Oke, dus via Bluetooth werkt het wel en je telefoon is ook verbonden met Zeekr systeem. Kan je dan naar je telefoon gaan in het Zeekr systeem en voorkeur knop aanklikken + CarPlay knop?npolm schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 11:44:
Al geprobeerd ook helaas.
Zullen we eens kijken of we op dit forum steekproefsgewijs tot een % kunnen komen van de 7X-en die sturend zoekgedrag vertonen bij hogere snelheid?
Hierbij het vriendelijke verzoek om per persoon éénmalig te reageren door maximaal één keer '+1' in te vullen in onderstaande lijstje (alleen als je de 7X al rijdt natuurlijk). Dus je sluit gewoon aan bij wat er staat en vult dan op de voor jou juiste regel '+1' in.
Ben benieuwd of dit gaat werken. Komende vrijdag 17-10 zal ik dan einde middag de balans opmaken.
GRAAG REAGEREN OP DE LAATSTE HERHALING VAN DIT BERICHT, DAN STAAT ALLES MOOI BIJ ELKAAR!
7X PRIVELEGE:
GEEN zoekgedrag:
WEL zoekgedrag:
7X LONGE RANGE:
GEEN zoekgedrag:
WEL zoekgedrag:
Hierbij het vriendelijke verzoek om per persoon éénmalig te reageren door maximaal één keer '+1' in te vullen in onderstaande lijstje (alleen als je de 7X al rijdt natuurlijk). Dus je sluit gewoon aan bij wat er staat en vult dan op de voor jou juiste regel '+1' in.
Ben benieuwd of dit gaat werken. Komende vrijdag 17-10 zal ik dan einde middag de balans opmaken.
GRAAG REAGEREN OP DE LAATSTE HERHALING VAN DIT BERICHT, DAN STAAT ALLES MOOI BIJ ELKAAR!
7X PRIVELEGE:
GEEN zoekgedrag:
WEL zoekgedrag:
7X LONGE RANGE:
GEEN zoekgedrag:
WEL zoekgedrag:
[ Voor 6% gewijzigd door BUX73 op 13-10-2025 13:33 ]
BUX73 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 13:28:
Zullen we eens kijken of we op dit forum steekproefsgewijs tot een % kunnen komen van de 7X-en die sturend zoekgedrag vertonen bij hogere snelheid?
Hierbij het vriendelijke verzoek om per persoon éénmalig te reageren door maximaal één keer '+1' in te vullen in onderstaande lijstje (alleen als je de 7X al rijdt natuurlijk). Dus je sluit gewoon aan bij wat er staat en vul dan op de voor jou juiste regel '+1' in.
7X PRIVELEGE:
GEEN zoekgedrag:
WEL zoekgedrag:
7X LONGE RANGE:
GEEN zoekgedrag:
WEL zoekgedrag: +1
|- Rotterdam -|
7X PRIVELEGE:
GEEN zoekgedrag:
WEL zoekgedrag:
7X LONGE RANGE:
GEEN zoekgedrag: +1
WEL zoekgedrag:
Ik denk dat je beter een Google Sheet kunt opzetten. Dan kunnen mensen ook nog banden en velgen erbij zetten (eventueel leverdatum).
Ik heb geen ervaring met Google Sheets, dus als iemand dit handiger of sneller kan: vooral doen!
Ander graag gewoon invullen hoe het zit met het zoekgedrag van jou 7X.
Ander graag gewoon invullen hoe het zit met het zoekgedrag van jou 7X.
Ok sorry, had ik natuurlijk gelijk wel even kunnen doen. Dus bij deze:
https://docs.google.com/s...2-yp_HCc/edit?usp=sharing
Laat even weten als er iets met de rechten nog niet goed staat.
Had ik afgelopen week ook, uiteindelijk de auto software geherstart met de twee knoppen links en rechts op het stuur. Daarna was het opgelost.npolm schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:02:
[...]
Heb ik ook last van helaas. Alles geprobeerd, maar lukt niet meer
Sorry, nu kan ook iedereen bewerkensjakie02 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 13:42:
Je zou dit rijtje aan mensen kunnen taggen die aangegeven hebben er last van te hebben:
vanderwolf, funkylicious, Rioja1969, Ruben_sim, nskr83, Groc86, WouterH85, mvrooij, Blazings, Anton54, Snellejelle22, HappyZeekr, JBvdH, Nacho1978, nosfertu, daniel223, nskr83
Lichtjes maar niet echt klagend: Jiggero, cvisser, clydevdl, HavermansP, npolm, llwouterNL
Het zal inmiddels niet volledig zijn vermoed ik maar het zijn wel de meeste die het hier kenbaar gemaakt hebben.
vanderwolf, funkylicious, Rioja1969, Ruben_sim, nskr83, Groc86, WouterH85, mvrooij, Blazings, Anton54, Snellejelle22, HappyZeekr, JBvdH, Nacho1978, nosfertu, daniel223, nskr83
Lichtjes maar niet echt klagend: Jiggero, cvisser, clydevdl, HavermansP, npolm, llwouterNL
Het zal inmiddels niet volledig zijn vermoed ik maar het zijn wel de meeste die het hier kenbaar gemaakt hebben.
Hier sinds ik de banden boven 3 bar heb ook lichtjes hoor, stoor me er niet perse aan maar zou fijn zijn als het opgelost gaat worden vooral voor de gene die er wel echt last van hebben.vanderwolf schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 14:53:
Je zou dit rijtje aan mensen kunnen taggen die aangegeven hebben er last van te hebben:
Mijn vriendin vind het sowieso heel erg mee vallen, maar ik merk als ik de Volvo XC40 P8 pak deze wel net wat stabieler rechtdoor op de snelweg is met 110km/u.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Nette sheet! Op dit moment 8/18 die het zoekerige rijgedrag ervaren.sjakie02 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 13:42:
Edit: ik zie dat @boxtel de leverdatum op 1-12-2025 heeft staan. Dan snap ik wel dat je geen zoekend stuurgedrag ervaart nee

[ Voor 15% gewijzigd door Blazings op 13-10-2025 17:42 ]
50 / 50 momenteel qua stuur gedrag. Best een lastig euvel voor Zeekr! Hoop niet dat ze dadelijk met een update komen en degene zonder dit eufel dan ineens wel problemen hebben...
7X PRIVELEGE:
GEEN zoekgedrag:
WEL zoekgedrag:
7X LONGE RANGE:
GEEN zoekgedrag:
WEL zoekgedrag: +1
Misschien wat laat, maar zou het ook nog interessant zijn om de stuur-kracht instelling in die sheet te zetten? Als je het zwaar vind sturen neem ik aan dat je ook de meest comfortabele/lichte stuur instelling geprobeerd hebt?
Gister heb ik ook een flink stuk met LCC gereden. Dat werkt erg fijn, zolang er geen andere auto's tussen komen... De kleinste afstand naar de auto voor je is wel wat meer dan bij de Polestar 2 helaas. En het remmen bij een tussenvoegende auto is ook echt wel lomper. Erg jammer. Wat ook nog een pluspunt bij de PS2 is, is dat het complete cruis control gebeuren aan de linkerkant van het stuur zit. Dus je hoeft je rechter hand/arm niet te gebruiken.
Wat ik toen vaak deed is, bij tussenvoegend verkeer even de cc uitzetten en af laten rollen. En dan met de reset knop weer de vorige instelling oppakken voor de ACC. Bij de 7X zit de snelheid van de cc links en de aan/uit/lcc aan de rechter hendel.
Denk dat ik het om deze redenen minder ga gebruiken dan bij de P2.
Verder wel mooi om te ervaren hoe goed de 7X op de weg ligt. Bij vrij hard de bocht door, bijv van snelweg naar snelweg overgang/splitsing voelde het zeer kalmpjes met 130+. De vering en 4x4 doet z'n werk goed denk ik.
De uitvinding van de speakers in je hoofdsteun voor de navigatie vind ik ook een goede move
Gister heb ik ook een flink stuk met LCC gereden. Dat werkt erg fijn, zolang er geen andere auto's tussen komen... De kleinste afstand naar de auto voor je is wel wat meer dan bij de Polestar 2 helaas. En het remmen bij een tussenvoegende auto is ook echt wel lomper. Erg jammer. Wat ook nog een pluspunt bij de PS2 is, is dat het complete cruis control gebeuren aan de linkerkant van het stuur zit. Dus je hoeft je rechter hand/arm niet te gebruiken.
Wat ik toen vaak deed is, bij tussenvoegend verkeer even de cc uitzetten en af laten rollen. En dan met de reset knop weer de vorige instelling oppakken voor de ACC. Bij de 7X zit de snelheid van de cc links en de aan/uit/lcc aan de rechter hendel.
Denk dat ik het om deze redenen minder ga gebruiken dan bij de P2.
Verder wel mooi om te ervaren hoe goed de 7X op de weg ligt. Bij vrij hard de bocht door, bijv van snelweg naar snelweg overgang/splitsing voelde het zeer kalmpjes met 130+. De vering en 4x4 doet z'n werk goed denk ik.
De uitvinding van de speakers in je hoofdsteun voor de navigatie vind ik ook een goede move
[ Voor 3% gewijzigd door admiral866 op 13-10-2025 22:02 ]
Ben benieuwd hoe mijn Core uitvoering straks zal rijden qua zoekend stuurgedrag.
Hij wordt medio november geleverd en ik haal ’m op in HtH. Woon zelf in Uden, dus ik heb meteen zo’n 80 km snelweg om goed te testen.
Werkgerelateerd rij ik 80% snelweg en 20% stad/drop > eind bestemming, dus ik ga m grondig testen.
Ik zal de Google Sheet zo snel mogelijk bijwerken met mijn gegevens.
Hij wordt medio november geleverd en ik haal ’m op in HtH. Woon zelf in Uden, dus ik heb meteen zo’n 80 km snelweg om goed te testen.
Werkgerelateerd rij ik 80% snelweg en 20% stad/drop > eind bestemming, dus ik ga m grondig testen.
Ik zal de Google Sheet zo snel mogelijk bijwerken met mijn gegevens.
Ja eens - bepaalde settings ook fijn, nu lijkt het te random qua issues in het sheet (niet duidelijk waarom de 1 wel en de ander niet een probleem heeft) wellicht is het een combinatie van bepaalde settings?admiral866 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 22:01:
Misschien wat laat, maar zou het ook nog interessant zijn om de stuur-kracht instelling in die sheet te zetten? Als je het zwaar vind sturen neem ik aan dat je ook de meest comfortabele/lichte stuur instelling geprobeerd hebt?
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Ik vermoed dat de uitlijning vanuit fabriek onzorgvuldig wordt gedaan en dat de juiste fabrieksinstellingen te weinig toespoor heeft. Kan zowel op vooras zijn als achteras. Of beide. Overigens is mijn ervaring van de afgelopen 35 jaar dat bij iedere nieuwe auto die ik heb gehad de uitlijning nooit helemaal goed was als ik die liet controleren. Een auto die niet rechtdoor rijdt bij stuur loslaten in neutrale omstandigheden is gewoon niet goed uitgelijnd. Als het.software zou zijn dan zou iedere auto er last van hebben. Dat is hier niet het geval.
Uitlijnen is bij velen gedaan en bracht geen verbetering.RCZ schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 08:20:
Ik vermoed dat de uitlijning vanuit fabriek onzorgvuldig wordt gedaan en dat de juiste fabrieksinstellingen te weinig toespoor heeft. Kan zowel op vooras zijn als achteras. Of beide. Overigens is mijn ervaring van de afgelopen 35 jaar dat bij iedere nieuwe auto die ik heb gehad de uitlijning nooit helemaal goed was als ik die liet controleren. Een auto die niet rechtdoor rijdt bij stuur loslaten in neutrale omstandigheden is gewoon niet goed uitgelijnd. Als het.software zou zijn dan zou iedere auto er last van hebben. Dat is hier niet het geval.
Wat ik zelf persoonlijk merk is dat als je 100 bijv. rijd, je stuur erg gevoelig is als je hem zachtjes aanraakt waardoor hij ook snel reageert. Ik heb er werkelijk 0 verstand van, maar dit heeft onze andere wagen Volvo P8 niet. Mijn gevoel zegt dat ze met de software de stuurbekrachtiging op rechte stand anders (strakker?) af moeten stellen.
Ben er door dit topic meer op gaan letten, vooral doordat dit een punt is die constant bij iedereen terug komt en ten nadelen komt van Zeekr terwijl ik er zelf van overtuigd ben dat er op moment gewoon geen betere auto is prijs/kwaliteit. Hopelijk komen ze snel met een oplossing want dit is iets wat natuurlijk niet zo kan blijven voor de gene die er echt last van hebben.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Uitlijnigen zijn gedaan volgens de fabrieksspecificaties. Dat heeft inderdaad geen effect gehad. Zoals ik aangeef is mijn vermoeden dat er te weinig toespoor is. Meer toespoor geeft een betere rechtuitstabiliteit. Je zou de uitlijning van een goedrijdende 7x moeten vergelijken met een 7x met problemen. Ik vermoed dat de goedrijdende 7x meer toespoor heeft. Vanuit de fabriek zijn de uitlijningen vaak ''slordig'' gedaan is mijn ervaring.
Zou kunnen, ook al rijmt dit voor mijn gevoel niet helemaal met mijn persoonlijke ervaring. Ik ondervind op de snelweg juist dat het stuur in de middenstand te stroef is waardoor elke stuurcorrectie om een tegencorrectie vraagt. Als het alleen om toespoor zou gaan, dan kan ik niet verklaren waarom sturen vanuit de middenstand zo stroef gaat. Ik heb zelf juist sterk de indruk dat het probleem juist wel in de stuurbekrachtiging zit. En waarom niet alle auto’s hier last van hebben? Misschien is de hardware voor de stuurbekrachtiging niet in alle auto’s gelijk waardoor de software verschillende resultaten geeft in de aansturing van de hardware. Ik heb de wijsheid ook niet in pacht, maar het stroeve sturen staat volgens mij los van toespoor. Met 130 km per uur zou het sturen niet zo stroef mogen zijn.RCZ schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 08:45:
Uitlijnigen zijn gedaan volgens de fabrieksspecificaties. Dat heeft inderdaad geen effect gehad. Zoals ik aangeef is mijn vermoeden dat er te weinig toespoor is. Meer toespoor geeft een betere rechtuitstabiliteit. Je zou de uitlijning van een goedrijdende 7x moeten vergelijken met een 7x met problemen. Ik vermoed dat de goedrijdende 7x meer toespoor heeft. Vanuit de fabriek zijn de uitlijningen vaak ''slordig'' gedaan is mijn ervaring.
Mate van stuurbekrachtiging is snelheidsafhankelijk. Kan goed zijn dat de stuurbekrachtiging teveel terugneemt op hogere snelheid. Dat moet via een update te regelen zijn volgens mij. Dat staat los van het zenuwachtige rijgedrag. Dat wordt wel vaak veroorzaakt door te weinig toespoor. Auto reageert bij te weinig toespoor meer direct op een stuurbeweging.
Kan het dan niet een combinatie van die twee zaken zijn? De stuurbekrachtiging probeert je te 'helpen' door het midden vast te houden, misschien net iets teveel waardoor een correctie al snel een overcorrectie is waardoor je vervolgens weer terug moet corrigeren. En wanneer door een verkeerde uitlijning het midden vervolgens niet het midden is, wordt je geforceerd om te corrigeren.
Bij beter uitgelijnde auto's vormt het dan geen probleem omdat de stuurbekrachtiging netjes het midden aanhoudt, dan ervaar je hooguit dat je wat zwaarder door het midden moet sturen op het moment dat je van rijstrook wil wisselen of een (flauwe) bocht neemt.
Ik las eerder iemand die aangaf dat de garage bij het uitlijnen niet voorbij wilde gaan aan de instellingen die de fabriek opgeeft, wat dan weer de toespoor problemen zou verklaren wanneer de fabrieksinstellingen niet optimaal zijn. De fabriek is wellicht terughoudend met het wijzigen van die configuratie omdat je daarmee invloed kan uitoefenen op de efficiëntie van de auto en daarmee het rijbereik e.d. Naast dat ze eerst zeker willen zijn dat dit het probleem voor iedereen gaat oplossen en niet vervolgens andere problemen gaan creëren. Als de auto's af fabriek niet allemaal exact hetzelfde uitgelijnd zijn kan dat in ieder geval verklaren waarom de een meer problemen ondervindt dan de ander. De volledige oplossing zou dan ook zitten in het uitlijnen met een andere configuratie + een update aan de software van de stuurbekrachtiging.
Ik ben verre van een expert op dit vlak, maar deze combinatie klinkt in mijn oren als een mogelijke oorzaak voor alle rijgedrag gerelateerde issue die ik voorbij heb zien komen.
Bij beter uitgelijnde auto's vormt het dan geen probleem omdat de stuurbekrachtiging netjes het midden aanhoudt, dan ervaar je hooguit dat je wat zwaarder door het midden moet sturen op het moment dat je van rijstrook wil wisselen of een (flauwe) bocht neemt.
Ik las eerder iemand die aangaf dat de garage bij het uitlijnen niet voorbij wilde gaan aan de instellingen die de fabriek opgeeft, wat dan weer de toespoor problemen zou verklaren wanneer de fabrieksinstellingen niet optimaal zijn. De fabriek is wellicht terughoudend met het wijzigen van die configuratie omdat je daarmee invloed kan uitoefenen op de efficiëntie van de auto en daarmee het rijbereik e.d. Naast dat ze eerst zeker willen zijn dat dit het probleem voor iedereen gaat oplossen en niet vervolgens andere problemen gaan creëren. Als de auto's af fabriek niet allemaal exact hetzelfde uitgelijnd zijn kan dat in ieder geval verklaren waarom de een meer problemen ondervindt dan de ander. De volledige oplossing zou dan ook zitten in het uitlijnen met een andere configuratie + een update aan de software van de stuurbekrachtiging.
Ik ben verre van een expert op dit vlak, maar deze combinatie klinkt in mijn oren als een mogelijke oorzaak voor alle rijgedrag gerelateerde issue die ik voorbij heb zien komen.
Hi,
31 okt kan ik mijn 7x LR in ontvangst nemen.
1. Wordt deze standaard op zomerbanden geleverd of kan dat ook al direct op winterbanden?
2. Zo niet, wat is de exacte bandenmaat (verschil voor/achter?)
3. Welk type winterbanden zijn het beste geschikt voor de LR?
Bedankt,
1. Wordt deze standaard op zomerbanden geleverd of kan dat ook al direct op winterbanden?
Bedankt,
Deze krijg ik komende donderdag eronder:Mitchigan schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 10:16:
Hi,
Bedankt,
https://www.michelin.nl/auto/tyres/michelin-pilot-alpin-5
Vervelend om te horen dat er zoveel zijn die issues ervaren met de rechtuit-stabiliteit. Bijzonder ook dat lang niet iedereen hier last van heeft. Heb zelf de afgelopen dagen de auto weer als erg prettig ervaren op een reisje Oostenrijk. Sinds augustus de 7X in bezit, daarvoor anderhalf jaar met een 001 gereden. Beide prettige reisauto's, de luchtvering in de 7X (had ik niet op de 001) en de laadsnelheid maken de 7X wel duidelijk de betere. In augustus door Frankrijk gereisd met de 7X en toen viel me wel op dat het in de zon wel erg heet werd. Ik zag dat iemand hier bij V&H in Amersfoort is geweest voor folie op de ramen, daar heb ik ook de hele auto mee laten doen. Dit is heel relaxed bij een beetje zon, ook prettig voor de airco denk ik.
Om de navigatie te proberen, ben ik heen gereden met de navigatie uit de app store en terug gereden met de standaard navigatie. Op de achtergrond draaide ABRP mee. Voor deze reis is de standaard navigatie me (tegen verwachting in) het best bevallen. Zeker punten voor verbetering, maar qua route en laadpunten had deze het steeds bij het juiste eind. Eigenwijs heel even geluisterd naar ABRP en toen kwam ik bij een Fastned met storing terecht. Verder dus weer gereden met de standaard navigatie en dat gaat prima, hij is vooral veel negatiever qua verbruik waardoor je langer kunt rijden dan hij in eerste instantie aangeeft. Rij je dan de geplande stop voorbij, heeft hij wel erg veel moeite om mee te denken. En na een stop moet je de navigatie weer aan zetten. Dit is bij de andere navi dan weer beter, maar die toont niet de hoeveelheid beschikbare laadplekken (of is mij niet gelukt). Uiteindelijk is Google maps denk ik het prettigst rijden en gewoon stoppen langs de snelweg als je ergens richting 10-15% lading komt.
