Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 8 ... 44 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theusibo
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-04 17:16
In contact komen met Zeekr is echt een drama. Hang nu alweer een half uur in de wacht. Vorige week een medewerker gesproken (in het engels, terwijl ik ingetoetst had Nederlands) die aangaf dat ik terug gebeld zou worden. Niks gehoord.

Service geeft me nog geen positief beeld op deze manier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAmst
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 11-07 22:08
theusibo schreef op maandag 24 februari 2025 @ 09:51:
In contact komen met Zeekr is echt een drama. Hang nu alweer een half uur in de wacht. Vorige week een medewerker gesproken (in het engels, terwijl ik ingetoetst had Nederlands) die aangaf dat ik terug gebeld zou worden. Niks gehoord.

Service geeft me nog geen positief beeld op deze manier....
Is het een sales gerelateerde vraag of iets te maken met een auto? Want heb ze 1x nodig gehad om iets te vragen over mijn Zeekr en toen werd ik erg snel geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:27
Dag allen, ik heb een mooie meevaller waardoor de 7x wellicht alsnog mogelijk wordt in zakelijke lease. Zoals ook bij anderen, Zeekr reageert echt heel slecht en telefonisch werkt het ook voor geen meter. Heeft iemand wellicht een mailadres van een specifiek contact persoon die wel gewoon netjes en tijdig reageert en mij de 3 gewenste offertes kan opsturen? Ik zou het mailadres dan graag in PM willen ontvangen.

Verder, ik wil de auto wel perse zelf eerst zien. Een proefrit zou ik evt durven te skippen maar ik wil wel echt de auto zelf zien. Is dit nog mogelijk in Nederland?

Thanks!

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 24-02-2025 11:26 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theusibo
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-04 17:16
NAmst schreef op maandag 24 februari 2025 @ 09:56:
[...]

Is het een sales gerelateerde vraag of iets te maken met een auto? Want heb ze 1x nodig gehad om iets te vragen over mijn Zeekr en toen werd ik erg snel geholpen.
sales gerelateerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:31
Juancho schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:25:
Dag allen, ik heb een mooie meevaller waardoor de 7x wellicht alsnog mogelijk wordt in zakelijke lease. Zoals ook bij anderen, Zeekr reageert echt heel slecht en telefonisch werkt het ook voor geen meter. Heeft iemand wellicht een mailadres van een specifiek contact persoon die wel gewoon netjes en tijdig reageert en mij de 3 gewenste offertes kan opsturen? Ik zou het mailadres dan graag in PM willen ontvangen.

Verder, ik wil de auto wel perse zelf eerst zien. Een proefrit zou ik evt durven te skippen maar ik wil wel echt de auto zelf zien. Is dit nog mogelijk in Nederland?

Thanks!
Ja kan, afspraak maken om te bezichtigen - ik ga zaterdag.

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
4v4t4r schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:46:
[...]

Ja kan, afspraak maken om te bezichtigen - ik ga zaterdag.
Hoe heb je dat gedaan? Via een algemeen mailadres, of van een specifiek persoon of telefonisch? Ik wil ook graag vrijdag/zaterdag kijken.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
Juancho schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:47:
[...]

Hoe heb je dat gedaan? Via een algemeen mailadres, of van een specifiek persoon of telefonisch? Ik wil ook graag vrijdag/zaterdag kijken.
ik DM je even een 06 nummer van een Sales dame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21:26
Juancho schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:25:

Thanks!
In Amsterdam staat de Core versie maar deze kan je alleen bezichtigen d.m.v. het maken van een afspraak. Ik heb ze alle drie mogen aanschouwen vorige maand en kan je vertellen dat ik zeer enthousiast bleef over deze auto t.o.v. van de vele YouTube filmpjes die ik heb gezien.

Auto is echt ruim en zit comfortabel, kofferbak mag iets groter maar voor mij geen probleem, Audio is top, elektrische deuren op de Privilege werken goed. Vraag me wel af hoe deze functioneren tijdens een harde wind(vlaag) en als je langs de weg geparkeerd staat en er een inhalende auto aankomt.

Hoop wel dat ze de streaming apps zoals YouTube,Netflix etc beschikbaar stellen. Op de 001 zaten ze erop maar hadden ze er weer afgehaald volgens de verkoper i.v.m. veiligheid tijdens het rijden. Is voor mij geen must maar als je stilstaat is het wel fijn om hier gebruik van te kunnen maken. Tesla stelt YouTube wel gewoon beschikbaar (ook tijdens het rijden)

Ik heb zelf de zwarte Privilege versie besteld en is het nu geduld hebben tot de zomer :*) :*) :*)

[ Voor 4% gewijzigd door clydevdl op 24-02-2025 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
clydevdl schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:52:
[...]

In Amsterdam staat de Core versie maar deze kan je alleen bezichtigen d.m.v. het maken van een afspraak. Ik heb ze alle drie mogen aanschouwen vorige maand en kan je vertellen dat ik zeer enthousiast bleef over deze auto t.o.v. van de vele YouTube filmpjes die ik heb gezien.
Hmm ok ja de Core is volgens mij qua looks (zeker van buiten) hetzelfde als de long range en die versie zou ik dan willen nemen. De Privilege is sowieso te duur. Ik heb ze gemaild of ik vrijdag/zaterdag kan langskomen!
Auto is echt ruim en zit comfortabel, kofferbak mag iets groter maar voor mij geen probleem, Audio is top, elektrische deuren op de Privilege werken goed. Vraag me wel af hoe deze functioneren tijdens een harde wind(vlaag) en als je langs de weg geparkeerd staat en er een inhalende auto aankomt.
Ja nou de reden dat ik ook perse wil kijken is niet alleen de auto zelf maar ook omdat het wellicht TE groot/ruim voor ons ons. We rijden nu een Volvo XC40 en de 7x is wat ik zie net iets groter/breder maar we hebben die ruimte echt niet nodig. Dus als de 7x echt te lomp/groot wordt zou het daarom ook maar zo kunnen dat we om die reden niet nemen. Dus dat wil ik vooral zelf zien.
Hoop wel dat ze de streaming apps zoals YouTube,Netflix etc beschikbaar stellen. Op de 001 zaten ze erop maar hadden ze er weer afgehaald volgens de verkoper i.v.m. veiligheid tijdens het rijden. Is voor mij geen must maar als je stilstaat is het wel fijn om hier gebruik van te kunnen maken. Tesla stelt YouTube wel gewoon beschikbaar (ook tijdens het rijden)
Huh? dat zou een rare situatie zijn want ze kunnen dat toch net zoals alle andere auto's uitzetten op moment dat de auto rijdt? In de Volvo kan je ook geen Youtube kijken als je rijdt. Wel als je aan het laden bent. Andere apps net zo. Lijkt me stug dat Zeekr dat niet voor elkaar krijgt. Wat ik wel belangrijk vind is dat Spotify als app ingebakken zit in het systeem. Dat gebruiken we letterlijk elke rit en nu werkt dat zo fijn met AAOS (die ook nog eens Maps ingebakken heeft).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clydevdl
Ter verduidelijking met streamingsdiensten bedoelde ik uiteraard alleen de video streamingsdiensten. Spotify zal wel gewoon beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
clydevdl schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:51:
Ter verduidelijking met streamingsdiensten bedoelde ik uiteraard alleen de video streamingsdiensten. Spotify zal wel gewoon beschikbaar zijn.
Als Zeekr gewoon apps als Youtube, Prime, Netflix etc via hun store aanbieden dan zou het vreemd zijn dat ze die er uit veiligheidsoverwegingen er weer uit halen. Dat moet gewoon bruikbaar worden op moment dat je stilstaat. Zo werkt dat in alle auto's. Als ik nu bijv. de Playstore open in mijn Volvo terwijl ik voor het stoplicht stil sta, dan kan dat. Ga ik rijden springt het gelijk weg want het mag niet onder het rijden. Lijkt me toch niet zo moeilijk voor Zeekr om te regelen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blyzz
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14:17
Afgelopen vrijdag de Zeekr 7x Long Range RWD in Onyx Black bij Arval besteld.

20 inch lichtmetalen velgen, afneembare trekhaak, Nappa pakket & Advanced Cockpit Package ....

Heb alleen nog geen idee over de levertijd. Iemand al een indicatie gekregen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Nu de Zeekr 7x wellicht alsnog financieel haalbaar gaat worden, toch nog wat vraagjes:

1. Zijn er mensen die een tijd terug een offerte hebben laten maken en wellicht onlangs weer? Is er kans op een wat betere leaseprijs nu de auto officieel ook gelanceerd is?
2. Bevat de 7x dezelfde software als de 001? Ik hoor hierover niet al te beste verhalen van bekenden die een 001 hebben. Navigatie bijv. is heel slecht en zelfs onbruikbaar. Natuurlijk kan je Android Auto/Carplay gebruiken, maar ik ben zo gewend geraakt aan een heel goed systeem incl. laadplanning, voorverwarmen batterij etc met Google Maps wat ingebakken zit in het Android Automotive systeem. Ik vind het zo jammer dat de hele Geely groep hier geen gebruik van maakt (alleen Polestar en Volvo) want buiten Tesla om is er eigenlijk geen systeem wat zo goed is in die dingen dan Maps
3. denken jullie wel eens na over wat er gebeurt als Zeekr failliet zou gaan? Hoe het dan gaat met onderdelen bij problemen, met onderhoud en keuring etc. Vind dit nog altijd wel een lastig onderwerp hoor

Ik heb gelijk een afspraak gemaakt met Zeekr (vandaag reageren ze toevallig super snel) en ik ga 3de week maart de 7x bekijken. Dat kan nog mooi voor 1 april, wanneer de actie afloopt van gratis pakketten. En sowieso wil ik voor 1 april bestellen, welke auto het ook wordt. Volvo en Polestar gaven afgelopen vrijdag nog aan dat ze een enorme drukte verwachten richting de zomer vanwege nieuwe bestellingen omdat na dit jaar het voordeel van bijtelling wel klaar is voor EV's. Dus liever te vroeg bestellen dan te laat ;).

Zag trouwens wel dat Zeekr lekker in het centrum van Amsterdam zit. Lekker handig om even op en neer heen te gaan vanuit het oosten, not... dan maken we er denk ik maar een dagje Amsterdam van.

[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 24-02-2025 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-07 08:47
blyzz schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:17:

20 inch lichtmetalen velgen, afneembare trekhaak, Nappa pakket & Advanced Cockpit Package ....

Nice en congrats! Begreep eind juni als indicatie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
1. Zijn er mensen die een tijd terug een offerte hebben laten maken en wellicht onlangs weer? Is er kans op een wat betere leaseprijs nu de auto officieel ook gelanceerd is?
Niet opnieuw laten maken maar zag op de website een stijging van 15 euro staan t.o.v. een paar weken geleden. We laten de offerte van Arval/Zeekr lease nog even checken bij 2 andere leasemaatschappijen.
2. Bevat de 7x dezelfde software als de 001? Ik hoor hierover niet al te beste verhalen van bekenden die een 001 hebben. Navigatie bijv. is heel slecht en zelfs onbruikbaar. Natuurlijk kan je Android Auto/Carplay gebruiken, maar ik ben zo gewend geraakt aan een heel goed systeem incl. laadplanning, voorverwarmen batterij etc met Google Maps wat ingebakken zit in het Android Automotive systeem. Ik vind het zo jammer dat de hele Geely groep hier geen gebruik van maakt (alleen Polestar en Volvo) want buiten Tesla om is er eigenlijk geen systeem wat zo goed is in die dingen dan Maps
Same here, nu een P2 waar alles gewoon top werkt. Fingers crossed dat de 7X anders is dan de 001.
Ik heb gelijk een afspraak gemaakt met Zeekr (vandaag reageren ze toevallig super snel) en ik ga 3de week maart de 7x bekijken. Dat kan nog mooi voor 1 april, wanneer de actie afloopt van gratis pakketten. En sowieso wil ik voor 1 april bestellen, welke auto het ook wordt. Volvo en Polestar gaven afgelopen vrijdag nog aan dat ze een enorme drukte verwachten richting de zomer vanwege nieuwe bestellingen omdat na dit jaar het voordeel van bijtelling wel klaar is voor EV's. Dus liever te vroeg bestellen dan te laat ;).
En ook same here, ga in maart bestellen (op persoonlijke titel) om in ieder geval op tijd te zijn en de voordelen mee te nemen. Mocht de GT alsnog een optie worden dan eventueel nog switchen. Levering zal i.v.m. aflopen P2 in november zijn (close)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23:55
Juancho schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:41:
3. denken jullie wel eens na over wat er gebeurt als Zeekr failliet zou gaan? Hoe het dan gaat met onderdelen bij problemen, met onderhoud en keuring etc. Vind dit nog altijd wel een lastig onderwerp hoor
Hoor (lees) je wat je zegt...?? 8)7
Wikipedia: Zeekr

Denk dat ik zo 10 scenarios kan schetsen die waarschijnlijker zijn met grotere gevolgen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clydevdl
Ruben_sim schreef op maandag 24 februari 2025 @ 16:35:
[...]

Hoor (lees) je wat je zegt...?? 8)7
Wikipedia: Zeekr

Denk dat ik zo 10 scenarios kan schetsen die waarschijnlijker zijn met grotere gevolgen...
En welke zijn dat? :9~ :9~

Ik heb er vertrouwen in en anders afschrijven als verlies op de balans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:51

Failliet gaan ze niet, maar zou eerder bedenken dat ze stoppen in EU als het niet werkt na een jaartje of 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
kx22 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:02:
[...]

Failliet gaan ze niet, maar zou eerder bedenken dat ze stoppen in EU als het niet werkt na een jaartje of 10.
Ah ok, ja het gaat hier om 5 jaar lease dus als die termijn maar safe is ;). Maar met de Geely groep erachter verwacht ik ook niet direct problemen. Polestar bijv. valt er ook onder en die draaien volgens mij ook niet zo geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:02
Is de termijn van de lease niet het risico van de leasemaatschappij. Stel ze gaan failliet en het onderhoud kan niet worden geboden of er zijn geen onderdelen bij schade dan is het voertuig economisch totalloss en stopt het contract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
bullseye1977 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 18:58:
In de termijn van de lease niet het risico van de leasemaatschappij. Stel ze gaan failliet en het onderhoud kan niet worden geboden of er zijn geen onderdelen bij schade dan is het voertuig economisch totalloss en stopt het contract.
Alsnog risico van LM, jij mag dan weer een nieuwe auto uitzoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4v4t4r
mijn offertes van Zeekr zijn binnen - net doorgezet naar de leasemij, Ik hou jullie op de hoogte !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
4v4t4r schreef op maandag 24 februari 2025 @ 20:00:
mijn offertes van Zeekr zijn binnen - net doorgezet naar de leasemij, Ik hou jullie op de hoogte !
Wil je mij die eens toesturen? Of zijn dat de standaard offertes van Zeekr zelf? Ik werd vanmiddag ook gebeld en kreeg nog geen 5 minuten later de 3 offertes in de mail. Maar heel beperkt, 1 a4tje met info van de site. Dat had m'n leasemaatschappij ook zo kunnen over tikken.

[ Voor 33% gewijzigd door Juancho op 24-02-2025 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:16
Nu heel Maart de actie nog geldt met alle opties heb ik besloten om maandag toch ook maar eens de nieuwe Tesla Model Y te proberen (En voor de haters, ik kijk niet naar politieke standpunten van eigenaren etc.). Nu de nieuwe prijzen online staan van de werkelijke modellen kan ik het toch niet laten en wil ik het toch naast de 7x zetten. Hopelijk komt de 7x ook snel in Zeist te staan, Amsterdam is voor mij echt een drama namelijk, plus dat daar zoals ik hier begrijp enkel de core versie staat. Hier niemand deze afweging tussen die 2 gemaakt of moeten maken?

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:36
mvrooij schreef op maandag 24 februari 2025 @ 20:46:
Nu heel Maart de actie nog geldt met alle opties heb ik besloten om maandag toch ook maar eens de nieuwe Tesla Model Y te proberen (En voor de haters, ik kijk niet naar politieke standpunten van eigenaren etc.). Nu de nieuwe prijzen online staan van de werkelijke modellen kan ik het toch niet laten en wil ik het toch naast de 7x zetten. Hopelijk komt de 7x ook snel in Zeist te staan, Amsterdam is voor mij echt een drama namelijk, plus dat daar zoals ik hier begrijp enkel de core versie staat. Hier niemand deze afweging tussen die 2 gemaakt of moeten maken?
Ik moet bekennen dat de prijzen van de Y me heel erg meevallen. Daarnaast ga ik donderdag nog een proefrit in de G6 maken. Ik wil eigenlijk graag lichte bekleding, in de G6 is dat in tegenstelling tot de Model Y en 7x wel mogelijk. Dat zijn toch wel de 3 auto’s waar ik tussen twijfel.

Een aantal plussen van de 7x
- hoge laadsnelheid
- 2e en 3e HUD scherm
- ik vind het de mooiste auto van de 3

Nadelen
- alleen zwart interieur
- geen geventileerde stoelen (de privelege is mij te duur)
- onzekerheid over software / rijeigenschappen

Ik denk dat ik komende maand de 7x bestel en dan na een proefrit definitief besluit neem. Mijn (verlengde) leasecontract loopt eind van het jaar af.

[ Voor 10% gewijzigd door jswinkels op 24-02-2025 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
jswinkels schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:49:
[...]

Ik moet bekennen dat de prijzen van de Y me heel erg meevallen. Daarnaast ga ik donderdag nog een proefrit in de G6 maken. Ik wil eigenlijk graag lichte bekleding, in de G6 is dat in tegenstelling tot de Model Y en 7x (nog) niet mogelijk. Dat zijn toch wel de 3 auto’s waar ik tussen twijfel.

Ik denk dat ik komende maand de 7x bestel en dan na een proefrit definitief besluit neem. Mijn (verlengde) leasecontract loopt eind van het jaar af.
De G6 heeft gewoon een licht interieur hoor. Laatst proefrit gemaakt in Breukelen. Boven stond een G6 met heel lichtgrijs interieur. Staat ook gewoon op de website.

Hier is de model Y trouwens nooit een optie geweest. Los van de eigenaar vind ik het gewoon vreselijk saaie auto's van binnen. Sfeerloos. Al ziet deze neiuwe er wel beter uit, wat sfeerlicht etc. Maar hrt mist in mijn gewoon wat. Niet mijn ding maar ieder z'n smaak. De 7x heeft gelukkig wel sfeer en de G6 overigens ook. Vind de G6 dan alleen van d buitenkant weer niet mooi maar als je Tesla mooi vindt kan ik me voorstellen dat je de G6 ook mooi vind. Die is wel echt heel goed geprijst en standaar flink volgepakt. Jammer dat die auto mij gewoon niet ligt qua looks en nirt aanspreekt. Zag er laatst ook in een hrt wild. Van bepaalde hoeken gewoon raar.

Anders was het denk ik de betere optie dan de duurdere 7x. Nu wordt het de 7x of Volvo EC40. Afmeting / lompheid en netto maandkosten gaan bepalend zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door Juancho op 24-02-2025 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jswinkels
Juancho schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:50:
[...]

De G6 heeft gewoon een licht interieur hoor. Laatst proefrit gemaakt in Breukelen. Boven stond een G6 met heel lichtgrijs interieur. Staat ook gewoon op de website.
Was een wat kromme zin. Ik heb het aangepast. Ik bedoelde juist dat het bij de G6 wèl mogelijk is (en bij Model Y en 7x niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrottjers
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-07 20:20
Nu de Zeekr 7x wellicht alsnog financieel haalbaar gaat worden....

Zag trouwens wel dat Zeekr lekker in het centrum van Amsterdam zit. Lekker handig om even op en neer heen te gaan vanuit het oosten, not... dan maken we er denk ik maar een dagje Amsterdam van.
Misschien combineren met bezoekje aan Lynk? de Lynk 08 wordt blijkbaar de 26e geïntroduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
mrottjers schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:59:
[...]

Misschien combineren met bezoekje aan Lynk? de Lynk 08 wordt blijkbaar de 26e geïntroduceerd.
Dat is een hybride, geen ev.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:52
Misschien een stomme vraag maar zitten er gewoon richtingaanwijzers in de zeekr 7x, en weet iemand hoe je de auto bijvoorbeeld in z'n achteruit zet? Is er ergens een review te vinden waarin je dat terugzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
Wat ik vaak zie zijn twee hendels. Links richtingaanwijzers en recht de keuze selector voor de drive model. P N R D en twee x naar beneden is de Zeekr pilot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
Juancho schreef op maandag 24 februari 2025 @ 20:26:
[...]

Wil je mij die eens toesturen? Of zijn dat de standaard offertes van Zeekr zelf? Ik werd vanmiddag ook gebeld en kreeg nog geen 5 minuten later de 3 offertes in de mail. Maar heel beperkt, 1 a4tje met info van de site. Dat had m'n leasemaatschappij ook zo kunnen over tikken.
ja precies dat - niets raars, 1 velletje met een bedrag en wat opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
jswinkels schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:49:
[...]

Ik moet bekennen dat de prijzen van de Y me heel erg meevallen. Daarnaast ga ik donderdag nog een proefrit in de G6 maken. Ik wil eigenlijk graag lichte bekleding, in de G6 is dat in tegenstelling tot de Model Y en 7x wel mogelijk. Dat zijn toch wel de 3 auto’s waar ik tussen twijfel.

