Meer dan voldoende voor jou misschienfideba schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 15:29:
[...]
Kan niet anders dan glimlachen hier. Geen enkele wagen adverteert een gemiddelde laadsnelheid, enkel pieken.
En geloof mij, 190kW aan 80% is nog steeds héél erg veel vergeleken met 95% van de andere wagens. Don't worry. Laadcapaciteit van de 7X is méér dan voldoende.
Bij mij is de sleutel bijna leeg en krijg inderdaad een melding op mijn dashboard.Freedive schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 08:59:
[...]
Komt er in je auto ook een melding dat de batterij bijna leeg is ?
Is de sleutel oplaadbaar ?spacecrap schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 16:33:
[...]
Bij mij is de sleutel bijna leeg en krijg inderdaad een melding op mijn dashboard.
Ik dacht dat dit hetzelfde is als in de P2, bij een tik op de knop verhoogt/verlaagt hij de snelheid met 5km/h, als je de knop ingedrukt houdt dan kun je per km de snelheid van de CC verhogen/verlagen.Rickyuu schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 15:36:
[...]
Delay in CC, en geen CC per kilometer. Deze vallen mij ook op. Zo even in de Builder app kijken of deze al bestaan.
Je kan wel de CC per kilometer instellen door gewoon de knop wat langer ingedrukt naar boven/beneden te houden. Kort indrukken omhoog/omlaag zorgt voor stappen van 5 km omhoog of omlaagRickyuu schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 15:36:
[...]
Delay in CC, en geen CC per kilometer. Deze vallen mij ook op. Zo even in de Builder app kijken of deze al bestaan.
Die OPD (kom van Tesla, wist niet dat de ene OPD niet de andere zou zijn, was echt top) vind ik ook erg irritant.
whaha @Elayais je was me voor zie nu jou bericht pas over de cc uitleg
Als de batterij van de sleutel op is werkt deze nog steeds door hem op de draadloze opladerplek te leggen om de auto te kunnen starten. Althans dat is wat mij verteld is tijdens de oplevering in Zeist.MvRtje schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 09:01:
[...]
Ik heb 1x een melding gekregen dat batterij bijna leeg was, toen niet meer gezien en niks mee gedaan maar toen werkte 't op een gegeven moment niet meer.
Het openen zal op dezelfde manier als de pas werken neem ik aan. Heb dit zelf nog niet kunnen testen daar mijn batterij van de sleutel nog steeds okay is sinds ik de auto op 27 mei heb gekregen.
Ik mag over een paar weken de auto halen, is het misschien een idee om in de OP een lijstje te zetten "checklist auto halen / wat te doen met de app/ additionele vragen etc" ik zie door het bos de bomen niet zo goed meer 😆😆
Zeekr 7x Privilege AWD
Het is goed dat je het even benoemd (het vele commentaar) want soms dacht ik echt jeetje je maakt echt overal een punt van.Ian_ schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 14:54:
[...]
To be honest, ik had niet eens eraan gedacht of getwijfeld dat zoiets niet op deze 'premium' auto zou zitten.![]()
Hoop commentaar vanuit mijn kant, maar het is kritisch naar een betere auto/software. Zat vandaag nog in de auto en dacht, goh het blijft wel echt een dikke bak en blij dat ik deze heb gekozen ipv nieuwe Tesla Model Y
Begrijp me niet verkeerd iedereen heeft recht op zijn eigen mening en goed om te horen dat je wel blij bent met inderdaad een dikke bak
Zeekr, fijn bedrijf zeg… Proefrit gemaakt, 7x Privilege begin augustus besteld, morgen 29 oktober om 14.00 een afspraak om de auto op te halen, vrij genomen, treintickets en taxi geboekt naar HtH, vorige week telefoon van Zeekr gehad om de afspraak definitief te bevestigen, afgelopen dagen talloze mailtjes gekregen met “uw Zeekr avontuur gaat beginnen…”, vanmiddag nog een mail gehad over de afspraak van morgen (neem dit en dat mee) en dan net om 17.30 telefoon krijgen van Zeekr in het Engels dat je afspraak niet doorgaat omdat je auto nog niet in Europa is en op de boot staat. Mijn huidige auto gaat aanstaande vrijdag weg. Verwachting nu is dat het nog een maand gaat duren. Werkelijk krankzinnig, dit werkelijk nog nooit meegemaakt. Ben hier aardig boos over.
Dus ondanks dat dit op het eerste oog een fantastische auto lijkt, en zeker de zakelijke rijders die hem medio december gaan ontvangen, denk hier nog maar eens goed over na…
Dus ondanks dat dit op het eerste oog een fantastische auto lijkt, en zeker de zakelijke rijders die hem medio december gaan ontvangen, denk hier nog maar eens goed over na…
[ Voor 4% gewijzigd door Topposs op 28-10-2025 18:06 ]
Dat is balen zegTopposs schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 17:47:
Zeekr, fijn bedrijf zeg… Proefrit gemaakt, 7x Privilege begin augustus besteld, morgen 29 oktober om 14.00 een afspraak om de auto op te halen, vrij genomen, treintickets en taxi geboekt naar HtH, vorige week telefoon van Zeekr gehad om de afspraak definitief te bevestigen, afgelopen dagen talloze mailtjes gekregen met “uw Zeekr avontuur gaat beginnen…”, vanmiddag nog een mail gehad over de afspraak van morgen (neem dit en dat mee) en dan net om 17.30 telefoon krijgen van Zeekr in het Engels dat je afspraak niet doorgaat omdat je auto nog niet in Europa is en op de boot staat. Mijn huidige auto gaat aanstaande vrijdag weg. Verwachting nu is dat het nog een maand gaat duren. Werkelijk krankzinnig, dit werkelijk nog nooit meegemaakt. Ben hier aardig boos over.
Het is echt een super fijne auto, heel blij mee en elke dag een genot.clydevdl schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 17:23:
[...]
Het is goed dat je het even benoemd (het vele commentaar) want soms dacht ik echt jeetje je maakt echt overal een punt van.
Begrijp me niet verkeerd iedereen heeft recht op zijn eigen mening en goed om te horen dat je wel blij bent met inderdaad een dikke bak![]()
![]()
Het ‘commentaar’ of de verbeteringen zijn ook omdat ik het met markt standaard vergelijk en de directe concurrentie. Denk hierbij aan:
- Telefoon als sleutel
- Ruitenwisservloeistof niveau
- Stoplicht in je display
- AR die niet actief is
- Pre conditioning beperkt
- Grootlicht assistent
- Dataverbruik
- Beschikbare apps
Daarnaast moest je denk ik altijd een paar mensen hebben die gewoon goed overal op pushen zodat er misschien een deel toch wordt uitgevoerd.
Daarnaast wat betreft het laden, batterij enzovoort, ik zit zelf in de industrie en werk voor een OEM. Weet precies hoe het werkt en Zeekr heeft echt nog wel wat werk aan de winkel (zonder heel technisch in detail te gaan). Qua snelheid en laadcurve.
