Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 72 ... 99 Laatste
Acties:

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 15:06
Hensley60 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 17:03:
[...]

Nee dan heb je mij of ik jou verkeerd begrepen.
Ik kan nu de de auto op de telefoon app openen en daarna wegrijden. Tot de laatste update kon het wegrijden niet meer. Als volledige bediening zonder je telefoon te pakken is het NEE.
Ahhh oké, dan begrijpen we elkaar. Ik dacht al 😅

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 09-02 20:16
Ik had vanmorgen dit issue:
Ik loop naar de auto met bevroren ramen (ik weet dat je van afstand iedere dag je auto kunt voorverwarmen maar dit had ik maar voor 1 dag ingesteld) en terwijl ik in de auto zat heb ik de blower en temp op maximaal gezet zodat de ruiten vast konden ontdooien. Daarna stapte ik met mijn sleutel in de zak, telefoon in de auto, uit de auto om de ramen te krabben en deed de deur dicht. Alleen toen werd het scherm zwart, de blower stopte met werken, dus ik snel krabben, weer de auto in, en toen de blower weer op max.
Weet iemand hoe ik de ramen kan krabben terwijl toch de blower blijft doorwerken? Ik heb het ook geprobeerd met de sleutel in de auto achterlatend, maar dit hielp ook niet.

• Malortje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 09:34
Ian_ schreef op donderdag 20 november 2025 @ 16:13:
[...]

Kan je een screenshot sturen van het menu/settings van de airco/lucht?
Hierbij..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i-BC4jGxTQFYoaLZjT4nD2OnT5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B2kzWa6x0i7uIEafA2kco9w0.jpg?f=fotoalbum_large

• Elayais
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 06-02 11:09

Elayais

Die ene daar

menno76 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 17:02:
apart dat deze auto die al wat jaren rond rijdt in azie aardig wat bugs en mankementen schijnt te hebben volgens talrijke meldingen hier. het is dat ik deze als leaseauto bestel en dus boeit mij een aantal zaken niet ("niet op slot gaan", neem maar mee de hele auto inhoud laat ik er niet in) "reparatie duurt lang"...(al duurt het jaar voor bumper herstelt is ik rij wel door of geef maar andere auto), wel vind ik zaken als multimedia storing , carkit connectivity, en rechtuit stabilisatie storend en hoop dat dit snel wordt opgelost.
Volgens mij is de software zo goed als opnieuw opgebouwd voor de landen buiten China. Daar hebben ze bijvoorbeeld ook de Lidar die wij niet hebben die natuurlijk ook een redelijke grote impact heeft op hoe de software de auto aan moet sturen.

Dus zo gek vind ik het ook niet. Volgens mij is er niet veel wat ze uit China zomaar kunnen hergebruiken.

• Ian_
WizzyBrown schreef op donderdag 20 november 2025 @ 16:50:
[...]

aangaande de audio:
- Korte ( <1sec) onderbreking in audio, bron maakt niet uit (Radio, Spotify of Carplay)
Niet echt bekend bij hun, in 2.0.4 zou wel ontvangst verbeterd zijn...

Kan ik je melden dat ik met versie 2.0.4 nog steeds audio hickups heb. Ik gebruik Spotify via Android Auto.
Heb dit euvel met mijn Samsung S24+, een nieuwe Xiaomi 15T Pro, en nu probeer ik mijn nieuwe Oneplus 15 ook uit vd week.
Spotify via Android auto (wireless denk ik) is ook wel de slechtste kwaliteit van de keuzes. Zit niet moeten onderbreken natuurlijk

• Ian_
WizzyBrown schreef op donderdag 20 november 2025 @ 17:32:
Ik had vanmorgen dit issue:
Ik loop naar de auto met bevroren ramen (ik weet dat je van afstand iedere dag je auto kunt voorverwarmen maar dit had ik maar voor 1 dag ingesteld) en terwijl ik in de auto zat heb ik de blower en temp op maximaal gezet zodat de ruiten vast konden ontdooien. Daarna stapte ik met mijn sleutel in de zak, telefoon in de auto, uit de auto om de ramen te krabben en deed de deur dicht. Alleen toen werd het scherm zwart, de blower stopte met werken, dus ik snel krabben, weer de auto in, en toen de blower weer op max.
Weet iemand hoe ik de ramen kan krabben terwijl toch de blower blijft doorwerken? Ik heb het ook geprobeerd met de sleutel in de auto achterlatend, maar dit hielp ook niet.
Comfort park of hoe het ook heet aanzetten

• Ian_
Wat ik zelf heb gemerkt is de lucht circulatie op auto laten staan niet geweldig omdat de software dit niet goed doet.

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 05-02 22:14
Misschien komt het omdat je alleen lucht op je voeten vraagt en niks over de ramen laat gaan?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eT8smzmasnbLTyphWPNHjq2686I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uIPu0c7R9dXH0PomJRLVHucf.jpg?f=fotoalbum_large

• WizzyBrown
Ian_ schreef op donderdag 20 november 2025 @ 18:32:
[...]

Spotify via Android auto (wireless denk ik) is ook wel de slechtste kwaliteit van de keuzes. Zit niet moeten onderbreken natuurlijk
Ik gebruik Spotify via Android Auto, en dan wordt mijn telefoon sim met mijn maandelijkse 28gb gebruikt.
Gebruik ik de native Spotify app van Zeekr, dan gaat het data verbruik van de maandelijkse 7gb af meen ik.....

• Ian_
O-B-One schreef op donderdag 20 november 2025 @ 20:51:
[...]

Misschien komt het omdat je alleen lucht op je voeten vraagt en niks over de ramen laat gaan?[Afbeelding]
Staat op auto en die regelt waar de lucht heen moet. Zelf geen last van en een keer beslagen gehad (net gesport in een koude auto stappen) maar voorruit verwarming aan en weg.

• Ian_
WizzyBrown schreef op donderdag 20 november 2025 @ 21:45:
[...]

Ik gebruik Spotify via Android Auto, en dan wordt mijn telefoon sim met mijn maandelijkse 28gb gebruikt.
Gebruik ik de native Spotify app van Zeekr, dan gaat het data verbruik van de maandelijkse 7gb af meen ik.....
Waarvoor gebruik je nog meer je 7GB? Ik zou dan je telefoon als Hotspot gebruiken en Native muziek afspelen voor betere kwaliteit.

• nb90
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-02 20:08
Maandag de 7x LR RWD / 20” opgehaald. Super mooi ding en overall blij mee, maar inderdaad er is genoeg ruimte voor verbetering. Kom van Tesla vandaan en dan merk je pas hoe goed die software van hun eigenlijk is. De 7x is zeker niet slecht, maar er is genoeg werk aan de winkel…

Helaas ervaar ik ook het “zware midden” bij rechtuit rijden waardoor kleine correcties vermoeiend zijn. Ook de vele foutieve app meldingen zijn vrij irritant waardoor je twijfelt of de auto nou op slot is.

