En tbee jij ook bedankt voor je snelle en nuttige reactie
[quote]Blazings schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 18:09:
[...]
Als je in de Privilege op Comfort rijdt heb je nagenoeg dezelfde range als de LR, omdat dan de voorste motor niet gebruikt wordt.
[...]
Waar komt deze informatie vandaag? Ik zie dit namelijk niet terug in de handleiding en qua rijgedrag merk ik hier ook niks van, behalve dat de acceleratie in Comfort beperkt wordt.
[...]
Als je in de Privilege op Comfort rijdt heb je nagenoeg dezelfde range als de LR, omdat dan de voorste motor niet gebruikt wordt.
[...]
Waar komt deze informatie vandaag? Ik zie dit namelijk niet terug in de handleiding en qua rijgedrag merk ik hier ook niks van, behalve dat de acceleratie in Comfort beperkt wordt.
Hoop voor je dat je meer succes met de simkaart hebt dan ik.HavermansP schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:54:
vragen voor de mensen die getpairr box hebben voor hun zeekr 7x. Ik heb hem ook en werkt vlotjes. Echter is hij nu verbonden met mijn telefoon als hotspot. Vraag die ik heb is eigenlijk; kun je hem ook laten verbinden met de vodafone bundel die zeekr zou activeren (internet in the car). Hij is bij mij nog niet actief maar goed als dat wel is, dan wil ik hem daarmee verbinden.
mocht dat niet kunnen dan zijn de enige opties: simkaart los erin stoppen of hotspot.
hoor het graag.
Mijn data-sim (097 nummer) werkt niet in de GetPairr box. Terwijl die sim wel gewoon in mijn iPhone werkte (als test)...
XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel
Ook wel eens gehad. Soft reset heeft het tot nu toe elke keer verholpen.clydevdl schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 14:38:
[...]
Bij mij connect de Getapair AI box 2,0 als apple carplay device maar is gewoon android OS wat er op draait.
Wat betreft Wifi: Je kan via settings gewoon zelf kiezen welk Wifi netwerk je wilt gebruiken. Daar gewoon je 7X Wifi hotspot selecteren.
Als je veel youtube videos beluisterd gaat je data hard ik heb de afgelopen 2 maanden per maand 40-45 gb verbruikt dus 7 Gb is binnen 1 week al op
Euvel: Ik heb soms wel dat die box niet opkomt of alleen als bluetooth oordopjes (koptelefoon) zichtbaar is. Heb nog steeds niet door waar dat aan kan liggen?
Als je het scherm op de energie modus hebt staan, zie je dat er alleen een groen lijntje van de accu naar de achterste motor gaat in Comfort. Daarnaast is het verbruik in die stand ongeveer gelijk aan de LR. Ik weet niet hoe jij qua rijgedrag merkt wanneer je 4WD of RWD hebt? Volgens mij is de acceleratie beperkt omdat je dan alleen de achterste motor hebt (zou dus even snelle 0-100 moeten hebben als de LR).jsmid6 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 18:26:
Jammer dat de Zeekr nog dermate onbekend is dat er zo weinig informatie te vinden is. Bij een Tesla hebben ze alles inmiddels wel getest dat je kan bedenken haha
Nieuwe storing. Zojuist op de snelweg bij 130 km/ per uur de volgende storing. Storing aan ophangsysteem. Neem contact op met zeekr. Iemand bekend hiermee?
Heeft dit te maken met de luchtvering? Want ik in mijn scherm dat hij wel blijft wisselenvan standen hoog en laag.
Heeft dit te maken met de luchtvering? Want ik in mijn scherm dat hij wel blijft wisselenvan standen hoog en laag.
:strip_exif()/f/image/4GudPRKptqWW65AnPtieyYIj.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door HavermansP op 21-10-2025 09:00 ]
Zeekr support gaat het nog druk(ker) krijgen met alle meldingen die ik hier de laatste tijd voorbij zie komen
Daar zal ik volgende keer eens op letten. in comfort modus voelt het niet als je 400+pk hebt, en je kan acceleratie/vermogen ook softwarematig knijpen natuurlijk. Qua verbruik zit ik gemiddeld op 21kwh/100km maar rij voornamelijk snelweg (100-110km/u)Blazings schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 21:30:
[...]
Als je het scherm op de energie modus hebt staan, zie je dat er alleen een groen lijntje van de accu naar de achterste motor gaat in Comfort. Daarnaast is het verbruik in die stand ongeveer gelijk aan de LR. Ik weet niet hoe jij qua rijgedrag merkt wanneer je 4WD of RWD hebt? Volgens mij is de acceleratie beperkt omdat je dan alleen de achterste motor hebt (zou dus even snelle 0-100 moeten hebben als de LR).
Jammer dat de Zeekr nog dermate onbekend is dat er zo weinig informatie te vinden is. Bij een Tesla hebben ze alles inmiddels wel getest dat je kan bedenken haha
Versie 1.0 en connect inderdaad als carplay maar wel in android systeem. Maar hoe maak je hotspot van de huidige 4/5g verbinding?bullseye1977 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 14:22:
[...]
