Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 68 ... 99 Laatste
Acties:

• Mitchigan
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 30-01 09:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z-d0HUtFjnDshd8LBSlth3-wOeE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T7H7g1i7cTH44aRJiWo0rQa8.jpg?f=fotoalbum_large

Opgehaald vandaag :)

• P. Edelijn
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 12:09
Graag vote in de bouwers (staat in de app van de auto).
bidirectioneel laden aangezien per 1 januari 2027 salderen stopt.
Polstar en Volvo kunnen het ook deze behoren ook bij Geely groep waar Zeekr ook bij hoort. Zou mooi zijn als ze de software aanpassen dat scheelt thuisaccu.

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:59
P. Edelijn schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 10:27:
Polstar en Volvo kunnen het ook deze behoren ook bij Geely groep waar Zeekr ook bij hoort. Zou mooi zijn als ze de software aanpassen dat scheelt thuisaccu.
Dat is fijn wanneer de auto altijd op de oprit staat wanneer de zon schijnt, maar dat zal niet altijd zo zijn, missschien dan toch nog een (kleine) thuisaccu nodig naast de auto?

• MM19
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 04-02 09:53
Ik haal die van mij volgende week op, zwart vind ik by far het mooist staan!

• MM19
  • Laatst online: 04-02 09:53
Heb je ook het stuurprobleem op hoge snelheid?

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:01
Hoe zit met een api? Die vraag staat neem ik aan al in de builders app? Zodat je optimaal gebruik kan maken van dynamische energie tarieven. Mijn home assistent plant momenteel op basis van SoC en prijzen het moment van laden (en in de zomer schakelt de laadpaal naar een lager verhogen om optimaal de opwek te verwerken). Daarvoor heb ik in ieder geval de actuele SoC nodig.

• RCZ
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 13:32

RCZ

Ben ook benieuwd naar het stuurgedrag

Mijn aflevering is 2 december. Bevestiging hiervan is binnen. Heb deze in juni besteld. Long Range met 20 inch velgen Auto is al van de boot is mij verteld. Heb onlangs, gezien alle berichten over stuurgedrag, wederom een proefrit gemaakt in de Long Range die voor proefritten in Huis ter Heide wordt gebruikt, Kenteken HHD-22-V. Deze auto heeft ook het stuurprobleem. Dat heeft Zeekr bevestigd. Stuurt op hogere snelheden te zwaar. Met twee handen aan stuur gaat nog maar met één hand is het lastig om goed het spoor te volgen. Ik herken dit van Peugeot/Citroen. Bij deze Zeekr is dat wel erger. Ik heb anderhalf uur op snelweg gereden en corrigeren was vermoeiend. Auto reed wel goed rechtdoor bij stuur loslaten. Stuurbekrachtiging is te direct op hogere snelheid en te vaag qua gevoel. Daardoor blijf je corrigeren en dat maakt de auto onrustig. Andere afstelling van de stuurbekrachtiging zal naar mijn mening veel van de problemen die er zijn oplossen. Toen ik weer in mijn huidige auto reed was dat een verademing qua stuurgedrag. Hopelijk heeft mijn eigen Zeekr 7X er straks geen last van.

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 14:51
Je begrijpt hopelijk wel dat er een wezenlijk verschil zit tussen V2G / V2L en V2H?

Er zijn maar een paar Volvo en Polestar die V2G ondersteunen. Daarnaast vereist het voor 99.99% een hardware aanpassing als een auto nu alleen V2L ondersteund.

Gaat een software ticket niks aan veranderen 😅

• Erik Achterberg
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 09-01 13:19
Ben afgelopen vrijdag naar Zeekr in Zeist geweest, heb mijn Zeekr 7X vanaf begin juli. Prima auto maar toch wel 2 grote problemen nl. de rechtdoor stabiliteit bij snelheden boven de 70 km uur en ook de cruise control bij gebruik trekhaak en heb daar nognaals gevraagd wat de staus is en kereeg het volgende antwoord:

- De man die de services doet zei dat er zeer waaraschijnlijk eind novemeber een update komt waarmee ook het probleem de rechtdoor stabiliteit opgelost gaat worden. Laten we dat hopen want ik vindt dat bijsturen op snelheid vermoeiend en heb gemerkt dat het bij wegversmalling zeer gevaarlijk is. En dan zekker nu het winter gaat worden.

- Bii gebruik van trekhaak doet cruis control het niet. daat kreeg ik geen antwoord op maar dat schijnt ook het geval te zijn bij de 001 en daar hebben ze dat nog steeds niet opgelost. Ik rij veel met inderdaad aanhanger, caravan en fietsendrager en heb als antwoord gegeven dat ik met de caravan zonder cruise control maar zo niet even naar Italie of Zuid Frankrijk rijdt en dat als ik dit had geweten deze auto niet genomen zou hebben.

Maar vindt dat ze erg slechte of geen antwoorden geven op de problemen die de rijders ervaren.

• RCZ

RCZ

Erik Achterberg schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 14:24:
Ben afgelopen vrijdag naar Zeekr in Zeist geweest, heb mijn Zeekr 7X vanaf begin juli. Prima auto maar toch wel 2 grote problemen nl. de rechtdoor stabiliteit bij snelheden boven de 70 km uur en ook de cruise control bij gebruik trekhaak en heb daar nognaals gevraagd wat de staus is en kereeg het volgende antwoord:

- De man die de services doet zei dat er zeer waaraschijnlijk eind novemeber een update komt waarmee ook het probleem de rechtdoor stabiliteit opgelost gaat worden. Laten we dat hopen want ik vindt dat bijsturen op snelheid vermoeiend en heb gemerkt dat het bij wegversmalling zeer gevaarlijk is. En dan zekker nu het winter gaat worden.

- Bii gebruik van trekhaak doet cruis control het niet. daat kreeg ik geen antwoord op maar dat schijnt ook het geval te zijn bij de 001 en daar hebben ze dat nog steeds niet opgelost. Ik rij veel met inderdaad aanhanger, caravan en fietsendrager en heb als antwoord gegeven dat ik met de caravan zonder cruise control maar zo niet even naar Italie of Zuid Frankrijk rijdt en dat als ik dit had geweten deze auto niet genomen zou hebben.