Verder vroeg ik me af of jullie ook vaker een soft-reset moeten doen? Heb nu al 2x gehad dat navi2 en spotify niet opstartten en direct crashte. Na soft reset werkte het dan weer…

Hebben jullie nog tips voor goede betaalbare velgen voor winterbanden?

Is het trouwens normaal dat je niet bluetooth verbonden bent als je carplay aan hebt?

[ Voor 10% gewijzigd door nb90 op 21-11-2025 06:31 ]

• Ian_
nb90 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 22:39:
Maandag de 7x LR RWD / 20” opgehaald. Super mooi ding en overall blij mee, maar inderdaad er is genoeg ruimte voor verbetering. Kom van Tesla vandaan en dan merk je pas hoe goed die software van hun eigenlijk is. De 7x is zeker niet slecht, maar er is genoeg werk aan de winkel…

Helaas ervaar ik ook het “zware midden” bij rechtuit rijden waardoor kleine correcties vermoeiend zijn. Ook de vele foutieve app meldingen zijn vrij irritant waardoor je twijfelt of de auto nou op slot is.

Verder vroeg ik me af of jullie ook vaker een soft-reset moeten doen? Heb nu al 2x gehad dat navi2 en spotify niet opstartten en direct crashte. Na soft reset werkte het dan weer…

Hebben jullie nog tips voor goede betaalbare velgen voor winterbanden?

Is het trouwens normaal dat je niet bluetooth verbonden bent als je carplay aan hebt?
CarPlay gebruikt Bluetooth voor de Handshake maar de rest wordt via WiFi gedaan. Het is wel vrij normaal dat je niet via WiFi en Bluetooth verbonden kan zijn met 1 toestel.

Soft reset in 6 maanden 2x hoeven doen. App crasht sporadisch net als bij Tesla. Gewoon nog een keer of twee openen en dan werkt het.

• Malortje
Ian_ schreef op donderdag 20 november 2025 @ 18:36:
[...]

Wat ik zelf heb gemerkt is de lucht circulatie op auto laten staan niet geweldig omdat de software dit niet goed doet.
Hmm Okay, hoe heb jij je instellingen staan?

• petermdevries
  • Laatst online: 09-02 22:40
Gisteravond kreeg ik het idee dat de zelfdimmende functie van mijn rechterspiegel het niet doet. Binnenspiegel en linkerspiegel lijken het wel goed te zoen. Links kun je ook wel goed zien doordat er een een licht randje over blijft en de rest echt stuk donkerder is. Rechts blijkbaar niet.

Weet iemand toevallig hoe je dit goed kunt testen? In mijn vorige auto zat er nog een sensor op of achter de binnenspiegel die dit regelde en die je kon beinvloeden door deze even met de hand af te dekken.

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:45
Vanochtend kreeg ik voortdurend de melding dat de camera geblokkeerd is, waardoor LCC en alle hulpsystemen om de paar minuten werden uitgeschakeld. Even gekeken en ik zie dat er condens voor de camera aanwezig is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5bz7RSDFpJc6RDGwGkMchLQYkUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T4jR6p1oZDp366Ia8K0TNqCk.jpg?f=fotoalbum_large

• WizzyBrown
Ian_ schreef op donderdag 20 november 2025 @ 21:57:
[...]

Waarvoor gebruik je nog meer je 7GB? Ik zou dan je telefoon als Hotspot gebruiken en Native muziek afspelen voor betere kwaliteit.
Bedankt voor je reactie maar als ik dat doe gaat ie alle muziek streamen. Spotify via Android Auto gebruikt de 128gb aan muziek die ik in Spotify gedownload heb in de hoogste kwaliteit.

• WizzyBrown
Ian_ schreef op donderdag 20 november 2025 @ 18:35:
[...]

Comfort park of hoe het ook heet aanzetten
Je bedoelt de Kampeer modus?

• Ian_
petermdevries schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 08:53:
Gisteravond kreeg ik het idee dat de zelfdimmende functie van mijn rechterspiegel het niet doet. Binnenspiegel en linkerspiegel lijken het wel goed te zoen. Links kun je ook wel goed zien doordat er een een licht randje over blijft en de rest echt stuk donkerder is. Rechts blijkbaar niet.

Weet iemand toevallig hoe je dit goed kunt testen? In mijn vorige auto zat er nog een sensor op of achter de binnenspiegel die dit regelde en die je kon beinvloeden door deze even met de hand af te dekken.
Rechts zit er niet op, alleen binnen- en linker spiegel.

• Ian_
WizzyBrown schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:11:
[...]

Bedankt voor je reactie maar als ik dat doe gaat ie alle muziek streamen. Spotify via Android Auto gebruikt de 128gb aan muziek die ik in Spotify gedownload heb in de hoogste kwaliteit.
8K video downloaden en afspelen over een coax kabel is nog steeds krap kwaliteit 😅

De wireless verbinding van Android auto met de auto is erg laag, hetzelfde als Bluetooth.

Vandaar native app of wired Android Auto

• Ian_
WizzyBrown schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:12:
[...]

Je bedoelt de Kampeer modus?
Nee, deze functie en die zet ik dan op 30 minuten of hoe lang je wilt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-8gFTTv7Q6ZG6DLePcBaGS4DitE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wxS9SyIKSxgayszePQOPMeTQ.jpg?f=fotoalbum_large

• Vortix
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 07-02 08:13
Vanochtend gingen alleen de voorste handgrepen naar buiten (en met moeite). Met het koude weer op komst ben ik benieuwd of er een workaround is om de deuren toch open te krijgen als de handgrepen niet naar buiten komen? Hebben andere hier al last van gehad?

Verder overigens erg tevreden over de auto. Inmiddels 5 maanden in bezit en 10.000km gereden. Gelukkig geen last van het zware sturen, wel zijn er nog wat kleine onvolkomenheden mbt de software.

[ Voor 27% gewijzigd door Vortix op 21-11-2025 09:24 ]

• Ian_
Vortix schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:20:
Vanochtend gingen alleen de voorste handgrepen naar buiten (en met moeite). Met het koude weer op komst ben ik benieuwd of er een workaround is om de deuren toch open te krijgen als de handgrepen niet naar buiten komen? Hebben andere hier al last van gehad?
Deze functie handmatig aanzetten, nergens last van. Alles is ook ontdooit + schone spiegels.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f7a_vqoILD86Y_jzZDts9dce2JI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AcypDpYDMg1nJldPudvFXF2a.png?f=fotoalbum_large

• Vortix
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 07-02 08:13
Ian_ schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:23:
[...]

