Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 6 ... 18 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 00:12
clydevdl schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 22:35:
[...]

Toch wel grappig dat ze deze privilege uitvoering met de.grijze leren bekleding laten zien en dat deze in Nederland niet te bestellen is.

Verder is de prijs in Noorwegen 299.900 kronen (53k euro) voor de privilege uitvoering gwn 10k goedkoper daar.
K*t belasting. In China rond de 35k ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-04 23:56
In China voor zo'n $31,570 inderdaad. Maar dan krijg je wel de fancy LED bar op de neus... en Lidar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-04 15:11
Bijzonder om te zien dat de Nederlandse journalisten worden uitgenodigd in een hoekje van een parkeergarage en de rest van Europa in een strakke showroomruimte verslag mag doen, beide in Amsterdam?

YouTube: Should carmakers be scared of this Zeekr 7X ? First exterior interio...
YouTube: Zeekr 7X First Look – Can it take on Tesla’s Model Y? | Electrifying

De buitenlandse journalisten lijken ook veel meer tijd te hebben gekregen met de auto. Helaas nog niet de weg op geweest dus in Europa.

In deze video gaan ze de versie met de kleine batterij opladen in China, wat erg rap gaat, in het begin van de video maken ze nog wel een opmerking dat de zeekr van een andere grotere batterij heeft die niet zo snel oplaad. YouTube: Fastest Charging EV In The World! 0-100% Zeekr Golden Battery Is het nu wel zo dat bij de Zeekr 7x beide uitvoeringen deze hele hoge laadsnelheid hebben?

Daarnaast : ik lees nu berichten over leveringen in juni, maar ook in november. November zou al de laatste kans zijn op een bijtellingvoordeel, in 2026 op kenteken zetten maakt de maandelijkse lasten weer hoger.

Klopt het dat deze auto voorlopig nergens in een showroom te bezichtigen is, maar dat je dus nu in feite wel al moet bestellen wil je de auto dit jaar geleverd krijgen? Aangezien ik de auto 5 jaar moet gaan rijden, is dat toch wel een klein dingetje. Daarnaast komen er dit jaar ook nog een Zeekr 007 GT, een Xpeng G7, een Xiaomi Su7 en Yu7, een Avatr 07, een Stellato S9, die wellicht ook erg interressant zijn, maar hoeveel daarvan krijg je dit jaar nog op kenteken, ALS ze al beschikbaar komen.

Keuzes, keuzes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAmst
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 24-04 15:15
JustTrying schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 10:25:
Bijzonder om te zien dat de Nederlandse journalisten worden uitgenodigd in een hoekje van een parkeergarage en de rest van Europa in een strakke showroomruimte verslag mag doen, beide in Amsterdam?

YouTube: Should carmakers be scared of this Zeekr 7X ? First exterior interio...
YouTube: Zeekr 7X First Look – Can it take on Tesla’s Model Y? | Electrifying

De buitenlandse journalisten lijken ook veel meer tijd te hebben gekregen met de auto. Helaas nog niet de weg op geweest dus in Europa.

In deze video gaan ze de versie met de kleine batterij opladen in China, wat erg rap gaat, in het begin van de video maken ze nog wel een opmerking dat de zeekr van een andere grotere batterij heeft die niet zo snel oplaad. YouTube: Fastest Charging EV In The World! 0-100% Zeekr Golden Battery Is het nu wel zo dat bij de Zeekr 7x beide uitvoeringen deze hele hoge laadsnelheid hebben?

Daarnaast : ik lees nu berichten over leveringen in juni, maar ook in november. November zou al de laatste kans zijn op een bijtellingvoordeel, in 2026 op kenteken zetten maakt de maandelijkse lasten weer hoger.

Klopt het dat deze auto voorlopig nergens in een showroom te bezichtigen is, maar dat je dus nu in feite wel al moet bestellen wil je de auto dit jaar geleverd krijgen? Aangezien ik de auto 5 jaar moet gaan rijden, is dat toch wel een klein dingetje. Daarnaast komen er dit jaar ook nog een Zeekr 007 GT, een Xpeng G7, een Xiaomi Su7 en Yu7, een Avatr 07, een Stellato S9, die wellicht ook erg interressant zijn, maar hoeveel daarvan krijg je dit jaar nog op kenteken, ALS ze al beschikbaar komen.

Keuzes, keuzes..
Mij is verteld dat alle bestellingen die nu worden gedaan in Juni kunnen worden geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
clydevdl schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 22:35:
[...]

Toch wel grappig dat ze deze privilege uitvoering met de.grijze leren bekleding laten zien en dat deze in Nederland niet te bestellen is.

Verder is de prijs in Noorwegen 299.900 kronen (53k euro) voor de privilege uitvoering gwn 10k goedkoper daar.
In Noorwegen zijn elektrische auto's voor een groot deel vrijgesteld van BTW.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingknoest
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:12
Leverdatum is bij mij op 14 juli gezet. Ik heb direct contact met leasemaatschappij hierover, die info verschaffen ze supersnel. De order is er op 31 januari uit gegaan.

Betreft een LR bij mij, zwart, wellicht dat type nog wat uit gaat maken bij uitlevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:57
JustTrying schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 10:25:
Daarnaast komen er dit jaar ook nog een Zeekr 007 GT, een Xpeng G7, een Xiaomi Su7 en Yu7, een Avatr 07, een Stellato S9, die wellicht ook erg interressant zijn, maar hoeveel daarvan krijg je dit jaar nog op kenteken, ALS ze al beschikbaar komen.
De Zeekr 007GT ga je dit jaar hoogst waarschijnlijk niet geleverd krijgen. De lancering moet ergens in Q2 zijn voor CN. Als het ook direct in EU komt dan heb je waarschijnlijk een speelruimte van 2-3 maanden tot eind van het jaar (vanuitgaande dat het productie ook 6 maanden duurt zoals bij de 7x).

Xpeng G7 hebben we alleen nog wat preview foto's van gezien en Xpeng kennende gaan ze eerst lanceren in CN.

De Su7 en Yu7 gaan dit jaar 100% niet komen. Xiaomi heeft gezegd pas ergens in 2030 richting het westen te willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
kx22 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 21:47:
[...]

De Zeekr 007GT ga je dit jaar hoogst waarschijnlijk niet geleverd krijgen. De lancering moet ergens in Q2 zijn voor CN. Als het ook direct in EU komt dan heb je waarschijnlijk een speelruimte van 2-3 maanden tot eind van het jaar (vanuitgaande dat het productie ook 6 maanden duurt zoals bij de 7x).

Xpeng G7 hebben we alleen nog wat preview foto's van gezien en Xpeng kennende gaan ze eerst lanceren in CN.

De Su7 en Yu7 gaan dit jaar 100% niet komen. Xiaomi heeft gezegd pas ergens in 2030 richting het westen te willen.
Die 07 GT ben ik nog niet zo zeker van, gezien de lancering in Q2, zou daar toch de eerste lading in q4 2025 moeten worden geleverd. Ik was er overigens nog 1 vergeten, vandaag eens gaan zitten in de Polestar 4, die is met het plus en pro pakket in de long range versie eigenlijk ook wel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:47
JustTrying schreef op zondag 9 februari 2025 @ 00:51:
[...]

