AKA 2 Trucks 😅IIwouterNL schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 19:39:
[...]
ik vind juist op stand 1 dat hij te veel afstand houdt tot de voorganger op de snelweg.
Vreemd…, had toch echt de indruk dat op stand 5 de afstand groot is tot de voorganger en op stand 1 de afstand minder is tov van 5.
Dat klopt, maar het issue is dat bij normale drukte op de weg bij standje 1 de afstand met je voorganger nog steeds te groot is (op de linkerbaan) zodat iedereen van rechts er invoegt en dat dan je auto vol in de rem gaat.MaBeCo schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 19:49:
Vreemd…, had toch echt de indruk dat op stand 5 de afstand groot is tot de voorganger en op stand 1 de afstand minder is tov van 5.
Op foto 2 in onderstaande link zie je welk stuk je los moet trekken.WizzyBrown schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 17:07:
[...]
Ik heb dezelfde uitdaging. Die witte kern, hoe krijg je die uit de stick? En klopt het dat het rode streepje op het plaatje van de geur betekent dat je hem moet vervangen?
[Afbeelding]
https://www.geelyevs.com/...cement-wicks-for-zeekr-7x
Het is me gelukt maar is niet eenvoudig. Veel wrikken en trekken en opeens was hij los.
Ja precies, juist met dit herfstweer wil je de modder/bladeren niet in je stoffen matten hebben zitten. Zou je zo'n accessoire nog kunnen cancelen en geld terug krijgen?kingknoest schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 09:15:
[...]
Nee, nog steeds niet. Nog een mailtje er achteraan gestuurd met oorverdovende stilte die weer volgde.
Gisteren ook een enquete gehad, waar ik dit ook weer aangegeven heb. Hopelijk via deze weg, maar ik heb inderdaad spijt dat ik dit zo besteld heb. Het is nu herfst en natter, juist de tijd waar ik die matten graag wilde hebben...
Die enquête mail heb ik ook gekregen, maar nog niet naar gekeken..
Automatische geur bij vermoeidheid? Hebben ze ook vlugzout sticks in de aanbieding dan?WizzyBrown schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 17:07:
[...]
Ik heb dezelfde uitdaging. Die witte kern, hoe krijg je die uit de stick? En klopt het dat het rode streepje op het plaatje van de geur betekent dat je hem moet vervangen?
[Afbeelding]
Als ze niet binnen redelijke termijn leveren, mag je echt wilt cancellen. Eerst een herinnering sturen en aankondigen dat dat je plan is.Blazings schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 20:16:
[...]
Ja precies, juist met dit herfstweer wil je de modder/bladeren niet in je stoffen matten hebben zitten. Zou je zo'n accessoire nog kunnen cancelen en geld terug krijgen?Dat zullen ze bij Zeekr vast niet willen.
Die enquête mail heb ik ook gekregen, maar nog niet naar gekeken..
Nou, hij is nu nog helemaal vol lijkt het. Als dat rode streepje afneemt betekent het volgens mij dat hij afneemt. Overigens merk ik als je de luchtcirculatie in de auto houdt je dus (logischerwijs) meer van de geur kan “genieten”.WizzyBrown schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 17:07:
[...]
[Afbeelding]
Oe dit zou wel giga leuk zijn. Ziet er wel uit als een onofficiele app waarin je alles kan openen.Elayais schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 10:09:
Ik heb de auto nog niet, dus kan het niet testen of zien of dit ook in de EU werkt, maar zag onderstaande langs komen:
[Afbeelding]
Dat zou, mogelijk, te maken kunnen hebben met dat je zelf te weinig afstand houdtRudi01 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 20:01:
[...]
Dat klopt, maar het issue is dat bij normale drukte op de weg bij standje 1 de afstand met je voorganger nog steeds te groot is (op de linkerbaan) zodat iedereen van rechts er invoegt en dat dan je auto vol in de rem gaat.
Ik kwam deze tegen, hij geeft goede uitleg op verschillende kijkersvragen: YouTube: ZEEKR 7X Performance - FAQ's - Everything you want to know!
Kortste afstands is ongeveer 4 seconden bij de 7X...Te groot dus als er wat verkeer is.jsiegmund schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 08:55:
[...]
