Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 21 ... 23 Laatste
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:16
15% - 400kW
50% - 350kW
60% - 300kW
70% - 200kW

Boven de 70 zakt ie naar 100kW maar dit is echt insane. Zou bijna naar Zeeland rijden om die 480kW paal te testen 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:02
iRenik schreef op maandag 5 mei 2025 @ 13:53:
15% - 400kW
50% - 350kW
60% - 300kW
70% - 200kW

Boven de 70 zakt ie naar 100kW maar dit is echt insane. Zou bijna naar Zeeland rijden om die 480kW paal te testen 😂
Dat is in ieder geval goed nieuws, dus wanneer de palen er staan, over een jaar of wat, dan kun je iig echt snel laden met deze 7x ! Heb je een idee waarom dit nu bij fastned of shell recharge slechter ging, toch het voorverwarmen van de accu wat dan echt veel scheelt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iRenik
In 12 min 60kW geladen 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:18
Kijk dat zijn ze, absurd. Gewoon in 12 min tijd weer 200/250km gassen.

Bedankt voor al je updates en tests! Geeft me steeds beter gevoel bij de auto, enkel het verbruik valt wat tegen.

[ Voor 22% gewijzigd door mvrooij op 05-05-2025 13:59 ]

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iRenik
mvrooij schreef op maandag 5 mei 2025 @ 13:58:
[...]

Kijk dat zijn ze, absurd. Gewoon in 12 min tijd weer 200/250km gassen.

Bedankt voor al je updates en tests! Geeft me steeds beter gevoel bij de auto, enkel het verbruik valt wat tegen.
Verbruik terug met wind in de rug was gemiddeld -2kW op de verschillende snelheden.

Net een stuk in druk verkeer en tussen de 95-100 kwam ik gemiddeld op 19-19.5kW uit bij een temp van 18 graden.

Ja in 12 min en kon weer 267 verder 🤘🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:41
iRenik schreef op maandag 5 mei 2025 @ 14:45:
[...]

Verbruik terug met wind in de rug was gemiddeld -2kW op de verschillende snelheden.

Net een stuk in druk verkeer en tussen de 95-100 kwam ik gemiddeld op 19-19.5kW uit bij een temp van 18 graden.

Ja in 12 min en kon weer 267 verder 🤘🏻
En dat is dus de juiste optelsom voor mij
Ik rij bijna nooit dagelijks 300km+ (ik heb nu ook nul last van de beperkte range van mn P8) maar als ik dan een keer naar het buitenland moet (eens per 1 a 2 maanden) is het laden vaak het irritante als ik klant meeting oid heb en dan dus nu 1. Meer bereik ivm grotere batterij tegen hetzelfde verbruik, en 2. in 12 mins weer door kunnen met 80%+ is gewoon top.

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
4v4t4r schreef op maandag 5 mei 2025 @ 15:07:
[...]

En dat is dus de juiste optelsom voor mij
Ik rij bijna nooit dagelijks 300km+ (ik heb nu ook nul last van de beperkte range van mn P8) maar als ik dan een keer naar het buitenland moet (eens per 1 a 2 maanden) is het laden vaak het irritante als ik klant meeting oid heb en dan dus nu 1. Meer bereik ivm grotere batterij tegen hetzelfde verbruik, en 2. in 12 mins weer door kunnen met 80%+ is gewoon top.
Same here, nu ook geen last in NL maar mn buitenland trips duren te lang met 35min+ laden. Als dat gehalveerd kan worden 🙏🏻🎉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
JustTrying schreef op maandag 5 mei 2025 @ 13:57:
[...]

Dat is in ieder geval goed nieuws, dus wanneer de palen er staan, over een jaar of wat, dan kun je iig echt snel laden met deze 7x ! Heb je een idee waarom dit nu bij fastned of shell recharge slechter ging, toch het voorverwarmen van de accu wat dan echt veel scheelt?
Het zit denk ik in het voorverwarmen bij de lagere temperaturen. Sta nu in Blaricum bij een 300kW lader te wachten tot de batterij warm is maar nu duurt het al een half uur 🤷🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:04
Welke locatie was dit? Zeeland ergens?

Bij hoofddorp staat ook een 400Kw lader

https://www.facebook.com/...6&id=100063483675070&_rdr
(excuus voor het facebook artikel maar een ander artikel kon ik niet vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
iRenik schreef op maandag 5 mei 2025 @ 15:22:
[...]

Het zit denk ik in het voorverwarmen bij de lagere temperaturen. Sta nu in Blaricum bij een 300kW lader te wachten tot de batterij warm is maar nu duurt het al een half uur 🤷🏼
Ik zou het gegeven moment wel negeren denk ik. Zeker als je al een keer snel hebt geladen is hij echt wel op temperatuur (misschien te warm zelfs?)

Mijn verzoek naar Zeekr zou wel zijn of het voorverwarmen ook gedaan kan worden als je naar een paal navigeerd? Nu zet je misschien steeds die knop aan , en dat kost ook gewoon vermogen en dus hoger verbruik?

[ Voor 19% gewijzigd door 4v4t4r op 05-05-2025 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16:46
Gaat bij het inparkeren de zij spiegel ook naar beneden zodat je de stoeprand kan zien en niet je velgen beschadigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Donjeffa schreef op maandag 5 mei 2025 @ 16:01:
Gaat bij het inparkeren de zij spiegel ook naar beneden zodat je de stoeprand kan zien en niet je velgen beschadigd?
Kun je instellen maar is niet nodig met alle camera’s. Ook heb je ‘naaf’ beeld 👌🏻

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ZLBbTKhMp3Q1C5KYibLVHLsPOU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xKKfksTjVwFLPp4IpwvoYNu4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Vortix schreef op maandag 5 mei 2025 @ 13:49:
[...]

Super! d:)b Bij welke laadpaal aanbieder sta je?
Fastned 400 langs de A6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donjeffa
iRenik schreef op maandag 5 mei 2025 @ 16:33:
[...]

Kun je instellen maar is niet nodig met alle camera’s. Ook heb je ‘naaf’ beeld 👌🏻

[Afbeelding]
Dank voor je vele bevindingen bij het ontdekken van deze auto. Helpt enorm qua uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortix
  • Registratie: September 2022
  • Nu online
Thanks iRenik, wat is je overall oordeel nu je er een paar dagen in hebt mogen rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
Donjeffa schreef op maandag 5 mei 2025 @ 16:51:
[...]

Dank voor je vele bevindingen bij het ontdekken van deze auto. Helpt enorm qua uitleg.
@iRenik Dit dus. Het is echt heel fijn om alle plussen en minnen te lezen en dat je actief al onze vragen probeerd te beantwoorden. Ik twijfel nu zelfs of een proefrit nodig is, want ik krijg hem max een uurtje.. weet niet of ik daar meer uit ga halen dan al jouw feedback 😆

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serage75
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 11-05 07:57
4v4t4r schreef op maandag 5 mei 2025 @ 17:10:
[...]