Wat werkt is een hotspot maken van de huidge 4/5g verbinding en die wifi verbinding kieze als wifi netwerk ni de getpair. Wel is die 7gb in no time op dan.
Welke getpairr heb je en connect deze als carplay met de 7x?
Hoe kom je überhaubt in contact met ze?! Ik heb nu al bijna anderhalve maand geleden een service request gedaan voor een aantal zaken, WhatsApp naar de after sales manager gestuurd, voicemail ingesproken en iemand in het Engels van Support aan de lijn gehad die je verteld dat het druk is en nog wel even kan duren maar dat er zeker contact opgenomen gaat worden.Blazings schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 21:40:
Zeekr support gaat het nog druk(ker) krijgen met alle meldingen die ik hier de laatste tijd voorbij zie komen
Vorige week nogmaals de Engelstalige support aan de lijn gehad en gevraagd te escaleren naar het management. Ik rij o.a. met een melding dat er een airbagstoring is. Dat zou een risico voor mij kunnen zijn maar ook voor Zeekr zelf (aansprakelijkheid)! Ook de dode hoek herkenning werkt niet meer maar dat geeft een oranje storingslampje en melding, airco die niet koud werd, krakende stoel etc zijn minder urgente zaken. Het gaat vooral om de airbag melding. Suggestie die daarop gedaan werd was om evt road assistance te bellen die de auto dan met een trailer ophaalt en je recht hebt op 4 dagen vervangend vervoer. Gevraagd om een mailbevestiging. Netjes gekregen en daar wordt wederom aangegeven dat er contact opgenomen wordt zodra ze de tijd hebben (waarom niet nu al inplannen voor over x weken?) en wordt tevens verwezen naar een servicepartner. Die is ook leuk omdat ik daar al eens de reactie heb gekregen dat ik beter naar Zeekr zelf kan gaan..
Ik las ergens dat de airbagstoring vaker voorkomt en dat dit dmv een update in Q4 opgelost wordt. Als er geen enkel risico is en alles normaal functioneert zou dat al een geruststelling zijn en wacht ik wel dat ze eens terugbellen (kan bijna niet geloven dat dat nog gaat gebeuren) maar dan wil ik het wel zwart op wit van Zeekr dat de airbags normaal zullen functioneren in het geval van..
Dus hoe komen jullie in contact om een afspraak te maken voor storingen bij Zeekr HtH en hoe snel kun je dan terecht?
Hoi allemaal,
Gisteren had ik een vreemd probleem met CarPlay. Het werkte altijd prima, maar ineens viel de verbinding weg en sindsdien krijg ik het niet meer aan de praat.
Ik heb al van alles geprobeerd:
De verbinding in m’n iPhone verwijderd en opnieuw gekoppeld
De Bluetooth-naam van de auto veranderd en opnieuw verbonden
Het infotainmentsysteem gereset (dubbel op de powerknop gedrukt)
Bluetooth zelf werkt gewoon — ik kan bellen en muziek afspelen zonder probleem — maar CarPlay start gewoon niet meer op. Geen melding, niks.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt of nog tips wat ik kan proberen?
Gisteren had ik een vreemd probleem met CarPlay. Het werkte altijd prima, maar ineens viel de verbinding weg en sindsdien krijg ik het niet meer aan de praat.
Bluetooth zelf werkt gewoon — ik kan bellen en muziek afspelen zonder probleem — maar CarPlay start gewoon niet meer op. Geen melding, niks.
Hetzelfde issue hier, wat mij aan de telefoon werd verteld is dat je dan naar:vanderwolf schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 09:35:
[...]
Hoe kom je überhaubt in contact met ze?! Ik heb nu al bijna anderhalve maand geleden een service request gedaan voor een aantal zaken, WhatsApp naar de after sales manager gestuurd, voicemail ingesproken en iemand in het Engels van Support aan de lijn gehad die je verteld dat het druk is en nog wel even kan duren maar dat er zeker contact opgenomen gaat worden.
Vorige week nogmaals de Engelstalige support aan de lijn gehad en gevraagd te escaleren naar het management. Ik rij o.a. met een melding dat er een airbagstoring is. Dat zou een risico voor mij kunnen zijn maar ook voor Zeekr zelf (aansprakelijkheid)! Ook de dode hoek herkenning werkt niet meer maar dat geeft een oranje storingslampje en melding, airco die niet koud werd, krakende stoel etc zijn minder urgente zaken. Het gaat vooral om de airbag melding. Suggestie die daarop gedaan werd was om evt road assistance te bellen die de auto dan met een trailer ophaalt en je recht hebt op 4 dagen vervangend vervoer. Gevraagd om een mailbevestiging. Netjes gekregen en daar wordt wederom aangegeven dat er contact opgenomen wordt zodra ze de tijd hebben (waarom niet nu al inplannen voor over x weken?) en wordt tevens verwezen naar een servicepartner. Die is ook leuk omdat ik daar al eens de reactie heb gekregen dat ik beter naar Zeekr zelf kan gaan..
