Ik begrijp dat die actie deze maand nog loopt. Voor de fiscale waarde is de het gunstig als die laag is. Of die gaat veranderen v.s. de koopprijs na loskoppelen pakketten weet ik niet.
Mij is verteld door de verkoper dat de "extra" pakketten die nu inbegrepen zitten in de fiscale waarde vallen. Na 1 Maart komen deze er "extra" boven op. Dus nu heb je dubbel voordeel mits je voor 1 Maart besteld want daarna vervallen deze pakketten dat ze inbegrepen zijn.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Vind de actieradius die ze weergeven nogal tegenvallen, ik verwacht meer van 94 kWh voor de RWDRuben_sim schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 14:25:
Grappig, de zeekr charge app geeft een indicatie voor werkelijk bereik. Al is Zeekr niet de uitgever, het lijkt wel hun officiële app te zijn..
Edit : nu twijfel ik, vreemd de app door een Duitse partij te laten maken, terwijl zeekr daar niet actief is![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat zou mooi zijn als dat zo is. Dank.mvrooij schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:47:
Mij is verteld door de verkoper dat de "extra" pakketten die nu inbegrepen zitten in de fiscale waarde vallen. Na 1 Maart komen deze er "extra" boven op. Dus nu heb je dubbel voordeel mits je voor 1 Maart besteld want daarna vervallen deze pakketten dat ze inbegrepen zijn.
Welke versie heb je gekozen?
Mag ik vragen wat je leaseprijs is en met welke voorwaarden? Mag ook in PM. Deze versie zou ik namelijk ook graag willen (en is gelijk de Max wat ik zou kunnen als het al lukt) maar voorlopig nog een paar tientjes netto per maand boven budget bij onze leasemaatschappij.taa_nl schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:23:
Ook vorige week in de avond langs geweest. In principe op afspraak maar werd niet moeilijk gedaan. Onder de indruk van de auto. Inmiddels ook besteld met levering december 2025 (afloop huidige lease auto). Keuze is de LR in het wit inclusief de introductie pakketten.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling
Weet niet of dit al gepost is door andere mede tweakers, maar kwam bij toeval de gebruiksaanwijzing in het Nederlands (met plaatjes kinders! ) met uitleg over vele interfaces en systemen. Best leuk om alvast te neuzen als je interesse hebt of al besteld hebt.
https://www.zeekr.eu/nl-n...&vn=ZEEKR+7X&yn=2025+YEAR
Have fun reading!
Have fun reading!
Bij mij is de leaseprijs €1160,- voor de witte variant en €1180,- voor de zwarte variant. Dat geldt voor de LR versie, 40K in km, 60 maanden, winterbanden, verlaagt eigen risico en vervangend vervoer Europa. Ik heb de zwarte besteld eind januari en de prijs is voor zover ik zie niet veranderd bij de leasemaatschappij. Blijft wel afhankelijk van je eigen leasemaatschappij uiteraard.Juancho schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:16:
[...]
Mag ik vragen wat je leaseprijs is en met welke voorwaarden? Mag ook in PM. Deze versie zou ik namelijk ook graag willen (en is gelijk de Max wat ik zou kunnen als het al lukt) maar voorlopig nog een paar tientjes netto per maand boven budget bij onze leasemaatschappij.
Zit wel een (lage) stelpost van €26,50 per maand in voor een laadpaal thuis, aangezien mijn oude is weg gehaald door mijn vorige werkgever. Infrastructuur dus al gereed voor 22KW lader hier, dat scheelt wel flink in de stelpost dat alles al is voorbereid in de meterkast en bekabeling. Maar dat bedrag moet je er nog aftrekken, dan heb je de prijs zonder paal.
[ Voor 4% gewijzigd door kingknoest op 17-02-2025 22:43 ]
Prijs voor LR wit is 1006 ex BTW en ex brandstofvoorschot. 35.000 obv 48 maanden, winterbanden, verlaagd er, vervangend vervoer, etc. LM is Alphabet. In de configurator op website is prijs eenvoudig te bepalen. Leaseprijs is fors in vergelijk met andere merken maar in combi met gunstige fiscale waarde mijn inziens een goede “deal”
heb je dit via de leasemij gedaan? Of zelf alvast een bestelling gedaan die word overgedragen naar de leasemij? Ik zit hier ook over te denken namelijk.taa_nl schreef op maandag 17 februari 2025 @ 20:23:
Ook vorige week in de avond langs geweest. In principe op afspraak maar werd niet moeilijk gedaan. Onder de indruk van de auto. Inmiddels ook besteld met levering december 2025 (afloop huidige lease auto). Keuze is de LR in het wit inclusief de introductie pakketten.
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Ik ben er een beetje doorheen aan het klikken. Wel interessante waarschuwing bij het HUDkingknoest schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:55:
Weet niet of dit al gepost is door andere mede tweakers, maar kwam bij toeval de gebruiksaanwijzing in het Nederlands (met plaatjes kinders! ) met uitleg over vele interfaces en systemen. Best leuk om alvast te neuzen als je interesse hebt of al besteld hebt.
Have fun reading!
:strip_exif()/f/image/XjouSBUXAp7KYOl1nWi6so4u.jpg?f=fotoalbum_large)
Via leaserijders4v4t4r schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 07:57:
[...]
heb je dit via de leasemij gedaan? Of zelf alvast een bestelling gedaan die word overgedragen naar de leasemij? Ik zit hier ook over te denken namelijk.
ik heb de mijne maar even gemaild.
Ik moet nog even terug scrollen in dit topic - want ik wil eigenlijk de dikste variant - en daar zitten alle (nu gratis) pakketten al in toch? dus heb ik dan nog wat aan nu bestellen?
LR en Privilege versie hebben idd nog deze maand de gratis pakketten erbij.4v4t4r schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:58:
[...]
ik heb de mijne maar even gemaild.
Ik moet nog even terug scrollen in dit topic - want ik wil eigenlijk de dikste variant - en daar zitten alle (nu gratis) pakketten al in toch? dus heb ik dan nog wat aan nu bestellen?
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling
Ik ga voor de Zeekr 7X Privilege AWD Tech Grey met Elektrische trekhaak, rubberen kofferbakmat en twijfel nog over de 20" Winter wielen. Wat doen jullie daarmee? Net als service kies ik ook tegen die tijd, dit was geen probleem gaf de verkoper aan. (geen lease, koop hem wel zakelijk)Mitchigan schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:03:
[...]
Dat zou mooi zijn als dat zo is. Dank.
Welke versie heb je gekozen?
