Ik denk dat we er verstandig aan doen om alle verzoeken uit de Builder app te verwijderen BEHALVE het stuurprobleem op de snelweg. Dan kan iedereen bij Zeekr zich eerst daar op richten. Zodra dat probleem is opgelost kunnen we die Krypton weer langzaam voeden met nieuwe items waarvan wij vinden dat het belangrijke dingen zijn. Op dit moment kan hij door de regen aan nice-to-haves nauwelijks nog onderscheid maken tussen de werkelijke (urgente!) problemen en de individuele ‘leuk voor thuis’ onderwerpen, met als risico dat Zeekr eerst de simpele dingen oplost om de lijst met aanvragen korter te maken. Kortom: ik mis focus bij dat team.patrickelectric schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 06:52:
[...]
No offense, maar ik vind de meeste topics ook wel echt nice to haves ipv must solved ones, dus snap dat er geen actieve op ondernomen is tot op heden.
Dit vind ik absoluut onzin. De auto is (naar mijn mening) niet "ok" maar echt top.Jerres8 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 21:52:
Hallo, ik had veel interesse in de Zeekr 7X, ik heb hem ook getest en deze leek toen wel ok. Maar als ik nu lees hoeveel kinderziektes deze auto’s hebben, en komende van een Tesla m3 highland die qua software en range echt top in elkaar zit, ik echt wel niet meer achter een aankoop van deze auto kan staan. De vele bugs , extreem trage service en vreemde problemen die opduiken tijdens het rijden ( rechtuit stabiliteit ) vs de hoge prijs voor deze wagen ( 57-67k voor de long range varianten) zijn toch wel echt een no go. Ik heb de indruk dat hier mensen bij elkaar zitten die dat allemaal normaal vinden , sorry voor de wake Up maar dit is echt ver van normaal!
Kinderziektes mag je het noemen maar ik vind het verwaarloosbaar. Enige is het rechtuitrijden waar sommige mensen meer last van hebben dan de andere op de snelweg. Hier zou een fix voor moeten komen, en hopelijk voor die mensen snel ook. Maar de overige zaken, tja.. ik ben nog steeds overtuigd dat er geen enkele andere auto (zelfs tot 80/90k) deze luxe, compleetheid en laadsnelheden/verbruik kan brengen. Maar dit is puur mijn gedachte. Het is voor mij nog steeds een no brainer mits je van het design houd natuurlijk.
Ben erg benieuwd wat de nieuwe update zal gaan brengen en wanneer deze gaat komen.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Zoals volgens mij al bekend is dit probleem bij Zeekr bekend en staat dit bij hun op de hoogste prio om opgelost te worden. Denk niet dat we daar de Builder app nog voor nodig hebben, ik heb dit namelijk gewoon gemeld bij Zeekr zelf terwijl ik er minimaal last van heb.Rioja1969 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 08:26:
[...]
Ik denk dat we er verstandig aan doen om alle verzoeken uit de Builder app te verwijderen BEHALVE het stuurprobleem op de snelweg. Dan kan iedereen bij Zeekr zich eerst daar op richten. Zodra dat probleem is opgelost kunnen we die Krypton weer langzaam voeden met nieuwe items waarvan wij vinden dat het belangrijke dingen zijn. Op dit moment kan hij door de regen aan nice-to-haves nauwelijks nog onderscheid maken tussen de werkelijke (urgente!) problemen en de individuele ‘leuk voor thuis’ onderwerpen, met als risico dat Zeekr eerst de simpele dingen oplost om de lijst met aanvragen korter te maken. Kortom: ik mis focus bij dat team.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Heeft iemand ook problemen met het koppelen aan een personal hotspot? Elke keer als ik in de auto stap dan moet ik het wachtwoord opnieuw instellen, dit lijkt die niet te onthouden. Overigens hetzelfde geld voor mijn thuis WiFi
[ Voor 11% gewijzigd door jsmid6 op 10-10-2025 08:35 ]
Sinds OS2.0.3 en hoger heb ik daar geen last meer van. Wat ook kan helpen is opnieuw het voertuig een nieuwe naam geven en alles opnieuw verbinden.jsmid6 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 08:34:
Heeft iemand ook problemen met het koppelen aan een personal hotspot? Elke keer als ik in de auto stap dan moet ik het wachtwoord opnieuw instellen, dit lijkt die niet te onthouden. Overigens hetzelfde geld voor mijn thuis WiFi
[ Voor 10% gewijzigd door Ian_ op 10-10-2025 08:36 ]
Blijft een mening, voor mij is het stuurprobleem geen issue en ik koop een auto die 480 kW moeten kunnen laden wat momenteel niet gebeurd.Rioja1969 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 08:26:
[...]
Ik denk dat we er verstandig aan doen om alle verzoeken uit de Builder app te verwijderen BEHALVE het stuurprobleem op de snelweg. Dan kan iedereen bij Zeekr zich eerst daar op richten. Zodra dat probleem is opgelost kunnen we die Krypton weer langzaam voeden met nieuwe items waarvan wij vinden dat het belangrijke dingen zijn. Op dit moment kan hij door de regen aan nice-to-haves nauwelijks nog onderscheid maken tussen de werkelijke (urgente!) problemen en de individuele ‘leuk voor thuis’ onderwerpen, met als risico dat Zeekr eerst de simpele dingen oplost om de lijst met aanvragen korter te maken. Kortom: ik mis focus bij dat team.
Dat zou betekenen dat 100% van de resources naar iets gaan waar ik niks aan heb.
Wat misschien beter is, dat ze een monitoring agent aannemen die alle tickets beheerd en daar eens een goed overzicht van maakt.
- Wat is nog relevant
- Wat kan gesloten worden
- Wat kan samengevoegd worden
- Aparte boards per voertuig
Zo kan ik nog wel even doorgaan maar jullie snappen het punt.
Ik hoop uiteraard dat je gelijk hebt en dat Zeekr hier echt hard mee bezig is. Afgelopen weekend heb ik via die app nog aan Krypton beleefd gevraagd of het klopt dat Zeekr inmiddels het lek heeft gevonden, zoals iemand in dit forum onlangs vernomen had van een Zeekr medewerker (oorzaak: calibratie stuurbekrachtiging, oplossing: software update), maar dat bericht is door Zeekr niet toegelaten noch beantwoord. Sinds de vraag van Krypton welke mensen LR en Privilege rijden is er geen enkel bericht meer gekomen vanuit Zeekr. Dat geeft mij geen vertrouwen dat ze het lek daadwerkelijk gevonden hebben.mvrooij schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 08:28:
[...]
Zoals volgens mij al bekend is dit probleem bij Zeekr bekend en staat dit bij hun op de hoogste prio om opgelost te worden. Denk niet dat we daar de Builder app nog voor nodig hebben, ik heb dit namelijk gewoon gemeld bij Zeekr zelf terwijl ik er minimaal last van heb.
De status 'Pending' heeft naar mijn weten te maken of het ticket geaccepteerd is. Meerdere tickets van mij hebben soms meer dan een week in deze status gestaan voor ze zijn toegelaten.Rioja1969 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 08:45:
[...]
Ik hoop uiteraard dat je gelijk hebt en dat Zeekr hier echt hard mee bezig is. Afgelopen weekend heb ik via die app nog aan Krypton beleefd gevraagd of het klopt dat Zeekr inmiddels het lek heeft gevonden, zoals iemand in dit forum onlangs vernomen had van een Zeekr medewerker (oorzaak: calibratie stuurbekrachtiging, oplossing: software update), maar dat bericht is door Zeekr niet toegelaten noch beantwoord. Sinds de vraag van Krypton welke mensen LR en Privilege rijden is er geen enkel bericht meer gekomen vanuit Zeekr. Dat geeft mij geen vertrouwen dat ze het lek daadwerkelijk gevonden hebben.
Is daar nog data uit gekomen wat zichtbaar is?Rioja1969 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 08:45:
[...]
Ik hoop uiteraard dat je gelijk hebt en dat Zeekr hier echt hard mee bezig is. Afgelopen weekend heb ik via die app nog aan Krypton beleefd gevraagd of het klopt dat Zeekr inmiddels het lek heeft gevonden, zoals iemand in dit forum onlangs vernomen had van een Zeekr medewerker (oorzaak: calibratie stuurbekrachtiging, oplossing: software update), maar dat bericht is door Zeekr niet toegelaten noch beantwoord. Sinds de vraag van Krypton welke mensen LR en Privilege rijden is er geen enkel bericht meer gekomen vanuit Zeekr. Dat geeft mij geen vertrouwen dat ze het lek daadwerkelijk gevonden hebben.
Dus hebben de LR rijders meer problemen dan de Privilege?
Alle overige punten zijn om de auto leuker/beter te maken, maar dit is uiteraard een punt om de auto wel of niet te kopen. Denk dat niemand een auto zal kiezen wetende dat er een reëel kans is dat hij niet normaal rechtuit kan rijden.
[ Voor 12% gewijzigd door kx22 op 10-10-2025 08:56 ]
Precies dit. Scroll even terug in de Tesla topics naar toen de model 3 nieuw was zou ik zeggen. Het enige punt wat mij echt zorgen baart is de rechtuit stabiliteit en het uitblijven van een oplossing daarvoor. Ik kan me wel goed voorstellen dat bijvoorbeeld een aanpassing in de stuurbekrachtiging er eentje is die niet zomaar doorvoert; dat moet goed getest worden, veilig zijn en je wilt bestaande eigenaren niet ineens confronteren met een auto die heel anders stuurt dan ze gewend zijn want dat is gewoon gevaarlijk. Maar buiten dat punt vind ik het allemaal wel meevallen.
Ter referentie; mijn model 3 had een achterklep die niet goed was afgesteld, waardoor hij bij het openen tegen de carrosserie aan kwam en bij een van de eerste keren openen al een deel van de verf mee nam. De voordeuren hadden aan beide kanten (interieur) rare witte vegen. De uitlijning van het plaatwerk was (is) matig te noemen. En de matrix lampen die de auto had, werden pas 3 jaar later software matig geactiveerd. Dus Tesla is wat mij betreft zeker niet heilig en ik hoor genoeg soortgelijke verhalen over bijvoorbeeld de ID series van VW. En dit ging om een 2021 versie model 3. De gefacelifte versie dus.
Als je dit soort dingen niet wil moet je een saaie uitgekauwde auto nemen. Daarmee praat ik het niet recht, alle fabrikanten moeten het op dit vlak beter gaan doen, maar om nou te zeggen dat dit bij andere merken niet voorkomt, dat is gewoonweg niet waar.
Het voelt eigenlijk niet eerlijk om een Tesla Model 3/Y te vergelijken met de Zeekr 7x. De Zeekr is gewoon luxer, comfortabeler en technisch geavanceerder. Met die looks en features voor deze prijs is het echt een aantrekkelijke keuze. Sommigen van ons (ik ook) hebben zelfs besteld zonder proefrit, puur op vertrouwen in het merk.
Het punt is: er is nog steeds geen officiële reactie of oplossing voor het rechtuit-rijden probleem, terwijl er maanden voorbij zijn. Zeekr NL en China lijken twee aparte werelden: hier doen ze wel vriendelijk en open, maar uiteindelijk hebben ze niks te zeggen en wijzen naar HQ. Voor ons als klant voelt dat niet goed.
Tesla is duidelijk: geen topmaterialen, maar sterke software en snelle updates. Ze luisteren naar hun klanten en handelen. Ja, er zijn veel terugroepacties, maar dat betekent ook dat ze problemen aanpakken. Daarom vertrouwen mensen ze, ondanks de slechte afwerking.
Bij Zeekr weet je dat er issues kunnen zijn bij een nieuw model, dat is oké. Maar het echte probleem is het stilzwijgen: geen officiële uitleg of plan. Alleen geruchten horen van anderen is gewoon niet genoeg, zeker niet als het gaat om iets dat direct invloed heeft op het rijgedrag.
Het punt is: er is nog steeds geen officiële reactie of oplossing voor het rechtuit-rijden probleem, terwijl er maanden voorbij zijn. Zeekr NL en China lijken twee aparte werelden: hier doen ze wel vriendelijk en open, maar uiteindelijk hebben ze niks te zeggen en wijzen naar HQ. Voor ons als klant voelt dat niet goed.
Tesla is duidelijk: geen topmaterialen, maar sterke software en snelle updates. Ze luisteren naar hun klanten en handelen. Ja, er zijn veel terugroepacties, maar dat betekent ook dat ze problemen aanpakken. Daarom vertrouwen mensen ze, ondanks de slechte afwerking.
Bij Zeekr weet je dat er issues kunnen zijn bij een nieuw model, dat is oké. Maar het echte probleem is het stilzwijgen: geen officiële uitleg of plan. Alleen geruchten horen van anderen is gewoon niet genoeg, zeker niet als het gaat om iets dat direct invloed heeft op het rijgedrag.
Ik ga mijn 7 jaar oude model S inruilen voor een 7X (wel een bummer nu FSD in eens zo dichtbij lijkt). Reden: de software van Tesla is heel goed, qua auto-hardware beginnen ze achter te lopen. Ik heb een week geleden de model Y performance nog proefgereden en tja, de beslissing is toch anders uitgevallen. Software problemen zijn op te lossen, fundamentele hardware verschillen kun je niet even aanpassen. Tesla moet echt aan de 800V.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik ook wel een beetje nerveus ben, ik ken Tesla inmiddels en herinner me alle problemen uit 2018 en 2019 nog; gele randen om schermen, bugs, restarts, maar ook dat ze gewoon opgelost werden. Hoe Zeekr met dingen omgaat is nog onduidelijk.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik ook wel een beetje nerveus ben, ik ken Tesla inmiddels en herinner me alle problemen uit 2018 en 2019 nog; gele randen om schermen, bugs, restarts, maar ook dat ze gewoon opgelost werden. Hoe Zeekr met dingen omgaat is nog onduidelijk.
done voor de meeste, maar kan niet alles vinden zoals 'precondition not working'Ian_ schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 09:25:
Builders APP, ik zou het waarderen en denk dat de rest er ook mee geholpen is als we massaal deze topics upvoten en commentaar erop geven. Dit zijn de topics die ik heb openstaan waarvan weinig tot niks mee is gedaan (naar ons toe in ieder geval)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb zojuist mijn V2L adapter die ik had besteld (16A/3500W sterk en 2700 Ohm weerstand) aangesloten en op mijn 7x privilege op V2L in de batterij pagina geklikt maar krijg na aansluiting een foutmelding....WizzyBrown schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 13:35:
Ik heb mijn 2.7kOhm V2L adapter voor de Zeekr 7x besteld via AliExpress voor slechts 15 euro.
