Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 30 ... 34 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:50
Ruben_sim schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 20:06:
Ik merk dat in de sport stand (privilege), als ik vol gas geef, het volledige vermorgen vrij laat helemaal wordt gegeven. Kan dit met de accu temp te maken hebben? Wat is jullie ervaringen? Voor 640 pk mag het wel aggresiever. Nu is het wel veilig voor elke bestuurder...
Misschien kunnen ze bij Polestar gaan buurten en een launch control mode in de software bouwen. Bij de Polestar 4 was dit een gratis ota update op de AWD auto’s (bij de PS2 moest je geloof ik extra betalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:02
Ruben_sim schreef op maandag 2 juni 2025 @ 00:30:
[...]

Eerder wel dezelfde melding gehad. Was mij ook niet helemaal duidelijk waarom. Zojuist prima kunnen voorverwarmen, zelfs na een half uurtje stampen. Vervolgens met 300kw geladen.
Nog even op het 'zoeken' gelet. Demping in sport en stuur op comfort is het indd heerlijk rijden. Stap er elke dag met meer plezier in.

Was wel de auto in de app opeens kwijt. Na opnieuw installeren van de app, was hij er weer

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe liep de curve verder? Heb je daar nog beeld van?

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-06 23:18
4v4t4r schreef op maandag 2 juni 2025 @ 07:56:
[...]

Hoe liep de curve verder? Heb je daar nog beeld van?
Zie je op de 2de afbeelding, flat line😊. (edit: oh je bedoelt, verder dan dat? Nee heb ik niet..)

Heb niet veel verder geladen, volgens tot tot 55% ongeveer. Begon toen te 'zakken' naar 275kw

[ Voor 8% gewijzigd door Ruben_sim op 02-06-2025 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Die 450kw laadpaal bij Hoofddorp bestaat trouwens niet. Zijn 400kw en 320 kW palen. Kwam daar vd week niet verder dan 200kw. Niet goed voor kunnen verwarmen, en begon bij 50% met laden.

Mijn idee is dat hij alleen de volledige laadsnelheid haalt als je onder de 20% komt (en de accu goed warm is natuurlijk).
Opzich prima, maar je krijgt wel eerder wat laadstres omdat je dan wel in een range van +/- 70 km een geschikte paal moet vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
Ruben_sim schreef op maandag 2 juni 2025 @ 08:10:
Die 450kw laadpaal bij Hoofddorp bestaat trouwens niet. Zijn 400kw en 320 kW palen. Kwam daar vd week niet verder dan 200kw. Niet goed voor kunnen verwarmen, en begon bij 50% met laden.

Mijn idee is dat hij alleen de volledige laadsnelheid haalt als je onder de 20% komt (en de accu goed warm is natuurlijk).
Opzich prima, maar je krijgt wel eerder wat laadstres omdat je dan wel in een range van +/- 70 km een geschikte paal moet vinden
Nee joh - in NL bestaat laadstress imo niet echt.. zoveel mogelijkheden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Als je vanaf 20% begint, is de laadsnelheid bij 50% hoger, dan dat je bij 50% begint. Het is niet zo dat hij altijd op dezelfde curve instapt zegmaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Ruben_sim op 02-06-2025 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
4v4t4r schreef op maandag 2 juni 2025 @ 08:11:
[...]

Nee joh - in NL bestaat laadstress imo niet echt.. zoveel mogelijkheden !
Jaa, heb je ook gelijk in hoor! En had gister eigenlijk maar 50km extra nodig, maar het ging zo lekker rap dat ik nog even ben blijven staan voor mijn plezier 😅😅.
Na 7 min stond ik weer op 240 range

[ Voor 4% gewijzigd door Ruben_sim op 02-06-2025 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Ruben_sim schreef op maandag 2 juni 2025 @ 08:14:
[...]

Jaa, heb je ook gelijk in hoor! En had gister eigenlijk maar 50km extra nodig, maar het ging zo lekker rap dat ik nog even ben blijven staan voor mijn plezier 😅😅.
Na 7 min stond ik weer op 240 range
Ik rij nu 5 jaar EV inclusief lange trips door EU. In het begin kon ik er indd nerveus van worden. Ik heb sowieso een beetje angst overgehouden van toen mn snellaad optie stuk was op vakantie. Enige is als ik ergens kom en de paal is stuk :D dan kan ik soms wat nerveuzer worden, maar chargemap is zo fijn dan, tot nu toe altijd goedgekomen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12:01
Ik weet niet of dit het juiste draadje is, maar ik ga straks van de Tesla Superchargers af. Welke passen moet ik in EU bij mij hebben om te kunnen laden?

'The truth is not afraid for Questions

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• andrewfile
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-06 12:33
M13z1 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 09:03:
Ik weet niet of dit het juiste draadje is, maar ik ga straks van de Tesla Superchargers af. Welke passen moet ik in EU bij mij hebben om te kunnen laden?
Je moet natuurlijk niets, maar als je goede dekking wil dan:
- ANWB (werkt zowat overal)
- E-Flux (vind ik zelf fijn als je geen abbo kosten wilt en hem als backup wilt)
- Plugsurfing (heb ik tot zo ver ook in bijv UK kunnen laden)

Voor abbos zijn er zo veel verschillende maar als je Europese dekking wil dan is een Ionity abbo + pas altijd een goede optie =)

Rijdt een Zeekr X LR in Pine Green en werkzaam bij Zeekr EU. Alles wordt op persoonlijke titel beantwoord en is daarom geen officiële communicatiekanaal vanuit Zeekr EU of haar dochterondernemingen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 4v4t4r
Ik zou hier even kijken : tormentor1985 in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3"

De topic start heeft een mooie website (https://laadpastop10.nl/) waar je met filters kan kijken welke passen voor jou het meest geschikt zijn (kosten/dekking etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 11:42
Ik ben nieuw op het gebied van elektrisch laden maar heb gekozen voor E-flux met abonnement (3,23 euro) omdat deze Europese dekking hebben en je ook nog 3 cent per Kwh korting krijgt op het tarief van de openbare laadpaal.

