Ik ben zojuist de auto in de app kwijtgeraakt .... grrrrrrrrrrrr ... Heeft iemand enig idee hoe ik de befaamde QRcode weer tevoorschijn tover??
Links bovenin op je account klikken en dan naar Gebruikerscentrum. Daar moet je uitloggen, waarna de QR code staat.blyzz schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 13:24:
Ik ben zojuist de auto in de app kwijtgeraakt .... grrrrrrrrrrrr ... Heeft iemand enig idee hoe ik de befaamde QRcode weer tevoorschijn tover??
Maar het kan zijn dat je daarna in de app nog steeds niet je auto ziet. Dan in je het best je app verwijderen en opnieuw op je telefoon installeren.
Dit gaat ook mijn plan worden, die keyfob is nogal onhandig groot. Wel jammer dat de auto niet automatisch open gaat als je in de buurt komt met je telefoon, zoals bij een Tesla.fhommes schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 13:21:
Nog een AliExpress update: Deze NFC kaarten werken ook prima. Via de app op de telefoon te programmeren, ik laat de FOB thuis en gebruik telefoon + NFC kaart als backup.
https://nl.aliexpress.com/item/1005008441213073.html
Weet je toevallig wat de prijs van een NFC kaart van Zeekr zelf kost? Die informatie kan ik namelijk nergens vinden. (ik weet dat je er 1 bij de auto krijgt, maar ik wil graag nog een tweede als backup)
[ Voor 6% gewijzigd door Blazings op 28-05-2025 13:28 ]
Bij mij was dat niet nodig nee, alleen de app opnieuw installeren en inloggen met je e-mailadres en wachtwoord was voldoende.vanderwolf schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 13:23:
[...]
@mailis
Hoef je dan geen QR code te scannen en het proces in de auto opnieuw te doorlopen? Ik kan niet vinden waar dat zit maar als het niet nodig is prima.
Ik zit op Android btw, dus geen ervaring met iPhone.
Works like a charm!! Bedankt!!mailis schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 13:27:
[...]
Links bovenin op je account klikken en dan naar Gebruikerscentrum. Daar moet je uitloggen, waarna de QR code staat.
Maar het kan zijn dat je daarna in de app nog steeds niet je auto ziet. Dan in je het best je app verwijderen en opnieuw op je telefoon installeren.
Ik heb bij de aflevering een NFC kaart gekregen....Blazings schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 13:27:
[...]
Dit gaat ook mijn plan worden, die keyfob is nogal onhandig groot. Wel jammer dat de auto niet automatisch open gaat als je in de buurt komt met je telefoon, zoals bij een Tesla.
Weet je toevallig wat de prijs van een NFC kaart van Zeekr zelf kost? Die informatie kan ik namelijk nergens vinden. (ik weet dat je er 1 bij de auto krijgt, maar ik wil graag nog een tweede als backup)
Edit: nevermind ik lees nu de laatste zin haha.
[ Voor 4% gewijzigd door funkylicious op 28-05-2025 13:38 ]
Als zo’n kaart via de app te activeren is, zal dit dan ook kunnen lukken met elke andere kaart met een chip erin?fhommes schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 13:21:
Nog een AliExpress update: Deze NFC kaarten werken ook prima. Via de app op de telefoon te programmeren, ik laat de FOB thuis en gebruik telefoon + NFC kaart als backup.
Tenslotte zijn er ook laad-aanbieders die het via de app mogelijk maken een willekeurige pas met chip te activeren als laadpas.
Ik ben erg benieuwd of iemand dit al eens geprobeerd heeft.
Denk eens aan de bijgeleverde laadpas bijvoorbeeld….
Dan nog wat anders. Gisteren heb ik een proefrit gemaakt in de 7x en daarna in de X. Niet te vergelijken. Komt grotendeels door het enorme gewicht van de 7x natuurlijk, maar toch.
Het meest gecharmeerd was ik door de spraakassistente die na oproep ‘Hi Zeekr’ met zwoele stem ‘hi’ reageert. Ik weet niet hoe stem 2 (de man) reageert maar zwoelheid van stem 1 (de vrouw dus) was maar meteen reden direct de auto te bestellen. Het wordt de LR in wit compleet uitgevoerd en met trekhaak.
Rijimpressie van de 7x is geweldig. Geluid (USB-stick) klinkt waanzinnig.
Beloofd is dat bij de levering in augustus (dus maar 3 maanden) de kinderziekten van alarm bij het laden opgelost zijn.
Overigens is de spraakassistent in staat heel veel uit te voeren.
Zelfs de ramen te openen….
Het meest gecharmeerd was ik door de spraakassistente die na oproep ‘Hi Zeekr’ met zwoele stem ‘hi’ reageert. Ik weet niet hoe stem 2 (de man) reageert maar zwoelheid van stem 1 (de vrouw dus) was maar meteen reden direct de auto te bestellen. Het wordt de LR in wit compleet uitgevoerd en met trekhaak.
Rijimpressie van de 7x is geweldig. Geluid (USB-stick) klinkt waanzinnig.
Beloofd is dat bij de levering in augustus (dus maar 3 maanden) de kinderziekten van alarm bij het laden opgelost zijn.
Overigens is de spraakassistent in staat heel veel uit te voeren.
Zelfs de ramen te openen….
Geen idee wat Zeekr zelf vraagt, ik ben er blindelings vanuit gegaan dat AliExpress wel goedkoper zou zijn dan Zeekr. Overigens zou het mij niet verbazen als het exact dezelfde kaart is, het Zeekr logo op de achterkant is wat knullig afgeplakt met een zwarte sticker, mogelijk omdat de OEM in de deal met Zeekr heeft afgesproken om ze zelf niet via andere kanalen te verkopen.Blazings schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 13:27:
[...]
Dit gaat ook mijn plan worden, die keyfob is nogal onhandig groot. Wel jammer dat de auto niet automatisch open gaat als je in de buurt komt met je telefoon, zoals bij een Tesla.
Meestal is dat wel een goede aannamefhommes schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 15:11:
[...]
Geen idee wat Zeekr zelf vraagt, ik ben er blindelings vanuit gegaan dat AliExpress wel goedkoper zou zijn dan Zeekr. Overigens zou het mij niet verbazen als het exact dezelfde kaart is, het Zeekr logo op de achterkant is wat knullig afgeplakt met een zwarte sticker, mogelijk omdat de OEM in de deal met Zeekr heeft afgesproken om ze zelf niet via andere kanalen te verkopen.
Dat is tot nu toe de meest unieke reden die ik heb gehoord om een 7X te kopen!Mario3 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 15:03:
zwoelheid van stem 1 (de vrouw dus) was maar meteen reden direct de auto te bestellen.
Die vertalingen zijn af en toe wel hilarisch ja. Indien mogelijk zal ik de auto/app waarschijnlijk op Engels instellen. Ik ga er vanuit dat die vertaling een stuk beter is gedaan.Mario3 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 15:07:
Overigens leverde het navigatiesysteem leuke vergissingen op door kromme vertalingen: “neem seconde afslag” op een rotonde. Uiteraard betekent dit de tweede afslag en is het vertaald uit het Engels (second).
[ Voor 25% gewijzigd door Blazings op 28-05-2025 15:34 ]
Is een alg Zeekr issue sinds een week of twee op IOS, uitloggen en opnieuw inloggen is de remedie... work around.... maar kan zomaar zijn dat het dan opnieuw zich voordoet en nog een keer en nog een keer.... zelfs op 1 dag...mailis schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 07:14:
[...]
Dit had ik ook van de week ineens. Wel kreeg ik nog meldingen van de auto binnen. De app verwijderen en opnieuw installeren loste het probleem bij mij op.
Geen idee of dat met eraf gooien en opnieuw installeren beter verloopt eerlijk gezegd. Hoor ik graag van je :-)
Ik heb mijn auto weer terug in de App. Hiervoor heb ik de App niet te hoeven verwijderen / opnieuw installeren en het proces met de QR van de auto hoeven te doorlopen.
Uitloggen in de App en opnieuw inloggen was voldoende.
Kan zijn dat je dat morgen of later vandaag weer moet doen.... ik heb het meerdere malen per dag tegenwoordig..... heel fijn met de regen ook...vanderwolf schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 17:12:
Ik heb mijn auto weer terug in de App. Hiervoor heb ik de App niet te hoeven verwijderen / opnieuw installeren en het proces met de QR van de auto hoeven te doorlopen.
