Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 27 ... 29 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:11
Ik kreeg vandaag ook een telefoontje ter voorbereiding op de levering van aanstaande maandag. Kreeg de vraag of ik de app al had geïnstalleerd. Heel netjes! Van PON kreeg ik destijds niet een dergelijke telefoontje bij een nieuwe auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Msts
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 30-05 22:01
Donjeffa schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 19:31:
[...]

Als je echt.iets wil heb je een uur rijden er toch wel voor over? Ik was 5 kwartier kwijt, afspraak gemaakt en 1 week later een uur gereden. Ook toen weer 5 kwartier heen en terug.
Om de proefrit te maken wil ik prima een uur heen en een uur terug rijden maar niet om alleen een afspraak te kunnen maken…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:35
Msts schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 22:20:
[...]

Om de proefrit te maken wil ik prima een uur heen en een uur terug rijden maar niet om alleen een afspraak te kunnen maken…
Dit is ook m’n issue. Ik heb ze meermaals per mail en telefoon proberen te bereiken voor het maken van een afspraak voor een proefrit maar 0 reactie.
Inmiddels zijn alle gratis pakketen verdwenen, waardoor de auto zich voor mij uit de markt heeft geprijsd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelj
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-05 10:46
St3ve-0 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 18:25:
[...]

Gefeliciteerd met de auto!
Wat voor merk en type laadpaal hebben jullie? Ben benieuwd of dat nog invloed heeft op het alarm.
Dank je. Tot nu toe erg tevreden.
Laadpaal van Alfen via Eneco EMobility

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WouterH85
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23:06
Hoe zijn inmiddels de ervaringen van de mensen die de privilege geleverd hebben gekregen op de conti eco contact 7 bandjes?

Houden ze stand en hebben jullie nog profiel over? 😇

Verschil merkbaar met de proefrit op Michelin Pilot Sport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchelljb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01:46
Nu het vandaag aan het regenen is (geen idee of heel het land er last van heeft 😉) ben ik benieuwd hoe die rijdt en naar de werking van de ruitenwisser.

En hoe zit het met de 360 camera in de regen, blijft het een beetje goed te zien?

Weet nog in mijn ioniq5 dat het lastig was om 360 in de regen te gebruiken omdat de camera’s niet echt lekker geplaatst waren, leek wel het laagste punt te zijn waardoor er vaak wel water op kwam 😅

[ Voor 5% gewijzigd door mitchelljb op 23-05-2025 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 30-05 21:59
mitchelljb schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 16:32:
[...]

Wanneer heb je hem besteld? 😀
Op 23 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:54
mitchelljb schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 07:23:
Nu het vandaag aan het regenen is (geen idee of heel het land er last van heeft 😉) ben ik benieuwd hoe die rijdt en naar de werking van de ruitenwisser.

En hoe zit het met de 360 camera in de regen, blijft het een beetje goed te zien?

Weet nog in mijn ioniq5 dat het lastig was om 360 in de regen te gebruiken omdat de camera’s niet echt lekker geplaatst waren, leek wel het laagste punt te zijn waardoor er vaak wel water op kwam 😅
volgens mij krijg je wel regen op je scherm te zien als animatie :D

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:45
mitchelljb schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 07:23:

Vond dit tijdens de lange proefrit goed werken, ook ‘s avonds goed zicht (vele malen beter dan in de P2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
iRenik schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 08:06:
[...]

Vond dit tijdens de lange proefrit goed werken, ook ‘s avonds goed zicht (vele malen beter dan in de P2)
Nou staat de p2/XC40 niet bekend om briljante (360) cam.. man man . soms echt dikke drama !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:24
Ik merk dat de "Bots beveiliging" niet de ingestelde waarde onthoud. Wanneer je "Laat" kiest staat deze weer terug op "Vroeg (Vroegy)" nadat de auto uit geweest is. Er staat dat de bots detectie automatisch weer aan gaat na het herstarten van de auto maar dat de instelling weer terug gaat naar "vroeg" is niet fijn.

Verder werkt de data nog steeds niet van de SIM-Kaart

De LLC is toch wel een gevecht wanneer deze aanstaat. Rijstrook wisselen automatisch lukt zelden en je moet er echt behoorlijk aan trekken voordat het stuur doorheeft dat je iets anders van plan bent.

Het is toch wel een beetje opnieuw leren rijden. Mijn VW Arteon had een automatische centrering van de rijstrook; deze was altijd actief, ook al was de adaptieve cruise niet actief. Dat zorgde ervoor dat je altijd, zonder dat je zelf heel actief aan het sturen was, in het midden van de rijstrook bleef. Nu merk ik dat de rijstrookassistent wel reageert wanneer je tegen of over de lijn heen rijdt, en dan stuurt hij hem ook terug. Extern gezien begin je dan een beetje te pingpongen op de rijbaan. Nu is het weer aan mij als bestuurder om de auto actief zelf in het midden te houden tijdens een rit zonder LCC. Ik merk dat ik dat niet meer gewend ben en eigenlijk met één hand aan het stuur altijd aan het cruisen was... totdat de VW aangaf dat ik het stuur moest vasthouden, en dan gaf ik een klein rukje zonder dat je dat merkte aan de wielen. Dus, lang verhaal kort: ik ben verwend en gewend geraakt aan een feature waarvan ik wist dat ik hem zou gaan missen...

De twee USB-C poorten onderin de midden tunnel zijn extreem zwak. De laad snelheid is niet veel meer dan een 5v USB lader. Ik ga nog een andere kabel proberen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oRCuIgB-fBQN41Oq_diBh5Xv5yY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WjQLThhTOeDC35PJ4zWyUdhm.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door bullseye1977 op 23-05-2025 11:07 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• McJVE
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 29-05 11:44
Ik heb gisteren mijn Zeekr 7X long range (zwart) mogen ophalen en zeer tevreden over de aflevering. Ze zijn bekend met de hier gestelde issues en daar mee bezig. Ik ben zeer te spreken over het hele proces, de uitleg, overdacht enz. Vooral om te bedenken dat ze er echt heel veel uitleveren (200+ stuks in 2 weken), dus dat zijn drukke lange dagen voor de heren en dames van Zeekr. Zover complimenten voor het team in Zeist.

Verder ben ik met de geringe kilometers al zeer te spreken over de auto, naast de geweldige looks (vind ik) is ook het comfort, vermogen, audiogeluid, de 360 camera'' s, werking van het scherm (OS) zelf als ook (in mijn geval) Android Auto (draadloos) wat feilloos werkt.

Ik heb er alle vertrouwen in dat de kleine bugs waaronder het hier al genoemde alarm snel verholpen zijn. Voor degene die hun auto eerdaags gaan krijgen, alvast veel rijplezier! want dat ga je echt wel krijgen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:34
McJVE schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 10:54:
Ik heb gisteren mijn Zeekr 7X long range (zwart) mogen ophalen en zeer tevreden over de aflevering. Ze zijn bekend met de hier gestelde issues en daar mee bezig. Ik ben zeer te spreken over het hele proces, de uitleg, overdacht enz. Vooral om te bedenken dat ze er echt heel veel uitleveren (200+ stuks in 2 weken), dus dat zijn drukke lange dagen voor de heren en dames van Zeekr. Zover complimenten voor het team in Zeist.

Verder ben ik met de geringe kilometers al zeer te spreken over de auto, naast de geweldige looks (vind ik) is ook het comfort, vermogen, audiogeluid, de 360 camera'' s, werking van het scherm (OS) zelf als ook (in mijn geval) Android Auto (draadloos) wat feilloos werkt.

