Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 20 ... 57 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:42
mailis schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 21:43:
Gaaf hoor @iRenik ! Mocht je tijd hebben, ben ik wel benieuwd naar een paar specifieke dingen in de software:
  1. Welke apps kan je nu al downloaden?
  2. Welke functies met de speakers in de hoofdsteun zijn er precies?
  3. Kun je uitschakelen dat je kind achterin de bijrijdersstoel gaat verplaatsen?
  4. Welke opties voor de 2 custom buttons op het stuur en onder het scherm zijn er?
Thanks alvast en have fun!
1: moet ik inloggen met de Zeekr app en koppelen dus kan dit niet checken verder.

2: hoofdsteun kan uit, geluid alleen via de hoofdsteun (dus jij hoort rustig je muziek terwijl de rest van de cabine stil is en iedereen kan praten/slapen) of combi en dan alleen nav en auto meldingen via de hoofdsteun waarbij de muziek in de cabine niet onderbroken wordt. Dit lijkt mij de beste combi. Straks irl testen tijdens het rijden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F9zluiG5TpPuLA6-mv3gghXgMFY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ujAgD728sgkOyj6OOz7nRaW0.jpg?f=fotoalbum_large

3: wordt een kwestie van opvoeden lijkt het. Kan het niet vinden in de settings.

4:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DLqkpN3uJ6K5vLHpWAdipvUr3N4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sScyCgwCFAJ65VlgB5OMFT9B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DDHUOUlMCc_vQzrgF2iVP46B3gM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yKwiIoLI2zZHEUbV6Xvamx2F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Handig knopje op het stuur voor snel wisselen van een aantal functies. Met name nummers muziek en temp/fan is handig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BpfPjUAA_63biR3JrBnaw-9R1K8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hkd0pRmxRn1Gf1RHnQEjQ0XE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iRenik
Ps, als jullie de berichten zat zijn let me know anders ga ik door met alles wat me opvalt haha…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Automatische handrem krijg ik niet geactiveerd. Deur dicht, riem om en hard op het rempedaal trappen doet niets? Dit lijkt me de ‘creep mode’ wat wel heel fijn is (persoonlijk):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FXxm8aT5_f9VC23XpmF4_OZyeI8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hM27vYW7j3hKvRztAmMFSrc5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:32
iRenik schreef op zondag 4 mei 2025 @ 10:13:
Ps, als jullie de berichten zat zijn let me know anders ga ik door met alles wat me opvalt haha…
Ik lees geduldig mee 🤣 helemaal top zo!
Zijn er nog dingen die je in je P2 minder fijn vind en hier kan testen?

Oh ik bedenk me er nog 1. Als je op eindbestemming zoekt in navi (bijv hotel in berlijn) kan je dan ook zeggen zoek naar laadpalen in de omgeving? (Al dan niet via een zoekactie op scherm of via AI ass.)

[ Voor 36% gewijzigd door 4v4t4r op 04-05-2025 10:25 ]

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:20
Blijf maar komen! 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
Aanbevolen onderhoudsbeurt: 40.000km

Sentry modus en bewakingsmodus heb ik geactiveerd maar de beelden zijn beveiligd en alleen toegankelijk voor de eigenaar. Dus zal na registratie en koppeling zichtbaar zijn.

De lichtshow en geluid bij openen/sluiten auto kun je aanpassen 😅

Geluidsysteem klinkt na wat aanpassingen (en oude Pink Floyd muziek werkt ook niet) een stuk beter 🤘🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
iRenik schreef op zondag 4 mei 2025 @ 10:27:
Aanbevolen onderhoudsbeurt: 40.000km

Sentry modus en bewakingsmodus heb ik geactiveerd maar de beelden zijn beveiligd en alleen toegankelijk voor de eigenaar. Dus zal na registratie en koppeling zichtbaar zijn.

De lichtshow en geluid bij openen/sluiten auto kun je aanpassen 😅

Geluidsysteem klinkt na wat aanpassingen (en oude Pink Floyd muziek werkt ook niet) een stuk beter 🤘🏻
Fijn om te horen dat de lichtshow uit kan. Dat vond ik wat goedkoop overkomen.

Ik kom nu wel steeds meer tot het besef dat ik echt nog lang moet wachten December pas levering..

[ Voor 7% gewijzigd door 4v4t4r op 04-05-2025 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoCruelNU
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 31-07 12:38
iRenik schreef op zondag 4 mei 2025 @ 09:45:
Zo zit met een koffie in de auto op de oprit, lekker chill 😋. Even wat dingetjes uitproberen:

Ai voice command gegeven: navigeer naar Berlijn. In een paar seconden verschijnt de route en de nav geeft 2 stops aan bij een EnBW met resp. 20 min en 13 min laadtijd.

[Afbeelding]

Klik je op een laadstation dan zie je hoeveel palen, hun snelheid en kosten direct in beeld. Deze kun je ook als favo opslaan of verwijderen.

[Afbeelding]

Als ik hm verwijder zoekt de nav naar een andere paal. Dit gaat allemaal binnen 3-5 seconden. Niet slecht 👌🏻

Als ik manueel een laadstation op de route wil toevoegen dan komt er snel een lijstje met verschillende punten langs de route. Hier staan Shell, Fastned, 50five en anderen in. Je kunt filteren op >150kW maar ook op type stekker en operator (Tesla, EnelX etc).

[Afbeelding]

Dit lijkt in ieder geval echt top te werken en doet niet onder voor Google in m’n Polestar. Qua snelheid scherm en opties laden echt heel plezierig…
Dit is idd top! Had dit ook wel verwacht. Dit soort zaken moeten ze op orde hebben (geld voor elk EV auto merk eigenlijk). Vind het heel fijn dat je op operator kunt filteren!
Super bedankt voor het laten zien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
4v4t4r schreef op zondag 4 mei 2025 @ 10:23:
[...]

Ik lees geduldig mee 🤣 helemaal top zo!
Zijn er nog dingen die je in je P2 minder fijn vind en hier kan testen?

Oh ik bedenk me er nog 1. Als je op eindbestemming zoekt in navi (bijv hotel in berlijn) kan je dan ook zeggen zoek naar laadpalen in de omgeving? (Al dan niet via een zoekactie op scherm of via AI ass.)
Je kunt roepen navigeer naar Sana Berlin hotel en dat werkt snel en goed met de laadstops. Vraag je vervolgens zoek laadpalen in de buurt van het hotel dan gaat ze opnieuw navigeren. Werkt dus niet. Je kunt wel (eerst EV selecteren) op de kaart zelf uitzoomen en naar Berlijn gaan en dan op ‘zoek hier’ drukken. Dan krijg je alle palen met info in omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
iRenik schreef op zondag 4 mei 2025 @ 10:36:
[...]