TAV De persoon die bij Zeekr werkt, die zich al eerder heeft gemeld op dit forum Ik werk zelf in de IT. Is het mogelijk dat 1 iemand vanuit deze groep als contactpersoon kan dienen om bugs te delen en feedback van Zeekr terug te geven.
Mooiste zou zijn als de Product Owner deze rol zelf pakt, maar kan mij voorstellen dat dit gezien de omvang niet haalbaar is.
Meld mij hierbij vrijwillig aan.
Mooiste zou zijn als de Product Owner deze rol zelf pakt, maar kan mij voorstellen dat dit gezien de omvang niet haalbaar is.
Meld mij hierbij vrijwillig aan.
Is het niet mogelijk om de nfc chip op je telefoon (iPhone) te gebruiken? Bij Polestar kan dit wel. Als je een telefoon met ultrabreedband hebt hoef je je telefoon ook niet uit je broeikas te halen om de deur te openen. https://www.polestar.com/...q/polestar-4-digital-key/fhommes schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 13:21:
Goedenavond allemaal, ik heb vanmiddag mijn 7X LR mogen ophalen en hierbij mijn eerste bevindingen:
Mijn laatste en vorige auto was een BMW X1 2.0 (189pk/280Nm - automaat - voorwiel aangedreven),
waarin ik 5 jaar probleemloos heb kunnen rijden!
Dit is dus mijn voornaamste referentie.
Ook belangrijk om te onderstrepen: dit is mijn eerste elektrische auto, mijn eerste achterwiel aangedreven auto
en vandaag was mijn eerste rit met/in een elektrische auto! Wel meerdere keren als passagier in een elektrische auto gezeten.
Korte samenvatting:
- Een geweldige reis auto!
- Luxer dan mijn BMW en mooier materiaal gebruik van binnen
- Super ruim!
- Software werkt goed en scherm reacties zijn goed en snel
- Bluetooth verbindingen werken (het zijn er 2!?). Ook het opnieuw verbinden gaat goed
- Apple Carplay werkt
- Nog geen Vodafone verbinding. Volgens medewerker duurt het een dag of 3 dat dit werkt
- Navi werkte niet ((nog) niet helemaal duidelijk waarom niet)
Uitgebreidere bevindingen per onderdeel:
Zitpositie / bestuurders stoel
De auto heeft alle instelmogelijkheden die je maar kan wensen.
Ik moet altijd even 2 of 3 keer dingen aanpassen na een eerste keer instellen.
Zo ook dit keer.
Heb goede zitpositie gevonden (ben 178cm groot, normaal postuur). Stoelen zitten heel erg goed. Voldoende zijdelingse steun.
Ook bij lange doordraaiers op de snelweg!
Stoelen zijn aan de zachte kant, maar dat is helemaal prima.
Sturen
Alleen nog met de standaard ingestelde middelste instelling gereden.
Vind het een lichte besturing, maar niet te licht.
Vanwege achterwiel aandrijving wordt er niet getrokken aan je stuur, wat soms wel zo is bij voorwiel aangedreven auto's
Genoeg gevoel (niet geheel gevoelloos)
Onderstel
Heel comfortabel, maar zonder dat het gevoelloos wordt.
Je voelt wel wat er onder je kont gebeurd! (bij BMW meer gevoel, maar ook directer, zonder dat het oncomfortabel werd).
Rijgedrag
Lekker strak. De achterkant volgt je stuurinput heel goed.
Lekker stabiel ook bij lange doordraaiers op de snelweg!
Bediening - voor bestuurder (stuurkolom / midden display / bestuurdersdisplay)
Helemaal prima. Middendisplay werkt soepel en reageert snel.
Indeling is ook redelijk goed te begrijpen.
Verbindingen
Verbindingen
Heb 2 (?!) Bluetooth verbindingen. Eentje voor de app en eentje voor Apple Carplay zo lijkt het.
Het werkt allemaal en ook het opnieuw verbinden.
Vodafone verbinding is er nog niet (wel aangemeld en ingesteld). Duurt een dag of 3 volgens de Zeekr medewerker.
Is me nog niet duidelijk hoe ik kan zien dat dit dan werkt ...
Navigatie
Nog niet kunnen testen. Standaard navi deed het niet. Waarschijnlijk omdat de Vodafone verbinding nog niet werkt (?)
Zie overigens wel het mobiele netwerk symbooltje rechts bovenin het middendisplay (?)
In de Zeekr app staat onder het item Navigatie "Zet de locatiefunctie in de auto aan"
Nog niet kunnen achterhalen wat dit nu precies is en hoe dit aan te zetten
Ruimte
De auto is super ruim! Zowel voor- als achterin. Ruime kofferbak, ruim genoeg voor ons.
Verbruik
Ik ben een rustige rijder. Heb vanmiddag een omweg genomen naar huis (omgeving Leiden) vanuit Zeist.
Rit van uiteindelijk 134km, grotendeels snelweg (~ 110 km/h) maar ook binnendoor wegen. Verbruik: 18.1kWh per 100km
Vind dat super netjes!
Mijn laatste en vorige auto was een BMW X1 2.0 (189pk/280Nm - automaat - voorwiel aangedreven),
waarin ik 5 jaar probleemloos heb kunnen rijden!
Dit is dus mijn voornaamste referentie.
Ook belangrijk om te onderstrepen: dit is mijn eerste elektrische auto, mijn eerste achterwiel aangedreven auto
en vandaag was mijn eerste rit met/in een elektrische auto! Wel meerdere keren als passagier in een elektrische auto gezeten.
Korte samenvatting:
- Een geweldige reis auto!
- Luxer dan mijn BMW en mooier materiaal gebruik van binnen
- Super ruim!
- Software werkt goed en scherm reacties zijn goed en snel
- Bluetooth verbindingen werken (het zijn er 2!?). Ook het opnieuw verbinden gaat goed
- Apple Carplay werkt
- Nog geen Vodafone verbinding. Volgens medewerker duurt het een dag of 3 dat dit werkt
- Navi werkte niet ((nog) niet helemaal duidelijk waarom niet)
Uitgebreidere bevindingen per onderdeel:
Zitpositie / bestuurders stoel
De auto heeft alle instelmogelijkheden die je maar kan wensen.
Ik moet altijd even 2 of 3 keer dingen aanpassen na een eerste keer instellen.
Zo ook dit keer.
Heb goede zitpositie gevonden (ben 178cm groot, normaal postuur). Stoelen zitten heel erg goed. Voldoende zijdelingse steun.
Ook bij lange doordraaiers op de snelweg!
Stoelen zijn aan de zachte kant, maar dat is helemaal prima.
Sturen
Alleen nog met de standaard ingestelde middelste instelling gereden.
Vind het een lichte besturing, maar niet te licht.
Vanwege achterwiel aandrijving wordt er niet getrokken aan je stuur, wat soms wel zo is bij voorwiel aangedreven auto's
Genoeg gevoel (niet geheel gevoelloos)
Onderstel
Heel comfortabel, maar zonder dat het gevoelloos wordt.
Je voelt wel wat er onder je kont gebeurd! (bij BMW meer gevoel, maar ook directer, zonder dat het oncomfortabel werd).
Rijgedrag
Lekker strak. De achterkant volgt je stuurinput heel goed.
Lekker stabiel ook bij lange doordraaiers op de snelweg!
Bediening - voor bestuurder (stuurkolom / midden display / bestuurdersdisplay)
Helemaal prima. Middendisplay werkt soepel en reageert snel.
Indeling is ook redelijk goed te begrijpen.
Verbindingen
Verbindingen
Heb 2 (?!) Bluetooth verbindingen. Eentje voor de app en eentje voor Apple Carplay zo lijkt het.
Het werkt allemaal en ook het opnieuw verbinden.
Vodafone verbinding is er nog niet (wel aangemeld en ingesteld). Duurt een dag of 3 volgens de Zeekr medewerker.
Is me nog niet duidelijk hoe ik kan zien dat dit dan werkt ...
Navigatie
Nog niet kunnen testen. Standaard navi deed het niet. Waarschijnlijk omdat de Vodafone verbinding nog niet werkt (?)
Zie overigens wel het mobiele netwerk symbooltje rechts bovenin het middendisplay (?)
In de Zeekr app staat onder het item Navigatie "Zet de locatiefunctie in de auto aan"
Nog niet kunnen achterhalen wat dit nu precies is en hoe dit aan te zetten
Ruimte
De auto is super ruim! Zowel voor- als achterin. Ruime kofferbak, ruim genoeg voor ons.
Verbruik
Ik ben een rustige rijder. Heb vanmiddag een omweg genomen naar huis (omgeving Leiden) vanuit Zeist.