Een aantal plussen van de 7x
- hoge laadsnelheid
- 2e en 3e HUD scherm
- ik vind het de mooiste auto van de 3

Nadelen
- alleen zwart interieur
- geen geventileerde stoelen (de privelege is mij te duur)
- onzekerheid over software / rijeigenschappen

Ik heb beetje dezelfde punten als jou. De Tesla is qua prijs gewoon 10k minder, alleen je krijgt er zeker wat minder voor terug.

Ik ga maandag rijden met de Tesla Model Y maar wat ik op voorhand al mis zijn de volgende punten:
- Geen scherm boven het stuur, vind ik toch echt wat fijner
- HUD
- Screen om panorama dak eventueel dicht te kunnen doen
- Elektrisch inklapbare trekhaak (gebruik ik veel met fietsen, koffer etc)
- Apple Carplay
- geen 360 graden camera

Mindere punten die snel bij mij opkomen bij de 7x
- Stoelen achterin handmatig omklappen (ik gebruik dit zelf aardig veel vanwege werk)
- Software heb ik vraagtekens bij als ik klachten van de 001 zie
- Gewicht en verbruik tegen over de Model Y
- 10k duurder dan de Y (krijgt er wel meer voor terug natuurlijk op basis van opties)
- Onderhoudscentrums weinig beschikbaar

Wil hem graag eerst rijden, maar dat gaat volgens mij niet lukken in Maart dus dan zal ik de order toch moeten inschieten en eventueel annuleren op moment ik er toch vanaf zie na een test rit.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Zo'n 7x kan je toch amper met een Tesla vergelijken? Dat is zo'n groot verschil in beleving, in wat je krijgt voor je geld. Als je puur kiest voor budget, dan is het natuurlijk een nogo want de 7x is een dure jongen. Maar er zijn dan wellicht nog wel goedkopere opties dan de Tesla.

Je kan ook kijken naar de Xpeng G6. Die biedt net als de 7x heel veel voor de basisprijs omdat vrijwel alles standaard is. En de G6 kost ook een klap minder dan de 7x maar biedt wel wat meer auto dan Tesla om zo maar te zeggen. Persoonlijk vind ik dan ook niet dat je de 7x met de MY kan vergelijken. Zijn wat mij betreft wel 2 echt verschillende auto's qua look & feel en alles wat je krijgt voor je geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Juancho schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:47:
Zo'n 7x kan je toch amper met een Tesla vergelijken? Dat is zo'n groot verschil in beleving, in wat je krijgt voor je geld. Als je puur kiest voor budget, dan is het natuurlijk een nogo want de 7x is een dure jongen. Maar er zijn dan wellicht nog wel goedkopere opties dan de Tesla.

Je kan ook kijken naar de Xpeng G6. Die biedt net als de 7x heel veel voor de basisprijs omdat vrijwel alles standaard is. En de G6 kost ook een klap minder dan de 7x maar biedt wel wat meer auto dan Tesla om zo maar te zeggen. Persoonlijk vind ik dan ook niet dat je de 7x met de MY kan vergelijken. Zijn wat mij betreft wel 2 echt verschillende auto's qua look & feel en alles wat je krijgt voor je geld.
Hier ben ik het zeker mee eens, maar dat wil niet zeggen dat ik niet eens kan "proeven" van de MY. Wil het toch eens vergelijken, maar mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar de 7x. Als ik alle flimpjes bekijk, ook die vanuit China is het gewoon echt een premium auto inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Natuurlijk, je moet vooral gaan proeven, kijken en rijden wbt je shortlist. Dat doe ik ook met Polestar, Volvo, Xpeng, Renault en BYD. Ik word alleen een beetje verveeld van die constante vergelijking met Tesla, de Tesla killer en meer van dat soort termen die je nog altijd terug ziet komen in video's en andere stukken. Dus niet persoonlijk bedoelt hoor :) maar Tesla is toch allang niet meer alleenheerser. Mogen ze echt wel eens mee stoppen.

Voor ons gaat het nu nog tussen de Volvo EC40 Ultra, Zeekr 7x (kunnen we helaas niet proefrijden) en als laatste alternatief nog de Polestar 2. Over 2 weken de 7x bekijken en dan knopen doorhakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Juancho schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:31:
Natuurlijk, je moet vooral gaan proeven, kijken en rijden wbt je shortlist. Dat doe ik ook met Polestar, Volvo, Xpeng, Renault en BYD. Ik word alleen een beetje verveeld van die constante vergelijking met Tesla, de Tesla killer en meer van dat soort termen die je nog altijd terug ziet komen in video's en andere stukken. Dus niet persoonlijk bedoelt hoor :) maar Tesla is toch allang niet meer alleenheerser. Mogen ze echt wel eens mee stoppen.

Voor ons gaat het nu nog tussen de Volvo EC40 Ultra, Zeekr 7x (kunnen we helaas niet proefrijden) en als laatste alternatief nog de Polestar 2. Over 2 weken de 7x bekijken en dan knopen doorhakken.
Maar een EC40 en Polestar 2 kun je ook totaal niet vergelijken qua afmetingen met een Zeekr 7x? Ik wil juist een grotere auto dan mijn huidige XC40 en dat ga ik met een EC40 al helemaal niet redden. Of is dit voor jou geen must, dat kan natuurlijk ook.

En eens, Tesla gaat het lastig krijgen met al deze nieuwe EV modellen in de markt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4v4t4r
ik ga zaterdag kijken, iemand nog verzoekjes? ik ben 194 cm dus kan wat doen qua afmetingen.

Ik wil software checken en ruimte op alle plekken (inc kofferbak vergelijk met mn XC40)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
4v4t4r schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:41:
ik ga zaterdag kijken, iemand nog verzoekjes? ik ben 194 cm dus kan wat doen qua afmetingen.

Ik wil software checken en ruimte op alle plekken (inc kofferbak vergelijk met mn XC40)
Ah dat komt mooi uit, ik ben 196 dus ben erg benieuwd hoe jij de ruimte voorin en achterin ervaart.

Kofferbak vergelijking met XC40 lijkt me een goeie! Op papier zou dit een stukje groter moeten zijn.

Misschien het geluidsysteem testen? Of deze beter is dan het "premium" geluid in de XC40? Vind die altijd drama namelijk... Mijn 2de auto thuis is een Mini Countryman uit 2023, ook met Harman Kardon en dat geluid klinkt werkelijk 10x beter. Mocht ik nog wat kunnen verzinnen laat ik het weten. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
mvrooij schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:49:
[...]

Ah dat komt mooi uit, ik ben 196 dus ben erg benieuwd hoe jij de ruimte voorin en achterin ervaart.

Kofferbak vergelijking met XC40 lijkt me een goeie! Op papier zou dit een stukje groter moeten zijn.

Misschien het geluidsysteem testen? Of deze beter is dan het "premium" geluid in de XC40? Vind die altijd drama namelijk... Mijn 2de auto thuis is een Mini Countryman uit 2023, ook met Harman Kardon en dat geluid klinkt werkelijk 10x beter. Mocht ik nog wat kunnen verzinnen laat ik het weten. Bedankt.
Ik heb harman kardon in de P8, maar zal zeker even checken !
ik wil responsiveness van het systeem checken ( vind ik op dit moment drama in de Volvo)
Navi zal lastig zijn, ik weet niet of de auto GPS bereik heeft binnen,maar zal zeker even wat dingen checken qua laadstops naar bijv Italie, hoe snel hij dat doet en of hij beschikbaarheid etc aangeeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
4v4t4r schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:58:
[...]

Ik heb harman kardon in de P8, maar zal zeker even checken !
ik wil responsiveness van het systeem checken ( vind ik op dit moment drama in de Volvo)
Navi zal lastig zijn, ik weet niet of de auto GPS bereik heeft binnen,maar zal zeker even wat dingen checken qua laadstops naar bijv Italie, hoe snel hij dat doet en of hij beschikbaarheid etc aangeeft
Eens, echt drama. Voordat ik eindelijk een route kan ingeven zijn we minuut verder na het starten van de auto.. De "computer" in de XC40 van jaar 2020 is gewoon echt te traag voor de software die erop moet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
mvrooij schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:01:
[...]

Eens, echt drama. Voordat ik eindelijk een route kan ingeven zijn we minuut verder na het starten van de auto.. De "computer" in de XC40 van jaar 2020 is gewoon echt te traag voor de software die erop moet draaien.
een minuut? Bij mij helaas wel langer... en het rotte is, ik rij dagelijk naar stal toe, en de a4 is soms drama, en ik moet dus kiezen, rij ik 10 mins om binnendoor.. of neem ik de snelweg.. vaak is systeem nog niet klaar (of laatste tijd regelmatig offline)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
4v4t4r schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:03:
[...]

een minuut? Bij mij helaas wel langer... en het rotte is, ik rij dagelijk naar stal toe, en de a4 is soms drama, en ik moet dus kiezen, rij ik 10 mins om binnendoor.. of neem ik de snelweg.. vaak is systeem nog niet klaar (of laatste tijd regelmatig offline)
Offline hier ook laatste weken heel erg, bij een reset van het 4g modem komt het wel weer terug maar dit duurt dan helaas ook 5 min. Nou weer on topic, dat we een nieuwe auto moeten is duidelijk haha!

Erg benieuwd naar je ervaringen komende zaterdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
mvrooij schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:39:
[...]

Maar een EC40 en Polestar 2 kun je ook totaal niet vergelijken qua afmetingen met een Zeekr 7x? Ik wil juist een grotere auto dan mijn huidige XC40 en dat ga ik met een EC40 al helemaal niet redden. Of is dit voor jou geen must, dat kan natuurlijk ook.
Klopt, de Zeekr 7x is een stukje groter en dat hebben wij idd totaal niet nodig. We hebben nu dus een 1e generatie XC40 en die is qua ruimte meer dan prima. De EX30 bijv. is wel echt veelste klein. Dus nee, de 7x zouden we niet nemen voor puur meer ruimte maar wel voor wat je krijgt voor je geld: luxe/comfort/nieuwste technieken en gewoon een hele gave auto (op foto's dan). We nemen zeker wel mee bij de bezichtiging of we de auto niet te lomp vinden want dat is het ons niet waard. Dan betaal je extra geld (Zeekr is nou eenmaal duurder in de lease dan Volvo) voor ruimte die je toch niet gebruikt.

Maar daar komen we op maar 1 manier achter: kijken :). Dat zeggende, zijn er hier personen die een Volvo gehad hebben/nog hebben en de 7x al bekeken hebben en of die laatste echt (fors) groter is? Of is de 7x gewoon slimmer ingedeeld en heeft daarom meer ruimte, maar is de auto zelf nauwelijks langer/breder?

