Ik heb nu 800km gereden met mijn 7X privilege. Ik was de tweede om een 7X op te halen bij het pas geopende Zeekr Gent.
Mijn vorige wagen was een Porsche Taycan 4S. Dit is natuurlijk een sportwagen waarmee je heel snel door een bocht kan gaan zonder er veel van te voelen, en die dus kleeft aan de grond, en dan ben ik ongeveer ten einde met de voordelen van de Porsche. Nog ééntje misschien: de Porsche kan vrij bollen zonder terugwinning, en heeft ook de functie om zijn terugwinning aan te passen aan een eventuele voorligger. Is er geen voorligger dan gaat hij gewoon uitbollen. Deze functie mis ik misschien wel, al moet ik bij de 7X veel minder het rempedaal gebruiken. Voor de rest was de Porsche een auto vol met softwareproblemen. Origineel met een waardeloze heater die ongeveer bij iedereen kapot ging en waardoor ze onvoldoende hadden om deze bij iedereen te vervangen. Ik reed zelf een maand in de winter zonder verwarming. Dan was er nog de constructiefout waardoor er steengruis in de ventilatoren terecht kwam en deze het ook hebben begeven na 3 jaar. De nieuwprijs van deze auto was 153000 euro, dus meer dan het dubbele van de 7X!
Ik mis mijn Porsche geen minuut en zoek excuses om met de 7X te gaan rijden. Mooie auto volgens de mensen, en dan zagen ze nog niet eens het interieur. Heel comfortabel om mee te rijden in het algemeen. Een goed werkende en snel werkende software. Het valt me ook op dat deze wagen heel snel begint te laden na het inpluggen, wat ik niet gewoon ben. De muziek zit goed bij mij na wat zoeken. Ik hou van bas, en ik heb de indruk dat niet iedereen hier weet dat je ook het bolletje in de figuur zelf kan verplaatsen. Ik zet het heel ver naar achter zodat de woofer harder doorkomt.
:strip_exif()/f/image/HIKxHUJ7ISMafC3zx7DHwxoE.jpg?f=fotoalbum_large)
Het automatisch veranderen van rijstrook heb ik geprobeerd, maar bij drukker verkeer lijkt het me eerder een gevaar dan een hulp te zijn. Als de auto automatisch gaat openen met de smartphone in de toekomst, dan hoop ik dat ook te kunnen uitzetten, omdat ik dikwijls mijn wagen passeer met mijn smartphone zonder dat ik de wagen nodig heb. Ik las hier ook over de verlichting van de fysieke knoppen. Die kan je zelf regelen:
:strip_exif()/f/image/mvfDkXEkvu8YYJWmNDmChGms.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb hier al veel gelezen, maar alles lezen is onbegonnen werk.
Mijn problemen zijn de volgende:
- Ik heb een abonnement bij Flitsmeister. Het lijkt me dat Flitsmeister niet behoorlijk werkt als mijn telefoon op de oplader ligt, ook al schakel ik het opladen uit. GPS-bereik is onvoldoende. Hebben hier nog mensen dit probleem?
- In de navigatie app blijft mijn huidige positie in Göteborg bij Zeekr. Niet handig om ergens naar te navigeren dus. De toestemmingen zijn in orde..... en ondertussen al opgelost!
[
Voor 7% gewijzigd door
VANC op 11-11-2025 17:36
]