Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 67 68 Laatste
Acties:

• Mitchigan
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 12:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z-d0HUtFjnDshd8LBSlth3-wOeE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T7H7g1i7cTH44aRJiWo0rQa8.jpg?f=fotoalbum_large

Opgehaald vandaag :)

• P. Edelijn
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11:57
Graag vote in de bouwers (staat in de app van de auto).
bidirectioneel laden aangezien per 1 januari 2027 salderen stopt.
Polstar en Volvo kunnen het ook deze behoren ook bij Geely groep waar Zeekr ook bij hoort. Zou mooi zijn als ze de software aanpassen dat scheelt thuisaccu.

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-11 10:32
P. Edelijn schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 10:27:
Polstar en Volvo kunnen het ook deze behoren ook bij Geely groep waar Zeekr ook bij hoort. Zou mooi zijn als ze de software aanpassen dat scheelt thuisaccu.
Dat is fijn wanneer de auto altijd op de oprit staat wanneer de zon schijnt, maar dat zal niet altijd zo zijn, missschien dan toch nog een (kleine) thuisaccu nodig naast de auto?

• MM19
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-11 10:47
Ik haal die van mij volgende week op, zwart vind ik by far het mooist staan!

• MM19
  • Laatst online: 01-11 10:47
Heb je ook het stuurprobleem op hoge snelheid?

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online
Hoe zit met een api? Die vraag staat neem ik aan al in de builders app? Zodat je optimaal gebruik kan maken van dynamische energie tarieven. Mijn home assistent plant momenteel op basis van SoC en prijzen het moment van laden (en in de zomer schakelt de laadpaal naar een lager verhogen om optimaal de opwek te verwerken). Daarvoor heb ik in ieder geval de actuele SoC nodig.

• RCZ
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 15:17

RCZ

Ben ook benieuwd naar het stuurgedrag

Mijn aflevering is 2 december. Bevestiging hiervan is binnen. Heb deze in juni besteld. Long Range met 20 inch velgen Auto is al van de boot is mij verteld. Heb onlangs, gezien alle berichten over stuurgedrag, wederom een proefrit gemaakt in de Long Range die voor proefritten in Huis ter Heide wordt gebruikt, Kenteken HHD-22-V. Deze auto heeft ook het stuurprobleem. Dat heeft Zeekr bevestigd. Stuurt op hogere snelheden te zwaar. Met twee handen aan stuur gaat nog maar met één hand is het lastig om goed het spoor te volgen. Ik herken dit van Peugeot/Citroen. Bij deze Zeekr is dat wel erger. Ik heb anderhalf uur op snelweg gereden en corrigeren was vermoeiend. Auto reed wel goed rechtdoor bij stuur loslaten. Stuurbekrachtiging is te direct op hogere snelheid en te vaag qua gevoel. Daardoor blijf je corrigeren en dat maakt de auto onrustig. Andere afstelling van de stuurbekrachtiging zal naar mijn mening veel van de problemen die er zijn oplossen. Toen ik weer in mijn huidige auto reed was dat een verademing qua stuurgedrag. Hopelijk heeft mijn eigen Zeekr 7X er straks geen last van.

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 13:43
Je begrijpt hopelijk wel dat er een wezenlijk verschil zit tussen V2G / V2L en V2H?

Er zijn maar een paar Volvo en Polestar die V2G ondersteunen. Daarnaast vereist het voor 99.99% een hardware aanpassing als een auto nu alleen V2L ondersteund.

Gaat een software ticket niks aan veranderen 😅

• Erik Achterberg
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 01-11 14:24
Ben afgelopen vrijdag naar Zeekr in Zeist geweest, heb mijn Zeekr 7X vanaf begin juli. Prima auto maar toch wel 2 grote problemen nl. de rechtdoor stabiliteit bij snelheden boven de 70 km uur en ook de cruise control bij gebruik trekhaak en heb daar nognaals gevraagd wat de staus is en kereeg het volgende antwoord:

- De man die de services doet zei dat er zeer waaraschijnlijk eind novemeber een update komt waarmee ook het probleem de rechtdoor stabiliteit opgelost gaat worden. Laten we dat hopen want ik vindt dat bijsturen op snelheid vermoeiend en heb gemerkt dat het bij wegversmalling zeer gevaarlijk is. En dan zekker nu het winter gaat worden.

