Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 23 ... 57 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:52
iRenik schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:03:
[...]

Congrats! (zou bijna langsgaan om h'm in het zwart te kunnen zien haha)
Ik ben ook zeer nieuwsgierig naar de 'All Black' uitvoering.

'The truth is not afraid for Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:03
iRenik schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:08:
Vanochtend op het experience center in Amsterdam met een multi-disciplinair team van Zeekr (EU) anderhalf uur gesproken over mijn ervaringen van de afgelopen maanden. Zowel op CX vlak bij het bestellen als UX gebied tijdens de proefrit van 3 dagen. Hoop feedback kunnen delen en mooi om te zien hoe hier mee omgegaan werd. Ze hebben echt als doel om de modellen regelmatig van updates te voorzien, veelal gebruik makend van de feedback van rijders en dit anders aan te pakken dan destijds met de 001. Geeft hoop dat er geluisterd wordt... to be continued!
Ik ben hoopvol gestemt :) Het voordeel van Zeekr tegenover bijv Volvo - is dat het 100% hun eigen systeem is, en ze voor sommige zaken gebruik maken van andere (navi bijv) maar dus wel alles zelf kunnen ontwerpen/bouwen/aanpassen. Fingers crossed dat we indd regelmatig (waardevolle) updates krijgen!

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P. Edelijn
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15:39
Als ik vrijdag de auto ophaal heb ik hem alleen het weekend. Maandag wordt geheel de auto in de PPF gezet. Duurt waarschijnlijk tot 23 mei. Als er meer mensen willen weten hoe en wat over P0F stuur me privé bericht. Ik zal als de auto klaar is hier foto's opzetten. Wordt vervolgd.😉😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantronic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 19:55
bullseye1977 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 16:22:
Vandaag ook een mail gehad met het VIN nummer. De Zeekr app geïnstalleerd maar ik kan nergens in de app een onderdeel vinden om een voertuig aan te melden ook al verwacht ik niet dat het gaat werken.
Wanneer staat de levering gepland van je auto ??

May the force be with you !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. Edelijn
Aankomende vrijdag 14:00 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. Edelijn
Toch nog geen kenteken wordt morgen ivm storing.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rudi01
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 01:22
Ik heb vandaag ook een proefrit gedaan in de LR versie (zit in de bestelling bij de leasemaatschappij).

Korte samenvatting:
- Prima auto om te rijden voor dagelijks gebruik, stuur- en weggedrag is goed. De 7x leent zich minder voor sportief rijden, ik merkte dat ik al snel de comfort stand koos omdat ik vond dat de auto hier meer tot zijn recht kwam.
- De vering (schokdempers) van de longrange zijn goed. Ik heb bewust een aantal drempels getest vanwege het gewicht van de auto (en geen adaptieve luchtvering bij LR versie). Voor normaal gebruik voldoen deze prima. Ik merkte wel meer schokjes bij oneven klinkerwegen, ik verwacht dat hier de adaptieve luchtvering een beter resultaat geeft maar ik vond de LR vering acceptabel.
- Heads up display welke ook de voetgangers weergeeft is een leuke gimmick. Ook de adaptieve cruisecontrol en lane assists functioneerden goed (wel beperkt getest).

Aandachtspunten:
- Ik heb helaas apple car play niet kunnen testen, de koppeling lukte niet. De sales rep gaf aan dat hier issues mee zijn en dat deze worden opgelost.
- Ik had een proefrit in een witte LR, een groot deel van de voorkant (bij het nummerbord) is wit. Dit zag eruit als een slagveld met veel dode insecten. Af en toe een nat doekje eroverheen halen is noodzakelijk.
- Tegelijk met mij had iemand een proefrit in de Privilege AWD versie. Deze had een issue met het bestuurdersportier welke niet automatisch volledig sloot (bleef een stukje open staan). Uiteindelijk heeft iemand aan de buitenkant er tegenaan geduwd om deze te sluiten.

Hierbij nog twee foto's van een witte LR (voor de proefrit) en een grijze (in de showroom). Zo krijg je een beeld van de 7X zonder zwart dak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MPQcDNz-U0sBCiGqHsNgJ3Jv4y4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/94gRswyCdEc0SmOFHVMeG6X5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WXygqD5QUu3JEVr7kMvdhNz5qOA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DmuVj7XhHQlHJy71aGJzBx5Y.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Rudi01 op 12-05-2025 20:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:13
Pantronic schreef op maandag 12 mei 2025 @ 17:27:
[...]

Wanneer staat de levering gepland van je auto ??
Woensdag 21mei 16:00. Vandaag was ik in de buurt van zeist ben toen even langsgeweest. Er staat een grijze LR in de showroom. Was toch wel weer onder de indruk toen ik er in zat! Heb niet gereden maar dat komt volgende week wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WouterH85
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-09 17:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bmE2aZX-1o237-tatHKoQXJv2sA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bgEvo92240k1nx123u0OIxU9.jpg?f=fotoalbum_large

Vanmiddag proefrit gemaakt in de groene privilege. Wat een bizar vermogen heeft de auto! Met alles op de sportstand ook een bijzonder goede wegligging. Sturen inderdaad niet extreem veel feedback, maar voor een suv echt mooi rijden! Heel leuk hoeveel je kunt instellen en de verschillen zijn echt groot dan in hoe hij rijdt. Bij hard optrekken en dan de vering slap word je wel echt wat misselijk: zelfs als chauffeur. Maargoed: daar kies je dan zelf voor met je rechtervoet 😅

De stoelen zitten erg lekker. Had van mij nog wel wat meer mogen kantelen voor steun aan bovenbenen. (Ik ben 1.92) Audio mooi en ook veel instelbaar, maar niet mindblowing o.i.d.

Kofferbak wat aan de kleine kant, zeker vergeleken met bijvoorbeeld een Enyaq.
Laadkabel en reparatiesetje past hopelijk in de frunk. (Wordt proppen) Dan kun je makkelijker die bodemplaten van de kofferbak er uit halen en heb je met vakanties meer ruimte.

Afwerking en materialen bijzonder mooi. Bovenop het dashboard wel beetje kitsch, dat glossy zwart. Algeheel beeld; erg blij met de uitvoering en de kleur groen!

Positief verrast over het totaalplaatje en nu nog wachten tot eind juni!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterH85
De nieuwe privilege uitvoeringen die werden uitgeladen stonden trouwens allemaal op continental ecocontact 7. En dan de 7 zonder S. Dat vind ik wel echt jammer. Als het de S variant was, had ik het nog wel kunnen begrijpen, maar de eco contact op een auto met 639 pk: bijzonder! Wat dat betreft blij met vierwiel aandrijving. Misschien heeft de long range met achterwielaandrijving daarom wel gewoon pilot sport banden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:14
Zou iemand die binnenkort nog een proefrit gaat maken met de P eens kunnen testen of de ruitenvloeistof achter nog lekt bij hard! optrekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:04

Freedive

] Ken sent me _

iRenik schreef op maandag 12 mei 2025 @ 23:19:
Zou iemand die binnenkort nog een proefrit gaat maken met de P eens kunnen testen of de ruitenvloeistof achter nog lekt bij hard! optrekken?
Bij mijn testrit was de vloeistof op…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickdR
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-09 08:47
Freedive schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 06:44:
[...]

Bij mijn testrit was de vloeistof op…
Waarschijnlijk al teveel mensen voor je gehad die ook hard opgetrokken hebben :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolestarB
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15-09 19:51
WouterH85 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 22:14:
De nieuwe privilege uitvoeringen die werden uitgeladen stonden trouwens allemaal op continental ecocontact 7. En dan de 7 zonder S. Dat vind ik wel echt jammer. Als het de S variant was, had ik het nog wel kunnen begrijpen, maar de eco contact op een auto met 639 pk: bijzonder! Wat dat betreft blij met vierwiel aandrijving. Misschien heeft de long range met achterwielaandrijving daarom wel gewoon pilot sport banden.
Weet iemand op welke banden de Privilege 'standaard' wordt afgeleverd? De Ecocontact 7 (zonder S) lijkt mij niet de juiste band voor een auto met zo veel vermogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvisser
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 12:34
PolestarB schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:00:
[...]

Weet iemand op welke banden de Privilege 'standaard' wordt afgeleverd? De Ecocontact 7 (zonder S) lijkt mij niet de juiste band voor een auto met zo veel vermogen?
De Ecocontact 7 is echt de standaard voor de Privilage, je bent niet de enige die zich daarover verbaasd :?
Ik heb dit al eerder genoemd in deze thread. Al helemaal vreemd omdat de LR wel met de Michelin Pilot Sport komt 8)7

Edit:
In Portugal hadden ze voor de autojournalisten de Ecocontacts vervangen door Pilot Sport op de Privilage, dus ze weten dat de Ecocontact een stuk minder is….

[ Voor 14% gewijzigd door cvisser op 13-05-2025 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EndeJopies
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 13-05 16:18
Het is een mooie wagen, maar eigenlijk is die 300 a 400kg te zwaar. Dit heeft ook nadelige gevolgen voor het verbruik, wat eigenlijk ook gewoon echt te hoog is. Had van de week een paar honderd kilometer in een Ford Capri gereden en over 340 km, was het gemiddelde 15,8 kw per 100km met een gemiddelde van 85km/uur.

Vind de Zeekr zeker een fraaie verschijning, maar hier betaal je over een paar jaar gewoon 2000 euro aan wegenbelasting voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:37

npolm

P8

^ Wordt wellicht in de toekomst gebaseerd op oppervlak ipv gewicht.

|- Rotterdam -|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EndeJopies
  • Laatst online: 13-05 16:18
^ Oppervlakte is ook aan de grote kant. Eigenlijk zijn alle producten van Geely een beetje aan de obesitas. Had ooit een Volvo en die was ook zwaar en onzuinig.

Vind het echt jammer van de Zeekr 7X is heel fraai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
EndeJopies schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:32:
Het is een mooie wagen, maar eigenlijk is die 300 a 400kg te zwaar. Dit heeft ook nadelige gevolgen voor het verbruik, wat eigenlijk ook gewoon echt te hoog is. Had van de week een paar honderd kilometer in een Ford Capri gereden en over 340 km, was het gemiddelde 15,8 kw per 100km met een gemiddelde van 85km/uur.

Vind de Zeekr zeker een fraaie verschijning, maar hier betaal je over een paar jaar gewoon 2000 euro aan wegenbelasting voor.
Ik vind dat je die 2 (Capri vs Zeekr) niet echt kan vergelijken ( max 79 vs 100kW batterij) Veel lager vermogen (dus impact op bereik) en als ik alle opties aanvink die de 7x heeft ben je net zo duur uit en krijg je bij Zeekr er nog meer opties bovenop?

Maar goed, feit is indd wel - het is een zware auto, maar wel een 800v platform tegen 185kW max in de Ford. Je kan wellicht wel wat verder komen met de Ford, maar je staat significant minder lang te laden met de Zeekr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
NickdR schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 07:45:
[...]

Waarschijnlijk al teveel mensen voor je gehad die ook hard opgetrokken hebben :X
Nou ja lig opgelost zo hahaha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M13z1
Ik denk dat de grote kracht van de 7X mede zit in het snelle laden, de 1-stop range van EV-database heeft mijn inzicht wel veranderd in dat opzicht.

Daarnaast ziet de 7X er gewoon erg goed uit in tegenstelling tot de Capri, maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:38
M13z1 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:13:
Ik denk dat de grote kracht van de 7X mede zit in het snelle laden, de 1-stop range van EV-database heeft mijn inzicht wel veranderd in dat opzicht.

Daarnaast ziet de 7X er gewoon erg goed uit in tegenstelling tot de Capri, maar dat is persoonlijk.
Absoluut, zelfs de core is nu prima. Als je onderweg bent even 10 min aan de lader en weer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:22
Ik ben benieuwd of de Zeekr Charge Card, die je naar ik aanneem ontvangt bij de aflevering, net als bij Tesla ervoor zorgt dat de kosten automatisch doorbelast kunnen worden igv een leaseauto. Weet iemand dit? Scheelt nl gedoe met declareren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
M13z1 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:13:

naar mn vaste hotel in DE (550km) met de 7x (volgens ABRP) 2x laden a 6 en 11 mins, met mn huidige volvo 2x laden 17 en 28 mins. op dat stukje al een tijdwinst van ruim een half uur !

(beide auto's even op zelfde verbruik gezet 21kW/100km voor het vergelijk)

Allebei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:40
4v4t4r schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:39:
[...]

naar mn vaste hotel in DE (550km) met de 7x (volgens ABRP) 2x laden a 6 en 11 mins, met mn huidige volvo 2x laden 17 en 28 mins. op dat stukje al een tijdwinst van ruim een half uur !

(beide auto's even op zelfde verbruik gezet 21kW/100km voor het vergelijk)

Allebei
Huh? Je Volvo kan toch wel met dit mooie weer 320/350km halen? En die 2de keer laden met 28min is dan toch ook helemaal niet nodig? Al zou je nog wat minder range hebben, dan ram je met de Volvo toch ook in 10-15min er genoeg kW in? Ik had afgelopen weekend een langere trip, kon met 1x kort laden (15min) ruim 600km rijden als ik wilde. En dat in de eerste uitvoering Volvo P8 ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 13-05-2025 16:49 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Juancho schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:48:
[...]

Huh? Je Volvo kan toch wel met dit mooie weer 320/350km halen? En die 2de keer laden met 28min is dan toch ook helemaal niet nodig? Al zou je nog wat minder range hebben, dan ram je met de Volvo toch ook in 10-15min er genoeg kW in? Ik had afgelopen weekend een langere trip, kon met 1x kort laden (15min) ruim 600km rijden als ik wilde. En dat in de eerste uitvoering Volvo P8 ;)
van 100 naar 0 wellicht wel. Ik vertrek op 90% in deze berekening. ABRP stelt voor dat ik na 268 km ga laden en daar aan kom met 10%. dat betekend 80% op 268km en dat zou een 100% bereik van 335 km zijn.
Hij laad maar tot 69% in de planning.

Daarna na 142 km weer laden ( aankomst met 11% om met 66% te vertrekken om met 13% op eindbestemming te komen.

Mocht ik weggaan met 100%, en door zou laden tot 90 a 100% hoef ik maar 1 stop, maar dat is gewoon zonde van je tijd.

/beetjeofftopic want dit is niet het grote Volvo XC40 topic :)
Ik vind het verwonderend te lezen van je overigens (want jij klaagde altijd het hardste over je slechte verbruik) dat je in de huidige omstandigheden 600km + kan rijden met maar 15 mins laden. zelfs met 100% weggaan, leegrijden tot 10% haal je max 320km (90%) denk ik? dan moet je echt een half uur+ laden wil je dat weer kunnen doen. Uiteraard 90 km/u achter een vrachtwagen zou een optie zijn :) Maar ik zie niet in hoe je dit kan halen hoor in all honesty.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donjeffa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18-09 10:13
vanderwolf schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:34:
Ik ben benieuwd of de Zeekr Charge Card, die je naar ik aanneem ontvangt bij de aflevering, net als bij Tesla ervoor zorgt dat de kosten automatisch doorbelast kunnen worden igv een leaseauto. Weet iemand dit? Scheelt nl gedoe met declareren
Ik had naar het doel van deze kaart gevraagd vorige week na mij proefrit in de groene privilege. Dit betreft puur een kaart waarmee je een bankkaart aan kunt koppelen zodat je nooit meer een probleem hebt met een kaart die niet zou werken bij het opladen. Als je dus de Zeekr Charging gebruikt wordt dit dus alleen van je bankrekening afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:57
Donjeffa schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 20:02:
[...]

Ik had naar het doel van deze kaart gevraagd vorige week na mij proefrit in de groene privilege. Dit betreft puur een kaart waarmee je een bankkaart aan kunt koppelen zodat je nooit meer een probleem hebt met een kaart die niet zou werken bij het opladen. Als je dus de Zeekr Charging gebruikt wordt dit dus alleen van je bankrekening afgeschreven.
Dit is volgens mij gewoon een koppeling met plugsurfing net als bij Volvo en Polestar (ook Geely natuurlijk)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:54
cvisser schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:44:
[...]

De Ecocontact 7 is echt de standaard voor de Privilage, je bent niet de enige die zich daarover verbaasd :?
Ik heb dit al eerder genoemd in deze thread. Al helemaal vreemd omdat de LR wel met de Michelin Pilot Sport komt 8)7

Edit:
In Portugal hadden ze voor de autojournalisten de Ecocontacts vervangen door Pilot Sport op de Privilage, dus ze weten dat de Ecocontact een stuk minder is….
Dat is wel jammer zeg. Zeker bij een auto met zoveel vermogen/gewicht. Reviewers op betere banden laten rijden is eigenlijk een beetje valse reclame dan. Ik lees overal dat die ecobanden weinig profiel hebben en slechte performance bij nat wegdek (wat nogal eens voor komt in NL).
Misschien dat iemand van Zeekr die deze thread leest daar nog wat over kan vertellen? Of we moeten iRenik mensen aan het jasje laten trekken dat deze banden echt niet kunnen hahah

[ Voor 6% gewijzigd door Blazings op 13-05-2025 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingknoest
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 06:20
Als LR rijder hoor je mij niet klagen met wél de juiste banden, maar ik snap daarom juist niet dat ze dit wel onder de LR gooien en niet onder de privilege. Dat is op zich self staand vreemd wat mij betreft, waar je zou denken dan dat er een reden is voor Zeekr om dit te doen.
Maar ik weet geen reet van banden, dus ga me niet wagen aan wilde theorieën. Wellicht iemand met verstand ervan die dat wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 23:49
kingknoest schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 22:26:
Als LR rijder hoor je mij niet klagen met wél de juiste banden, maar ik snap daarom juist niet dat ze dit wel onder de LR gooien en niet onder de privilege. Dat is op zich self staand vreemd wat mij betreft, waar je zou denken dan dat er een reden is voor Zeekr om dit te doen.
Maar ik weet geen reet van banden, dus ga me niet wagen aan wilde theorieën. Wellicht iemand met verstand ervan die dat wel kan?
LR is toch RWD? Met zoveel vermogen op 1 as is het altijd raadzaam om daar hele goed sloffen onder te zetten.

Bij AWD is dat iets minder kritisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
Blazings schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 21:23:
[...]

Dat is wel jammer zeg. Zeker bij een auto met zoveel vermogen/gewicht. Reviewers op betere banden laten rijden is eigenlijk een beetje valse reclame dan. Ik lees overal dat die ecobanden weinig profiel hebben en slechte performance bij nat wegdek (wat nogal eens voor komt in NL).
Misschien dat iemand van Zeekr die deze thread leest daar nog wat over kan vertellen? Of we moeten iRenik mensen aan het jasje laten trekken dat deze banden echt niet kunnen hahah
Noted ✅

En anders snel oprijden en andere banden eronder. LM doet meestal toch wat anders. Heb op de P2 al 3 verschillende gehad inmiddels…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterH85
Ja klopt. Plus dat ik vermoed dat ze bij de Privilege het verbruik héél graag onder de 20 kw per 100 km wilden houden, aangezien hij nu op 19.9 zit op de eco banden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 23:49
WouterH85 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 22:46:
Ja klopt. Plus dat ik vermoed dat ze bij de Privilege het verbruik héél graag onder de 20 kw per 100 km wilden houden, aangezien hij nu op 19.9 zit op de eco banden.
Zou kunnen, denk eerder een financiele keuze en/of contract dat men met Michelin heeft afgesloten. Wellicht wel met oog op lease, bandjes gaan ook stukkie langer mee normaal gesproken.

Heel opvallend dat men de autos in Portugal voor de journalisten heeft gewijzigd. Hoort men uiteraard niet te doen tenzij er dan verplicht wordt om dat expliciet te melden bij de reviews en testen, verbruik hoger, geluid mogelijk iets hoger, wat stugger maar met name remweg en wegligging beter in dit geval dankzij de bandenkeuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchelljb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-08 00:23
Hier iemand die nog een beetje twijfelt tussen de Model Y en de Zeekr 7x.
Had al eerder een proefritje gemaakt in de Model Y, maar vond de kwaliteit tegenvallen (veel plastic + met het dicht doen van trunk had ik het gevoel dat ik het zo kon omvouwen).

Had al een testrit aangevraagd vorige week (2x in zowel Zeist als Amsterdam), maar blijkbaar door drukte/onderbezetting geen reactie gehad.
Besloot vandaag dus maar gewoon langs te gaan, en met geluk 😀 Kon de RDW LR (de witte) meenemen voor een testritje (helaas een korte ivm sluitingstijd), maar toch gelukt.
Vond het prettig om erin te rijden, voelde goed, kwaliteit van interieur is dik in orde (zeker vergeleken met de model Y).

Miste wel de geventileerde stoelen (Luxe problemen 😂), zo jammer dat die alleen op de AWD te verkrijgen is in een pakket. Had zo gehoopt dat ze die geventileerde stoelen apart hadden gedaan.

Ik was ook nieuwsgierig naar de levertijden en vroeg dit even na bij de verkoper. Kreeg te horen dat ik nu al rekening moest houden met levertijden in Augustus.

Ben nu nieuwsgierig naar de levertijden bij jullie (los van de bestellingen die pas later geleverd gaan worden vanwege afloop van vorig leasecontract). Wanneer hebben jullie besteld en wat hebben jullie door gekregen wbt levertijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickdR
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-09 08:47
vanderwolf schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:34:
Ik heb een abonnement afgesloten bij Chargit :https://chargit.nl

Deze verzorgt de facturatie en declaratie tussen LM en je werkgever. Ook kun je hier een 0.00 druppel krijgen voor prive gebruik en kun je zelf het laadtarief voor je werkgever instellen. Abonnement kost iets van 5 euro per maand en deze kun je indien je 10x laad per maand terug verdienen door te werken met een start tarief van 49 cent per sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterH85
mitchelljb schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 23:41:
Had al eerder een proefritje gemaakt in de Model Y, maar vond de kwaliteit tegenvallen (veel plastic + met het dicht doen van trunk had ik het gevoel dat ik het zo kon omvouwen).

Had al een testrit aangevraagd vorige week (2x in zowel Zeist als Amsterdam), maar blijkbaar door drukte/onderbezetting geen reactie gehad.
Besloot vandaag dus maar gewoon langs te gaan, en met geluk 😀 Kon de RDW LR (de witte) meenemen voor een testritje (helaas een korte ivm sluitingstijd), maar toch gelukt.
Vond het prettig om erin te rijden, voelde goed, kwaliteit van interieur is dik in orde (zeker vergeleken met de model Y).

Miste wel de geventileerde stoelen (Luxe problemen 😂), zo jammer dat die alleen op de AWD te verkrijgen is in een pakket. Had zo gehoopt dat ze die geventileerde stoelen apart hadden gedaan.

Ik was ook nieuwsgierig naar de levertijden en vroeg dit even na bij de verkoper. Kreeg te horen dat ik nu al rekening moest houden met levertijden in Augustus.

Ben nu nieuwsgierig naar de levertijden bij jullie (los van de bestellingen die pas later geleverd gaan worden vanwege afloop van vorig leasecontract). Wanneer hebben jullie besteld en wat hebben jullie door gekregen wbt levertijd?
Iedereen die zo’n beetje voor maart heeft besteld, krijgt zijn auto vanaf deze vrijdag tot eind juni geleverd. Daar zit soms wat willekeur in. Er zullen mensen zijn die in januari besteld hebben en die moeten wachten tot juni en mensen die in februari hebben besteld en die al wel in mei aan de beurt zijn. Dat heeft te maken met welke VIN nummers ze toewijzen en kan bijvoorbeeld net te maken hebben met een bepaalde kleur of optie. Omdat er weinig opties te kiezen zijn geweest gaat het denk ik ook zo snel.

Nu bestellen en al in augustus rijden zou ik niet gek vinden hoor. Binnen drie maanden is sneller dan gemiddeld momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi01
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 01:22
mitchelljb schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 23:41:

Kort gezegd:
0,5 maand (2 weken) assemblage en transport naar haven
1,5 maand (min 6 weken) zeetransport
0,5 maand (2 weken) transport naar dealer, gereedmaken en auto afleveren

Ik weet niet of Zeekr op bestelling bouwt of op voorraad (zoals Tesla). Overal in het proces kan nog vertraging optreden. Drie maanden is volgens mij de minimale doorlooptijd uit China, sneller verwacht ik in ieder geval niet. Uitzondering is Tesla die niet op bestelling bouwt en transportschepen met model 3s naar Europa stuurt en onderweg verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M13z1
Ik weet niet of Zeekr op bestelling bouwt of op voorraad (zoals Tesla).
Gezien de beperktheid in varianten voor EU en de vraag lijkt het interessanter om niet op bestelling te bouwen maar te Pushen. Het kan ook een USP zijn om voor Tesla te kiezen dat je volgende week in kan stappen, helemaal als het om lease gaat en je voor een bepaalde datum over moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:26
Hier bestelling eind april gedaan en te horen gekregen dat de levering naar verwachting vanaf 1 juli zal plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 08:33
Hier eind Feb en nog steeds niks vernomen, delivery team zou contact met mij opnemen maar nog niks helaas. Ik zit beetje met het probleem dat ik 1 auto verkocht heb thuis en ze deze eerste week Juni willen/komen ophalen.. hopelijk hoor ik snel meer.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redevned
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 16-09 17:22
mvrooij schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:19:
Hier eind Feb en nog steeds niks vernomen, delivery team zou contact met mij opnemen maar nog niks helaas. Ik zit beetje met het probleem dat ik 1 auto verkocht heb thuis en ze deze eerste week Juni willen/komen ophalen.. hopelijk hoor ik snel meer.
Hier idem, eind januari besteld en ook nog niets gehoord. Ik begreep via de verkoper wel dat er een auto aan me gekoppeld is, maar hoe en wat verder is me nog een raadsel.
Moet eerlijk zeggen dat het wel echt begint te kriebelen nu je veel hoort dat er uitleveringen geplant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 09:53
NickdR schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 07:18:
[...]

Ik heb een abonnement afgesloten bij Chargit :https://chargit.nl

Deze verzorgt de facturatie en declaratie tussen LM en je werkgever. Ook kun je hier een 0.00 druppel krijgen voor prive gebruik en kun je zelf het laadtarief voor je werkgever instellen. Abonnement kost iets van 5 euro per maand en deze kun je indien je 10x laad per maand terug verdienen door te werken met een start tarief van 49 cent per sessie.
Tap Electric doet hetzelfde maar dan gratis. Die rekenen simpelweg een starttarief voor de eigenaar van de laadpas.

ehhhh..HOI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:15
Redevned schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:22:
[...]

