cat_18 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 22:20:
Vandaag proefgereden met de LR, had hoge verwachtingen maar dat viel toch tegen. Alles voelt wat goedkoop aan, geen zacht materiaal onder het leder van het stuur en zeer goedkoop aanvoelende bekleding van de deuren. Vraag me af hoe het interieur er over 5 jaar uitziet.
Ik stond een jaar geleden op het punt de G9 te bestellen totdat bleek dat er nog een Q4 in de leasepool zat. De G9 vind ik persoonlijk minder mooi qua interieur tov de 7X, maar zeker van hoger afwerkingsniveau.
Rijplezier van de 7X kon ik niet vinden, alsof de cabine los zit van de rest van de auto. Alsof je in een simulator zit. Dan vind ik de Q4 stukken beter. Ik had overigens de 001 nog nooit bekeken, maar wat een verschil! Dit model is vele malen beter afgewerkt dan de 7X.
De stoelen zijn overigens zeer comfortabel en de verlenging van de zitting raakt voor het eerst daadwerkelijk m’n bovenbenen, zeker een plus!
Na de proefrit heb ik besloten dat het een leuk aangeklede ID.7 wordt. Een heerlijk rijdende auto met verassend hoog afwerkingsniveau. De A6 E-tron (instap model) biedt nog meer dan de ID qua (looks, 800V, rijplezier), maar het is mij de extra centen niet waard tov de ID.7.
Maar ieder z’n ding. Snap alsnog heel goed dat er zoveel mensen voor deze auto gaan, het biedt alles wat je nodig hebt en nog veel meer.
Mooi om te zien hoe ieder zijn eigen smaak en kijk erop heeft, wat natuurlijk goed is.
Ik kan me totaal niet vinden in het feit dat het goedkoop aanvoelt, ik was juist verrast door het gevoel van de afwerking. Ik vergelijk het vooral met Volvo, BMW en Mini op moment. LR hier niet gereden maar de AWD was een genot om in te rijden met de luchtvering.
001 heeft inderdaad wel een interieur met wat "meer" uitstraling door de gekleurde stiksels en accenten alleen vind ik het zo jammer dat ze die koper kleur overal gebruiken.. niet mijn ding. Hopelijk gaan ze dit in de toekomst aanpassen in meerdere mogelijkheden.
Als er een auto goedkoop aanvoelt naar mijn mening dan is het de nieuwe Q6 E-tron. Hier demonstratie van gehad maar ik was al snel klaar. Staat internet ook aardig vol mee, Audi heeft zelf zijn excuus aangeboden en dit wil gaan verbeteren. En als je dan het prijskaartje ziet dan schrik je helemaal. Verkoopt ook voor geen meter volgens mij.
ID.7 zeker niks mis mee, maar ik vind hem zelf gewoon echt veel te saai. Geen Volkswagen fan helaas, maar ik denk dat je daar zeker een goede keuze mee maakt. Geniet ervan!
[
Voor 7% gewijzigd door
mvrooij op 30-04-2025 08:35
]
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart