Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 133 ... 140 Laatste
Acties:

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 04:52
Jeffdbr schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 22:32:
[...]

Persoonlijk vindt ik de ruimte naar mijn voorganger prima. Het zijn alleen de andere weggebruikers die jouw gevoel veroorzaken. De ruimte die er is bij 100km behoor je nu eenmaal te hebben. Mijn vorige auto Volvo XC60 had echt dezelfde ruimte.
Klopt, over het algemeen zijn Nederlanders heel agressief qua rijden en pakken elk plekje.

Ga wat meer naar het noorden (Scandinavië) en je zult dit rijgedrag niet ervaren.

Nederlanders bumperkleven om die 10 seconden eerder op kantoor te zijn of net even ertussen om 1 auto lengte winst te behalen.

Maargoed, de Zeekr hoeft niet als een drama queen te reageren en de noodstop werking te testen. Kan ook allemaal wat soepeler.

Zeekr 7GT Privilege AWD | OS 3.0.3

• ubzY3.eMBstiLL
  • Registratie: April 2025
  • Niet online
rbisschops schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 16:22:
[...]

Helemaal mee eens. Het enige echte issue dat ik met m'n 7X Privilege heb is de ACC.
Die is gewoon echt niet fijn als je in druk verkeer rijdt. Het werkt redelijk ok als je op bijv. een provinciale weg rijdt (alleen in bochten kan ie dan te sterk afremmen, afhankelijk van de hoek). Maar op de snelweg laat de ACC teveel ruimte tussen de 7X en de voorligger. Daardoor krijg je de situatie dat andere auto's genoeg ruimte zien om ertussen te komen, waarna de 7X veel te abrupt op de rem gaat, in plaats van 'gas' loslaten. Op die momenten zet ik de ACC niet meer aan.

Maar voor de rest een heerlijke auto!
Heb jij v2.2 al? Ik heb het gevoel dat ie sinds de update weer wat minder snel schrikt als er iemand tussen komt.

Heb zelf ook ff wat van die situaties opgezocht en moet eerlijk bekennen: hij remt nu weer een stuk soepeler dan voorheen. Als je de update al hebt, zou ik m zeker nog ff opnieuw testen.

Zeekr 7X Core | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
RVMano schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 22:29:
Heb de voorkeursinstelling gevonden, echter te snel ingevuld, stond een beetje vreemd vond ik en nu zie ik niet hoe ik mijn voorkeur weer kan wijzigen, iemand een idee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rFK64xWbyx26AuRpkh0QBaDZYUA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9sznYZTLd1XiM96a5O30DCpe.jpg?f=fotoalbum_large

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:12
Ik heb nu zelf wel even meegemaakt waar LCC fout loopt.
Vooral bij wegenwerken heeft die mij tot 2 keer toe helemaal naar links willen laten gaan. Ik heb 2 keer ingegrepen, ik zou niet zeggen dat het ronduit gevaarlijk was, het was wel bruusk.
Ik ben zelf geen fervente ACC/LCC rijder omdat ik dat systeem bij heel veel merken niet echt de max vindt.
Rond Luik (België) heeft die wel echt zijn best gedaan, hij beslist gewoon trager en is voorzichtiger dan de BMW LCC. Niet dat dat altijd negatief is, want BMW assist laat je soms gewoon achter mid-maneuvre.

Ik zou het systeem wel niet top notch noemen en er is zeker nog werk aan de winkel, ik wou dat ik het eens kon vergelijken met Polestar of Volvo, de andere kinderen in de Geely groep

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:00

BeaM-R

Powerrrrr

Deze heeft weinig range anxiety met zijn 7X.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/7ZVwdGeHnf7mCwPyPgG0TKNo.jpg

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• TroX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 08:16
BeaM-R schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 08:14:

[Afbeelding]
zal vast niet veel meer zijn dan 42kw/100

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 22:05
BeaM-R schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 08:14:

[Afbeelding]
Wat een flat! Welk rijbewijs moet je daarvoor hebben? 😆

• TroX
tbee schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 09:20:
[...]

Wat een flat! Welk rijbewijs moet je daarvoor hebben? 😆
BE :)

• rbisschops
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-10 15:47
ubzY3.eMBstiLL schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 00:20:
[...]

Heb jij v2.2 al? Ik heb het gevoel dat ie sinds de update weer wat minder snel schrikt als er iemand tussen komt.

Heb zelf ook ff wat van die situaties opgezocht en moet eerlijk bekennen: hij remt nu weer een stuk soepeler dan voorheen. Als je de update al hebt, zou ik m zeker nog ff opnieuw testen.
Yep, vorige week geinstalleerd. Maar het is me nog niet echt opgevallen dat ie minder bruusk remt.
De release notes melden iig niks over een aanpassing. Ik zal 't eens beter in de gaten houden!

Zeekr 7x Privilege AWD

• rbisschops
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-10 15:47
Jeffdbr schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 22:32:
[...]

Persoonlijk vindt ik de ruimte naar mijn voorganger prima. Het zijn alleen de andere weggebruikers die jouw gevoel veroorzaken. De ruimte die er is bij 100km behoor je nu eenmaal te hebben. Mijn vorige auto Volvo XC60 had echt dezelfde ruimte.
Ik heb hiervoor een Ateca gereden. Die hield ook meer afstand dan ik eigenlijk zou willen, maar wel echt een heel stuk minder dan de 7X. Als er dan alsnog iemand tussen kwam, dan gooide die niet het anker uit net zoals de 7X doet, maar liet ie het gaspedaal los. Een stuk soepeler rijden dus.
Ik kan me voorstellen dat rijders achter mij ook niet blij zijn dat iemand vol remt op de linkerrijstrook. Dat leidt alleen maar tot gevaarlijkere situaties en wellicht files. Dit kan echt wel beter.

Zeekr 7x Privilege AWD

• BeaM-R

BeaM-R

Powerrrrr

TroX schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 08:55:
[...]

zal vast niet veel meer zijn dan 42kw/100
Dit is volgens mij een Adria Alpina 903 HT. Totale lengte 10,24m meter.

Leeggewicht van 2340kg en MTM van 2800kg. Dat mag hij helemaal niet trekken volgens mij.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 07:55
BeaM-R schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 10:03:
[...]

Dit is volgens mij een Adria Alpina 903 HT. Totale lengte 10,24m meter.

Leeggewicht van 2340kg en MTM van 2800kg. Dat mag hij helemaal niet trekken volgens mij.
Zeker niet, 2000kg is het maximale gewicht.

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:16
4v4t4r schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:58:
[...]

Ik denk dat elk merk wel iets te klagen heeft - en dat zal je voornamelijk lezen (ook op andere fora)

Dat gezegd hebbende, deze auto rijd echt zo fijn.. vergeleken bij mn Volvo P8 hiervoor stukken beter qua ruimte, qua software mogelijkheden, qua opties (helemaal vergeleken met de prijs)

Ik zou zeker even een stukje rijden :)
Onlangs zag ik onderstaande review voorbijkomen en die was niet mals. Nu is dat maar een enkele review natuurlijk, maar wel erg uitgesproken.

YouTube: 800 km in de Zeekr 7x | Week vol ergernissen die je gelukkig kan vermijden

• BeaM-R

BeaM-R

Powerrrrr

Uit de Zeekr 7X Europe Facebook groep:

I've been in dialogue with my dealer, who in turn checked with the importer.

​Even though I'm well on my way to becoming the group's foremost spokesman for general discontent, I figured it would be useful to share this clarification regarding the use of ACC and certain driver assistants when towing or having equipment on the hitch of the 7X:

​According to the importer, the existing limitations are due to the car's underlying technical architecture and hardware setup. It was designed this way from the factory, and is therefore not a bug that will be fixed through a future software update.