Het verbruik zelf viel mij erg mee; dit bleef de hele reis onder 23 kWh / 100km. Wat kleine buitjes onderweg gehad, weinig wind en 5 graden bij vertrek tot 15 graden bij aankomst. De airco staat op de eco-stand, 21 graden. Hierbij in Duitsland 140-150 gereden waar mogelijk, dus eigenlijk het stuk van (de grens van) Oostenrijk tot pak 'm beet Keulen. Verder het gebruikelijke filerijden van Keulen naar Amersfoort. Ik rij eigenlijk altijd op de comfort-stand, dus alleen op de achterste motor. Ik rij een Privilege met 21" en bandenspanning 2.8 (koud). Helemaal geen last van zoekerig rijgedrag op alles tot 160 km/h, daarboven heb ik niet getest.
Bij het laden is elke keer de constatering dat de laadpaal de beperkende factor is met laden. Bij een 350 kW lader haal je die snelheid ook wel tussen 5-35% en neemt die af tot zo'n 300kW tot 40%, daarna 250 vanaf 50% en dan verder langzaam afbouwend naar nog steeds een dikke 100 kW bij 80%. Een van de palen liet de curve zien en gaf gemiddeld van 15% naar 70% 275 kW aan. Het lijkt er wel op dat er veel laadpalen zijn waar je de snelheid moet delen; bij een 300 kW lader zakte de snelheid meteen naar 150 kW toen er een VW naast kwam staan laden.
Om de navigatie te proberen, ben ik heen gereden met de navigatie uit de app store en terug gereden met de standaard navigatie. Op de achtergrond draaide ABRP mee. Voor deze reis is de standaard navigatie me (tegen verwachting in) het best bevallen. Zeker punten voor verbetering, maar qua route en laadpunten had deze het steeds bij het juiste eind. Eigenwijs heel even geluisterd naar ABRP en toen kwam ik bij een Fastned met storing terecht. Verder dus weer gereden met de standaard navigatie en dat gaat prima, hij is vooral veel negatiever qua verbruik waardoor je langer kunt rijden dan hij in eerste instantie aangeeft. Rij je dan de geplande stop voorbij, heeft hij wel erg veel moeite om mee te denken. En na een stop moet je de navigatie weer aan zetten. Dit is bij de andere navi dan weer beter, maar die toont niet de hoeveelheid beschikbare laadplekken (of is mij niet gelukt). Uiteindelijk is Google maps denk ik het prettigst rijden en gewoon stoppen langs de snelweg als je ergens richting 10-15% lading komt.
Het verbruik zelf viel mij erg mee; dit bleef de hele reis onder 23 kWh / 100km. Wat kleine buitjes onderweg gehad, weinig wind en 5 graden bij vertrek tot 15 graden bij aankomst. De airco staat op de eco-stand, 21 graden. Hierbij in Duitsland 140-150 gereden waar mogelijk, dus eigenlijk het stuk van (de grens van) Oostenrijk tot pak 'm beet Keulen. Verder het gebruikelijke filerijden van Keulen naar Amersfoort. Ik rij eigenlijk altijd op de comfort-stand, dus alleen op de achterste motor. Ik rij een Privilege met 21" en bandenspanning 2.8 (koud). Helemaal geen last van zoekerig rijgedrag op alles tot 160 km/h, daarboven heb ik niet getest.
Bij het laden is elke keer de constatering dat de laadpaal de beperkende factor is met laden. Bij een 350 kW lader haal je die snelheid ook wel tussen 5-35% en neemt die af tot zo'n 300kW tot 40%, daarna 250 vanaf 50% en dan verder langzaam afbouwend naar nog steeds een dikke 100 kW bij 80%. Een van de palen liet de curve zien en gaf gemiddeld van 15% naar 70% 275 kW aan. Het lijkt er wel op dat er veel laadpalen zijn waar je de snelheid moet delen; bij een 300 kW lader zakte de snelheid meteen naar 150 kW toen er een VW naast kwam staan laden.
Ik zou juist de Pilot Alpin 5 SUV versie verwachten. Sterkere zijwanden, meer stabiliteit.Ian_ schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 10:45:
[...]
Deze krijg ik komende donderdag eronder:
https://www.michelin.nl/auto/tyres/michelin-pilot-alpin-5
Excuses, het betreft de SUV Variant 👌🏻cvisser schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 12:01:
[...]
Ik zou juist de Pilot Alpin 5 SUV versie verwachten. Sterkere zijwanden, meer stabiliteit.
Het blijft random, ik heb zelfs met 208 km/h geen last van het rijgedragAcrobaticZebra schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 11:55:
Vervelend om te horen dat er zoveel zijn die issues ervaren met de rechtuit-stabiliteit. Bijzonder ook dat lang niet iedereen hier last van heeft. Heb zelf de afgelopen dagen de auto weer als erg prettig ervaren op een reisje Oostenrijk. Sinds augustus de 7X in bezit, daarvoor anderhalf jaar met een 001 gereden. Beide prettige reisauto's, de luchtvering in de 7X (had ik niet op de 001) en de laadsnelheid maken de 7X wel duidelijk de betere. In augustus door Frankrijk gereisd met de 7X en toen viel me wel op dat het in de zon wel erg heet werd. Ik zag dat iemand hier bij V&H in Amersfoort is geweest voor folie op de ramen, daar heb ik ook de hele auto mee laten doen. Dit is heel relaxed bij een beetje zon, ook prettig voor de airco denk ik.
Long Range 20inch
Dat zou zeker kunnen. Volgens mij heeft iemand in dit forum recent nog gemeld dat een service medewerker van Zeekr had aangegeven dat de oorzaak gevonden was en dit te maken zou hebben met een combinatie van toespoor en calibratie van de stuurbekrachtiging.jsiegmund schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 09:57:
Kan het dan niet een combinatie van die twee zaken zijn? De stuurbekrachtiging probeert je te 'helpen' door het midden vast te houden, misschien net iets teveel waardoor een correctie al snel een overcorrectie is waardoor je vervolgens weer terug moet corrigeren. En wanneer door een verkeerde uitlijning het midden vervolgens niet het midden is, wordt je geforceerd om te corrigeren.
rare vraag misschien - blijft een telefoon laden (aan kabel of wireless) als je de auto verlaat en afsluit? Ik vermoed van niet - maar ik vind dat nu best een gemis
7X PRIVELEGE:
GEEN zoekgedrag: +1
WEL zoekgedrag:
7X LONGE RANGE:
GEEN zoekgedrag:
WEL zoekgedrag:
Kan iemand mij in de lijst zetten? Ik heb een 7x Privilege met de 21" velgen en banden, auto geleverd 2-10-2025 en ik heb nergens last van.vanderwolf schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 14:53:
Weet iemand of je kan instellen dat bij het openen van de auto het zonnescherm van het dak automatisch opengaat. Danwel openblijft als je auto op slot doet?
