Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 18 ... 51 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:53
ik probeer zelf een beetje de chinese meuk sites in de gaten te houden (Ali/Temu/etc) voor Zeekr 7x spulletjes.
De Geely website heeft ook wel leuk spul overigens (https://www.geelyevs.com/collections/zeekr-7x-accessories) iemand toevallig nog iets "leuks" gevonden? Ik heb zelf paarden, dus vaak vieze schoenen. Rubberen matten en bijv deze strips zal ik zeker overwegen https://www.geelyevs.com/...sill-protectors-for-zeekr

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. Edelijn
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21:31
mailis schreef op donderdag 24 april 2025 @ 09:47:
[...]

Dan ben je een van de eersten die ermee gaat rijden, tof! Zelf ben ik een week later met dezelfde configuratie, dus geniet van die 6 dagen alleenrecht ;)

Heb je al een adres voor PPF en waar kan ik aan denken qua kosten?
Ik heb hem online gelijk besteld op 16 december 2024 (eerste dag toen hij online stond) was ook de eerste die hem bestelde. Ik kan alleen het weekend er even in rijden hij gaat maandag al weer weg voor de PPF.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P. Edelijn
mailis schreef op donderdag 24 april 2025 @ 09:47:
[...]

Dan ben je een van de eersten die ermee gaat rijden, tof! Zelf ben ik een week later met dezelfde configuratie, dus geniet van die 6 dagen alleenrecht ;)

Heb je al een adres voor PPF en waar kan ik aan denken qua kosten?
Stuur me even je persoonlijke email door ivm de kosten PPF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 12:10
mvrooij schreef op donderdag 24 april 2025 @ 09:30:
[...]

Doordat ik een trekhaak heb op zijn vroegst pas Juni gaf de verkoper mij vorige week aan. De eerste batch die in NL komt hebben namelijk geen trekhaak.

Ik heb 28ste proefrit, ik kijk dan even naar de software versie en ga dan om een update qua levering vragen.
Ik heb ook een trekhaak (LR wit), maar levering op 22 mei. Ik verwacht dat ik terug moet komen voor de trekhaak overigens, maar daar heb ik eigenlijk niet naar gevraagd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingknoest
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:15
4v4t4r schreef op donderdag 24 april 2025 @ 09:58:
ik probeer zelf een beetje de chinese meuk sites in de gaten te houden (Ali/Temu/etc) voor Zeekr 7x spulletjes.
De Geely website heeft ook wel leuk spul overigens (https://www.geelyevs.com/collections/zeekr-7x-accessories) iemand toevallig nog iets "leuks" gevonden? Ik heb zelf paarden, dus vaak vieze schoenen. Rubberen matten en bijv deze strips zal ik zeker overwegen https://www.geelyevs.com/...sill-protectors-for-zeekr
Ik heb de rubberen matten voor de stoelen en kofferbak erbij besteld, maar ben benieuwd naar de toepasbaarheid. De originele kofferbak bestaat uit 2 delen, waarbij ik denk dat dit bij de rubberen mat niet geldt, gekeken naar de versie die op GeelyEVS staat. Ik dacht ook aan de instapbescherming, dat kan geen kwaad.

Verder, vind ik dit wel handig voor de frunk: https://www.geelyevs.com/...ht?variant=45448086192285

Op alieexpress zag ik wel bluetooth programmeerbare knoppen, die een vaste preset optie zouden kunnen bedienen. Die zouden dan achter het stuur in de stuurkolom passen, mooi uit het zicht. Maar volstrekt onduidelijk of dit ook echt werkt en of het met de Europese auto ook zou werken. Ik zou het zeker wel handig vinden, zo'n 2 a 3 extra knoppen die bepaalde zaken direct aan of uit zetten o.i.d.

Link

[ Voor 30% gewijzigd door kingknoest op 24-04-2025 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
mvrooij schreef op donderdag 24 april 2025 @ 07:53:
Deze is erg interessant: YouTube: Как скачать обновление Zeekr 7X в России | Как настроить сценарии

In Rusland hebben ze een software update gedaan en laten de verbeteringen zien, aardig wat mooie leuke nieuwe functies. Dat geeft me positieve hoop betreft de software.

Kunt nu afstellingen doen in de schokdempers bij bepaalde snelheden als ik het goed zie, de hoogte en hoe stijf het moet zijn. Leuke functie.

Je kunt nu hele condities maken, dat als dit dan dat etc.
Als je bijv. 130 rijd dat de auto zakt, of dat als je met gps ergens komt hij iets anders doet. etc etc.
Hou er wel rekening mee, dat die auto in Rusland het Chinese model is met Lidar en bijbehorende snelle hardware en software... Het Europese model in Nederland moet het helaas met wat minder doen.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
kingknoest schreef op donderdag 24 april 2025 @ 10:46:
[...]

Ik heb de rubberen matten voor de stoelen en kofferbak erbij besteld, maar ben benieuwd naar de toepasbaarheid. De originele kofferbak bestaat uit 2 delen, waarbij ik denk dat dit bij de rubberen mat niet geldt, gekeken naar de versie die op GeelyEVS staat. Ik dacht ook aan de instapbescherming, dat kan geen kwaad.

Verder, vind ik dit wel handig voor de frunk: https://www.geelyevs.com/...ht?variant=45448086192285

Op alieexpress zag ik wel bluetooth programmeerbare knoppen, die een vaste preset optie zouden kunnen bedienen. Die zouden dan achter het stuur in de stuurkolom passen, mooi uit het zicht. Maar volstrekt onduidelijk of dit ook echt werkt en of het met de Europese auto ook zou werken. Ik zou het zeker wel handig vinden, zo'n 2 a 3 extra knoppen die bepaalde zaken direct aan of uit zetten o.i.d.

Link
Er zit geen uitsparing voor die knop in het stuur in NL (heb ik naar gekeken in A'dam) dus wellicht is dat geen optie, tenzij je misschien met je dremel aan de slag gaat :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingknoest
4v4t4r schreef op donderdag 24 april 2025 @ 11:06:
[...]

Er zit geen uitsparing voor die knop in het stuur in NL (heb ik naar gekeken in A'dam) dus wellicht is dat geen optie, tenzij je misschien met je dremel aan de slag gaat :D
Haha, nee, je hebt ook https://nl.aliexpress.com...%3Asearch%7Cquery_from%3A

Die behoeft geen dremel in dat geval! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Die zou je dus in het gat in het stuur kunnen plaatsen - en dan via BT connecten en een taak aan koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:24
spacecrap schreef op donderdag 24 april 2025 @ 10:44:
[...]

Ik heb ook een trekhaak (LR wit), maar levering op 22 mei. Ik verwacht dat ik terug moet komen voor de trekhaak overigens, maar daar heb ik eigenlijk niet naar gevraagd....
Mij is duidelijk verteld dat ze niet mensen laten terug komen voor trekhaken, dus dat ze deze pas uitleveren zodra ze de trekhaak er op kunnen zetten. Dit is dubbel werk voor Zeekr maar ook voor de klant die weer terug kan komen. Of het ook werkelijk gaat zijn is afwachten natuurlijk.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 12:10
mvrooij schreef op donderdag 24 april 2025 @ 13:07:
[...]

Mij is duidelijk verteld dat ze niet mensen laten terug komen voor trekhaken, dus dat ze deze pas uitleveren zodra ze de trekhaak er op kunnen zetten. Dit is dubbel werk voor Zeekr maar ook voor de klant die weer terug kan komen. Of het ook werkelijk gaat zijn is afwachten natuurlijk.
Ja, we wachten het af. Heb het specifiek benoemd en toen werd mij aangegeven dat de trekhaak later zou komen. Toen niet zo scherp geweest om er op door te vragen, maar we gaan het zien. (ik houd dus rekening met of een vertraging qua levering of terug moeten komen om de trekhaak te monteren).

We gaan het meemaken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ram
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-08 14:52
Nog een alternatief: link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingknoest
4v4t4r schreef op donderdag 24 april 2025 @ 12:47:
[...]

Die zou je dus in het gat in het stuur kunnen plaatsen - en dan via BT connecten en een taak aan koppelen?
Precies dat! Las wel ergens op Ali dat de connectie met BT niet goed lukte, maar misschien dat we dat hier op tweakers op kunnen lossen.

Zou het werken, ideaal, dan ben je met 1 knop bij menu airco of iets dergelijks. Of naar je navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrewfile
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-07 15:36
kingknoest schreef op donderdag 24 april 2025 @ 15:16:
[...]

Precies dat! Las wel ergens op Ali dat de connectie met BT niet goed lukte, maar misschien dat we dat hier op tweakers op kunnen lossen.

Zou het werken, ideaal, dan ben je met 1 knop bij menu airco of iets dergelijks. Of naar je navigatie.
Ik ga hier advocaat van de duivel spelen - het hele idee van de AI assistent in de auto is om deze handelingen uit handen te nemen. Als ik rij doe ik ook veel via de spraakbesturing.. verwarming aan/uit/warmer/kouder, stoel verwarming, airco, navigeren etc. Het is even wennen maar als je het eenmaal doet is het ideaal. Zeker als je dan je handen op het stuur kan houden/op de weg kan letten!

Rijdt een Zeekr X LR in Pine Green en werkzaam bij Zeekr EU. Alles wordt op persoonlijke titel beantwoord en is daarom geen officiële communicatiekanaal vanuit Zeekr EU of haar dochterondernemingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-08 23:06
kingknoest schreef op donderdag 24 april 2025 @ 15:16:
[...]

Ik heb net even dit filmpje op YouTube gekeken YouTube: Zeekr Start Button van een Russische gast. Blijkbaar kun je een app downloaden in de auto en daarin de knop koppelen aan een actie. Ik ben nog wel benieuwd welke acties allemaal mogelijk zijn. Als je met die knop in een keer al die alarmen kan uitzetten zie ik daar vooral wel toegevoegde waarde in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
andrewfile schreef op donderdag 24 april 2025 @ 15:20:
[...]

Ik ga hier advocaat van de duivel spelen - het hele idee van de AI assistent in de auto is om deze handelingen uit handen te nemen. Als ik rij doe ik ook veel via de spraakbesturing.. verwarming aan/uit/warmer/kouder, stoel verwarming, airco, navigeren etc. Het is even wennen maar als je het eenmaal doet is het ideaal. Zeker als je dan je handen op het stuur kan houden/op de weg kan letten!
De verkoper in A'dam gaf aan dat de AI assisent nog lang niet af was. Had hij dit mis? Ik heb het niet getest tijdens de bezichtiging.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Danny87
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 08-08 00:57
Kom zojuist terug van een proefrit in zowel de lr als de privilege. Even wat korte punten van de proefrit. Vond hem fantastisch, geweldig geluid, bizar vermogen.
Software versie bekeken en draait op Zeekr 2.0. Mooie integratie met CarPlay.
Voor de twijfelaars qua deuren, zijn ook prima handmatig te sluiten, met softclose.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterH85
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23:45
Merkte je veel verschil tussen de versies qua wegligging? En wat vond je persoonlijk het prettigst rijden?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Danny87
  • Laatst online: 08-08 00:57
Heb beide maar even gereden, slecht tijdstip zo in de spits🤣. Maar de luchtvering voelt wel echt comfortabel.