​So those who were hoping for an OTA fix to solve this will unfortunately be disappointed and have to live with it as is.

• SoCruelNU
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 29-08 22:23
Hi,

ik snap de nieuwe 'Rijvoorkeuren' functie niet helemaal. Heb deze gekoppeld aan 'de knop met het gestippelde rondje' op het stuur. Maar ik snap de keuzes, zijnde 'Niet wijzigen', 'Dicht bij' en 'Openen', bij 'Rijstrookassistent', 'Moeheidswaarschuwing' en 'Afleidingswaarschuwing' niet helemaal. Ze doen bij mij alle 3 hetzelfde nl. helemaal niks! Ik had iets van een popup verwacht als je deze instelt als 'Openen', zodat je deze 3 uit kan zetten. Zodat al deze zaken in one go gedaan kunnen worden als je vertekt. Nu moet ik alsnog deze 3 dingen uitzetten via het 'veegomlaag scherm' als ik vertek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XYoRgD4Ug8Qqxwm3f4CPDbVIBEQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qWlint3GsHDl2XbRzRSWy6Dy.jpg?f=fotoalbum_large Iemand die dit kan uitleggen?

Alvast dank!

• Lyca
BeaM-R schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 15:14:

​Even though I'm well on my way to becoming the group's foremost spokesman for general discontent, I figured it would be useful to share this clarification regarding the use of ACC and certain driver assistants when towing or having equipment on the hitch of the 7X:

​According to the importer, the existing limitations are due to the car's underlying technical architecture and hardware setup. It was designed this way from the factory, and is therefore not a bug that will be fixed through a future software update.

​So those who were hoping for an OTA fix to solve this will unfortunately be disappointed and have to live with it as is.
Volgens mij is dat een beetje b-shit. BMW heeft ook geen super fancy hardware om te detecteren wat je trekt of niet trekt. Jij als gebruiker geeft gewoon aan: Achterdrager of Aanhangwagen
Wat er eigenlijk gebeurd als je Achterdrager kiest, krijg je gewoon het systeem wat je krijgt zonder trekhaak. JIJ bent als bestuurder verantwoordelijk als je een accident doet als je daar een slechte keuze maakt.

Dat is mij zo gezegd geweest bij het afhalen van mijn BMW die toen lane assist had of pilot assistance.

• Snobbieh
Lyca schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 16:12:
[...]

Volgens mij is dat een beetje b-shit. BMW heeft ook geen super fancy hardware om te detecteren wat je trekt of niet trekt. Jij als gebruiker geeft gewoon aan: Achterdrager of Aanhangwagen
Wat er eigenlijk gebeurd als je Achterdrager kiest, krijg je gewoon het systeem wat je krijgt zonder trekhaak. JIJ bent als bestuurder verantwoordelijk als je een accident doet als je daar een slechte keuze maakt.

Dat is mij zo gezegd geweest bij het afhalen van mijn BMW die toen lane assist had of pilot assistance.
Het is ook BS want ze hadden zelf gezegd in de Builders app dat ze het gingen implementeren, meer dan 2 jaar geleden :+ Ze vinden nu gewoon een excuus om het niet te moeten doen.

• tbee
BeaM-R schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 15:14:

Ahhh, een schoolvoorbeeld van lullen uit het nekje. Wat in de technische architecture zou het onmogelijk maken om ACC aan te zetten als er iets achter hangt? De kleur van de accucel? :+

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20:09
Snobbieh schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 16:35:
[...]

Het is ook BS want ze hadden zelf gezegd in de Builders app dat ze het gingen implementeren, meer dan 2 jaar geleden :+ Ze vinden nu gewoon een excuus om het niet te moeten doen.
Kun jij een screenshot maken van die belofte in de builders app en delen?

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-09 08:25
De vertaling is een beetje... tja... klote.

Je geeft daar aan dat de 4 dingen die je normaal uit zet (rijstrook, moeheid, snelheid, afleiding) op "Dichtbij" moeten. De letterlijke vertaling van Close. Je wil die dus "sluiten".

Zet verder je regen en rijmode op de gewenste stand en al deze instellingen worden dan toegepast.
SoCruelNU schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 15:49:
Hi,

ik snap de nieuwe 'Rijvoorkeuren' functie niet helemaal. Heb deze gekoppeld aan 'de knop met het gestippelde rondje' op het stuur. Maar ik snap de keuzes, zijnde 'Niet wijzigen', 'Dicht bij' en 'Openen', bij 'Rijstrookassistent', 'Moeheidswaarschuwing' en 'Afleidingswaarschuwing' niet helemaal. Ze doen bij mij alle 3 hetzelfde nl. helemaal niks! Ik had iets van een popup verwacht als je deze instelt als 'Openen', zodat je deze 3 uit kan zetten. Zodat al deze zaken in one go gedaan kunnen worden als je vertekt. Nu moet ik alsnog deze 3 dingen uitzetten via het 'veegomlaag scherm' als ik vertek.

[Afbeelding] Iemand die dit kan uitleggen?

Alvast dank!

Be reasonable.... do it my way

• Snobbieh
WizzyBrown schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 16:51:
[...]

Kun jij een screenshot maken van die belofte in de builders app en delen?
Ja Zeekr 🤪

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ni_0_6tfA1GY16cANdEOP2anGbU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yKePXAVMpJ9jDYjqpPjeqILT.png?f=fotoalbum_large

• WizzyBrown
thanks, wat was precies de titel van het verzoek, dit kun je net niet zien, net zoals de vraagstelling. Ik zoek zelf ook even

• Snobbieh
WizzyBrown schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 17:46:
[...]

thanks, wat was precies de titel van het verzoek, dit kun je net niet zien, net zoals de vraagstelling. Ik zoek zelf ook even
“ ACC: Adaptive Cruise control in combination with towbar”

Een van de meest gestemde requests in de Builders app.

• Lyca
Ik heb er nog wel een paar, liefst dat de eerste melding voor wanneer je je stuur moet vastnemen ook gewoon een visuele melding kan zijn, in de plaats van dat geluid dat direct alles mute in je auto.

• BeaM-R

BeaM-R

Powerrrrr

Snobbieh schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 16:35:
[...]

Inmiddels is er ook gereageerd.

Het is dus geen hardware issue maar een een software issue maar blijkbaar is Zeekr afhankelijk van Mobileye Supervision.

Op mijn vraag of dit ook voor de 7GT geldt blijkt dit niet te zijn omdat die een Horizon Robotics chip gebruikt die Zeekr zelf in de hand heeft.

This explanation mixes two different things. The ADAS on the EU 7X is Mobileye SuperVision, a complete stack developed and validated by Mobileye, not by Zeekr. The cameras and the compute do not stop working when a trailer is attached. What is missing is software support: the stack was never specified and validated for towing, and a change like that can only come from Mobileye, because Zeekr cannot modify SuperVision's driving functions on its own. So "designed this way from the factory" really means "never ordered and validated as a feature". That is a software scope decision and a partnership question, not a physical hardware limit. If the Zeekr and Mobileye cooperation were still active, with the demand this feature clearly has, I think it would have been a realistic candidate for an update. The fact that it is presented as impossible tells you more about the state of that cooperation than about the hardware.

• tbee
BeaM-R schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 19:13:
[...]

Het is dus geen hardware issue maar een een software issue maar blijkbaar is Zeekr afhankelijk van Mobileye Supervision.

Op mijn vraag of dit ook voor de 7GT geldt blijkt dit niet te zijn omdat die een Horizon Robotics chip gebruikt die Zeekr zelf in de hand heeft.