Rit van uiteindelijk 134km, grotendeels snelweg (~ 110 km/h) maar ook binnendoor wegen. Verbruik: 18.1kWh per 100km
Vind dat super netjes!
De tip hier op het forum om de mobiel te koppelen vanuit de auto met Bluetooth en niet andersom is een life savier!
Oorspronkelijk gekoppeld vanaf mijn mobiel met de auto, constant weer verbinding verloren, iedere keer opnieuw connecten, ellende.
Totdat ik hier las dat je de verbinding moet verwijderen vanuit de auto en mobiel. En erna opnieuw connecten vanuit de auto naar de mobiel met Bluetooth. Sindsdien blijft hij gekoppeld (android).
Oorspronkelijk gekoppeld vanaf mijn mobiel met de auto, constant weer verbinding verloren, iedere keer opnieuw connecten, ellende.
Totdat ik hier las dat je de verbinding moet verwijderen vanuit de auto en mobiel. En erna opnieuw connecten vanuit de auto naar de mobiel met Bluetooth. Sindsdien blijft hij gekoppeld (android).
Die heb ik uitstaan en onderaan ook nog iets wat volgens mij te maken heeft met de gevoeligheid van het alarm. Ondanks dat het uitstaat heb ik meerdere meldingen op mijn telefoon dat het voertuig gestolen zou zijn; ik neem aan dat dit het alarm is? Ik durf, vanwege de buren, niet verder te laden.
Wat is jullie ervaring met de frunk/motorkap? Ik heb moeite om de motorkap weer dicht te krijgen. Als instructie kreeg ik mee dat je de kap hard moet laten dichtvallen, maar dan valt hij niet goed dicht. Ik heb zeker 5 pogingen nodig gehad en uiteindelijk de motorkap hard aangeduwd.
Wat is jullie ervaring met de frunk/motorkap? Ik heb moeite om de motorkap weer dicht te krijgen. Als instructie kreeg ik mee dat je de kap hard moet laten dichtvallen, maar dan valt hij niet goed dicht. Ik heb zeker 5 pogingen nodig gehad en uiteindelijk de motorkap hard aangeduwd.
[ Voor 32% gewijzigd door funkylicious op 29-05-2025 07:42 ]
Als je de frunk opent zitten er links en rechts in de kap 2 rubber stootdoppen. Deze kun je in en uitdraaien. Waarschijnlijk is het niet goed afgesteld en gaat het een stuk beter als je deze indraait.funkylicious schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 06:38:
:strip_exif()/f/image/B8IIw12q2cesrP4ftYjiK05R.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij ons heeft hij zich gelijk maar mogen bewijzen. Op pad met vol beladen caravan rond de 1750kg.
5 personen in de auto en 5 fietsen.
Met het aanhaken van de caravan hij gaat hij de rijhoogte al corrigeren en pompt hij de achter vering op zodat hij netjes recht blijft staan.
Rijden is fantastisch. Zo soepel dat hij ermee weg rijd dat je amper in de gaten hebt dat er wat achter hangt. En de luchtvering is ook onderweg een verademing.
Bij het stoplicht ben je alsnog het eerste weg, durf niet eens vol gas te geven want hij sprint er echt vandoor.
Het verbruik over 180km met nog steeds veel wind, sommige stukken 100km/h soms 90 tussen de vrachtwagens en af en toe file. Gemiddeld verbruik 34,2kw/100km.
Ik ben zeer tevreden!
Wel baal ik van de cruisecontrol die geheel uitgeschakeld is na het aansluiten van de caravan. Hoop dat ze dat toch nog een keer vrijgeven.
[ Voor 12% gewijzigd door MPro op 29-05-2025 08:12 ]
Zie de post hierboven van @MProSerage75 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 07:39:
Ik heb er nog een punt bij. Blijkbaar doet de cruisecontrol het niet zodra je een aanhanger achter de auto hangt. Klopt dat? Dat is voor mij echt een no go
Tof om met caravan te zien en goed om te horen dat dat ook bevalt! Wel jammer van de cruise control ja. Zeker bij zulke lange ritten waarbij je vaak niet harder dan 90 mag.MPro schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 08:11:
[Afbeelding]
Bij ons heeft hij zich gelijk maar mogen bewijzen. Op pad met vol beladen caravan rond de 1750kg.
Met het aanhaken van de caravan hij gaat hij de rijhoogte al corrigeren en pompt hij de achter vering op zodat hij netjes recht blijft staan.
Rijden is fantastisch. Zo soepel dat hij ermee weg rijd dat je amper in de gaten hebt dat er wat achter hangt. En de luchtvering is ook onderweg een verademing.
Bij het stoplicht ben je alsnog het eerste weg, durf niet eens vol gas te geven want hij sprint er echt vandoor.
Het verbruik over 180km met nog steeds veel wind, sommige stukken 100km/h soms 90 tussen de vrachtwagens en af en toe file. Gemiddeld verbruik 34,2kw/100km.
Ik ben zeer tevreden!
Wel baal ik van de cruisecontrol die geheel uitgeschakeld is na het aansluiten van de caravan. Hoop dat ze dat toch nog een keer vrijgeven.
Hoe ervaar je het laden onderweg? Hopelijk hoef je niet bij iedere stop de caravan los te koppelen om vervolgens achteruit in een plekje te kunnen parkeren.
Ik heb de auto nu een week en de verbinding werkt nog steeds niet. Snap dat ze een achterstand moeten wegwerken en met een hotspot werkt het prima, maar houdt er rekening mee dat het dus wat langer dan 1-3 dagen kan duren...SoCruelNU schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 21:56:
Ik denk dat ik de eerste dag half Europa invoer in mn navi terwijl ik op de thuis WiFi zit om even alle kaarten te downloaden 🤣mailis schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 14:20:
[...]
Ik heb de auto nu een week en de verbinding werkt nog steeds niet. Snap dat ze een achterstand moeten wegwerken en met een hotspot werkt het prima, maar houdt er rekening mee dat het dus wat langer dan 1-3 dagen kan duren...
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Zo werkt het helaas niet met die navi 2.0.4v4t4r schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 15:36:
[...]
Ik denk dat ik de eerste dag half Europa invoer in mn navi terwijl ik op de thuis WiFi zit om even alle kaarten te downloaden 🤣
Zonder hotspot, ook mijn databundel is nog niet gefixt, kan ik niet navigeren. De kaart is wel geladen, maar voor de rest gebeurt er vrij weinig helaas
Zag er vandaag ook voor het eerst eentje in het wild, bij Zwolle op het grote verkeersplein. Een groene, gave kleur! Op de fotos/video's vooraf vond ik het wat kitserig, maar dat komt natuurlijk ook doordat het in een showroom met vol licht staat. Zo in het echt buiten echt wel een sjieke kleur. Vond de achter lichten ook wel tof! Wat ik minder mooi vond was het grotere kale deel van achteren. Is een heel groot vlak wat er een beetje raar/saai uit ziet.
Van voren en vanaf de zijkant (ben er bewust even rustig naast gaan rijden
wel tof! Mooie wagen! Voor ons zoals gezegd te duur /te groot dus geen 7x gekozen, maar wel leuk om de wagen in de gaten te houden.
Van voren en vanaf de zijkant (ben er bewust even rustig naast gaan rijden
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Na een aantal dagen steeds korte stukjes rijden (zit bij de klant voor werk), ben ik de auto steeds beter leren kennen. Man man man wat ben ik blij met mij keuze. Collega's willen alleen nog maar met mij meerijden 😬😬.
Heerlijk comfy, en t*ring snel!
Internet werkt nog niet, maar heb geduld.
Android auto werkte opeens niet meer. Na wat debuggen kwam ik er al snel achter dat het door mijn vpn kwam. Eigen schuld dus. Nu de app excluded van de vpn.
Heerlijk comfy, en t*ring snel!
Internet werkt nog niet, maar heb geduld.
Android auto werkte opeens niet meer. Na wat debuggen kwam ik er al snel achter dat het door mijn vpn kwam. Eigen schuld dus. Nu de app excluded van de vpn.
Ik mag helaas pas in december de auto ontvangen, dus wellicht dat tegen die tijd dit soort issues verholpen zijn.spacecrap schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 15:39:
[...]
Zo werkt het helaas niet met die navi 2.0.
Zonder hotspot, ook mijn databundel is nog niet gefixt, kan ik niet navigeren. De kaart is wel geladen, maar voor de rest gebeurt er vrij weinig helaas
Ik hoop dat ze de navi app heel snel als de standaard nav instellen. De native navi app integreert beter met de hele softwareschil in de auto en ook met de HUD. Snap dat ze het willen testen maar pak effe door met het goed implementeren. Een losse app moeten opstarten voelt toch als net niet af. Wat is eigenlijk niet goed aan de native navigatie? Ik kan daar weinig op vinden wat niet goed zou werken.. ondanks het niet werkende data abonnement zie ik wel live verkeersdata en dit komt niet van de tmc af.