Die 07 GT ben ik nog niet zo zeker van, gezien de lancering in Q2, zou daar toch de eerste lading in q4 2025 moeten worden geleverd. Ik was er overigens nog 1 vergeten, vandaag eens gaan zitten in de Polestar 4, die is met het plus en pro pakket in de long range versie eigenlijk ook wel erg mooi.
Hier ook eens gekeken maar het valt mij op dat je bij de 7x toch veel meer voor veel minder geld krijgt. Wat is jou kijk hierop? Tevens zit je bij de 7x een stuk hoger, dit is waar ik zelf persoonlijk wel erg fan van ben.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:55
Aangezien Google inmiddels ook doorgeeft dat ik geïnteresseerd ben in Zeekr, kwam dit interview met de CEO Europe voorbij: Chinees merk Zeekr kom mogelijk dit jaar ook met hybride model: ‘We zien gewoon een kans in de markt, die er ook overduidelijk is’

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustTrying
mvrooij schreef op zondag 9 februari 2025 @ 09:01:
[...]

Hier ook eens gekeken maar het valt mij op dat je bij de 7x toch veel meer voor veel minder geld krijgt. Wat is jou kijk hierop? Tevens zit je bij de 7x een stuk hoger, dit is waar ik zelf persoonlijk wel erg fan van ben.
De Polestar 4 vind ik een hele mooi auto om te zien, de kinderen vonden het zelfs een 'Lamborghini', met plus pack en pro pack en standaard magnesium lakkleur zit je op 66k, alleen is de leaseprijs dan even hoog als de Zeekr 7x long range, je betaald per maand dan wel meer bijtelling uiteraard.

Het is inderdaad een lagere auto, maar wel echt een premium gevoel, mooie materialen overal, en de Zeekr 7x kan ik nergens bekijken. Hopelijk komt daar de komende maanden verandering in, en komt de Zeekr dan met de pakketten die nu 'gratis' zijn op de long range, dan ook wat gunstiger in de lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:36
Ja ik ben ook erg benieuwd of de Zeekr 7x, SM LR, nog wat gaat zakken na introductie. De leaseprijs vs cataloguswaarde is nu volledig krom. Tenminste, bij de 2 offertes die ik heb gekregen. Bijv. een BMW ix1 met dezelfde cataloguswaarde is een stuk goedkoper in de lease.

Dat maakt het echt zo jammer, want de 7x vinkt bijna alles aan wat ik graag wil in de nieuwe auto. Maar nu ligt de leaseprijs gewoon €80 netto p/m te hoog omdat er een aardige eigen bijdrage gevraagd wordt. En dat vind ik gewoon te fors.

Hopelijk zakt alles nog na introductie.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Ik wacht nog even af tot Bjorn Nyland eentje heeft proef gereden.
Vind de Privilege het best bij mij passen, maar gezien het verbruik van Polestar, Zeekr 001 en Lotus Eletre ben ik bang dat deze 2500kg wegende auto ook gemiddeld 22-23kWh per 100km gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
kx22 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 14:42:
Ik wacht nog even af tot Bjorn Nyland eentje heeft proef gereden.
Vind de Privilege het best bij mij passen, maar gezien het verbruik van Polestar, Zeekr 001 en Lotus Eletre ben ik bang dat deze 2500kg wegende auto ook gemiddeld 22-23kWh per 100km gaat rijden.
Die heeft in ieder geval van binnen gekeken en het dashboardkastje gemist :*)

Zeekr 7x first impressions at eCarExpo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
Juancho schreef op zondag 9 februari 2025 @ 14:02:
Ja ik ben ook erg benieuwd of de Zeekr 7x, SM LR, nog wat gaat zakken na introductie. De leaseprijs vs cataloguswaarde is nu volledig krom. Tenminste, bij de 2 offertes die ik heb gekregen. Bijv. een BMW ix1 met dezelfde cataloguswaarde is een stuk goedkoper in de lease.

Dat maakt het echt zo jammer, want de 7x vinkt bijna alles aan wat ik graag wil in de nieuwe auto. Maar nu ligt de leaseprijs gewoon €80 netto p/m te hoog omdat er een aardige eigen bijdrage gevraagd wordt. En dat vind ik gewoon te fors.

Hopelijk zakt alles nog na introductie.
Alleen moet je wel weer alle pakketten erbij aanvinken (en betalen) bij de Long Range wanneer je langer wacht, dat zal de prijs dan in ieder geval niet doen zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Vandaag zelf contact met Zeekr opgenomen of ik zaken ook achteraf kan bestellen zodat dit niet bij de cataloguswaarde erbij komt. Dan heb ik het over rubberen matten, elektrische trekhaak, winterbanden, extra service etc.

Ben benieuwd of dit mogelijk is.

Mijn interesse in een 7x is ook aardig groot geworden na de filmpjes zie online zijn gekomen afgelopen week. Had zelf lange tijd interesse in een Q6 E-tron (30k duurder) of Tesla Model Y maar als ik de prijsstelling en opties van de 7x zie dan lijkt de keus minder moeilijk.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heeft de Zeekr 7x een ingebouwd alarm, klasse 3 of hoger? Dat zou ik in deze prijsklasse wel verwachten.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:09
Ik ben zeer nadrukkelijk aan het kijken naar de 7x als vervanging van mijn XC40 (lease). Ik zou eigenlijk graag de LR hebben, maar dan wel met het comfort package. Weet iemand of dt ook te bestellen is?

Ik las ook dat diverse mensen de auto al in Zeist / Amsterdam hebben gezien. Is het bekend waar die nu te zien is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
jswinkels schreef op maandag 10 februari 2025 @ 10:52:
Ik ben zeer nadrukkelijk aan het kijken naar de 7x als vervanging van mijn XC40 (lease). Ik zou eigenlijk graag de LR hebben, maar dan wel met het comfort package. Weet iemand of dt ook te bestellen is?

Ik las ook dat diverse mensen de auto al in Zeist / Amsterdam hebben gezien. Is het bekend waar die nu te zien is?
Comfort pack krijg je nu zelfs gratis bij de LR versie he.

Edit: sorry ik verwarde het met de Advanced Cockpit Package. Die is nu gratis bij de LR. De comfort pack is vooralsnog alleen voor de duurste versie.

[ Voor 13% gewijzigd door Juancho op 10-02-2025 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:02
Volgens de brochure voor Nederland is het Comfort Pakket niet mogelijk als optie op de Long Range

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Benieuwd of de 7x ook snel in Zeist komt te staan. Voor mij is Amsterdam echt een vervelend eindje rijden plus lastig bereikbaar in de stad. Bij iemand dit al bekend toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:12
jswinkels schreef op maandag 10 februari 2025 @ 10:52:

Noorwegen (of Zweden) dus helaas nog even wachten tot (eind) maart…
Misschien dat tegen die tijd de GT ook al aangekondigd is. Dan wordt het nog lastig 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04:13
Vandaag de bevestiging door gekregen van mijn leasemaatschappij. De bevestigde levering staat voor 23-06-2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:55
ik moet dus ergens rond juni/july gaan bestellen voor levering eind 2025?

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
4v4t4r schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 06:54:
ik moet dus ergens rond juni/july gaan bestellen voor levering eind 2025?
Je kunt ook nu bestellen (voordeel van de introductie prijzen meepakken) en laten leveren in Q4 van dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-04 16:27
Ruben_sim schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 22:52:
[...]