@iRenik Dit dus. Het is echt heel fijn om alle plussen en minnen te lezen en dat je actief al onze vragen probeerd te beantwoorden. Ik twijfel nu zelfs of een proefrit nodig is, want ik krijg hem max een uurtje.. weet niet of ik daar meer uit ga halen dan al jouw feedback 😆
Jazeker @iRenik, super bedankt voor je uitgebreide review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
iRenik schreef op maandag 5 mei 2025 @ 09:02:
[...]

Ja die zocht ik dus in de settings maar je hoeft alleen de hendel grootlicht 1x te activeren voor de matrix lichten. Deze werken goed, vergelijkbaar met de P2. Lichtbeeld (met/zonder matrix) beter dan de P2 en kreeg geen groot licht tegen gedurende 10 min dus dat lijkt allemaal goed te zitten. In de EL6 was het onbruikbaar.
Nu ben ik enkel nog nieuwsgierig of er dynamische bochtenverlichting op zit? Draaien de lampen ook mee in de bochten? Deze werkt op de Volvo XC60 en V60 prettig (muv af en toe hysterische veranderingen in ‘t licht)

Ik denk overigens wel dat ik de geluidskwaliteit van de Bowens en Wilkins wel ga missen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Serage75 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 17:47:
[...]

Nu ben ik enkel nog nieuwsgierig of er dynamische bochtenverlichting op zit? Draaien de lampen ook mee in de bochten? Deze werkt op de Volvo XC60 en V60 prettig (muv af en toe hysterische veranderingen in ‘t licht)

Ik denk overigens wel dat ik de geluidskwaliteit van de Bowens en Wilkins wel ga missen
Bochtverlichting is me gisteravond niet opgevallen.
Weet niet of ik vanavond nog ga rijden, ben net thuis sinds 11:00 😂

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iRenik
4v4t4r schreef op maandag 5 mei 2025 @ 17:10:
[...]

Graag gedaan, leuk om te doen en unieke gelegenheid om de auto zo te kunnen testen. Altijd even zelf gaan rijden voor het gevoel (blijft voor iedereen weer persoonlijk) 👌🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvisser
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:11
Dank voor alle reviews en testen!
Na de opmerking dat CarPlay niet helemaal goed gebruik maakt van het scherm ben ik benieuwd naar screenshots met Apple CarPlay op het middenscherm.
Kan iemand foto’s maken en delen?

Hoop dat naast Apple Maps ook route info van andere apps zoals Google Maps, Waze, ABRP en FlitsMeister op het HUD getoond kunnen gaan worden bij een volgende versie. Mooi dat de nieuwe navigatie app ook goed is straks als basisnavigatie en hopen dat daar nog meer vernieuwingen kunnen komen met Mapbox 3D kaarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mailis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:22
iRenik schreef op maandag 5 mei 2025 @ 18:55:
[...]

Graag gedaan, leuk om te doen en unieke gelegenheid om de auto zo te kunnen testen. Altijd even zelf gaan rijden voor het gevoel (blijft voor iedereen weer persoonlijk) 👌🏻
Absoluut super dat je alle tijd hebt gestoken in updates, beantwoorden van vragen en delen van je ervaring 🙌🙌

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iRenik
Vortix schreef op maandag 5 mei 2025 @ 16:58:
Thanks iRenik, wat is je overall oordeel nu je er een paar dagen in hebt mogen rijden?
Overall geen show showstoppers ontdekt en ik denk voor veel mensen een mooie, fijne auto die veel biedt maar zeker niet perfect is. De basis is echter op orde (voor mij) en denk dat er veel software matig nog aangepast kan/zal worden om de totaalervaring nog verder te verbeteren.

Wat wel echt een ontwerpfout is, is de ruitenwisser achter. En dan met name het reservoir waar de vloeistof uit komt. Dit lekt bij hard optrekken en de hele achterkant van de auto is daardoor constant vies. Ik hoop echt dat er een apart reservoir voor is want dan wordt het leeg spuiten en niet meer vullen. Ook als je de schakelaar van de ruitenwisser gebruikt en terug zet in de off stand dan druk je dikwijls te ver door (gevoelig) en dan sproeit en begint het riedeltje weer opnieuw 🤦🏼

Sowieso is het een vies gevoelige auto (heb hm zelf nu 3x gewassen en schoongemaakt). De pianolak delen buiten worden makkelijk vies en de velgen moet je eigenlijk direct na aflevering coaten (de hele auto eigenlijk). De frontbar is wel minder krasgevoelig dan ik dacht maar twijfel hoe verschillende materialen er naar een paar jaar uitzien. Dashboard van glad leder (achtig?) zie je ook alles op en degene die pianolak bij de raamknoppen heeft bedacht moeten ze ontslaan want dat ziet er binnen een dag gewoon goor uit. Misschien laten wrappen oid?

Verder nog irritant is dat het volume niveau van je muziek niet vastgehouden wordt als je een bericht van FM of Waze oid tussendoor krijgt. Ook het bericht zelf wordt maar deels voorgelezen… ‘pas op rood licht en…’ en de rest blijft stil en dan gaat je muziek vervolgens door op een heel zacht niveau en kun je weer omhoog scrollen. Dit lijkt me echter software matig op te lossen.

Spraak AI werkt nog niet goed. Commando’s worden niet goed begrepen. ‘Bel die en die’ en dan denk dat ding ‘Wel die en die’ en dan loopt ze vast. Het lijkt bij minder omgevingsgeluid beter te werken dan wanneer je rijdt met muziek op.

Bellen in de auto met de luidsprekers in de hoofdsteun werkt op zich prima. Misschien nog even wennen dat het anders is. Ik was wel goed te verstaan tijdens gesprekken.

Nav zelf zou ik niet gebruiken maar gewoon Waze via CP aanhouden. Er worden vreemde routes voorgesteld, geen flitsmeldingen en biedt weinig toegevoegde waarde bij dagelijkse ritten. Als je een lange rit planned dan misschien wel. Accu voorverwarmen werkt beter manueel en is dan ook niet gelinkt aan een specifieke laadpaal/laadplek. Ik rij met regelmaat door Duitsland naar Zwitserland en Tsjechië en plan nooit meer. Zoveel laadpunten beschikbaar. Maar misschien dat Zuid Frankrijk in de zomer een ander verhaal is. Alle info van de palen in de omgeving staan iig super overzichtelijk op het scherm.