Je kunt roepen navigeer naar Sana Berlin hotel en dat werkt snel en goed met de laadstops. Vraag je vervolgens zoek laadpalen in de buurt van het hotel dan gaat ze opnieuw navigeren. Werkt dus niet. Je kunt wel (eerst EV selecteren) op de kaart zelf uitzoomen en naar Berlijn gaan en dan op ‘zoek hier’ drukken. Dan krijg je alle palen met info in omgeving.
Wellicht werkt het als je vraagt zoek naar laadpalen op de eindbestemming? Merk bij Google dat sommige termen beter werken dan de andere , wellicht hier ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
4v4t4r schreef op zondag 4 mei 2025 @ 10:41:
[...]

Wellicht werkt het als je vraagt zoek naar laadpalen op de eindbestemming? Merk bij Google dat sommige termen beter werken dan de andere , wellicht hier ook?
Zal zo even testen, werd naar binnen geroepen voor ontbijt 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
4v4t4r schreef op zondag 4 mei 2025 @ 10:30:
[...]

Ik kom nu wel steeds meer tot het besef dat ik echt nog lang moet wachten December pas levering..
Same, moet/mag ook pas 11 dec…

Aan de andere kant geeft het misschien ook nog de optie voor de GT. Maar mocht dat niet kunnen is de 7X een hele mooie optie volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:16
iRenik schreef op zondag 4 mei 2025 @ 10:22:
Automatische handrem krijg ik niet geactiveerd. Deur dicht, riem om en hard op het rempedaal trappen doet niets? Dit lijkt me de ‘creep mode’ wat wel heel fijn is (persoonlijk):

[Afbeelding]
Is dit niet een soort auto hold functie. Dat die pas werkt tijdens rijden? Ik ken van andere merken dit wel dat he bij het stoplicht of op een heuveltje de rem harder indrukt en dan activeer je auto hold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Mexflex1980 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 10:51:
[...]

Is dit niet een soort auto hold functie. Dat die pas werkt tijdens rijden? Ik ken van andere merken dit wel dat he bij het stoplicht of op een heuveltje de rem harder indrukt en dan activeer je auto hold.
Zou ook kunnen inderdaad. Zal het zo nog even proberen. Persoonlijk vind ik one pedal drive met een stevige afrem/regeneratie gevoel waarbij je snel tot volledige stilstand komt wel fijn. En dat de auto ook stil blijft staan zonder je rem in te hoeven trappen. Dit heeft de P2 perfect voor elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22:31
@iRenik Heb je ook kunnen vinden, of zou je willen/kunnen kijken, of je de blind spot monitoring in het head up display/centrale display kunt toveren? Ik heb dit op YouTube op Chinese spec auto’s gezien maar aangezien dit camera based is en niet lidar zou dat theoretisch ook op European spec auto’s moeten kunnen. Anders weet ik al wat mijn eerste rijders feedback aan Zeekr gaat worden…😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Note to self:

testen blindspot

profiel herkenning instellingen

parkeer functie testen

[ Voor 65% gewijzigd door iRenik op 04-05-2025 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
O-B-One schreef op zondag 4 mei 2025 @ 10:54:
@iRenik Heb je ook kunnen vinden, of zou je willen/kunnen kijken, of je de blind spot monitoring in het head up display/centrale display kunt toveren? Ik heb dit op YouTube op Chinese spec auto’s gezien maar aangezien dit camera based is en niet lidar zou dat theoretisch ook op European spec auto’s moeten kunnen. Anders weet ik al wat mijn eerste rijders feedback aan Zeekr gaat worden…😜
Haha great minds think alike... wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Met betrekking tot het hard optrekken, gisteren hier op een lang en heel overzichtelijk verhard landweggetje getest een paar keer. Hoef geen comments over dat mag niet aub ;)

De auto leek inderdaad wat zoekend bij het optrekken en de hogere snelheden. Deels kan dit aan de weg zelf liggen maar ik heb dit eerder met de P2 ook getest en die ligt als een blok en kan ik met 1 hand tot 210 rustig besturen. Dat is met de 7X wel anders maar is misschien ook te verwachten van een SUV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. Edelijn
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 17:38
Goedemorgen ziet er goed uit. Ik had ook niet anders verwacht van ze aangezien de hardware beter is als van de 001 en X. Daarom ben ik blij en gewacht heb met de aanschaf en de keuze heb gemaakt voor de 7X.

Vraagje kan je tolwegen, pond uitzetten in de navigatie? 👍👍👍

De rest van de vragen zijn al beantwoord. :) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
[b]P. Edelijn schreef op zondag 4 mei 2025 @ 11:08

Vraagje kan je tolwegen, pond uitzetten in de navigatie? 👍👍👍

De rest van de vragen zijn al beantwoord. :) :)
Yes, dit kan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben_sim
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23:00
Fijn dat je al je bevindingen deelt @iRenik

Blind spot zie je inderdaad op de hud: visualisatie mbv een oranje haakje om de linker of rechter zijde vd achterbumper.

Verder ben ik erg blij om te zien hoe goed te navi werkt. Info omtrent snelheid bv was in de Portugal reviews nog niet beschikbaar, wordt dus wel degelijk hard gewerkt aan de software!

Ik kan mij wel vinden in de comments omtrent het harde optrekken. Al was het bij mij nat, en 640 pk flanken zou ook wel ergens de tractie controle moeten ingrijpen denk ik. Als je zonder enige wielspin of correcties volgas kan wegrijden is het wel erg braaf. Naar links en rechts trekken is misschien ook niet nodig..

Kijk uit naar je verdere updates! Enjoy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. Edelijn
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 17:38
I am so happy i love it 😉😃😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

iRenik schreef op zondag 4 mei 2025 @ 10:22:

[Afbeelding]
Bij de X rem je af en als je stil staat trap je de rem nog eens in. Dan zie je een symbooltje in je scherm verschijnen, ik dacht een P en dan staat ie op de rem.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12:29
iRenik schreef op zondag 4 mei 2025 @ 09:56:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Beetje Tesla achtig. Lichtshow die zonder de balk voorop niet veel doet behalve alle andere lichten laten knipperen op de muziek. Selecteer je buitenluidsprekers dan hoor je ze buiten en gaan alle ramen een stukje open en de auto in een comfort parkeermodus.
Kan DRV ook achter geactiveerd worden?

Deze auto wordt ook in Zweden verkocht. In Scandinavië dient DRV voor en achter aan te staan overdag.
Ben benieuwd of je hebt kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:23
iRenik schreef op zondag 4 mei 2025 @ 10:53:
[...]

Zou ook kunnen inderdaad. Zal het zo nog even proberen. Persoonlijk vind ik one pedal drive met een stevige afrem/regeneratie gevoel waarbij je snel tot volledige stilstand komt wel fijn. En dat de auto ook stil blijft staan zonder je rem in te hoeven trappen. Dit heeft de P2 perfect voor elkaar...
Thanks voor je reactie op mijn paar vragen, en zeker fijn met alle foto's erbij!!

Toevallig rij ik ook een P2 en gebruik ik de one pedal driving met rustiger uitrollen tot stop ipv. de meer stevige afrem. Heeft de 7x ook een keuze tussen meer direct of rustig uitrollen? En zoja, lijken beide opties op het gevoel van de P2?

