Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 59 ... 98 Laatste
Acties:

• JBvdH
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 31-01 20:36
Vandaag contact gehad met Zeekr. Ik had verzoek voor uitlijnen gedaan ivm rechtuitstabiliteit en werd daarvoor teruggebeld. In de tussentijd was de auto ook door aftersales getest en conclusie het ligt niet aan uitlijnen. Als eerder vermeld mogelijk combinatie toespoor en stuurbekrachtiging. Ook de medewerker bevestigde de vele (dagelijkse) meldingen over zoekend rijgedrag. Men heeft nog steeds geen oplossing of idee waar het aan ligt, maar dat het een serieus en lastig issue is, is duidelijk. Vooralsnog geen oplossing. Heel erg jammer voor een in mijn ogen verder geweldige auto binnen zijn segment. Blijf het verbazingwekkend vinden dat dit zoekende rijgedrag bij de vele autotests ook nooit wordt geconstateerd, maar goed voorlopig flink met het stuurwiel aan de gang.

• m.v.d.heuvel
  • Laatst online: 20-01 06:30
Weet iemand welke steek Zeekr hanteert? Heb nog wielen van mijn PS2 over en vraag me af of die zouden passen?

• patrickelectric
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 22-01 21:01
Htmmkr schreef op donderdag 25 september 2025 @ 17:03:
[...]

Haha waarom Carbon? Denk je dat die blijft zitten met de plakkertjes? Ik wacht dan met bestellen tot jij je ervaring ermee deelt hahaha
Haha nou ik had een Tesla Model 3 Performance, donker grijs en had toen ook een carbon spoiler. Kon het niet laten ;) fomo

• HavermansP
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 31-01 10:06
kamphuisbert schreef op donderdag 25 september 2025 @ 18:31:
[...]

Dank voor je heldere antwoord! Heel jammer, ook van de app. Iets wat ik nu gewend ben bij mijn huidige wagen.
Erg jammer inderdaad dat je met je telefoon alleen niet kan instappen. Ik denk dat ik het pasje achter in mijn telefoonhoes bewaar en op die manier instap i.p.v. de sleutel. Ben het nu ookal jaren gewend zonder sleutel in te stappen. Hopelijk komt hiervoor een update.

• Htmmkr
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13:48
RVMano schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 14:20:
Gefeliciteerd, mooie auto. Bij mij staat de levering op 1e week december (via Arval). Wanneer hoor je wat de exacte datum word? Of is dat echt maar een paar dagen eerder? Verder ben ik benieuwd naar de echte (gemiddelde) range van een privilege..
Ik heb mijn Core ook via Arval besteld, besteldatum 4 september. In ‘Mijn Arval’ staat al 3 weken 16 oktober als leverdatum. Blijkbaar doet Arval 3 weken voor daadwerkelijke besteldatum een check bij Zeekr of het ongewijzigd is. Bij geen bericht in Mijn Arval, blijft de leverdatum staan. Zou het erg lullig vinden als ze binnen 3 weken alsnog van datum wisselen. Is dit al eerder bij iemand gebeurd?

Ik heb ook het whatsapp nr van ZDN en daar om een update gevraagd. Daar kreeg ik weer te horen dat er een auto aan mijn bestelling is gekoppeld met levering november/december. Terwijl ik vorige week gebeld werd door iemand van ZDN die me vertelde dat er maar 1 persoon voor mij in de wachtrij staat voor de Core.

Ik weet niet meer wat ik moet geloven, en hoop toch echt dat het 16 oktober wordt ipv november/december. Vindt het leuk om al jullie ervaringen te lezen :):):)

Heb trouwens een CarPlay box op Temu besteld waarmee je kan Netflixen/youtuben en alles wat je maar kan bedenken op Google Play store, €96. Werkt echt perfect en soepel. Wie interesse heeft, kan me een PB sturen en zal ik de video mee delen. Weet niet wanneer ik het ga gebruiken, maar er zal vast een passend moment komen

[ Voor 3% gewijzigd door Htmmkr op 25-09-2025 20:37 ]

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:02
Htmmkr schreef op donderdag 25 september 2025 @ 20:34:
[...]
Ik heb mijn Core ook via Arval besteld, besteldatum 4 september. In ‘Mijn Arval’ staat al 3 weken 16 oktober als leverdatum. Blijkbaar doet Arval 3 weken voor daadwerkelijke besteldatum een check bij Zeekr of het ongewijzigd is. Bij geen bericht in Mijn Arval, blijft de leverdatum staan. Zou het erg lullig vinden als ze binnen 3 weken alsnog van datum wisselen. Is dit al eerder bij iemand gebeurd?
Uit mijn hoofd 1 post over gelezen op dit forum. Dat was een bericht op vrijdag over de levering van maandag die 3 maanden uitgesteld werd. Ik ga er vanuit dat dit een uitzondering betreft. Zelf niet via lease besteld, dus ik kan je niet zeggen hoe die ervaring is :)
Privé bestelling kreeg ik geen enkele update over, behalve de "levering vanaf juni" op de website. Ik moest er zelf via meerdere wegen achteraan gaan en uiteindelijk bleek dat ze mijn bestelling vergeten waren.
jsmid6 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 17:48:
Mijn auto (Privilege in groen met trekhaak) was een tijdje terug al besteld, dus ik had al verschillende accessoires besteld die inmiddels ook al geleverd zijn. We kregen een verwachte leverdatum van maandag 1 september, helaas kregen wij op vrijdag 29-08 een berichtje van de dealer dat de bestelling vertraagd was en dat deze pas 4 december geleverd kan worden. Ik vind dat wel erg kort dag, het lijkt mij toch dat ze eerder al wisten dat ze die leverdatum niet gingen redden, en dan ook nog met meer dan 3 maand vertragen. Dit is wel enorm balen want ik heb meerdere trips gepland met de auto in het najaar en ik moet nu eerst gaan zie hoe ik dat ga oplossen, zeker de trip naar Engeland wordt wel een uitdaging met de huidige auto.

[ Voor 6% gewijzigd door Blazings op 25-09-2025 21:02 ]

• nosfertu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:57
Aanstaande maandag kan ik mijn 7x LR zwart met alle pakketten ophalen. Ze belde gisteren alleen een probleem met de trekhaak. Deze wordt gemonteerd, maar de motor die de trekhaak aanstuurt hebben ze als onderdeel niet meer op voorraad. Dus moet over enige tijd nog terug zodra dit onderdeel er is. Kan dus zijn dat meer mensen dit straks ook hebben die een trekhaak hebben besteld.

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 18:03
nosfertu schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 07:36:
Aanstaande maandag kan ik mijn 7x LR zwart met alle pakketten ophalen. Ze belde gisteren alleen een probleem met de trekhaak. Deze wordt gemonteerd, maar de motor die de trekhaak aanstuurt hebben ze als onderdeel niet meer op voorraad. Dus moet over enige tijd nog terug zodra dit onderdeel er is. Kan dus zijn dat meer mensen dit straks ook hebben die een trekhaak hebben besteld.
Ik kan de Privilege van mij met electrische trekhaak donderdag ophalen maar heb nog niks gehoord over een motor, maar ga vandaag wel even langs bij Zeekr

[ Voor 3% gewijzigd door WizzyBrown op 26-09-2025 07:52 ]

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:04
BUX73 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 15:25:
[...]

Je kunt appen met Zeekr Delivery Service: 06-45569136.
Maar ze plannen pas een aflevermoment in als ze een specifieke auto gelinked hebben aan jouw specifieke order. Dit gebeurt op basis van de auto's die vanuit China beschikbaar komen voor Europa/NL, wanneer deze aankomen in Europa per schip en het moment dat je hem afgeleverd wil hebben.