Instellen van het automatisch openen is geen functie. Automatisch dicht gaan of juist niet kan je bij doors and windows als optie vinden.Rickyuu schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 17:49:
Weet iemand of je kan instellen dat bij het openen van de auto het zonnescherm van het dak automatisch opengaat. Danwel openblijft als je auto op slot doet?
Nee, geen optie. Moet je parking comfort aanzetten.4v4t4r schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 14:52:
rare vraag misschien - blijft een telefoon laden (aan kabel of wireless) als je de auto verlaat en afsluit? Ik vermoed van niet - maar ik vind dat nu best een gemis
Als ik aan mijn eigen profiel een nieuwe 2e telefoon wil verbinden en waar ik ook de app wil mee kunnen gebruiken, waar kan ik dan het beste beginnen met een nieuwe telefoon en een reeds geïnstalleerde Zeekr app?
[ Voor 6% gewijzigd door WizzyBrown op 14-10-2025 18:38 ]
2e telefoon met Bluetooth verbinden, daarna kan je twee telefoons als preferred oid aangeven.WizzyBrown schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 18:38:
Als ik aan mijn eigen profiel een nieuwe 2e telefoon wil verbinden en waar ik ook de app wil mee kunnen gebruiken, waar kan ik dan het beste beginnen met een nieuwe telefoon en een reeds geïnstalleerde Zeekr app?
Werkt voor mij in ieder geval.
Volgens mij was iemand op dit forum op zoek naar goede foto's van een zwarte 7X? Ik kwam toevallig deze advertentie tegen en daar zitten aardig wat foto's bij: https://kien.nl/voorraad/...nhem/elektrisch/2451853/#
thanks voor deze info. Ik ben ook van plan raam folie te laten doen, waarschijnlijk na de winter. Ik vind het fijn om het dak "open" te hebben, en dat zal vaker kunnen met dergelijke folie. Heb je _alle_ ramen laten doen? Ik heb eigenlijk in eerste instantie alleen interesse in het glazen dak. Maar wie weet, is er wat te zeggen voor een extra laagje bij de voorkant van de auto?AcrobaticZebra schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 11:55:
.. raamfolie ..
.. ervaring met ingebouwde navi, abrp en google..
Misschien wel geinig ook een dergelijke groene folie op de groene 7X :-)
:strip_exif()/f/image/8fmvhhrorcftBGNq9BtqkaDc.png?f=user_large)
Ik vroeg me laatst nog af of er een mogelijkheid bestaat om de batterij capaciteit met google te delen? Dus via Android auto oid, zodat google maps ook goed rekening kan houden met range en laad planning?
Eventueel via zo'n alternatieve android-box /carplay-box oid?
[ Voor 41% gewijzigd door admiral866 op 14-10-2025 19:52 ]
Ik heb zelf warmte werende foil van Xpel laten plaatsen.admiral866 schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 19:42:
[...]
thanks voor deze info. Ik ben ook van plan raam folie te laten doen, waarschijnlijk na de winter. Ik vind het fijn om het dak "open" te hebben, en dat zal vaker kunnen met dergelijke folie. Heb je _alle_ ramen laten doen? Ik heb eigenlijk in eerste instantie alleen interesse in het glazen dak. Maar wie weet, is er wat te zeggen voor een extra laagje bij de voorkant van de auto?
[Afbeelding]
Ik vroeg me laatst nog af of er een mogelijkheid bestaat om de batterij capaciteit met google te delen? Dus via Android auto oid, zodat google maps ook goed rekening kan houden met range en laad planning?
- Voorruit
- A-Stijl
- Vaste driehoek
- Panorama dak
Heb het al een x eerder gezegd, 2 graden cooler airco + eco modus.
:strip_exif()/f/image/j6mRBtuTHSBKihNzoNmlhuTu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3klkKr1SSo6AfU6PmQExbOmx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zdn6fRJsuN25FAXHOM6u5tgM.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb alle ruiten laten doen, inclusief de achterkant. De hond gaat regelmatig mee op reis en ligt dan achterin. Ik had in de zomer het idee dat de voorruit en zijruiten voor weinig zon tegenhielden en zag de oplossing van Ian hier voorbij komen, bevalt uitstekend.admiral866 schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 19:42:
[...]
thanks voor deze info. Ik ben ook van plan raam folie te laten doen, waarschijnlijk na de winter. Ik vind het fijn om het dak "open" te hebben, en dat zal vaker kunnen met dergelijke folie. Heb je _alle_ ramen laten doen? Ik heb eigenlijk in eerste instantie alleen interesse in het glazen dak. Maar wie weet, is er wat te zeggen voor een extra laagje bij de voorkant van de auto?
[Afbeelding]
Misschien een vraag niet helemaal gerelateerd aan de auto maar welke laadpas gebruiken jullie, dit is mij 1e elektrische auto (ZEEKR 7X), van ZEEKR heb ik een pas gekregen en de mogelijkheid om de ZEEKR charge-app te downloaden. Gebruiken jullie deze pas (en app) of gewoon een ANWB laadpas of iets dergelijks...
En dan kan ik op de 2e telefoon ook met de Zeekr App een QR code van de auto scannen en dan ook de auto remote bedienen net zoals de eerste telefoon?Ian_ schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 19:03:
[...]
2e telefoon met Bluetooth verbinden, daarna kan je twee telefoons als preferred oid aangeven.
Ik heb je toegevoegd aan de lijst, moet nog alleen je bandenmerk, bar banden en SW versie weten om alles compleet te maken.WizzyBrown schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 16:10:
[...]
Kan iemand mij in de lijst zetten? Ik heb een 7x Privilege met de 21" velgen en banden, auto geleverd 2-10-2025 en ik heb nergens last van.
Ik gebruik E-Flux goede europese dekking en klantenserviceMaBeCo schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:28:
Misschien een vraag niet helemaal gerelateerd aan de auto maar welke laadpas gebruiken jullie, dit is mij 1e elektrische auto (ZEEKR 7X), van ZEEKR heb ik een pas gekregen en de mogelijkheid om de ZEEKR charge-app te downloaden. Gebruiken jullie deze pas (en app) of gewoon een ANWB laadpas of iets dergelijks...
Hartelijk dank. Ik heb dezelfde banden als alle andere Privilege rijders. Volgens mij de Continental. Druk is 3 bar. Software versie 2.0.4ubzY3.eMBstiLL schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:58:
[...]
Ik heb je toegevoegd aan de lijst, moet nog alleen je bandenmerk, bar banden en SW versie weten om alles compleet te maken.
Op die manier gebruik ik hem niet. Geen idee eigenlijk?WizzyBrown schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:54:
[...]
En dan kan ik op de 2e telefoon ook met de Zeekr App een QR code van de auto scannen en dan ook de auto remote bedienen net zoals de eerste telefoon?
ZEEKR gebruikt plugsurf (best prijzig). Gezien de insane laadsnelheden zou ik een Fastned en IONITY abonnement aanraden en ZEEKR laadpaal te houden voor af en to AC.MaBeCo schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:28:
5 maanden en tot nu 2 keer AC geladen. Anders als je echt AC wilt laden is volgens mij ‘van de bron’ het goedkoopst.