Dat zou, mogelijk, te maken kunnen hebben met dat je zelf te weinig afstand houdtNiet vervelend bedoeld maar die systemen houden over het algemeen ~2 seconden afstand tot je voorganger, zoals je zelf ook zou moeten doen. En ja, met die afstand schiet er inderdaad nog wel eens iemand tussen. Als ze die afstand vervolgens kleiner zouden maken is de 'enthousiaste rijder' misschien blij, tot op het moment dat er een keer echt een noodstop situatie komt en je achterin je voorganger vliegt; dan krijgt de fabrikant vervolgens de schuld dat de auto niet op tijd remde... Puur aanname dit uiteraard, tel een keer de afstand tot je voorganger in je normale rijgedrag.
Klopt helemaal, momenteel bijna 2 vrachtwagens maar de 2 seconden is prima mits:Freedive schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 09:16:
[...]
Kortste afstands is ongeveer 4 seconden bij de 7X...Te groot dus als er wat verkeer is.
- Als iemand ertussen gaat we niet als een formula 1 auto in de remmen gaan.
- Wanneer ik het acceleratie pedaal indruk om de afstand te verkort we ook een noodstop maken.
Zelfs een VW ID.3 uit 2020 anticipeerde hier goed op (just saying).
Voor mijn gevoel was de afstand van de ACC vergelijkbaar met die mijn P2 houdt ten opzichte van de voorgangers. Ik vond het toen in elk geval niet storend.
Ok, dat zou inderdaad wel erg ruim zijn. Dan snap ik de irritatie.Freedive schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 09:16:
[...]
Kortste afstands is ongeveer 4 seconden bij de 7X...Te groot dus als er wat verkeer is.
Ik kan aangeven, voor zover nodig, dat ik in mijn Priv. 2,9Bar banden, geen last heb van zoekend rijgedrag.Ian_ schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 12:04:
[...]
Wat je wel kan concluderen is:
- In de dataset van 41 responses heeft 37% zoekend stuurgedrag gemeld
- Van alle 15 probleemmeldingen komen er 10 van Long Range RWD + 20" + Michelin
Vooral die voorkant met de lampen wel mooier. Vind het aangezicht met die smalle lampen nu beetje mwah.clydevdl schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 23:39:
https://carnewschina.com/...as-900v-system-confirmed/
Spyshots van de nieuwe Zeekr 7x in China
Ik vind die voorkant te druk met die neppe grill inlatenRickyuu schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:40:
[...]
Vooral die voorkant met de lampen wel mooier. Vind het aangeicht met die smalle lampen nu beetje mwah.
Neppe grill inlaten? Het is een actieve grill (zie foto's)kx22 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:58:
[...]
Ik vind die voorkant te druk met die neppe grill inlaten
:strip_exif()/f/image/8ZPytXim5jXYUDCJGBtp3hhh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MpPKaE3JS6flDd7QWVmWoS6t.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 37% gewijzigd door Ian_ op 17-10-2025 12:01 ]
misschien bedoeld ie deze, van de nieuwe uitvoering.
:strip_exif()/f/image/cdqGF0nXQZfzGAsTVIbDI7FL.png?f=user_large)
oei, das niet echt mooieradmiral866 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:59:
[Afbeelding]

Zijn ook niet nep, niet actief maar gaat lucht naar de banden/remmen.admiral866 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:59:
[Afbeelding]
Is er een reden dat die horizontale lijnen niet gewoon recht lopen? Ziet er zo beetje slordig uit..
Neppe grill inlaten? Het is een actieve grill (zie foto's)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[/quote]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[/quote]
AerodynamicsRVMano schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:47:
Is er een reden dat die horizontale lijnen niet gewoon recht lopen? Ziet er zo beetje slordig uit..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[/quote]
Die upgrades zijn trouwens niet verkeerd, veel meer power nog en nog eens sneller laden.. zal alleen in de praktijk bijna nergens kunnen..
Hopes and dreams buddy, 10C batteries zijn er volgend jaar echt niet. Net als de laadsnelheden, komen er echt niet.Rmaxx schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 18:13:
Die upgrades zijn trouwens niet verkeerd, veel meer power nog en nog eens sneller laden.. zal alleen in de praktijk bijna nergens kunnen..
Ik werk zelf voor een OEM van snelladers, so believe me.
Als ik kijk naar de batterij opties, zou ik 100% voor de ‘kleinere’ LFP batterij gaan. Kunnen beter laden 100% en vaak ook sneller + stabieler.
CCS standaard gaat maar tot 500 A, alles daarboven is al ‘gevaarlijker’ en Phoenix Contact had laatst een 1000 A CCS Cable prototype laten zien.