Verder nog af en toe meldingen die nergens op slaan. Deze krijg je met enige regelmaat in dezelfde rit terug zonder aanpassingen gedaan te hebben. Snap het als je instapt en wegrijdt maar daarna weet ik het wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tSYqI12MN4wJOEi1yT-4AiGfM8w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tS0m3dxGHtG9ICthySrbxrgq.jpg?f=fotoalbum_large

De meeste dingetjes zullen een kwestie van wennen zijn of handig in worden. De eerste keer rot lopen zoeken naar de kaart maar gewoon linksboven overheen gekeken haha.

Hopelijk wel een native Spotify app oid mogelijk straks. Aanbod is nu crap maar kan zonder account ook niet zien wat er wel mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
iRenik schreef op maandag 5 mei 2025 @ 18:55:
[...]

Ja ga ik ook wel doen, vooral voor mm zoon - die is ook mee gegaan naar Amsterdam, maar de druk is er af. Auto is en blijft besteld staan. Maakte me gister een beetje zorgen mbt de laadsnelheid, maar dat is vandaag goed gekomen! Wellicht is de laadcurve wat minder goed dan in China ivm de garanties die ze hier (moeten) bieden? Ik zag daar 200kW+ boven de 90 nog zelfs.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iRenik
Zo hij is weer schoon en klaar om morgen terug te brengen…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xS0kfdcUf920oF7Up5HXyJAukf0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/umvKNNAo5IC9obtMDb5w36f8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchigan
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 10:50
Maar wat verwachten we van het verbruik van de LR?

Dank voor de uitgebreide test :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
4v4t4r schreef op maandag 5 mei 2025 @ 19:32:
[...]

Ja ga ik ook wel doen, vooral voor mm zoon - die is ook mee gegaan naar Amsterdam, maar de druk is er af. Auto is en blijft besteld staan. Maakte me gister een beetje zorgen mbt de laadsnelheid, maar dat is vandaag goed gekomen! Wellicht is de laadcurve wat minder goed dan in China ivm de garanties die ze hier (moeten) bieden? Ik zag daar 200kW+ boven de 90 nog zelfs.
Nice!

Ja misschien dat het daar anders ingeregeld is.
Ook zitten er wel verschillen tussen stations hier in NL en DE. Met de P2 ook gemerkt alleen is het verschil dan wat minder omdat de max veel lager ligt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Mitchigan schreef op maandag 5 mei 2025 @ 20:09:
Maar wat verwachten we van het verbruik van de LR?

Dank voor de uitgebreide test :)
Welcome!

Ja ook benieuwd naar en ook naar de GT.
Hoop echt dat die op tijd komt nog…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
iRenik schreef op maandag 5 mei 2025 @ 16:34:
[...]

Fastned 400 langs de A6
Het scheelt dus bestwel enorm welke lader je gebruikt. Tot nu dus 1 lader gevonden die de beloofde snelheden ook waarmaakt, en dat was geen Fastned?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
iRenik schreef op maandag 5 mei 2025 @ 20:16:
[...]

Welcome!

Ja ook benieuwd naar en ook naar de GT.
Hoop echt dat die op tijd komt nog…
Ja daar zouden we in q2 toch meer over gaan horen, en we zijn al bijna halverwege. Op een of andere manier verwacht ik dat deze qua verbruik/range het toch beter gaat doen ook al is dat bij bijvoorbeeld de Polestar 4 ook niet per se zo. Denk dat ik de 7GT qua design ook wat meer vind kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
JustTrying schreef op maandag 5 mei 2025 @ 22:33:
[...]

Het scheelt dus bestwel enorm welke lader je gebruikt. Tot nu dus 1 lader gevonden die de beloofde snelheden ook waarmaakt, en dat was geen Fastned?
En een niet voorverwarmde accu bij de eerdere 2 laad pogingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
JustTrying schreef op maandag 5 mei 2025 @ 22:33:
[...]

Ja dat was ook een Fastned 400.

Dit zijn volgens mij ook de enigen die tot 400 gaan. De rest is meestal 300 en soms 350.

Denk dat de grootste winst in de accu voorbereiding zit bij lagere temperaturen. Verder geen idee of ze die stations terugschroeven oid.

Weet dat sommigen het vermogen delen dus had nu ook gewacht tot de EV6 naast me wegreed.

Kwam een man naar me toe en vroeg of het allemaal lukte omdat ik zo lang wachtte. Toen liet ik hm daarna de 401kW zien en moest ie even in z’n ogen wrijven. Ook omdat ik na 12 min weer wegreed en zij daar nog wel even stonden. Hoop dat er meer snelle palen komen want dan is deze auto de komende jaren een feestje om langere afstanden mee rijden 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
4v4t4r schreef op maandag 5 mei 2025 @ 22:54:
[...]

En een niet voorverwarmde accu bij de eerdere 2 laad pogingen.
Ja onduidelijk nog want eerst gaf ie het wel aan en daarna niet. Ook kwam ik met een hoge soc van 60% oid aan volgens mij. Maar het manueel voorverwarmen werkte dus iig zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
JustTrying schreef op maandag 5 mei 2025 @ 22:42:
[...]

Ja daar zouden we in q2 toch meer over gaan horen, en we zijn al bijna halverwege. Op een of andere manier verwacht ik dat deze qua verbruik/range het toch beter gaat doen ook al is dat bij bijvoorbeeld de Polestar 4 ook niet per se zo. Denk dat ik de 7GT qua design ook wat meer vind kloppen.
Ja ik ga overleggen of ik tot eind juni kan wachten. Is de GT dan nog steeds onduidelijk dan wordt het de 7X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario3
  • Registratie: Januari 2024
  • Nu online
De website EVdatabase.nl (https://ev-database.org/n...rs-y=2010_2030&s=1&p=0-10) meldt een verbruik voor de 7x LR van 19,8 kWh/100 km.
Hoe reëel en betrouwbaar dit is weet ik natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 14:59
Uiteindelijk blijft het een gemiddelde van wat je rijdt onder de op dat moment geldende weersomstandigheden en instelling van de auto. De hoge gemiddelde op de snelweg die we nu zien zeggen dan ook nog niet alles. Heb ook genoeg filmpjes gezien waar het gemiddelde lager lag.

We gaan het zien de aankomende maanden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boxtel
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:42
Thx voor alle feedback en research, @iRenik. Veel van mijn vragen zijn beantwoord.

De bediening van de bijrijdersstoelen op de achterbank kan in de software worden uitgezet. Dit was een verzoek voor de dev-afdeling, zo is mij verteld, en het komt beschikbaar met de laatste software-update.

Gaan er al mensen deze zomer met de 7X Privilege op vakantie naar Zuid-Frankrijk of Spanje? Zijn er mensen uit Brabant die de auto deze maand in ontvangst gaan nemen?