Veel plezier verder de komende dagen, ben absoluut benieuwd naar verdere updates, foto's, the good and the bad, etc oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
mailis schreef op zondag 4 mei 2025 @ 12:42:
[...]

Thanks voor je reactie op mijn paar vragen, en zeker fijn met alle foto's erbij!!

Toevallig rij ik ook een P2 en gebruik ik de one pedal driving met rustiger uitrollen tot stop ipv. de meer stevige afrem. Heeft de 7x ook een keuze tussen meer direct of rustig uitrollen? En zoja, lijken beide opties op het gevoel van de P2?

Veel plezier verder de komende dagen, ben absoluut benieuwd naar verdere updates, foto's, the good and the bad, etc oOo
Heb geen setting gevonden waarbij je de mate van afremmen kunt instellen. Ik kan dinsdag de P2 weer kijken of het vergelijkbaar is met de setting die jij gebruikt (wist niet eens dat je dat kon instellen).

De autohold werkt wel nu dus geen voet op pedaal bij stil staan nodig 👌🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blyzard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:59
@iRenik top dat je dit allemaal deelt en leuk om te lezen!
Waar ik benieuwd naar ben:
- Kun je de voorste elektro motor ook uitzetten voor lange ritten? M.a.w. kun je de 7x dan als long range gebruiken?
- Pas de rijhoogte zich automatisch aan boven een bepaalde snelheid om de efficiency te verbeteren op bijv. de snelweg?
- Gaat de auto ook automatisch op de handrem als je moet stoppen tot stilstand bij een stoplicht bijvoorbeeld? Gas geven zou dan automatisch de rem ontkoppelen...--> antwoord al gegeven hierboven zie ik...thx

[ Voor 4% gewijzigd door blyzard op 04-05-2025 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:23
iRenik schreef op zondag 4 mei 2025 @ 13:38:
[...]

Heb geen setting gevonden waarbij je de mate van afremmen kunt instellen. Ik kan dinsdag de P2 weer kijken of het vergelijkbaar is met de setting die jij gebruikt (wist niet eens dat je dat kon instellen).
In mijn P2 kan ik onder Rijden onderin bij One Pedal Drive kiezen tussen Uit, Laag of Standaard. Zelf vind ik Standaard wat abrupt, maar Laag is voor mij ideaal.

Ze beloven bij Zeekr veel met user feedback via de app te doen, dus mocht dit er niet inzitten vraag ik of ze ff copy-paste bij de andere afdeling kunnen doen 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
blyzard schreef op zondag 4 mei 2025 @ 13:42:
@iRenik top dat je dit allemaal deelt en leuk om te lezen!
Waar ik benieuwd naar ben:
- Kun je de voorste elektro motor ook uitzetten voor lange ritten? M.a.w. kun je de 7x dan als long range gebruiken?
- Pas de rijhoogte zich automatisch aan boven een bepaalde snelheid om de efficiency te verbeteren op bijv. de snelweg?
- Gaat de auto ook automatisch op de handrem als je moet stoppen tot stilstand bij een stoplicht bijvoorbeeld? Gas geven zou dan automatisch de rem ontkoppelen...--> antwoord al gegeven hierboven zie ik...thx
1- nee
2- ja
3- ja

Rijhoogte kun je laag-standaard-hoog-zeer hoog zelf selecteren. Zeer laag gaat automatisch op de snelweg en kun je niet zelf aanpassen. Zeer hoog is alleen voor lage snelheden off road en ook handig met schoonmaken (kun je overal bij)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
Net een rit van 120 km (in 2 stukken) waar we 2 uur over gedaan hebben en 24kWh verbruikt hebben. Mix van snelweg, landweggetjes rond Marken en wat file. Overal waar het kon flink ingetrapt. Response is iets vertraagd en vloeiender dan de P2. Daar krijg je een whiplash als je niet uitkijkt en hier bouwt het allemaal net wat anders op. Het blijft snel.

Kreeg wat error meldingen dat de hulpsystemen niet werken en kon ook geen cruise control etc meer gebruiken. Misschien even resetten.

Nav gaf een hele rare omweg naar huis. Gelukkig snapte Waze het wel.

Laden bij Fastned 400 was een teleurstelling. De eerste werkte helemaal niet en de 2e kwam ik niet boven de 155kWh, start soc was ook 70% dus dat hielp ook niet mee maar had meer verwacht. Het laadstation werd niet gedeeld met een andere auto. Wel veel bekijks haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
Knoppen van raambediening zijn gevoelig met schoonmaken gaan ze geheid open. En omdat het nogal stofgevoelig is met dat pianolak…

Knoppen gaan ook omgekeerd open dus dat is even wennen.

Bij heel hard optrekken loopt er vloeistof uit de achterruit wisser (of het is restant water van het schoonmaken en/of de regen).

Het dashboard materiaal en deurpanelen is wel vies gevoelig. Het maakt ook makkelijk en snel schoon maar betwijfel of dit er nog mooi uitziet na een aantal jaar met zon erop e.d.

Zelfde met de pianolak delen op de bumpers en achterklep. Achterklep moet je schoonmaken na het wassen want daar komen vlekken in die er niet uitgaan zonder echt te poetsen/ polijsten.

Auto maakt makkelijk schoon met alle gladde onderdelen. De voorkant is wel een grote vliegen opvangbak.

Ik was de auto altijd even bij een langere proefrit, dan vallen dingen op en zie je kwaliteit beter. Rubbers bij de voorruit slaan al wat wit uit (misschien door de Portugese zon en zoute lucht) maar het is wel vroeg.

Al met al denk ik wel een auto die je bij ‘moet’ houden qua schoonmaken en onderhoud. Als het je niet boeit verder ook prima uiteraard maar anders iets om rekening mee te houden.

Wat ons verder nog opviel is dat de auto vrij stil is tijdens het rijden. Tot 80 helemaal maar ook 100-130 een verbetering tov van de P2. Zelfs met de harde wind van vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Ruben_sim schreef op zondag 4 mei 2025 @ 11:49:
Fijn dat je al je bevindingen deelt @iRenik

Blind spot zie je inderdaad op de hud: visualisatie mbv een oranje haakje om de linker of rechter zijde vd achterbumper.

Verder ben ik erg blij om te zien hoe goed te navi werkt. Info omtrent snelheid bv was in de Portugal reviews nog niet beschikbaar, wordt dus wel degelijk hard gewerkt aan de software!

Ik kan mij wel vinden in de comments omtrent het harde optrekken. Al was het bij mij nat, en 640 pk flanken zou ook wel ergens de tractie controle moeten ingrijpen denk ik. Als je zonder enige wielspin of correcties volgas kan wegrijden is het wel erg braaf. Naar links en rechts trekken is misschien ook niet nodig..

Kijk uit naar je verdere updates! Enjoy
Blind spot krijg ik niet werkend…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
4v4t4r schreef op zondag 4 mei 2025 @ 10:41:
[...]

Als je zegt zoek laadpalen in Berlijn dan gaat die daar wel direct heen op de kaart (zonder een route oid aan te geven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Donjeffa schreef op zondag 4 mei 2025 @ 12:38:
[...]