MCS is alleen nog bij Trucks en mondjesmaat, laders zijn er praktisch niet. Klinkt als een grote droomshow voor EU
Om je een idee te geven
https://kempower.com/news...er-askos-depot-in-vestby/
[ Voor 27% gewijzigd door Ian_ op 17-10-2025 18:29 ]
Dat zeg ik ook, kun je vrijwel nergens laden maar hier in de buurt staan wel wat 400kw laders, denk wel dat die autos de curve wat langer op max houden. En de grotere lfp komt dan ook ,net als bij de 001. En vermogen van de rwd schiet ook lekker omhoog, alsof het niet genoeg was.. benieuwd of ie ook beter rijd, reviews afwachten...Ian_ schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 18:24:
[...]
Hopes and dreams buddy, 10C batteries zijn er volgend jaar echt niet. Net als de laadsnelheden, komen er echt niet.
Ik werk zelf voor een OEM van snelladers, so believe me.
Als ik kijk naar de batterij opties, zou ik 100% voor de ‘kleinere’ LFP batterij gaan. Kunnen beter laden 100% en vaak ook sneller + stabieler.
CCS standaard gaat maar tot 500 A, alles daarboven is al ‘gevaarlijker’ en Phoenix Contact had laatst een 1000 A CCS Cable prototype laten zien.
MCS is alleen nog bij Trucks en mondjesmaat, laders zijn er praktisch niet. Klinkt als een grote droomshow voor EU
Om je een idee te geven
https://kempower.com/news...er-askos-depot-in-vestby/
Ik bedoel meer te zeggen dat ze een laadsnelheid zeggen maar eerst zien dan geloven.Rmaxx schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 19:01:
[...]
Dat zeg ik ook, kun je vrijwel nergens laden maar hier in de buurt staan wel wat 400kw laders, denk wel dat die autos de curve wat langer op max houden. En de grotere lfp komt dan ook ,net als bij de 001. En vermogen van de rwd schiet ook lekker omhoog, alsof het niet genoeg was.. benieuwd of ie ook beter rijd, reviews afwachten...
1.2 MW / 800 V = 1.500 A (kan niet op CCS). Ja 800 V want Max V is 900 maar nominaal echt niet.
MCS gaat niet voor personen vervoer komen de komende jaren al niet decennia.
GB/T 20234.1 mode 4 kan 1.2 MW maar limit 800 A * 800 V = 640 kW?
Dus hoe werkt dit? 😅
Niet 😅 In NL voorlopig niet sowieso, maar ik neem aan dat je iig zeker weet dat je auto nooit meer de beperkende factor is met laden. Ach in de praktijk laden de meeste mensen straks thuis, want goedkoper en kan snachts. Maar meer is altijd beter toch?.. hoop eerlijk gezegd wel dat ze automatiache deuren schrappen 🤣Ian_ schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 19:10:
[...]
Ik bedoel meer te zeggen dat ze een laadsnelheid zeggen maar eerst zien dan geloven.
1.2 MW / 800 V = 1.500 A (kan niet op CCS). Ja 800 V want Max V is 900 maar nominaal echt niet.
MCS gaat niet voor personen vervoer komen de komende jaren al niet decennia.
GB/T 20234.1 mode 4 kan 1.2 MW maar limit 800 A * 800 V = 640 kW?
Dus hoe werkt dit? 😅
Volgens mij gaat China ze zelfs verbieden, ook electrische handvaten. Ik had ze liever ook niet gehad.Rmaxx schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 19:27:
[...]
hoop eerlijk gezegd wel dat ze automatiache deuren schrappen 🤣
Schoonouders hebben al twee keer hun handen tussen de handvaten gehad.tbee schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:50:
[...]
Volgens mij gaat China ze zelfs verbieden, ook electrische handvaten. Ik had ze liever ook niet gehad.
Ja, het heeft ook voordelen...Ian_ schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 22:23:
[...]
Schoonouders hebben al twee keer hun handen tussen de handvaten gehad.
Next week is delivery week :-). Ik had ergens in het forum gelezen dat er een setting moest worden aangepast om OnePlus telefoons te laten syncen (gewoon bluetooth audio/telefoon). Klopt dit ? Weet iemand welke setting ? (ik vind het niet meteen terug via de search, en 254 pagina's opnieuw doorscrollen is een beetje veel :-)
Vraagje aan de mensen met de rubberen matten. Hoe bevallen ze in de praktijk (cabine en/of achterbak). Ik overweeg zelf de aanschaf van het hele pakket, maar ben bang dat het ten koste gaat van de luxe uitstraling van het interieur. Bedankt alvast voor het delen van ervaringen.