Ik heb er alle vertrouwen in dat de kleine bugs waaronder het hier al genoemde alarm snel verholpen zijn. Voor degene die hun auto eerdaags gaan krijgen, alvast veel rijplezier! want dat ga je echt wel krijgen ;-)
Van dit soort berichten word ik weer vrolijk.

Ik zit met smart te wachten op het nieuws wanneer ik hem mag halen.. besteld 27 feb. Begin nu langzaam ongeduldig te worden.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 17:14
kingknoest schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 17:04:
[...]

Eens, is wel een Geely mindset, niet per se een Chinese. Ik heb vrienden met Expeng, die zijn er juist extreem over te spreken hoe snel zij gebruikers issues oppakken. Dat kan dus wel met Chinese merken, maar zal een bedrijfs strategie keuze moeten zijn.

Gekeken naar Volvo en Polestar, wisten we al voordat deze auto er zou zijn wat de problemen zijn als het gaat om deze strategie vanuit Geely. Ik hoop oprecht dat dit de goede kant ontwikkelt, maar zal ook zich moeten evolueren denk ik.
Eens dat xPeng en Nio een hele andere gebruikersbenadering hebben. Modern, transparant, inclusief en constant kijken naar verbeteringen en dat ook heel actief en open delen met de gebruikers.

Nio organiseert ook gewoon demos/reviews/gebruikers sessies samen met de ontwikkelaars/product management om met elkaar door te nemen hoe wat en welke prijs etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 00:01
bullseye1977 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 10:44:
Ik merk dat de "Bots beveiliging" niet de ingestelde waarde onthoud. Wanneer je "Laat" kiest staat deze weer terug op "Vroeg (Vroegy)" nadat de auto uit geweest is. Er staat dat de bots detectie automatisch weer aan gaat na het herstarten van de auto maar dat de instelling weer terug gaat naar "vroeg" is niet fijn.

Verder werkt de data nog steeds niet van de SIM-Kaart

De LLC is toch wel een gevecht wanneer deze aanstaat. Rijstrook wisselen automatisch lukt zelden en je moet er echt behoorlijk aan trekken voordat het stuur doorheeft dat je iets anders van plan bent.

Het is toch wel een beetje opnieuw leren rijden. Mijn VW Arteon had een automatische centrering van de rijstrook; deze was altijd actief, ook al was de adaptieve cruise niet actief. Dat zorgde ervoor dat je altijd, zonder dat je zelf heel actief aan het sturen was, in het midden van de rijstrook bleef. Nu merk ik dat de rijstrookassistent wel reageert wanneer je tegen of over de lijn heen rijdt, en dan stuurt hij hem ook terug. Extern gezien begin je dan een beetje te pingpongen op de rijbaan. Nu is het weer aan mij als bestuurder om de auto actief zelf in het midden te houden tijdens een rit zonder LCC. Ik merk dat ik dat niet meer gewend ben en eigenlijk met één hand aan het stuur altijd aan het cruisen was... totdat de VW aangaf dat ik het stuur moest vasthouden, en dan gaf ik een klein rukje zonder dat je dat merkte aan de wielen. Dus, lang verhaal kort: ik ben verwend en gewend geraakt aan een feature waarvan ik wist dat ik hem zou gaan missen...

De twee USB-C poorten onderin de midden tunnel zijn extreem zwak. De laad snelheid is niet veel meer dan een 5v USB lader. Ik ga nog een andere kabel proberen

[Afbeelding]
Mijn ervaring tijdens de proefrit was juist dat ik de lane assist zonder LLC wel prettig vond werken. Heb dit echter maar een klein stukje getest. Ben benieuwd naar de ervaring van anderen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SoCruelNU
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 31-05 12:48

Goed om te horen en dank voor het bericht!
Heb net mijn kenteken toegestuurd gekregen! Volgende week woensdag is het zover voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rioja1969
  • Laatst online: 31-05 15:57
In tegenstelling tot mijn eerdere bericht ging vanmorgen helaas toch het alarm af tijdens het opladen. Hiermee schaar ik mij in het rijtje van andere berijders die dit probleem al hadden gemeld. Ik had al gelezen dat dit probleem bij Zeekr al bekend is dus het is nu wachten op een bugfix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 20:17
Net een proefrit geboekt. Daar moet je dan wel een half uur voor aan de lijn hangen, geloof dat ze het druk hebben daar. Kon ook niet eerder dan 27 juni.

Mijn huidige M3 moet voor einde jaar vervangen worden (neem aan dat dat toch moet lukken) en mag volgende week naar het service center wegens krakende ophanging, dus toch ook maar een proefrit MY ingeboekt.

Ik ben overigens wel benieuwd naar jullie leaseprijzen. Ik heb via mijn werkgever een offerte opgevraagd voor een long range (5 jaar / 30k), de prijzen zijn nogal wild. Tussen de verschillende maatschappijen variëren de offertes van 868 per maand naar 1232 (!), voor dezelfde auto. Banden verschillen licht maar dat is het dan ook wel. Ik snap dat het moeilijk is om de restwaarde van een nieuwe auto te berekenen, maar dit vind ik toch wel erg bijzonder. Dus was benieuwd naar vergelijkbare situaties van mensen die offertes / contracten hebben. In ons geval gaat het om Arval, Alphabet en PON.

[ Voor 49% gewijzigd door jsiegmund op 23-05-2025 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullseye1977
Ruben_sim schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 11:09:
[...]

Mijn ervaring tijdens de proefrit was juist dat ik de lane assist zonder LLC wel prettig vond werken. Heb dit echter maar een klein stukje getest. Ben benieuwd naar de ervaring van anderen
Ik denk dat de LLC ook goed werkt in vergelijk, maar de VAG groep heeft dit kunstje heel goed onder controle in vergelijk met andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
bullseye1977 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 11:54:
[...]

Ik denk dat de LLC ook goed werkt in vergelijk, maar de VAG groep heeft dit kunstje heel goed onder controle in vergelijk met andere merken.
Wel benieuwd of dat dan beter functioneert dan bij de 001, dat gebruik ik namelijk nooit (behalve na een software update voor een testje of het enigszins is te gebruiken) want is behalve op een recht stuk zonder verkeer verder vrij hopeloos eerlijk gezegd.

Veel minder dan ik bv meer dan 10jr geleden al had bij andere merken en ik heb dat systeem sinds 2012 eigenlijk altijd en overal gebruikt, behalve nu bij de Zeekr omdat het gewoon slecht en vooral ook onprettig/onvoorspelbaar functioneert in de 001.

Is het bij de 7x ook van Mobile Eye of eigen van Zeekr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:43
De verschillende leverdata zijn mij wel een raadsel. Ik heb 19 april besteld en na de bevestiging daarvan radiostilte :'( Na een week zelfs nog gebeld om zeker te weten dat alles goed was gegaan.
De leverdata zal vast te maken hebben met welk model en lease/privé, maar ik ben erg benieuwd wanneer ik aan de beurt ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoCruelNU
Doet het alarm probleem tijdens het laden zich ook voor bij snel DC laden (bijvoorbeeld Ionity of Fastned)? Of alleen bij AC laden (thuis of de laders in de wijk)?
Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullseye1977
spidertje schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 12:00:
[...]

Wel benieuwd of dat dan beter functioneert dan bij de 001, dat gebruik ik namelijk nooit (behalve na een software update voor een testje of het enigszins is te gebruiken) want is behalve op een recht stuk zonder verkeer verder vrij hopeloos eerlijk gezegd.

Veel minder dan ik bv meer dan 10jr geleden al had bij andere merken en ik heb dat systeem sinds 2012 eigenlijk altijd en overal gebruikt, behalve nu bij de Zeekr omdat het gewoon slecht en vooral ook onprettig/onvoorspelbaar functioneert in de 001.

