Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 28 ... 30 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:43
hoe goed zou dit nou echt passen? link

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:46
4v4t4r schreef op maandag 26 mei 2025 @ 15:22:
hoe goed zou dit nou echt passen? link
Ben ik ook wel benieuwd naar :D
Zie veel 'goedkope' alternatieven, maar met weinig recensies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:35
weggehaald

[ Voor 93% gewijzigd door bullseye1977 op 26-05-2025 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 03-06 17:31
De Zeekr 7x besproken in RTL Autowereld:
https://rtlautowereld.pmg...ring-10-2025-25-mei-2025/
Met dank aan @Hensley60

[ Voor 33% gewijzigd door WizzyBrown op 26-05-2025 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-06 17:58
mvrooij schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:08:
Al ruim 100+ op kenteken zie ik, gaat hard!
Uit nieuwsgierigheid; waar haal je die cijfers vandaan? De sites die ik checkte geven ofwel lage cijfers, of kennen ZEEKR helemaal niet lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:03
Ik reed vandaag langs HtH en zag 5 of 6 groene 7x op de vrachtwagen voor de Zeekr store. Klaar om afgeladen te worden.
Dus al minstens 5 a 6 mensen die in het groen hebben besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Nu online
Zojuist de 1e 7x zwarte uitvoering op de A27 bij Lexmond gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
  • Nu online
kx22 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 16:56:
Ik reed vandaag langs HtH en zag 5 of 6 groene 7x op de vrachtwagen voor de Zeekr store. Klaar om afgeladen te worden.
Wellicht de mijne ..... heb de Privilege besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-06 19:23
Donjeffa schreef op maandag 26 mei 2025 @ 17:34:
[...]

Wellicht de mijne ..... heb de Privilege besteld.
Same here op 19 april, maar nog niks gehoord over een VIN/kenteken :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:07
jsiegmund schreef op maandag 26 mei 2025 @ 16:46:
[...]

Uit nieuwsgierigheid; waar haal je die cijfers vandaan? De sites die ik checkte geven ofwel lage cijfers, of kennen ZEEKR helemaal niet lijkt het.
Deze is redelijk up to date: https://www.rdwdata.nl/merken/zeekr/7x

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09:36
kx22 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 16:56:
Privilege of Long Range? Wij hangen aan je lippen!…….. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:57
fhommes schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:07:
Voor de liefhebbers een tussenstand van de kentekenregistraties (exclusief de demo-auto's):

70 auto's op kenteken gezet

26 grijs
23 zwart
9 wit
12 groen

25 Privilege
45 LR

Nog geen Core versie gesignaleerd dus vermoedelijk heeft die niet op de eerste boot gestaan. Van de 70 nieuw gekentekende auto's hebben er sinds 15 mei inmiddels 26 een tenaamstelling. Er is dus nog een aardige inhaalslag te maken bij het uitleveren van de auto's.
Twee groene Privilege erbij na onze gezamenlijke aflevering van vandaag om 12:00 uur? :)

Ik vond de aflevering bijzonder prettig! Auto was ca. 50% vol en kreeg nog een voucher mee van € 40 om verder te kunnen laden. Uitleg prima al had ik dat bij een proefrit ook gehad. We jammer van de lichte krassen op de motorkap en aan de zijkant; dit was hun zelf al opgevallen en is genoteerd om te laten herstellen.

Bij mij werkt CarPlay gewoon. Dat schijnt nu opgelost te zijn i.p.v. de gecommuniceerde datum van 6 juni. Kan zijn dat het bij bepaalde auto's niet werkt vanwege het aantal beschikbare licenties o.i.d. Verder nog niet kunnen testen omdat ik direct 100 meter verderop de auto heb gebracht voor het aanbrengen van een coating en op bepaalde gevoelige delen folie (PPF).

[ Voor 5% gewijzigd door funkylicious op 26-05-2025 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jtalloen
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10:47
funkylicious schreef op maandag 26 mei 2025 @ 18:28:
[...]

Twee groene Privilege erbij na onze gezamenlijke aflevering van vandaag om 12:00 uur? :)

Ik vond de aflevering bijzonder prettig! Auto was ca. 50% vol en kreeg nog een voucher mee van € 40 om verder te kunnen laden. Uitleg prima al had ik dat bij een proefrit ook gehad. We jammer van de lichte krassen op de motorkap en aan de zijkant; dit was hun zelf al opgevallen en is genoteerd om te laten herstellen.

Bij mij werkt CarPlay gewoon. Dat schijnt nu opgelost te zijn i.p.v. de gecommuniceerde datum van 6 juni. Kan zijn dat het bij bepaalde auto's niet werkt vanwege het aantal beschikbare licenties o.i.d. Verder nog niet kunnen testen omdat ik direct 100 meter verderop de auto heb gebracht voor het aanbrengen van een coating en op bepaalde gevoelige delen folie (PPF).
Waar heb je de coating en PPF laten doen? Bij CarNed in de Blanckenhagenweg?
Dan zijn we benieuwd naar je ervaringen daar ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• funkylicious
jtalloen schreef op maandag 26 mei 2025 @ 18:37:
[...]

Waar heb je de coating en PPF laten doen? Bij CarNed in de Blanckenhagenweg?
Dan zijn we benieuwd naar je ervaringen daar ;-)
Ja, bij CarNed wordt het gedaan. Ik zal mijn ervaringen delen zodra ik de auto terug heb. Communicatie verloopt in ieder geval soepel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortix
  • Registratie: September 2022
  • Nu online
funkylicious schreef op maandag 26 mei 2025 @ 18:28:
[...]