Heb op mijn huidige auto enkel banden, dus deze dienen ze telkens om te leggen op dezelfde velg maar daar wil ik vanaf. Twijfel sowieso of ik nog winterwielen wil.. misschien dat ik die voor nu laat en achteraf evnetueel nog bij koop.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Ik heb precies hetzelfde gedaan. Service achteraf en het maakt niet uit qua prijs was even duur zei de verkoper. Je behoudt zo wel de flexibiliteit om gebruikt te kunnen maken van mogelijke acties op onderhoud wanneer het zover is.mvrooij schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 11:18:
[...]
Ik ga voor de Zeekr 7X Privilege AWD Tech Grey met Elektrische trekhaak, rubberen kofferbakmat en twijfel nog over de 20" Winter wielen. Wat doen jullie daarmee? Net als service kies ik ook tegen die tijd, dit was geen probleem gaf de verkoper aan. (geen lease, koop hem wel zakelijk)
Heb op mijn huidige auto enkel banden, dus deze dienen ze telkens om te leggen op dezelfde velg maar daar wil ik vanaf. Twijfel sowieso of ik nog winterwielen wil.. misschien dat ik die voor nu laat en achteraf evnetueel nog bij koop.
Ik ga de winterbanden inclusief velgen gewoon elders aanschaffen. Vind 3599 euro wel erg prijzig. Je kan genoeg velgen/banden vinden waarbij je lager uitkomt qua aanschaf.
Is dat in of ex BTW?kingknoest schreef op maandag 17 februari 2025 @ 22:01:
[...]
Bij mij is de leaseprijs €1160,- voor de witte variant en €1180,- voor de zwarte variant. Dat geldt voor de LR versie, 40K in km, 60 maanden, winterbanden, verlaagt eigen risico en vervangend vervoer Europa. Ik heb de zwarte besteld eind januari en de prijs is voor zover ik zie niet veranderd bij de leasemaatschappij. Blijft wel afhankelijk van je eigen leasemaatschappij uiteraard.
Ik verwacht ex btw. Heb net van mijn leasemaatschappij een offerte gekregen voor een zwarte LR en kom uit op 1216 ex btw, 48 maanden, 40k km, winterbanden, verlaagt eigen risico.
Bij zakelijke koop zou ik inderdaad ook overwegen de velgen ergens anders aan te schaffen. Goede velgen zijn niet goedkoop, maar voor dat geld is er genoeg te vinden, en heb je iets naar eigen smaak.mvrooij schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 11:18:
[...]
Ik ga voor de Zeekr 7X Privilege AWD Tech Grey met Elektrische trekhaak, rubberen kofferbakmat en twijfel nog over de 20" Winter wielen. Wat doen jullie daarmee? Net als service kies ik ook tegen die tijd, dit was geen probleem gaf de verkoper aan. (geen lease, koop hem wel zakelijk)
Dat is incl of excl voorschot brandstof?nosfertu schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:02:
Ik verwacht ex btw. Heb net van mijn leasemaatschappij een offerte gekregen voor een zwarte LR en kom uit op 1216 ex btw, 48 maanden, 40k km, winterbanden, verlaagt eigen risico.
Bij mijn leasemij heb ik een offerte ook voor zwart LR met 20 inch velgen, 48 maanden, 35k km, verlaagd eigen risico voor 1308 ex btw. Dat is gewoon 100 euro per maand meer met minder km. Vind ik best wel een fors verschil.nosfertu schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:02:
Overigens excl brandstof. Die komt in mijn offerte op 235 pm uit.
[ Voor 6% gewijzigd door jswinkels op 18-02-2025 14:17 ]
Dat van mij is ook exclusief brandstof. Dat wordt verrekend op actuele kosten.
Ik merk ook dat er erg veel verschil zit tussen de leasemaatschappijen
Ik merk ook dat er erg veel verschil zit tussen de leasemaatschappijen
[ Voor 31% gewijzigd door nosfertu op 18-02-2025 14:31 ]
Thanks voor de tip, ik wacht daar ook even mee.clydevdl schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:07:
[...]
Ik heb precies hetzelfde gedaan. Service achteraf en het maakt niet uit qua prijs was even duur zei de verkoper. Je behoudt zo wel de flexibiliteit om gebruikt te kunnen maken van mogelijke acties op onderhoud wanneer het zover is.
Ik ga de winterbanden inclusief velgen gewoon elders aanschaffen. Vind 3599 euro wel erg prijzig. Je kan genoeg velgen/banden vinden waarbij je lager uitkomt qua aanschaf.
Waarom niet gewoon winterbanden zonder velg? Is toch velen maler goedkoper (gewoon de winterband over zetten en de zomerbanden in opslag)mvrooij schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:50:
[...]
Thanks voor de tip, ik wacht daar ook even mee.
Ex btw en exclusief brandstof ook. En volgens mij hebben ze dit aardig scherp aangeboden denk ik.
Dit heb ik nu afgelopen 3/4 jaar gedaan, omleggen is duurder, uitlijnen moeten ze vaker doen en de velg wordt er vaak niet beter op in de winter. Ik ben er niet perse fan van.. dus ben er nog niet helemaal uit maar hoef nu nog niet te beslissen. Misschien pak ik wel helemaal geen winterbanden meer, met AWD is dit ook niet perse in NL een must naar mijn mening.4v4t4r schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:55:
[...]
Waarom niet gewoon winterbanden zonder velg? Is toch velen maler goedkoper (gewoon de winterband over zetten en de zomerbanden in opslag)
Kan ik de Zeekr 7X bij Zeekr High Tech Service & Delivery Center Zeist bekijken?
ah ok - ik lease, en het is verplicht bij ons om het zo te doen geloof ikmvrooij schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:25:
[...]
Dit heb ik nu afgelopen 3/4 jaar gedaan, omleggen is duurder, uitlijnen moeten ze vaker doen en de velg wordt er vaak niet beter op in de winter. Ik ben er niet perse fan van.. dus ben er nog niet helemaal uit maar hoef nu nog niet te beslissen. Misschien pak ik wel helemaal geen winterbanden meer, met AWD is dit ook niet perse in NL een must naar mijn mening.
Nee... enkel Amsterdam. Super k*t dus, drama. Ik vroeg ook wanneer hij in Zeist komt maar dat duurt nog even dacht hij.boxtel schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:05:
Kan ik de Zeekr 7X bij Zeekr High Tech Service & Delivery Center Zeist bekijken?
Als ik de lease prijzen zie ga ik me ook steeds meer afvragen wat mijn restwaarde gaat worden, maar ik vind gewoon dat je absurd veel krijgt voor het geld wat je betaald.4v4t4r schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:07:
[...]
ah ok - ik lease, en het is verplicht bij ons om het zo te doen geloof ik
Als ik een beetje de opties van de 7x wil op een Q6 Etron zit ik over 100k... En enkele opties zijn eens te krijgen op een Q6 Etron.