Eerlijk gezegd gebruik ik nu de originele navi ipv. de nieuwe die ik weer heb verwijderd. Het integreert beter in de HUD, betere begeleiding, Nederlands en ook standaard je thuis- en werklocatie. Verkeersinformatie lijkt gelijk en de satelliet ziet er leuk uit, maar voegt niet veel toe voor mij.
Ik vind in de navi app de schematische weergave wel heel mooi met de gebouwen en ook de boompjes
Ben wel heel benieuwd naar de eerste verbruikscijfers van de gelukkigen welke vanaf heden in een Privillege mogen rondrijden! De cijfers van de LR die ik hier voorbij zie komen zijn in ieder geval veel belovend! De reactie hierboven met caravan en volle belading valt me ook zeker niet tegen.
Privilege verbruik:Raoulf schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 19:28:
Ben wel heel benieuwd naar de eerste verbruikscijfers van de gelukkigen welke vanaf heden in een Privillege mogen rondrijden! De cijfers van de LR die ik hier voorbij zie komen zijn in ieder geval veel belovend! De reactie hierboven met caravan en volle belading valt me ook zeker niet tegen.
Als ik rij, zit ik rond de 25 a 26kwh standaard, maar ik druk het gaspaal constant vol in op de snelweg etc (sport).
Als mijn vriendin een route rijdt met snelweg komt hij op 18.6kwh uit gemiddeld - wel 15 graden (comfort).
Ik merk dat in de sport stand (privilege), als ik vol gas geef, het volledige vermorgen vrij laat helemaal wordt gegeven. Kan dit met de accu temp te maken hebben? Wat is jullie ervaringen? Voor 640 pk mag het wel aggresiever. Nu is het wel veilig voor elke bestuurder...
Vanuit gaande dat ze niet hele tijd achter vrachtwagens meelift vind ik dit een hele mooie score!patrickelectric schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 19:53:
[...]
Als mijn vriendin een route rijdt met snelweg komt hij op 18.6kwh uit gemiddeld - wel 15 graden (comfort).
** zelf verwijderd **
[ Voor 88% gewijzigd door patrickelectric op 29-05-2025 22:22 ]
Ik moet zeggen dat me dat erg meevalt in positieve zin voor een auto van 2.5 ton.patrickelectric schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 19:53:
[...]
Privilege verbruik:
Als ik rij, zit ik rond de 25 a 26kwh standaard, maar ik druk het gaspaal constant vol in op de snelweg etc (sport).
Binnenkort staat de proefrit gepland, ik ben benieuwd!
Oh wat gaaf dat je al met een caravan op weg bent geweest! Mooie combi heb je zo!MPro schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 08:11:
[Afbeelding]
Ik ben zeer tevreden!
Mag ik vragen welke caravan spiegels je hebt? Had al wel wat onderzoek gedaan, maar EMUKs bestaan (nog?) niet, dus het moeten algemene worden. Was er zelf nog niet uit wat het beste zou zijn!
Met 34kWh/100km zou ik (heb een LR) meer dan 250km moeten kunnen halen. Dat zou wel top zijn!
Heb (ook) nog geen Vodafone internet verbinding. Heb vandaag wel de hotspot van mijn telefoon kunnen koppelen aan de auto (WiFi). Maar nog niet de navigaties kunnen testen. Zag wel dat de Navi App met gekoppelde telefoon de juiste plek waar de auto is liet zien, maar de native navi niet!bullseye1977 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 17:58:
Ik hoop dat ze de navi app heel snel als de standaard nav instellen. De native navi app integreert beter met de hele softwareschil in de auto en ook met de HUD. Snap dat ze het willen testen maar pak effe door met het goed implementeren. Een losse app moeten opstarten voelt toch als net niet af. Wat is eigenlijk niet goed aan de native navigatie? Ik kan daar weinig op vinden wat niet goed zou werken.. ondanks het niet werkende data abonnement zie ik wel live verkeersdata en dit komt niet van de tmc af.
Ik neem aan dat de native navi (en de navi app) internet nodig hebben om juist te werken?
Zal dit morgen verder testen!
Goedenavond allemaal,
vandaag mijn/onze 2e dag met de 7X en ongeveer 250km gereden op verschillende wegen, in verschillende weersomstandigheden en in verschillende samenstellingen (alleen, maar ook met de hele fanilie - ik, vriendin, 2 tieners en hond). De bevindingen van vandaag:
- heb stuurinstelling verandert naar "sport". Niet heel veel verschil met "standaard", maar net even meer tegendruk wat ik net even wat fijner vind
- voor het eerst geladen vandaag bij een 300kW Fastned laadpaal. Batterij netjes voorverwarmt. Piek 285kW, na 50% nog boven de 200kW en boven de 80% nog boven de 100kW. Ging super rap!
- het volgende overkwam mij 2 keer vandaag: je hebt radio zender X aan staan als je een tunnel in rijd. En kom je de tunnel uit staat opeens radio zender Y aan! Iemand anders die dit heeft meegemaakt?
- heb vandaag de auto internet access kunnen geven door de hotspot van mijn iPhone te koppelen aan de auto (WiFi)
- Spotify van mijn iPhone via Apple Carplay werkt als een zonnetje (zal morgen de native Spotify app eens installeren, instellen en gebruiken)
- Stond vanavond best wat wind rijdend op de snelweg. En merkte dat de auto daar best een beetje gevoeliog voor is (niet overdadig, maar je voelde 'm af en toe wel een beetje trekken).
- Gemiddeld verbruik vandaag: 19kWh/100km
Actie punt voor morgen: de beide navies echt proberen/testen!
vandaag mijn/onze 2e dag met de 7X en ongeveer 250km gereden op verschillende wegen, in verschillende weersomstandigheden en in verschillende samenstellingen (alleen, maar ook met de hele fanilie - ik, vriendin, 2 tieners en hond). De bevindingen van vandaag:
- heb stuurinstelling verandert naar "sport". Niet heel veel verschil met "standaard", maar net even meer tegendruk wat ik net even wat fijner vind
- voor het eerst geladen vandaag bij een 300kW Fastned laadpaal. Batterij netjes voorverwarmt. Piek 285kW, na 50% nog boven de 200kW en boven de 80% nog boven de 100kW. Ging super rap!
- het volgende overkwam mij 2 keer vandaag: je hebt radio zender X aan staan als je een tunnel in rijd. En kom je de tunnel uit staat opeens radio zender Y aan! Iemand anders die dit heeft meegemaakt?
- heb vandaag de auto internet access kunnen geven door de hotspot van mijn iPhone te koppelen aan de auto (WiFi)
- Spotify van mijn iPhone via Apple Carplay werkt als een zonnetje (zal morgen de native Spotify app eens installeren, instellen en gebruiken)
- Stond vanavond best wat wind rijdend op de snelweg. En merkte dat de auto daar best een beetje gevoeliog voor is (niet overdadig, maar je voelde 'm af en toe wel een beetje trekken).
- Gemiddeld verbruik vandaag: 19kWh/100km
Actie punt voor morgen: de beide navies echt proberen/testen!
Heb je internet nodig voor de native navi om te werken? Dan wel via Vodafone verbinding dan wel via een WiFi connectie naar de hostpot van je telefoon?mailis schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 18:14:
Eerlijk gezegd gebruik ik nu de originele navi ipv. de nieuwe die ik weer heb verwijderd. Het integreert beter in de HUD, betere begeleiding, Nederlands en ook standaard je thuis- en werklocatie. Verkeersinformatie lijkt gelijk en de satelliet ziet er leuk uit, maar voegt niet veel toe voor mij.
Heb dit zelf nog niet getest, maar tot nog toe laat de native navi bij mij niet de juiste lokatie zien waar de auto zich bevind!
In de Zeekr app staat onde het kopje "Navigatie" ook de zin "Zet de lokatiefunctie in de auto aan". Heb nog geen idee hoe dit te doen!
Bedankt!SoCruelNU schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 21:00:
[...]
Oh wat gaaf dat je al met een caravan op weg bent geweest! Mooie combi heb je zo!
Mag ik vragen welke caravan spiegels je hebt? Had al wel wat onderzoek gedaan, maar EMUKs bestaan (nog?) niet, dus het moeten algemene worden. Was er zelf nog niet uit wat het beste zou zijn!