Verder nog niet kunnen testen omdat ik direct 100 meter verderop de auto heb gebracht voor het aanbrengen van een coating en op bepaalde gevoelige delen folie (PPF).
Mag ik vragen wat het coaten kost? Ik overweeg om dit ook te laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
Is het iemand van de berijders ook opgevallen dat er geen lucht uit de koelingssleuf komt van het draadloos laden? Heel het deel waar de telefoon op ligt wordt gewoon een stuk warmer maar ik merk niets van zo genoemde "koeling" Ik kan ook nergens iets vinden dat je dat aan of uit kan zetten

[ Voor 12% gewijzigd door bullseye1977 op 26-05-2025 19:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donjeffa
  • Nu online
Vortix schreef op maandag 26 mei 2025 @ 18:55:
[...]

Ik heb mijn Q4 laten glascoaten en de voorkant in de PFF. Totaal ongeveer 2100 euri. Ex btw. Best pittig. Oh ja de binnenkant ook meteen laten behandelen. Blijft allemaal erg mooi na de behandeling 3 jaar geleden.
Denk dat de 7X daar niet ver vanaf zal zitten. Bedrijf zit in Oostvoorne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Ik laat een glascoating plaatsen met 5 jaar levensduur, ik laat dit door een werknemer van mij doen die dit met zijn vader in de weekenden doet. Ben erg benieuwd, nog nooit eerder gedaan namelijk.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
  • Nu online
mvrooij schreef op maandag 26 mei 2025 @ 19:05:
Ik laat een glascoating plaatsen met 5 jaar levensduur, ik laat dit door een werknemer van mij doen die dit met zijn vader in de weekenden doet. Ben erg benieuwd, nog nooit eerder gedaan namelijk.
Je weet dat er speciale lampen voor nodig zijn om eea uit te laten harden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Donjeffa schreef op maandag 26 mei 2025 @ 19:06:
[...]

Je weet dat er speciale lampen voor nodig zijn om eea uit te laten harden?
Zeker maar volgens mij is dit niet nodig bij glas coating (niet keramisch in mijn geval), maar hun hebben hier gewoon een eigen garage/ruimte voor waar ze dit als officieel bedrijf uitvoeren. Ook voor dealers etc.

[ Voor 14% gewijzigd door mvrooij op 26-05-2025 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
  • Nu online
mvrooij schreef op maandag 26 mei 2025 @ 19:07:
[...]

Zeker maar volgens mij is dit niet nodig bij glas coating (niet keramisch in mijn geval), maar hun hebben hier gewoon een eigen garage/ruimte voor waar ze dit als officieel bedrijf uitvoeren. Ook voor dealers etc.
Goed om te horen dat je vooraf je goed hebt laten informeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funkylicious
Vortix schreef op maandag 26 mei 2025 @ 18:55:
[...]

Je kan het beste langsgaan of bellen om achter de prijs te komen. Ze bieden namelijk verschillende opties aan: https://carned.nl/lakprotectie/. Peter, de eigenaar, kun je naar vragen.

Ik heb wel eens eerder een coating laten aanbrengen en vond het bedrag van CarNed marktconform al heb ik er ook niet veel tijd ingestoken. PPF is in ieder geval wel erg prijzig om te laten doen en viel mij in verhouding tot de coating qua prijs tegen.

[ Voor 4% gewijzigd door funkylicious op 26-05-2025 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:03
O-B-One schreef op maandag 26 mei 2025 @ 18:26:
[...]

Privilege of Long Range? Wij hangen aan je lippen!…….. *O*
Pivelege de bovenste paar, de onderste kon ik niet zien, ik reed op de weg ernaast richting Utrecht

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• P. Edelijn
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09:49
Hierbij wat foto's ik heb de hele in de PPF laten zetten. Bij interesse stuur even een PM naar mij. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MPlJjsrLFBBgnxN_FQfXkxeHprI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xvvtXjEWcPgM1ixcSMF4kn6P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XDoOGzipX45e-bfY7NSj1VHAam4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/60ZWYnyro1NqvaDjoGl6JylO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h62NI0jN2lBf8UhIKy7EvLS7vDU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i7CIoi4U2kwQcOjx4mg959Fp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lVnoETJndBL52U-nlRR8isDwWLA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hm3Se7oPGSRigSAmI9PkaaxT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ACmJWRgIWhCtwGeLglj6b2spnE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5sLggZQzVbchq8a1mgNO4y0u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TgdgEch-I30EZOjCuhDodyLm-TU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nL24A9tIKCn0Hk3SQCOAP8Np.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R0JmkJl8AGkXGnYTwfUA0Se27MI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IcEONGKICt4QtkSbgd4cuKes.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h9EOToCzS1wpp0ahUz8czXSL3Tw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xWssBZXWnzT5LTGGXW9BtsjU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uFvEtw8VqGxY4edy6pctqltZeCc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SLlCJRbyqluebaJZwC6sWmG4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
Hm, schijnbaar hoef je niet te laden om het alarm spontaan af te laten gaan 😣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortix
  • Nu online
spacecrap schreef op maandag 26 mei 2025 @ 21:45:
Hm, schijnbaar hoef je niet te laden om het alarm spontaan af te laten gaan 😣
Hopelijk gaan ze dit snel oplossen

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MPro
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 11:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dbek0fLwopUZmSPo-XYeDfi-o7E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DUP0UWyCVn7XKjwEl3Sr1HXa.jpg?f=fotoalbum_large
Bij Ionity aan de lader 460kw. Batterij vanaf 15% opgeladen en de accu was goed op temperatuur door de lange rit. Lade met 350kw op. Niet het maximale, maar meer dan snel genoeg!
Tijdens het laden gingen de kleppen in de bumper open en begon hij extra te koelen. Wel cool om te zien 😎

Overigens vanmorgen met volle accu vertrokken en uiteindelijk na 465km geladen, had nog 25km over.
Tijdens de rit file gereden, veel op de cruisecontrol. Af en toe flink opgetrokken, en hele stukken 120km/h. Dik tevreden!