K*t belasting. In China rond de 35k ofzo..
Wat ik me altijd afvraag. Kan je geen EV in het buitenland kopen en invoeren? Ik dacht dat zonder veel kosten een EV kan invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@aschja Als het zo simpel was, hadden meer mensen het gedaan, denk je niet? ;)

Bij invoer van buiten de EU moet je aangifte doen bij de Douane en dan krijg je precies dezelfde importtarieven om de oren als de lokale importeur hier. Dus zowel tariffs als NL btw (én bpm) moet je dan gewoon aftikken. Maakt per saldo geen verschil dus.

Alleen binnen de EU is een vrijhandelszone. Dat wil zeggen dat er geen importtarrifs zijn. Maar dan zit je alsnog met btw en in NL zelfs ook de BPM.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
iRenik schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 08:02:
[...]

Je kunt ook nu bestellen (voordeel van de introductie prijzen meepakken) en laten leveren in Q4 van dit jaar.
Dat is denk ik vooral afhankelijk van de werkgever en de leasemaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waps61
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23:34
oeps verkeerde zeekr forum... excuus

7x is te duur voor mijn lease budget.

[ Voor 91% gewijzigd door Waps61 op 11-02-2025 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
[...]

Ik twijfel ook om deze maand te gaan bestellen. Is het zo dat de prijzen sowieso gaan stijgen of wat is hier momenteel de informatie over? Ik vind namelijk 65k voor alles wat je bij Zeekr krijgt absurd goedkoop tegenover een Q6 E-tron, BMW iX3 etc etc.

Ik wil namelijk voor de complete Privilege AWD versie gaan. Maar liefst heb ik wel de Accessoires los van de catalogus prijs. Weet iemand of dit 't geval is? Wil namelijk een elektrische trekhaak, rubberen matten, 20" winterbanden en wil denk ik meteen voor de 4 of 6 jaar service plan gaan.

Had gisteren al gemaild maar helaas nog geen reactie. Anders maar eens gaan bellen met Zeist of Amsterdam.

Update:
Ik ben net terug gebeld door de verkoper en erg goed geholpen. Alle antwoorden voor mij zijn duidelijk, nu deze week of volgende week de bestelling plaatsen.

[ Voor 8% gewijzigd door mvrooij op 11-02-2025 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
JustTrying schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 09:13:
[...]

Dat is denk ik vooral afhankelijk van de werkgever en de leasemaatschappij.
Je zult dit idd met de werkgever moeten overleggen. Je kunt ook de bestelling op jouw naam + bedrijfsnaam zetten. Dan kunnen ze t.z.t. de bestelling overzetten naar de lease maar heb je wel die reservering (incl. introductie voordelen). Bij Zeekr lease (uitgevoerd door Arval) is het in ieder geval geen probleem.

Same here, ik moet pas wisselen in okt/nov maar wil wel nu deze voordelen meepakken.
Daarnaast hou ik ook nog de optie open voor de GT (mocht die op tijd komen én te betalen zijn).

En mocht na de proefrit (april?) blijken dat ik het allemaal niets vind dan kan de bestelling ook geannuleerd worden. Dan ben je waarschijnlijk de 300 aanbetaling kwijt (hoewel ze zeggen dat deze meestal ook nog wel teruggestort wordt) maar dat risico neem ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
JanHenk schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 08:54:
@aschja Als het zo simpel was, hadden meer mensen het gedaan, denk je niet? ;)

Bij invoer van buiten de EU moet je aangifte doen bij de Douane en dan krijg je precies dezelfde importtarieven om de oren als de lokale importeur hier. Dus zowel tariffs als NL btw (én bpm) moet je dan gewoon aftikken. Maakt per saldo geen verschil dus.

Alleen binnen de EU is een vrijhandelszone. Dat wil zeggen dat er geen importtarrifs zijn. Maar dan zit je alsnog met btw en in NL zelfs ook de BPM.
Idd, je kunt hier in sommige gevallen alleen onderuit komen als je zelf ook in dat land gewoond hebt.
Dan kun je je auto meenemen, vrijgesteld van de importtarieven. Althans dat was zo toen ik dat deed maar kan inmiddels ook weer anders zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20-04 11:53
Ik ben via de youtube review van Wheelsboy in contact met een chinese autoexporteur met een EU-partner voor de parallele import en EU-homologatie van nieuwe Zeekr auto's.

Ik kreeg vandaag deze offerte voor de Zeekr 001 en Zeekr 7X.
Wat denken jullie? Is dat de moeite en het risico waard?
Hi! The below quotation is based on two units shipped in one 40 HC container and transported together in Europe.

Model 1: Zeekr 001 2025 ME 100 kWh AWD

CIF Hamburg Price: 41,500 USD/unit
Transport to Czech Republic: 1250 USD/unit
Duty(10%+18.8%): = (41,500+1250)*(10%+18.8%) = 12,312 USD/unit
EU Homologation: 3075 USD/unit

Zeekr 001 total in USD (excluded VAT): 58,137 USD/unit

Model 2: Zeekr 007 2025 Long Range 100 kWh RWD

CIF Hamburg Price: 32,000 USD/unit
Transport to Czech Republic: 1250 USD/unit
Duty(10%+18.8%): = (32,000+1250)*(10%+18.8%) = 9,576 USD/unit
EU Homologation: 3075 USD/unit

Zeekr 007 total in USD (excluded VAT): 45,901 USD/unit.

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HR 36/30 met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
iRenik schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 12:05:
[...]

Je zult dit idd met de werkgever moeten overleggen. Je kunt ook de bestelling op jouw naam + bedrijfsnaam zetten. Dan kunnen ze t.z.t. de bestelling overzetten naar de lease maar heb je wel die reservering (incl. introductie voordelen). Bij Zeekr lease (uitgevoerd door Arval) is het in ieder geval geen probleem.

Same here, ik moet pas wisselen in okt/nov maar wil wel nu deze voordelen meepakken.
Daarnaast hou ik ook nog de optie open voor de GT (mocht die op tijd komen én te betalen zijn).

En mocht na de proefrit (april?) blijken dat ik het allemaal niets vind dan kan de bestelling ook geannuleerd worden. Dan ben je waarschijnlijk de 300 aanbetaling kwijt (hoewel ze zeggen dat deze meestal ook nog wel teruggestort wordt) maar dat risico neem ik wel.
Dit zet me wel aan het denken, maar idd dan een risico van 300 Euro lopen, maar einde jaar wel een mooi complete auto met een lagere bijtelling wegens de 'gratis' pakketten.

Er zal wel een moment komen dat de reservering definitief moet worden, hoe stem je dan of wanneer je de reservering omzet in een bestelling, en kun je dan idd gewoon wachten tot bijvoorbeeld de lancering van 07 GT, want die heb ik idd ook op het oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
[...]

denk niet dat ik nu al access krijg tot de portal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Ik hoor hier veel de GT voorbij komen, om welk model gaat het dan exact? GT versie van de 7x of heel ander model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingknoest
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:12
TeslaNerd schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 12:11:
Ik ben via de youtube review van Wheelsboy in contact met een chinese autoexporteur met een EU-partner voor de parallele import en EU-homologatie van nieuwe Zeekr auto's.