Met 34kWh/100km zou ik (heb een LR) meer dan 250km moeten kunnen halen. Dat zou wel top zijn!
Ik heb de Defa Easy spiegels. Moet zeggen dat ik er huiverig voor was, maar ze bevallen me erg hoed. Zit erg stevig vast, heel snel te monteren. Trilt totaal niet met rijden. En door het elektrisch verstellen verstel je dus ook deze spiegels.
Zijn er hier mensen die deze week afleverdatums te horen hebben gekregen? Vraag me af of er al nieuwe weer ingepland zijn.. Hier nog steeds niks vernomen en ik kan mijn vaste contactpersoon die ik altijd via Whatsapp of telefoon kon benaderen niet meer bereiken. Als ik Zeekr bel weet die mevrouw telkens de Delivery afdeling niet te bereiken en geeft ze aan mij die dag nog wat te mailen. Ben benieuwd of dit haar vandaag wel gaat lukken..
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Hmm balen... Enige wat ik weet is dat de laatste auto van de eerste batch deze vrijdag wordt uitgeleverd. Niets gehoord omtrent de 2e batch..mvrooij schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 10:38:
Zijn er hier mensen die deze week afleverdatums te horen hebben gekregen? Vraag me af of er al nieuwe weer ingepland zijn.. Hier nog steeds niks vernomen en ik kan mijn vaste contactpersoon die ik altijd via Whatsapp of telefoon kon benaderen niet meer bereiken. Als ik Zeekr bel weet die mevrouw telkens de Delivery afdeling niet te bereiken en geeft ze aan mij die dag nog wat te mailen. Ben benieuwd of dit haar vandaag wel gaat lukken..
Het laatste wat ik begrepen heb van de verkoper van Zeekr is dat volgende week de mensen gebeld gaan worden voor de volgende uitleveringen. Misschien moeten we een weekje geduld hebben nog.mvrooij schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 10:38:
Het kan met de accu temp te maken hebben, zeker 's ochtends.Ruben_sim schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 20:06:
Ik merk dat in de sport stand (privilege), als ik vol gas geef, het volledige vermorgen vrij laat helemaal wordt gegeven. Kan dit met de accu temp te maken hebben? Wat is jullie ervaringen? Voor 640 pk mag het wel aggresiever. Nu is het wel veilig voor elke bestuurder...
Maar ook is het dat bij design de Privilage bij wegrijden niet het volle vermogen heeft en naar mate je harder rijdt wordt deze in 2 stappen naar volledig vermogen opgebouwd. Ik kan nu niet meer terugvinden waar ik het gelezen heb en wat exacte vermogens bij welke snelheden zijn.
Ik ben daar ook teleurgesteld over, met mijn M3P heb ik direct alle vermogen en die gaat met 3,1 s een stuk sneller van 0-100 ondanks dat hij minder pk's heeft (natuurlijk ook minder gewicht).
Instant vol vermogen op iedere snelheid is zo lekker
Het voelt lekker nostalgisch als een Benzine auto met Turbo, die op hoge toeren pas echt tot zijn recht komt.cvisser schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 12:45:
[...]
Het kan met de accu temp te maken hebben, zeker 's ochtends.
Maar ook is het dat bij design de Privilage bij wegrijden niet het volle vermogen heeft en naar mate je harder rijdt wordt deze in 2 stappen naar volledig vermogen opgebouwd. Ik kan nu niet meer terugvinden waar ik het gelezen heb en wat exacte vermogens bij welke snelheden zijn.
Ik ben daar ook teleurgesteld over, met mijn M3P heb ik direct alle vermogen en die gaat met 3,1 s een stuk sneller van 0-100 ondanks dat hij minder pk's heeft (natuurlijk ook minder gewicht).
Instant vol vermogen op iedere snelheid is zo lekker
Desondanks de opbouw, ik kan wel genieten van het feit dat je op een bepaald moment dat ding als een racket voelt versnellen.
Ik snap de comments (kom zelf ook van een M3P), maar daarentegen is het is ook een SUV met een flink gewicht die eerst even van zijn plek moet voordat alles pas vrijgegeven wordt. Zo gaat die denk ik net wat langer mee qua levensduur
Twee andere bevindingen:
Telefoon na 1 uur oververhit (s24 ultra) en 50% baterij weg. Doe normaal ruim 36 uur met mijn accu. Telefoon had Android auto, Spotify aan en lag op de draadloze oplader.
Sprak een vriend met een golf en zegt het zelfde te ervaran. Misschien meer een Android auto issue dan zeekr..?
Ook vind ik dat het middenpunt op de snelweg, ook in comfort stand, iets te zwaar is. Meestal heb je dat je enkele graden naar links en rechts weinig weerstand hebt zodat je hem eenvoudig recht in de baan kan houden. Vind dat ik nu soms net te veel moet werken
Telefoon na 1 uur oververhit (s24 ultra) en 50% baterij weg. Doe normaal ruim 36 uur met mijn accu. Telefoon had Android auto, Spotify aan en lag op de draadloze oplader.
Sprak een vriend met een golf en zegt het zelfde te ervaran. Misschien meer een Android auto issue dan zeekr..?
Ook vind ik dat het middenpunt op de snelweg, ook in comfort stand, iets te zwaar is. Meestal heb je dat je enkele graden naar links en rechts weinig weerstand hebt zodat je hem eenvoudig recht in de baan kan houden. Vind dat ik nu soms net te veel moet werken
Ik had dat in een skoda 2 jaar terug ook als vervangende auto.. liep echt snel leeg zeg met die combi! Ik heb hem aan de kabel gedaan omdat draadloos indd te warm werd ook.Ruben_sim schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 19:06:
Twee andere bevindingen:
Wellicht helpt het als je batterij saver aan zet, draait de cpu maar op 70% , wellicht minder warm dan?
Beide navigatie opties getest vandaag.
De native navi vond dat hij ergens in Rotterdam stond de hele tijd.
Heb dit kunnen oplossen door de displays te resetten.
Voor beide navigatie opties (native en app) kun je je thuis adres en werk adres instellen. Voor de navi app kun je ook favorieten instellen.
Je kunt ook voor beide je favoriete laadpaal operators configureren.
De native navigatie kent Fastned echter niet, heel vreemd!
Beide integreren ook netjes met de HUD. De navi app geeft betere stem aanwijzingen (preciezer).
Een bestemming vanaf de Zeekr app op de mobiele telefoon naar de auto sturen werkt bij niet (in de mobiele teleffon geet ie aan "Zet de locatiefunctie in de auto aan")
Vind de navi app het fijnst, maar die "keuze" is heel persoonlijk.
En last but not least: Bij mij ging het alarm vanavond ook af bij het AC laden thuis.
De native navi vond dat hij ergens in Rotterdam stond de hele tijd.
Heb dit kunnen oplossen door de displays te resetten.
Voor beide navigatie opties (native en app) kun je je thuis adres en werk adres instellen. Voor de navi app kun je ook favorieten instellen.
Je kunt ook voor beide je favoriete laadpaal operators configureren.
De native navigatie kent Fastned echter niet, heel vreemd!
Beide integreren ook netjes met de HUD. De navi app geeft betere stem aanwijzingen (preciezer).
Een bestemming vanaf de Zeekr app op de mobiele telefoon naar de auto sturen werkt bij niet (in de mobiele teleffon geet ie aan "Zet de locatiefunctie in de auto aan")
Vind de navi app het fijnst, maar die "keuze" is heel persoonlijk.
En last but not least: Bij mij ging het alarm vanavond ook af bij het AC laden thuis.
Misschien moeten we tot het alarm issue is opgelost DC charging vouchers vragen?
Ik gebruik nu kampeermodus als workaround voor het alarm tijdens het laden. Is natuurlijk niet helemaal de bedoeling, maar volgens mij een prima optie voorlopig tot een fix. Eerste nacht op deze wijze, dus weet morgen meer.
Daarnaast krijg ik CarPlay niet draadloos aan de praat, enkel met draad wat niet prettig is. Ik ben benieuwd hoe mensen dit gedaan hebben, want enkel de verbindingen weghalen en starten vanuit de auto werkt bij mij niet voor CarPlay. CarPlay zegt dan te moeten koppelen en schiet dan naar het Bluetooth scherm waar verder niks meer gebeurd.
Ik heb overigens net als anderen niet het idee dat de koeling voor de telefoonlaadplek werken. Vind sowieso de airco zwakjes tov eerdere airco’s, hij wordt niet echt koud vind ik. Mis ook wel de midden lucht straal op mijn gezicht, maar ik heb het snel heet en dit is persoonlijk uiteraard. Wel benieuwd wat anderen vinden.
