Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 22 ... 25 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoCruelNU
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 17-05 22:40
Vandaag bericht gehad van Zeekr (gelukkig dit keer van een specifiek persoon) met nogmaals de aflever datum (hier had ik vorige week ook al bericht van gekregen). Alleen dit keer met de vermelding dat ze maar maximaal 15 minuten hebben voor de aflevering (vorige week was dit nog 1 uur!)! Maar nu wel met het bericht dat je contact moet opnemen als de voorgestelde datum niet schikt (wat voor mij zo is). Ook werd aangegeven dat ze de auto nog deze maand moeten afleveren! Ze hebben haast gekregen! Waarschijnlijk omdat ze er wel een paar verkocht hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:52

Freedive

] Ken sent me _

SoCruelNU schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 20:50:
Vandaag bericht gehad van Zeekr (gelukkig dit keer van een specifiek persoon) met nogmaals de aflever datum (hier had ik vorige week ook al bericht van gekregen). Alleen dit keer met de vermelding dat ze maar maximaal 15 minuten hebben voor de aflevering (vorige week was dit nog 1 uur!)! Maar nu wel met het bericht dat je contact moet opnemen als de voorgestelde datum niet schikt (wat voor mij zo is). Ook werd aangegeven dat ze de auto nog deze maand moeten afleveren! Ze hebben haast gekregen! Waarschijnlijk omdat ze er wel een paar verkocht hebben!
Potverdorie, wat een Tesla praktijken! ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortix
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 14:52
Ik kreeg ook zo’n standaardmailtje, maar ik had de afspraak destijds zonder probleem verplaatst van 20 mei naar 20 juni. Het lijkt er dus op dat verplaatsen gewoon mogelijk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13:05
Alleen dit keer met de vermelding dat ze maar maximaal 15 minuten hebben voor de aflevering (vorige week was dit nog 1 uur!)
Ik moet je eerlijk zeggen dat het wat mij betreft ook niet veel langer hoeft te duren, ik zoek liever alles zelf op het gemakje uit. Dus de fles Moët aanpakken, sleutelkaartje aanpakken, telefoon koppelen en gas op de klepel.

Met het ophalen van mijn huidige Tesla in de haven van Amsterdam West tijdens Corona had ik wel veel tijd nodig om alle opgelopen schades en panel gaps te fotograferen. Ik neem aan dat dit bij Zeekr, Zeekr anders is ;-)

'The truth is not afraid for Questions

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:36
Ze moeten 100 auto’s afleveren in 10 dagen met een onderbezet team. Ga er maar aan staan.

Helemaal eens dat het geen premium gevoel geeft maar volgens mij zouden ze een paar ‘groepsessies’ inplannen voor de aflevering (lijkt me best wel leuk en waardevol) en je kunt op een 2e moment terugkomen voor extra uitleg. Of je kunt mij berichten natuurlijk haha.

Mijn afleverdatum was 30 mei maar toen ik mailde dat ik pas in december kan wisselen was het geen enkel probleem en omgezet. Ook kon ik nog wisselen/annuleren mocht de proefrit niet positief zijn geweest.

Lijkt alsof ze de vele positieve reacties en interesse onderschat hebben en in deze markt is het moeilijk om bij een jong merk snel de juiste mensen op de juiste plek te krijgen. Zeker zonde want wat het merk wil uitstralen en wat veel mensen momenteel ervaren komt (nog) niet helemaal overeen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:54
iRenik schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 22:56:
Ze moeten 100 auto’s afleveren in 10 dagen met een onderbezet team. Ga er maar aan staan.

Helemaal eens dat het geen premium gevoel geeft maar volgens mij zouden ze een paar ‘groepsessies’ inplannen voor de aflevering (lijkt me best wel leuk en waardevol) en je kunt op een 2e moment terugkomen voor extra uitleg. Of je kunt mij berichten natuurlijk haha.

Mijn afleverdatum was 30 mei maar toen ik mailde dat ik pas in december kan wisselen was het geen enkel probleem en omgezet. Ook kon ik nog wisselen/annuleren mocht de proefrit niet positief zijn geweest.

Lijkt alsof ze de vele positieve reacties en interesse onderschat hebben en in deze markt is het moeilijk om bij een jong merk snel de juiste mensen op de juiste plek te krijgen. Zeker zonde want wat het merk wil uitstralen en wat veel mensen momenteel ervaren komt (nog) niet helemaal overeen…
Ik hou mij hart vast voor de serviceafspraken die over een paar maanden gepland moeten gaan worden. Of ze dat aankunnen gaan we dan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:49
bullseye1977 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 07:22:
[...]

Ik hou mij hart vast voor de serviceafspraken die over een paar maanden gepland moeten gaan worden. Of ze dat aankunnen gaan we dan zien.
hoezo? Die zijn toch door heel NL? Minder gecentreerd dan aflevering lijkt me.

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
4v4t4r schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 07:27:
[...]

hoezo? Die zijn toch door heel NL? Minder gecentreerd dan aflevering lijkt me.
En de interval was 30/40K volgens mij en niet iedereen rijdt evenveel dus minder gecentreerd idd en minder tegelijk (en een andere afdeling)…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
iRenik schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 07:49:
[...]

En de interval was 30/40K volgens mij en niet iedereen rijdt evenveel dus minder gecentreerd idd en minder tegelijk (en een andere afdeling)…
nee precies- zal wel meevallen denk ik, ik heb gelukkig mazzel met een service punt op 8 mins rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M13z1
Ik heb overigens bericht gekregen dat ik in november de auto in Amsterdam Zuid moet ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
M13z1 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:08:
Ik heb overigens bericht gekregen dat ik in november de auto in Amsterdam Zuid moet ophalen.
huh bij wie dan? Ik zie daar ook geen service center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M13z1
M13z1 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:08:
Ik lees in de bevestiging dat dit de leverende dealer is maar dit is ws het hoofdkantoor, ik kom er dus op terug dat hij hier afgeleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Nog iets dat me te binnen schoot nav de proefrit en dat was dat er condens te zien was in de plastic bar op de achterzijde van de auto wanneer je de auto wast. Iets om even op te letten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
iRenik schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:53:
Nog iets dat me te binnen schoot nav de proefrit en dat was dat er condens te zien was in de plastic bar op de achterzijde van de auto wanneer je de auto wast. Iets om even op te letten…
is dat wel te voorkomen dan? of een rubberrandje dingetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:35
Even losse andere vraag. De Zeekr X, die heeft hetzelfde OS als de 001? Of is dit ook weer anders?

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrewfile
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-05 11:32
mvrooij schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:27:
Even losse andere vraag. De Zeekr X, die heeft hetzelfde OS als de 001? Of is dit ook weer anders?
Alle modellen hebben een eigen OS. Veel wordt natuurlijk gedeeld, maar de OS van de X ziet er al anders uit qua vormgeving/menu structuur dan die van de 001.

Rijdt een Zeekr X LR in Pine Green en werkzaam bij Zeekr EU. Alles wordt op persoonlijke titel beantwoord en is daarom geen officiële communicatiekanaal vanuit Zeekr EU of haar dochterondernemingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
andrewfile schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:37:
[...]