Ik las ergens dat de airbagstoring vaker voorkomt en dat dit dmv een update in Q4 opgelost wordt. Als er geen enkel risico is en alles normaal functioneert zou dat al een geruststelling zijn en wacht ik wel dat ze eens terugbellen (kan bijna niet geloven dat dat nog gaat gebeuren) maar dan wil ik het wel zwart op wit van Zeekr dat de airbags normaal zullen functioneren in het geval van..
Dus hoe komen jullie in contact om een afspraak te maken voor storingen bij Zeekr HtH en hoe snel kun je dan terecht?
- Zeekr applicatie openen
- Diamond indrukken
- Request Service
- Derde Service Centre selecteren (partner)
Daar kan je ook heen bellen voor een afspraak en die gaan sneller dan bijvoorbeeld bij Zeist. Als is de wachttijd alsnog 'lang'...
Zelf ben ik helemaal afgestapt van Apple CarPlay maar wat kan helpen is even naar je verbindingen toegaan bij je Zeekr menu.nskr83 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 10:27:
Hoi allemaal,
Je ziet dan allemaal icons van wat je telefoon doet (ik drukte op CarPlay logo) daarna werkte het weer.
iPhone ook opnieuw opgestart? Ik moet nog een maandje wachten op mijn 7X, maar bij mijn Volvo XC40 gebeurt dit ook af en toe. Meestal werkt het als ik zowel mijn telefoon als infotainment test weer.nskr83 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 10:27:
Hoi allemaal,
Bedankt voor de tip! 🙏 Blijkbaar had ik alles geprobeerd, behalve dit 😅jswinkels schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:27:
[...]
iPhone ook opnieuw opgestart? Ik moet nog een maandje wachten op mijn 7X, maar bij mijn Volvo XC40 gebeurt dit ook af en toe. Meestal werkt het als ik zowel mijn telefoon als infotainment test weer.
Ik heb m’n iPhone gewoon uitgezet en weer aangezet — en meteen werkte CarPlay weer!
Super bedankt nogmaals!
Oeps, achteruit in een parkeergarage tegen een rand ter hoogte van het raam.
Kleine lakschade, verder ruit helemaal stuk.
Nu in contact met Lease maatschappij, die stuurt me naar Autotaalglas. Ben benieuwd! Ik verwacht het ergste.
Update: autotaalglas gaat noodvoorziening maken. Klep is ietwat ingedeukt dus zal naar schadehersteller moeten.
Het Zeekr logo in de achterruit bevat zoals ik het zag geen electronica, in ieder geval geen connector die je zo kan aansluiten.
Nu in contact met Lease maatschappij, die stuurt me naar Autotaalglas. Ben benieuwd! Ik verwacht het ergste.
Update: autotaalglas gaat noodvoorziening maken. Klep is ietwat ingedeukt dus zal naar schadehersteller moeten.
Het Zeekr logo in de achterruit bevat zoals ik het zag geen electronica, in ieder geval geen connector die je zo kan aansluiten.
:strip_exif()/f/image/fd70Apc0TYDaI9Cqaw2og6N8.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 21% gewijzigd door Freedive op 21-10-2025 15:08 ]
Ouch....succesFreedive schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 14:30:
[Afbeelding]
Geen mogelijkheid tot verlichting?Freedive schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 14:30:
[Afbeelding]
Nou ik denk met wat zelf knutselen wel te doen. Maar denk niet zonder je ruit te slopen..denk dat je er anders niet bij kan.
[ Voor 15% gewijzigd door Freedive op 21-10-2025 15:43 ]
Schadenet gaat Zeekr contacten voor een achterruit en koppelt levertijd aan mij terug.Freedive schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 14:30:
[Afbeelding]
Wat denken jullie 😅
@iawia ik hoor ook een geluid buiten bij de auto als het opladen begint. Heb me suf gezocht in alle menu's maar is dat uit te zetten? Weet jij waar?iawia schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:09:
[...]
Ah, dat is interessant. Het geluid waar ik het over heb klinkt hier als de auto begint met opladen, en volgens mij ook als de mode van opladen significant verandert als mijn laadpaal een switch doet van zonne-energie naar hoger vermogen bijv.
En het is hard genoeg dat ik het binnen hoor als de auto buiten voor staat, dus dat is te hard om het vaak te willen horen.
Ik ga nog verder op zoek naar manieren om het op te lossen.
@Freedive weet niet pcies meer en of het nog zo is maar zit een Schadenet vestiging niet zonder certificering van Zeekr waardoor er geen onderdelen uitgeleverd worden? Was voor mij nog een zoektocht om een spiegel te vervangen destijds.Freedive schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 16:36:
[...]
Schadenet gaat Zeekr contacten voor een achterruit en koppelt levertijd aan mij terug.