Nee, ik kom zelf van een Model Y dual motor AWD af 😂tbee schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 19:03:
Moet ik ter relativering nog even over regensensoren en Tesla beginnen? 😆
staat mij iets van bij dat de sleutel ook een nfc chip heeft. Kan je die dan ook niet net als het pasje gebruiken om de deur te openen en te rijden?MvRtje schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 08:43:
Hier al meer mensen hun sleutel batterij moeten vervangen? Gisteren moeten doen, werkte elke keer niet meer dus moest mijn pasje gebruiken (Omdat iPhone 17 Pro Max dus nog niet ondersteund wordt..)
En wat ik wel nice vond van de Polestar 2 is de navigatie in het display achter het stuur. Dus niet alleen de volgende actie op de route, maar meer een kleine map met de route. Is er ook bekend of zoiets kan of komt voor de 7X?
Die 3d autootjes en poppetjes zijn wel grappig, maar denk dat een dergelijke map handiger is.
Ik kreeg een tijd terug een e-mail met wat gaat komen, stond mij iets bij dat navigatie in HUD met 2.0 ging gebeurenadmiral866 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 19:37:
[...]
staat mij iets van bij dat de sleutel ook een nfc chip heeft. Kan je die dan ook niet net als het pasje gebruiken om de deur te openen en te rijden?
En wat ik wel nice vond van de Polestar 2 is de navigatie in het display achter het stuur. Dus niet alleen de volgende actie op de route, maar meer een kleine map met de route. Is er ook bekend of zoiets kan of komt voor de 7X?
Die 3d autootjes en poppetjes zijn wel grappig, maar denk dat een dergelijke map handiger is.
Vandaag terugkoppeling vanuit Athlon. Zij hebben nu ook contact opgenomen met Zeekr inzake zoekend stuurgedrag. Ook aan Athlon is bevestigd dat met ca. 3 weken de update moet komen die de verbetering moet geven. Athlon zal nu ook de druk erop houden.
Rickyuu schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 15:36:
[...]
De CC kun je per kilometer bijstellen. Dat leerde ik ook na het lezen van de manual. De CC per kilometer omhoog stellen doe je door het linkse pookje naar boven ingedrukt houden. Hij zal dan naar 101, 102, 103 gaan zolang je hem ingedrukt houdt. Naar beneden bijstellen kan ook per kilometer door het pookje naar beneden gedrukt te houden.
Die OPD (kom van Tesla, wist niet dat de ene OPD niet de andere zou zijn, was echt top) vind ik ook erg irritant.
Heeft er al iemand All season banden onder de privilage met 21 inch velgen?
Zo ja welke adviseren jullie?
Zo ja welke adviseren jullie?
Ik heb eind september mijn 7X LR opgehaald. Hij is toen geleverd met trekhaak, maar zonder trekhaakmodule. Ook de meebestelde velgen met winterbanden konden toen nog niet geleverd worden.
Ik moest hier een serviceaanvraag voor indienen. Op mijn serviceaanvraag en mijn drie mailtjes naar service.htsc.zeist@zeekr.com heb ik nog geen enkele reactie gekregen. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Tot nu toe ben ik niet erg te spreken over de after-sales support van Zeekr.
Ik moest hier een serviceaanvraag voor indienen. Op mijn serviceaanvraag en mijn drie mailtjes naar service.htsc.zeist@zeekr.com heb ik nog geen enkele reactie gekregen. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Jep ook die ervaring, ook telefonisch kunnen ze weinig betekenen, maar het lijkt nu wel beter dan maanden terug.noshhh schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 23:12:
Ik heb eind september mijn 7X LR opgehaald. Hij is toen geleverd met trekhaak, maar zonder trekhaakmodule. Ook de meebestelde velgen met winterbanden konden toen nog niet geleverd worden.
Wel jammer om te lezen, bij mij was het stilte voor de storm. Had de 7X als eerste of in ieder geval eerste 3 mensen in NLD.Freedive schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 07:40:
[...]
Jep ook die ervaring, ook telefonisch kunnen ze weinig betekenen, maar het lijkt nu wel beter dan maanden terug.
- Auto in December 2024 besteld bij de release.
- Auto zou in Juli/Augustus 2025 geleverd worden.
- Werd in April gebeld of ik hem eerste week Mei kon ophalen 👌🏻
Beetje mosterd na de maaltijd.. maar ja dat is mijn kaart die ik bij de auto kreeg. Ik heb deze aangemaakt via de app en dan is hij zichtbaar als kaartleutelWizzyBrown schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 12:34:
[...]
thanks @bullseye1977 . Die Digital Key is me inmiddels duidelijk. Alleen die kaartsleutel die jij in je screenshot toont, is dat de kaart die je bij de auto kreeg? Ik kreeg ook een kaart bij mijn auto, en daar kan ik de auto mee openen/sluiten en mee wegrijden, alleen die kaart zie ik niet in de app onder Mijn Sleutels.....
Ook een service request gedaan, WhatsApp, voicemail, 2x algemene support gesproken die niets voor je kunnen doen terwijl er meldingen mbt safety issues zijn. Ik hou de contactmomenten netjes bij maar blijf niet bedelen. Ik hoop dat de update de meldingen verhelpt en het zoekerige rijgedrag oplost. Mocht dat niet het geval zijn is mijn geduld op en zal ik via de leasemaatschappij kijken wat de mogelijkheden zijn en mijn Autoweek review plaatsen. Ik hoop echt van harte dat ik daarin zowel de auto als de organisatie (gaat niet over individuen!) kan aanraden. Op dit moment is dat helaas niet het geval..noshhh schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 23:12:
Back to the future?Ian_ schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 07:47:
[...]
- Auto in December 2024 besteld bij de release.
- Auto zou in Juli/Augustus 2024 geleverd worden.
Interessant stukje over de navigatie 2.0 van Zeekr
https://newsroom.notified...tem-wins-autotech-breakth
Ja leuk verhaal. Maar zorg er dan ook voor dat dit de native app wordt in het geheel en dus ook werk met alle informatie in de HUD ipv alleen een pijltje.Ian_ schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 09:41:
Wat ik ook uit de informatie opmaak, is dat Intellias Zeekr EU ondersteunt bij de softwareontwikkeling voor de Europese markt. De software van de 7x in China wijkt bovendien sterk af van de versie die hier wordt geleverd. Mijn verwachting is dat het team in Göteborg te klein is om echt door te kunnen pakken, en dat dit grotendeels dezelfde engineers zijn die ook bij Polestar werken waardoor hun focus waarschijnlijk meer op Polestar ligt dan op Zeekr.
https://newsroom.notified...tegic-partnership-with-in
[ Voor 47% gewijzigd door bullseye1977 op 29-10-2025 10:13 ]
Ik snap dit principieel wel, maar dit wordt toch al heel snel een academisch verhaal? Misschien haalt jouw auto die snelheid wel, voor 0,1 seconde. Alleen zie je dat dan niet in de app omdat die de laadsnelheid niet zo snel ververst. En al zou hij het voor een volle seconde halen, misschien 5, en dan terugzakken naar de snelheden die je nu haalt; is het dan voor je gevoel wel oké? In laad- en vertrektijd scheelt dat natuurlijk precies niks. Die piek laadsnelheden is allemaal marketing gel*l.Ian_ schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 15:56:
[...]