Ik moest mijn keuze al doorgeven aan de lease en gekozen voor de priv. Maar na het zien en rijden geen spijt van. Heerlijke massagestoelen en met het oog op het trekken van de caravan is de awd en luchtvering zeker een pro! Daarnaast vind ik de priv. Mooier met het zwarte dak en dikke velgen😍😍
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WHi8xPdJfyRLqjsbbbkeQ_57zhM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bnjgZfUdnITFyyMzBwDsqmvF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Ruben_sim
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 20:47
Rij-impressie: Zeekr 7X Privilege – Luxe, comfort en (heel) veel pit

Proefritlocatie: Zeist – Model: Zeekr 7X Privilege

Mijn proefrit met de Zeekr 7X Privilege begon met een korte wachttijd, maar gaf me daardoor wél de kans om alvast kennis te maken met het infotainmentsysteem en de eerste indrukken van de auto op te doen.

Infotainment en gebruiksgemak

De multimedia draaide op softwareversie 2.0, die al redelijk compleet aanvoelt. Er is naar mijn weten geen youtube en netflix beschikaar nog. Al is er wel een zeekr store, waarvan mij onbekend is welke apps hierin beschikbaar zijn.

Volgens de medewerker komt versie 2.0.1 binnenkort beschikbaar, maar wat daarin verandert is nog niet duidelijk.

Het scherm is razendsnel, haarscherp en heeft uitstekend contrast. De menustructuur is even wennen, met meerdere hoofdmenu’s: voor voertuiginstellingen, voertuigvisualisatie en toegang tot Android Auto via meerder knoppen. Helemaal tijdens het rijden soms zoeken door de menu's (uiteraard gewenning) . Het draadloos koppelen van android auto ging vlekkeloos. Google Maps instructies zijn tevens geïntegreerd in het head-up-display. Spotify-integratie via android verliep ook soepel (je kan ook direct in het infotainmentsysteem inloggen met je Spotify account, niet gedaan). Een klein 'pre-production model'-watermerk viel op, maar had verder geen invloed op de werking.

Tijdens het draadloos laden werd mijn telefoon wel warm, misschien omdat ik ook flitsmeister aan had en mijn scherm daardoor aan stond. Ligt meer aan mijn telefoon waarschijnlijk.

Eerste indruk en ergonomie

Het instellen van stoelen, spiegels en HUD ging vlot. Slim detail: stel je de stoel bij tijdens het rijden, dan vraagt het systeem of je deze positie wilt opslaan. De spiegels reageren wel wat grof op kleine aanpassingen, maar voor mij niet storend.

Het stuur ligt stevig in de hand, al voelt het aan de forse kant en is de vlakke bovenkant even wennen – zeker op rotondes.

Stoelen zijn misschien achter bij het zitvlak iets smal. Met mij 75 kg ben ik vrij smal, maar denk als je wat forser bent dit mogelijk minder prettig is. Toch gemaakt voor Chineze billetjes denk ik...

Rijervaring en prestaties

De Zeekr 7X rijdt direct comfortabel en soepel weg. In Comfort en Normaal is de vermogensopbouw keurig beheerst, met een prettig voelend gaspedaal en goed gedoseerde remmen. In Sport-modus schiet de auto er echt vandoor – krachtig en responsief, zonder dat je direct met slippende banden wegrijdt. Vermogen komt in sport modus niet direct vrij, had misschien wel iets aggressiver gemogen zelfs.

Tijdens een scherpe bocht kon ik de ESP kort laten ingrijpen; dat gebeurde soepel en snel, in contrast met bijvoorbeeld mijn huidige Kia, waarbij het vermogen dan te lang wordt afgeknepen.

De verschillende stuur- en dempinginstellingen zijn duidelijk merkbaar en geven voldoende range van confort naar sportief. Echt stug wordt hij nooit. Ook vond ik het stuur op sport wel redelijk direct maar gaf niet enorm veel feedback. Op de snelweg is sport modus minder geschikt, te zwaar naar mijn voorkeur.

Wat minder opviel, waren de verschillen in rijhoogte – mogelijk subtieler of juist beïnvloed door de omstandigheden.

Luchtvering

De luchtvering voelt in de meeste situaties erg comfortabel aan – zeker als je de auto normaal gebruikt (90% vd tijd). Ook op een klinkerweg presteerde de vering de uitstekend. Toch heb ik HEEL af en toe een wat ‘bootachtig’ gevoel ervaren, al is het lastig te zeggen of dit door mijn gebrek aan ervaring met dit type vering komt, of doordat ik met mijn aandacht afgeleid was door het infotainmentsysteem. Het was in geen enkel geval storend, maar vooral 'anders' dan ik gewend ben.
Drempels heb ik helaas niet kunnen testen.

Verbruik
Verbruik stond op 24,7kwh de laatse 135km. Met een zware rechtervoet

Visualisatie en afleiding

De auto toont verkeersvisualisaties op zowel het centrale scherm als het head-up-display. In de praktijk vond ik het soms afleidend. Tegenliggers werden vertraagd weergegeven, en het systeem reageerde soms net iets te laat op de omgeving. Zo zie je de voorligger erg laat op de snelweg in het scherm verschijnen. Ook flikkeren de auto's of personen en zebrapaden en verkeerslichten te pas en te onpas in je zicht. Weet nog niet helemaal hoe dit mij helpt tijdens het rijden, zie de autos ook als ik gewoon door de voorruit kijk.

Tesla-rijders, herkennen jullie dit? Aangezien ook daar een visualisatie van de omgeving wordt getoond op het scherm. In de Zeekr krijg je het op meerdere plekken tegelijk, wat in druk verkeer – zeker gecombineerd met regen en onbekendheid met de bediening – eerder onrustig dan rustgevend kan werken. Mogelijk als je wat meer vertrouwd bent met wat je allemaal ziet, sluit je je vanzelf meer af voor de extra prikkels.

Rijhulpsystemen - ADAS

Kort de LCC getest. Dit werkte eigenlijk erg goed, ondanks dat het erg druk was op de weg. Stuurt goed en blijft keurig in het midden van de baan. Persoonijk vind ik cruise control niet fijn als het druk is op de weg omdat de afstand tot de voorganger vrij groot is.

1x weigerde hij in te halen, wat eigenlijk terecht was. Ik reed 95 op de middelste baan en het snelheidsverechil met de auto in de linkerbaan was te groot. Als je zelf rijdt geef je gas bij om er toch even voor in te voegen. Als het wat rustiger is denk ik een prima systeem.

Lane assist (zonder LLC aan) houdt je vrij, maar niet te, stevig midden in de baan als je richting de lijntjes dreigt te rijden. Merkte echt dat hij mee stuurde in flauwe bochten.

Audio

Geluidsinstallatie meer dan voldoende, maar heb ik niet uitgebreid getest. Had wel een paar keer het idee dat het heel even haperde, misschien een connectivity dingetje...

Te korte testtijd - spits

Een uur bleek eigenlijk veel te kort voor een serieuze proefrit, zeker met zoveel instellingen, rijmodi en technologieën om te ontdekken. Voor een auto als deze zou je eigenlijk wat meer tijd moeten krijgen om echt vertrouwd te raken met het geheel. Het hielp ook zeker niet mee dat het over super druk op de weg was...

Conclusie

De Zeekr 7X Privilege is een moderne, verfijnde elektrische SUV die luxe, comfort en een sportief randje goed weet te combineren. De auto is geen uitgesproken sportwagen (daar zou je hem ook niet voor moeten aanschaffen en is hij niet voor gemaakt), maar biedt genoeg punch en controle. Voor een solo rit op een rustige weg is hij zeker voldoende sportief om heeel snel je rijbewijs kwijt te raken. Voor gezinsgebruik is het een comfortabele en goed uitgeruste alleskunner die van alle gemakken is voorzien.

Ik ben in ieder geval erg tevreden met mijn keuze en denk dat de liefde alleen maar groter gaat worden naarmate ik meer kilometers ga maken vanaf 27 mei!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
Ruben_sim schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 00:09:

Mijn proefrit met de Zeekr 7X Privilege begon met een korte wachttijd, maar gaf me daardoor wél de kans om alvast kennis te maken met het infotainmentsysteem en de eerste indrukken van de auto op te doen.

De multimedia draaide op softwareversie 2.0, die al redelijk compleet aanvoelt. Er is naar mijn weten geen youtube en netflix beschikaar nog. Al is er wel een zeekr store, waarvan mij onbekend is welke apps hierin beschikbaar zijn.

Volgens de medewerker komt versie 2.0.1 binnenkort beschikbaar, maar wat daarin verandert is nog niet duidelijk.

Het scherm is razendsnel, haarscherp en heeft uitstekend contrast. De menustructuur is even wennen, met meerdere hoofdmenu’s: voor voertuiginstellingen, voertuigvisualisatie en toegang tot Android Auto via meerder knoppen. Helemaal tijdens het rijden soms zoeken door de menu's (uiteraard gewenning) . Het draadloos koppelen van android auto ging vlekkeloos. Google Maps instructies zijn tevens geïntegreerd in het head-up-display. Spotify-integratie via android verliep ook soepel (je kan ook direct in het infotainmentsysteem inloggen met je Spotify account, niet gedaan). Een klein 'pre-production model'-watermerk viel op, maar had verder geen invloed op de werking.

Tijdens het draadloos laden werd mijn telefoon wel warm, misschien omdat ik ook flitsmeister aan had en mijn scherm daardoor aan stond. Ligt meer aan mijn telefoon waarschijnlijk.

Het instellen van stoelen, spiegels en HUD ging vlot. Slim detail: stel je de stoel bij tijdens het rijden, dan vraagt het systeem of je deze positie wilt opslaan. De spiegels reageren wel wat grof op kleine aanpassingen, maar voor mij niet storend.

Het stuur ligt stevig in de hand, al voelt het aan de forse kant en is de vlakke bovenkant even wennen – zeker op rotondes.

Stoelen zijn misschien achter bij het zitvlak iets smal. Met mij 75 kg ben ik vrij smal, maar denk als je wat forser bent dit mogelijk minder prettig is. Toch gemaakt voor Chineze billetjes denk ik...

De Zeekr 7X rijdt direct comfortabel en soepel weg. In Comfort en Normaal is de vermogensopbouw keurig beheerst, met een prettig voelend gaspedaal en goed gedoseerde remmen. In Sport-modus schiet de auto er echt vandoor – krachtig en responsief, zonder dat je direct met slippende banden wegrijdt. Vermogen komt in sport modus niet direct vrij, had misschien wel iets aggressiver gemogen zelfs.