[ Voor 14% gewijzigd door MPro op 26-05-2025 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickelectric
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 03-06 22:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hw9N7eV-RopPjofGLRJSyM-ooD0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NQfvt02NUXKAsVs595VwtL6U.jpg?f=fotoalbum_large

Ouder bericht in de Zeekr global facebook community maar maybe dezelfde issue met het alarm? Anyway lijkt niet een onbekend fenomeen dus, zeker niet voor Zeist ;)

[ Voor 7% gewijzigd door patrickelectric op 26-05-2025 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickelectric
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rzgkastNbU8jFR8cR6f7pOIkp5Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tUQzAc3jj866pPv100w3YUlq.jpg?f=fotoalbum_large

Nu al gejat terwijl ik hem nog niet eens heb 😂 alarm afgegaan terwijl ze hem aan het opladen zijn voor de afleveringsafspraak morgen?

[ Voor 3% gewijzigd door patrickelectric op 26-05-2025 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:22
Ik had het eerst alleen op het werk dat het alarm afgaat bij het laden en hoopte dat het aan het type lader zou liggen maar inmiddels gebeurd dit ook thuis.

Ik heb er absoluut geen moeite mee dat Carplay niet werkt, het automatisch inparkeren stopt nog voor de auto op zijn plek staat etc maar iets waardoor je een ander tot overlast bent is toch wel echt vervelend.

Bij de 001 rn X hebben ze precies hetzelfde issue (gehad). In de screenshot was de oplossing blijkbaar het vervangen van de computer. Ik hoop dat het ditmaal dmv een software update opgelost kan worden. Iemand Zeekr hierover al gesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
vanderwolf schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 08:15:
Ik had het eerst alleen op het werk dat het alarm afgaat bij het laden en hoopte dat het aan het type lader zou liggen maar inmiddels gebeurd dit ook thuis.

Ik heb er absoluut geen moeite mee dat Carplay niet werkt, het automatisch inparkeren stopt nog voor de auto op zijn plek staat etc maar iets waardoor je een ander tot overlast bent is toch wel echt vervelend.

Bij de 001 rn X hebben ze precies hetzelfde issue (gehad). In de screenshot was de oplossing blijkbaar het vervangen van de computer. Ik hoop dat het ditmaal dmv een software update opgelost kan worden. Iemand Zeekr hierover al gesproken?
Je zou toch denken dat er een fix mogelijk is indd (al is het om hem minder sterk te zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 09:44
4v4t4r schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 08:26:
[...]

Je zou toch denken dat er een fix mogelijk is indd (al is het om hem minder sterk te zetten)
Zou je wel denken, tenzij er ergens sluiting in de Electra optreedt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Al had je maar vast de optie om het alarm gewoon tijdelijk uit te zetten, dan kan het ook niet afgaan. Hopelijk lossen ze dit snel op want ik ben het ermee eens dat je hier andere mensen mee lastig valt, dat wil je gewoon niet. Als een carplay of een andere functie niet werkt dan is dat jammer, maar dit kan eigenlijk echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
Weet iemand nu wat het verhaal van CarPlay is? Waarom dat wel bij een aantal werkt maar niet bij een ander? Wordt dit via een software aanpassing geregeld of gaat dat anders? Iets met licenties.

En heeft iemand al contact gehad over de niet werkende sim-kaart en of daar al informatie over is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
mvrooij schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 09:24:
Al had je maar vast de optie om het alarm gewoon tijdelijk uit te zetten, dan kan het ook niet afgaan. Hopelijk lossen ze dit snel op want ik ben het ermee eens dat je hier andere mensen mee lastig valt, dat wil je gewoon niet. Als een carplay of een andere functie niet werkt dan is dat jammer, maar dit kan eigenlijk echt niet.
Eens hoor. Al zou dit juridische misschien gevolgen kunnen hebben voor verzekeringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 10:05
Dit soort vragen houdt mij dus ook erg bezig. En vooral ook of dit voor iedereen geldt.

Met name dat alarm probleem vind ik echt wel een dingetje. Is het ook niet tijdelijk op te lossen met de instelling “huisdier modus”? Ik heb nergens kunnen lezen dat ze hier in China ook last van hebben? Wat is er dan anders aan deze versie.

Ik hoop echt dat (ondanks de drukte) ze bij Zeekr hard werken om de softwareproblemen op te lossen. Vooralsnog begrijp ik van 001 gebruikers dat dit nogal slecht geregeld is bij Zeekr?

Hoe dan ook. Het blijft voor mij een zeer mooie auto en ben blij met mijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Serage75 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 09:30:
Dit soort vragen houdt mij dus ook erg bezig. En vooral ook of dit voor iedereen geldt.

Met name dat alarm probleem vind ik echt wel een dingetje. Is het ook niet tijdelijk op te lossen met de instelling “huisdier modus”? Ik heb nergens kunnen lezen dat ze hier in China ook last van hebben? Wat is er dan anders aan deze versie.

Ik hoop echt dat (ondanks de drukte) ze bij Zeekr hard werken om de softwareproblemen op te lossen. Vooralsnog begrijp ik van 001 gebruikers dat dit nogal slecht geregeld is bij Zeekr?

