Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 19 ... 46 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:18
mvrooij schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 16:14:
[...]

Ja normaal dien je te bellen, ik heb mijn verkoper toen zelf gebeld op zijn 06 maar volgens mij werd niet gewaardeerd dat ik dit nummer met iedereen deel omdat het extreem druk is.

Gisteren viel mij ook op dat het echt druk is met bezoekers in de showroom, er is blijkbaar extreem veel interesse in alle modellen. Zeekr lijkt goed gewild te zijn.

Ik hoop wel echt dat ze meerdere onderhoud locaties gaan openen. Ik moet echt 40/45 min rijden voor de dichtstbijzijnde. Waarschijnlijk/hopelijk hoef ik er nooit naar toe, maar toch.
Jaarlijksonderhoud vanuit de leasemij?
Ik heb mazzel met een punt op iets van 5 a 10 mins rijden gelukkig.

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:59
Ik ben vandaag ook even in de showroom geweest.
De 15 minuten dat ik er was, stonden zo een 3 a 4 mensen naar te kijken.
Even gespeeld met de infotainment, alles leek heel logisch in elkaar gezet.
Zeekr store kon ik helaas niet inkomen zonder te registreren.

Verbruik niet kunnen ontdekken (wist niet hoe).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:52
4v4t4r schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 16:53:
[...]

Jaarlijksonderhoud vanuit de leasemij?
Ik heb mazzel met een punt op iets van 5 a 10 mins rijden gelukkig.
Ik ga hem zelf kopen, geen lease dus moet het zelf regelen. Maar waarschijnlijk is het niet veel nodig.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
mvrooij schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 17:15:
[...]

Ik ga hem zelf kopen, geen lease dus moet het zelf regelen. Maar waarschijnlijk is het niet veel nodig.
Ik weet van deze auto het verplichte onderhoud voor behoud van garantie niet. Maar bij volvo tik ik dat elk jaar wel aan (25k km pj)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• blyzz
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-07 12:10
Yessss, 20 mei aanstaande mijn zwarte 7x LR met trekhaak ophalen 🥳🥳🥳🥳🥳

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donjeffa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-07 13:36
mvrooij schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 16:14:
[...]

Ja normaal dien je te bellen, ik heb mijn verkoper toen zelf gebeld op zijn 06 maar volgens mij werd niet gewaardeerd dat ik dit nummer met iedereen deel omdat het extreem druk is.

Gisteren viel mij ook op dat het echt druk is met bezoekers in de showroom, er is blijkbaar extreem veel interesse in alle modellen. Zeekr lijkt goed gewild te zijn.

Ik hoop wel echt dat ze meerdere onderhoud locaties gaan openen. Ik moet echt 40/45 min rijden voor de dichtstbijzijnde. Waarschijnlijk/hopelijk hoef ik er nooit naar toe, maar toch.
Ik begreep van de verkoper vorige week dat er op dit moment 7 of 8 servicepunten zijn in Nederland. 1 zit er gelukkig dicht bij mij in Schiedam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donjeffa
mvrooij schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 17:15:
[...]

Geldt ook voor mij privé aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Donjeffa schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 18:50:
[...]

Ik begreep van de verkoper vorige week dat er op dit moment 7 of 8 servicepunten zijn in Nederland. 1 zit er gelukkig dicht bij mij in Schiedam.
Ik weet niet of ze allemaal op de site staan? Ik zal eens navragen eerdaags.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
blyzz schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 18:31:
Yessss, 20 mei aanstaande mijn zwarte 7x LR met trekhaak ophalen 🥳🥳🥳🥳🥳
Wel apart dat de verkoper gisteren mij vertelde dat de trekhaken eerste week Juni pas komen. Communicatie onderling is bij Zeekr nog niet geweldig haha.

Wachten maar af, zal morgen mijn verkoper eens een appje sturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alphaxe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:55
Ook een bezoek gebracht aan de showroom in Amsterdam, wel een gave locatie en mooie showroom.
Goed geholpen door de medewerkers en had voldoende tijd om een indruk te krijgen van de auto!

Ik was naast de gehele auto zeer nieuwsgierig naar de 7X kleur Crystal white omdat de metallic kleur op internet niet goed zichtbaar is.
Deze is in het echt wel heel mooi en blij met de keuze. Om hier ook een indruk achter te laten heb ik een ingezoomde foto gemaakt van de kleur waarin de metallic goed zichtbaar is.
Overige foto's staan al voldoende in het forum.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vjyvQwLQMFWSrfqTCGdZJAPEPn8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l89ofEasqwn4hNo6Ebhlk6vo.jpg?f=fotoalbum_large

Nu nog meer zin in de levering van de 7X LR :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Alphaxe op 29-04-2025 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nilesthebeaver
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-07 10:39
Het regent nu ineens leveringen van de eerste boot die aankomt denk ik. Net het mooie nieuws gehad dat mijn Privilege in grey tech (zonder trekhaak) op 16 mei opgehaald kan worden. Pas besteld op 17 maart en levering stond oorspronkelijk voor 30 juni, dus mooie meevaller. Weet iemand of er echt geen andere keuze is dan auto zelf te halen daar in Zeist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Nilesthebeaver schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 21:52:
Het regent nu ineens leveringen van de eerste boot die aankomt denk ik. Net het mooie nieuws gehad dat mijn Privilege in grey tech (zonder trekhaak) op 16 mei opgehaald kan worden. Pas besteld op 17 maart en levering stond oorspronkelijk voor 30 juni, dus mooie meevaller. Weet iemand of er echt geen andere keuze is dan auto zelf te halen daar in Zeist?
Ik begin steeds meer spijt van mijn trekhaak te krijgen.. nee geintje. Hopelijk zijn ze er eerste week Juni.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cat_18
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-07 21:34
Vandaag proefgereden met de LR, had hoge verwachtingen maar dat viel toch tegen. Alles voelt wat goedkoop aan, geen zacht materiaal onder het leder van het stuur en zeer goedkoop aanvoelende bekleding van de deuren. Vraag me af hoe het interieur er over 5 jaar uitziet.

Ik stond een jaar geleden op het punt de G9 te bestellen totdat bleek dat er nog een Q4 in de leasepool zat. De G9 vind ik persoonlijk minder mooi qua interieur tov de 7X, maar zeker van hoger afwerkingsniveau.

Rijplezier van de 7X kon ik niet vinden, alsof de cabine los zit van de rest van de auto. Alsof je in een simulator zit. Dan vind ik de Q4 stukken beter. Ik had overigens de 001 nog nooit bekeken, maar wat een verschil! Dit model is vele malen beter afgewerkt dan de 7X.

De stoelen zijn overigens zeer comfortabel en de verlenging van de zitting raakt voor het eerst daadwerkelijk m’n bovenbenen, zeker een plus!

Na de proefrit heb ik besloten dat het een leuk aangeklede ID.7 wordt. Een heerlijk rijdende auto met verassend hoog afwerkingsniveau. De A6 E-tron (instap model) biedt nog meer dan de ID qua (looks, 800V, rijplezier), maar het is mij de extra centen niet waard tov de ID.7.

Maar ieder z’n ding. Snap alsnog heel goed dat er zoveel mensen voor deze auto gaan, het biedt alles wat je nodig hebt en nog veel meer.

Nikon D70 | Nikkor 18-70mm F3.5-4.5G | Nikkor 50mm F1.8 | Micro Nikkor 60 F/2.8 | Tokina AF 12-24mm F/4 | Crumpler Pyjama Pride (L)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mvrooij
cat_18 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 22:20:
Vandaag proefgereden met de LR, had hoge verwachtingen maar dat viel toch tegen. Alles voelt wat goedkoop aan, geen zacht materiaal onder het leder van het stuur en zeer goedkoop aanvoelende bekleding van de deuren. Vraag me af hoe het interieur er over 5 jaar uitziet.

Ik stond een jaar geleden op het punt de G9 te bestellen totdat bleek dat er nog een Q4 in de leasepool zat. De G9 vind ik persoonlijk minder mooi qua interieur tov de 7X, maar zeker van hoger afwerkingsniveau.

Rijplezier van de 7X kon ik niet vinden, alsof de cabine los zit van de rest van de auto. Alsof je in een simulator zit. Dan vind ik de Q4 stukken beter. Ik had overigens de 001 nog nooit bekeken, maar wat een verschil! Dit model is vele malen beter afgewerkt dan de 7X.

De stoelen zijn overigens zeer comfortabel en de verlenging van de zitting raakt voor het eerst daadwerkelijk m’n bovenbenen, zeker een plus!

Na de proefrit heb ik besloten dat het een leuk aangeklede ID.7 wordt. Een heerlijk rijdende auto met verassend hoog afwerkingsniveau. De A6 E-tron (instap model) biedt nog meer dan de ID qua (looks, 800V, rijplezier), maar het is mij de extra centen niet waard tov de ID.7.

Maar ieder z’n ding. Snap alsnog heel goed dat er zoveel mensen voor deze auto gaan, het biedt alles wat je nodig hebt en nog veel meer.
Mooi om te zien hoe ieder zijn eigen smaak en kijk erop heeft, wat natuurlijk goed is.

Ik kan me totaal niet vinden in het feit dat het goedkoop aanvoelt, ik was juist verrast door het gevoel van de afwerking. Ik vergelijk het vooral met Volvo, BMW en Mini op moment. LR hier niet gereden maar de AWD was een genot om in te rijden met de luchtvering.

001 heeft inderdaad wel een interieur met wat "meer" uitstraling door de gekleurde stiksels en accenten alleen vind ik het zo jammer dat ze die koper kleur overal gebruiken.. niet mijn ding. Hopelijk gaan ze dit in de toekomst aanpassen in meerdere mogelijkheden.

Als er een auto goedkoop aanvoelt naar mijn mening dan is het de nieuwe Q6 E-tron. Hier demonstratie van gehad maar ik was al snel klaar. Staat internet ook aardig vol mee, Audi heeft zelf zijn excuus aangeboden en dit wil gaan verbeteren. En als je dan het prijskaartje ziet dan schrik je helemaal. Verkoopt ook voor geen meter volgens mij.

ID.7 zeker niks mis mee, maar ik vind hem zelf gewoon echt veel te saai. Geen Volkswagen fan helaas, maar ik denk dat je daar zeker een goede keuze mee maakt. Geniet ervan!

[ Voor 7% gewijzigd door mvrooij op 30-04-2025 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 09:26
Even een technische vraag....

Ik zie in verschillende filmpjes / foto's dat de LED lichtlijn aan de voorzijde soms deels (boven de koplampen) brandt en soms over de gehele voorzijde. Waar zit dit verschil in? Weet iemand dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r

Goed om te lezen dat mensen verschillende smaak hebben, anders zouden we allemaal in dezelfde auto rijden :D

Ik vind persoonlijk de 7x niet onderdoen voor mijn XC40 P8 qua kwaliteit gevoel. Die kraakt aan alle kanten, best wat hard plastic ook, klein scherm , bijna geen extra opties ( en dat voor een auto van bijna 70k)

Rijplezier kan ik (helaas) nog weinig over zeggen, hoop snel de proefrit te kunnen inplannen.
Ik zal zelf niet snel meer voor VW kiezen (persoonlijke redenen) en vind die auto qua looks iets missen. Net als de Skoda boorduren ze voort op iets bestaands lijjkt het zonder weinig echte innovatie.

We gaan het meemaken ! Wie weet valt de 7x over 3 jaar uit elkaar en balen we allemaal van onze keuze :+ :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingknoest
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-07 14:01

Smaken verschillen inderdaad! En dat is maar goed ook, anders zou mijn favoriete restaurant altijd vol geboekt zijn…

Maar als ex Q4 rijder kan ik me eigenlijk totaal niet vinden in wat je zegt. Die auto was simpelweg inferieur naar mijn bescheiden mening. Slechte afwerking van binnen, enorm dramatische software zonder fatsoenlijke ota updates. Ding moest om de haverklap naar de dealer voor een plugged in update die weinig tot niks deden.

Maar goed, ieder zijn ding inderdaad! Q6 heb ik nog niet fatsoenlijk bekeken, maar om een privilege te creëren qua specs kost zo’n 30K meer dan de Zeekr 7X. Dat is zo’n 1,5 keer de prijs, ik weet het wel dan.

Ben wel benieuwd of de LR dan flink afwijkt van de Privilive qua rijervaring, wat buiten PK’s en luchtvering en remmen toch verder hetzelfde moet zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Ik vond de Q6 de meest teleurstellende ervaring van alle auto's die in recentelijk gereden heb. Qua zitcomfort, afwerking, rijgedrag en dan voor zulke prijzen. Het is ook de enige auto waarin ik een misselijk gevoel kreeg (misschien mijn rijstijl ;)) en niet eens een uur heb gereden voordat ik h'm weer terug bracht...

Heel benieuwd naar de proefrit met de 7X dit weekend! Ik kan h'm wat langer meenemen dus als er nog vragen zijn zet ze gerust door. Inmiddels staan er al mooie reviews en ervaringen hier dus wellicht is het meeste duidelijk en gaat het alleen nog om zelf rijden en ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
iRenik schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:59:
Ik vond de Q6 de meest teleurstellende ervaring van alle auto's die in recentelijk gereden heb. Qua zitcomfort, afwerking, rijgedrag en dan voor zulke prijzen. Het is ook de enige auto waarin ik een misselijk gevoel kreeg (misschien mijn rijstijl ;)) en niet eens een uur heb gereden voordat ik h'm weer terug bracht...