In mijn geval heb ik op 30 juli een standaard LR besteld, zonder extra opties (en Zwart). Gewenste aflevering vanwege mijn huidige lease-contract in december. Ze gaven aan dat er hiervan in totaal nog maar 10 besteld zijn. Maar dat er voor mijn order op dit moment nog geen geproduceerde auto te linken valt.
Ik heb eigenlijk nul info gekregen van de leasemij - hoe weet Zeekr waar ze hem aan moeten koppelen? Als ik dat nummer app met de vraag wanneer mn witte PR met trekhaak word geleverd - hoe weten ze dan dat het de mijne is? (eigenaar is Multilease, of hebben die mijn naam ook aan de order gekoppeld)

Zeekr 7x Privilege AWD

• nb90
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 31-01 22:19
Is deze site up to date? Want dat zou betekenen dat de 7X ook iPhone 16 Pro niet ondersteund, terwijl dat toestel al meer dan een jaar op de markt is. Kan iemand dat bevestigen?

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:12

admiral866

The King Personality Disorder

4v4t4r schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 08:43:
[...]

Ik heb eigenlijk nul info gekregen van de leasemij - hoe weet Zeekr waar ze hem aan moeten koppelen? Als ik dat nummer app met de vraag wanneer mn witte PR met trekhaak word geleverd - hoe weten ze dan dat het de mijne is? (eigenaar is Multilease, of hebben die mijn naam ook aan de order gekoppeld)
Er is ook een bestelnummer ergens bekend, kan je die bij Multilease opvragen?
Ziet er ongeveer zo uit: PYUK592314qWffGT (fictief nummer)

• 4v4t4r
admiral866 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 09:15:
[...]

Er is ook een bestelnummer ergens bekend, kan je die bij Multilease opvragen?
Ziet er ongeveer zo uit: PYUK592314qWffGT (fictief nummer)
Thanks ! Ik zie op de bestelbevestiging alleen mn order nummer bij Multilease - dus ik ga ze even mailen!

Zeekr 7x Privilege AWD

• admiral866

admiral866

Het middelste nummer is de datum van bestellen zie ik nu :-)

• MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
nb90 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 09:01:
[...]

Is deze site up to date? Want dat zou betekenen dat de 7X ook iPhone 16 Pro niet ondersteund, terwijl dat toestel al meer dan een jaar op de markt is. Kan iemand dat bevestigen?
Mijn oude iPhone 16 Pro Max werkte zonder problemen. Enkel de 17 Pro Max nog niet lijkt.. en volgens mij heb ik ooit ergens gelezen dat ze bij iPhone (iOS) een toestel heel snel kunnen accepteren/goedkeuren bij Zeekr. Zal wel een app update nodig zijn..

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart

• HavermansP
Voor de mensen die de GetPairr box hebben welke versie hebben jullie en werkt goed? 1.0 of 2.0?

Daarnaast hoelang duurde het voordat jullie deze ontvingen. Dit ivm vakantie.

• BUX73
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 20:33
4v4t4r schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 08:43:
[...]

Ik neem aan dat de leasemaatschappij ook jouw naam en telefoonnummer deelt met Zeekr op het moment dat de order besteld wordt. Dus ze kunnen zien aan je telefoonnummer wie je bent en dat is dan weer gekoppeld aan een specifieke order. Maar dit is een aanname.

• RVMano
  • Laatst online: 16:20
Net even appje gestuurd naar het nummer. Ze geven aan dat er nog geen auto is gekoppeld omdat ik pas vanaf december mijn auto wil. Maar ik ben bekend en heb ook mijn bestelnummer gekregen.. Dus gelukkig bekend maar blijft spannend..

• WizzyBrown
Er was iemand in dit forum die bijhield hoeveel Zeekr 7x wagens er in totaal op kenteken stonden en hoeveel er waren bijgekomen sinds de vorige keer van melden. Volgens mij gebruikte hij: https://www.voertuig-zoeker.nl/personenauto/zeekr/7x/-/
Echter die is verre van actueel. De teller staat al 2 weken op 83 en toen ik zonet bij Zeekr in Zeist was zag ik een witte Privilege in de garage met kenteken JBT-88-F (volgens RDW tenaam gesteld op 19 augustus 2025) en een nieuwe zwarte die klaar stond voor aflevering met kenteken JGR-63-J, (volgens RDW tenaam gesteld op 26 september 2025). Beide kentekens komen niet eens op die pagina hierboven voor.

• Sander28
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:47
WizzyBrown schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 14:14:
Er was iemand in dit forum die bijhield hoeveel Zeekr 7x wagens er in totaal op kenteken stonden en hoeveel er waren bijgekomen sinds de vorige keer van melden. Volgens mij gebruikte hij: https://www.voertuig-zoeker.nl/personenauto/zeekr/7x/-/
Echter die is verre van actueel. De teller staat al 2 weken op 83 en toen ik zonet bij Zeekr in Zeist was zag ik een witte Privilege in de garage met kenteken JBT-88-F (volgens RDW tenaam gesteld op 19 augustus 2025) en een nieuwe zwarte die klaar stond voor aflevering met kenteken JGR-63-J, (volgens RDW tenaam gesteld op 26 september 2025). Beide kentekens komen niet eens op die pagina hierboven voor.
Je kunt dit zien op Kentekenradar
453 op kenteken t/m 25 september dit jaar.

• Rudi01
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 01-02 17:16
nosfertu schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 07:36:
Ik heb gisteren mijn 7X LR opgehaald maar was vergeten de trekhaak te checken. Vanochtend even onder de auto gekeken maar niets te zien. Is waarschijnlijk door alle drukte over het hoofd gezien. Ze zullen contact met mij opnemen….

• jsmid6
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:50
Rudi01 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 14:52:
[...]

Ik heb gisteren mijn 7X LR opgehaald maar was vergeten de trekhaak te checken. Vanochtend even onder de auto gekeken maar niets te zien. Is waarschijnlijk door alle drukte over het hoofd gezien. Ze zullen contact met mij opnemen….
Ik heb woensdag mijn P opgehaald en de trekhaak zit er wel onder, maar de module's voor de aansturing waren op, dus ik kan 'm nog niet gebruiken helaas.

• WizzyBrown
Sander28 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 14:28:
[...]

thanks Sander

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 28-01 15:32
En nu iets compleet anders........hoe gaan die deuren van de Privilege open bij knetterharde vorst?

'The truth is not afraid for Questions

• admiral866

admiral866

met de app je auto opwarmen :-)

• Blazings
M13z1 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 16:00:
En nu iets compleet anders........hoe gaan die deuren van de Privilege open bij knetterharde vorst?
Die vraag heb ik eerder ergens gesteld, maar weet niet meer waar. Ik denk dat je ruim van tevoren de climate control en defrost aan moet zetten in de app. Dan schietgebedje dat de rubbers ontdooit zijn tegen de tijd dat je weg wil..

• Rickyuu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:02
Blazings schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 16:38:
[...]

Die vraag heb ik eerder ergens gesteld, maar weet niet meer waar. Ik denk dat je ruim van tevoren de climate control en defrost aan moet zetten in de app. Dan schietgebedje dat de rubbers ontdooit zijn tegen de tijd dat je weg wil..
zoals ik ook jaren met Tesla heb moeten doen. En de rubbers doe ik, als het echt koud wordt, met vaseline insmeren. Ik heb in het begin echt de deur niet opegekregen en met zakjes warm water moeten werken....

• fhommes
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15:04
WizzyBrown schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 14:14:
U riep? :)

Er zijn 470 auto's geregistreerd, 461 als je de demo's niet meetelt.

Van die 461 auto's zijn:

2 Core
258 LR
201 Privilege

160 grijs
122 zwart
95 groen
84 wit

Er staan nog steeds drie winkeldochters op stand-by:
HSL16L (16-6-2025, grijze LR)
HVV46B (07-07-2025, grijze Privilege)
HZK36K (29-07-2025, grijze Privilege)

17 auto's (inclusief de winkeldochters) zijn nog niet op naam gezet en staan te wachten op uitlevering
Uitlevertempo is tussen de twee en tien auto's per dag, meestal een stuk of zes op één dag.

