temperatuur is.. mn huidige P8 doet het echt significant slechter in de winter !

Zeekr 7x Privilege AWD

• Ian_
4v4t4r schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 20:14:
[...]

het begint kouder te worden heh - ik weet niet hoe lang je gemiddeld per rit rijd - maar de korte stukken zijn funest - eer dat je batterij op temperatuur is.. mn huidige P8 doet het echt significant slechter in de winter !
Zou dus niet moeten uitmaken gezien ik dit aan heb en nu nog de mogelijkheid tot meerdere ritten plannen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IuuOsHTWw5lTZ8NqqZ_G6v6fH0k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UiyHXuheyCtIKrSwg1kYT7zX.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 69 ... 99 Laatste