Deze functie handmatig aanzetten, nergens last van. Alles is ook ontdooit + schone spiegels.

[Afbeelding]
Die functie had ik zelf ook vanochtend aangezet. Ramen waren vorst vrij. Maar misschien dan niet lang genoeg aangezet.

• WizzyBrown
Ian_ schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:17:
[...]

Nee, deze functie en die zet ik dan op 30 minuten of hoe lang je wilt.
[Afbeelding]
Bedankt voor de tip, gevonden en dit werkt super, bij uitstappen blijft hij doorgaan met de cabine opstoken.

• petermdevries
  • Laatst online: 09-02 22:40
Ian_ schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:13:
[...]
Rechts zit er niet op, alleen binnen- en linker spiegel.
Dat kan natuurlijk ook 8)7 Had ik nog wel aan gedacht, maar dacht zal toch niet... jammer, had Skoda toch beter voor elkaar. Maar goed, scheelt me weer een serviceritje :)

• Rickyuu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-02 15:25
4v4t4r schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:26:
Vraagje over de sleutel - krijg je er nou een sleutelhanger bij? Ik sta op het punt een bestelling te doen bij Geelyevs (vloermatten) en bestel er wellicht wat kleine dingen bij
ja krijg je erbij, of anders gewoon vragen. Maar iss een hele grote sleutelhanger. Dus echt handig is t niet

• Rioja1969
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 08:44
Ter info voor de mensen die nog een service request hebben lopen (of net ingediend) .... in Huis ter Heide gaat dat dit jaar niet meer lukken. Ik kreeg vandaag deze mail:

Beste Rick,

Hartelijk dank dat u contact heeft opgenomen met ons High Tech Service Center in Zeist om een afspraak in te plannen. Door het grote succes van onze auto's op de Nederlandse markt zijn wij helaas volledig volgeboekt voor de rest van 2025.

Wij raden u sterk aan om uw afspraak te maken bij een van onze Zeekr Care Partner-locaties, die u kunt vinden op onze homepage (https://www.zeekr.eu/findus) en anders ook in de Zeekr app.

Wilt u liever rechtstreeks contact met ons opnemen, of een afspraak inplannen voor januari 2026?

Neem dan contact met ons op via htsc.zeist@zeekr.eu

Hartelijk dank voor uw begrip,

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-02 22:13
Rioja1969 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 13:53:
Door het grote succes van onze auto's op de Nederlandse markt
Er staan nu de volgende aantallen Zeekr's op kenteken:
  • 001 - 984
  • X - 736
  • 7X - 657
Daarvan is het gros in 2024/2025 geregistreerd. Voor die ruim 2300 splinternieuwe auto's komen er zoveel service aanvragen binnen dat ze (minimaal) 6 weken vooruit volgeboekt zijn? Werkt er dan 1 persoon bij het service centrum of hoe moet ik dat zien :? En dan zit iemand als Freedive 3,5u te wachten op 11 servicepunten, waarvan er uiteindelijk 2 zijn opgelost (massakabel en software update, waarvan de laatste niet ter plekke is gedaan maar de volgende dag OTA). Misschien 3 als je het toegeworpen batterijtje voor de keyfob mee telt.

Is dit normaal bij EV's/nieuwe auto's?

• Rioja1969
Blazings schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 14:11:
[...]

Er staan nu de volgende aantallen Zeekr's op kenteken:
  • 001 - 984
  • X - 736
  • 7X - 657
Daarvan is het gros in 2024/2025 geregistreerd. Voor die ruim 2300 splinternieuwe auto's komen er zoveel service aanvragen binnen dat ze (minimaal) 6 weken vooruit volgeboekt zijn? Werkt er dan 1 persoon bij het service centrum of hoe moet ik dat zien :? En dan zit iemand als Freedive 3,5u te wachten op 11 servicepunten, waarvan er uiteindelijk 2 zijn opgelost (massakabel en software update, waarvan de laatste niet ter plekke is gedaan maar de volgende dag OTA). Misschien 3 als je het toegeworpen batterijtje voor de keyfob mee telt.

Is dit normaal bij EV's/nieuwe auto's?
Ze gaan ten onder aan hun eigen succes ;-) Nee, ik verwacht dat ze druk bezig zullen zijn met het optimaliseren van de service afdeling, inclusief opschalen van capaciteit en resources. In eerste instantie lag de druk op sales en nu moet de service afdeling aan de bak. Dat heeft even tijd nodig. Laat ze eerst maar eens die belofte waarmaken mbt die november update!

• Nacho1978
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:06
Volgende week afspraak voor bandenwissel. Wordt toch niet de Michelin Alpin, maar de Goodyear UltraGrip Performance 3 (vaste keuze leasemaatschappij). Komt goed uit de tests, ben benieuwd.

• Ian_
Iemand al een update……?

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:49

Freedive

] Ken sent me _

Hahahaha

Sorry...:-)

• Rioja1969
Misschien bewaren ze het wel tot Black Friday O-)

• Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:34
bullseye1977 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 08:54:
Vanochtend kreeg ik voortdurend de melding dat de camera geblokkeerd is, waardoor LCC en alle hulpsystemen om de paar minuten werden uitgeschakeld. Even gekeken en ik zie dat er condens voor de camera aanwezig is.

[Afbeelding]
Ik had vanochtend precies hetzelfde. Rijdend op de snelweg klapte mijn ACC eruit en een hoop foutmeldingen en lampjes op het dashboard. Dit was na 15 minuten rijden pas.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o346qJjxt7C_XGejFCVmPBtOqWw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YmYimjHucgNN4I69bEriXIEe.jpg?f=fotoalbum_large

Verder opende ik mijn frunk terwijl ik naar de auto liep, die al op defrost had staan ontdooien. En mijn frunk unlockte wel maar ging niet open, want vastgevroren. Echter gaf de boardcomputer wel aan dat de frunk unlockt was. Ik heb deze met mijn vingers/nagels moeten opentrekken, tot in de vergrendeling. En daarna weer moeten open via de afstandbediening, maar als deze nog vaster gevroren was geweest dan had ik de frunk niet open gekregen.

• malmostoso
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10:24
Is de 7x in China geproduceerd? Oftewel, zijn er Europese importheffingen op de prijs van de 7x?

• fideba
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-02 20:23
malmostoso schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 17:28:
Is de 7x in China geproduceerd? Oftewel, zijn er Europese importheffingen op de prijs van de 7x?
Ja, check even de prijs in Australië, en je merkt direct het verschil

• malmostoso
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10:24
fideba schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 17:53:
[...]

Ja, check even de prijs in Australië, en je merkt direct het verschil
Bedankt, ik vroeg me precies hoe de prijs eigenlijk is in verhouding met de andere landen.