Heel benieuwd naar de proefrit met de 7X dit weekend! Ik kan h'm wat langer meenemen dus als er nog vragen zijn zet ze gerust door. Inmiddels staan er al mooie reviews en ervaringen hier dus wellicht is het meeste duidelijk en gaat het alleen nog om zelf rijden en ervaren.
Klopt Q6 had ik echt veel van verwacht, Q4 vond ik zelf erg saai en beetje "oubollig' als ik het hier zo mag noemen? :P Dus was sowieso al geen optie voor me.

Ben erg benieuwd naar je ervaring en of het past met mijn review. Ben ook erg benieuwd hoe andere het hier ervaren, positief en negatief natuurlijk. 1 Uur vond ik erg weinig, daardoor zeker niet alles goed kunnen testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axelj
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-07 22:50
mvrooij schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 22:01:
[...]

Ik begin steeds meer spijt van mijn trekhaak te krijgen.. nee geintje. Hopelijk zijn ze er eerste week Juni.
Ik heb twee weken geleden bericht ontvangen dat ik op 22 mei mijn 7x mag ophalen.
Uitvoering Privilege Groen incl. trekhaak. Lijkt er dus op dat ook de uitvoeringen met trekhaken eind mei al geleverd kunnen worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchigan
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 21-07 23:26
Q4 heeft zelfs hard plastic deuren achter. plebstic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 09:26
Nog even een vraagje aan iedereen die een testrit heeft gereden, In een review op YouTube werd verteld dat er tijdens de rit "rammeltjes" hoorbaar waren. Heeft iemand tijdens de testrit dit ook ervaren??

Ik heb een Volvo V60 gereden die aan alle kanten rammelde (voornamelijk het zonnedak). In mijn huidige XC60 T8 met luchtvering ervaar ik dit niet. Wat erg prettig is. Ik wil de overstap naar Zeekr 7X maken ivm lagere kosten, nu nog een stukje voordeel in de bijtelling. Tegelijk spreekt het model, de futures en de materialen me erg aan.

Kortom, ik ben benieuwd naar de ervaringen van mensen die tijdens de testrit ook extra alert zijn op "rammeltjes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Axelj schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:22:
[...]

Ik heb twee weken geleden bericht ontvangen dat ik op 22 mei mijn 7x mag ophalen.
Uitvoering Privilege Groen incl. trekhaak. Lijkt er dus op dat ook de uitvoeringen met trekhaken eind mei al geleverd kunnen worden. ;)
Kijk eens aan, dat is goed om te horen! Hopelijk krijg ik ook goed bericht, wanneer heb je besteld als ik vragen mag? Je hebt wel een kleur die iets minder mensen besteld hebben, kan ook nog goed verschil in zitten.

Krijgen jullie allemaal leverdatums via de Lease of is dit vanuit Zeekr zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
Serage75 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:10:
Nog even een vraagje aan iedereen die een testrit heeft gereden, In een review op YouTube werd verteld dat er tijdens de rit "rammeltjes" hoorbaar waren. Heeft iemand tijdens de testrit dit ook ervaren??

Ik heb een Volvo V60 gereden die aan alle kanten rammelde (voornamelijk het zonnedak). In mijn huidige XC60 T8 met luchtvering ervaar ik dit niet. Wat erg prettig is. Ik wil de overstap naar Zeekr 7X maken ivm lagere kosten, nu nog een stukje voordeel in de bijtelling. Tegelijk spreekt het model, de futures en de materialen me erg aan.

Kortom, ik ben benieuwd naar de ervaringen van mensen die tijdens de testrit ook extra alert zijn op "rammeltjes"
Ik heb met mijn proefrit hier niks van gemerkt, en heb ook de passagier van mij even gevraagd die naast me zat en die zegt ook dat niet mee gekregen te hebben qua rammelen. Ik vond hem juist erg stil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelj
mvrooij schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:16:
[...]

Kijk eens aan, dat is goed om te horen! Hopelijk krijg ik ook goed bericht, wanneer heb je besteld als ik vragen mag? Je hebt wel een kleur die iets minder mensen besteld hebben, kan ook nog goed verschil in zitten.

Krijgen jullie allemaal leverdatums via de Lease of is dit vanuit Zeekr zelf?
Ik heb privé aangeschaft en de bestelling op 1 maart gedaan. Berichtgeving is zodoende ook vanuit Zeekr zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4v4t4r
\

Ben je bekend met EVs? (zo ja wat reed je hiervoor)
Wat je kan doen tijdens het rijden (zit er iemand naast?)
1. Nagiveer naar een stad ver weg in Spanje/Italie oid en kijk wat zijn voorstel is qua laden.
- Kan je filteren / dingen aanpassen / weggooien / hoe flexibel is dit.
2. probeer even te zoeken naar een laadpaal in de buurt - geeft hij dan opties aan inclusief beschikbaarheid/snelheid/additionele data?
3. kan je in de software zien of je ook die condities al kan aanmaken zoals in de russische versies?
4 .kan je even 5 mins op een recht stuk snelweg 100 rijden en verbruik bekijken? Ik had gister zelf 30kW verbruik bij 130km/u (ik snap dat je dit overdag wellicht niet wil doen, dus 100 is prima)
5. kan je aan de AI in de auto vragen om ergens heen te navigeren?
6. als je tijd hebt, nog even langs een fastned (met preconditioneren aan) aan het einde van de rit en ondanks je batterij % gewoon even laden en kijjken of hij indd met 70 a 80% nog 200+ pakt?

zo uit mn hoofd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Axelj schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:29:
[...]

Ik heb privé aangeschaft en de bestelling op 1 maart gedaan. Berichtgeving is zodoende ook vanuit Zeekr zelf.
Nou ga ik wel vraagtekens zetten haha, ik heb bestelling op 27 Februari gedaan en ook via Zeekr zelf. Wel zakelijk maar dat maakt geen verschil want ik tik hem zelf gewoon af. Ik ga eens bellen!

Hoe heb je bericht gehad, via de e-mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
4v4t4r schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:34:
[...]

4 .kan je even 5 mins op een recht stuk snelweg 100 rijden en verbruik bekijken? Ik had gister zelf 30kW verbruik bij 130km/u (ik snap dat je dit overdag wellicht niet wil doen, dus 100 is prima)
30kWh is serieus veel met dit weer. Dan ga je in de winter naar 35kWh
Verbaast me weer niet van Geely autos.
Wat was het verbruik bij 100km pu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axelj
mvrooij schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:50:
[...]

Nou ga ik wel vraagtekens zetten haha, ik heb bestelling op 27 Februari gedaan en ook via Zeekr zelf. Wel zakelijk maar dat maakt geen verschil want ik tik hem zelf gewoon af. Ik ga eens bellen!

Hoe heb je bericht gehad, via de e-mail?
Ja gewoon per e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blyzz
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-07 12:10
Ik ook per mail. Het bijzondere is dat ik van Zeekr al de bevestiging heb maar van de leasemaatschappij nog niets heb gehoord ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
kx22 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 13:06:
[...]

Deze auto is echt een baksteen met hoge dragcoefficient.

100 km nu doet ongeveer 19 a 20.
Als ik 110 rij ongeveer 23. Dus lijkt op 3kW per 10km ongeveer boven de 100. Let wel, ik lees dit uit mn rangeassitant in de autom

[ Voor 15% gewijzigd door 4v4t4r op 30-04-2025 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
4v4t4r schreef op woensdag 30 april 2025 @ 13:48:
[...]

Deze auto is echt een baksteen met hoge dragcoefficient.

100 km nu doet ongeveer 19 a 20.
Als ik 110 rij ongeveer 23. Dus lijkt op 3kW per 10km ongeveer boven de 100. Let wel, ik lees dit uit mn rangeassitant in de autom
Klopt is echt drama, mijn gemiddelde nu zit op 23,8kWh/100 km in mijn volledige looptijd van de auto. Hoop met de Zeekr richting 20/21 te gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:28
Ik heb vandaag een tweede proefrit mogen doen en die beviel een stuk beter dan de eerste waardoor ik zeker ben van mijn bestelling. Ik heb ongeveer 30-45 minuten gereden waarvan de helft op 50-80 wegen en de helft op de snelweg met een gemiddeld verbruik van net onder de 20 kWh. Auto stond afwisselend op Comfort en Sport en heb een aantal keren een sprintje gemaakt. Met een wat rustige rijstijl verwacht ik dat je bij een temperatuur van ~10 graden op een gemiddeld verbruik van 18-20 kWh uitkomt.

Rijbaanondersteuning op de snelweg werkt goed al vind ik die van de ID.7 net wat verfijnder. Alle toeters en veiligheidswaarschuwingen zijn eenvoudig uit te schakelen wat het rijden een stuk prettiger maakt. Rammels etc. heb ik niet bemerkt; het voelt allemaal solide aan. Denk dat je deze auto vooral moet zien als een comfortabele auto waar je sportief in zou kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
kx22 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 13:06:
[...]

Is trouwens niet echt een geely ding imo.
De nieuwe versies van deze auto en de polestar zijn significant zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
4v4t4r schreef op woensdag 30 april 2025 @ 14:28:
[...]

Zuiniger zeker maar dat moest ook wel. In de markt zijn bijv. Tesla, xpeng en id7 nog significant zuiniger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
  • Nu online
[...]

1. Nagiveer naar een stad ver weg in Spanje/Italie oid en kijk wat zijn voorstel is qua laden.
2. probeer even te zoeken naar een laadpaal in de buurt - geeft hij dan opties aan inclusief beschikbaarheid/snelheid/additionele data?
3. kan je in de software zien of je ook die condities al kan aanmaken zoals in de russische versies?
6. als je tijd hebt, nog even langs een fastned (met preconditioneren aan) aan het einde van de rit en ondanks je batterij % gewoon even laden en kijjken of hij indd met 70 a 80% nog 200+ pakt?

Mooi lijstje, ga mn best doen!

Ja heb genoeg EV ervaring en de laatste 3 jaar een Polestar 2 performance die op track mode staat afgesteld. Vind ik heel fijn, de mensen die meerijden over het algemeen wat minder 😂

Er gaan verschillende mensen even mee met korte stukjes zaterdag dus zal ze uitvragen. Zondag met de familie een lange roadtrip van denk 500km dus dat moet genoeg zijn om een goed beeld te vormen.

Voor mij persoonlijk moet het een beetje sportief kunnen aanvoelen. Snap dat het geen Macan is maar hoop dat de sport setting genoeg doet en moet absoluut geen schommelend gevoel hebben zoals in de Q6, de EL6 en de G9. Anders gok ik op de GT en zet ik m’n reservering om. Mag/moet pas in december switchen dus heb nog tijd 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Spekkie99 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 14:37:
[...]

Zuiniger zeker maar dat moest ook wel. In de markt zijn bijv. Tesla, xpeng en id7 nog significant zuiniger.
Ik vind het lastig om puur te kijken naar efficiency. We doen dat ook niet echt bij ICE (ik niet iig) of ik nou een Skoda pak, een BMW of een Audi, ik ga bij brandstof niet kijken of de ene 1:19 rijd en de andere 1:21 en daar heel erg mn keuze op laten bepalen.

Ieder merk heeft zo zn plussen en minnen. Als je puur kijkt naar drag coefficient van bijv onderstaande auto's zie je dat zowel de Polestar als de Volvo heel hoog zitten qua coefficient t.o.v wat andere merken/modellen. Dat helpt gewoon echt niet met bereik zoals je snapt.

1. Tesla MY 0.22cD.
2. Xpeng G6 0.248 Cd.
3. VW ID7 (niet helemaal eerlijk want geen SUV) 0.23Cd for the saloon and 0.25
4. Volvo XC40 MY25 0.329
5. Zeekr 7x 0.247
6. Polestar 2 0.278 Cd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
iRenik schreef op woensdag 30 april 2025 @ 15:16:
[...]

Mooi lijstje, ga mn best doen!

Ja heb genoeg EV ervaring en de laatste 3 jaar een Polestar 2 performance die op track mode staat afgesteld. Vind ik heel fijn, de mensen die meerijden over het algemeen wat minder 😂

Er gaan verschillende mensen even mee met korte stukjes zaterdag dus zal ze uitvragen. Zondag met de familie een lange roadtrip van denk 500km dus dat moet genoeg zijn om een goed beeld te vormen.

Voor mij persoonlijk moet het een beetje sportief kunnen aanvoelen. Snap dat het geen Macan is maar hoop dat de sport setting genoeg doet en moet absoluut geen schommelend gevoel hebben zoals in de Q6, de EL6 en de G9. Anders gok ik op de GT en zet ik m’n reservering om. Mag/moet pas in december switchen dus heb nog tijd 😅
De stoelen zullen alleen niet heel erg helpen qua sportiviteit in de bochten ben ik bang ivm minder kuip dan bijv in mn huidige auto. Recht vooruit zal absoluut leuk zijn met die 600+ pk, strak door de bochten wellicht minder leuk voor de bijrijders :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:58
4v4t4r schreef op woensdag 30 april 2025 @ 15:18:
[...]

Ik vind het lastig om puur te kijken naar efficiency. We doen dat ook niet echt bij ICE (ik niet iig) of ik nou een Skoda pak, een BMW of een Audi, ik ga bij brandstof niet kijken of de ene 1:19 rijd en de andere 1:21 en daar heel erg mn keuze op laten bepalen.

Ieder merk heeft zo zn plussen en minnen. Als je puur kijkt naar drag coefficient van bijv onderstaande auto's zie je dat zowel de Polestar als de Volvo heel hoog zitten qua coefficient t.o.v wat andere merken/modellen. Dat helpt gewoon echt niet met bereik zoals je snapt.

1. Tesla MY 0.22cD.
2. Xpeng G6 0.248 Cd.
3. VW ID7 (niet helemaal eerlijk want geen SUV) 0.23Cd for the saloon and 0.25
4. Volvo XC40 MY25 0.329
5. Zeekr 7x 0.247
6. Polestar 2 0.278 Cd
Als het verschil 1:20 vs 1:10 is (als in een verbruik van 30kwh vs 14 kwh), dan neem ik dat zeker wel mee in m'n afweging. Het tikt op lange termijn toch wel aan. Zeker als je de lichtere accu die de efficiëntere auto heeft ook nog in ogenschouw neemt (minder MRB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
4v4t4r schreef op woensdag 30 april 2025 @ 14:28:
[...]

Volgens mij is de PS4 nog redelijk onzuinig. De nieuwe PS2 weet ik niet zo.
Maar de XC40 is wel heel slecht dan.
Mijn iPace deed vandaag 19kWh op een ritje van 100km lang.
80% was snelweg waar ik met cruise control 105kmpu reed.
De iPace is erg onzuinig in vergelijking met een xPeng of Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
kx22 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 15:44:
[...]

Volgens mij is de PS4 nog redelijk onzuinig. De nieuwe PS2 weet ik niet zo.
Maar de XC40 is wel heel slecht dan.
Mijn iPace deed vandaag 19kWh op een ritje van 100km lang.
80% was snelweg waar ik met cruise control 105kmpu reed.
De iPace is erg onzuinig in vergelijking met een xPeng of Tesla.
Waarom denk je dat iedereen de XC40 Recharge liefkozend baksteen noemt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
  • Nu online
4v4t4r schreef op woensdag 30 april 2025 @ 15:23:
[...]

De stoelen zullen alleen niet heel erg helpen qua sportiviteit in de bochten ben ik bang ivm minder kuip dan bijv in mn huidige auto. Recht vooruit zal absoluut leuk zijn met die 600+ pk, strak door de bochten wellicht minder leuk voor de bijrijders :D
Vrees het ook. Heb er een paar weken geleden ingezeten vlak voor ze naar Portugal gingen en ze zaten heel comfortabel maar nul side support 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:27

Qua interieur niet heel veel anders dan een A6 wellicht, maar mijn ervaring in een A6 was wel wat beter dan in de Q6. Met de opties die ik belangrijk vond nog altijd 72k, maar van buiten een hele mooie auto naar mijn mening, van binnen vond ik vooral het schermpje bij de passagier wat alleen vanaf s-line een functie had en de overdaad aan pianolak storend, verder naar beneden op de deuren idd ook wat harder plastic. Ben zeer benieuwd naar je 7X ervaring. Ik ga over een paar weken rijden in een smart 5 brabus ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
  • Nu online
JustTrying schreef op woensdag 30 april 2025 @ 22:27:
[...]

Qua interieur niet heel veel anders dan een A6 wellicht, maar mijn ervaring in een A6 was wel wat beter dan in de Q6. Met de opties die ik belangrijk vond nog altijd 72k, maar van buiten een hele mooie auto naar mijn mening, van binnen vond ik vooral het schermpje bij de passagier wat alleen vanaf s-line een functie had en de overdaad aan pianolak storend, verder naar beneden op de deuren idd ook wat harder plastic. Ben zeer benieuwd naar je 7X ervaring. Ik ga over een paar weken rijden in een smart 5 brabus ..
A6 op zich mooie auto maar voordat je qua specs in de buurt zit van de P2 of de 7X dan wordt ie veel te duur. Smart 5 brabus lijkt me ook wel een toffe wagen, benieuwd wat je er van vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterH85
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07:23
Nou het is 1 mei en de optiepaketten staan nog steeds op gratis in de configurator 😂
Toen ik in januari bestelde zouden ze er per 1 februari al af gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redevned
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 12-07 16:23
WouterH85 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:50:
Nou het is 1 mei en de optiepaketten staan nog steeds op gratis in de configurator 😂
Het blijven autoverkopers he?! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Ik denk dat dit nooit gaat/kan veranderen. Je kunt gewoon niet zeggen ik wil die optie niet omdat de auto's die naar NL komen gewoon 3 uitvoeringen zijn. Niet meer niet minder

Enige wat ze nu kunnen doen is de auto duurder maken omdat deze pakketten erop zitten, maar dat doen ze ook niet. Ze willen denk ik gewoon lekker zo door blijven verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingknoest
Bij directlease zie ik toevallig nu wel dat de pakketten voor geld aangeboden worden. €2000,- voor cockpit pack, €1300,- voor comfortpack en €900,- voor 20 inch velgen (bij de LR).

Die hebben dit al wel verwerkt, maar ik heb ook zo'n gevoel dat dit niet meer veranderd voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
Tegen mij is verteld op de locatie Zeist waar ik vorige week was dat de pakketten er tot 30 april bij zaten en dat als ik vóór deze datum een aanbetaling zou doen deze dan 14 dagen nog geldig was met retentierecht. Zelf ga ik dus 6 mei een proefrit maken. Als die niet bevalt vervalt de aankoop. Bevalt die wel dan kan ik dus nog steeds gebruik maken van de "gratis bij inbegrepen" opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
mvrooij schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 09:24:
[...]

Ik denk dat dit nooit gaat/kan veranderen. Je kunt gewoon niet zeggen ik wil die optie niet omdat de auto's die naar NL komen gewoon 3 uitvoeringen zijn. Niet meer niet minder

Enige wat ze nu kunnen doen is de auto duurder maken omdat deze pakketten erop zitten, maar dat doen ze ook niet. Ze willen denk ik gewoon lekker zo door blijven verkopen.
Ja dit dus. ze hebben gewoon het fabrieksprocess vergemakkelijkt door de auto's vol te proppen en de optielijst heel klein te houden. Ze kunnen in princiepe de meest verkochte kleur auto standaard deze kant op sturen zonder een koper te hebben, houd de levertijden lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
4v4t4r schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 09:48:
[...]

Ja dit dus. ze hebben gewoon het fabrieksprocess vergemakkelijkt door de auto's vol te proppen en de optielijst heel klein te houden. Ze kunnen in princiepe de meest verkochte kleur auto standaard deze kant op sturen zonder een koper te hebben, houd de levertijden lekker kort.
Die mening ben ik ook toe gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertk71
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 20-07 19:00
In de configurator is niet alles meer gratis inbegrepen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5aVYbzoVGr82ZzBdP-6T0mVtitE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dlIN7vzJkDK8C78Zd4Tqog6o.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clydevdl
  • Laatst online: 21-07 17:19
Er is wel al wat veranderd op de site maar had dat een paar dagen geleden al gezien.