Hoe dan ook. Het blijft voor mij een zeer mooie auto en ben blij met mijn keuze.
Wellicht indd de campeer modus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Zijn er wel mensen die de 7x al hebben die enige updates vanuit Zeekr krijgen betreft dit probleem? Weten ze waar het vandaan komt? Hebben ze een ETA wanneer dit opgelost zal zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MPro
Zojuist mijn telefoon even helemaal opnieuw gekoppeld met bluetooth en zowaar werkt apple carplay nu perfect. Lijkt erop dat hier dus al een update voor is geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
MPro schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 09:58:
Zojuist mijn telefoon even helemaal opnieuw gekoppeld met bluetooth en zowaar werkt apple carplay nu perfect. Lijkt erop dat hier dus al een update voor is geweest!
Dat heb ik gisteren ook gedaan maar helaas was carplay niet te selecteren. Android auto start direct op en kan ik ook als app selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
4v4t4r schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 09:33:
[...]

Wellicht indd de campeer modus?
Probleem is bekend bij Zeekr en ze zijn op zoek naar een oplossing volgens de verkoper. Geen indicatie van wanneer. Bij Volvo zie ik in de app altijd een aankondiging van een update. Daar staan de verbeteringen in en een indicatie dat deze over een week of drie via OTA wordt geïnstalleerd. Is dat bij Zeekr niet. Is nergens een overzicht te vinden van de updates en de inhoud daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
bullseye1977 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:07:
[...]

Dat heb ik gisteren ook gedaan maar helaas was carplay niet te selecteren. Android auto start direct op en kan ik ook als app selecteren.
Vandaag was Carplay bij mij als app beschikbaar, werkte nog niet (moet nog even opnieuw verbinden om te kijken of dat werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortix
  • Nu online
patrickelectric schreef op maandag 26 mei 2025 @ 22:45:
[Afbeelding]

Ouder bericht in de Zeekr global facebook community maar maybe dezelfde issue met het alarm? Anyway lijkt niet een onbekend fenomeen dus, zeker niet voor Zeist ;)
Toch verbazingwekkend dat het alarm probleem dus ook bij andere modelllen heeft gespeeld. Nogmaals hopelijk vinden ze snel een oplossing!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JVH0511
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 28-05 14:23
vanderwolf schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 08:15:

Ook op de zaak aan de laadpaal + alarm dat enkele keren afgaat.
Staat nu sinds 09:00u aan de laadpaal en de beveiliging (alarm) lager ingesteld of minder gevoelig (weet niet meer wat er stond). En warempel tot nu, 11:52u, geen problemen.
Optie staat bij veiligheid helemaal onderaan, dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
JVH0511 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 11:52:
[...]

Ook op de zaak aan de laadpaal + alarm dat enkele keren afgaat.
Staat nu sinds 09:00u aan de laadpaal en de beveiliging (alarm) lager ingesteld of minder gevoelig (weet niet meer wat er stond). En warempel tot nu, 11:52u, geen problemen.
Optie staat bij veiligheid helemaal onderaan, dacht ik
Dat zou dan een tussentijdse oplossing kunnen zijn. Wil je ons op de hoogte houden of dit zo blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ram
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06 20:25
Ik kan bevestigen dat carplay nu werkt. Moest de connectie helemaal weghalen en pairen vanaf de zeekr starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
j0ram schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:45:
Ik kan bevestigen dat carplay nu werkt. Moest de connectie helemaal weghalen en pairen vanaf de zeekr starten.
Ja bij mij nu net ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
het zou indd fijn zijn dat er zichtbaar software updates zijn (notifications/etc) zien jullie een andere SW versie nu ook? of is dit opgelost vanuit de backend ivm licenties oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelj
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:01
Bedoel je alleen de bluetooth verbinding met je telefoon of de complete bluetooth verbinding tussen auto en telefoon?
Bij mij krijg ik het namelijk nog niet werkbaar door alleen te bluetooth opnieuw te koppelen bij verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ram
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06 20:25
Axelj schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:29:
[...]

Bedoel je alleen de bluetooth verbinding met je telefoon of de complete bluetooth verbinding tussen auto en telefoon?
Bij mij krijg ik het namelijk nog niet werkbaar door alleen te bluetooth opnieuw te koppelen bij verbinding.
Wat ik heb gedaan is:
-Bluetooth verbinding verwijderen op de telefoon en in de auto
-Opnieuw koppelen (starten vanaf de auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
Heb vandaag voor het eerst aan een openbare laadpaal (geen snellader) geladen en jeetje... wat een ellende dat alarm. Ging echt om de 10 minuten af.

Ging geruisloos tot de 80% gepasseerd was, daarna was het kommer en kwel. Uiteindelijk maar van de paal afgehaald.

Herkennen jullie het beeld dat het gejengel vanaf +-80% begint?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-06 19:23
P. Edelijn schreef op maandag 26 mei 2025 @ 20:10:
Hierbij wat foto's ik heb de hele in de PPF laten zetten. Bij interesse stuur even een PM naar mij.
Heel erg mooi! Ik heb het overwogen, maar is toch weer een smak geld om te laten doen :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JVH0511
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 28-05 14:23
Serage75 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 12:38:
[...]

Dat zou dan een tussentijdse oplossing kunnen zijn. Wil je ons op de hoogte houden of dit zo blijft?
Tot 95% (van 09:00u tot 14:00u) probleemloos zonder alarm opgeladen.
Bij optie veiligheid helemaal onderaan de bescherming verminderen en ik heb iig geen last van alarm tijdens opladen. Terwijl de eerste keer het alarm wel steeds af ging. Tijdelijke oplossing (voor mij) lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
spacecrap schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 14:02:
Heb vandaag voor het eerst aan een openbare laadpaal (geen snellader) geladen en jeetje... wat een ellende dat alarm. Ging echt om de 10 minuten af.

Ging geruisloos tot de 80% gepasseerd was, daarna was het kommer en kwel. Uiteindelijk maar van de paal afgehaald.

