Iemand een idee of bij navigatie (huidige of 2.0) satellietweergave mogelijk is? Of enkel via android auto/carplay ?
Bij 2.0 kan datfideba schreef op zondag 18 mei 2025 @ 10:25:
Iemand een idee of bij navigatie (huidige of 2.0) satellietweergave mogelijk is? Of enkel via android auto/carplay ?
@Tommie01 op mijn aanmelding via de weste kreeg ik ook geen reactie. Dus ben ik langsgegaan in Zeist.
Als reden van geen reactie werd gegeven dat het zo ontzettend vol staat met proefritten.
Beetje rare redenatie vind ik, maar ter plekke heb ik een proefrit ingepland.
Wel pas na twee maanden, maar toch…
Als reden van geen reactie werd gegeven dat het zo ontzettend vol staat met proefritten.
Sow....dus aankomende 2 maanden zitten ze vol met testritten?!Mario3 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 10:59:
@Tommie01 op mijn aanmelding via de weste kreeg ik ook geen reactie. Dus ben ik langsgegaan in Zeist.
Ze hebben stuk of 4 auto's die beschikbaar zijn. Dat is wel bizar hoeveel interesse in de auto is.
@kx22 Er is heel erg veel interesse. Dat wordt in belangrijke mate ook veroorzaakt door de kopers die het voertuig blind hebben aangekocht, dus zonder hem te zien of zonder er in gereden te hebben. Nu hij eenmaal beschikbaar is voor proefritten, hebben ze massaal een proefrit ingepland. Mijn informatie van die twee maanden was van half april. Misschien dat het nu iets beter gaat.
Vrijdagmiddag een testrit gedaan met de Privilege in Zeist. Even een vergelijking met mijn huidige wagens (2019 Audi Etron en 2022 Kia EV6)
Performance.
Is al genoeg over geschreven. Meer, meer dan voldoende (veel te veel :-). Duidelijk verschil met de Etron (die op zich al verre van een trage wagen). Ik merk wel een duidelijke vertraging bij het vol gas geven vooraleer alle power ter beschikking is. Dit echter in comfort/standard mode, in sport mode is dat zo goed als weg
Verbruik/bereik
Testrit voor mij was 26Kwh/100km, mijn testrit 23. Op zich allesbehalve een probleem voor mij. Kia is rond de 20, Etron (altijd een elektriciteitsverslinder geweest) rond de 28. Range lijkt me 400+ km realistisch. Méér dan voldoende (geloof mij, na 6 jaar elektrisch rijden). Wie na 400km niet een kwartiertje wil stoppen, die laat zijn wagen best gewoon thuis. Ik stop met de Etron op reis gemiddeld iedere 2,5 a 3h om een kwartier op te laden, en kom véél frisser op mijn bestemming.
Voor dagdagelijks gebruik is 400km natuurlijk belachelijk veel.
Afwerking
Behoorlijk onder indruk van de afwerking, zowel buiten als binnen. Toegegeven, de Etron is nog nét een klasse hoger. Maar al een paar keer de nieuwe Q6 gezien/gereden, en die kan volgens dan niet tippen aan de 7X. Wat, gezien het prijsverschil, behoorlijk impressionant is
Tech/Gadget gehalte
Belangrijk voor een nerd :-). De elektrische deuren zijn natuurlijk een blikvanger (beetje van het niveau van mijn virtuele spiegels op de Etron, die overigens 3 keer zijn vevangen, totale design-ramp). Overbodig, maar wel cool. Zoals de spiegels: een oplossing voor een probleem dat er niet is.
Heads-up display is héél knap. De vertraging met de realiteit lijkt weggewerkt, heb er op gelet, niet echt kunnen waarnemen.
Testrit was jammer genoeg te kort om uitgebreid te kunnen spelen met de andere tech stuff, maar lijkt veelbelovend.
De nieuwe Audi Q6 lijkt nog een stuk meer tech aan te bieden, maar qua software is daar blijkbaar een en ander behoorlijk mis. Daar moet de 7X zich natuurlijk nog bewijzen.
Adaptive contro/lane assist/...
Ook hier te weinig tijd gehad om uitvoerig te kunnen testen. Lijkt vergelijkbaar met Kia, iets minder smooth dan Audi (maar heb eerlijk gezegd nog geen enkele wagen gereden die zo vlot "automatisch" rijdt als Audi). Zeker beter dan de basis Adaptive/lane dan Tesla
Look & feel
Heel persoonlijk, maar I like it.
Rij-ervaring
Luchtvering is duidelijk merkbaar. Wagen rijdt héél aangenaam. Iets harder dan de (hele zachte) Etron, véél zachter en aangenamer dan de hard afgeveerde EV6.
Conclusie
Heel erg onder indruk. Eerste keer dat ik een wagen test die in de buurt komt qua comfort van de Etron, en een waardige opvolger kan zijn (na testen van verschillende BYDs, Audi Q6, Model Y Juniper, ...).
Het oorspronkelijk idee was de Audi Q6, maar qua afwerking is die ondermaats. Belangrijke factor: mijn Etron, nog steeds een superwagen, is na 6 jaar absoluut niets meer waard in herverkoopwaarde. Hoogste bod was 15K, voor een wagen van orgineel 100K.
De Q6 kost makkelijk 40K meer dan een privilege. Dat is heel veel geld voor 4 ringen.
Tenzij er nog iets beters op de markt komt de volgende 2/3 maand, is deze absoluut nummer 1. Zeekr Europe heeft "zomer 2025" beloofd voor Belgïe, we tellen af !
Performance.
Is al genoeg over geschreven. Meer, meer dan voldoende (veel te veel :-). Duidelijk verschil met de Etron (die op zich al verre van een trage wagen). Ik merk wel een duidelijke vertraging bij het vol gas geven vooraleer alle power ter beschikking is. Dit echter in comfort/standard mode, in sport mode is dat zo goed als weg
Verbruik/bereik
Testrit voor mij was 26Kwh/100km, mijn testrit 23. Op zich allesbehalve een probleem voor mij. Kia is rond de 20, Etron (altijd een elektriciteitsverslinder geweest) rond de 28. Range lijkt me 400+ km realistisch. Méér dan voldoende (geloof mij, na 6 jaar elektrisch rijden). Wie na 400km niet een kwartiertje wil stoppen, die laat zijn wagen best gewoon thuis. Ik stop met de Etron op reis gemiddeld iedere 2,5 a 3h om een kwartier op te laden, en kom véél frisser op mijn bestemming.
Voor dagdagelijks gebruik is 400km natuurlijk belachelijk veel.