Ikzelf heb de Zeekr 7X Privilege besteld (Tech Grey). Ik rij nu iedere zomer naar Spanje met een VW Tiguan R-Line (700 km op een volle tank benzine, snelweg). Dit wordt mijn eerste elektrische auto. Ik heb deze gekozen vanwege de snelle laadtijd en met het oog op meer 400 kW laadpalen in de toekomst. Ik ga de auto medio december 2025 rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
boxtel schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 08:11:
Thx voor alle feedback en research, @iRenik. Veel van mijn vragen zijn beantwoord.

De bediening van de bijrijdersstoelen op de achterbank kan in de software worden uitgezet. Dit was een verzoek voor de dev-afdeling, zo is mij verteld, en het komt beschikbaar met de laatste software-update.

Gaan er al mensen deze zomer met de 7X Privilege op vakantie naar Zuid-Frankrijk of Spanje? Zijn er mensen uit Brabant die de auto deze maand in ontvangst gaan nemen?

Ikzelf heb de Zeekr 7X Privilege besteld (Tech Grey). Ik rij nu iedere zomer naar Spanje met een VW Tiguan R-Line (700 km op een volle tank benzine, snelweg). Dit wordt mijn eerste elektrische auto. Ik heb deze gekozen vanwege de snelle laadtijd en met het oog op meer 400 kW laadpalen in de toekomst. Ik ga de auto medio december 2025 rijden.
Ik zou het heel graag willen maar krijg de auto pas later dit jaar. Geeft me wel mooi de kans jullie ervaringen te horen, tips/tricks en SW updates (if any) te volgen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SoCruelNU
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 13-05 20:48

Geen Privilege maar een LR besteld. Kan 'm over een paar weken ophalen. En ga er eind augustus mee naar Zweden! Dus geen Frankrijk of Spanje, maar wel een roadtrip van 1000 plus kilometers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxtel
4v4t4r schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 08:18:
[...]

Ik zou het heel graag willen maar krijg de auto pas later dit jaar. Geeft me wel mooi de kans jullie ervaringen te horen, tips/tricks en SW updates (if any) te volgen..
Ja precies, Wij houden dit forum goed in de gaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:36

Freedive

] Ken sent me _

End juli naar Tsjechië met de LR, levering 22juni om en nabij, dan loopt mijn huidige auto af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxtel
Ja, ben vooral benieuwd naar de 400kw laadpalen onderweg in het buitenland. Dit ziet er volgend jaar natuurlijk heel anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
boxtel schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 08:41:
Ja, ben vooral benieuwd naar de 400kw laadpalen onderweg in het buitenland. Dit ziet er volgend jaar natuurlijk heel anders uit.
er is volgens mij een trucker met een EV truck die het bijhoud ergens? Ik zal eens zoeken op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Ik heb helaas nog geen officiële e-mail gehad betreft levertijd maar krijg net wel te horen van mijn verkoper dat er een auto gekoppeld is aan me die onderweg is en dat de aflevering gepland wordt. Hopelijk hoor ik snel meer!

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario3
  • Nu online
4v4t4r schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 08:45:
[...]
er is volgens mij een trucker met een EV truck die het bijhoud ergens? Ik zal eens zoeken op het forum.
Er zijn vele apps te gebruiken die laadstations aangeven inclusief het aantal (beschikbare) laadpunten en de sterkte van de palen. Doorgaans is ook te filteren op minimale sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Mario3 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:10:
[...]

Er zijn vele apps te gebruiken die laadstations aangeven inclusief het aantal (beschikbare) laadpunten en de sterkte van de palen. Doorgaans is ook te filteren op minimale sterkte.
ja klopt - maar deze meneer doet speciaal een lijst bijhouden van 300kW+ geloof ik. Zijn er apps die deze filter ook hebben? Meeste doen 100 of 150+ toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario3
  • Nu online
4v4t4r schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:12:
[...]

ja klopt - maar deze meneer doet speciaal een lijst bijhouden van 300kW+ geloof ik. Zijn er apps die deze filter ook hebben? Meeste doen 100 of 150+ toch?
Weet ik niet, gewoon zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario3
  • Nu online
Googlen op snelladers 400 kW+ levert ook leuke resultaten op.
Zelfs ook voor thuis, wel wat dieper in de buidel tasten:
https://www.laadpunt.nl/laadpaal/evbox-troniq-high-power/

[ Voor 51% gewijzigd door Mario3 op 06-05-2025 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Mario3 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:29:
leuk voor in de voortuin :D
Ik zag van de week wel deze bij mij om de hoek staan. Kan je gewoon aan het stroomnet koppelen.

https://www.fastcell.eu/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
Mario3 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 10:29:
Ik ben wat op onderzoek uitgegaan.
Naast Chargemap / ABRP etc vond ik deze ook wel overzichtelijk (alleen jammer dat er geen app van is)
https://www.schnellladepark.app/live/index.php

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
clydevdl schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 07:54:
Uiteindelijk blijft het een gemiddelde van wat je rijdt onder de op dat moment geldende weersomstandigheden en instelling van de auto. De hoge gemiddelde op de snelweg die we nu zien zeggen dan ook nog niet alles. Heb ook genoeg filmpjes gezien waar het gemiddelde lager lag.

We gaan het zien de aankomende maanden.
Vanochtend met volle accu naar Zeist gereden. In sport modus maar heel netjes/normaal gereden, niet hard optrekken en dan kwam ik uit op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uLGkdGHtY8JhWxqGe69Q7q13ZKc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KZy3fFdd0hH80QlY9kGXGaxm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15:55
Vanmorgen een proefrit gemaakt in de Privilege welke @iRenik terugbracht, met hem even kort de hand geschud. Ik kon maar een uurtje rijden maar wat mij direct is opgevallen;-
-zeer, zeer veel instel mogelijkheden.
-in comfort stand vertraging wanneer je maximaal vermogen vraagt.
-geluid via Bluetooth valt tegen.
-instelbaarheid stoel/stuur niet helemaal top (voor voldoende steun onder de benen moet de stoel omhoog, dan kom ik met de armleuning niet lekker uit/ van mij had het zitgedeelte wat meer mogen kantelen aan de voorzijde omhoog).
-zeer ruim interieur en hoogwaardig en stil.
-wanneer je de luchtvering op comfort zet, deint deze wat na/of corrigeert deze bij kleine oneffenheden. Dit kan als vervelend ervaren worden voor mensen
met wagenziekte, dit is op de ‘gemiddelde’ stand al veel beter.
-erg mooie auto en materialen, voelt hoogwaardig aan.
-one pedal drive vind ik prima werken in relatie tot mijn Tesla, redelijk gelijk.
-remmen zijn top maar lijken in ‘sport’ nogal bruusk bij het geringste aanraken van het pedaal.
-gemiddeld verbruik van een uurtje sturen (40min effectief) 21,7 overwegend 80/50 km wegen.

