Is het probleem "Ruitenwisservloeistof loopt achter op de ruit bij hard optrekken" echt een probleem of was dit alleen een probleem bij de auto die werd proefgereden?Freedive schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 16:09:
Even voor overzicht, huidige problemen zijn volgens mij;
- CarPlay werkt niet
- Navigatie 2.0 werkt niet
- Internet connectiviteit werkt niet
- Alarm gaat vaak spontaan af
- telefoon koppelt niet automatisch via Bluetooth
- Ruitenwisservloeistof loopt achter op de ruit bij hard optrekken
CarPlay en navigatie 2.0 bij iedereen denk ik?
Internet en alarm vermoed ik niet bij iedereen?
Vandaag heeft een maat van me er 1 gespot, met trekhaak! Ben dus ook erg benieuwd.Freedive schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 19:53:
Iemand al auto geleverd gekregen met een trekhaak?
Ben benieuwd of cruise control etc allemaal werkt met fietsendrager/aanhanger.
In de handleiding staat er in iedergeval niet dat het niet werkt als er iets aan de trekhaak hangt
:strip_exif()/f/image/LbqOaYepri6E710b3fyr33wq.jpg?f=fotoalbum_large)
De trekhaak is toch wel in te klappen?MPro schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 20:18:
[...]
Vandaag heeft een maat van me er 1 gespot, met trekhaak! Ben dus ook erg benieuwd.[Afbeelding]
clydevdl schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 20:13:
[...]
Is het probleem "Ruitenwisservloeistof loopt achter op de ruit bij hard optrekken" echt een probleem of was dit alleen een probleem bij de auto die werd proefgereden?
Discover schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 17:27:
Ja, hier spelen dezelfde 4 issues.
Daarnaast koppelt Bluetooth vooralsnog niet automatisch en komt er ruitensproeiervloeistof uit de achterzijde wanneer je hard optrekt
Die via Zeekr is eleftrisch inklapbaar
Aftermarket kan je er voor kiezen om niet te doen.
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Ziet er goed uit!blyzz schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 19:07:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vanmiddag om 14.00 uur eindelijk de 7X ophalen. Wat een heerlijke auto 🤩🤩 ... Uiteraard wel met enkele irritatiepuntjes maar geen onoverkomelijke problemen.
Auto hangt aan de laadpaal thuis en tot op heden heeft de politie zich nog niet gemeld 😉
Android Auto werkt perfect en heb inmiddels heel veel mensen een nekprobleem bezorgd ... Alleen het downloaden van Navi 2.0 wil nog niet vlotten.
Vraag aan iedereen die hem al heeft, wanneer krijg je je kenteken te weten? Vin nummer heb ik al.
Ik heb hem nog niet, maar ga hem donderdag halen. Vandaag heeft onze fleet manager met zeekr gebeld om het kenteken te achterhalen. Had daar nog geen bericht over ontvangen.patrickelectric schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 21:01:
[...]
Ziet er goed uit!
Vraag aan iedereen die hem al heeft, wanneer krijg je je kenteken te weten? Vin nummer heb ik al.
De eerste 4 issues gingen over wat anders @Freedive .Ik hoor graag van mensen die een privilege hebben of de ruitenvloeistof echt uit de achterkant komt bij hard optrekken.
Ga hem ook donderdag ophalen. Ben vandaag gebeld door Zeekr met laatste informatie. Hij wist mij ook het kenteken en meldcode te geven. Ze zouden het dus moeten wetenspacecrap schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 21:02:
[...]
Ik heb hem nog niet, maar ga hem donderdag halen. Vandaag heeft onze fleet manager met zeekr gebeld om het kenteken te achterhalen. Had daar nog geen bericht over ontvangen.
Ja, exact. Ik bedoelde te zeggen dat we nog geen informatie hadden ontvangen en dat onze fleetmanager vervolgens vandaag heeft gebeld en de informatie heeft opgevraagd en verkregenJVH0511 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 22:05:
[...]
Ga hem ook donderdag ophalen. Ben vandaag gebeld door Zeekr met laatste informatie. Hij wist mij ook het kenteken en meldcode te geven. Ze zouden het dus moeten weten
Fijn dat ook jij de informatie hebt in ieder geval!
Centraal beheer kan je verzekering aflossen alleen bij zakelijke verzekering geen no claim beschermer maar bij interpolis wel wel belangrijk als veel no vlaim hebt.funkylicious schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 15:12:
Heeft iemand tips voor het afsluiten van een zakelijke autoverzekering voor de Privilege versie? Weinig aanbod (vanwege snelheid?) en relatief hoge bedragen kom ik tegen. Veel dekken alleen particulieren zoals het aanbod van Zeekr en ANWB.
P. Edelijn schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 06:55:
[...]
Centraal beheer kan je verzekering afsluiten alleen bij zakelijke verzekering geen no claim beschermer maar bij interpolis wel wel belangrijk als veel no vlaim hebt.
Ruitenwisservloeistof nog niet ondervonden met de LR.Freedive schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 16:09:
Even voor overzicht, huidige problemen zijn volgens mij;
- CarPlay werkt niet
CarPlay en navigatie 2.0 bij iedereen denk ik?
Internet en alarm vermoed ik niet bij iedereen?
Bluetooth pakt ie wel van mijn mobiel meen ik maar de hotspot van mijn mobiel (omdat de premium connectiviteit nog niet werkt) pakt ie niet automatisch. Verder heb ik dezelfde punten. Al iemand contact gehad en gehoord dat deze zaken allemaal OTA opgelost gaan worden of dat er een serviceafspraak nodig is?
Ik heb nog niet kunnen ontdekken hoe je de melding mbt geconcentreerd rijden uit kunt zetten. Kan dit wel?
Mocht je meer foto’s van de zwarte lr hebben. Zeer welkomblyzz schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 19:07:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vanmiddag om 14.00 uur eindelijk de 7X ophalen. Wat een heerlijke auto 🤩🤩 ... Uiteraard wel met enkele irritatiepuntjes maar geen onoverkomelijke problemen.
Auto hangt aan de laadpaal thuis en tot op heden heeft de politie zich nog niet gemeld 😉
Android Auto werkt perfect en heb inmiddels heel veel mensen een nekprobleem bezorgd ... Alleen het downloaden van Navi 2.0 wil nog niet vlotten.
Benieuwd wanneer ze de mensen gaan contacten voor de volgende batch.. mij werd vorige week nog gezegd eerste week Juni + dat er al een auto aan mij gekoppeld is. Nog steeds niks vernomen. Hopelijk gaan ze door deze enkele (vervelende) bugs het niet uitstellen.
Voor mijn verzekering vragen ze nu of er Alarm op zit. Dit is dus wel het geval? Ik kan dit nergens vinden namelijk in Brochures.