Daarnaast een Fastned account geopend mocht ik toch langs de snelweg in Nederland moeten tanken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mario3
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 10:34
Een uitgebreid overzicht van alle beschikbare laadpassen levert de website http://www.laadpastop10.nl
Voor buitenlandse laadpassen is https://allchargecards.com/ wellicht meer geschikt.
Voor een kostenvergelijk in de meest gebruikte laadpassen binnen Nederland is de app go-charge erg geschikt. Deze app toont de prijzen per aanbieder. Let op! Die prijzen kunnen enorm verschillen.
Verder kennen de meeste laadpasaanbieders hun eigen app.
Daarin is goed terug te vinden wat de prijzen zijn die gelden voor die laadpas aan een bepaald laadpunt.
Zorg ervoor in het buitenland dat je meerdere laadpassen hebt.
Dan is de kans dat je voor vervelende verassingen komt te staan het kleinst.
Voor snelladen is het vaak interessant een kort abonnement (maand) op IONITY te nemen.
Dan betaal je vaak maar 30 ct/kWh aan de snellader.
Na het nemen van het abonnement, direct weer opzeggen.
Dan blijft het voor een maand geldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:50
Mario3 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 11:09:

Voor snelladen is het vaak interessant een kort abonnement (maand) op IONITY te nemen.
Dan betaal je vaak maar 30 ct/kWh aan de snellader.
Na het nemen van het abonnement, direct weer opzeggen.
Dan blijft het voor een maand geldig.
Ik neem op vakantie altijd een maand abonnement op Tesla. Dat kost 12 euro of zo en heb je er met 2 keer laden al uit. Nadeel van Tesla is dat niet alle superchargers 3rd party merken toestaan en dat de laadsnelheid op 800volt niet optimaal is. Hoe zit dit eigenlijk bij Ionity qua snelheid met 800v?

Iemand had volgens mij een keer een site gedeeld waar je kon filteren op laders die boven de 400kw konden laden. Ik kan het zo snel niet meer terugvinden.
//edit
gevonden: https://chargefinder.com/nl/search hier kan je filteren op 350+

[ Voor 7% gewijzigd door jswinkels op 02-06-2025 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 10:09
Als het goed is heb ik ergens voorbij zien komen dat er tussen de beschikbare apps in de 7X Tidal beschikbaar is. Heeft iemand deze al eens geprobeerd in de 7X. Ben benieuwd naar de geluidskwaliteit en de verbindingskwaliteit. Mijn ervaring met Tidal in de Volvo V60 en XC60 zijn belabberd. Daar krijg ik geen constante verbinding.

Iemand ervaring in de Zeekr?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fhommes
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-06 22:14
Tussendoortip: Met name de kentekenplaat aan de achterkant zit niet echt stevig bevestigd, de houder zit alleen in het midden vast en met een beetje goede wil trek je volgens mij met één hand de kentekenplaat met houder en al er vanaf. Voor €10 draaien ze er bij Autototaalglas (ik heb geen aandelen) anti-diefstalschroeven in, inclusief geel afdekplaatje. Ik vond het wel de moeite waard om diefstal te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:50
Iemand al een telefoonhouder gevonden die in de auto past? Ik heb twee opties via oom Ali gevonden:
Optie 1: relatief prijzig en de positie ben ik geen voorstander van.

Optie 2: enige bedenkingen gezien deze aan het scherm vast zit en achter het stuur / voor het stuurdisplay.

Andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
fhommes schreef op maandag 2 juni 2025 @ 12:06:
Tussendoortip: Met name de kentekenplaat aan de achterkant zit niet echt stevig bevestigd, de houder zit alleen in het midden vast en met een beetje goede wil trek je volgens mij met één hand de kentekenplaat met houder en al er vanaf. Voor €10 draaien ze er bij Autototaalglas (ik heb geen aandelen) anti-diefstalschroeven in, inclusief geel afdekplaatje. Ik vond het wel de moeite waard om diefstal te voorkomen.
Er zitten toch wel een beetje luxe nummerplaten op de auto toch zeker? Dan bedoel ik een nummerbord met opgelegde cijfers en letters en niet die doorgedrukte cijfers en letters in de plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAmst
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 08:46
Serage75 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:30:
[...]

Er zitten toch wel een beetje luxe nummerplaten op de auto toch zeker? Dan bedoel ik een nummerbord met opgelegde cijfers en letters en niet die doorgedrukte cijfers en letters in de plaat.
ja, de luxe nummerplaten zitten erop. Niet die doorgedrukte inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
NAmst schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:31:
[...]

ja, de luxe nummerplaten zitten erop. Niet die doorgedrukte inderdaad.
Zoals ook past bij een luxe auto uiteraard. Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoCruelNU
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 13-06 20:36
funkylicious schreef op maandag 2 juni 2025 @ 13:58:
Iemand al een telefoonhouder gevonden die in de auto past? Ik heb twee opties via oom Ali gevonden:
Optie 1: relatief prijzig en de positie ben ik geen voorstander van.

Optie 2: enige bedenkingen gezien deze aan het scherm vast zit en achter het stuur / voor het stuurdisplay.

Andere opties?
https://www.geelyevs.com/collections/zeekr-7x-accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:37
mvrooij schreef op zondag 1 juni 2025 @ 17:54:
[...]

Dit klinkt goed en hoopte ik stiekem ook op dat nadat de eerste +/- 100 stuks (batch 1) uitgeleverd zoude zijn ze direct doorgaan met batch 2 die toen al onderweg was. Hier staat de mijne die blijkbaar al gekoppeld is ook op.

We wachten het maar geduldig af deze week, naar meerdere keren navragen nooit meer wat terug vernomen. Laten we hopen dat dit in de toekomst beter gaat zodra de drukte wat gaat liggen bij het delivery team en/of Zeekr in het algemeen.
Ik denk dat ze wat aan het doen zijn, krijg net voor het eerst vanuit Zeekr EU een mailtje met de melding dat mijn Zeekr 7x configuratie definitief is afgerond en vastgelegd en er naar uit kijken om deze zo snel mogelijk af te leveren. Ik zou volgens dat mailtje de geschatte levertijd moeten kunnen zien maar dat is helaas nog niet het geval.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-06 11:14
mvrooij schreef op maandag 2 juni 2025 @ 18:18:
[...]

Ik denk dat ze wat aan het doen zijn, krijg net voor het eerst vanuit Zeekr EU een mailtje met de melding dat mijn Zeekr 7x configuratie definitief is afgerond en vastgelegd en er naar uit kijken om deze zo snel mogelijk af te leveren. Ik zou volgens dat mailtje de geschatte levertijd moeten kunnen zien maar dat is helaas nog niet het geval.
Wanneer heb je besteld? Ik op 19 april en kreeg zo'n zelfde mail op 21 april (na 48u mogelijkheid om de configuratie nog te wijzigen). Sindsdien aan het wachten op een update :)

Ik heb zelfs nog gebeld met sales om zeker te weten dat ik het bedrag niet gelijk over hoef te maken. Je hebt hiervoor tot 48u voor de afleverdag de tijd. Staat ook in hun algemene voorwaarden. Ik begon wat te twijfelen vanwege de tekst: Om de volgende stap te zetten naar de aflevering van jouw ZEEKR, log je in op je ZEEKR Account en ga je verder met de betaling of een financieringsaanvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Blazings schreef op maandag 2 juni 2025 @ 18:39:
[...]