This explanation mixes two different things. The ADAS on the EU 7X is Mobileye SuperVision, a complete stack developed and validated by Mobileye, not by Zeekr. The cameras and the compute do not stop working when a trailer is attached. What is missing is software support: the stack was never specified and validated for towing, and a change like that can only come from Mobileye, because Zeekr cannot modify SuperVision's driving functions on its own. So "designed this way from the factory" really means "never ordered and validated as a feature". That is a software scope decision and a partnership question, not a physical hardware limit. If the Zeekr and Mobileye cooperation were still active, with the demand this feature clearly has, I think it would have been a realistic candidate for an update. The fact that it is presented as impossible tells you more about the state of that cooperation than about the hardware.
Wauw.

• Snobbieh
BeaM-R schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 19:13:
[...]

Zeer teleurstellend... Het is beloofd en nu plots onmogelijk (wel mogelijk maar er is geen samenwerking meer). Ik ben echt wel teleurgesteld.

• Bored_Genius
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 07-10 21:10
Misschien een aparte vraag als newbee, maar ik zie de optie quick settings of snelle instellingen nergens. Moet je dat ergens instellen?

Zo kan ik ook nergens de rijmodus aanpassen. In het begin ingesteld op individueel maar kan dit nergens meer vinden.

• Bored_Genius
fsve schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 17:06:
De vertaling is een beetje... tja... klote.

Je geeft daar aan dat de 4 dingen die je normaal uit zet (rijstrook, moeheid, snelheid, afleiding) op "Dichtbij" moeten. De letterlijke vertaling van Close. Je wil die dus "sluiten".

Zet verder je regen en rijmode op de gewenste stand en al deze instellingen worden dan toegepast.

[...]
Is het vreemd dat ik maar 3 dingen kan uitschakelen? Moet altijd nog rijstrookassistent handmatig doen. Of heb ik een instelling gemist?

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
rbisschops schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 09:48:
[...]

Yep, vorige week geinstalleerd. Maar het is me nog niet echt opgevallen dat ie minder bruusk remt.
De release notes melden iig niks over een aanpassing. Ik zal 't eens beter in de gaten houden!
Die hele release notes vertrouw ik inmiddels voor geen millimeter meer 😂

Wat er bijvoorbeeld óók niet in staat, maar wat ik wel vanuit andere landen heb gelezen, is dat ze blijkbaar het probleem met de backlight van de knoppen op de middenconsole hebben aangepakt. Voorheen moest ik gemiddeld 1/2x per dag een soft reset doen omdat de verlichting van die knoppen weer eens uitviel. Sinds v2.2 heb ik ze tijdens het rijden 's avonds niet meer zien uitvallen, terwijl daar in onze release notes helemaal niks over wordt vermeld.

Je kan vast deze update nog wel herinneren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OhTBl38MjHM5atncOzpEgkTnc2w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZoXZ1Xv9ONv1kPs3g5GksdN5.jpg?f=fotoalbum_large Sorry, maar je gaat mij niet wijsmaken dat de devs hier 3-6 maanden aan hebben gewerkt en dat dit letterlijk alles is wat de update bevat. Makes no f#&?@! sense.

Juist daarom (aanname) moet er achter de schermen veel meer veranderd zijn dan wat ze ons vertellen.

Begint er gewoon op te lijken dat ze het niet meer zo belangrijk vinden om fatsoenlijke en volledige changelogs te publiceren. Changelogs in de BA word ook niet meer bijgehouden, of ik moet het allemaal compleet over het hoofd hebben gezien natuurlijk... kans daarop: -1%.

Daar komt nog bij dat ik hierdoor ook niet meer effectief bugs kan hunten en gericht kan melden in de BA. Ik heb simpelweg geen duidelijk beeld van wat er daadwerkelijk is aangepast of gefixt. Zonder fatsoenlijke changelog weet ik dus ook niet welke bestaande issues ik opnieuw moet testen, wat al opgelost zou moeten zijn en waar de devs nog feedback op nodig hebben. Daarmee maak je het voor actieve testers alleen maar onnodig lastig. 🤷🏻‍♂️

[ Voor 17% gewijzigd door ubzY3.eMBstiLL op 13-08-2026 00:47 ]

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Bored_Genius schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 21:25:
[...]

Misschien een aparte vraag als newbee, maar ik zie de optie quick settings of snelle instellingen nergens. Moet je dat ergens instellen?

Zo kan ik ook nergens de rijmodus aanpassen. In het begin ingesteld op individueel maar kan dit nergens meer vinden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p9qOfh38d8yA5NNh0o9GUOgVOYw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kh5nqcR6HNU2NnRa3ixCCr52.jpg?f=fotoalbum_large

Ga naar Quick Settings. Hier vind je eigenlijk alle snelle instellingen die je voor de auto kunt aanpassen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MAy0XrjeJerxxB9vdZar_zxWNRs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3HNVQ58HcvlPjEToMcrDzeU9.jpg?f=fotoalbum_large

Bij 1. Drive Setup kun je vervolgens instellen hoe je wilt dat de auto zich gedraagt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6qk5dBEOwRPuMjfKShm-oDHYqd4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e8fiVJUKixbDLOdA6tWeWe5B.jpg?f=fotoalbum_large

Je ziet hier ook je 2. Individual Drive Mode. Via het pennetje ernaast kun je deze volledig naar je eigen voorkeur aanpassen.

Als je via het pennetje je Individual Drive Mode hebt ingesteld, kun je vervolgens bij Drive Setup instellen dat deze modus wordt geactiveerd wanneer je 2x snel op de betreffende knop op het stuur drukt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6gq0Ra8hN8Ezfe-Wafs40E75YgE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c8mGZybxPl1nsVKKBfEzr4oT.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is vooral omdat de auto bij het instappen standaard weer met de default drive preset start.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TF287zTBPQXAUn0HLp01p9iivqM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5n84VFjdbelnUbc1ZSSZG3Ls.jpg?f=fotoalbum_large

Zodra je uitstapt en de deur sluit, worden je rij-instellingen dus weer teruggezet. Laat je de deur op een kiertje staan, dan blijven de huidige instellingen wel behouden.

Ik doe daarom bij het instappen eigenlijk standaard: Auto instappen > deur dicht > 2x snel op de stuurknop klikken > mijn Drive Setup Mode wordt direct toegepast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p_JpciW0NhJYnxyXvrGsyK4cPNg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T3uym1dfL3awQAcbBx9OqaFn.jpg?f=fotoalbum_large Mocht je je Regeneratief Remmen bv op high staan, vervalt deze ook per rit dmv de default preset naar Medium. Je moet dit dan ook iedere keer weer toepassen.

• Lyca
Maar ergens klopt die stelling toch niet van Zeekr.
Mobileeye wordt ook gebruikt bij andere automerken:
-VW Group
-Polestar

Voor zover ik me kan herrineren zit die feature op een ID van VW gewoon wel. Zeekr heeft nu gewoon de strategische beslissing genomen om Mobileeye volledig te droppen. Als hardware geen issue is hier, kunnen ze hun eigen software stack brengen en het alsnog updaten later.

• Bored_Genius
ubzY3.eMBstiLL schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 01:41:
[...]

[Afbeelding]

Ga naar Quick Settings. Hier vind je eigenlijk alle snelle instellingen die je voor de auto kunt aanpassen.

[Afbeelding]

Bij 1. Drive Setup kun je vervolgens instellen hoe je wilt dat de auto zich gedraagt.

[Afbeelding]

Je ziet hier ook je 2. Individual Drive Mode. Via het pennetje ernaast kun je deze volledig naar je eigen voorkeur aanpassen.

Als je via het pennetje je Individual Drive Mode hebt ingesteld, kun je vervolgens bij Drive Setup instellen dat deze modus wordt geactiveerd wanneer je 2x snel op de betreffende knop op het stuur drukt.

[Afbeelding]

Dit is vooral omdat de auto bij het instappen standaard weer met de default drive preset start.

[Afbeelding]

Zodra je uitstapt en de deur sluit, worden je rij-instellingen dus weer teruggezet. Laat je de deur op een kiertje staan, dan blijven de huidige instellingen wel behouden.

Ik doe daarom bij het instappen eigenlijk standaard: Auto instappen > deur dicht > 2x snel op de stuurknop klikken > mijn Drive Setup Mode wordt direct toegepast.

[Afbeelding] Mocht je je Regeneratief Remmen bv op high staan, vervalt deze ook per rit dmv de default preset naar Medium. Je moet dit dan ook iedere keer weer toepassen.
Heldere uitleg, alleen de optie ‘quick settings’ heb ik niet in mijn opties.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lDDweGKygZchbrAFg6c1-VKxAIw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I3Y4CCuN6sEFYPTIEfUjRKMk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Bored_Genius op 13-08-2026 08:34 ]

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-10 10:11

Freedive

] Ken sent me _

Bored_Genius schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 08:32:
[...]

[Afbeelding]
Welke software versie heeft je auto?

• Elfdutch69
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 09-10 10:37
Ik heb af en toe het probleem dat m'n draadloze carplay wegvalt. Als ik dan probeer om m'n telefoon opnieuw te verbinden werkt dat niet. Soms komt ie uit zichzelf ineens weer terug maar gisteren moest ik stoppen, de auto uit en uitzetten, daarna weer terug erin en dan pakt ie hem weer. Hebben meer mensen hier last van?

Daarnaast heb ik sinds de 2.2 update af en toe een hapering in de radio. Het is maar heel kort, en heel af en toe, wel op alle zenders.

• Mario3
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21:33
Bored_Genius schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 08:32:
[...]

[Afbeelding]
Misschien de linker kolom iets naar beneden schuiven met de vinger?

• TroX
Elfdutch69 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 08:56:
Ik heb af en toe het probleem dat m'n draadloze carplay wegvalt. Als ik dan probeer om m'n telefoon opnieuw te verbinden werkt dat niet. Soms komt ie uit zichzelf ineens weer terug maar gisteren moest ik stoppen, de auto uit en uitzetten, daarna weer terug erin en dan pakt ie hem weer. Hebben meer mensen hier last van?

Daarnaast heb ik sinds de 2.2 update af en toe een hapering in de radio. Het is maar heel kort, en heel af en toe, wel op alle zenders.
Die herken ik, de hapering in de Nav is nu weg bij mij

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-10 10:00
Wanneer ze grote aanpassingen doen aan de software (MobileEye) die verantwoordelijk is voor de ADAS en dus veiligheid van de auto, wordt dit gezien als een major change. Een change als deze zal opnieuw gevalideerd moeten worden door instanties in landen waar deze aanpassing wordt doorgevoerd. Dit heeft enorme kosten tot gevolg en tijd verlies. Die resourses steken ze liever in nieuwe modellen. Ook delen ze in zweden engineers voor Polestar, Volvo en Zeekr. De auto die we nu hebben is voor 99% af voor Zeekr. Voor ons wellicht pas op 90% maar verwacht niet dat er nog grote aanpassingen komen dan minor UI features en oplossingen voor bugs als die er zijn.

• TroX
Worst case zou ik een speed limiter ook nog een oplossing vinden. dan kan ik tenminste het gas helemaal intrappen, niet de voorkeur maar dat scheelt nog een beetje :P

• burnfout
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-10 11:20
Mijn navigatie is wel standaard stil nu sinds de laatste update, stond volgens mij niet in de changelog, maar ze houdt braaf haar mond gelukkig

• TroX
burnfout schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 11:15:
Mijn navigatie is wel standaard stil nu sinds de laatste update, stond volgens mij niet in de changelog, maar ze houdt braaf haar mond gelukkig
ja dat was ook een vervelende bug :)

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:38
Ik had net ook wat raars. Ging even snel boodschapje doen, stap in - rij achteruit en keer de auto en rij weg, auto begint ineens te versnellen terwijl ik juist het pedaal los laat om uit te rollen het terrein af. Gelukkig kon ik remmen en zag ik de melding "acc deactiveerd" ik heb voordat ik parkeerde niet met acc gereden (doe io sowieso weinig want bevalt me niet)

Gelukkig kon ik snel reageren en was er geen ander verkeer...

Zeekr 7x Privilege AWD

• Mario3
4v4t4r schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 12:23:
Ik had net ook wat raars. Ging even snel boodschapje doen, stap in - rij achteruit en keer de auto en rij weg, auto begint ineens te versnellen terwijl ik juist het pedaal los laat om uit te rollen het terrein af. Gelukkig kon ik remmen en zag ik de melding "acc deactiveerd" ik heb voordat ik parkeerde niet met acc gereden (doe io sowieso weinig want bevalt me niet)

Heb ik ook 2 keren gehad. Vlak na elkaar een maand of 3 geleden. Daarna niet meer. Ook anderen hebben hier al melding van gemaakt. Bij een lage snelheid wordt spontaan de ACC ingeschakeld. De melding verschijnt omdat je op de rem trapt.

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Die hapering was er vroeger ook, en toen na de eerste update was het weg. Zou mooi ruk zijn als die terug is..

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-10 10:00
Freedive schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 13:18:
[...]

Die hapering was er vroeger ook, en toen na de eerste update was het weg. Zou mooi ruk zijn als die terug is..
Dat viel me ook op bij het radio luisteren.

• Bored_Genius
Mario3 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 09:04:
[...]

Misschien de linker kolom iets naar beneden schuiven met de vinger?
Tja, deze had ik al geprobeerd. Zit er echt niet tussen. Heb al een keer uitgelogd en opnieuw ingelogd en software gereset. Maar staat niks tussen.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:46

FFF

Zou het kunnen zijn dat er voor toekomstige 7x versies wel wordt overgeschakeld naar de Horizon Robotics chip?

ik heb namelijk de 7x bovenaan de wish list staan maar ik gebruik de ACC nou juist het meest met een aanhanger op vakanties… ik de drukke ochtend en avond spits in Nederland sowieso matig bruikbaar.

• tbee
FFF schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 18:22:
Zou het kunnen zijn dat er voor toekomstige 7x versies wel wordt overgeschakeld naar de Horizon Robotics chip?

ik heb namelijk de 7x bovenaan de wish list staan maar ik gebruik de ACC nou juist het meest met een aanhanger op vakanties… ik de drukke ochtend en avond spits in Nederland sowieso matig bruikbaar.
Dat acht ik wel waarschijnlijk, maar dan moet er wel een hele refresh komen. Niet als minor op dit modeljaar.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Bored_Genius schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 15:19:
[...]

Tja, deze had ik al geprobeerd. Zit er echt niet tussen. Heb al een keer uitgelogd en opnieuw ingelogd en software gereset. Maar staat niks tussen.
Huh? Heb je wel een 7x?

Welke software versie heb je?

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:16
Mario3 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 12:34:
[...]

Heb ik ook 2 keren gehad. Vlak na elkaar een maand of 3 geleden. Daarna niet meer. Ook anderen hebben hier al melding van gemaakt. Bij een lage snelheid wordt spontaan de ACC ingeschakeld. De melding verschijnt omdat je op de rem trapt.
😂 maar verder is het een top-auto! Dit is toch echt niet normaal meer.

• the-hunter
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-10 09:30
Bored_Genius schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 15:19:
[...]

Ik heb deze ook niet in mijn menu.

• Bored_Genius
ubzY3.eMBstiLL schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 21:08:
[...]

Huh? Heb je wel een 7x?

Welke software versie heb je?
Ik heb de 7x LR Business Edition. Vorige week opgehaald met software versie 2.2 bij afname al geïnstalleerd. Misschien kan het daarmee te maken hebben. Moet morgen nog langs HtH, zal het gelijk eens navragen.

• Mario3
De rijmodus kan ook ingesteld worden met de fysieke knop ‘Mode’ in de middenconsole.
Maar dat de functie ‘Snelle modus’ ontbreekt, lijkt mij een reden om eens navraag te doen bij de dealer.

• fsve
4v4t4r schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 12:23:

Heb je niet de ACC geactiveerd met het schakelen tussen achteruit en vooruit?
Volgens mij heeft de acc een minimale snelheid van 30 Km/h. Dus als je wisselde van achteruit naar vooruit (hendel naar benden) en daarna nog een keer de hendel naar beneden deed voor de ACC...?

Zeker met de meldingen die jullie zien bij het remmen heb ik het vermoeden dat jullie zelf de acc erop zetten.

• Mario3
Bij mij gebeurde het bij het wegrijden, dus ruim onder de 30 km/h…

• GP_2009
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 21:15
Hi, ben aan het kijken naar een nieuwe leaseauto waarbij de Zeekr 7X nog op de shortlist staat. Vorige week proefgereden in een LR en Privilege en hier een positieve indruk aan overgehouden. Ik ben gewend aan elektrisch rijden maar zeker de Privilege was echt snel qua acceleratie. Al weet ik ook dat je dat in praktijk daarna toch niet echt meer gebruikt.

Wat ik me zelf afvraag is of het verstandig is om te wachten met bestellen met het oog op de evt. komst van de 900V architectuur naar Europa voor dit model. Ik heb hem pas in april volgend jaar nodig, dan loopt mijn huidige auto uit de lease. Achteraf is alles makkelijk, dat weet ik ook. Maar de levertijd bij Zeekr lijkt vooralsnog redelijk snel. Ik zou hem in het zwart willen hebben, anders was de business line nu een goede deal.

• fsve
Mario3 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 10:29:
Bij mij gebeurde het bij het wegrijden, dus ruim onder de 30 km/h…
Klopt, maar dan gaat hij dus versnellen naar de minimale acc snelheid van 30 Km/h

• Mario3
Dat zou kunnen (hoewel ik geen idee heb waarom), maar ik denk niet dat veel van ons in de gelegenheid zijn dat te testen. Al was het maar door de schrik dat je meteen op de rem trapt. En met dit soort dingen is het altijd: als je wilt dat het gebeurt, gebeurt het niet (een van de wetten van Murphy).

• Bored_Genius
Mario3 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 09:02:
De rijmodus kan ook ingesteld worden met de fysieke knop ‘Mode’ in de middenconsole.
Maar dat de functie ‘Snelle modus’ ontbreekt, lijkt mij een reden om eens navraag te doen bij de dealer.
Vandaag in HtH geweest. Bij alle nieuwe auto’s (7x) die ze hadden staan ontbreekt ook deze optie ook. Mogelijk doordat deze direct softwareversie 2.2 krijgen. Het komt ook niet terug schijnbaar. Jammer want het leek me zeer bruikbaar. Nu moet ik nog steeds handmatig de rijbaanassistent uitschakelen. Dat kan dus niet met de knop op het stuur.

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 15:01
Ik heb daar vanochtend een 7x LR Business Edition daar opgehaald en er stond al 2.2 op en ik heb ook die quick settings die jij zoekt bovenaan staan.

Overigens qua auto: holy shit wat een beest van een machine.
Ik kom van een EV6 RWD en dit is toch wel weer een behoorlijke next step qua rij-ervaring, features en software.

• Alboqa
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 09-10 16:05
Bored_Genius schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 12:42:
[...]

Vandaag in HtH geweest. Bij alle nieuwe auto’s (7x) die ze hadden staan ontbreekt ook deze optie ook. Mogelijk doordat deze direct softwareversie 2.2 krijgen. Het komt ook niet terug schijnbaar. Jammer want het leek me zeer bruikbaar. Nu moet ik nog steeds handmatig de rijbaanassistent uitschakelen. Dat kan dus niet met de knop op het stuur.
Ik weet dat mensen het niet waarderen als hier te negatief gereageerd wordt maar hoe slecht is dit? Hoe kun je dit nou alleen op nieuwe auto’s hebben met dezelfde hardware? Klinkt alsof er van de 7x 2.2 software verschillende varianten zijn. Zorgelijk als er verschillende aftakkingen zijn, dat maakt her allemaal alleen maar nog complexer om bij te houden en elkaar te helpen met trouble shooten.

• Lyca
Was nu wel aan het nadenken, alle privacy options staan hier open denk ik, maar zijn er effectief mensen geweest die een update niet binnenkrijgen wegens verkeerde settings ofzo?

• Alboqa
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 09-10 16:05
1Mark schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 12:57:
Ik heb daar vanochtend een 7x LR Business Edition daar opgehaald en er stond al 2.2 op en ik heb ook die quick settings die jij zoekt bovenaan staan.

Overigens qua auto: holy shit wat een beest van een machine.
Ik kom van een EV6 RWD en dit is toch wel weer een behoorlijke next step qua rij-ervaring, features en software.
Ook niet boven aan staan of juist wel boven aan staan? Laten we hopen dat het een bug is en geen aftakking van dezelfde software versie.

• 1Mark
Alboqa schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:02:
[...]

Ook niet boven aan staan of juist wel boven aan staan? Laten we hopen dat het een bug is en geen aftakking van dezelfde software versie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VKYb6ReYvn7QbHHPjj4dKExB_4Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lVrJS4s2Lq4XLfNqlc3DzcUS.jpg?f=fotoalbum_large

ik heb die wèl bedoel ik

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 04-10 21:02
GP_2009 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 10:49:
Hi, ben aan het kijken naar een nieuwe leaseauto waarbij de Zeekr 7X nog op de shortlist staat. Vorige week proefgereden in een LR en Privilege en hier een positieve indruk aan overgehouden. Ik ben gewend aan elektrisch rijden maar zeker de Privilege was echt snel qua acceleratie. Al weet ik ook dat je dat in praktijk daarna toch niet echt meer gebruikt.

Wat ik me zelf afvraag is of het verstandig is om te wachten met bestellen met het oog op de evt. komst van de 900V architectuur naar Europa voor dit model. Ik heb hem pas in april volgend jaar nodig, dan loopt mijn huidige auto uit de lease. Achteraf is alles makkelijk, dat weet ik ook. Maar de levertijd bij Zeekr lijkt vooralsnog redelijk snel. Ik zou hem in het zwart willen hebben, anders was de business line nu een goede deal.
De kans dat de 900v voor de 7x hier in europa komt is mij verteld gaat zeker nog wel even duren.
1. omdat de 900v techniek laders er simpelweg niet zijn, is er ook geen markt voor.
2. Eerst zal de 001 vernieuwd worden. Deze is al langer in nederland en staat officieel hoger gepositioneerd dan de 7x.

• Ian_
JPoers83 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:27:
[...]