Tijdens een scherpe bocht kon ik de ESP kort laten ingrijpen; dat gebeurde soepel en snel, in contrast met bijvoorbeeld mijn huidige Kia, waarbij het vermogen dan te lang wordt afgeknepen.

De verschillende stuur- en dempinginstellingen zijn duidelijk merkbaar en geven voldoende range van confort naar sportief. Echt stug wordt hij nooit. Ook vond ik het stuur op sport wel redelijk direct maar gaf niet enorm veel feedback. Op de snelweg is sport modus minder geschikt, te zwaar naar mijn voorkeur.

Wat minder opviel, waren de verschillen in rijhoogte – mogelijk subtieler of juist beïnvloed door de omstandigheden.

Luchtvering

De luchtvering voelt in de meeste situaties erg comfortabel aan – zeker als je de auto normaal gebruikt (90% vd tijd). Ook op een klinkerweg presteerde de vering de uitstekend. Toch heb ik HEEL af en toe een wat ‘bootachtig’ gevoel ervaren, al is het lastig te zeggen of dit door mijn gebrek aan ervaring met dit type vering komt, of doordat ik met mijn aandacht afgeleid was door het infotainmentsysteem. Het was in geen enkel geval storend, maar vooral 'anders' dan ik gewend ben.

Verbruik

De auto toont verkeersvisualisaties op zowel het centrale scherm als het head-up-display. In de praktijk vond ik het soms afleidend. Tegenliggers werden vertraagd weergegeven, en het systeem reageerde soms net iets te laat op de omgeving. Zo zie je de voorligger erg laat op de snelweg in het scherm verschijnen. Ook flikkeren de auto's of personen en zebrapaden en verkeerslichten te pas en te onpas in je zicht. Weet nog niet helemaal hoe dit mij helpt tijdens het rijden, zie de autos ook als ik gewoon door de voorruit kijk.

Tesla-rijders, herkennen jullie dit? Aangezien ook daar een visualisatie van de omgeving wordt getoond op het scherm. In de Zeekr krijg je het op meerdere plekken tegelijk, wat in druk verkeer – zeker gecombineerd met regen en onbekendheid met de bediening – eerder onrustig dan rustgevend kan werken. Mogelijk als je wat meer vertrouwd bent met wat je allemaal ziet, sluit je je vanzelf meer af voor de extra prikkels.

Rijhulpsystemen - ADAS

Kort de LCC getest. Dit werkte eigenlijk erg goed, ondanks dat het erg druk was op de weg. Stuurt goed en blijft keurig in het midden van de baan. Persoonijk vind ik cruise control dan niet fijn omdat de afstand tot de voorganger vrij groot is.

1x weigerde hij in te halen, wat eigenlijk terecht was. Ik reed 95 op de middelste baan en het snelheidsverechil met de auto in de linkerbaan was te groot. Als je zelf rijdt geef je gas bij om er toch even voor in te voegen. Als het wat rustiger is denk ik een prima systeem.

Lane assist (zonder LLC aan) houdt je vrij, maar niet te, stevig midden in de baan als je richting de lijntjes dreigt te rijden. Merkte echt dat hij mee stuurde in flauwe bochten.

Audio

Geluidsinstallatie meer dan voldoende, maar heb ik niet uitgebreid getest. Had wel een paar keer het idee dat het heel even haperde, misschien een connectivity dingetje...

Een uur bleek eigenlijk veel te kort voor een serieuze proefrit, zeker met zoveel instellingen, rijmodi en technologieën om te ontdekken. Voor een auto als deze zou je eigenlijk wat meer tijd moeten krijgen om echt vertrouwd te raken met het geheel. Het hielp ook zeker niet mee dat het over super druk op de weg was...

Conclusie

De Zeekr 7X Privilege is een moderne, verfijnde elektrische SUV die luxe, comfort en een sportief randje goed weet te combineren. De auto is geen uitgesproken sportwagen (daar zou je hem ook niet voor moeten aanschaffen en is hij niet voor gemaakt), maar biedt genoeg punch en controle. Voor een solo rit op een rustige weg is hij zeker voldoende sportief om heeel snel je rijbewijs kwijt te raken. Voor gezinsgebruik is het een comfortabele en goed uitgeruste alleskunner die van alle gemakken is voorzien.

Ik ben in ieder geval erg tevreden met mijn keuze en denk dat de liefde alleen maar groter gaat worden naarmate ik meer kilometers ga maken vanaf 27 mei!
Fijne review zo :) Thanks voor het delen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrewfile
4v4t4r schreef op donderdag 24 april 2025 @ 16:57:
[...]

De verkoper in A'dam gaf aan dat de AI assisent nog lang niet af was. Had hij dit mis? Ik heb het niet getest tijdens de bezichtiging.
Hij is zeker niet perfect, maar ik doe steeds meer en meer ermee. Je moet alleen wel duidelijk spreken maar dat geldt voor Siri bijv ook. Denk dat met volgende versies van software het alleen maar beter gaat worden.

Rijdt een Zeekr X LR in Pine Green en werkzaam bij Zeekr EU. Alles wordt op persoonlijke titel beantwoord en is daarom geen officiële communicatiekanaal vanuit Zeekr EU of haar dochterondernemingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P. Edelijn
Ik heb vorige week in dezelfde auto de proefrit gehad. Ben ook zeer tevreden maar de tijd was te kort. Maar 16 mei vrijdag kan in de auto ophalen en het hele weekend rijden. Maandag krijgtde auto PPF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsmid6
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:29
Gezien heel veel hier lijken te bestellen met trekhaak. Hebben jullie allemaal een BE rijbewijs of gebruiken jullie die alleen voor fietsen? Als ik namelijk de kentekens en dus het maximale toegestane massa opzoek dan blijft er niet veel ruimte over voor een aanhanger. Onze vouwwagen zou nog net kunnen, maar onze gewone aanhanger is al te zwaar. Ik weet dat er plannen zijn om het maximum gewicht te verhogen van 3500kg naar 4250kg maar die ligt er al jaren en ik zie dat niet op korte termijn veranderen. Voor mij zou het betekenen dat ik dus ook mijn BE moet gaan halen om met deze auto en een aanhanger te rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrewfile
jsmid6 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 09:59:
Gezien heel veel hier lijken te bestellen met trekhaak. Hebben jullie allemaal een BE rijbewijs of gebruiken jullie die alleen voor fietsen? Als ik namelijk de kentekens en dus het maximale toegestane massa opzoek dan blijft er niet veel ruimte over voor een aanhanger. Onze vouwwagen zou nog net kunnen, maar onze gewone aanhanger is al te zwaar. Ik weet dat er plannen zijn om het maximum gewicht te verhogen van 3500kg naar 4250kg maar die ligt er al jaren en ik zie dat niet op korte termijn veranderen. Voor mij zou het betekenen dat ik dus ook mijn BE moet gaan halen om met deze auto en een aanhanger te rijden
Ik denk dat niet iedereen hier aan gedacht heeft ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
andrewfile schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 10:01:
[...]

Ik denk dat niet iedereen hier aan gedacht heeft ;-)
ik denk ook niet dat het verkeerd is om BE te halen als je regelmatig met aanhanger / trailer op pad moet :) voor een bedrag van rond de 500 eur heb je eendaagse training + examen geloof ik, dus dat is opzich prima te doen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoCruelNU
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 31-07 12:38
Wij hebben een caravan en was/ben me hiervan bewust. Ga makkelijk over de 3500 kg heen! Cursus en examen voor BE rijbewijs zijn dus al gepland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
Bij mij is het echt puur voor fietsen of koffer.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mario3
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21:33
Leuke review.
Wellicht een tip voor andere toekomstige proefrijden:
Stel een lijstje samen wat je wilt testen tijdens de proefrit.
Mijn lijst wordt steeds langer door sommige negatieve ervaringen met EV’s in de loop van de jaren.
Ik heb nu 3 EV’s gehad en op basis daarvan wat (negatieve) ervaringen opgebouwd.
Zo bevat mijn lijst o.a. nu:
- hoe snel gaat snelladen? (Wordt niet zelden veel hoger voorgesteld dan dat werkelijk gaat)
- lukt snelladen bij Tesla? (Ons bent zuunig…)
- is muziek vanaf USB-stick af te spelen? Voor mij essentieel. Was bij 1 van mijn vorige voertuigen niet mogelijk)
- is het voertuig geschikt als accesspoint? Dus internet via WIFI mogelijk door koppeling met voertuig?
- hoe bevalt de spraakherkenning? Werkt die goed?
- welke connectiekosten zijn mij te wachten in de toekomst (verbinding met internet e.d.)? Dit wordt vaak stilgezwegen.
Hoeveel telefoons kunnen gekoppeld worden? En werken zij dan ook gelijktijdig via het voertuig?
En natuurlijk het rijgedrag.

Wellicht nog een aardige tip voor de Tesla-laders: laad liefst zoveel mogelijk het dichts bij het transformatorhuis. Dat gaat merkbaar sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Mario3 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 11:26:
Leuke review.
Wellicht een tip voor andere toekomstige proefrijden:
Stel een lijstje samen wat je wilt testen tijdens de proefrit.
Mijn lijst wordt steeds langer door sommige negatieve ervaringen met EV’s in de loop van de jaren.
Ik heb nu 3 EV’s gehad en op basis daarvan wat (negatieve) ervaringen opgebouwd.
Zo bevat mijn lijst o.a. nu:
- hoe snel gaat snelladen? (Wordt niet zelden veel hoger voorgesteld dan dat werkelijk gaat)
- is muziek vanaf USB-stick af te spelen? Voor mij essentieel. Was bij 1 van mijn vorige voertuigen niet mogelijk)
- is het voertuig geschikt als accesspoint? Dus internet via WIFI mogelijk door koppeling met voertuig?
- hoe bevalt de spraakherkenning? Werkt die goed?
- welke connectiekosten zijn mij te wachten in de toekomst (verbinding met internet e.d.)? Dit wordt vaak stilgezwegen.
Hoeveel telefoons kunnen gekoppeld worden? En werken zij dan ook gelijktijdig via het voertuig?
En natuurlijk het rijgedrag.

Wellicht nog een aardige tip voor de Tesla-laders: laad liefst zoveel mogelijk het dichts bij het transformatorhuis. Dat gaat merkbaar sneller.

Ja met het duurdere connectivity pakket kan je de auto als hotspot instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphaxe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:34
Weet iemand of je 1 of twee sleutels krijgt bij aflevering?
Huidige auto passen de stoelen zich automatisch aan afhankelijk van de sleutel in gebruik, dat is wel erg fijn in de afgelopen 3 jaar.

Merk dat veel rijders voor de priviledge gaan, voor mij wordt het de LR. Mocht iemand daar meer over kunnen vertellen qua rij gedrag hoor ik het graag.