Edit:

@4v4t4r @mvrooij ja na bijna 5 jaar is de hardware verouderd van Volvo. Maar zoals jullie ook weten krijgen de nieuwe modellen dit jaar nieuwe hardware (geheugen/processor etc) dus dat is als het goed is opgelost. Dan moet je wel die hardware tegenover de 7x leggen vind ik, wel zo netjes ;).

Wbt testen navigatie van Zeekr incl. laadplanning... collega van mij heeft een 001 en die vind het vrij kansloos. Werkt gewoon niet. Punt. Schijnt wel wat nieuws aan te komen maar dat is nog in beta. Hij gebruikt altijd Android Auto. Voor accu pre-heating moet je dan wel het interne systeem aanzetten, dat lijkt mij best irritant zolang je dat niet los van de navigatie kan aanzetten. Ik weet echter niet of de 7x dat al kan via een simpele button.

[ Voor 31% gewijzigd door Juancho op 25-02-2025 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Juancho schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:09:
[...]

Klopt, de Zeekr 7x is een stukje groter en dat hebben wij idd totaal niet nodig. We hebben nu dus een 1e generatie XC40 en die is qua ruimte meer dan prima. De EX30 bijv. is wel echt veelste klein. Dus nee, de 7x zouden we niet nemen voor puur meer ruimte maar wel voor wat je krijgt voor je geld: luxe/comfort/nieuwste technieken en gewoon een hele gave auto (op foto's dan). We nemen zeker wel mee bij de bezichtiging of we de auto niet te lomp vinden want dat is het ons niet waard. Dan betaal je extra geld (Zeekr is nou eenmaal duurder in de lease dan Volvo) voor ruimte die je toch niet gebruikt.

Maar daar komen we op maar 1 manier achter: kijken :). Dat zeggende, zijn er hier personen die een Volvo gehad hebben/nog hebben en de 7x al bekeken hebben en of die laatste echt (fors) groter is? Of is de 7x gewoon slimmer ingedeeld en heeft daarom meer ruimte, maar is de auto zelf nauwelijks langer/breder?

Edit:

@4v4t4r @mvrooij ja na bijna 5 jaar is de hardware verouderd van Volvo. Maar zoals jullie ook weten krijgen de nieuwe modellen dit jaar nieuwe hardware (geheugen/processor etc) dus dat is als het goed is opgelost. Dan moet je wel die hardware tegenover de 7x leggen vind ik, wel zo netjes ;).

Wbt testen navigatie van Zeekr incl. laadplanning... collega van mij heeft een 001 en die vind het vrij kansloos. Werkt gewoon niet. Punt. Schijnt wel wat nieuws aan te komen maar dat is nog in beta. Hij gebruikt altijd Android Auto. Voor accu pre-heating moet je dan wel het interne systeem aanzetten, dat lijkt mij best irritant zolang je dat niet los van de navigatie kan aanzetten. Ik weet echter niet of de 7x dat al kan via een simpele button.
7x Volvo
Lengte 4787 mm 4.425 mm
Breedte 1930 mm 1.873 mm
Breedte met spiegels 2100 mm
Hoogte 1650 mm 1.652 mm
Wielbasis 2900 mm 2.702 mm

7x lijkt 35cm langer, 6 cm breder - dat is best aanzienlijk als hij ook nog iets anders is ingericht (wellicht minder diepte qua neus/dashboard bijv - de wielbasis is ook anders, wellicht help dat ook?

Mijn issue met volvo is dat ze regelmatig niet de meest recente chipset nemen voor hun auto's waardoor het na een paar jaar toch weer traag word (geen idee of dat nu weer zo is, ik wil geen nieuwe volvo meer dus hoef ook niet te vergelijken)

wbt voorverwarmen manueel aanzetten - ik doe dat 10x liever dan dat het me verplicht word te navigeren naar een snelllader. Zoals je weet kent google ze niet allemaal even goed en dan moet ik uit armoe navigeren naar een ander station om voor te verwarmen.. Ik zet het dan gegeven moment liever zelf aan wetende dat ik ergens over 30 a 45 mins wil gaan laden. Maar dat is persoonlijke voorkeur!

Ik zeg dit overigens niet om dingen goed te praten. ook nu weer geld - het is een auto van ruim 60k , daar mag je wat van verwachten, zeker de Navi anno 2025 ! als dat brak is, dan is dat echt wel een dingetje.

Zie : YouTube: Fastest Charging EV In The World! 0-100% Zeekr Golden Battery en dan vanaf 9:48 zie je iets over Navi (in China, en navigeren naar een snellader YouTube: Fastest Charging EV In The World! 0-100% Zeekr Golden Battery op 15:13)

[ Voor 7% gewijzigd door 4v4t4r op 25-02-2025 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
4v4t4r schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:22:
[...]

7x Volvo
Lengte 4787 mm 4.425 mm
Breedte 1930 mm 1.873 mm
Breedte met spiegels 2100 mm
Hoogte 1650 mm 1.652 mm
Wielbasis 2900 mm 2.702 mm

7x lijkt 35cm langer, 6 cm breder - dat is best aanzienlijk als hij ook nog iets anders is ingericht (wellicht minder diepte qua neus/dashboard bijv - de wielbasis is ook anders, wellicht help dat ook?
Ja kijk ik vind het dus heel lastig om op basis van zulke kleine verschillen er een beeld bij te krijgen. Ik dacht dus eerst, dat is minimaal verschil en die extra ruimte zit hem in het feit dat de 7x echt als EV gebouwd is en Volvo zoals je weet een brandstof platform heeft. Dus dat moeten we echt gaan zien. Vinden we de auto gelijk al groter/lomper ogen dan is het snel klaar, niet geschikt voor ons want dat hebben we niet nodig. Ik kan me wel voorstellen dat mensen met nu een XC40 en daar wat ruimte te kort komen de 7x een geweldig alternatief is. Gewoon ervaren dus, daarom toch een afspraak gemaakt en we gaan het wel zien.

Edit: ik heb de 7x nog even naast de BYD Sealion 7 gezet. Die hebben we een tijdje terug namelijk ook proefgereden en die is volgens mij vrij gelijk aan de 7x. De BYD vonden we wel iets groter ogen dan onze XC40 maar niet perse TE. Het was meer de look/uitstraling denk ik want de XC40 is hokkerig terwijl de Sealion 7 (en ik denk ook de 7x) wat gestroomlijnder is en dat geeft de auto een andere aanblik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V45L6gxAOUiq3NzRmTiTM4yQbps=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qx4EK4nJEo7OuJuoJIbSolZa.png?f=fotoalbum_large
Mijn issue met volvo is dat ze regelmatig niet de meest recente chipset nemen voor hun auto's waardoor het na een paar jaar toch weer traag word (geen idee of dat nu weer zo is, ik wil geen nieuwe volvo meer dus hoef ook niet te vergelijken)
Maar is dat een Volvo/Geely dingetje dan? Want de techniek gaat razendsnel. Het zou mij niks verbazen als andere merken daar in de loop van de tijd ook last van krijgen. Auto's worden veel meer tablets op wielen dus daar zullen ze wel meer mee moeten doen qua ingebouwde hardware. Zeker als ze zelf bewust meer in bijv. een scherm weg stoppen.
wbt voorverwarmen manueel aanzetten - ik doe dat 10x liever dan dat het me verplicht word te navigeren naar een snelllader. Zoals je weet kent google ze niet allemaal even goed en dan moet ik uit armoe navigeren naar een ander station om voor te verwarmen.. Ik zet het dan gegeven moment liever zelf aan wetende dat ik ergens over 30 a 45 mins wil gaan laden. Maar dat is persoonlijke voorkeur!
Ja ik zou graag beide willen. Want wanneer ga je snelladen? Juist, als je langere ritten maakt. En als je langere ritten maakt zet je toch Maps aan? Dus ik zie daar 0,0 problemen in en kies daarom veel liever voor Maps als navigatie omdat die wel top is. Op langere ritten zoek ik zelf vaak al een snellader uit en die gooi ik erin. En ga je echt lang rijden, bijv. een roadtrip in je zomervakantie dan hoef je niet eens snel te laden om de max te halen. Hebben wij met onze P8 ervaren richting noord Spanje. Dan is de accu al warm zat.

Maar nogmaals, beide zou top zijn: via navigatie automatisch voorverwarmen en gewoon een knop bij je auto/oplaadscherm. Hoe moeilijk zal dat moeten zijn denk ik dan....
Ik zeg dit overigens niet om dingen goed te praten. ook nu weer geld - het is een auto van ruim 60k , daar mag je wat van verwachten, zeker de Navi anno 2025 ! als dat brak is, dan is dat echt wel een dingetje.
Ja dat vind ik dus wel echt een nadeel bij al die andere merken. Die moeten dan perse zelf een systeem bouwen en dat werkt dan in de praktijk niet. Het ziet er bovendien totaal niet uit als je satalietview van Maps gewent bent. Ik heb dus de G6 proefgereden en die had net als de 7x zo'n ouderwetse kaart. Dat ziet er gewoon niet uit, alsof je echt jaren terug in de tijd gaat. Daar snap ik echt niks van. Als Geely groep zou ik echt AAOS in elke wagen gooien en daar volle bak op door ontwikkelen.

Vanuit die collega met een 001 hoor ik overigens ook dat Zeekr niet bepaald haast heeft met belangrijke updates. Gaat erg traag en daardoor rij je best lang met issues die irritant zijn of na een tijdje worden. Dat houd me ook nog wel wat tegen moet ik eerlijk zeggen. Want de eerste 2 jaar in de Volvo waren net zo en ik heb niet heel veel zin om weer als proefrijder gezien te worden. Hoe denk jij daarover?

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 25-02-2025 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Juancho schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:36:
[...]

[...]

Vanuit die collega met een 001 hoor ik overigens ook dat Zeekr niet bepaald haast heeft met belangrijke updates. Gaat erg traag en daardoor rij je best lang met issues die irritant zijn of na een tijdje worden. Dat houd me ook nog wel wat tegen moet ik eerlijk zeggen. Want de eerste 2 jaar in de Volvo waren net zo en ik heb niet heel veel zin om weer als proefrijder gezien te worden. Hoe denk jij daarover?
ik ben bang dat veel autos de komende jaren achter de ontwikkelingen aanblijven lopen (vooral de oude merken dan) dus of ik nou een Audi, VW , oid neem,, allemaal issues met hun SW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingknoest
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-07 11:00
4v4t4r schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:41:

Top dat je het vraagt! Ik heb een paar vragen, auto is al besteld en heb hem helemaal niet gezien nog.

Wat betreft de HUD (en voor zover je iets kunt zien bij stilstand), ben ik echt beniewd wat de NL versie nu gaat laten zien. Ze hebben het over augmented reality, maar welke video ik kijk zie ik dit nog niet goed terug van de 7X wat nu precies het augmented gedeelte is bovenop de standaard view. Daarnaast benieuwd hoe groot het HUD is als je achter het stuur zit, aangezien ze het over 35 inch hebben waar ik totaal geen beeld van heb hoe dit er uit zal zien. Dat is namelijk echt groot.

Daarnaast ben ik niet van plan veel Aliexpress zooi te kopen, maar ik begrijp dat er wel voorprogrammeerbare knoppen zijn die je met bluetooth standaard kunt verbinden. Er zit 1 programmeerbare knop op, maar ik zou er graag een paar meer willen. Daar zou je dan bijvoorbeeld voorverwarmen van de accu kunnen instellen o.i.d.

Daarvoor lijken er achter het stuur 2 ruimtes te zitten links en rechts waar je deze knoppen https://nl.aliexpress.com...hhyOIFGFoNuBoCM5AQAvD_BwEvan aliexpress in https://nl.aliexpress.com...herSeller%7Cquery_from%3A zou kunnen plaatsen, dan heb je twee extra knoppen erbij.

Ben benieuwd of die inkepingen erin zitten, zou top zijn als je een fotootje kunt maken.

Daarnaast wellicht de vraag stellen of de koelkast aansluiting in het middenconsole verborgen zit zodat dit in een later stadium nog ingebouwd kan worden aftermarket. Die gaat er geheid komen namelijk, vind ik zelf wel een hele fijn toevoeging. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
kingknoest schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:46:
[...]

Top dat je het vraagt! Ik heb een paar vragen, auto is al besteld en heb hem helemaal niet gezien nog.

Wat betreft de HUD (en voor zover je iets kunt zien bij stilstand), ben ik echt beniewd wat de NL versie nu gaat laten zien. Ze hebben het over augmented reality, maar welke video ik kijk zie ik dit nog niet goed terug van de 7X wat nu precies het augmented gedeelte is bovenop de standaard view. Daarnaast benieuwd hoe groot het HUD is als je achter het stuur zit, aangezien ze het over 35 inch hebben waar ik totaal geen beeld van heb hoe dit er uit zal zien. Dat is namelijk echt groot.

Daarnaast ben ik niet van plan veel Aliexpress zooi te kopen, maar ik begrijp dat er wel voorprogrammeerbare knoppen zijn die je met bluetooth standaard kunt verbinden. Er zit 1 programmeerbare knop op, maar ik zou er graag een paar meer willen. Daar zou je dan bijvoorbeeld voorverwarmen van de accu kunnen instellen o.i.d.

Daarvoor lijken er achter het stuur 2 ruimtes te zitten links en rechts waar je deze knoppen https://nl.aliexpress.com...hhyOIFGFoNuBoCM5AQAvD_BwEvan aliexpress in https://nl.aliexpress.com...herSeller%7Cquery_from%3A zou kunnen plaatsen, dan heb je twee extra knoppen erbij.

Ben benieuwd of die inkepingen erin zitten, zou top zijn als je een fotootje kunt maken.

Daarnaast wellicht de vraag stellen of de koelkast aansluiting in het middenconsole verborgen zit zodat dit in een later stadium nog ingebouwd kan worden aftermarket. Die gaat er geheid komen namelijk, vind ik zelf wel een hele fijn toevoeging. :9
ik ga mn best doen ! (wellicht vergeet ik de helft, mn zoon is er ook bij)

Lengte voorin achterin op basis van 194cm
ruimte kofferbak tov XC40
HUD
speaker systeem
navi met meerdere stops
koelkast inbouw mogelijk achteraf in midden console?
Foto van knop plek bij het stuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Jullie zijn goed bezig!

Misschien proberen of je iets meer info kan krijgen wanneer de mapbox integratie verwacht wordt.

Wbt de hud, de 36inch slaat nergens op. Al keertje eerder gemeld hier: de projectie is zegmaar x meter voor de auto geplaatst. Zie het alsof je op de bank zit en naar een 36 inch scherm kijkt, dan is hij opeens erg klein..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Beetje off topic, wat verwachten jullie qua verbruik onderweg naar zuid Europa, dus volbeladen snelweg gemiddeld 120kmu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Ruben_sim schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:56:
Beetje off topic, wat verwachten jullie qua verbruik onderweg naar zuid Europa, dus volbeladen snelweg gemiddeld 120kmu
EV DB is altijd enorm accuraat.

https://ev-database.org/nl/auto/3082/Zeekr-7X-Long-Range-RWD

[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 25-02-2025 13:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kingknoest
Zolang we nog geen echt gebruik weten is dat moeilijk te zeggen vrees ik... Vanuit alle Russische en Oekraiense filmpjes die ik heb gekeken, lijkt het goed te zitten qua efficientie, maar ik kan de auto vertaling van youtube daarin niet 100% vertrouwen dat ik het goed begreep.

Toen jij aangaf dat bij ABRP de Zeekr 7x erbij zat, ben ik gaan kijken naar ritje Frejus in zuid frankrijk. Hij gaf 5 stops van gemiddeld 11 minuten elk aan.

Denk dat het verbruik uiteraard hoger ligt als je volbepakt rijdt, maar laten het er dan 6 zijn max van die 11 minuten. Dat is voor mij echt meer dan acceptabel en wil ik voor het eerst dan wel met een EV op vakantie gaan op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Als je laders kan vinden die 800v 350kW+ knallen maakt verbruik me niet heel veel uit :)
in dat filmpje wat ik eerder postte bij 80% nog steeds 200KW.. dan zit mn volvo al op 40-50 geloof ik.

voorbeeldje : Drag coefficient, 0.247 voor de 7x, Drag coefficient, 0.329 voor de Volvo XC40 dat is echt een serieus verschil al !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingknoest
4v4t4r schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 14:14:
[...]

Als je laders kan vinden die 800v 350kW+ knallen maakt verbruik me niet heel veel uit :)
in dat filmpje wat ik eerder postte bij 80% nog steeds 200KW.. dan zit mn volvo al op 40-50 geloof ik.

voorbeeldje : Drag coefficient, 0.247 voor de 7x, Drag coefficient, 0.329 voor de Volvo XC40 dat is echt een serieus verschil al !
Hoe kom je aan die drag coefficent als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
kingknoest schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 14:59:
[...]

Hoe kom je aan die drag coefficent als ik vragen mag?
google ?

https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
4v4t4r schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 14:14:
[...]

Tja je vergelijkt dan ook een baksteen op de weg die niet is gebouwd als EV met een hele gestroomlijnde EV. Niet helemaal eerlijk en je hebt geen Google nodig om te begrijpen dat de EX40/EC40 minder gestroomlijnd is dan een G7/7x/PS2, maar ik snap je punt ;).

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 25-02-2025 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Juancho schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:28:
[...]

Tja je vergelijkt dan ook een baksteen op de weg die niet is gebouwd als EV met een hele gestroomlijnde EV. Niet helemaal eerlijk en je hebt geen Google nodig om te begrijpen dat de EX40/EC40 minder gestroomlijnd is dan een G7/7x/PS2, maar ik snap je punt ;).
Maar naast de drag, de 7x laad echt als een malle... zelfs als je maar 150KW lader hebt, doet hij bijna tot 100% tegen die 150KW (op een dipje rond de 80% voor een battery health check)

Dus hij zit ook veel sneller vol, de stops worden korter. Helemaal met de 100kw batterij - misschien 10-60% in minder dan 10mins en weer door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
4v4t4r schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:40:
[...]

Maar naast de drag, de 7x laad echt als een malle... zelfs als je maar 150KW lader hebt, doet hij bijna tot 100% tegen die 150KW (op een dipje rond de 80% voor een battery health check)

Dus hij zit ook veel sneller vol, de stops worden korter. Helemaal met de 100kw batterij - misschien 10-60% in minder dan 10mins en weer door
Uiteraard, dat is een mega voordeel op de rest en die merken blijven daarin voorlopig nog wat achter. De vraag is wel, hoevaak heb je het in praktijk nou nodig. Zit je enorm veel op de weg, cross je bijv. voor je werk heel NL door... dan kan ik me voorstellen dat het mega prettig is om zo snel te kunnen laden. Sta je echter 1 of 2x per maand kort aan een Fastned... is het dan perse nodig.

Ik zie de voordelen zeker en ik neem ze ook absoluut mee, maar het verschilt natuurlijk per persoon of je het daadwerkelijk nodig bent in praktijk. Ik denk zelf dat ik wat meer range belangrijker vind dan sneller kunnen laden. We hebben afgelopen zomer voor het eerst een roadtrip in het buitenland gemaakt en werden verplicht door onze P8 om ongeveer per 2 uur te stoppen. Maar dat vonden we eigenlijk wel heel fijn want na 2 uur rijden ben je ook wel ff toe aan de beentjes strekken, wc bezoek, wat eten/drinken. En met 150kW (nu is dat overigens 205kW) zit de wagen weer snel genoeg vol op moment dat je weer weg wil.

Maar nogmaals, neemt niet weg dat het super relaxt is als je de 800v techniek in je wagen hebt, laat dat duidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hensley60
  • Registratie: December 2022
Weet iemand hier hoe het zit met de klantenservice van Zeekr. Laatste twee weken niet bereikbaar. Ze ze al voor introductie al failliet (Lol)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
Juancho schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 16:49:
[...]

Uiteraard, dat is een mega voordeel op de rest en die merken blijven daarin voorlopig nog wat achter. De vraag is wel, hoevaak heb je het in praktijk nou nodig. Zit je enorm veel op de weg, cross je bijv. voor je werk heel NL door... dan kan ik me voorstellen dat het mega prettig is om zo snel te kunnen laden. Sta je echter 1 of 2x per maand kort aan een Fastned... is het dan perse nodig.

Ik zie de voordelen zeker en ik neem ze ook absoluut mee, maar het verschilt natuurlijk per persoon of je het daadwerkelijk nodig bent in praktijk. Ik denk zelf dat ik wat meer range belangrijker vind dan sneller kunnen laden. We hebben afgelopen zomer voor het eerst een roadtrip in het buitenland gemaakt en werden verplicht door onze P8 om ongeveer per 2 uur te stoppen. Maar dat vonden we eigenlijk wel heel fijn want na 2 uur rijden ben je ook wel ff toe aan de beentjes strekken, wc bezoek, wat eten/drinken. En met 150kW (nu is dat overigens 205kW) zit de wagen weer snel genoeg vol op moment dat je weer weg wil.