Voorheen was het Premium Connected Services (pakket a 99 euro/jaar) gratis het eerste jaar bij aanschaf van de auto. Wat al benoemmd was kost deze nu 149 euro/jaar en krijg je deze er nu niet standaard meer bij. Het is dus een optie geworden en verder ook dat het maar een 5 gb fair use policy heeft voor de data was mij ook niet eerder opgevallen.

Je kan nu ook zwarte 20 inch velgen inclusief winterbanden bestellen welke voorheen de metalic velgen van de LR waren. Je kan nu een Zeekr V2L Cable kabel bestellen a 249,- euro (was volgens mij eerder ook niet mogelijk) en een additionele LifeHammer Smart a 26,- euro is ook nieuw.

Kortom ze voeren wel mondjesmaat wijzigingen door de laatste tijd.

Voor de rest gun ik het een ieder die de auto nog moet bestellen dat de 3 optie pakketten nog lekker lang gratis blijven.

Edit 10:32 inderdaad echt letterlijk deze ochtend zijn de pakketten niet meer gratis.

[ Voor 4% gewijzigd door clydevdl op 01-05-2025 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clydevdl
Zijn we toch spekkoper met het voordeel van de optie pakketten.

Gefeliciteerd iedereen en ik ben benieuwd hoe snel we vele 7X wagens op de weg zullen zien vanaf deze maand.

Heerlijk om de kruisjes op de kalender te zetten tot dat het zover is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
bertk71 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 10:27:
In de configurator is niet alles meer gratis inbegrepen [Afbeelding]
Yes je hebt gelijk. Opties kosten nu extra!

Zoals ik hem heb besteld is nu 3449 euro duurder geworden! Dit is toch weer lekker verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Zwarte winterwielen zijn wel erg mooi van Zeekr zelf, vind zwarte velgen onder Tech Grey erg mooi namelijk. Wie weet bestel ik die nog wel na, al vraag ik me af of ze niet aan de prijs zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clydevdl
mvrooij schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 11:22:
Zwarte winterwielen zijn wel erg mooi van Zeekr zelf, vind zwarte velgen onder Tech Grey erg mooi namelijk. Wie weet bestel ik die nog wel na, al vraag ik me af of ze niet aan de prijs zijn.
Zijn ze ook daarom kies ik ervoor om de velgen en banden voor de winter elders te kopen.

Moet alleen nog even zeker weten wat de exacte naafgat maat van de 7x velg is en van de bouten om de juiste te bestellen elders. Veel velgensites hebben de 7x momenteel nog niet opgenomen in hun database om te selecteren.

Kan je makkelijk 1000-1500 euro schelen bij keuze voor 21 inch op de Privilege. Voor de LR/Core kan dit voordeel nog hoger oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10:20
Zelf ga ik dus 6 mei een proefrit maken.
Ik ook, hoe laat? d:)b

'The truth is not afraid for Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:44
Zie het als een voordeel dat je nu wel de keuze hebt om die automatische deuren te selecteren..of niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
bullseye1977 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 15:04:
Zie het als een voordeel dat je nu wel de keuze hebt om die automatische deuren te selecteren..of niet..
Niet mee eens want dan mis je juist de stoel ventilatie, stoel massage, glas zonwering en de luchtvering. Het zal kwestie van wennen worden de elektrische deuren, wie weet valt het allemaal wel mee! Bij de test vond ik het niet super omdat het niet logisch is voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
1500 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:29

Freedive

] Ken sent me _

Tot dan! Ik om 1600 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M13z1
Ik om 11:00 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:44
mvrooij schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 15:21:
[...]

Niet mee eens want dan mis je juist de stoel ventilatie, stoel massage, glas zonwering en de luchtvering. Het zal kwestie van wennen worden de elektrische deuren, wie weet valt het allemaal wel mee! Bij de test vond ik het niet super omdat het niet logisch is voor mijn gevoel.
De PR versie is toch altijd met stoelventilatie? De deuren zijn toch een optie.. dus neem je de PR dan heb je alles wat je hier opnoemd en de deuren neem je dan wel of niet als optie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
bullseye1977 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 20:16:
[...]

De PR versie is toch altijd met stoelventilatie? De deuren zijn toch een optie.. dus neem je de PR dan heb je alles wat je hier opnoemd en de deuren neem je dan wel of niet als optie
Nee zit in Comfort pack en die kan je alleen nemen met cockpit pack. En dus heb je de automatische deuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fideba
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-07 16:18
Hoe hebben jullie een afspraak gemaakt voor een proefrit ? Via de website krijg je enkel een generiek berichtje, "wij contacteren jou zo snel mogelijk". Wat niet gebeurt. En telefonisch neemt niemand op (erger nog, vandaag kreeg ik de melding dat er een technisch probleem was, en ze helemaal niet telefonisch bereikbaar waren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M13z1
fideba schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 22:36:
[...]

Hoe hebben jullie een afspraak gemaakt voor een proefrit ?
Ik ben even lang Zeist gereden om bij de auto te kijken en heb toen een afspraak gemaakt bij de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-07 18:07
kingknoest schreef op maandag 28 april 2025 @ 00:12:
[...]

Deze ga ik bestellen, op Ali nog niks alternatiefs gezien, maar deze zal recht toe recht aan zijn werk doen. Hoop ik, anders sta ik snel weer in Zeist…🫠
Kan je niet beter deze hebben? Gaat tot 3.5kw

https://www.geelyevs.com/...pickup-conversion-adapter

Of kan je dit niet gebuiken voor v2l en is het een adapter om op de laadpaal aan de sluiten zodat je je tel kan laden, zoals in dit filmpje 😅

Ik heb dit zojuist gevonden op AliExpress:
€30,39 | 16A 220V Ev Huishoudelijke Lader Connector Universele Dubbele Hoofd Conversie Plug Adapter Uitbreiding Ac Post Lijn Sae J1772 Iec 62196
https://a.aliexpress.com/_EznSPgQ

[ Voor 25% gewijzigd door Ruben_sim op 01-05-2025 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fideba
M13z1 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 22:59:
[...]

Ik ben even lang Zeist gereden om bij de auto te kijken en heb toen een afspraak gemaakt bij de verkoper.
Goed plan, maar beetje moeilijk, op 2,5 uur rijden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingknoest
Ruben_sim schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 23:13:
[...]