Heb ze besteld maar kan het pas over een maand laten weten als ik de auto heb.Rioja1969 schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 13:26:
Vraagje aan de mensen met de rubberen matten. Hoe bevallen ze in de praktijk (cabine en/of achterbak). Ik overweeg zelf de aanschaf van het hele pakket, maar ben bang dat het ten koste gaat van de luxe uitstraling van het interieur. Bedankt alvast voor het delen van ervaringen.
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Dito, maar ik heb gelezen dat mensen er ook al maanden op wachten.4v4t4r schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 13:43:
[...]
Heb ze besteld maar kan het pas over een maand laten weten als ik de auto heb.
Ik heb een goedekope kofferbak mat via Ome Ali besteld a 43,59 euro, en daar ben ik wel tevreden over. Er zit een vouwnaad in zodat je het voorste gedeelte omhoog kan 'vouwen' zodat je in de ruimte er onder kan, en dat is zeer handig.Rioja1969 schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 13:26:
:strip_exif()/f/image/LWk9qJead3JTrssNJPlCACO5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/P6onAogtrLJkwXaENfK54TIk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yMdFdN2TLJax0t46lGkSfTWG.jpg?f=fotoalbum_large)
Het duurde wel 4 weken voordat ik hem thuis kreeg...
https://nl.aliexpress.com...RKiD&gatewayAdapt=glo2nld
[ Voor 40% gewijzigd door WizzyBrown op 18-10-2025 14:06 ]
@WizzyBrown kun je iets zeggen over het materiaal van de kofferbakmat? 7 november kan ik mijn 7x in ontvangst nemen. Ik zoek ook zoiets, maar heb voorkeur voor een een zacht, rubberachtig en stroef antislip materiaal, niet van dat wat hardere gladde plastic. Alvast bedankt voor je reactie.
My wife washed the key in the washing machine along with my pants. I'd like to buy a new one on AliExpress. How can I program it?
Voor de Zeekr original is het lastig te zeggen, want die zijn na 5 maanden nog niet binnen.Rioja1969 schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 13:26:
Kom anders ff langs in het midden van het land als je wil, stuur me dan een DM. Die van mij is niet zacht rubber, dan zou het ook sneller slijten, maar het is een wat harder kunstof, en niet glad, maar wat stroef.Belskuh schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 14:16:
@WizzyBrown kun je iets zeggen over het materiaal van de kofferbakmat? 7 november kan ik mijn 7x in ontvangst nemen. Ik zoek ook zoiets, maar heb voorkeur voor een een zacht, rubberachtig en stroef antislip materiaal, niet van dat wat hardere gladde plastic. Alvast bedankt voor je reactie.
Heb ze niet via Zeekr besteld 😊 heb al een mail dat ze "onderweg" zijn.tbee schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 13:54:
[...]
Dito, maar ik heb gelezen dat mensen er ook al maanden op wachten.
Ik heb dezelfde. Bevalt op zich goed. Ook besteld van ome Ali en was ongeveer 4-5 weken onderweg.WizzyBrown schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 14:05:
[...]
Ik heb een goedekope kofferbak mat via Ome Ali besteld a 43,59 euro, en daar ben ik wel tevreden over. Er zit een vouwnaad in zodat je het voorste gedeelte omhoog kan 'vouwen' zodat je in de ruimte er onder kan, en dat is zeer handig.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het duurde wel 4 weken voordat ik hem thuis kreeg...
https://nl.aliexpress.com...RKiD&gatewayAdapt=glo2nld
Ik heb een paar losse dozen in de kofferbak en deze blijven prima op hun plaats met deze mat.
[ Voor 3% gewijzigd door Rudi01 op 18-10-2025 20:46 ]
Ja ook gehad.. reset zich zelf weer maar is wel apartnskr83 schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 21:28:
Vanavond had ik een nieuw probleem: de adaptieve koplampen vielen ineens uit. Na een tijdje werkten ze weer, maar daarna gingen ze opnieuw uit. Dit herhaalde zich vier keer achter elkaar. Heeft iemand dit eerder meegemaakt?
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/pbRMpiXHUCKtcxeGK31GAWno.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 23% gewijzigd door bullseye1977 op 18-10-2025 22:13 ]
Deze melding heb ik ook tijdens een rit vorige week gehad. Maar dan de passagiersairbag. Was de rit erop weer weg en nog niet terug gekomen.bullseye1977 schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 22:16:
Ik krijg ook af en toe de melding dat de bestuurdersairbag niet werkt.
[Afbeelding]
De pre-conditioning moet dus getweakt worden? Is die knop dan niet beschikbaar? Of geeft hij gewoon aan dat de batterij op temperatuur is?Ian_ schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 13:51:
VANAF 20 GRADEN EN KOUDER BIJ EEN BATTERIJ VAN 20% EN LAGER IS DEZE AUTO ONBRUIKBAAR VOOR SNELLADEN.
Precondition werkt dan niet meer en het laadvermogen is zo triest…. Had zelfs eerst 130
kW
[Afbeelding]
Via Navi 1 naar snellader doet hij ook niks?
Dat kan niet de bedoeling zijn. Hebben andere mensen dezelfde ervaring?Ian_ schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 13:51:
VANAF 20 GRADEN EN KOUDER BIJ EEN BATTERIJ VAN 20% EN LAGER IS DEZE AUTO ONBRUIKBAAR VOOR SNELLADEN.
Precondition werkt dan niet meer en het laadvermogen is zo triest…. Had zelfs eerst 130
kW
[ Voor 5% gewijzigd door tbee op 19-10-2025 15:24 ]
Dat is niet zo handig in een land als NederlandIan_ schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 13:51:
kW
Hoe zit het?Blazings schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 15:28:
[...]
Dat is niet zo handig in een land als Nederland
ZEEKR heeft als parameter ingesteld dat preconditioning werkt vanaf +20% SoC, alles eronder kan je die knop indrukken en navigeren naar een lader zonder effect.
Batterijen willen graag net als reptielen tussen de +20C en +30C gehouden worden. Daarboven of onder wordt het vermogen kW aangetast.
Wat merk je?
Wil je hoge laadsnelheid en niet vanaf 20% laden gezien je nog +120 km kan rijden, dan heb je momenteel pech tussen September en April in Nederland.
Loophole?
Rijden tot je accu op temperatuur is en hopen dat je allemaal net lekker uitkomt.
Wat kan je doen?
Ticket massaal upvoted en of delen ergens
:strip_exif()/f/image/wTQbjLIyHBhugjFjheIUPcLn.jpg?f=fotoalbum_large)
Dafuck. Zo veel issues. Ik begin spijt te krijgen.Ian_ schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 15:40:
[...]
Wil je hoge laadsnelheid en niet vanaf 20% laden gezien je nog +120 km kan rijden, dan heb je momenteel pech tussen September en April in Nederland
Dat is inderdaad niet de bedoeling. Je koopt deze auto juist vanwege de specificaties, en de beloofde hoge laadsnelheid hoort daar natuurlijk bij. Maar onbruikbaar lijkt mij wat overdreven. De meeste EV’s laden bij snelladers immers ook rond de 130 kW.Ian_ schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 13:51:
kW
[Afbeelding]
De functie en DC laden is voor mij onbruikbaar. Ik laad 100% DC en 11 minuten of 30 minuten is voor mij het verschil wel of niet te gaan laden.St3ve-0 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 16:02:
[...]
Dat is inderdaad niet de bedoeling. Je koopt deze auto juist vanwege de specificaties, en de beloofde hoge laadsnelheid hoort daar natuurlijk bij. Maar onbruikbaar lijkt mij wat overdreven. De meeste EV’s laden bij snelladers immers ook rond de 130 kW.
Onbruikbaar is dat ik niet ga laden bij 25% maar dat wil doen bij 4/5%. Anders heb je effectief maar een 55 kWh batterij. Had ik ook een VW ID.3 kunnen nemen, die laden tegenwoordig gewoon 180 kW
Alles is weg te relativeren. Maar ik heb voor een 7X gekozen o.a. vanwege de specs, anders had ik wel een Tesla genomen. Daarvan weet ik dat bugs snel gefixt worden.St3ve-0 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 16:02:
[...]
Dat is inderdaad niet de bedoeling. Je koopt deze auto juist vanwege de specificaties, en de beloofde hoge laadsnelheid hoort daar natuurlijk bij. Maar onbruikbaar lijkt mij wat overdreven. De meeste EV’s laden bij snelladers immers ook rond de 130 kW.