Vind de leasetarieven die hier voorbij komen best aan de stevige kant.kingknoest schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:04:
[...]
Ex btw en exclusief brandstof ook. En volgens mij hebben ze dit aardig scherp aangeboden denk ik.
Ik kom via Zeekr lease (Arval) uit op 1205,- ex btw ex voorschot voor de zwarte Privilege met winterbanden bij 40K per jaar en 60 maanden.
Ze weten het gewoon nog niet denk ik.. Een Volvo is gewoon wat anders dan een Zeekr..mvrooij schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:17:
[...]
Als ik de lease prijzen zie ga ik me ook steeds meer afvragen wat mijn restwaarde gaat worden, maar ik vind gewoon dat je absurd veel krijgt voor het geld wat je betaald.
Als ik een beetje de opties van de 7x wil op een Q6 Etron zit ik over 100k... En enkele opties zijn eens te krijgen op een Q6 Etron.
Ik mag gelukkig tegen 25k per jaar leasen, dan blijft een zwarte Privilege, met trekhaak 1050 ex btw en past mooi in de lease. Tot wanneer lopen die gratis pakketten? Deze maand nog?iRenik schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 22:11:
[...]
Vind de leasetarieven die hier voorbij komen best aan de stevige kant.
Ik kom via Zeekr lease (Arval) uit op 1205,- ex btw ex voorschot voor de zwarte Privilege met winterbanden bij 40K per jaar en 60 maanden.
Tot 1 Maart zoals ik begreep.4v4t4r schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 07:01:
[...]
Ik mag gelukkig tegen 25k per jaar leasen, dan blijft een zwarte Privilege, met trekhaak 1050 ex btw en past mooi in de lease. Tot wanneer lopen die gratis pakketten? Deze maand nog?
Twijfel tussen Tech Grey en Black, maar ga denk toch voor Grey puur omdat deze minder snel vies worden en de accenten wat mooi eruit komen. Maar dat is natuurlijk echt puur persoonlijk.
Wil hem deze week of begin volgende week officieel doorzetten. Hoopte nog wat extra reviews online te zien komen maar valt tegen.
Een witte Privilage AWD bij onze fleetmanager aangevraagd. Die vraagt nu offerte aan Zeekr en vraagt daarmee dan offerte bij onze 2 leasemaatschappijen. Maakt keuze tussen die twee en dan moet weer iedereen in ons bedrijf tekenen. Dat proces duurt normaal 2-4 weken, dus hoop dat bestelling op tijd is voor de extra pakketten of dat ze de aanbieding nog een maand verlengen.
🤞🏻
Forest green lijkt in sommige online foto’s mooier dan op de foto’s van Zeekr zelf, en durfde het toch niet aan zonder zelf gezien te hebben. Zwart vallen de lijnen helemaal weg en grijs is maar grijs. Dus wit geworden, scheelt ook in lease prijs😅
🤞🏻
Forest green lijkt in sommige online foto’s mooier dan op de foto’s van Zeekr zelf, en durfde het toch niet aan zonder zelf gezien te hebben. Zwart vallen de lijnen helemaal weg en grijs is maar grijs. Dus wit geworden, scheelt ook in lease prijs😅
Ik heb net bezichtiging gehad. De verkoopster wist te melden dat de actie met gratis pakketten verlengd is tot en met maart.4v4t4r schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 07:01:
[...]
Ik mag gelukkig tegen 25k per jaar leasen, dan blijft een zwarte Privilege, met trekhaak 1050 ex btw en past mooi in de lease. Tot wanneer lopen die gratis pakketten? Deze maand nog?
nou er is wat beweging, ik moet een dealer offerte hebben van Zeekr en dan gaat fleetsupport direct aan de slag ermee.. ik sta al ff in de wacht bij Zeekr verkoop, geen idee hoe ik hier het snelst aan kom...
eindelijk iemand gesproken "mag het in het engels, de NL collega's zijn druk" .. meneer kon me eigenlijk niet helpen behalve mn nummer opgeschreven en ik word terug gebeld door de sales afdeling
eindelijk iemand gesproken "mag het in het engels, de NL collega's zijn druk" .. meneer kon me eigenlijk niet helpen behalve mn nummer opgeschreven en ik word terug gebeld door de sales afdeling
[ Voor 32% gewijzigd door 4v4t4r op 19-02-2025 14:43 ]
Serieuze vraag: Hoe durven jullie een auto te leasen of zelfs kopen als je er nog nooit in hebt gereden?
De 7X is geweldig om te zien en lijkt mij helemaal top, maar wat als de efficientie, software of rijgevoel helemaal niets is?
De 7X is geweldig om te zien en lijkt mij helemaal top, maar wat als de efficientie, software of rijgevoel helemaal niets is?
|- Rotterdam -|
Als het goed is komt ie in april beschikbaar voor een proefrit. Als die proefrit tegenvalt dan annuleer ik de auto (ben ik mogelijk wel de €300 kwijt). De leasemaatschappij neemt mijn order pas over als ik zeker weet dat ik de auto ga nemen. Annuleren door de leasemaatschappij is een ander verhaal dan als consument.npolm schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 15:28:
Serieuze vraag: Hoe durven jullie een auto te leasen of zelfs kopen als je er nog nooit in hebt gereden?
Uit ervaring weet ik dat een proefrit inderdaad wel belangrijk is. Ik had de BYD sealion ook op mijn lijstje staan. Is wat mij betreft een prima auto om te zien en ook erg compleet. Ik vond hem in de praktijk alleen wat minder lekker rijden dan mijn XC40 (dat is wat mij betreft referentie, overigens heb ik die ook niet kunnen proefrijden). Als dit ook voor de 7X geldt bestel ik mogelijk een nieuwe EX40.
Een kleine correctie op bovenstaande. Mijn offerte stond op 36 maanden. Voor 48 maanden komt de offerte nu op €1199, dat ligt beter in lijn met de verwachting.jswinkels schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:17:
[...]
Bij mijn leasemij heb ik een offerte ook voor zwart LR met 20 inch velgen, 48 maanden, 35k km, verlaagd eigen risico voor 1308 ex btw. Dat is gewoon 100 euro per maand meer met minder km. Vind ik best wel een fors verschil.
Overigens excl brandstof. Die komt in mijn offerte op 235 pm uit.