Er zijn honderden laadpasaanbieders.MaBeCo schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:28:
Misschien een vraag niet helemaal gerelateerd aan de auto maar welke laadpas gebruiken jullie
Een vrijwel compleet overzicht voor NL vind je op https://laadpastop10.nl/.
Deze site is behoorlijk compleet en up-to-date.
Neem een gratis abonnement op de nieuwsbrief, dan blijf je maandelijks op de hoogte van nieuwe aanbieders en andere nieuwswaardigheden rond het laden/passen/palen.
Internationaal levert de site van dezelfde makers https://allchargecards.com/ een aardig overzicht.
De kosten van het laden zijn afhankelijk van verschillende factoren.
De woonplaats kan een rol spelen,
de plek van het laden kan een rol spelen (bij de werkgever is vaak goedkoper of zelfs gratis),
de paal-exploitant speelt een rol,
de laadpas-aanbieder speelt een rol.
In sommige gevallen (Tesla b.v.) speelt het tijdstip van laden ook een rol.
Als het je niet uitmaakt wat de kosten voor het laden zijn, maakt het ook niet uit welke laadpas en welke laadpaal je gebruikt.
Zorg er wel voor dat je verschillende passen hebt.
Geen enkele pas is echt overal inzetbaar.
Als het je wel uitmaakt en het liefst zo goedkoop mogelijk wilt laden download dan gratis de app Go-Charge.
Deze app geeft voor verschillende pasaanbieders een vrij actueel overzicht van de prijzen per paal.
Schrik niet, de prijzen kunnen enorm uiteenlopen.
Soms wel tientallen centen per kWh op dezelfde paal.
Ook het starttarief per laadsessie kan fors verschillen.
Soms is dit gratis, soms betaal je wel 0,69 euro per keer (ANWB).
Als je steeds korte momenten laadt (boodschappen doen, ziekenhuisbezoek, theaterbezoek enz.), zou ik zeker die pas niet gebruiken.
Doe verder wat onderzoek naar (alle) pasaanbieders.
Kies de palen waar je het meest zult laden en bekijk per laadpas wat de prijzen daar zijn.
Let ook op de aanschafkosten van de pas.
Soms zijn die gratis, soms moet je fors betalen.
Elke pasaanbieder heeft een app waarop de laadpalen en prijzen zichtbaar zijn.
Maak een spreadsheet waarin je de gegevens verzamelt.
Werk die regelmatig bij (maandelijk?), want de prijzen kunnen zonder mededelingen wijzigen.
Er zijn ook diverse apps/websites beschikbaar waar een overzicht van laadpalen gegeven wordt.
Let wel, ik ben nog nooit een compleet overzicht tegengekomen.
Soms zie je bestaande palen niet, soms worden zelfs prive-palen weergegeven.
Probeer een nieuwe pas altijd eerst uit.
In sommige gevallen gaat er iets niet goed met de koppeleing tussen laadpas een laad-netwerk waardoor het kan gebeuren dat de pas niet werkt of dat de pas wel werkt en het laden gratis is.
Dit laatste heb ik zelf meerdere keren ondervonden.
Aantrekkelijke laadpassen zijn (voor mij):
- Octopus Electroverse (lang niet altijd, maar soms zeer goedkoop)
- Monta (met app kun je ook je eigen pas maken, soms erg goedkoop)
- Bump (ook soms erg goedkoop, lang niet altijd)
- E-flux (10 euro aanschaf)
- Vattenfall (InCharge), (voor gebruik aan Vattenfall-palen), erg slecht in buitenland
- Gabriëls (soms vooral in België erg aantrekkelijk)
- Electra (in Frankrijk en Belgie vaak (nog) erg goedkoop)
Verdiep je ook in de abonnemeten van snelladers en de mogelijkheden.
Tesla staat het toe dat een (1) abonnement voor meerdere voertuigen gebruikt wordt.
Handig als je binnen je huishouden meerdere EV's hebt (en buurman/vrouw?).
Prijzen per kWh met een abbo schelen vaak enorm ten opzichte prijzen zonder abbo.
Vaak zijn zij voor korte tijd af te sluiten (denk aan vakanties e.d.).
Kortom, doe er je voordeel mee.
Maar zorg altijd voor meerdere verschillende passen, zeker voor het buitenland.
Wees wel oplettend met het zelf aanmaken van laadpassen.
Het zelf aanmaken van een pas is met de gedachte dat elke pas met een RF-chip uniek is.
Ik heb twee voorbeelden waarbij een laadsessie in rekening gebracht werd, die niet bij de gekoppelde pas hoorde (laadsessie in Frankrijk).
Het bedrijf gaf aan dat dit wel eens vaker gebeurde.
Kosten werden meteen hersteld, maar zit er wel bovenop.
[ Voor 5% gewijzigd door Mario3 op 15-10-2025 10:39 ]
Bedankt voor de Laadpas adviezen en een fijne dag allemaal!
Geen probleem, bijgewerkt voor je!WizzyBrown schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 07:34:
[...]
Hartelijk dank. Ik heb dezelfde banden als alle andere Privilege rijders. Volgens mij de Continental. Druk is 3 bar. Software versie 2.0.4
Mijn vrouw heeft een eigen account aangemaakt in de app en daar heb ik een digitale sleutel mee gedeeld. Dat werk opzich oké met verschillende profielen.WizzyBrown schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 18:38:
Nu hebben we geprobeerd ook haar op de auto in te loggen met haar eigen account maar toen zijn mijn profielen volledig gereset dus ik weet nog niet helemaal wat de beste methode is. Naast dat ik de eerst volgende keer opnieuw met de app moest inloggen in de auto.
Een lijstje maken bleek inderdaad een goed idee, ik heb mijn eigen gegevens er ook aan toegevoegd.
[ Voor 93% gewijzigd door nskr83 op 15-10-2025 12:17 ]
Zolang je de grote van de gehele groep niet weet. Alle auto’s die zijn uitgegeven kan je niks hierover zeggen en vertel je alleen maar de % van de ingevulde.nskr83 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 11:16:
Een lijstje maken bleek inderdaad een goed idee, ik heb mijn eigen gegevens er ook aan toegevoegd. Daarnaast heb ik gekeken of er met de huidige data al een duidelijke conclusie te trekken valt, maar dat lijkt lastig: het aantal voorbeelden is nog te beperkt om echt harde uitspraken te doen.
Toch hieronder alvast een samenvatting. Ter info.
Uitvoering
Core RWD → 0% problemen, 100% geen problemen
Long Range RWD → 50% problemen, 50% geen problemen
Privilege AWD → 38,9% problemen, 61,1% geen problemen
Velgmaat
19" → 0% problemen, 100% geen problemen
20" → 50% problemen, 50% geen problemen
21" → 38,9% problemen, 61,1% geen problemen
Bandenmerk
Michelin → 50% problemen, 50% geen problemen
Continental EcoContact 6 → 37,5% problemen, 62,5% geen problemen
Pirelli → 0% problemen (maar weinig data)
Conclusie:
De meeste meldingen van zoekend stuurgedrag komen uit de combinatie Michelin + 20” + Long Range RWD.