Alle modellen hebben een eigen OS. Veel wordt natuurlijk gedeeld, maar de OS van de X ziet er al anders uit qua vormgeving/menu structuur dan die van de 001.
Ah dus ook weer anders!

De verkoper in Zeist gaf mij wel aan dat het OS van de 7x ook in de GT komt en naar verwachting gehanteerd blijft in nieuwe modellen. Voor mijn gevoel zou dat ook beter zijn, 1 enkel OS houden en die blijven door ontwikkelen. Dan weet je met vragen of problemen ook altijd hoe het zit en waar je moet zoeken en niet eerst moet vragen welk model auto je hebt.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• andrewfile
mvrooij schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:39:
[...]

Ah dus ook weer anders!

De verkoper in Zeist gaf mij wel aan dat het OS van de 7x ook in de GT komt en naar verwachting gehanteerd blijft in nieuwe modellen. Voor mijn gevoel zou dat ook beter zijn, 1 enkel OS houden en die blijven door ontwikkelen. Dan weet je met vragen of problemen ook altijd hoe het zit en waar je moet zoeken en niet eerst moet vragen welk model auto je hebt.
Dat is denk ik ook het streven. Moet niet vergeten dat Zeekr net 4 jaar bestaat waarvan nog geen 2 jaar in Europa actief, en gaandeweg dingen ontdekt om te verbeteren/optimaliseren ;-)

(ik moet ook transparant zijn - werk zelf voor Zeekr op het hoofdkantoor maar rij een X prive. Kan natuurlijk niet al te veel kwijt over bepaalde zaken!)

[ Voor 3% gewijzigd door andrewfile op 08-05-2025 11:49 ]

Rijdt een Zeekr X LR in Pine Green en werkzaam bij Zeekr EU. Alles wordt op persoonlijke titel beantwoord en is daarom geen officiële communicatiekanaal vanuit Zeekr EU of haar dochterondernemingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redevned
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 07:50
andrewfile schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:43:
[...]

Dat is denk ik ook het streven. Moet niet vergeten dat Zeekr net 4 jaar bestaat waarvan nog geen 2 jaar in Europa actief, en gaandeweg dingen ontdekt om te verbeteren/optimaliseren ;-)

(ik moet ook transparant zijn - werk zelf voor Zeekr op het hoofdkantoor maar rij een X prive. Kan natuurlijk niet al te veel kwijt over bepaalde zaken!)
Goed bezig! Ik vind het super goed dat je je op dit forum begeeft om mee te krijgen wat er gebeurd. Misschien is het persoonlijke interesse, misschien is het om verandering teweeg te brengen maar vind het echt goed dat je hier bent.
Kunnen andere merken een voorbeeld aan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiauwZoezie
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 19-05 20:26
vraagje ik heb een offerte van de leasemaatschappij voor de zieke 7X met de extra opties die voorheen gratis waren een paar weken geleden ontvangen maar vandaag geaccordeerd. Geldt deze oude prijs nog steeds daar ik nu zie op de website dat de extra’s additionele kosten hebben. Athlon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
MiauwZoezie schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 12:49:
vraagje ik heb een offerte van de leasemaatschappij voor de zieke 7X met de extra opties die voorheen gratis waren een paar weken geleden ontvangen maar vandaag geaccordeerd. Geldt deze oude prijs nog steeds daar ik nu zie op de website dat de extra’s additionele kosten hebben. Athlon
dan zou je moeten kijken wat de geldigheidsduur is van je offerte van Zeekr. Ik zie echter op die van mij geen vervaldatum staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Zijn er hier personen die de bestelling voor eind april hebben geplaatst en vervolgens na 1 mei de bestelling hebben aangepast? Ik had een accessoire op 1 mei, na overleg met Zeekr, van de bestelling verwijderd. Vervolgens heb ik een bevestiging ontvangen en blijkt er een bedrag voor de paketten te zijn berekend. Volgens Zeekr zijn er meerdere personen die dit hebben en wordt het gecorrigeerd; dit lijkt alleen niet heel eenvoudig gedaan te kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donjeffa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12:14
funkylicious schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:50:
Zijn er hier personen die de bestelling voor eind april hebben geplaatst en vervolgens na 1 mei de bestelling hebben aangepast? Ik had een accessoire op 1 mei, na overleg met Zeekr, van de bestelling verwijderd. Vervolgens heb ik een bevestiging ontvangen en blijkt er een bedrag voor de paketten te zijn berekend. Volgens Zeekr zijn er meerdere personen die dit hebben en wordt het gecorrigeerd; dit lijkt alleen niet heel eenvoudig gedaan te kunnen worden.
Ik had ook een grijze besteld en op 29 april een aanbetaling gedaan met 14 dagen bedenktijd, maar na de proefrit van dinsdag 6 mei in de groene privilege ben ik om. Gisteren bevestiging gekregen dat grijs is omgezet naar groen, echter wel met een verkeerde prijs maar dat is gecorrigeerd heb ik gezien van het nog te betalen bedrag na aanbetaling wat het zelfde was als op de 29e april.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• P. Edelijn
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14:29
[...]

Het wordt gewaardeerd dat je het zegt en het is zeker toegevoegde waarde dat je meedoet hier.

Ik rij zelf vanaf 2013 met Tesla Model S tot vandaag, ik heb ook van alles meegemaakt bij Tesla de eerste twee auto's van hun waren zeker minder goed afgewerkt als de 7X en ook veel problemen zowel hardware en software. De laatste auto (nummer 3) Tesla Model S was met de hardware en software nog de beste maar deze is van 2018. Dan zijn we toch 7 jaar verder en 375.000 km gereden. Maar als ik zie hoe Zeekr het doet doen ze het super en geef ze gewoon even de tijd ik heb er wel vertrouwen in. Ik was de eerste die op 16 december besteld heeft aangezien de hardware van de auto gewoon top is, en dan praten we nog niet over de snelheid van het laden. Tesla loopt nu gewoon achter, de laadpalen in Europa lopen gewoon achter te weinig 800 volt lader. Maar dat zal zeker gaan veranderen. Ook dat heeft even tijd nodig maar de auto is er klaar voor. 16 mei ga ik de nieuwe auto ophalen Zeekr Privilege AWD kleur zwart.😉😉👌👌👍👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Donjeffa schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 14:55:
[...]

Ik had ook een grijze besteld en op 29 april een aanbetaling gedaan met 14 dagen bedenktijd, maar na de proefrit van dinsdag 6 mei in de groene privilege ben ik om. Gisteren bevestiging gekregen dat grijs is omgezet naar groen, echter wel met een verkeerde prijs maar dat is gecorrigeerd heb ik gezien van het nog te betalen bedrag na aanbetaling wat het zelfde was als op de 29e april.
Controleer het goed aangezien er bij mij een afwijking is tussen het nog te betalen bedrag na aanbetaling en de totale prijs (catelogus waarde) onder mijn bestellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M13z1
Zeekr Privilege AWD kleur zwart.😉😉👌👌👍👍
Zelfde in bestelling, ben benieuwd naar je bevindingen en foto's! Ik heb nog geen zwarte Privilege gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
P. Edelijn schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 15:20:
[...]