Echt een fijne alleskunner, veel zit nog in mijn persoonlijke voorkeuren vinden in de auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9hcqg_KXrWAdqFRUS6Z2l3-ZOIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3z0iFfWOkSL0p3yT26PZgWSZ.jpg?f=fotoalbum_large

'The truth is not afraid for Questions

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
M13z1 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 12:39:
Vanmorgen een proefrit gemaakt in de Privilege welke @iRenik terugbracht, met hem even kort de hand geschud. Ik kon maar een uurtje rijden maar wat mij direct is opgevallen;-
-zeer, zeer veel instel mogelijkheden.
-in comfort stand vertraging wanneer je maximaal vermogen vraagt.
-geluid via Bluetooth valt tegen.
-instelbaarheid stoel/stuur niet helemaal top (voor voldoende steun onder de benen moet de stoel omhoog, dan kom ik met de armleuning niet lekker uit/ van mij had het zitgedeelte wat meer mogen kantelen aan de voorzijde omhoog).
-zeer ruim interieur en hoogwaardig en stil.
-wanneer je de luchtvering op comfort zet, deint deze wat na/of corrigeert deze bij kleine oneffenheden. Dit kan als vervelend ervaren worden voor mensen
met wagenziekte, dit is op de ‘gemiddelde’ stand al veel beter.
-erg mooie auto en materialen, voelt hoogwaardig aan.
-one pedal drive vind ik prima werken in relatie tot mijn Tesla, redelijk gelijk.
-remmen zijn top maar lijken in ‘sport’ nogal bruusk bij het geringste aanraken van het pedaal.
-gemiddeld verbruik van een uurtje sturen (40min effectief) 21,7 overwegend 80/50 km wegen.

Echt een fijne alleskunner, veel zit nog in mijn persoonlijke voorkeuren vinden in de auto.

[Afbeelding]
Mooie schone waggie 😉

Helemaal eens met je punten, zelfde ervaring.
Alleen one pedal drive mag sterker voor mij (moet nu teveel bijremmen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
En wat nog een handige functie is wanneer je nog kleine aanpassingen aan je stoel/hud of spiegels wil doen (tijdens het rijden) dan hoef je niet het hele menu door maar kun je gewoon een (willekeurig) knopje aan de zijkant van je stoel aanraken en dan komt er een klein menu in het scherm wat vraagt of je de wijziging wilt opslaan maar je kunt daar direct ook naar je spiegels en hud 👌🏻 (stuur maar niet geprobeerd rijden het rijden, zal wel disabled zijn lijkt me)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RgYKrp0LjXGtuy8EGnTapHDXomI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RFqhBUx68cnsBrsqpxOatBr6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:12
Destijds toen de grijze voor het eerst in Zeist stond de keuze gemaakt om niet voor grijs te gaan en zwart ook niet. De groene kleur kon je nog niet zien dus toen maar gewoon voor wit gegaan. De auto hooguit 5 min gezien en een LR besteld via LM. Nu ik die groene zie vind ik dat toch wel een heel mooie kleur! Nog steeds geen afleverafspraak maar om nu nog te switchen van kleur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10-05 14:42
De Privilege versies die ik in Zeist achter het pand zag staan hadden allemaal EcoContact banden.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:20
iRenik schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 12:39:
[...]

Vanochtend met volle accu naar Zeist gereden. In sport modus maar heel netjes/normaal gereden, niet hard optrekken en dan kwam ik uit op:

[Afbeelding]
Ik vind dit best hoog voor een gemiddelde snelheid van 72km/u.
Verder wel een hele mooie auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
T7D_Sneezy schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:15:
[...]

Ik vind dit best hoog voor een gemiddelde snelheid van 72km/u.
Verder wel een hele mooie auto
Mijn gemiddelde snelheid in mijn huidige XC40 P8 is 55km/u en zit op een gemiddelde van 24 kWh / 100km nu. Hoop stiekem met de Zeekr richting die 21/22 te gaan, en dat met een 100kw accu moet 450 te doen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
WizzyBrown schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:07:
De Privilege versies die ik in Zeist achter het pand zag staan hadden allemaal EcoContact banden.....
De groene in ieder geval niet. Weet niet of dat nog veel uitmaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
mvrooij schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:31:
[...]

Mijn gemiddelde snelheid in mijn huidige XC40 P8 is 55km/u en zit op een gemiddelde van 24 kWh / 100km nu. Hoop stiekem met de Zeekr richting die 21/22 te gaan, en dat met een 100kw accu moet 450 te doen zijn!
Ja denk met normaal rijden dat 430-450 echt haalbaar is. Mij zal dat niet lukken maar mn vrouw compenseert dat verbruik meestal wel. Had gisteren natuurlijk ook niet normaal gereden en weet niet of de computer helemaal reset of dat nog meeweegt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:43
mvrooij schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:31:
[...]

Met natuurlijk wel de opmerking dat de P8 de eerste generatie EV van Volvo is en al jaren op de markt is en ook nog eens niet op een EV platform staat ;). Denk dat je de 7x dan tegenover andere nieuwe modellen moet leggen, misschien de Xpeng G6 en natuurlijk de nieuwe Tesla.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M13z1
WizzyBrown schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 13:07:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rur39DBo6NRzRwbiH42olnKUAqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fNlR6n41s3dB5wijVzwmzuV6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
Juancho schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 14:24:
[...]

Met natuurlijk wel de opmerking dat de P8 de eerste generatie EV van Volvo is en al jaren op de markt is en ook nog eens niet op een EV platform staat ;). Denk dat je de 7x dan tegenover andere nieuwe modellen moet leggen, misschien de Xpeng G6 en natuurlijk de nieuwe Tesla.
hoezo ? hij vergelijkt hem met de auto die hij nu rijd, niet met auto's die hij niet heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Juancho schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 14:24:
[...]

Waarom moet dit? Ik vergelijk het met wat mijn wensen zijn en waar ik nu in rij. Dit is een persoonlijk iets wat ik zoek, en ik denk dat het sowieso duidelijk is dat een SUV vele malen minder is als bijv. de nieuwe GT. Die zal een stukje zuiniger zijn. En vergeet niet dat met de juiste lader je dus met de 7x weer 250km kunt rijden binnen 12 minuten, ook heerlijk idee.

Tevens is de Xpeng G6 natuurlijk iets kleiner en heeft ook een zo goed als dezelfde WLPT. Zijn hier de praktijk resultaten al over bekend? Eigenlijk maakt het mij ook niet uit puur omdat ik de Xpeng G6 gewoonweg echt niet mooi vind. Oog wil ook wat, dan maar iets minder bereik maar dat is puur persoonlijk.
EDIT: even gekeken en praktijk verbruik bij de snelste AWD versie is 23,8 kWh. 406KM actie radius. Lijkt dus sowieso niet beter?

Tesla is echt andere koek. Mis op die auto echt te veel zaken die voor mij wel een must zijn. Maar dat die zuinig is dat is een feit.

[ Voor 9% gewijzigd door mvrooij op 06-05-2025 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:43
mvrooij schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 14:35:
[...]

Waarom moet dit? Ik vergelijk het met wat mijn wensen zijn en waar ik nu in rij. Dit is een persoonlijk iets wat ik zoek,
Excuus, dan las ik je post verkeerd. Ik dacht dat je hoge verbruik van de 7x minder erg vond omdat je nu ook een hoog verbruik hebt op de P8. Maar dan leg je 2 auto's naast elkaar die nogal verschillend zijn qua techniek. De EV techniek staat natuurlijk niet stil ;). Zelfs de MY25/26 XC40's komen alweer een stukje verder zoals je weet.

Maar als je vergelijkt om in te schatten of de actieradius van de 7x voor jou voldoende is, dan is het idd een ander verhaal. Want dan leg je niet de wagens/techniek tegenover elkaar. My bad.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
iRenik schreef op zondag 4 mei 2025 @ 19:25:
[...]

Ik ga morgen checken!
Ik had vanochtend nog even op de terugweg gekeken maar de nav app werkte niet en leek me ook de oude versie. Die nu standaard ingesteld stond zag er prima uit, had alle info en kon je op 3D zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
De witte en grijze privilige uitvoeringen die er stonden, heb ik een foto van gemaakt, zie hieronder.
Verkoper binnen wist niet waarom de reviews in Portugal werden gedaan met SportContact versies:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f-VN8pVEkDQoznpcaZJSG7A21xw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EGpRSJxZ74QJCO5iG0bB0a30.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door WizzyBrown op 06-05-2025 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario3
  • Nu online
Dat is een heel fraaie webpage.
Voor Apple is hier ook een app van.
Naam: schnellladen mobile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serage75

Vandaag een bevestiging gehad met een voorlopige leverdatum in de week van 30 juni. Ik vertrek 7 juli met een 7X Privilege Tech Grey naar de Jura in Frankrijk. Vervolgens ga ik eind juli nogmaals naar de Dordogne in Frankrijk. Dah heb ik ook een kleine bakaanhanger erachter hangen.

Ik hoop dat ik de auto voor mijn vakantie op kan halen en de ervaringen met je kan delen. Ook woonachtig in Brabant niet zo ver van Boxtel vandaan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
Ondersteunt de EU versie van de Zeekr 7x nu Vehicle to Load. Met andere woorden, kun je een koffiezet apparaat or whatever met een speciale stekker aansluiten op de laadpoort?
De verschillende websites zoals electrifying.com en ev-database.org zeggen van wel, tot 3,3 kW AC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoCruelNU
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 13-05 20:48
Ik moet nog wat afstemmen met Zeekr over de levering van mijn bestelde 7X. Maar ze reageren niet op e-mail. Heb ook al 2 keer gebeld en beide keren is er aangegeven dat het door wordt gegeven aan 'de planning' afdeling en dat ik terug wordt gebeld. Maar dat gebeurd ook niet.
Ik kom later deze week in de buurt van Zeist.
Heeft het zin om daar langs te gaan? Zijn daar mensen aanwezig die iets met mijn planning vraag kunnen?
Weet iemand dit?
Alle input welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Mario3 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:50:
Dat is een heel fraaie webpage.
Voor Apple is hier ook een app van.
Naam: schnellladen mobile
ja het enige is wel (en ik moet er nog mee spelen) hij laat alleen laders met 3+ laders zien. Is uiteraard ook slimmer, maar in dun bezaaide regios mis je dan wel wat opties (website versie)

Je kan wel mooi filteren tot 400kW als je wil :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:18
WizzyBrown schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 16:13:
Ondersteunt de EU versie van de Zeekr 7x nu Vehicle to Load. Met andere woorden, kun je een koffiezet apparaat or whatever met een speciale stekker aansluiten op de laadpoort?
De verschillende websites zoals electrifying.com en ev-database.org zeggen van wel, tot 3,3 kW AC.
je kunt in de configurator gewoon een V2L kabel kopen. Dus er zal wel ondersteuning zijn.... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eUUYFhPPTFKfbLIFbFBELKhAUe0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ZmZ5F0T0itioLqhBs4hT6nws.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:36

Freedive

] Ken sent me _

Net terug van een klein uurtje in de Long Range in het wit.

Wat een heerlijke auto, zeker in vergelijk met mijn XC40 T5 plug-in.
Carplay werkte niet en de verbeterde navigatie ook niet, maar zou voor levering gefixt moeten zijn.

Het rijdt zoveel 'dynamischer' dan mijn huidige auto. Het zicht om je heen is ook stuk beter dan ik nu heb.
Door de achteruitkijkspiegel zie je niet veel, maar voldoende, zeker in combinatie met de cameras.

De dodehoek camera komt niet naar voren bij aangeven richting, als je langzaam rijdt en er is een obstakel in de buurt komt er wel vanzelf een top view van de auto in het scherm waarop je alles kan zien.

En tip voor iedereen met een gepolariseerde zonnebril, daarmee is de HUD niet te lezen, dus bestel maar vast een nieuwe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvisser
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:11
WizzyBrown schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 15:49:
[...]
De witte en grijze privilige uitvoeringen die er stonden, heb ik een foto van gemaakt, zie hieronder.
Verkoper binnen wist niet waarom de reviews in Portugal werden gedaan met SportContact versies:
Was mij al opgevallen dat ze in Portugal testten met de Michelin Pilot Sport. Ik kreeg even hoop. Maar vrees nu toch dat wij de Conti EcoContacts krijgen zoals die gespecificeerd zijn voor de Privilage, met lager verbruik. De Michelin Sport Pilot hebben veel beter dynamische eigenschappen en zijn dacht ik ook stiller, dus die zijn er speciaal opgezet zodat de beoordeling door de journalisten gunstiger is vermoed ik.
De LR komt wel met de Michelins heb ik gelezen in de specs. Raar dat de Privilage het met de Conti’s moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SXZ
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-05 19:15

SXZ

Jammer dat de “gratis” opties op de LR er niet meer zijn. Dan is de basis-versie ineens weer interessant. Het enige verschil is volgens mij alleen de batterij, als er geen opties worden gekozen. LFP kan altijd tot 100% worden opgeladen, terwijl die andere tot 80% wordt aanbevolen. Dus vanaf een laadplek rijd je ongeveer met dezelfde actieradius weg.
Mis ik nog andere zaken die wel op “kale” LR zit maar niet op het basismodel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
SXZ schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:58:
Jammer dat de “gratis” opties op de LR er niet meer zijn. Dan is de basis-versie ineens weer interessant. Het enige verschil is volgens mij alleen de batterij, als er geen opties worden gekozen. LFP kan altijd tot 100% worden opgeladen, terwijl die andere tot 80% wordt aanbevolen. Dus vanaf een laadplek rijd je ongeveer met dezelfde actieradius weg.
Mis ik nog andere zaken die wel op “kale” LR zit maar niet op het basismodel?
Even scrollen naar brochure een stuk naar beneden. Is een pdf met echt heel duidelijk de verschillen tussen alle 3.