Afwerking
Behoorlijk onder indruk van de afwerking, zowel buiten als binnen. Toegegeven, de Etron is nog nét een klasse hoger. Maar al een paar keer de nieuwe Q6 gezien/gereden, en die kan volgens dan niet tippen aan de 7X. Wat, gezien het prijsverschil, behoorlijk impressionant is
Tech/Gadget gehalte
Belangrijk voor een nerd :-). De elektrische deuren zijn natuurlijk een blikvanger (beetje van het niveau van mijn virtuele spiegels op de Etron, die overigens 3 keer zijn vevangen, totale design-ramp). Overbodig, maar wel cool. Zoals de spiegels: een oplossing voor een probleem dat er niet is.
Heads-up display is héél knap. De vertraging met de realiteit lijkt weggewerkt, heb er op gelet, niet echt kunnen waarnemen.
Testrit was jammer genoeg te kort om uitgebreid te kunnen spelen met de andere tech stuff, maar lijkt veelbelovend.
De nieuwe Audi Q6 lijkt nog een stuk meer tech aan te bieden, maar qua software is daar blijkbaar een en ander behoorlijk mis. Daar moet de 7X zich natuurlijk nog bewijzen.
Adaptive contro/lane assist/...
Ook hier te weinig tijd gehad om uitvoerig te kunnen testen. Lijkt vergelijkbaar met Kia, iets minder smooth dan Audi (maar heb eerlijk gezegd nog geen enkele wagen gereden die zo vlot "automatisch" rijdt als Audi). Zeker beter dan de basis Adaptive/lane dan Tesla
Look & feel
Heel persoonlijk, maar I like it.
Rij-ervaring
Luchtvering is duidelijk merkbaar. Wagen rijdt héél aangenaam. Iets harder dan de (hele zachte) Etron, véél zachter en aangenamer dan de hard afgeveerde EV6.
Conclusie
Heel erg onder indruk. Eerste keer dat ik een wagen test die in de buurt komt qua comfort van de Etron, en een waardige opvolger kan zijn (na testen van verschillende BYDs, Audi Q6, Model Y Juniper, ...).
Het oorspronkelijk idee was de Audi Q6, maar qua afwerking is die ondermaats. Belangrijke factor: mijn Etron, nog steeds een superwagen, is na 6 jaar absoluut niets meer waard in herverkoopwaarde. Hoogste bod was 15K, voor een wagen van orgineel 100K.
De Q6 kost makkelijk 40K meer dan een privilege. Dat is heel veel geld voor 4 ringen.
Tenzij er nog iets beters op de markt komt de volgende 2/3 maand, is deze absoluut nummer 1. Zeekr Europe heeft "zomer 2025" beloofd voor Belgïe, we tellen af !
Eerste testritten waren met 2.0. Dus er gebeurd wel al iets.P. Edelijn schreef op zondag 18 mei 2025 @ 09:33:
[Afbeelding]
Deze is het. De mobiel moet ik iedere keer koppelen is niet handig. Weet iemand hoe het anders kan?
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Bedankt, heb hem inmiddels ook gezien in Zwolle. Ik ben wel enthousiast over het design en interieur.JustTrying schreef op zondag 18 mei 2025 @ 10:13:
[...]
De Smart #5 was inderdaad wel al te bekijken, vanaf eind mei ook te rijden. In Eindhoven staat een brabus versie en kun je over 2 weken rijden in een summit versie. Moet nog erg wennen aan het uiterlijk, maar het interieur is echt heel mooi, overal mooie materialen en enorm veel ruimte.
Heb een nieuw topic gemaakt om het hier over de Zeekr te kunnen houden.
Leuk als jullie daar je ervaringen ook willen delen; Het grote Smart #5 topic
Smart #5 Review of deel je ervaringen met anderen via de WhatsApp groep
Gewoon bellen!Tommie01 schreef op zondag 18 mei 2025 @ 09:01:
Is het bij jullie gelukt om een proefrit te plannen? En zoja; wat is jouw gouden tip?
Op mijn aanmelding via de website wordt niet gereageerd
Iemand die zou willen proberen op een lege batterij bij fastned charger checken of ie de 400 kw haalt?
Ter info Tesla Superchargers gaan tot
400 volt. Fastnet heb nog niet geprobeerd.
Hoeveel kW?P. Edelijn schreef op maandag 19 mei 2025 @ 06:59:
250 kw maar hij gaat wel in één lijn naar 90%. Hij laad sneller dan de Tesla 100D 2018 stonden naast elkaar te laden. Ik kan wel zeggen 2x sneller. De Tesla is ook van mij.
dus niet dezelfde issues die de Kia's ( dacht ik?) hebben met hun 800v bij Tesla?P. Edelijn schreef op maandag 19 mei 2025 @ 07:09:
250 kw maar hij gaat wel in één lijn naar 90%. Hij laad sneller dan de Tesla 100D 2018 stonden naast elkaar te laden. Ik kan wel zeggen 2x sneller. De Tesla is ook van mij.
Dit begrijp ik niet. Het gaat toch om de kW? Die van FastNed staat max 400 kW. Vwb de 400v versus 800v technologie was mijn begrip dat dit alleen relevant was voor de snelheid van de auto zelf, of moet de fastcharger dan ook weer 800v ondersteunen?P. Edelijn schreef op maandag 19 mei 2025 @ 06:59:
volgens mij waren er in het verleden wat issues met 800v auto op de tesla stalls.. die haalde dan bij far niet de 250kW, (maar iets van 60-80 oid)MiauwZoezie schreef op maandag 19 mei 2025 @ 08:55:
[...]
Dit begrijp ik niet. Het gaat toch om de kW? Die van FastNed staat max 400 kW. Vwb de 400v versus 800v technologie was mijn begrip dat dit alleen relevant was voor de snelheid van de auto zelf, of moet de fastcharger dan ook weer 800v ondersteunen?
vwb alle andere stalls - je auto zou bij optimale temp batterij + vol vermogen beschikbaar op de paal - de max snelheid moeten halen, al is dat 175kW (Shell recharge) of 350kW (Fastned) of nog sneller als je mazzel hebt.
Voor specifiek laden bij 400v laders; hangt e.e.a. af van de DC/DC omvormers die in de auto zitten. Dit is voor elk 800V platform anders. Staat een aardige beschijving van dit fenomeen op tweakers review: De achilleshiel van Audi en Maserati? - 800V-EV's laden soms trager d.... Zou mooi zijn als iemand de specs voor de 7x DC/DC lader kan achterhalen. Anders wordt het proefondervindelijk vast stellen. het liefst bij een zo leeg mogeijk laadplein.. als er meer auto's staan te laden gaat de snelheid vaak wat omlaag. Bij Tesla is het bekend dat je liever niet meteen naast iemand laad/parkeert omdat er altijd 2 laders op 1 aanvoerkabel zitten en je dus beide auto's dan dupeert (mits het niet anders kan)
Voor wat het waard is 'The car is built on a 800 V architecture and can charge at up to 22 kW AC and 360 kW DC (limited to 200 kW when charging at 400 V stations).' https://greencarscompare....rmance-awd-2025/charging/
Bij een 400v laadstation is het 800v platform geen voordeel, maar ook niet echt een nadeel tov anders EV's behalve dat je een flink groter batterij hebt die vol (80%) moet. Bij 800v laad stations heb je een significant voordeel.