Het wordt gewaardeerd dat je het zegt en het is zeker toegevoegde waarde dat je meedoet hier.

Ik rij zelf vanaf 2013 met Tesla Model S tot vandaag, ik heb ook van alles meegemaakt bij Tesla de eerste twee auto's van hun waren zeker minder goed afgewerkt als de 7X en ook veel problemen zowel hardware en software. De laatste auto (nummer 3) Tesla Model S was met de hardware en software nog de beste maar deze is van 2018. Dan zijn we toch 7 jaar verder en 375.000 km gereden. Maar als ik zie hoe Zeekr het doet doen ze het super en geef ze gewoon even de tijd ik heb er wel vertrouwen in. Ik was de eerste die op 16 december besteld heeft aangezien de hardware van de auto gewoon top is, en dan praten we nog niet over de snelheid van het laden. Tesla loopt nu gewoon achter, de laadpalen in Europa lopen gewoon achter te weinig 800 volt lader. Maar dat zal zeker gaan veranderen. Ook dat heeft even tijd nodig maar de auto is er klaar voor. 16 mei ga ik de nieuwe auto ophalen Zeekr Privilege AWD kleur zwart.😉😉👌👌👍👍
Ik kijk echt uit naar iedereen die over een week zn auto op mag halen (zal best ff wat spam worden hier en dat is echt helemaal prima!) maar uiteraard vooral over jullie ervaringen (verbruik/software/app/issues etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Wanneer komen de eerste in NL aan?

Ik kijk wekelijks via https://www.voertuig-zoeker.nl/personenauto/zeekr/7x/-/ maar tot nu toe nog steeds dezelfde 9.

Hier nog steeds geen mail van levering gehad helaas, besteld 27 feb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P. Edelijn
Als het goed is morgen komt het kenteken anders maandag. Gewoon rustig afwachten ik heb het kenteken ook nodig voor de verzekering enz. enz. ik laat het jullie weten. 😉😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
Vandaag ook een mail gehad met het VIN nummer. De Zeekr app geïnstalleerd maar ik kan nergens in de app een onderdeel vinden om een voertuig aan te melden ook al verwacht ik niet dat het gaat werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SoCruelNU
bullseye1977 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 16:22:
Vandaag ook een mail gehad met het VIN nummer. De Zeekr app geïnstalleerd maar ik kan nergens in de app een onderdeel vinden om een voertuig aan te melden ook al verwacht ik niet dat het gaat werken.
Je auto toevoegen in de Zeekr app gaat middels een QR code scannen. De QR code staat in het grote scherm van de auto onder het menu item 'Login'. Dit had ik ergens op een Facebook pagina gelezen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
SoCruelNU schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 16:55:
[...]

Je auto toevoegen in de Zeekr app gaat middels een QR code scannen. De QR code staat in het grote scherm van de auto onder het menu item 'Login'. Dit had ik ergens op een Facebook pagina gelezen ....
oftewel - app installeren, auto ophalen en aan de slag :D
Ik kon mijn volvo app ook alleen koppelen terwijl ik in de auto was met alle 3 de sleutels,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fideba
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Redevned schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 12:07:
[...]

Goed bezig! Ik vind het super goed dat je je op dit forum begeeft om mee te krijgen wat er gebeurd. Misschien is het persoonlijke interesse, misschien is het om verandering teweeg te brengen maar vind het echt goed dat je hier bent.
Kunnen andere merken een voorbeeld aan nemen.
En hij is niet alleen. Heb via dit forum ook een PM gekregen van iemand van Zeekr Europe, die mij prima heeft geholpen. Héél erg knap van Zeekr, heb ik zelden gezien in een forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:52

Freedive

] Ken sent me _

Hoop ook dat ze de API gaan opengooien zodat de auto in Home Assistant kan of bijvoorbeeld aan Tibber etc, iemand iets over gehoord ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
Freedive schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 17:26:
Hoop ook dat ze de API gaan opengooien zodat de auto in Home Assistant kan of bijvoorbeeld aan Tibber etc, iemand iets over gehoord ?
Ja ik hoop het ook! voor Homey dan.. maar ik denk niet dat dat hoog op de prio-lijst staat. Er is wel een polestar koppeling via een API dus er is hoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:38
[...]

Je mag ons zeker niet vertellen wanneer de 007GT naar europa gaat komen? :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• patrickelectric
  • Laatst online: 09:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/23LZnSro7xSyxwftZv19PiFt3A8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mv6amua8RyDbORcRpjllmFVU.jpg?f=fotoalbum_large

Voor een proefauto (die altijd goed uitgetest wordt) niet slecht over al die KMs denk ik zo. Dit is de Privilege vandaag in gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clydevdl
  • Laatst online: 13:56
patrickelectric schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 18:42:
[Afbeelding]

Voor een proefauto (die altijd goed uitgetest wordt) niet slecht over al die KMs denk ik zo. Dit is de Privilege vandaag in gereden.
Inderdaad mooi gemiddelde. Hoop wel dat ze die hoofdletter E veranderen in een kleine e bij GemiddeldEn staat zo knullig of beter nog verander het in "Gemiddeld".

[ Voor 3% gewijzigd door clydevdl op 08-05-2025 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
clydevdl schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 18:55:
[...]

Inderdaad mooi gemiddelde. Hoop wel dat ze die hoofdletter E veranderen in een kleine e bij GemiddeldEn staat zo knullig of beter nog verander het in "Gemiddeld".
Wat me niet eens opgevallen tot je het zei 🤣 wellicht gaan we wel meer taal dingetjes vinden hoor. Maar vind ik niet zo heel spannend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruben_sim
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11:44
M13z1 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 15:39:
[...]

Zelfde in bestelling, ben benieuwd naar je bevindingen en foto's! Ik heb nog geen zwarte Privilege gezien.
Hier ook zwarte Privilege 👌🏼
Ophalen op 27 mei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hensley60
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 14:32
Ruben_sim schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 23:02:
[...]

Hier ook zwarte Privilege 👌🏼
Ophalen op 27 mei
Ik ook een zwarte in afwachting van een leveringsdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
patrickelectric schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 18:42:
[Afbeelding]

574Km in 13h maakt 44Km/h gemiddeld of is deze 20kWh over die 5000Km+ totaal?

20kWh bij 44Km/h...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
bullseye1977 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 23:45:
[...]

574Km in 13h maakt 44Km/h gemiddeld of is deze 20kWh over die 5000Km+ totaal?

20kWh bij 44Km/h...
Weet je hoeveel stadsverkeer met een 600pk auto die door denk 90% van de proefrit bij elke keer optrekken redelijk vlot naar de 50km/u word geduwd? ik geloof dat ik zelf op 22 of 23 zit per 48km/u gemiddeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 17-05 19:04
clydevdl schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 18:55:
[...]

Oohw. Ik dacht meer aan GemmiddeldEn(ergieverbruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
4v4t4r schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 07:27:
[...]