Zelf besloten dat ik i.v.m. de afstand tot de dealer me laat verassen bij oplevering, verwachting begin juni.
Officieel bericht moet ik nog krijgen van Zeekr en LM krijgen, maar dit is de verwachte leverdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxtel
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-08 08:41
P. Edelijn schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 09:06:
Ik heb vorige week in dezelfde auto de proefrit gehad. Ben ook zeer tevreden maar de tijd was te kort. Maar 16 mei vrijdag kan in de auto ophalen en het hele weekend rijden. Maandag krijgtde auto PPF.
Wat kost dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingknoest
Alphaxe schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 11:37:
Weet iemand of je 1 of twee sleutels krijgt bij aflevering?
Huidige auto passen de stoelen zich automatisch aan afhankelijk van de sleutel in gebruik, dat is wel erg fijn in de afgelopen 3 jaar.

Merk dat veel rijders voor de priviledge gaan, voor mij wordt het de LR. Mocht iemand daar meer over kunnen vertellen qua rij gedrag hoor ik het graag.

Zelf besloten dat ik i.v.m. de afstand tot de dealer me laat verassen bij oplevering, verwachting begin juni.
Officieel bericht moet ik nog krijgen van Zeekr en LM krijgen, maar dit is de verwachte leverdatum.
Over de stoelen icm sleutels weet ik het niet, maar je krijgt begreep ik 1 sleutel en 1 NFC pas die toegang geeft. Naast de Bluetooth toegang via de app, dat kan ook. De camera op het stuur zou de berijder moeten herkennen en alles goed moeten zetten, maar ik weet niet hoe dit werkt. Er kunnen maximaal 3 berijderaccounts ingesteld worden. Mijn vrees is wel dat dit pas werkt zodra je zit, wat ik zelf vervelend zou vinden aangezien mijn partner echt een stuk kleiner is en ik toch echt hoop dat de stoel naar achter staat als ik in moet stappen. Zal ik moeten ervaren, maar de stoelen passen zich wél aan per berijder, maar weet nog niet precies hoe dit dus werkt.

Ik ben ook een aanstaande LR rijder, 14 mei ben ik 1 van de eerste (als alles meezit met de boot) die het mag ervaren en zal dit hier ook uitgebreid delen. Er is echt nog niet veel bekend over de rij ervaringen LR, aangezien alle Europese reviewers amper tot niet in de LR hebben gereden, aangezien in Portugal veruit de meeste enkel in een Privilege hebben gezeten. Enkel 1 reviewer geeft aan dat hij zelf wellicht de LR qua vering lekkerder vond dan de luchtvering, maar dit is een enkeling die in totaliteit dus geen goed beeld geeft. En vanuit Oekraine/Rusland zie je enkel de Chinese variant, die hebben een totaal andere keuzeboom bij de aanschaf waardoor deze ook niet echt representatief zijn voor een LR ervaring. We zullen het moeten afwachten vrees ik, maar ik zal in ieder geval snel delen zodra ik de eer heb te mogen rijden voor vast!

Mochten mensen een proefrit in de LR gemaakt hebben, dan is dat voor best een aantal erg interessant hier!

[ Voor 16% gewijzigd door kingknoest op 25-04-2025 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsmid6
4v4t4r schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 10:06:
[...]

ik denk ook niet dat het verkeerd is om BE te halen als je regelmatig met aanhanger / trailer op pad moet :) voor een bedrag van rond de 500 eur heb je eendaagse training + examen geloof ik, dus dat is opzich prima te doen toch?
Volgens mij kost het hier rond de €650. Het is idd niet raar om te doen maar betekent wel dat ik nog even moet wachten voor dat ik op pad kan met de visboot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mario3
Die 1 sleutel is wel een dingetje.
Mijn vorige auto (Fisker) werd ook met maar 1 sleutel geleverd.
Want… de tweede sleutel is de app op de telefoon.
Hm, die werkt via internet, dus je telefoon moet wel internetverbinding hebben.
Iets wat in parkeergarages niet altijd zo is.
Maar dan nog… Fisker ging failliet.
Dus ook de stekker uit de internettoegang.
Dus app op telefoon werkte niet meer.
Kunst en vliegwerk en hoge kosten waren nodig om een tweede sleutel of card te bemachtigen.
Want… als sleutel gestolen wordt of als je hem verliest of in het water laat vallen.. kun je ook geen auto meer rijden dan.
Ik weet, er zijn meer merken die maar 1 sleutel meeleveren. Eerlijk gezegd vind ik het wel ernstige armoei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SoCruelNU
Mario3 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 11:26:
De 7X heeft een 800V architectuur. Het Tesla Supercharger netwerk (V2, V3) is daar niet compatible mee (is maar 400V), dus snelladen daar kun je vergeten. Beter de >=300kW laders van Fastned, Ionity, enz. gebruiken. Tesla gaat V4 uitrollen welke wel 800V gaat ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mario3
[/quote] De 7X heeft een 800V architectuur.
[quote]
Heb ik reeds begrepen ( van XPENG). Maar ik lees ook wel dat het helemaal werkt.
Langzamer voor thuis vind ik niet zo erg. Op vakantie dan maar wat anders (IONITY is met abbo ook prettig geprijsd).
Maar het moet wel werken.
Dus op mijn testlijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Mario3 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 12:36:
[/quote] De 7X heeft een 800V architectuur.
[quote]
Heb ik reeds begrepen ( van XPENG). Maar ik lees ook wel dat het helemaal werkt.
Langzamer voor thuis vind ik niet zo erg. Op vakantie dan maar wat anders (IONITY is met abbo ook prettig geprijsd).
Maar het moet wel werken.
Dus op mijn testlijst.
het werkt wel - maar niet snel.. ik weet niet of je kan filteren op V4 bij tesla? Ik heb er de afgelopen 5 jaar nog nooit geladen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M13z1
  • Registratie: September 2020
Los van de fijne review hier (waarvoor dank!) moet ik zeggen dat ik na de golf van 'Fly-over' reviews vanuit Portugal nog maar weinig terugvind op het net.

'The truth is not afraid for Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvisser
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:18
kingknoest schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 11:49:
[...]
Er kunnen maximaal 3 berijderaccounts ingesteld worden. Mijn vrees is wel dat dit pas werkt zodra je zit, wat ik zelf vervelend zou vinden aangezien mijn partner echt een stuk kleiner is en ik toch echt hoop dat de stoel naar achter staat als ik in moet stappen. Zal ik moeten ervaren, maar de stoelen passen zich wél aan per berijder, maar weet nog niet precies hoe dit dus werkt.
Maximaal 3 berijdersaccounts betekent dus ook maximaal 3 profielen voor je stoel en andere instellingen?
3 profielen schiet schromelijk tekort voor mij. Op mijn Tesla heb ik nu 7 profielen: mijn profiel, mijn vrouw zonder hakken, mijn vrouw met hakken ;) , 3 (studerende) kinderen en mijn secretaresse.
Hoop dat Zeekr meer profielen gaat toestaan.

Tesla heeft een "Easy Entry" profiel waarin die automatisch gaat voor in- en uitstappen en Zeekt kopieert veel van Tesla. In de Zeekr X is die vorig jaar er met een software update in gekomen, dus als het er nog niet is op de 7X, zal het vast in de toekomst komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvisser
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:18
4v4t4r schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 13:10:
[...]
het werkt wel - maar niet snel.. ik weet niet of je kan filteren op V4 bij tesla? Ik heb er de afgelopen 5 jaar nog nooit geladen
In de Tesla app kan je niet filteren op V4, ze zijn er nu ook nog niet of nauwelijks. In de Tesla app kan je wel zien wat het maximale laadvermogen is als je de details van een supercharger opvraagt. 150 kW is V2, 250 kW is V3 en V4 is 325 kW. Zo kan je toch met wat trial and error in de toekomst een V4 stall vinden. Alleen als er zowel V2 of V3 stalls naast de V4 staan kan je in de app niet zien of de V4 vrij is.
In ABRP kan je ook nog niet op vermogen of voltage filteren. Shell Recharge app is filter maximaal >100kW dus ook niet bruikbaar. Gaat vast wel komen in de toekomst in dit soort apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphaxe
4v4t4r schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 13:10:
[...]

Wat bedoel je met niet snel, langzamer dan electrische autos die niet op het 800v architectuur zitten.
Is er een verwachte laad snelheid als op een Tesla V2, V3 of V4 gaat laden.

Haalt een 7x op een Tesla charger bijv net als een Tesla 200kw of 250kw kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario3
Uit de verhalen die ik via XPENG vernomen heb, gaat het om snelheden van rond de 80 kW.
Aan een V3-paal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fideba
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:36
Mario3 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 15:53:
Uit de verhalen die ik via XPENG vernomen heb, gaat het om snelheden van rond de 80 kW.
Aan een V3-paal.
Lijkt me correct, een Kia EV6, ook 800v, haalt zelfde snelheid aan een Tesla V3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:07

Freedive

] Ken sent me _

Alphaxe schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 15:47:
[...]

Wat bedoel je met niet snel, langzamer dan electrische autos die niet op het 800v architectuur zitten.
Is er een verwachte laad snelheid als op een Tesla V2, V3 of V4 gaat laden.

Haalt een 7x op een Tesla charger bijv net als een Tesla 200kw of 250kw kan halen?
Tis niet optimaal nee;
“De V3 Supercharger werkt op maximaal 500V, terwijl jouw auto is gebouwd voor 800V. Wat er dan meestal gebeurt:
• De auto schakelt via een interne DC-DC boost converter terug naar 400V.
• Hierdoor beperkt de laadsnelheid zich meestal tot ±120-150 kW, afhankelijk van de converter en temperatuur.
• Je mist dus het piekvermogen van bijvoorbeeld 300+ kW die je op een 800V-laadpaal (zoals van Ionity of Fastned met HYC400/HYC500 laders) wél zou halen.

Dus: laden bij een Tesla V3 Supercharger werkt prima, maar niet optimaal voor snelheid.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
  • Registratie: Augustus 2020
Ik vraag me af of de zojuist bekend geworden maatregelen rondom elektrisch rijden invloed gaan hebben op leasetarieven van leasemaatschappijen. Zo zal de motorrijtuigenbelasting minder snel worden verhoogd worden dan eerder het plan was. Volgens mij is deze belasting onderdeel van de algehele berekening. Wat is jullie verwachting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:06
Pollux89 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 19:58:
Ik vraag me af of de zojuist bekend geworden maatregelen rondom elektrisch rijden invloed gaan hebben op leasetarieven van leasemaatschappijen. Zo zal de motorrijtuigenbelasting minder snel worden verhoogd worden dan eerder het plan was. Volgens mij is deze belasting onderdeel van de algehele berekening. Wat is jullie verwachting?
Nee, die worden direct doorberekend in het actuele maand tarief als er wijzigingen zijn. Check de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
  • Registratie: Augustus 2020
Spekkie99 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 20:06:
[...]