Wat denken jullie 😅
Arval verwees mij door naar Schadenet… meneer bij Schadenet vertelde dat hij nog nooit iets van Zeekr geleverd heeft gekregen dus je verhaal zou wel eens kunnen kloppen. Ik wacht even af..vanderwolf schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 17:28:
[...]
@Freedive weet niet pcies meer en of het nog zo is maar zit een Schadenet vestiging niet zonder certificering van Zeekr waardoor er geen onderdelen uitgeleverd worden? Was voor mij nog een zoektocht om een spiegel te vervangen destijds.
Oef. Mag hopen dat je niet de halve winter met een vuilniszak als achterruit rond moet rijdenFreedive schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 16:36:
[...]
Schadenet gaat Zeekr contacten voor een achterruit en koppelt levertijd aan mij terug.
Wat denken jullie 😅
Wel balen op zo'n moment zeg..
Ja want in een vervangende auto heb ik ook geen zin 😂. Je zou zeggen dat er wel ergens een achterruitje moet liggen voor een auto die sinds mei op de markt is 😅Blazings schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 18:38:
[...]
Oef. Mag hopen dat je niet de halve winter met een vuilniszak als achterruit rond moet rijden![]()
Wel balen op zo'n moment zeg..
Net zoals dat je zou denken dat er wel een doosje met rubberen vloermatten in een container zou passen voor een auto die sinds mei op de markt is?Freedive schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 18:41:
[...]
Ja want in een vervangende auto heb ik ook geen zin 😂. Je zou zeggen dat er wel ergens een achterruitje moet liggen voor een auto die sinds mei op de markt is 😅
🤣Blazings schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 18:45:
[...]
Net zoals dat je zou denken dat er wel een doosje met rubberen vloermatten in een container zou passen voor een auto die sinds mei op de markt is?
Wie heeft er tips/ervaringen voor winterbanden op de LR. Bedankt
Staat op de 2e plek van beste winterbanden 2025 volgens de ANWB:Mitchigan schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 19:13:
:strip_exif()/f/image/Pmkb9Mr3EToPKHZGmoajm7mc.jpg?f=fotoalbum_large)
https://merk.anwb.nl/m/33...l/WB25_225_2_Michelin.pdf
Ik heb net door profile Tyrecenter er Pirelli Sottozero 3 onder mijn 7x Privilege gekregen maar ze maken best veel geluid wat ik voorheen onder mijn Mustang met Continental winterbanden niet had. Ik zou voor de Michelin Alpin 5 gaan.Mitchigan schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 19:13:
weet iemand welke rijhulpen standaard aan staan bij de 7x en hoe snel je deze uitzet? bijvoorbeeld max snelheid overschrijden, niet op de weg letten/vermoeidheid, over je rijbaan gaan zonder richtingaanwijzer etc. `tijdelijk in een outlander gereden daar werd ik helemaal gek van alle piepjes die je na 5 keer klikken pas uit kon zetten in het menu. En dat na elke keer starten opnieuw. Bij Kia EV6 is meeste echter met 1 druk op de knop te muten. Ben benieuwd bij de 7x
Ja dit is wel belachelijk.. ik heb via geelyevs besteld en het zit al op de boot nu..Blazings schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 18:45:
[...]
Net zoals dat je zou denken dat er wel een doosje met rubberen vloermatten in een container zou passen voor een auto die sinds mei op de markt is?
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
het snelst is de betreffende "rijhulpen" in het snel-menu instellen. Dat snel-menu is op te roepen door het bovenste stukje scherm naar beneden te swipen (net als een telefoon zeg maar).menno76 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 21:27:
weet iemand welke rijhulpen standaard aan staan bij de 7x en hoe snel je deze uitzet? bijvoorbeeld max snelheid overschrijden, niet op de weg letten/vermoeidheid, over je rijbaan gaan zonder richtingaanwijzer etc. `tijdelijk in een outlander gereden daar werd ik helemaal gek van alle piepjes die je na 5 keer klikken pas uit kon zetten in het menu. En dat na elke keer starten opnieuw. Bij Kia EV6 is meeste echter met 1 druk op de knop te muten. Ben benieuwd bij de 7x
En dan klik je de 4 of 5 betreffende hulp dingen uit.
Ik denk dat dit de meest snelle en legale manier is die ik gezien heb bij de auto's die ik getest heb.
Volgens mij is de wet namelijk dat je minimaal 2 handelingen moet doen om een systeem uit te zetten; dus een swipe en een touch in dit geval.
Hoewel ik vaak het idee heb dat ik 2 keer de swipe beweging moet doen voordat ie em goed oppakt.
Zou er ooit een "hack" komen dat die dingen standaard of sneller uit kunnen?