Weet je hoeveel stadsverkeer met een 600pk auto die door denk 90% van de proefrit bij elke keer optrekken redelijk vlot naar de 50km/u word geduwd? ik geloof dat ik zelf op 22 of 23 zit per 48km/u gemiddeld
Ja maar daarom gaf ik hier ook aan dat de comfort modus hier wel mee helpt. Dan trekt hij gewoon niet zo hard op, of je het fijn vind dat is natuurlijk bij iedereen verschillend maar het houd wel het snelle optrekken telkens tegen. Vind mijn vriendin waarschijnlijk niet zo erg, die heeft er altijd hekel aan als ik dit doe met mijn P8. Die is tenslotte ook erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
mvrooij schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 08:32:
[...]

Ja maar daarom gaf ik hier ook aan dat de comfort modus hier wel mee helpt. Dan trekt hij gewoon niet zo hard op, of je het fijn vind dat is natuurlijk bij iedereen verschillend maar het houd wel het snelle optrekken telkens tegen. Vind mijn vriendin waarschijnlijk niet zo erg, die heeft er altijd hekel aan als ik dit doe met mijn P8. Die is tenslotte ook erg snel.
ja same :D na bijna 5 jaar hoor ik vaak nog "moet dat nou" :+ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAmst
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 15:03
Iemand uit dit forum die toevallig ook 14 mei in Zeist is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clydevdl
Serage75 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 08:20:
[...]

Oohw. Ik dacht meer aan GemmiddeldEn(ergieverbruik)
Dan moet er op zijn minst een punt achter als dat het zou zijn.

Maar goed het is maar hoe druk je er om wilt maken (wat het nu wel lijkt vanuit mijn kant maar werkelijk niet is).

Het zal in ieder geval geen reden zijn om de auto niet te nemen :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingknoest
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:20
NAmst schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 08:38:
Iemand uit dit forum die toevallig ook 14 mei in Zeist is?
Ik zou er om 12:00 uur zijn voor mijn LR 7X, maar ik kreeg een mail dat het verzet is naar 16 mei 16:00 uur wegens logistieke issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
Ik ben even benieuwd hoe de weergave is in de HUD of op het scherm van de omgeving. Ik zie dat er vaak een behoorlijke delay is van de auto's en personen die worden weergenomen door de camera's. Deze vertraging zie ik niet bij een tesla of een Xpeng G6 wanneer ik dit bekijk in verschillende youtube filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoCruelNU
Ben helemaal blij. Nu ook een netjes overeengekomen en afgesproken afleverdatum van 28 mei a.s. (om 12 uur) voor mijn LR Tech Gray!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoCruelNU
Zijn de velgen geschikt om ook winterbanden om te laten doen? Of is het beter om voor de winter aparte velg/band combies te hebben? Heb altijd lease auto's gehad, maar nu eigen auto. In de lease werd eigenlijk altijd de winterband gewisseld met de zomerband (en terug) om de dezelfde velg.
Alle input welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
bullseye1977 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 10:53:
Ik ben even benieuwd hoe de weergave is in de HUD of op het scherm van de omgeving. Ik zie dat er vaak een behoorlijke delay is van de auto's en personen die worden weergenomen door de camera's. Deze vertraging zie ik niet bij een tesla of een Xpeng G6 wanneer ik dit bekijk in verschillende youtube filmpjes.
Vond de weergave goed (helder en scherp) maar er zat inderdaad een kleine delay in en wat er weergegeven werd klopte ook niet altijd (rechte weg ipv bocht of andersom, 3 baans weg terwijl het er maar 2 waren). Werkzaamheden en gele lijnen pakte die wel goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
iRenik schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 12:52:
[...]

Vond de weergave goed (helder en scherp) maar er zat inderdaad een kleine delay in en wat er weergegeven werd klopte ook niet altijd (rechte weg ipv bocht of andersom, 3 baans weg terwijl het er maar 2 waren). Werkzaamheden en gele lijnen pakte die wel goed op.
wellicht is die delay te fixen met een SW update? Of is dat omdat het te laat word opgepikt door de sensors?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:18
4v4t4r schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 13:32:
[...]

wellicht is die delay te fixen met een SW update? Of is dat omdat het te laat word opgepikt door de sensors?
Als ik de reacties in reviews lees lijkt het erop dat de weergave in het scherm achter het stuur zonder vertraging is en dat de vertraging dus in de HUD zit. Ik heb hier zelf tijdens mijn proefrit (helaas) niet op gelet. Persoonlijk hecht ik hier ook niet zoveel waarde aan, ik zou het bijvoorbeeld ook wel fijn vinden als het uit zou kunnen (of alleen actief wanneer de hulpsystemen aan staan).

Iemand in het forum had ook al de opmerking gemaakt dat het wel wat druk is omdat de visualisatie zowel achter het stuur als in de HUD zit. Wat mij betreft zou je de ruimte op het scherm achter het stuur prima voor wat anders kunnen gebruiken wanneer de HUD actief is.

[ Voor 34% gewijzigd door jswinkels op 09-05-2025 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakie02
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-05 11:41
He een lurker hier. Ik had een proefrit gepland op 7 juni, maar ik was gisteren toevallig in de buurt. Even de auto bekeken en ik zag dat er eentje buiten stond dus gevraagd of ik niet nu een proefritje kon maken. Dat kan, was geen probleem (heel fijn want ik moet er wel 120km voor rijden anders). Het was een witte Privilege. Wat een genot om in te rijden. Ik vind het wel heel jammer dat er geen navigatie mogelijk was. Op het laatst stond de Forest Green variant er ook nog even, prachtige kleur. Binnenkort nog een proefritje in de XPeng G9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
sjakie02 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 16:25:
He een lurker hier. Ik had een proefrit gepland op 7 juni, maar ik was gisteren toevallig in de buurt. Even de auto bekeken en ik zag dat er eentje buiten stond dus gevraagd of ik niet nu een proefritje kon maken. Dat kan, was geen probleem (heel fijn want ik moet er wel 120km voor rijden anders). Het was een witte Privilege. Wat een genot om in te rijden. Ik vind het wel heel jammer dat er geen navigatie mogelijk was. Op het laatst stond de Forest Green variant er ook nog even, prachtige kleur. Binnenkort nog een proefritje in de XPeng G9.
Hoe bedoel je geen navigatie mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakie02
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-05 11:41
4v4t4r schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 17:29:
[...]

Hoe bedoel je geen navigatie mogelijk?
Hij had geen ingebouwde navigatie en geen CarPlay. Maar dat zou bij levering gefixt zijn.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:59
Ik heb vandaag een proefrit gedaan in een witte LR.
Ik heb geen ervaring met de privilege maar ik heb hier nog geen rij ervaringen gezien met de LR.
Ik had niet heel veel tijd en heb me dus vooral geconcentreerd op de rij ervaring.
Dit vind ik namelijk het belangrijkste, de rest kan ik allemaal wel mee leven.
Mijn volkswagen id.3 had in het begin ook veel problemen met software.

Mijn rij ervaring is dus voornamelijk gebaseerd en vergeleken met mijn VW id.3.

Ik vond de auto erg prettig rijden.
Het afstandelijke stuurgedrag vond ik zelf reuze meevallen.
Nee het heeft niet dezelfde feedback als een id.3 die echt wat sportiever is, maar ik vond het juist erg fijn rijden en luxe aanvoelen.
Het onderstel helpt hier ook echt aan mee.
Drempels worden soepel genomen. Kleinere oneffenheden voel je wel, maar vergeleken met mijn id.3 (vind ik echt een stuiterbak) vind ik dit veel prettiger rijden.
Ik heb geen hele sportieve bochten genomen, maar de koets helt niet over en biedt voldoende stabiliteit.
Wat ik zelf erg prettig vond is dat het vermogen er soepel in komt (comfort stand).
Bij mijn id.3 heb ik dat ik soms bij lage snelheden, of vanuit stilstand, net iets te hard op het pedaal trap en dan echt vooruit schok.
Dat is met de 7x niet.
De 7x is vlot zat en stuk vlotter dan de id.3 maar het is geen snelheidsmonster, maar voor mij boeit dat niet.
De koets blijft bij vol accelereren ook mooi stabiel.

Ik heb zelf niet met de one pedal mode gereden, ik ben dat vanuit de id.3 niet gewend en durfde dat nog even niet aan.

De regeneratie stond in comfort.
In deze stand remt hij prettig af en kun je hem mooi bijdoseren met het rempedaal.
Het rempedaal reageert gevoelig en je kan erg hard remmen.
Ik vind dit zelf fijner dan bij de id.3 waar het wat zompiger aanvoelt.

De stoelen vond ik top zitten, ik ben 192cm lang, slank postuur.
De stoelen boden super goede steun voor mijn benen en ik zat er lekker in.
De zijdelingse steun was voor mij ook voldoende maar ik heb geen zeer sportief stuurwerk gedaan (is voor mij ook niet nodig).
De algehele zitpositie werkt voor mij prima en is comfortabel.

De displays (ook HUD) lopen zoals eerder gemeld wel achter op de realiteit.
Hopelijk wordt dit snel gefixed, de hardware is er snel genoeg voor.

Ook de afwerking binnen in de auto vond ik top.
Echt een hele grote stap vooruit tov de id.3.
Ook is de auto erg stil, een stuk stiller dan de id.3
Voornamelijk de banden en het onderstel hoor je echt een stuk minder.

Geluidsinstallatie met de radio aan was prima.
Heb niet in de settings gezeten, maar het klinkt gebalanceerd.
Ik werd echter niet van mijn stoel geblazen, ik denk niet dat het te vergelijken is met de betere merken.

Mijn gevoel na de proefrit is in ieder geval erg positief en ik kijk uit naar de auto in ontvangst te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterH85
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 00:21
Klinkt goed allemaal. Jammer wel van het geluidssysteem dat waarschijnlijk minder goed is dan de set van Yamaha in de 001.

Zijn er al mensen die in zowel de LR als de Privilege hebben gereden?
Ben heel benieuwd naar de verschillen.
Maandag om 16:30 ben ik aan de beurt om met de privilege te gaan rijden die ik ook heb besteld.
Wie weet mag ik beiden kort rijden: kan het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Mocht iemand nog de komende dagen een duidelijke close-up foto van de sleutel kunnen maken, dan heel graag! Ik wil een hoesje bestellen, omdat ie niet aan je sleutelbos kan. Maar blijkbaar bestaan er een A en B variant, wat vooral met de bedieningsknoppen te maken heeft. Bedankt alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullseye1977
mailis schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 12:32:
Mocht iemand nog de komende dagen een duidelijke close-up foto van de sleutel kunnen maken, dan heel graag! Ik wil een hoesje bestellen, omdat ie niet aan je sleutelbos kan. Maar blijkbaar bestaan er een A en B variant, wat vooral met de bedieningsknoppen te maken heeft. Bedankt alvast!
Ohh ik heb deze besteld:

https://nl.aliexpress.com...ebPM&gatewayAdapt=glo2nld

Krijg hem vanmiddag binnen ben benieuwd of het dan de goede is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudi01
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 05:06
Hierbij nog een video van AutoRai TV over Shanghai.
Vanaf 21.06 gaan ze even in op de Zeekr 7X (wel de chinese versie).
Zo krijg je bv een indruk van de camerabeelden op het hoofd scherm.

YouTube: Autoshow Shanghai 2025: ALLE HIGHLIGHTS - AutoRAI TV

Prima presentator trouwens. Prettig om naar te kijken/luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
bullseye1977 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 12:43:
[...]

Ohh ik heb deze besteld:

Krijg heb vanmiddag binnen ben benieuwd of het dan de goede is.
Dit volg ik even. Wil echt mn auto sleutel aan mn bos hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14:16
4v4t4r schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 13:45:
[...]

Dit volg ik even. Wil echt mn auto sleutel aan mn bos hebben.
Ik heb hem ook besteld een al binnen. Hij is wel enorm groot dus ik denk dat ik de lus en sleutelhanger er af laat anders wordt het allemaal wel heel veel.

Al het overige prikke-prak spul wat ik besteld heb is ook binnen. Nu de auto nog ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
  • Nu online
Thanks @bullseye1977 , die ziet er netjes uit!
O-B-One schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 17:41:
[...]
Al het overige prikke-prak spul wat ik besteld heb is ook binnen. Nu de auto nog ;-)
Welk ander spul heb je nog besteld, wellicht handig om te delen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• O-B-One
mailis schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 17:43:

[...]

-De sleutelbos zoals hierboven al beschreven. Helemaal prima, deugdelijk spul en heeft een doorzichtige folie/plastic aan de kant waar de knoppen van de afstandsbediening zitten dus die zie je er gewoon doorheen. Lijkt mij dus niet uit te maken of je een type A of B sleutel hebt. Ongeacht wat daar het verschil tussen zou zijn?

-Anti-slip matje voor de draadloze lader. Dit is meer siliconen dan rubber dus vraag mij af of het gaat werken. Zal in ieder geval beter zijn dan de stoffen laag de er standaard in zit.
https://nl.aliexpress.com...wPYa&gatewayAdapt=glo2nld

-Roosters voor de speakers onder in de deuren, roosters voor de twee speakers in de kofferbak en een rooster voor over de centrale ventilatie opening in dezelfde stijl als de speaker roosters. Zien er ook mooi uit en nu maar hopen dat de kleur niet teveel afwijkt van de overige roosters in de auto :+

Daarnaast zit ik er nog over te denken om de antislip matjes voor in de lades onder de achterbank te nemen:
https://nl.aliexpress.com...%210&gatewayAdapt=glo2nld

En zodra ik erachter kan komen welke functies je aan de smart buttons kan koppelen dan neem ik die wellicht ook samen met de inlay voor de onderste stuurspaak om ze in te doen:

Dat was hem. Hahahahah *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingknoest
O-B-One schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 18:03:
[...]

-De sleutelbos zoals hierboven al beschreven. Helemaal prima, deugdelijk spul en heeft een doorzichtige folie/plastic aan de kant waar de knoppen van de afstandsbediening zitten dus die zie je er gewoon doorheen. Lijkt mij dus niet uit te maken of je een type A of B sleutel hebt. Ongeacht wat daar het verschil tussen zou zijn?

-Anti-slip matje voor de draadloze lader. Dit is meer siliconen dan rubber dus vraag mij af of het gaat werken. Zal in ieder geval beter zijn dan de stoffen laag de er standaard in zit.