Nee, die worden direct doorberekend in het actuele maand tarief als er wijzigingen zijn. Check de voorwaarden.
Kun je dat uitleggen? Ik dacht dat er wellicht nieuwe berekeningen gemaakt zullen worden die vanaf nu of komende tijd kunnen gaan gelden. Maar dat werkt dus anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphaxe
Freedive schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 18:34:
[...]

Tis niet optimaal nee;
“De V3 Supercharger werkt op maximaal 500V, terwijl jouw auto is gebouwd voor 800V. Wat er dan meestal gebeurt:
• De auto schakelt via een interne DC-DC boost converter terug naar 400V.
• Hierdoor beperkt de laadsnelheid zich meestal tot ±120-150 kW, afhankelijk van de converter en temperatuur.
• Je mist dus het piekvermogen van bijvoorbeeld 300+ kW die je op een 800V-laadpaal (zoals van Ionity of Fastned met HYC400/HYC500 laders) wél zou halen.

Dus: laden bij een Tesla V3 Supercharger werkt prima, maar niet optimaal voor snelheid.”
Dank voor de uitleg.
Afwachten wat dan de laad curve gaat zijn bij dit type laders. Zal vooral interessant zijn bij mij voor de buitenland trips en incidenteel binnen Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie99
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:06
Pollux89 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 20:10:
[...]

Kun je dat uitleggen? Ik dacht dat er wellicht nieuwe berekeningen gemaakt zullen worden die vanaf nu of komende tijd kunnen gaan gelden. Maar dat werkt dus anders?
Je lease tarief wordt in de calculatie bepaald op de huidige regeling voor wegenbelasting en die staat voor een aantal elementen vast. Verandert de mrb dan mag de lease maatschappij deze verhoging doorberekenen. Ze kunnen onmogelijk rekening houden met wat de regering nu weer verzint dus staat dat in de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:27
Ruben_sim schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 00:09:

Luchtvering

Verbruik

Rijhulpsystemen - ADAS

Kort de LCC getest. Dit werkte eigenlijk erg goed, ondanks dat het erg druk was op de weg. Stuurt goed en blijft keurig in het midden van de baan. Persoonijk vind ik cruise control niet fijn als het druk is op de weg omdat de afstand tot de voorganger vrij groot is.

Audio

Conclusie

Zo, dat verbruik is wel even schrikken. Ik heb na 50 000 kilometer in m’n huidige EV een verbruik van 141 wh/km. Ik trap hem met enige regelmaat op z’n staart en altijd 5 tot 10 km/h boven de toegestane snelheid.
Dat in combinatie met de dure verzekering en hoge mrb zijn punten die me toch aan het twijfelen brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
tim.w schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 10:34:
[...]

Zo, dat verbruik is wel even schrikken. Ik heb na 50 000 kilometer in m’n huidige EV een verbruik van 141 wh/km. Ik trap hem met enige regelmaat op z’n staart en altijd 5 tot 10 km/h boven de toegestane snelheid.
Dat in combinatie met de dure verzekering en hoge mrb zijn punten die me toch aan het twijfelen brengen.
Ga dan nooit in mn volvo rijden 🤣🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. Edelijn
Het verbruik van een Tesla Model S na 380.000 km is gemiddeld 21,6kw zowel in de winter en zomer. Gewicht speelt ook mee 2150 kg en het vermogen van de auto, enz.enz. Zeerk 7X is zwaarder en meer vermogen dus het verbruik is ook hoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-08 20:44
tim.w schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 10:34:
[...]

Met een 100kWh batterij en gemiddeld 25kWh per 100km (wat ik ook veel vind, maar verwacht echt dat dit wel bijtrekt naar 21-22kWh) ga je minstens 400km bereik krijgen. Dat lijkt me genoeg voor zowat alle ritten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
kx22 schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 15:27:
[...]

Met een 100kWh batterij en gemiddeld 25kWh per 100km (wat ik ook veel vind, maar verwacht echt dat dit wel bijtrekt naar 21-22kWh) ga je minstens 400km bereik krijgen. Dat lijkt me genoeg voor zowat alle ritten.
Eens. Ik rij nu een Volvo P8 waar ik 275/325 mee kan. Ik merk in de afgelopen 4/5 jaar dat ik heel soms 50 tot 100km te kort kwam, daarom vind ik voor mij persoonlijk 400/450 perfect als ik dit haal. Je zou zeggen met normaal rijden dat dit moet lukken met de Privilege.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
mvrooij schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 17:12:
[...]

Eens. Ik rij nu een Volvo P8 waar ik 275/325 mee kan. Ik merk in de afgelopen 4/5 jaar dat ik heel soms 50 tot 100km te kort kwam, daarom vind ik voor mij persoonlijk 400/450 perfect als ik dit haal. Je zou zeggen met normaal rijden dat dit moet lukken met de Privilege.
Mijn verbruik op de snelweg met de p8 is echt fors.. het feit dat er 20kW meer batterij in ligt , 200 kilo zwaarder maar wel een betere coefficient, vermoed ik indd dat het beter zal zijn. Hoop hier na een paar weken mensen die hun auto al hebben specifieke informatie te horen over o.a. verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingknoest
Ik heb voor de LR black Mythos toch een gokje genomen en de oranje caliper covers van link besteld. Ze vragen nu om een foto van voor en achter zoals op deze foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m9FS0q9xvfqYDbGZ1QI_PYpDQM0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nQg1mSwJAbUMf5apgU3OLdWO.jpg?f=fotoalbum_large

Heb uitgelegd nu dat de auto er nog niet is, maar mocht iemand de LR spotten of proefrit in een LR hebben en deze foto’s willen maken, kan ik hopelijk snel testen voor de LR rijders die toch een cover caliper willen hebben of dit echt wat is of niet.

Thx voor de hulp als dit lukt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDoc
  • Laatst online: 17-07 22:08
mvrooij schreef op maandag 3 maart 2025 @ 12:22:
Zijn hier meer mensen met Tibber? Willen die dan een melding bij Tibber maken dat ze Zeekr aan hun integratie toevoegen?

Ik laad nu zeer goedkoop op door Grid rewards bij Tibber met mijn Volvo P8, maar Zeekr is helaas nog geen power-up (addon) bij ze.
Zou graag integratie voor de 7X hebben (die we hebben besteld) en ook voor de 001 waar we al een jaar in rijden. Op dit moment werkt het niet goed genoeg. Vanwege enkele keren een misser ben ik daarom nu gestopt met het werken met het slimme laadplan. Erg jammer..

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HDoc
  • Laatst online: 17-07 22:08
kingknoest schreef op donderdag 17 april 2025 @ 16:07:
[...]
Maar goed, alle positieve reviews hebben toch wel de overhand, waar het prima is ook kritische noten te kraken wat mij betreft.
Zelf rij ik een 001 LR en ben blij dat ik geen Privilege uitvoering heb gekozen. Naar mijn mening is elke KM extra range altijd meegenomen. Mijn vrouw heeft nu een 7X besteld, ook in LR uitvoering. Je krijgt geen luchtvering en geen automatische deuren, maar zit je daar nu echt op te wachten?

De avatar is een echte foto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
HDoc schreef op zondag 27 april 2025 @ 17:43:
[...]

Zelf rij ik een 001 LR en ben blij dat ik geen Privilege uitvoering heb gekozen. Naar mijn mening is elke KM extra range altijd meegenomen. Mijn vrouw heeft nu een 7X besteld, ook in LR uitvoering. Je krijgt geen luchtvering en geen automatische deuren, maar zit je daar nu echt op te wachten?
Niet te vergeten de stoelen (massage/ventilatie etc) 2 tone lak en de extra pks. Ik hang niet zo heel erg op die extra km. In NL sowieso nul problemen met mn P8 gehad qua bereik, en op vakantie is het over de hele rit heen misschien 1x extra laden? Ook geen drama wat mij betreft.

Ps. Ik rij zelf met paarden trailer, luchtvering en in hoogte verstelbaar is op sommige stallen erg fijn 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingknoest
4v4t4r schreef op zondag 27 april 2025 @ 19:04:
[...]

Niet te vergeten de stoelen (massage/ventilatie etc) 2 tone lak en de extra pks. Ik hang niet zo heel erg op die extra km. In NL sowieso nul problemen met mn P8 gehad qua bereik, en op vakantie is het over de hele rit heen misschien 1x extra laden? Ook geen drama wat mij betreft.

Ps. Ik rij zelf met paarden trailer, luchtvering en in hoogte verstelbaar is op sommige stallen erg fijn 😅
Die deuren zal ik echt niet missen, luchtvering heb ik nooit gehad dus zal het niet ‘missen’. Two tone gaat niet op bij mij, door black mythos kleur.

Wat ik wel echt mis is de ventilatie en massage, die had ik wel erg gewaardeerd. Extra pk’s zijn altijd leuk en ik ben wel iemand met een loden voetje, dus had de 3,8 seconden wel leuk gevonden. Maar goed, meer dan superblij met de LR, de range is altijd fijn om dan weer te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
kingknoest schreef op zondag 27 april 2025 @ 19:18:
[...]

Die deuren zal ik echt niet missen, luchtvering heb ik nooit gehad dus zal het niet ‘missen’. Two tone gaat niet op bij mij, door black mythos kleur.

Wat ik wel echt mis is de ventilatie en massage, die had ik wel erg gewaardeerd. Extra pk’s zijn altijd leuk en ik ben wel iemand met een loden voetje, dus had de 3,8 seconden wel leuk gevonden. Maar goed, meer dan superblij met de LR, de range is altijd fijn om dan weer te hebben.
Je hebt gelijk hoor, zijn allemaal luxe dingen. Ik heb ze nu niet, dus had ze ook niet gemist denk ik. De range is overigens wel zo aangevuld met deze laadsnelheden 😅 oh ja, je krijgt ook nog 21" wielen 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:11

bonyuri

Investigator!

Heeft de LR met het huidige actie pakket Nappa leather ook geen geventileerde stoelen?

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingknoest
bonyuri schreef op zondag 27 april 2025 @ 21:09:
Heeft de LR met het huidige actie pakket Nappa leather ook geen geventileerde stoelen?
Nee, zijn wel verwarmd, maar geen massage én geen ventilatie. Dat zit in het pakket wat enkel bij de privilege wordt gegeven tot eind april/mei/weetikveel.