Daarnaast, er is geen modus dat de stoelen bij instappen volledig naar achteren gaan toch? Als mijn vrouw heeft gereden, is het een stuk lastiger instappen. Zou fijn als de stoel eerst helemaal naar achter gaat en dan op basis van gezichtsprofiel je stoel instelt.
Daarnaast krijg ik CarPlay niet draadloos aan de praat, enkel met draad wat niet prettig is. Ik ben benieuwd hoe mensen dit gedaan hebben, want enkel de verbindingen weghalen en starten vanuit de auto werkt bij mij niet voor CarPlay. CarPlay zegt dan te moeten koppelen en schiet dan naar het Bluetooth scherm waar verder niks meer gebeurd.
Ik heb overigens net als anderen niet het idee dat de koeling voor de telefoonlaadplek werken. Vind sowieso de airco zwakjes tov eerdere airco’s, hij wordt niet echt koud vind ik. Mis ook wel de midden lucht straal op mijn gezicht, maar ik heb het snel heet en dit is persoonlijk uiteraard. Wel benieuwd wat anderen vinden.
Daarnaast, er is geen modus dat de stoelen bij instappen volledig naar achteren gaan toch? Als mijn vrouw heeft gereden, is het een stuk lastiger instappen. Zou fijn als de stoel eerst helemaal naar achter gaat en dan op basis van gezichtsprofiel je stoel instelt.
Yes, koeling van de draadloze oplader doet indd niks.kingknoest schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 00:00:
Ik gebruik nu kampeermodus als workaround voor het alarm tijdens het laden. Is natuurlijk niet helemaal de bedoeling, maar volgens mij een prima optie voorlopig tot een fix. Eerste nacht op deze wijze, dus weet morgen meer.
Airco is niet echt koud. Al was het vanmiddag wel prima als ik hem op 17 graden had met stoel ventilatie aan.
Luchtstraal kan je wel aardig richten. Dubbel drukken op de middelste fan ik het menu om hem uit/aan te zetten.
Geen gek idee, dit is niet te doen, gemiddeld 4x per oplaadbeurt4v4t4r schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 20:55:
Misschien moeten we tot het alarm issue is opgelost DC charging vouchers vragen?
‘Comfort instappen’ of zoiets stond wel aan tijdens mijn proefritkingknoest schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 00:00:
Dit was exact mijn gevoel toen ik voor het eerst op de snelweg reed. Ik heb dat toen ook gemeld in dit forum maar door het uitblijven van reacties had ik het gevoel dat ik de enige was. Ik ga voor de zekerheid een uitlijncontrole laten uitvoeren zodra de Zeekr dealer eindelijk tijd heeft. Voor lange ritten (bv vakantie) kan dit probleem volgens mij namelijk behoorlijk irritant worden.Ruben_sim schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 19:06:
Twee andere bevindingen:
To be continued ……
Was volgens mij ook 1 vd reviewers in Portugal die dit opmerkte..Rioja1969 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 09:06:
[...]
Dit was exact mijn gevoel toen ik voor het eerst op de snelweg reed. Ik heb dat toen ook gemeld in dit forum maar door het uitblijven van reacties had ik het gevoel dat ik de enige was. Ik ga voor de zekerheid een uitlijncontrole laten uitvoeren zodra de Zeekr dealer eindelijk tijd heeft. Voor lange ritten (bv vakantie) kan dit probleem volgens mij namelijk behoorlijk irritant worden.
To be continued ……
Heb jij hier met zeekr contact over gehad? Ik wil ze sowieso contacten om de banden opnieuw te balanceren, vooral bij gas loslaten op snelheden boven de 110 voel ik een trilling.
Uitlijnen misschien ook goed om te laten doen
Ik vind het wel meevallen, connectivity en laden is een eu (nl) probleem.Rioja1969 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 09:16:
Waarom zitten we trouwens met zoveel kinderziektes in NL terwijl de Zeekr 7x al 6-12 maanden rond rijdt in Azië? Ik krijg steeds meer het gevoel dat wij de proefkonijnen zijn van Zeekr ……
Zaken hierboven zouden met uitlijning mogelijk verholpen kunnen worden. Mogelijk zijn de Chinezen zelf ook ander type bestuurders met andere standaarden en gewenningen in hun land..
Ik ben vorige week zaterdag in Huis ter Heide eerst bij Kwikfit geweest, maar die konden geen uitlijncontrole doorvoeren omdat de Zeekr7x nog niet in hun systeem staat. Daarna ben ik naar Zeekr zelf gereden (Huis ter Heide) om een afspraak in te plannen. De Zeekr medewerkers gaf aan dat ik een service request moest indienen via de Zeekr app dus dat heb ik gedaan. Volgens de kalender in de app kon ik afgelopen vrijdag al terecht. Toen ik donderdag nog niks gehoord had heb ik zelf even contact opgenomen. Volgens de dame aan de telefoon bleek de service functionaliteit in de Zeekr app nog niet volledig te werken. Zij verzocht mij om mijn uitstaande service request te cancellen en om daarna een nieuwe request in te dienen met een minimale termijn van 1 week. Ze verzekerde mij dat iemand van Zeekr contact met mij zou gaan opnemen. Als dat verhaal klopt dan moet ik maandag (uiterlijk dinsdag) gebeld worden om een tijdstip vast te leggen.Ruben_sim schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 09:18:
[...]
Was volgens mij ook 1 vd reviewers in Portugal die dit opmerkte..
Heb jij hier met zeekr contact over gehad? Ik wil ze sowieso contacten om de banden opnieuw te balanceren, vooral bij gas loslaten op snelheden boven de 110 voel ik een trilling.
Uitlijnen misschien ook goed om te laten doen
Aaah okay. Keep us posted!Rioja1969 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 10:00:
[...]
Ik ben vorige week zaterdag in Huis ter Heide eerst bij Kwikfit geweest, maar die konden geen uitlijncontrole doorvoeren omdat de Zeekr7x nog niet in hun systeem staat. Daarna ben ik naar Zeekr zelf gereden (Huis ter Heide) om een afspraak in te plannen. De Zeekr medewerkers gaf aan dat ik een service request moest indienen via de Zeekr app dus dat heb ik gedaan. Volgens de kalender in de app kon ik afgelopen vrijdag al terecht. Toen ik donderdag nog niks gehoord had heb ik zelf even contact opgenomen. Volgens de dame aan de telefoon bleek de service functionaliteit in de Zeekr app nog niet volledig te werken. Zij verzocht mij om mijn uitstaande service request te cancellen en om daarna een nieuwe request in te dienen met een minimale termijn van 1 week. Ze verzekerde mij dat iemand van Zeekr contact met mij zou gaan opnemen. Als dat verhaal klopt dan moet ik maandag (uiterlijk dinsdag) gebeld worden om een tijdstip vast te leggen.
Wil iemand stap voor stap uitleggen hoe ze Carpkay draadloos werkend hebben gekregen? Zou enorm fijn zijn, ik las anderen die hetzelfde probleem hadden dat het enkel bedraad werkte. Thx alvast!
Via de Zeekr appstore kan ik Spotify selecteren maar weet iemand ook hoe je deze in het standaard App overzicht kan krijgen (snelkoppeling)?
Verder de koeling van de draadloze opladers doen het redelijk bij mij maar alleen als er een telefoon op ligt. Ze werken afzonderlijk van elkaar dus als je denkt dat de ventilatie uit staat klopt dit omdat hij geen tel detecteert.
Verder de koeling van de draadloze opladers doen het redelijk bij mij maar alleen als er een telefoon op ligt. Ze werken afzonderlijk van elkaar dus als je denkt dat de ventilatie uit staat klopt dit omdat hij geen tel detecteert.
Bij mij heeft de Zeekr medewerker het gedaan. Hij zei dat er iets 'enabled' moest worden onder "Apple Intelligence & Siri". Daar is nu alles enabled op mijn telefoon.kingknoest schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 12:37:
Wil iemand stap voor stap uitleggen hoe ze Carpkay draadloos werkend hebben gekregen? Zou enorm fijn zijn, ik las anderen die hetzelfde probleem hadden dat het enkel bedraad werkte. Thx alvast!
Vervolgens heeft hij een (nieuwe) Bluetooth verbinding aangemaakt in de auto en daar de tefleoon aan gekoppeld (vindt het nog steeds vreemd dat ik 2 Bluetooth verbindinegn heb, er was er ook 1 aangemaakt bij het registreren van de auto in de app bij de registratie balie).
Vervolgens was het Apple Carplay enablen. En sindsdien werkt het voor mij prima (al gebruik ik het niet - de native apps - navi en Spotify - zijn vooralsnog voldoende).
My 2 cents ...
Bij mij werkt het überhaupt nog niet…kingknoest schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 12:37:
Heb je wel een Bluetooth verbinding? Of enkel bedraad?
Mijn eerste 7X in het wild gespot vandaag! En grijze LR. Toevallig een formulid die omstreeks 12:15 de rotonde bij Vogelhorst op de Vogeldreef pakte?
Dat is helaas het standaard generieke antwoord4v4t4r schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 18:04:
Had dit nog onder een filmpje op tiktok gezet 🤣
[Afbeelding]

Alleen wanneer je vraagt waarom de Privilege niet op Michelin banden komt zoals bij de testauto, krijg je geen reactie
Als we allemaal onder sales uitings dit soort issues opbrengen hoop ik toch dat men wellicht wat harder escaleert en oppakt als het mogelijk sales gaat impactenBlazings schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 18:29:
[...]
Dat is helaas het standaard generieke antwoordZelfde wanneer mensen vragen "wanneer komt de auto in land X?" en ze reageren met "we zijn continu bezit met uitbreiden naar andere landen en hopen binnenkort ook in X te leveren".
Alleen wanneer je vraagt waarom de Privilege niet op Michelin banden komt zoals bij de testauto, krijg je geen reactie
Lijkt mij (nog) niet de manier. Issue is gelogd en het is wachten op een ETA. Om ze meteen te pas en te onpas voor de bus te gooien, vind ik niet gepast.4v4t4r schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 19:45:
[...]
Als we allemaal onder sales uitings dit soort issues opbrengen hoop ik toch dat men wellicht wat harder escaleert en oppakt als het mogelijk sales gaat impacten
Ik denk dat we beter de juiste procedures kunnen volgen, zodat ze de issues ook kunnen prioriteren ipv alleen maar brandjes laten blussen. Gaan we op termijn meer mee bereiken.
Ps. Zit zelf in de IT/software vanuit de leveranciers kant. Klanten die het wel op deze wijze aanpakken hebben doorgaans een langere overall doorlooptijd.
[ Voor 28% gewijzigd door Ruben_sim op 31-05-2025 21:52 ]
kingknoest schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 00:00:
:strip_exif()/f/image/aaXM3kqsUHQFq21IVFS047qr.jpg?f=fotoalbum_large)
Probeer ik ook! 🤞
Ik heb nu pas 2 keer geladen tot max 80% (AC) bij een openbare laadpaal a 17 kW naast mijn huis. De 1e keer ging het alarm 1 keer af na ongeveer 40 minuten en daarna niet meer. Geladen van 39% t/m 71%.
Vandaag van 34% t/m 80% geladen zonder problemen. Had nu wel de beveiliging lager gezet.
Dit ga ik in de gaten houden. Beide keren uiteraard overdag omdat ik het nog niet aandurf de nacht in te gaan en te laden. Als ik slaap wordt ik namelijk niet snel wakker van geluiden
[ Voor 3% gewijzigd door clydevdl op 31-05-2025 21:43 ]
Ik heb hetzelfde probleem met Apple CarPlay. Geen verbinding zonder kabel.
Iemand al een oplossing?
Iemand al een oplossing?
Kampeermodus werkt prima, geen alarm meer gehad, 1 nacht en lange avond al. Dus goede workaround tijdelijk voor het alarm voor nu zou ik zeggen. Spread the word.
Ik kreeg het bedraad aan de praat na een reset (beide knoppen op het stuur lang ingedrukt houden). Overigens werkt het bedraad ook erg traag, dus optimaal is het zeker niet.spacecrap schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 17:13:
[...]
Bij mij werkt het überhaupt nog niet…
Heb je wel een Bluetooth verbinding? Of enkel bedraad?
Same hier. Dus ‘s nachta thuis laden moet dan maar even(?) zo..kingknoest schreef op zondag 1 juni 2025 @ 02:09:
Kampeermodus werkt prima, geen alarm meer gehad, 1 nacht en lange avond al. Dus goede workaround tijdelijk voor het alarm voor nu zou ik zeggen. Spread the word.
Wat doet kampeermodus behoudens het voorkomen van het alarm? Gaat de auto nog wel op slot?
Heb mijn Privilege grijs met trekhaak op 10 april besteld in de veronderstelling dat ik mijn Tesla model X nog wel voor een redelijke prijs zou kunnen verkopen. Het lijkt erop dat dit niet gaat lukken. Ik ben voornemens om over 10 dagen mijn 7X order ter overname aan te bieden als mijn Tesla dan niet verkocht is. De 7X wordt waarschijnlijk 20 juni geleverd.
Hij houdt de auto actief en gaat er vanuit dat je in de auto slaapt bijv. Ik denk dat het alarm dus word uitgeschakeld daardoor. Hoe werkt dit verzekeringstechnisch?funkylicious schreef op zondag 1 juni 2025 @ 09:39:
Wat doet kampeermodus behoudens het voorkomen van het alarm? Gaat de auto nog wel op slot?
Auto gaat uiteraard wel op slot.
Ik stap net in de auto en alles werkt nu. Zonder te updaten, resetten oid.kingknoest schreef op zondag 1 juni 2025 @ 02:13:
[...]
Ik kreeg het bedraad aan de praat na een reset (beide knoppen op het stuur lang ingedrukt houden). Overigens werkt het bedraad ook erg traag, dus optimaal is het zeker niet.
Het viel me op dat de weerapp het deed en dacht…het zal toch niet! (Bij instappen bleekt het zeekr logo ook lang op het midden console staan, alsof hij opnieuw op moest starten oid)
Bluetooth opnieuw verbinden en daar was de draadloze CarPlay
[ Voor 10% gewijzigd door spacecrap op 01-06-2025 13:10 ]
Ik heb gisteren een proefrit kunnen maken in een long range 7x. De auto is erg mooi en erg ruimtelijk met name de achterbank en het voelde erg luxueus aan, echter het zoekerige rijgedrag viel mij direct op. Het stuur van deze auto stond ook niet recht als ik rechtdoor reed. De zachte stoelen en laat ik het comfortabele vering noemen is heel wat anders dan ik gewend ben van mijn Audi Q4 en de model 3. Als ik lees dat meerdere mensen hier last van hebben lag het dus blijkbaar niet aan deze specifieke auto. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden om constant te moeten corrigeren bij rechtuit rijden. Hebben eigenaren een andere ervaring?
Tijdens mijn proefrit in de LR bij Huis ter Heide eergisteren had ik precies dezelfde ervaring. Ben over het algemeen erg te spreken over de auto, met uitzondering van dit zoekerige rijgedrag. Hoewel de stuurmodus op comfort stond, moest ik op rechte stukken regelmatig bijsturen. Zodra je harder dan 130 km/u rijdt, wordt het ‘zwalken’ van de auto duidelijk merkbaar. Mijn partner werd er zelfs misselijk van. Dat is jammer, want ik rij graag lekker door.Msts schreef op zondag 1 juni 2025 @ 13:13:
Ik heb gisteren een proefrit kunnen maken in een long range 7x. De auto is erg mooi en erg ruimtelijk met name de achterbank en het voelde erg luxueus aan, echter het zoekerige rijgedrag viel mij direct op. Het stuur van deze auto stond ook niet recht als ik rechtdoor reed. De zachte stoelen en laat ik het comfortabele vering noemen is heel wat anders dan ik gewend ben van mijn Audi Q4 en de model 3. Als ik lees dat meerdere mensen hier last van hebben lag het dus blijkbaar niet aan deze specifieke auto. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden om constant te moeten corrigeren bij rechtuit rijden. Hebben eigenaren een andere ervaring?
Ik vraag me af of dit komt door de comfort stuurstand, die misschien nog te gevoelig is afgesteld, of dat het aan de wieluitlijning ligt. Misschien is het ook een kwestie van wennen; elke auto stuurt immers anders. Wel weet ik dat we onze huidige Volvo P8 op hoge snelheden een stuk comfortabeler vinden rijden.
Ik heb de privilege uitvoering en rij op standaard modus en moet eerlijk zeggen dat ik er geen last van heb.
De laatste statistieken:
110 kentekenregistraties (excl. demo-auto's)
39 grijs
34 zwart
12 wit
25 groen
42 Privilige
68 LR
107 tenaamstellingen
En wat valt dan op?