Nu krijg ik mijn 7x pas per 1 Okt. Is er iemand met een 7x die er ook 1 wil aanschaffen, en die bij mij wil proberen of die werkt? Dan weet je meteen welke je kunt bestellen. Ik woon in de provincie Utrecht. Stuur me maar een berichtje via Tweakers of reageer maar op deze post dan stuur ik je wel een berichtje via Tweakers.
[Afbeelding]
Wie heeft een V2L adapter die wel werkt, en wil je de link delen waar je hem hebt gekocht?
:strip_exif()/f/image/SN0yKm93UdtcpEkiptSmD3W7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/L2ZQ4iS8oLoCk93JgdaINYAD.jpg?f=fotoalbum_large)
Waar kun je deze lijst met issues vinden?WizzyBrown schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 10:07:
[...]
done voor de meeste, maar kan niet alles vinden zoals 'precondition not working'
Dit probleem lijkt compleet random te zijn voor zowel de LR als Privilege. In de builders app ticket noemen mensen beide auto's even vaak.patrickelectric schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 06:57:
[...]
Ik zou wel echt een Privilege nemen om zo het stuurwiel probleem mogelijk niet te ervaren (wat hopelijk snel opgelost wordt voor de meeste).
Iemand van Zeekr gaf aan dat er Q4 een software update gepland staat voor dit probleem, maar er is geen datum bekend en ze weten ook niet of de update daadwerkelijk het probleem op gaat lossen
Het enige wat ik hoorde was najaar 2025 en geen informatie over de inhoudt.Blazings schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 10:26:
[...]
Dit probleem lijkt compleet random te zijn voor zowel de LR als Privilege. In de builders app ticket noemen mensen beide auto's even vaak.
Iemand van Zeekr gaf aan dat er Q4 een software update gepland staat voor dit probleem, maar er is geen datum bekend en ze weten ook niet of de update daadwerkelijk het probleem op gaat lossen
Hoe zit het eigenlijk met die remaining charge inschatting van de oude en nieuwe navigatie software? Die schijnt er echt helemaal naast te zitten. Is daar een fix voor?
(Ik kan die builder lijst niet vinden in de app.)
Is een ticket voor aangemaakt.tbee schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 11:08:
Hoe zit het eigenlijk met die remaining charge inschatting van de oude en nieuwe navigatie software? Die schijnt er echt helemaal naast te zitten. Is daar een fix voor?
https://www.geelyevs.com/...e-adapter-type2-for-zeekrWizzyBrown schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 10:12:
[...]
Ik heb zojuist mijn V2L adapter die ik had besteld (16A/3500W sterk en 2700 Ohm weerstand) aangesloten en op mijn 7x privilege op V2L in de batterij pagina geklikt maar krijg na aansluiting een foutmelding....
Wie heeft een V2L adapter die wel werkt, en wil je de link delen waar je hem hebt gekocht?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die werkt top!
Dat is dus een beetje het probleem dat @nskr83 ook aankaart. Er worden verschillende dingen geroepen en niemand bij Zeekr lijkt echt te weten hoe de vork in de steel zit. Daardoor krijg je alleen maar meer onrust onder je klanten. Op social media zie ik ook al comments waar mensen vragen over het zoekende rijgedrag.Ian_ schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 10:59:
[...]
Het enige wat ik hoorde was najaar 2025 en geen informatie over de inhoudt.
Bedrijven moeten echt eens leren dat het beter is om te zeggen "we fucked up, en zo gaan we het oplossen", dan alles onder het tapijt vegen en zeggen dat het ooit vast wel een keer opgelost wordt met een update. Ik vraag me ook af in hoeverre dit een China/EU dingetje is. Het hoofdkantoor staat in Zweden, maar de auto wordt gemaakt in China. Waarschijnlijk is Zeekr EU dus volledig afhankelijk van hun collega's in China wat betreft het onderzoek en eventuele oplossing. Maar dat is een aanname.
Zijn er al berijders die winterbanden onder de 7X hebben zitten? Of hebben onderzocht wat goede winterbanden kunnen zijn?
Moet namelijk (via de lease) een afspraak maken voor winterbanden, en wel benieuwd of er al ervaringen of expertise is van goede winterbanden voor de 7X.
Moet namelijk (via de lease) een afspraak maken voor winterbanden, en wel benieuwd of er al ervaringen of expertise is van goede winterbanden voor de 7X.
[ Voor 3% gewijzigd door tmhe op 10-10-2025 11:55 ]
Komende donderdag worden mijn winterbanden eronder gezet.tmhe schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 11:55:
Zijn er al berijders die winterbanden onder de 7X hebben zitten? Of hebben onderzocht wat goede winterbanden kunnen zijn?
Zeekr 7X Long Range 20inch
Zomerbanden: Michelin Pilot Sport EV SUV
https://www.michelin.nl/auto/tyres/michelin-pilot-sport-ev
Winterbanden: Michelin Pilot Sport Alpin 5 SUV
https://www.michelin.nl/a...ichelin-pilot-alpin-5-suv
Bij Profile geven ze aan dat voor Ayvens er alleen Pirelli of Hankook gemonteerd mag worden. Navraag gedaan wat het prijsverschil bij hun is tov de Michelin. Die was zelfs nog wat goedkoper (en schijnt langer mee te gaan). Ik heb er nu ook de 20"Michelins onder zitten. Twijfel of ik bij de LM zal vragen of er toch Michelins onder mogen. Iemand ervaring met Pirelli winterbanden. Komen niet in de top 5 rijtjes voor die ik gezien heb van geteste winterbanden.
Lease Maatschappij gaf aan voorkeur voor Hankook maar daar was Euromaster het niet mee eens. Vandaar de Michelins, die hebben de voorkeur bij deze auto.vanderwolf schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 12:04:
Bij Profile geven ze aan dat voor Ayvens er alleen Pirelli of Hankook gemonteerd mag worden. Navraag gedaan wat het prijsverschil bij hun is tov de Michelin. Die was zelfs nog wat goedkoper (en schijnt langer mee te gaan). Ik heb er nu ook de 20"Michelins onder zitten. Twijfel of ik bij de LM zal vragen of er toch Michelins onder mogen. Iemand ervaring met Pirelli winterbanden. Komen niet in de top 5 rijtjes voor die ik gezien heb van geteste winterbanden.
Deze vind ik bij Pirelli https://www.pirelli.com/t...s/product/p-zero-winter-2
Deze vind ik bij Hankook https://www.hankooktire.com/nl/nl/tire/ion/icept-suv.html
[ Voor 12% gewijzigd door Ian_ op 10-10-2025 12:17 ]
Doen jullie dit gewoon via een universele partij? Ik twijfel wat ik hiermee ga doen, ik ga deze winter sowieso niet buiten NL.. Heb het altijd gehad maar had telkens het idee dat het niet perse nodig was. Twijfel... Wil sowieso met andere velgen en niet laten omleggen.Ian_ schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 12:00:
[...]
Komende donderdag worden mijn winterbanden eronder gezet.
Zeekr 7X Long Range 20inch
Zomerbanden: Michelin Pilot Sport EV SUV
https://www.michelin.nl/auto/tyres/michelin-pilot-sport-ev
Winterbanden: Michelin Pilot Sport Alpin 5 SUV
https://www.michelin.nl/a...ichelin-pilot-alpin-5-suv
De LM gaf aan dat ik naar Euromaster moest en die gaf dit aan. Zelf ben ik vaak in de Benelux + Duitsland dus ik moet wel.mvrooij schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 12:27:
[...]
Doen jullie dit gewoon via een universele partij? Ik twijfel wat ik hiermee ga doen, ik ga deze winter sowieso niet buiten NL.. Heb het altijd gehad maar had telkens het idee dat het niet perse nodig was. Twijfel... Wil sowieso met andere velgen en niet laten omleggen.
Vraagje over de sleutel - krijg je er nou een sleutelhanger bij? Ik sta op het punt een bestelling te doen bij Geelyevs (vloermatten) en bestel er wellicht wat kleine dingen bij
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
ja ze leveren een suede houder bij zodat je hem aan je sleutelbos kan hangen. Ik vind die te groot en heb er één van ome ali
:strip_exif()/f/image/0UNDZijymVnttcSLBSdU807T.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 59% gewijzigd door bullseye1977 op 10-10-2025 13:58 ]
ik heb net vanmorgen een afspraak bij Profile Tyrecenter gemaakt en zij adviseerden mij Pirelli Winter Sottozero 3 voor mijn 7x Privilege die behoorlijk zwaar is. Ze zijn nu in overleg met de lease maatschappij, het worden Pirelli of Michelin.tmhe schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 11:55:
[ Voor 8% gewijzigd door WizzyBrown op 10-10-2025 14:13 ]
https://www.anwb.nl/auto/...ndentest/2025/225-40-r18vWizzyBrown schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 14:07:
[...]
ik heb net vanmorgen een afspraak bij Profile Tyrecenter gemaakt en zij adviseerden mij Pirelli Winter Sottozero 3 voor mijn 7x Privilege die behoorlijk zwaar is. Ze zijn nu in overleg met de lease maatschappij, het worden Pirelli of Michelin.
Vraagje over het snelladen.
Wij hebben hier een avia volt die 400 kW haalt. Ik ben er eergisteren langs geweest om dit te testen. Dit viel tegen want hij haalde 107kW. Wel aantal zaken op te noemen die eventueel invloed hebben.
- er zijn 2 laders maar toen ik ging laden was niemand naast mij.
- ik had 70% of 80% batterij (volgens mij werkt het dan niet en moet je onder de 20% zitten?)
- ik heb niet voorverwarmd?
- ik heb het voor 5 à 7 minuten geprobeerd en losgekoppeld. Puur om die snelheid te testen.
Benieuwd wat ik wel zou moeten doen om die mooie snelheden te halen.
Wij hebben hier een avia volt die 400 kW haalt. Ik ben er eergisteren langs geweest om dit te testen. Dit viel tegen want hij haalde 107kW. Wel aantal zaken op te noemen die eventueel invloed hebben.
- ik had 70% of 80% batterij (volgens mij werkt het dan niet en moet je onder de 20% zitten?)
- ik heb het voor 5 à 7 minuten geprobeerd en losgekoppeld. Puur om die snelheid te testen.
Oke, ik zal het zo simpel mogelijk proberen uit te leggen. Het laden van een auto DC doe je tussen de 20% en 80% maar bij Zeekr haal je leipe snelheden vanaf 5% SoC.HavermansP schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 14:19:
Zonder voorverwarmen van de batterij kan je tot 40% minder vermogen laden [kW].
Daarnaast ligt het aan de lader, weet niet wat voor een lader het was?
- Alpitronic HYC 400
- Kempower Satellite 400
- ABB 400
De afbeeldingen hieronder geeft wat informatie maar is niet helemaal correct.
- Zwarte lijn is ongelimiteerd vermogen
- Groene lijn is 500 A gelimiteerde kabel
:strip_exif()/f/image/by7F6qweEiK38mlTt7S65qmI.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat mij peace of mind gaf is dit gewoon los te laten.. Ik heb één keer een 380kwh aangetikt bij een 400kw lader en daarna is het vaak een hit or miss. Soms 299 bij de fastnet 300kw laders dan sta ik weer te kijken naar 157kw en begrijp ik niet waarom hij dan weer laag is. Sterrenstand, tempratuur, windrichting etc allemaal invloed volgens mij. Gewoon door zoeken totdat je een keer die 300+ ergens aantikt en dan los latenHavermansP schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 14:19:

:strip_exif()/f/image/aXoBpM1FyMzmOaHnwAtGaMBP.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 13% gewijzigd door bullseye1977 op 10-10-2025 14:33 ]
Hallo Zeekr rijders, ik heb gisteren mijn ZEEKR 7X LongRange RWD opgehaald in Zeist en een uitleg gekregen, echter wat dat ding kan is zo oververweldigend dat ik een paar dingen ben vergeten, hopelijk kan iemand van jullie me helpen. Net gebeld met ZEEKR klantenservice en die verwees me naar de handleiding, maar echt vinden kan ik het eigenlijk niet.
1. Als ik het middenscherm wil schoonmaken kan/moet ik deze blokkeren, maar hoe doe ik dat?
2. Om te zien waar de auto is moet ik (volgens de app) schijnbaar de locatiefunctie aanzetten, maar waar doe ik dat?
3. Ik heb een navigatie (oud) van de auto zelf én een navigatie app (deze zou volgens de man bij ZEEKR) beter zijn. Maar als ik ZEEKR vraag - via mijn stem - naar een adres te navigeren doet hij dat via de (oude) navigatie, niet met de betere navigatie app, Kan ik deze betere navigatie app ergens als default zetten?
Bedankt voor jullie hulp! Martin
1. Als ik het middenscherm wil schoonmaken kan/moet ik deze blokkeren, maar hoe doe ik dat?
2. Om te zien waar de auto is moet ik (volgens de app) schijnbaar de locatiefunctie aanzetten, maar waar doe ik dat?
3. Ik heb een navigatie (oud) van de auto zelf én een navigatie app (deze zou volgens de man bij ZEEKR) beter zijn. Maar als ik ZEEKR vraag - via mijn stem - naar een adres te navigeren doet hij dat via de (oude) navigatie, niet met de betere navigatie app, Kan ik deze betere navigatie app ergens als default zetten?
Martin, heb jij ook last van zoekend rijgedrag? Ik krijg mijn Zeekr 7X long range met 20" inch begin december. Hoop uiteraard dat deze dat niet heeft. Software problemen had ik wel verwacht maar niet met rijgedrag. Net contact met mijn contactpersoon bij Zeekr in Ter Heide gehad en die geeft aan dat er aan gewerkt wordt.
Thanks voor de reacties, ga denk ik ook aangeven of er Michelins onder kunnen.WizzyBrown schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 14:07:
[...]
ik heb net vanmorgen een afspraak bij Profile Tyrecenter gemaakt en zij adviseerden mij Pirelli Winter Sottozero 3 voor mijn 7x Privilege die behoorlijk zwaar is. Ze zijn nu in overleg met de lease maatschappij, het worden Pirelli of Michelin.
Iemand anders ook problemen met Apple CarPlay sinds update iOS naar 26.0.1? Ik rij de LR al sinds juli en nog nooit problemen gehad dat nareplay niet werkt maar sinds de update lijkt het wel alsof deze niet meer Connect. Telefoon herkent hij wel en bellen kan ook maar nareplay werkt niet. Heb al een reset uitgeprobeerd van het Zeekr systeem. Telefoon rereset, beide uit de bluetooth instellingen gegooid en opnieuw erin gezet en gekoppeld maar helaas zonder succes. Iemand die dit ook ervaart en misschien een oplossing heeft?