EDIT: https://www.zeekr.eu/manu...NL&ln=Nederlands&dl=nl_NL
Zelf al gevonden. Dat is positief denk ik, eens kijken wat het voor de verzekering doet.
Voor mijn verzekering vragen ze nu of er Alarm op zit. Dit is dus wel het geval? Ik kan dit nergens vinden namelijk in Brochures.
Zelf al gevonden. Dat is positief denk ik, eens kijken wat het voor de verzekering doet.
[ Voor 24% gewijzigd door mvrooij op 21-05-2025 08:20 ]
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Vraag me wel af onder welke klasse het anti diefstal valt. Weet iemand dat?mvrooij schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 08:16:
Benieuwd wanneer ze de mensen gaan contacten voor de volgende batch.. mij werd vorige week nog gezegd eerste week Juni + dat er al een auto aan mij gekoppeld is. Nog steeds niks vernomen. Hopelijk gaan ze door deze enkele (vervelende) bugs het niet uitstellen.
Voor de mensen die de auto al hebben ontvangen: hebben jullie dan ook een certificaat gekregen wat bij het alarm hoort?
Verzekering auto bij Centraal Beheer en Interpolis is het alarmsysteem wat de auto heeft voldoende. De waarde van de auto mag niet boven de 75kzitten maar kan ook 100k zijn.
Bij mij was het bij beide geen probleem 7X Privilege zwart.
Bij mij was het bij beide geen probleem 7X Privilege zwart.
Haha ja zo zitten er wel meer van dit soort indek acties in de handleidingKarel Apple schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:19:
Zeekr heeft ook wel humor.![]()
https://www.zeekr.eu/manu...AR&ven=undefined&dl=nl_NL
[Afbeelding]

Altijd met passagier rijden. Die kan je dan vertellen wat er gebeurt op de weg, terwijl jij veilig naar de HUD zit te kijkenKarel Apple schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 09:19:
Zeekr heeft ook wel humor.![]()
https://www.zeekr.eu/manu...AR&ven=undefined&dl=nl_NL
[Afbeelding]
Volgens mij op het scherm naar beneden swipen en dan ergens uitzetten (ooit gezien op youtube dacht ik)vanderwolf schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 07:47:
[...]
Ruitenwisservloeistof nog niet ondervonden met de LR.
Bluetooth pakt ie wel van mijn mobiel meen ik maar de hotspot van mijn mobiel (omdat de premium connectiviteit nog niet werkt) pakt ie niet automatisch. Verder heb ik dezelfde punten. Al iemand contact gehad en gehoord dat deze zaken allemaal OTA opgelost gaan worden of dat er een serviceafspraak nodig is?
Ik heb nog niet kunnen ontdekken hoe je de melding mbt geconcentreerd rijden uit kunt zetten. Kan dit wel?
Zijn er toevallig ook rijders uit (zuid-oost) Brabant die bij de eerste leveringen zitten?
Moet er zelf nog tot eind juli op wachten dus zou leuk zijn om er in de buurt al eentje te kunnen spotten 😀..
Moet er zelf nog tot eind juli op wachten dus zou leuk zijn om er in de buurt al eentje te kunnen spotten 😀..
Yes, is bij privilege het geval.clydevdl schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 21:45:
[...]
De eerste 4 issues gingen over wat anders @Freedive .Ik hoor graag van mensen die een privilege hebben of de ruitenvloeistof echt uit de achterkant komt bij hard optrekken.
Voor de snelheidoverscheiding, vermoeidheid en rijstroken zijn die daar idd te vinden maar voor concentratie niet.JVH0511 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 10:42:
[...]
Volgens mij op het scherm naar beneden swipen en dan ergens uitzetten (ooit gezien op youtube dacht ik)
Voor de liefhebbers een tussenstand van de kentekenregistraties (exclusief de demo-auto's):
70 auto's op kenteken gezet
26 grijs
23 zwart
9 wit
12 groen
25 Privilege
45 LR
Nog geen Core versie gesignaleerd dus vermoedelijk heeft die niet op de eerste boot gestaan. Van de 70 nieuw gekentekende auto's hebben er sinds 15 mei inmiddels 26 een tenaamstelling. Er is dus nog een aardige inhaalslag te maken bij het uitleveren van de auto's.
26 grijs
23 zwart
9 wit
12 groen
25 Privilege
45 LR
Nog geen Core versie gesignaleerd dus vermoedelijk heeft die niet op de eerste boot gestaan. Van de 70 nieuw gekentekende auto's hebben er sinds 15 mei inmiddels 26 een tenaamstelling. Er is dus nog een aardige inhaalslag te maken bij het uitleveren van de auto's.
Was er bekend hoeveel er met de boot kwamen? Bedankt voor deze updates, leuk om te zien.fhommes schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:07:
Voor de liefhebbers een tussenstand van de kentekenregistraties (exclusief de demo-auto's):
26 grijs
23 zwart
9 wit
12 groen
25 Privilege
45 LR
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Ze hebben mij verteld dat er 100 stuks op de eerste boot zaten.mvrooij schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:10:
[...]
Was er bekend hoeveel er met de boot kwamen? Bedankt voor deze updates, leuk om te zien.
Als het goed is staat de levering nu in de tweede helft van juni. Nog verder niks gehoord, wacht in spanning af. Ik hoop dat ik er mee op vakantie kan. Dan duurt het wel even voor ik te spotten ben in zuid-oost Brabant.FransHendrikx schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 10:45:
Zijn er toevallig ook rijders uit (zuid-oost) Brabant die bij de eerste leveringen zitten?
Vanwaar moet jij tot juli wachten. Heeft dat te maken met je huidige contract? Of met de bestelling?
Ik toevallig ook morgen om 14.00 - wellicht zitten we bij de duo-presentatie (begreep dat ze een uitleg gezamenlijk doen in een wagen uit de showroom)JVH0511 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 22:05:
[...]
Ga hem ook donderdag ophalen. Ben vandaag gebeld door Zeekr met laatste informatie. Hij wist mij ook het kenteken en meldcode te geven. Ze zouden het dus moeten weten
Huidige lease contract loopt eind juli af.. de auto zou er eind juni moeten zijn aldus Zeekr..Serage75 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:43:
[...]
Als het goed is staat de levering nu in de tweede helft van juni. Nog verder niks gehoord, wacht in spanning af. Ik hoop dat ik er mee op vakantie kan. Dan duurt het wel even voor ik te spotten ben in zuid-oost Brabant.
Vanwaar moet jij tot juli wachten. Heeft dat te maken met je huidige contract? Of met de bestelling?
Net de 7x opgehaald. Wat wel erg onhandig is zijn de sleutels, maar 1 key en 1 pas en voor de digital key moet je altijd eerst de app openen om de auto te openen. Is dit wat het is of zie ik iets belangrijks over het hoofd waarmee de digital key bij het benaderen van de auto automatisch werkt
nvt
[ Voor 99% gewijzigd door andrewfile op 21-05-2025 14:41 ]
Rijdt een Zeekr X LR in Pine Green en werkzaam bij Zeekr EU. Alles wordt op persoonlijke titel beantwoord en is daarom geen officiële communicatiekanaal vanuit Zeekr EU of haar dochterondernemingen.
Klopt, digitale sleutel voegt op deze manier weinig toe.j0ram schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 14:14:
Net de 7x opgehaald. Wat wel erg onhandig is zijn de sleutels, maar 1 key en 1 pas en voor de digital key moet je altijd eerst de app openen om de auto te openen. Is dit wat het is of zie ik iets belangrijks over het hoofd waarmee de digital key bij het benaderen van de auto automatisch werkt
ja en als ik handmatig de auto open via de app kan ik hem ook starten. Maar om nou via de app de auto eerst open te maken klinkt niet heel logisch.andrewfile schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 14:21:
[...]
Heb je in de app een digital key aangemaakt (onder het linker auto icoontje onderaan, optie vehicle & security > my keys?) of alleen de auto gekoppeld aan de app?
Kan er niet veel over vinden maar schijnbaar zou je telefoon bij de auto moeten werken, maar bij mij niet het geval met een iphone 15 pro
Dit is by design en niet een bug?Zeekr_7X schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 14:21:
[...]
Klopt, digitale sleutel voegt op deze manier weinig toe.
Zo staat het ook in de handleiding:j0ram schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 14:28:
[...]
ja en als ik handmatig de auto open via de app kan ik hem ook starten. Maar om nou via de app de auto eerst open te maken klinkt niet heel logisch.
Kan er niet veel over vinden maar schijnbaar zou je telefoon bij de auto moeten werken, maar bij mij niet het geval met een iphone 15 pro
:strip_exif()/f/image/NJBWfYMUBvh6wmYAetJx9buy.jpg?f=fotoalbum_large)
Aah vandaar. Ik kreeg vandaag via de verkoper te horen dat ik "zeer zeker" de auto in de tweede helft van juni kan verwachten inclusief een elektrisch wegklapbare trekhaak. Dat zou erg mooi zijn!FransHendrikx schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:43:
[...]
Huidige lease contract loopt eind juli af.. de auto zou er eind juni moeten zijn aldus Zeekr..
Heeft iemand Spotify en Navigatie 2.0 al draaiend gekregen?
Ik ben wel verbaasd dat men dit nu bij de 7x nog steeds niet in orde heeft.... bij de 001 wacht ik er hier al op sinds december 2023.... men heeft digital key standaarden niet gevolgd, zowel 2.0/3.0 trouwens.Zeekr_7X schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 14:21:
[...]
Klopt, digitale sleutel voegt op deze manier weinig toe.
Ik gebruik dit wel vrijwel altijd, sleutel is een onding en kaart heb ik vaak niet bij me. Pas hier wel mee op want auto/app hebben Internet nodig om de auto (via BT) te kunnen openen, in sommige parkeer garages heb je geen niet verbinding en loop je dus vast als je geen kaart/sleutel bij je hebt.
Ik vind dit wel bewonderenswaardig en begin toch te twijfelen of ik wel de juiste keuze heb gemaakt? Dit werkt bij Tesla dus al vanaf dag 1 goed en gebruik ik al bijna 4,5 jaar. Lijkt dus enorm achterhaald en juist dit geeft een hoge mate van comfort en gebruiksgemak. Dat dit soort zaken niet goed zijn ingericht kan mij mateloos irriteren en doet mij afvragen hoe ze met andere bugs/issues omgaan?
Zonder hier een Tesla topic van te maken, maar je kan alles van Tesla vinden maar dit soort zaken hebben ze al heel lang, heel goed voor elkaar.
Just my 2cents
Zonder hier een Tesla topic van te maken, maar je kan alles van Tesla vinden maar dit soort zaken hebben ze al heel lang, heel goed voor elkaar.
Just my 2cents
'The truth is not afraid for Questions
Moet eerlijk toegeven dat ik ook wel had verwacht in deze auto met alle technieken dat dit voortaan gewoon met je Watch of Telefoon te openen is... Het is niet dat de sleutel die erbij zit nu zo fijn is volgens mij?spidertje schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 15:28:
[...]
Ik ben wel verbaasd dat men dit nu bij de 7x nog steeds niet in orde heeft.... bij de 001 wacht ik er hier al op sinds december 2023.... men heeft digital key standaarden niet gevolgd, zowel 2.0/3.0 trouwens.
Ik gebruik dit wel vrijwel altijd, sleutel is een onding en kaart heb ik vaak niet bij me. Pas hier wel mee op want auto/app hebben Internet nodig om de auto (via BT) te kunnen openen, in sommige parkeer garages heb je geen niet verbinding en loop je dus vast als je geen kaart/sleutel bij je hebt.
Inderdaad de sleutel die erbij zit is echt een onding qua vorm en ontwerp. Kan niet aan de sleutelbos en is volledig symmetrisch waardoor je nooit blind een knop kan indrukken zonder zeker te weten welke knop je indrukt (wat bij de meeste autosleutels wel het geval is).
Ik mag de auto 20 juni ophalen en ga er daarna vrij snel mee op vakantie. Hopelijk is dan ieder geval het alarm en CarPlay gefixt.
Dat het alarm telkens afgaat lijkt mij geen pretje. Ik woon zelf in Amsterdam en ben afhankelijk van openbaar laden. Dat betekent dat de auto niet altijd in de buurt van mij huis staat. Ik denk dat het niet in dank wordt afgenomen als ‘ie vervolgens de hele nacht staat de loeien.
Ik mag de auto 20 juni ophalen en ga er daarna vrij snel mee op vakantie. Hopelijk is dan ieder geval het alarm en CarPlay gefixt.
Dat het alarm telkens afgaat lijkt mij geen pretje. Ik woon zelf in Amsterdam en ben afhankelijk van openbaar laden. Dat betekent dat de auto niet altijd in de buurt van mij huis staat. Ik denk dat het niet in dank wordt afgenomen als ‘ie vervolgens de hele nacht staat de loeien.
Inmiddels krijg ik net bericht van Vodafone for your Car dat het ingeregeld is. 7Gb per maand krijg je van Zeekr in de auto.
Heb het nog niet kunnen testen, maar dit zal voor Navigatie 2.0 en Spotify wel van belang zijn dat het goed gaat werken.
Heb het nog niet kunnen testen, maar dit zal voor Navigatie 2.0 en Spotify wel van belang zijn dat het goed gaat werken.
sleutel is vwbt gebruiksgemak wat mij betreft een drama, veel te groot/niet verlicht en knoppen die je niet voelt.... in het begin werkte het auto open/dicht amper en ben gelijk overgegaan op de foon en jah dan erger je je dat je elke keer de foon actief dient te gebruiken maar is dan wel bruikbaar zonder dat je die sleutel mee moet sleuren.mvrooij schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 15:39:
[...]
Moet eerlijk toegeven dat ik ook wel had verwacht in deze auto met alle technieken dat dit voortaan gewoon met je Watch of Telefoon te openen is... Het is niet dat de sleutel die erbij zit nu zo fijn is volgens mij?
Heb je daar een separate mail over gehad??kingknoest schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 16:16:
Inmiddels krijg ik net bericht van Vodafone for your Car dat het ingeregeld is. 7Gb per maand krijg je van Zeekr in de auto.
Het geldt (helaas) wel in meer of mindere mate voor de Chinezen. Specificaties/bouwkwaliteit en prijzen zijn in orde maar de software en consequente uitwerking van een en ander is veelal een drama... geen id wat men in China en al helemaal bij Geely aan het doen is maar zou veel en veel beter moeten zijn (vind ik dan).M13z1 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 15:38:
Ik vind dit wel bewonderenswaardig en begin toch te twijfelen of ik wel de juiste keuze heb gemaakt? Dit werkt bij Tesla dus al vanaf dag 1 goed en gebruik ik al bijna 4,5 jaar. Lijkt dus enorm achterhaald en juist dit geeft een hoge mate van comfort en gebruiksgemak. Dat dit soort zaken niet goed zijn ingericht kan mij mateloos irriteren en doet mij afvragen hoe ze met andere bugs/issues omgaan?
Just my 2cents
Wanneer heb je hem besteld? 😀Serage75 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 15:00:
[...]
Aah vandaar. Ik kreeg vandaag via de verkoper te horen dat ik "zeer zeker" de auto in de tweede helft van juni kan verwachten inclusief een elektrisch wegklapbare trekhaak. Dat zou erg mooi zijn!
Same here, net de bestelling doorgeklikt maar is nog niet helemaal behandeld 😅M13z1 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 15:38:
Just my 2cents
Begin ineens ook erg te twijfelen…
Yes, een bericht van Vodafone dat het pakket gestart is. Zeekr heeft laten weten dat ze hier mee bezig waren aangezien niet alle VIN nummers geactiveerd waren. Mocht je het nog niet gehad hebben, dan denk ik dat dit snel komt.
Gezellig ik mag hem ook morgen 14:00 ophalenmailis schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:13:
[...]
Ik toevallig ook morgen om 14.00 - wellicht zitten we bij de duo-presentatie (begreep dat ze een uitleg gezamenlijk doen in een wagen uit de showroom)
Eens hoor dat de sleutel niet het prettigst is. Maar je hebt hoesjes, ook dunne silicone hoesjes, die er een sleutelhanger van maken en dan kun je op de tast de knoppen bedienen. Dan werkt het wel zoals bij Tesla dat je aan komt lopen en de auto ontgrendelt.mitchelljb schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 16:33:
[...]
Same here, net de bestelling doorgeklikt maar is nog niet helemaal behandeld 😅
Begin ineens ook erg te twijfelen…
Maar, just my 2 cents, als dit een reden kan zijn voor je om het niet te doen, dan adviseer ik het je gewoon niet te doen. Je weet simpelweg dat je een nieuw model koopt van een relatief nieuw Chinees merk van 4-5 jaar oud en dat niet alles vlekkeloos gaat zijn. Zoals service centers, aftersales support, bugs die niet direct opgelost gaan zijn.
Ja, je geeft veel geld uit, maar als je dit soort zaken niet kunt handelen, dan ben je beter af bij Tesla. Qua keuze een heel stuk veiliger en het zal je kopzorgen gaan schelen. Ik denk oprecht dat je bij jezelf te rade zult moeten gaan wat voor soort type je bent, gezien dit soort issues.
Mijn visie? Deze auto is waanzinnig gaaf, een nekketrekker (voorlopig dan) en de tech die in de auto zit is super nice. Afwerking in de auto waar Tesla niet aan kan tippen vind ik.
Als ik een Tesla zie rijden, dan zie ik ze staren naar deze auto. En dan weer naar de Tesla voor ze, die weer naar dezelfde Tesla voor hém staat te turen, zoekend naar de verschillen die er niet zijn. Saai en een eenheidsworst tot de max.
Maar goed, alarmen die midden in de nacht blijven afgaan op een 7X is wel kak, een veel groter discomfort dan de sleutel wat mij betreft. Dáár zou ik door twijfelen, ieder dus zijn eigen mening en visie.
Hier ook zojuist het bericht van Vodafone ontvangen dat internet in de auto zou moeten werken. Nog geen tijd gehad om te controleren of dit in de praktijk ook daadwerkelijk werkt.
Vanmiddag ben ik even langs geweest bij Zeekr in Huis ter Heide om alle kinderziektes door te nemen. Het niet automatisch verbinden van Bluetooth laten zien, maar ze hebben hier terplekke geen oplossing voor. Dit schijnt wel als bug gerapporteerd te zijn bij het ontwikkelteam dus nu maar afwachten wanneer het werkt. Ik heb zelf een iphone. Mijn vrouw heeft android en daar lijkt het wel te werken (= aanname). Android Auto werkte direct! Nu iphone nog....
Apple Carplay staat gepland op 6 juni. Als bovenstaande punten vanaf 6 juni allemaal eindelijk werken dan ben ik weer helemaal blij (voorlopig ;-))
Vanmiddag ben ik even langs geweest bij Zeekr in Huis ter Heide om alle kinderziektes door te nemen. Het niet automatisch verbinden van Bluetooth laten zien, maar ze hebben hier terplekke geen oplossing voor. Dit schijnt wel als bug gerapporteerd te zijn bij het ontwikkelteam dus nu maar afwachten wanneer het werkt. Ik heb zelf een iphone. Mijn vrouw heeft android en daar lijkt het wel te werken (= aanname). Android Auto werkte direct! Nu iphone nog....
Apple Carplay staat gepland op 6 juni. Als bovenstaande punten vanaf 6 juni allemaal eindelijk werken dan ben ik weer helemaal blij (voorlopig ;-))
Eens, is wel een Geely mindset, niet per se een Chinese. Ik heb vrienden met Expeng, die zijn er juist extreem over te spreken hoe snel zij gebruikers issues oppakken. Dat kan dus wel met Chinese merken, maar zal een bedrijfs strategie keuze moeten zijn.spidertje schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 16:26:
[...]