Kan DRV ook achter geactiveerd worden?

Deze auto wordt ook in Zweden verkocht. In Scandinavië dient DRV voor en achter aan te staan overdag.
Ben benieuwd of je hebt kunnen vinden.
Kan dit niet vinden maar mogelijk dat de settings voor Zweden automatisch en wettelijk anders zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Draadloos opladen is niet heel vlot/sterk. Bekabeld is duidelijk beter. iPhone wordt niet warm verder maar met een paar apps en BT aan (omdat CP nu even niet werkt) houdt ie het batterij niveau ongeveer gelijk i.p.v. echt goed op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
mailis schreef op zondag 4 mei 2025 @ 14:44:
[...]

In mijn P2 kan ik onder Rijden onderin bij One Pedal Drive kiezen tussen Uit, Laag of Standaard. Zelf vind ik Standaard wat abrupt, maar Laag is voor mij ideaal.

Klopt nu je dit zegt herinner ik het me. Persoonlijk idd maar vind het fijn dat de auto hard afremt. Ik gebruik in de P2 mn rempedaal heel zelden. In de 7X moet je echt bijremmen. Hopelijk komt daar nog een keuze voorkeur optie bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
iRenik schreef op zondag 4 mei 2025 @ 15:09:
Net een rit van 120 km (in 2 stukken) waar we 2 uur over gedaan hebben en 24kWh verbruikt hebben. Mix van snelweg, landweggetjes rond Marken en wat file. Overal waar het kon flink ingetrapt. Response is iets vertraagd en vloeiender dan de P2. Daar krijg je een whiplash als je niet uitkijkt en hier bouwt het allemaal net wat anders op. Het blijft snel.

Kreeg wat error meldingen dat de hulpsystemen niet werken en kon ook geen cruise control etc meer gebruiken. Misschien even resetten.

Nav gaf een hele rare omweg naar huis. Gelukkig snapte Waze het wel.

Laden bij Fastned 400 was een teleurstelling. De eerste werkte helemaal niet en de 2e kwam ik niet boven de 155kWh, start soc was ook 70% dus dat hielp ook niet mee maar had meer verwacht. Het laadstation werd niet gedeeld met een andere auto. Wel veel bekijks haha.
Jammer te horen, mocht je het morgen nog eens kunnen proberen? Laden is 1 van de aller belangrijkste zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Was de accu voorverwarmd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
4v4t4r schreef op zondag 4 mei 2025 @ 16:03:
[...]

Jammer te horen, mocht je het morgen nog eens kunnen proberen? Laden is 1 van de aller belangrijkste zaken.
Zal wel moeten want mn laadpaal thuis heeft ook een storing haha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Had de nav wel op dat Fastned adres ingesteld inderdaad.

Weet niet wat een realistische laadcurve zou moeten zijn.

Ga het nog een keer proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Misschien even proberen manueel voor te verwarmen om te zien of dat beter gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 18:18
4v4t4r schreef op zondag 4 mei 2025 @ 10:30:
[...]

Hoe komen jullie aan de info met betrekking tot de levering? Ik heb de auto eind april besteld. Toen was de levertijd ca 2 maanden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben_sim
Hij kan hem dan pas ontvangen wegens zijn huidige contract dat dan afloopt waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Ruben_sim schreef op zondag 4 mei 2025 @ 17:58:
Hij kan hem dan pas ontvangen wegens zijn huidige contract dat dan afloopt waarschijnlijk
Dit dus. Mn huidige lease loopt tot december 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
iRenik schreef op zondag 4 mei 2025 @ 16:50:
[...]

Had de nav wel op dat Fastned adres ingesteld inderdaad.

Weet niet wat een realistische laadcurve zou moeten zijn.

Ga het nog een keer proberen...
Bij de laadopties zit conditioneren van de batterij als knop. Deze indd indrukken zeker 30 mins van te voren, wellicht helpt dit!

Ps. 155kW bij 70%.. dat is hoger dan mn max 🤣 als hij dit tot 90%+ volhoud is dat toch prima? Wellicht dat preconditioneren helpt!

[ Voor 14% gewijzigd door 4v4t4r op 04-05-2025 18:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serage75
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 18:18
4v4t4r schreef op zondag 4 mei 2025 @ 18:10:
[...]

Dit dus. Mn huidige lease loopt tot december 2025
Aah. Dat is inderdaad nog wel even wachten dan. Maar ik ben weer een beetje gerustgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Serage75 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 18:12:
[...]

Aah. Dat is inderdaad nog wel even wachten dan. Maar ik ben weer een beetje gerustgesteld.
Haha ja sorry! Er zijn er meer hier die december 2020 nog een EV hebben gepakt vanwege de bijtelling, die zijn allemaal nog aan de beurt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
iRenik schreef op zondag 4 mei 2025 @ 15:22:
[...]

Als je zegt zoek laadpalen in Berlijn dan gaat die daar wel direct heen op de kaart (zonder een route oid aan te geven)
Dit is wel fijn. Als ik me goed herinner doet mijn Gmaps gelijk navigeren erheen. En als ik erheen swipe op het scherm schiet hij vaak weer terug. Wellicht dikke vingers enzo, wil niet teveel systemen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:25
tijdens mijn proefrit viel mij op dat er 2 verschillende navigatie apps op zaten. Degene die ingebakken in het home screen zit en een losse app. Op die losse app kon je ook satelliet weergave kiezen bijvoorbeeld. De verkoper gaf toen aan dat dat nog een beta was en dat die waarschijnlijk in de toekomst de ingebakken versie gaat vervangen. @iRenik mocht je nog tijd hebben kun je checken of zaken daar anders in werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
jswinkels schreef op zondag 4 mei 2025 @ 19:16:
tijdens mijn proefrit viel mij op dat er 2 verschillende navigatie apps op zaten. Degene die ingebakken in het home screen zit en een losse app. Op die losse app kon je ook satelliet weergave kiezen bijvoorbeeld. De verkoper gaf toen aan dat dat nog een beta was en dat die waarschijnlijk in de toekomst de ingebakken versie gaat vervangen. @iRenik mocht je nog tijd hebben kun je checken of zaken daar anders in werken?
Ik ga morgen checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi01
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20:00
iRenik schreef op zondag 4 mei 2025 @ 15:09:

Ik zou ook meer verwachten. Ik heb online de charging curve van de Zeekr 7X 75 kwh wel gezien.
Is de bovenste lijn in onderstaande grafiek
https://outofspecstudios.com/charging

Dit is van een US vlogger welke in China een real life test heeft gedaan. Test zelf is te zien op:
YouTube: Fastest Charging EV In The World! 0-100% Zeekr Golden Battery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanako
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 14:41
Weet iemand toevallig of de showroom in amsterdam morgen open is op bevrijdingsdag?
Ik heb ze geprobeerd te mailen en bellen maar geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Denk het niet, Zeist is ook dicht… 👌🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanako
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-09 14:41
Hmm is zeist niet altijd op maandag dicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Rudi01 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 19:38:
[...]