Bij een 400v laadstation is het 800v platform geen voordeel, maar ook niet echt een nadeel tov anders EV's behalve dat je een flink groter batterij hebt die vol (80%) moet. Bij 800v laad stations heb je een significant voordeel.
[ Voor 31% gewijzigd door GadgetKoen op 19-05-2025 09:19 ]
maar iemand haalde hier 250 bij tesla en dus geen 200?GadgetKoen schreef op maandag 19 mei 2025 @ 09:15:
Voor wat het waard is 'The car is built on a 800 V architecture and can charge at up to 22 kW AC and 360 kW DC (limited to 200 kW when charging at 400 V stations).' https://greencarscompare....rmance-awd-2025/charging/
Daarom, ken de specs van de DC/DC omvormer niet.. gelinkte website was enige dat ik zo snel kon vinden en geeft 200KWh aan. Als praktijk hoger is is dat mooi natuurlijk
Begreep overigens dat de echte snelheid 480 kW is maar omdat dat nog nergens beschikbaar is dat ze er 360 van hebben gemaakt. Het zou dus mogelijk zijn als er binnenkort een 500 kW laadpunt komt dat je tot 460 / 480 kw zou kunnen laden. Zag daar op youtube ook een fimpje over.GadgetKoen schreef op maandag 19 mei 2025 @ 09:15:
Dit filmpje? YouTube: Fastest Charging EV In The World! 0-100% Zeekr Golden BatteryMiauwZoezie schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:25:
[...]
Begreep overigens dat de echte snelheid 480 kW is maar omdat dat nog nergens beschikbaar is dat ze er 360 van hebben gemaakt. Het zou dus mogelijk zijn als er binnenkort een 500 kW laadpunt komt dat je tot 460 / 480 kw zou kunnen laden. Zag daar op youtube ook een fimpje over.
@iRenik iRenik heeft al 400 aangetikt hier bij een laadpaalMiauwZoezie schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:25:
[...]
Begreep overigens dat de echte snelheid 480 kW is maar omdat dat nog nergens beschikbaar is dat ze er 360 van hebben gemaakt. Het zou dus mogelijk zijn als er binnenkort een 500 kW laadpunt komt dat je tot 460 / 480 kw zou kunnen laden. Zag daar op youtube ook een fimpje over.
BAM! 💪🏻
[Afbeelding]
[ Voor 19% gewijzigd door 4v4t4r op 19-05-2025 12:48 ]
Voor de gelukkigen onder ons die hun auto afgelopen week hebben kunnen ophalen; zit er nou wel of niet 1 jaar gratis ZEEKR Premium Connectivity op de auto? In de brochure van Mei 2025 is dit ondertussen weggehaald en zou je voor alles moeten betalen vanaf dag 1. De meeste van ons hebben vóór mei de auto al besteld dus verwacht ik wel dat het er nog gratis bij zit voor het eerste jaar…….
wow top. Thanks!4v4t4r schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:45:
[...]
@iRenik iRenik heeft al 400 aangetikt hier bij een laadpaalIk zoek even het plaatje erbij
BAM! 💪🏻
[Afbeelding]
Ik heb afgelopen vrijdag mijn auto opgehaald (besteld in Januari), heb wel connectiviteit (loopt via Vodafone) maar premium functies werken niet. Zeekr is dit nu aan het uitzoeken.O-B-One schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:20:
Voor de gelukkigen onder ons die hun auto afgelopen week hebben kunnen ophalen; zit er nou wel of niet 1 jaar gratis ZEEKR Premium Connectivity op de auto? In de brochure van Mei 2025 is dit ondertussen weggehaald en zou je voor alles moeten betalen vanaf dag 1. De meeste van ons hebben vóór mei de auto al besteld dus verwacht ik wel dat het er nog gratis bij zit voor het eerste jaar…….
Daarbij wel even opletten dat de Golden Battery de LFP batterij van 75 kWh is. De 100 kWh is een NMC batterij en zal al wat eerder gaan zakken bij hogere percentages. Hoewel de eerste test van iRenik al liet zien dat dit nog steeds goed te doen is.
Ben daarom ook benieuwd naar de laadcurves die jullie gaan halen. Maar tot 80-90% is ook voor de 100 kWh al erg lekker (in absolute getallen worden er natuurlijk ook meer kWh's geladen vanwege de grotere batterij)
Ben daarom ook benieuwd naar de laadcurves die jullie gaan halen. Maar tot 80-90% is ook voor de 100 kWh al erg lekker (in absolute getallen worden er natuurlijk ook meer kWh's geladen vanwege de grotere batterij)
Vanuit perspectief van bereik: heeft iemand ook nog de Core overwogen?
Met 75 kWh LFP batterij heb je denk ik in de zomer ongeveer 340 km bereik (bij gemiddeld gebruik van 22 kW per 100km), in de winter misschien 280 km.
Dat is voor mij op 350 dagen in het jaar echt voldoende. Bovendien mag je de Core volgens mij 100% opladen?
En in 15 minuten snelladen kan je minstens alweer 200 km verder rijden.......
Met 75 kWh LFP batterij heb je denk ik in de zomer ongeveer 340 km bereik (bij gemiddeld gebruik van 22 kW per 100km), in de winter misschien 280 km.
Dat is voor mij op 350 dagen in het jaar echt voldoende. Bovendien mag je de Core volgens mij 100% opladen?
En in 15 minuten snelladen kan je minstens alweer 200 km verder rijden.......
Auto zojuist opgehaald. Blij mee! Ik heb ook dit issue en een reset lost het niet op. Zal het later vandaag nog een keer proberen. Hopen dat het dan wel werkt.Zeekr_7X schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 23:32:
[...]
Dit heb ik kunnen oplossen door een reset, beiden knoppen op het stuur (links en rechts) ingedrukt houden totdat scherm opnieuw opstarten. Daarna werd de juiste gps locatie opgepikt.
[edit] zojuist voor een 2e keer de reset gedaan en nu pakt de navi wel de juiste locatie
[ Voor 9% gewijzigd door vanderwolf op 19-05-2025 15:17 ]
Er zijn veel verschillende adviezen (vanuit automakers) wat betreft het laden van een LFP accu. Een accu helemaal volladen of helemaal leeg laten lopen is slecht voor de levensduur, vooral helemaal leeg. Een LFP accu heeft in verhouding tot een NMC accu erg vlakke curve wat betreft voltage afgifte bij vol/leeg.BUX73 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:45:
Bovendien mag je de Core volgens mij 100% opladen?