Hier idem, eind januari besteld en ook nog niets gehoord. Ik begreep via de verkoper wel dat er een auto aan me gekoppeld is, maar hoe en wat verder is me nog een raadsel.
Moet eerlijk zeggen dat het wel echt begint te kriebelen nu je veel hoort dat er uitleveringen geplant zijn.
Het vreemde is ook dat er mensen zijn die later hebben besteld en wel al geleverd krijgen.
Ik vind het jammer dat er niet wat transparantie en duidelijkheid is over de lever volgorde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvrooij
Redevned schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:22:
[...]

Hier precies hetzelfde, auto is gekoppeld en onderweg. Hij verwacht nog steeds eind Mei/begin Juni maarja.. afwachten. Het is niet perse dat ik haast heb maar doordat ze mij vertelde dat het sowieso eind Mei zou worden voor me heb ik mijn andere prive auto al verkocht met een afspraak dat ze deze eerste week Juni kunnen ophalen. Is dit slim? Tja misschien niet omdat het nog niet zeker was maar dan zit er niks anders op dat mijn vriendin moet gaan fietsen.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MPro
  • Laatst online: 18:25
mvrooij schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:32:
[...]

Hier precies hetzelfde, auto is gekoppeld en onderweg. Hij verwacht nog steeds eind Mei/begin Juni maarja.. afwachten. Het is niet perse dat ik haast heb maar doordat ze mij vertelde dat het sowieso eind Mei zou worden voor me heb ik mijn andere prive auto al verkocht met een afspraak dat ze deze eerste week Juni kunnen ophalen. Is dit slim? Tja misschien niet omdat het nog niet zeker was maar dan zit er niks anders op dat mijn vriendin moet gaan fietsen.
Ik begreep dat er 1 boot binnen is gekomen er er nu binnen 2 weken ongeveer 100 stuks in razend tempo worden uitgeleverd.

Eind van deze maand zou de 2e boot komen en deze hopen ze begin juni uit te leveren. Afhankelijk van de uitvoering die je hebt besteld zal je auto mogelijk op de eerste of 2e boot zitten. Ik kan me voorstellen dat ze de 2e serie gaan plannen als de eerste zijn afgeleverd.

Zelf hoop ik volgende week de 7x te mogen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
krizzziz schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:24:
[...]

Tap Electric doet hetzelfde maar dan gratis. Die rekenen simpelweg een starttarief voor de eigenaar van de laadpas.
Even gekeken. Is geen vast starttarief maar bij de 0 euro abonnementen 10 of 5% van de laadsessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPro
vanderwolf schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 12:12:
[...]

Even gekeken. Is geen vast starttarief maar bij de 0 euro abonnementen 10 of 5% van de laadsessie.
E-flux is een bekende volgens mij. Ik moet er ook nog een keuze in maken dus ben wel benieuwd naar de voors en tegens van een backoffice systeem voor de thuislader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clydevdl
  • Laatst online: 21:46
[...]

Ik ga ook voor Tap Electric met een abo voor 2.50 per maand.

Verder heb je hier dan geen transactiekosten per sessie, je krijgt een gratis tapkey-laadpas, maandelijkse betalen voor de sessiekosten en geen extra kosten bij snelladers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:26
Frank_P schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 11:25:
[...]

Het vreemde is ook dat er mensen zijn die later hebben besteld en wel al geleverd krijgen.
Ik vind het jammer dat er niet wat transparantie en duidelijkheid is over de lever volgorde.
Ik heb zelf alleen een indicatie van de verkoper gekregen. Nog niets officiels vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 09:53
[...]

Bekijk het even vanuit het laadpaalbeheer en niet vanuit de laadpas.

Tap Electric rekent geen kosten voor jouw als laadpaalbeheerder en zal de kosten van de laadpas die gebruikt wordt met je verrekenen. Dit is dus een service van Tap Electric en geen abonnement.

Daarnaast doen ze laadpas abbo's. Maar dat is dus iets anders.

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:15
funkylicious schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 12:51:
[...]

Ik heb zelf alleen een indicatie van de verkoper gekregen. Nog niets officiels vernomen.
Hetzelfde, 28 februari bevestiging gehad vanuit Leasemaatschappij met bestelling.
Daarna radio stilte.
En dan lees ik dat mensen later hebben besteld en hem reeds deze of volgende week kunnen ophalen.
Dat vind ik dan toch vreemd.
Ik kan me voorstellen dat bepaalde modellen misschien nu op de boot staan, maar het zou fijn zijn als je weet waar je aan toe bent en hoe het uitleveren gepland staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clydevdl
clydevdl schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 12:30:
[...]

Ik ga ook voor Tap Electric met een abo voor 2.50 per maand.

Verder heb je hier dan geen transactiekosten per sessie, je krijgt een gratis tapkey-laadpas, maandelijkse betalen voor de sessiekosten en geen extra kosten bij snelladers.
Het is een beetje off topic maar toch ook nog even naar E-Flux gekeken en zag dat je daar bij veel aangesloten elektrische aanbieders van openbare laadpalen 0,03 per kwH korting krijgt. E-FLux is dus goedkoper dan als ik voor Tap-electric zou kiezen. :) :) :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vanderwolf
Keurig telefoontje gehad vandaag ivm de aflevering maandag. Een controle mbt de levering en of er vragen zijn.

Hou rekening met wat extra tijd om terug naar huis te komen na de aflevering wanneer je niet dichtbij woont. Vanaf de boot moet er iig 5% stroom in de accu zitten. Je krijgt een voucher om te laden onderweg maar dus wel rekening houden dat je onderweg nog ff een lader moet bezoeken wanneer je niet heel dichtbij woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
vanderwolf schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 18:49:
Keurig telefoontje gehad vandaag ivm de aflevering maandag. Een controle mbt de levering en of er vragen zijn.

Hou rekening met wat extra tijd om terug naar huis te komen na de aflevering wanneer je niet dichtbij woont. Vanaf de boot moet er iig 5% stroom in de accu zitten. Je krijgt een voucher om te laden onderweg maar dus wel rekening houden dat je onderweg nog ff een lader moet bezoeken wanneer je niet heel dichtbij woont.
Beetje jammer wel, maar wellicht alleen nu ivm bulk uitlevering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiauwZoezie
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 13-07 20:56
Vorige week bestelling geplaatst via athlon LR. Datum levering week 27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortix
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17-09 15:26
4v4t4r schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 19:07:
[...]