Ik zou ook meer verwachten. Ik heb online de charging curve van de Zeekr 7X 75 kwh wel gezien.
Is de bovenste lijn in onderstaande grafiek
https://outofspecstudios.com/charging

Dit is van een US vlogger welke in China een real life test heeft gedaan. Test zelf is te zien op:
YouTube: Fastest Charging EV In The World! 0-100% Zeekr Golden Battery
Ja ziek hoor als we dat halen.. ruim 100k nog bij 90%+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vortix
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15:26
Ik heb afgelopen vrijdag een proefrit mogen maken in Amsterdam. Ik kreeg een grijze Privilege mee, mooie auto! Zeker van buiten. De auto was van binnen niet echt schoon. Materialen ogen dan eerder wat smoezelig. Het scherm achter het stuur trekt ook veel stof aan.

Zit positie is erg fijn en ook de hoofdsteun was goed af te stellen met mijn 1,97m.
Het centrale scherm is groot, werkt snel en ziet er modern uit. Helaas zit het stuurwiel vanuit mijn zithouding deels voor het scherm, wat de afleesbaarheid vermindert. Qua software zaten er wat schoonheidsfoutjes in de tekst en presentatie. Volgens de medewerker reed ik in een pre-productiemodel en is dit opgelost in de versie die wij geleverd krijgen.
Een aandachtspuntje: sommige knoppen op het scherm zijn behoorlijk klein – wat mij betreft mogen die groter om bediening tijdens het rijden te vergemakkelijken.
Apple CarPlay werkte, maar de ruimte op het scherm wordt niet optimaal benut. De weergave oogde vreemd, icoontjes zijn relatief klein, en er zat wat vertraging in de aansturing. Ander puntje de sleutel kan je niet aan je sleutelbos hangen. Er zit namelijk geen gaatje o.i.d. in de vierkante sleutel.

Tijdens mijn korte ritje werkte de navigatie prima. Binnenin is de auto opvallend stil – een wereld van verschil met mijn huidige Kia. Ook de geluidsinstallatie klinkt erg goed.
Het verbruik lag rond de 18 kWh/100 km onder ideale omstandigheden. Mijn Kia zit daar met minder dan 13 kWh/100 km duidelijk onder, maar die is dan ook een stuk kleiner.

De luchtvering vond ik persoonlijk wat minder prettig aanvoelen. Misschien is dat wennen, of speelt het hogere gewicht van de auto daarin een rol.

Al met al een interessante auto met veel potentie. Visueel aantrekkelijk, rijk uitgerust en stil vanbinnen, maar nog wat puntjes op de i qua software en interface. Daarnaast ben ik erg benieuwd of de auto de beloofde snellaad tijden gaat halen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D8iDUTVcXaPof9y6QPOSuIjeBvM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YIMsQ6Yk96A9aMmVKUymSYM6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8JJlD0gjkkiW1qq4BTuoZSSJsj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TAdCsSIqqTSo25pwFcWbWfQx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n4aCazT57A3ihgWmxJIn_T0ZPaw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ByYlBetBiZorfgtF1y8oRhIW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SERUjtRB11Pp8Qvkt_AUn4Jjxvs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s2EgCF58VXXNKlIJyG4bRGry.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vywJceCThTbvvHKQ3OO3CfbSMCo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wC1AnRATI8OoH15H56t2Cqm1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi01
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20:00
4v4t4r schreef op zondag 4 mei 2025 @ 21:30:
[...]

Ja ziek hoor als we dat halen.. ruim 100k nog bij 90%+
In onderstaande chinese video is het laden van de (Privilege) AWD versie te zien.

YouTube: All-new ZEEKR 7X charges in 10 minutes - Runs 3 hours at high speed

Vanaf 6:00 min in de video is te zien hoe de Zeekr in 10 minuten 50 kwh laadt (van 19% naar 67%). Als ze stoppen is de laadsnelheid nog >230 kw.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iRenik
Rudi01 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 23:55:
[...]

In onderstaande chinese video is het laden van de (Privilege) AWD versie te zien.

YouTube: All-new ZEEKR 7X charges in 10 minutes - Runs 3 hours at high speed

Vanaf 6:00 min in de video is te zien hoe de Zeekr in 10 minuten 50 kwh laadt (van 19% naar 67%). Als ze stoppen is de laadsnelheid nog >230 kw.
Ik sta nu te laden langs de A6 bij Shell recharge zonder andere auto’s bij een 300kW paal maar de snelheid komt niet boven de 190 🤷🏼

Accu was voorverwarmd en soc was 40%.
Tot 60% heel constant op 190 en nu zakt het naar 170.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JY1Vj1lDCr8zsXcWjD78NkBTUZo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m7usp4eBCffOn1Svezy6fVZ9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iRenik
De volgende Recharge nog even meegepakt en dat ging al beter:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sl7mizmxLmzfVjwroMsYnPx0lMQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4MyR1ZKn9HMgTiBL9lJXiDfJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
En hierbij nog het verbruik bij 100km en 130km constant:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TX5Vczw0Jg2wwMMwXbw22PUNwNs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rrQUCwU2nTLBbfIdGUrygkQt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ut6iTpIxqiHhq0GxB4qCqMb6rV8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uV1de6Lq99EdaCAFLlymcmyi.jpg?f=fotoalbum_large

Op de terugweg lag het verbruik iets lager, vermoedelijk de wind. Zelfde omstandigheden (regen en 9 graden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:30

Freedive

] Ken sent me _

iRenik schreef op maandag 5 mei 2025 @ 01:01:
[...]

Ik sta nu te laden langs de A6 bij Shell recharge zonder andere auto’s bij een 300kW paal maar de snelheid komt niet boven de 190 🤷🏼

[Afbeelding]
Thanks voor al je info afgelopen dagen!

Je hebt nu ook in het donker gereden dus? Hoe waren de matrix lampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
iRenik schreef op maandag 5 mei 2025 @ 01:42:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Op de terugweg lag het verbruik iets lager, vermoedelijk de wind. Zelfde omstandigheden (regen en 9 graden).
Wow! Dat is hoog😱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

jswinkels schreef op zondag 4 mei 2025 @ 19:16:
Dat klopt. De oude navigatie van Zeekr is echt waardeloos. Grove weergave vooral en daardoor lastig navigeren.

De nieuwe (nee, geen beta meer) is stukken beter en veel, veel mooier qua weergave. Ik hoop inderdaad dat Zeekr deze snel omwisselt als de standaard navigatie.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
Freedive schreef op maandag 5 mei 2025 @ 06:51:
[...]

Thanks voor al je info afgelopen dagen!