Maar vindt dat ze erg slechte of geen antwoorden geven op de problemen die de rijders ervaren.
Gedrag wat je beschrijft heb ik ook gemerkt. Geen cruisecontrol bij aanhanger is iets dat volgens mij bij meerdere merken speelt. Zal ook wel iets met veiligheid te maken te hebben ivm autopilot. Heb gelezen dat je het kan omzeilen door in de stekker van de aanhanger het mistachterlicht en de achteruitverlichting los te koppelen. De auto herkent dan niet dat er een aanhanger is wat ik begrijp

Je kan ook tussenkabel kopen die de auto niet laat herkennen dat er een aanhanger is. Heb het zelf nog niet geprobeerd. Ik rijd zelf ook veel met caravan, boottrailer en aanhanger.

• Sander28
  • Laatst online: 06-02 22:48
RCZ schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 11:29:
Ben ook benieuwd naar het stuurgedrag

Mijn aflevering is 2 december. Bevestiging hiervan is binnen. Heb deze in juni besteld. Long Range met 20 inch velgen Auto is al van de boot is mij verteld. Heb onlangs, gezien alle berichten over stuurgedrag, wederom een proefrit gemaakt in de Long Range die voor proefritten in Huis ter Heide wordt gebruikt, Kenteken HHD-22-V. Deze auto heeft ook het stuurprobleem. Dat heeft Zeekr bevestigd. Stuurt op hogere snelheden te zwaar. Met twee handen aan stuur gaat nog maar met één hand is het lastig om goed het spoor te volgen. Ik herken dit van Peugeot/Citroen. Bij deze Zeekr is dat wel erger. Ik heb anderhalf uur op snelweg gereden en corrigeren was vermoeiend. Auto reed wel goed rechtdoor bij stuur loslaten. Stuurbekrachtiging is te direct op hogere snelheid en te vaag qua gevoel. Daardoor blijf je corrigeren en dat maakt de auto onrustig. Andere afstelling van de stuurbekrachtiging zal naar mijn mening veel van de problemen die er zijn oplossen. Toen ik weer in mijn huidige auto reed was dat een verademing qua stuurgedrag. Hopelijk heeft mijn eigen Zeekr 7X er straks geen last van.
Wat voor bevestiging heb jij ontvangen, ik heb ook een afspraak voor 2 december 14 uur. Groene privilege, maar heb nog geen bericht dat er een auto is gelinkt aan mijn order.

• willemvespa
  • Laatst online: 10:39
Snelle vraag, wordt de 7x standaard geleverd met een 230v thuislader? Dit vanwege vakantie plannen. Alvast bedankt! Mvg Willem

• Mitchigan
willemvespa schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 18:41:
Snelle vraag, wordt de 7x standaard geleverd met een 230v thuislader? Dit vanwege vakantie plannen. Alvast bedankt! Mvg Willem
Snel antwoord: nee

• RCZ

RCZ

Sander28 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 18:41:
[...]

Wat voor bevestiging heb jij ontvangen, ik heb ook een afspraak voor 2 december 14 uur. Groene privilege, maar heb nog geen bericht dat er een auto is gelinkt aan mijn order.
Heb mail ontvangen. Was in de showroom in HtH en toen geregeld. Vervolgens bevestiging per mail gehad

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-02 19:34
RCZ schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 19:31:
[...]

Heb mail ontvangen. Was in de showroom in HtH en toen geregeld. Vervolgens bevestiging per mail gehad
Vreemd; ik heb bevestiging via whatsapp gehad en niet per mail.

'The truth is not afraid for Questions

• Mitchigan
MM19 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 10:47:
[...]

Heb je ook het stuurprobleem op hoge snelheid?
Ik denk het niet. Nadat ik hier een aantal verhalen gelezen heb lijkt me dat niet vergelijkbaar met mijn auto. Hij stuurt niet zwaar op hoge snelheid, hij gaat niet van links naar rechts. Als ik het stuur los laat dan gaat hij aardig rechtdoor maar na een tijdje gaat hij toch wel een richting uit. Wel merk ik dat hij wat nerveus is en dat je onderbewust wat licht aan het corrigeren bent. Tot nu toe is dat niet storend en had ik de verhalen hier niet gelezen was het me denk ik niet op gevallen. Alles bij alles denk ik dat ik geluk heb.

• Mitchigan
MM19 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 10:45:
[...]

Ik haal die van mij volgende week op, zwart vind ik by far het mooist staan!
Ik twijfelde wat na de bestelling over de keuze maar ben er erg blij mee. Wordt wel goed poetsen ;)

• St3ve-0
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14:40
Erik Achterberg schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 14:24:
Nu je het zegt, los van het ongemak is het zorgelijk als dit euvel ook tot onveilige situaties leidt. In de winter is dat niet gek als je in de slip dreigt te raken. Hebben jij of anderen die last hebben van dit probleem al overwogen om dit te melden bij het RDW? Zij zijn verantwoordelijk voor de veiligheidsgoedkeuring van voertuigen en particulieren kunnen via hun meldpunt ook direct meldingen doen. Het RDW neemt dan contact op met de importeur en zal de urgentie van het probleem zeker verhogen. Bron: https://www.rdw.nl/over-r...punt-vanuit-toezichttaken

• Elayais
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 06-02 11:09

Elayais

Die ene daar

Ben benieuwd op de leveringsproblemen te maken hebben met de nieuwe markten die erbij zijn gekomen. Dat de Zeekr daar wellicht ook populairder is dan verwacht en daarmee de verdeling over de EU niet zo soepel gaat.

Ik heb wel bevestiging gehad van mijn leveringsmoment en er is al een VIN gekoppeld. Op dit moment nog niks gehoord over een vertraging daarin, al moet ik nog ruim een maand wachten.

• M13z1
Elayais schreef op zondag 2 november 2025 @ 00:45:
Ik heb wel bevestiging gehad van mijn leveringsmoment en er is al een VIN gekoppeld. Op dit moment nog niks gehoord over een vertraging daarin, al moet ik nog ruim een maand wachten.
Same here maar ik heb wel aan de LM gevraagd of zij bij Zeekr willen checken of mijn VIN al op ons continent is.