Is het bij de 7x ook van Mobile Eye of eigen van Zeekr?
inderdaad recht uit en niet teveel van baan willen wisselen. Waneer er een andere auto tussen schiet aangezien afstand 1 ook nog best veel ruimte geeft dan gaat hij ook fors in de remmen. Het lukt me ook niet om de LLC of adaptieve cruise uit te schakelen tijdens het rijden. Je kan ze beide wel activeren door één of twee keer naar beneden te drukken op de stock.. maar uitschakelen is alleen mogelijk door op je rem te trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:14
Iemand al ontdekt hoe de melding over gefocused/geconcentreerd rijden uitgeschakeld kan worden? Als ik ook maar naar het middenscherm kijk krijg ik direct die melding incl geluidssignaal. Heerlijke auto maar begin hier wel gek van te worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
kan je in uitschakelen. Van boven naar beneden swipen dan is daar een knop voor. Moet je hem wel in de "shortcut" toevoegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
vanderwolf schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 13:53:
Iemand al ontdekt hoe de melding over gefocused/geconcentreerd rijden uitgeschakeld kan worden? Als ik ook maar naar het middenscherm kijk krijg ik direct die melding incl geluidssignaal. Heerlijke auto maar begin hier wel gek van te worden..
Swipe van boven naar beneden op het scherm en dan zie je rechtsonderin de opties om de meldingen/piepjes uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
Ik heb op die manier het aan/uitzetten ontdekt voor oa snelheid, vermoeidheid en binnen de lijnen rijden maar niet voor geconcentreerd rijden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 31-05 14:02
Ik rijd zelf een Ford Mustang Mach E RWD met iets van 294 pk en heb inmiddels in April al een 7x Privilege wit besteld.

Ik heb vandaag tevens vanuit Zeist een proefrit gemaakt in de Priviege uitvoering, en heb geen spijt van mijn keuze. Ik vind de 7x fantastisch rijden, het vermogen van de privilege (wat moet ik er eigenlijk van zeggen) is niet normaal meer. Wat een snelle auto zeg, tegen het gevaarlijke aan op een nat wegdek.
De stoelen met lendensteun zitten ontzettend fijn, en het stuur is goed te verstellen zodat je met je elleboog links op de deur kunt rusten. One pedal drive werkte goed, in de zwaarste stand net iets minder agressief dan mijn Mustang Mach E, maar de 7x komt wel zelf tot stilstand, al is het iets laatste stukje iets te langzaam naar mijn gevoel, maar misschien wordt daar later nog een stand aan toegevoegd.
Ik heb de ingebouwde navigatie ook uitgeprobeerd die ik goed vond werken, erg prettig vond ik dat de instructies via de hoofdsteun goed te horen zijn. Tevens had ik mijn telefoon via Android Auto verbonden waarbij alles ook goed werkte. En die stereo installatie, gewoon ontzettend goed. In mijn Mustang heb ik een installatie van B&O zitten met een super subwoofer, maar die Zeekr is zeker zo goed, niet nog beter.

De lendensteun in de bestuurderstoel voelt fijn aan, en het verlengen van de stoel is vooral voor de langere mensen onder ons (ik ben zelf 1.92m) exta fijn en geeft net dat extra beetje comfort.
De luchtvering vond ik fijn, waarbij het comfort in 3 standen te verstellen is. Het is ook voor het eerst dat ik in een auto met luchtvering rijd, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Met de verschillende regenbuien waarin ik reed werden de ramen zeer goed schoongehouden.

Met andere woorden, ik ben er in bevestigd dat ik geen verkeerde keuze gemaakt heb, en stapte enigszins teleurgesteld weer op mijn electrisch paard op weg naar huis.
Nu nog 4 maanden geduld hebben en dan loopt mijn lease contract af en kan ik een witte 7x Privilege ophalen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• fhommes
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-05 17:36
Omdat iedereen natuurlijk met smart op de meest recente cijfers zit te wachten:

98 kentekenregistraties (excl. demo-auto's)

37 grijs
32 zwart
11 wit
18 groen

37 Privilege
61 LR

58 tenaamstellingen

Ze hebben het tempo er dus inmiddels goed in lijkt het.

En nu niet stiekem alle kleuren bij elkaar optellen om te controleren of de totalen wel kloppen, dat doe ik zelf ook al :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Nilesthebeaver
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:59
Vanochtend ook mijn 7x privilege mogen ophalen, idd heerlijke auto om te rijden. Wat mij in elk geval positief mee valt is het verbruik. Rit van Zeist van 150km naar huis (waarvan 80% snelweg met gemiddeld 100-120km/h) leverde een totaal verbruik van 18,5 KwH op, bij temperatuur van ong. 15gr. Erg netjes wat betreft voor een auto van 2,5 ton 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clydevdl
Wordt wel vrolijk van al die ervaringen ook al is het alarm probleem het enige waar ik me wel druk om maak maar goed dat is work in progress en laten we hopen dat het snel verholpen kan worden

Nu meer mensen de auto in ontvangst hebben genomen hoeveel procent was de accu opgeladen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nilesthebeaver
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:59
Mijn accu was 100% opgeladen bij vertrek (540km range gaf display daarbij aan). Daarnaast nog tegoedbon gehad om tzt te laden, niet verkeerd dus! Auto naast mij was bij onthulling nog aan het laden dus zat zeker niet vol qua accu…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanderwolf
vanderwolf schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:07:
Ik heb op die manier het aan/uitzetten ontdekt voor oa snelheid, vermoeidheid en binnen de lijnen rijden maar niet voor geconcentreerd rijden
Nou, ik ben erachter. De snelkoppelingen van het scherm met de eerder genoemde functies aanpassen en dan afleiding (totaal overheen gekeken) toevoegen. Nu 4x functies uitschakelen bij vertrek en heerlijk rijden!

Wel benieuwd of iemand het voor elkaar gaat krijgen deze 4 functies dmv de bluetooth knop die je kunt krijgen in één keer uit te schakelen. Dat zou perfect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Vraagje over de laadkabel die erbij zit. Is deze echt 4m? Bij mn volvo eigenlijk te kort om met de neus naar een paal te parkeren (als de paal aan de rechterkant staat en de kabel over de auto heen moet). Ik doe dit nooit, en laatste 5 jaar eigenlijk nooit echt een issue geweest, maar een meter extra is wel fijn.

Ps. Voor de mensen met alarm problemen, kan je aangeven bij de auto opties dat hij moet preconditioneren tijdens ac laden? Misschien gaat er een trilling door de auto heen als hij dit opstart en laat hij daarom het alarm afgaan? Geen idee of je dit überhaupt kan regelen/aan of uitzetten? Maar if so, is het overwegen waard als tussen oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario3
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 22:39
@4v4t4r blijf aandringen bij aankoop op de ontwikkeling van voertuigen met een aansluiting aan de voorzijde En een aansluiting aan de achterzijde…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Met die gedachte begonnen wij ook in de X...een jaar verder denk ik daar iets anders over. Er zijn nauwelijks updates geweest en die zijn echt wel nodig.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
PaT schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 20:49:
[...]

Met die gedachte begonnen wij ook in de X...een jaar verder denk ik daar iets anders over. Er zijn nauwelijks updates geweest en die zijn echt wel nodig.
Met dat platform zijn ze gestopt toch? De 7x en GT gaan hier mee verder. Lijkt me dat de focus daar op gaat (wishful thinking)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

4v4t4r schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 21:13:
[...]

Met dat platform zijn ze gestopt toch? De 7x en GT gaan hier mee verder. Lijkt me dat de focus daar op gaat (wishful thinking)
Idd een ander OS, maar ik mag toch hopen voor de X en 001 rijders dat ze niet daadwerkelijk gestopt zijn met die platformen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

[Oeps, geduld PaTje...