Je hebt nu ook in het donker gereden dus? Hoe waren de matrix lampen?
Ja die zocht ik dus in de settings maar je hoeft alleen de hendel grootlicht 1x te activeren voor de matrix lichten. Deze werken goed, vergelijkbaar met de P2. Lichtbeeld (met/zonder matrix) beter dan de P2 en kreeg geen groot licht tegen gedurende 10 min dus dat lijkt allemaal goed te zitten. In de EL6 was het onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:29

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zelfs bij berg opwaarts en een caravan achter je is 33kWh veel...
Ik heb oa ervaring met een Etron 50 (nu de Q8) en dat was de onzuinigste auto van allemaal. Die deed met -3 graden iets van 30kWh/100km bij snelheiden als 130.....

Misschien kunnen ze het nog een beetje finetunen, maar echt zuinig zal deze auto niet gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortix
[...]

[Afbeelding]
Sneller dan de meeste andere EVs maar gezien de beloofde laadsnelheid valt het toch tegen en het verbruik is daarentegen juist hoger dan verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
Verder nog een kleine correctie, als je de speakers in de hoofdsteun gebruikt voor gesproken berichten van FM ed dan wordt het geluid over de centrale speakers nog steeds gedempt.

Het reservoir voor de ruitenvloeistof achter zit/zat of te vol of het is een ontwerp foutje want telkens als je hard optrekt dan loopt het langs je achter ruit over de kofferbak. Dus niet bijvullen anders blijf je poetsen.

HUD is mooi helder en scherp. Krijg de dode hoek beelden er niet op (ook niet op het center screen).
De info loopt idd ietsje achter op de werkelijkheid en soms heeft het überhaupt moeite om de weg er juist op te tonen (een baan extra die er niet is, de max snelheid die niet klopt).

De ACC werkt eigenlijk best goed en houdt de snelheid heel precies vast als de weg omhoog/omlaag gaat. De P2 wijkt soms wel 4-5km af. Ook de afstand tot de voorganger is beter afgesteld (kun je zelf ook aanpassen) en je kunt dichter inlopen op het voertuig voor je voordat je naar links gaat/moet.

Maar! Ik weet niet wat dit systeem wel en niet hoort te kunnen maar bij het zelf laten rijden op de ring N702 waar je op stukken 100 mag (2 banen) en er om de 2km ongeveer grote rotondes zitten rij je jezelf hartstikke dood als je zelf niet remt. Nogmaals ik weet niet of het systeem hiervoor bedoeld is maar met 100 op de rotonde afkomend heb ik de auto zo lang mogelijk laten gaan (was 01:30 en reed niemand) en op het laatste moment heb ik zelf maar hard op de rem getrapt. Snap dat het misschien niet geschikt is om zelfstandig rotondes te nemen maar ik mag toch verwachten dat de auto wel zelf afremt? But correct me if i'm wrong :)

Er hebben meerdere mensen meegereden en iedereen is onder de indruk van het comfort en de rust/stilte in de auto. Geen rammeltjes, kraakjes oid en een hoog zit comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
iRenik schreef op maandag 5 mei 2025 @ 09:20:
Verder nog een kleine correctie, als je de speakers in de hoofdsteun gebruikt voor gesproken berichten van FM ed dan wordt het geluid over de centrale speakers nog steeds gedempt.

Het reservoir voor de ruitenvloeistof achter zit/zat of te vol of het is een ontwerp foutje want telkens als je hard optrekt dan loopt het langs je achter ruit over de kofferbak. Dus niet bijvullen anders blijf je poetsen.

HUD is mooi helder en scherp. Krijg de dode hoek beelden er niet op (ook niet op het center screen).
De info loopt idd ietsje achter op de werkelijkheid en soms heeft het überhaupt moeite om de weg er juist op te tonen (een baan extra die er niet is, de max snelheid die niet klopt).

De ACC werkt eigenlijk best goed en houdt de snelheid heel precies vast als de weg omhoog/omlaag gaat. De P2 wijkt soms wel 4-5km af. Ook de afstand tot de voorganger is beter afgesteld (kun je zelf ook aanpassen) en je kunt dichter inlopen op het voertuig voor je voordat je naar links gaat/moet.

Maar! Ik weet niet wat dit systeem wel en niet hoort te kunnen maar bij het zelf laten rijden op de ring N702 waar je op stukken 100 mag (2 banen) en er om de 2km ongeveer grote rotondes zitten rij je jezelf hartstikke dood als je zelf niet remt. Nogmaals ik weet niet of het systeem hiervoor bedoeld is maar met 100 op de rotonde afkomend heb ik de auto zo lang mogelijk laten gaan (was 01:30 en reed niemand) en op het laatste moment heb ik zelf maar hard op de rem getrapt. Snap dat het misschien niet geschikt is om zelfstandig rotondes te nemen maar ik mag toch verwachten dat de auto wel zelf afremt? But correct me if i'm wrong :)

Er hebben meerdere mensen meegereden en iedereen is onder de indruk van het comfort en de rust/stilte in de auto. Geen rammeltjes, kraakjes oid en een hoog zit comfort.
Ik vind het verbruik wel meevallen in je andere post met temperaturen onder de 10 graden. Zeker met regen! Ik reed met 20 graden 30kW met 130km/u. Mijn volvo doet dan hetzelfde ongeveer. Had ik beter gehoopt: natuurlijk.. maar is het een probleem? Absoluut niet. Ik hoop dat ze de laadsnelheid wellicht nog niet volledig vrij hebben gegeven in deze SW versie oid? Had indd wel hogere snelheden verwacht.

Mocht het je lukken, misschien de auto even echt leeg rijden? Preconditioneren en desnoods (als het veilig kan) even jojo met snelheid en regenereren voor je bij de lader bent? Wellicht zie je dan wel echt een verschil in laadsnelheid?

Je hebt de auto natuurlijk echt heel lang voor een proefrit, (wellicht overheen gelezen) maar ik vermoed dat je er mensen kent? Ga je ze officiële feedback geven over je bevindingen?

[ Voor 5% gewijzigd door 4v4t4r op 05-05-2025 09:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iRenik
Gisteravond bij Total energies langs de A6 zag ik dat de paal maar 150kW leverde en dat wilde ik dus niet.
Als je echter al op de parkeerplaats bent dan kun je niet meer terug naar de Fastned palen die langs de andere afslag staan. Het was nacht en rustig dus heb meteen de off road functie getest haha. Auto omhoog en door de natte berm naar de Fastned palen. Werkte top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:07

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wow, dat is toch echt wel heel veel. Zat gisteren rond hetzelfde tijdstip met dezelfde temperatuur in de auto en kwam op een gemiddelde van 13,9 kwh per 100 km uit. Lifetime staat op 14,1 kwh per 100 km (2023 Tesla Model 3 RWD, Pre-Highland, 51 000 km)

Ook eens gevraagd wat een vriend heeft staan met zijn Tesla Model Y RWD, aangezien die qua formaat meer op de 7X lijkt. Die heeft lifetime 14,9 kwh per 100 km staan.

Ik las dat mensen hier hopen dat de auto via updates zuiniger gaat worden. Ik verwacht dat dat in zekere mate kan, maar dan heb je het over tienden kwh’s, niet gehele kwh’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
tim.w schreef op maandag 5 mei 2025 @ 09:36:
[...]