Wanneer heb je besteld? Ik op 19 april en kreeg zo'n zelfde mail op 21 april (na 48u mogelijkheid om de configuratie nog te wijzigen). Sindsdien aan het wachten op een update :)

Ik heb zelfs nog gebeld met sales om zeker te weten dat ik het bedrag niet gelijk over hoef te maken. Je hebt hiervoor tot 48u voor de afleverdag de tijd. Staat ook in hun algemene voorwaarden. Ik begon wat te twijfelen vanwege de tekst: Om de volgende stap te zetten naar de aflevering van jouw ZEEKR, log je in op je ZEEKR Account en ga je verder met de betaling of een financieringsaanvraag.
27 Februari en direct de 300 aanbetaald. Mijn verkoper gaf ook aan de telefoon aan dat ik verder niks hoef te doen en en dat de order goed binnen was gekomen. En zoals je aangeeft pas te betalen dag voor aflevering.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-06 11:14
mvrooij schreef op maandag 2 juni 2025 @ 18:49:
[...]

27 Februari en direct de 300 aanbetaald. Mijn verkoper gaf ook aan de telefoon aan dat ik verder niks hoef te doen en en dat de order goed binnen was gekomen. En zoals je aangeeft pas te betalen dag voor aflevering.
Wow! Bizar dat je nu pas die email krijgt dan. Laten we hopen dat onze bolides binnenkort met de tweede boot aankomen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LKBoer
  • Laatst online: 15-06 19:08
mvrooij schreef op maandag 2 juni 2025 @ 18:49:
[...]

Dit is mij ook zo verteld en heb ook alleen de € 300,- betaald. Ik heb einde van de middag twee mailberichten ontvangen. Eén dat de configuratie definitief is gemaakt en één bericht met een datum en tijdstip voor aflevering: 12 juni. Ik ga dit echter nog wat naar achteren verplaatsen i.v.m. looptijd van huidige auto (ga dus over van lease naar koop). Ik heb de auto 1 februari besteld.

Oftewel, het lijkt erop dat de volgende serie uitgeleverd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
LKBoer schreef op maandag 2 juni 2025 @ 18:55:
[...]

Dit is mij ook zo verteld en heb ook alleen de € 300,- betaald. Ik heb van vanmiddag twee mailberichten ontvangen. Eén dat de configuratie definitief is gemaakt en één bericht met een datum en tijdstip voor aflevering: 12 juni. Ik ga dit echter nog wat naar achteren verplaatsen i.v.m. looptijd van huidige auto (ga dus over van lease naar koop). Ik heb de auto 1 februari besteld.

Oftewel, het lijkt erop dat de volgende serie uitgeleverd gaat worden.
Ah kijk dat klinkt positief! Ik kreeg het eerste mailtje pas om 16:57 dus hopelijk komt morgenvroeg de 2de!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redevned
  • Laatst online: 11:53
mvrooij schreef op maandag 2 juni 2025 @ 18:58:
[...]

Ah kijk dat klinkt positief! Ik kreeg het eerste mailtje pas om 16:57 dus hopelijk komt morgenvroeg de 2de!
Ik hier ook om 16:53 dat de configuratie is gewijzigd. Verder geen inhoud of verandering in mijn account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Redevned schreef op maandag 2 juni 2025 @ 19:15:
[...]

Ik hier ook om 16:53 dat de configuratie is gewijzigd. Verder geen inhoud of verandering in mijn account.
Ah en wanneer is jou bestelling geplaatst bij Zeekr als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08:22
mvrooij schreef op maandag 2 juni 2025 @ 18:58:
[...]

Op 29 april € 300 aanbetaling om zeker te zijn van de openingsaanbieding met alle pakketten. Apart nog elektrische trekhaak erbij.
Daarna niks meer gehoord. Ben er nog.niet rouwig om omdat ik mijn Q4 nog moet verkopen. Dus heb nog wel even geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Donjeffa schreef op maandag 2 juni 2025 @ 20:09:
[...]

Op 29 april € 300 aanbetaling om zeker te zijn van de openingsaanbieding met alle pakketten. Apart nog elektrische trekhaak erbij.
Daarna niks meer gehoord. Ben er nog.niet rouwig om omdat ik mijn Q4 nog moet verkopen. Dus heb nog wel even geduld.
Ah snap ik. Komt er niemand op af, of wat is de reden dat je nog moet verkopen?

Vraag me af hoeveel orders er nog gedaan zijn en hoeveel auto's bij batch 2 zitten. Ik hoop hem juist zo snel mogelijk te krijgen, heb er zin in namelijk. En mijn huidige (eigen) zakelijke auto neem ik privé over (P8 elektrisch) dus dat kan ik doen wanneer ik het wil. Ding levert op de handel niks meer op... dat is wel echt drama haha dus maar privé overgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redevned
mvrooij schreef op maandag 2 juni 2025 @ 19:57:
[...]

Ah en wanneer is jou bestelling geplaatst bij Zeekr als ik vragen mag?
30 januari 2025 al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groc86
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
Voor snellader gebruik ik Ionity met abbo voor vakantie en voor de rest Shell. Shell heeft grote dekking in Europa is mijn ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donjeffa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08:22
mvrooij schreef op maandag 2 juni 2025 @ 20:13:
[...]

Ah snap ik. Komt er niemand op af, of wat is de reden dat je nog moet verkopen?

Vraag me af hoeveel orders er nog gedaan zijn en hoeveel auto's bij batch 2 zitten. Ik hoop hem juist zo snel mogelijk te krijgen, heb er zin in namelijk. En mijn huidige (eigen) zakelijke auto neem ik privé over (P8 elektrisch) dus dat kan ik doen wanneer ik het wil. Ding levert op de handel niks meer op... dat is wel echt drama haha dus maar privé overgenomen.
Is een privé auto, verkoop is gewoon lastig als elektrische auto. Vrouwlief heeft haar eigen zuinige autootje die ze niet wil opgeven.