De kans dat de 900v voor de 7x hier in europa komt is mij verteld gaat zeker nog wel even duren.
1. omdat de 900v techniek laders er simpelweg niet zijn, is er ook geen markt voor.
2. Eerst zal de 001 vernieuwd worden. Deze is al langer in nederland en staat officieel hoger gepositioneerd dan de 7x.
  1. B*llsh*t wat hier wordt gezegd, elke lader momenteel op de markt heeft een voltage range tot 920 V en sommige zelfs tot 1000 V (Kempower bijvoorbeeld).

• Mario3
Ian_ schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:52:
[...]
  1. B*llsh*t wat hier wordt gezegd, elke lader momenteel op de markt heeft een voltage range tot 920 V en sommige zelfs tot 1000 V (Kempower bijvoorbeeld).
Ja, dat klopt wel. Maar in veel gevallen wordt de geboden stroomsterkte gemaximaliseerd, waardoor het afgenomen (kilo)wattage minder is. Een voorbeeld levert Tesla met hun Superchargers. Het voltage is tegen 800 volt aan. Toch komt het wattage niet boven 82 kWatt.

• Ian_
Mario3 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 14:00:
[...]

Ja, dat klopt wel. Maar in veel gevallen wordt de geboden stroomsterkte gemaximaliseerd, waardoor het afgenomen (kilo)wattage minder is. Een voorbeeld levert Tesla met hun Superchargers. Het voltage is tegen 800 volt aan. Toch komt het wattage niet boven 82 kWatt.
Dit is een ander verhaal, Tesla SuperChargers zijn 400V laders en omdat de Zeekr 7X zelf van 400- naar 800V moet boosten blijft het hangen op +/- 80 kW.

Je kan aan twee knoppen draaien om bijvoorbeeld 50 kW te krijgen
  1. Amperage
  2. Voltage
  • 50 kW = 50.000 W / 900 V = 55 A
  • 50 kW = 50.000 W / 400 V = 125 A
Het ligt er heel erg aan wat de specificaties van de AC/DC inverters zijn van een Power Unit bij zo'n lader. Als het amperage limiterend is, dan schakelen ze meer AC/DC inverters in om alsnog het amperage te krijgen.

[ Voor 29% gewijzigd door Ian_ op 14-08-2026 14:09 ]

• Stuflen
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 08-10 16:13
Nu het toch over random momenten gaat. Nu al 2x gehad dat ik een random plingel hoorde tijdens zacht rijden. Geen idee waarom want de handvaten waren al naar binnen, geen acc/lcc, auto was al automatisch op slot gegaan en zag ook geen melding van gevaar (voor zover ik kon zien) dus geen actieve handeling iig. Wel zag ik in de weerspiegeling van de auto voor me heel snel beide knipperlichten aan en uit schieten (een snellere knipper dan bv gevarenlichten) iemand een idee wat dat geweest kan zijn?

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Stuflen schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 14:09:
Nu het toch over random momenten gaat. Nu al 2x gehad dat ik een random plingel hoorde tijdens zacht rijden. Geen idee waarom want de handvaten waren al naar binnen, geen acc/lcc, auto was al automatisch op slot gegaan en zag ook geen melding van gevaar (voor zover ik kon zien) dus geen actieve handeling iig. Wel zag ik in de weerspiegeling van de auto voor me heel snel beide knipperlichten aan en uit schieten (een snellere knipper dan bv gevarenlichten) iemand een idee wat dat geweest kan zijn?
Ja dat gebeurt op het moment dat er iemand vrij hard aan komt rijden van achteren.
Dan knippert de auto dus met alarmlichten om de achteroprijder te waarschuwen!

• Stuflen
  • Laatst online: 08-10 16:13
Freedive schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 14:16:
[...]

Ja dat gebeurt op het moment dat er iemand vrij hard aan komt rijden van achteren.
Dan knippert de auto dus met alarmlichten om de achteroprijder te waarschuwen!
Ah toch wel, vond het geluidje daar te vriendelijk voor klinken maar het was voor het stoplicht dus zou een logische verklaring zijn. Thanks!

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 21:43
Ik weet niet of iemand het energieverbruik van de auto voor de deur met sentry mode al eens berekend heeft?

Bij mij was dat in de afgelopen 3 weken (27 juli t/m 14 augustus):

7,1 kWh/dag ≈ 7% SOC per dag
1% SOC per 3,4 uur

Dat komt neer op ongeveer €2,10 per dag aan stroom bij €0,30/kWh, of €42 over die 20 dagen.

Zeekr 7x LR | HASS | Zwave | Python | Javascript

• Bored_Genius
Nou schiet mij maar lek dan 😁.

Veel rijplezier in ieder geval. Ik vind t verder ook wel echt een hele fijne auto!

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06-10 13:01

Same here en ook gisteren 2x

'The truth is not afraid for Questions

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06-10 13:01
Ik ben er wel een beetje moe van......

Storingen op dit moment:
  • Front camera geeft groene banen in display,
  • Schakelaar ruit bestuurderskant werkt niet meer voor automatisch op- en neer,
  • Ruit bestuurderskant sluit niet meer bij afsluiten (gaat random weer open) en sinds vandaag ook tijdens het rijden. AL 5x bij de auto aangekomen dat het raam wagenwijd open staat.
  • BT verbinding valt random weg (ook tijdens telefoongesprekken).
  • Data na twee weken op (ondanks zelfde gebruik).
  • Scheur in de voorruit (wordt vervangen door Carglass) maar kalibratie pas 18 september door HtH.
  • Random airbag storingen (te pas en te onpas).
  • 10x softreset uitgevoerd, er is steeds iets nieuws.
Ik heb vandaag weer contact gehad met klantenservice Zeekr, je kan net zo goed naar een locale slager op het eiland Pag bellen, die kan je meer uitleggen.

Toch wel bittere armoede.

'The truth is not afraid for Questions

• fsve
Nou ik heb het kunnen reproduceren. Dus voor alle automatische versnellers:

Waarschijnlijk heb je 2x de hendel naar beneden getrokken. Als je vanuit achteruit naar drive gaat en ookal sta je stil en je doet de hendel nog een keer naar beneden dan gaat de ACC aan met een snelheid van 30km/h
Mario3 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 11:10:
Dat zou kunnen (hoewel ik geen idee heb waarom), maar ik denk niet dat veel van ons in de gelegenheid zijn dat te testen. Al was het maar door de schrik dat je meteen op de rem trapt. En met dit soort dingen is het altijd: als je wilt dat het gebeurt, gebeurt het niet (een van de wetten van Murphy).

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 00:24

admiral866

The King Personality Disorder

Is er een goede manier om iig de stoel instellingen per rijder automatisch in te laten stellen obv een 2e keyfob of gezichtsherkenning? En dan dus zonder dat je zelf een profiel oid moet aangeven op het scherm.

Gewoon deur openen en zitten en dat de auto dan de juiste setting activeert.

Of er is er een digital key 3.0 nodig? Dat werkt helaas alleen met iPhone. En die hebben we niet.

• Karel Apple
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20:07
fsve schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 20:56:

Waarschijnlijk heb je 2x de hendel naar beneden getrokken. Als je vanuit achteruit naar drive gaat en ookal sta je stil en je doet de hendel nog een keer naar beneden dan gaat de ACC aan met een snelheid van 30km/h

[...]
Deze bug was met een update in 2025 verholpen. Waarschijnlijk bij een nieuwe update weer teruggekomen.

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Karel Apple schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 07:36:
[...]

Deze bug was met een update in 2025 verholpen. Waarschijnlijk bij een nieuwe update weer teruggekomen.
Evenals dus de radio bug.
Dat lijkt er dus op dat ze hun versiebeheer totaal niet onder controle hebben.