• willemvespa
Ook ik heb een leverafspraak staan binnenkort en wel op 24-11. Ik ben benieuwd of alles volgens plan verloopt, zeker ivm bijtelling. Kunnen jullie me inlichten over de opzet van het VIN nummer? Er stond wel een nummer in de titel van de afspraakbevestiging namelijk. Vast bedankt. Groet Willem

• M13z1
willemvespa schreef op zondag 2 november 2025 @ 15:58:
Kunnen jullie me inlichten over de opzet van het VIN nummer?
Het zijn 17 tekens, die van mij begint met L6TZ****

• willemvespa
Kan dit niet zijn zeker? 16 tekens.
FONL2502273VQgiY

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:15
willemvespa schreef op zondag 2 november 2025 @ 16:28:
Kan dit niet zijn zeker? 16 tekens.
FONL2502273VQgiY
Dat ziet er uit als het bestelnummer

Zeekr 7x Privilege AWD

• RCZ

RCZ

4v4t4r schreef op zondag 2 november 2025 @ 16:36:
[...]

Dat ziet er uit als het bestelnummer
Klopt. Is geen VIN. Soortgelijk nummer stond ook op mijn mail. VIN eindigt altijd met minimaal 4 cijfers.

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:54
willemvespa schreef op zondag 2 november 2025 @ 15:58:
Ook ik heb een leverafspraak staan binnenkort en wel op 24-11. Ik ben benieuwd of alles volgens plan verloopt, zeker ivm bijtelling. Kunnen jullie me inlichten over de opzet van het VIN nummer? Er stond wel een nummer in de titel van de afspraakbevestiging namelijk. Vast bedankt. Groet Willem
In mijn mail van de aflever afspraak stonden bestelnummer en VIN duidelijk aangegeven onder elkaar. Maar mijn aanschaf was privé, dus geen idee of daar nog verschil in zit.

• Rickyuu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-02 16:13
Ik heb een volgende vraag. Als ik CC activeer wil ik deze op de Max snelheid, liefst +3 km. Maar nu krijg ik de gereden snelheid na paar seconden en dan moet ik gaan scrollen en mikken.

Mis ik iets, kan je cc instellen op max snelheid of alleen eigen snelheid?

• Ian_
Rickyuu schreef op zondag 2 november 2025 @ 19:56:
Ik heb een volgende vraag. Als ik CC activeer wil ik deze op de Mac snelheid, liefst +3 km. Maar nu krijg ik de gereden snelheid na paar seconden en dan moet ik gaan scrollen en mikken.

Mis ik iets, kan je cc instellen op max snelheid of alleen eigen snelheid?
CC activeert huidige snelheid + delay van +/- 1 seconde momenteel.

FYI

ACC: werkt tot 150 km/h
LCC: werk to 130 km/h

Let wel op, als je 180 km/h bijvoorbeeld rijdt en op resume drukt dan gaat je ACC terug naar 130 km/h. Geldt ook bij 150 km/h.

[ Voor 17% gewijzigd door Ian_ op 02-11-2025 20:25 ]

• 4v4t4r
Blazings schreef op zondag 2 november 2025 @ 18:30:
[...]

In mijn mail van de aflever afspraak stonden bestelnummer en VIN duidelijk aangegeven onder elkaar. Maar mijn aanschaf was privé, dus geen idee of daar nog verschil in zit.
Ik via lease en bij mij stonden er ook 2.
Ik vermoed dat er dan echt een auto aan je gekoppeld zit dus als de boot op tijd is, komt het helemaal goed. (Positief blijven 😅)

Ik haal hem de 29e op en ga er direct mee op vakantie, word een spoedcursus filmpjes kijken. (In de aflever mail staat een YT link naar allemaal korte filmpjes voor bepaalde gebruikerszaken, zit daar wat nuttigs tussen?)

Zeekr 7x Privilege AWD

• M13z1
Ik weet niet of deze hier al gepost is, maar het is m.i. een prima verslag;
YouTube: Luxus aber zum FAIREN Preis? Zeekr 7X Privilege AWD - Das Grosse Rev...

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:45
Let op, hij spreekt zichzelf tegen in de conclusie: de core is the fastest charging version... all versions have this 480 kW [charge] speed.

• boxtel
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-02 16:44
Blazings schreef op zondag 2 november 2025 @ 18:30:
[...]

Reactie van Zeekr deze ochtend:
Your car is not yet in Europe as your delivery is end of December.
The boat that is delayed is the one from the end of October so it doesn't have any impact on your delivery.

• Ian_
tbee schreef op maandag 3 november 2025 @ 08:18:
[...]

Let op, hij spreekt zichzelf tegen in de conclusie: de core is the fastest charging version... all versions have this 480 kW [charge] speed.
Hier kan je echt een boek overschrijven

• M13z1
tbee schreef op maandag 3 november 2025 @ 08:18:
[...]

Hij is in elk geval wel lyrisch over de snelheid van laden en gebruik over 1000km. Alleen de verlichting was een (bijna clownesk-) minpunt.

• Elayais

Elayais

Die ene daar

M13z1 schreef op zondag 2 november 2025 @ 12:51:
[...]
Same here maar ik heb wel aan de LM gevraagd of zij bij Zeekr willen checken of mijn VIN al op ons continent is.
Nou, bij mijn geen probleem. Dacht stuur vanochtend maar even berichtje naar mijn contactpersoon, nog geen 5 minuten later krijg ik een mail van Zeekr dat mijn auto al klaar is om uitgeleverd te worden en ik 'm al eerder zou kunnen ophalen.

Dus die van mij staat al HtH

• M13z1
Elayais schreef op maandag 3 november 2025 @ 12:56:
[...]

Nou, bij mijn geen probleem. Dacht stuur vanochtend maar even berichtje naar mijn contactpersoon, nog geen 5 minuten later krijg ik een mail van Zeekr dat mijn auto al klaar is om uitgeleverd te worden en ik 'm al eerder zou kunnen ophalen.

Dus die van mij staat al HtH
Welke config heb je besteld?

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01 15:52
Prachtige wagen, gefeliciteerd! Mogen van mij meer fotos van komen :)

• RCZ

RCZ

Vanmorgen contact met Zeekr gehad. VIN is bekend. Auto staat klaar in België wegens plaatsgebrek in HTH wordt de auto een paar dagen voor de aflevering naar HtH gebracht. Vraag van Zeekr of aflevering eerder kon dan 2 december. Kan niet vanwege leasecontract dat tot 1 december loopt. Is zakelijk lease. Alles lijkt dus onder controle voor aflevering 2 december. Betreft Long Range met 20 inch.

• Elayais

Elayais

Die ene daar

M13z1 schreef op maandag 3 november 2025 @ 12:58:
[...]

Welke config heb je besteld?
LR, Wit. Al in April besteld, dus met de gratis paketten.

• tbee
Elayais schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:27:
[...]

LR, Wit. Al in April besteld, dus met de gratis paketten.
Komen ze weer voorbij. Uit pure nieuwsgierigheid en zelfkastijding; welke gratis pakketten? :*)

• Elayais

Elayais

Die ene daar

tbee schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:34:
[...]

Komen ze weer voorbij. Uit pure nieuwsgierigheid en zelfkastijding; welke gratis pakketten? :*)
De 2 paketten die je kunt selecteren op de LR (Advanced Cockpit en Leren stoelen) kreeg je tot eind april gratis bij een bestelling. Zelfde als de 20" wielen, die waren ook inbegrepen in de prijs.

Op de Privilege kreeg je dan ook het comfort pack erbij.

• menno76
  • Laatst online: 04-02 13:29
Iemand nog pas geleden een 7x besteld in NL en een levertijd gehoord? Hoor en lees her en der dat er wat vertragingen zijn dus vraag mij af of er al gevallen zijn waar de auto dit jaar niet meer op kenteken komt.......

• tbee
menno76 schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:39:
Iemand nog pas geleden een 7x besteld in NL en een levertijd gehoord? Hoor en lees her en der dat er wat vertragingen zijn dus vraag mij af of er al gevallen zijn waar de auto dit jaar niet meer op kenteken komt.......
Wat is "pas geleden"?

• menno76
  • Laatst online: 04-02 13:29
Laten we zeggen afgelopen maand besteld

• tbee
Ik heb hem 6 oktober besteld, levertijd was toen 6 weken, dus midden november. 7 oktober bevestigt gekregen dat hij voor 1 januari geleverd zou worden. Midden november betekent dat hij nu zo'n beetje op de boot zou moeten staan en er dus een VIN gekoppeld zou moeten worden. Ik heb nog niets gehoord, dus hij kon wel eens op die vertraagde boot van eind oktober kunnen staan (ze een paar posts hiervoor), maar ik heb ook nog niet gehoord dat 1 januari niet gaat lukken.

• Sidious
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 11:29
tbee schreef op maandag 3 november 2025 @ 14:31:
Ik heb hem 6 oktober besteld, levertijd was toen 6 weken, dus midden november. 7 oktober bevestigt gekregen dat hij voor 1 januari geleverd zou worden. Midden november betekent dat hij nu zo'n beetje op de boot zou moeten staan en er dus een VIN gekoppeld zou moeten worden. Ik heb nog niets gehoord, dus hij kon wel eens op die vertraagde boot van eind oktober kunnen staan (ze een paar posts hiervoor), maar ik heb ook nog niet gehoord dat 1 januari niet gaat lukken.
Gewoon ff contact opnemen. Ik heb vandaag een mail gestuurd met de vraag of er een VIN nummer bekend is en dat bleek zo te zijn (levering 25 november). Kennelijk sturen ze niet altijd een bevestiging van een gekoppeld VIN nummer.

• M13z1
Ik heb contact gehad met de LM, mijn VIN hoort bij een auto die al in Europa is dus voor 28 november lijkt het voor mij 'good to go' te zijn.

• Fatburner
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06-02 21:34
Hoe gaat het ondertussen met de trekhaken? Worden die alweer gelijk uitgeleverd of pas achteraf gemonteerd?

Ik heb sinds vandaag een afleverafspraak op 10 december voor een grijze Privilege (moest ik wel even achteraan..). De bestelling was al begin april gedaan om nog de voordelen van de gratis pakketten te hebben.

• Jaap09
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 24-01 22:15
Hoi,

Weet iemand ook de bandenmaat van de LR 20inch?

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:38
Jaap09 schreef op maandag 3 november 2025 @ 17:38:
Hoi,

265/45R20 108W

• Ian_
Jaap09 schreef op maandag 3 november 2025 @ 17:38:
Hoi,

Hieronder de zomer- en winterbanden + maat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NPE45t2C8xaZuAO-GC4o0DmW__8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pmkb9Mr3EToPKHZGmoajm7mc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5iRYb8efWWcNV1Rto2XQIg1uLQg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UYQakTPPBZcYOSu9sa8UyWG2.jpg?f=fotoalbum_large

• MPro
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 02-02 23:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UzUpA15nPF1gp9pT7bg1XTlElnA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4u63y0eNvqZ54sVp51AszhX2.jpg?f=fotoalbum_large

Oei! Hou de banden maar in de gaten! 25000km en de achterbanden zijn aan de binnen zijden tot op het canvas versleten! Ik had geen last slechte wegligging, maar ga nu toch maar een afspraak maken bij Zeekr om de uitlijning te laten controleren!

• Mitchigan
Fatburner schreef op maandag 3 november 2025 @ 15:41:
Hoe gaat het ondertussen met de trekhaken? Worden die alweer gelijk uitgeleverd of pas achteraf gemonteerd?

Ik heb sinds vandaag een afleverafspraak op 10 december voor een grijze Privilege (moest ik wel even achteraan..). De bestelling was al begin april gedaan om nog de voordelen van de gratis pakketten te hebben.
Vrijdag een auto opgehaald met trekhaak. Ook de rubberen vloermatten zaten erbij. Het enige wat ontbrak is de mat in de kofferbak. Hier krijg ik nog bericht van.

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:13

Freedive

] Ken sent me _

MPro schreef op maandag 3 november 2025 @ 20:07:
[Afbeelding]
Oei! Hou de banden maar in de gaten! 25000km en de achterbanden zijn aan de binnen zijden tot op het canvas versleten! Ik had geen last slechte wegligging, maar ga nu toch maar een afspraak maken bij Zeekr om de uitlijning te laten controleren!
Oeps! :-( dat is niet best, hier pas op 10k maar zal eens inspecteren morgen

Nog even een update op mijn kapotte achteruit van twee weken geleden. Schadenet heeft de ruit nog niet kunnen bestellen omdat ze nog geen toegang hebben tot een Zeekr portaal waar ze moeten bestellen. Inmiddels Arval ook maar ingelicht dat het niet op schiet. Wordt vervolgd….

[ Voor 17% gewijzigd door Freedive op 03-11-2025 20:50 ]

• RCZ

RCZ

[Afbeelding]

[quote]MPro schreef op maandag 3 november 2025 @ 20:07:
[Afbeelding]

Heb je wel last van het vervelende stuurgedrag? Verkeerde uitgelijnde achterwielen kunnen effect hebben op de voorwielen/stuurgedrag.