Herkennen jullie het beeld dat het gejengel vanaf +-80% begint?
in mijn volvo gaat hij bij 80+ (of90+) beginnnen met pre-conditioneren van de batterij als ik via AC laad.
Wellicht doet de 7x dat ook en door deze activatie gaat het alarm wellicht af? Blijft gis werk uiteraard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09:36
Waar ik benieuwd naar ben is of iedereen (alle forum leden) die ondertussen zijn auto heeft opgehaald last heeft van een alarm met een eigen wil? Wij horen hier op het forum natuurlijk alleen maar van mensen bij wie het probleem zich voordoet. Met andere woorden: wie heeft er geen last van zijn alarm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MPro
Ik lade tot vandaag op met 1 fase, slechts 3,5kw per uur. nergens last van. Sinds vandaag heb ik 3 fase en hij staat nu een uurtje aan de lader, is op 68% accu en helaas ging zowaar ook hier het alarm plots af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoCruelNU
  • Laatst online: 03-06 12:24
O-B-One schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:16:
Waar ik benieuwd naar ben is of iedereen (alle forum leden) die ondertussen zijn auto heeft opgehaald last heeft van een alarm met een eigen wil? Wij horen hier op het forum natuurlijk alleen maar van mensen bij wie het probleem zich voordoet. Met andere woorden: wie heeft er geen last van zijn alarm?
En komt het alleen voor bij AC laden of ook bij DC snel laden?
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-06 17:58
4v4t4r schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 14:14:
[...]

in mijn volvo gaat hij bij 80+ (of90+) beginnnen met pre-conditioneren van de batterij als ik via AC laad.
Wellicht doet de 7x dat ook en door deze activatie gaat het alarm wellicht af? Blijft gis werk uiteraard
Giswerk inderdaad, maar niet ondenkbaar wanneer een trillings sensor of iets in die richting wat te nerveus afgesteld staat en een aanslaande pomp of ventilator interpreteert als "de auto beweegt". Dan zou je inderdaad zeggen dat het moet helpen om de gevoeligheid lager te zetten en zou een snelle fix kunnen zijn om die sensor even te negeren vanuit de software totdat ze de afstelling beter voor elkaar hebben. Lijkt me wel bloedirritant inderdaad, je schaamt je bijna voor je auto; het tegenovergestelde van wat je eigenlijk wil :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
SoCruelNU schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:28:
[...]

En komt het alleen voor bij AC laden of ook bij DC snel laden?
Thanks!
er zijn weinig mensen denk ik die bij DC laden een langere tijd bij hun auto weg zijn? ik iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoCruelNU
  • Laatst online: 03-06 12:24
4v4t4r schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:33:
[...]

er zijn weinig mensen denk ik die bij DC laden een langere tijd bij hun auto weg zijn? ik iig niet.
Thanks! Indien duidelijk kan worden gemaakt dat het bij DC laden niet gebeurd dan kan Zeekr ook gerichter naar een oplossing zoeken.
Er is inmiddels ook iemand die heeft aangegeven dat het bij 1 fase AC laden niet gebeurd. Dat is ook alweer een aanwijzing!
Hoe meer aanwijzingen en (specifieke) input hoe beter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P. Edelijn
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09:49
Afgelopen 2 dagen accu opgeladen met AC 1 fase 2,8 kw niks aan de hand en al meedere keren DC laden gedaan tot 90% is ook geen alarm afgegaan.

3 fase 16A nog niet uitgeprobeerd maar ik denk dat het alarm hier wel afgaat. Wellicht zijn er hier mensen die dat kunnen bevestigingen dan weet Zeekr weer ze moeten zoeken in de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Vandaag mijn zwarte Privilege opgehaald.
Ben er super blij mee! Rijdt heerlijk, en voelt veel beter dan tijdens de proefrit. Gewoon stuk relaxter rijden.

2 dingen.

Rij letterlijk de snelweg op vanaf Zeist, hoor ik een harde tik, pit in de ruit. Gvd!

Sta nu op een fastnet langs de a2, snelheid 60kw. Zal waarschijnlijk met de drukte en tijdstip te maken. Allicht wordt de snelheid gewoon geknepen. Al is het zo wel lastig plannen als je nergens vanuit kan gaan..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wTR0rqqRlXOngvFX5f7ec-l8B5M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x2zj9ghfljPZhC58qh33ZpSt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PoEfa7Owbjk3DgZfVZ-47ARRu2k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SYpQi3YV4dVAdYAhnc7sZ0Um.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nacho1978
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-06 21:32
Ik lees dat voor andere EV's dat het voorkomt dat stroomfluctuaties het alarm laten afgaan. Wellicht ook iets om te bekijken zodat het bevestigd cq uitgesloten kan worden. Misschien dat load balancing (LB) van de charger een trigger genereert in de 7x software? Dus LB beinvloedt de stroomsterkte (neemt toe en af naarmate er minder of meer andere apparaten/auto's zijn die stroom vragen).

Ik heb mijn 7X LR Grijs (met de gratis pakketten, trekhaak, dakrails en 20inch wielen) trouwens eind april besteld (zakelijke lease). Verwachte levering is 1 juli. Kijk er naar uit, want de auto rijdt geweldig en ik word enthousiast van de tech die erin zit. Ga er wel vanuit dat het probleem dan is opgelost of dat er in ieder geval een tijdelijke workaround is.

[ Voor 42% gewijzigd door Nacho1978 op 27-05-2025 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:59

Freedive

] Ken sent me _

Ruben_sim schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 17:26:
Ben er super blij mee! Rijdt heerlijk, en voelt veel beter dan tijdens de proefrit. Gewoon stuk relaxter rijden.

2 dingen.

Rij letterlijk de snelweg op vanaf Zeist, hoor ik een harde tik, pit in de ruit. Gvd!