Van wat er staat te wachten is
10 x Privilege
7 x LR

Bron: De RDW database, die tegenwoordig dagelijks (zelfs in het weekend) wordt bijgewerkt.

• Blazings
Rickyuu schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 16:56:
[...]
zoals ik ook jaren met Tesla heb moeten doen. En de rubbers doe ik, als het echt koud wordt, met vaseline insmeren. Ik heb in het begin echt de deur niet opegekregen en met zakjes warm water moeten werken....
Bij een Tesla heb je dan weer het probleem dat de handgreep zelf ook vast gevroren kan zijn. In principe heeft natuurlijk iedere auto het probleem dat de deur vast kan vriezen, maar zonder handgrepen en alleen een elektrische motor om de deur te openen wordt het toch wat lastiger :)

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:51

Freedive

] Ken sent me _

Blazings schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 17:52:
[...]

Bij een Tesla heb je dan weer het probleem dat de handgreep zelf ook vast gevroren kan zijn. In principe heeft natuurlijk iedere auto het probleem dat de deur vast kan vriezen, maar zonder handgrepen en alleen een elektrische motor om de deur te openen wordt het toch wat lastiger :)
Bij de LR kunnen de handgrepen wel bevriezen dat ze er niet uitkomen, dat wordt spannend in de winter!

Heb overigens profile een mail gestuurd welke winterbanden ze kunnen leveren (lease bij Arval).

• Doubjj20
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16-11-2025
Een paar weken terug ben ik in Zeist geweest voor een proefrit met de 7x en de 001. En ik ben nog steeds aan het wikken en wegen. Ik zou voor een LR single motor gaan met trekhaak in beide modellen.

Pro’s 001
Mooiere belijning van buiten
Minder SUV auto
Mooie afwerking interieur
Goedkoper icm HUD standaard aanwezig
Betere stoelen

Pro’s 7x
Betere audio ( bij de 001 echt slecht gewoon)
800v laadsysteem
Bovenbeen ondersteuning verstelbaar
Hoger trekgewicht
Normale knoppen op het stuurwiel i.p.v. die touchpads

Wat ik me afvraag, hopelijk kunnen jullie me helpen.

Hoe veel sneller is het laden in de praktijk met de 7x? Met name bij 400V stations? De max laadsnelheid is hoger dan de 001, maar de laadcurve is veel belangrijker en als ik die bekijk op internet is die van de 7x niet persé veel beter.

Hoe zit het met de aanhanger en ACC?
Bij de 001 werkt die niet als er een aanhanger achter hangt. Is dat met de 7x ook een probleem?

Morgen ga ik weer terug om nog eens in beide te rijden.

Ik ben beide fora (001 en 7x) aan het doorlezen maar er staat al zoveel op, dat ik nog lang niet alles heb kunnen lezen.

• IIwouterNL
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-01 17:13
Doubjj20 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 19:33:
Een paar weken terug ben ik in Zeist geweest voor een proefrit met de 7x en de 001. En ik ben nog steeds aan het wikken en wegen. Ik zou voor een LR single motor gaan met trekhaak in beide modellen.

Pro’s 001
Minder SUV auto
Betere stoelen

Pro’s 7x
800v laadsysteem
Hoger trekgewicht

Hoe veel sneller is het laden in de praktijk met de 7x? Met name bij 400V stations? De max laadsnelheid is hoger dan de 001, maar de laadcurve is veel belangrijker en als ik die bekijk op internet is die van de 7x niet persé veel beter.

Bij de 001 werkt die niet als er een aanhanger achter hangt. Is dat met de 7x ook een probleem?

Ik ben beide fora (001 en 7x) aan het doorlezen maar er staat al zoveel op, dat ik nog lang niet alles heb kunnen lezen.
Ik stond voor dezelfde keuze maar uiteindelijk voor de 7x gekozen, juist vanwege de nieuwere technologie, met name sneller laden, snellere user interface etc. Al vind ik de 001 wel iets mooier is de 7x met 2 jonge kids praktischer

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 21:15

Pro’s 001
Minder SUV auto
Betere stoelen

Pro’s 7x
800v laadsysteem
Hoger trekgewicht

De verschillen tussen het laden:

ZEEKR 001 (100 kWh)
10-80% = 30 minuten

ZEEKR 7X (100 kWh)
10-80% = 11:58 minuten (mijn record)

Op een 400 kW lader haal ik een gemiddelde van boven de 300 kW.

De 001 heeft een piek van 200 kW en gemiddeld rond de 100 kW.

Je staat praktisch drie keer zo lang als de lader niet gelimiteerd wordt.

P.S de afwerking is ook echt beter bij de 7X

• Rudi01
Sander28 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 14:28:
[...]

Toevallig kwam dit ter sprake. Zover ik me kan herinneren leveren ze nu op een dag ongeveer 8 auto’s aan klanten. Ze krijgen meerdere keren per week een lading binnen vanaf de haven op de trailer. Eén of twee keer in de maand komt er een boot aan. Tot einde van het jaar blijft het zeer druk. Waarschijnlijk zullen ze aan het eind van het jaar nog een aantal auto’s op kenteken zetten voor levering komend jaar omdat klanten hier al naar vragen.

• M13z1

Pro’s 001
Minder SUV auto
Betere stoelen

Pro’s 7x
800v laadsysteem
Hoger trekgewicht

En ook ik heb sterk getwijfeld. Ik vind de 001 echt een mooiere auto dan de 7X maar moet het tov deze 7X met verouderde techniek doen, als je dan ruim 4 jaar met de auto gaat rijden (lease) gaat mij dat op den duur wel irriteren. Er staat bij mij een 001 verderop in de straat en elke keer ben ik onder de indruk van die auto. De 7X zie ik nog nauwelijks in het wild, dus ik denk dat die nog een beetje op mij moet groeien. Ik rij regelmatig internationaal en dan dus veel laden, dan ben je met de 7X heel veel beter (lees:sneller) af.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Registratie: April 2025
  • Niet online
Pete80 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 06:29:
[...]

De kans dat ik daar kom is nihil in de komende maand. De auto staat nergens binnen, denk dat het lastig wordt om aan je verzoekte voldoen
Geen probleem. Mocht je in de toekomst de gelegenheid hebben om een 360° te maken, dan zou ik dat zeker waarderen. Tot die tijd is er geen haast, neem gerust alle tijd.

Zeekr 7x | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Tesla Model Y vs Zeekr 7X Australië– vergelijking uit de praktijk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S8ihr8o4fN0Qv-q39uQmlPUzNPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/exvLnOKKHiTuq4DlblXWeJna.jpg?f=fotoalbum_large
De Zeekr 7X is nu officieel getest tegen de Tesla Model Y, en eerlijk gezegd… Tesla krijgt er een flinke concurrent bij.

● Prijs en positionering
○ In Australië begint de 7X Long Range bij A$ 63.900, en dat is een stuk aantrekkelijker geprijsd dan de Model Y.
○ Zeekr positioneert zich duidelijk als “value for money”: meer luxe en specs voor minder geld.

● Prestaties en range
○ De RWD-versie levert 310 kW / 440 Nm, AWD-varianten zitten nog hoger in vermogen.
○ Actieradius tot 615 km WLTP/CLTC – dat is fors meer dan de meeste Tesla Y’s in de praktijk halen.
○ De Model Y blijft wel iets zuiniger in kWh/km, maar dat voordeel wordt deels tenietgedaan doordat de Zeekr simpelweg met meer batterijcapaciteit start.