• Ian_
malmostoso schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 18:09:
[...]

Bedankt, ik vroeg me precies hoe de prijs eigenlijk is in verhouding met de andere landen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jkwh21vTaho9UhPcmvadurvhnmM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/1bgZLZlReRWK89apOrvv9uMp.gif?f=user_large

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:10
Yikes.

• fideba
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-02 20:23
Pete80 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 16:09:
[...]

Ik had vanochtend precies hetzelfde. Rijdend op de snelweg klapte mijn ACC eruit en een hoop foutmeldingen en lampjes op het dashboard. Dit was na 15 minuten rijden pas.
[Afbeelding]

Verder opende ik mijn frunk terwijl ik naar de auto liep, die al op defrost had staan ontdooien. En mijn frunk unlockte wel maar ging niet open, want vastgevroren. Echter gaf de boardcomputer wel aan dat de frunk unlockt was. Ik heb deze met mijn vingers/nagels moeten opentrekken, tot in de vergrendeling. En daarna weer moeten open via de afstandbediening, maar als deze nog vaster gevroren was geweest dan had ik de frunk niet open gekregen.
Zelfde hier, ook op de snelweg. Leek gerelateerd aan de laaghangende zon. Met de zon recht op de wagen klapte alles eruit, een heleboel oranje lampjes. Wanneer de snelweg enkel graden draaide, alles weer ok. Enkele minuten later weer recht op de zon: net hetzelfde. Zeker 5 keer op en af, veel te consistent om toevallig te zijn.

• Ian_
Wat doe je anders als er wat sneeuw en gladheid ligt en je auto heeft een achterwielaandrijving.

Bij het uitzetten van ESC en Sport mode aan was ik er klaar voor. Bij het optrekken rechtuit klein beetje wielspin en toen was het al over.

FOUTMELDINGEN!
- Rode lampen dashboard
- Drive train unavailable
- Auto in zijn neutraal (niet door mij)
- Contact ZEEKR
- Infotainment werd herstart.

Na 2 minuten stilstaan, auto herstart en ik kon weer verder rijden. Hopelijk eenmalig maar voor de zekerheid wel een service verzoek ingepland.

Zeer matige ervaring…

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Ian_ schreef op zondag 23 november 2025 @ 09:19:
Wat doe je anders als er wat sneeuw en gladheid ligt en je auto heeft een achterwielaandrijving.

Bij het uitzetten van ESC en Sport mode aan was ik er klaar voor. Bij het optrekken rechtuit klein beetje wielspin en toen was het al over.

FOUTMELDINGEN!
- Rode lampen dashboard
- Drive train unavailable
- Auto in zijn neutraal (niet door mij)
- Contact ZEEKR
- Infotainment werd herstart.

Na 2 minuten stilstaan, auto herstart en ik kon weer verder rijden. Hopelijk eenmalig maar voor de zekerheid wel een service verzoek ingepland.

Zeer matige ervaring…
Whoops, vast niet eenmalig…

Ik had gisteren weer meerdere malen dat adaptieve koplampen in storing schoten… jullie daar ook (nog) last van?

• Pete80
Freedive schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:17:
[...]

Ik had gisteren weer meerdere malen dat adaptieve koplampen in storing schoten… jullie daar ook (nog) last van?
Paar weken geleden gehad tijdens een rit. Ook tijdens de rit weer uitgegaan (zonder te stoppen of iets te doen), daarvoor en daarna nooit meer gezien.

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Pete80 schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:19:
[...]

Paar weken geleden gehad tijdens een rit. Ook tijdens de rit weer uitgegaan (zonder te stoppen of iets te doen), daarvoor en daarna nooit meer gezien.
Check, ja die lampen zijn ook bizar veel aan het aanpassen continue, vraag me af of het motortje niet te warm wordt op een gegeven moment. En dat het na afkoelen weer werkt.

• Ian_
Freedive schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:17:
[...]

Je bedoeld niet het grootlicht assistent toch? Gewoon de standaard verlichting, die past bij mij niet heftig veel aan tijdens een donkere rit?

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Ian_ schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:23:
[...]

Je bedoeld niet het grootlicht assistent toch? Gewoon de standaard verlichting, die past bij mij niet heftig veel aan tijdens een donkere rit?
Nee niet groot licht maar standaard dimlicht.
Die past continue hoogte aan bij mij, en best veel dus.

• Ian_
Freedive schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:35:
[...]

Dat is vreemd, gaan last van. Lijkt mij dat er dan iets niet correct is afgesteld.

• IIwouterNL
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-02 13:03
Freedive schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:35:
[...]

volgens mij is dit een feature en geen bug. die van mij doet het ook maar was in de veronderstelling dat dit was zodat je altijd de juiste hoogte hebt

• taa_nl
  • Laatst online: 09-02 21:52
IIwouterNL schreef op zondag 23 november 2025 @ 11:58:
[...]

volgens mij is dit een feature en geen bug. die van mij doet het ook maar was in de veronderstelling dat dit was zodat je altijd de juiste hoogte hebt
Dinsdag wordt er gekeken naar de storing adapatieve koplampen. Deze blijft continue terugkomen, ook na diverse software resets. Hoewel geen klachten bij grootlicht assistent, wil er toch naar laten kijken. Ook herkenbaar dat bij normaal licht de hoogte steeds varieert, ook bij stilstand. Je hoort de lampen ook binnen continue veranderen van hoogte. Wordt vervolgd

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

taa_nl schreef op zondag 23 november 2025 @ 14:42:
[...]

Dinsdag wordt er gekeken naar de storing adapatieve koplampen. Deze blijft continue terugkomen, ook na diverse software resets. Hoewel geen klachten bij grootlicht assistent, wil er toch naar laten kijken. Ook herkenbaar dat bij normaal licht de hoogte steeds varieert, ook bij stilstand. Je hoort de lampen ook binnen continue veranderen van hoogte. Wordt vervolgd
Hou me op de hoogte! Had net weer storing erop dus ga ook een afspraak inplannen

• Ian_
Storingen die ik gehad heb:

- Passenger airbag error
- Drivetrain unavailable - Deze was wel echt heftig omdat de auto met 15 km/h in N schoot en deze melding gaf en dus 2 minuten niks deed.
- Rear obstacle collision detection unavailable
- High beam assist error
- Adaptive headlight error

Uiteindelijk werkt alles wel weer maar goed dit had ik 3 auto’s geleden ook bij mijn ID.4 (eerste software)…

[ Voor 15% gewijzigd door Ian_ op 23-11-2025 20:13 ]

• Ian_
Ik weet niet meer wie het vroeg maar dit zijn mijn instellingen.