Het geldt (helaas) wel in meer of mindere mate voor de Chinezen. Specificaties/bouwkwaliteit en prijzen zijn in orde maar de software en consequente uitwerking van een en ander is veelal een drama... geen id wat men in China en al helemaal bij Geely aan het doen is maar zou veel en veel beter moeten zijn (vind ik dan).
Gekeken naar Volvo en Polestar, wisten we al voordat deze auto er zou zijn wat de problemen zijn als het gaat om deze strategie vanuit Geely. Ik hoop oprecht dat dit de goede kant ontwikkelt, maar zal ook zich moeten evolueren denk ik.
Precies dit. Ik vrees dat het alarm op ongewenste tijden afgaat. Kun je het alarm niet compleet uitschakelen tot dat dit probleem verholpen is?kingknoest schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 16:59:
[...]
Maar goed, alarmen die midden in de nacht blijven afgaan op een 7X is wel kak, een veel groter discomfort dan de sleutel wat mij betreft. Dáár zou ik door twijfelen, ieder dus zijn eigen mening en visie.
Het is zeker niet alleen de sleutel, het zijn meerdere dingen (allemaal luxe problemen)😉kingknoest schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 16:59:
[...]
Eens hoor dat de sleutel niet het prettigst is. Maar je hebt hoesjes, ook dunne silicone hoesjes, die er een sleutelhanger van maken en dan kun je op de tast de knoppen bedienen. Dan werkt het wel zoals bij Tesla dat je aan komt lopen en de auto ontgrendelt.
Maar, just my 2 cents, als dit een reden kan zijn voor je om het niet te doen, dan adviseer ik het je gewoon niet te doen. Je weet simpelweg dat je een nieuw model koopt van een relatief nieuw Chinees merk van 4-5 jaar oud en dat niet alles vlekkeloos gaat zijn. Zoals service centers, aftersales support, bugs die niet direct opgelost gaan zijn.
Ja, je geeft veel geld uit, maar als je dit soort zaken niet kunt handelen, dan ben je beter af bij Tesla. Qua keuze een heel stuk veiliger en het zal je kopzorgen gaan schelen. Ik denk oprecht dat je bij jezelf te rade zult moeten gaan wat voor soort type je bent, gezien dit soort issues.
Mijn visie? Deze auto is waanzinnig gaaf, een nekketrekker (voorlopig dan) en de tech die in de auto zit is super nice. Afwerking in de auto waar Tesla niet aan kan tippen vind ik.
Als ik een Tesla zie rijden, dan zie ik ze staren naar deze auto. En dan weer naar de Tesla voor ze, die weer naar dezelfde Tesla voor hém staat te turen, zoekend naar de verschillen die er niet zijn. Saai en een eenheidsworst tot de max.
En het klopt wat je zegt over kwaliteit, heb in de tesla gezeten maar man man man, wat een plastic!
Daarom ben ik ook gegaan voor de 7X.
Denk dat ik het er wel gewoon bij laat, want als ik voor de Tesla zou zijn gegaan had ik zeer waarschijnlijk ook een “twijfel” gehad 😉
Ben benieuwd wanneer ik hem krijg, hoorde een levertijd van 3 maanden (hopelijk sneller 🤞🏻)
Ik heb ook een mail ontvangen van Vodafone, 5g werkt nu prima in de auto!
Dan waarschijnlijk met de oude Tesla MY vergeleken? De facelift heeft veel minder/geen plastic meer.mitchelljb schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 17:15:
[...]
Het is zeker niet alleen de sleutel, het zijn meerdere dingen (allemaal luxe problemen)😉
En het klopt wat je zegt over kwaliteit, heb in de tesla gezeten maar man man man, wat een plastic!
Daarom ben ik ook gegaan voor de 7X.
Denk dat ik het er wel gewoon bij laat, want als ik voor de Tesla zou zijn gegaan had ik zeer waarschijnlijk ook een “twijfel” gehad 😉
Ben benieuwd wanneer ik hem krijg, hoorde een levertijd van 3 maanden (hopelijk sneller 🤞🏻)
Cognitieve dissonantie hoort inderdaad bij elke grote beslissing/aanschaf.
Overigens denk ik dat je kwaliteit en luxe beleving door elkaar haalt 😅.
Een plastic voorwerp kan kwalitatief beter zijn dan eentje van zeg hout of andersom.
Definitie van kwaliteit “ het geheel van eigenschappen en kenmerken van een product of dienst dat van belang is voor het voldoen aan vastgestelde of vanzelfsprekende behoeften”
Luxe beleving kan dus materiaal gebruik zijn, maar is niet uitwisselbaar met kwaliteit.
Heel cru gezegd zou het zo kunnen zijn dat als de 7x op essentiële eigenschappen tegenvalt (voor ieder verschillend) de kwaliteit, in de beleving van de persoon die een hogere verwachting had, tegenvalt
[ Voor 29% gewijzigd door GadgetKoen op 21-05-2025 19:32 ]
- CarPlay werkt niet
Belachelijk dat je app moet openen op telefoon. Maar met telefoon als NFC zou je ook zonder app moeten kunnen openen, hoef je alleen je telefoon tegen de stijl te houden en tegen stuur of op houder leggen?Zeekr_7X schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 14:32:
[...]
Zo staat het ook in de handleiding:
[Afbeelding]
Lukt dit mensen al?
De Chinese 7X heeft in ieder geval Ultra Wideband in de auto om automatisch met je telefoon te kunnen openen zonder dat je je telefoon tevoorschijn hoeft te halen (met Bluetooth zou dat ook al kunnen, UWB is nauwkeuriger qua positiebepaling).
Zou dit niet actief zijn en kan het nog komen in een nieuwe software versie of ontbreekt de UWB module en willen ze geen bluetooth gebruiken? Zou een ontzettende domme zet zijn.
In de handleiding onder staat ergens een stukje over frequenties, daar staat UWB wel tussen meen ik me te herinneren.cvisser schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 18:13:
[...]
Belachelijk dat je app moet openen op telefoon. Maar met telefoon als NFC zou je ook zonder app moeten kunnen openen, hoef je alleen je telefoon tegen de stijl te houden en tegen stuur of op houder leggen?
Lukt dit mensen al?
De Chinese 7X heeft in ieder geval Ultra Wideband in de auto om automatisch met je telefoon te kunnen openen zonder dat je je telefoon tevoorschijn hoeft te halen (met Bluetooth zou dat ook al kunnen, UWB is nauwkeuriger qua positiebepaling).
Zou dit niet actief zijn en kan het nog komen in een nieuwe software versie of ontbreekt de UWB module en willen ze geen bluetooth gebruiken? Zou een ontzettende domme zet zijn.
Hiero;
https://www.zeekr.eu/nl-n...+7X&yn=2025+YEAR&dl=en_US
/f/image/YLAvySYgHxuzrJl9QoO3hVvT.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door Freedive op 21-05-2025 18:50 ]
Heb je linkje van zon silliconen hoesje? 😅kingknoest schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 16:59:
[...]