Sta nu op een fastnet langs de a2, snelheid 60kw. Zal waarschijnlijk met de drukte en tijdstip te maken. Allicht wordt de snelheid gewoon geknepen. Al is het zo wel lastig plannen als je nergens vanuit kan gaan..

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gefeliciteerd! En balen van je ruit :-(
Snel vergeten

Je batterij zal ook wel t koud zijn voor hoge snelheden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben_sim
Freedive schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 17:41:
[...]

Gefeliciteerd! En balen van je ruit :-(
Snel vergeten

Je batterij zal ook wel t koud zijn voor hoge snelheden ?
Voorverwarmen was niet handmatig mogelijk omdat de accu al op temp was. Na een minuut of 10 en toen het rustiger was aan de andere palen redelijk stabiel 190kw geladen. Dus uiteindelijk redelijk tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
Nog een vraag omtrent de verlichting.
- heeft de auto grondverlichting aan de zijkant van de auto (onder de zijspiegels ofzo?
- is er verlichting bij de vloer in de auto (bij de pedalen en onder ‘t dashboardkastje? Of is het daar donker tijdens ‘t rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jtalloen
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10:47
Claude schreef op maandag 10 februari 2025 @ 10:26:
Heeft de Zeekr 7x een ingebouwd alarm, klasse 3 of hoger? Dat zou ik in deze prijsklasse wel verwachten.
Is hierover al meer duidelijkheid? Mijn verzekeraar vraagt een klasse 3 alarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:59

Freedive

] Ken sent me _

jtalloen schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 18:31:
[...]

Ik heb het ook nergens kunnen vinden, ook niet in documentatie van de auto.
In principe is het wel klasse 3 als ik kijk (lees Chatgpt laat kijken) naar de eisen;

✅ 1. Startonderbreker (immobilizer)
Moet ten minste twee circuitonderbrekingen hebben (bijv. brandstofpomp en ontsteking).
Deze onderbrekingen zijn automatisch actief zodra het contact wordt uitgezet.
✅ 2. Inbraakalarm
Detectie van:
Openen van portieren, motorkap en achterklep.
Beweging in het interieur (via ultrasoon of volumetrische sensoren).
Kanteling van het voertuig (om wegslepen of opkrikken te detecteren).
✅ 3. Akoestisch en optisch alarm
Bij detectie van inbraak:
Sirene van minimaal 118 dB.
Lichten van het voertuig gaan knipperen (alarmlichten).
✅ 4. Eigen energievoorziening
Sirene moet een eigen noodstroomvoorziening hebben (accu), zodat die blijft werken als de hoofdaccu wordt losgekoppeld.
✅ 5. Sabotagebeveiliging
Beveiliging tegen doorknippen van kabels en manipulatie van het systeem.
De elektronica moet inbraakpogingen herkennen en daarop reageren.
✅ 6. Automatisch inschakelen
Het systeem schakelt zich automatisch in zodra het voertuig wordt afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
jtalloen schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 18:31:
[...]

De verkoper liet mij weten dat de auto in principe is uitgerust met een alarm klasse 3. Echter (nog) niet gecertificeerd, dus niet geaccepteerd door de verzekeraar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 09:50

2 dingen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk om je net als bij de bezichtiging ook weer bij de aflevering te ontmoeten man. Echt grappig en zelfs onze kentekens zijn oplopend.

Balen van die pit in je raam. Dit is niet wat je wilt als je een nieuwe auto net in ontvangst heb genomen.

Was je accu niet volgeladen dat je nu al aan de lader stond? Die van mij was 97% opgeladen bij aflevering.

Zelf ook super blij met de auto (Privilege uitvoering), rijdt zelfs op de standaard stand subliem met genoeg power en zuinig. Vanuit Zeist via Almere einde dag naar huis (A'dam) gereden 19 KwH gemiddeld.

Het is een fantastische auto en nu snel alle menus uit mijn hoofd leren want het is wel even zoeken naar alle opties.

Ik gebruik android auto en de telefoon heeft geen last van bluetooth connectiviteits issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rioja1969
  • Laatst online: 08:42
Thanks, ga ik morgen ook proberen. Vandaag al genoeg mislukte pogingen ondernomen. Slecht voor mijn bloeddruk al die bugjes en kinderziektes 😖

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitchelljb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06 18:02

2 dingen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Via de app van Fastned kan je ook aangeven dat het laden super traag ging op de locatie/paal waar je aan het laden was. Ze kunnen dan de log erbij pakken en kijken wat er is.

Er zijn wat plekken van Fastned die idd worden geknepen in het algemeen, of op bepaalde tijden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Nilesthebeaver
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 03-06 11:03
Vandaag na alle reacties ook eens aan Fastned paal gehangen en mooie waardes gehaald (was als enige aan het laden en auto was ingereden voor ong. 30-45 min). Bij start 15% direct bijna de max. daar van 300kw gehaald en dit bleef tot 50% ongeveer 250kw, daarna nog altijd boven 200kw bij 70%. Nu nog alarm oplossing en dan ben ik een zeer tevreden mens 😊Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I5JW_3qG_Gu7M6rN0HbNhc6BomE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MJqYVkGegGFUXjiihRpAl8h0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZNIqsLlaAzjTIj40A5icuz5OQB4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J0y2vJgeZFF38wTbIJpubHjW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 50% gewijzigd door Nilesthebeaver op 27-05-2025 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
Nilesthebeaver schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 21:10:
Vandaag na alle reacties ook eens aan Fastned paal gehangen en mooie waardes gehaald (was als enige aan het laden en auto was ingereden voor ong. 30-45 min). Bij start 15% direct bijna de max. daar van 300kw gehaald en dit bleef tot 50% ongeveer 250kw, daarna nog altijd boven 200kw bij 70%. Nu nog alarm oplossing en dan ben ik een zeer tevreden mens 😊[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie resultaten! Had je handmatig voorverwarmd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
Mijn App is niet meer gekoppeld aan de auto. Bij aflevering moest je hiervoor een QR-code scannen. Die kan ik niet vinden. Kan iemand mij in de juiste richting helpen?