● Laadsnelheid
○ Dit is echt een sterk punt van de 7X: in een test voegde 10 minuten snelladen 157 km extra toe.
○ De Model Y kwam in dezelfde tijd maar op 51 km. Dat is bijna 3x zo traag in de praktijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PoZ7oCgOV5SHaYiLi8UdqHDgyuk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uKqYFU9NI6TPvDyl7MzpqqHx.jpg?f=fotoalbum_large

● Interieur en comfort
○ De 7X is ruimer opgezet: meer hoofdruimte, meer beenruimte, en vooral een breder gevoel binnenin.
○ Afwerking is luxer: denk aan geventileerde en massagestoelen, een beter audiosysteem en een moderner dashboard.
○ Het geheel voelt meer premium en doordacht aan, zeker vergeleken met het wat sobere interieur van Tesla.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JZVXZk3zfFL_S21crtg1fm_xRvA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7w5ktCkBTwxF1MYVSL3j8fC9.jpg?f=fotoalbum_large

● Gebruikservaring
○ Waar Tesla nog steeds sterk staat is de software en het Supercharger-netwerk. Dat geeft de Model Y een voorsprong op lange reizen.
○ Maar puur kijkend naar prijs, specs, comfort en laadsnelheid, zet de 7X de Model Y flink onder druk.
○ In de praktijk kun je sneller doorladen, ruimer en luxer zitten, en vaak goedkoper instappen.

● Laadsnelheid en architectuur
○ De 7X is gebouwd op een 800V-architectuur, wat betekent dat hij hogere DC-laadsnelheden aankan dan veel concurrenten.
○ Voor DC snelladen: 10-80% laden kan in ~13 minuten (voor de kleinere batterij bij hoge vermogens) tot ~16 minuten voor de grotere batterij, afhankelijk van de variant en laadsnelheid.
○ Voor AC (wisselstroom / normaal laden): de 7X kan tot 22 kW laden. De RWD-versie vraagt ongeveer 4,5 uur (10–100%) bij 22 kW, de grotere batterijen iets langer, zo’n 5,5 uur.
○ Tesla Model Y heeft een 400 V systeem, en limiet voor DC laadvermogen is bijvoorbeeld ~175 kW bij de RWD-versie en ~250 kW bij Long Range AWD modellen.

● Afmetingen, gewicht & ruimte
○ De 7X is – qua lengte – vrijwel gelijk aan de Model Y, maar iets breder en hoger, wat bijdraagt aan meer binnenruimte.
○ Wielbasis: 7X = 2.900 mm vs Model Y = 2.890 mm.
○ Bagageruimte: 7X: 539 liter in de koffer (met achterbank omhoog) + extra 62 liter “frunk” bij de RWD-variant.
○ Model Y: 822 liter (met achterbank omlaag naar dak) – bij sommige metingen.
○ Gewicht: Zeekr 7X: RWD ~2.320 kg, Long Range ~2.340 kg & Performance AWD ~2.460 kg vs Tesla Model Y: RWD ~1.921-1.929 kg, Long Range AWD ~1.992 kg, Performance ~2.003 kg
○ Towing (trekcapaciteit): 7X biedt een geremde trekcapaciteit van 2.000 kg, wat duidelijk hoger is dan de 1.588 kg die Tesla opgeeft voor de Model Y.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-MGsZUy8qT9OKBf03eyCvXKYlk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HDxhssBsPpPfi3KRvim6p7i5.jpg?f=fotoalbum_large

● Garantie & andere zaken
○ 7X wordt geleverd met: 5 jaar (onbeperkt aantal km) fabrieksgarantie voor de auto zelf.
○ 8 jaar / 160.000 km garantie voor de hoogspanningsbatterij.
○ Tesla’s standaard garantie is 4 jaar / 80.000 km voor de auto, en batterijgarantie verschilt per model / variant (en Tesla garandeert minimaal 70% batterijcapaciteit over de garantieperiode).

Source

• daniel223
  • Laatst online: 07:14
Gisteren mijn groene 7x Long Range opgehaald. Wat een prachtige auto, schitterende afwerking en hij rijdt heerlijk. Toch loop ik tegen een paar serieuze issues aan:

• Stuurgedrag: op de snelweg voelt de besturing erg zenuwachtig. Ik moet constant kleine correcties maken van links naar rechts om recht te blijven rijden. Ik lees dat meer mensen dit ervaren. Is hier al een oplossing voor?
• Airco: het is nu best fris buiten en de auto lijkt helemaal niet te goed te koelen. Ik kan het niet koud krijgen in de auto. Iemand hier enig idee?

Prachtige auto, maar dit soort problemen wil je niet bij een voertuig in deze prijsklasse. Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?

[ Voor 26% gewijzigd door daniel223 op 27-09-2025 08:15 ]

• Ferry34
  • Laatst online: 01-02 17:44
Wat is je bandenspanning eigenlijk nu, want die moet 3.0 zijn

[ Voor 41% gewijzigd door Ferry34 op 27-09-2025 03:52 ]

• Rudi01

Pro’s 001
Minder SUV auto
Betere stoelen

Pro’s 7x
800v laadsysteem
Hoger trekgewicht

Als je niet perse dit jaar wil bestellen zou ik wachten tot de Zeekr 7 GT naar Nederland komt. Deze heeft naar mijn mening zowel de pluspunten van de 001 als de 7x die je opnoemt in bovenstaande tekst.

• Rudi01
Zie bv
YouTube: Zeekr 7GT is verrassend goed alternatief voor BMW en Audi

[ Voor 85% gewijzigd door Rudi01 op 27-09-2025 08:42 ]

• 4v4t4r
daniel223 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 01:36:
Gisteren mijn groene 7x Long Range opgehaald. Wat een prachtige auto, schitterende afwerking en hij rijdt heerlijk. Toch loop ik tegen een paar serieuze issues aan:

• Stuurgedrag: op de snelweg voelt de besturing erg zenuwachtig. Ik moet constant kleine correcties maken van links naar rechts om recht te blijven rijden. Ik lees dat meer mensen dit ervaren. Is hier al een oplossing voor?
• Airco: het is nu best fris buiten en de auto lijkt helemaal niet te goed te koelen. Ik kan het niet koud krijgen in de auto. Iemand hier enig idee?

Prachtige auto, maar dit soort problemen wil je niet bij een voertuig in deze prijsklasse. Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?
Even dit topic doorlezen had je alle antwoorden gegeven 😅😉

1. Nee maar ze zijn op de hoogte en er mee bezig. Uitlijnen helpt niet.
2. Het valt op dat sommige autos zijn uitgeleverd met te weinig koelvloeistof en worden met 100ml aangevuld.

Ik zou voor beide tickets aanmaken.

Zeekr 7x Privilege AWD

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
HavermansP schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 10:43:
Voor de mensen die de GetPairr box hebben welke versie hebben jullie en werkt goed? 1.0 of 2.0?

Daarnaast hoelang duurde het voordat jullie deze ontvingen. Dit ivm vakantie.
Iemand anders was druk aan het zoeken om een box te vinden wat werkt met Zeekr, had ie gevonden.
Nu ook op zijn review de GetPairr AI Freely (v1) gekocht. Werkt ook gewoon in mn huidige auto, echt top spul!
Wel opletten dat je voor Region: For Europe/Japan/South America kiest als je besluit om te bestellen.
Iemand anders had ook hier een kortingscode bijgezet: 9T20, krijg je bijna 30eu korting.

Levering duurde bij mij 6 dagen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJUeaOpKhmveBny3mCVMJr36nk0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5uOV0Qx7zM66KUGMtD97YClP.jpg?f=fotoalbum_large

• HavermansP
ubzY3.eMBstiLL schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 11:25:
[...]

Iemand anders was druk aan het zoeken om een box te vinden wat werkt met Zeekr, had ie gevonden.
Nu ook op zijn review de GetPairr AI Freely (v1) gekocht. Werkt ook gewoon in mn huidige auto, echt top spul!
Wel opletten dat je voor Region: For Europe/Japan/South America kiest als je besluit om te bestellen.
Iemand anders had ook hier een kortingscode bijgezet: 9T20, krijg je bijna 30eu korting.

Levering duurde bij mij 6 dagen:
[Afbeelding]
Thanks! De kortingscode had ik inderdaad eerder gevonden in de berichten. Dan ga ik ook voor dezelfde versie.

• WizzyBrown
fhommes schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 17:36:
[...]

U riep? :)

Er zijn 470 auto's geregistreerd, 461 als je de demo's niet meetelt.