Klopt, het is relatief eenvoudig te bedienen. Meestal vergeet ik het bij opstarten direct uit te zetten maar voordat je de straat uit bent wordt je er al aan herinnerd. Eén keer omlaag vegen op het scherm en dan distraction-, fatigue-, speedalert en lane keeping assist uitzetten. Menu is zelf te configureren:admiral866 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 21:37:
[...]
het snelst is de betreffende "rijhulpen" in het snel-menu instellen. Dat snel-menu is op te roepen door het bovenste stukje scherm naar beneden te swipen (net als een telefoon zeg maar).
En dan klik je de 4 of 5 betreffende hulp dingen uit.
Ik denk dat dit de meest snelle en legale manier is die ik gezien heb bij de auto's die ik getest heb.
Volgens mij is de wet namelijk dat je minimaal 2 handelingen moet doen om een systeem uit te zetten; dus een swipe en een touch in dit geval.
Hoewel ik vaak het idee heb dat ik 2 keer de swipe beweging moet doen voordat ie em goed oppakt.
Zou er ooit een "hack" komen dat die dingen standaard of sneller uit kunnen?
https://www.zeekr.eu/nl-n...+7X&yn=2025+YEAR&dl=nl_NL
Oké, dan ga ik daar voor. DankIan_ schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 19:16:
[...]
Staat op de 2e plek van beste winterbanden 2025 volgens de ANWB:
[Afbeelding]
https://merk.anwb.nl/m/33...l/WB25_225_2_Michelin.pdf
Taai om te horen als ik de reviews lees en vergelijkingen zie:WizzyBrown schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 19:58:
[...]
Ik heb net door profile Tyrecenter er Pirelli Sottozero 3 onder mijn 7x Privilege gekregen maar ze maken best veel geluid wat ik voorheen onder mijn Mustang met Continental winterbanden niet had. Ik zou voor de Michelin Alpin 5 gaan.
ANWB TEST:
https://www.anwb.nl/auto/...irelli-winter-sottozero-3
VERGELIJKING
https://www.autobandentes...relli-winter-sottozero-3/
Vooral de laatste zin, misschien is het - & - = + en rijdt de auto nu wel goed rechtuit 😅
De Pirelli Winter Sottozero 3 heeft tekortkomingen op droog wegdek. De testauto voelt, vooal ook op hoge snelheid en bij hoge temperaturen, onnauwkeurig aan. De auto blijft ook niet netjes rechtui lopen.
[ Voor 18% gewijzigd door Ian_ op 21-10-2025 22:53 ]
Ah dat valt mee! bedanktRudi01 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 21:48:
[...]
Klopt, het is relatief eenvoudig te bedienen. Meestal vergeet ik het bij opstarten direct uit te zetten maar voordat je de straat uit bent wordt je er al aan herinnerd. Eén keer omlaag vegen op het scherm en dan distraction-, fatigue-, speedalert en lane keeping assist uitzetten. Menu is zelf te configureren:
https://www.zeekr.eu/nl-n...+7X&yn=2025+YEAR&dl=nl_NL
Kleine update voor de mensen die zoekend rijgedrag ervaren. Gister met after sales gebeld omdat tot op heden reactie is uitgebleven. Volgens after sales staat een update gepland met ca. 3 weken. Daarin zou kalibratie vd stuurbekrachtiging gewijzigd worden wat tot een veel beter stuurgedrag moet leuden. Met name de "tegendruk" rond de middenstand wordt anders. Even afwachten maar klinkt hoopvol.
Vanochtend de auto verwarmd met “Defrost” ipv de ventilator en aanschouw het verschil.
Auto van de buren als referentie! Jammer dat je defrost dus niet kan plannen en hierdoor altijd handmatig moet starten voor je spiegels…
:strip_exif()/f/image/R5yB58QDI7kIVog4E381xoPW.jpg?f=fotoalbum_large)
Auto van de buren als referentie! Jammer dat je defrost dus niet kan plannen en hierdoor altijd handmatig moet starten voor je spiegels…
:strip_exif()/f/image/R5yB58QDI7kIVog4E381xoPW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WwpeOtaX8eNHnwX3fdk3xdQt.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door Ian_ op 22-10-2025 08:19 ]
Ik moet 17 november mijn LR RWD ophalen, 20" wielen, grijs, met trekhaak. Ik zag dat die al op kenteken stond dus denk dat die al klaar staat. Zijn er nog meer mensen die hem deze periode moeten ophalen, of net opgehaald hebben? Ik zou graag wat tips krijgen waar ik op moet letten aangezien er nogal veel "problemen" voorbij komen op dit forum. Ik had zelf dit lijstje al samengesteld op basis van eerdere posts:
- Is de trekhaak (volledig) gemonteerd?
- Is de airco goed bijgevuld?
- Banden all weather mogelijk, of wat zijn de standaard banden waarmee geleverd wordt?
- Welke winterbanden worden aangeraden
- Is de banden spanning goed gezet (3 bar?)
- Wat is de laatste status betreffende het probleem Zoekerig rijgedrag
- Anti lek setje bijgeleverd?
- Wordt de iPhone 17 als digitale sleutel ondersteund?
- Banden all weather mogelijk, of wat zijn de standaard banden waarmee geleverd wordt?