:strip_exif()/f/image/0kCbus6vtLTjDnfLWk2YpOGs.png?f=user_large)
Het is dus voor de battery management computer erg lastig uitlezen hoe vol het accupakket daadwerkelijk is. Daarnaast heeft een LFP accu ongeveer 3x zoveel laadcycli levensduur als een NMC accu.
Vandaar dat vaak wordt aangeraden om een auto met LFP accu regelmatig tot 100% te laden. De accu is er in verhouding beter tegen bestand en zo kan de computer je range weer gaan berekenen vanaf een volle accu. NMC kan je voor roadtrips ook gewoon tot 100% laden voor vertrek zonder problemen. Bij beide is het af te raden om tot 100% te laden en dan lekker de auto dagen/weken te laten staan.
Als je er echt het fijne van wil weten raad ik je aan wat youtube videos te kijken. Die kunnen het allemaal veel beter onderbouwen dan ik
Edit: om antwoord te geven op je vraag had ik zelf niet de Core overwogen. €3000 voor extra 135km zou het voor mij zeker waard zijn (omdat thuis niet kan laden). Dan zaten er ook nog wat opties inbegrepen die ik zo niet meer uit mijn hoofd weet. De 19" velgen vind ik persoonlijk een stuk minder mooi dan de 20/21".
[ Voor 10% gewijzigd door Blazings op 19-05-2025 15:34 ]
Ik heb hetzelfde, er is wel connectiviteit via Vodafone, maar er gebeurt verder niks. Het weer bijvoorbeeld laadt niet door geen connectiviteit. Spotify via de app werkt wel, maar erg beperkt. Hij laadt slecht, sommige nummers stoppen dan met afspelen.Zeekr_7X schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:22:
[...]
Ik heb afgelopen vrijdag mijn auto opgehaald (besteld in Januari), heb wel connectiviteit (loopt via Vodafone) maar premium functies werken niet. Zeekr is dit nu aan het uitzoeken.
Weet verder eigenlijk niet wat nog meer premium zou moeten zijn.
Hoe heb jij het bij Zeekr gemeld?
Kun jij de hotspot van jouw telefoon gebruiken om de connectiviteit te verbeteren?kingknoest schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:39:
[...]
Ik heb hetzelfde, er is wel connectiviteit via Vodafone, maar er gebeurt verder niks. Het weer bijvoorbeeld laadt niet door geen connectiviteit. Spotify via de app werkt wel, maar erg beperkt. Hij laadt slecht, sommige nummers stoppen dan met afspelen.
Hoe heb jij het bij Zeekr gemeld?
120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel
Door middel van hotspot via mobiel werkt het inderdaad wel (o.a. spotify app).TeslaNerd schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:46:
[...]
Kun jij de hotspot van jouw telefoon gebruiken om de connectiviteit te verbeteren?
Ik heb het gemeld via de accountmanager.
Nou zoals ik het begrijp heb je in de standaard connectiviteit (die inbegrepen is) een “domme navigatie” die je gewoon van A naar B stuurt. In de premium connectiviteit zit de navigatie met live verkeer en laadpaal planning. Naast de streaming features die al opgenoemd zijn.kingknoest schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:39:
[...]
:strip_exif()/f/image/aTFroVpGd0ISHzrVa3pylcqA.jpg?f=fotoalbum_large)
Die navigatie is er nu nog niet. Zal er eerdaags zijn en Carplay over iets van 6 weken is de verwachting.
Mbt zij-cameras bij wisselen rijstrook of afslaan; dat zit er helaas niet op. Ook niet in de HUD. Wel dode hoek detectie in de spiegel.
Iemand vertelde hier dat het wel in de X zit en ik heb een video gezien waarin het werkte in de HUD. Hoop dat deze functie toegevoegd gaat worden want mis het wel.
Mbt zij-cameras bij wisselen rijstrook of afslaan; dat zit er helaas niet op. Ook niet in de HUD. Wel dode hoek detectie in de spiegel.
Iemand vertelde hier dat het wel in de X zit en ik heb een video gezien waarin het werkte in de HUD. Hoop dat deze functie toegevoegd gaat worden want mis het wel.
Op de website is nog een losse pagina hiervoor. Moet ik hieruit opmaken dat ik zonder premium van A naar B kan navigeren, maar dan zelf de laadstops maar uit moet zoeken? Ik dacht dat het meer ging om live te kunnen zien hoeveel laders er beschikbaar zijn. Dan heb je weinig keus behalve om premium te nemen, tenzij je nooit verder rijdt dan je max range.O-B-One schreef op maandag 19 mei 2025 @ 17:11:
[...]
Nou zoals ik het begrijp heb je in de standaard connectiviteit (die inbegrepen is) een “domme navigatie” die je gewoon van A naar B stuurt. In de premium connectiviteit zit de navigatie met live verkeer en laadpaal planning. Naast de streaming features die al opgenoemd zijn.
Ervaar de luxe van onze digitale Premium-services:
- Slimme EV-mobiliteit
- Slimme assistent met spraakbesturing
- Entertainment en streaming
- Productiviteit onderweg
Slimme EV-mobiliteit
Rijd zorgeloos in uw elektrische auto dankzij onze slimme oplossingen voor EV-mobiliteit, zoals naadloze navigatie met laadplanning.
We streven ernaar om u een ongecompliceerde elektrische rijervaring te bieden. Daarom adviseren wij u over de optimale route om de laadtijden zo kort mogelijk te houden en uw zorgen over het resterende bereik weg te nemen. Ook kunt u de resterende actieradius en het voorspelde laadniveau op uw bestemming zien.
Persoonlijk is voor mij alleen de navigatie interessant uit dat rijtje. Misschien streaming voor het gemak van niet elke keer mobiele hotspot aan te hoeven zetten. Ik heb zelf de premium er niet bij besteld omdat die net in prijs omhoog ging naar €149 en mij dus niet helemaal duidelijk was wat er nu wel/niet in dat pakket zit.
Haha, ik kom nog niet in de buurt, maar ik ben alles behalve de benchmark hier met mijn loden voetje.kx22 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 18:27:
Iemand al meer dan 1.000km mee gereden zodat we een realistische verbruik kunnen zien?
Snel optrekken, maximaal plankend inhalen, rond de 150-160 op de snelweg als het kan, even kijken hoe de topsnelheid bijna ging en hoe de auto zich dan houdt, dat soort dingen…
Mocht iemand straks de waardes willen weten van een wat stevige rijder, dan hoor ik het wel.
Ik zal straks eens checken hoe slim deze huidige navigatie is. De nieuwe navigatie is er inderdaad nog niet nee.O-B-One schreef op maandag 19 mei 2025 @ 17:11:
[...]