Meer dan voldoende voor jou misschienIk hoef ook geen gemiddelde laadsnelheid te lezen ergens, wil gewoon een piek van 480 kW halen.
Het is op zich je recht om er principieel in te staan, het staat er en je hebt ervoor betaald. Realiseer je wel dat je ZEEKR ook bezighoudt met dit soort dingen. Zeker wanneer je er ook echt een (recht)zaak van zou gaan maken zoals eerder geopperd werd. Zij zullen dan ongetwijfeld met meetdata komen die aantonen dat de batterij in een of ander mega theoretische laboratorium set-up die 480 voor een hele korte periode kan halen. Dus verandert er niets en dit leidt de organisatie ondertussen enorm af van wat we met elkaar graag willen: updates en verbeteringen.
Kentekenregistratie-update:
Er staan 584 auto's op kenteken (excl de demo's)
Wat valt op:
- Er zijn inmiddels 6 Core's op kenteken gezet waarvan er twee nog uitgeleverd moeten worden
- Er zijn inmiddels 7 auto's geëxporteerd, 5x Privilege en 2x LR
- Er staan zo'n 25 auto's te wachten op uitlevering maar ondanks alle aankondigingen dat het uitlevertempo omhoog zou gaan is daar nog weinig van te merken:
13-10: 5 auto's
14-10: 1 auto
15-10: 4 auto's
16-10: 5 auto's
17-10: 3 auto's
20-10: 4 auto's
21-10: 3 auto's
22-10: 4 auto's
23-10: 2 auto's
24-10: 7 auto's
Er staan 584 auto's op kenteken (excl de demo's)
Wat valt op:
- Er zijn inmiddels 6 Core's op kenteken gezet waarvan er twee nog uitgeleverd moeten worden
- Er zijn inmiddels 7 auto's geëxporteerd, 5x Privilege en 2x LR
- Er staan zo'n 25 auto's te wachten op uitlevering maar ondanks alle aankondigingen dat het uitlevertempo omhoog zou gaan is daar nog weinig van te merken:
13-10: 5 auto's
14-10: 1 auto
15-10: 4 auto's
16-10: 5 auto's
17-10: 3 auto's
20-10: 4 auto's
21-10: 3 auto's
22-10: 4 auto's
23-10: 2 auto's
24-10: 7 auto's
480 kW zal inderdaad in een perfecte setup zijn en die verwacht ik niet (al kan je met Xpeng G9 MY2023 i.p.v. 300 kW met 320 kW laden zoiets volgens mij). Alleen nu haal ik wanneer de lader geen issue is maar 88% en dat verschil vind ik persoonlijk te groot.jsiegmund schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 11:33:
[...]
Ik snap dit principieel wel, maar dit wordt toch al heel snel een academisch verhaal? Misschien haalt jouw auto die snelheid wel, voor 0,1 seconde. Alleen zie je dat dan niet in de app omdat die de laadsnelheid niet zo snel ververst. En al zou hij het voor een volle seconde halen, misschien 5, en dan terugzakken naar de snelheden die je nu haalt; is het dan voor je gevoel wel oké? In laad- en vertrektijd scheelt dat natuurlijk precies niks. Die piek laadsnelheden is allemaal marketing gel*l.
Het is op zich je recht om er principieel in te staan, het staat er en je hebt ervoor betaald. Realiseer je wel dat je ZEEKR ook bezighoudt met dit soort dingen. Zeker wanneer je er ook echt een (recht)zaak van zou gaan maken zoals eerder geopperd werd. Zij zullen dan ongetwijfeld met meetdata komen die aantonen dat de batterij in een of ander mega theoretische laboratorium set-up die 480 voor een hele korte periode kan halen. Dus verandert er niets en dit leidt de organisatie ondertussen enorm af van wat we met elkaar graag willen: updates en verbeteringen.
Tesla laadt 3 minuten op vol vermogen, dus ik had wel meer verwacht.
Mijn doel is ook updates en verbeteringen in het laden:
- Hogere en langere piek
- Pre conditioning langer en eerder actief SoC%
wie kan me helpen met de AI box 2.0?
Als ik hem aansluit verbind hij wel, vervolgens krijg ik een zwart scherm en start die AI box weer opnieuw op. Lijkt een soort power loop waar hij niet uit komt. Hebben meer mensen dit probleem?
Als ik hem aansluit verbind hij wel, vervolgens krijg ik een zwart scherm en start die AI box weer opnieuw op. Lijkt een soort power loop waar hij niet uit komt. Hebben meer mensen dit probleem?
Wie kan me helpen met het volgende:
In januari ga ik op wintersport naar Oostenrijk. Dit wordt de eerste keer dat ik zo’n lange rit maak waarbij ik regelmatig moet snelladen.
Ik heb al een paar keer geprobeerd te laden bij een Fastned-station, maar kwam niet verder dan 150 kW, terwijl de paal aangaf tot 300 kW te kunnen leveren. Dat scheelt natuurlijk flink als je zo snel mogelijk weer door wilt rijden richting Oostenrijk.
Mijn vraag is: wat is de beste manier om de rit te plannen zodat ik zo snel mogelijk op mijn bestemming aankom? Ik lees dat als je onder de 20% batterijcapaciteit komt, de accu zich niet goed voorbereidt en daardoor minder snel laadt. Anderen zeggen dat als je boven de 20% stopt met laden en daarna opnieuw begint, de laadsnelheid wél hoger is.
Wie heeft hier ervaring mee en wil die delen?
In januari ga ik op wintersport naar Oostenrijk. Dit wordt de eerste keer dat ik zo’n lange rit maak waarbij ik regelmatig moet snelladen.
Ik heb al een paar keer geprobeerd te laden bij een Fastned-station, maar kwam niet verder dan 150 kW, terwijl de paal aangaf tot 300 kW te kunnen leveren. Dat scheelt natuurlijk flink als je zo snel mogelijk weer door wilt rijden richting Oostenrijk.
Mijn vraag is: wat is de beste manier om de rit te plannen zodat ik zo snel mogelijk op mijn bestemming aankom? Ik lees dat als je onder de 20% batterijcapaciteit komt, de accu zich niet goed voorbereidt en daardoor minder snel laadt. Anderen zeggen dat als je boven de 20% stopt met laden en daarna opnieuw begint, de laadsnelheid wél hoger is.
Vanaf welke percentage ging je laden toen je 150kw laadde? Over het algemeen is het zo dat je sneller laadt bij een lager percentage. Dit werkt hetzelfde als met je telefoon bijvoorbeeld, hoe lager het percentage hoe sneller je laadt.daniel223 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:11:
Ik zou me er vooral niet te veel zorgen om maken en gewoon gaan rijden. Gebruik mogelijk de navigatie 2.0 en laat die je vertellen waar en wanneer je moet laden. De Zeekr 7x laad dermate snel dat je ook prima met 30% 10 min kan laden.
Wel is het wellicht handig om vooraf uit te zoeken welk 'merk' laders in welk land de snelste laadpalen heeft en dit in te voeren als voorkeur in de navigatie. Het is natuurlijk zonde om bij een lader met max 150kw te laden als er verderop een staat die met 300kw kan laden.
Voor wat betreft het verwarmen van je accu, als je rijdt verwarm je de accu ook, in principe zou het zo moeten zijn dat hij op basis van de navigatie de accu op de ideale temperatuur brengt zodra je in de buurt komt van de snellader (via je navi dus)
Bedankt voor je reactie!IIwouterNL schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:17:
[...]
Vanaf welke percentage ging je laden toen je 150kw laadde? Over het algemeen is het zo dat je sneller laadt bij een lager percentage. Dit werkt hetzelfde als met je telefoon bijvoorbeeld, hoe lager het percentage hoe sneller je laadt.
Ik zou me er vooral niet te veel zorgen om maken en gewoon gaan rijden. Gebruik mogelijk de navigatie 2.0 en laat die je vertellen waar en wanneer je moet laden. De Zeekr 7x laad dermate snel dat je ook prima met 30% 10 min kan laden.
Wel is het wellicht handig om vooraf uit te zoeken welk 'merk' laders in welk land de snelste laadpalen heeft en dit in te voeren als voorkeur in de navigatie. Het is natuurlijk zonde om bij een lader met max 150kw te laden als er verderop een staat die met 300kw kan laden.
Voor wat betreft het verwarmen van je accu, als je rijdt verwarm je de accu ook, in principe zou het zo moeten zijn dat hij op basis van de navigatie de accu op de ideale temperatuur brengt zodra je in de buurt komt van de snellader (via je navi dus)
Het laden deed ik in beiden gevallen tussen de 10% en 15%. Dit was na een lange rit, dus je zou denken dat die dan sneller laadt dan rond de 150kw.
Hoe weet ik of ik de navigatie 2.0 gebruik? Ik zie dat ik 2 verschillende navigaties heb van Zeekr, het is mij alleen nog onduidelijk welke van de twee de 2.0 versie is. Zou je me daarnaast nog willen uitleggen hoe ik instel welke laadpalen mijn voorkeur hebben?
Hmm dat is gek. Steeg hij niet na 20%? Stond er een andere auto aan dezelfde paal (andere kant)?daniel223 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:24:
[...]
Bedankt voor je reactie!
Het laden deed ik in beiden gevallen tussen de 10% en 15%. Dit was na een lange rit, dus je zou denken dat die dan sneller laadt dan rond de 150kw.
Hoe weet ik of ik de navigatie 2.0 gebruik? Ik zie dat ik 2 verschillende navigaties heb van Zeekr, het is mij alleen nog onduidelijk welke van de twee de 2.0 versie is. Zou je me daarnaast nog willen uitleggen hoe ik instel welke laadpalen mijn voorkeur hebben?
De standaard navigatie als je linksonderin op het icoontje klikt is de 1.0. De 'app' Zeekr Navigation is 2.0.
Je moet even zoeken in de navgiatie app in de instellingen, daar kun je voorkeuren opgeven.
Ik heb mijn ervaring ook toegevoegd aan de sheet en ben op dit moment absoluut niet blij met de rij ervaring op de snelweg.sjakie02 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 13:42:
Ok sorry, had ik natuurlijk gelijk wel even kunnen doen. Dus bij deze:
https://docs.google.com/s...2-yp_HCc/edit?usp=sharing
Laat even weten als er iets met de rechten nog niet goed staat.
1. Zware weerstand (plakpunt): De auto is zeer moeilijk in een rechte lijn te houden. Kleine stuurcorrecties (om in het midden van de rijstrook te blijven) vereisen onevenredig veel kracht. Het voelt alsof de auto actief tegenstuurt. Dit gedrag treed vooral op op de snelweg en ik heb ook het gevoel dat het erger wordt naarmate de snelheid toeneemt. Bij 100 Km/h is het goed merkbaar, maar bij 130+ is het gedrag nog veel sterker.
2. Weerstand 'breekt': Zodra je met kracht door dat zware weerstandspunt heen drukt, 'schiet' het stuur als het ware over dat punt heen (de weerstand valt plots weg).
3. Langzame drift: Direct nadat het stuur over dit punt heen is, beweegt de auto langzaam (dus niet abrupt) in de gecorrigeerde richting. Deze langzame drift is echter genoeg om de auto naar de andere kant van de rijstrook te laten bewegen.
4. Constante correctiecyclus: Dit dwingt vrijwel onmiddellijk tot een nieuwe stuurcorrectie de andere kant op, waarbij exact hetzelfde zware 'plakpunt' en het gevoel van tegensturen optreedt.
Het resultaat is dat er constant bijgestuurd moet worden. Dit gevecht tegen de zware weerstand in het stuur is extreem vermoeiend en maakt de rijervaring onveilig en onacceptabel.
[ Voor 6% gewijzigd door misteriks op 29-10-2025 17:48 ]
Weet dat bij Fastned het geïnstalleerde vermogen vrij laag is ten opzichte van het aantal outputs.daniel223 schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:11:
Denk hierbij aan de locatie gelegen aan de A6 richting Amsterdam.
12 Outputs
6x 400 kW
6x 300 kW
Maar bij een bezetting van 100% is het totale vermogen wat gegeven wordt +/- 65 kW. Oftewel de transformator is waarschijnlijk 1000 kVA.
Tips voor het laden
- Navigeer naar een lader (hierdoor gaat de batterij de optimale temperatuur verkrijgen).
- Bij een split charger (koelkast met twee outputs) probeer altijd eentje te vinden waar nog niemand aanstaat. Anders wordt het vermogen /2.
- Kijk handmatig bij Battery of de temperatuur optimaal is.
- Ga niet bij een 150 kW lader staan maar minimaal 300 kW indien mogelijk en filter hierop.
[ Voor 13% gewijzigd door Ian_ op 29-10-2025 14:19 ]
Bij mij is Easy entry voor de bestuurdersstoel werkend op profiel 1. Maar met geen mogelijkheid krijg ik hem veranderd of voor profiel 2 ingesteld. Nodig want mijn vrouw heeft op profiel 2 de stoel zo dicht op het stuur staan dat ik me niet in de auto kan vouwen
Wie weet hoe je Easy entry voor de stoel kan instellen zodat je meer ruimte hebt bij in- en uitstappen?
Wie weet hoe je Easy entry voor de stoel kan instellen zodat je meer ruimte hebt bij in- en uitstappen?
Dit is exact mijn rij-ervaring bij hogere snelheid. Toch zegt iets me dat het een mechanisch mankement is, want waarom zou anders de ene auto het wel hebben en de ander niet? Ongeacht verschillende aandrijving/band/wielmaat. Ze draaien allemaal op exact dezelfde software met dezelfde onderdelen in de auto.misteriks schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:32:
[...]