Ik heb dus al een paar keer meegemaakt dat de 'auto hold' niet uitgezet werd. Wat doe ik fout.Ian_ schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 11:53:
[...]
Aanzetten, N zetten en klaar. Dit is een automatisch waar de auto rolt 100% textiel.
Alles op de afbeelding wordt juist uitgezet inclusief auto hold.
Zelfde hier, volgens mij doordat One Pedal Drive aanstaat...Karel Apple schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 10:56:
[...]
Ik heb dus al een paar keer meegemaakt dat de 'auto hold' niet uitgezet werd. Wat doe ik fout.
Blijkbaar best een dingetje. Ik had een sterretje in de voorruit precies in de HUD. Laten bijmaken met Hars, maar toch een dof plekje wat heel vervelend was. Dus hele ruit vervangen. Was 1 voorruit beschikbaar bij carglass en ze hadden natuurlijk nog nooit een raam vervangen van een Zeekr. Dus ik laat mij verassen donderdag.Freedive schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 18:41:
[...]
Ja want in een vervangende auto heb ik ook geen zin 😂. Je zou zeggen dat er wel ergens een achterruitje moet liggen voor een auto die sinds mei op de markt is 😅
Klopt, voor ik de wasstraat inrij even ‘one pedal drive’ uitzetten en dan car wash mode aan.Freedive schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 11:06:
[...]
Zelfde hier, volgens mij doordat One Pedal Drive aanstaat...
Ik had precies het zelfde. Met veel moeite in zijn neutraal weten te krijgen met one pedal aan.Ian_ schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 11:12:
[...]
Klopt, voor ik de wasstraat inrij even ‘one pedal drive’ uitzetten en dan car wash mode aan.
Ik zetten hem in P en daarna in neutraal. Daarna geen pedaal meer aanraken.
Maar als one-pedal uitzetten werkt dan doe ik dat ook. Misschien snelkoppeling maken in het menu...
Ik ga die van mij op 28 november ophalen, ik zou nu ook alvast over het opstarten van de databundel gaan navragen zodat deze in werking is als je deze ophaalt. T.a.v de trekhaak; kwaliteit van de uitsparing controleren, deze is er bij sommige auto's door Stevie Wonder ingezaagd (no offence!). 'Mijn' Privilege komt op zomer, ik probeer ook al een kenteken te krijgen zodat ik banden kan bestellen.nb90 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:45:
Ik moet 17 november mijn LR RWD ophalen, 20" wielen, grijs, met trekhaak. Ik zag dat die al op kenteken stond dus denk dat die al klaar staat. Zijn er nog meer mensen die hem deze periode moeten ophalen, of net opgehaald hebben? Ik zou graag wat tips krijgen waar ik op moet letten aangezien er nogal veel "problemen" voorbij komen op dit forum. Ik had zelf dit lijstje al samengesteld op basis van eerdere posts:
'The truth is not afraid for Questions
Ik kan mijn Tesla M3P in Neutraal zetten zonder de rem aan te raken (bij stilstand) werkt dit niet zo in een 7X?Ian_ schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 11:12:
[...]
Klopt, voor ik de wasstraat inrij even ‘one pedal drive’ uitzetten en dan car wash mode aan.
Hoe weet je dit?nb90 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:45:
Ik moet 17 november mijn LR RWD ophalen, 20" wielen, grijs, met trekhaak. Ik zag dat die al op kenteken stond dus denk dat die al klaar staat.
Je kan hem in neutraal zetten maar het is zo gevoelig dat hij zo weer op Autohold gaat.M13z1 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 12:30:
[...]
Ik kan mijn Tesla M3P in Neutraal zetten zonder de rem aan te raken (bij stilstand) werkt dit niet zo in een 7X?
Status 22.10.2025nb90 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:45:
- Airco bijvullen zal service afspraak worden
- Zomerbanden Michelin Pilot Sport EV 3.0 Bar
- Winterbanden Michelin Pilot Alpin 5 SUV 3.2 Bar
- All-Seasonbanden Continental AllSeasonContact 2
- Rijgedrag OTA update Q4 2025 planning
- Antilek set wordt erbij geleverd
- iPhone 17 serie niet ondersteund
Zolang Apple supported niet hoger dan 30 is weet ik dat de iPhone niet ondersteund is nog.
https://zeekrdigitalkey.com/
[ Voor 5% gewijzigd door Ian_ op 22-10-2025 12:54 ]
Airco bijvullen werd bij mij gemeld door delivery contact als standaard procedure tegenwoordig. Dit omdat ze wetwen dat dit bekend euvel is.
Maar mijn tip is om dit aan te geven bij delivery contact voor je gaat. Better safe than sorry.
Mijn auto koelt iig prima. Dus ik ga er vanuit dat het bij mij geregeld is.
Maar mijn tip is om dit aan te geven bij delivery contact voor je gaat. Better safe than sorry.