Ik heb mn Volvo XC40 p8 ook besteld zonder dat ik gereden heb. Ik koop ze niet, het is maar lease. Ik zie niet in waarom ik dit niet zou doennpolm schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 15:28:
Software was daar ook niet top bereik niet etc. Dus mn verwachtingen zijn al lager 🤣
[ Voor 8% gewijzigd door 4v4t4r op 19-02-2025 17:31 ]
Echt zo toevallig dat we allemaal in het zelfde schuitje hier zitten. Hier ook de P8 2020 besteld zonder te rijden. Ik koop ze wel met mijn bedrijf, maar nooit geen spijt gehad van de auto hoor. Ook grotendeels door de lekkere bijtelling natuurlijk. Vind de XC40 wel drama qua software.. zoveel tijd nodig gehad en het is nog steeds klote vind ik.4v4t4r schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:27:
[...]
Ik heb mn Volvo XC40 p8 ook besteld zonder dat ik gereden heb. Ik koop ze niet, het is maar lease. Ik zie niet in waarom ik dit niet zou doen
Ik wilde er eigenlijk vorig jaar al vanaf maar puur omdat ik nog die lage bijtelling hebdacht ik naja kan beter nog even doorrijden.. Ik heb het zelf in de hand, eigen baas maar toch zonde om meer bijtelling te pakken als 't nog niet nodig is.
Toevalligerwijs hier precies hetzelfde. P8 2020 en dit jaar dus afgeschreven. Vandaar dat ik een nieuwe zoek. En graag nog de iets lagere bijtelling meepak. Maar een auto van 60k kopen zonder erin te rijden bij een merk dat zich nog moet bewijzen (toch?) is anders dan een wagen van het betrouwbare Volvo kopen.
|- Rotterdam -|
polestar was niet anders toch?npolm schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:21:
Toevalligerwijs hier precies hetzelfde. P8 2020 en dit jaar dus afgeschreven. Vandaar dat ik een nieuwe zoek. En graag nog de iets lagere bijtelling meepak. Maar een auto van 60k kopen zonder erin te rijden bij een merk dat zich nog moet bewijzen (toch?) is anders dan een wagen van het betrouwbare Volvo kopen.
Zeekr heeft al 2 modellen op markt gebracht die goed ontvangen zijn. Zeker de X werd als complete auto goed beoordeeld ook. Als leaserijder kun je dan best het risico nemen voor 4 a 5 jaar om in zo'n auto te rijden die ook al goede reviews heeft gekregen in China (en Rusland) zelf waar die al wel rijdt. En wat al gezegd is, het is niet anders dan Polestar, wat tot dezelfde groep behoort. Met OTA erbij heb je ook al iets minder risico, al hoop ik dat ze wel goed kijken naar Expeng in dit geval met hoe die omgaan met hun updates en feedback vanuit de gebruikers community. Daar vinden maandelijkse best flinke updates plaats, wat die auto echt veel en veel beter maakt gedurende de tijd. Geely groep heeft dat niveau met Volvo in ieder geval nog niet op orde, weet niet hoe het bij Polestar is...npolm schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:21:
Als ik zelf zou moeten kopen als particulier, dan zou ik inderdaad veel meer de kat uit de boom kijken voordat je zo'n beslissing neemt.
Juist wel mooi dat ze de early adopters belonen met mooie extra pakketten op de toch al rijke uitrusting, want het klopt wel dat er risico genomen wordt wat in deze dan wel iets oplevert voor de waaghalzen.
ik heb best moeite iemand te spreken van de sales afdeling , al 2 dagen aan het bellen, word ook niet terug gebeld en ik moet echt even 2 dealer offertes blijkbaar regelen.. Iemand tips?
Hier hetzelfde, intussen ook al een mail gestuurd naar die sales afdeling en ook een support ticket aangemaakt. 0,0 reactie. Best bizar voor een merk wat zich zo graag in Europa wil vestigen. Misschien een idee om iemand aan te nemen op de sales afdeling?4v4t4r schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:49:
ik heb best moeite iemand te spreken van de sales afdeling , al 2 dagen aan het bellen, word ook niet terug gebeld en ik moet echt even 2 dealer offertes blijkbaar regelen.. Iemand tips?
haha ja ik ook al, kreeg net weer de "NL kan niet opnemen, kan ik u in het engels helpen" volgens mij zit er niemand in NL achter de telefoonJustTrying schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:51:
[...]
Hier hetzelfde, intussen ook al een mail gestuurd naar die sales afdeling en ook een support ticket aangemaakt. 0,0 reactie. Best bizar voor een merk wat zich zo graag in Europa wil vestigen. Misschien een idee om iemand aan te nemen op de sales afdeling?
/edit, ben net gebeld door een dame, die gaat beide offertes vandaag mailen !
[ Voor 7% gewijzigd door 4v4t4r op 20-02-2025 10:06 ]
Polestar zou ik toch niet met een 100% veilig gevoel kopen. Ik vind de Polestar 4 geweldig, maar de vele problemen, slechte nazorg en dramatische omzetcijfers zijn een erg gevaarlijke combi.
|- Rotterdam -|
Ik bedoelde de P2 toentertijd , deze ging als warme broodjes over de toonbank voordat ze er zelfs 1 beschikbaar hadden in de Mall of the Netherlands.npolm schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:59:
[...]
Polestar zou ik toch niet met een 100% veilig gevoel kopen. Ik vind de Polestar 4 geweldig, maar de vele problemen, slechte nazorg en dramatische omzetcijfers zijn een erg gevaarlijke combi.
Tja, dan heb je zeker niet gehoord van de eerste generatie Audi Q4 problemen? Die zijn namelijk in de 3 jaar dat ik er in gereden heb volledig niet opgelost. Dan denk je Audi, dus komt goed. Nou vergeet het maar, was echt drama. Dus ook met de gevestigde orde kun je problemen ondervinden.npolm schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:59:
[...]
Ik kan je eventueel via DM een 06 nummer sturen van een hele fijne verkoper van Zeekr Nederland?4v4t4r schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 09:49:
Ik werd door hem terug gebeld vorige week, hij wist mij alles prima te vertellen.
Heb ze al gesproken netmvrooij schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:12:
[...]
Ik kan je eventueel via DM een 06 nummer sturen van een hele fijne verkoper van Zeekr Nederland?
Ik werd door hem terug gebeld vorige week, hij wist mij alles prima te vertellen.
Oh dat zou mooi uitkomen, aan de andere kant maakt het ook niet echt uit want 'je' hebt er dan nog steeds niet in kunnen rijden of de versie in het echt gezien. Misschien al meer bekend over de GT tegen die tijdIk heb net bezichtiging gehad. De verkoopster wist te melden dat de actie met gratis pakketten verlengd is tot en met maart.
Vreemd, ik kan de 7X niet meer configureren, lijkt dat configurator content verwijderd is.
Blijkt issue met mijn browser (Edge) te zijn. Toch gek, vaak genoeg de configurator bekeken afgelopen weken.