Nou zoals ik het begrijp heb je in de standaard connectiviteit (die inbegrepen is) een “domme navigatie” die je gewoon van A naar B stuurt. In de premium connectiviteit zit de navigatie met live verkeer en laadpaal planning. Naast de streaming features die al opgenoemd zijn.
[Afbeelding]
6 weken? Dat is wel fors, ik gebruik het namelijk erg graag. In mijn proefrit heb ik het zonder problemen kunnen gebruiken, balen dat het in de nieuwe versie nu niet werkend meer is.vanderwolf schreef op maandag 19 mei 2025 @ 17:34:
Die navigatie is er nu nog niet. Zal er eerdaags zijn en Carplay over iets van 6 weken is de verwachting.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Ja inderdaad... Dat het nu niet werkt is wel jammer inderdaad! Waarom werkt android auto wel? Wat is er gebeurd dat het nu kapot is? Ik heb geen IOS telefoon maar wel een box die zich aanmeld als een IOS device.mvrooij schreef op maandag 19 mei 2025 @ 18:54:
[...]
6 weken? Dat is wel fors, ik gebruik het namelijk erg graag. In mijn proefrit heb ik het zonder problemen kunnen gebruiken, balen dat het in de nieuwe versie nu niet werkend meer is.
Hoop op nieuwe features.. wellicht dat de HUD werkt incombinatie met Carplay/AndoidAuto
[ Voor 8% gewijzigd door bullseye1977 op 19-05-2025 19:06 ]
Best vreemd dat CarPlay ineens niet meer werkt. Tijdens mijn proefrit op 2 mei werkte dit nog wel namelijk. Hoop dat ze dit snel kunnen fixen evenals de navigatie en de Premium Connectivity.
Ik vermoed dat het een licentie kwestie is. Proefrit van een pre productie versie namelijk
Hmm.. Moet inderdaad snel gefixed worden...vanderwolf schreef op maandag 19 mei 2025 @ 22:37:
Voertuig certificering geeft een oranje vinkje en wanneer je het proces nogmaals doorloopt toont de Vodafone pagina dat er geen actieve databindel gekoppeld is. Vermoed dat ik niet de enige ben en hoop dat het morgen verholpen is.
[Afbeelding]
Ze hebben er per ongeluk een prepaid kaartje in gestopt 😆vanderwolf schreef op maandag 19 mei 2025 @ 22:37:
Voertuig certificering geeft een oranje vinkje en wanneer je het proces nogmaals doorloopt toont de Vodafone pagina dat er geen actieve databindel gekoppeld is. Vermoed dat ik niet de enige ben en hoop dat het morgen verholpen is.
[Afbeelding]
Inmiddels wel net de nieuwe navigatie kunnen downloaden in de Zeekr store. Is nog erg traag en voelt als buggy, maar kan ook zijn dat er op de achtergrond nog een shitload aan kaarten moeten downloaden. Werkt wel goed met laad stations en hoeveel er vrij zijn bijvoorbeeld, dus dit is de uiteindelijke software die we willen gebruiken.
Hier een foto:
Hier een foto:
:strip_exif()/f/image/bEr5lnu78H1zAtZ4ybCqcaM2.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door kingknoest op 19-05-2025 23:02 ]
Hier hetzelfde probleem met de verbinding. Ook lijkt Bluetooth niet automatisch te koppelen. Daarnaast heb ik zojuist de auto aan de lader gelegd, en toen ging het alarm twee keer af — zelfs nadat ik het beveiligingsniveau had aangepast. Dat gebeurde allemaal binnen een uur. Nu heb ik de auto weer van de lader gehaald en voorlopig blijft het stil. Heeft iemand anders vergelijkbare problemen met het alarm of Bluetooth, en eventueel oplossingen?
Dat alarm dat afgaat is knap irritant!Discover schreef op maandag 19 mei 2025 @ 23:11:
Hier hetzelfde probleem met de verbinding. Ook lijkt Bluetooth niet automatisch te koppelen. Daarnaast heb ik zojuist de auto aan de lader gelegd, en toen ging het alarm twee keer af — zelfs nadat ik het beveiligingsniveau had aangepast. Dat gebeurde allemaal binnen een uur. Nu heb ik de auto weer van de lader gehaald en voorlopig blijft het stil. Heeft iemand anders vergelijkbare problemen met het alarm of Bluetooth, en eventueel oplossingen?
Zat/ zit er standaard een alarminstallatie op of was dat een optie?
Had het hier al gemeld, maar had ook alarm problemen. Hij hangt nu weer voor de nacht aan de lader hier, zou kunnen dat het daar mee te maken heeft. Bij mij was het 2 keer in 7-8 uur tijd dat het afging, waar de auto toen ook aan de lader hing. Daarna beveiliging omlaag gezet, sindsdien niks meer gehoord.Discover schreef op maandag 19 mei 2025 @ 23:11:
Bluetooth had ik enkel in het begin dat het paar keer opnieuw moest, maar dat is nu weg bij mij zonder reden.
Edit: 5 minuten later dan ik dit post en het alarm gaat af. Vermoeden dat het dus zeker met laden te maken heeft.
[ Voor 5% gewijzigd door kingknoest op 19-05-2025 23:45 ]
Ik was niet op de hoogte dat de auto standaard een alarm heeft; klopt dat?
✅MiauwZoezie schreef op maandag 19 mei 2025 @ 02:44:
Iemand die zou willen proberen op een lege batterij bij fastned charger checken of ie de 400 kw haalt?
Ik heb meer dan 500km tijdens de demo gereden en verbruik kwam net onder de 24 uit.kx22 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 18:27:
Iemand al meer dan 1.000km mee gereden zodat we een realistische verbruik kunnen zien?
Heb niet heel zuinig gereden voor het grootste gedeelte…
Net weer het alarm af, dus zelfde probleem van 2 keer binnen het uur.kingknoest schreef op maandag 19 mei 2025 @ 23:41:
[...]
Had het hier al gemeld, maar had ook alarm problemen. Hij hangt nu weer voor de nacht aan de lader hier, zou kunnen dat het daar mee te maken heeft. Bij mij was het 2 keer in 7-8 uur tijd dat het afging, waar de auto toen ook aan de lader hing. Daarna beveiliging omlaag gezet, sindsdien niks meer gehoord.
Bluetooth had ik enkel in het begin dat het paar keer opnieuw moest, maar dat is nu weg bij mij zonder reden.
Edit: 5 minuten later dan ik dit post en het alarm gaat af. Vermoeden dat het dus zeker met laden te maken heeft.
Dit is wel écht een dingetje, ben benieuwd of er nog meer dan 2 gebruikers zijn die dit hebben. Overigens rij ik een LR, mochten details er toe gaan doen.