Heb aan de verkoper ook gemeld mijn auto zelf te willen verkopen, daarna neem ik contact mt hem op en dat was akkoord. Zij kunnen hem ook verkopen maar dat levert ruim 10k minder op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Vandaag de 7X in het wild gespot en samen met onze X op de foto gezet. Om heel eerlijk te zijn had ik gedacht dat de 7X langer zou zijn, maar dat viel in het echt dus wel mee.

Verder echt wel een nette auto. Niet overdreven gestyled, lekker ingetogen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I5nwJ3b1c374RluhVlGZNVaPNAs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/28tUT7xujdjC9dewfV4lj2gQ.jpg?f=fotoalbum_large

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:52
Hier laad succes! Niet met de campings modus, maar de koffiekop modus (….geen flauw idee hoe die echt heet, maar het werkt wel!🥸) Koffiekopje aan, airco uit en laden maar!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T70Q01DgBXo2mWOBF1jW79H3hs0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3jzbr9ENblkyBr8OyRSFI0Nm.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPro
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 12:04
spacecrap schreef op maandag 2 juni 2025 @ 23:15:
Hier laad succes! Niet met de campings modus, maar de koffiekop modus (….geen flauw idee hoe die echt heet, maar het werkt wel!🥸) Koffiekopje aan, airco uit en laden maar!
[Afbeelding]
Hoe kom je daar? Dat wil ik ook eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
spacecrap schreef op maandag 2 juni 2025 @ 23:15:
[Afbeelding]
Waar is dat slotje voor links boven in de afbeelding. Merk niet echt iets als ik erop klik. .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben_sim
Die andere modus is trouwens, parkeercomfort

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lqTZNqs28omSeLrHGtKuDsSYX0s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5iL8J8W6ib1AMEMI0Ks8lhhz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingknoest
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:12
Ruben_sim schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 07:31:
Die andere modus is trouwens, parkeercomfort

[Afbeelding]
Slotje is letterlijk of de auto vergrendeld is of niet dacht ik. Net als bij de raambesturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
kingknoest schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 09:44:
[...]

Slotje is letterlijk of de auto vergrendeld is of niet dacht ik. Net als bij de raambesturing.
Zal het nog eens testen. Als ik het kinderslot erop doe hoor ik het slot namelijk wel. Op deze knop hoor je niks...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Vortix
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08:03
Ik kreeg vandaag een automatische e-mail reactie met o.a. de volgende punten (blijkbaar verwachten ze het alarm probleem morgen met een update op te lossen):

1. Connectiviteitsproblemen (Zeekr 7X)
Zorg ervoor dat u de Voertuig Entertainment Certificering (KYC) via de Zeekr App heeft voltooid. Als dit al is gedaan en uw voertuig nog steeds geen connectiviteit heeft na 5 dagen, werken wij nog aan de activatie. Mijn excuses hiervoor. Alle VIN-nummers van voertuigen geleverd in mei zijn al doorgestuurd naar ons connectiviteitsteam en zouden binnenkort moeten werken. Helaas kan ik hierin verder niets betekenen.

2. Alarm gaat willekeurig af (Zeekr 7X)
Wij zijn op de hoogte van dit probleem en zullen dit oplossen met een software-update die gepland staat voor woensdag 4 juni. Deze update verwijdert het probleem met het willekeurige alarm bij 7X-modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:47
Vortix schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 10:54:
Ik kreeg vandaag een automatische e-mail reactie met o.a. de volgende punten (blijkbaar verwachten ze het alarm probleem morgen met een update op te lossen):

1. Connectiviteitsproblemen (Zeekr 7X)
Zorg ervoor dat u de Voertuig Entertainment Certificering (KYC) via de Zeekr App heeft voltooid. Als dit al is gedaan en uw voertuig nog steeds geen connectiviteit heeft na 5 dagen, werken wij nog aan de activatie. Mijn excuses hiervoor. Alle VIN-nummers van voertuigen geleverd in mei zijn al doorgestuurd naar ons connectiviteitsteam en zouden binnenkort moeten werken. Helaas kan ik hierin verder niets betekenen.

2. Alarm gaat willekeurig af (Zeekr 7X)
Wij zijn op de hoogte van dit probleem en zullen dit oplossen met een software-update die gepland staat voor woensdag 4 juni. Deze update verwijdert het probleem met het willekeurige alarm bij 7X-modellen.
En wanneer de connectiviteit niet werkt krijg je dus ook de update niet binnen? of via een hotspot dan wel waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clydevdl
bullseye1977 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 11:07:
[...]

En wanneer de connectiviteit niet werkt krijg je dus ook de update niet binnen? of via een hotspot dan wel waarschijnlijk.
De OTA updates komen gewoon binnen. Dit staat los van je internet connectiviteits abonnement.

Had deze vraag toevallig ook gesteld tijdens mijn telefonisch contact met Zeekr deze ochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ram
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:23
Heeft iemand ondertussen al wel een werkende internetverbinding, en heb je hier nog iets voor moeten doen of resetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clydevdl
j0ram schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 11:16:
Heeft iemand ondertussen al wel een werkende internetverbinding, en heb je hier nog iets voor moeten doen of resetten?
Ze verwachten morgen een update vanuit de provider te ontvangen. Alle VIN nummers zijn nogmaals doorgegeven om te controleren en waar nodig nog op te voeren. Hopelijk werkt het hierna dan wel

Bij mij werkt het momenteel ook nog niet. Ook niet nadat ik de sim kaart opnieuw aanmeld op het netwerk via de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yordy25
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BkbnWJJaTihUSJuN0vBVpwJ584A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yrg9ZgiYx1z4qDissMGSyXDU.png?f=fotoalbum_large

Ik heb besteld op 23 april. LR zwart. Daarna nooit meer iets gehoord. Zelfs na herhaaldelijk mailen. Ik krijg gewoon geen reactie maar dan wel dit push bericht.

In mijn Zeekr app is geen tabblad Service te vinden. Ik denk dat het de middelste "button" is maar dan zie ik alleen maar een website met info. Ik wacht rustig af maar het is wel duidelijk dat het een puinhoop is bij Zeekr als je nog niet eens een mail terug kunt sturen. Hopelijk lost het snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
Ik krijg zojuist dezelfde melding binnen op mijn Zeekr app. Maar de Tab is inderdaad weg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kbMGzd5-tpKnAy2ewDnEPLjABtQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yVNQpTTEFN7hHyJEHbalORyG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel Apple
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 10:11
yordy25 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 11:51:
[Afbeelding]

Ik heb besteld op 23 april. LR zwart. Daarna nooit meer iets gehoord. Zelfs na herhaaldelijk mailen. Ik krijg gewoon geen reactie maar dan wel dit push bericht.