[ Voor 15% gewijzigd door kingknoest op 27-04-2025 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-08 22:40
Vorige week langs geweest in Zeist. Men zet je niet onder druk maar vertellen wel dat de actie loopt tot 30 april. Door 300 euro euro te betalen kan je dus 2 weken extra tijd kopen om alsnog voor de actieprijs met pakketten in aanmerking te komen. Ben er nog niet uit temeer de inruil niet hoog is. Ik overweeg om privé te verkopen maar dat gaat langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Donjeffa schreef op zondag 27 april 2025 @ 21:47:
Vorige week langs geweest in Zeist. Men zet je niet onder druk maar vertellen wel dat de actie loopt tot 30 april. Door 300 euro euro te betalen kan je dus 2 weken extra tijd kopen om alsnog voor de actieprijs met pakketten in aanmerking te komen. Ben er nog niet uit temeer de inruil niet hoog is. Ik overweeg om privé te verkopen maar dat gaat langer duren.
Ja dat lijkt me lastig bij dit soort nieuwe modellen! Geen idee of de meerwaarde van de 1 opweegt tegen de ander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groc86
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08-08 17:44
kingknoest schreef op zondag 27 april 2025 @ 15:30:
Ik heb voor de LR black Mythos toch een gokje genomen en de oranje caliper covers van link besteld. Ze vragen nu om een foto van voor en achter zoals op deze foto:
[Afbeelding]

Heb uitgelegd nu dat de auto er nog niet is, maar mocht iemand de LR spotten of proefrit in een LR hebben en deze foto’s willen maken, kan ik hopelijk snel testen voor de LR rijders die toch een cover caliper willen hebben of dit echt wat is of niet.

Thx voor de hulp als dit lukt alvast!
Ik wil precies hetzelfde gaan doen, kleur A2. Als je meer info hebt houd ik mij aanbevolen.
Misschien optie om Zeekr Zeist te contacten?

Ik heb eventueel wel een lijntje. Ik wacht nog met bestellen. Haal de auto 26 juni op ivm contract huidige lease auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben_sim
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 20:47
Iemand al een v2l adapter bij ome alie besteld? Zo ja, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ruben_sim schreef op zondag 27 april 2025 @ 22:54:
In het Zeekr X topic is er volgens mij iemand die ze verkocht. Geen idee of dat ook op de 7X werkt.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingknoest
Ruben_sim schreef op zondag 27 april 2025 @ 22:54:
Deze ga ik bestellen, op Ali nog niks alternatiefs gezien, maar deze zal recht toe recht aan zijn werk doen. Hoop ik, anders sta ik snel weer in Zeist…🫠

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingknoest
Groc86 schreef op zondag 27 april 2025 @ 22:40:
[...]

Ik wil precies hetzelfde gaan doen, kleur A2. Als je meer info hebt houd ik mij aanbevolen.
Misschien optie om Zeekr Zeist te contacten?

Ik heb eventueel wel een lijntje. Ik wacht nog met bestellen. Haal de auto 26 juni op ivm contract huidige lease auto
Ik ook A2. Lijntje voor de foto’s van de remmen is wel handig ja! Bij de shop geven ze aan dat er 2 soorten remmen op de 7X zit, waardoor bevestigen welke dit zijn cruciaal is voor de juiste fit. Wel bijzonder dat Zeekr verschillende remmen gebruikt overigens, maar dat is wat zij zeggen. Kan me voorstellen dat Europa wat anders krijgt dat China, wellicht is dat het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groc86
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08-08 17:44
kingknoest schreef op maandag 28 april 2025 @ 00:15:
[...]

Ik ook A2. Lijntje voor de foto’s van de remmen is wel handig ja! Bij de shop geven ze aan dat er 2 soorten remmen op de 7X zit, waardoor bevestigen welke dit zijn cruciaal is voor de juiste fit. Wel bijzonder dat Zeekr verschillende remmen gebruikt overigens, maar dat is wat zij zeggen. Kan me voorstellen dat Europa wat anders krijgt dat China, wellicht is dat het.
Staat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
kingknoest schreef op maandag 28 april 2025 @ 00:12:
[...]

Deze ga ik bestellen, op Ali nog niks alternatiefs gezien, maar deze zal recht toe recht aan zijn werk doen. Hoop ik, anders sta ik snel weer in Zeist…🫠
Ik heb geen idee wat er mis kan gaan met dit soort dingen (oververhitting?) Hoe veilig is dit? Geen zin in gedoe en zo vaak gebruik ik het niet verwacht ik (mn laptop laad ook op via usb dus die kan tijdens een rit in de lader) en ik ben geen camping man :D Ik heb geen oprit , helaas alleen een garage die niet aan huis zit dus terug leveren is ook geen optie zoals een kennis kan. Hij laad gratis op kantoor en kan thuis v2g..
Zie ik iets over het hoofd of is het inderdaad voor lange trips/camping/outdoors etc handig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvrooij
kingknoest schreef op zondag 27 april 2025 @ 19:18:
[...]

Deuren ben ik het mee eens, ik vraag me ook af hoe fijn ik dit ga vinden maar heb hier geen keus in.

Luchtvering is voor mijn gevoel wel een must, rij veel ook met een BMW X5 uit 2022 die dit ook heeft en ik kan dit erg waarderen. Two tone ook belangrijk doordat ik voor Tech Grey ben gegaan. En dan inderdaad niet vergeten de ventilatie en massage. Ook dit zit in de X5 waar ik erg blij mee was. Ik weet dat het allemaal "verwen" zaken zijn maar voor het geld waar je dit krijgt is absurd tegenover bijvoorbeeld een X3 of X5 bij BMW en andere Europese merken. Oja en de 21" Velgen niet vergeten natuurlijk, twijfelde eerst wel vanaf de website gezien maar nu ze in de werkelijkheid te zien zijn ben ik er erg blij mee!

Extra PK's erg leuk maar ook niet perse nodig natuurlijk, hoop dat een "eco" modus ook zijn werk doet waardoor ik er 9 van de 10 keer ook fijn zuinig mee kan rijden.

[ Voor 5% gewijzigd door mvrooij op 28-04-2025 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
mvrooij schreef op maandag 28 april 2025 @ 08:21:
[...]

Extra PK's erg leuk maar ook niet perse nodig natuurlijk, hoop dat een "eco" modus ook zijn werk doet waardoor ik er 9 van de 10 keer ook fijn zuinig mee kan rijden.
Ga er maar niet vanuit. De meeste EVs vallen gewoon erg tegen wbt de range vs WLTP etc.
Het blijft toch een zware/grote auto! (mijn huidige auto heeft een WLTP van 418, nog nooit gehaald :D , deze zeekr 543, als het in de buurt komt van naar verhouding meer kms tov wat ik nu doe ben ik al tevreden !

Wat wellicht een mooie optie zou zijn is dat je 1 van de 2 motoren kan uitschakelen op de snelweg? Of is het extra gewicht dan het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsmid6
4v4t4r schreef op maandag 28 april 2025 @ 08:33:
[...]

Ga er maar niet vanuit. De meeste EVs vallen gewoon erg tegen wbt de range vs WLTP etc.
Het blijft toch een zware/grote auto! (mijn huidige auto heeft een WLTP van 418, nog nooit gehaald :D , deze zeekr 543, als het in de buurt komt van naar verhouding meer kms tov wat ik nu doe ben ik al tevreden !

Wat wellicht een mooie optie zou zijn is dat je 1 van de 2 motoren kan uitschakelen op de snelweg? Of is het extra gewicht dan het probleem?
Daar heb ik ook aan zitten denken (dat lijkt mij een ideale optie) maar volgens mij kan dat niet zomaar want dan heb je extra weerstand van de motor. Dat heeft Mercedes in de nieuwe CLA opgelost door de motor voor mechanisch los te kunnen koppelen van de drivelijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
jsmid6 schreef op maandag 28 april 2025 @ 09:27:
[...]

Daar heb ik ook aan zitten denken (dat lijkt mij een ideale optie) maar volgens mij kan dat niet zomaar want dan heb je extra weerstand van de motor. Dat heeft Mercedes in de nieuwe CLA opgelost door de motor voor mechanisch los te kunnen koppelen van de drivelijn
Ja wellicht klinkt het makkelijk - en geeft het alleen maar meer risico op dingen die kapot kunnen gaan, maar ik dacht wellicht kan je de regeneratie op die motor 100% uitzetten en de motor niet mee laten werken (soort van in zn vrij in vergelijking met een ICE)

EV Dummy hier heh, of nou ja, hoe het allemaal precies werkt. Wellicht praat ik de grootste onzin :D

Ik hoop iig snel iets van een 1000km review van Bjorn te zien. die gaat vaak lekker tot op elke detail van een auto door zitten te zagen,

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• M13z1
Hier zojuist de bestelling de deur uit gedaan voor een zwarte Privilege met trekhaak. Ik had niet verwacht dat ik de overstap zou maken van Tesla temeer omdat mijn huidige alles goed doet (ook na 218dkm). Maar ik wilde nu eindelijk over naar een hogere zit (kom dus uit een M3P), de specs en looks van de 7X zijn goed en toen ik alle reviews had gelezen en er in heb gezeten was ik wel overtuigd. Volgende week, voor de vorm, nog even een proefritje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P. Edelijn
M13z1 schreef op maandag 28 april 2025 @ 15:54:
Hier zojuist de bestelling de deur uit gedaan voor een zwarte Privilege met trekhaak. Ik had niet verwacht dat ik de overstap zou maken van Tesla temeer omdat mijn huidige alles goed doet (ook na 218dkm). Maar ik wilde nu eindelijk over naar een hogere zit (kom dus uit een M3P), de specs en looks van de 7X zijn goed en toen ik alle reviews had gelezen en er in heb gezeten was ik wel overtuigd. Volgende week, voor de vorm, nog even een proefritje.
Ik heb vanaf eind 2013 3 Tesla Model S gehad en gemiddeld 60dkm tot 65dkm per jaar gereden. De laatste van augustus 2018 staat nu 375 dkm op. Maar ik had sept. 2024 naar de Zeekr 001 gekeken en gereden. Maar deze was niet goed genoeg (hardware). Toe 16 december 2024 de Zeekr 7X online kwam, gelijk besteld hiervan was de hardware top. Software zal nog niet af zijn maar dat was de eerste 5 á 6 jaar bij Tesla ook niet en kijk waar ze nu zijn. Veel van de software van de 7X lijkt hetzelfde als van Tesla, waarom het wiel opnieuw ontdekken als hij er al is.
Ik heb het vertrouwen dat het wel goedkomt met de software maar dat het 5 á 6 jaar dat geloof ik niet.
Ik heb ook de Privilege besteld en kan hem ophalen op 16 mei. De proefrit al gehad let op de luchtvering deze vond ik beter als van Tesla, de auto reed ook lekker ontspannen. Maar één uur is gewoon te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M13z1
Software van Tesla is op dit moment unbeatable, maar ik moet zeggen dat ik met vertrouwen naar de 7x kijk, ziet er al weer zo veel logischer uit imho dan de proefrit welke ik vorig jaar maakte met de 001z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redevned
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 10-08 22:02
Ik zie dat redelijk wat mensen al een afleverafspraak hebben.
Zelf heb ik eind jan besteld, privilege in grijs met trekhaak, maar ben nog niet gebeld voor een aflevering.
Zijn er hier nog meer die vroeg hebben besteld en nog niets weten qua levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M13z1
Zou de trekhaak hier mee te maken kunnen hebben @Redevned ?