Beetje jammer wel, maar wellicht alleen nu ivm bulk uitlevering?
Ik denk inderdaad i.v.m. bulkleveringen aangezien mijn collega gisteren een X geleverd kreeg met volle batterij. Hij heeft ook Zeekr charge geïnstalleerd (wat eigenlijk gewoon plugsurfing is). Wat opviel is dat tarieven van de laadpalen via deze app een stuk hoger liggen. Persoonlijk denk ik dat er daarom betere alternatieven zijn.

Verder gevraagd of de ‘naar voren/achteren rijden’ knop op de sleutel werkt (hetgeen ik in een Chinees filmpje gezien had) maar zij gaf aan dat dit helaas niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 21:08
Vortix schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 19:19:
[...]

Ik denk inderdaad i.v.m. bulkleveringen aangezien mijn collega gisteren een X geleverd kreeg met volle batterij. Hij heeft ook Zeekr charge geïnstalleerd (wat eigenlijk gewoon plugsurfing is). Wat opviel is dat tarieven van de laadpalen via deze app een stuk hoger liggen. Persoonlijk denk ik dat er daarom betere alternatieven zijn.

Verder gevraagd of de ‘naar voren/achteren rijden’ knop op de sleutel werkt (hetgeen ik in een Chinees filmpje gezien had) maar zij gaf aan dat dit helaas niet het geval is.
Wij hebben er, als ik het goed heb, een knop om de frunk te openen voor in de plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
iRenik schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 22:46:
[...]
Noted ✅

En anders snel oprijden en andere banden eronder. LM doet meestal toch wat anders. Heb op de P2 al 3 verschillende gehad inmiddels…
Aangezien ik de auto privé aanschaf klinkt op korte termijn 1k aan nieuwe banden besteden niet heel erg als muziek in de oren :9
spidertje schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 23:14:
[...]
Heel opvallend dat men de autos in Portugal voor de journalisten heeft gewijzigd. Hoort men uiteraard niet te doen tenzij er dan verplicht wordt om dat expliciet te melden bij de reviews en testen, verbruik hoger, geluid mogelijk iets hoger, wat stugger maar met name remweg en wegligging beter in dit geval dankzij de bandenkeuze.
Eigenlijk heeft nu iedereen in de privelege proefritten gemaakt op banden die ze straks niet krijgen. Misschien hecht ik er wat teveel waarde aan, maar zoals gezegd zijn de reviews over "eco" banden niet heel positief. Veel concessies om te kunnen zeggen dat een auto nét wat minder brandstof/stroom verbruikt.
spidertje schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 22:32:
[...]
LR is toch RWD? Met zoveel vermogen op 1 as is het altijd raadzaam om daar hele goed sloffen onder te zetten.

Bij AWD is dat iets minder kritisch.
Volgens mij zit bij de AWD dezelfde motor achterin, dus krijgen die banden in theorie hetzelfde vermogen te verduren bij hard optrekken. Daarnaast is sturen/remmen op de voorbanden ook wel belangrijk bij 2500kg :)

[ Voor 16% gewijzigd door Blazings op 14-05-2025 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchelljb
MiauwZoezie schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 19:10:
Vorige week bestelling geplaatst via athlon LR. Datum levering week 27
Ah top, ik ga deze week de knoop doorhakken en bestellen (ook bij Athlon, daar heb ik hem geconfigureerd. Bedrijf vraagt altijd meerdere offertes op bij verschillende maatschappijen).

Hopen dat de levering ook snel zal zijn als ik voor de Zeekr ga.

Welk model had je besteld en met welke opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clydevdl
We hebben al veel ontdekt en besproken maar wat ik me nog wel afvraag is hoe de elektrische deuren reageren op verkeer wat van achteren aankomt als je langs de weg geparkeerd staat en dan op de knop drukt om de deur te openen.

Ziet de auto dat en gaat de deur maar een beetje open of opent hij deze volledig 90 graden? Maw moet je deur tegen houden of niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:04

Freedive

] Ken sent me _

clydevdl schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 00:10:
We hebben al veel ontdekt en besproken maar wat ik me nog wel afvraag is hoe de elektrische deuren reageren op verkeer wat van achteren aankomt als je langs de weg geparkeerd staat en dan op de knop drukt om de deur te openen.

Ziet de auto dat en gaat de deur maar een beetje open of opent hij deze volledig 90 graden? Maw moet je deur tegen houden of niet?
Op zowel de LR als de privilege zit zal de deur niet opengaan als je op de knop drukt wanneer er verkeer aan komt. Druk je nog een keer dan overrule je dat en ik verwacht dat bij de privilege hij dan dus ook opengaat totdat hij iets detecteert.

Doet me opeens denken, zit in de EU versie dit ook? Heb ik zelf niet naar gekeken bij de proefrit.

YouTube: Zeekr 7X Window Breaker Demonstration

En spot hier je eigen auto!!
YouTube: Zeekr 7X, way to 🇪🇺

[ Voor 18% gewijzigd door Freedive op 15-05-2025 06:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Freedive schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 06:25:
[...]

Op zowel de LR als de privilege zit zal de deur niet opengaan als je op de knop drukt wanneer er verkeer aan komt. Druk je nog een keer dan overrule je dat en ik verwacht dat bij de privilege hij dan dus ook opengaat totdat hij iets detecteert.

Doet me opeens denken, zit in de EU versie dit ook? Heb ik zelf niet naar gekeken bij de proefrit.

Ik zag mijn witte PR staan ! :o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickelectric
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 17-09 06:53
Freedive schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 06:25:
[...]

Zie brochure, zal er zeker inzitten Windows break functie aan bestuurszijde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G1j3NS2qaajOXHQkHQ4jDw63Jyg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xOWIL8DT0CswX8RFeWQGWmpJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoCruelNU
  • Laatst online: 31-07 12:38
vanderwolf schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 18:49:

Er zijn 11 en 22 kW laders dicht in de buurt mocht er nou heel weinig in zitten. Volgens mij is Fastned het dichtstbij wat snelladers betreft (ongeveer 16 km), maar heb je wel een paar procent voor nodig om daar te komen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iRenik
SoCruelNU schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 08:53:
[...]

Er zijn 11 en 22 kW laders dicht in de buurt mocht er nou heel weinig in zitten. Volgens mij is Fastned het dichtstbij wat snelladers betreft (ongeveer 16 km), maar heb je wel een paar procent voor nodig om daar te komen :)
Wel armoe om de auto zo mee te krijgen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MPro
[...]

Net over de snelweg, dus op een paar 100 mtr zit een Shell lader met 300kw. Die zal goed bezet zijn komende dagen... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortix
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17-09 15:26
Als ik het dinsdag goed heb begrepen wordt vandaag de eerste 7X overhandigd aan iemand die werkt bij Zeekr en gaat morgen de rest van de leveringen van start.

M.b.t. de sleutel dacht ik dat deze er als volgt uitziet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LomQ8LPXNdSkRHbZuWnx6q5NsgQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zcJmknyecAD7ewEOgsnOXEec.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
iRenik schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:13:
[...]

Wel armoe om de auto zo mee te krijgen...
Eens, maar door de aantallen is dit denk ik niet te doen. Maar 5% is wel echt heel weinig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Zie nog steeds geen nieuwe kentekens voor de 7x: https://www.voertuig-zoeker.nl/personenauto/zeekr/7x/-/

Benieuwd wanneer het gaat beginnen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blyzz
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18:59
mvrooij schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:51:
Zie nog steeds geen nieuwe kentekens voor de 7x: https://www.voertuig-zoeker.nl/personenauto/zeekr/7x/-/

Ik haal aanstaande dinsdag mijn 7X op maar heb al wel mijn kenteken gekregen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeekr_7X
  • Laatst online: 18-09 09:30
mvrooij schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:51:

Mijn aflevering is morgen, kenteken gister ontvangen. Maar auto is nog niet tenaamgesteld en waarschijnlijk daarom ook nog niet zichtbaar in dit overzicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sq6KoJgP4vknPQE2HeRJq4NlTW0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zxAwkeTkzjcT5KDedMc2A2yb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoCruelNU
  • Laatst online: 31-07 12:38
MPro schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:13:
[...]

Net over de snelweg, dus op een paar 100 mtr zit een Shell lader met 300kw. Die zal goed bezet zijn komende dagen... :)
Had ik niet gezien! Klopt! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Voor de mensen die hun auto hebben , en zo'n hoesje hebben gekocht voor de sleutel - laat me aub weten of het past enzo :) Ik denk dat er wel meer mensen zijn die zoiets willen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
De afstandsbediening vreet batterijen schijnt het daarom gevraagd welk type erin zit: CR2450. Alvast maar een reserve halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:50
vanderwolf schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:21:
De afstandsbediening vreet batterijen schijnt het daarom gevraagd welk type erin zit: CR2450. Alvast maar een reserve halen
Ik begreep dat er ook een aparte app is om de sleutel van updates te voorzien. Geen idee of dit via de algemene app gaat of via een app in de auto zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 21:08
Vortix schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:45:
Als ik het dinsdag goed heb begrepen wordt vandaag de eerste 7X overhandigd aan iemand die werkt bij Zeekr en gaat morgen de rest van de leveringen van start.

M.b.t. de sleutel dacht ik dat deze er als volgt uitziet:
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iDTG9Hn1u53RFManUskTcFUZIEU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LT5Enx4lQ6DRfKhthYeBH18N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeelding uit de gebruikershandleiding. Volgens mij kun je met dat symbooltje links, dus in de plaats van het autootje, de frunk op afstand openen. Ik heb dat alleen niet getest tijdens mijn proefrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchelljb
Vraag me nu wel af of je de 7x vooruit/achteruit kan laten rijden via de Zeekr app.

Zag dit namelijk ook een keer voorbij komen, maar geen idee of dit erin zit.

Hopelijk wel. Altijd makkelijk als er een krap parkeerplekje is waar je wel kan staan, maar dan net niet de deur open kan doen. Of wanneer iemand te dicht op de auto heeft geparkeerd…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:57
mitchelljb schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:01:
Vraag me nu wel af of je de 7x vooruit/achteruit kan laten rijden via de Zeekr app.

Zag dit namelijk ook een keer voorbij komen, maar geen idee of dit erin zit.

Hopelijk wel. Altijd makkelijk als er een krap parkeerplekje is waar je wel kan staan, maar dan net niet de deur open kan doen. Of wanneer iemand te dicht op de auto heeft geparkeerd…
Dit is typisch zo'n feature die in theorie leuk is, maar je in de praktijk erg weinig gebruikt. Ik heb dit op mijn Tesla model S in 4 jaar tijd 1 of 2 keer écht gebruikt (heb er natuurlijk wel eens mee lopen spelen omdat het natuurlijk wel gaaf is (zeker 8 jaar geleden)). In de praktijk ga je zelf echt niet op zo'n krap plekje parkeren, want 99% zeker dat de auto's waar je tussen parkeert niet die functie hebben. Los van het feit dat dit niet zo netjes is loop je ook een groot risico op schade.

Zoals gezegd heeft het me wel 1 of 2 keer uit de brand geholpen toen iemand anders inderdaad de auto erg strak langs die van mij heeft gezet. Overigens had ik mezelf er uiteindelijk ook wel tussen kunnen wurmen, maar dit is toch handiger en leuker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NAmst
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 18-09 09:59
[...]

Ik hoorde dat het minstens 50% is. Dus afhankelijk van waar je woont, valt dat mee en hoef je zeker niet gelijk op zoek te gaan naar een oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
jswinkels schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:45:
[...]

Dit is typisch zo'n feature die in theorie leuk is, maar je in de praktijk erg weinig gebruikt. Ik heb dit op mijn Tesla model S in 4 jaar tijd 1 of 2 keer écht gebruikt (heb er natuurlijk wel eens mee lopen spelen omdat het natuurlijk wel gaaf is (zeker 8 jaar geleden)). In de praktijk ga je zelf echt niet op zo'n krap plekje parkeren, want 99% zeker dat de auto's waar je tussen parkeert niet die functie hebben. Los van het feit dat dit niet zo netjes is loop je ook een groot risico op schade.

Zoals gezegd heeft het me wel 1 of 2 keer uit de brand geholpen toen iemand anders inderdaad de auto erg strak langs die van mij heeft gezet. Overigens had ik mezelf er uiteindelijk ook wel tussen kunnen wurmen, maar dit is toch handiger en leuker.
Ik zie mezelf het ook niet gebruiken maar indd een super leuke feature - ik kan 1 instantie bedenken waarbij ik het wellicht kan gebruiken. Als ik op vakantie ga moeten we onze auto buiten het dorpje parkeren. Dit zijn erg krappe plekken (zeker om koffers/tassen etc eruit te halen) - dan zie ik het wel als fijne optie! ik weet alleen niet of we het krijgen hier in de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
NAmst schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:07:
[...]

Ik hoorde dat het minstens 50% is. Dus afhankelijk van waar je woont, valt dat mee en hoef je zeker niet gelijk op zoek te gaan naar een oplader.
Morgen zijn de eerste, we gaan het horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchelljb
jswinkels schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:45:
[...]

Ik had het op mijn IONIQ5, gebruikte dit regelmatig.
Zeker in parkeergarages waar vaak iemand toch iets te dicht op je staat en je er net niet ik kan.