-Roosters voor de speakers onder in de deuren, roosters voor de twee speakers in de kofferbak en een rooster voor over de centrale ventilatie opening in dezelfde stijl als de speaker roosters. Zien er ook mooi uit en nu maar hopen dat de kleur niet teveel afwijkt van de overige roosters in de auto :+

Daarnaast zit ik er nog over te denken om de antislip matjes voor in de lades onder de achterbank te nemen:

En zodra ik erachter kan komen welke functies je aan de smart buttons kan koppelen dan neem ik die wellicht ook samen met de inlay voor de onderste stuurspaak om ze in te doen:

Dat was hem. Hahahahah *O*
Jij en ik prikkeprakken hetzelfde dan, haha! Alles hetzelfde, ik heb ook de nfc pas sleutelhanger in dezelfde stijl erbij voor vrouwlief:

https://a.aliexpress.com/_mLvgWh1

Ik heb alleen niet de roosters voor de speakers in de deuren, was bang dat dit nét teveel zou zijn, maar wel de 2 kleine rvs roosters in dezelfde stijl voor in de deuren als ze open staan. Dat zijn die 4x4 cm vakjes zeg maar:

https://a.aliexpress.com/_mrc1K4n

Deze ventieldopjes:

https://a.aliexpress.com/_mM0uu91

En nog deze nappa lederen kussentjes is een gokje:

https://a.aliexpress.com/_mLHyiVv

Deze telefoonhouder om achter het scherm te verbergen of te gebruiken voor bijvoorbeeld Flitsmeister:

https://a.aliexpress.com/_mqOKcT9

Deze ‘nettere’ deurklemmen:

https://a.aliexpress.com/_mMPgKph

Heb ook al dat antislip matje binnen, maar ben benieuwd hoe anti slip dat nu is, is inderdaad meer siliconen en mijn telefoon lijkt er net zo gemakkelijk vanaf te glijden haha.

Deze shock absorbers, mocht ik een deur of frunk toch wat rammelig vinden, anders niet:

https://a.aliexpress.com/_mKMwNn1

Ik overweeg ook nog deze, gezien aantal klachten hier van proefrijders die heb weinige pianolak toch als irritant beschouwen:

https://a.aliexpress.com/_mtmRdin

Als laatste overweeg ik deze nog, ter bescherming:

https://a.aliexpress.com/_mNDygix

Ook nog via die andere GeelyEV website nog de rem calipers besteld, naast een extra frunk lichtje die automatisch aan en uit gaat.

Overigens heb ik de neiging wel eens door te slaan op Ali, dus als je dat vindt: waarschijnlijk heb je gelijk. 😅 Ik zal volgend weekend als de auto er is wel foto’s maken met al die rommel erin.

[ Voor 9% gewijzigd door kingknoest op 10-05-2025 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
kingknoest schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 19:27:
[...]

Ook nog via die andere GeelyEV website nog de rem calipers besteld, naast een extra frunk lichtje die automatisch aan en uit gaat.

Overigens heb ik de neiging wel eens door te slaan op Ali, dus als je dat vindt: waarschijnlijk heb je gelijk. 😅 Ik zal volgend weekend als de auto er is wel foto’s maken met al die rommel erin.
Ja die kussentjes heb ik ook in mijn winkelmandje liggen maar ben benieuwd of je die alleen om de stangen kan bevestigen of ook rechtstreeks aan de hoofdsteunen. Om de stangen zijn ze denk ik te laag voor mij dus hoor graag van je als je ze binnen hebt.

Die complete “PPF” set ziet er ook goed uit, zeker voor die schalen achter op de stoelen. Ik denk niet dat ik alles zou gaan gebruiken.

Die calliper covers zijn ook leuk inderdaad maar dan vind ik dat ik al zonder rem op het hellende vlak zit waar ik het eerder over had. En ja, ook bij mij wordt het gat in mijn hand steeds groter hoe langer ik op Ali zit te neuzen. Heb een paar dagen geleden ook 7 zonnebrillen, zonder gepolariseerde glazen, besteld voor nog geen 10 euro in totaal :F 8) oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
Vandaag de sleutelhouder binnen gekregen waar dan de Zeekr sleutel in zou moet worden geplaats. Maar wat wordt dat dan groot zeg.. ter vergelijk mijn VW Arteon sleutel er naast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HUJAvGSWkIp21BPUdNBxDu8LvIo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OT7ZG7IqOvADhEQRWlPMXnXg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door bullseye1977 op 10-05-2025 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
mailis schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 17:43:

[...]

Verder nog niet veel. Ik heb wel intresse in de Smart-Button maar ik kijk even de kat uit de boom, aangezien nog niet 100% overtuigd ben of dat altijd gaat werken zoals verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferry34
  • Laatst online: 11:59
@Frank_P
Ik denk dat je ervaring wel zal gelden bij iedere SUV in vergelijking met een korte ID3.

Is een Cupra Tavascan niks voor je om proef te rijden...zelfde ID familie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Leuke gadgets, benieuwd hoe het staat/werkt!

Ook benieuwd wie die koelkast gaat bestellen en proberen werkend te krijgen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clydevdl
iRenik schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 20:58:

Ik heb het daar met een verkoper van Zeekr over gehad. Als je het echt wilt kan je het via Zeekr doen als een custom order maar heb je wel weer meer risico op problemen vanwege het moeten aanpassen van de software om die koelkast te ondersteunen. Ik waag me er niet aan. Je hebt
dan een auto met afwijkende software en als er reguliere updates komen hoe zal dat dan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim

Jaaa, wie wordt de importeur van die dingen??
Naast stroom is er niet veel nodig toch?

Hierbij mij order _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben_sim
Kan alleen een awd vinden voor 20k dollar op alibaba😅

https://www.alibaba.com/p...ectric_1601265414380.html

[ Voor 45% gewijzigd door Ruben_sim op 10-05-2025 23:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:59
Ferry34 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 20:58:
@Frank_P
Ik denk dat je ervaring wel zal gelden bij iedere SUV in vergelijking met een korte ID3.

Is een Cupra Tavascan niks voor je om proef te rijden...zelfde ID familie?
Ik denk het ook, vandaar dat ik mijn rij-ervaring ook deelde met een vergelijking, zodat mensen de context snappen.
Ik kan me voorstellen dat als je bijvoorbeeld een tijd in een dikke audi, mercedes of bmw hebt gereden, dit anders in vergelijking aanvoelt.
Maar goed, die ervaring heb ik zelf niet (behalve meerijden).

Ik vind de Cupra Tavascan best een mooie auto, qua prijs is die gelijkwaardig maar je hebt dan minder opties en luxe.
Ook is die iets kleiner en vind ik het interieur minder chique.
Bovendien vertrouw ik de VW groep niet meer, ik vind dat ze hun klanten in de steek hebben gelaten met loze beloftes bij de introductie van de ID familie.
Dat is dus een groot minpunt in mijn ogen, maar goed dat is een persoonlijke mening.