[ Voor 94% gewijzigd door PaT op 23-05-2025 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
WouterH85 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 00:16:
Hoe zijn inmiddels de ervaringen van de mensen die de privilege geleverd hebben gekregen op de conti eco contact 7 bandjes?

Houden ze stand en hebben jullie nog profiel over? 😇

Verschil merkbaar met de proefrit op Michelin Pilot Sport?
Hier ben ik ook benieuwd naar. Hoe bevallen de EcoContact 7 banden?

Review van de Michelin pilot sport banden: https://www.tyrereviews.com/Tyre/Michelin/Pilot-Sport-EV.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
Freedive schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 18:05:
- CarPlay werkt niet
- Navigatie 2.0 werkt niet
- Internet connectiviteit werkt niet
- Alarm gaat vaak spontaan af
- telefoon koppelt niet automatisch via Bluetooth
- Ruitenwisservloeistof loopt achter op de ruit bij hard optrekken
Ik las op een Facebook groep dat de ruitenwisservloeistof bij de Porsche Macan EV er ook uit loopt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lDmS5ybV4tLIl-jZAIUR_gGCG-k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Yh9RCFF6QTeuDKZ8RlknPmn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jFsPPGWNtvvaJoUDOP2P2bu40IY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SKPeAv5bVsA7tihdbLhewZuO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
PaT schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 21:20:
[...]

Idd een ander OS, maar ik mag toch hopen voor de X en 001 rijders dat ze niet daadwerkelijk gestopt zijn met die platformen...
Vaak worden echte zwaar wegende bugs nog wel opgepakt, maar de focus gaat altijd naar de nieuwe platforms vermoed ik.

Maar goed, enigzins kristallenbal aan mijn kant 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clydevdl
Even een vraag zit er bij de Zeekr 7x pechhulp inbegrepen (Zeekr Assist 1e 3 jaar binnen Europa)?

Is dit ter sprake gekomen tijdens het in ontvangst nemen van de auto?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kingknoest
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:13
Ok, mijn eerste 1000 km zitten erop. En ik heb als een loden loetje gereden, planken als ik kon inhalen, zo’n 150-160 gereden als het kon.

Verbruik over de eerste 1000 kilometer: 23,4 KW per 100 km.

Gekeken naar hoe ik gereden heb is dat voor mij écht wel een nette score. In een LR kan ik met ‘stevige’ rijstijl dus zo’n 400-450 aan kilometers halen. Dikke dikke prima!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MPro
  • Laatst online: 22:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l7BugeDXtjTApjjHlTFXyoRrsHI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E55WPgQPeeKBsSPRhoP8edVv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R07Fh9HOal-kC3X8qEOj1eSgnX8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N3muj6fAHBPqtaDW20edszHw.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag deze beauty opgehaald! Nog heel veel te ontdekken, maar eerste indruk is super.
Van het weekend vermaken we ons wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serage75
Blazings schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 12:06:
[...]

De verschillende leverdata zijn mij wel een raadsel. Ik heb 19 april besteld en na de bevestiging daarvan radiostilte :'( Na een week zelfs nog gebeld om zeker te weten dat alles goed was gegaan.
De leverdata zal vast te maken hebben met welk model en lease/privé, maar ik ben erg benieuwd wanneer ik aan de beurt ben!
Ik heb de auto via Zeekr lease besteld. Een tech grey privilege met trekhaak. De verkoper heeft bevestigd dat deze bij aflevering gemonteerd is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MPro
Serage75 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 01:28:
[...]

Ik heb de auto via Zeekr lease besteld. Een tech grey privilege met trekhaak. De verkoper heeft bevestigd dat deze bij aflevering gemonteerd is.
Het k heb ook de trekhaak besteld en gisteren heb ik hem opgehaald en de trekhaak zit er al op💪🏻
Werkt overigens vol elektrisch, heel tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
MPro schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 07:23:
[...]

Het k heb ook de trekhaak besteld en gisteren heb ik hem opgehaald en de trekhaak zit er al op💪🏻
Werkt overigens vol elektrisch, heel tof.
Goed om te horen. Wanneer had jee de bestelling geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ram
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-05 15:49
Werkt bij iemand de Vodafone esim al en sinds wanneer? Bij mij ondanks toezegging dat het gisteren verholpen zou worden nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPro
Serage75 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 07:46:
[...]

Goed om te horen. Wanneer had jee de bestelling geplaatst?
Ik heb hem in maart besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 11:11
kingknoest schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 00:37:
Ok, mijn eerste 1000 km zitten erop. En ik heb als een loden loetje gereden, planken als ik kon inhalen, zo’n 150-160 gereden als het kon.

Verbruik over de eerste 1000 kilometer: 23,4 KW per 100 km.

Gekeken naar hoe ik gereden heb is dat voor mij écht wel een nette score. In een LR kan ik met ‘stevige’ rijstijl dus zo’n 400-450 aan kilometers halen. Dikke dikke prima!
Dus realistisch gezien zou het rond de 20/21KW zijn.
Gezien gewicht en grootte is het niet slecht, maar ook wel in de verwachting van Geely.
Als ik vergelijk met de PS4 is het iets zuiniger.

Ben benieuwd naar de volgende 1000km!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rioja1969
j0ram schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 08:25:
Werkt bij iemand de Vodafone esim al en sinds wanneer? Bij mij ondanks toezegging dat het gisteren verholpen zou worden nog niet.
Ik heb maandag de auto gehaald en woensdag werkte de internetbundel bij mij. Heb je al wel de certificering van het entertainment pakket geactiveerd via de Zeekr app. Dat triggert vervolgens Vodafone om jouw databundel beschikbaar te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
Voor de Zeekr 7x rijders die hem zojuist geleverd hebben gekregen heb ik 3 vragen:

1) Krijg je bij de Zeekr 7x een standaard laadkabel ook al heb je geen kabel als accessoire meebesteld?
Zoja, hoe lang is die?

2) Wordt er een kofferbak afschermhoes meegeleverd, zoals je hier op Ali kunt zien:
https://nl.aliexpress.com...3299.html?channel=twinner

3) Neemt de Zeekr beeldmateriaal vd autoritten op? Zijn die te downloaden na bijvoorbeeld een aanrijding of als iemand schade heeft toegebracht aan je auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rioja1969
We zijn weer een paar dagen verder en ik heb weer wat nieuwe ervaringen opgedaan:

Als mijn auto voor de deur geparkeerd staat (op slot) is mij opgevallen dat zo nu en dan spontaan de voor- en achterlichten aan gaan. Na ca. 30 seconden gaan ze ook automatisch weer uit. Herkenbaar voor iemand, en waar zou dit aan kunnen liggen?

Op de snelweg moet ik veel (lees: teveel) stuurcorrecties doen om de auto in een rechte lijn te laten rijden. Herkenbaar voor iemand? Via mijn werkgever en leasecontract is het verplicht om op 4 season banden te rijden. Ik heb dus meteen op dag 2 mijn zomerbanden laten vervangen door Michelin 4 season banden. Zou het hiermee te maken kunnen hebben? Kwestie van uitlijnen of hoort dit rijgedrag bij bovengemiddeld dikke banden?

Mijn databundel loopt behoorlijk snel leeg. In dit tempo zijn de gratis 7 GB na 2 of 3 weken al op! Ik gebruik de Navigatie 2.0 in de satelliet modus en ik vermoed dat dit de reden is. Het leek mij wel handig om dit met iedereen te delen. Ik ga de komende dagen de normale kaart modus aanzetten om te kijken wat het effect hiervan is op de databundel.