Jammer dat ze bepaalde functies (of het nu door regel/wetgeving is of niet) eruit laten op de Europese markt 😞
Net zoals bijvoorbeeld scherm achterin, hadden de kids leuk gevonden 😉
Ik ga het niet missen, is makkelijk op te lossen met een iPad oid op lange ritten, maar het is wel jammer.

Maar goed, luxe problemen 😂😂

Ik zag trouwens net wel een filmpje (iemand die in China was) die in de LR aan het kijken was. Die had wel de elektrische neerklapbare achterbank, zonneschermen achter, massage op de achterstoelen, geventileerde stoelen. Het is daar wel mogelijk om op de LR deze opties aan te zetten, jammer dat het hier niet kan 😞 Die geventileerde stoelen had ik namelijk graag als optie willen hebben op de LR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
Weet iemand toevallig of je 2 key cards bij de auto krijgt?

Mijn plan is om voornamelijk mijn telefoon te gebruiken als sleutel (ook al werkt proximity volgens mij nog niet via de app). Dan een key card als backup in de portemonnee en een tweede key card bij mijn ouders in de kluis. Ook handig als ze de auto een keer willen lenen. De afstandsbediening lijkt me wat onhandig groot om steeds mee te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 18-09 12:40
Wordt iedereen ook lid van deze groepen op Facebook? Kunnen we ervaringen uitwisselen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jIgSxK6H9BD_c23TpWPa0kDs16k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IInVNV95htnPuLk5xAchYzct.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitchelljb
Voor de mensen die het nog niet gezien hadden (ik had vorige week nog de "December 2024" editie), de nieuwe brochure (Mei 2025) staat online.

https://www.datocms-asset...duct-leaflet-20250505.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mailis
mitchelljb schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 15:53:
Voor de mensen die het nog niet gezien hadden (ik had vorige week nog de "December 2024" editie), de nieuwe brochure (Mei 2025) staat online.

https://www.datocms-asset...duct-leaflet-20250505.pdf
Die Premium Navigation lijkt nieuw, terwijl Zeekr Places lijkt verdwenen. Benieuwd of dit nu onderdeel is van de connected services of een aparte app waarvoor je moet betalen (inc. iedereen die voor deze prijslijst heeft besteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
WizzyBrown schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 15:37:
Wordt iedereen ook lid van deze groepen op Facebook? Kunnen we ervaringen uitwisselen.
Helaas geen account op Facebook, dus ik blijf hier actief voorlopig (niks principieels, ik heb daar alleen verder niks te doen).

[ Voor 10% gewijzigd door mailis op 15-05-2025 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977

[Afbeelding]
Same here.. geen Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchelljb
mailis schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 16:13:
[...]

Die Premium Navigation lijkt nieuw, terwijl Zeekr Places lijkt verdwenen. Benieuwd of dit nu onderdeel is van de connected services of een aparte app waarvoor je moet betalen (inc. iedereen die voor deze prijslijst heeft besteld)
Ik zie dat onder DIGITAL EXPERIENCE dat "ZeekrGPT en ZeekrPlaces" is vervangen voor "ZeekrGPT en Navi 2.0 (Zeekr App store)"

Denk dat die Premium Navigation net zoiets is als Tesla, dat je live traffic kan zien en misschien wel satellietweergave oid?

[Afbeelding]
Same here, geen Facebook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitchelljb
Blazings schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:54:
Weet iemand toevallig of je 2 key cards bij de auto krijgt?

Mijn plan is om voornamelijk mijn telefoon te gebruiken als sleutel (ook al werkt proximity volgens mij nog niet via de app). Dan een key card als backup in de portemonnee en een tweede key card bij mijn ouders in de kluis. Ook handig als ze de auto een keer willen lenen. De afstandsbediening lijkt me wat onhandig groot om steeds mee te nemen.
Zal dit niet hetzelfde zijn als bij de 001? Die had een keyfob en een nfc kaart. Maar in de keyfob zit ook nfc. Dus in geval van nood kan je die ook tegen de B-Pilar houden.

Als het goed is horen we dit hopelijk morgen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iRenik
O-B-One schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:13:
[...]

[Afbeelding]

Afbeelding uit de gebruikershandleiding. Volgens mij kun je met dat symbooltje links, dus in de plaats van het autootje, de frunk op afstand openen. Ik heb dat alleen niet getest tijdens mijn proefrit.
Ik wel en daarmee open je idd de frunk ✅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Ze doen wel echt hun best, leuk kort flimpje: YouTube: Zeekr Lineup in Motion | Test Driving Experience

De 7GT ook echt heel erg mooi, wie weet ooit als 2de wagen thuis :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donjeffa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18-09 10:13
Blazings schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 21:06:
[...]

Aangezien ik de auto privé aanschaf klinkt op korte termijn 1k aan nieuwe banden besteden niet heel erg als muziek in de oren :9

[...]

Eigenlijk heeft nu iedereen in de privelege proefritten gemaakt op banden die ze straks niet krijgen. Misschien hecht ik er wat teveel waarde aan, maar zoals gezegd zijn de reviews over "eco" banden niet heel positief. Veel concessies om te kunnen zeggen dat een auto nét wat minder brandstof/stroom verbruikt.

[...]

Volgens mij zit bij de AWD dezelfde motor achterin, dus krijgen die banden in theorie hetzelfde vermogen te verduren bij hard optrekken. Daarnaast is sturen/remmen op de voorbanden ook wel belangrijk bij 2500kg :)
Ik heb een proefrit gemaakt in de.Privilege forest green. Daar zaten Michelin pilot sports banden onder. Men verzekerde mij dat onder dit model de Michelins worden uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazings
Donjeffa schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 21:48:
[...]

Ik heb een proefrit gemaakt in de.Privilege forest green. Daar zaten Michelin pilot sports banden onder. Men verzekerde mij dat onder dit model de Michelins worden uitgeleverd.
Ik ben erg benieuwd, aangezien mensen in deze thread zeiden dat er een hoop privelege auto's op het terrein in Zeist staan op Continental eco banden. Op een recente social media post zijn het ook geen Michelins.

https://www.instagram.com/p/DJmLkZbth8X

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• P. Edelijn
Vandaag de auto Privilege zwart ophalen om 14:00 uur.🥳🥳👌👌👍👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M13z1
P. Edelijn schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 07:25:
Heel veel plezier en…..’pictures or it didn’t happen’ !😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullseye1977
Voor degene die vandaag de 7x mogen ophalen. Veel succes en fun!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fhommes
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:12
De nieuwe kentekens zijn nu ook zichtbaar:

https://www.rdwdata.nl/merken/zeekr/7x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPro
P. Edelijn schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 07:25:
Ik zie graag een foto verschijnen, ik mag volgende week de zelfde uitvoering en kleur op halen maar ben erg benieuwd hoe de combinatie staat!
Veel plezier vandaag!!
Pagina: 1 ... 23 ... 57 Laatste