[F5] en [Ctrl][F5] lossen het niet op, andere browser (Chrome) gebruiken wel.
[Edit: oorzaak ligt in mijn browser, ook na refresh. Werkt wel in andere browser]
Blijkt issue met mijn browser (Edge) te zijn. Toch gek, vaak genoeg de configurator bekeken afgelopen weken.
[F5] en [Ctrl][F5] lossen het niet op, andere browser (Chrome) gebruiken wel.
[Edit: oorzaak ligt in mijn browser, ook na refresh. Werkt wel in andere browser]
[ Voor 60% gewijzigd door cvisser op 20-02-2025 13:43 ]
Werkt hier zonder problemen.cvisser schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:25:
Vreemd, je kan de 7X niet meer configureren, lijkt dat configurator content verwijderd is.
https://shop.zeekr.eu/nl-nl/configuration/?linkCode=1075
Accessories voor de 7X
Na bestellen de voorpret van kijken voor leuke of handige accessories. Stargate light balk voor is mijn stoute droom (want niet toegestaan in Europa) . Is gewoon erg leuk als gadget
Deze website heeft meeste aanbod op dit moment zo te zien.
Welke accessoires staan bovenaan jullie wensenlijst?
Na bestellen de voorpret van kijken voor leuke of handige accessories. Stargate light balk voor is mijn stoute droom (want niet toegestaan in Europa) . Is gewoon erg leuk als gadget
Haha, wat een kitcherig spul allemaal 😂cvisser schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:37:
Accessories voor de 7X
Na bestellen de voorpret van kijken voor leuke of handige accessories. Stargate light balk voor is mijn stoute droom (want niet toegestaan in Europa) . Is gewoon erg leuk als gadget![]()
Ik denk niet dat ik hier wat ga bestellen. Al is het leuk om te zien wat ze allemaal hebben bedacht.
https://www.geelyevs.com/...7x?variant=46488504664221cvisser schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:37:
Accessories voor de 7X
Na bestellen de voorpret van kijken voor leuke of handige accessories. Stargate light balk voor is mijn stoute droom (want niet toegestaan in Europa) . Is gewoon erg leuk als gadget![]()
Weet neit wat de kwaliteit van dit spul is (ziet eruit als goedkoop siliconen), maar wel handig, want dit is allemaal pianolak
Wel grappig die gadgets maar het geeft je wel meer een "chinees" gevoel haha. Of ben ik de enige?cvisser schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 13:37:
Accessories voor de 7X
Wat een bende indd.
Deze is misschien nog okay...
https://www.geelyevs.com/...-storage-box-for-zeekr-7x
Waar ik wel interesse in zou hebben is de koelbox in het middenconsole. De huidige middenconsole kan er uit (net zoals het Chineze model) De vraag is of er een aansluiting is, mocht je aan de koelbox zou kunnen komen..
Deze is misschien nog okay...
https://www.geelyevs.com/...-storage-box-for-zeekr-7x
Waar ik wel interesse in zou hebben is de koelbox in het middenconsole. De huidige middenconsole kan er uit (net zoals het Chineze model) De vraag is of er een aansluiting is, mocht je aan de koelbox zou kunnen komen..
Als iemand de auto nog gaat bekijken, check ff of deze kabelaansluiting erin zit😜
https://x.com/Jas0nYu/status/1869090782038429736
De auto is een chinees....dus wat je er ook aan gaat veranderen, het blijft een "chinees"mvrooij schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 15:27:
[...]
Wel grappig die gadgets maar het geeft je wel meer een "chinees" gevoel haha. Of ben ik de enige?
Maar alle dingen wat je op de website kan bestellen, kan je ook bij Aliexpress kopen over enkele weken.
[ Voor 14% gewijzigd door kx22 op 20-02-2025 19:00 ]
Kom deze tegen, vraag mij af of zeekr dit ondersteunt / gaat ondersteunen..
https://ncars.com.ua/ru/igrovyi-dzhoistyk-dlia-zeekr-001/
https://ncars.com.ua/ru/igrovyi-dzhoistyk-dlia-zeekr-001/
Haha zeker zo! Maakt het ook zeker niet minder anders zou ik niet voor dit soort auto kiezen.kx22 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 18:58:
[...]
De auto is een chinees....dus wat je er ook aan gaat veranderen, het blijft een "chinees"
Maar alle dingen wat je op de website kan bestellen, kan je ook bij Aliexpress kopen over enkele weken.
Dit is dan wel weer tof spul haha!Ruben_sim schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 18:34:
Als iemand de auto nog gaat bekijken, check ff of deze kabelaansluiting erin zit😜
Als ik kijk naar de Zeekr 001 forum, heb ik niet het vertrouwen dat mogelijke software issues ook maar snel worden opgelost.
Ik zou graag eerst willen proefrijden, weet ik ook gelijk wat allemaal storend is.
Als Apple carplay niet goed werkt, hoef ik sowieso de auto al niet.
Ik zou graag eerst willen proefrijden, weet ik ook gelijk wat allemaal storend is.
Ik snap wat je zegt.kx22 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 00:03:
Als ik kijk naar de Zeekr 001 forum, heb ik niet het vertrouwen dat mogelijke software issues ook maar snel worden opgelost.
De belabberde vertalingen die er zijn/waren met de X, zet wel de toon natuurlijk.
Wat trouwens wel bijzonder is, want los van de rijhulp systemen is de UI/UX vrij simpel en beperkt. Met een handje vol developers zou je echt makkelijk een release per maand kunnen uitbrengen.
.
Ik hoop dat als er meer auto's in nl/eu rijden, dit misschien ook eerder zal gebeuren. Misschien is het slechts ijdele hoop.
Anders maar eens een open sollicitatie naar Zeekr sturen🤔
Wel als voorwaarde opgeven dat je een 7x Performance als lease auto krijgt!Ruben_sim schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 07:55:
[...]
Heel eerlijk - verwacht het maar niet.. dan valt het alleen maar mee.. Mijn volvo is pas recent richting een SW versie gegaan waar ongeveer 80/90% van de beloftes van dag 1 in zit (4 jaar na dato)Ruben_sim schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 07:55:
[...]
Ik snap wat je zegt.
De belabberde vertalingen die er zijn/waren met de X, zet wel de toon natuurlijk.
Wat trouwens wel bijzonder is, want los van de rijhulp systemen is de UI/UX vrij simpel en beperkt. Met een handje vol developers zou je echt makkelijk een release per maand kunnen uitbrengen.
.
Ik hoop dat als er meer auto's in nl/eu rijden, dit misschien ook eerder zal gebeuren. Misschien is het slechts ijdele hoop.
Huh welke dan?4v4t4r schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:06:
[...]