https://www.zeekr.eu/nl-nl/models/7x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustTrying
SoCruelNU schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 16:20:
Ik moet nog wat afstemmen met Zeekr over de levering van mijn bestelde 7X. Maar ze reageren niet op e-mail. Heb ook al 2 keer gebeld en beide keren is er aangegeven dat het door wordt gegeven aan 'de planning' afdeling en dat ik terug wordt gebeld. Maar dat gebeurd ook niet.
Ik kom later deze week in de buurt van Zeist.
Heeft het zin om daar langs te gaan? Zijn daar mensen aanwezig die iets met mijn planning vraag kunnen?
Weet iemand dit?
Alle input welkom!
Ik moet ook zeggen dat ze via telefoon maar ook email eigenlijk niet bereikbaar zijn, intussen meerdere pogingen gedaan. Het is 1x gelukt iemand uit Amsterdan aan de lijn te krijgen die toen aangaf dat het erg druk is/was. Beetje teleurstellend voor een merk wat voeten aan de grond wil krijgen in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
Ze zijn zwaar onderbemand en het is moeilijk om (de juiste) mensen te krijgen. Dat straalt helaas in alles door op het moment…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donjeffa
iRenik schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:20:
Ze zijn zwaar onderbemand en het is moeilijk om (de juiste) mensen te krijgen. Dat straalt helaas in alles door op het moment…
Klopt inderdaad, vandaag voor een proefrit geweest in de Privilege. Prima voertuig. Verkoper geeft aan dat vanaf 19 mei de eerste worden uitgeleverd, meer dan 100 stuks!

Communicatie met hem verloopt voornamelijk via de wattsapp. Heb zijn nummer hiervoor gekregen en zelfs toen hij vorige week vrij was reageerde hij meteen.
Vandaag gevraagd of het mogelijk is de grijze gereserveerde om te zetten naar de groene versie. Hij laat mij dat nog weten.
Vindt de groenen toch wat stoerder met die oranje remklauwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14:33
Donjeffa schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 20:53:
[...]

Klopt inderdaad, vandaag voor een proefrit geweest in de Privilege. Prima voertuig. Verkoper geeft aan dat vanaf 19 mei de eerste worden uitgeleverd, meer dan 100 stuks!

Communicatie met hem verloopt voornamelijk via de wattsapp. Heb zijn nummer hiervoor gekregen en zelfs toen hij vorige week vrij was reageerde hij meteen.
Vandaag gevraagd of het mogelijk is de grijze gereserveerde om te zetten naar de groene versie. Hij laat mij dat nog weten.
Vindt de groenen toch wat stoerder met die oranje remklauwen.
Klopt, ook bij mij was contact via whatsapp het makkelijkste en beide verkopers die ik heb gesproken hebben hun nummer gegeven. Nu heb ik ook het geluk dat Huis ter Heide (Zeist) niet zo ver is van Almere en dat ik voor mijn werk genoeg onderweg ben en wel eens langs kon gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
Beetje kneuterig, op de privilege uitvoering in de configurator ; het advanced cockpit package kun je alleen bestellen samen met het comfort package, wat het in feite 1 pakket maakt van 1900 + 1400 = 3300 euro.

Op de long range kun je ook het leer niet los bestellen van het advanced cockpit package.

Het lijkt nu alsof er veel keuze is, maar je kan in feite nu of een kale versie of een full options versie bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
O-B-One schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:32:
[...]

Klopt, ook bij mij was contact via whatsapp het makkelijkste en beide verkopers die ik heb gesproken hebben hun nummer gegeven. Nu heb ik ook het geluk dat Huis ter Heide (Zeist) niet zo ver is van Almere en dat ik voor mijn werk genoeg onderweg ben en wel eens langs kon gaan.
Ah nog een in Almere 👍🏻
Heb je al besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O-B-One
iRenik schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:45:
[...]

Ah nog een in Almere 👍🏻
Heb je al besteld?
Jazeker, LR Forest Green met de pakketten. Zou tussen 23 en 30 juni geleverd moeten worden….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bullseye1977
iRenik schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:45:
[...]

Ah nog een in Almere 👍🏻
Heb je al besteld?
Hier ook Almere!! Niet meer zo exclusief dan haha

Ophalen 21mei trekhaak komt later waarschijnlijk witte LR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:12
Hier ook een witte LR. 19 mei aflevering

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 4v4t4r
wat is het ineens rustig hier nu @iRenik de auto heeft ingeleverd :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bullseye1977
4v4t4r schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:54:
Inderdaad! Alles is wel gezegd en gevraagd op dit moment.. Een aantal wachten nu op levering net als ik.
Nog wel een review gezien van een PR range test die op 21Kwh uit komt in rustig tot langzaam verkeer in Beijing.

YouTube: TESLA Model Y Killer: ZEEKR 7X——Extreme Range Tests & Review

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4v4t4r
bullseye1977 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 12:05:
[...]

Inderdaad! Alles is wel gezegd en gevraagd op dit moment.. Een aantal wachten nu op levering net als ik.
Nog wel een review gezien van een PR range test die op 21Kwh uit komt in rustig tot langzaam verkeer in Beijing.

YouTube: TESLA Model Y Killer: ZEEKR 7X——Extreme Range Tests & Review
Ja bij levering gaan we echt de "issues" horen van dagelijks gebruik en de bereidheid van Zeekr te luisteren naar de feedback. Kijk er eerlijk gezegd wel naar uit. Ik hang niet zo onwijs op bereik enzo, want kan altijd beter, maar kleine aanpassingen in de drivetrain etc gaat nooit veel doen meer, dus wat mij betreft full focus op SW Improvements om rijders/gebruikersgemak te optimaliseren.

ben best nieuwsgierig trouwens naar de phone app- welke mogelijkheden etc

/edit - stukje over de app en de auto laten rijden zonder erin te zitten :) YouTube: TESLA Model Y Killer: ZEEKR 7X——Extreme Range Tests & Review

[ Voor 9% gewijzigd door 4v4t4r op 07-05-2025 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
4v4t4r schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:17:
[...]
/edit - stukje over de app en de auto laten rijden zonder erin te zitten :) YouTube: TESLA Model Y Killer: ZEEKR 7X——Extreme Range Tests & Review
Hoop dat wij dat ook gaan krijgen en dat dit niet aan China voorbehouden blijft. Het lijkt een gimmick te zijn maar gek genoeg heb ik deze functie best vaak gebruikt op mijn Ioniq 5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
O-B-One schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 15:01:
[...]