Wow, dat is toch echt wel heel veel. Zat gisteren rond hetzelfde tijdstip met dezelfde temperatuur in de auto en kwam op een gemiddelde van 13,9 kwh per 100 km uit. Lifetime staat op 14,1 kwh per 100 km (2023 Tesla Model 3 RWD, Pre-Highland, 51 000 km)

Ook eens gevraagd wat een vriend heeft staan met zijn Tesla Model Y RWD, aangezien die qua formaat meer op de 7X lijkt. Die heeft lifetime 14,9 kwh per 100 km staan.

Ik las dat mensen hier hopen dat de auto via updates zuiniger gaat worden. Ik verwacht dat dat in zekere mate kan, maar dan heb je het over tienden kwh’s, niet gehele kwh’s.
Nee software gaat indd niet veel doen aan verbruik, dat is achter de komma werk.
Wel is de auto nieuw en we weten niet hoe accuraat de weergave is.

Je zou eigenlijk met 100% batterij weg moeten gaan, stuk rijden en dan weer laden. Dan kan je verbruik zien. (Als referentie, mijn auto geeft ook heel bijzondere waardes , zowel positief als negatief, terwijl als ik het uitreken de waarheid echt ergens in het midden ligt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
4v4t4r schreef op maandag 5 mei 2025 @ 09:26:
[...]
Mocht het je lukken, misschien de auto even echt leeg rijden? Preconditioneren en desnoods (als het veilig kan) even jojo met snelheid en regenereren voor je bij de lader bent? Wellicht zie je dan wel echt een verschil in laadsnelheid?
Ja lukt vandaag wel, ga nog even km's maken. Hoe regenereer ik eigenlijk?
Je hebt de auto natuurlijk echt heel lang voor een proefrit, (wellicht overheen gelezen) maar ik vermoed dat je er mensen kent? Ga je ze officiële feedback geven over je bevindingen?
Er zijn idd wat lijntjes, die staan semi los van de proefrit maar verzamel inderdaad ook feedback (meer op het CX vlak) voor ze. Uiteraard neem ik deze bevindingen ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:42

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vind dit ook erg veel hoor. Stond hij in sport?

Mijn gemiddelde zat op 19,3 maar veel 60/80 wegen, stukje snelweg en paar keer even gassen.

Ben heel benieuwd waar we werkelijk op uit gaan komen maar mijn enige hoop/verwachting is dat ik wel 400km kan halen in de Winter. Meer is niet nodig voor me.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:40
Ik schrik wel van het verbruik.. had wel verwacht dat dit aanzienlijk lager zou liggen, rond de 19-22kwh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
mvrooij schreef op maandag 5 mei 2025 @ 09:58:
[...]

Vind dit ook erg veel hoor. Stond hij in sport?

Mijn gemiddelde zat op 19,3 maar veel 60/80 wegen, stukje snelweg en paar keer even gassen.

Ben heel benieuwd waar we werkelijk op uit gaan komen maar mijn enige hoop/verwachting is dat ik wel 400km kan halen in de Winter. Meer is niet nodig voor me.
Hij stond inderdaad in sport omdat dat de modus is die ik 99/100 zal rijden.

Nu vraag ik me af of dat bij een constante cruise snelheid van 100 km/u nog uitmaakt?
Comfort of standaard doet dan niets anders toch?

Wellicht als nog een eco stand op zit dat dat wel iets doet?

Verder inderdaad wind, regen, lage temperatuur, stuur en stoelverwarming aan, muziek en lichtshow ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
iRenik schreef op maandag 5 mei 2025 @ 09:50:
[...]

Ja lukt vandaag wel, ga nog even km's maken. Hoe regenereer ik eigenlijk?

[...]

Er zijn idd wat lijntjes, die staan semi los van de proefrit maar verzamel inderdaad ook feedback (meer op het CX vlak) voor ze. Uiteraard neem ik deze bevindingen ook mee.
Regeneratie gebeurd als je "gas" los laat.
Als je dus voordat je gaat laden een paar keer echt intrapt en los laat verwarm je de batterij. Dit deden ze vroeger als een EV geen preconditioning had. Dat heeft deze auto wel, maar we hebben geen idee hoe goed. (Gaf hij aan dat de temperatuur optimaal was toen je ging laden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
4v4t4r schreef op maandag 5 mei 2025 @ 10:00:
[...]

Regeneratie gebeurd als je "gas" los laat.
Als je dus voordat je gaat laden een paar keer echt intrapt en los laat verwarm je de batterij. Dit deden ze vroeger als een EV geen preconditioning had. Dat heeft deze auto wel, maar we hebben geen idee hoe goed. (Gaf hij aan dat de temperatuur optimaal was toen je ging laden?)
Ah check, ik dacht misschien is er nog een functie 'regenereren'.
Dit komt goed!

Ik denk overigens dat het manueel voorverwarmen beter werkt dan een laadpaal selecteren.
De melding 'preconditioning' was er wel.

Voor nu nog een gevoel, denk dat ik dit vandaag wel kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
iRenik schreef op maandag 5 mei 2025 @ 10:00:
[...]

Nu vraag ik me af of dat bij een constante cruise snelheid van 100 km/u nog uitmaakt?

Verder inderdaad wind, regen, lage temperatuur, stuur en stoelverwarming aan, muziek en lichtshow ;)
Regen, tegenwind en kou is echt funest.
Ik hoop wel dat dit geen tesla vergelijk topic word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
iRenik schreef op maandag 5 mei 2025 @ 10:03:
[...]

Ah check, ik dacht misschien is er nog een functie 'regenereren'.
Dit komt goed!

Ik denk overigens dat het manueel voorverwarmen beter werkt dan een laadpaal selecteren.
De melding 'preconditioning' was er wel.

Voor nu nog een gevoel, denk dat ik dit vandaag wel kan testen.
Ik kan me herinneren dat als je naar laadoptie gaat en preconditioneren aan zet je daar ook kan zien hoe optimaal hij voorverwarmd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:05
[...]

[Afbeelding]
Dank voor al deze info! Stond eergisteren in Duitsland bij een Ionity lader van 350kw en zag daar een Hyundai Ioniq 6 die stond te laden met 45% soc en met 260kwh, dat ging dan nog een stukje sneller dan deze Zeekr, het verbruik lijkt me erg hoog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:42
iRenik schreef op maandag 5 mei 2025 @ 10:00:
[...]

In comfort trekt hij gewoon veel minder snel en rijd het voor mij gevoel stuk zuiniger en rustiger; daarom ook Comfort haha.

Maar we gaan het gewoon testen en hopelijk valt t uiteindelijk mee en haal ik de 400 gemiddeld.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:07
4v4t4r schreef op maandag 5 mei 2025 @ 10:03:
[...]

Regen, tegenwind en kou is echt funest.
Ik hoop wel dat dit geen tesla vergelijk topic word.
Er worden toch ook Audi’s en Hyundai’s genoemd in dit topic..?

Persoonlijk ben ik me aan het oriënteren voor een opvolger van m’n Model 3. De 7X is een van de kandidaten. Dan is het toch heel normaal dat ik hem vergelijk met wat ik gewend ben?

Los van welke auto je er tegenover zet, is dit verbruik gewoon fors. Ook met wind, kou en regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
tim.w schreef op maandag 5 mei 2025 @ 10:21:
[...]

Er worden toch ook Audi’s en Hyundai’s genoemd in dit topic..?

Persoonlijk ben ik me aan het oriënteren voor een opvolger van m’n Model 3. De 7X is een van de kandidaten. Dan is het toch heel normaal dat io hem vergelijk met wat ik gewend ben?

Los van welke auto je er tegenover zet is dit verbruik gewoon fors. Ook met wind, kou en regen.
Zo bedoel ik het niet hoor. Je merkt in veel EV topics dat er continue word vergeleken met "maar mijn tesla doet x" uiteraard zijn er vergelijkingen , zeker met andere merken en al helemaal als je nog een keuze moet maken. Ik denk dat het juist welkom moet zijn voor objectieve vergelijkingen tussen merken. Wat ik bedoel is dat niet bij elke 2 posts er word geroepen hoeveel beter tesla is (lees bijv de topic rules maar van vele EV topics hier, er staat overal wel iets over " laat het geen Volvo vs Tesla topic worden". Maar goed, ik ga offtopic 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:40
Hoop snel een verbuik test te zien van de LR versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben_sim
iRenik schreef op maandag 5 mei 2025 @ 09:20:

Ik denk dat dat normaal is hoor. Het is geen FSD, alleen een adaptive cruise control met Lane change functionaliteit. Voor op de snelweg, rechtdoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:04
Persoonlijk ben ik me aan het oriënteren voor een opvolger van m’n Model 3. De 7X is een van de kandidaten.
Ik zat in dezelfde situatie en heb de 7X Privilege besteld obv reviews, dit forum en ik heb een uurtje met de verkoper in Zeist gesproken en 15 minuten in de auto gezeten.

Hoewel ik al besteld heb, ga ik morgen nog even proefrijden. Er zijn genoeg redenen om bij Tesla te blijven maar ook om over te stappen.

Het verbruik hier lijkt wel schrikbarend, ik ben benieuwd hoe dit in werkelijkheid plooit?

'The truth is not afraid for Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchigan
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 23:01
Heeft iemand ook verbruikscijfers van de LR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:25
Ik ben toch ook wel erg verbaasd over het verbruik. Ik ben gisterenavond op en neer naar Dusseldorf gereden in mijn XC40 P8 (de eerste zeer onzuinige versie) en zat op een gemiddelde van 30.7. Het grootste deel 135 km/h en het laatste stuk in Nederland 105 (kwam met 3% aan).

Ik had verwacht dat de Zeekr ongeveer hetzelfde zou verbruiken en eigenlijk iets minder aangezien de ce waarde beter is maar hij wel wat zwaarder is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• O-B-One
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22:31
iRenik schreef op maandag 5 mei 2025 @ 09:50:
In dat geval mag je, naast het feit dat ik graag camera beelden in de HUD/het centrale scherm wil zien van mijn dode hoek (gewend vanuit mijn EV6 en Ioniq 5), ook doorgeven dat het font wel wat groter mag. Op beide schermen. Zeker op het centrale scherm is meer dan voldoende “real estate” beschikbaar. Zonder leesbril ben ik verloren en dat is niet altijd handig in de auto tijdens het rijden d:)b *O* :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 11:16
Wat het vergelijk met Tesla betreft, ik ben zeker geen fanboy, zou er tegenwoordig geen 1 overwegen. Maar op software en verbruik gebied zijn ze wel degelijk de benchmark.

Op andere gebieden, interieur en design bijvoorbeeld scoren ze weer een stuk slechter.

Zelf vind ik de Zeekr 7x een erg mooie auto, maar zijn veel reviews wel erg gehyped. Zeker op software gebied zijn veel Zeekr klanten over eerdere modellen niet erg tevreden. Benieuwd of dat nu anders is.

En de andere Geely merken staan ook niet bekend om hun lage verbruik.

Ben dus vooral benieuwd naar de echte ervaringen nadat mensen hem uitgebreid gereden hebben…

Smart #5 Review of deel je ervaringen met anderen via de WhatsApp groep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
120
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/upwqo7ePeGpA0dzo6zNwu_RwW7o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9TCJ4gP0dEHokx9LBuM34SXp.jpg?f=fotoalbum_large

130
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iQz2QLJXvA5Z_GyugceJ8XIRbfA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HcqdUv33giKGhTGzt4p2ZF0I.jpg?f=fotoalbum_large

105
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PIXV8M40oLkCl9IdEBFCShjUU6Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7OwLJYKJmUsf8DL1SORWHWqh.jpg?f=fotoalbum_large

Einde van de ochtend met volle tegenwind op de A6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
Sta nu bij een 400kW station te wachten tot de Kia naast me weggaat. Manueel accutemp was net optimaal maar moest het net nog een keer activeren en is nu nog bezig. Soc staat op 15%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
mvrooij schreef op maandag 5 mei 2025 @ 10:15:
[...]

In comfort trekt hij gewoon veel minder snel en rijd het voor mij gevoel stuk zuiniger en rustiger; daarom ook Comfort haha.

Maar we gaan het gewoon testen en hopelijk valt t uiteindelijk mee en haal ik de 400 gemiddeld.
Ik heb verschillende stukken van 5-8 km gereden en zie geen noemenswaardig verschil tussen comfort en sport op LCC bij 100 en 120km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
Ik vraag me af of de sensoren voor de deuren genoeg rekening houden met de bovenkant van de ruit. Gisteren naast de snellader ging de deur open en in het midden van de deur was er genoeg ruimte maar aan de bovenkant van de ruit ging het op een halve cm langs de lader 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
iRenik schreef op maandag 5 mei 2025 @ 13:32:
120
[Afbeelding]

130
[Afbeelding]

105
[Afbeelding]

Einde van de ochtend met volle tegenwind op de A6
Mijn p8 met tegenwind 24,x op 100km/u nu richting Schiphol, aardig gelijk dus.
Ik zal de zeekr dan ook maar alvast liefkozend baksteen gaan noemen 😆

[ Voor 3% gewijzigd door 4v4t4r op 05-05-2025 13:42 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• iRenik
BAM! 💪🏻

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G3zXNzV8LMFFfibob820lQaUNSQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sBAk70SdLm67T6M3W3LiLFno.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Vroemmmmm , hoe lang van te voren preconditioning aangedaan?
Hoor ook graag hoe de curve een beetje is.

[ Voor 5% gewijzigd door 4v4t4r op 05-05-2025 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
4v4t4r schreef op maandag 5 mei 2025 @ 13:47:
[...]

Vroemmmmm , hoe lang van te voren preconditioning aangedaan?
15 min (dacht dat ie al warm was gezien de vorige melding maar denk dat het wel goed zat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortix
Super! d:)b Bij welke laadpaal aanbieder sta je?
Pagina: 1 ... 20 ... 57 Laatste