Eens hoor dat de sleutel niet het prettigst is. Maar je hebt hoesjes, ook dunne silicone hoesjes, die er een sleutelhanger van maken en dan kun je op de tast de knoppen bedienen. Dan werkt het wel zoals bij Tesla dat je aan komt lopen en de auto ontgrendelt.
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Nee, want kreeg hem gratis bij een Ali Express bestelling. Daar zat het bij. Was overigens voor dit, wat ik echt een aanrader vindt:
:strip_exif()/f/image/H6SRqFszWlLxeUKrbWgzExvc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pN7QQEDvyqt0QA8YBdK26JXz.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door kingknoest op 21-05-2025 21:34 ]
Heeft iemand toevallig al in het donker gereden om te kijken hoe de koplampen bevallen? (inclusief matrix features)
Het valt me ook op dat het dagrijlicht aan de voorkant soms de hele balk betreft en de andere keer alleen de twee stukjes boven de koplampen. Iemand enig idee wanneer het middelste gedeelte wel/niet mee doet met het feestje?
:strip_exif()/f/image/ehnbcIgikox87VE5uF0co0Hf.jpg?f=fotoalbum_large)
Het valt me ook op dat het dagrijlicht aan de voorkant soms de hele balk betreft en de andere keer alleen de twee stukjes boven de koplampen. Iemand enig idee wanneer het middelste gedeelte wel/niet mee doet met het feestje?
:strip_exif()/f/image/ehnbcIgikox87VE5uF0co0Hf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bWO6PmFjNHztcMWZu0bQpHrc.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag om 16:00 mijn auto opgehaald een witte LR. Zoals eerder aangegeven rijdt deze auto fantastisch. Er zijn een aantal punten die nog aandacht nodig hebben zoals hier boven al beschreven.
- Android Auto werkt
- Bluetooth koppelt niet automatisch. Hij ziet te telefoon wel als laatst gekozen maar geeft aan de het device bezet is. Waneer ik de de auto selecteer vanuit mijn telefoon connect hij wel. (ingediend in de bouwers app)
- Mijn data verbinding werkte heel heel kort. Het eerste 1,5uur niet en net voordat ik weg reed ineens wel. Ik heb toen ook Navi 2.0 gedownload. Maar naar 5min was de verbinding weer weg. En heeft tot nu ook niet meer gewerkt.
- Hij maakt wel direct verbinding met een hotspot van mijn telefoon. Ook na het uit en aan zetten van de auto.
- Nog niet met een " digitale" sleutel gewerkt. De app werkt en dan kan je hem ontgrendelen.
- Matrix Koplampen (automatisch grootlicht) zijn wat nerveus meerdere keren aan en uit in een paar seconden. Mijn Arteon deed dat veel beter.
- De HUD is mooi en scherp. Onboard Navi laat ook echt de weg en borden zien. Navi App 2.0 en Android auto alleen de benaming van de afslag maar geen grafische weergave.
De HUD is naast omhoog en naar benden ook te kantelen naar links en rechts
- Het is nog niet opgevallen dat er vloeistof over de achterruit vloeit bij het optrekken maar ik heb ook maar 400Pk ipv 600+
:strip_exif()/f/image/wqdm6rb0oXxv2dpFHtQw7B2k.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XU9o6L3sxO4q6K4GKx6s5yxk.jpg?f=fotoalbum_large)
Er zijn vast nog meer zaken die ik de aankomende dagen verder ga bevinden.
- Android Auto werkt
- Bluetooth koppelt niet automatisch. Hij ziet te telefoon wel als laatst gekozen maar geeft aan de het device bezet is. Waneer ik de de auto selecteer vanuit mijn telefoon connect hij wel. (ingediend in de bouwers app)
- Mijn data verbinding werkte heel heel kort. Het eerste 1,5uur niet en net voordat ik weg reed ineens wel. Ik heb toen ook Navi 2.0 gedownload. Maar naar 5min was de verbinding weer weg. En heeft tot nu ook niet meer gewerkt.
- Hij maakt wel direct verbinding met een hotspot van mijn telefoon. Ook na het uit en aan zetten van de auto.
- Nog niet met een " digitale" sleutel gewerkt. De app werkt en dan kan je hem ontgrendelen.
- Matrix Koplampen (automatisch grootlicht) zijn wat nerveus meerdere keren aan en uit in een paar seconden. Mijn Arteon deed dat veel beter.
- De HUD is mooi en scherp. Onboard Navi laat ook echt de weg en borden zien. Navi App 2.0 en Android auto alleen de benaming van de afslag maar geen grafische weergave.
- Het is nog niet opgevallen dat er vloeistof over de achterruit vloeit bij het optrekken maar ik heb ook maar 400Pk ipv 600+
:strip_exif()/f/image/wqdm6rb0oXxv2dpFHtQw7B2k.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XU9o6L3sxO4q6K4GKx6s5yxk.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 19% gewijzigd door bullseye1977 op 22-05-2025 09:37 ]
Ik heb de long range in bestelling via Athlon staan en word geleverd eind juni. Ben nu wel aan het twijfelen geslagen of ik toch niet voor de privilege ga. Is dat überhaupt nog mogelijk?
Heb gereden in de nieuwe Tesla 😉GadgetKoen schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 18:05:
[...]
Dan waarschijnlijk met de oude Tesla MY vergeleken? De facelift heeft veel minder/geen plastic meer.
Cognitieve dissonantie hoort inderdaad bij elke grote beslissing/aanschaf.
Overigens denk ik dat je kwaliteit en luxe beleving door elkaar haalt 😅.
Een plastic voorwerp kan kwalitatief beter zijn dan eentje van zeg hout of andersom.
Definitie van kwaliteit “ het geheel van eigenschappen en kenmerken van een product of dienst dat van belang is voor het voldoen aan vastgestelde of vanzelfsprekende behoeften”
Luxe beleving kan dus materiaal gebruik zijn, maar is niet uitwisselbaar met kwaliteit.
Heel cru gezegd zou het zo kunnen zijn dat als de 7x op essentiële eigenschappen tegenvalt (voor ieder verschillend) de kwaliteit, in de beleving van de persoon die een hogere verwachting had, tegenvalt
“Luxe problemen” bedoelde daar heel wat anders mee (een probleem dat alleen ontstaat omdat men zich in een bevoorrechte of gunstige positie bevindt)
Dus ik haal het zeker niet door elkaar.
Wanneer had je hem bij Athlon besteld? En met welke opties?MiauwZoezie schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 23:37:
Ik heb de long range in bestelling via Athlon staan en word geleverd eind juni. Ben nu wel aan het twijfelen geslagen of ik toch niet voor de privilege ga. Is dat überhaupt nog mogelijk?
Ik heb vandaag de bestelling door geklikt (witte LR met Advanced Cockpit/Nappa leather).
Mocht je toch voor de Privilege willen rijden, dan kunnen ze de LR aan mij kwijt 😉😜 haha
Dat vraag ik me ook af 😀funkylicious schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 17:06:
[...]
Kun je het alarm niet compleet uitschakelen tot dat dit probleem verholpen is?
Lr tech grey met alle opties en velgen
Gefeliciteerd en ik ga mijn best doen om je te spotten in het Almeerse ;-)bullseye1977 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 22:51:
Vandaag om 16:00 mijn auto opgehaald een witte LR. Zoals eerder aangegeven rijdt deze auto fantastisch. Er zijn een aantal punten die nog aandacht nodig hebben zoals hier boven al beschreven.
- Android Auto werkt
- Bleutooth koppeld niet automatisch en vraagt dan weer om een code te accepteren
- Het is nog niet opgevallen dat er vloeistof over de achterruit vloeit bij het optrekken maar ik heb ook maar 400Pk ipv 600+![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik woon in Amsterdam maar ben ook regelmatig in Almere te vinden en ben benieuwd wie ik dan tegenkom.O-B-One schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 07:10:
[...]
Gefeliciteerd en ik ga mijn best doen om je te spotten in het Almeerse ;-)
Zelf ben ik vanaf 27 mei te bewonderen in een zwarte Privilege
Alarm krijg ik niet uitgezet. Je hebt enkel een vage optie dat je minder beschermd bent, die staat nu bij mij aan, maar leverde nog steeds alarm problemen op.
Ik pauzeer nu het laden ‘s nachts aan mijn eigen paal, maar dat zal niet iedereen kunnen vrees ik.
Voor degene die al de auto hebben, graag item over alarm upvoten in het builders gedeelte van de app. Staat nu pas op 2, maar dit kunnen we zelf beïnvloeden.
Via bouwers, filters veranderen naar bugs ipv feedback, dan new ipv top.
Ik pauzeer nu het laden ‘s nachts aan mijn eigen paal, maar dat zal niet iedereen kunnen vrees ik.
Voor degene die al de auto hebben, graag item over alarm upvoten in het builders gedeelte van de app. Staat nu pas op 2, maar dit kunnen we zelf beïnvloeden.
/f/image/o6LP9Idnz9r3iaX23iG3wAYT.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 52% gewijzigd door kingknoest op 22-05-2025 09:15 ]
Zie je daar dan. Ik ben om 12 uur ad beurt. Heb je al een kenteken en vin? Ik niet..clydevdl schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 07:44:
[...]
Ik woon in Amsterdam maar ben ook regelmatig in Almere te vinden en ben benieuwd wie ik dan tegenkom.
Zelf ben ik vanaf 27 mei te bewonderen in een zwarte Privilege
De dataconnectie werkt niet van de SIM-kaart voor gebruik van Navi App 2.0 en de Zeekr Store maar ik heb wel connectie met de auto via de app.. Dat gaat toch via dezelfde SIM-Kaart?
Hoe herken je de Navi App 2.0? In de store zie ik alleen een Navi app maar geen 2.0 daarachter. Gaat het wel om de 2.0 versie?
Dan zie ik jou zo! Ben ook om 12:00 aan de beurt 😎Ruben_sim schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:42:
[...]
Zie je daar dan. Ik ben om 12 uur ad beurt. Heb je al een kenteken en vin? Ik niet..
Edit; ah of 27 mei? Ik vandaag i.i.g.
[ Voor 7% gewijzigd door spacecrap op 22-05-2025 10:09 ]
Grappig Ruben dan zien we elkaar weer net als in Amsterdam. Ik heb de afspraak ook om 12:00 uur.Ruben_sim schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:42:
[...]
Zie je daar dan. Ik ben om 12 uur ad beurt. Heb je al een kenteken en vin? Ik niet..
Ik heb het VIN nummer wel omdat deze op de factuur staat maar het kenteken nog niet. Ik verwacht deze vandaag of morgen te krijgen.
Ik heb hetzelfde probleem, soft reset van de navigatie heeft ook niet geholpen (knoppen op het stuur) ik zie wel een 4G logo, niet 5G zoals andere volgens mij hebben. Wat zie jij?bullseye1977 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:49:
De dataconnectie werkt niet van de SIM-kaart voor gebruik van Navi App 2.0 en de Zeekr Store maar ik heb wel connectie met de auto via de app.. Dat gaat toch via dezelfde SIM-Kaart?
Mij is gevraagd om van te voren de app te installeren en een account aan te maken. Ik gebruik daar mijn normale e-mailadres voor waar ik ook met Zeekr mee communiceer. Gisteren viel mij op dat de auto al gekoppeld is aan incl. kenteken. Vanmiddag checken of dat ook kloptclydevdl schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 10:40:
[...]
Ik heb het VIN nummer wel omdat deze op de factuur staat maar het kenteken nog niet. Ik verwacht deze vandaag of morgen te krijgen.
Mijn auto connect nu wel standaard met de Bluetooth. Android Auto start nu standaard "draadloos" op wanneer ik in de auto ben. Ook geen wachttijd dit werkt direct.
Ja geen idee ik heb die benaming overgenomen maar het is inderdaad alleen de navi app uit de store er staat nergens 2.0vanderwolf schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:59:
Hoe herken je de Navi App 2.0? In de store zie ik alleen een Navi app maar geen 2.0 daarachter. Gaat het wel om de 2.0 versie?
Ik zie ook een 4G logo. Ik heb wel 5G aanstaan bij "verbindingen" maar nog geen enkele keer 5G als icoon bovenaan gezien.j0ram schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 11:45:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem, soft reset van de navigatie heeft ook niet geholpen (knoppen op het stuur) ik zie wel een 4G logo, niet 5G zoals andere volgens mij hebben. Wat zie jij?
Ik ben totaal niet a-technisch maar in de Zeekr app zie ik nergens waar ik de registratie moet voltooien.mailis schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 11:56:
[...]
Mij is gevraagd om van te voren de app te installeren en een account aan te maken. Ik gebruik daar mijn normale e-mailadres voor waar ik ook met Zeekr mee communiceer. Gisteren viel mij op dat de auto al gekoppeld is aan incl. kenteken. Vanmiddag checken of dat ook klopt
Any help is welcome
Registratie voltooien doe je tijdens de aflevering 😉clydevdl schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 13:04:
[...]
Ik ben totaal niet a-technisch maar in de Zeekr app zie ik nergens waar ik de registratie moet voltooien.