Hallo RCZ, heb er geen last van maar ben dan ook misschien niet de juiste graadmeter. Ik rij alleen bij mij in het dorp en hou van lekker rustig cruisen.Gewoon een boodschap doen met een lekker muziekje aan, je zal mij niet veel op de snelweg vinden. Dus dat zwalken weet ik niet, is me iig niet (nog niet) opgevallen. Kom uit een dikke Volvo XC 90 maar het lijkt wel of deze 7X binnen nov groter is, ben er super blij mee. Alleen al die instellingen zijn overweldigend, ga ook niet alles proberen te snappen (want gebruik ik toch niet) maar die paar vragen van bovenstaand zijn wel even belangrijk voor me. Nogmaals: ik ben er super blij mee, wat een stoere bak zeg! 👍
380 kWbullseye1977 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 14:31:
[...]
Wat mij peace of mind gaf is dit gewoon los te laten.. Ik heb één keer een 380kwh aangetikt bij een 400kw lader en daarna is het vaak een hit or miss. Soms 299 bij de fastnet 300kw laders dan sta ik weer te kijken naar 157kw en begrijp ik niet waarom hij dan weer laag is. Sterrenstand, tempratuur, windrichting etc allemaal invloed volgens mij. Gewoon door zoeken totdat je een keer die 300+ ergens aantikt en dan los laten![]()
[Afbeelding]
Heb trouwens ook 20 inch eronder zitten…
Mooi om te horen. Heb zelf nu een Mercedes GLE en zag dat de ruimte in de 7x daar niet voor onder doet. Veel plezier er meeMaBeCo schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 15:45:
Hallo RCZ, heb er geen last van maar ben dan ook misschien niet de juiste graadmeter. Ik rij alleen bij mij in het dorp en hou van lekker rustig cruisen.Gewoon een boodschap doen met een lekker muziekje aan, je zal mij niet veel op de snelweg vinden. Dus dat zwalken weet ik niet, is me iig niet (nog niet) opgevallen. Kom uit een dikke Volvo XC 90 maar het lijkt wel of deze 7X binnen nov groter is, ben er super blij mee. Alleen al die instellingen zijn overweldigend, ga ook niet alles proberen te snappen (want gebruik ik toch niet) maar die paar vragen van bovenstaand zijn wel even belangrijk voor me. Nogmaals: ik ben er super blij mee, wat een stoere bak zeg! 👍
@MaBeCo Aangaande punt 2, dit doe je in het menu Algemeen van de auto, en dan op de Systeem tab selecteer je Beheer van toestemmingen en dan geef je overal voor 1 jaar lang toestemmingMaBeCo schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 14:37:
Hallo Zeekr rijders, ik heb gisteren mijn ZEEKR 7X LongRange RWD opgehaald in Zeist en een uitleg gekregen, echter wat dat ding kan is zo oververweldigend dat ik een paar dingen ben vergeten, hopelijk kan iemand van jullie me helpen. Net gebeld met ZEEKR klantenservice en die verwees me naar de handleiding, maar echt vinden kan ik het eigenlijk niet.
Punt 3: Je kunt de nieuwe navigatie 'app' niet als default instellen. Het is nog steeds een aparte app en niet geintegreerd met de voice commando's. Als Zeekr besluit de 'oude' ingebouwde navigatie te vervangen door de nieuwe (die nu als app te installeren is) dan zal ook de voice commando's daarmee gaan werken.
:strip_exif()/f/image/0CWEJvZ9Hp6jPIyJ5mzxwNws.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Bt1xCpjBSvMRTztz4U6DOugB.jpg?f=fotoalbum_large)
HEEL VEEL DANK!!! Ik ga het straks na het eten gelijk proberen, fijn dat je me wilde helpen, erg blij mee. Dank en een fijn weekend!
Zit het kunnen gebruiken van ACC icm gebruik trekhaak (met fietsendrager) ook in de builder app. Zag dat ze dat bij de Smart #5 wel op de geplande release hebben staan.patrickelectric schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 06:52:
[...]
No offense, maar ik vind de meeste topics ook wel echt nice to haves ipv must solved ones, dus snap dat er geen actieve op ondernomen is tot op heden.
Ik kijk met een schuin oog naar de LR versie van de 7x en heb begin november een proefrit, maar op een auto van +60K anno 2025 vind het wel karig dat de ACC uitgeschakeld is bij gebruik van de trekhaak. Zelfs mijn 4,5jr oude Enyaq heeft gewoon ACC/Travel Assist met trekhaak.
Mogelijk gaat de proefrit mijn principe op dit vlak wat afzwakken. Xpeng (G6/G9) staat vooralsnog bovenaan de shortlist. We gaan het zien, want de 7x vind ik wel de mooiste van het stel.
Off-topic: toevallig deze week even kunnen rijden in een Smart #5 Brabus met 647PK. Dat accelereert wel, ook als je al 120km/u rijdt
Heb sinds 1,5 maand een zwarte LR en ook ‘last’ van het zoekerige gedrag op de snelweg. Verder kon ik tot voor de software update de auto benaderen via de verbinding in de auto (bv. De auto voorkoelen op de parkeerplaats), na de update is de auto alleen nog via bluetooth bereikbaar. Hebben meer mensen daar last van? Of weet iemand hoe dit op te lossen is?
:strip_exif()/f/image/VTzrwuUg8EJuim0XZ37wGUPI.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb je nog meer foto’s van deze versie?DJP74 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 20:01:
Heb sinds 1,5 maand een zwarte LR en ook ‘last’ van het zoekerige gedrag op de snelweg. Verder kon ik tot voor de software update de auto benaderen via de verbinding in de auto (bv. De auto voorkoelen op de parkeerplaats), na de update is de auto alleen nog via bluetooth bereikbaar. Hebben meer mensen daar last van? Of weet iemand hoe dit op te lossen is?[Afbeelding]
@MaBeCo open ook in het menu Algemeen, onder tab Systeem de optie Privacyopties. Daar vind je een schakelaar Autolocatie delen. Zorg dat die ook aanstaat!MaBeCo schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 18:10:
HEEL VEEL DANK!!! Ik ga het straks na het eten gelijk proberen, fijn dat je me wilde helpen, erg blij mee. Dank en een fijn weekend!
:strip_exif()/f/image/HyGyqJIx8U8MmQ1SBuEVCGUL.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 31% gewijzigd door WizzyBrown op 10-10-2025 21:38 ]
Super, ziet er gaaf uit. Mocht je er nog een van achter hebben is die ook welkom. Is de zwarte lak overigens metallic of niet?DJP74 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 21:40:
[...]
Hier nog 2 uit de showroom [Afbeelding]
[Afbeelding]
Die stonden bij mij ook boven aan de shortlist, maar de G6 viel af vanwege het matige audio systeem en de G9 vanwege dat mijn zoon (van 1.90m die veel in de sportschool hangt) niet fijn op de achterbank kon zitten.FJP84 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 19:20:
Mogelijk gaat de proefrit mijn principe op dit vlak wat afzwakken. Xpeng (G6/G9) staat vooralsnog bovenaan de shortlist. We gaan het zien, want de 7x vind ik wel de mooiste van het stel.
Ik heb de AWD besteld. Heeft er iemand ervaring met All season banden moet regelmatig even naar oberhausen maar wil niet twee keer per jaar wisselen van banden.
Tot nu toe niks, als ik nog een reactie krijg dan deel ik dat uiteraard even met iedereen. Scheelt weer elke dag in de app gluren.kx22 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 08:54:
[...]