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-10 12:25
Hier is de update ook aan het laden..

ik was gisteren in beijing, daar diverse 9x-en zien rijden. Wat een bakbeesten zijn dat..

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Hier trouwens ook de navigatie die wat schokkerig is, nog wel te doen hoor maar gewoon niet meer soepel als eerst.

• DonJunior
  • Laatst online: 21:17
M13z1 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 17:31:
Ik ben er wel een beetje moe van......

Storingen op dit moment:
  • Front camera geeft groene banen in display,
  • Schakelaar ruit bestuurderskant werkt niet meer voor automatisch op- en neer,
  • Ruit bestuurderskant sluit niet meer bij afsluiten (gaat random weer open) en sinds vandaag ook tijdens het rijden. AL 5x bij de auto aangekomen dat het raam wagenwijd open staat.
  • BT verbinding valt random weg (ook tijdens telefoongesprekken).
  • Data na twee weken op (ondanks zelfde gebruik).
  • Scheur in de voorruit (wordt vervangen door Carglass) maar kalibratie pas 18 september door HtH.
  • Random airbag storingen (te pas en te onpas).
  • 10x softreset uitgevoerd, er is steeds iets nieuws.
Ik heb vandaag weer contact gehad met klantenservice Zeekr, je kan net zo goed naar een locale slager op het eiland Pag bellen, die kan je meer uitleggen.

Toch wel bittere armoede.
Heb je niet een marter op visite gehad? Klinkt allemaal als vrij random fouten die op kunnen treden door kabelbreuk ofzo. Wellicht het onderzoeken waard.

*sowieso

• Rickyuu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-10 13:04
(jarig!)
Freedive schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 17:42:
Hier trouwens ook de navigatie die wat schokkerig is, nog wel te doen hoor maar gewoon niet meer soepel als eerst.
Bij mij ook sinds update hapering

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 04-10 21:02
Ian_ schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:52:
[...]
Je kan ook rustig reageren. Er zijn wel Kempower laders in nederland maar deze krijgen nog geen 1000Volt aangeboden er functioneren op een 800V.

Lees het tweaker forum maar na mbt laders in Nederland.

• Karel Apple
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20:07
Freedive schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 17:42:
Even de GPS resetten dmv 5 sec. de SOS knop ingedrukt te houden. Daarna 2-3 minuutjes wachten en dan moet het weer smooth gaan.

• Ian_
JPoers83 schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 20:13:
[...]

Je kan ook rustig reageren. Er zijn wel Kempower laders in nederland maar deze krijgen nog geen 1000Volt aangeboden er functioneren op een 800V.

Lees het tweaker forum maar na mbt laders in Nederland.
Ik lees wat je zegt maar snap er niks van 😂

1000 V aangeboden, wat betekend dat en functioneren op 800 V, leg deze eens uit?

• tbee
De mensen die last hebben van de ACC aangaat op 30km/u als je drive stick dubbel neer druk vanuit P, hebben jullie autohold uit staan?

• Jasper-NL
  • Laatst online: 10-10 17:22
Gisteren een stuk met de update 2.2 gereden:
  • Navigatie begon stotterend --> dit heb ik kunnen verhelpen door de twee middelste knoppen aan het stuur in te drukken en op die manier een reset te forceren. Daarna geen stotterende navigatie meer.
  • LCC, ik merk geen verandering/verbetering. Ik rij denk ik 80% van m'n snelweg kilometers op LCC stand, over het algemeen werkt dat prima. Ik merk alleen dat hij niet uit zich zelf afremd bij een wat krappe bocht (bijvoorbeeld bij een afslag naar een andere snelweg) hij begint dan juist te piepen dat in de controle moet overnemen. Hopelijk verbetert dit in de toekomst.
  • Sneltoets voor voorkeursinstellingen. Ik duurde even voordat ik door had hoe het werkte. Ik baalde er van dat de regen automatisch naar 'medium' terugschakelt, juist ook onveilig alle je 'high' gewend bent. Maar heb nu de voorkeursinstellingen aangepast en nu komt er met de extra toetst op je stuur een soort van pop-up dit met twee extra 'ok' bevestigingen op het scherm de voorkeursaanpassingen insteld. Ben ik de enige die het naar beneden swipen en daar wat opties uitzetten niet eens zo gek vond.
  • Navigatie: Ook in deze update geen verbetering aan een klein irritatie puntje: verkeerde inschatting van verwachtte accu percentage bij aankomst bestemming. Er zijn eigenlijk twee manieren hoe hij aangeeft hoeveel km je nog kan rijden, dat is enerzijds het huidige accu percentage en die omgerekend naar km's. Die is vaak wat aan de positieve kant, maar als daar staat 300km dan kom ik daar vaak aardig in de buurt. Als ik op dat moment een rit van, laten we zeggen 300km plan, dan verwacht hij dat ik daar flink in de min aankom, dat gaat soms wel over 20% verschil. Ik snap niet dat de twee berekeningen zo ver uit elkaar liggen. Dit maakt het automatisch navigeren via laadpalen op lange afstanden totaal niet bruikbaar. Helaas is dit dus niet verbetert in deze update. Herkennen meer dit probleem?
  • Voor of achteruit rijden via de app als je staat geparkeerd. Leuke feature om aan je kinderen te laten zien, maar soepel werkt het niet. Soms werkt het helemaal niet en soms pas na een paar keer in de app proberen. Daardoor eigenlijk een optie die ik in praktijk niet snel zal gebruiken.

• WizzyBrown
fsve schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 20:56:

[...]
Ik heb dit issue al 3x gehad en er uitgebreid op gerapporteerd een paar bladzijdes terug. Ik heb tevens mijn dashcam camera beelden en gps gegevens geanalyseerd. Dit toonde duidelijk aan dat de auto ineens versneld. En ik reed al rustig weg zonder de hendel daarvoor 2x gebruikt te hebben. 1 versnelling kwam zelfs toen ik rustig op een kruispunt agreed, licht remde en na loslaten rem, ging de auto uit zichzelf versnellen. Uitermate zorgelijk. Ik heb deze issues echter niet meer in versie 2.2 gehad, maar als het zich weer voordoet, dan meld ik het bij de lease maatschappij en Zeekr.

• the-hunter
Ik heb het volgende issue. Als ik met de LCC rijd en deze vervolgens uitschakel, gaat de auto daarna erg vervelend sturen. Het stuur voelt dan ‘sticky’ aan en bij het sturen moet je steeds door een kleine weerstand heen duwen.

Ik krijg dit op geen enkele manier weer weg. De enige oplossing die tot nu toe werkt, is de auto volledig uitschakelen en ook afsluiten. Daarna is het probleem verdwenen.

Herkennen jullie dit probleem? En is er een andere manier om dit op te lossen of de stuurassistentie volledig te resetten, zonder de auto helemaal uit te zetten en af te sluiten?

• RCZ
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 10-10 08:45

RCZ

the-hunter schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 11:58:
Ik heb het volgende issue. Als ik met de LCC rijd en deze vervolgens uitschakel, gaat de auto daarna erg vervelend sturen. Het stuur voelt dan ‘sticky’ aan en bij het sturen moet je steeds door een kleine weerstand heen duwen.

Ik krijg dit op geen enkele manier weer weg. De enige oplossing die tot nu toe werkt, is de auto volledig uitschakelen en ook afsluiten. Daarna is het probleem verdwenen.