Ik zie nu nl hetzelfde in de App als van voor de levering en kan de auto zelf niet meer zien of bedienen dmv de App

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:06
vanderwolf schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 23:32:
Mijn App is niet meer gekoppeld aan de auto. Bij aflevering moest je hiervoor een QR-code scannen. Die kan ik niet vinden. Kan iemand mij in de juiste richting helpen?

Ik zie nu nl hetzelfde in de App als van voor de levering en kan de auto zelf niet meer zien of bedienen dmv de App
Dit had ik ook van de week ineens. Wel kreeg ik nog meldingen van de auto binnen. De app verwijderen en opnieuw installeren loste het probleem bij mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
Ik heb er nog een punt bij. Blijkbaar doet de cruisecontrol het niet zodra je een aanhanger achter de auto hangt. Klopt dat? Dat is voor mij echt een no go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rioja1969
Bovenstaande truc mbt Apple Carplay (de BT verbinding op zowel de auto als de telefoon verwijderen en een nieuwe connectie maken waarbij het koppelen vanaf de auto begint) heeft het probleem opgelost. Bij mij werkt Carplay nu ook 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rioja1969
Heeft iemand trouwens de gezichtsherkenning ivm stoelinstellingen e.d. werkend gekregen. Het gezicht scannen lukt nog wel bij mij, maar er gebeurt niks als ik instap. Zie ik iets over het hoofd?

Bedankt alvast voor de tips 🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Serage75 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 07:39:
Ik heb er nog een punt bij. Blijkbaar doet de cruisecontrol het niet zodra je een aanhanger achter de auto hangt. Klopt dat? Dat is voor mij echt een no go
Blijkbaar een bekend punt/probleem bij alle Zeekr auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxtel
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-05 13:40
Nilesthebeaver schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 21:10:
Vandaag na alle reacties ook eens aan Fastned paal gehangen en mooie waardes gehaald (was als enige aan het laden en auto was ingereden voor ong. 30-45 min). Bij start 15% direct bijna de max. daar van 300kw gehaald en dit bleef tot 50% ongeveer 250kw, daarna nog altijd boven 200kw bij 70%. Nu nog alarm oplossing en dan ben ik een zeer tevreden mens 😊[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe lang heb je nu geladen van 15% naar 95%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
mvrooij schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:42:
[...]

Blijkbaar een bekend punt/probleem bij alle Zeekr auto's.
/geely autos . Volgens mij werkt dit ook niet op Polestar/Volvo en is denk is design by choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Serage75 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 07:39:
Bekend punt. De X rijders krijgen al een tijd te horen dat dit hersteld wordt in een volgende update.

Maar wanneer die komt....

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• patrickelectric
Gisteren mijn Privilege opgehaald!

Erg onder de indruk van alles desondanks de volgende punten:

Enkele punten:
- Android ook Bluetooth problemen (ga eens de verbinding opzetten vanuit de auto)
- Geen internet (bekend)
- Frunk sensor geeft niet altijd goed een seintje dat hij wel degelijk weer dichtzit als die net geopend was.
- Elektrische deur sloot een tweemaal niet goed automatisch rechts achter (resulteerde in het raam open blijven waardoor regen binnenkwam)
- Heb nog niet geladen, maar ze hebben Sentry mode uitgezet, die blijkbaar de issue van alarm af laat gaan bij laden (zodra dit opgelost is kan het weer aan)
- Auto stuur trilt bij hogere snelheid, maakt ook wat lawaai rechts voor tijdens deze snelheid (moet even uitgebalanceerd worden)

Sterke punten:
- Luchtvering, beide getest, enorm verschil op hoogste en laagste stand op klinkers
- Stoelmassage
- Panoramische dsk
- De software en UI/UX, darkmode is mijn favoriet
- HUD display (wegen schieten alle kanten op maar snelheid indicatie is wat mijn oog trekt)
- Stoelverwarming/stuurverwarming
- Remt en rijdt heel goed, je verwacht niet dat je 2400 kilo meezuilt, continental eco sport banden hebben goede grip
- Leuke gimmic, je kan een geurtje installeren die dan door de ventilatoren verspreid wordt (heb die direct besteld via Aliexpress, inclusief bijvullen verpakkingen)

Desondanks, wat een power zeg. Had een Model 3 Performance en die was rap, rapper bij optrekken, maar de Privilege is echt een kanon als je al op snelheid bent en het pedaal indrukt. Bijna eng om dit vermogen en koppel direct op de wielen te hebben, vooral als het nat is zoals gisteren.

[ Voor 23% gewijzigd door patrickelectric op 28-05-2025 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
patrickelectric schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:57:

Enkele punten:
- Android ook Bluetooth problemen (ga eens de verbinding opzetten vanuit de auto)
- Geen internet (bekend)
- Frunk sensor geeft niet altijd goed een seintje dat hij wel degelijk weer dichtzit als die net geopend was.
- Elektrische deur sloot een tweemaal niet goed automatisch rechts achter (resulteerde in het raam open blijven waardoor regen binnenkwam)
- Heb nog niet geladen, maar ze hebben Sentry mode uitgezet, die blijkbaar de issue van alarm af laat gaan bij laden (zodra dit opgelost is kan het weer aan)
- Auto stuur trilt bij hogere snelheid, maakt ook wat lawaai rechts voor tijdens deze snelheid (moet even uitgebalanceerd worden)