Ik heb mijn ervaring ook toegevoegd aan de sheet en ben op dit moment absoluut niet blij met de rij ervaring op de snelweg.
1. Zware weerstand (plakpunt): De auto is zeer moeilijk in een rechte lijn te houden. Kleine stuurcorrecties (om in het midden van de rijstrook te blijven) vereisen onevenredig veel kracht. Het voelt alsof de auto actief tegenstuurt.
2. Weerstand 'breekt': Zodra je met kracht door dat zware weerstandspunt heen drukt, 'schiet' het stuur als het ware over dat punt heen (de weerstand valt plots weg).
3. Langzame drift: Direct nadat het stuur over dit punt heen is, beweegt de auto langzaam (dus niet abrupt) in de gecorrigeerde richting. Deze langzame drift is echter genoeg om de auto naar de andere kant van de rijstrook te laten bewegen.
4. Constante correctiecyclus: Dit dwingt vrijwel onmiddellijk tot een nieuwe stuurcorrectie de andere kant op, waarbij exact hetzelfde zware 'plakpunt' en het gevoel van tegensturen optreedt.
Het resultaat is dat er constant bijgestuurd moet worden. Dit gevecht tegen de zware weerstand in het stuur is extreem vermoeiend en maakt de rijervaring onveilig en onacceptabel.
Ik ben dan ook een beetje bang dat de software update die met 2-3 weken zou moeten komen, enkel de zware stuurbekrachtiging lichter maakt. Dus ipv de oorzaak (onbekend?) aan te pakken wordt het gevolg aangepakt en ben je alsnog constant aan het corrigeren, maar dan lichter. Hopelijk is dit niet het geval, maar dan snap ik niet waarom het probleem al een jaar bekend is en er nu pas een update voor de stuurbekrachtiging komt
Een officieel statement over de situatie vanuit Zeekr zou ook al een grote stap zijn. Dat zal ze waarschijnlijk ook een hoop telefoontjes/mailtjes/service aanvragen schelen, maar dat hebben ze waarschijnlijk liever dan potentiële klanten mislopen omdat die graag een auto willen die rechtuit rijdt.
Iemand hier al de wissers moeten vervangen?
Ik heb na 2 maanden flinke strepen, ondanks goed afvegen met doek/papier.
De lokale Profile kan niet helpen, schijnt een aparte aansluiting te zijn waar nog geen ruitenwissers voor te bestellen is...
De lokale Profile kan niet helpen, schijnt een aparte aansluiting te zijn waar nog geen ruitenwissers voor te bestellen is...
Ahmi schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 19:00:
Op AliExpress kun je de Chinese versie van de wissers bestellen voor een paar euro. Mocht je echt last hebben kun je dit proberen (ps ik heb niet gechecked of deze passen).Ahmi schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 19:00:
Ik moet toevallig over anderhalve week naar een ZEEKR preferred partner voor rubbers van beide portieren die kraken bij het dichtdoen. Daarnaast ook een ratel bij een van de speakers.Ahmi schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 19:19:
Ik heb maar een service request ingediend. Dit zou niet mogen op een twee maanden oude auto.
Zal meteen een setje ruitenwissers vragen 🤣
Een navigatie-app waarin je de irritante auto-zoom niet kan uitschakelen verdient wat mij betreft geen award ;-)Ian_ schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 09:41:
Het is volgens mij te vinden als je linksboven in op de naam van het profiel drukt en dan daar ergens naar instellingen voor dat profiel gaat. Ik heb het voor beide ingesteld. Ik had het zelfde probleem…cvisser schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 14:27:
Bij mij is Easy entry voor de bestuurdersstoel werkend op profiel 1. Maar met geen mogelijkheid krijg ik hem veranderd of voor profiel 2 ingesteld. Nodig want mijn vrouw heeft op profiel 2 de stoel zo dicht op het stuur staan dat ik me niet in de auto kan vouwen![]()
Inmiddels heb ik 25.000km met de 7X gereden.
Met erg veel plezier.
Wel hoor ik de laatste tijd iets kraken rechts achter in de auto bij het nemen van hoppela of drempels. Maar ik kan het nog niet thuisbrengen of lokaliseren of het binnen of buiten de auto is.
Het lijkt of er iet langs elkaar beweegt.
Iemand anders hier toevallig die dit herkent en wel heeft kunnen vinden wat het veroorzaakt?
Met erg veel plezier.
Wel hoor ik de laatste tijd iets kraken rechts achter in de auto bij het nemen van hoppela of drempels. Maar ik kan het nog niet thuisbrengen of lokaliseren of het binnen of buiten de auto is.
Iemand anders hier toevallig die dit herkent en wel heeft kunnen vinden wat het veroorzaakt?
Ook twee dingen bestuurdersstoel tegen de middeltunnel en ook krakend geluid van achteren kan het ook niet thuis brengen. 1 december wordt het winterset erop gezet kunnen ze hier gelijk even naar kijken.MPro schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:25:
Met erg veel plezier.
:strip_exif()/f/image/RB6O1oAq9fjk91KvBX3QyuyJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3Ryv8o4mAcoHymOAV4w0HP7h.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier een foto van de twee navigaties die ik heb.
Klopt het dat de tweede foto navigatie 2.0 is? Dan vind ik de standaard navigatie fijner, die laat exact de laadsnelheden zien bij de getoonde opties. Wat maakt 2.0 dan zo fijn? Als ik 2.0 selecteer zie ik ook het menu links niet meer wat je op foto 1 wel ziet.
Ik heb exact hetzelfde! Als ik op hoge snelheid rijd en de auto maakt wat schommelingen, dan begint rechts achter mij iets te kraken. Bij mij klinkt het als een losse schroef. Ik kan maar niet achterhalen wat het is. Iemand hier ervaringen mee en weet hoe dit opgelost kan worden?MPro schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 23:25:
Met erg veel plezier.
Klopt, ik gebruik zelf ook 1.0 meer vanwege de betere integratie in het systeem enb HUD maar 2.0 schijnt beter te zijn qua navigatie. 1.0 gebruikt ook oudere kaarten dus al enkele keren verkeerd gereden... heb wel begrepen dat 2.0 uitiendelijk ook zo goed geintegreerd gaat worden als 1.0 maar wanneer is de vraag.daniel223 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 07:52:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Klopt het dat de tweede foto navigatie 2.0 is? Dan vind ik de standaard navigatie fijner, die laat exact de laadsnelheden zien bij de getoonde opties. Wat maakt 2.0 dan zo fijn? Als ik 2.0 selecteer zie ik ook het menu links niet meer wat je op foto 1 wel ziet.
Middentunnel heb ik een service bezoek voor gehad twee maanden geleden, dat kostte meer dan een halve dag om op te lossen. Daar wordt niet 'even' naar gekeken.P. Edelijn schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 06:58:
[...]