[...]
Weet je zeker dat je dan geen Chinese versie krijgt? Daarnaast, als je dan toch deze optie zou overwegen, waarom geen Privilege? Het is denk ik wel echt een risico, maar het scheelt wel echt enorm veel geld zoals het hier staat. Vraag me wel af of dit reëel is, ik vermoed dat de invoer in Nederland ergens toch meer geld moet kosten, maar ben geen expert. Onder het mom van: "anders wordt dit toch wel vaker gedaan", zal de vlieger ergens niet op gaan. Maar laat het vooral weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
Direct uit China importeren lijkt mij ook wat tricky. Is de software wel toegepast op die van Europa, missen er geen zaken voor de wetgeving en bij het op kenteken zetten kom je alsnog de BPM tegen schat ik zo in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20-04 11:53
mailis schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 12:27:
Direct uit China importeren lijkt mij ook wat tricky. Is de software wel toegepast op die van Europa, missen er geen zaken voor de wetgeving en bij het op kenteken zetten kom je alsnog de BPM tegen schat ik zo in...
Ja, de btw en de bpm komen hier ook nog bovenop. In 2025 is de BPM voor nieuwe electrische auto's een vast bedrag van 667 euro

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HR 36/30 met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
mvrooij schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 12:18:
Ik hoor hier veel de GT voorbij komen, om welk model gaat het dan exact? GT versie van de 7x of heel ander model?
Die is niet heel moeilijk te vinden met google : https://www.autoweek.nl/a...de-stationwagon-in-beeld/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
En de garantie is natuurlijk ook lastig, verwacht niet dat je die apart bij Zeekr EU los kan aanschaffen.

Máár, je hebt wel die LED matrix voorop, dat is het risico wel waard natuurlijk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Ik zag sommige GT zeggen, dacht dat ze bedoelde een GT versie van de 7x daarom mijn vraag. Maar is duidelijk, is voor mij geen optie omdat ik een hogere auto wil. Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-04 13:15

[...]
Klinkt te mooi om waar te zijn, maar garanderen ze de homologatie? Het lijkt me dat als de pixelbar niet mag deze uitgeschakeld moet worden, en als de interface makkelijk op Engels te zetten was hadden ze dat vast even gedaan in de reviews. Meestal zie je de reviewers toch struggelen. Stel het kan wel, is het een gouden greep lijkt me... Zijn er nergens ervaringsdeskundigen te vinden in NL dit dit traject hebben gedaan met andere autos? overigens als 45k excl VAT is, dan komt er 21% bij en heb je niets gewonnen lijkt me.

[ Voor 4% gewijzigd door Rmaxx op 11-02-2025 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf

[...]
Daar staat geen quote voor een 7X maar een 007. Dat is een andere auto. En idd zoals al eerder genoemd, wel opletten dat je een versie krijgt die hier ook de weg op mag want de versie in Azie heeft andere specs die hier deels niet toegestaan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:09
Ik zie hier diverse mensen roepen dat de 300 euro een reserveringsvergoeding is, maar als ik de verkoopvoorwaarden lees (https://www.zeekr.eu/nl-nl/sales-order-agreement) dan is het een aanbetaling. En kun je daarna helemaal niet meer van je koop af (je hebt nog 48 uur om je configuratie te wijzigen).

Of is er in afwijking op de Verkoopvoorwaarden nog iets anders van toepassing? Voor 300 euro ben ik ook wel bereid om een order te plaatsen (heb dat in het verleden ook bij de PoeStar 2 gedaan, daar kreeg ik overigens netjes mijn €1000 terug toen ik toch voor een andere auto had gekozen). Ik wil eigenlijk wel eerst in de auto rijden voordat ik hem definitief bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-04 15:17
jswinkels schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 13:48:
Ik zie hier diverse mensen roepen dat de 300 euro een reserveringsvergoeding is, maar als ik de verkoopvoorwaarden lees (https://www.zeekr.eu/nl-nl/sales-order-agreement) dan is het een aanbetaling. En kun je daarna helemaal niet meer van je koop af (je hebt nog 48 uur om je configuratie te wijzigen).

Of is er in afwijking op de Verkoopvoorwaarden nog iets anders van toepassing? Voor 300 euro ben ik ook wel bereid om een order te plaatsen (heb dat in het verleden ook bij de PoeStar 2 gedaan, daar kreeg ik overigens netjes mijn €1000 terug toen ik toch voor een andere auto had gekozen). Ik wil eigenlijk wel eerst in de auto rijden voordat ik hem definitief bestel.
In mijn geval betreft het een mondelinge toezegging van Zeekr personeel, bevestigd met app bericht, dat als de aanvraag er niet doorheen komt ik het geld terug krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
grappige is als ik nu kijk op multilease is de 60m, 30k km p/j performance versie maar 1079 ex btw, dat begint al ergens op te lijken want dit is zonder enige korting.. mn zoon wil graag dat ik deze neem :D (vanwege de deuren) , mij boeit het niet zo, long range lijkt me ook prima, als ze maar wat opties hebben om aan te vinken vind ik het best tzt.

Mooie is namelijk, deze auto mag 2000kilo trekken en dat is met trailer/2 paarden serieus fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
jswinkels schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 13:48:

Voor 300 euro een long range met paketten nu 'voordelig' reserveren voor 300 euro, in april een proefrit maken en dan in november uiteindelijk gaan rijden zou voor mij een perfect tijdspad zijn. Dan is het alleen de vraag hoe ik die reservering in een offerte om zet richting VWPFS, waar de auto dan geleased gaat worden. En wat zijn de leasetarieven op het moment van de definitieve opdracht, zijn die dan 100 euro hoger of juist lager per maand, en kan ik er dan nog eventueel vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
JustTrying schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 14:29:
[...]

Voor 300 euro een long range met paketten nu 'voordelig' reserveren voor 300 euro, in april een proefrit maken en dan in november uiteindelijk gaan rijden zou voor mij een perfect tijdspad zijn. Dan is het alleen de vraag hoe ik die reservering in een offerte om zet richting VWPFS, waar de auto dan geleased gaat worden. En wat zijn de leasetarieven op het moment van de definitieve opdracht, zijn die dan 100 euro hoger of juist lager per maand, en kan ik er dan nog eventueel vanaf?
Ik zou dit even bij Zeekr en Zeekr lease aankaarten maar zo is het mij verteld.
Het ging om het reserveringsnummer en de LM kan dit nummer dan t.z.t. overnemen.
Of er prijsverschil in lease is tussen nu en dan weet ik niet en ook niet hoe daar mee omgegaan wordt.
Levering in Q4 was in ieder geval geen enkel probleem volgens Zeekr.

Had hetzelfde, prima een reservering te plaatsen maar toch wel fijn om tenminste in de auto gereden te hebben haha. En daarnaast vind ik de GT performance ook heel interessant. Iets meer range als het goed is en de acceleratie is helemaal insane. Daarnaast blijf ik twijfelen tussen hoog en laag zitten in een auto, voor beide wat te zeggen. Beide versies staan me in ieder geval erg aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
mailis schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 12:27:
Auto moet dan ook RDW gekeurd worden lijkt me en als daar zaken anders zijn/niet kloppen kun je wel eens een grote uitdaging hebben. Chinese versies hebben een groen lampje aan de zijkant wat aangeeft dat de auto autonoom bestuurd wordt. Handig maar weet bijvoorbeeld niet of dat wel toegestaan is hier?

Die lichtbalk schijnt ook voor een lagere score bij de crashtest te zorgen en heeft mede bijdragen aan het feit dat het niet naar EU komt (is me door Zeekr verteld). Bovendien als je ooit schade hebt wat gaat je verzekeringsmaatschappij doen dan.

En idd lijkt me de software helemaal een uitdaging. Kun je wel online en updates krijgen etc.?