Voor de rest nog helemaal blij met de 7X 😄

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spidertje
PaT schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 20:49:
[...]

Mensen zijn nog naïef enthousiast…. Vermakelijk om mee te lezen.

Over een jaar zal men hier nog wel eens aan terugdenken vrees ik voor ze :)

Op het moment dat de autos in Duitsland/UK leverbaar zijn zal het pas enigszins ok zijn met de software zo verwacht ik eerlijk gezegd, en bv levering in Duitsland staat al sinds 2023 in de wachtkamer.

En hopelijk idd snel verbeteringen ook voor de X/001.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetKoen
  • Laatst online: 20:22
Rioja1969 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 10:50:
We zijn weer een paar dagen verder en ik heb weer wat nieuwe ervaringen opgedaan:

Als mijn auto voor de deur geparkeerd staat (op slot) is mij opgevallen dat zo nu en dan spontaan de voor- en achterlichten aan gaan. Na ca. 30 seconden gaan ze ook automatisch weer uit. Herkenbaar voor iemand, en waar zou dit aan kunnen liggen?

Op de snelweg moet ik veel (lees: teveel) stuurcorrecties doen om de auto in een rechte lijn te laten rijden. Herkenbaar voor iemand? Via mijn werkgever en leasecontract is het verplicht om op 4 season banden te rijden. Ik heb dus meteen op dag 2 mijn zomerbanden laten vervangen door Michelin 4 season banden. Zou het hiermee te maken kunnen hebben? Kwestie van uitlijnen of hoort dit rijgedrag bij bovengemiddeld dikke banden?

Mijn databundel loopt behoorlijk snel leeg. In dit tempo zijn de gratis 7 GB na 2 of 3 weken al op! Ik gebruik de Navigatie 2.0 in de satelliet modus en ik vermoed dat dit de reden is. Het leek mij wel handig om dit met iedereen te delen. Ik ga de komende dagen de normale kaart modus aanzetten om te kijken wat het effect hiervan is op de databundel.

Voor de rest nog helemaal blij met de 7X 😄
Hypotheses:
Heb je een privilege? 4WD's zijn heel gevoelig voor banden/banden wissels doordat er allerlei systemen actief zijn om de synchroniciteit tussen de wielen en voor/achter te managen..Heeft de auto TPMS (tire pressure monitoring system)? Dan ziit er wellicht ergens in het menu een optie om dit systeem te resetten. En anders even een andere reset optie doen als je dat nog niet had gedaan.

Heb je Sentry mode aanstaan? dan zou het aan/uit gaan van verlichting hier mee te maken kunnen hebben? dit is iig hoe het bij Tesla werkt als er iets/iemand te dicht bij de auto komt.. dit kan zelfs een regendruppen op de voor ruit camera zijn :P Ook trekt dit wellicht aan je databundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-05 17:45
Ik heb ook nog wel wat vragen waar ik mee rondloop;

Wanneer je naar een laadbestemming navigeert, wordt de accu dan automatisch voorbereid naar ideale temperatuur of moet je hiervoor nog handmatig ‘klooien’(een andere benaming komt even niet in mij op)?

Wat is er met die databundel? Ik wil gewoon constant rti aanhebben en een werkelijke kaart (als Tesla), is dat gelimiteerd? If so, welke ‘gier’ bedenkt dat?

Wanneer iemand mij meer kan vertellen, graag! En dank vast!

'The truth is not afraid for Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPro
Stomme vraag, maar weet iemand hier hoe ik de trekhaak tevoorschijn kan laten komen.

Het moet ergens een knopje op het display zijn, maar zie door de bomen het bos niet 🫣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
MPro schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 11:42:
Stomme vraag, maar weet iemand hier hoe ik de trekhaak tevoorschijn kan laten komen.

Het moet ergens een knopje op het display zijn, maar zie door de bomen het bos niet 🫣
Zie hier in de handleiding: https://www.zeekr.eu/nl-n...en=Privilege+AWD&dl=nl_NL

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPro
Ah inderdaad! Niet de meest logische plek, maar hij zit er! Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
M13z1 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 11:27:
Ik heb ook nog wel wat vragen waar ik mee rondloop;

Wanneer je naar een laadbestemming navigeert, wordt de accu dan automatisch voorbereid naar ideale temperatuur of moet je hiervoor nog handmatig ‘klooien’(een andere benaming komt even niet in mij op)?

Wat is er met die databundel? Ik wil gewoon constant rti aanhebben en een werkelijke kaart (als Tesla), is dat gelimiteerd? If so, welke ‘gier’ bedenkt dat?

Wanneer iemand mij meer kan vertellen, graag! En dank vast!
@kingknoest Met betrekking tot het voorverwarmen, zie https://www.zeekr.eu/nl-n...en=Privilege+AWD&dl=nl_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rioja1969
GadgetKoen schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 11:25:
[...]

Hypotheses:
Heb je een privilege? 4WD's zijn heel gevoelig voor banden/banden wissels doordat er allerlei systemen actief zijn om de synchroniciteit tussen de wielen en voor/achter te managen..Heeft de auto TPMS (tire pressure monitoring system)? Dan ziit er wellicht ergens in het menu een optie om dit systeem te resetten. En anders even een andere reset optie doen als je dat nog niet had gedaan.

Heb je Sentry mode aanstaan? dan zou het aan/uit gaan van verlichting hier mee te maken kunnen hebben? dit is iig hoe het bij Tesla werkt als er iets/iemand te dicht bij de auto komt.. dit kan zelfs een regendruppen op de voor ruit camera zijn :P Ook trekt dit wellicht aan je databundel.
Bedankt voor het meedenken. Het gaat om een LR en Sentry mode staat uit. Ik ga voor de zekerheid even naar de Kwikfit voor een uitlijncontrole. Better be sure than sorry 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
Serage75 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 01:28:
[...]

Voor mij privé, forest green privelege zonder trekhaak. Wel met rubberen vloermatten, dus misschien lagen die niet op de eerste boot :)
Op zich niet heel erg dat ik nog even moet wachten. Hopelijk is dan de bug met het alarm opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingknoest
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:13
De accu voorverwarmen bij aankomst is denk ik alleen goed te testen bij kouder weer. De keren dat ik nu accu temperatuur voorbereiding kies zegt hij dat deze al de juiste temperatuur is.

Voor wat betreft de databundel, die gaat bij mij ook hard. Ik gebruik ook navigatie 2.0, die kost zeker data weet ik, daarnaast nog Spotify. Die 7GB ga ik zo ook niet redden. Ik denk wel dat als deze navigatie standaard wordt, dat je vaste kaarten kunt downloaden. Is tenminste te hopen, anders is de 7 GB echt niks. Is sowieso niks vind ik, bij Expeng heb je veel meer met fair use.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
kingknoest schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 13:40:
De accu voorverwarmen bij aankomst is denk ik alleen goed te testen bij kouder weer. De keren dat ik nu accu temperatuur voorbereiding kies zegt hij dat deze al de juiste temperatuur is.

Voor wat betreft de databundel, die gaat bij mij ook hard. Ik gebruik ook navigatie 2.0, die kost zeker data weet ik, daarnaast nog Spotify. Die 7GB ga ik zo ook niet redden. Ik denk wel dat als deze navigatie standaard wordt, dat je vaste kaarten kunt downloaden. Is tenminste te hopen, anders is de 7 GB echt niks. Is sowieso niks vind ik, bij Expeng heb je veel meer met fair use.
als eventuele backup oplossing - kan je de auto koppelen aan je eigen hotspot (mobiel bijv)
Ik vermoed dat de navi in het begin heel veel kaarten moet downloaden, dat word uiteraard wel minder met incremental updates.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MPro
4v4t4r schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 13:45:
[...]

als eventuele backup oplossing - kan je de auto koppelen aan je eigen hotspot (mobiel bijv)
Ik vermoed dat de navi in het begin heel veel kaarten moet downloaden, dat word uiteraard wel minder met incremental updates.
Ik heb hem thuis aan de wifi gekoppeld.
Gisteren werkte de navigatie geheel niet, vanmorgen was een grootdeel wel werkend, ik denk dat hij heel veel naar binnentrekt en aan het updaten is de eerste dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario3
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 22:39
4v4t4r schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 13:45:
[...]
Of het voertuig verbinden met het wifi-thuisnetwerk. Voor die dicht bij huis parkeren sowieso een aanrader altijd te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ram
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-05 15:49
Rioja1969 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 10:34:
[...]

Ik heb maandag de auto gehaald en woensdag werkte de internetbundel bij mij. Heb je al wel de certificering van het entertainment pakket geactiveerd via de Zeekr app. Dat triggert vervolgens Vodafone om jouw databundel beschikbaar te stellen.
Ja dat heb ik daar ter plekke gedaan. In de app zie ik wel een vinkje maar die is oranje en als ik verder klik krijg ik dat er geen data bundel actief is

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K5karX8Yzn4yK2hdB1Tleo8xjfM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/acBk15FUtievnsWvNpbwnBdu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LG4QzaArKAPz9CRdu75awA2YedE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QBvALyeC7rFdKyQp2hDGW3xz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door j0ram op 24-05-2025 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mailis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-05 17:24
j0ram schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 14:23:
[...]
Ja dat heb ik daar ter plekke gedaan. In de app zie ik wel een vinkje maar die is oranje en als ik verder klik krijg ik dat er geen data bundel actief is
Dit heb ik momenteel ook nog helaas, dus ik gebruik nu een Wifi Hotspot van mijn telefoon. Ik neem aan dat iemand bij Zeekr of Vodafone nog een knopje moet omzetten. Toevallig moet ik komende week nog terug vanwege wat lijmresten op de lak, dus dan vraag ik er nog even naar mocht het in de tussentijd niet zijn opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mailis
WizzyBrown schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 10:45:
Voor de Zeekr 7x rijders die hem zojuist geleverd hebben gekregen heb ik 3 vragen:

1) Krijg je bij de Zeekr 7x een standaard laadkabel ook al heb je geen kabel als accessoire meebesteld?
Zoja, hoe lang is die?

2) Wordt er een kofferbak afschermhoes meegeleverd, zoals je hier op Ali kunt zien:
https://nl.aliexpress.com...3299.html?channel=twinner

3) Neemt de Zeekr beeldmateriaal vd autoritten op? Zijn die te downloaden na bijvoorbeeld een aanrijding of als iemand schade heeft toegebracht aan je auto?
Volgens mij had nog niet iemand direct op je gereageerd, dus hier mijn reactie:
  1. Je krijgt een standaard laadkabel bij de auto en ongeveer 3-4 meter lang. De extra accessoire die je kan bestellen is voor in het stopcontact, bijvoorbeeld wanneer er geen laadpunt is. Overigens kreeg ik bij de levering ook een Hook-e, weer wat praktischer dan een flesje wijn.
  2. Ja, in de Europese modellen zit er een afschermhoes voor de kofferbak bij. Die kun je overigens eenvoudig verwijderen en dan onder de laadbodem opbergen, netjes gedaan vind ik!
  3. Er zit wel Sentry mode voor het parkeren bij, maar ik heb niet kunnen ontdekken of dit ook tijdens het parkeren mogelijk is.
Vanuit Zeekr wordt al direct een USB drive aangesloten (die zit goed verstopt onder het lage vak, ter hoogte van de draadloze telefoonoplader). Wanneer je overigens de Sentry mode gaat instellen kwam ik ook nog de volgende tip in de handleiding tegen dat je het best een USB in de JIWU Mall kan kopen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TfvbMTh76lplF76a-Qnb8mYDkq4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lOgylQ9Zu2ail56m8fV8zVeJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrickelectric
  • Laatst online: 23:09
En hoe gaat het met het alarm issue? Nog vaak voorgekomen of kan dit uitgezet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ff2000
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-05 00:25
Hallo allemaal, ik ben inmiddels ook een trotse eigenaar van een Zeekr 7X LR
Doordat er nog geen koppeling is home assistant probeer ik slim te laden via mijn laadpaal.
Omgebouwd TWC gen2 middels ESPhome.

Nu ben ik aan het rekenen geslagen en kom tot de volgende conclusie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6exhU7Hoy7PAUBI1wCXUEGFq1BE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zivZRig7T35uGaVGLWdS8S9I.png?f=fotoalbum_large

Oplaadlimiet is ingesteld op 80% al 50% opgeladen, dus nog 30% te gaan
Laadtijd = 3,5 uur met een laadsnelheid van 10,7 kW —> 37,45 kWh te gaan voor 30%

37,45/30x100 =124,833 kWh —> Dat is iets meer dan de opgegeven 100 kWh.

Klopt mijn berekening? En zien jullie, andere Zeekr 7X rijders, het zelfde?

Een ander puntjes:
- Bluetooth verbinding was ook niet stabiel bij mij, maar na het veranderen van de naam van auto is het probleem verholpen.
- Alarm is 1x afgegaan tijdens het laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WizzyBrown
mailis schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 15:52:
[...]

Volgens mij had nog niet iemand direct op je gereageerd, dus hier mijn reactie:
  1. Je krijgt een standaard laadkabel bij de auto en ongeveer 3-4 meter lang. De extra accessoire die je kan bestellen is voor in het stopcontact, bijvoorbeeld wanneer er geen laadpunt is. Overigens kreeg ik bij de levering ook een Hook-e, weer wat praktischer dan een flesje wijn.
  2. Ja, in de Europese modellen zit er een afschermhoes voor de kofferbak bij. Die kun je overigens eenvoudig verwijderen en dan onder de laadbodem opbergen, netjes gedaan vind ik!
  3. Er zit wel Sentry mode voor het parkeren bij, maar ik heb niet kunnen ontdekken of dit ook tijdens het parkeren mogelijk is.
Vanuit Zeekr wordt al direct een USB drive aangesloten (die zit goed verstopt onder het lage vak, ter hoogte van de draadloze telefoonoplader). Wanneer je overigens de Sentry mode gaat instellen kwam ik ook nog de volgende tip in de handleiding tegen dat je het best een USB in de JIWU Mall kan kopen :P

[Afbeelding]
@mailis thanks voor de antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
ff2000 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 12:53:
Hallo allemaal, ik ben inmiddels ook een trotse eigenaar van een Zeekr 7X LR
Doordat er nog geen koppeling is home assistant probeer ik slim te laden via mijn laadpaal.
Omgebouwd TWC gen2 middels ESPhome.

Nu ben ik aan het rekenen geslagen en kom tot de volgende conclusie:

[Afbeelding]

Oplaadlimiet is ingesteld op 80% al 50% opgeladen, dus nog 30% te gaan
Laadtijd = 3,5 uur met een laadsnelheid van 10,7 kW —> 37,45 kWh te gaan voor 30%

37,45/30x100 =124,833 kWh —> Dat is iets meer dan de opgegeven 100 kWh.

Klopt mijn berekening? En zien jullie, andere Zeekr 7X rijders, het zelfde?

Een ander puntjes:
- Bluetooth verbinding was ook niet stabiel bij mij, maar na het veranderen van de naam van auto is het probleem verholpen.
- Alarm is 1x afgegaan tijdens het laden.
Nee je berekening klopt niet. Het bruto vermogen is 100kwu, netto nog een stukje lager.
Je gaat in je breking ervan uit dat je tot 100% 10.x kW laadt. Dat gaat niet gebeuren denk ik. De laaste paar kw gaan langzamer.