Herkennen jullie dit probleem? En is er een andere manier om dit op te lossen of de stuurassistentie volledig te resetten, zonder de auto helemaal uit te zetten en af te sluiten?
Herken ik. Zou met update 2.2 verholpen moeten zijn is mijn gevoel. Dit is ook een reden dat ik geen LCC gebruik. Vind LCC ook niet fijn werken. Sinds update 2.2 heb ik idee dat LCC is aangepast. Gisteren 200 km snelweg gereden en auto stuurt nu erg goed op de snelweg zonder sticky gevoel in het stuur. Geen LCC gebruikt. Van de week ook een tijdje met nieuwe BMW iX3 op de snelweg gereden en die stuurt niet veel beter ten opzichte van mijn LR nu. Is ongeveer gelijk qua gedrag op de snelweg. Hopelijk blijft dat zo. Mijn zoon werkt bij BMW en heeft vaak demo’s mee naar huis dus ik rijd regelmatig even de nieuwe modellen😊. Je kan tijdens rijden de soft reset op het stuur doen. Dat helpt misschien. Kan gewoon tijdens rijden. Dat doe ik wel vaker. Heb je update 2.2?

• leonardo1504
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Ik heb nu voor de tweede keer meegemaakt dat Google Maps via Apple Carplay bevroor. Klinkt dat bekend?

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 21:43
Ik heb de laatste tijd dat m'n iPhone 13 pro max het allemaal niet meer trekt via Carplay en enorm traag wordt zodra ik Carplay verbind. Meestal gebruik ik alleen Spotify en Google Maps en soms Waze tegelijkertijd...

Zeekr 7x LR | HASS | Zwave | Python | Javascript

• Alphaxe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:10
nikagl schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 16:22:
Ik heb de laatste tijd dat m'n iPhone 13 pro max het allemaal niet meer trekt via Carplay en enorm traag wordt zodra ik Carplay verbind. Meestal gebruik ik alleen Spotify en Google Maps en soms Waze tegelijkertijd...
Mijn iPhone 12 Pro werkt ook alleen lekker als ik de iPhone actief koel (in ventilatie rooster naast stuur). de telefoon wordt anders veel te warm met Waze, spotify en dan loopt tel bijna vast. Dat ligt mijn inziens meer aan de telefoon, oudje aan het worden.

• Lyca
Ik snap wel dat mensen last hebben met de software, maar eerlijk zijnde vind ik dat zelfs nog te fixen issues.

Ik weet hier hoe het bij jullie zit, maar ik hoor die auto over elke oneffenheid kraken in de binnenkant. Achter deur, ventilatie rooster aan de bestuurders kant.

• RCZ
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 10-10 08:45

RCZ

Lyca schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 20:18:
Ik snap wel dat mensen last hebben met de software, maar eerlijk zijnde vind ik dat zelfs nog te fixen issues.

Ik weet hier hoe het bij jullie zit, maar ik hoor die auto over elke oneffenheid kraken in de binnenkant. Achter deur, ventilatie rooster aan de bestuurders kant.
Geen kraakje of rammeltje bij mij te horen. Kan wel irritant zijn.

• 1Mark
De mijne is gloednieuw, maar geen kraakje of rammeltje te horen.

• nskr83
  • Laatst online: 02-10 18:29
Na ongeveer 4.000 km gereden te hebben, hier mijn ervaringen met OS 2.2.

Eerst de positieve punten:
  • Echt een heerlijke rijervaring, met ontzettend veel vermogen.
  • Zeer goede en efficiënte laadcurve.
  • Supercomfortabel op lange afstanden en vooral heerlijk stil.
Dan de minder goede punten.

LCC:
  • Als LCC net wordt ingeschakeld, trekt de auto vaak veel te ver naar rechts in de rijstrook, zelfs als daar een andere auto rijdt. In sommige situaties slingert hij zelfs zo erg dat hij buiten de rijstrook komt en daarna weer naar het midden corrigeert.
  • Als er een auto voor je invoegt, remt hij soms veel te abrupt.
  • Ik krijg heel vaak de melding dat ik het stuur moet vasthouden, terwijl ik mijn handen gewoon aan het stuur heb.
CarPlay is er tijdens de reis helemaal mee opgehouden. Omdat ik onderweg was had ik geen zin om allerlei resets uit te proberen, maar wat ik ook deed: ik kreeg CarPlay niet meer aan de praat.

Ook bij muziek via Bluetooth heb ik meerdere keren problemen gehad. Muziek viel soms even weg, of een nummer begon ineens versneld af te spelen en herstelde zich daarna vanzelf.

Navigatie werkte over het algemeen prima. Alleen bij alternatieve routes kloppen de tijdsberekeningen soms totaal niet. Op een rit van in totaal ongeveer 3 uur stelde hij bijvoorbeeld een route voor die zogenaamd 2 uur en 50 minuten sneller zou zijn ツ

De actieradiusvoorspelling vind ik echt slecht. Bij een laadstation heb ik de accu tot 95% geladen en de auto gaf daarna een bereik van 637 km aan. Mijn gemiddelde verbruik tot dat moment was ongeveer 20 kWh/100 km, dus dat sloeg sowieso nergens op. Niet lang daarna zakte de geschatte actieradius ineens flink.

Ook de voorspelling van het accupercentage bij aankomst klopt bij mij eigenlijk nooit.

En nog één laatste tip: laat, net als ik, geen tas of ander spul op de achterbank liggen. De auto kan anders de hele buurt wakker maken omdat hij denkt dat er nog iemand in de auto zit ツ. Je kunt die functie wel uitschakelen, maar dat moet je blijkbaar iedere keer opnieuw doen als je uitstapt.

• the-hunter
RCZ schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 12:27:
[...]

Herken ik. Zou met update 2.2 verholpen moeten zijn is mijn gevoel. Dit is ook een reden dat ik geen LCC gebruik. Vind LCC ook niet fijn werken. Sinds update 2.2 heb ik idee dat LCC is aangepast. Gisteren 200 km snelweg gereden en auto stuurt nu erg goed op de snelweg zonder sticky gevoel in het stuur. Geen LCC gebruikt. Van de week ook een tijdje met nieuwe BMW iX3 op de snelweg gereden en die stuurt niet veel beter ten opzichte van mijn LR nu. Is ongeveer gelijk qua gedrag op de snelweg. Hopelijk blijft dat zo. Mijn zoon werkt bij BMW en heeft vaak demo’s mee naar huis dus ik rijd regelmatig even de nieuwe modellen😊. Je kan tijdens rijden de soft reset op het stuur doen. Dat helpt misschien. Kan gewoon tijdens rijden. Dat doe ik wel vaker. Heb je update 2.2?
Ik heb ook versie 2.2. Ik vind de LCC redelijk werken. Vooral als het rustig is op de weg. Ik heb het sticky gevoel alleen als ik LCC heb gebruikt. Als ik geen LCC gebruik, dan stuurt de auto wel soepel. Misschien werkt het als ik een reset doe als ik aan het rijden ben. Ik wist niet dat je dat ook kunt doen.

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-10 13:13
Ff algemene vraag. Is het normaal dat je tegemoetkomende autos vaak (meestal) niet op je scherm ziet totdat ze voorbij zijn? (Net als 4 baans snelweg ipv 2-baans weg met fietspad e.d.? Zal wel want op mijn oprit zie ik ook wel eens een bewegende vrachtwagen 😂 )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KlSufWW37OXuxWTKAkbWNufZXEs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z0WK5EDDuHUcwXFZN7VH9bjy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CRAty9_Bs53I2HrQgoAq8PEgGB8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZBZIkH8aAdmDK3yK6ZgAEbFj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1HfIZpkY4681hHMHDWdan88_rc0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PvIxYJXVYeyPfq35HJAkLU0s.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/inGTYivvoM0NC2Wyzui2bb8WapM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P0rCUwwY3s45bCb5oCgCHrRY.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 133 ... 140 Laatste