Dit zijn allemaal beren uiteraard en who knows is het wel de moeite waard!
Ben heel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nosfertu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:29
Ben ook erg geïnteresseerd in de 7x. Wij hebben de verplichting om altijd een contract van 48 maanden a 40k km per jaar af te nemen. Dan zie ik bij de meeste leasemaatschappijen dat deze in de LR versie wel erg aan de prijs is. Allemaal rond de 1200+ per maand excl brandstof/stroom voorschot.
Laat staan de privilege.

Dat zijn nu niet echt prijzen waar ik heel vrolijk van wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesveldt
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 20-03 23:02
Heeft er iemand van jullie al geprobeerd offerte te krijgen van lease maatschappij Broekuis? Lijkt er op dat zij geen Zeekr willen aanbieden

Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
4v4t4r schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 14:19:
grappige is als ik nu kijk op multilease is de 60m, 30k km p/j performance versie maar 1079 ex btw, dat begint al ergens op te lijken want dit is zonder enige korting.. mn zoon wil graag dat ik deze neem :D (vanwege de deuren) , mij boeit het niet zo, long range lijkt me ook prima, als ze maar wat opties hebben om aan te vinken vind ik het best tzt.

Mooie is namelijk, deze auto mag 2000kilo trekken en dat is met trailer/2 paarden serieus fijn!
Interessant, dat zou betekenen dat nu de 7x ook daadwerkelijk gepresenteerd is aan het publiek (ookal is het in een donkere vage ondergrondse parkeergarage 8)7 ) wellicht wat is gezakt in de leaseprijs. Ik ga binnenkort ook maar eens een update vragen aan onze leasemaatschappij of hun vorige leaseprijs nog klopt (die helaas te hoog is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Juancho schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 15:50:
[...]

Interessant, dat zou betekenen dat nu de 7x ook daadwerkelijk gepresenteerd is aan het publiek (ookal is het in een donkere vage ondergrondse parkeergarage 8)7 ) wellicht wat is gezakt in de leaseprijs. Ik ga binnenkort ook maar eens een update vragen aan onze leasemaatschappij of hun vorige leaseprijs nog klopt (die helaas te hoog is).
ik zou als leasemij wellicht ook wat terughoudend zijn bij compleet nieuwe auto's. Misschien zien ze de bestellingen oplopen al en krijgen ze meer fleetowner kortingen (bestaat dat nog?) waardoor de lease tarieven lager komen te liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
4v4t4r schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 15:54:
[...]

ik zou als leasemij wellicht ook wat terughoudend zijn bij compleet nieuwe auto's. Misschien zien ze de bestellingen oplopen al en krijgen ze meer fleetowner kortingen (bestaat dat nog?) waardoor de lease tarieven lager komen te liggen?
Dat bestaat zeker, zo heeft Polestar/Volvo dat bij onze leasemaatschappij. Zeekr had dat (nog) niet, hebben ze nog specifiek contact over gehad maar er zat geen korting in waardoor de leaseprijs voorlopig te hoog uitviel. Dat was nog wel voor de onthulling in Nederland. Dus idd, wellicht zakt de boel wat (bijv. minder hoog gekozen risicoprofiel) als men ziet dat er veel bestellingen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Juancho schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 15:58:
[...]

Dat bestaat zeker, zo heeft Polestar/Volvo dat bij onze leasemaatschappij. Zeekr had dat (nog) niet, hebben ze nog specifiek contact over gehad maar er zat geen korting in waardoor de leaseprijs voorlopig te hoog uitviel. Dat was nog wel voor de onthulling in Nederland. Dus idd, wellicht zakt de boel wat (bijv. minder hoog gekozen risicoprofiel) als men ziet dat er veel bestellingen komen.
Ik heb het idee dat jij meer in de x7 materie zit dan ik - is de kofferbak nou ruimer dan onze huidige auto?
Ik vind werken met afmetingen wat lastig en kon onderstaande online vinden maar lees ook dat er anders word gerekend

7x : 539 liter achterin, daarnaast is er nog een frunk van 66 liter.
XC40 : 413 liter achterin en mini frunk

[ Voor 12% gewijzigd door 4v4t4r op 12-02-2025 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
4v4t4r schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 06:57:
[...]
De maten die jij aanhaalt zijn de Europese maten, dus deze kloppen tov. elkaar. Buiten Europa willen ze maten boven hoedenplank ook meten, en dan kom je voor de 7x rond de 600 liter uit.

De 66 liter frunk is overigens enkel voor de SM versie, bij de AWD wordt verkleind naar 42 liter door de extra elektromotoren.

[ Voor 13% gewijzigd door mailis op 12-02-2025 11:56 . Reden: Toevoeging frunk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
mailis schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:52:
[...]

De maten die jij aanhaalt zijn de Europese maten, dus deze kloppen tov. elkaar. Buiten Europa willen ze maten boven hoedenplank ook meten, en dan kom je voor de 7x rond de 600 liter uit.

De 66 liter frunk is overigens enkel voor de SM versie, bij de AWD wordt verkleind naar 42 liter door de extra elektromotoren.
ah ok thx ! Ik gebruik mn frunk nu ook niet behalve voor de granny/krachtstroom laadkabels (en op vakantie voor mn normale kabel) Het gaat me puur om de kofferbak - als deze dus groter/ruimer is dan mn XC40 is dat een absolute plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAmst
4v4t4r schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 13:11:
[...]

ah ok thx ! Ik gebruik mn frunk nu ook niet behalve voor de granny/krachtstroom laadkabels (en op vakantie voor mn normale kabel) Het gaat me puur om de kofferbak - als deze dus groter/ruimer is dan mn XC40 is dat een absolute plus
Puur op basis wat ik heb gezien toen ik de auto zag, lijkt het me wel wat groter dan de kofferbak van een XC40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
4v4t4r schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 06:57:
[...]

Ik heb het idee dat jij meer in de x7 materie zit dan ik - is de kofferbak nou ruimer dan onze huidige auto?
Ik vind werken met afmetingen wat lastig en kon onderstaande online vinden maar lees ook dat er anders word gerekend

Nou ik volg deze auto idd al zo'n beetje vanaf de eerste berichten maar ik heb deze nog niet zelf kunnen bekijken helaas. En dat ga ik ook niet doen tot ik weet dat het zou kunnen passen in mijn budget. Voorlopig is de auto net te duur dus dan zie ik geen noodzaak om mezelf de kop gek te maken ;)

De kofferbak is wat ik haal uit videos/fotos/afmetingen idd wel wat groter maar enorm veel zal het niet schelen. Bovendien kan een kofferbak in cijfers wel groter zijn, maar ook gelijk onhandiger ingedeeld. Dus dat moet je echt even met eigen ogen gaan zien. Wij hebben meer dan genoeg aan de ruimte in de XC40. Als de 7x wat kleiner was geweest was het ook altijd nog prima geweest.

Ik heb overigens eindelijk ook reactie van Zeekr op een informatie aanvraag. De auto is blijkbaar nog te bekijken in Amsterdam. Ik dacht dat de wagens nu ergens in Scandinavië stonden...

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 19% gewijzigd door Juancho op 12-02-2025 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
Juancho schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 15:10:
[...]

Nou ik volg deze auto idd al zo'n beetje vanaf de eerste berichten maar ik heb deze nog niet zelf kunnen bekijken helaas. En dat ga ik ook niet doen tot ik weet dat het zou kunnen passen in mijn budget. Voorlopig is de auto net te duur dus dan zie ik geen noodzaak om mezelf de kop gek te maken ;)

De kofferbak is wat ik haal uit videos/fotos/afmetingen idd wel wat groter maar enorm veel zal het niet schelen. Bovendien kan een kofferbak in cijfers wel groter zijn, maar ook gelijk onhandiger ingedeeld. Dus dat moet je echt even met eigen ogen gaan zien. Wij hebben meer dan genoeg aan de ruimte in de XC40. Als de 7x wat kleiner was geweest was het ook altijd nog prima geweest.