Maar nogmaals, neemt niet weg dat het super relaxt is als je de 800v techniek in je wagen hebt, laat dat duidelijk zijn.
Same here, met vakanties prima om wat vaker te stoppen (kleine is er ook wel klaar mee na 2-2.5 uur) maar als je even wat sneller door moet/wil dan zal dit snelle laden toch wel erg fijn zijn. Als ik zakelijk een korte buitenland trip heb en door Duitsland moet dan wissel ik tegenwoordig even om met een collega want de P2 is dan net te beperkt qua range en duurt het te lang met laden. Dit zal met de 7X dan echt een wereld van verschil zijn (15m vs 35-40m)... _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
Off topic maar denk dat we eerdaags kunnen starten met het 7GT topic. Deze lijkt er nu toch echt binnenkort aan te komen... heel benieuwd naar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:42
Juancho schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:31:
Ik word alleen een beetje verveeld van die constante vergelijking met Tesla, de Tesla killer en meer van dat soort termen die je nog altijd terug ziet komen in video's en andere stukken. Dus niet persoonlijk bedoelt hoor :) maar Tesla is toch allang niet meer alleenheerser. Mogen ze echt wel eens mee stoppen.
Allereerst wil dit topic niet kapen door te reageren op een Tesla uitspraak zoals hierboven, maar de Zeekr 7x werd wel degelijk op de markt gezet als concurrent voor de MY net zoals de Xpeng G6.

De Tesla MY is tot op heden de meest verkochte SUV EV, en ik kan mij vergissen maar het zou zelfs kunnen dat hij de best verkochte EV in NL is, mede door de bedrijfswereld.

Qua EV technologie staan ze nog altijd mijlenver boven de concurrentie. Ze slagen er zelfs in, om +500km WTLP te bekomen, met een batterij die minder dan 60 kWh heeft. De concurrentie moet al 75 kWh batterijen en zelfs hoger om dit evenaren. De MY RWD met BYD Blade batterij laadt van 10 naar 80% in 18 minuten, dit wil toch duidelijk zeggen dat Tesla nog altijd alleenheerser is in efficiëntie qua verbruik.

Je mag zeggen wat je wilt @Juancho maar in een oude M3 van 2019 draait de software nog altijd zeer soepel en krijgt nog altijd de nodige updates en features. Daar slaagt geen enkele concurrent in, en Volvo/Polestar al zeker niet.

Ik heb een anderhalf jaar met een XC40 Recharge MY23 SM gereden, en onlangs eens testgereden met een M3/MY en toen ik terug in de Volvo stapte, was het of ik 10 jaar in de tijd werd gekatapulteerd qua cockpit-gevoel. Dit gaan ze niet oplossen met een nieuwe SuC en verfrissen van de infotainment. De cockpit van de EX-/EC40 dateert van 2018, vond ik verfrissend in die tijd, maar vandaag voelt dit ouderwets.

Google Maps vond ik niet zo top zoals @Juancho het de hemel in prijst, maar ik heb er leren mee leven omdat het toch voordelen biedt tov non-EV navigatie. De laatste tijd komen daar zaken bij die ik liever niet op mijn scherm heb zoals de Waze meldingen, die je ook niet kunt uitschakelen. Op de kaart verschijnen alle laadpunten, leuk als je op zoek bent naar een laadpunt, maar zeer onoverzichtelijk als je niet moet laden. Het navigeren vond ik nog te pruimen, maar als je TomTom Go gewoon bent, is het toch een paar stappen achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
Ik sluit me aan bij @RigolleM . In alle opzichten vind ik de 7x vergelijkbaar met de model Y. Zoals al eerder aangegeven kijk ik (nu) nog naar 3 auto's de 7X, de MY en de G6. De belangrijkste zaken voor mij zijn een grote, praktische kofferbak aangezien ik 2 honden en heb en met 2 tienerdochters is de ruimte achterin ook belangrijk. Dat laatste zit overigens wel snor bij de 7x! (Overigens is dat me dat eigenlijk wel bij alle Chinese auto's (ook bijv. NIO) opgevallen dat ze ruimte op de tweede zitrij erg ruim is)

Persoonlijk vind ik met name het interieur van de MY niet zo mooi (alleen een scherm in het midden, inmiddels een lelijke knop voor het knipperlicht), maar prijstechnisch is hij wel heel interessant en de software vond ik bij mijn Model S uit 2017 al prima, wat alleen maar beter geworden is. Met de 7x krijg je meer luxe, maar daar betaal je dan ook voor (en straks mogelijk nog meer).

Ter info nog het vergelijk van ev-database over de maten. Het is allemaal erg vergelijkbaar (bagageruimte MY is wel anders gemeten)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wv2SlHDC7hX9w8X_fQJedZrziaQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/t6TAxvkGqy7vdx1S1Q5qdD9B.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Een auto is meer dan alleen techniek. En ik irriteer me dat Tesla maar steeds als soort van god wordt gezien. Ja ze doen het geweldig op gebied van verbruik etc. Maar sinds wanneer is Tesla de nummer 1 qua bouwkwaliteit? Of qua niveau van het interieur? Of gewoon de looks van de auto? Het gaat toch om veel meer? En dat mis ik dan eigenlijk altijd.

Maar gelukkig zie je, ondanks die irritante schreeuwende lokkende titels wel dat de eind conclusie vaak is dat het idd Tesla waardig is of zelfs beter. Ik vind het persoonlijk gewoon heel vervelend want de mensen die bijv. een 7x, G6, Volvo of whatever zoeken nemen 9 van de 10x bewust GEEN Tesla. Dus die hele vergelijking slaat nergens op.

Anyway's, vandaag wat meer duidelijkheid over de mogelijkheden voor de 7x. Ik had verwacht dat het allemaal net zou kunnen passen maar uiteindelijk ligt de leaseprijs netto €100 euro boven een EC40 Ultra en zelfs €150 boven een PS2 volgepakt en beide hebben dan ook nog een trekhaak. Dat is over 5 jaar lease serieus veel geld dat hebben we er niet voor over. Ook omdat die 2 alternatieven natuurlijk ook geweldig zijn.

De Zeekr 7x is gewoon idioot duur in de lease.

@RigolleM we hoeven er geen wellus/nietus spelletje van te maken, dus laten we dat vooral niet doen. Maar wellicht had jij dan wel die Tesla moeten nemen toch? Ik ken je beweegredenen niet om voor de Volvo te gaan destijds, maar toch. Persoonlijk vind ik het interieur nog steeds prima van Volvo. Ja het scherm mag wat groter, het is jammer dat bij het 2026 model buiten nieuwe hardware om niet het grotere scherm vanuit de nieuwe modellen er op geplaatst wordt. Zou technisch gezien toch niet zo lastig moeten zijn. Maar met een nieuwe frisse lakkleur, een licht interieur en houten accenten van binnen krijgen wij er straks toch echt wel een hele andere auto voor terug. Nu nog kiezen dus: EC40 of Polestar 2.

Maar dat is allemaal offtopic :). Voor de mensen hier, enorm veel succes met de keuze, hopelijk gaat de auto echt zo goed presteren als we allemaal hopen en ik houd het zeker in de gaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:42
Juancho schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 20:30:
Een auto is meer dan alleen techniek. En ik irriteer me dat Tesla maar steeds als soort van god wordt gezien. Ja ze doen het geweldig op gebied van verbruik etc. Maar sinds wanneer is Tesla de nummer 1 qua bouwkwaliteit? Of qua niveau van het interieur? Of gewoon de looks van de auto? Het gaat toch om veel meer? En dat mis ik dan eigenlijk altijd.
Ze zijn nummer 1 qua verkoop, dus al de rest is larie en apekool. De meesten nemen het interieur, looks en bouwkwaliteit voor lief want most value for the money.
Het interieur is een ding, ik zou er geen probleem mee hebben, de looks zijn veranderd bij de MY sinds de Juniper, lijkt nu meer op een Xpeng G6 :+ En de bouwkwaliteit is sinds 2021 serieus verbeterd, de eerste M3's hadden veel issues, maar.. de MY Juniper kreeg een flinke update en zijn er betere afwerkingsmaterialen gebruikt, wat je dan bij andere merken het omgekeerde ziet, meer plastiek... 8)7
Maar gelukkig zie je, ondanks die irritante schreeuwende lokkende titels wel dat de eind conclusie vaak is dat het idd Tesla waardig is of zelfs beter. Ik vind het persoonlijk gewoon heel vervelend want de mensen die bijv. een 7x, G6, Volvo of whatever zoeken nemen 9 van de 10x bewust GEEN Tesla. Dus die hele vergelijking slaat nergens op.
Het is een vergelijkingspunt, zoals alle Androids vergeleken worden met een iPhone. In de EV wereld is Tesla nu eenmaal de standaard. Dus als je het beter doet dan de standaard dan heb je volgens mij iets goeds verwezelijkt. Maar Tesla is ook de standaard qua prijszetting, een Volvo EC40 Ultra kost 15k meer dan een MY, ik moet er geen tekening van maken zeker? :)
@RigolleM we hoeven er geen wellus/nietus spelletje van te maken, dus laten we dat vooral niet doen. Maar wellicht had jij dan wel die Tesla moeten nemen toch? Ik ken je beweegredenen niet om voor de Volvo te gaan destijds, maar toch.
Klopt, Tesla stond op 1, Polestar op 2, nog geen sprake van Xpeng of Zeekr, maar de werkgever heeft beiden geschrapt in het merkenbeleid, omdat er geen traditionele werkplaatsen zijn in de buurt van het bedrijf. Iemand uit West-Vlaanderen moest helemaal naar Gent voor het onderhoud, dat heeft toendertijd bij de fleetmanager de das om gedaan. Het ontslag van een collega heeft toen er voor gezorgd dat ik een reeds geleverde Volvo XC40 MY23 SM Ultimate klaar stond in Sage Green, die eigenlijk boven mijn budget was, maar ik mocht die overnemen, zonder persoonlijke bijdrage. Ik heb enorm graag mee gereden, maar ik zou die wagen nooit zelf gekocht hebben, wegens de hoge prijs en te lage range. Ondertussen vind ik ook Polestar 2 te verouderd en richt ik mijn pijlen op een G6, MY Juniper of Zeekr 7x, wel single motor want deze ga zelf moeten betalen 8) Of wachten op de Rivian R2 en voorlopig een occassie M3 op de kop tikken.

Ook hierbij mijn excuses voor het offtopic verhaal :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nosfertu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:00
Ik heb nu een 5-tal offertes binnen voor de LR versie, zwart met trekhaak.
Prijzen variëren van 1174 - 1300 per maand voor 48 maanden en 40k per jaar(incl winterbanden, direct vervangend vervoer etc..) De laatste die ik binnen heb gekregen is het meest gunstige. Misschien toch voor 35k km per jaar gaan. Scheelt toch weer iets.

Ga toch ook kijken naar de G6, heeft toch een gunstigere prijsstelling in mijn ogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
Weet iemand trouwens de officiele onderhoud plaatsen? Ik zie dat ze n Den Haag ook iets hebben al lijkt dat meer een op schadehuis (al staat er wel Service bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
4v4t4r schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:50:
Weet iemand trouwens de officiele onderhoud plaatsen? Ik zie dat ze n Den Haag ook iets hebben al lijkt dat meer een op schadehuis (al staat er wel Service bij..
Dit zijn er helaas erg weinig, zie hier: https://www.zeekr.eu/nl-nl/findus
Ik zit ook 40 minuten op de dichtstbijzijnde helaas.