Kan je niet beter deze hebben? Gaat tot 3.5kw

https://www.geelyevs.com/...pickup-conversion-adapter

Of kan je dit niet gebuiken voor v2l en is het een adapter om op de laadpaal aan de sluiten zodat je je tel kan laden, zoals in dit filmpje 😅

Ik heb dit zojuist gevonden op AliExpress:
€30,39 | 16A 220V Ev Huishoudelijke Lader Connector Universele Dubbele Hoofd Conversie Plug Adapter Uitbreiding Ac Post Lijn Sae J1772 Iec 62196
https://a.aliexpress.com/_EznSPgQ
Dit is precies wat je dacht dat het was, inderdaad geen V2L apparaat. ;)

Die versie van Ali daaronder is goed, maar ik mis de Europese aansluiting hier. Dus ik ga straks maar voor die van de GeelyEVs site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M13z1
fideba schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 08:10:
[...]

Goed plan, maar beetje moeilijk, op 2,5 uur rijden ;)
Je mag ook je nummer pb’en, dan vraag ik dinsdag of ze jou even bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolestarB
  • Registratie: Juli 2021
Het Comfort Package is ook in prijs verhoogd! Sinds vandaag € 1900,- was € 1300,-?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fideba
M13z1 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 08:52:
[...]

Je mag ook je nummer pb’en, dan vraag ik dinsdag of ze jou even bellen.
Super ! PB verstuurd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hensley60
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08:17
Vandaag een proefrit mee gemaakt en voelt ook veel beter dan mijn BMW IX1. Wat een auto is het ook. Kan niet wachten op de levering van (nog geen datum) mijn Black Privilege. Ook nog €3449 minder te betalen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tAXruXJDAkJ-TSWc6rDYiOU5DyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7QJgRsCWd8Bu8yLDQHYWRp79.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O5hToM87rj53HDMm-YzXd4uD__0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LnKHY1gblar2TkyuxPsWYcnF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Hensley60 op 02-05-2025 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
  • Nu online
Heeft iedereen die een proefrit gemaakt heeft met de privilege de groene meegekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben_sim
iRenik schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 19:39:
Heeft iedereen die een proefrit gemaakt heeft met de privilege de groene meegekregen?
Ik wel. Vanwaar je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
  • Nu online
Ga hm morgen ophalen en was benieuwd of het alleen de groene was of ook een andere kleur…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:28
Ik ook. Prachtige kleur 😍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 21-07 22:22
Zijn de in Europa verkochte versies beperkt in die zin dat ze geen mogelijkheid bieden om tekens op de voorste lichtbalken te projecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
iRenik schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 20:29:
Ga hm morgen ophalen en was benieuwd of het alleen de groene was of ook een andere kleur…
Ik de witte: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/suuXhOSEDlahywaCDKhTqOZk0DQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ptubWlRASjlVEJtZNOACH36r.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6gpYcpz_ZRlRpsPhszKGsu5bF-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uV2nHtDQjuUnNFBW1jm5UDt8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
  • Nu online
DeJurist schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 21:06:
Zijn de in Europa verkochte versies beperkt in die zin dat ze geen mogelijkheid bieden om tekens op de voorste lichtbalken te projecteren?
Klopt, leds zitten er niet in…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 21-07 22:22
iRenik schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 22:08:
[...]

Klopt, leds zitten er niet in…
Europese betutteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel Apple
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 10:29
Ruben_sim schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 20:14:
[...]

Ik wel. Vanwaar je vraag?
Ook iets eigenaardigs opgevallen bij het vol gas geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
Karel Apple schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 16:01:
[...]

Ook iets eigenaardigs opgevallen bij het vol gas geven?
Nee, jij wel? Zo ja, wat?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• iRenik
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CLVomY8eixv5UVkW1XnlB-OlQbI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MQsu1Ao0qu9109uq1xtLU4NK.jpg?f=fotoalbum_large

Staat ie dan… dinsdag krijgen ze hm weer terug 👌🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
iRenik schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 20:49:
[Afbeelding]

Staat ie dan… dinsdag krijgen ze hm weer terug 👌🏻
Wat een bofkont!
Waar woon je ? 😇😇😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
  • Nu online
Eerste indruk positief! Mooie kleur in het echt, veel bekijks ook haha. Rijdt beter dan verwacht (sportief gezien) maar ga morgen en maandag nog even goed testen. CarPlay werkt alleen even niet na een update en licenties maar zit wel op de auto’s die in mei afgeleverd worden.
Ze gaan er 100 uitleveren in 2 weken. Deuren werken echt super, nu al aan gewend en geen vette kinderhandjes meer overal haha (dan wel weer binnen op het pianolak wat op alle verkeerde delen zit). Die zwarte balk lijkt een stuk minder krasgevoelig dan verwacht. Audio alleen nog via BT op de telefoon maar kan me nog niet echt bekoren. Even verder testen… to be continued…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:27
iRenik schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 21:20:
Eerste indruk positief! Mooie kleur in het echt, veel bekijks ook haha. Rijdt beter dan verwacht (sportief gezien) maar ga morgen en maandag nog even goed testen. CarPlay werkt alleen even niet na een update en licenties maar zit wel op de auto’s die in mei afgeleverd worden.
Ze gaan er 100 uitleveren in 2 weken. Deuren werken echt super, nu al aan gewend en geen vette kinderhandjes meer overal haha (dan wel weer binnen op het pianolak wat op alle verkeerde delen zit). Die zwarte balk lijkt een stuk minder krasgevoelig dan verwacht. Audio alleen nog via BT op de telefoon maar kan me nog niet echt bekoren. Even verder testen… to be continued…
Dat zijn de betere proefritten, kun je dat vaker zo doen? Zaterdag om 16:59 meenemen en maandag weer terugbrengen?

En zelf de deuren openen en sluiten, kan dat ook gewoon zonder problemen?

[ Voor 4% gewijzigd door JustTrying op 03-05-2025 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:15
Gaaf hoor @iRenik ! Mocht je tijd hebben, ben ik wel benieuwd naar een paar specifieke dingen in de software:
  1. Welke apps kan je nu al downloaden?
  2. Welke functies met de speakers in de hoofdsteun zijn er precies?
  3. Kun je uitschakelen dat je kind achterin de bijrijdersstoel gaat verplaatsen?
  4. Welke opties voor de 2 custom buttons op het stuur en onder het scherm zijn er?
Thanks alvast en have fun!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
  • Nu online
mailis schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 21:43:
Gaaf hoor @iRenik ! Mocht je tijd hebben, ben ik wel benieuwd naar een paar specifieke dingen in de software:
  1. Welke apps kan je nu al downloaden?
  2. Welke functies met de speakers in de hoofdsteun zijn er precies?
  3. Kun je uitschakelen dat je kind achterin de bijrijdersstoel gaat verplaatsen?
  4. Welke opties voor de 2 custom buttons op het stuur en onder het scherm zijn er?
Thanks alvast en have fun!
Zal dit even bekijken!

Weet niet zeker of ik apps kan downloaden aangezien er geen account gekoppeld is. Telefoon kan bijvoorbeeld ook niet gekoppeld worden.