Ik heb overigens eindelijk ook reactie van Zeekr op een informatie aanvraag. De auto is blijkbaar nog te bekijken in Amsterdam. Ik dacht dat de wagens nu ergens in Scandinavië stonden...

***members only***
Helemaal eens ! Toen ik de XC40 wilde bestellen ben ik met de rolstoel naar de dealer gegaan en heb eerst even gepast (was een gewone xc40, maar idee was hetzelfde).. dat word hier wellicht wat lastig..

Ik hoorde vandaag trouwens dat we leasen tegen 25k per jaar / 5 jaar.. op multilease zie ik dan dat de duurste variant 1046 kost.. hopende dat dit nog wat zakt blijft er nog geld over voor een trekhaak :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
4v4t4r schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 15:26:
[...]

Helemaal eens ! Toen ik de XC40 wilde bestellen ben ik met de rolstoel naar de dealer gegaan en heb eerst even gepast (was een gewone xc40, maar idee was hetzelfde).. dat word hier wellicht wat lastig..

Ik hoorde vandaag trouwens dat we leasen tegen 25k per jaar / 5 jaar.. op multilease zie ik dan dat de duurste variant 1046 kost.. hopende dat dit nog wat zakt blijft er nog geld over voor een trekhaak :D
Als je de 7x (en dus een Chinees product) overweegt, misschien ook leuk en goed om de Xpeng G6 eens te bekijken. Een klap goedkoper, standaard ook vol opties (en je kan die trekhaak wellicht dan sowieso krijgen) en wat ik zo lees:

Bagageruimte (liters): 571L (1374L wanneer de achterbank is neergeklapt)

Heb er zelf afgelopen weekend in proefgereden en was aardig onder de indruk qua kwaliteit, materialen, rijgedrag, ruimte en systeem. Het uiterlijk is natuurlijk anders dan de 7x (beide wel echte SUV's met hoge zit) maar dat is altijd smaakgevoelig.

[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 12-02-2025 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
spacecrap schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 14:09:
[...]

In mijn geval betreft het een mondelinge toezegging van Zeekr personeel, bevestigd met app bericht, dat als de aanvraag er niet doorheen komt ik het geld terug krijg.
Kan wel even duren vrees ik... had hetzelfde met een X reservering.. toch te klein bevonden (oprecht jammer, hele leuke auto) .. maar nog niets terug helaas..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
Juancho schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 16:07:
[...]

Als je de 7x (en dus een Chinees product) overweegt, misschien ook leuk en goed om de Xpeng G6 eens te bekijken. Een klap goedkoper, standaard ook vol opties (en je kan die trekhaak wellicht dan sowieso krijgen) en wat ik zo lees:

Heb er zelf afgelopen weekend in proefgereden en was aardig onder de indruk qua kwaliteit, materialen, rijgedrag, ruimte en systeem. Het uiterlijk is natuurlijk anders dan de 7x (beide wel echte SUV's met hoge zit) maar dat is altijd smaakgevoelig.
Ik moet maar eens bij die kijken (kijken kan geen kwaad).. heeft niet echt mijn voorkeur, maar de 7x is helaas wat duurder.. Vind de 7X wel echt *veel* mooier qua model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
Juancho schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 16:07:
[...]

Ik vind de G6 niet zo mooi :/
Mocht de 7x niet lukken om whatever reason zal ik wellicht uitwijken naar of een G6, Model Y, EV9, etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04:13
4v4t4r schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 16:43:
[...]

Ik vind de G6 niet zo mooi :/
Mocht de 7x niet lukken om whatever reason zal ik wellicht uitwijken naar of een G6, Model Y, EV9, etc
Dat had ik ook de G6 is ook een verstandige optie wanneer je kijkt wat je krijgt voor het geld. 800V dus snel laden. 96kw batt, qua software heel degelijk, "leder" interieur maar qua styling aan de buitenkant mis ik wat uitgesproken design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeroe.b
  • Registratie: December 2005
Overigens deze range test op de zeekr x even checken. Aangezien je niet echt goede drive testen hebt dan alleen genodigde in Azië in de zeekr 7x. Ben wel geschrokken van de software 😅 , nog niet te spreken over de coldgate.

YouTube: Zeekr X AWD range test

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04:48

[...]
Doe het niet, via youtube zijn er veel scammers actief!

• 4v4t4r
oeroe.b schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 23:23:
Overigens deze range test op de zeekr x even checken. Aangezien je niet echt goede drive testen hebt dan alleen genodigde in Azië in de zeekr 7x. Ben wel geschrokken van de software 😅 , nog niet te spreken over de coldgate.

YouTube: Zeekr X AWD range test
Ik kom uit een xc40 eerste generatie - software was "drama"(beloftes tov daadwerkelijk), bereik nooit bijzonder geweest, dus ben het wel gewend ;) Zonder grapjes, ik hoop wel dat de makers snappen dat de EU Markt echt heel erg hangt aan software, dat het snel werkt, updates etc.. Dit word mijn inziens weer een nieuwe leaseknaller.. dus meer gebruikers, meer issues..

Die X die je in de link overigens hebt - compleet andere auto, ander platform qua laden , de 7x is 800v.

[ Voor 6% gewijzigd door 4v4t4r op 13-02-2025 07:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cvisser
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:43
Gisteren (woensdagmiddag) afspraak gemaakt in Amsterdam om de 7X te bekijken. Is alleen op afspraak te bekijken. Er stond een witte Core uitvoering. Witte lak was mooier dan verwacht met parelmoer/metallic effect.
Nederlandstalige UI draait erop, lijkt veel op Tesla. Nederlandstalige spraakcommando’s nog niet perfect bij navigatiebestemmingen, maar zou met AI beter moeten worden.
Onduidelijkheid over 36,2” HUD, die op videobeelden nog geen 10” is
Bank klappen handmatig waarbij je met gordels kan laten zakken, maar idealiter de gordels aan beide kanten los moet halen en bij opklappen weer onder de clip moet doen.
Verder vooral positief, mooie auto volgens vrouwlief.
Buitengewoon ruim op achterbank voor lange mensen. Voor mij betere keuze dan Kia EV9, BMW iX3 en iX1, ga nog kijken naar de Xpeng G9 en Audi Q6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanderwolf
cvisser schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 10:30:
In mijn Tesla wordt bij het wisselen van baan en afslaan de betreffende zijcamera getoond op het scherm. Wanneer je daar eenmaal aan gewend bent is dat erg prettig. Bij de X7 gebeurd dit ook heb ik gezien in een video alleen wordt dit niet op het scherm getoond maar dmv de HUD links of rechts van de andere informatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben_sim
cvisser schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 10:30:
Gisteren (woensdagmiddag) afspraak gemaakt in Amsterdam om de 7X te bekijken. Is alleen op afspraak te bekijken. Er stond een witte Core uitvoering. Witte lak was mooier dan verwacht met parelmoer/metallic effect.
Nederlandstalige UI draait erop, lijkt veel op Tesla. Nederlandstalige spraakcommando’s nog niet perfect bij navigatiebestemmingen, maar zou met AI beter moeten worden.
Bank klappen handmatig waarbij je met gordels kan laten zakken, maar idealiter de gordels aan beide kanten los moet halen en bij opklappen weer onder de clip moet doen.
Verder vooral positief, mooie auto volgens vrouwlief.
Buitengewoon ruim op achterbank voor lange mensen. Voor mij betere keuze dan Kia EV9, BMW iX3 en iX1, ga nog kijken naar de Xpeng G9 en Audi Q6.
Die HUD is imo een marketing truc. Het scherm is op x aantal meeter van de voorruit geprojecteerd, waar dan zogenaamd een 32 inch scherm zou staan. Zie het alsof je een 32 inch scherm achterin je tuin plaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Volgens mij nog niet gepost, maar ook Instavlog heeft de video af. Wat mij betreft 1 van de betere inhoudelijke reviewers van auto's....