Wanneer ik in de Builders omgeving zoek op Precondition of de exacte titel, dan vind hij jouw entry niet. Zeer opmerkelijk. En op welke roadmap ik het filter instel, hij toont hem niet. Wel allerlei andere tickets met de naam pre-condition o.i.d. maar niet deze melding in jouw screenshot. Ik vind wel een paar andere tickets op jouw naam, maar klikken op jouw profiel toont ook niet jouw tickets wat ik even dacht dat wel zou werken. Wel een ruk omgeving om issues te rapporteren.Ian_ schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 15:40:
[...]
Hoe zit het?
ZEEKR heeft als parameter ingesteld dat preconditioning werkt vanaf +20% SoC, alles eronder kan je die knop indrukken en navigeren naar een lader zonder effect.
Batterijen willen graag net als reptielen tussen de +20C en +30C gehouden worden. Daarboven of onder wordt het vermogen kW aangetast.
Wat merk je?
Wil je hoge laadsnelheid en niet vanaf 20% laden gezien je nog +120 km kan rijden, dan heb je momenteel pech tussen September en April in Nederland.
Loophole?
Rijden tot je accu op temperatuur is en hopen dat je allemaal net lekker uitkomt.
Wat kan je doen?
Ticket massaal upvoted en of delen ergens
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/ieat9sxjr0iwAHQrfnF0rarE.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door WizzyBrown op 19-10-2025 16:33 ]
Ik weet niet welke omstandigheden er waren maar ik haalde pas geleden in de avond met regen gewoon > 300 kW bij Fastned.tbee schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 15:24:
[...]
Dat kan niet de bedoeling zijn. Hebben andere mensen dezelfde ervaring?
Als je weet dat je moet laden en je gaat weg met boven de 20% zet je dus voorverwarmen op tijd aan. Zie het probleem niet zo. Meeste merken halen het niet als het kouder word
Je zet je auto thuis neer, geen mogelijkheid voor AC laden met 15%. Volgende dag stap je in de auto en binnen 10 min ben je bij Fastned, geen pre conditioning en ruk laadsnelheid dus.4v4t4r schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 16:37:
Als je weet dat je moet laden en je gaat weg met boven de 20% zet je dus voorverwarmen op tijd aan. Zie het probleem niet zo. Meeste merken halen het niet als het kouder word
Wat was je SoC en hoe lang zat je in de auto voor je ging laden?Rudi01 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 16:35:
[...]
Ik weet niet welke omstandigheden er waren maar ik haalde pas geleden in de avond met regen gewoon > 300 kW bij Fastned.
SoC lag bij laden onder de 20% en ik had ongeveer 20 min gereden. Kan zijn dat de SoC net boven de 20% lag toen ik vertrok.Ian_ schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 16:41:
[...]
Wat was je SoC en hoe lang zat je in de auto voor je ging laden?
Ja, dat verklaard een hoop. Heb ook aangegeven in de feedback dat preconditioning gewoon moet werken tot en met 5% SoC.Rudi01 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 16:49:
[...]
SoC lag bij laden onder de 20% en ik had ongeveer 20 min gereden. Kan zijn dat de SoC net boven de 20% lag toen ik vertrok.
Daarnaast wanneer ik op verwarmen/koelen druk gebeurd er niks met de batterij helaas..je moet je rit plannen hiervoor.
Is 10 mn rijden voldoende voor pre-conditioning zodat het DC laden maximaal werkt?Ian_ schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 16:41:
[...]
Je zet je auto thuis neer, geen mogelijkheid voor AC laden met 15%. Volgende dag stap je in de auto en binnen 10 min ben je bij Fastned, geen pre conditioning en ruk laadsnelheid dus.
XC40 Plus MY2024 SMER, Inster Evolve Sky W&T MY2025, Easee laadpaal, 5160WP Oost-West, Growatt MIN4200TL-XE, 3x Sessy, Frank Energy.
Ik ben onlangs 20 min naar een snellader gereden met pre-conditioning aan vanaf het begin, terwijl het buiten 18 graden was. De auto gaf aan dat de accu nog niet op temperatuur was toen ik bij het laadstation aan kwam.Dennis25 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 17:13:
[...]
Is 10 mn rijden voldoende voor pre-conditioning zodat het DC laden maximaal werkt?
Als je het niet vooraf aankan zetten (APP) dan moet je rekenen op 30 minuten gemiddeld.Dennis25 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 17:13:
[...]
Is 10 mn rijden voldoende voor pre-conditioning zodat het DC laden maximaal werkt?
Zelfs met preconditioning heb je binnen 10 mins geen warme batterij hoor.Ian_ schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 16:41:
[...]
Je zet je auto thuis neer, geen mogelijkheid voor AC laden met 15%. Volgende dag stap je in de auto en binnen 10 min ben je bij Fastned, geen pre conditioning en ruk laadsnelheid dus.
Ik bedoel dit niet lullig heh, maar is gewoon planning. Als je savonds thuis komt en dit weet zou ik dan even DC laden want warme batterij. Geen enkele auto warmt met temperaturen onder de 10 graden even een batterij op naar optimale temp. Is eigenlijk beetje wishful thinking, en niet helemaal terecht om dan te roepen " ik haal de 400 niet" net zo goed dat je over 2 a 3 maanden de WLTP by far niet meer haalt.
Nogmaals, er zijn altijd uitzonderingen in ieders situatie, maar ik zal nooit mn auto wegzetten met 15% zonder AC mogelijkheid.
Fair point.4v4t4r schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 22:08:
[...]
Nogmaals, er zijn altijd uitzonderingen in ieders situatie, maar ik zal nooit mn auto wegzetten met 15% zonder AC mogelijkheid.
Hier ben ik het niet mee eens, zeker niet als Zeekr battery energy management promote. Ze raden dit zelfs helemaal aan bij -0C en +40C (kijk maar bij je instellingen).4v4t4r schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 22:08:
[...]
Zelfs met preconditioning heb je binnen 10 mins geen warme batterij hoor.
Ik bedoel dit niet lullig heh, maar is gewoon planning. Als je savonds thuis komt en dit weet zou ik dan even DC laden want warme batterij. Geen enkele auto warmt met temperaturen onder de 10 graden even een batterij op naar optimale temp. Is eigenlijk beetje wishful thinking, en niet helemaal terecht om dan te roepen " ik haal de 400 niet" net zo goed dat je over 2 a 3 maanden de WLTP by far niet meer haalt.
Die 10 minuten is kort en daar ging het niet om. Maar het gaat erom dat ik niet vooraf onder de 20% kan voorverwarmen. Als ik aangeef met 15% dat ik de volgende dag met een verwarmde batterij wil wegrijden om daarna op te laden moet dat gewoon kunnen. Hetzelfde als ik gewoon in de auto stap en op preconditioning druk onder de 20%.
Ik zet hem rustig met 6% weg de afgelopen maanden om vervolgens +400 kW te knallen en met 11 minuten weer op 80% te zitten.
Tussen de 4% en 20% SoC kan je +400 kW laden. Zou toch jammer zijn als je daar in de meeste maanden niet van kan genieten met een auto die dit zo promote.
[ Voor 5% gewijzigd door Ian_ op 19-10-2025 22:18 ]
Dat zijn toch 11 minuten die je langer in bed had kunnen liggen? 😁😁😅Ian_ schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 22:16:
[...]
Hier ben ik het niet mee eens, zeker niet als Zeekr battery energy management promote. Ze raden dit zelfs helemaal aan bij -0C en +40C (kijk maar bij je instellingen).
Die 10 minuten is kort en daar ging het niet om. Maar het gaat erom dat ik niet vooraf onder de 20% kan voorverwarmen. Als ik aangeef met 15% dat ik de volgende dag met een verwarmde batterij wil wegrijden om daarna op te laden moet dat gewoon kunnen. Hetzelfde als ik gewoon in de auto stap en op preconditioning druk onder de 20%.
Ik zet hem rustig met 6% weg de afgelopen maanden om vervolgens +400 kW te knallen en met 11 minuten weer op 80% te zitten.
Haha, dat is ook zeker waar. Bij mij geen AC mogelijkheden. 99% staan er hybrids meerdere dagen en vrijwel nooit plek als ik thuiskom.4v4t4r schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 22:18:
[...]
Dat zijn toch 11 minuten die je langer in bed had kunnen liggen? 😁😁😅
Nu in de zomermaanden was het auto in kop koffie en auto is vol. Zelfs met schedule trip werkt het niet onder de 20%…
Ian_ schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 22:20:
[...]
Haha, dat is ook zeker waar. Bij mij geen AC mogelijkheden. 99% staan er hybrids meerdere dagen en vrijwel nooit plek als ik thuiskom.