Bij Continental ligt het percentage lager (rond de 37,5%).
50% LR is misschien in zijn geheel 0.0001% terwijl 37.5% P misschien wel 2% is van alle voertuigen.
Goede lijst verder, zou ook software en zomer- of winterband en banden druk erbij zetten + steering settings.
Zoals eerder aangegeven levert dit nog geen betekenisvolle conclusie op. Het is puur een overzicht van de huidige stand van zaken, maar nog geen representatieve dataset.Ian_ schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 11:41:
[...]
Zolang je de grote van de gehele groep niet weet. Alle auto’s die zijn uitgegeven kan je niks hierover zeggen en vertel je alleen maar de % van de ingevulde.
50% LR is misschien in zijn geheel 0.0001% terwijl 37.5% P misschien wel 2% is van alle voertuigen.
Goede lijst verder, zou ook software en zomer- of winterband en banden druk erbij zetten + steering settings.
Snap ik, maar zet er dan geen conclusies in die er niet zijnnskr83 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 11:48:
[...]
Zoals eerder aangegeven levert dit nog geen betekenisvolle conclusie op. Het is puur een overzicht van de huidige stand van zaken, maar nog geen representatieve dataset.
Aan de (verzamelde) data te zien ligt het ook niet aan de software. Niemand met Core heeft er last van.
Dus is eerder een band + gewicht dingetje?
Aangezien er maar één Core-rijder in het overzicht staat, kunnen we daar eigenlijk niets zinnigs over zeggen. Met de huidige data is het dus waarschijnlijk nog te vroeg om er een echt beeld of tabel van te maken. Ik denk dat het beter is mijn vorige post te verwijderen om verwarring te voorkomen.kx22 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 11:58:
Aan de (verzamelde) data te zien ligt het ook niet aan de software. Niemand met Core heeft er last van.
Hopelijk doet Zeekr zelf dit soort analyses op grotere schaal.
Wat je wel kan concluderen is:Ian_ schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 11:55:
[...]
Snap ik, maar zet er dan geen conclusies in die er niet zijn
- In de dataset van 41 responses heeft 37% zoekend stuurgedrag gemeld
- Van alle 15 probleemmeldingen komen er 10 van Long Range RWD + 20" + Michelin
Ben ik blij met een laadpas van werk die (tot nu toe) overal werkt.Mario3 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 08:06:
[...]
Er zijn honderden laadpasaanbieders.
Een vrijwel compleet overzicht voor NL vind je op https://laadpastop10.nl/.
Deze site is behoorlijk compleet en up-to-date.
Neem een gratis abonnement op de nieuwsbrief, dan blijf je maandelijks op de hoogte van nieuwe
...
Oh hahanskr83 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 12:02:
[...]
Aangezien er maar één Core-rijder in het overzicht staat, kunnen we daar eigenlijk niets zinnigs over zeggen. Met de huidige data is het dus waarschijnlijk nog te vroeg om er een echt beeld of tabel van te maken. Ik denk dat het beter is mijn vorige post te verwijderen om verwarring te voorkomen.
Hopelijk doet Zeekr zelf dit soort analyses op grotere schaal.
Nee dan hebben we niks haha
Gelukt, hartelijk dankIan_ schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 19:03:
[...]
2e telefoon met Bluetooth verbinden, daarna kan je twee telefoons als preferred oid aangeven.
Mag ik een brutale vraag stellen, wat heeft dit totaal gekost?AcrobaticZebra schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:13:
[...]
Ik heb alle ruiten laten doen, inclusief de achterkant. De hond gaat regelmatig mee op reis en ligt dan achterin. Ik had in de zomer het idee dat de voorruit en zijruiten voor weinig zon tegenhielden en zag de oplossing van Ian hier voorbij komen, bevalt uitstekend.
En @Ian_ wat heeft het jou gekost inclusief het panorama dak?
[ Voor 6% gewijzigd door LPiC op 15-10-2025 16:54 ]
Update:
540 geregistreerd, 531 als je de demo's niet meetelt. Van die 531 zijn er:
3 Core
293 LR
235 Privilege
182 grijs
112 groen
94 wit
143 zwart
Het uitlevertempo lijkt wat in te zakken. Ik heb even gekeken naar de afgelopen twee weken, en dat ziet er zo uit:
1-10: 5 auto's
2-10: 5 auto's
3-10: 2 auto's
6-10: 4 auto's
7-10: 5 auto's
8-10: 4 auto's
9-10: 6 auto's
10-10: 6 auto's
11-10: 1 auto
13-10: 5 auto's
15 auto's staan te wachten op uitlevering.
3 Core
293 LR
235 Privilege
182 grijs
112 groen
94 wit
143 zwart
Het uitlevertempo lijkt wat in te zakken. Ik heb even gekeken naar de afgelopen twee weken, en dat ziet er zo uit:
Mijn nieuwe telefoon had ik in de auto gekoppeld, en toen opende ik de Zeekr app op de nieuwe telefoon, toen was ie meteen al gekoppeld.Ian_ schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 07:44:
[...]
Op die manier gebruik ik hem niet. Geen idee eigenlijk?
https://streamable.com/9z5mox
Bij zeer lage snelheden maakt de stuurautomaat vreemde stuurcorrecties. Dit is volledig een softwareprobleem. Heeft iemand anders hier al een software-update voor aangevraagd?
Bij zeer lage snelheden maakt de stuurautomaat vreemde stuurcorrecties. Dit is volledig een softwareprobleem. Heeft iemand anders hier al een software-update voor aangevraagd?
Morgen ga ik mijn LR ophalen om 14:00 uur. Kom van een P8 en ben heel benieuwdfhommes schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:55:
Update:
3 Core
293 LR
235 Privilege
182 grijs
112 groen
94 wit
143 zwart
Vorige week, bij de levering, wisten ze mij te vertellen dat de komende weken, en december helemaal, een zeer drukke aflever periode wordt. Ben benieuwd!fhommes schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:55:
Update:
..
Het uitlevertempo lijkt wat in te zakken
..
Ik kom ook van een p8, ik ben benieuwd naar je ervaringen!qube2 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 17:25:
[...]
Morgen ga ik mijn LR ophalen om 14:00 uur. Kom van een P8 en ben heel benieuwd
Logisch, alle bijtellingsautos van 5 jaar terug lopen af (inclusief die van mij).admiral866 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 18:57:
[...]
Vorige week, bij de levering, wisten ze mij te vertellen dat de komende weken, en december helemaal, een zeer drukke aflever periode wordt. Ben benieuwd!
Ik verwacht een rommelige aflevering 😆
@kingknoest heb jij ooit nog iets gehoord over die rubberen matten? Er is me laatst beloofd dat ze "zo snel mogelijk geleverd" worden, maar tot op heden nog niks. Jij zit al vanaf mei te wachten?