Je Bluetooth trucje lijkt indd de oplossing te zijn, gaf iemand anders ook al aan.

Andere vraag: Ik heb ook mijn vin nummer gekregen, probeer de auto te koppelen in de app, zie alleen geen mogelijkheid dit te doen. Wel in de zeekr charge app. Of moet dit op locatie gedaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
Ruben_sim schreef op zondag 25 mei 2025 @ 14:25:
[...]
Andere vraag: Ik heb ook mijn vin nummer gekregen, probeer de auto te koppelen in de app, zie alleen geen mogelijkheid dit te doen. Wel in de zeekr charge app. Of moet dit op locatie gedaan worden?
Nee dat kan inderdaad alleen volledig in de auto zelf. Het kan wel zijn dat een dag van te voren je de auto in je account ziet verschijnen, maar je kan daar zelf momenteel niks mee doen. Nog ff geduld dus ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben_sim
Ah, zie het nu inderdaad
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D-MNpkm4tqj6y2mqhPpTn-irI_w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lNnZ9fAArlbYy67bpBRhEFfU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoCruelNU
patrickelectric schreef op zondag 25 mei 2025 @ 08:42:
En hoe gaat het met het alarm issue? Nog vaak voorgekomen of kan dit uitgezet worden?
En gebeurd dit alleen bij AC laden of ook bij DC snelladers? Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben_sim
Snel deze paal eens testen, kijken of hij inderdaad de 450 gaat halen👀

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WvBvr7wV7lfo2e4iFBYpfZR0K34=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Pbp7S3y1GDQHKWPM1jhW6cS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bullseye1977
Hiernog een enkele update na wat meer Km te hebben gereden.

Laden:
Ben verschillende palen langs geweest van Fastnet en Shell Recharge. Fastnet 300kW en 400kW en van Shell 300kw. Ik haal nooit de snelheid van de paal. de SOC is zo rond de 30%. Ook iedere keer volledig voorverwarmd. De melding is dan dat deze de ideale tempratuur heeft. Bij de 300kw paal haalde ik gisteren maar 137kW. Ik ben ook naar de 400Kw paal gereden bij emmeloord daar haalde ik 247kW. Natuurlijk mag je niet klagen maar bij een 300kW wil ik ook 300kW zien en bij de 400kw iets rond 350kW.
De test zijn in de avond gedaan terwijl er geen andere auto aan dezelfde paal staat. Bij de 400kW paal was er geheel geen andere auto op het fastnet terrein. Wat zijn jullie laad snelheden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zxvylt7ts6i44Yz2viXLt5ySZSk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tmnLQLYMr3xl4FeYWFOp8y8m.jpg?f=fotoalbum_large

Verbruik: Long range
Bij normaal rijden op de snelweg ongeveer 110 op de cruise staat deze op 18,9kWh

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UJYfs-oR2Yq3H9tOHEhGmLOFZro=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uiOxKyNLZUuzIyErvwNlRcTM.jpg?f=fotoalbum_large

Connectiviteit:
Ja best knullig dat de data nog steeds niet werkt. Echt een van de key elementen van dit soort auto's werkt gewoon na meerdere dagen nog steeds niet. Snap ik hoor dat iemand een knopje moet omzetten maar meerdere dagen dit niet geregeld krijgen is natuurlijk niet professioneel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qaxaTC75IMKzV0FOgL-Is13KBWE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UBOWN3OFMBe4937rMxVpWcQo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blazings
bullseye1977 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 17:41:

Laden:
Ben verschillende palen langs geweest van Fastnet en Shell Recharge. Fastnet 300kW en 400kW en van Shell 300kw. Ik haal nooit de snelheid van de paal. de SOC is zo rond de 30%. Ook iedere keer volledig voorverwarmd. De melding is dan dat deze de ideale tempratuur heeft. Bij de 300kw paal haalde ik gisteren maar 137kW. Ik ben ook naar de 400Kw paal gereden bij emmeloord daar haalde ik 247kW. Natuurlijk mag je niet klagen maar bij een 300kW wil ik ook 300kW zien en bij de 400kw iets rond 350kW.
De test zijn in de avond gedaan met geen andere auto aan dezelfde paal. Bij de 400kW paal was er geheel geen andere auto op het fastnet terrein. Wat zijn jullie laad snelheden?

Verbruik:
Bij normaal rijden op de snelweg ongeveer 110 op de cruise staat deze op 18,9kWh
Met dit verbruik gok ik dat je de LR hebt? Wel jammer van die laadsnelheden.. Ik ben benieuwd naar de bevindingen van anderen qua laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
bullseye1977 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 17:41:

Laden:
De test zijn in de avond gedaan terwijl er geen andere auto aan dezelfde paal staat. Bij de 400kW paal was er geheel geen andere auto op het fastnet terrein. Wat zijn jullie laad snelheden?

[Afbeelding]

Verbruik:

[Afbeelding]

Connectiviteit:
Ja best knullig dat de data nog steeds niet werkt. Echt een van de key elementen van dit soort auto's werkt gewoon na meerdere dagen nog steeds niet. Snap ik hoor dat iemand een knopje moet omzetten maar meerdere dagen dit niet geregeld krijgen is natuurlijk niet professioneel.

[Afbeelding]
Ik vermoed dat de batterij roept dat hij prima op temp is, maar hoe lang reed je al? Ik denk dat hij stiekem niet op temp is, en ze dit via wat aanpassingen in de SW kunnen aanpassen (wat niet nodig is in china)

Als je erna nog een keer laad haal je wellicht betere snelheden (of als dat niet nodig is, even een beetje jojo'en als de verkeersveiligheid dat toe staat om de temp wat omhoog te krijgen in de batterij voordat je laad. Het is verre van ideaal weer qua temp op dit moment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vortix
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 00:07
Rioja1969 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 10:50:

Voor een Premium Connected Package vind ik 7GB wel erg karig. Dan kunnen ze het pakket beter een Basic pakket noemen 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
4v4t4r schreef op zondag 25 mei 2025 @ 18:31:
[...]

Ik vermoed dat de batterij roept dat hij prima op temp is, maar hoe lang reed je al? Ik denk dat hij stiekem niet op temp is, en ze dit via wat aanpassingen in de SW kunnen aanpassen (wat niet nodig is in china)

Als je erna nog een keer laad haal je wellicht betere snelheden (of als dat niet nodig is, even een beetje jojo'en als de verkeersveiligheid dat toe staat om de temp wat omhoog te krijgen in de batterij voordat je laad. Het is verre van ideaal weer qua temp op dit moment.
De rit naar Emmeloord was vanuit Almere 50km ik neem aan dat dat genoeg tijd is om "warm" te worden of is lang rijden bij 15 graden juist niet goed voor het snel laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msts
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 30-05 22:01
Denk dat je met een veel lagere SOC moet beginnen om de maximale laadsnelheid te halen. Iig onder de 20% doorgaans

[ Voor 13% gewijzigd door Msts op 25-05-2025 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
bullseye1977 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 18:52:
[...]

De rit naar Emmeloord was vanuit Almere 50km ik neem aan dat dat genoeg tijd is om "warm" te worden of is lang rijden bij 15 graden juist niet goed voor het snel laden?
50 km is weinig hoor. Ik geloof niet dat hij dan helemaal lekker warm is. Maar goed, neemt niet weg dat voorverwarmen wellicht beter afgesteld moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
Ik hoor graag jullie laadsnelheden

[ Voor 6% gewijzigd door bullseye1977 op 25-05-2025 19:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
bullseye1977 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 19:39:
Ik hoor graag jullie laadsnelheden
Tijdens m’n testrit ging het laden alleen snel (402kw) bij Fastned wanneer de auto manueel voorverwarmd was. Via de routeplanner en bij Shell was het beduidend minder. Dit manueel verwarmen duurde niet zo lang (25-30 min).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hensley60
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 00:44
Vandaag was op RTL Autowereld (RTL7)een stuk over het merk Zeek in het algemeen. Wellicht leuk om terug te kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groc86
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
iRenik schreef op zondag 25 mei 2025 @ 20:10:
[...]