Het is aangenaam warm, geen beslagen ramen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b3UhS6U9kZxPAYDDLhFCmstM16U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Va7z9ioQu7deIYZ5BiL6zTk1.jpg?f=fotoalbum_large

• menno76
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 08-02 22:47
Iemand enig idee wanneer de aangekondigde update/fix voor rechtuitrijden op snelweg problemen wordt gereleased? Het zou voor mij belangrijke factor zijn om wel/niet 7x te bestellen of alternatief te zoeken

• Malortje
Ian_ schreef op maandag 24 november 2025 @ 07:57:
Ik weet niet meer wie het vroeg maar dit zijn mijn instellingen.

Het is aangenaam warm, geen beslagen ramen. [Afbeelding]
Jep dat was ik! Thanks ik zal ook mijn recirculatie eens aanpassen en van Auto afhalen! kijken of dat helpt! Thanks!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-02 23:39
menno76 schreef op maandag 24 november 2025 @ 09:34:
Iemand enig idee wanneer de aangekondigde update/fix voor rechtuitrijden op snelweg problemen wordt gereleased? Het zou voor mij belangrijke factor zijn om wel/niet 7x te bestellen of alternatief te zoeken
Dat en de werking van ACC icm gebruik trekhaak.

• menno76
FJP84 schreef op maandag 24 november 2025 @ 10:54:
[...]

Dat en de werking van ACC icm gebruik trekhaak.
Ik neem mij te herinneren dat eind november een update zou volgen wellicht heeft iemand meer nieuws?

• Blazings
menno76 schreef op maandag 24 november 2025 @ 09:34:
Voor zover ik hier heb gelezen had Zeekr uiterlijk vorige week beloofd aan mensen die erover klaagden en de leasemaatschappijen. Officieel nog geen enkel statement/erkenning van dit probleem.

• WizzyBrown
Blazings schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:09:
[...]

Voor zover ik hier heb gelezen had Zeekr uiterlijk vorige week beloofd aan mensen die erover klaagden en de leasemaatschappijen. Officieel nog geen enkel statement/erkenning van dit probleem.
Onacceptabel. Toen ik 3 Oktober jl mijn Zeekr 7x in ontvangst nam, zei men 3 weken. We zijn nu 6 weken verder. Ik heb er geen last van, maar ik vind wel dat je je klanten netjes op de hoogte moet houden wanneer een update komt. Beter een berichtje dat de release date is opgeschoven dan helemaal geen bericht.

• Elayais

Elayais

Die ene daar

Kan zijn dat Zeekr hier intern ook last heeft van gebrekkige communicatie. Het is de vraag welke communicatie er vanuit Zeekr EU / China is gekomen (er komt een update in Q4 bijvoorbeeld) en hoe ze dat in Nederland vertaald hebben naar klanten (binnen 3 weken!).

Of dat er geen communicatie is gekomen vanuit EU/China dat de update vertraagd is en ze dit in NL dus ook niet weten? Uiteindelijk hebben alle mensen in Zeist en Amsterdam hier niet veel over te zeggen.

• boxtel
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:56
Het glas is halfvol: ze hebben al twee updates uitgebracht en willen per kwartaal één update toevoegen — of eerder, als dat kan. We kunnen dit nog prima halen, en als in Q4 die update komt die de grote punten oplost, mogen we echt niet klagen. Zeker niet als je het vergelijkt met de Audi Q6, waar nog veel issues mee zijn en er nog geen echte software-oplossingen bekend zijn, laat staan signalen dat er iets aankomt. Kortom: geef ze de tijd. Ik heb sterk de indruk dat er een goed softwareteam achter zit, gezien de rest van de functionaliteit en de kwaliteit van de software en het design.

• Blazings
WizzyBrown schreef op maandag 24 november 2025 @ 11:13:
[...]

Onacceptabel. Toen ik 3 Oktober jl mijn Zeekr 7x in ontvangst nam, zei men 3 weken. We zijn nu 6 weken verder. Ik heb er geen last van, maar ik vind wel dat je je klanten netjes op de hoogte moet houden wanneer een update komt. Beter een berichtje dat de release date is opgeschoven dan helemaal geen bericht.
Eens. Maar Zeekr houdt dit uiteraard expres stil zodat ze geen verkoop mislopen. Als men niet actief op zoek gaat naar informatie, toevallig op dit forum stuit en nét op de post stuit waarin wordt gesproken over stuurproblemen, weet die nergens iets vanaf totdat het te laat is.

• MM19
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 04-02 09:53
Ik verloor zojuist op de snelweg volledig het vermogen toen ik LCC uitschakelde, kon geen gas meer geven, heel eng. Ik moest met waarschuwingslichten halsoverkop de vluchtstrook op. Daar heb ik de auto opnieuw opgestart en toen werkte hij weer. Ik heb Zeekr gebeld en ga ervan uit dat dit serieus wordt onderzocht, want dit is levensgevaarlijk.

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-02 21:12
MM19 schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:28:
Ik verloor zojuist op de snelweg volledig het vermogen toen ik LCC uitschakelde, kon geen gas meer geven, heel eng. Ik moest met waarschuwingslichten halsoverkop de vluchtstrook op. Daar heb ik de auto opnieuw opgestart en toen werkte hij weer. Ik heb Zeekr gebeld en ga ervan uit dat dit serieus wordt onderzocht, want dit is levensgevaarlijk.
Hoe start je de auto "opnieuw" op? Of heb je een reset gedaan via de 2 knoppen op het stuur?

Zeekr 7x Privilege AWD

• MM19
4v4t4r schreef op maandag 24 november 2025 @ 13:53:
[...]

Hoe start je de auto "opnieuw" op? Of heb je een reset gedaan via de 2 knoppen op het stuur?
Nee gewoon vanuit P weer naar de D

• nskr83
  • Laatst online: 12:23
De laatste tijd heb ik problemen met het activeren van LCC. Het systeem wil simpelweg niet inschakelen. ACC kan ik wel activeren, maar de autopilot weigert elke keer. Het Lane Assist-icoon (het stuurwiel) wordt wel weergegeven als ‘available’, maar het systeem zelf laat zich niet activeren en ik krijg ook geen enkele foutmelding.
Na 3–4 minuten wachten en opnieuw proberen werkt het ineens weer.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt of een idee wat de oorzaak kan zijn?

• Elayais

Elayais

Die ene daar

Volgens mij moet de LCC ook wennen aan de winter.

Altijd lastig die plotselinge overschakeling.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Ik vroeg me af of jij had gezien dat de auto zichzelf in N zette. Ik ben er namelijk achter gekomen dat je tijdens het rijden — of je nou 80 km/h of 180 km/h rijdt — op elk moment handmatig naar N kunt schakelen en vervolgens ook weer terug naar D.