Ik denk dat we die dingen beter via ome Ali hadden kunnen kopen. Goedkoper en ze zijn nog sneller hier uit China.
No worries, hieronder de specificaties + prijzenLPiC schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:53:
[...]
Mag ik een brutale vraag stellen, wat heeft dit totaal gekost?
XPEL XR Raamfolie inclusief certificaat voor het voorruit.
70% doorlatend
90% warmte werend
99% uv werend
Voorruit XR €249,-
Voorportieren XR €179,-
Panoramadak XR €199,-
Totaal inc. BTW €627,-
Merkbare verschil tijdens de zomer was:
Zonder: interieur 48 graden in de zon
Met: interieur 35 graden in de zon
In de auto zelf had ik met 28 graden ambient:
Zonder: 18.5C 4/5 fan
Met: 20.0C 2/5 fan / ECO
*wel de auto voor verkoelen.
Daarnaast ging mijn verdeling van 10.0% 9.4 kWh naar klimaat naar 2.3% 2.1 kWh per volle lading.
Gemiddeld reed ik 18.0 kWh / 100 km, wat per volle lading toch weer zo’n +/- 40 km range scheelt.
Fastned is €0,55 / kWh (premium) wat +/- €4,- per lading bespaart aan “Climate costs”. Voor het besparen hoe je het niet te doen zoals je ziet maar het comfort is wel priceless. Ik merkte vooral het branderige gevoel van de zon die niet meer aanwezig was.
[ Voor 42% gewijzigd door Ian_ op 15-10-2025 19:52 ]
Even een vraag over het laden van de batterij. Bij de aflevering vorige week heeft de persoon die de uitleg gaf de max laad capaciteit op 90% gezet omdat dat beter zou zijn voor de batterij. Heb ‘m vandaag voor het eerst aan de lader thuis gehangen en de lading stopt inderdaad bij 90%. Maar waarom laad ik dat ding niet gewoon tot 100% vol?
Simpele uitleg, je hebt een NMC batterij en bij 100% heeft je batterij een hogere voltage en stress. Capaciteit van je batterij gaat eerder achteruit.MaBeCo schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 20:11:
Even een vraag over het laden van de batterij. Bij de aflevering vorige week heeft de persoon die de uitleg gaf de max laad capaciteit op 90% gezet omdat dat beter zou zijn voor de batterij. Heb ‘m vandaag voor het eerst aan de lader thuis gehangen en de lading stopt inderdaad bij 90%. Maar waarom laad ik dat ding niet gewoon tot 100% vol?
Hele andere vraag; de 7X heeft in China een upgrade gekregen, o.a. 900 volt en betere AI chips (Nvidia Thor). Hebben we enig idee of in onze versies de AI chips eventueel geupgrade kunnen worden?
Betreft een facelift die pas in medio 2026 verkrijgbaar is. Denk niet voor 2027 in Nederland en upgrades zie je zelden.tbee schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 20:24:
Hele andere vraag; de 7X heeft in China een upgrade gekregen, o.a. 900 volt en betere AI chips (Nvidia Thor). Hebben we enig idee of in onze versies de AI chips eventueel geupgrade kunnen worden?
Ik heb de handleiding gelezen en daarin wordt aangegeven:MaBeCo schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 20:27:
Bedankt Ian!!
- Standaard 80%
- Elke 3 maanden een keer tot 100% opladen en dan weer z.s.m. naar 80% of lager.
- Minimize DC (BS is dit maar goed, ik laadt alleen maar DC).
Heel eerlijk, als je een lease auto hebt maakt het geen reet uit maar privé voor de restwaarde wel. Sinds ik alleen maar DC laadt is meer dan 80% laden zonde van de tijd
Laden tot 80% is iets wat zeker aan te raden is als je elke avond thuis laadt (meer heb je waarschijnlijk niet nodig voor de dagelijkse ritjes). Maar als je een eind gaat rijden en tot 100% wil laden is dat ook geen probleem.MaBeCo schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 20:11:
Als je er echt het fijne van wil weten kan deze meneer het een stuk beter uitleggen dan ik.
https://carnewschina.com/...as-900v-system-confirmed/
Spyshots van de nieuwe Zeekr 7x in China
Spyshots van de nieuwe Zeekr 7x in China
[ Voor 8% gewijzigd door clydevdl op 15-10-2025 23:49 ]
Gelijk aan Ian, voor de achterramen en kofferbak nog 359.- erbij. Onderschrijf verder helemaal de reactie van Ian! En @Ian_ bedankt voor je bericht/tip destijdsLPiC schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:53:
[...]
Mag ik een brutale vraag stellen, wat heeft dit totaal gekost?
Nee, nog steeds niet. Nog een mailtje er achteraan gestuurd met oorverdovende stilte die weer volgde.Blazings schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 19:18:
@kingknoest heb jij ooit nog iets gehoord over die rubberen matten? Er is me laatst beloofd dat ze "zo snel mogelijk geleverd" worden, maar tot op heden nog niks. Jij zit al vanaf mei te wachten?Ik denk dat we die dingen beter via ome Ali hadden kunnen kopen. Goedkoper en ze zijn nog sneller hier uit China.
Gisteren ook een enquete gehad, waar ik dit ook weer aangegeven heb. Hopelijk via deze weg, maar ik heb inderdaad spijt dat ik dit zo besteld heb. Het is nu herfst en natter, juist de tijd waar ik die matten graag wilde hebben...
Helaas niet mogelijk.Elayais schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 10:09:
Ik heb de auto nog niet, dus kan het niet testen of zien of dit ook in de EU werkt, maar zag onderstaande langs komen:
[Afbeelding]
Afspraak gemaakt voor winterbanden... uurtje wachten...komen ze me vertellen dat ze 19" hebben binnengekregen ipv 20", lastige is dat het ook niet om de hoek is..nu een leenauto mee
Dat is wel echt heel erg zuur, wat ik wel meteen heb gedaan is foto's maken van alle velgen (status) en zelfgemaakt brief die hun tekenen dat de velgen schade vrij zijn bij overdracht.bullseye1977 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 11:45:
Afspraak gemaakt voor winterbanden... uurtje wachten...komen ze me vertellen dat ze 19" hebben binnengekregen ipv 20", lastige is dat het ook niet om de hoek is..nu een leenauto mee
Goede tip.Ian_ schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 11:51:
[...]
Dat is wel echt heel erg zuur, wat ik wel meteen heb gedaan is foto's maken van alle velgen (status) en zelfgemaakt brief die hun tekenen dat de velgen schade vrij zijn bij overdracht.
[ Voor 3% gewijzigd door bullseye1977 op 16-10-2025 11:52 ]
Dit is mij een keer eerder gebeurd en toen was het echt een gevecht om een nieuwe velg te krijgen. Ze hadden hem laten vallen en vertelde mij doodleuk nee dat was al zo........