Die custom buttons op het stuur en console kun je wel individueel instellen zag ik. Die op het stuur is nu gekoppeld aan parkeerhulp en die op de console aan deur passagier dichtdoen. Maar zal morgen even rustig kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
  • Nu online
JustTrying schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 21:30:
[...]

En zelf de deuren openen en sluiten, kan dat ook gewoon zonder problemen?
Ja als ze niet verder opengaan kun je ze zelf verder duwen. Zwaar maar heel precies. Als ze openstaan kun je ze ook met de hand dichtgooien zo hard als je wilt en sluiten dan zachtjes met soft close. Soms uit automatisme pak je hm ook nog vast. Voor mij persoonlijk is het geen must op een auto maar het is wel leuk (soms zelfs handig) en heb er ook zeker geen last of ongemak van dus eigenlijk een mooie en aparte aanvulling op het totaal. Nu alleen nog openen vanaf de sleutel of phone als je aankomt lopen. Dat zou helemaal nice zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
iRenik schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 22:01:
[...]

Zal dit even bekijken!

Weet niet zeker of ik apps kan downloaden aangezien er geen account gekoppeld is. Telefoon kan bijvoorbeeld ook niet gekoppeld worden.

Die custom buttons op het stuur en console kun je wel individueel instellen zag ik. Die op het stuur is nu gekoppeld aan parkeerhulp en die op de console aan deur passagier dichtdoen. Maar zal morgen even rustig kijken.
Mocht je er tijd voor hebben, kan je naar mn eerdere lijstje kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
  • Nu online
4v4t4r schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 23:13:
[...]

Mocht je er tijd voor hebben, kan je naar mn eerdere lijstje kijken?
👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-07 22:43
iRenik schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 22:01:
[...]

Zal dit even bekijken!

Ik heb vorige week ook een proefrit gehad in de groene 7X. Ik kon toen gewoon CarPlay koppelen. Ik vind het nog irritant dat alleen de aanwijzingen van Apple Maps in de HUD zichtbaar zijn. Van andere apps niet (dat had mijn Volvo XC40 overigens ook een hele tijd. Inmiddels werkt dat daar ook voor andere navigatie apps)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRenik
  • Nu online
jswinkels schreef op zondag 4 mei 2025 @ 08:05:
[...]

Ik heb vorige week ook een proefrit gehad in de groene 7X. Ik kon toen gewoon CarPlay koppelen. Ik vind het nog irritant dat alleen de aanwijzingen van Apple Maps in de HUD zichtbaar zijn. Van andere apps niet (dat had mijn Volvo XC40 overigens ook een hele tijd. Inmiddels werkt dat daar ook voor andere navigatie apps)
Klopt maar er was een update geweest en ze zijn weer/nog bezig met de licenties maar het komt er weer op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iRenik
  • Nu online
Zo zit met een koffie in de auto op de oprit, lekker chill 😋. Even wat dingetjes uitproberen:

Ai voice command gegeven: navigeer naar Berlijn. In een paar seconden verschijnt de route en de nav geeft 2 stops aan bij een EnBW met resp. 20 min en 13 min laadtijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G1AYBHF1h3-0GnFEnutmLwWSkxA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dSQFyTJOzgPy4Swj4DgiKza8.jpg?f=fotoalbum_large

Klik je op een laadstation dan zie je hoeveel palen, hun snelheid en kosten direct in beeld. Deze kun je ook als favo opslaan of verwijderen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PK6RVIlnToIwiD51kOl3RrziPeI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XzofaS4Hh1ZsJvPEe0wTEuel.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik hm verwijder zoekt de nav naar een andere paal. Dit gaat allemaal binnen 3-5 seconden. Niet slecht 👌🏻

Als ik manueel een laadstation op de route wil toevoegen dan komt er snel een lijstje met verschillende punten langs de route. Hier staan Shell, Fastned, 50five en anderen in. Je kunt filteren op >150kW maar ook op type stekker en operator (Tesla, EnelX etc).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DRsuxyviI5f0hoTBnNglWN77goQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X8m8VCZZ9xTleSnzd3vmuaPi.jpg?f=fotoalbum_large

Dit lijkt in ieder geval echt top te werken en doet niet onder voor Google in m’n Polestar. Qua snelheid scherm en opties laden echt heel plezierig…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
iRenik schreef op zondag 4 mei 2025 @ 09:45:
Zo zit met een koffie in de auto op de oprit, lekker chill 😋. Even wat dingetjes uitproberen:

Ai voice command gegeven: navigeer naar Berlijn. In een paar seconden verschijnt de route en de nav geeft 2 stops aan bij een EnBW met resp. 20 min en 13 min laadtijd.

[Afbeelding]

Klik je op een laadstation dan zie je hoeveel palen, hun snelheid en kosten direct in beeld. Deze kun je ook als favo opslaan of verwijderen.

[Afbeelding]

Als ik hm verwijder zoekt de nav naar een andere paal. Dit gaat allemaal binnen 3-5 seconden. Niet slecht 👌🏻

Als ik manueel een laadstation op de route wil toevoegen dan komt er snel een lijstje met verschillende punten langs de route. Hier staan Shell, Fastned, 50five en anderen in. Je kunt filteren op >150kW maar ook op type stekker en operator (Tesla, EnelX etc).

[Afbeelding]

Dit lijkt in ieder geval echt top te werken en doet niet onder voor Google in m’n Polestar. Qua snelheid scherm en opties laden echt heel plezierig…
Top! Dit werkt bij mij in mn xc40 niet altijd soepel helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
  • Nu online
[...]

Punt 1 net uitgebreid gecheckt en beschreven ✅
Punt 2 ja werkt top. Op de kaart zoekt ie in de buurt (wel de filter lagere snelheid paal ook selecteren) en je ziet alle info. Inclusief er direct naar navigeren.

Punt 3 heb ik even wat meer info nodig haha

Punt 5 bij punt 1, werkt top.

Het rijden en laden ga ik vanmiddag even checken verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel Apple
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 10:29
Ruben_sim schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 19:08:
[...]

Nee, jij wel? Zo ja, wat?
Ik merkte dat de auto bij het volgas geven, naar rechts en daarna naar links stuurde. Onrustig en wiebelig. Dus niet een mooie rechte lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRenik
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jRnlm6gQRNPkI2ZxPzxJP6aFlmE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6lSjfCs82xuiovnM9NmyrNdF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KqbaO-tuEODYkPRLvswCWSCixAo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pdxlvQyYyNjZ2rk9rpHjYnK3.jpg?f=fotoalbum_large

Beetje Tesla achtig. Lichtshow die zonder de balk voorop niet veel doet behalve alle andere lichten laten knipperen op de muziek. Selecteer je buitenluidsprekers dan hoor je ze buiten en gaan alle ramen een stukje open en de auto in een comfort parkeermodus.
Pagina: 1 ... 19 ... 46 Laatste