Ik weet niet zeker of dit een bewuste functie is. Het idee erachter zou kunnen zijn dat je nog steeds de mogelijkheid hebt om terug naar D te schakelen als er iets misgaat, maar het blijft vreemd dat het zo makkelijk kan tijdens hogere snelheden.

Ik heb het inmiddels gemeld in de Builders App om te laten controleren of dit een bug is of dat de auto daadwerkelijk zo hoort te werken.

Zeekr 7x | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:45
nskr83 schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:27:
De laatste tijd heb ik problemen met het activeren van LCC. Het systeem wil simpelweg niet inschakelen. ACC kan ik wel activeren, maar de autopilot weigert elke keer. Het Lane Assist-icoon (het stuurwiel) wordt wel weergegeven als ‘available’, maar het systeem zelf laat zich niet activeren en ik krijg ook geen enkele foutmelding.

Ja heel herkenbaar.. schakelt gewoon niet in na meerdere keren proberen en dan schiet gaat hij wel ineens aan.

• Pete80
nskr83 schreef op maandag 24 november 2025 @ 14:27:

Ik merk vooral dat ACC/LCC niet willen uitschakelen als ik de pook omhoog doe.... heel vervelend. Niet te vaak, maar toch wel als ik mag gokken rond de 20% van de keren.

[ Voor 5% gewijzigd door Pete80 op 24-11-2025 15:31 ]

• WizzyBrown
Ik keek net deze video met een vergelijk tussen een Skoda, Tesla Model Y en de Xpeng G6. 2 dingen vielen me op:
De Ghost breaking issues op de Tesla en de stuur correcties op de Xpeng. Hij noemt daar in het begin iets over.
Als ik dit vergelijk met mijn Zeekr 7x dan ben ik nog steeds heel blij met mijn keuze.
YouTube: Tesla Model Y vs Xpeng G6 vs Skoda Enyaq | RANGE TEST @120KPH (75MPH)

[ Voor 18% gewijzigd door WizzyBrown op 24-11-2025 15:52 ]

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-02 08:10
Pete80 schreef op maandag 24 november 2025 @ 15:30:
[...]

Ik merk vooral dat ACC/LCC niet willen uitschakelen als ik de pook omhoog doe.... heel vervelend. Niet te vaak, maar toch wel als ik mag gokken rond de 20% van de keren.
Omdat ik al op verschillende manieren geprobeerd heb LCC in te schakelen en dat dit dan niet werkt gebruik ik de functie eigenlijk nooit meer. Ook de CC niet omdat deze veel te veel afstand aanhoudt. Jammer omdat ik veel snelweg kilometers maak. Het automatisch van baan wisselen moet je iedere rit vooraf apart activeren. Geef dan bij inschakelen een keuze op het scherm die je kunt accepteren of weigeren/negeren.

• menno76
boxtel schreef op maandag 24 november 2025 @ 12:45:
Het glas is halfvol: ze hebben al twee updates uitgebracht en willen per kwartaal één update toevoegen — of eerder, als dat kan. We kunnen dit nog prima halen, en als in Q4 die update komt die de grote punten oplost, mogen we echt niet klagen. Zeker niet als je het vergelijkt met de Audi Q6, waar nog veel issues mee zijn en er nog geen echte software-oplossingen bekend zijn, laat staan signalen dat er iets aankomt. Kortom: geef ze de tijd. Ik heb sterk de indruk dat er een goed softwareteam achter zit, gezien de rest van de functionaliteit en de kwaliteit van de software en het design.
Ik vind een auto die niet goed rechtuit rijdt bij 130km per uur enof lastig te sturen is geen "update" maar een mankement dus vandaar dat ik benieuwd wanneer dit gefixt wordt als het gefixt wordt. Veel andere randzaken zal wel opgelost worden in de komende maanden.

• Ian_
Als ZEEKR 7X rijden vandaag deze mee BMW i4 M50 en ik kan alleen maar zeggen;

“Wat ben ik blij als ik weer in mijn ZEEKR zit…”
- Oud interieur
- Slechte navigatie
- Traag infotainment
- Traag laden
- Slechte boxen

Het enige wat ik beter vind is:
- Geluid knipperlicht 🤪
- ACC afstand en ingrijpen is heel soepel

Maar al met al, ZEEKR met zijn mankementen is echt een top auto!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/11S7KvbJPOTWf7ow6fOQWoy8e9c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tgbvpAPnaluPEfsrkQ0ueXyA.jpg?f=fotoalbum_large

• Ian_
Check mijn bericht hierover maar toen ik de ESC had uitgezet…

• Roy1111
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 26-11-2025
Kan iemand mij s.v.p. vertellen waar in het systemen ik kan vinden hoe je de trekhaak uit en inklapt? Dank voor de moeite!

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Roy1111 schreef op maandag 24 november 2025 @ 17:36:
Kan iemand mij s.v.p. vertellen waar in het systemen ik kan vinden hoe je de trekhaak uit en inklapt? Dank voor de moeite!
Onder het service menu

• Roy.S
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-02 15:24
Roy1111 schreef op maandag 24 november 2025 @ 17:36:
in het menu onder veiligheid en service

• nb90
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-02 20:08
Heeft iemand toevallig zich al verdiept in de mogelijkheden tot slimme oplossingen? Bij Tesla kon je vrij uitgebreid instellen op welke momenten en locaties je wilde dat de auto deed pre-heaten of laden. Bijvoorbeeld op werk voorverwarmen om 17u op werkdagen en thuis op ma/di/wo om 6u en do/vr om 5u bijvoorbeeld.

In de app en auto instellingen heb ik een vrij simpel opwarmschema en oplaadschema gezien wat vervolgens dan gewoon altijd geldt. Thuis opladen bijvoorbeeld wil ik idealiter pas snachts om 01:00 doen vanwege stroomprijs, terwijl op mijn werk ik wil dat die gewoon direct laad. Helaas heb ik ook nog geen integratie met Tibber gezien voor optimaal laden met dynamisch contract.

Met de Shortcuts (Opdrachten) app op iOS zou je in theorie veel automatiseringen in kunnen stellen, maar zie dat de Zeekr app dit niet ondersteund. Hebben jullie hier een weg in gevonden?

[ Voor 3% gewijzigd door nb90 op 25-11-2025 06:13 ]

• WizzyBrown
nb90 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 06:11:
Heeft iemand toevallig zich al verdiept in de mogelijkheden tot slimme oplossingen? Bij Tesla kon je vrij uitgebreid instellen op welke momenten en locaties je wilde dat de auto deed pre-heaten of laden. Bijvoorbeeld op werk voorverwarmen om 17u op werkdagen en thuis op ma/di/wo om 6u en do/vr om 5u bijvoorbeeld.

In de app en auto instellingen heb ik een vrij simpel opwarmschema en oplaadschema gezien wat vervolgens dan gewoon altijd geldt. Thuis opladen bijvoorbeeld wil ik idealiter pas snachts om 01:00 doen vanwege stroomprijs, terwijl op mijn werk ik wil dat die gewoon direct laad. Helaas heb ik ook nog geen integratie met Tibber gezien voor optimaal laden met dynamisch contract.

Met de Shortcuts (Opdrachten) app op iOS zou je in theorie veel automatiseringen in kunnen stellen, maar zie dat de Zeekr app dit niet ondersteund. Hebben jullie hier een weg in gevonden?
Helaas is dat nog niet beschikbaar. In de app geldt het voorverwarmen schema maar voor 1 dag of meerdere dagen, een afwijkend schema kan ik ook niet maken.

• nosfertu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:48
Roy.S schreef op maandag 24 november 2025 @ 19:47:
[...]

in het menu onder veiligheid en service
Ik heb in de buildersapp een verzoek aangemaakt om het in en uitklappen in het hoofdmenu mogelijk te maken. Daar waar het grote plaatje van de auto staat. Daar kan je nu ook alles bedienen wat betreft ramen, laadklep, kofferbak, frunk etc. Kleine moeite om daar ook een icoontje voor de trekhaak toe te voegen lijkt me.

• Malortje
Volgens mij heeft iemand het hier al eens gemeld meen ik mij te herinneren, maar met al dat regen merk ik toch dat mijn ruitenwissers erg veel strepen achter laten. Dit is erg vervelend en mijn zicht ik beperkt hierdoor.. Weet iemand al de maat van de ruitenwissers? Daarnaast ben ik benieuwd of je de ruitenwissers ook in onderhoud stand kan zetten. Bij mijn vorige auto was na het uitzetten van de auto en het activeren van de ruitenwissers dat ze omhoog bleven staan. Werkt dit bij de Zeekr ook?

• nosfertu
Malortje schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 09:45:
Volgens mij heeft iemand het hier al eens gemeld meen ik mij te herinneren, maar met al dat regen merk ik toch dat mijn ruitenwissers erg veel strepen achter laten. Dit is erg vervelend en mijn zicht ik beperkt hierdoor.. Weet iemand al de maat van de ruitenwissers? Daarnaast ben ik benieuwd of je de ruitenwissers ook in onderhoud stand kan zetten. Bij mijn vorige auto was na het uitzetten van de auto en het activeren van de ruitenwissers dat ze omhoog bleven staan. Werkt dit bij de Zeekr ook?
Bij mij strepen ze ook best. Zat er ook aan te denken om ze even goed schoon te maken.
Er zit ergens in het menu een optie om ze in een onderhoud stand te zetten. Mogelijk ook onder service en veiligheid!?

• MM19
ubzY3.eMBstiLL schreef op maandag 24 november 2025 @ 15:10:
[...]
Dit zou echt heel goed kunnen, dat zou ook het verlies van de power kunnen verklaren!

Ik vroeg me af of jij had gezien dat de auto zichzelf in N zette. Ik ben er namelijk achter gekomen dat je tijdens het rijden — of je nou 80 km/h of 180 km/h rijdt — op elk moment handmatig naar N kunt schakelen en vervolgens ook weer terug naar D.

Ik weet niet zeker of dit een bewuste functie is. Het idee erachter zou kunnen zijn dat je nog steeds de mogelijkheid hebt om terug naar D te schakelen als er iets misgaat, maar het blijft vreemd dat het zo makkelijk kan tijdens hogere snelheden.

Ik heb het inmiddels gemeld in de Builders App om te laten controleren of dit een bug is of dat de auto daadwerkelijk zo hoort te werken.

• jsmid6
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Rioja1969 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 13:53:
Ter info voor de mensen die nog een service request hebben lopen (of net ingediend) .... in Huis ter Heide gaat dat dit jaar niet meer lukken. Ik kreeg vandaag deze mail:

Beste Rick,

Hartelijk dank dat u contact heeft opgenomen met ons High Tech Service Center in Zeist om een afspraak in te plannen. Door het grote succes van onze auto's op de Nederlandse markt zijn wij helaas volledig volgeboekt voor de rest van 2025.

Wij raden u sterk aan om uw afspraak te maken bij een van onze Zeekr Care Partner-locaties, die u kunt vinden op onze homepage (https://www.zeekr.eu/findus) en anders ook in de Zeekr app.

Wilt u liever rechtstreeks contact met ons opnemen, of een afspraak inplannen voor januari 2026?

Neem dan contact met ons op via htsc.zeist@zeekr.eu

Hartelijk dank voor uw begrip,
Ik heb net weer een service afsrpaak ingediend gezien de trekhaak nog steeds niet werkt en de rechts achter deur best vaak niet goed dicht gaat en ik heb nog steeds een ratel in de kofferbak. Dit zijn alle drie bestaande problemen en de trekhaak lijkt toch echt hun eigen fout te zijn dus dit mogen ze ook oplossen. Ik heb een partner garage een mail gestuurd met deze punten maar daar krijg ik geen enkele reactie op.

• nosfertu
jsmid6 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 10:00:
[...]

Ik heb net weer een service afsrpaak ingediend gezien de trekhaak nog steeds niet werkt en de rechts achter deur best vaak niet goed dicht gaat en ik heb nog steeds een ratel in de kofferbak. Dit zijn alle drie bestaande problemen en de trekhaak lijkt toch echt hun eigen fout te zijn dus dit mogen ze ook oplossen. Ik heb een partner garage een mail gestuurd met deze punten maar daar krijg ik geen enkele reactie op.
Ik heb tot nu toe de zelfde ervaring met de partner garages. Ik wilde mijn koplampen nalaten kijken want met lading en personen achter in schijnt de auto veel te ver omhoog, Net of de koplampen zich niet aanpassen. Na 1,5 nog niets vernomen van de partner garage.. Denk dat bellen sneller is.

• Roy.S
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-02 15:24
jsmid6 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 10:00:
[...]

Ratel in de kofferbak had ik ook hebben afgelopen week tijdens de installatie van de trekhaak (in Zeist) wat schroefjes aangedraaid van een plaat en nu lijkt het weg te zijn.

Hebben meer mensen last trouwens van piepende remmen als je achteruit rijdt? Dit is al vanaf het begin. Zouden ze naar gekeken hebben, maar blijft nog altijd een piepend verhaal als we de oprit afrijden. :+

• WizzyBrown
Ter info: vandaag is er een nieuwe software update uitgekomen voor de Zeekr 001:
https://www.zeekr.eu/nl-nl/ota/softwareupdate-zeekr001-1-4

• Ian_
WizzyBrown schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:16:
Ter info: vandaag is er een nieuwe software update uitgekomen voor de Zeekr 001:
https://www.zeekr.eu/nl-nl/ota/softwareupdate-zeekr001-1-4
Ik heb net nog gekeken voor de Zeekr 7X maar helaas, nog geen update :-(

• MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
@WizzyBrown
Was bijna weekje geleden al.