Zeekr moet het ook nog maar waar maken overigens, maar dat gaan we dus meemaken.
Ik vind het in ieder geval leuk om iets unieks te rijden wat goed en luxe aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi01
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 05:06

Die koelkast is lastig te vinden. In de chinese configurator voor de 7X (wel even vertaling naar engels aanzetten) is deze optie niet te selecteren.
https://www.zeekrlife.com/zh-cn/toReserve?modelInfoId=8

Bij de Zeekr X is deze wel als optie te selecteren als (vertaald) Triple Temperature Controlled Island Refridgerator.

Zou dit dezelfde zijn?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blazings
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-05 17:38
Lurker hier die zich ineens bedacht dat hij ooit een Tweakers account heeft aangemaakt.

In januari 2024 had ik (na 2 jaar inlezen/vergelijken) de knoop doorgehakt om elektrisch te gaan rijden. Die vernieuwde Model 3 zag er wel heel fraai uit, en veel waar voor je geld. Volvo C30 verkocht en twee dagen later kwamen de geruchten dat er tegen de zomer een vernieuwde Model Y zou komen. Met het oog op genieten van de auto d.m.v. roadtrips door Europa, leek mij de extra bagageruimte en fatsoenlijke achterklep wel waard om nog 6 maanden te wachten.
Enfin, anderhalf jaar van fietsen door weer en wind naar het werk en soms een auto lenen, kwam daar dan toch eindelijk de nieuwe Model Y in zicht. Blij dat de richtingaanwijzer er nog op zat, maar teleurgesteld dat er niets aan de accu/motor veranderd was. Ondertussen escaleerde ook nog de Trump/Musk situatie waardoor mensen hakenkruizen op Tesla's begonnen te krassen.

Terwijl ik aan het wachten was tot de Launch versie overging op normale varianten, kwam ik bij toeval de video van Autogefühl over de 7X tegen. Dat leek toch wel op een heleboel auto voor hetzelfde geld als een Long Range Y! Toch de reviews uit Portugal afgewacht (respect voor de mensen die eerder durfden te bestellen) en na een dagje binge watchen alleen maar enthousiaster geworden.
Eindresultaat: met anderhalf jaar extra sparen staat er sinds 19 april een Privilege in forest green in de bestelling :) Nog net op tijd voordat de opties niet meer gratis inbegrepen waren.

In verhouding tot een Tesla is er natuurlijk heel weinig informatie beschikbaar over deze auto. Vandaar bij deze mijn bedankje aan iedereen die zijn/haar ervaringen hier heeft gedeeld. In het bijzonder @iRenik die de auto onlangs meerdere dagen tot zijn beschikking heeft gehad.
Nu alleen nog een goede 'night drive' zien te vinden, maar dat wordt denk ik wachten op Bjørn Nyland.

Op dit moment voor mij nog geen leverdatum (ik heb alleen rubberen matten als extra optie), maar ik mag hopen dat dit voor de regenachtige herfst wel gaat gebeuren. Voorlopig blijf ik nog lekker dagelijks deze thread checken.

P.S. Ik baalde wel toen ik erachter kwam dat de Stargate aan de voorkant niet door de EU richtlijnen was gekomen. Was toch leuk geweest om daar 'doorrijden' op te zetten, of koplampen te simuleren. De Hyundai Tucson heeft ten slotte ook een hele rits verlichting aan de voorkant?
Tevens hoop ik dat de autopilot goed werkt, ondanks het ontbreken van Lidar. Gelukkig hou ik zelf van sturen, dus zal voornamelijk de cruise control gebruiken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Leuk om al die gadgets te zien. Laat vooral weten wat wel en wat niet werkt/past. Is toch altijd even afwachten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:58
Het ontbreken van de stargate is jammer maar die ga je niet missen. De lidar daarentegen is wel meer dan jammer. Het heeft ook niet met regelgeving te maken want de nwste Volvo (ook Geely) heeft zo’n beetje zijn hele tv commercial er aan opgehangen. Het heeft technish grote voordelen ook voor nog toekomstige ontwikkelingen. Het lijkt dat deze keuze gemaakt is voor extra marge (net als bijv de chroomdelen onder de bumpers en dorpels).

Maargoed, ondanks dit kijk ik wel erg uit naar de aflevering volgende week maandag :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullseye1977
De Lidar weghalen is inderdaad een harde bezuiniging. Het autonoom rijden is in EU ook niet zover als in China qua regelgeving. Tesla heeft gekozen om geheel vision only te gaan en de rest volgt dan. Er zit vaak een bobbel op je dak wat als minder mooi wordt ervaren. Dus meedere factoren, kosten, looks, regelgeving in de EU waardoor hij niet direct nodig is en Tesla doet het ook niet en dat is toch voor veel Chineese merken de benchmark(qua aantallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
bullseye1977 schreef op zondag 11 mei 2025 @ 21:29:
De Lidar weghalen is inderdaad een harde bezuiniging. Het autonoom rijden is in EU ook niet zover als in China qua regelgeving. Tesla heeft gekozen om geheel vision only te gaan en de rest volgt dan. Er zit vaak een bobbel op je dak wat als minder mooi wordt ervaren. Dus meedere factoren, kosten, looks, regelgeving in de EU waardoor hij niet direct nodig is en Tesla doet het ook niet een dat is toch voor veel Chineese merken de benchmark.
Eens. Ik vind het ook jammer en vraag me af wat de exacte reden is. Haalt veel mogelijkheden weg voor de toekomst al kunnen cameras ook veel maar toch anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
bullseye1977 schreef op zondag 11 mei 2025 @ 21:29:
Tesla doet het ook niet een dat is toch voor veel Chineese merken de benchmark.
In China kijkt echt niemand nog naar Tesla als benchmark.
Wel grappig hoe we nog ontkennen dat China inmiddels echt voorligt qua EV ontwikkeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:38
ASW1 schreef op zondag 11 mei 2025 @ 22:07:
[...]

Wel grappig hoe we nog ontkennen dat China inmiddels echt voorligt qua EV ontwikkeling.
In China hebben de CN auto's net zoveel last van bugs/slechte software als hier. Qua hardware liggen ze mijlen ver voor op de rest van de wereld. En dan heb ik het niet over gadgets zoals: deuren automatisch openen of een koelkast in je auto.

Helaas zit software niet helemaal in het bedrijfscultuur van de Chinezen. Ze leveren altijd waar voor je geld qua hardware, maar daarna is het ook vaak: ja we gaan weer verder in een nieuw project, dus daar gaat alle tijd in zitten.

Dus qua ontwikkeling van EV hardware: Ja
Qua ontwikkeling van EV software: Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
ASW1 schreef op zondag 11 mei 2025 @ 22:07:
[...]

In China is Tesla niet meer de benchmark qua techniek maar wel de benchmark qua aantallen in de eigen markt (2023-2024) en ook de Europese markt.

[ Voor 7% gewijzigd door bullseye1977 op 12-05-2025 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Nu online
bullseye1977 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 08:24:
[...]