Edit: om 3:15 uur weer alarm. Gebeurt alleen tijdens laden. Laad station is een Zaptec sense, welke ook bij aflevering gebruikt werd waar het alarm ook af ging.
[ Voor 8% gewijzigd door kingknoest op 20-05-2025 03:45 ]
Wat irritant, hou ons op de hoogte hoe je contact met Zeekr gaat. Als we met zijn allen voor de deur moeten gaan staan met spandoeken, I'm in!kingknoest schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 00:37:
[...]
Net weer het alarm af, dus zelfde probleem van 2 keer binnen het uur.
Dit is wel écht een dingetje, ben benieuwd of er nog meer dan 2 gebruikers zijn die dit hebben. Overigens rij ik een LR, mochten details er toe gaan doen.
Edit: om 3:15 uur weer alarm. Gebeurt alleen tijdens laden. Laad station is een Zaptec sense, welke ook bij aflevering gebruikt werd waar het alarm ook af ging.
Mijn volvo had dit ook in het begin - klinkt allemaal wel als bekende kinderziektes
(Zowel alarm, als geen goede verbinding en apps die miste)
Hoe vervelend voor jullie als nieuwe rijder - is dit wel een mooie kans voor Zeekr om te laten zien dat ze aan dit soort dingen werken en snel met OTA komen. Zo niet, dan gaat dat uiteraard rond zingen en kan ze dat zomaar verkopen schelen in de aankomende nieuwe landen.
Daarnaast geeft het ons als kopers ook wat vertrouwen als dit soort zaken worden opgepikt.
Het enige wat ik vaak mis is formele communicatie over "we zijn op de hoogte over probleem/verzoek x,, we zijn er mee bezig"
Hoe vervelend voor jullie als nieuwe rijder - is dit wel een mooie kans voor Zeekr om te laten zien dat ze aan dit soort dingen werken en snel met OTA komen. Zo niet, dan gaat dat uiteraard rond zingen en kan ze dat zomaar verkopen schelen in de aankomende nieuwe landen.
Daarnaast geeft het ons als kopers ook wat vertrouwen als dit soort zaken worden opgepikt.
Het enige wat ik vaak mis is formele communicatie over "we zijn op de hoogte over probleem/verzoek x,, we zijn er mee bezig"
[ Voor 20% gewijzigd door 4v4t4r op 20-05-2025 07:26 ]
Is er net zoals Xpeng al een Discord Community kanaal van Zeekr of de 7x met updates/beta's etc ? Ik kan hem zo 1,2,3 niet vinden.
Wat ik dan niet snap is dat ze dan even de auto's zelf resetten zodat de locatie probleem alvast opgelost is voor de rest van de leveringen. Als het goed is lezen ze hier mee, krijgen ze belletjes/klachten. Als je dat niet doet krjjg je als organisatie een shitload aan vragen en terugkom verzoeken. Straks wordt het een Vanmoof fiesta.
Ik ga dinsdag mijn auto ophalen, maar ga direct al deze punten testen en aankaarten, eerder ga ik niet weg met de nieuwe auto. Alarm is lastig te testen, alleen als die afgaat.
Ze hebben maar 1 kans om een goede indruk achter te laten omdat we allemaal de early innovators zijn van de moscow curve.
:strip_exif()/f/image/gUOdR2MwZEEeVJrZ4nt1t1C4.png?f=user_large)
Als de eerste groep van innovators (alleen maar) problemen ervaart kan het ze inderdaad de nek omdoen qua verdere adoptie en groei. Hebben wij als klanten en zij niks aan, dus hoop snel dat het opgelost is. Eens zien wat de snelheid is.
Mijn "zin om de auto op te halen" die ik had is wel hierdoor al een beetje veranderd.
Ik ga dinsdag mijn auto ophalen, maar ga direct al deze punten testen en aankaarten, eerder ga ik niet weg met de nieuwe auto. Alarm is lastig te testen, alleen als die afgaat.
Ze hebben maar 1 kans om een goede indruk achter te laten omdat we allemaal de early innovators zijn van de moscow curve.
:strip_exif()/f/image/gUOdR2MwZEEeVJrZ4nt1t1C4.png?f=user_large)
Als de eerste groep van innovators (alleen maar) problemen ervaart kan het ze inderdaad de nek omdoen qua verdere adoptie en groei. Hebben wij als klanten en zij niks aan, dus hoop snel dat het opgelost is. Eens zien wat de snelheid is.
Mijn "zin om de auto op te halen" die ik had is wel hierdoor al een beetje veranderd.
patrickelectric schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 08:02:
Wat ik dan niet snap is dat ze dan even de auto's zelf resetten zodat de locatie probleem alvast opgelost is voor de rest van de leveringen. Als het goed is lezen ze hier mee, krijgen ze belletjes/klachten. Als je dat niet doet krjjg je als organisatie een shitload aan vragen en terugkom verzoeken. Straks wordt het een Vanmoof fiesta.
Ze hebben maar 1 kans om een goede indruk achter te laten omdat we allemaal de early innovators zijn in de moscow curve. De lijn zal bepalend zijn hoe ze het aanpakken de komende tijd.
[Afbeelding]
Ik lees met spanning met jullie mee en hoop dat alle kinderziektes er snel uit zullen zijn.
Dit is echter wel precies de reden dat ik mijn bestelling heb geannuleerd, ik durfde het toch niet aan met VW ID perikelen in het achterhoofd en alle beginproblemen bij Volvo die hun EX90 ook nog steeds niet ziektevrij heeft.
Heel veel succes en hopelijk snel veel OTA's en rijplezier
Dit is echter wel precies de reden dat ik mijn bestelling heb geannuleerd, ik durfde het toch niet aan met VW ID perikelen in het achterhoofd en alle beginproblemen bij Volvo die hun EX90 ook nog steeds niet ziektevrij heeft.
Heel veel succes en hopelijk snel veel OTA's en rijplezier
De Zeekr 7X is in China leverbaar sinds eind september 2024.
Gezien je naam denk ik dat je wel een early adopter bent geweest met EV'spatrickelectric schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 08:02:
[Afbeelding]
Dus zal dit je ook wel bekend zijn met elke nieuwe model EV.
Vaak ben je beta tester als je een nieuw model neemt. Toen ik 12 jaar geleden een BMW 3 serie kocht (F30): stoelen die kraakte, achterlampen die niet goed gemonteerd waren, uit het niks ging airco aan en uit.
Allemaal kleine dingen, maar het hoort wel erbij. Na enkele weken en maanden toch alles opgelost. Kocht ik het een half jaar later, waren dit soort kinderziektes al opgelost.
En niet om gemeen te doen, maar we hebben het wel over Zeekr. Moeder bedrijf Geely staat niet bekend om producten af te leveren die vanaf het begin goed doen. Ook in CN hebben ze talloze software problemen.