Van die 461 auto's zijn:

2 Core
258 LR
201 Privilege

160 grijs
122 zwart
95 groen
84 wit

Er staan nog steeds drie winkeldochters op stand-by:
HSL16L (16-6-2025, grijze LR)
HVV46B (07-07-2025, grijze Privilege)
HZK36K (29-07-2025, grijze Privilege)

17 auto's (inclusief de winkeldochters) zijn nog niet op naam gezet en staan te wachten op uitlevering
Uitlevertempo is tussen de twee en tien auto's per dag, meestal een stuk of zes op één dag.

Van wat er staat te wachten is
10 x Privilege
7 x LR

Bron: De RDW database, die tegenwoordig dagelijks (zelfs in het weekend) wordt bijgewerkt.
dank je, mijn witte privilege zit in dat rijtje van 10, donderdag kan ik hem komen ophalen.
Ik had hem volgens mij al zien staan, alleen op de sticker op het raam stond NO bij Trailer Hook. Maar misschien is dat bij alle Zeekr's die overkomen als in NL de trekhaak er onder wordt gemonteerd.

• WizzyBrown
4v4t4r schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 10:13:
[...]

Even dit topic doorlezen had je alle antwoorden gegeven 😅😉

1. Nee maar ze zijn op de hoogte en er mee bezig. Uitlijnen helpt niet.
2. Het valt op dat sommige autos zijn uitgeleverd met te weinig koelvloeistof en worden met 100ml aangevuld.

Ik zou voor beide tickets aanmaken.
Ik kan niet geloven dat er nog steeds Zeekrs 7x met te weinig airco vloeistof worden uitgeleverd. Ik krijg mijn auto komende week en vroeg 2 weken terug aan het afleverteam of ze het vloeistof niveau checken voor de airco maar kreeg geen harde garantie. Ze weten dat ze het moeten opnemen in de checklist procedure maar dit was nog niet gedaan. :(

• daniel223
WizzyBrown schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 14:42:
[...]

Ik kan niet geloven dat er nog steeds Zeekrs 7x met te weinig airco vloeistof worden uitgeleverd. Ik krijg mijn auto komende week en vroeg 2 weken terug aan het afleverteam of ze het vloeistof niveau checken voor de airco maar kreeg geen harde garantie. Ze weten dat ze het moeten opnemen in de checklist procedure maar dit was nog niet gedaan. :(
Ik heb geen idee of dat het geval is bij mij. Ik merk alleen op dat als ik de airco op de aller koudste stand zet. Het nog prima te doen is. Ik houd me hart vast voor de zomerperiode volgend jaar. Hopelijk is dit snel opgelost middels aanvullen van koelvloeistof.

Ik hoor ook een hele zachte piep als ik tussen de 5 en 30km per uur rijd. Als ik een snelheid heb daarbuiten, stopt het direct. Lijkt wel een soort alarm. Iemand enig idee wat dit is en of het uitgezet kan worden?

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-02 19:13
daniel223 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 16:26:
[...]

Ik heb geen idee of dat het geval is bij mij. Ik merk alleen op dat als ik de airco op de aller koudste stand zet. Het nog prima te doen is. Ik houd me hart vast voor de zomerperiode volgend jaar. Hopelijk is dit snel opgelost middels aanvullen van koelvloeistof.

Ik hoor ook een hele zachte piep als ik tussen de 5 en 30km per uur rijd. Als ik een snelheid heb daarbuiten, stopt het direct. Lijkt wel een soort alarm. Iemand enig idee wat dit is en of het uitgezet kan worden?
Dat is een verplicht geluid voor elektrische auto’s(AVAS).

• Edwin Zet
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 24-01 07:37
Ik mag woensdag eindelijk mijn auto op gaan halen, moest mijn huidige leasecontract uitzitten. Hebben jullie nog tips of vragen die ik in ieder geval moet stellen. Genoteerd heb ik de koelvloeistof, verder nog?

• Htmmkr
M13z1 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:20:
[...]

Steekmaat, naafdiameter, ET waarde, breedte van de velg en hoogte en breedte van de band.
Hi Allen. Ik ben van plan de velgen van mijn Core RWD te veranderen. Ik heb alleen nog nooit eerder velgen aangeschaft en heb bovenstaande informatie nog niet weten te achterhalen. Weet iemand waar ik dit kan vinden? Of is het een kwestie van een x met de auto naar een garage en dit laten opmeten?

• Ahmi
Htmmkr schreef op zondag 28 september 2025 @ 08:57:
[...]

Hi Allen. Ik ben van plan de velgen van mijn Core RWD te veranderen. Ik heb alleen nog nooit eerder velgen aangeschaft en heb bovenstaande informatie nog niet weten te achterhalen. Weet iemand waar ik dit kan vinden? Of is het een kwestie van een x met de auto naar een garage en dit laten opmeten?
https://share.google/images/hu3gi7Sf253Q1C0gK

• Htmmkr
Thanks voor je snelle reply! Wat jij stuurt is volgens mij de algemene wiel info maar volgens mij mist het nog wat details om echt tot de juiste velg te komen. Of zie ik dat verkeerd?

• Ahmi
Htmmkr schreef op zondag 28 september 2025 @ 10:21:
[...]

Thanks voor je snelle reply! Wat jij stuurt is volgens mij de algemene wiel info maar volgens mij mist het nog wat details om echt tot de juiste velg te komen. Of zie ik dat verkeerd?
Steekmaat 5x108, ET 44
Dit is de info welk je nodig hebt. Dat icm met je huidige velgbreedte (8j) en bandenmaat.

• M13z1
Htmmkr schreef op zondag 28 september 2025 @ 08:57:
[...]

Je kan op het net ook kijken op velgwebsites en dan je type auto invoeren, dan hoest hij alle setjes welke (aldaar-) leverbaar zijn. (bijvoorbeeld: www.givawheels.nl) Er zijn veel combinaties mogelijk, met een andere ET waarde kun je ook met de breedte nog iets spelen. Het luister wel nauw en als het je ding niet is, laat je dan goed informeren of kies iets uit de webshop wat zeker past. Ik zag op Facebook iemand met 23" onder een zwarte 7X, superdik en uitstekend passend. Wat je niet wilt is dat je wielen te ver naar binnen of naar buiten vallen.

• Ian_
Helaas sinds de update meerdere issues met mijn Zeekr 7X, andere mensen hier ook last van?

OS2.0.4
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T0TrdfRsgKwpQmn7STJP8qYedUw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fqp0I2G07zb5UTIwyDrdt2QB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/41Vn5PocbIQbDWFM-hU9KLrLnME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AGKycJ9XZ3ala4rMnBWKqpK6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Ian_ op 28-09-2025 20:28 ]

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20:11
Ik heb geen iPhone 17 maar gewoon nog mijn 14. Echter, sinds ik vandaag iOS26 erop heb gezet werkt de Bluetooth verbinding niet meer. Ik zal morgen eens mijn telefoon “weggooien” in de auto en opnieuw koppelen om te kijken of dat het probleem oplost…….

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Zeekr start “Seek More” campagne in Europa
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-WS3cDnfZVx6yKKvnqmQm8oVEJQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vKU2k6AQ3dbUtDh6TWTcDFdj.jpg?f=fotoalbum_large

● Zeekr lanceert zijn eerste grote merk­campagne voor Europa, met de slogan “Seek More”.
Het idee? Luxe herdefiniëren: niet door flink wat spullen te hebben, maar door meer tijd, betekenisvolle momenten en verbindingen te creëren.

● Wat komt er in de campagne voorbij?
○ Er zijn drie cinematische films die de Zeekr­-modellen (7X, 001 en X) in de hoofdrol zetten. Ze laten zien hoe deze auto’s je kunnen helpen ontsnappen aan de hectiek van de stad en weer dichter bij rust, natuur en elkaar brengen.
○ Verder horen bij de campagne: 32 social video’s en 55 beelden die lifestyle en features combineren.
○ De campagne draait in Nederland, België, Zweden, Noorwegen en Denemarken.
○ Full-funnel aanpak: online video, social, search en ook out-of-home posters – alles om awareness én conversie te boosten.