Sterke punten:
- Luchtvering, beide getest, enorm verschil op hoogste en laagste stand op klinkers
- Stoelmassage
- Panoramische dsk
- HUD display (wegen schieten alle kanten op maar snelheid indicatie is wat mijn oog trekt)
- Remt en rijdt heel goed, je verwacht niet dat je 2400 kilo meezuilt, continental eco sport banden hebben goede grip
- Leuke gimmic, je kan een geurtje installeren die dan door de ventilatoren verspreid wordt (heb die direct besteld via Aliexpress, inclusief bijvullen verpakkingen)

Desondanks, wat een power zeg. Had een Model 3 Performance en die was rap, rapper bij optrekken, maar de Privilege is echt een kanon als je al op snelheid bent en het pedaal indrukt. Bijna eng om dit vermogen en koppel direct op de wielen te hebben, vooral als het nat is zoals gisteren.
"- Heb nog niet geladen, maar ze hebben Sentry mode uitgezet, die blijkbaar de issue van alarm af laat gaan bij laden (zodra dit opgelost is kan het weer aan)" ... deze had je wel even dik mogen drukken :+
Ben benieuwd of dit het euvel verhelpt, zou een prima tussenoplossing zijn!

Heb je een link voor die geurmodules?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
4v4t4r schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:47:
[...]

/geely autos . Volgens mij werkt dit ook niet op Polestar/Volvo en is denk is design by choice.
Bij de Volvo XC60 en V60 heb je geen pilot assist maar wel gewoon adaptive cruise control bij een aanhanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Serage75 schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:30:
[...]

Bij de Volvo XC60 en V60 heb je geen pilot assist maar wel gewoon adaptive cruise control bij een aanhanger.
Sorry, Ik heb het puur over de EVs en niet de ICEs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
4v4t4r schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:41:
[...]

Sorry, Ik heb het puur over de EVs en niet de ICEs.
Aah vandaar. Daar heb ik geen ervaring mee. Excuus als ik je niet goed begrepen heb. Desondanks vindt ik het persoonlijk wel 15 jaar terug in de tijd. Ben in ieder gavel blij dat ik dan richting Zuid Frankrijk in ieder geval niet hoef te schakelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UgmU03PFHXswxzqU3Nm_251JEd4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KWZzH8HzZQTQHUsH7TOVlodw.jpg?f=fotoalbum_large

Jackpot! 😭😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blyzz
  • Registratie: Januari 2016
patrickelectric schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:57:

Enkele punten:
- Geen internet (bekend)

Sterke punten:
- Stoelmassage
- Panoramische dsk

Heb je voor ons de link naar de geurmodules?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spacecrap
Feest... je hoeft trouwens niet heen en weer te lopen. Ik ontgrendelde en vergrendelde via de app en dan kan je weer even een kwartier aan het werk ;)

Maar eerder werd gesuggereerd dat de sentry mode de veroorzaker (b)lijkt.... dus kan jij mooi testen nu :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben_sim
spacecrap schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 10:07:
[...]

Feest... je hoeft trouwens niet heen en weer te lopen. Ik ontgrendelde en vergrendelde via de app en dan kan je weer even een kwartier aan het werk ;)

Maar eerder werd gesuggereerd dat de sentry mode de veroorzaker (b)lijkt.... dus kan jij mooi testen nu :+
Zal ff kijken, dacht dat deze uit stond, omdat ik nog geen internet heb, misschien heb ik het mis. Wordt vervolgd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nilesthebeaver
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 03-06 11:03
spacecrap schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 22:54:
[...]

Mooie resultaten! Had je handmatig voorverwarmd?
Nee, niet handmatig voorverwarmd en alleen geladen tussen 15% en 70%. Was niet ontevreden hoe lang hoge laad snelheid aanblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ff2000
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:39
Bij mij werkt carplay nu ook, via deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ff2000
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:39
Is er ook al een manier bekend om de dataverbinding werkend te krijgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• patrickelectric
Voor de geuren, ervanuit gaande dat de modules hetzelfde zijn als bij de 001, X en dus ook bij de 7X. Het design is 1 op 1 als die in de auto getoond wordt in het digitale menu.

https://a.aliexpress.com/_Evpjfz0 (1x van 30 euro besteld)

En navul:
https://a.aliexpress.com/_Ey4GuIW (die van 7.50)

Ik gok het erop. Zou best logisch zijn dat ze dezelfde items gebruiken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Serage75
patrickelectric schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:14:
Voor de geuren, ervanuit gaande dat de modules hetzelfde zijn als bij de 001, X en dus ook bij de 7X. Het design is 1 op 1 als die in de auto getoond wordt in het digitale menu.

En navul:

Ik ben benieuwd of dat werkt. Hou ons op de hoogte. Wel een kleine gok....weet je wat voor een geur het is? Of komt dadelijk de complete Chinese rijsttafel voorbij in de auto?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvrooij
patrickelectric schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:14:

En navul:

Hier dan weet je het zeker: https://www.geelyevs.com/...cement-wicks-for-zeekr-7x

Ik heb via die site al meerdere spullen gekocht, liggen op mijn 7x te wachten thuis haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fhommes
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11:22
Nog een AliExpress update: Deze NFC kaarten werken ook prima. Via de app op de telefoon te programmeren, ik laat de FOB thuis en gebruik telefoon + NFC kaart als backup.

https://nl.aliexpress.com/item/1005008441213073.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
mailis schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 07:14:
[...]

Dit had ik ook van de week ineens. Wel kreeg ik nog meldingen van de auto binnen. De app verwijderen en opnieuw installeren loste het probleem bij mij op.
@mailis
Hoef je dan geen QR code te scannen en het proces in de auto opnieuw te doorlopen? Ik kan niet vinden waar dat zit maar als het niet nodig is prima.
Pagina: 1 ... 28 ... 30 Laatste