Wel vertelde de verkoper dat ze druk bezig zijn met uitbreiden van deze service centers, ze kijken dan waar de mensen vandaan komen die de auto's afnemen om zo tactisch mogelijk nieuwe service centers te openen. Ik vind dit wel een nadeel maar gelukkig heb je de eerste 2 jaar (als het goed is?) sowieso geen onderhoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
mvrooij schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 11:27:
[...]

Dit zijn er helaas erg weinig, zie hier: https://www.zeekr.eu/nl-nl/findus
Ik zit ook 40 minuten op de dichtstbijzijnde helaas.

Wel vertelde de verkoper dat ze druk bezig zijn met uitbreiden van deze service centers, ze kijken dan waar de mensen vandaan komen die de auto's afnemen om zo tactisch mogelijk nieuwe service centers te openen. Ik vind dit wel een nadeel maar gelukkig heb je de eerste 2 jaar (als het goed is?) sowieso geen onderhoud.
8 minuten voor mij dus, dat is wel OK. kan ik zelfs naar huis lopen als het moet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pollux89
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:40
RigolleM schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 08:13:
[...]

Ze zijn nummer 1 qua verkoop, dus al de rest is larie en apekool. De meesten nemen het interieur, looks en bouwkwaliteit voor lief want most value for the money.
Het interieur is een ding, ik zou er geen probleem mee hebben, de looks zijn veranderd bij de MY sinds de Juniper, lijkt nu meer op een Xpeng G6 :+ En de bouwkwaliteit is sinds 2021 serieus verbeterd, de eerste M3's hadden veel issues, maar.. de MY Juniper kreeg een flinke update en zijn er betere afwerkingsmaterialen gebruikt, wat je dan bij andere merken het omgekeerde ziet, meer plastiek... 8)7

[...]

Het is een vergelijkingspunt, zoals alle Androids vergeleken worden met een iPhone. In de EV wereld is Tesla nu eenmaal de standaard. Dus als je het beter doet dan de standaard dan heb je volgens mij iets goeds verwezelijkt. Maar Tesla is ook de standaard qua prijszetting, een Volvo EC40 Ultra kost 15k meer dan een MY, ik moet er geen tekening van maken zeker? :)

[...]

Klopt, Tesla stond op 1, Polestar op 2, nog geen sprake van Xpeng of Zeekr, maar de werkgever heeft beiden geschrapt in het merkenbeleid, omdat er geen traditionele werkplaatsen zijn in de buurt van het bedrijf. Iemand uit West-Vlaanderen moest helemaal naar Gent voor het onderhoud, dat heeft toendertijd bij de fleetmanager de das om gedaan. Het ontslag van een collega heeft toen er voor gezorgd dat ik een reeds geleverde Volvo XC40 MY23 SM Ultimate klaar stond in Sage Green, die eigenlijk boven mijn budget was, maar ik mocht die overnemen, zonder persoonlijke bijdrage. Ik heb enorm graag mee gereden, maar ik zou die wagen nooit zelf gekocht hebben, wegens de hoge prijs en te lage range. Ondertussen vind ik ook Polestar 2 te verouderd en richt ik mijn pijlen op een G6, MY Juniper of Zeekr 7x, wel single motor want deze ga zelf moeten betalen 8) Of wachten op de Rivian R2 en voorlopig een occassie M3 op de kop tikken.

Ook hierbij mijn excuses voor het offtopic verhaal :-(
Rivian R2 is zeker een interessante optie en heb ik ook naar zitten kijken. Het is alleen jammer dat deze pas halverwege 2026 wordt verwacht. Dat is voor Nederlandse leaserijder erg jammer aangezien vanaf volgend jaar de 'gunstige' bijtelling voor elektrische auto's komt te vervallen.

Ik was zelf al min of meer uit dat mijn volgende wagen de nieuwe MY zou worden. Echter door de recente ontwikkelingen in USA met Musk en Trump ben ik mij verder aan het orienteren. Niet dat de Chinezen nu zoveel beter zijn... Maar dat machtsbeluste en rijkdom icm getoond gedrag heeft mijn kijk op Tesla enorm doen veranderen. De Zeekr 7x lijkt mij werkelijk een prachtige auto op beeld. Snel maar een langs Amsterdam/Zeist om hem in het echt te bewonderen. Waar ik wel mijn twijfels over heb is de software. Ik kom nu van een Tesla waar dit allemaal goed in elkaar steekt. Is dit tegenwoordig goed geregeld bij Zeekr?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blyzz
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14:17
blyzz schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:17:

Leverdatum staat gepland op 9 juni aanstaande .... vrij vlot!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nosfertu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:00
blyzz schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:42:
[...]

Dat is mooi!
Was benieuwd naar de offerte van Arval. Kan niet zien of hier bijvoorbeeld ook winterbanden, vervangend vervoer en eigen risico is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingknoest
blyzz schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:42:
[...]

Ik heb 30 januari besteld, leverdatum 14 juli. Precies dezelfde variant overigens, dus daar zal het niet aan liggen. Ben heel benieuwd, zou ook zomaar Q3 kunnen worden, helaas vaker meegemaakt dat dit soort data niet kloppen.

[ Voor 19% gewijzigd door kingknoest op 26-02-2025 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
28 jan besteld, 23 Jun geplande leverdatum. Performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
Leuk om zoveel bestellingen voor te zien komen. Wat heeft jullie de doorslag gegeven om de bestelling te plaatsen? Een proefrit is nog niet mogelijk dacht ik (?).

Wat ik mij afvraag is hoe goed de software/OS is van Zeekr. Kan iemand zijn ervaringen hier delen? Wat ik namelijk fijn vind aan Tesla is dat je regelmatig updates ontvangt waardoor je het idee hebt dat de auto met de tijd mee gaat en verder wordt verbeterd en ontwikkeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bullseye1977
Long Range - Crystal White Metallic - Nappa - Advance Cockpit - Trekhaak. Lease via J&T

Besteld 28-01 leverdatum 23-06

@Amersfoort Is het een idee om in de eerste post een lijst bij te houden van de versie die besteld zijn met de verwachte levertijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Iemand hier eigenlijk ook voor de Tech Grey gegaan? Twijfel zelf heel erg tussen die kleur en gewoon Zwart.
Vind de zwart erg stoer ogen op filmpjes, maar tech grey is weer wat fijner met vuil haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingknoest
Pollux89 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:17:
Leuk om zoveel bestellingen voor te zien komen. Wat heeft jullie de doorslag gegeven om de bestelling te plaatsen? Een proefrit is nog niet mogelijk dacht ik (?).

Wat ik mij afvraag is hoe goed de software/OS is van Zeekr. Kan iemand zijn ervaringen hier delen? Wat ik namelijk fijn vind aan Tesla is dat je regelmatig updates ontvangt waardoor je het idee hebt dat de auto met de tijd mee gaat en verder wordt verbeterd en ontwikkeld.
We hopen met zijn allen dat Zeekr dit ook zo aanpakt bij de 7X, maar die zekerheid hebben we niet. Waar de ervaringen met de 001 daarin niet veel belovend zijn, maar ik heb vervolgens over de X weer weinig negatiefs mee gekregen.

De Chinese partij die het zelfs beter dan Tesla lijkt te doen qua updates en luisteren naar de gebruikers is Expeng. Die hebben heel veel ingrijpende OTA's doorgevoerd waar de auto enorm mee is ontwikkeld. Ik hoop dan maar dat Zeekr dit ook op deze wilt gaan aanvliegen. Maar zijn we daarvan Zeekr? (Pun intended) Alles behalve denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullseye1977
Zwart vind ik ook wel mooi maar de accenten vallen dan voor een groot deel weg. Ik ben voor wit gegaan vind die kleur bij Polestar en de 001 ook mooi uitpakken. Ik dacht dus echt dat die datum eind Jan voor de gratis pakketten afliep. Toen ik een offerte had die paste heb ik die direct akkoord gegeven. Nooit gevraagd naar de prijs in een andere kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Hier definitief afgehaakt voor de 7x. De auto is zo idioot duur in de lease dat het echt te duur gaat worden. De onzekerheid rondom Zeekr is blijkbaar erg groot en daardoor wordt de wagen anders ingeschaald qua risicoprofiel dan een Volvo of Polestar. Ondanks dat het allemaal Geely is. Erg jammer, maar je moet een keer een grens trekken. Overigens is ook de Xpeng G6 duurder in de lease dan Volvo of Polestar terwijl de cataloguswaarde van de G6 duizenden euro's lager ligt. Zelfde issue daar dus, maar wel beter betaalbaar in de bijtelling.

Wij gaan nu definitief kiezen tussen een Volvo EC40 en Polestar 2. Ik heb mijn bezichtigingsslot bij Zeekr ondertussen ook weer vrijgegeven voor de liefhebber ;).

[ Voor 16% gewijzigd door Juancho op 26-02-2025 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
Juancho schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:35:
Hier definitief afgehaakt voor de 7x. De auto is zo idioot duur in de lease dat het echt te duur gaat worden. De onzekerheid rondom Zeekr is blijkbaar erg groot en daardoor wordt de wagen anders ingeschaald qua risicoprofiel dan een Volvo of Polestar. Ondanks dat het allemaal Geely is. Erg jammer, maar je moet een keer een grens trekken. Overigens is ook de Xpeng G6 duurder in de lease dan Volvo of Polestar terwijl de cataloguswaarde van de G6 duizenden euro's lager ligt. Zelfde issue daar dus, maar wel beter betaalbaar in de bijtelling.

Wij gaan nu definitief kiezen tussen een Volvo EC40 en Polestar 2. Ik heb mijn bezichtigingsslot bij Zeekr ondertussen ook weer vrijgegeven voor de liefhebber ;).
Succes ! ik verwacht vandaag/morgen de lease offertes, dus misschien zie ik je alsnog in die topics ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
kingknoest schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:27:
[...]

We hopen met zijn allen dat Zeekr dit ook zo aanpakt bij de 7X, maar die zekerheid hebben we niet. Waar de ervaringen met de 001 daarin niet veel belovend zijn, maar ik heb vervolgens over de X weer weinig negatiefs mee gekregen.