Ook twee dingen bestuurdersstoel tegen de middeltunnel en ook krakend geluid van achteren kan het ook niet thuis brengen. 1 december wordt het winterset erop gezet kunnen ze hier gelijk even naar kijken.
Ben ik de enige die 23.5 graden een Finse Sauna vindtdaniel223 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 07:52:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mijne staat standaard op 20.0 of 19.5 met dit weer.
P.S. de laadsnelheid zie je bij het informatie knopje.
Dan plan ik een afspraak in. Nog bedankt voor de info.Ian_ schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 12:16:
[...]
Middentunnel heb ik een service bezoek voor gehad twee maanden geleden, dat kostte meer dan een halve dag om op te lossen. Daar wordt niet 'even' naar gekeken.
De 2026 update heeft nog steeds verzonken handgrepen..
https://carnewschina.com/...-from-31800-usd-in-china/
https://carnewschina.com/...-from-31800-usd-in-china/
Mijn auto koelt en verwarmd echt best slecht. Zelfs na het bijvullen van de airco naderhand. Vanochtend was het koud en dan moet ik hem zo hoog zetten om enigszins nog warmte te krijgen!Ian_ schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 12:18:
[...]
Ben ik de enige die 23.5 graden een Finse Sauna vindt![]()
Mijne staat standaard op 20.0 of 19.5 met dit weer.
P.S. de laadsnelheid zie je bij het informatie knopje.
True, heb er ook last van. Moet hem echt hoog zetten wil de auto warm lucht geven. Op 24 (heb ik staan) vind ik het lauw maar voor lange afstanden prima.daniel223 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 17:23:
[...]
Mijn auto koelt en verwarmd echt best slecht. Zelfs na het bijvullen van de airco naderhand. Vanochtend was het koud en dan moet ik hem zo hoog zetten om enigszins nog warmte te krijgen!
Of je het zoekende rijgedrag ervaart. Die sheet is in het leven geroepen (waarvoor dank) om eens te inventariseren hoeveel mensen hier last hebben van dit probleem. Aangezien er veel over werd gesproken, maar niet echt overzicht was.tbee schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 18:19:
Wat betekent die ja/nee optie in de google sheet?
Daarom vind ik het wel grappig dat mensen die de auto nog geleverd moeten krijgen hun naam op de lijst zetten met "nee". Ik snap dat je zonder 7X geen last hebt van zoekend rijgedrag
[ Voor 20% gewijzigd door Blazings op 30-10-2025 18:37 ]
Over de navigatie. Hoop dat de 2.0 ook zo mooi visueel in de HUD komt. Zou eigenlijk wel moeten….
Viel mij vandaag pas op dat ik toestemming in de 1.0 heb gegeven voor real time wheather overzicht. Vervolgens zag ik dat de auto in het hoofdschema weergeven wordt met druppels / regen. Wel Nice.
Viel mij vandaag pas op dat ik toestemming in de 1.0 heb gegeven voor real time wheather overzicht. Vervolgens zag ik dat de auto in het hoofdschema weergeven wordt met druppels / regen. Wel Nice.
[ Voor 50% gewijzigd door HavermansP op 30-10-2025 18:41 ]
Ik snap er echt geen pepernoot meer van 😅HavermansP schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 18:32:
[...]
True, heb er ook last van. Moet hem echt hoog zetten wil de auto warm lucht geven. Op 24 (heb ik staan) vind ik het lauw maar voor lange afstanden prima.
Zomer 28 graden (aflevering)
18.5 graden
3/5 FAN
Focus
Zomer 28 graden (airco bijgevuld)
19.5 graden
3/5 FAN
Focus
Zomer 28 graden (warmte werende folie)
20.5 graden
2/5 FAN
Sweep
ECO
Nu is het ‘winter’
Herfst 14 graden
19,5 graden (20.0 vind ik gewoon benauwd warm)
2/5 FAN
Sweep
Nieuw filmpje van de GT YouTube: Is this the BEST looking EV Wagon?! Zeekr 007 GT / 7GT at the Sydney...
Heb overigens in regio Eindhoven nog steeds geen 7x zien rijden..
Rijd hier toch al met een grijze privilege rond sinds mei als een van de eersten in NL
en pas zelfde auto naast mij gehad in parkeergarage in Eindhoven en groene door de straat zien rijden maar wellicht kruisen onze wegen nog wel eens binnenkort 😉
en pas zelfde auto naast mij gehad in parkeergarage in Eindhoven en groene door de straat zien rijden maar wellicht kruisen onze wegen nog wel eens binnenkort 😉
Gisteren heb ik het bericht gekregen dat mijn auto met afleverdatum 3 november (besteld begin sept) niet geleverd kan worden voor het eind van december wegens problemen met de boot.
Zijn er andere hier die op hun auto wachten en een gelijke boodschap hebben ontvangen?
Zijn er andere hier die op hun auto wachten en een gelijke boodschap hebben ontvangen?
Die van mij staat gepland op 3 december. Ik heb niks gehoord, maar dat is natuurlijk ook een maandje verder.
Wel mooi klote. Vanwege de bijtelling is het (voor mij) wel belangrijk dat de auto dit jaar nog op kenteken komt.
Wel mooi klote. Vanwege de bijtelling is het (voor mij) wel belangrijk dat de auto dit jaar nog op kenteken komt.
Ik heb levering voor 1 januari als conditie.jswinkels schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 07:55:
Die van mij staat gepland op 3 december. Ik heb niks gehoord, maar dat is natuurlijk ook een maandje verder.
Die van mij staat op 18 dec, kon die conditie helaas niet opnemen. Kijk enorm uit naar de auto maar helaas 2 zaken maken me erg onrustig. Komt die echt dit jaar en krijg ik er één zonder problemen op de snelweg..
@Tcone had jij wel al een mail met VIN nummer? Mocht die toch in jan komen kun je dat niet kenteken nog op 2025 laten zetten? Volgens mijn contactpersoon was dat mogelijk..
@Tcone had jij wel al een mail met VIN nummer? Mocht die toch in jan komen kun je dat niet kenteken nog op 2025 laten zetten? Volgens mijn contactpersoon was dat mogelijk..
Ik vraag mij dat ook af? Chat GPT geeft aan dat dit kan onder bepaalde condities, worth a try! Ik heb wel al een VIN ontfutseld en sta op levering 28/11 maar ik ben pas overtuigd als ik het zie. Ik ben gestopt om mij druk te maken over allerlei problemen, eerst maar eens zelf ervaren wat ik er van vind. De proefrit was goed dus er zijn auto's zonder die problemen en ik hoop dat die groep groter is (en anders wordt).RVMano schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 09:11:
Die van mij staat op 18 dec, kon die conditie helaas niet opnemen. Kijk enorm uit naar de auto maar helaas 2 zaken maken me erg onrustig. Komt die echt dit jaar en krijg ik er één zonder problemen op de snelweg..