Hoop dat wij dat ook gaan krijgen en dat dit niet aan China voorbehouden blijft. Het lijkt een gimmick te zijn maar gek genoeg heb ik deze functie best vaak gebruikt op mijn Ioniq 5.
'
deze auto is al 6 of 7cm breder dan mn volvo - parkeer plekken worden met de dag smaller lijkt het, ik zou dt zo vaak kunnen gebruiken in de mall hier :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iRenik
4v4t4r schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:54:
M’n collega gaat morgen ook even rijden. Kan wel mee als jullie het commentaar missen… 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
iRenik schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 17:39:
[...]

M’n collega gaat morgen ook even rijden. Kan wel mee als jullie het commentaar missen… 😂
deal, maak je een filmpje van alles ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatburner
  • Registratie: September 2015
@iRenik Dank voor alle info tot zover. Erg nuttig maar ook vooral leuk om te lezen over de praktijk use cases.

Hoe heb je tijdens het rijden het zicht naar achteren ervaren? Ik zie op de foto's dat de middelste hoofdsteun van de achterbank namelijk vrij hoog uitsteekt. Bij de P2 ligt deze middelste meer verzonken in de achterbank. Dus ik had een vermoeden dat ik die middelste er maar uit zou gaan halen voor beter zicht naar achteren. Ben benieuwd of jij hem als hinderlijk hebt ervaren.

Ik heb zelf een privilege in TG besteld maar moet nog even wachten tot december helaas. Wel de voordelen van gratis pakketten kunnen benutten gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Fatburner schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:47:
@iRenik Dank voor alle info tot zover. Erg nuttig maar ook vooral leuk om te lezen over de praktijk use cases.

Hoe heb je tijdens het rijden het zicht naar achteren ervaren? Ik zie op de foto's dat de middelste hoofdsteun van de achterbank namelijk vrij hoog uitsteekt. Bij de P2 ligt deze middelste meer verzonken in de achterbank. Dus ik had een vermoeden dat ik die middelste er maar uit zou gaan halen voor beter zicht naar achteren. Ben benieuwd of jij hem als hinderlijk hebt ervaren.

Ik heb zelf een privilege in TG besteld maar moet nog even wachten tot december helaas. Wel de voordelen van gratis pakketten kunnen benutten gelukkig.
Congrats! Twijfel nu tussen zwart / grijs en groen haha. Moet ook tot december wachten dus heb nog even.

Het zicht recht naar achteren is niet heel best idd.
De hoofdsteun zit ervoor en het raam zelf is ook best smal en geblindeerd maar heb het niet als hinderlijk ervaren eigenlijk. Misschien omdat ik meer vol gas vooruit ging 🤪

Het zicht naar de zijkanten bij het afslaan was dan wel weer prima. Straks met de blind spot in beeld zou je alle fietsers moeten kunnen ontwijken 😜

De camera’s naar achteren waren trouwens dik in orde, ook bij weinig licht was het achter goed zichtbaar. Stukken beter dan de P2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M13z1
Ik ga in november rijden en heb de Privilege in zwart besteld maar twijfel steeds als in die groene zie, ben niet de enige dus…..

Ik vond het zicht door de achterruit niet best, zoals gezegd een smalle donkere balk en dan nog de hoofdsteun in het midden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donjeffa
M13z1 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 19:22:
Ik ga in november rijden en heb de Privilege in zwart besteld maar twijfel steeds als in die groene zie, ben niet de enige dus…..

Ik vond het zicht door de achterruit niet best, zoals gezegd een smalle donkere balk en dan nog de hoofdsteun in het midden.
Ik had ook een grijze besteld, maar na de proefrit van gisteren in de groene privilege ben ik om. Vandaag bevestiging gekregen dat grijs is omgezet neer groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatburner
  • Registratie: September 2015
iRenik schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 19:18:
[...]

Congrats! Twijfel nu tussen zwart / grijs en groen haha. Moet ook tot december wachten dus heb nog even.

Het zicht recht naar achteren is niet heel best idd.
De hoofdsteun zit ervoor en het raam zelf is ook best smal en geblindeerd maar heb het niet als hinderlijk ervaren eigenlijk. Misschien omdat ik meer vol gas vooruit ging 🤪

Het zicht naar de zijkanten bij het afslaan was dan wel weer prima. Straks met de blind spot in beeld zou je alle fietsers moeten kunnen ontwijken 😜

De camera’s naar achteren waren trouwens dik in orde, ook bij weinig licht was het achter goed zichtbaar. Stukken beter dan de P2.
Dat vermoeden had ik al over het zicht 😁 Ga zelf dan die hoofdsteun er gewoon standaard uithalen. Gezin van 4 hier dus zal hem weinig missen. Wel mooi dat het zicht bij het afslaan beter is. Zelf niet op gelet tijdens het bezichtigen in de showroom. Zag toen wel dat de camera's echt top waren inderdaad. En in een mooi gecombineerde weergave zodat je niet hoeft te switchen.

Ik heb nu een zwarte P2. Helaas met de bekende slechte lak en na ruim 4 jaar kijk ik er alleen nog afstand naar. Van dichtbij heel veel micro krasjes. Sowieso zie je op zwart alles. Dus vandaar dat ik grijs wel weer prettig vind en maakt hem ook wat sportiever t.o.v. chiquer IMO. Maar er is geen slechte keuze qua kleur wat mij betreft. Ze staan alle 4 goed 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Fatburner schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 19:51:
[...]

Dat vermoeden had ik al over het zicht 😁 Ga zelf dan die hoofdsteun er gewoon standaard uithalen. Gezin van 4 hier dus zal hem weinig missen. Wel mooi dat het zicht bij het afslaan beter is. Zelf niet op gelet tijdens het bezichtigen in de showroom. Zag toen wel dat de camera's echt top waren inderdaad. En in een mooi gecombineerde weergave zodat je niet hoeft te switchen.

Ik heb nu een zwarte P2. Helaas met de bekende slechte lak en na ruim 4 jaar kijk ik er alleen nog afstand naar. Van dichtbij heel veel micro krasjes. Sowieso zie je op zwart alles. Dus vandaar dat ik grijs wel weer prettig vind en maakt hem ook wat sportiever t.o.v. chiquer IMO. Maar er is geen slechte keuze qua kleur wat mij betreft. Ze staan alle 4 goed 😇
Heb zelf Thunder en altijd blij mee geweest. Glascoating en een beetje bijhouden 👌🏻

Vrees alleen dat de velgen van de 7X ook meteen een behandeling moeten want er zit zoveel zwart lak op 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

M13z1 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 19:22:

Moet je eens in de X gaan rijden,wedden dat de 7X dan reuze meevalt :P

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1 ... 21 ... 23 Laatste