YouTube: In detail | De ZEEKR 7x | Kennismaking en scrollen door de brochure/...

Wat hoop ik toch zo dat de prijs nog iets omlaag gaat in de lease.

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 13-02-2025 19:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben_sim
Juancho schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 18:35:
Volgens mij nog niet gepost, maar ook Instavlog heeft de video af. Wat mij betreft 1 van de betere inhoudelijke reviewers van auto's....

YouTube: In detail | De ZEEKR 7x | Kennismaking en scrollen door de brochure/...

Wat hoop ik toch zo dat de prijs nog iets omlaag gaat in de lease.
Haha, ik vond hem juist dramatisch. Zijn huiswerk letterlijk 0 gedaan...

Beetje het niveau media markt. Van het kaartje lezen maar eigenlijk niet weten waar je het over hebt..

[ Voor 7% gewijzigd door Ruben_sim op 13-02-2025 19:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruben_sim
Dit is bv vele malen beter. Aan het einde nog een kort interview met de exterieur ontwerper.

YouTube: ZEEKR 7X - Fantastic value, TESLA watch out! | A first look

• mvrooij
Ik zat net deze te kijken: YouTube: 2025 ZEEKR 7X EV 780km range under $34,500 walk-around | Geely | Chi...

Ik snap dat dit een een versie uit China is, maar waarom maken ze die functie dan bijvoorbeeld niet in Nederland erin? Of is er grote kans dat ze dit alsnog gaan toevoegen bij nieuwere versies? Ik gebruik het namelijk aardig veel, en ik vond dit bij de nieuwe Tesla Y een erg mooie toevoeging.

• Juancho
Ruben_sim schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 19:55:
Dit is bv vele malen beter. Aan het einde nog een kort interview met de exterieur ontwerper.

YouTube: ZEEKR 7X - Fantastic value, TESLA watch out! | A first look
Het verschil zit hem in dat deze man hierboven en die Duitser blijkbaar een veel en veel betere setting hebben om de 7x te introduceren incl. veel meer tijd. Wat ik van alle bekendere NL channels zie is dat ze maar minimaal de tijd hadden en dan ook nog eens in een donkere garage onder de grond.

Die andere 2 hebben een andere locatie, veel meer licht en vooral veel meer tijd. Beetje oneerlijk om die dus met elkaar te vergelijken.

Enige wat die man van Autovlog had moeten weten is dat die pakketten tijdelijk gratis zijn en daardoor niet aanklikbaar zijn. Als de wagen straks eindelijk voor deze gasten proef te rijden is zal hij echt wel weer met een hele fijne lange en inhoudelijke video gaan komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 13-02-2025 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Juancho schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 23:13:
[...]

Het verschil zit hem in dat deze man hierboven en die Duitser blijkbaar een veel en veel betere setting hebben om de 7x te introduceren incl. veel meer tijd. Wat ik van alle bekendere NL channels zie is dat ze maar minimaal de tijd hadden en dan ook nog eens in een donkere garage onder de grond.

Die andere 2 hebben een andere locatie, veel meer licht en vooral veel meer tijd. Beetje oneerlijk om die dus met elkaar te vergelijken.

Enige wat die man van Autovlog had moeten weten is dat die pakketten tijdelijk gratis zijn en daardoor niet aanklikbaar zijn. Als de wagen straks eindelijk voor deze gasten proef te rijden is zal hij echt wel weer met een hele fijne lange en inhoudelijke video gaan komen.
'huis'werk doe je thuis. Ik weet hetzelfde als hij weet, plus een beetje meer. Ik zie graag autoteviews die mij iets vertellen wat ik nog niet weet.

Ps. Hij wist ook iets niet over het laden en over de opbergvakken, terwijl dit op de zeekr 7x homepage al op de foto staat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 19:16
Ruben_sim schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 00:11:
[...]

'huis'werk doe je thuis. Ik weet hetzelfde als hij weet, plus een beetje meer. Ik zie graag autoteviews die mij iets vertellen wat ik nog niet weet.

Ps. Hij wist ook iets niet over het laden en over de opbergvakken, terwijl dit op de zeekr 7x homepage al op de foto staat...
Helemaal mee eens @Ruben_sim.

Keek vandaag een review en ontdekte wat nieuws aan de auto. Ik weet dat de 7x een externe speaker heeft, Wat ik echter niet wist is dat je ook geluiden/spraak kan opnemen welke je aan bijvoorbeeld voetganges kan laten horen bedient vanuit de auto.

Weet even niet meer in welke YouTube video ik het tegen kwam maar is wel een leuke feature die niet in de brochure staat.

[ Voor 5% gewijzigd door clydevdl op 14-02-2025 01:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NAmst
clydevdl schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 00:47:
[...]

Helemaal mee eens @Ruben_sim.

Keek vandaag een review en ontdekte wat nieuws aan de auto. Ik weet dat de 7x een externe speaker heeft, Wat ik echter niet wist is dat je ook geluiden/spraak kan opnemen welke je aan bijvoorbeeld voetganges kan laten horen bedient vanuit de auto.

Weet even niet meer in welke YouTube video ik het tegen kwam maar is wel een leuke feature die niet in de brochure staat.
Je hebt dat ook op de X, je gebruikt het niet heel vaak maar het is wel een grappig gimmick. Mijn nichtje van 3 vindt het geweldig als ik de auto het geluid van een paard laat maken. Enige bruikbare user case is dat als je ergens op een feestje bent of op de camping, dan kan je op de externe luidspreker muziek afspelen (spotify, radio, etc.). Dat kan nog wel leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Kan je al die bliepjes, geluiden en andere onzin die vanuit de buitenspeakers komen wel gewoon uitzetten en uithouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
is er al meer bekend over het infotainment systeem? ik snap dat veel kan via bijv AA, maar zitten er ook apps op zoals netflix/YT etc? heb even zitten kijken bij Zeekr Connected, maar ik kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
4v4t4r schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:27:
is er al meer bekend over het infotainment systeem? ik snap dat veel kan via bijv AA, maar zitten er ook apps op zoals netflix/YT etc? heb even zitten kijken bij Zeekr Connected, maar ik kan het niet vinden.
Nee, kan allemaal (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
kx22 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:20:
[...]

Nee, kan allemaal (nog) niet.
Met een beetje gokken lijkt het of ik op de Zeekr Connected pagina bij Entertainment en streaming de logos van Spotify, Tidal en Pocket Casts (2x) herken. De overige kan ik niet direct plaatsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vyw10gVAWyBTnL09p9n4ssD4Twc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Z4gqNSXqaw3OKbMkFCYfzInO.jpg?f=user_large

Video apps zoals Netflix / YouTube/ Amazon Prime / etc. zie ik er niet direct tussen staan. Nu kan dit op mijn huidige auto ook, maar maak er nooit gebruik van dus persoonlijk ga ik dat niet missen. Maar het is wel logisch om mee te komen met Volvo / Polestar, Tesla of andere merken.