Heel eerlijk - verwacht het maar niet.. dan valt het alleen maar mee.. Mijn volvo is pas recent richting een SW versie gegaan waar ongeveer 80/90% van de beloftes van dag 1 in zit (4 jaar na dato)
al iets gehoord? Hier hetzelfde verhaal, heb gisteren gebeld, engelse man (terwijl ik bij keuzemenu voor Nederlands koos), wordt teruggebeld.4v4t4r schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 14:07:
nou er is wat beweging, ik moet een dealer offerte hebben van Zeekr en dan gaat fleetsupport direct aan de slag ermee.. ik sta al ff in de wacht bij Zeekr verkoop, geen idee hoe ik hier het snelst aan kom...
Maar wil daar haast mee maken, duurt allemaal ook nog wel even voordat er een akkoord op de offerte is...
Ik vraag mij hetzelfde af want ik vind het nog steeds drama. Nu is het zelfs zo dat ik de Spotify app niet meer kan gebruiken onder het rijden vanwege de veiligheid.. Muziek wat vaak niet goed klinkt, geen internet verbinding, systeem wat echt traag is met opstarten etc. Ik ben er wel beetje klaar mee eerlijk gezegd.
Hebben jullie deze al gezien/
YouTube: Fastest Charging EV In The World! 0-100% Zeekr Golden Battery
Ik vind die kleurstelling (brons) met dit interieur fantastisch. Jammer dat we die niet kunnen kiezen, was een nobrainer voor mij.
Maar in de video dus het bewijs hoe snel hij laadt.
Enige wat ik niet snap: Het gaat om de 75kwh batterij, maar toch zie je dat hij tot 600km laadt. Zijn dat Chinese kilometers?
Ik vind die kleurstelling (brons) met dit interieur fantastisch. Jammer dat we die niet kunnen kiezen, was een nobrainer voor mij.
Enige wat ik niet snap: Het gaat om de 75kwh batterij, maar toch zie je dat hij tot 600km laadt. Zijn dat Chinese kilometers?
Ja ik zou gister een offerte krijgen. Niets ontvangen, heb de dame net weer gebeld , ze ging er voor me achteraan. Ik ga het meemaken. De druk is er een beetje af - ook zij gaf aan dat de gratis pakketten tm maart zijn.theusibo schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:01:
[...]
al iets gehoord? Hier hetzelfde verhaal, heb gisteren gebeld, engelse man (terwijl ik bij keuzemenu voor Nederlands koos), wordt teruggebeld.
Maar wil daar haast mee maken, duurt allemaal ook nog wel even voordat er een akkoord op de offerte is...
Voor mensen die wachten op Ayvens om een offerte te ontvangen; ik hoop het niet maar mogelijk dat dit nog wel even gaat duren..
Naast dat ze nog niet alle data hebben tbv calculaties is voor Ayvens het ontbreken van een after sales netwerk een dingetje. Zeekr zou daarnaast volgens Ayvens (nog) niet kunnen garanderen dat er voldoende onderdelen zijn voor het repareren van de auto bij schade of een technisch probleem en ook om die reden wordt de auto nog niet aangeboden door Ayvens..
[edit] Bovenstaande was obv een email van Ayvens die ik gisteren ontvangen heb. Echter.. ik ben zojuist gebeld door Ayvens met de boodschap dat de 7X in de loop van de dag getoond gaat worden in de portal 🎉
Naast dat ze nog niet alle data hebben tbv calculaties is voor Ayvens het ontbreken van een after sales netwerk een dingetje. Zeekr zou daarnaast volgens Ayvens (nog) niet kunnen garanderen dat er voldoende onderdelen zijn voor het repareren van de auto bij schade of een technisch probleem en ook om die reden wordt de auto nog niet aangeboden door Ayvens..
[edit] Bovenstaande was obv een email van Ayvens die ik gisteren ontvangen heb. Echter.. ik ben zojuist gebeld door Ayvens met de boodschap dat de 7X in de loop van de dag getoond gaat worden in de portal 🎉
[ Voor 18% gewijzigd door vanderwolf op 21-02-2025 13:24 ]
Heeft er al iemand in Nederland met een 7X kunnen rijden?
What Do You Call An Alligator In A Vest?
Die is er nu al even maar AA gebruik ik totaal niet. Voegt niks toe eigenlijk op een Android based inhouse systeem. Zou het de 7x worden zou ik het wel heel belangrijk vinden want die inhouse navigatiesystemen vind ik gewoon niks en zien er zo verouderd uit. Dat heeft die 7x ook, net als de G6 van Xpeng.4v4t4r schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 11:47:
[...]
Android Auto bijv, maar uberhaupt een hoop gedoe de eerste jaren mbt SW.
Mijn systeem is super traag, ik heb regelmatig dat hij echt opstart als ik de auto in kom en dan is hij via de app niet bereikbaar..
Ik herken wel wat dingetjes van jou en @mvrooij wbt de XC40 maar wij reden met elkaar dan ook het allereerste model. En ja, zeker de eerste 2 a 3 jaar ook wel problemen gehad maar ondertussen staat er wel een prima auto met software. Kan het beter? Jazeker. Maar in dat kader vind ik het wel wat opmerkelijk dat jullie dan wel weer blind kiezen voor een nieuwe wagen op de markt en die zelfs willen kiezen zonder het te zien/proefrijden. Dan ga je weer hetzelfde doen als met de XC40. Prima natuurlijk he, als je dat geen probleem vindt.
De EX40 2025 krijgt bijv. nu een upgrade met nieuwe hardware waardoor het systeem weer snel is. AAOS draait bij mij al een hele tijd stabiel en goed. Dus hoewel ik de 7x nog zeker hoog in de lijst heb staan maakt het me wel wat angstig om weer proefrijder te worden voor een merkt. De auto ziet er prachtig uit, op papier technisch heel goed, maar niemand heeft praktijk ervaringen. De software van de 001 bijv. zijn ook heel veel klachten over en Zeekr staat voorlopig niet bekend om zijn snelle response en OTA's om zaken te verbeteren. Xpeng wel weer.
Jammer dat ze geen gebruik maken van Google (maps) net als in de Polestar. Dat in combinatie met Apple CarPlay en Waze werkt gewoon super handig door Europe heen...
Daar des te belangrijker dat CarPlay wel gewoon goed werkt
Daar des te belangrijker dat CarPlay wel gewoon goed werkt
Zeekr is wel recent de samenwerking aangegaan met mapbox, al kan ik de waarde hier nog niet van inschatten
https://www.mapbox.com/pr...-smart-driving-experience
https://www.mapbox.com/pr...-smart-driving-experience
Ik heb nooit echt geklaagd over de volvo hoor, meeste dingen boeien me niet echt, maar ik kan wel slecht tegen beloftes niet nakomen.Juancho schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 15:03:
[...]