'The truth is not afraid for Questions
Grijs privilege.RVMano schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 09:11:
Ik heb hem twee weken geleden besteld, de sales van Zeekr riep dat de levertijd 1.5 maand was, maar ik had een vaag voorgevoel dat hij wel eens heel populair kon zijn. Omdat ik de auto toch bij het servicepunt in Arnhem in onderhoud ga doen, heb ik hun de opdracht gegeven om die auto voor mij aan te kopen. In die opdracht staat "levering voor 1 januari", handtekening eronder, zwart op wit. Dus als dat niet lukt, hebben ze niet aan de opdracht voldaan en heb ik geen afname verplichting
Zonde! Ik ga die van mij 4 november ophalen. Ik kreeg overigens een paar weken geleden al dat de auto in België op mij staat te wachten:) Mocht hem helaas niet eerder ophalen i.v.m. huidige lease auto. Gaat om een priviledge met alles erop en eraan.Tcone schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 07:47:
Gisteren heb ik het bericht gekregen dat mijn auto met afleverdatum 3 november (besteld begin sept) niet geleverd kan worden voor het eind van december wegens problemen met de boot.
Gisteren hetzelfde bericht gekregen, de boot heeft vertraging en komt 4de week december aan in Belgie.
Eens alleen heb ik met de proefrit geen snelweg gepakt.. Maar goed laten het los en zien het wel idd..
Wat ik met name heel fijn vond is dat de auto snel maar niet nerveus is. Je kunt er ook relaxed mee rijden en de luchtvering is fijn. Zicht naar achteren is beperkt maar dat is in mijn I-pace ook. Overigens krijg ik een zwarte priv.
Ik vraag mij dat ook af? Chat GPT geeft aan dat dit kan onder bepaalde condities, worth a try! Ik heb wel al een VIN ontfutseld en sta op levering 28/11 maar ik ben pas overtuigd als ik het zie. Ik ben gestopt om mij druk te maken over allerlei problemen, eerst maar eens zelf ervaren wat ik er van vind. De proefrit was goed dus er zijn auto's zonder die problemen en ik hoop dat die groep groter is (en anders wordt).
[/quote]
Wat ik met name heel fijn vond is dat de auto snel maar niet nerveus is. Je kunt er ook relaxed mee rijden en de luchtvering is fijn. Zicht naar achteren is beperkt maar dat is in mijn I-pace ook. Overigens krijg ik een zwarte priv.
Ik vraag mij dat ook af? Chat GPT geeft aan dat dit kan onder bepaalde condities, worth a try! Ik heb wel al een VIN ontfutseld en sta op levering 28/11 maar ik ben pas overtuigd als ik het zie. Ik ben gestopt om mij druk te maken over allerlei problemen, eerst maar eens zelf ervaren wat ik er van vind. De proefrit was goed dus er zijn auto's zonder die problemen en ik hoop dat die groep groter is (en anders wordt).
[/quote]
Dat is vervelend. Wat was jouw originele leverdatum?LPiC schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 09:53:
Gisteren hetzelfde bericht gekregen, de boot heeft vertraging en komt 4de week december aan in Belgie.
Van de week kwam de kofferbakmat binnen via die site. 17-10 besteld, 29-10 was deze binnen. Was opgerold uiteraard, en is na 2 dagen te liggen nu vrijwel vlak4v4t4r schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:04:
Voor de liefhebbers van rubberen matten.. ik heb ze nog niet, maar het lijkt indd 2 a 3 weken te duren als je ze via geelyevs.com besteld.
[Afbeelding]
Ik heb mijn kofferbakmat ook op 17/10 besteld via Geelyevs.com en krijg net bericht dat PostNL hem aanstaande maandag bezorgd.AcrobaticZebra schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:26:
[...]
Van de week kwam de kofferbakmat binnen via die site. 17-10 besteld, 29-10 was deze binnen. Was opgerold uiteraard, en is na 2 dagen te liggen nu vrijwel vlak
Even ter info: na de custom clearance is die bij mij nog een kleine twee weken onbeweeglijk blijven staan in Schiphol :-) Bij navraag bij GeelyEv blijkt die "custom clearance" niet altijd te kloppen. Dus geen paniek als er een tijdje niets gebeurt, uiteindelijk komt het er wel door (en heel tevreden van de kwaliteit).4v4t4r schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:04:
Voor de liefhebbers van rubberen matten.. ik heb ze nog niet, maar het lijkt indd 2 a 3 weken te duren als je ze via geelyevs.com besteld.
[Afbeelding]
Ik had tijdens de proefrit de middelste hoofdsteun op de achterbank verwijderd en dat scheelde een hoop. Ik denk dat ik die hoofdsteun permanent ergens opberg zodra we de auto in ontvangst mogen nemen want die plek gebruiken we toch nooit.RVMano schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:06:Zicht naar achteren is beperkt maar dat is in mijn I-pace ook.
Haha ja uiteraard pakken ze wel een goed rijdende showroom/media auto om geen kopers mis te lopen.M13z1 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 09:28:
[...]
De proefrit was goed dus er zijn auto's zonder die problemen en ik hoop dat die groep groter is (en anders wordt).
Je raakt er gewend aan. In mijn iPace zag ik de eerste paar dagen ook geen moer. Na een tijdje weet je waar je op moet letten. En achteruit heb je tegenwoordig ook minder nodigSt3ve-0 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:21:
[...]
Ik had tijdens de proefrit de middelste hoofdsteun op de achterbank verwijderd en dat scheelde een hoop. Ik denk dat ik die hoofdsteun permanent ergens opberg zodra we de auto in ontvangst mogen nemen want die plek gebruiken we toch nooit.
Je hebt achteruitrijcamera voor parkeren
Achteropkomend verkeer zie je vaak ook in je zijspiegels. Tenzij ze zo achter je geplakt zijn dat het toch al te laat is om een botsing te voorkomen.
Haha daar dacht ik ook al aan..
Ik had tijdens de proefrit de middelste hoofdsteun op de achterbank verwijderd en dat scheelde een hoop. Ik denk dat ik die hoofdsteun permanent ergens opberg zodra we de auto in ontvangst mogen nemen want die plek gebruiken we toch nooit.
[/quote]
[/quote]
@Rickyuu CC is per kilometer in te stellen, staat in de handleiding beschreven. Het linkse pookje omhoog ingedrukt houden (stapjes van +1 kilometer) of naar beneden ingedrukt houden (stapjes van -1 kilometer)Rickyuu schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 15:36:
[...]
Sommigen van ons hebben het nu eenmaal warmer of kouder dan anderen. Ik heb ook last van een trage/lage verwarming in de 7X. Het duurt lang eer het in de auto (voor mij) aangenaam warm is en ik moet em dan toch echt op HOOG zetten om em daarna lager te zetten, maar dan nog steeds op zo’n 25 graden om het aangenaam te houden. En dat bij een buitentemperatuur van zo’n 10-12 graden. Hou mijn hart vast als het gaat vriezen. Misschien ipv een koelkast in de middenconsole toch maar een extra verwarming plaatsenIan_ schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 19:15:
[...]