In China is Tesla niet meer de benchmark qua techniek maar wel de benchmark qua aantallen in de eigen markt (2023-2024) en ook de Europese markt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E24jhvPRbd4Tsu8oWpKeJOfwDVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3DxA1rMbS3vQS69YrNPH26d4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door ASW1 op 12-05-2025 14:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SoCruelNU
Een nieuwe review online van Bright: https://www.bright.nl/vid...erfecte-chinese-auto.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NAmst
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 15:03
Afgelopen vrijdag heb ik een testrit gemaakt in de Zeekr 7X en ik was zeker onder de indruk. De auto voelt van binnen erg luxe aan en biedt veel comfort. Vond dat de knopjes om de deuren te openen en te sluiten, niet alleen goed werken, maar ook wel echt het gevoel van luxe versterken.

Qua prestaties is er niets aan te merken: de auto accelereert heel snel en krachtig. Over power absoluut geen klachten.

Wat ik ook erg prettig vond, is het head-up display (HUD), vooral op het gebied van navigatie. Waar mijn huidige auto alleen een pijl toont met bijvoorbeeld “over 200 meter rechtsaf”, laat de 7X meer een visuele weergave van de verkeerssituatie zien. Dat werkt heel intuïtief en prettig.

Een klein aandachtspunt mbt de HUD is de weergave van de auto's om je heen. Persoonlijk vond ik dit wat druk, zoals ik eerder ook in andere reviews heb gelezen. Hopelijk wordt dit in de toekomst instelbaar, zodat je het kunt personaliseren naar wens.

Al met al: een luxe, comfortabele en snelle auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
Ahh ok dit is 2025 en niet 2023.. En NEV staat voor:
'New Energy Vehicle' and is a term used to describe all types of electric vehicles, from battery-powered fully electric vehicles to plug-in hybrid cars.

De model Y is één model en full EV. BYD maakt tig modellen (bussen - taxi's, etc) en dan ook nog veel hybrid varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Nu online
bullseye1977 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:34:
[...]

Ahh ok dit is 2025 en niet 2023.. En NEV staat voor:
'New Energy Vehicle' and is a term used to describe all types of electric vehicles, from battery-powered fully electric vehicles to plug-in hybrid cars.

De model Y is één model en full EV. BYD maakt tig modellen (bussen - taxi's, etc) en dan ook nog veel hybrid varianten.
Klopt allemaal maar het punt blijft dat in China niemand meer naar Tesla kijkt als benchmark.
BYD produceerde in 2024 al evenveel BEV's als Tesla en inmiddels zijn ze daar ongetwijfeld al ruim overheen.
Tesla heeft al jaren geen nieuwe modellen of techniek geïntroduceerd (behalve LFP dan, maar dat is een Chinese uitvinding), omzet loopt terug.
Chinese merken komen met het ene na het andere model en nieuwe technieken.
BYD heeft bijvoorbeeld net megawattcharging geintroduceerd. Denk je nu echt dat ze daarvoor naar Tesla kijken?
Maar goed, deze discussie valt buiten de scope van dit topic dus misschien moeten we er over ophouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kingknoest
Om de discussie even ‘af te koelen’:
Ik zag net in een filmpje van 7X op de Maleisische auto beurs dat daar de koelkast er in zit. Dus nog steeds hoop op mogelijkheden in de nabije toekomst!

En anders word ik importeur van die koelkasten, ook goed. 😂

[ Voor 8% gewijzigd door kingknoest op 12-05-2025 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:28
jswinkels schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:24:
[...]
je kunt in de configurator gewoon een V2L kabel kopen. Dus er zal wel ondersteuning zijn.... [Afbeelding]
Kan je ook bij AliExpress bestellen voor paar tientjes.

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andrewfile
Ik heb ook wel eens hier wat besteld. Omdat ze in Azie wat langer bestaan vind je hier vaak leuke dingetjes voor je Geely/Zeekr auto. Waaronder een V2L adapter.

https://www.geelyevs.com/collections/zeekr-7x-accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M13z1
Deze week nemen de eerste gelukkigen hun auto in ontvangst toch? Of is dit de nasleep van de witte wijn afgelopen weekeinde? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
kingknoest schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 19:27:
[...]

Jij en ik prikkeprakken hetzelfde dan, haha! Alles hetzelfde, ik heb ook de nfc pas sleutelhanger in dezelfde stijl erbij voor vrouwlief:

https://a.aliexpress.com/_mLvgWh1

Ik heb alleen niet de roosters voor de speakers in de deuren, was bang dat dit nét teveel zou zijn, maar wel de 2 kleine rvs roosters in dezelfde stijl voor in de deuren als ze open staan. Dat zijn die 4x4 cm vakjes zeg maar:

https://a.aliexpress.com/_mrc1K4n

Deze ventieldopjes:

https://a.aliexpress.com/_mM0uu91

Deze telefoonhouder om achter het scherm te verbergen of te gebruiken voor bijvoorbeeld Flitsmeister:

https://a.aliexpress.com/_mqOKcT9

Deze ‘nettere’ deurklemmen:

https://a.aliexpress.com/_mMPgKph

Heb ook al dat antislip matje binnen, maar ben benieuwd hoe anti slip dat nu is, is inderdaad meer siliconen en mijn telefoon lijkt er net zo gemakkelijk vanaf te glijden haha.

Deze shock absorbers, mocht ik een deur of frunk toch wat rammelig vinden, anders niet:

https://a.aliexpress.com/_mKMwNn1

Ik overweeg ook nog deze, gezien aantal klachten hier van proefrijders die heb weinige pianolak toch als irritant beschouwen:

https://a.aliexpress.com/_mtmRdin

Vooral die bescherming dingen - hoor graag of ze passen/blijven zitten :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• P. Edelijn
Vandaag delevery gesproken tussen 17:00 uur en 18:30 zullen ze mij het kenteken doorgeven ivm de verzekering van de auto. Ga aanstaande vrijdag de 7X Privilege zwart ophalen om 14:00 uur
👍👍👌👌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
P. Edelijn schreef op maandag 12 mei 2025 @ 15:47:
Vandaag delevery gesproken tussen 17:00 uur en 18:30 zullen ze mij het kenteken doorgeven ivm de verzekering van de auto. Ga aanstaande vrijdag de 7X Privilege zwart ophalen om 14:00 uur
👍👍👌👌
Congrats! (zou bijna langsgaan om h'm in het zwart te kunnen zien haha)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mailis
  • Nu online
iRenik schreef op maandag 12 mei 2025 @ 16:03:
[...]

Congrats! (zou bijna langsgaan om h'm in het zwart te kunnen zien haha)
We zijn achter de schermen al met een planning bezig voor je, zodat je iedere week weer hier zo'n uitgebreide review kan doen. Van @P. Edelijn deze week, van mij volgende week, etc. :*)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• iRenik
Vanochtend op het experience center in Amsterdam met een multi-disciplinair team van Zeekr (EU) anderhalf uur gesproken over mijn ervaringen van de afgelopen maanden. Zowel op CX vlak bij het bestellen als UX gebied tijdens de proefrit van 3 dagen. Hoop feedback kunnen delen en mooi om te zien hoe hier mee omgegaan werd. Ze hebben echt als doel om de modellen regelmatig van updates te voorzien, veelal gebruik makend van de feedback van rijders en dit anders aan te pakken dan destijds met de 001. Geeft hoop dat er geluisterd wordt... to be continued!
Pagina: 1 ... 22 ... 25 Laatste