Nu in de zomermaanden was het auto in kop koffie en auto is vol. Zelfs met schedule trip werkt het niet onder de 20%…
:strip_exif()/f/image/Bm346eZgajOOV58A9wM4C1ch.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is allemaal persoonlijke voorkeur en situatie afhankelijk natuurlijk, maar onderaan de streep blijft bij mij de vraag staan: waarom is preconditioning disabled onder 20%?4v4t4r schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 22:08:
[...]
Zelfs met preconditioning heb je binnen 10 mins geen warme batterij hoor.
Je gebruikt die feature alleen als je van plan bent te gaan laden, dus het is niet dat de auto moet proberen te voorkomen dat je met 0% accu komt te zitten (zoals dat sentry mode uit gaat bij 20%).
Exactly, 5% zou makkelijk moet kunnen (kost echt 1% ongeveer). Lijkt me ook vrij simpel een parameter aan te passen?Blazings schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 22:24:
[...]
Dit is allemaal persoonlijke voorkeur en situatie afhankelijk natuurlijk, maar onderaan de streep blijft bij mij de vraag staan: waarom is preconditioning disabled onder 20%?![]()
Je gebruikt die feature alleen als je van plan bent te gaan laden, dus het is niet dat de auto moet proberen te voorkomen dat je met 0% accu komt te zitten (zoals dat sentry mode uit gaat bij 20%).
Toch veel leuker om dit op je scherm te zien
:strip_exif()/f/image/pd4PVGiIL6lmcjxTXSGZ9Sh5.jpg?f=fotoalbum_large)
Ps. Dont get me wrong, ik vind die 20% ook onzin. Als ze bij navigeren het onder de 20% uitzetten, prima.. maar geef me dan een melding " weet je het zeker , het kost energie als je dit toch aan wil zetten" . Laten we hopen dat ze het fixen (lijkt me een relatief makkelijke fix?)Ian_ schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 22:27:
[...]
Exactly, 5% zou makkelijk moet kunnen (kost echt 1% ongeveer). Lijkt me ook vrij simpel een parameter aan te passen?
Toch veel leuker om dit op je scherm te zien
[Afbeelding]
Precies, geef me een pop-up oid op eigen risico en succes ermee.4v4t4r schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 07:22:
[...]
Ps. Dont get me wrong, ik vind die 20% ook onzin. Als ze bij navigeren het onder de 20% uitzetten, prima.. maar geef me dan een melding " weet je het zeker , het kost energie als je dit toch aan wil zetten" . Laten we hopen dat ze het fixen (lijkt me een relatief makkelijke fix?)
Mijn P2 verwarmt de batterij ook niet als de ik auto voorverwarm als deze niet aan een laadpaal hangt. Alleen als hij aan de laadpaal hangt en ik heb een schedule ingesteld voor voorverwarmen. Als hij niet aan de laadpaal hangt warmt hij alleen de auto zelf op.
Ik kan, zonder laadpaal, de batterij dus helemaal niet voorverwarmen en in 5-10 min navigeren naar een laadpaal is deze ook nooit op temperatuur.
Ik vind het wel handig dat je handmatig de voorverwarming aan kunt zetten in de 7X, en zie ook geen reden waarom dit bij 20% al niet meer kan. Al lijkt 20% wel het gekozen % als cut-off point voor allerlei settings. Dus lijken ze gewoon 1 lijn getrokken te hebben hierin.
Ik kan, zonder laadpaal, de batterij dus helemaal niet voorverwarmen en in 5-10 min navigeren naar een laadpaal is deze ook nooit op temperatuur.
Ik vind het wel handig dat je handmatig de voorverwarming aan kunt zetten in de 7X, en zie ook geen reden waarom dit bij 20% al niet meer kan. Al lijkt 20% wel het gekozen % als cut-off point voor allerlei settings. Dus lijken ze gewoon 1 lijn getrokken te hebben hierin.
Ja, alleen jammer dat wat ik al eerder aangaf. Je +400 kW kan halen onder de 20%Elayais schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 09:24:
Mijn P2 verwarmt de batterij ook niet als de ik auto voorverwarm als deze niet aan een laadpaal hangt. Alleen als hij aan de laadpaal hangt en ik heb een schedule ingesteld voor voorverwarmen. Als hij niet aan de laadpaal hangt warmt hij alleen de auto zelf op.