Ik snap er echt geen pepernoot meer van 😅
Zomer 28 graden (aflevering)
18.5 graden
3/5 FAN
Focus
Zomer 28 graden (airco bijgevuld)
19.5 graden
3/5 FAN
Focus
Zomer 28 graden (warmte werende folie)
20.5 graden
2/5 FAN
Sweep
ECO
Nu is het ‘winter’
Herfst 14 graden
19,5 graden (20.0 vind ik gewoon benauwd warm)
2/5 FAN
Sweep
Uiterlijk eind dit jaar, ik laat de bestelling nog staan maar heb gelukkig zwart op wit staan.Tcone schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:17:
[...]
Dat is vervelend. Wat was jouw originele leverdatum?
Mijn koukleum van een vrouw heeft het zelfs aangenaam in de auto op deze temperaturen.Jiggero schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 13:08:
[...]
Sommigen van ons hebben het nu eenmaal warmer of kouder dan anderen. Ik heb ook last van een trage/lage verwarming in de 7X. Het duurt lang eer het in de auto (voor mij) aangenaam warm is en ik moet em dan toch echt op HOOG zetten om em daarna lager te zetten, maar dan nog steeds op zo’n 25 graden om het aangenaam te houden. En dat bij een buitentemperatuur van zo’n 10-12 graden. Hou mijn hart vast als het gaat vriezen. Misschien iov een koelkast in de middenconsole toch maar een extra verwarming plaatsen
Waar vind ik de individuele geluidsinstellingen ? (per app). De globale vind ik wel, maar niet de per app.Ian_ schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 17:25:
Music update [21 Speaker version]
Na vele testen, alle abonnementen afgesloten te hebben (proef periodes) en de volgende instellingen in de auto te hebben gebruikt heb ik de volgende resultaten.
Het systeem klinkt echt goed, ja het kan beter maar algemeen tevreden indien je dit gebruikt (software issues lijkt het).
Auto
- HiFi
- Hele auto
- V-shape
- Immersion
#1 Spotify native app
Very high
Audio normalisation off
EQ off
Geeft echt de beste kwaliteit en goede bass
#2 Tidal native app
Max
EQ off
Muziek klinkt goed, bass mist vaak of erg aanwezig bij laag volume
#3 Apple music CarPlay wired
Lossless
Audio normalisation off
EQ off
Het klinkt niet verkeerd maar je weet dat het beter kan.
#4/5 Apple music CarPlay wireless and BT
Geen commentaar vergeleken met de rest.
Zelf groot Apple Music liefhebber en zeker de kwaliteit die haalbaar daarmee is, daarom ooit afgestapt can Spotify. Voor nu Spotify in de auto en thuis Apple Music. Hopelijk snel den native app en daar ook mee testen. Ben benieuwd naar jullie mening en resultaten.
Goed geluid zit er in ieder geval in en volume niet harder gezet dan 65%
P.S. de AI tuning zorgt ervoor dat je speaker van je iPhone nog beter klinkt 😅 iemand al de speaker in de hoofdsteun werkend gekregen met muziek?
.
[ Voor 99% gewijzigd door fideba op 31-10-2025 14:56 ]
Ik ben net gebeld door Zeekr - Ik zou de 23e Nov mn auto krijgen, word nu pas 29 December....
Auto komt ergens 3 december aan in Belgie - moet naar NL , op kenteken, trekhaak eronder etc.. Ik heb wel maar aangegeven dat als ik issues met de leasemij krijg over de leverdatum zij dat mogen gaan oplossen. De auto is 31 maart besteld zelfs..
Auto komt ergens 3 december aan in Belgie - moet naar NL , op kenteken, trekhaak eronder etc.. Ik heb wel maar aangegeven dat als ik issues met de leasemij krijg over de leverdatum zij dat mogen gaan oplossen. De auto is 31 maart besteld zelfs..
Zeekr 7x Privilege AWD
Kut, maar je krijg hem (waarschijnlijk) nog in 2025... Ik heb zo'n voorgevoel dat er meer leverproblemen gaan zijn. Vandaag gebeld met het service center en die liet doorschemeren dat ze bij Zeekr de vraag niet aankunnen.4v4t4r schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 15:35:
Ik ben net gebeld door Zeekr - Ik zou de 23e Nov mn auto krijgen, word nu pas 29 December....
Wat was het voor uitvoering?
[ Voor 8% gewijzigd door tbee op 31-10-2025 15:46 ]
Begint nu wel heel zuur te worden met alle teleurstellingen. Ik twijfel nu erg sterk of mijn afspraak van 28 november wel doorgaat? Ik klim zelf nog maar eens in de telefoon.4v4t4r schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 15:35:
'The truth is not afraid for Questions
Oeps! Dat is erg vervelend. Ik haal mijn auto 25 november op. Vraag me dan af of dat goed gaat komen.4v4t4r schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 15:35:
Priv wit met trekhaaktbee schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 15:45:
[...]
Kut, maar je krijg hem (waarschijnlijk) nog in 2025... Ik heb zo'n voorgevoel dat er meer leverproblemen gaan zijn. Vandaag gebeld met het service center en die liet doorschemeren dat ze bij Zeekr de vraag niet aankunnen.
Wat was het voor uitvoering?
Zeekr 7x Privilege AWD
Ik werd vanmiddag gebeld of ik mijn auto niet eerder wilde rijden. Toen ik aangaf dat mijn huidige leasecontract niet eerder afloopt zette ze me even in de wacht. Blijkt dat er 2 auto’s klaar staan voor mij. Ik had prive bestelling gedaan voor de gratis pakketten en blijkbaar is de lease bestelling niet goed gekoppeld aan mijn originele bestelling. Inmiddels heb ik mijn prive bestelling geannuleerd er zijn dus nog een zwarte privilege beschikbaar moeten komen. Ik heb bevestiging dat mijn auto al in Europa is, ga er dus vanuit dat alles conform verwachting geleverd wordt.jswinkels schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 07:55:
Gratis pakketten? Dat is een term die algemeen bekend moet zijn?jswinkels schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 19:15:
[...]
Ik werd vanmiddag gebeld of ik mijn auto niet eerder wilde rijden. Toen ik aangaf dat mijn huidige leasecontract niet eerder afloopt zette ze me even in de wacht. Blijkt dat er 2 auto’s klaar staan voor mij. Ik had prive bestelling gedaan voor de gratis pakketten en blijkbaar is de lease bestelling niet goed gekoppeld aan mijn originele bestelling. Inmiddels heb ik mijn prive bestelling geannuleerd er zijn dus nog een zwarte privilege beschikbaar moeten komen. Ik heb bevestiging dat mijn auto al in Europa is, ga er dus vanuit dat alles conform verwachting geleverd wordt.
:strip_exif()/f/image/opiLNSDbUmY9VmogTJLuU29m.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0znfddyrb6vOqGYE5SmglFEq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OaTlEDrgUJIIPw4UPqa6cMWz.jpg?f=fotoalbum_large)