[ Voor 11% gewijzigd door M13z1 op 29-04-2025 08:07 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mvrooij
Gisteren mijn proefrit gehad, maar 1 uur is echt zo om. Hier even kort mijn eigen bevindingen:

Wat een geweldige wagen. Software top, super snel (ben mijn Volvo P8 gewend, dan is dat echt drama). Alles duidelijk te vinden en reageert direct. Telefoon koppelen ging direct, Carplay werkt goed en is te besturen via het stuur en de informatie zie je ook op het scherm achter het stuur. HUD niet super kunnen testen vanwege mijn zonnebril en extreem veel zon. Dit maar even gelaten gisteren.

Stoelen zitten super, kwaliteit van binnen is echt op en top. Geluid binnen in de wagen is nog stiller als mijn Volvo P8 voor mijn gevoel en het nog hoger en ruimer zitten is echt een genot (ik vergelijk het nu puur met mijn Volvo XC40 P8 omdat hij die ook gaat vervangen). Panorama dak is huge en werkt echt top met open en dicht doen. De zon stond er gistere volop op dus fijn dat deze ook dicht kan want komt echt wel warmte vanaf. Linkse vakje in de deur is ideaal, hier kan je zonnebril zonder hoes in en zit een soort mooi stofje in zodat dit ook voor mijn gevoel niet beschadigd (heb mijn zonnebril altijd los namelijk). Veel goede opbergmogelijkheden, enkel dashboard kastje heb je niet veel aan maar vind ik persoonlijk niet erg want gebruik ik nu ook nooit.

Luchtvering komt voor mij over als heel fijn. Heb wat binnendoor weggetjes expres gepakt met drempels, dit vangt hij echt goed op en totaal geen boot gevoel. Vriend van me die mee was krijgt dit meteen in auto's en had hier totaal geen last van. Fijn dat ik hem dus bij had om mee te testen. Wat ik wel mis en misschien heb ik een instelling gemist is dat als je het gas los laat hij ook volledig tot stilstand door remt zonder de rem te gebruiken. Dit ben ik gewend bij mijn P8 en doet deze niet, hij remt wel maar laatste stukje rolt gewoon door. Misschien wat gemist, dat weet ik niet of dat is de manier hoe deze auto dit doet dat kan ook.

De 3 standen merk je wel duidelijk in vooral reactie van het pedaal. Standaard, Comfort en Sport. Ding is natuurlijk absurd snel in Sport en rijd erg fijn in Comfort. Door Comfort te gebruiken gaat het verbruik waarschijnlijk ook drastisch omlaag. Ik heb maar een klein stukje snelweg gedaan, rest vooral binnendoor en 60/70/80 wegen. Verbruik zat volgens mij voor mijn ritje op 19,8 maar het was natuurlijk top weer, geen wind en rustig gereden.

De elektrische deuren ben ik niet kapot van, het zit erop dus ik moet ermee leven maar ik had liever ook de "normale" manier erbij gezien dan had je zelf de keuze. Het is wel zo dat als hij stukje open gaat je gewoon via de rand hem zelf kunt open en dicht kunt doen. Ze vallen wel netjes dicht en de sensoren werken wel prima dus je hoeft niet bang te zijn dat het ergens tegenaan komt.

Muziek geluid even getest met mijn soort muziek (vooral de wat hardere stylen) en dat was top en beter als mijn huidige wagen. Heb dit maar kort getest puur omdat ik het zonde van de tijd vond.

Ruimte achterin is absurd, staat de 7x natuurlijk ook wel beetje om bekend. Zit erg lekker en voelt als erg luxe om achterin te zitten.

Massage en ventilatie in de stoelen is echt geweldig. Ik vergelijk ze met een X5 uit 2022 die ik ook vaak rij en bij deze is de massage nog "meer". Ventilatie was prima, lastig testen maar bleef lekker fris voor mijn gevoel.

Software is nog steeds dezelfde, 2.0 even uit mijn hoofd. Dit noemen ze dus anders dan in Rusland maar het is nog wel de "beta". Komt snel een nieuwe voor de afleveringen zoals ik begreep.

De eerste auto's gaan uitgeleverd worden in begin Mei en de gene met trekhaak komen volgens de verkoper begin Juni. Ik ben dus erg benieuwd of ik snel iets hoor, heb hem tenslotte "pas" eind Februari kunnen bestellen. Maar de uitleveringen gaan soweiso snel beginnen!

Volgens mij heb ik het meeste nu wel gehad! Ik ben in ieder geval erg blij met mijn aankoop, ik kan niet wachten!

ps. de 001 vond ik toch ook echt heel mooi, ben hier ook wel fan van geworden. Wat mij bij de 001 over de streep had kunnen trekken is als er ook de nieuwste software/hardware in zou komen als de 7x en de GT maar dit is helaas voor nu niet het geval. Verkoper gaf aan dat Zeekr in de komende auto's/modellen de software zeker gaat aanhouden van de 7x en GT dus dat stelt mij gerust. Ik ben dan altijd bang dat ze bij de 001 het op een lager pitje gaan zetten.. maar dat is puur een gevoel.

Misschien de GT in de toekomst er nog bij in de Mini Countryman van mijn vriendin eruit? Wie weet, eerst maar eens wachten op de 7x!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:40
Inmiddels heb ik een proefrit gemaakt in de 7X Privilege. Ik ben het volledig met @P. Edelijn eens dat een proefrit van maximaal één uur te kort is (die van mij was 35 minuten). Eerlijkshalve ben ik (nog) niet overtuigd om een bestelling te plaatsen. Wat mij in positieve zin is opgevallen:
- De wegligging: ondanks het hoge gewicht ligt de auto als een 'tank' op de weg.
- De werking en configureerbaarheid van de luchtvering.
- het materiaalgebruik in de auto.
- Het geluidsysteem al geef ik daar minder om.
- De binnenruimte op de achterbank.
- Relatief weinig geluid in de auto al doet mijn Skoda Enyaq op 19" banden er absoluut niet voor onder.
- De HUD is erg groot en werkt fijn.

Waar ik (nog) niet van overtuigd ben:
- Het scherm en alle instellingen vond ik nogal overweldigend t.o.v. wat ik nu gewend ben, de Skoda Enyaq. Het lijkt allemaal een stuk omslachtiger in elkaar te zitten; bv. het verstellen van je stuur / spiegels / etc. wat je op het scherm dient te doen. Piepjes als je niet aandachtig vooruit kijkt al kun je dit volgens mij uitzetten.
- Werking van de adaptive cruise control: dit lijkt een stuk minder goed te functioneren vergeleken met travel assist van volkswagen / Skoda, etc. Tijdens het rijden leek het meer een gevecht om de juiste cruise control / lane assist te vinden, dan één keer aanzetten en gaan.
- De stoelen: comfort is goed alleen de warmte / lucht is volgens mij maar over een zeer beperkt deel van de stoel. Daarnaast vond ik de hoofdsteun relatief laag zitten terwijl ik niet heel lang ben (1,86m) en vond ik het hinderlijk om mijn linkervoet op de voetplaats te houden met voldoende dijnbeen ondersteuning; de voetplaats had wat mij betreft verder weg mogen zitten om mijn been goed op de dijnbeen ondersteuning te kunnen houden terwijl je niet te ver van het stuur af komt te zitten.
- Toegevoegde waar van de deuren openen met een knopje...

Volgens mij komt veel neer op gewenning en vertrouwd raken met alle instellingen van de auto. Ik wil nog een aantal andere auto's testen waaronder de ID.7.

[ Voor 4% gewijzigd door funkylicious op 29-04-2025 18:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
funkylicious schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 08:29:
Inmiddels heb ik een proefrit gemaakt in de 7X Privilege. Ik ben het volledig met @P. Edelijn eens dat een proefrit van maximaal één uur te kort is (die van mij was 35 minuten). Eerlijkshalve ben ik (nog) niet overtuigd om een bestelling te plaatsen. Wat mij in positieve zin is opgevallen:
- De wegligging: ondanks het hoge gewicht ligt de auto als een 'tank' op de weg.
- De werking en configureerbaarheid van de luchtvering.
- het materiaalgebruik in de auto.
- Het geluidsysteem al geef ik daar minder om.
- De binnenruimte op de achterbank.
- Relatief weinig geluid in de auto al doet mijn Skoda Enyaq op 19" banden er absoluut voor onder.
- De HUD is erg groot en werkt fijn.

Waar ik (nog) niet van overtuigd ben:
- Het scherm en alle instellingen vond ik nogal overweldigend t.o.v. wat ik nu gewend ben, de Skoda Enyaq. Het lijkt allemaal een stuk omslachtiger in elkaar te zitten; bv. het verstellen van je stuur / spiegels / etc. wat je op het scherm dient te doen. Piepjes als je niet aandachtig vooruit kijkt al kun je dit volgens mij uitzetten.
- Werking van de adaptive cruise control: dit lijkt een stuk minder goed te functioneren vergeleken met travel assist van volkswagen / Skoda, etc. Tijdens het rijden leek het meer een gevecht om de juiste cruise control / lane assist te vinden, dan één keer aanzetten en gaan.
- De stoelen: comfort is goed alleen de warmte / lucht is volgens mij maar over een zeer beperkt deel van de stoel. Daarnaast vond ik de hoofdsteun relatief laag zitten terwijl ik niet heel lang ben (1,86m) en vond ik het hinderlijk om mijn linkervoet op de voetplaats te houden met voldoende dijnbeen ondersteuning; de voetplaats had wat mij betreft verder weg mogen zitten om mijn been goed op de dijnbeen ondersteuning te kunnen houden terwijl je niet te ver van het stuur af komt te zitten.
- Toegevoegde waar van de deuren openen met een knopje...

Volgens mij komt veel neer op gewenning en vertrouwd raken met alle instellingen van de auto. Ik wil nog een aantal andere auto's testen waaronder de ID.7.
Scherm en instellingen vond ik juist erg fijn, ik hou van veel mogelijkheden en opties. Ik ben het ermee eens dat het verstellen van stuur en spiegels misschien beetje overdreven is via deze manier maar dat is eenmalig instellen en klaar toch? De piepjes kun je voor het rijden uitzetten, dit gaf de verkoper mij ook aan: deze 3 uitzetten dat wil je niet. Dit ging via een veeg naar beneden en 3x drukken. Dit is een verplichting vanuit EU, niet vanuit Zeekr.

Adaptive cruise control is puur 2x hendel naar beneden doen als ik me niet vergis, dit werkte bij mij op de snelweg perfect.

De stoelen wat jij zegt merkte ik niet op die manier, maar heb dit niet uitgebreid getest. Ik ben 1,96 namelijk.

Deuren ben ik het mee eens, geen fan voor nu van het knopje. Misschien ook omdat het nieuw is en vooral wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
mvrooij schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 08:28:
Gisteren mijn proefrit gehad, maar 1 uur is echt zo om. Hier even kort mijn eigen bevindingen:

Wat een geweldige wagen. Software top, super snel (ben mijn Volvo P8 gewend, dan is dat echt drama). Alles duidelijk te vinden en reageert direct. Telefoon koppelen ging direct, Carplay werkt goed en is te besturen via het stuur en de informatie zie je ook op het scherm achter het stuur. HUD niet super kunnen testen vanwege mijn zonnebril en extreem veel zon. Dit maar even gelaten gisteren.