De Chinese partij die het zelfs beter dan Tesla lijkt te doen qua updates en luisteren naar de gebruikers is Expeng. Die hebben heel veel ingrijpende OTA's doorgevoerd waar de auto enorm mee is ontwikkeld. Ik hoop dan maar dat Zeekr dit ook op deze wilt gaan aanvliegen. Maar zijn we daarvan Zeekr? (Pun intended) Alles behalve denk ik.
Ik hoor ook die verhalen over Xpeng inderdaad. Het zou mooi zijn als Zeekr hier een voorbeeld aan zou nemen. Net iemand van Zeekr gesproken om een bezichtigingsafspraak te plannen. Ook kort gesproken over software/OS en hij gaf aan dat het besturingssysteem voor de 7x helemaal nieuw zal zijn en dus anders dan die van de 001. Ik weet nu niet of dit nou iets goeds of slechts is. Voordeel bij Tesla en het uniforme OS is dat het over de hele linie vrijwel gelijk is en daarmee goed te onderhouden is. Hij zei overigens dat de 'gratis' optiepakketen deze maand aflopen maar ergens terug op het forum las ik dat dit t/m maart zou zijn. Iemand hier meer info over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boxtel
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-07 14:32
Tegen mij is gezegd eind Maart. Ik mag toch hopen dat dit klopt. Heb mijn bezichtiging en bestelling uitgesteld tot week 2 van Maart.

[ Voor 35% gewijzigd door boxtel op 26-02-2025 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Pollux89 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:55:
[...]

Ik hoor ook die verhalen over Xpeng inderdaad. Het zou mooi zijn als Zeekr hier een voorbeeld aan zou nemen. Net iemand van Zeekr gesproken om een bezichtigingsafspraak te plannen. Ook kort gesproken over software/OS en hij gaf aan dat het besturingssysteem voor de 7x helemaal nieuw zal zijn en dus anders dan die van de 001. Ik weet nu niet of dit nou iets goeds of slechts is. Voordeel bij Tesla en het uniforme OS is dat het over de hele linie vrijwel gelijk is en daarmee goed te onderhouden is. Hij zei overigens dat de 'gratis' optiepakketen deze maand aflopen maar ergens terug op het forum las ik dat dit t/m maart zou zijn. Iemand hier meer info over?
Dit kreeg ik via Whatsapp van een verkoper:
Hoi M.. Je hebt inderdaad gelijk ik was een week op vakantie dus het nieuws was ook nieuw voor mij maar het klopt inderdaad. Als ik verder iets voor je kan betekenen hoor ik dat graag.

Ik had hem de vraag gesteld of de extra opties inderdaad tot en MET Maart gelden. En hij bevestigd dat dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boxtel
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-07 14:32
Ik verwacht dat hij niet goed op de hoogte is ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pollux89
mvrooij schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 15:17:
[...]

Dit kreeg ik via Whatsapp van een verkoper:
Hoi M.. Je hebt inderdaad gelijk ik was een week op vakantie dus het nieuws was ook nieuw voor mij maar het klopt inderdaad. Als ik verder iets voor je kan betekenen hoor ik dat graag.

Ik had hem de vraag gesteld of de extra opties inderdaad tot en MET Maart gelden. En hij bevestigd dat dus.
Bedankt voor de terugkoppeling. Laten we daar dan maar vanuit gaan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-07 21:22
Vandaag bestelling doorgegevn; 7X LR, wit uiteraard incl de 3 optiepakketten zonder meerprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:58
Ik heb afgelopen maandag dezelfde bestelling doorgegeven als hierboven bij de LM.
Hoe lang duurt het gemiddeld voordat je je leverdatum doorkrijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clydevdl
Hoe komen jullie aan de leverdatum van de bestelde auto?

Ik koop hem zelf op naam van de zaak direct bij Zeekr maar op het inlog portaal zie ik niks staan over een mogelijke leverdatum?

Uitvoering: Privilege Zwart
Besteld 29 januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. Edelijn
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 20:40
Ik heb 16 december de auto besteld en ik heb van contact gehad hierover, maar leveringsdatum is nog niet bekend, ze vertelde me dat de Lease Matschappij een ongeveer datum door geven. Het is pas bekend als het schip onderweg is dat duurt ongeveer 6 weken. Verder zullen leveren volgens bestelling. De eerste zending voor Nederland zijn 50 á 60 stuks deze zijn al verkocht. De andere gaan naar de andere landen Noorwegen, Zweden en sinds kort ook Denemarken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:52
[quote]P. Edelijn schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 19:14:
Ik heb 16 december de auto besteld en ik heb van contact gehad hierover, maar leveringsdatum is nog niet bekend, ze vertelde me dat de Lease Matschappij een ongeveer datum door geven. Het is pas bekend als het schip onderweg is dat duurt ongeveer 6 weken. Verder zullen leveren volgens bestelling. De eerste zending voor Nederland zijn 50 á 60 stuks deze zijn al verkocht. De andere gaan naar de andere landen Noorwegen, Zweden en sinds kort ook Denemarken.
[/quote

Dus alles wat nu besteld wordt komt niet meer in juni maar pas in november, iemand die dat kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. Edelijn
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 20:40
Ik weet niet wanneer de volgende zending komt. Maar ik denk dat januari en februari meer verkocht is. Omdat de Tesla Model S de bijtelling bijna 2000,- p/m is en de 7X een goede vervanging is naar mijn 3e Tesla Model S. Ik verwacht dat er dit jaar nog wel 2 á 3 zendingen komen aangezien de winst in Europa bijna het dubbele is als in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
China ligt helemaal op zijn gat qua verkopen. Ook al geven ze aan dat de 7x in China ook bijna direct was uitverkocht. Maar buiten China maken ze idd meer winst. In de EU door de tarieven wel meer druk dan daarvoor. Mijn verwachting is dat ze EU wel voorrang gaan geven t.b.v de marges.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kx22
mvrooij schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:45:
[...]

Ik heb beetje dezelfde punten als jou. De Tesla is qua prijs gewoon 10k minder, alleen je krijgt er zeker wat minder voor terug.

Ik ga maandag rijden met de Tesla Model Y maar wat ik op voorhand al mis zijn de volgende punten:
- Geen scherm boven het stuur, vind ik toch echt wat fijner
- HUD
- Screen om panorama dak eventueel dicht te kunnen doen
- Elektrisch inklapbare trekhaak (gebruik ik veel met fietsen, koffer etc)
- Apple Carplay
- geen 360 graden camera

Mindere punten die snel bij mij opkomen bij de 7x
- Stoelen achterin handmatig omklappen (ik gebruik dit zelf aardig veel vanwege werk)
- Software heb ik vraagtekens bij als ik klachten van de 001 zie
- Gewicht en verbruik tegen over de Model Y
- 10k duurder dan de Y (krijgt er wel meer voor terug natuurlijk op basis van opties)
- Onderhoudscentrums weinig beschikbaar

Wil hem graag eerst rijden, maar dat gaat volgens mij niet lukken in Maart dus dan zal ik de order toch moeten inschieten en eventueel annuleren op moment ik er toch vanaf zie na een test rit.
Bedoel je met 360 graden camera van bovenaf?
Want je hebt wel zij/voor/achter camera's

Ik heb maandag proef gereden in de Y. Qua power als in snel optrekken is het een van fijnste auto's. Maar binnenin heb je totaal geen sfeer of gevoel dat je in een "mooie" wagen rijdt.
Alles voelde zo kaal, kil en doodsaai (is er verschil tussen deze 3 woorden?) aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
bullseye1977 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 19:56:
China ligt helemaal op zijn gat qua verkopen. Ook al geven ze aan dat de 7x in China ook bijna direct was uitverkocht. Maar buiten China maken ze idd meer winst. In de EU door de tarieven wel meer druk dan daarvoor. Mijn verwachting is dat ze EU wel voorrang gaan geven t.b.v de marges.
Hoe weet je dit?
Lijkt mij sterk dat ze in EU meer winst maken. In CN krijgen zo nogal subsidie bij het op naam zetten van een EV. Ik geloof wel dat de EU versie makkelijker maken is (veel dingen eruit gestript).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Pollux89 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:55:
[...]

Moederbedrijf is Geely
Polestar valt er ook onder. Die hebben na 3/4 jaar eindelijk software in de PS2 goed gekregen en in de nieuwe PS4 (zelfde platform als de 001) hebben ze weer alles verpest.
Niet echt goede voortekenen, maar ook ik hoop tegen beter weten in....

Waar ik me misschien nog meer druk om maak is dat de 001 en de X andere problemen hebben. Nu is het een ander platform, maar ik neem aan dat qua software het allemaal niet zoveel zou schelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
P. Edelijn schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 19:48:
Ik weet niet wanneer de volgende zending komt. Maar ik denk dat januari en februari meer verkocht is. Omdat de Tesla Model S de bijtelling bijna 2000,- p/m is en de 7X een goede vervanging is naar mijn 3e Tesla Model S. Ik verwacht dat er dit jaar nog wel 2 á 3 zendingen komen aangezien de winst in Europa bijna het dubbele is als in China.
Je hebt gelijk dat de Tesla echt geen 2x bijtelling waard is tov de 7x, maar het zijn niet echt vergelijkbare auto's he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
kx22 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:02:
[...]

Hoe weet je dit?
Lijkt mij sterk dat ze in EU meer winst maken. In CN krijgen zo nogal subsidie bij het op naam zetten van een EV. Ik geloof wel dat de EU versie makkelijker maken is (veel dingen eruit gestript).
Wanneer de Long Range op de Chinese website wordt geconfigureerd, komt de prijs uit op 249.000 yuan. Omgerekend is dat ongeveer 32.000 euro. Ik ga ervan uit dat er in China ook een winstmarge wordt gehanteerd, dus in die 32.000 euro zit al enige winst (al kan die beperkt zijn). (door de vertaling is het valuta teken ook veranderd naar Euro)

Vanaf 2025 heeft Geely te maken met 18,5% extra importtarieven, wat de totale prijs op 37.920 euro brengt. Hier wordt de auto echter zonder LiDAR verkocht voor 56.900 euro, wat een winst oplevert van 19.070 euro. Daar komen natuurlijk nog transportkosten en investeringen in locaties, zoals die op het Rokin, bij.

Toch denk ik dat de EU een interessante markt voor hen blijft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jT38aC8YzOOMOWHjx93ThX8PQz0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WP969NAj72z09slIfmcd7SeY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
kx22 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 20:08:
[...]

Moederbedrijf is Geely
Polestar valt er ook onder. Die hebben na 3/4 jaar eindelijk software in de PS2 goed gekregen en in de nieuwe PS4 (zelfde platform als de 001) hebben ze weer alles verpest.
Niet echt goede voortekenen, maar ook ik hoop tegen beter weten in....

Waar ik me misschien nog meer druk om maak is dat de 001 en de X andere problemen hebben. Nu is het een ander platform, maar ik neem aan dat qua software het allemaal niet zoveel zou schelen?
Dat is jammer om te horen. Tegenwoordig is software in mijn optiek gewoon super belangrijk in een EV. Het maakt me nog niet eens zoveel uit dat het nog niet optimaal draait als er maar wel goede en actieve support achter zit. Ik ga er volgende week langs en hoor hier hopelijk meer over.
Pagina: 1 ... 8 ... 44 Laatste