In mijn Zeekr app is geen tabblad Service te vinden. Ik denk dat het de middelste "button" is maar dan zie ik alleen maar een website met info. Ik wacht rustig af maar het is wel duidelijk dat het een puinhoop is bij Zeekr als je nog niet eens een mail terug kunt sturen. Hopelijk lost het snel op.
Als je op 23 april besteld hebt, dan moet je op diezelfde dag een bevestigings e-mail hebben ontvangen. Zo niet, dan is er niets besteld. Het bericht van vandaag in de app, is alleen van toepassing als er een auto aan gekoppeld is, vermoed ik.

In afwachting van mijn Privilege. 08/2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
bullseye1977 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 11:52:
Ik krijg zojuist dezelfde melding binnen op mijn Zeekr app. Maar de Tab is inderdaad weg

[Afbeelding]
Tabje is weer terug in de app "Vehicle Entertainment is gecertificeerd" wanneer je op het > drukt kom je weer bij de Vodafone pagina waar te lezen is dat er geen actieve bundel is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RdeNoronha
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-06 23:01
Hoi,

Ik heb een website in de lucht getrokken om problemen en wensen vast te leggen. Alhoewel dit een fantastisch forum is, is het wat lastiger om oplossingen voor je problemen te vinden.

Met een nieuw model als de Zeekr 7X zullen we ongetwijfeld nog tegen de kinderziekte aanlopen. Ik hoop hiermee het voor ons allen wat makkelijker te maken om snel(er) de oplossing te vinden voor een probleem.

Ik hoop dat ook Zeekr zich zal gaan melden en kennis neemt van de problemen en wensen.

https://zeekr7x.canny.io

Let op: dit is de gratis versie van deze specifieke website tool. Mochten er vrijwilligers zijn die willen meehelpen om de site op te leuken en te onderhouden, stuur mij dan een berichtje.

Tot slot, ik mag mijn 7X in de week van 23 juni ophalen. Ik heb hem een paar dagen na de aankondiging besteld. Om een leverdatum te krijgen, moest ik wel ettelijke keren mailen en bellen. Maar we hebben nu een datum geprikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Hier dezelfde ervaring.

Eerst het push bericht, button weg, nu weer terug.. Nog geen internet..
Ben benieuwd morgen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben_sim
RdeNoronha schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 12:59:
Hoi,

Ik heb een website in de lucht getrokken om problemen en wensen vast te leggen. Alhoewel dit een fantastisch forum is, is het wat lastiger om oplossingen voor je problemen te vinden.

Met een nieuw model als de Zeekr 7X zullen we ongetwijfeld nog tegen de kinderziekte aanlopen. Ik hoop hiermee het voor ons allen wat makkelijker te maken om snel(er) de oplossing te vinden voor een probleem.

Ik hoop dat ook Zeekr zich zal gaan melden en kennis neemt van de problemen en wensen.

Let op: dit is de gratis versie van deze specifieke website tool. Mochten er vrijwilligers zijn die willen meehelpen om de site op te leuken en te onderhouden, stuur mij dan een berichtje.

Tot slot, ik mag mijn 7X in de week van 23 juni ophalen. Ik heb hem een paar dagen na de aankondiging besteld. Om een leverdatum te krijgen, moest ik wel ettelijke keren mailen en bellen. Maar we hebben nu een datum geprikt.
Super initiatief!
Is de zeekr builders app hier niet voor bedoeld? Of geldt die niet voor de 7x? (dacht dat ergens gelezen te hebben)..

Maar jouw platform kan iig helpen ea binnen onze Community te stroomlijnen en per onderwerp informatie te delen. Goed werk.

Ik heb zelf de zeekr 7x Nederland Facebook pagina, al is daar nog niet zo veel activiteit.

https://www.facebook.com/groups/573570522167500/?ref=share

Bottom line denk Ik dat wij als gebruikers elkaar zo goed mogelijk willen informeren. Daarnaast willen we denk ik de voor ons belangrijkste issues en improvements ook bij Zeekr de juiste prio krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdeNoronha
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-06 23:01
Waar kan ik de Zeekr builders app vinden? Volgens mij is die niet (meer) beschikbaar.
Ik heb de link naar de Facebook pagina ook toegevoegd.

En inderdaad elkaar informeren en zorgen dat Zeekr weet wat er leeft en speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
RdeNoronha schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 13:13:
Waar kan ik de Zeekr builders app vinden? Volgens mij is die niet (meer) beschikbaar.
Ik heb de link naar de Facebook pagina ook toegevoegd.

En inderdaad elkaar informeren en zorgen dat Zeekr weet wat er leeft en speelt.
Zeekr app, rechts onder op het poppetje, 1na onderste optie, bouwers - uw feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Nvt

[ Voor 98% gewijzigd door Ruben_sim op 03-06-2025 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0qRnJOf00DM5gtWXoM2MMNuHYb0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JI9LIsHSnYXzf0pRX6v01f2F.jpg?f=fotoalbum_large

7x is wel te selecteren.
Misschien goed alles daar gewoon te houden en dit forum te gebruiken om te informeren welke tickets gelogd zijn. Kunnen mensen zelf bepalen om te upvoten of niet.
Daarnaast kan zeekr dan niet zeggen dat ze van niks weten...

Edit : als je filtert op 7x zie je dat er weldegelijk tickets zijn gemaakt!

[ Voor 30% gewijzigd door Ruben_sim op 03-06-2025 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serage75
RdeNoronha schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 12:59:
Hoi,

Dank je wel voor dit initiatief. Fijn om alle issues en wensen op 1 plek te kunnen vinden. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruben_sim
Heb even wat feedback op verschillende tickets gegeven. Valt mij op dat de opvolging vanuit het @Krypton account niet altijd even goed is, evenals de status, en next steps.

Daarnaast ook aan ons, de community, de tickets zo volledig mogelijk te loggen.

Even wat richtlijnen uit mijn eigen werkervaring en chat gpt

1. Eén issue per ticket – Vermijd meerdere problemen in één ticket; houd het specifiek en overzichtelijk.

2. Duidelijke titel – Geef het ticket een korte, duidelijke omschrijving van het probleem of verzoek.

3. Concrete beschrijving – Beschrijf stap voor stap wat er gebeurt, wat verwacht wordt, en wat het resultaat is.

4. Reproduceerbaarheid – Voeg waar mogelijk stappen toe om het probleem te reproduceren (inclusief screenshot of fotos).

5. Doelgerichtheid (User Story) – Formuleer het als: “Als [rol] wil ik [actie] zodat [doel].” (voor verbeterverzoeken).

Note: voorkom dubbele tickets. Zoek altijd eerst of je issue al gemeld is door een ander!