Any help is welcome
De app wordt gekoppeld door Zeekr met jouw auto. Dat werkt vrij laat pas. Als hij nog niet gekoppeld is dan zie je niet veel anders dan wat infromatie die ook op de site staat.clydevdl schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 13:04:
[...]
Ik ben totaal niet a-technisch maar in de Zeekr app zie ik nergens waar ik de registratie moet voltooien.
Any help is welcome
:strip_exif()/f/image/rtpJYrN6lVfalxLxqtrLRyak.jpg?f=fotoalbum_large)
Onder het mom van humor volgens de huidige planning zou ik de auto ergens tussen okt - dec 2023 krijgen en niet 27 mei 2025.
Dus ik wacht nu al 2 jaar op mijn auto
De verkoopprijs klopt ook niet maar goed dat heb ik aangekaart bij Zeekr. Zolang de catalogusprijs tijdens de kentekenregistratie maar goed staat is het geen probleem.
[ Voor 14% gewijzigd door clydevdl op 22-05-2025 16:23 ]
Heb hem geupvote. Vanmiddag auto opgehaald en ook ik heb deze issue. Thuis aan laadpaal gehangen en na ca. 45 min gaat het alarm af…kingknoest schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 08:37:
Alarm krijg ik niet uitgezet. Je hebt enkel een vage optie dat je minder beschermd bent, die staat nu bij mij aan, maar leverde nog steeds alarm problemen op.
[Afbeelding]
Ik heb mijn auto inmiddels ook!
Heb navraag gedaan over het afgaan van het alarm en ze gaven aan dat het euvel bekend is (de motor geeft blijkbaar een signaal af dat het alarm veroorzaakt). En er wordt dus aan een oplossing gewerkt.
Heb navraag gedaan over het afgaan van het alarm en ze gaven aan dat het euvel bekend is (de motor geeft blijkbaar een signaal af dat het alarm veroorzaakt). En er wordt dus aan een oplossing gewerkt.
Gefeliciteerd met de auto!Axelj schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 17:26:
[...]
Heb hem geupvote. Vanmiddag auto opgehaald en ook ik heb deze issue. Thuis aan laadpaal gehangen en na ca. 45 min gaat het alarm af…
Wat voor merk en type laadpaal hebben jullie? Ben benieuwd of dat nog invloed heeft op het alarm.
Voor wie problemen heeft met de 4/5G verbinding, ik heb deze reactie ontvangen van Zeekr:
Wij zijn op de hoogte van de connectiviteit, dit ligt aan issues met ons provider bij Vodafone, maar deze worden hersteld. Eind van de dag / morgen zou dit gefixt moeten zijn.
Wij zijn op de hoogte van de connectiviteit, dit ligt aan issues met ons provider bij Vodafone, maar deze worden hersteld. Eind van de dag / morgen zou dit gefixt moeten zijn.
Het zeekr team in NL geeft mij wel de indruk dat ze keihard aan het werk zijn om alles zo goed mogelijk te laten verlopen. Kan mij voorstellen dat dit niet altijd even makkelijk is in een nieuwe organisatie. Wat mij betreft ook aan de gebruikers (wij dus) ze zo goed mogelijk van de juiste info te voorzien.
Voor de Facebook gebruikers. Er is inmiddels een aardige community op Facebook, 250+. Hier kunnen we ook bepaalde tickets gecoördineerd upvoten
https://www.facebook.com/groups/573570522167500/?ref=share
https://www.facebook.com/groups/573570522167500/?ref=share
[ Voor 6% gewijzigd door Ruben_sim op 22-05-2025 18:47 ]
Dit had ik ook met mijn XC40 P8 in 2020. Werkte 4g in het begin ook dramatisch tot niet door problemen met de provider en activatie. Uiteindelijk netjes opgelost maar nu nog steeds soms geen ontvangst haha. Hopelijk bij Zeekr niet het geval als de problemen gefixed zijn!j0ram schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 18:25:
Voor wie problemen heeft met de 4/5G verbinding, ik heb deze reactie ontvangen van Zeekr:
Vandaag kort over gesproken en ze koppelen de auto aan je account ongeveer een dag voor de aflevering. En tijdens de aflevering aan je profiel. Dus je kan nu niks anders doen dan rustig afwachten (makkelijk gezegd wanneer je er eenmaal bentclydevdl schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 13:04:
[...]
Any help is welcome
Helemaal mee eens Ruben. Ik probeer het ook altijd zo constructief mogelijk over te brengen of het nu gaat over de auto of over de klant contact momenten.Ruben_sim schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 18:34:
Het zeekr team in NL geeft mij wel de indruk dat ze keihard aan het werk zijn om alles zo goed mogelijk te laten verlopen. Kan mij voorstellen dat dit niet altijd even makkelijk is in een nieuwe organisatie. Wat mij betreft ook aan de gebruikers (wij dus) ze zo goed mogelijk van de juiste info te voorzien.
Dat zorgt er alleen maar voor dat ze groeien op elke gebied en daar hebben wij dan ook weer profijt van.
Weet iemand hoe je een afspraak kan maken voor een proefrit? Heb online ingevuld maar er wordt geen contact opgenomen. Ook een tijdslot online geselecteerd en dan krijg je een mail dat ze contact opnemen om het in te plannen, telefonisch is zeekr niet bereikbaar.
Even langs gaan is geen optie want is een uur rijden voor mij.
[ Voor 11% gewijzigd door Msts op 22-05-2025 19:20 ]
Als je echt.iets wil heb je een uur rijden er toch wel voor over? Ik was 5 kwartier kwijt, afspraak gemaakt en 1 week later een uur gereden. Ook toen weer 5 kwartier heen en terug.Msts schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 19:19:
Weet iemand hoe je een afspraak kan maken voor een proefrit? Heb online ingevuld maar er wordt geen contact opgenomen. Ook een tijdslot online geselecteerd en dan krijg je een mail dat ze contact opnemen om het in te plannen, telefonisch is zeekr niet bereikbaar.
Klopt helemaal! Ik mag hem morgen ophalen en krijg vandaag al meldingen in mijn Zeekr app dat mijn raam open staat en de auto niet is afgesloten 🤣mailis schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 19:02:
[...]
Vandaag kort over gesproken en ze koppelen de auto aan je account ongeveer een dag voor de aflevering. En tijdens de aflevering aan je profiel. Dus je kan nu niks anders doen dan rustig afwachten (makkelijk gezegd wanneer je er eenmaal bent)
Morgen de grote dag!
Overigens wordt er ook netjes een dag voor de aflevering contact opgenomen om zaken door te nemen en ontvang je ook een bevestigings mail met kenteken gegevens als ook zaken die je niet moet vergeten mee te nemen.
Vooralsnog ondanks de drukte prima geïnformeerd.
[ Voor 19% gewijzigd door MPro op 22-05-2025 20:42 ]