Tijdens m’n testrit ging het laden alleen snel (402kw) bij Fastned wanneer de auto manueel voorverwarmd was. Via de routeplanner en bij Shell was het beduidend minder. Dit manueel verwarmen duurde niet zo lang (25-30 min).
Beste allemaal, voorverwarmen is idd belangrijk. Daarnaast is het feit dat een paal 400kw aan vermogen zou kunnen hebben, niet automatisch betekent dat er 400kw beschikbaar is, ook al staan er geen andere auto's. Regionaal kunnen er grote verschillen zijn op het gebied van beschikbaarheid van stroom, dit wordt altijd geloadbalanced (verdeeld) binnen de regio en soms sterk regionaal zoals bij een pompstation. Kortom de netbeheerder bepaald de snelheid, naast andere factoren zoals aantal auto's aan de paal en andere energievraag.

Dit verklaart ook de verschillende ervaringen van snellaadpalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Groc86 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 07:43:
[...]

Beste allemaal, voorverwarmen is idd belangrijk. Daarnaast is het feit dat een paal 400kw aan vermogen zou kunnen hebben, niet automatisch betekent dat er 400kw beschikbaar is, ook al staan er geen andere auto's. Regionaal kunnen er grote verschillen zijn op het gebied van beschikbaarheid van stroom, dit wordt altijd geloadbalanced (verdeeld) binnen de regio en soms sterk regionaal zoals bij een pompstation. Kortom de netbeheerder bepaald de snelheid, naast andere factoren zoals aantal auto's aan de paal en andere energievraag.

Dit verklaart ook de verschillende ervaringen van snellaadpalen.
Dit weegt absoluut mee ! Het heeft ook weinig zin (mijn inziens) om even 30 mins te gaan rijden en dan te laden om snelheden te bekiiken. Ik denk dat er weinig mensen zijn die niet met 90-100% vertrekken voor een lange trip waarbij je dus al snel 2 a 3 uur rijd voordat je gaat laden voor de eerste keer. Dan is de batterij (zeker met preconditioneren) een stuk beter dan even met 15 graden een half uurtje rijden (savonds denk ik zelfs 10 nu? )

die 400 is leuk hoor, maar ik kijk meer uit naar de 200+ boven de 50%.. Ik moest van het weekend met mn Volvo laden en hij start netjes op 150 maar zakt voor de 50% al naar de 100 en kort daarna verder naar 70 a 80 en het laatste stukje naar de 80% zelfs maar iets van 40 a 50kW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
4v4t4r schreef op maandag 26 mei 2025 @ 09:28:
[...]

Dit weegt absoluut mee ! Het heeft ook weinig zin (mijn inziens) om even 30 mins te gaan rijden en dan te laden om snelheden te bekiiken. Ik denk dat er weinig mensen zijn die niet met 90-100% vertrekken voor een lange trip waarbij je dus al snel 2 a 3 uur rijd voordat je gaat laden voor de eerste keer. Dan is de batterij (zeker met preconditioneren) een stuk beter dan even met 15 graden een half uurtje rijden (savonds denk ik zelfs 10 nu? )

die 400 is leuk hoor, maar ik kijk meer uit naar de 200+ boven de 50%.. Ik moest van het weekend met mn Volvo laden en hij start netjes op 150 maar zakt voor de 50% al naar de 100 en kort daarna verder naar 70 a 80 en het laatste stukje naar de 80% zelfs maar iets van 40 a 50kW.
Ik heb zojuist bij Fastned (300W) geladen. Zat op, ongeveer, 25%. Heb tot 84% geladen. Gemiddeld 200W.

Na 80% zakte hij wel wat naar 175W meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
spacecrap schreef op maandag 26 mei 2025 @ 09:38:
[...]

Ik heb zojuist bij Fastned (300W) geladen. Zat op, ongeveer, 25%. Heb tot 84% geladen. Gemiddeld 200W.

Na 80% zakte hij wel wat naar 175W meen ik.
nou dat is vergeleken met mijn auto nu echt serieus verschil :) Heb geladen van 17% tot 88 % in 44 mins gister geloof ik. dat zal bij jou "iets" korter zijn geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Al ruim 100+ op kenteken zie ik, gaat hard!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
4v4t4r schreef op maandag 26 mei 2025 @ 09:44:
[...]

nou dat is vergeleken met mijn auto nu echt serieus verschil :) Heb geladen van 17% tot 88 % in 44 mins gister geloof ik. dat zal bij jou "iets" korter zijn geweest?
Ja, dat ging vrij rap! Heb een bak koffie gehaald en bij terugkomst zat hij op de 80%.
Toen dacht ik..... op vakantie met deze auto gaat geen straf worden. Wij hebben een dochtertje dus stoppen nog regelmatig, dus heb daar wel vertrouwen in!

(mijn vorige E- auto was een kia e-niro die 50kW laadde.... dat was niet zo'n feest)

[ Voor 7% gewijzigd door spacecrap op 26-05-2025 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
spacecrap schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:30:
[...]

Ja, dat ging vrij rap! Heb een bak koffie gehaald en bij terugkomst zat hij op de 80%.
Toen dacht ik..... op vakantie met deze auto gaat geen straf worden. Wij hebben een dochtertje dus stoppen nog regelmatig, dus heb daar wel vertrouwen in!

(mijn vorige E- auto was een kia e-niro die 50kW laadde.... dat was niet zo'n feest)
Same here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
mvrooij schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:08:
Al ruim 100+ op kenteken zie ik, gaat hard!
Goed om te horen. Hoe kom je aan die info?

En ik ben benieuwd hoe ver van te voren je te horen krijgt wanneer de afleverdatum is? Is dat net van te voren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Serage75 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 12:53:
[...]

Goed om te horen. Hoe kom je aan die info?

En ik ben benieuwd hoe ver van te voren je te horen krijgt wanneer de afleverdatum is? Is dat net van te voren?
https://www.rdwdata.nl/merken/zeekr/7x
Niet altijd goed up to date hoor, maar nu zie je er wel 100+.

Sommige echt weken van te voren, maar volgens mij gaat 't hier vooral om Lease.

Hier 27 Feb. besteld maar enige wat ik heb gehoord is dat er 1 op mijn naam staat en onderweg is, maar verder nog steeds niks bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
mvrooij schreef op maandag 26 mei 2025 @ 13:09:
[...]

Hier 27 Feb. besteld maar enige wat ik heb gehoord is dat er 1 op mijn naam staat en onderweg is, maar verder nog steeds niks bekend.
En ik heb er welgeteld nog nul zien rijden !
Mn buurman heeft een Xpeng G9, wat een dikke bak ook ! ( wel erg duur in de meeste complete uitvoering) maar ik zou graag de 7x in het echt willen zien rijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
[...]

De mijne via Zeekr Lease (Arval). Ook beloofd dat er eentje gereserveerd is. Tweede helft van juni verwachte levering. Ben benieuwd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SoCruelNU
[...]

Diegene die later deze week uitgeleverd worden staan er nu idd ook bij!
Ik had op 11 maart besteld, begin deze maand aflever datum te horen gekregen en later deze week mag ik 'm ophalen!
Pagina: 1 ... 27 ... 29 Laatste