Is r ergens een lijst van alle third-party apps op de 001 of X te vinden, dan hebben een minimaal vergelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Kwam via de search niet op een algemene Zeekr topic uit maar het lijkt erop dat de 7GT wel dit jaar naar Nederland komt (mogelijk tegelijk met de Q2 lancering in China).

Qua specs in ieder geval ook heel interessant om in de gaten te houden.

Maakt in ieder geval voor mij de call om de 7X op persoonlijke titel te reserveren en t.z.t. om te zetten naar lease en/of om te zetten naar de 7GT. Wellicht dat de leasetarieven dan ook nog gunstiger uitvallen (zal hopelijk niet duurder worden haha).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theusibo
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-04 17:16
misschien al eerder gevraagd, maar als de 7x configureer, dan telt hij er 1000 euro bij op. Die vervolgens niet te zien is in de specificatie.

Zijn dat afleverkosten?

En weet iemand of de trekhaak bij de fiscale waarde zit van de auto, of er buiten kan worden gelaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
theusibo schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 10:40:
misschien al eerder gevraagd, maar als de 7x configureer, dan telt hij er 1000 euro bij op. Die vervolgens niet te zien is in de specificatie.

Zijn dat afleverkosten?

En weet iemand of de trekhaak bij de fiscale waarde zit van de auto, of er buiten kan worden gelaten?
Enige is eventueel de kleur +1300. Bedoel je die?

Verder heb ik contact met de verkoper van Zeekr Nederland en die geeft aan dat alles wat onder Accessories (zo schrijven hun het op hun site :P) valt niet bij de cataloguswaarde komt dus buiten de fiscale waarde zal vallen. Ik vond dit ook erg belangrijk, iedere euro is meegenomen namelijk.

Tevens gaf hij aan dat eventueel accessoires ook later nog extra afgenomen kunnen worden richting levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
mailis schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:55:
[...]

Met een beetje gokken lijkt het of ik op de Zeekr Connected pagina bij Entertainment en streaming de logos van Spotify, Tidal en Pocket Casts (2x) herken. De overige kan ik niet direct plaatsen.

[Afbeelding]

Video apps zoals Netflix / YouTube/ Amazon Prime / etc. zie ik er niet direct tussen staan. Nu kan dit op mijn huidige auto ook, maar maak er nooit gebruik van dus persoonlijk ga ik dat niet missen. Maar het is wel logisch om mee te komen met Volvo / Polestar, Tesla of andere merken.

Is r ergens een lijst van alle third-party apps op de 001 of X te vinden, dan hebben een minimaal vergelijk?
Waar rij je nu in? Polestar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben_sim
theusibo schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 10:40:

Zijn dat afleverkosten?

Ja, afleverkosten. Heb dit ergens gezien, weet even niet waar. Mogelijk op de desktop website, of op mijn lease offerte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Grappig, de zeekr charge app geeft een indicatie voor werkelijk bereik. Al is Zeekr niet de uitgever, het lijkt wel hun officiële app te zijn..

Edit : nu twijfel ik, vreemd de app door een Duitse partij te laten maken, terwijl zeekr daar niet actief is :?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7jv_COC1MPXv-vtBIPMZhiYAziI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zdvgALZ8MIYQWGswWJYyzNA5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cTAB0Ls5Wz_5sSv_e4XgUjomcm8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bw8Sp4CWZuwff01SoMhXYeSb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qvu1SMD0eQXc_oqTei6REoXOudc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bSi0f7k9OlS0eHU02PzLZ195.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/34YMNuLsJZvlohwwbrbabqceHIY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AkEVDMmMcX0WNNeYbEeHlZmv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Ruben_sim op 15-02-2025 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Al lijkt het een gerebrande versie van de Polestar app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7tHeI3P3hZHThKUzaW1KhUwhdwo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FKcxJE7yyDI3lrFcgU0ieNEJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 77% gewijzigd door Ruben_sim op 15-02-2025 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Android16
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-04 20:02
Die app is waarschijnlijk White Label gekocht door Geely die het nu voor haar dochterondernemingen gebruikt. Zo gek is dat niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
Ruben_sim schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 14:25:
Grappig, de zeekr charge app geeft een indicatie voor werkelijk bereik. Al is Zeekr niet de uitgever, het lijkt wel hun officiële app te zijn..

Edit : nu twijfel ik, vreemd de app door een Duitse partij te laten maken, terwijl zeekr daar niet actief is :?
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik neem aan dat dit voorbeelden zijn?
Want verbruik staat niet in verhouding tot waarschijnlijke range.
En ik geloof de effiecientie niet.
Kan me niet voorstellen dat een auto van 2500kg (long range) maar 16.2 kWh verbruikt per 100km.
Zelfs 18-20kWh zou ik al heel tevreden zijn.
Echter durf ik wel te stellen dat een Geely auto eerder aan de 25 zit dan aan de 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
mailis schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:55:
[...]

[Afbeelding]

Lijkt me eerder op Android Auto oid en niet van de auto zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
kx22 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 12:15:
[...]

Waar rij je nu in? Polestar?
Klopt, een Polestar 2 First Edition.
4v4t4r schreef op zondag 16 februari 2025 @ 20:42:
[...]

Lijkt me eerder op Android Auto oid en niet van de auto zelf?
Zelf gebruik ik in mijn Polestar 2 enkel Android Automotive ipv. Android Auto, dus die interface ken ik niet direct. Maar ik mis dan de typische Android Auto controls die ik op diverse screenshots zie van andere auto's zoals het menu voor alle apps of de Google Assistant. Het kan echter ook een volledige mock-up zijn op de website van Zeekr, dus wellicht dat iemand dit bij een toekomstige bezichting eens kan controleren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Viewty
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:43
Gisteren bij Zeekr Amsterdam geweest om even te kijken bij de 7x. Zonder afspraak en met een “grote mond” toch 10 minuten bij de auto kunnen kijken met uitleg van een verkoper.

Ik ben zeer positief over de auto. Het premium gevoel en de ruimte in de auto bevalt heel goed.

De privilege uitvoering inmiddels besteld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• taa_nl
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 00:36
Ook vorige week in de avond langs geweest. In principe op afspraak maar werd niet moeilijk gedaan. Onder de indruk van de auto. Inmiddels ook besteld met levering december 2025 (afloop huidige lease auto). Keuze is de LR in het wit inclusief de introductie pakketten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchigan
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 21:53
Ik ben van plan de LR te gaan bestellen. Nu is het me niet helemaal duidelijk of hier nu wel/niet het comfort pack bij zit. Weet iemand dit wel die recent besteld heeft?

En wat is de situatie met de fiscale waarde wanneer de intro actie is afgelopen? Is deze o.b.v. de bestelprijs of wat de prijs is inclusief pakketten bij aflevering?

Bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxtel
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-04 13:12
Wanneer is de introactie afgelopen? Welke uitvoering staat in AMS/Zeist ? Kan je ook in Zeist de auto bekijken?

Wat betreft de fiscale waarde en het maand bedrag juist wel of niet interessant om te wachten tot die pakket losgekoppeld worden?
Pagina: 1 ... 6 ... 18 Laatste