Die is er nu al even maar AA gebruik ik totaal niet. Voegt niks toe eigenlijk op een Android based inhouse systeem. Zou het de 7x worden zou ik het wel heel belangrijk vinden want die inhouse navigatiesystemen vind ik gewoon niks en zien er zo verouderd uit. Dat heeft die 7x ook, net als de G6 van Xpeng.
Ik herken wel wat dingetjes van jou en @mvrooij wbt de XC40 maar wij reden met elkaar dan ook het allereerste model. En ja, zeker de eerste 2 a 3 jaar ook wel problemen gehad maar ondertussen staat er wel een prima auto met software. Kan het beter? Jazeker. Maar in dat kader vind ik het wel wat opmerkelijk dat jullie dan wel weer blind kiezen voor een nieuwe wagen op de markt en die zelfs willen kiezen zonder het te zien/proefrijden. Dan ga je weer hetzelfde doen als met de XC40. Prima natuurlijk he, als je dat geen probleem vindt.
De EX40 2025 krijgt bijv. nu een upgrade met nieuwe hardware waardoor het systeem weer snel is. AAOS draait bij mij al een hele tijd stabiel en goed. Dus hoewel ik de 7x nog zeker hoog in de lijst heb staan maakt het me wel wat angstig om weer proefrijder te worden voor een merkt. De auto ziet er prachtig uit, op papier technisch heel goed, maar niemand heeft praktijk ervaringen. De software van de 001 bijv. zijn ook heel veel klachten over en Zeekr staat voorlopig niet bekend om zijn snelle response en OTA's om zaken te verbeteren. Xpeng wel weer.
Ik maak me over deze auto niet zo'n zorgen. Navigeren kan inderdaad via android auto / Apple play, ik heb het al zien werken, en deze auto laat zich blijkbaar wel manueel voorverwarmen. Ik hang persoonlijk niet zo heel erg meer op het multimedia systeem, maar wel over de ruimte in de kofferbak, bij de kids en andere opties zoals snelladen, massage stoelen, etc.
Bij volvo had ik helemaal niet gepiept als ze android niet zo groot hadden aangekondigd met alle apps en mogelijkheden.. ik ga google maps wel missen verwacht ik.
Is meer te zien, maar vanaf min 43 over software development.
https://m.youtube.com/cli...H5CjB?si=XOl2qUPRFdGQtqjC
Anders Gio direct even berichten😉
https://www.linkedin.com/...le&utm_medium=android_app
Ps, 7x vanaf min28
https://m.youtube.com/cli...H5CjB?si=XOl2qUPRFdGQtqjC
Anders Gio direct even berichten😉
https://www.linkedin.com/...le&utm_medium=android_app
Ps, 7x vanaf min28
[ Voor 3% gewijzigd door Ruben_sim op 21-02-2025 18:40 ]
Ik vind het ook zeker jammer dat er alleen zwart interieur te kiezen is nu, in dat filmpje ziet het lichtere interieur er veel prettiger uit, niet zo stoffig/saai.theusibo schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:20:
Hebben jullie deze al gezien/
Via de leasemaatschappij krijg ik terug dat zelfs de performance nog net te leasen is, alleen dan weer net niet met metallic lak, dat was de enige optie die ik dan zou willen ivm contrasterend dak en mooi plaatjes van tech grey met zwart dak. in feite heb ik het comfortpakket en die 200 extra pk ook niet per se nodig. De long range op 20" ziet er ook perfect uit..
Overigens zie ik bij onze leasemaatschappij maar ook bij directlease in het portaal dat bij de longrange ook het comfort pakket standaard staat aangevinkt, maar lees ik hier dat dit er toch echt niet op zit.
Als de aanbieding met pakketten nog tot eind maart duurt, dan geeft dat idd weer wat ademruimte, fijn!
Is ook te bestellen bij Ayvens sinds vanavond inderdaad! Hoe is de prijjsstelling daar vergeleken met de door jullie onvtangen offertes?
Als je het alleen voor de contrasterende dak doet, kan je ook wel een klein beetje laten wrappen voor 400-500 euro.JustTrying schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 19:28:
[...]
Ik vind het ook zeker jammer dat er alleen zwart interieur te kiezen is nu, in dat filmpje ziet het lichtere interieur er veel prettiger uit, niet zo stoffig/saai.
Via de leasemaatschappij krijg ik terug dat zelfs de performance nog net te leasen is, alleen dan weer net niet met metallic lak, dat was de enige optie die ik dan zou willen ivm contrasterend dak en mooi plaatjes van tech grey met zwart dak. in feite heb ik het comfortpakket en die 200 extra pk ook niet per se nodig. De long range op 20" ziet er ook perfect uit..
Overigens zie ik bij onze leasemaatschappij maar ook bij directlease in het portaal dat bij de longrange ook het comfort pakket standaard staat aangevinkt, maar lees ik hier dat dit er toch echt niet op zit.
Als de aanbieding met pakketten nog tot eind maart duurt, dan geeft dat idd weer wat ademruimte, fijn!
Vind de oranje remklauwen ook mooi, maar moet je wel vaak schoonspuiten.
Extra PK hoef ik ook niet, ben echter wel benieuwd hoe RWD op zo een zware auto is.
Je hoort bij Xpeng dat de G9 RWD glipt bij nat weer (als je te snel op gas trapt). De G6 RWD echter niet.
Maar de 7x is zelfs zwaarder dan de G9.
Vandaar dat ik eerst een proefrit wil maken.
Ik heb ook vooral voor de privilege gekozen omdat je zo de demping beter in kan stellen en het gewicht beter zal wegfilteren door de luchtvering. Omdat we nog niet precies weten hoe hij rijdt leek mij dat wel fijn. Men omschrijf het sturen wel als wat licht, maar de demping als goed.
De extra pk’s was voor mij geen enkele reden om voor de privilege te gaan. De vierwielaandrijving wel. Dit ivm hoge gewicht en lange wielbasis.
Kan niet wachten totdat we kunnen proefrijden. Wil dan wel graag beide versies proberen.
De extra pk’s was voor mij geen enkele reden om voor de privilege te gaan. De vierwielaandrijving wel. Dit ivm hoge gewicht en lange wielbasis.
Kan niet wachten totdat we kunnen proefrijden. Wil dan wel graag beide versies proberen.