Mijn auto koelt iig prima. Dus ik ga er vanuit dat het bij mij geregeld is.
Voor de financiering had ik een factuurdocument nodig. Hier stond een "Vehicle Registration"-nummer op wat verdacht veel op een kenteken leek. RDW even gecheckt, en is inderdaad een grijze zeekr 7x, dus kan geen toeval zijn
Goede berichten allemaal! Ik mag de Priv 1e week november ophalen! Hoop dat er nog iets meer in de update zal zitten van Q4. Daarnaast probeer ik ook bij euromaster te komen voor de banden vanuit de LM. Mocht ik van Athlon (LM) bij euromaster komen, had Euromaster zelf de winterbanden van de Michelin Pilot Alpin 5 SUV aangeraden of moest je daar om vragen?Ian_ schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 12:46:
[...]
Status 22.10.2025
- Airco bijvullen zal service afspraak worden
- Zomerbanden Michelin Pilot Sport EV 3.0 Bar
- Winterbanden Michelin Pilot Alpin 5 SUV 3.2 Bar
- All-Seasonbanden Continental AllSeasonContact 2
- Rijgedrag OTA update Q4 2025 planning
- Antilek set wordt erbij geleverd
- iPhone 17 serie niet ondersteund
Zolang Apple supported niet hoger dan 30 is weet ik dat de iPhone niet ondersteund is nog.
https://zeekrdigitalkey.com/
LM gaf aan Hankook, Euromaster was het daar niet mee eens voor zo'n auto en ze zijn official supplier van Michelin. Euromaster had een aanvraag bij LM gedaan en werd goed gekeurd.Malortje schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 13:27:
[...]
Goede berichten allemaal! Ik mag de Priv 1e week november ophalen! Hoop dat er nog iets meer in de update zal zitten van Q4. Daarnaast probeer ik ook bij euromaster te komen voor de banden vanuit de LM. Mocht ik van Athlon (LM) bij euromaster komen, had Euromaster zelf de winterbanden van de Michelin Pilot Alpin 5 SUV aangeraden of moest je daar om vragen?
Ik ging zelf bellen naar Euromaster omdat ik hetzelfde type band wilde als voor zomer Pilot Sport, maar Euromaster was mij al voor.
Volgens de website van Athlon worden de auto's geleverd op winterbanden.Malortje schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 13:27:
[...]
Goede berichten allemaal! Ik mag de Priv 1e week november ophalen! Hoop dat er nog iets meer in de update zal zitten van Q4. Daarnaast probeer ik ook bij euromaster te komen voor de banden vanuit de LM. Mocht ik van Athlon (LM) bij euromaster komen, had Euromaster zelf de winterbanden van de Michelin Pilot Alpin 5 SUV aangeraden of moest je daar om vragen?
Kun je op basis van je VIN nummer zien of de auto op kenteken staat?M13z1 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 12:28:
[...]
Ik ga die van mij op 28 november ophalen, ik zou nu ook alvast over het opstarten van de databundel gaan navragen zodat deze in werking is als je deze ophaalt. T.a.v de trekhaak; kwaliteit van de uitsparing controleren, deze is er bij sommige auto's door Stevie Wonder ingezaagd (no offence!). 'Mijn' Privilege komt op zomer, ik probeer ook al een kenteken te krijgen zodat ik banden kan bestellen.
Volgens LM bij mij wordt het Vredestein of Bridgestone qua winterbanden... Dus als dat maar goed gaat, I'l keep you posted of dit uberhaubt wat is. Voor de Michelin Alpin moet ik meer gaan betalen per maand om het bandencijfer op te hogen.
Dat denk ik niet, maar VIN heb ik ook nog niet.boxtel schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 14:56:
[...]
Kun je op basis van je VIN nummer zien of de auto op kenteken staat?
GEWELDIG nieuws, dank je wel voor het delenJBvdH schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 08:05:
Kleine update voor de mensen die zoekend rijgedrag ervaren. Gister met after sales gebeld omdat tot op heden reactie is uitgebleven. Volgens after sales staat een update gepland met ca. 3 weken. Daarin zou kalibratie vd stuurbekrachtiging gewijzigd worden wat tot een veel beter stuurgedrag moet leuden. Met name de "tegendruk" rond de middenstand wordt anders. Even afwachten maar klinkt hoopvol.
Daaruit begrijp ik dat de auto dus nog steeds alle kanten op zal gaan, alleen nu kan je met 1 hand bijsturen ipv 2?JBvdH schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 08:05:
Hebben meerdere dat als je de auto instapt dat het systeem helemaal opnieuw opgestart lijkt te worden? Je ziet het ZEEKR logo en zwart beeld en het duurt 20 seconden voordat je in je home scherm komt. Dit gebeurt merk ik, af en toe. Vandaag al 3x meegemaakt.
Hoor graag of andere dit ervaren en of je dit kan tegengaan.