●Specs die ze hanteren in de campagnes:
○ Zeekr 7X: 17.7–19.9 kWh/100km
○ Zeekr 001: 17.3–18.5 kWh/100km
○ Zeekr X: 16.4–17.3 kWh/100km
(0 g/km CO₂ & WLTP)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1i-qa5x3A6qzCXJaYP1NqLrgQAw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jB4rDtO4uJ9FzCVtpJuJn4mP.jpg?f=fotoalbum_large

● Zeekr stats
○ Sinds de start (2021) zijn er wereldwijd al 520.000+ Zeekr’s geleverd, van 001 tot 009 MPV en de nieuwe 7X. Ambitie: de komende 5 jaar flink wereldwijd uitbreiden. Ze zijn nu druk bezig in Australië, Singapore, Malaysia & UAE

● Wat vinden ze zelf?
○ Katrin Illig, hoofd merk & communicatie van Zeekr Europa, zegt: “Het gaat niet om méér bezitten, maar om méér beleven, méér tijd, méér verbinding.”
○ Extra technische noot: Zeekr gebruikt eigen technologie voor batterij, motormanagement, etc., en opereert wereldwijd vanuit R&D- en ontwerplocaties in onder andere Göteborg, Shanghai en Hangzhou.
Source

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Ian_ schreef op zondag 28 september 2025 @ 20:27:
Helaas sinds de update meerdere issues met mijn Zeekr 7X, andere mensen hier ook last van?

OS2.0.4
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij mij gingen
/ gaan de spiegels nooit verwarmen bij voorverwarmen. Heb overigens nog steeds 2.0.3 🥲

• Ian_
Freedive schreef op zondag 28 september 2025 @ 21:45:
[...]

Bij mij gingen
/ gaan de spiegels nooit verwarmen bij voorverwarmen. Heb overigens nog steeds 2.0.3 🥲
Hoe ziet je APP eruit, wel daar bij software ‘new’?
Je kan ook nog je auto reconnecten met internet en of wifi proberen?

• Ian_
Serviceverzoek nummer 3 gemaakt, hopelijk opstartproblemen maar anders gaat deze auto snel uit de lease.

- Vocht
- Cabin overheat werkt niet
- Side mirror heating werkt niet
- Bestuurders raam en passagiers raam piept bij het dicht en open doen
- Rattel geluid bij de lucht uitlaat tegen het bestuurdersraam
- Battery pre conditionering werkt niet meer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HYrMp2Qyqf8NRamsnw0K4_RN1j4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GNYu63ZK7BAE3JF8DC8JMopw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-YLBjSDXSyoeI3ceujlaGC5AP8o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F5nYzYaMU2sxFak32ovgmZnd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vzf0pe9V41CWqLHDjyNqfzywcgk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q6KbCUbJ0JiwnoWNB4UHoY4P.jpg?f=fotoalbum_large

• 4v4t4r
Mag ik zeggen dat ik echt blij ben met zulke fora :D
Net maar even Zeekr delivery app gestuurd en krijg netjes een reactie in minder dan 5 mins met een leverdatum + tijdstip en 2 mins later hier ook een mail van (met de opmerking dat ze 2 weken van de voren bellen om te bevestigen)

Maandag 24e nov. om 4 uur (dat word file rijden naar huis, gelijk mooi de kans om overal mee te spelen :D )

Zeekr 7x Privilege AWD

• Elayais
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20-01 17:36

Elayais

Die ene daar

Is vocht bij de lampen niet heel normaal voor auto's tegenwoordig? Volgens mij hebben bijna alle merken hier last van.

Ik heb ook even gecheckt of er al een afleverafspraak gemaakt kon worden omdat er al een auto gekoppeld is. Bleek dat er al één was ingepland op Ma 8 Dec om 16:00. Die komt mij niet zo goed uit, dus gaf ik aan, werd binnen paar minuten gebeld door delivery center om andere afspraak te maken.

Voor mij zijn woensdag en donderdag de makkelijkste dagen, en ze gaf aan dat nooit iemand op donderdag wil, dus die lag nog helemaal open. Dus 11 Dec om 11:00 ga ik mijn auto krijgen. Duurt ff, maar dan heb je ook wat.

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:05
Ian_ schreef op maandag 29 september 2025 @ 14:35:
Serviceverzoek nummer 3 gemaakt,
Hoe snel krijg jij een reactie op een service request?
Ik heb op 11 sept een request ingestuurd voor een aantal punten waarvan de belangrijkste een airbag storing (rood lampje en tekst melding om contact op te nemen met Zeekr support). Ook werkt één van de camera's niet waardoor er geen dode hoekdetectie is.
Omdat de airbag storing mij niet lekker zit heb ik de 17e een Appje gestuurd en op de 22e een voicemail ingesproken. Daar komt geen reactie op. Zeekr support (algemene nummer) wel contact mee kunnen hebben op de 22e en die geven aan dat het request ontvangen is maar dat het vanwege drukte en onderbezetting 2 tot 3 weken kan duren. Aangegeven dat in geval van een airbag storing er wel een andere prio zou moeten gelden en dat Zeekr dus de aansprakelijkheid aanvaard in het geval er iets gebeurd irt het niet goed functioneren van een airbag.

Ik heb het werkelijk te doen met de medewerkers waarvan ik overtuigd ben dat ze klanten graag willen helpen maar dit momenteel vaak onmogelijk is.

Toch zou er iets gedaan kunnen worden voor een betere klantervaring (en veiligheid!). Dan denk ik aan geen datum laten aangeven voor de afspraak (want dat wordt m toch niet). Geef in de mail aan dat het x tijd zal duren alvorens er een afspraak gemaakt kan worden. Plan alvast de afspraak in in ieder geval voor de prio meldingen. Communiceer welke meldingen voorrang zullen krijgen. En zo zijn er nog wel wat. Kleine communicatie dingetjes die een groot verschil kunnen maken..

• Malortje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-01 11:18
Een paar weken geleden liep ik bij een Volvo dealer binnen en die wisten mij te vertellen dat ze bezig zijn om voor Zeekr ook het onderhoud e.d. te gaan doen. Als dat door zou gaan, zou dat misschien een mooie toevoeging kunnen zijn om wat meer mankrachten te krijgen en de service requests sneller af te handelen.

• MvRtje
  • Nu online
Malortje schreef op maandag 29 september 2025 @ 16:12:
Een paar weken geleden liep ik bij een Volvo dealer binnen en die wisten mij te vertellen dat ze bezig zijn om voor Zeekr ook het onderhoud e.d. te gaan doen. Als dat door zou gaan, zou dat misschien een mooie toevoeging kunnen zijn om wat meer mankrachten te krijgen en de service requests sneller af te handelen.
Heel stiekem hoop ik hier al enige tijd op.. Kan ik weer bij mijn oude garage terecht waar ik al sinds 2013 met mijn Volvos gezeten heb. Ik zal mijn contactpersoon daar eens contacten.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Ian_ schreef op maandag 29 september 2025 @ 13:51:
[...]