[ Voor 6% gewijzigd door Ruben_sim op 03-06-2025 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
Vraag, Ik heb vorige week een andere telefoon genomen (s25) en de zeekr App is goed geïnstalleerde en ik ben ingelogd. Ik kan ook op afstand zien wat de staus is van de auto. Nu is het zo dat de verbinding niet beschikbaar is via Bluetooth. Eerst zag ik een bluetooth verbinding en kan ik de auto ook starten met mijn telefoon maar dat gaat nu ook niet meer aangezien de "digitale sleutel" er niet is. Ik kan bij "mijn sleutels" ook alleen een NFC kaart schrijven door deze op het laad deel te leggen dat werkt wel.

Ik ben wel via bluetooth verbonden aangezien android auto werkt

[ Voor 6% gewijzigd door bullseye1977 op 03-06-2025 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M13z1
Vanmorgen op de A27 rond 10:00 thv Hilversum een groene LR zien cruisen, die was, aan de glanzende banden te zien, net opgehaald. Dit was de eerste die ik in het wild zag.

Daarnaast vanmiddag dezelfde uitnodiging gehad in de app maar ik kan er verder niets mee, wel kreeg ik vandaag een uitnodiging in de mail voor aflevering op 22 november, rijkelijk vroeg lijkt mij. (ik heb eind april besteld en mijn huidige leasecontract loopt tot rond die tijd).

[ Voor 1% gewijzigd door M13z1 op 03-06-2025 17:19 . Reden: woordenbrij corrigeren ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 01:51
Ruben_sim schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 13:19:
[Afbeelding]

7x is wel te selecteren.
Misschien goed alles daar gewoon te houden en dit forum te gebruiken om te informeren welke tickets gelogd zijn. Kunnen mensen zelf bepalen om te upvoten of niet.
Daarnaast kan zeekr dan niet zeggen dat ze van niks weten...

Edit : als je filtert op 7x zie je dat er weldegelijk tickets zijn gemaakt!
Ik zou die originele Zeekr app gebruiken om de problemen te loggen, met goede tips van @Ruben_sim om dit zo helder als mogelijk te doen. Bij voorkeur in Engels denk ik voor de software ontwikkelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
Een vreemde volgorde van uitleverdata? Ik zie verschillende tijdstippen van bestellen en leveren. Ik heb de mijne 23 april besteld. Officieus is mij verteld dat de levering gepland is op 20 juni 16:00 uur. Ik heb daar echter nog geen definitieve mail oid van mogen ontvangen.

Ook in de Zeekr app zie ik nog niks. Ook ‘t builders-platform zie ik niet. Ik vermoed dat deze pas zichtbaar worden als de auto gekoppeld is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Serage75 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:40:
Een vreemde volgorde van uitleverdata? Ik zie verschillende tijdstippen van bestellen en leveren. Ik heb de mijne 23 april besteld. Officieus is mij verteld dat de levering gepland is op 20 juni 16:00 uur. Ik heb daar echter nog geen definitieve mail oid van mogen ontvangen.

Ook in de Zeekr app zie ik nog niks. Ook ‘t builders-platform zie ik niet. Ik vermoed dat deze pas zichtbaar worden als de auto gekoppeld is?
Ik snap er ook niks van. Hier 27 feb besteld maar ook vandaag niks meer vernomen. Ik ga morgen bellen want ik zit met een soort deadline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Serage75 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:40:
Klopt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redevned
mvrooij schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 18:43:
[...]

Ik snap er ook niks van. Hier 27 feb besteld maar ook vandaag niks meer vernomen. Ik ga morgen bellen want ik zit met een soort deadline.
Wil je laten weten als je succes hebt met dat telefoongesprek? 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 06:34
[...]

Onze leasemaatschappij heeft op 25 april de auto besteld en volgens de info in de berijders app zou de auto 23 juni geleverd gaan worden. Die datum staat al sinds dag 1 in de app. Of die datum verzonnen is of daadwerkelijk ergens op gebaseerd is weet ik niet. Vanuit Zeekr in ieder geval niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphaxe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:19
Zelf heb ik de auto eind maart besteld.
Lease maatschappij app gaf verwachte leverdatum 1 juni aan. Echter sinds begin mei weet ik dat verwachting levering begin juli is via Zeekr zelf door een bezoek aan de vestiging om de auto in het echt te zien. Hele fijne meedenkende medewerkers.

Heb intussen de auto gezien en ook proef gereden en begint het wel te kriebelen. Zeer fijne auto!
Aan de andere kant door levering juli zijn wellicht de eerste aandachtspuntjes opgelost.
Hopelijk krijg ik hem paar weken voor de zomer vakantie om er aan te wennen.

Het viel mij ook al op dat bestelling en levering niet altijd in lijn ligt met elkaar.
Heb het vermoeden dat aan het begin er bepaalde serie 7x gemaakt zijn kleur en model en vervolgens op de boot gezet zijn, wat ik wel begrijp. Als je geluk heb zit je kleur er dan tussen voor levering Nederland en anders moet je wachten op volgende batch. Langzamerhand zal het wel meer op bestelling geproduceerd gaan worden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rioja1969
  • Laatst online: 08:13
Tussentijdse update voor degenen die net als ik het gevoel hebben dat je op de snelweg bovengemiddeld veel moet bijsturen om de auto in een rechte lijn te houden: ik ben gisteren gebeld door iemand van de service afdeling. Op vrijdag 20 juni heb ik een afspraak in Huis ter Heide om een uitlijncontrole uit te laten voeren. Daarna zal ik de uitkomst met jullie delen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ff2000
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:39
Iemand al iets geprobeerd met de MeatPi WiCan?
Om de SoC uit te lezen en naar home assistant te sturen?
En zo dus ABRP te voorzien van data en slim laden te gebruiken via homeassistant

https://www.meatpi.com/products/wican

Met de Zeekr 001 werkt het wel al.

[ Voor 7% gewijzigd door ff2000 op 04-06-2025 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Rioja1969 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 08:42:
Tussentijdse update voor degenen die net als ik het gevoel hebben dat je op de snelweg bovengemiddeld veel moet bijsturen om de auto in een rechte lijn te houden: ik ben gisteren gebeld door iemand van de service afdeling. Op vrijdag 20 juni heb ik een afspraak in Huis ter Heide om een uitlijncontrole uit te laten voeren. Daarna zal ik de uitkomst met jullie delen.
Topper, heb ook een request gedaan via de app. Volgens mij voor een afspraak op de 18. Bewust 2 weken vanaf nu zodat ze wat tijd hebben om mij te bellen. Keep us posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Iemand al een open sollicitatie gestuurd om ze te helpen om hun software development processen te verbeteren? Heb ze getagged in wat berichten in de builder app,m aar kom graag met de juiste persoon in contact.
Misschien binnenkort maar een berichtje sturen naar de persoon in Zweden die er over gaat (naam is ergens voorbij gekomen geloof ik)

[ Voor 3% gewijzigd door Ruben_sim op 04-06-2025 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario3
de persoon in Zweden die er over gaat
Ik heb het hoofd software-ontwikkeling in een review video op YouTube voorbij zien komen. Wie het was en welke video van de vele 10-tallen weet ik helaas niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mario3 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 11:00:
[...]

Ik heb het hoofd software-ontwikkeling in een review video op YouTube voorbij zien komen. Wie het was en welke video van de vele 10-tallen weet ik helaas niet meer.
Deze video waarschijnlijk.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Rioja1969 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 08:42:
Ik ervaarde dit met de LR die ik rij gisteren ook op de snelweg. Nog geen melding van gemaakt. Ik wacht meestal eerst even af. Benieuwd wat de bevindingen zullen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy.S
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-06 15:00
[...]

Ik heb op 15 januari besteld en nog altijd in afwachting van een definitieve datum van levering.
Begint onderhand wel irritant te worden. Santo staat mij wel netjes te woord vanuit Zeist en zou begin juni gebeld worden voor een levering medio juni. Echter dat dacht hij bij de eerste batch ook al waar ik dus niet bij zat helaas. Uitleg waarom dit niet is gebeurd is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Roy.S schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 14:41:
[...]

Ik heb op 15 januari besteld en nog altijd in afwachting van een definitieve datum van levering.
Begint onderhand wel irritant te worden. Santo staat mij wel netjes te woord vanuit Zeist en zou begin juni gebeld worden voor een levering medio juni. Echter dat dacht hij bij de eerste batch ook al waar ik dus niet bij zat helaas. Uitleg waarom dit niet is gebeurd is er niet.
Klopt er is gewoon niks duidelijk... ze geven allemaal aan dat het ze het "delivery team" mij laten contacten. Dit hoor ik nu al weken zo van 3 verschillende personen maar hoor totaal niks. Ik vind dit echt heel slecht, al was er maar vast iets meer duidelijkheid of de volgende batch al in NL is, en of ze komende weken ook werkelijk gaan uitleveren.

Drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M13z1
ze geven allemaal aan dat het ze het "delivery team" mij laten contacten. Dit hoor ik nu al weken zo van 3 verschillende personen maar hoor totaal niks.
Dat is toch wel bijzonder want ik lijk aan de andere kant van dat spectrum te zitten. Ik ben benaderd door iemand van Zeekr die aangeeft mijn contact te blijven tot aan de levering en evt. erna. Ik heb gewoon App contact met de (bijzonder vriendelijke-) man, hij heeft ook al voor wat proefritten gezorgd voor diverse leden hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy.S
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-06 15:00
M13z1 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 15:13:
[...]

Dat is toch wel bijzonder want ik lijk aan de andere kant van dat spectrum te zitten. Ik ben benaderd door iemand van Zeekr die aangeeft mijn contact te blijven tot aan de levering en evt. erna. Ik heb gewoon App contact met de (bijzonder vriendelijke-) man, hij heeft ook al voor wat proefritten gezorgd voor diverse leden hier.
Ben ik met je eens je wordt vriendelijk tewoord gestaan en ik verwacht dat de verkoper hier niet direct iets mee kan doen, want die vindt het ook vervelend. Onder de streep schieten we er echter niet veel mee op. We willen gewoon onze auto rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Laatst online: 15-06 22:03
Hoe bevalt de ADAS van de 7X? Ben met name benieuwd naar de rijstrookassistentie.

Recentelijk met de Xpeng G6 gereden en vind de Xpilot goed zijn werk doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redevned
M13z1 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 15:13:
[...]

Kun je dat contact met mij delen? :-)

EDIT: Nevermind, zojuist een mail met aflevermoment gekregen. 17 juni 12:00 uur mag ik de grijze Privilege ophalen! :)

[ Voor 11% gewijzigd door Redevned op 04-06-2025 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j0ram
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:23
Ahmi schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 15:37:
Hoe bevalt de ADAS van de 7X? Ben met name benieuwd naar de rijstrookassistentie.

Op zich wel goed, al is de minimale afstand tot je voorganger nog verder dan ik zou willen en remt daardoor snel als je niet van rijstrook wisselt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Vandaag via DM een nieuw 06 gekregen van een andere verkoper. Reageerde deze ochtend direct maar helaas wel enkel met: Ik zet het door naar het Delivery team. Dit is ook wat ze via het hoofdnummer 3x tegen mij gezegd hebben maar je hoort nooit niks meer.

Mijn oude verkoper die altijd netjes reageerde en duidelijke antwoorden had is niet meer werkzaam lijkt want zijn nummer is volledig uit de lucht.

Dit soort dingen geven me altijd een slecht gevoel, maar het is niet anders. Geduld is het enige wat we denk ik moeten hebben. Ik kreeg maandag even hoop door eindelijk een mailtje vanuit Zeekr maar dit bleek voor nu nog niks te betekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullseye1977
Ahmi schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 15:37:

Ik kom van de VAG af en dat was wel wat meer gefinetuned. Rijstrook assistent werkt goed maar als het druk is schieten de auto's tussen jou en je voorganger. Gevolg remmen en dan is er weer een zelfde afstand zodat dit opnieuw kan gebeuren. het remmen is dan ook best flink. Ook versneld hij vrij vlot naar zijn voorganger om er dan achter te komen dat ie moet afremmen. Ik geeft het geheel een 7/10

Ga een test rit maken om te zien of je het voldoende vindt. ADAS vind ik wel een belangrijk onderdeel. Wat ik ook nog niet gemerkt heb is dat de auto zelf ook echt remt om een botsing te voorkomen. Hij maak wel lawaai maar ik heb zelf nog iedere keer op de rem getrapt. Deze functie is ook lastig te testen. Mijn arteon stopte ook bij het achteruit rijden als hij dacht dat je een botsing ging maken (ook blaadjes van een struik) Mijn 7x piept wel maar rijdt gewoon de struik in.