Als early adapter moet je inderdaad iets flexibel zijn met dit soort dingen (van Geely). Mijn Polestar 2 (die ik nu dus vervang) kwamen ze destijds 's morgens brengen voor aflevering en werd 's middags opgehaald door de sleepdienst omdat ie geen meter meer reed. Ik had er alleen in kunnen zitten !
Als we problemen blijven melden, ben ik er nog steeds van overtuigd dat e.e.a. opgelost zal worden binnen een acceptabele tijd.
Je rijdt nu wel ff in een auto die (bijna) niemand heeft. Dat blijft leuk.
Als we problemen blijven melden, ben ik er nog steeds van overtuigd dat e.e.a. opgelost zal worden binnen een acceptabele tijd.
Je rijdt nu wel ff in een auto die (bijna) niemand heeft. Dat blijft leuk.
:strip_exif()/f/image/9BEs1M35MH6Wd0gTslPDsItc.jpg?f=fotoalbum_large)
Het zal wel. Ik ben op kantoor en omdat de auto wat verderop aan de lader staat zal dit wel het bekende issue zijn en ga ik niet kijken.
Wel een aparte melding want voor te beweren dat de auto mogelijk gestolen is zou je toch verwachten dat ie niet meer op de laatste locatie staat. Of moet ik toch ff checken 🫣
Collega met een Polestar had ook het connectiviteit issue met VF. Dat duurde toen weken voor het opgelost was. Hopenlijk hebben ze de lessons learned van die tijd nog om het dit keer snel te fixen
Ben je al in contact met zeekr hierover?vanderwolf schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:07:
[Afbeelding]
Het zal wel. Ik ben op kantoor en omdat de auto wat verderop aan de lader staat zal dit wel het bekende issue zijn en ga ik niet kijken.
Wel een aparte melding want voor te beweren dat de auto mogelijk gestolen is zou je toch verwachten dat ie niet meer op de laatste locatie staat. Of moet ik toch ff checken 🫣
Collega met een Polestar had ook het connectiviteit issue met VF. Dat duurde toen weken voor het opgelost was. Hopenlijk hebben ze de lessons learned van die tijd nog om het dit keer snel te fixen
Wat is hun reactie? Zoals anderen al zeggen, zij hebben er ook belang bij dit zsm te fixen, anders krijgen ze alle uitgeleverd auto's met de zelfde vaart weer terug 😱
Nee, nog niet in contact. Ik kijk nog even issues er zijn en wil daar dan melding van maken ipv iedere dag voor iets anders aan de bel te trekken.
Ik heb er rekening mee gehouden dat dit kon gebeuren en denk dan maar dat ik voor deze ongemakken de gratis opties gekregen heb.. Vind het alleen wel belangrijk dat zaken snel opgelost worden en niet weken lang duren
Ik heb er rekening mee gehouden dat dit kon gebeuren en denk dan maar dat ik voor deze ongemakken de gratis opties gekregen heb.. Vind het alleen wel belangrijk dat zaken snel opgelost worden en niet weken lang duren
Kan je het alarm op afstand uitzetten via de app? of moet dat echt met de sleutel?vanderwolf schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:07:
[Afbeelding]
/edit - ik kan me herinneren van mn Volvo dat ik ook ergens voorwaarden moest accepteren in mn auto mbt de dataverbinding voordat deze functioneerde? Misschien zit dit ook ergens diep in de settings verstopt?
[ Voor 10% gewijzigd door 4v4t4r op 20-05-2025 11:26 ]
Dan moet je dus inderdaad constateren dat je auto er nog WEL staat, anders issie gestolenvanderwolf schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:07:
[Afbeelding]
Begrijp je beredenering. Aan de andere kant zou het kunnen helpen de huidige bevindingen zsm kenbaar de maken bij ze. Dit stelt zeekr ook in staat ea alvast in gang te zetten.vanderwolf schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:21:
Nee, nog niet in contact. Ik kijk nog even issues er zijn en wil daar dan melding van maken ipv iedere dag voor iets anders aan de bel te trekken.
Gebruik ook vooral de Builders app, daar dienen we bugs te noteren. En daar bij kun je elkaars bugs omhoog duwen, waardoor het hoger op de agenda komt te staan. Geldt ook voor nieuwe ideeen overigens, dus goed om dat vanuit hier wellicht te coordineren zodat items snel de juiste aandacht krijgen.
zit dit in de phone app? of aparte app?kingknoest schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 12:20:
Gebruik ook vooral de Builders app, daar dienen we bugs te noteren. En daar bij kun je elkaars bugs omhoog duwen, waardoor het hoger op de agenda komt te staan. Geldt ook voor nieuwe ideeen overigens, dus goed om dat vanuit hier wellicht te coordineren zodat items snel de juiste aandacht krijgen.
Zit in de Zeekr app rechtsonder poppentje open en dan maar beneden scrollen en builder open.
Ik heb al weken geleden een proefrit aangevraagd via de website. Bellen naar Zeekr heeft ook geen zin. Heeft iemand de contactgegevens van één van der verkopers in Zeist? Wil graag een proefrit inplannen namelijk.
Hartelijk bedankt alvast!
Hartelijk bedankt alvast!
|- Rotterdam -|
ik kan niet zeekr (P. Edelijn schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:50:
[...]
Zit in de Zeekr app rechtsonder poppentje open en dan maar beneden scrollen en builder open.
De Zeekr app op je telefoon zetten via app store.4v4t4r schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 14:16:
[...]
ik kan niet zeekr () al die app downloaden en daar naartoe gaan?
Je zelf registreren.
Daarna aanmelden.
Dit zie je helaas niet zonder auto gekoppeld.P. Edelijn schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:50:
[...]
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart
Heeft iemand tips voor het afsluiten van een zakelijke autoverzekering voor de Privilege versie? Weinig aanbod (vanwege snelheid?) en relatief hoge bedragen kom ik tegen. Veel dekken alleen particulieren zoals het aanbod van Zeekr en ANWB.
Ik heb een offerte liggen via Allianz Nederland Schadeverzekering N.V.funkylicious schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 15:12:
Heeft iemand tips voor het afsluiten van een zakelijke autoverzekering voor de Privilege versie? Weinig aanbod (vanwege snelheid?) en relatief hoge bedragen kom ik tegen. Veel dekken alleen particulieren zoals het aanbod van Zeekr en ANWB.
Misschien dat je daar eens kunt informeren?
Nu nog wachten op mijn lever datum + kenteken. Hij is nu gebaseerd op een kenteken die al rond rijd (Privilege)
[ Voor 10% gewijzigd door mvrooij op 20-05-2025 15:45 ]
Even voor overzicht, huidige problemen zijn volgens mij;
- CarPlay werkt niet
- Navigatie 2.0 werkt niet
- Internet connectiviteit werkt niet
- Alarm gaat vaak spontaan af
- telefoon koppelt niet automatisch via Bluetooth
- Ruitenwisservloeistof loopt achter op de ruit bij hard optrekken
CarPlay en navigatie 2.0 bij iedereen denk ik?