Hoop stiekem op deze week update voor de 7x. Verder hier geen gekke problemen hoor maar vooral voor de standaard puntjes die hier voorbij komen.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart

• Stimz
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 25-01 20:58
Sinds twee weken heb ik ook mijn Long Range met helaas ook het rechtuitstabiliteit mankement. Hopelijk gaat de komende update daar inderdaad verschil in brengen. Tot die tijd heb ik een andere vraag.

Mijn auto geeft constant hele rare maximumsnelheden weer op het display en op het HUD. 8km of 48km waar je 50 mag. Heeft iemand dit ook? Kan dit makkelijk opgelost of uitgezet worden?

• RVMano
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 09-02 11:13
Viel mij ook op bij de proefrit, zou idd beter zijn als dit uit kan en dan weer aan als het goed werkt..

• WizzyBrown
Stimz schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 15:25:
Sinds twee weken heb ik ook mijn Long Range met helaas ook het rechtuitstabiliteit mankement. Hopelijk gaat de komende update daar inderdaad verschil in brengen. Tot die tijd heb ik een andere vraag.

Mijn auto geeft constant hele rare maximumsnelheden weer op het display en op het HUD. 8km of 48km waar je 50 mag. Heeft iemand dit ook? Kan dit makkelijk opgelost of uitgezet worden?
Daar heb ik een paar posts terug een paar berichten over gepost. In de builders app heb ik dit uitgebreid met Zeekr besproken.
Onderwerp : Max Speed Display
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z3LyGqRTm0YBBM7oMZSqftk93v0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0YzL3UdlqTPwHYJ186IPFkty.jpg?f=fotoalbum_large

Ze proberen me dit te laten fixen met technical support in HTH maar die gaan dat daar niet fixen. Heb ik uitgebreid in HTH besproken...

[ Voor 6% gewijzigd door WizzyBrown op 25-11-2025 20:16 ]

• RVMano
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 09-02 11:13
Duidelijk, dus het kan niet uit en wederom gevalletje hopen op meenemen in een update..

• patrickelectric
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 22-01 21:01
Ik ben enorm tevreden met mijn Zeekr 7X, alleen valt het mij op dat voorverwarmen amper impact heeft als die 0 graden is. Althans niet op de snelheid die mijn Tesla Model 3 uit 2019 deed. Ik kan mij herinneren dat er een warmte pomp in deze auto zit, dus je zou denken dat het instant warm zou moeten zijn.

Na 15 minuten voorverwarmen van de temperatuur op Max, Stuur en Stoelverwarming aan, zijn vooral de laatste 2 een beetje gelukt.

Meerdere hier ook last van?

• Ian_
patrickelectric schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 22:25:
Ik ben enorm tevreden met mijn Zeekr 7X, alleen valt het mij op dat voorverwarmen amper impact heeft als die 0 graden is. Althans niet op de snelheid die mijn Tesla Model 3 uit 2019 deed. Ik kan mij herinneren dat er een warmte pomp in deze auto zit, dus je zou denken dat het instant warm zou moeten zijn.

Na 15 minuten voorverwarmen van de temperatuur op Max, Stuur en Stoelverwarming aan, zijn vooral de laatste 2 een beetje gelukt.

Ik herken mij dus echt totaal niet in, hieronder mijn instellingen en ik zit zonder jas aan in de auto / hetzelfde geldt voor mijn vriendin.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b3UhS6U9kZxPAYDDLhFCmstM16U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Va7z9ioQu7deIYZ5BiL6zTk1.jpg?f=fotoalbum_large

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Voor degene die het nog niet weten: we kunnen een issue rechtstreeks, inclusief alle logbestanden en eventuele video-opnames, doorsturen naar Zeekr. Hierdoor kan het team aan hun kant sneller schakelen, omdat zij meteen beschikken over gedetailleerde informatie vanuit het voertuig zelf. Dit helpt bij het nauwkeuriger analyseren én oplossen van problemen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4vqtwSpNCqzfH1nG6DD3jrUQHc0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v5125ht2kLwIEtRMxHN2uwls.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xb7CkGGWirIlefgseryfqdGmUbU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ccXThjr76hBI4BHYZNzwACtZ.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe het proces werkt:
1. Zorg dat de IHU (infotainment-unit) is ingeschakeld en met internet is verbonden dmv Wi-Fi hotspot of 4G sim zelf.
2. Start een opname → voer het probleem opnieuw uit tot het zichtbaar wordt en neem even 3seconden langer door met eind resultaat.
3. Ga terug naar het meldscherm → kies “Einde en upload” om alles te versturen.

Ik heb even gekeken naar de berichten van mede-Tweakers over de problemen met de automatische bordenherkenning. Persoonlijk herkent mijn 7X tot nu toe alle borden zonder afwijkingen. Daarom vind ik het bijzonder dat sommigen van jullie hier wél last van hebben.
Advies om voor diegene dmv bovenstaande alles vast te leggen en vervolgens op sturen naar Zeekr.

[ Voor 10% gewijzigd door ubzY3.eMBstiLL op 26-11-2025 02:16 ]

Zeekr 7x | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

patrickelectric schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 22:25:

Nee hier gaat het ook goed. Wat gebeurt er als je Defrost mode (DFR) aanzet ipv alleen klimaat?

Bij mij is de auto dan loeiheet als ik instap.
Ook recent met wat sneeuw was het hiermee ruim binnen 10 min weggesmolten

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:58

admiral866

The King Personality Disorder

Ik hoop inderdaad dat met de update ook DFR in de planning geactiveerd kan worden. Vorige keer kon ik DFR niet erbij aanzetten als de geplande verwarming al bezig is.

Bij mij wordt de max snelheid ook enorm vaak verkeerd vermeld. En dan heb ik het niet over een 10km verschil, maar gewoon als je op een snelweg rijdt dat ie dan 50 aangeeft etc. of 30 op een 80 weg.

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-02 18:51
Malortje schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 09:45:
nosfertu schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 09:52:
[...]

Bij mij strepen ze ook best. Zat er ook aan te denken om ze even goed schoon te maken.
Er zit ergens in het menu een optie om ze in een onderhoud stand te zetten. Mogelijk ook onder service en veiligheid!?
Yes dat was ik. Ik heb een service afspraak gemaakt en een week later nieuwe wissers eronder laten zetten. Dat is zo gedaan, was nog geen 15min binnen. De wissers kan je onder service in onderhoudstand zetten.
Pagina: 1 ... 72 ... 99 Laatste