- Bii gebruik van trekhaak doet cruis control het niet. daat kreeg ik geen antwoord op maar dat schijnt ook het geval te zijn bij de 001 en daar hebben ze dat nog steeds niet opgelost. Ik rij veel met inderdaad aanhanger, caravan en fietsendrager en heb als antwoord gegeven dat ik met de caravan zonder cruise control maar zo niet even naar Italie of Zuid Frankrijk rijdt en dat als ik dit had geweten deze auto niet genomen zou hebben.

Maar vindt dat ze erg slechte of geen antwoorden geven op de problemen die de rijders ervaren.

• RCZ

RCZ

Erik Achterberg schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 14:24:
Ben afgelopen vrijdag naar Zeekr in Zeist geweest, heb mijn Zeekr 7X vanaf begin juli. Prima auto maar toch wel 2 grote problemen nl. de rechtdoor stabiliteit bij snelheden boven de 70 km uur en ook de cruise control bij gebruik trekhaak en heb daar nognaals gevraagd wat de staus is en kereeg het volgende antwoord:

- De man die de services doet zei dat er zeer waaraschijnlijk eind novemeber een update komt waarmee ook het probleem de rechtdoor stabiliteit opgelost gaat worden. Laten we dat hopen want ik vindt dat bijsturen op snelheid vermoeiend en heb gemerkt dat het bij wegversmalling zeer gevaarlijk is. En dan zekker nu het winter gaat worden.

- Bii gebruik van trekhaak doet cruis control het niet. daat kreeg ik geen antwoord op maar dat schijnt ook het geval te zijn bij de 001 en daar hebben ze dat nog steeds niet opgelost. Ik rij veel met inderdaad aanhanger, caravan en fietsendrager en heb als antwoord gegeven dat ik met de caravan zonder cruise control maar zo niet even naar Italie of Zuid Frankrijk rijdt en dat als ik dit had geweten deze auto niet genomen zou hebben.

Maar vindt dat ze erg slechte of geen antwoorden geven op de problemen die de rijders ervaren.
Gedrag wat je beschrijft heb ik ook gemerkt. Geen cruisecontrol bij aanhanger is iets dat volgens mij bij meerdere merken speelt. Zal ook wel iets met veiligheid te maken te hebben ivm autopilot. Heb gelezen dat je het kan omzeilen door in de stekker van de aanhanger het mistachterlicht en de achteruitverlichting los te koppelen. De auto herkent dan niet dat er een aanhanger is wat ik begrijp

Je kan ook tussenkabel kopen die de auto niet laat herkennen dat er een aanhanger is. Heb het zelf nog niet geprobeerd. Ik rijd zelf ook veel met caravan, boottrailer en aanhanger.

• Sander28
  • Laatst online: 12:58
RCZ schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 11:29:
Ben ook benieuwd naar het stuurgedrag

Mijn aflevering is 2 december. Bevestiging hiervan is binnen. Heb deze in juni besteld. Long Range met 20 inch velgen Auto is al van de boot is mij verteld. Heb onlangs, gezien alle berichten over stuurgedrag, wederom een proefrit gemaakt in de Long Range die voor proefritten in Huis ter Heide wordt gebruikt, Kenteken HHD-22-V. Deze auto heeft ook het stuurprobleem. Dat heeft Zeekr bevestigd. Stuurt op hogere snelheden te zwaar. Met twee handen aan stuur gaat nog maar met één hand is het lastig om goed het spoor te volgen. Ik herken dit van Peugeot/Citroen. Bij deze Zeekr is dat wel erger. Ik heb anderhalf uur op snelweg gereden en corrigeren was vermoeiend. Auto reed wel goed rechtdoor bij stuur loslaten. Stuurbekrachtiging is te direct op hogere snelheid en te vaag qua gevoel. Daardoor blijf je corrigeren en dat maakt de auto onrustig. Andere afstelling van de stuurbekrachtiging zal naar mijn mening veel van de problemen die er zijn oplossen. Toen ik weer in mijn huidige auto reed was dat een verademing qua stuurgedrag. Hopelijk heeft mijn eigen Zeekr 7X er straks geen last van.
Wat voor bevestiging heb jij ontvangen, ik heb ook een afspraak voor 2 december 14 uur. Groene privilege, maar heb nog geen bericht dat er een auto is gelinkt aan mijn order.

• willemvespa
  • Laatst online: 16:28
Snelle vraag, wordt de 7x standaard geleverd met een 230v thuislader? Dit vanwege vakantie plannen. Alvast bedankt! Mvg Willem

• Mitchigan
willemvespa schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 18:41:
Snelle vraag, wordt de 7x standaard geleverd met een 230v thuislader? Dit vanwege vakantie plannen. Alvast bedankt! Mvg Willem
Snel antwoord: nee

• RCZ

RCZ

Sander28 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 18:41:
[...]

Wat voor bevestiging heb jij ontvangen, ik heb ook een afspraak voor 2 december 14 uur. Groene privilege, maar heb nog geen bericht dat er een auto is gelinkt aan mijn order.
Heb mail ontvangen. Was in de showroom in HtH en toen geregeld. Vervolgens bevestiging per mail gehad

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16:10
RCZ schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 19:31:
[...]

Heb mail ontvangen. Was in de showroom in HtH en toen geregeld. Vervolgens bevestiging per mail gehad
Vreemd; ik heb bevestiging via whatsapp gehad en niet per mail.

'The truth is not afraid for Questions

• Mitchigan
MM19 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 10:47:
[...]

Heb je ook het stuurprobleem op hoge snelheid?
Ik denk het niet. Nadat ik hier een aantal verhalen gelezen heb lijkt me dat niet vergelijkbaar met mijn auto. Hij stuurt niet zwaar op hoge snelheid, hij gaat niet van links naar rechts. Als ik het stuur los laat dan gaat hij aardig rechtdoor maar na een tijdje gaat hij toch wel een richting uit. Wel merk ik dat hij wat nerveus is en dat je onderbewust wat licht aan het corrigeren bent. Tot nu toe is dat niet storend en had ik de verhalen hier niet gelezen was het me denk ik niet op gevallen. Alles bij alles denk ik dat ik geluk heb.

• Mitchigan
MM19 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 10:45:
[...]

Ik haal die van mij volgende week op, zwart vind ik by far het mooist staan!
Ik twijfelde wat na de bestelling over de keuze maar ben er erg blij mee. Wordt wel goed poetsen ;)

• St3ve-0
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14:43
Erik Achterberg schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 14:24:
Nu je het zegt, los van het ongemak is het zorgelijk als dit euvel ook tot onveilige situaties leidt. In de winter is dat niet gek als je in de slip dreigt te raken. Hebben jij of anderen die last hebben van dit probleem al overwogen om dit te melden bij het RDW? Zij zijn verantwoordelijk voor de veiligheidsgoedkeuring van voertuigen en particulieren kunnen via hun meldpunt ook direct meldingen doen. Het RDW neemt dan contact op met de importeur en zal de urgentie van het probleem zeker verhogen. Bron: https://www.rdw.nl/over-r...punt-vanuit-toezichttaken

• Elayais
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13:49

Elayais

Die ene daar

Ben benieuwd op de leveringsproblemen te maken hebben met de nieuwe markten die erbij zijn gekomen. Dat de Zeekr daar wellicht ook populairder is dan verwacht en daarmee de verdeling over de EU niet zo soepel gaat.

Ik heb wel bevestiging gehad van mijn leveringsmoment en er is al een VIN gekoppeld. Op dit moment nog niks gehoord over een vertraging daarin, al moet ik nog ruim een maand wachten.

• M13z1
Elayais schreef op zondag 2 november 2025 @ 00:45:
Ik heb wel bevestiging gehad van mijn leveringsmoment en er is al een VIN gekoppeld. Op dit moment nog niks gehoord over een vertraging daarin, al moet ik nog ruim een maand wachten.
Same here maar ik heb wel aan de LM gevraagd of zij bij Zeekr willen checken of mijn VIN al op ons continent is.

• willemvespa
Ook ik heb een leverafspraak staan binnenkort en wel op 24-11. Ik ben benieuwd of alles volgens plan verloopt, zeker ivm bijtelling. Kunnen jullie me inlichten over de opzet van het VIN nummer? Er stond wel een nummer in de titel van de afspraakbevestiging namelijk. Vast bedankt. Groet Willem

• M13z1
willemvespa schreef op zondag 2 november 2025 @ 15:58:
Kunnen jullie me inlichten over de opzet van het VIN nummer?
Het zijn 17 tekens, die van mij begint met L6TZ****

• willemvespa
Kan dit niet zijn zeker? 16 tekens.
FONL2502273VQgiY

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:44
willemvespa schreef op zondag 2 november 2025 @ 16:28:
Kan dit niet zijn zeker? 16 tekens.