[ Voor 11% gewijzigd door RCZ op 03-11-2025 21:32 ]

• RCZ

RCZ

Reactie van AI op de vraag wat effect is van verkeerde uitlijning van achterwielen

Wat er gebeurt
Scheef rijden: De auto kan naar één kant trekken, omdat de achterwielen niet in een kaarsrecht spoor lopen.
Stabiliteit: De stabiliteit neemt af, vooral in bochten, waardoor de auto onvoorspelbaar kan aanvoelen.
Stuurcorrecties: De bestuurder moet vaker sturen om de auto recht te houden, wat het rijcomfort vermindert en het stuurgedrag beïnvloedt.
Bandenslijtage: Zowel de achterbanden als de voorbanden kunnen ongelijkmatiger en sneller slijten door de onjuiste uitlijning en extra belasting.
Hoger brandstofverbruik: Omdat de motor harder moet werken om de wielen te verplaatsen, neemt het brandstofverbruik toe.
Impact op systemen: Moderne elektronische systemen zoals ESP kunnen beïnvloed worden, omdat ze de afwijkende rijrichting ten onrechte als slippen kunnen interpreteren, wat kan leiden tot ongewenste ingrepen.

• MPro
RCZ schreef op maandag 3 november 2025 @ 21:32:
[...]

[quote]MPro schreef op maandag 3 november 2025 @ 20:07:
[Afbeelding]

Heb je wel last van het vervelende stuurgedrag? Verkeerde uitgelijnde achterwielen kunnen effect hebben op de voorwielen/stuurgedrag.
Nee die van mij stuurt prima, is niet zoekerig en rijdt keurig rechtuit.

• M13z1
[Afbeelding]

Heb ik met mijn Tesla ook gehad na 17K km, lijkt te komen door negatief camber (bij optrekken?)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c10Zzbg5NlhfZiDf1dNE1lYr4rc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/U3ltdsaV7oUpN5SyoIh3x803.jpg?f=user_large

• jsmid6
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-02 15:40
Ik heb nu voor het eerst een paar langere ritten gemaakt met de auto en er ik ben nog steeds super tevreden, maar er zijn een paar punten die beter kunnen met mij betreft:

- Bij gebruik van automatische baanwissel, als de auto iets ziet of je komt zelf aan het stuur, dan schiet deze helemaal in paniek en wordt acc en lcc helemaal uitgezet. Erg gevaarlijk als OPD aan staat en de auto met 130km/u in eens snel gaat afremmen. Naast dat alle alarmen zeer vervelend zijn. Dus deze functie staat maar weer uit helaas

- afstand op voorligger bij gebruik acc en stand 1 is wat aan de hoge kant. Niet heel fijn in de file want dan probeert iedereen hun auto er tussen te drukken. Als ik tel dan is het zo'n 3 seconden op de voorligger, waarbij 2 voldoende zou moeten zijn.

- bij gebruik van LCC krijg ik continue de melding dat ik het stuur vast moet houden, zelfs als ik het stuur met twee handen vast heb. Geen idee hoe ik dit voorkom maar het gebeurt bij mijn vrouw niet. Even wat druk naar links of rechts lijkt ook niet echt te helpen (dit was in mijn vorige auto vaak de oplossing)

- ACC duurt iets te lang om te activeren of te hervatten, en soms wil de acc of lcc helemaal niet weer aan. Is mij nog niet helemaal duidelijk waarom dit gebeurt maar wellicht als je nog niet 100% recht in de baan rijdt?

- Schokkerig gedrag bij het wissel van baan wanneer de LCC aan staat, maar tijdelijk gepauseerd wordt, dit voelt heel abrupt altijd

- Elke keer als ik in stap staat de acceleratie op Standaard terwijl ik die bij normaal gebruik op Comfort wil hebben. Had dit een tijdje niet door en zag dat mijn verbruik de laatste tijd hoger uitviel dan ik gewend was.

Daarnaast ben ik laatst nog heen geweest voor service, want
- ik ben nooit gebeld over de trekhaak module en ik begon dat wel erg vervelend te vinden. Inmiddels ziet ie er op.

- De passagiers deur achter sluit niet altijd goed (Privilege), deze hebben ze naar gekeken maar helaas sluit die nog steeds niet altijd goed.

- Ratel in de kofferbak op de snelweg, ze hebben er mee gereden en geconstateerd dat dit het geval is maar ze hadden geen tijd om hier verder naar te kijken.

- En het sleutel pasje die we bij levering hadden gekregen was helemaal stuk, en werkte dus ook niet dus die is vervangen.

Wat ik nog mis, en erg belangrijk vindt is dat de APIs beschikbaar komen. Ik heb zonneenergie en een dynamisch energie tarief en ik gebruik normaal EVCC om de auto zo efficient mogelijk te laden. Op zich werkt dit nu wel en gaat die alleen laden als er zonneenergie is of de prijs onder een bepaald niveau is. Maar, ik kan geen ritten plannen zodat de auto tot de juiste SoC geladen wordt voor die rit

• Roy.S
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-02 22:58
jsmid6 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 10:09:
- Ratel in de kofferbak op de snelweg, ze hebben er mee gereden en geconstateerd dat dit het geval is maar ze hadden geen tijd om hier verder naar te kijken.
Dit heb ik ook sinds een tijdje en aangegeven bij service. Ik heb de 21ste een afspraak om de trekhaak te laten plaatsen en hoop dat ze daar dan ook even naar kunnen kijken. De standaard instelling op comfort zou ik ook graag hebben. Benieuwd of iemand daar al een oplossing voor heeft?

• MPro
Roy.S schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 10:15:
[...]

Dit heb ik ook sinds een tijdje en aangegeven bij service. Ik heb de 21ste een afspraak om de trekhaak te laten plaatsen en hoop dat ze daar dan ook even naar kunnen kijken. De standaard instelling op comfort zou ik ook graag hebben. Benieuwd of iemand daar al een oplossing voor heeft?
Bij mij ratelde er ook wat aan het begin. Zelf even gekeken en bleek een boutje van de bumper niet goed aangedraaid te zijn na montage van de trekhaak. Daardoor had het ringetje eronder ruimte om lekker te ratelen als er wat wind onder de auto door ging.

Aangedraaid en weg was de ratel.