Is daar nog data uit gekomen wat zichtbaar is?
Dus hebben de LR rijders meer problemen dan de Privilege?
Alle overige punten zijn om de auto leuker/beter te maken, maar dit is uiteraard een punt om de auto wel of niet te kopen. Denk dat niemand een auto zal kiezen wetende dat er een reëel kans is dat hij niet normaal rechtuit kan rijden.
Heh?tbee schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 06:51:
[...]
Die stonden bij mij ook boven aan de shortlist, maar de G6 viel af vanwege het matige audio systeem en de G9 vanwege dat mijn zoon (van 1.90m die veel in de sportschool hangt) niet fijn op de achterbank kon zitten.
De achterbank van de G9 is volgens mij een stuk groter dan die van de 7x.
Ik heb in beide gezeten, maar vond de 7x stukken minder beenruimte hebben.
Het is dat ik de G9 gewoon geen mooie auto van buiten vind. Van binnen is het een grotere en betere auto dan de 7x in alles.
MetallicMitchigan schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 22:02:
[...]
Super, ziet er gaaf uit. Mocht je er nog een van achter hebben is die ook welkom. Is de zwarte lak overigens metallic of niet?
Definieer beter, maar goed ze hebben sowieso een refresh gedaan bij Xpeng en hij is ook nog eens duurder dan de ZEEKRkx22 schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 09:18:
[...]
Heh?
Het is dat ik de G9 gewoon geen mooie auto van buiten vind. Van binnen is het een grotere en betere auto dan de 7x in alles.
Hier 1.85m ‘sportschool’ en het zit als een luxe bank achterin de G9 en 7X trouwens.
Ik vraag me af of de Zeekr 7x met 19 inch velgen ook problemen ervaart met rechtuit rijden. Voor zover ik kan zien staan bijna alle auto’s op 20 inch of 21 inch. Is er iemand met 19 inch die ook problemen heeft?
Software is stukken beter, bestaat ook langer dus dat is logisch.Ian_ schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 09:22:
[...]
Definieer beter, maar goed ze hebben sowieso een refresh gedaan bij Xpeng en hij is ook nog eens duurder dan de ZEEKR
Hier 1.85m ‘sportschool’ en het zit als een luxe bank achterin de G9 en 7X trouwens.
Heeft meer mogelijkheden: automatisch inparkeren. Via de app inparkeren.
Bijrijdersscherm met entertainment (ook mogelijk in middenscherm).
Hij is wel 10k duurder voor de AWD.
De G9 heeft een meer gevormde rugleuning dan de 7X, waardoor hij er niet goed in past. Zegt 'ie. 🤷♂️kx22 schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 09:18:
[...]
Heh?
Ik heb de LR met 19 inch banden. Ik heb niet zoveel problemen maar vind de besturing wel vaag op momenten op de snelweg.RCZ schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 09:23:
Ik vraag me af of de Zeekr 7x met 19 inch velgen ook problemen ervaart met rechtuit rijden. Voor zover ik kan zien staan bijna alle auto’s op 20 inch of 21 inch. Is er iemand met 19 inch die ook problemen heeft?
:strip_exif()/f/image/QhFFfMy8Y1GC7EZofyniDs3H.jpg?f=fotoalbum_large)
Gisteren opgehaald. Kom uit een tesla model y. Het is toch wel next level qua binnenkant. Meer auto gevoel, blijkbaar miste ik dat toch. Nog geen issues met zenuwachtig rijgedrag op hogere snelheid.
Connecteren ging niet perfect. Wellicht dat ik straks alles nog een keer moet doen vanuit de auto.
Audio per kanaal verschilt wel behoorlijk, dus kwaliteitsverschil tussen radio en Spotify.
Maar happy
Welke is beter?Rickyuu schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 11:31:
[Afbeelding]
Audio per kanaal verschilt wel behoorlijk, dus kwaliteitsverschil tussen radio en Spotify.
hm, volgens mij werkt die autohold inderdaad op die manier voor vooruit rijden, maar niet voor achteruit.Blazings schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 20:01:
[...]
Auto hold zit erop, maar je moet de rem dan even iets harder intrappen. Dit probleem had ik in het begin ook wanneer ik achter een auto stopte bij het stoplicht, mijn voet van de rem haalde en vervolgens bijna achterop reed. Wanneer je het rempedaal (in stilstand) even een extra duwtje geeft komt de groene A in het display te staan dat auto-hold geactiveerd is.
Het kan zijn dat je de instelling aan moet zetten in het menu dat je omlaag swiped. Dat weet ik niet meer uit mijn hoofd.
Ben er nu wel aardig aan gewend.
Verder heb ik een half uur ofzo een stuk snelweg gedaan afgelopen week en geen problemen met rechtuit stabiliteit ervaren (privilege). Maar morgen ga ik 3 uur lang op de snelweg, dus dan nog wat langer ervaren.
Als je hier wel last van heb, ben ik toch wel eens benieuwd naar wat er gebeurt als je de frunk volgooit met zakken beton/cement om daar extra gewicht te krijgen.
Ik heb alleen wel een probleem met de linker achterdeur; die sluit niet met de knop / elektrisch. Hij gaat wel dicht, maar trek het laatste stukje niet dicht en het raam blijft dan ook op zo'n mini kiertje staan. Dus die moet ik elke keer even aandrukken. Uiteraard gekeken naar obstakels, maar zag daar niets geks.
Daar moet ik maar eens even een service afspraak voor maken dan.
Ohja! ook nog een vraag, hoe stel je in dat de cruise control wat dichter achter de auto voor je gaat hangen?
Even uit het hoofd. Als je in ACC of LCC zit kun je met het scroll wieltje aan de linkerkant van het stuur de snelheid wijzigen en met de knopjes links en rechts van het scrollwieltje de afstand.admiral866 schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 21:57:
[...]
hm, volgens mij werkt die autohold inderdaad op die manier voor vooruit rijden, maar niet voor achteruit.
Ben er nu wel aardig aan gewend.
Verder heb ik een half uur ofzo een stuk snelweg gedaan afgelopen week en geen problemen met rechtuit stabiliteit ervaren (privilege). Maar morgen ga ik 3 uur lang op de snelweg, dus dan nog wat langer ervaren.
Als je hier wel last van heb, ben ik toch wel eens benieuwd naar wat er gebeurt als je de frunk volgooit met zakken beton/cement om daar extra gewicht te krijgen.
Ik heb alleen wel een probleem met de linker achterdeur; die sluit niet met de knop / elektrisch. Hij gaat wel dicht, maar trek het laatste stukje niet dicht en het raam blijft dan ook op zo'n mini kiertje staan. Dus die moet ik elke keer even aandrukken. Uiteraard gekeken naar obstakels, maar zag daar niets geks.
Daar moet ik maar eens even een service afspraak voor maken dan.
Ohja! ook nog een vraag, hoe stel je in dat de cruise control wat dichter achter de auto voor je gaat hangen?
Moet wel zeggen dat zelfs op de laagste setting de afstand met je voorganger met hogere snelheden groot is en in drukke situaties niet goed bruikbaar. Tot en met 80 km/h is het te doen maar met hogere snelheden is de afstand met je voorganger groot (en dus komt iedereen ertussen en dan gaat jouw auto meteen op de rem)
De knoppen aan de linkerkant van het stuurwiel. Links/rechts kan je de volgafstand veranderen. Echter zelfs op de kortste volgafstand kan er nog een vrachtwagen tussen, dus als het wat drukker op de weg is gebruik ik nooit de ACC. Zodra er namelijk een auto tussen kruipt gaat de Zeekr vol in de ankers om een aanrijding te voorkomen. In de praktijk heb ik eerder het gevoel dat degene achter mij er dan juist vol in klapt, want het remmen gaat niet zachtjes.admiral866 schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 21:57:
[...]