Internet en alarm vermoed ik niet bij iedereen?
- CarPlay werkt niet
- telefoon koppelt niet automatisch via Bluetooth
- Ruitenwisservloeistof loopt achter op de ruit bij hard optrekken
[ Voor 18% gewijzigd door Freedive op 20-05-2025 18:31 ]
Bij mij exact dezelfde 4 issuesFreedive schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 16:09:
- CarPlay werkt niet
Paar vragen over het alarm:
- was dat een optie? Of zit die er standaard op?
- Gaat het alarm enkel tijdens het laden af? Of überhaupt willekeurig?
- als hij tijdens het laden af gaat, is dat ook tijdens snelladen of enkel aan de thuislader?
Bij mij ook dezelfde.Freedive schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 16:09:
- CarPlay werkt niet
Alarm is standaardspacecrap schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 16:26:
[...]
Paar vragen over het alarm:
- was dat een optie? Of zit die er standaard op?
- Gaat het alarm enkel tijdens het laden af? Of überhaupt willekeurig?
- als hij tijdens het laden af gaat, is dat ook tijdens snelladen of enkel aan de thuislader?
Ja, hier spelen dezelfde 4 issues.
Daarnaast koppelt Bluetooth vooralsnog niet automatisch en komt er ruitensproeiervloeistof uit de achterzijde wanneer je hard optrekt.
Wat betreft het alarm: vanochtend heb ik de auto twee uur aan de lader gehad, en toen ging het alarm niet af. Het zou mogelijk kunnen dat laden in het donker het alarm triggert – of in elk geval sneller triggert. Ik heb dit nog niet goed kunnen testen. Heeft iemand anders het alarm al eens overdag horen afgaan tijdens het laden?
Verder is het een topauto. Hij rijdt subliem, het interieur is uitstekend, en voor de privilege rijders; het automatisch openen van de deuren werkt erg soepel.
Daarnaast koppelt Bluetooth vooralsnog niet automatisch en komt er ruitensproeiervloeistof uit de achterzijde wanneer je hard optrekt.
Wat betreft het alarm: vanochtend heb ik de auto twee uur aan de lader gehad, en toen ging het alarm niet af. Het zou mogelijk kunnen dat laden in het donker het alarm triggert – of in elk geval sneller triggert. Ik heb dit nog niet goed kunnen testen. Heeft iemand anders het alarm al eens overdag horen afgaan tijdens het laden?
Verder is het een topauto. Hij rijdt subliem, het interieur is uitstekend, en voor de privilege rijders; het automatisch openen van de deuren werkt erg soepel.
Ik ga het nog maar een keer zeggen , sorry ! Maar ik hoop dat deze kleine kinderziektes eruit zijn als ik de mijne eind Nov op mag halenDiscover schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 17:27:
Ja, hier spelen dezelfde 4 issues.
Gek dat de Navi 2.0 wel op de test auto's zijn geleverd. De Navi app is te zien in een aantal review auto's en dat nu bij levering Navi 2.0 en CarPlay niet werkt? Hoop op een update dat Navi 2.0 de standaard navi app is dadelijk
Gisteren eindelijk mijn Zeekr 7X LR opgehaald. Over de auto zelf ben ik erg tevreden. Helaas ondervind ik ook de bovenstaande kinderziektes met connectiviteit etc..Navigatie 2.0 gisteren al wel uit de Zeekr Store gedownload. Maar wat bijna irritanter is dan de kinderziektes zijn die irritante veiligheids meldingen (u rijdt te snel, u let niet op ...). Als ik ze uit zet, staan ze bij de eerstvolgende rit allemaal weer aan. Weet iemand hoe ik die meldingen definitief kan uitzetten? Bedankt alvast
Definitief uitzetten kan helaas niet, dit is bij elke nieuwe auto het gevalRioja1969 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 17:49:
Gisteren eindelijk mijn Zeekr 7X LR opgehaald. Over de auto zelf ben ik erg tevreden. Helaas ondervind ik ook de bovenstaande kinderziektes met connectiviteit etc..Navigatie 2.0 gisteren al wel uit de Zeekr Store gedownload. Maar wat bijna irritanter is dan de kinderziektes zijn die irritante veiligheids meldingen (u rijdt te snel, u let niet op ...). Als ik ze uit zet, staan ze bij de eerstvolgende rit allemaal weer aan. Weet iemand hoe ik die meldingen definitief kan uitzetten? Bedankt alvast
Dat kan helaas niet, met dank aan de EU regelmiepen. Persoonlijk denk ik dat al die bliepjes meer afleiden dan veiligheid bieden. Deze "veiligheid" opties zijn verplicht op alle nieuwe auto's sinds 2024 volgens mij.Rioja1969 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 17:49:
Eerdere ideeën waren om het gaspedaal te laten trillen als je 1km/u te hard zou rijden, dus dan is een bliepje die je uit kan zetten toch nog iets fijner
Ik hoop trouwens wel dat het alarm issue is gefixt wanneer ik mijn auto op mag halen. De laadpaal zit voor mij 160m verderop. Geen zin om 's nachts overlast te veroorzaken aan de buurt en het bed uit te moeten.
:strip_exif()/f/image/cmNRdEEmSYDsPZGJ146tG5IL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jxdVPYxSwZcb3lMiVeh5e8hG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yiP0DJgPtQJySxNnUblgntWW.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanmiddag om 14.00 uur eindelijk de 7X ophalen. Wat een heerlijke auto 🤩🤩 ... Uiteraard wel met enkele irritatiepuntjes maar geen onoverkomelijke problemen.
Auto hangt aan de laadpaal thuis en tot op heden heeft de politie zich nog niet gemeld 😉
Android Auto werkt perfect en heb inmiddels heel veel mensen een nekprobleem bezorgd ... Alleen het downloaden van Navi 2.0 wil nog niet vlotten.
Iemand al auto geleverd gekregen met een trekhaak?
Ben benieuwd of cruise control etc allemaal werkt met fietsendrager/aanhanger.
In de handleiding staat er in iedergeval niet dat het niet werkt als er iets aan de trekhaak hangt
Ben benieuwd of cruise control etc allemaal werkt met fietsendrager/aanhanger.
In de handleiding staat er in iedergeval niet dat het niet werkt als er iets aan de trekhaak hangt
[ Voor 28% gewijzigd door Freedive op 20-05-2025 19:53 ]
En zijn er wat gebruikers ervaringen over de telefoon sleutel/App? En werkt app beetje fijn? Werkt hij ook zonder 3/4/5g dus met alleen BT?