110 kentekenregistraties (excl. demo-auto's)
39 grijs
34 zwart
12 wit
25 groen
42 Privilige
68 LR
107 tenaamstellingen
En wat valt dan op?
- Grijs en zwart onbedreigd aan kop
- Wit is nog steeds niet erg populair
- Groen is aan een indrukwekkende inhaalrace bezig. Sowieso de mooiste kleur natuurlijk.
- Er is de afgelopen periode in rap tempo uitgeleverd, er staan nog slechts drie auto's niet op kenteken
- De HPV-40-Z is een winkeldochter aan het worden, blijkbaar heeft iemand op het laatste moment de levering uitgesteld. Geen zorgen, de grijze LR staat nog op je te wachten.
Ik vind hem ook wel een beetje zoeken op de snelweg. Dit is wel veel minder in de sport dempingsstand met stuur op comfort stand.
Misschien toch de uitlijning laten checken, aangezien niet iedereen dit ervaart..
Misschien toch de uitlijning laten checken, aangezien niet iedereen dit ervaart..
Dit klinkt goed en hoopte ik stiekem ook op dat nadat de eerste +/- 100 stuks (batch 1) uitgeleverd zoude zijn ze direct doorgaan met batch 2 die toen al onderweg was. Hier staat de mijne die blijkbaar al gekoppeld is ook op.Serage75 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 12:26:
[...]
Het laatste wat ik begrepen heb van de verkoper van Zeekr is dat volgende week de mensen gebeld gaan worden voor de volgende uitleveringen. Misschien moeten we een weekje geduld hebben nog.
We wachten het maar geduldig af deze week, naar meerdere keren navragen nooit meer wat terug vernomen. Laten we hopen dat dit in de toekomst beter gaat zodra de drukte wat gaat liggen bij het delivery team en/of Zeekr in het algemeen.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Lees dit met interesse. Ik kom ook vanaf een model 3 en heb vrijdag in een xpeng G6 een eerste proefrit gemaakt, was niet onder de indruk van het rijgedrag. Stuurt als een spons, echt veel minder direct. Minder harde vering dan mijn 3 is prettig, maar dat had de Juniper Y die ik 's ochtends gereden heb ook zonder veel van het sportieve karakter kwijt te raken. Vond de Tesla in dat oogpunt echt veel prettiger en sportiever rijden. Interieur van de xpeng was dan wel weer beter, stoelen zaten veel beter. Wanneer ik jouw reactie zo lees zou ik in de zeekr wel eens eenzelfde ervaring kunnen gaan krijgen, dat zou de keuze ineens weer wat moeilijker maken (neigde voorlopig nog stevig naar de 7X).Msts schreef op zondag 1 juni 2025 @ 13:13:
Het zoekerige rijgedrag ervaring ik (gelukkig) niet. Zelf wel een privilege en weet niet of dat uitmaakt, maar afgelopen weekend door Duitsland naar Frankrijk gereden en ook op hoge snelheden ligt de auto stabiel op de weg.
Boven de 200kph gaat de auto wel heel aanwezig waarschuwen, maar moest toch even proberen in Duitsland 😆. Auto ook niet echt voor gemaakt… Auto komt lekker mee in ieder geval.
Helaas nog steeds geen Vodafone verbinding en draadloze Apple CarPlay werkend….
Boven de 200kph gaat de auto wel heel aanwezig waarschuwen, maar moest toch even proberen in Duitsland 😆. Auto ook niet echt voor gemaakt… Auto komt lekker mee in ieder geval.
Helaas nog steeds geen Vodafone verbinding en draadloze Apple CarPlay werkend….
Heb een privilegde en heb geen last gehad van (constant) corrigeren.
Rij in sport modus acceleratie en met het onderstel op sport. Wie weet verschil tussen LR en 4WD met luchtvering (Privilege)?
Rij in sport modus acceleratie en met het onderstel op sport. Wie weet verschil tussen LR en 4WD met luchtvering (Privilege)?
[ Voor 4% gewijzigd door patrickelectric op 01-06-2025 21:41 ]
Ik zit nu ook te twijfelen tussen een model Y , de zeekr 7x of een cupra tavascan. Ik vind de zeekr erg mooi (het gezin ook) maar het sponzige rijgedrag was voor mij wel een minpunt, wellicht dat het gewoon wennen is. In de neutrale stuurstand was er gewoon veel speling zonder reactie leek het wel. Ben wel benieuwd of dat dan alleen op de LR speelt.jsiegmund schreef op zondag 1 juni 2025 @ 21:12:
[...]
Lees dit met interesse. Ik kom ook vanaf een model 3 en heb vrijdag in een xpeng G6 een eerste proefrit gemaakt, was niet onder de indruk van het rijgedrag. Stuurt als een spons, echt veel minder direct. Minder harde vering dan mijn 3 is prettig, maar dat had de Juniper Y die ik 's ochtends gereden heb ook zonder veel van het sportieve karakter kwijt te raken. Vond de Tesla in dat oogpunt echt veel prettiger en sportiever rijden. Interieur van de xpeng was dan wel weer beter, stoelen zaten veel beter. Wanneer ik jouw reactie zo lees zou ik in de zeekr wel eens eenzelfde ervaring kunnen gaan krijgen, dat zou de keuze ineens weer wat moeilijker maken (neigde voorlopig nog stevig naar de 7X).
Heb afgelopen week mijn LR opgehaald. Het "zoekerige" rijgedrag wat je beschrijft heb ik (totaal) niet!Msts schreef op zondag 1 juni 2025 @ 13:13:
Ik heb afgelopen week mijn LR opgehaald en het "zoekerige" rijgedrag wat je beschrijft heb ik (totaal) niet!St3ve-0 schreef op zondag 1 juni 2025 @ 13:45:
[...]
Tijdens mijn proefrit in de LR bij Huis ter Heide eergisteren had ik precies dezelfde ervaring. Ben over het algemeen erg te spreken over de auto, met uitzondering van dit zoekerige rijgedrag. Hoewel de stuurmodus op comfort stond, moest ik op rechte stukken regelmatig bijsturen. Zodra je harder dan 130 km/u rijdt, wordt het ‘zwalken’ van de auto duidelijk merkbaar. Mijn partner werd er zelfs misselijk van. Dat is jammer, want ik rij graag lekker door.
Ik vraag me af of dit komt door de comfort stuurstand, die misschien nog te gevoelig is afgesteld, of dat het aan de wieluitlijning ligt. Misschien is het ook een kwestie van wennen; elke auto stuurt immers anders. Wel weet ik dat we onze huidige Volvo P8 op hoge snelheden een stuk comfortabeler vinden rijden.
Voor de al gelukkige mede rijders: als ik op accu voorverwarmen tik, zegt hij altijd dat deze al op de optimale temperatuur is. Is dat bij jullie ook zo? Dit is ook namelijk als ik de auto net aan zet. Volgens mij is dit een optie die aanstaat bedenk ik me, die stroom kost. Deze staat bij mij wel aan, maar ben toch benieuwd naar anderen.
Tavascan ...wat een mooie auto vind ik dat zegMsts schreef op zondag 1 juni 2025 @ 21:56:
[...]
Ik zit nu ook te twijfelen tussen een model Y , de zeekr 7x of een cupra tavascan. Ik vind de zeekr erg mooi (het gezin ook) maar het sponzige rijgedrag was voor mij wel een minpunt, wellicht dat het gewoon wennen is. In de neutrale stuurstand was er gewoon veel speling zonder reactie leek het wel. Ben wel benieuwd of dat dan alleen op de LR speelt.
Eerder wel dezelfde melding gehad. Was mij ook niet helemaal duidelijk waarom. Zojuist prima kunnen voorverwarmen, zelfs na een half uurtje stampen. Vervolgens met 300kw geladen.kingknoest schreef op zondag 1 juni 2025 @ 22:59:
Voor de al gelukkige mede rijders: als ik op accu voorverwarmen tik, zegt hij altijd dat deze al op de optimale temperatuur is. Is dat bij jullie ook zo? Dit is ook namelijk als ik de auto net aan zet. Volgens mij is dit een optie die aanstaat bedenk ik me, die stroom kost. Deze staat bij mij wel aan, maar ben toch benieuwd naar anderen.
Nog even op het 'zoeken' gelet. Demping in sport en stuur op comfort is het indd heerlijk rijden. Stap er elke dag met meer plezier in.
Was wel de auto in de app opeens kwijt. Na opnieuw installeren van de app, was hij er weer
:strip_exif()/f/image/bIxkEFNxqZPeIwEvS0f5nltp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/65J2dLPsxXH4Zmn8A5WeEtqs.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Ruben_sim op 02-06-2025 00:34 ]