Ik heb Michelin allseason banden 20”. Die zijn er op de eerste dag na aflevering bij Kwikfit opgeschroefd, ter vervanging van de standaard Pilot Sport banden die er af fabriek op zaten. Dit moet omdat mijn werkgever ook geen zin heeft om voor alle honderden leaserijders 2 keer per jaar de banden te verwisselen.Jeffdbr schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 08:47:
Ik heb de AWD besteld. Heeft er iemand ervaring met All season banden moet regelmatig even naar oberhausen maar wil niet twee keer per jaar wisselen van banden.
Ik heb na ongeveer 15.000 kilometer nergens problemen mee gehad dus ze doen hun hun werk prima, afgezien van de problemen met de rechtuit stabiliteit. Ik hoor helaas bij de club die hierdoor getroffen is.
Overigens verwijderd Zeekr op social media alle comments die vragen over de rechtuit stabiliteit. Ik heb meerdere comments hierover gezien en een dag later zijn ze verdwenen. Alleen de positieve dingen blijven staan natuurlijk
Even andere vraag, verwachten we in de toekomst dat Zeekr de 7x kan updaten om V2H/V2G mogelijk te maken?
Hier komt eerdaags een thuis batterij namelijk van Sigenery die de mogelijkheid heeft om een 25kW DC lader toe te voegen die dit ondersteund. Veel merken stellen het nu langzaam open, ben erg benieuwd of Zeekr dit eventueel in de toekomst ook gaat of kan gaan doen. Dit geeft je de mogelijkheid om nog extra 100 kWh toe te voegen aan batterij capaciteit in je woning of eventueel erg snel te laden bij spoed.
Hier komt eerdaags een thuis batterij namelijk van Sigenery die de mogelijkheid heeft om een 25kW DC lader toe te voegen die dit ondersteund. Veel merken stellen het nu langzaam open, ben erg benieuwd of Zeekr dit eventueel in de toekomst ook gaat of kan gaan doen. Dit geeft je de mogelijkheid om nog extra 100 kWh toe te voegen aan batterij capaciteit in je woning of eventueel erg snel te laden bij spoed.
Dat zou wel heel twijfelachtig zijn. Ik vond dit topic ook pas nadat ik hem besteld had. 🤔Blazings schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 10:49:
Overigens verwijderd Zeekr op social media alle comments die vragen over de rechtuit stabiliteit. Ik heb meerdere comments hierover gezien en een dag later zijn ze verdwenen. Alleen de positieve dingen blijven staan natuurlijk
Gebeurd bij elk merk helaas, hopelijk krijgen we snel wat goed nieuws wat betreft de update van het najaar.Blazings schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 10:49:
Small chance, vereist vaak een hardware aanpassing (dingen met warranty).mvrooij schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 11:06:
Even andere vraag, verwachten we in de toekomst dat Zeekr de 7x kan updaten om V2H/V2G mogelijk te maken?
100% zeker, aangezien vorige week deze post van de 7X online kwam op instagram en iemand al vroeg wanneer ze de rechtuit instabiliteit gingen fixen. Ik heb daarna ook een comment erover geplaatst, die een aantal likes kreeg.tbee schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 11:30:
[...]
Dat zou wel heel twijfelachtig zijn. Ik vond dit topic ook pas nadat ik hem besteld had. 🤔
Nu is dat allemaal weg, behalve de comments waar mensen positief zijn of vragen wanneer de auto naar hun land komt
Weet je toevallig of de Zeekr reddit pagina in beheer van Zeekr zelf is? Daar kom ik namelijk 0 posts tegen die met het zoekende rijgedrag te maken hebben.Ian_ schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 11:55:
[...]
Gebeurd bij elk merk helaas, hopelijk krijgen we snel wat goed nieuws wat betreft de update van het najaar.
I don’t know, maar ik weet wel dat ZEEKR dit forum leest.Blazings schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 12:01:
[...]
100% zeker, aangezien vorige week deze post van de 7X online kwam op instagram en iemand al vroeg wanneer ze de rechtuit instabiliteit gingen fixen. Ik heb daarna ook een comment erover geplaatst, die een aantal likes kreeg.
Nu is dat allemaal weg, behalve de comments waar mensen positief zijn of vragen wanneer de auto naar hun land komtDit zal vast niet de enige keer zijn geweest denk ik dan. Het is natuurlijk een PR nachtmerrie voor ze, maar ik vind het wel een grote stap om zoiets te censureren zodat ze geen potentiële klanten mislopen.
[...]
Weet je toevallig of de Zeekr reddit pagina in beheer van Zeekr zelf is? Daar kom ik namelijk 0 posts tegen die met het zoekende rijgedrag te maken hebben.
Tidal geeft momenteel de hoogste bitrate/quality. Als ZEEKR Spotify Losless gaat ondersteunen wordt het Spotify (al haal je geen Losless, zal gemiddeld de bitrate hoger zijn).
Maar ga je dan niet tegen die 5GB limit aanlopen? Of werkt het ook met je hotspot van je telefoon.Ian_ schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 14:33:
[...]
Tidal geeft momenteel de hoogste bitrate/quality. Als ZEEKR Spotify Losless gaat ondersteunen wordt het Spotify (al haal je geen Losless, zal gemiddeld de bitrate hoger zijn).
Als je premium hebt pakt deze daarna je hotspot indien beschikbaar. Als je Apple CarPlay gebruikt en je wilt muziek luisteren via die manier, sluit hem dan aan via USB-C wired.tbee schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 14:35:
[...]
Maar ga je dan niet tegen die 5GB limit aanlopen? Of werkt het ook met je hotspot van je telefoon.
ZEEKR App | Up to 24-bit/192 kHz (lossless)
CarPlay Wired | Up to 1411+ kbps (CD quality/lossless)
CarPlay Wireless | ~990 kbps (AAC compressed)
Bluetooth | Up to ~990 kbps (LDAC if supported) Typically 250-328 kbps (AAC/SBC)
Ik had online gereageerd over het alarm issue in het begin, bleef netjes staan met een reactie van Zeekr zelf en een paar dagen later toen het was opgelost een dm van ze dat de SW update er was. Wellicht moeten we met meer dit soort rractie plaatsen op tiktok/insta etc.Blazings schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 12:01:
[...]
100% zeker, aangezien vorige week deze post van de 7X online kwam op instagram en iemand al vroeg wanneer ze de rechtuit instabiliteit gingen fixen. Ik heb daarna ook een comment erover geplaatst, die een aantal likes kreeg.
Nu is dat allemaal weg, behalve de comments waar mensen positief zijn of vragen wanneer de auto naar hun land komtDit zal vast niet de enige keer zijn geweest denk ik dan. Het is natuurlijk een PR nachtmerrie voor ze, maar ik vind het wel een grote stap om zoiets te censureren zodat ze geen potentiële klanten mislopen.
[...]
Weet je toevallig of de Zeekr reddit pagina in beheer van Zeekr zelf is? Daar kom ik namelijk 0 posts tegen die met het zoekende rijgedrag te maken hebben.
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Iemand bekend hoe je het middenscherm in mijn 7X even kan blokkeren zodat ik ‘m schoon kan maken…
Ja klopt, ik heb exact dezelfde ervaring. Vragen om een update is blijkbaar ‘te gevoelig’. Er zit niks anders op dan lijdzaam afwachten en hopen dat de geruchten kloppen dat er in Q4 nog een update gaat komen die dit probleem gaat oplossen. Ik vertrouw liever op feiten dan geruchten….Blazings schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 10:49:
Die optie zit verstopt in de Carwash modus.MaBeCo schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 16:56:
Iemand bekend hoe je het middenscherm in mijn 7X even kan blokkeren zodat ik ‘m schoon kan maken…
Wie o wie kan mij helpen?
Sentry mode stond altijd standaard aan, maar om onverklaarbare reden doet de auto dat nu niet meer standaard.
Het aanzetten werkt steeds voor 1 keer en dan moet ik het opnieuw aanzetten.
Hoe kan ik er voor zorgen dat de auto de instelling weer opslaat?
Alvast bedankt
Sentry mode stond altijd standaard aan, maar om onverklaarbare reden doet de auto dat nu niet meer standaard.
Alvast bedankt
Direct quote van ‘Head of ZEEKR Nederland’Rioja1969 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 17:06:
[...]
Ja klopt, ik heb exact dezelfde ervaring. Vragen om een update is blijkbaar ‘te gevoelig’. Er zit niks anders op dan lijdzaam afwachten en hopen dat de geruchten kloppen dat er in Q4 nog een update gaat komen die dit probleem gaat oplossen. Ik vertrouw liever op feiten dan geruchten….
Dikke microvezel doek werkt prima, scherm wordt niet geactiveerd.MaBeCo schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 16:56:
Naar mijn weten werkt dit niet op deze manier, meerdere tickets in builder app hiervoorJoey Stassen schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 17:18:
Wie o wie kan mij helpen?
Alvast bedankt
De softclose van de rechter achter deur werkt niet bij mij. Wel sluit het raam. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Hallo allemaal.
Even een vraag over de beruchte rechtuit stabiliteit op de snelweg. Is dit op alle versies aanwezig? Dus zowel de gewoon geveerde als de privilege versie met luchtvering?
Mvg
Rene
Even een vraag over de beruchte rechtuit stabiliteit op de snelweg. Is dit op alle versies aanwezig? Dus zowel de gewoon geveerde als de privilege versie met luchtvering?
Mvg
Rene
Yes, alle versies hebben er last van. Maar het is onbekend welk % van de geleverde auto's er last van heeft. In september was iemand van Zeekr nog aan het inventariseren op de builders app wie welke versie reed en het lijkt aardig 50/50 LR/Priv.MNTN schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 19:13:
Hallo allemaal.
Mvg
Rene
Ervaring over sentry mode. Jammer dat ze niet aangeven tijdens het aanzetten dat dit veel
Batterij kost. Is logisch, snap ik ook wel (was ook met mijn tesla model y). Maar in 1 dag 10 procent, vind ik wel vrij veel. Zet hem maar voorlopig uit.
Batterij kost. Is logisch, snap ik ook wel (was ook met mijn tesla model y). Maar in 1 dag 10 procent, vind ik wel vrij veel. Zet hem maar voorlopig uit.
Na lang wachten en veel lezen heb ik afgelopen week ook mijn Zeekr 7x Privilege in ontvangst mogen nemen.
Ik kom van een Kia EV6 en moet zeggen dat dit toch wel even wat anders is. De elektrische deuren weet ik nog niet zo goed, maar zal ook wennen zijn. Moet zeggen dat het erg goed rijdt en de software matig ook nog niet tegenvalt, het was even zoeken om de navigatie aan de praat te krijgen met de privacy opties (die niet helemaal mee wouden werken) maar het werkt. Nu krijg ik alleen de navigatie uit de App Store niet aan de praat. Deze komt ook niet in de privacy lijst voor als app, en elke keer bij het opstarten geeft hij weer dat de privacy settings geaccepteerd moeten worden, maar het schermpje dat daarna komt om te accepteren gaat direct weer weg. Hebben meer mensen dit? En weet toevallig iemand een oplossing?
Ook lees ik zo af en toe over een soft reset, maar hoe doe ik die (misschien dat dat helpt)?
Ik kom van een Kia EV6 en moet zeggen dat dit toch wel even wat anders is. De elektrische deuren weet ik nog niet zo goed, maar zal ook wennen zijn. Moet zeggen dat het erg goed rijdt en de software matig ook nog niet tegenvalt, het was even zoeken om de navigatie aan de praat te krijgen met de privacy opties (die niet helemaal mee wouden werken) maar het werkt. Nu krijg ik alleen de navigatie uit de App Store niet aan de praat. Deze komt ook niet in de privacy lijst voor als app, en elke keer bij het opstarten geeft hij weer dat de privacy settings geaccepteerd moeten worden, maar het schermpje dat daarna komt om te accepteren gaat direct weer weg. Hebben meer mensen dit? En weet toevallig iemand een oplossing?
Ook lees ik zo af en toe over een soft reset, maar hoe doe ik die (misschien dat dat helpt)?
Soft reset is beide knoppen op het stuur ingedrukt houden tot je een deuntje hoort.SuperSpy schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 20:23:
Na lang wachten en veel lezen heb ik afgelopen week ook mijn Zeekr 7x Privilege in ontvangst mogen nemen.
Ga naar applicaties, system manager en geef bij alles wat je ziet toegang voor 1 jaar. Dan zou het moeten werken.
Bij instellingen zelf kan je ook nog iets aanvinken voor privacy
Tesla kost gemiddeld tussen de 7- en 14% batterij afhankelijk van de versie en batterij.HavermansP schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 19:35:
Ervaring over sentry mode. Jammer dat ze niet aangeven tijdens het aanzetten dat dit veel
Heb een keer de SoC na een dag uitgelezen en had 7.9 kWh verbruikt. Dat was met mijn model Y AWD dus zo’n 11%. ZEEKR doet geen rare dingen in mijn ogen. Net als tesla onder de 20% werkt het niet.
Maar niet iedereen heeft er dan weer last van 😅🤷♂️Blazings schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 19:20:
[...]
Yes, alle versies hebben er last van. Maar het is onbekend welk % van de geleverde auto's er last van heeft. In september was iemand van Zeekr nog aan het inventariseren op de builders app wie welke versie reed en het lijkt aardig 50/50 LR/Priv.
Heb ik ook last van helaas. Alles geprobeerd, maar lukt niet meerNickdR schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 15:41:
Iemand anders ook problemen met Apple CarPlay sinds update iOS naar 26.0.1? Ik rij de LR al sinds juli en nog nooit problemen gehad dat nareplay niet werkt maar sinds de update lijkt het wel alsof deze niet meer Connect. Telefoon herkent hij wel en bellen kan ook maar nareplay werkt niet. Heb al een reset uitgeprobeerd van het Zeekr systeem. Telefoon rereset, beide uit de bluetooth instellingen gegooid en opnieuw erin gezet en gekoppeld maar helaas zonder succes. Iemand die dit ook ervaart en misschien een oplossing heeft?
|- Rotterdam -|
- Telefoon verwijderen vanuit de autonpolm schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 10:02:
[...]
Heb ik ook last van helaas. Alles geprobeerd, maar lukt niet meer
- Auto verwijderen vanuit de telefoon
- Auto hernoemen
- Alles opnieuw verbinden