[ Voor 26% gewijzigd door bullseye1977 op 04-06-2025 16:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvrooij
mvrooij schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 16:09:
Vandaag via DM een nieuw 06 gekregen van een andere verkoper. Reageerde deze ochtend direct maar helaas wel enkel met: Ik zet het door naar het Delivery team. Dit is ook wat ze via het hoofdnummer 3x tegen mij gezegd hebben maar je hoort nooit niks meer.

Mijn oude verkoper die altijd netjes reageerde en duidelijke antwoorden had is niet meer werkzaam lijkt want zijn nummer is volledig uit de lucht.

Dit soort dingen geven me altijd een slecht gevoel, maar het is niet anders. Geduld is het enige wat we denk ik moeten hebben. Ik kreeg maandag even hoop door eindelijk een mailtje vanuit Zeekr maar dit bleek voor nu nog niks te betekenen.
Oké dit is eng. Krijg nu e-mail met de geplande aflevering. 19 Juni mag ik de mijne gaan ophalen. Eindelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahmi
  • Laatst online: 15-06 22:03
j0ram schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 15:57:
[...]

Op zich wel goed, al is de minimale afstand tot je voorganger nog verder dan ik zou willen en remt daardoor snel als je niet van rijstrook wisselt
bullseye1977 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 16:10:
[...]

Ik kom van de VAG af en dat was wel wat meer gefinetuned. Rijstrook assistent werkt goed maar als het druk is schieten de auto's tussen jou en je voorganger. Gevolg remmen en dan is er weer een zelfde afstand zodat dit opnieuw kan gebeuren. het remmen is dan ook best flink. Ook versneld hij vrij vlot naar zijn voorganger om er dan achter te komen dat ie moet afremmen. Ik geeft het geheel een 7/10
Blijft wel mooi in het midden van de rijstrook?

Ik heb proefgereden, maar ben volledig vergeten het systeem te testen(stom!).

Dank voor de reacties.

[ Voor 4% gewijzigd door Ahmi op 04-06-2025 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullseye1977
Ahmi schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 16:16:
[...]

[...]

Blijft wel mooi in het midden van de rijstrook?

Dank voor de reacties.
Ja zeker. En je ziet ook de auto's om je heen op het berijders display en de HUD als je deze optie hebt

[ Voor 17% gewijzigd door bullseye1977 op 05-06-2025 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPro
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 12:04
Zojuist een mailtje van vodafone ontvangen dat de internetbundel voor internet in the car is gestart💪🏻
Heeft even geduurd maar geduld wordt beloond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
MPro schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 17:13:
Zojuist een mailtje van vodafone ontvangen dat de internetbundel voor internet in the car is gestart💪🏻
Same here!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
[...]

Ga een test rit maken om te zien of je het voldoende vindt. ADAS vind ik wel een belangrijk onderdeel. Wat ik ook nog niet gemerkt heb is dat de auto zelf ook echt remt om een botsing te voorkomen. Hij maak wel lawaai maar ik heb zelf nog iedere keer op de rem getrapt. Deze functie is ook lastig te testen. Mijn arteon stopte ook bij het achteruit rijden als hij dacht dat je een botsing ging maken (ook blaadjes van een struik) Mijn 7x piept wel maar rijdt gewoon de struik in.
Sluit mij hierbij aan

Stuur zit ook echt 'vast' kan niet een beetje meesturen. En als je hem er wel uit trekt moet je redelijk kracht zetten en schiet hij in 1 x los.

Heb wel laatst bijna achterop iemand gezeten (zonder lcc uiteraard) toen remde hij, toen ik zelf al remte, mee tot stilstand. Noodstop zegmaar 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
MPro schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 17:13:
Ik heb ook een mailtje ontvangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
[...]

Exact dit. Ik vind het bij VAG een stuk fijner werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
[...]

Gekke vraag wellicht, maar hoe gebruik jij de ADAS? Ik krijg al snel de ‘handen op het stuur’ melding en heb soms het idee dat ik aan het armpje drukken ben met het stuur. Ik houd het vaak bij ACC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spacecrap
funkylicious schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 17:26:
[...]

Ik heb ook een mailtje ontvangen!
Ze hebben zo te zien een batch verwerkt (ik was gisteren in Zeist en daar gaven ze indd. aan vandaag een slag te slaan). Ik heb ook zojuist een melding gehad 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario3
Ik kom van de VAG af en dat was wel wat meer gefinetuned. Rijstrook assistent werkt goed maar als het druk is schieten de auto's tussen jou en je voorganger. Gevolg remmen en dan is er weer een zelfde afstand zodat dit opnieuw kan gebeuren. het remmen is dan ook best flink. Ook versneld hij vrij vlot naar zijn voorganger om er dan achter te komen dat ie moet afremmen.
Dit gebeurt bij alle auto’s met ACC waar ik in gereden heb.
Moedeloos word je ervan.
Rijdt heel erg onrustig en in mijn ogen ook erg onzuinig.
De oplossing is het adaptive uitschakelen.
Maar dat kan meestal niet.
Dan maar geen cruisecontrol op een drukke snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Mario3 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 17:37:
[...]

Dir gebeurt bij alle auto’s met ACC waar ik in gereden heb.
Moedeloos word je ervan.
Rijdt heel erg onrustig en in mijn ogen ook erg onzuinig.
De oplossing is het adaptive uitschakelen.
Maar dat kan meestal niet.
Dan maar geen cruisecontrol op een drukke snelweg.
dit is indd precies zoal het ook bij mn volvo XC40 gebeurd - kan er niets aan doen helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:22
Hier ook gelukkig! En gaat ook vanaf deze week in, dus niet vanaf de levering. Benieuwd hoe snel we er doorheen gaan...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wzmwo1XN7InFP3l6SdTsSwNsyw8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5pbBM6jsvo1UAzabRsUEDQCR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NAmst
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 08:46
Leuk om de 7X te zien en hoe hij het doet mbt de WLTP. Ziet er goed uit tot nu toe.
https://www-motor-no.tran...x_tr_hl=no&_x_tr_pto=wapp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
spacecrap schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 17:34:
[...]

Gekke vraag wellicht, maar hoe gebruik jij de ADAS? Ik krijg al snel de ‘handen op het stuur’ melding en heb soms het idee dat ik aan het armpje drukken ben met het stuur. Ik houd het vaak bij ACC.
Zelfde hier.
Pagina: 1 ... 30 ... 34 Laatste