Bestelling al definitief geplaatst? Luchtvering, en vierwielaandrijving zijn inderdaad ook wel plussen. In feite heb je dan alleen de optie metallic lak nodig, en heb je precies de auto uit de folder. Voor hetzelfde geld als de Model Y, ben je dan een halve seconde sneller bij het stoplicht, heb je een wat mooier aangeklede auto, luxer uitgevoerd, minder 'op iedere straathoek' en een stuk sneller opladen dan een Tesla, wanneer de infrastructuur er is.WouterH85 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 12:13:
Ik heb ook vooral voor de privilege gekozen omdat je zo de demping beter in kan stellen en het gewicht beter zal wegfilteren door de luchtvering. Omdat we nog niet precies weten hoe hij rijdt leek mij dat wel fijn. Men omschrijf het sturen wel als wat licht, maar de demping als goed.
Eigenlijk toch wel een soort van top aanbieding ..
Ja op 30 januari besteld! Grijs met trekhaak!JustTrying schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 19:06:
[...]
Bestelling al definitief geplaatst? Luchtvering, en vierwielaandrijving zijn inderdaad ook wel plussen. In feite heb je dan alleen de optie metallic lak nodig, en heb je precies de auto uit de folder. Voor hetzelfde geld als de Model Y, ben je dan een halve seconde sneller bij het stoplicht, heb je een wat mooier aangeklede auto, luxer uitgevoerd, minder 'op iedere straathoek' en een stuk sneller opladen dan een Tesla, wanneer de infrastructuur er is.
Eigenlijk toch wel een soort van top aanbieding ..
16-12-2024 besteld na 11,5 jaar Tesla Model S gereden te hebben, in totaal 3 gehad. In totaal 710.000 km gereden erg veel geld bespaard op brandstof bijtelling en onderhoud. Door de hogere bijtelling van dit jaar de auto gekocht en op privé gezet. Door de bijtelling Tesla bijna 2000,- pm overgestapt naar de 7X een erg mooie auto (Privelege) kleur zwart met winterset. Ik verwacht de auto in juni 2025.
YouTube: Unmanned Valet Parking | ZEEKR 7X #fsd #electric #automobile
Dus het zou moeten kunnen of komt dit door Lidar? (wat de EU versie neit heeft)
Dat is veel meer dan autonomy level 2 (L2) wat ze laten zien, het is L4. Dit is in/voor China met Lidar en dual nVidia Orin. Voor Europa hebben ze geen lidar nodig voor L2 en dus ook maar een enkele Orin processor.kx22 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 12:12:
Tesla werkt trouwens zonder LiDAR, puur op basis van camera’s en zou in theorie ook zoiets moeten kunnen laten zien. In de USA waar FSD wel toegestaan wordt.
Mercedes heeft voor de S, EQS en EQE Automated Valet Parking genaamd INTELLIGENT PARK PILOT (L4) die dat kan, maar alleen bij daarvoor geschikt gemaakte garages, voor zover ik weet alleen P6 op vliegveld Stuttgart.
Meerdere autofabrikanten hebben al een Automatic Charging Robot (ACR) laten zien.
Zeekr laat voor zover ik na kan gaan als eerste de combinatie van ACR met L4 in een parkeergarage zien. Ik verwacht dat ze gedetailleerde kaart van de parkeergarage zelf hebben die de auto gebruikt.
Zeekr kaarten zijn gedetailleerd (verschilt per land, voor Nederland 25 cm resolutie, er zijn ook landen/kaarten met 10 cm resolutie) en de auto kan ook leren voor vaste routes, dus met de AI en beschikbare info krijgen ze dit voor elkaar wat best knap is. De eerste vraag zou zijn, kan de wagen dat ook in een andere garage.
Het succes van Mercedes en Bosch komt doordat er sprake is van een vooraf gereserveerde plek in P6 van Stuttgart Airport, en de auto hoeft dus niet zelf te zoeken naar een parkeerplek maar weet al precies waar hij kan en mag staan. Communicatie tussen reserveringssysteem, garage en auto is dus van belang. Garage moet ook tegen een auto kunnen zeggen dat de lader vrij is of komt etc.
Dar lichte interieur is wel echt veel mooier zeg. Maakt deel auto warmer, sfeervoller en luxer. Jammer dat die voorlopig niet beschikbaar is.
Wel top dat je handmatig de accu kan voorverwarmen. En weet iemand of de 7x navigatie ook Google Maps POI heeft?
Wel top dat je handmatig de accu kan voorverwarmen. En weet iemand of de 7x navigatie ook Google Maps POI heeft?
[ Voor 29% gewijzigd door Juancho op 23-02-2025 14:46 ]
Dit inparkeren op afstand kan de Ioniq 5 al een aantal jaren met de afstandsbediening door gebruik van de camera's. Welgeteld één keer gebruikt, want het werkt tamelijk langzaam.kx22 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 12:12:
Laatst proefgereden in de Xpeng G6. Die deed dat echt razendsnel. Werkte top en dan ga je het in praktijk zelf ook veel meer gebruiken.Amersfoort schreef op zondag 23 februari 2025 @ 15:29:
[...]
Dit inparkeren op afstand kan de Ioniq 5 al een aantal jaren met de afstandsbediening door gebruik van de camera's. Welgeteld één keer gebruikt, want het werkt tamelijk langzaam.
Maar ik wist niet dat de 7x dit ook kon? En alle versies of alleen de duurste?
[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 23-02-2025 15:41 ]
Ik denk niet dat de Zeekr het kan. De 001 en X kunnen het ook niet in NL. Ongetwijfeld wel in CN.Juancho schreef op zondag 23 februari 2025 @ 15:41:
[...]
Laatst proefgereden in de Xpeng G6. Die deed dat echt razendsnel. Werkte top en dan ga je het in praktijk zelf ook veel meer gebruiken.
Maar ik wist niet dat de 7x dit ook kon? En alle versies of alleen de duurste?
Xpeng G6 en G9 kunnen dat heel snel ja. Helaas kunnen ze niet als je buiten de auto staat volgens mij.
Dat interieur is in dit filmpje nog een stuk beter te zien, ik zou dat ook veel liever hebben dan het donkere ;Juancho schreef op zondag 23 februari 2025 @ 14:43:
Dar lichte interieur is wel echt veel mooier zeg. Maakt deel auto warmer, sfeervoller en luxer. Jammer dat die voorlopig niet beschikbaar is.
Dat kunnen ze zeker wel. De G6 iig wel, gewoon via de app. Dan moet je ene knop ingedrukt houden. Edit: inparkeren via de app terwijl je buiten de auto staat weet ik niet. Eruit laten rijden via de app kan iig wel.kx22 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 21:18:
[...]
Ik denk niet dat de Zeekr het kan. De 001 en X kunnen het ook niet in NL. Ongetwijfeld wel in CN.
Xpeng G6 en G9 kunnen dat heel snel ja. Helaas kunnen ze niet als je buiten de auto staat volgens mij.
[ Voor 16% gewijzigd door Juancho op 23-02-2025 23:11 ]