Stoelen zitten super, kwaliteit van binnen is echt op en top. Geluid binnen in de wagen is nog stiller als mijn Volvo P8 voor mijn gevoel en het nog hoger en ruimer zitten is echt een genot (ik vergelijk het nu puur met mijn Volvo XC40 P8 omdat hij die ook gaat vervangen). Panorama dak is huge en werkt echt top met open en dicht doen. De zon stond er gistere volop op dus fijn dat deze ook dicht kan want komt echt wel warmte vanaf. Linkse vakje in de deur is ideaal, hier kan je zonnebril zonder hoes in en zit een soort mooi stofje in zodat dit ook voor mijn gevoel niet beschadigd (heb mijn zonnebril altijd los namelijk). Veel goede opbergmogelijkheden, enkel dashboard kastje heb je niet veel aan maar vind ik persoonlijk niet erg want gebruik ik nu ook nooit.

Luchtvering komt voor mij over als heel fijn. Heb wat binnendoor weggetjes expres gepakt met drempels, dit vangt hij echt goed op en totaal geen boot gevoel. Vriend van me die mee was krijgt dit meteen in auto's en had hier totaal geen last van. Fijn dat ik hem dus bij had om mee te testen. Wat ik wel mis en misschien heb ik een instelling gemist is dat als je het gas los laat hij ook volledig tot stilstand door remt zonder de rem te gebruiken. Dit ben ik gewend bij mijn P8 en doet deze niet, hij remt wel maar laatste stukje rolt gewoon door. Misschien wat gemist, dat weet ik niet of dat is de manier hoe deze auto dit doet dat kan ook.

De 3 standen merk je wel duidelijk in vooral reactie van het pedaal. Standaard, Comfort en Sport. Ding is natuurlijk absurd snel in Sport en rijd erg fijn in Comfort. Door Comfort te gebruiken gaat het verbruik waarschijnlijk ook drastisch omlaag. Ik heb maar een klein stukje snelweg gedaan, rest vooral binnendoor en 60/70/80 wegen. Verbruik zat volgens mij voor mijn ritje op 19,8 maar het was natuurlijk top weer, geen wind en rustig gereden.

De elektrische deuren ben ik niet kapot van, het zit erop dus ik moet ermee leven maar ik had liever ook de "normale" manier erbij gezien dan had je zelf de keuze. Het is wel zo dat als hij stukje open gaat je gewoon via de rand hem zelf kunt open en dicht kunt doen. Ze vallen wel netjes dicht en de sensoren werken wel prima dus je hoeft niet bang te zijn dat het ergens tegenaan komt.

Muziek geluid even getest met mijn soort muziek (vooral de wat hardere stylen) en dat was top en beter als mijn huidige wagen. Heb dit maar kort getest puur omdat ik het zonde van de tijd vond.

Ruimte achterin is absurd, staat de 7x natuurlijk ook wel beetje om bekend. Zit erg lekker en voelt als erg luxe om achterin te zitten.

Massage en ventilatie in de stoelen is echt geweldig. Ik vergelijk ze met een X5 uit 2022 die ik ook vaak rij en bij deze is de massage nog "meer". Ventilatie was prima, lastig testen maar bleef lekker fris voor mijn gevoel.

Software is nog steeds dezelfde, 2.0 even uit mijn hoofd. Dit noemen ze dus anders dan in Rusland maar het is nog wel de "beta". Komt snel een nieuwe voor de afleveringen zoals ik begreep.

De eerste auto's gaan uitgeleverd worden in begin Mei en de gene met trekhaak komen volgens de verkoper begin Juni. Ik ben dus erg benieuwd of ik snel iets hoor, heb hem tenslotte "pas" eind Februari kunnen bestellen. Maar de uitleveringen gaan soweiso snel beginnen!

Volgens mij heb ik het meeste nu wel gehad! Ik ben in ieder geval erg blij met mijn aankoop, ik kan niet wachten!

ps. de 001 vond ik toch ook echt heel mooi, ben hier ook wel fan van geworden. Wat mij bij de 001 over de streep had kunnen trekken is als er ook de nieuwste software/hardware in zou komen als de 7x en de GT maar dit is helaas voor nu niet het geval. Verkoper gaf aan dat Zeekr in de komende auto's/modellen de software zeker gaat aanhouden van de 7x en GT dus dat stelt mij gerust. Ik ben dan altijd bang dat ze bij de 001 het op een lager pitje gaan zetten.. maar dat is puur een gevoel.

Misschien de GT in de toekomst er nog bij in de Mini Countryman van mijn vriendin eruit? Wie weet, eerst maar eens wachten op de 7x!
Tot stilstand dmv regeneratie is een bekend ding in deze auto. Ik hoop dat ze dat nog toevoegen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
4v4t4r schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 09:48:
[...]

Tot stilstand dmv regeneratie is een bekend ding in deze auto. Ik hoop dat ze dat nog toevoegen!
Dat zou mooi zijn, is iets wat ik zelf erg fijn vind omdat ik het gewoonweg gewend ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
mvrooij schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 09:50:
[...]

Dat zou mooi zijn, is iets wat ik zelf erg fijn vind omdat ik het gewoonweg gewend ben.
Ik vind dit heerlijk in de p8, mn vrouw vind het minder (zij heeft dat niet in haar spring) dus wellicht zal het na een paar dagen wennen ook wel prima zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serage75
  • Laatst online: 11-08 20:30
Goedemorgen Allemaal,

Fijn om alle reviews en opmerkingen hier te lezen.

Ik ben erg nieuwsgierig. Vorige week een Tech Grey AWD besteld met trekhaak. Ik ben erg benieuwd naar de levertijden. Zou erg prettig zijn met de vakantie in juli in het vooruitzicht. Ik zie namelijk wel verschillende verhalen verschijnen hier ten aanzien van levertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:10
Redevned schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 07:04:
Ik zie dat redelijk wat mensen al een afleverafspraak hebben.
Zelf heb ik eind jan besteld, privilege in grijs met trekhaak, maar ben nog niet gebeld voor een aflevering.
Zijn er hier nog meer die vroeg hebben besteld en nog niets weten qua levering?
Voor mij het zelfde ook eind januari besteld dus vrij vroeg. LR met trekhaak maar ook nog niet gebeld voor een afspraak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redevned
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 10-08 22:02
bullseye1977 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 11:56:
[...]

Voor mij het zelfde ook eind januari besteld dus vrij vroeg. LR met trekhaak maar ook nog niet gebeld voor een afspraak
Dan zal het wel aan de trekhaak liggen. Schijnt dat die er bij de eerste lichting nog niet zijn. Afwachten dan maar. Had me leuk geleken om met de eerste NL serie te kunnen rijden ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St3ve-0
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-08 14:25
mvrooij schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 08:28:

Bedankt voor je review. Jammer dat de auto niet helemaal tot stilstand komt zonder te remmen. Dit was in de 001 dacht ik wel.

Hoe beviel de adaptive cruise control? In de P8 vind ik de kortste afstand altijd veel te veel marge houden. Ik hou van doorrijden en irriteer mij altijd als de auto al honderden meters voor een voorligger begint in te houden en in files duikt iedereen ertussen. Ik ben benieuwd hoe dat met Zeekr is. Idealiter zou ik het adaptieve ook willen kunnen uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:40
Volgens mij is het wel mogelijk om de auto helemaal tot stilstand te brengen zonder te remmen. Zie het volgende filmpje op 12:40: YouTube: ZEEKR 7X: My Last Worry VANISHED! The Driving Experience You HAVE to...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SoCruelNU
bullseye1977 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 11:56:
[...]

Hmmm, LR met trekhaak besteld in 2e week maart en gisteren bericht gekregen voor aflevering laatste week mei! Snap het ook niet helemaal.
Heb Zeekr nog even nodig maar ze zijn druk. Kwam er vanochtend niet doorheen en nu nemen ze geen telefoontjes meer aan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:08
Ik vind de volgorde van aflevering ook vreemd dan. Ligt het misschien aan de kleur die jullie gekozen hebben?
Ik heb eind februari besteld, LR in wit met trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
St3ve-0 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 12:37:
[...]

Bedankt voor je review. Jammer dat de auto niet helemaal tot stilstand komt zonder te remmen. Dit was in de 001 dacht ik wel.

Hoe beviel de adaptive cruise control? In de P8 vind ik de kortste afstand altijd veel te veel marge houden. Ik hou van doorrijden en irriteer mij altijd als de auto al honderden meters voor een voorligger begint in te houden en in files duikt iedereen ertussen. Ik ben benieuwd hoe dat met Zeekr is. Idealiter zou ik het adaptieve ook willen kunnen uitzetten.
Heel eerlijk heb ik het niet voldoende getest. Wel was het zo dat je het stuur na 15/20 seconden ook echt aan moet raken, maar dit heeft helaas niks met de software/auto te maken. Dit is volgens mij echt een verplichting vanuit de EU. Als merk dien je hier volgens mij bepaalde goedkeuring voor te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-05 13:59
Ik wil ook graag een proefrit maken, maar als ik een datum en tijd opgeef via de website, krijg ik een soort standaard mail waarin staat dat er contact wordt opgenomen. Nu een week verder nog niets gehoord. Als ik ze zelf bel, vertelt het bandje na een paar keuzes gemaakt te hebben, dat de telefoon niet beantwoordt kan worden. Ik lees dat ze sowieso vaker onbereikbaar zijn. Iemand een tip? Of komt dit gewoon omdat het vakantie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
lauw8 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 16:07:
Ik wil ook graag een proefrit maken, maar als ik een datum en tijd opgeef via de website, krijg ik een soort standaard mail waarin staat dat er contact wordt opgenomen. Nu een week verder nog niets gehoord. Als ik ze zelf bel, vertelt het bandje na een paar keuzes gemaakt te hebben, dat de telefoon niet beantwoordt kan worden. Ik lees dat ze sowieso vaker onbereikbaar zijn. Iemand een tip? Of komt dit gewoon omdat het vakantie is?
Ja normaal dien je te bellen, ik heb mijn verkoper toen zelf gebeld op zijn 06 maar volgens mij werd niet gewaardeerd dat ik dit nummer met iedereen deel omdat het extreem druk is.

Gisteren viel mij ook op dat het echt druk is met bezoekers in de showroom, er is blijkbaar extreem veel interesse in alle modellen. Zeekr lijkt goed gewild te zijn.

Ik hoop wel echt dat ze meerdere onderhoud locaties gaan openen. Ik moet echt 40/45 min rijden voor de dichtstbijzijnde. Waarschijnlijk/hopelijk hoef ik er nooit naar toe, maar toch.

[ Voor 9% gewijzigd door mvrooij op 29-04-2025 16:20 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 51 Laatste