Hoe ziet je APP eruit, wel daar bij software ‘new’?
Je kan ook nog je auto reconnecten met internet en of wifi proberen?
App ziet niets nieuws.
Maar ben net gebeld voor het eerst na 4e ticket in 4 maanden 🙃 29 oktober afspraak in zeist

• Blazings
JBvdH schreef op donderdag 25 september 2025 @ 18:42:
Vandaag contact gehad met Zeekr. Ik had verzoek voor uitlijnen gedaan ivm rechtuitstabiliteit en werd daarvoor teruggebeld. In de tussentijd was de auto ook door aftersales getest en conclusie het ligt niet aan uitlijnen. Als eerder vermeld mogelijk combinatie toespoor en stuurbekrachtiging. Ook de medewerker bevestigde de vele (dagelijkse) meldingen over zoekend rijgedrag. Men heeft nog steeds geen oplossing of idee waar het aan ligt, maar dat het een serieus en lastig issue is, is duidelijk. Vooralsnog geen oplossing. Heel erg jammer voor een in mijn ogen verder geweldige auto binnen zijn segment. Blijf het verbazingwekkend vinden dat dit zoekende rijgedrag bij de vele autotests ook nooit wordt geconstateerd, maar goed voorlopig flink met het stuurwiel aan de gang.
Het feit dat in november 2024 al melding werd gemaakt in China over dit probleem en er nog steeds geen oorzaak (laat staan oplossing) is gevonden vind ik toch wat zorgwekkend. Zeker voor een auto die wordt geprofileerd als ultiem comfort en lange einden cruisen. De 7X is langzamerhand wereldwijd aan het uitrollen, dus ze zullen alleen maar meer klanten krijgen die aan komen kloppen.
Zoals je zegt is het verder een top auto, maar rechtuit kunnen rijden hoort toch wel bij de basis.

• nosfertu
Vandaag de 7x LR mogen ophalen. Wat een heerlijke auto. Behalve LCC, dat is echt nog veel te onrustig.

Ze wisten me ook te melden dat naast de module voor de trekhaak ze ook bijna door de voorraad trekhaken heen zijn.

Nu even een service verzoek aanmaken voor die ontbrekende module.

• 4v4t4r
nosfertu schreef op maandag 29 september 2025 @ 19:38:
Vandaag de 7x LR mogen ophalen. Wat een heerlijke auto. Behalve LCC, dat is echt nog veel te onrustig.

Ze wisten me ook te melden dat naast de module voor de trekhaak ze ook bijna door de voorraad trekhaken heen zijn.

Ik hoop dat ze deze snel weer hebben dan, heb de auto speciaal gekozen ivm trekvermogen voor de paarden trailer

Zeekr 7x Privilege AWD

• Ian_
Wat mij ook is opgevallen is:

De recirculatieknop staat standaard op: AUTO
Wanneer ik de ‘Carwash Mode’ aanzet gaat deze op recirculatie binnenlucht. Als je de ‘Carwash Mode’ uitzet gaat deze instelling helaas niet terug…

Buildersapp ticket nummer 31 😅

Al met al, super blij met deze auto!

• daniel223
nosfertu schreef op maandag 29 september 2025 @ 19:38:

Hoe vind jij de auto op de snelweg rijden?

Ik heb mijn 7x long range sinds vorige week vrijdag. De auto stuurt echt alle kanten op. Ik ben constant bezig met het maken van correcties om binnen de lijnen te blijven. Hebben alle 7x’en dit probleem? En ik weet dat dit eerder benoemd is, maar is er iemand die kan vertellen hoe dit minder wordt? Dit is bijna niet te doen, ik rijd heel veel op de snelweg en vind het echt heel irritant.

• Ian_
daniel223 schreef op maandag 29 september 2025 @ 22:14:
[...]

Ik heb mijn 7x long range sinds vorige week vrijdag. De auto stuurt echt alle kanten op. Ik ben constant bezig met het maken van correcties om binnen de lijnen te blijven. Hebben alle 7x’en dit probleem? En ik weet dat dit eerder benoemd is, maar is er iemand die kan vertellen hoe dit minder wordt? Dit is bijna niet te doen, ik rijd heel veel op de snelweg en vind het echt heel irritant.
ZEEKR 7X Long Range van 05.2025 en heb nergens last van.

• Rudi01
[...]

Hier een long range ook geleverd afgelopen week. Ik was bang voor dit issue en ik heb daarom laat in de avond een aantal testen gedaan op de snelweg door met 100 en 130 km/h het stuur een tijdje los te laten (zonder ACC of lane keeping aan) om de rechtdoor stabiliteit te testen. Conclusie was dat de auto prima rechtdoor blijft rijden. Voor mijn gevoel was hij bij 100 per uur iets nerveuzer maar in de praktijk geen wezenlijk verschil. Dus ik heb gelukkig dit issue niet.
Ps steering staat op standaard.
Pps ik heb in mijn voorgaande auto wel last gehad van sticky steering. Dit was een nieuw model (Mazda CX60) en issue kwam doordat bepaalde bouten niet goed waren aangedraaid. Het duurde even voordat ze hier achter waren.

[ Voor 9% gewijzigd door Rudi01 op 29-09-2025 23:26 ]

• nosfertu
[...]

Ik vind dat lastig, LCC is helemaal niet bruikbaar. Zonder acc en lcc is het te doen. maar ik kan als ik mijn stuur recht heb niet het stuur lang loslaten voordat de auto naar links of rechts gaat. Maar dat ik echt de hele tijd stuurcorrecties moet doen, dat valt mee. Maar het is in mijn ogen wel echt nog te veel.

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Vanochtend iedere keer als ik stilstond last van ‘dansende’ lampen
https://streamable.com/nqmiwk

Jullie ooit gehad?

• vanderwolf
Ja ook wel eens gehad: https://streamable.com/zpn9kj

• WizzyBrown
Freedive schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 15:37:
Vanochtend iedere keer als ik stilstond last van ‘dansende’ lampen
https://streamable.com/nqmiwk

Jullie ooit gehad?
bijzonder, heb je dit in de de app gemeld?

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

WizzyBrown schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 18:08:
[...]

bijzonder, heb je dit in de de app gemeld?
Nu net maar gedaan… ben benieuwd … 😆

• Blazings
[...]

Als je 4 posts boven de jouwe kijkt zie je een quote in mijn post hierover. Zeekr doet nog steeds onderzoek, maar het speelt al sinds release in China november 2024. Lang niet alle 7X-en lijken er last van te hebben.

• Doubjj20
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16-11-2025
Is bij de 7x het zelfde probleem dat, zodra er iets aan de trekhaak hangt, de cruise het niet meer doet?

• Blazings
Doubjj20 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 20:46:
Is bij de 7x het zelfde probleem dat, zodra er iets aan de trekhaak hangt, de cruise het niet meer doet?
Klopt, cruise control werkt dan niet. Er is een verzoek in de builders app om dit aan te passen, maar geen idee of Zeekr dat van plan is.

• Alphaxe
  • Laatst online: 22:09
Ben ik de enige die dagelijks LCC gebruikt?
Bevalt mij zeer goed, ben zeker van mening dat het beter kan maar werkt voldoende goed.

Af en toe een onnodige intensieve remactie, maar over het algemeen gaat het goed.

Rij zelf veel op de snelweg waar het niet al te druk is. Maar ook tijdens de vakantie naar Frankrijk zeer veel gebruikt, ook op drukke momenten en files.

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:33
Alphaxe schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 21:07:
Bevalt mij zeer goed, ben zeker van mening dat het beter kan maar werkt voldoende goed.

Af en toe een onnodige intensieve remactie, maar over het algemeen gaat het goed.

Rij zelf veel op de snelweg waar het niet al te druk is. Maar ook tijdens de vakantie naar Frankrijk zeer veel gebruikt, ook op drukke momenten en files.
Ik gebruik het ook dagelijks, maar wel op snelwegen of 100 wegen waar je niet teveel 'actie' hebt.

Wel ondervind ik wat nadelen, zoals:
- de 'handen op het stuur' meldingen die nogal willekeurig zijn (soms geen last, soms vaak last)
- bij het naderen van een stoplicht remt hij licht af, gevolgd door een korte hevige remactie en dan weer licht af (alsof je even kort op de rem trapt).

• Alphaxe
  • Laatst online: 22:09
spacecrap schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 21:51:
[...]

Ik gebruik het ook dagelijks, maar wel op snelwegen of 100 wegen waar je niet teveel 'actie' hebt.

Wel ondervind ik wat nadelen, zoals:
- de 'handen op het stuur' meldingen die nogal willekeurig zijn (soms geen last, soms vaak last)
- bij het naderen van een stoplicht remt hij licht af, gevolgd door een korte hevige remactie en dan weer licht af (alsof je even kort op de rem trapt).
- Handen op stuur melding heb ik ook vaak, daar ook een melding van gemaakt in builders app.
- stoplicht rem ik zelf af, wist niet dat de auto dit ook voor je doet. Misschien zelf nog wel teveel control freak op dat moment. Morgen is even testen, zou de auto voor je tot stilstand moeten remmen?

• Ian_
Alphaxe schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 21:07:

In de stedelijke gebieden is het echt een drama, dat heeft voor mij alleen maar te maken met:
- De afstand tussen de auto voor je is momenteel 3 vrachtwagens...
- Wanneer iemand ertussen komt denkt de auto dat de remmen even getest moeten worden...

Voor mij werkt het wel fijn in de avonden of vroege ochtenden, of wanneer je op de linkerbaan met 110/120 km/h rijdt waar je 100 km/h mag.

• vanderwolf
Freedive schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 18:20:
[...]

Nu net maar gedaan… ben benieuwd … 😆
Laat maar weten als dit iets waar wel actie op ondernomen moet worden. Geen idee of het bij mij vaker gebeurd. Zoiets zal niet altijd opvallen. Ik heb er geen melding van gemaakt in mijn service request waarin ik wat zaken verzameld heb.

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Overigens gisteren 3 andere 7X’en gezien in het wilde (omgeving Amersfoort/utrecht). Lijkt me dat dat het record is op 1 dag? 🤣

[ Voor 3% gewijzigd door Freedive op 01-10-2025 06:48 ]

• Rickyuu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:02
Afgelopen zondag de eerste in Rijswijk gezien. Ook nog een witte en ook nog een PR. Precies de auto die ik op 10 oct ga ophalen. Was aan de ene kant gaaf om te zien, maar aan de andere kant ook een soort "de bruid al zien voor de ceremonie"...

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:00
Bij ons in de buurt (in Nieuwegein) verscheen ineens een witte (HTS nummerbord, had ik leuk gevonden aangezien ik HTS Elektronica heb gedaan) en vanaf eind van het jaar een tweede op 700 meter zodra de mijne binnen is...

Zeekr 7x LR | HASS | Zwave | Python | Javascript

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01 15:52
Ian_ schreef op maandag 29 september 2025 @ 14:35:
Serviceverzoek nummer 3 gemaakt, hopelijk opstartproblemen maar anders gaat deze auto snel uit de lease.

- Vocht
- Cabin overheat werkt niet
- Side mirror heating werkt niet
- Bestuurders raam en passagiers raam piept bij het dicht en open doen
- Rattel geluid bij de lucht uitlaat tegen het bestuurdersraam
- Battery pre conditionering werkt niet meer

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Over het vocht: das normaal, led verlichting wordt niet warm genoeg. Als het goed is zitten gaatjes in het plastic voor beluchting, als de zon erop schijnt verdwijnt het weer. Dit hebben alle autos met led verlichting en is geen probleem.

• Ian_
Rmaxx schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:11:
[...]

Over het vocht: das normaal, led verlichting wordt niet warm genoeg. Als het goed is zitten gaatjes in het plastic voor beluchting, als de zon erop schijnt verdwijnt het weer. Dit hebben alle autos met led verlichting en is geen probleem.
Reactie gehad op de side mirrors waarbij de ‘Auto Heating’ niet werkt.

Je moet in de auto de functie auto heating side mirrors aanhebben, dit is voor tijdens het rijden.

Wil je vooraf dat het weg is moet je deze knop indrukken handmatig (slechte naam)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8L4SQ6ptWdqu8XkUA99Y3c_jSao=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VkBqpmkDFdvFFfUfrvsdRfp4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Ian_ op 01-10-2025 12:48 ]

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:04
Ian_ schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:48:
[...]

Reactie gehad op de side mirrors waarbij de ‘Auto Heating’ niet werkt.

Je moet in de auto de functie auto heating side mirrors aanhebben, dit is voor tijdens het rijden.

Wil je vooraf dat het weg is moet je deze knop indrukken handmatig (slechte naam)

[Afbeelding]
De functie om zijspiegelverwarming aan te zetten tijdens het rijden kan ik nergens vinden in de menu's. Wel dat hij automatisch moet aangaan maar geen knop voor deze functie.

• 4v4t4r
Rickyuu schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:20:
Afgelopen zondag de eerste in Rijswijk gezien. Ook nog een witte en ook nog een PR. Precies de auto die ik op 10 oct ga ophalen. Was aan de ene kant gaaf om te zien, maar aan de andere kant ook een soort "de bruid al zien voor de ceremonie"...
Ik in Nov de mijne - kom ook vaak in Rijswijk ZH (ook daar mn enige witte tot nu toe gezien)

Zeekr 7x Privilege AWD

• 4v4t4r
bullseye1977 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:51:
[...]

De functie om zijspiegelverwarming aan te zetten tijdens het rijden kan ik nergens vinden in de menu's. Wel dat hij automatisch moet aangaan maar geen knop voor deze functie.
In mn volvo gaat dit aan met de achterruit verwarming - geen aparte knop voor

Zeekr 7x Privilege AWD

• Ian_
bullseye1977 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:51:
[...]

Menu --> Side Mirrors --> Cogwheel --> Auto heating

• MvRtje
  • Nu online
4v4t4r schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:55:
[...]

In mn volvo gaat dit aan met de achterruit verwarming - geen aparte knop voor
Is bij de 7X ook, zodra ik de achterruit verwarming aanzet worden de spiegels pas schoon. Erg jammer dat dit bij een Geplande Rit niet meegenomen wordt. Ik heb namelijk vast ingesteld staan dat mijn auto iedere ochtend om 07:30 warm is. Spiegels en ramen zijn helaas allemaal niet schoon bij vertrek.

• MvRtje
  • Nu online
Ian_ schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:58:
[...]

Menu --> Side Mirrors --> Cogwheel --> Auto heating
Dit staat bij mij ook aan, maar merk hier voor ik aanrijd niks van. Ook als ik wegrij gebeurt er volgens mij niks omdat ik zelf de achterruit verwarming zelfstandig aanzet omdat alles dus vochtig is.

• Msts
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19:13
Freedive schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 06:48:
Overigens gisteren 3 andere 7X’en gezien in het wilde (omgeving Amersfoort/utrecht). Lijkt me dat dat het record is op 1 dag? 🤣
Nee van het weekend zag ik er 4 achter elkaar rijden, 2 met aanhanger en 2 zonder. Heb het vermoeden van de zeekr on tour ofzo. Waren wel de eerste die ik in het wild heb gezien.

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

vanderwolf schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:31:
[...]

Laat maar weten als dit iets waar wel actie op ondernomen moet worden. Geen idee of het bij mij vaker gebeurd. Zoiets zal niet altijd opvallen. Ik heb er geen melding van gemaakt in mijn service request waarin ik wat zaken verzameld heb.
Krijg een bericht in de builders app om contact hierover telefonisch contact op te nemen met Customer service ...

"Hi,
Thank you for reaching out to us on this matter. Please contact our Customer Service center, as we may need to ask for more information in order to provide you with a resolution. You can reach us at +46(0)313089643 (Sweden) and +31(0)332093046 (Netherlands). We appreciate your patience and look forward to assisting you!"

• vanderwolf
Freedive schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 14:45:
[...]

Krijg een bericht in de builders app om contact hierover telefonisch contact op te nemen met Customer service ...

"Hi,
Thank you for reaching out to us on this matter. Please contact our Customer Service center, as we may need to ask for more information in order to provide you with a resolution. You can reach us at +46(0)313089643 (Sweden) and +31(0)332093046 (Netherlands). We appreciate your patience and look forward to assisting you!"
Zal mij benieuwen hoe die dit oppakken omdat het misschien niet te reproduceren is. Keep us posted!

• Viewty
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:30
Rickyuu schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:20:
Ha leuk! In de Herenstraat? Was mijn auto. Ik was niet de bestuurder 😁
Pagina: 1 ... 59 ... 98 Laatste