[ Voor 6% gewijzigd door HavermansP op 22-10-2025 17:58 ]
Gebeurd bij mij ook regelmatig maar snap de logica niet. Lijkt mij kleine updates oidHavermansP schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 17:57:
Hebben meerdere dat als je de auto instapt dat het systeem helemaal opnieuw opgestart lijkt te worden? Je ziet het ZEEKR logo en zwart beeld en het duurt 20 seconden voordat je in je home scherm komt. Dit gebeurt merk ik, af en toe. Vandaag al 3x meegemaakt.
Dit is wel een goede verklaring. Want mij werd verteld dat ik deze week naar 2.0.4. Zou gaan…Ian_ schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 19:16:
[...]
Gebeurd bij mij ook regelmatig maar snap de logica niet. Lijkt mij kleine updates oid
Is er al meer bekend over wanneer Zeekr een auto koppelt aan je bestelling? Arval staat op planning 2 dec maar zeekr zei laatste keer via de app dat ze voorlopig geen auto koppelen omdat die dan tot december vast staat..
Hoe zet ik het geluid uit dat je buiten de auto hoort als de auto start met opladen? Heb me suf gezocht in de instellingen.
Dit doet hij soms, geen idee wat dat triggerd.. vanmiddag bij mij ook zo maar. doet het ook wanneer je je auto "reset"HavermansP schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 17:57:
Geen optie zo ver ik weet.WizzyBrown schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 20:00:
Hoe zet ik het geluid uit dat je buiten de auto hoort als de auto start met opladen? Heb me suf gezocht in de instellingen.
Voor mij hebben ze gisteren een aflevering ingepland op 23/12. De auto stond bij Arval op 1/12 oftewel leveren in december. (Besteld op 29/7).RVMano schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 19:47:
Is er al meer bekend over wanneer Zeekr een auto koppelt aan je bestelling? Arval staat op planning 2 dec maar zeekr zei laatste keer via de app dat ze voorlopig geen auto koppelen omdat die dan tot december vast staat..
Ze koppelen pas een unieke auto aan jouw specifieke order als die gemaakt is en naar Europa komt.
Dat klinkt als een crash en restart. Deed mijn model S in het begin (we praten over 7 jaar geleden onderhand) ook.bullseye1977 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 20:09:
[...]
Dit doet hij soms, geen idee wat dat triggerd.. vanmiddag bij mij ook zo maar. doet het ook wanneer je je auto "reset"
Ik heb ooit al eens TeslaTasks gebouwd, die defrost en wat nog meer koppelde aan een Google calendar. Die code heb ik nog steeds liggen. Zeekr zal ook een API hebben voor elke auto, de vraag is of we daar bij kunnen.Ian_ schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 08:14:
Tot op heden nog niet gevonden, ook op GitHub niets gezien. Burp suite maar afstoffen… 😅tbee schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 20:52:
[...]
Ik heb ooit al eens TeslaTasks gebouwd, die defrost en wat nog meer koppelde aan een Google calendar. Die code heb ik nog steeds liggen. Zeekr zal ook een API hebben voor elke auto, de vraag is of we daar bij kunnen.
Ik heb van Zeekr Delivery Center te horen gekregen dat er een VIN is gekoppeld aan mijn bestelnummer via Arval. Ze geven deze echter nog niet prijs, leverdatum is 28/11.BUX73 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 20:49:
[...]
Voor mij hebben ze gisteren een aflevering ingepland op 23/12. De auto stond bij Arval op 1/12 oftewel leveren in december. (Besteld op 29/7).
Ze koppelen pas een unieke auto aan jouw specifieke order als die gemaakt is en naar Europa komt.
Kenteken wordt pas een paar dagen van te voren bekend. Vervelend met banden inderdaad.
Hij wordt toch altijd op zomerbanden geleverd?
Hij wordt toch altijd op zomerbanden geleverd?
Bij mij is al een auto gekoppeld, ook lease via Arval. Ik weet ook al het VIN nummer van de auto. Ik had namelijk gevraagd of ik al een aflevermoment in kon plannen. Toen werd mij verteld dat deze al ingepland stond aan hun kant, maar die dag kwam voor mij niet uit.RVMano schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 19:47:
Ik werd toen vrij snel gebeld door het delivery team om een ander moment te plannen, die kreeg ik daarna bevestigd via mail en daar staat ook VIN nummer in.
Zoals mij tot nu toe altijd is verteld maakt het Zeekr echt helemaal niks uit of een auto 3 maanden staat te wachten of 3 dagen. Wel is het zo dat ze niet jouw auto specifiek in China bestellen maar gewoon een X aantal van elke configuratie en dat later gaan koppelen. Dus afhankelijk van wanneer jouw bestelling is geplaatst, andere bestellingen die open staan en wat hocus pocus worden auto's gekoppeld aan bestellingen.
Volgens mij doet hij dat als de accu onder de 20% is ik denk als extra energie besparing dat hij het systeem geheel uitschakelt inplaats va standby houd.HavermansP schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 17:57:
Bij een volle accu heb ik dit nooit.