Ik heb nu alleen wel wat gekraak rechts achterin bij het nemen van hobbels. Lijkt wel of er iets schuurt oid.
Kan het nog niet goed thuisbrengen dus mocht iemand tips hebben….

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-02 15:51

npolm

P8

Roy.S schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 10:15:
[...]

Geen directe, maar je kunt de in te stellen knop op het stuur wel wijzigen in drive-mode. 2 x klikken en je bent klaar.

|- Rotterdam -|

• nskr83
  • Laatst online: 05-02 10:53
MPro schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 11:46:
[...]

Bij mij ratelde er ook wat aan het begin. Zelf even gekeken en bleek een boutje van de bumper niet goed aangedraaid te zijn na montage van de trekhaak. Daardoor had het ringetje eronder ruimte om lekker te ratelen als er wat wind onder de auto door ging.

Aangedraaid en weg was de ratel.

Ik heb nu alleen wel wat gekraak rechts achterin bij het nemen van hobbels. Lijkt wel of er iets schuurt oid.
Kan het nog niet goed thuisbrengen dus mocht iemand tips hebben….
Dit is precies hetzelfde probleem… wanneer de auto langzaam rijdt en vooral over een drempel gaat, komt er een geluid van de rechterachterkant, maar ik kan de bron niet vinden. Ik heb geen trekhaak en er zijn ook geen werkzaamheden aan de achterkant uitgevoerd.

• 4v4t4r
kleine update over geelyevs.com. Had er matten besteld en cupholders. Maak gister de verpakking open en blijkt dat de cupholders missen. Mail gestuurd en binnen 2 uur reactie dat ze die blijkbaar zijn vergeten en direct na worden gestuurd (met track en trace er gelijk bij) Prettig om te zien ! Dus mochten mensen nog twijfelen over ze, ik heb goede ervaringen (ook met service en aftersales :) )

Zeekr 7x Privilege AWD

• 4v4t4r
nskr83 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 13:17:
[...]

Dit is precies hetzelfde probleem… wanneer de auto langzaam rijdt en vooral over een drempel gaat, komt er een geluid van de rechterachterkant, maar ik kan de bron niet vinden. Ik heb geen trekhaak en er zijn ook geen werkzaamheden aan de achterkant uitgevoerd.
Ik heb dit sinds dag 1 op mn volvo met krakende vooras / veringen (geen idee wat het is).
Meerdere keren aangegeven en de reactie was altijd "De manager heeft het ook, doen we niets aan" al was er recent wel een oplossing voor. Hoop niet dat dit een "geely" dingetje is ;)

Zeekr 7x Privilege AWD

• M13z1
Vandaag een Appje gehad van Zeekr Delivery dat ik de 7X eventueel 10 dagen eerder op kan halen als ik dat wil (18 ipv 28 november). 'Helaas' ben ik op Bonaire dus laat de leverdatum gewoon staan maar ik heb geluk dat mijn configuratie dus op een eerdere boot stond. Ook ik heb besteld in april voor de pakketten dus goeie hoop voor de vroege bestellers dat het goed komt.

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 06-02 11:10
Fatburner schreef op maandag 3 november 2025 @ 15:41:

Die van mij is er 3e week Oct alsnog onder gezet nadat ie op 2 Oct zonder trekhaak was afgeleverd.

• Rickyuu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-02 16:13
Oke, mijn auto is uit de app verdwenen. Telefoon opnieuw opgestart, app opnieuw opgestart maar nog steeds geen auto. Key card doet het ook niet meer op de auto. Ik heb nu alleen nog de sleutel.

Weet iemand hoe ik mijn auto opnieuw in de app krijg? Thx

• nskr83
  • Laatst online: 05-02 10:53
Rickyuu schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 17:29:
Oke, mijn auto is uit de app verdwenen. Telefoon opnieuw opgestart, app opnieuw opgestart maar nog steeds geen auto. Key card doet het ook niet meer op de auto. Ik heb nu alleen nog de sleutel.

Weet iemand hoe ik mijn auto opnieuw in de app krijg? Thx
Log uit en log opnieuw in, dan verschijnt het… dit gebeurt ook voortdurend in de app.

• WizzyBrown
Vraagje aan mijn collega 7x rijders:
Als jullie op het icoontje van de motorkap klikken in de main display, dan hoor je van alles en komt de motorkap iets los. Kunnen jullie hem daarna meteen openen? Ik niet, ook al is ie iets losgekomen. Ik moet dan weer in de auto op hetzelfde icoon klikken waarna ik weer van alles hoor en pas daarna kan ik hem openen.

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 15:20
WizzyBrown schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 18:57:
Als jullie op het icoontje van de motorkap klikken in de main display, dan hoor je van alles en komt de motorkap iets los. Kunnen jullie hem daarna meteen openen? Ik niet, ook al is ie iets losgekomen. Ik moet dan weer in de auto op hetzelfde icoon klikken waarna ik weer van alles hoor en pas daarna kan ik hem openen.
De frunk zou gewoon na 1 keer drukken ontgrendeld moeten zijn waarna je hem met de hand verder open kan doen

• Ian_
WizzyBrown schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 18:57:
Bedoel je een soort van hysterisch geklik en dan moet je alsnog op openen klikken….

Heb ik ook met de sleutel, hij lijkt hem niet open te gooien. Wordt volgende week naar gekeken bij mij.

• WizzyBrown
Ian_ schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 19:03:
[...]

Bedoel je een soort van hysterisch geklik en dan moet je alsnog op openen klikken….

Heb ik ook met de sleutel, hij lijkt hem niet open te gooien. Wordt volgende week naar gekeken bij mij.
Klopt, dat heb ik dus ook, maar bij de 2e keer drukken gaat ie wel open.

• WizzyBrown
Ian_ schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 19:03:
[...]

Op mijn sleutel zit niet een knopje om de motorkap te openen. Alleen auto open, dicht, kofferbak en een inparkeren knop. Ik gebruikte de inparkeren knop en nu ging de motorkap wel in 1 keer open 😀

[ Voor 8% gewijzigd door WizzyBrown op 04-11-2025 21:47 ]

• Ian_
WizzyBrown schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 21:45:
[...]

Op mijn sleutel zit niet een knopje om de motorkap te openen. Alleen auto open, dicht, kofferbak en een inparkeren knop.
De inparkeer knop werkt niet in de EU en dat is dubbel klik de frunk openen.

