Ik heb mijn ervaring ook toegevoegd aan de sheet en ben op dit moment absoluut niet blij met de rij ervaring op de snelweg.
1. Zware weerstand (plakpunt): De auto is zeer moeilijk in een rechte lijn te houden. Kleine stuurcorrecties (om in het midden van de rijstrook te blijven) vereisen onevenredig veel kracht. Het voelt alsof de auto actief tegenstuurt. Dit gedrag treed vooral op op de snelweg en ik heb ook het gevoel dat het erger wordt naarmate de snelheid toeneemt. Bij 100 Km/h is het goed merkbaar, maar bij 130+ is het gedrag nog veel sterker.
2. Weerstand 'breekt': Zodra je met kracht door dat zware weerstandspunt heen drukt, 'schiet' het stuur als het ware over dat punt heen (de weerstand valt plots weg).
3. Langzame drift: Direct nadat het stuur over dit punt heen is, beweegt de auto langzaam (dus niet abrupt) in de gecorrigeerde richting. Deze langzame drift is echter genoeg om de auto naar de andere kant van de rijstrook te laten bewegen.
4. Constante correctiecyclus: Dit dwingt vrijwel onmiddellijk tot een nieuwe stuurcorrectie de andere kant op, waarbij exact hetzelfde zware 'plakpunt' en het gevoel van tegensturen optreedt.
Het resultaat is dat er constant bijgestuurd moet worden. Dit gevecht tegen de zware weerstand in het stuur is extreem vermoeiend en maakt de rijervaring onveilig en onacceptabel.
[
Voor 6% gewijzigd door
misteriks op 29-10-2025 17:48
]