Maar wat je zegt heb ik dus precies hetzelfde. Een tweede keer indrukken en hij doet het wel.

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:54
Mitchigan schreef op maandag 3 november 2025 @ 20:23:
[...]

Vrijdag een auto opgehaald met trekhaak. Ook de rubberen vloermatten zaten erbij.
Meen je niet :9~ en mensen die in mei hebben besteld zitten nog te wachten op de vloermatten.

• Mitchigan
Blazings schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 22:27:
[...]

Meen je niet :9~ en mensen die in mei hebben besteld zitten nog te wachten op de vloermatten.
Ik had in maart besteld ;)

• fideba
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:26
Voor de massage liefhebbers die de shortcut op het scherm niet voldoende vinden: net ontdekt dat je ook de lendensteun fysieke knop (die aan je stoel) kan gebruiken om die in te schakelen. Die knop kan je blijkbaar een klikje draaien, en dan krijg je een menu waar je zowel de lendensteun als de massage kan instellen/starten. Dat had ik hier nog niet zien passeren ;-)

• daniel223
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 02-02 07:14
jsmid6 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 10:09:

- bij gebruik van LCC krijg ik continue de melding dat ik het stuur vast moet houden, zelfs als ik het stuur met twee handen vast heb. Geen idee hoe ik dit voorkom maar het gebeurt bij mijn vrouw niet. Even wat druk naar links of rechts lijkt ook niet echt te helpen (dit was in mijn vorige auto vaak de oplossing)
Ik had precies hetzelfde. Dit komt omdat bij de meeste auto’s je het stuur moet bewegen zodat die weet dat je je handen aan het stuur bent, bij de Zeekr is dat iets anders.

De auto heeft een sensor in het stuur die druk waarneemt. Je moet dus een keer knijpen in het stuur, dan gaat de melding weer weg. Probeer maar eens!

• Ruben_sim
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 26-01 02:41
Ola

Even 2 dingen

1. Knopje electrische deur links achter blijft hangen. Krijg hem dan niet meer ingedrukt, en dus de deur niet open. Ga maar een service request indienen. Iemand anders zelfde probleem?
2. Ik heb sinds een aantal dagen dat hij letterlijk elke keer het alarm laat afgaan wegens zogenaamde detectie van leven in de auto, wat niet zo is. Heb de kinder stoeltjes recent omgedraaid en denk dat het mogelijk daar mee te maken heeft. Heb al geprobeerd de stoeltjes wat te verzetten en minder op het zitvlak te laten drukken, voor zover dat mogelijk is. Geen rusultaat. Suggesties zijn welkom..

• Ian_
Ruben_sim schreef op woensdag 5 november 2025 @ 08:27:
Ola

Even 2 dingen

1. Knopje electrische deur links achter blijft hangen. Krijg hem dan niet meer ingedrukt, en dus de deur niet open. Ga maar een service request indienen. Iemand anders zelfde probleem?
2. Ik heb sinds een aantal dagen dat hij letterlijk elke keer het alarm laat afgaan wegens zogenaamde detectie van leven in de auto, wat niet zo is. Heb de kinder stoeltjes recent omgedraaid en denk dat het mogelijk daar mee te maken heeft. Heb al geprobeerd de stoeltjes wat te verzetten en minder op het zitvlak te laten drukken, voor zover dat mogelijk is. Geen rusultaat. Suggesties zijn welkom..
2e punt is heel herkenbaar en het alarm gaat regelmatig af bij mij en ben tot de volgende conclusie gekomen.

ALARM GAAT NIET AF BIJ DEZE STOEL:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JM8AK2NcYFGUqgh8TX-CTjWPhYw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RAC9neoyH2k3xOjLVEGC0T2B.png?f=fotoalbum_large

ALARM GAAT WEL AF BIJ DEZE STOEL:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0uCmFBjzxZSw1hLC1Y8AiYob19c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0bN9Hhrg31cjPAtaEav5FgGX.png?f=fotoalbum_large

Twee oplossingen zijn hiervoor (bandaids):
1. Kinderstoel in de kofferbak leggen
2. Kinderstoel 180 graden draaien, stoel richting voorstoelen en kap opendoen.

• Ruben_sim
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 26-01 02:41
Hmm, vreemd.. Met 'omgedraaid' bedoelde ik te zeggen, het stoeltje dat links stond, staat nu rechts en andersom. Dit wegens het issue met de deur.

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-02 20:49
Ian_ schreef op maandag 3 november 2025 @ 18:52:
[...]

Hieronder de zomer- en winterbanden + maat

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb zojuist een afspraak gemaakt voor het monteren van de Michelin winterbanden. Dat gaan dezelfde worden als op de foto (108V codering). Dit zijn geen EV banden met verminderde rolweerstand werd mij verteld. Die bestaan wel werd aangegeven maar zijn op dit moment niet meer leverbaar.

• M13z1
vanderwolf schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:00:
[...]

Ik heb zojuist een afspraak gemaakt voor het monteren van de Michelin winterbanden. Dat gaan dezelfde worden als op de foto (108V codering). Dit zijn geen EV banden met verminderde rolweerstand werd mij verteld. Die bestaan wel werd aangegeven maar zijn op dit moment niet meer leverbaar.
Ik ben geen expert, maar ze hebben bij mij 1x een set 'niet-EV' banden gemonteerd op mijn Tesla M3P en die waren binnen 10K km weg. Ik rij niet als een idioot maar de compound lijkt te zacht voor het koppel wat vrijwel direct vrijkomt. Dit staat verder nog los van rolweerstand.

• vanderwolf
M13z1 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:31:
[...]

Ik ben geen expert, maar ze hebben bij mij 1x een set 'niet-EV' banden gemonteerd op mijn Tesla M3P en die waren binnen 10K km weg. Ik rij niet als een idioot maar de compound lijkt te zacht voor het koppel wat vrijwel direct vrijkomt. Dit staat verder nog los van rolweerstand.
Hmm, interessant. Zijn er (semi) experts die hier ook wat over kunnen roepen evt met een bronverwijzing?

• P. Edelijn
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 12:09
vanderwolf schreef op woensdag 5 november 2025 @ 12:47:
[...]

Hmm, interessant. Zijn er (semi) experts die hier ook wat over kunnen roepen evt met een bronverwijzing?
Ik heb jaren lang op de Tesla Model s met hankooks gereden en gemiddeld tussen 60 en 70k gereden. De banden die op de privilige liggen zullen het zeker niet halen als ik zie dat ze al op zijn bij 25k. Hoewel ik gisteren gekeken heb en 23k gereden heb kan ik meer rijden als 25k, niet 60 tot 70k gaat het niet worden. Als deze banden op zijn ga ik weer Hankooks onder deze 7X leggen.

• Ian_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ct20Nmo9X1RG_tZFcHadh9c9fFU=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/2bQresafBDVAGSp7pL0vGC1b.gif?f=fotoalbum_large

• Rmaxx
Ruben_sim schreef op woensdag 5 november 2025 @ 08:27:
Ola

Even 2 dingen

Zal zijn doordat er gewicht op de stoel wordt gemeten.. afhankelijk van hoe het gewicht verdeeld is de een keer meer of minder last van. Denk dat veel autos dit hebben als de sensor wat 'licht' ingesteld is.
Als je de gordel daar los maakt piept hij in dat geval waarschijnlijk ook.

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Rmaxx schreef op woensdag 5 november 2025 @ 13:41:
[...]

Zal zijn doordat er gewicht op de stoel wordt gemeten.. afhankelijk van hoe het gewicht verdeeld is de een keer meer of minder last van. Denk dat veel autos dit hebben als de sensor wat 'licht' ingesteld is.
Als je de gordel daar los maakt piept hij in dat geval waarschijnlijk ook.
De auto ziet mijn kinderen nooit met autostoel en als ze erin zitten...Ook niet als gordels vastzitten.
Stoeltje verdeelt het gewicht te goed denk ik.

• Rmaxx
Freedive schreef op woensdag 5 november 2025 @ 15:26:
[ :+ ...]

De auto ziet mijn kinderen nooit met autostoel en als ze erin zitten...Ook niet als gordels vastzitten.
Stoeltje verdeelt het gewicht te goed denk ik.
Of er zit geen sensor in de bank... of hij is stuk

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Rmaxx schreef op woensdag 5 november 2025 @ 15:30:
[...]

Of er zit geen sensor in de bank... of hij is stuk
Ja zitten er wel want als je zonder stoeltje gaat zitten ziet hij de persoon wel..

• Rmaxx
Freedive schreef op woensdag 5 november 2025 @ 15:40:
[...]

Ja zitten er wel want als je zonder stoeltje gaat zitten ziet hij de persoon wel..
Dan zal de stoel net niet drukken waar de sensor zit, dat kan ook. Kun je met de hand wel testen als iemand anders ff drukt tijdens het rijden.

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Rmaxx schreef op woensdag 5 november 2025 @ 15:43:
[...]

Dan zal de stoel net niet drukken waar de sensor zit, dat kan ook. Kun je met de hand wel testen als iemand anders ff drukt tijdens het rijden.
Ja het gewicht zal teveel verdeeld worden door het stoeltje.

• EndeJopies
  • Laatst online: 05-11-2025
Wacht nu al 4 weken op een inruilbod voor mijn auto van Zeekr, mijn geduld begint enigszins op te raken. Ben afgelopen zaterdag dan ook naar de Volvo dealer geweest en uiteraard daar gelijk gewoon een voorstel meegekregen, wacht nog heel even, maar anders bekijken ze het maar.

• vanderwolf
Er zijn verschillende classificaties voor de Pilot Alpin 5 SUV. De 108V versie die onder jouw auto zitten hebben niet de classificatie voor verminderde rolweerstand specifiek tbv een EV is mij verteld. Omdat ze niet leverbaar zijn gaan er nu ook de 108V onder komen. Er is zelfs nog een extra classificatie tbv Mercedes (MO) en Porsche. Is denk ik niet op de band zichtbaar maar iets in het bestelproces.
Ik zie deze versies binnen de 108V:
- PILOT ALPIN 5 SUV MO1 A
- PILOT ALPIN 5 SUV XL

Verschil zit m in afrolgeluid interieur 72 db vs 69 db. Nou wel benieuwd of de XL versie dan de versie is met én minder geluid én minder rolweerstand?

[ Voor 14% gewijzigd door vanderwolf op 05-11-2025 16:09 ]

• WizzyBrown
In de Max Speed Display ticket in de builders app heb ik net dit gepost in een reactie op Krypton die aangeeft maar de klantenservice in NL te bellen en dit probleem te melden:

Thanks Krypton. Something is seriously wrong and at the customer service in NL they are not going to fix this for us, Dutch 7x owners. Every single day, when not driving on a highway it is 90% off. In the last hour i made 2 photos of 2 different roads. On one road it showed me a max speed of 5km/h while i it was 50km/h and the other situation it showed max 30 while the max speed was 80 as a Dutch navigation app Flitsmeister is showing on the main display (zoom in).

If 4 of the 5 navigation apps (Google Maps, Sygic, Waze, Flitsmeister all show the right max speed in 99% of the situations and both the Zeekr navigation apps (built in vs 2.0 app) is wrong, then this should be a top priority to fix if you take your brand serious.

See the 2 uploaded pics attached.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jem8ixQsd-frYJnpiLO0Ugvql0k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jC0bxpgInjtR4460vj4vDuj0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QTQwiwzYtiMD0s3dOK0h_EZcU0c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DL9h6uMGfontUnAIcb0wKgOg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door WizzyBrown op 05-11-2025 18:46 ]

• M13z1
Ik wil even een positief geluid geven over de communicatie met Zeekr tot nog toe. Vandaag maar even navraag gedaan over de trekhaak + module en koudemiddel in de airco. Ik kreeg direct een reactie dat alles bij aflevering in orde gemaakt zou zijn. Ik kreeg ook het verzoek om op 21/11 een app te sturen om navraag te doen naar het kenteken, dat is dan bekend en hiermee kan ik dan gelijk winterbanden bestellen.

Ze denken dus prima mee, ook wel eens goed om zo'n geluid neer te schrijven.

• BUX73
  • Laatst online: 06-02 19:57
Dus een week voor levering kennen ze je kenteken? Dat is ook handig inderdaad voor mijn winterbanden planning!

• M13z1
BUX73 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 16:45:
Dus een week voor levering kennen ze je kenteken? Dat is ook handig inderdaad voor mijn winterbanden planning!
Correct! Nu nog even de juiste maat van de 21" erbij zoeken.

Pagina: 1 ... 68 ... 99 Laatste