Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 134 ... 140 Laatste
Acties:

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 19:03
Rmaxx schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 22:55:
Ff algemene vraag. Is het normaal dat je tegemoetkomende autos vaak (meestal) niet op je scherm ziet totdat ze voorbij zijn? (Net als 4 baans snelweg ipv 2-baans weg met fietspad e.d.? Zal wel want op mijn oprit zie ik ook wel eens een bewegende vrachtwagen 😂 )

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja, de ADAS vind ik vrij gelimiteerd. Met de 7GT zit hier een hele upgrade in

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vXToR49IWeODCzF4s3upz0nkeRQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tDXVDPwJL5fP9abzh3aLZPW1.jpg?f=fotoalbum_large

Zeekr 7GT Privilege AWD | OS 3.0.3

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-10 13:13
Ian_ schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 23:03:
[...]

[Afbeelding]
Nouja als het enkel software is kan het verbeteren, maar vraag me af of de sensoren wel helemaal goed zijn, vooral ivm tegemoetkomend verkeer op 2 banen dus.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Registratie: April 2025
  • Niet online
Bored_Genius schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 23:15:
[...]

Ik heb de 7x LR Business Edition. Vorige week opgehaald met software versie 2.2 bij afname al geïnstalleerd. Misschien kan het daarmee te maken hebben. Moet morgen nog langs HtH, zal het gelijk eens navragen.
Bedenk me net na het nog een keer lezen dat je dit volgens mij gewoon hoort te hebben. Alleen verwacht ik niet dat ze dit op korte termijn gaan fixen, gezien de focus momenteel vooral op de 7GT lijkt te liggen.

Ik hoop voor je dat je via een omweggetje nog bij de overige instellingen kunt komen. Anders wordt het voorlopig weer een emmertje vullen met geduld.

Zeekr 7X Core | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.

• fideba
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:34
Nog iemand aan het wachten op 2.2 ?

• DGM-NL
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 26-09 13:25
fideba schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 08:01:
Nog iemand aan het wachten op 2.2 ?

Ja, ik ook. De mijne (privilege fwiw) staat geparkeerd op een vliegveld, maar staat volgens de app nog steeds op 2.1.2. Bij de upgrade service staat ‘nieuwe update’ weergegeven, maar ‘controleren op updates’ geeft geen nieuwe versie.

• Vortix
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08-10 11:51
nskr83 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 21:06:

De actieradiusvoorspelling vind ik echt slecht. Bij een laadstation heb ik de accu tot 95% geladen en de auto gaf daarna een bereik van 637 km aan. Mijn gemiddelde verbruik tot dat moment was ongeveer 20 kWh/100 km, dus dat sloeg sowieso nergens op. Niet lang daarna zakte de geschatte actieradius ineens flink.
Mbt actieradius voorspelling heb je deze op dynamisch staan? Ik heb dit ergens in het begin ‘aangezet’ en ervaar juist dat de voorspelling best wel accuraat is, aangezien ik ook ingesteld heb dat deze na het opladen rit 2 reset kan ik het goed monitoren.

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06-10 13:01
DonJunior schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 17:53:
[...]

Heb je niet een marter op visite gehad? Klinkt allemaal als vrij random fouten die op kunnen treden door kabelbreuk ofzo. Wellicht het onderzoeken waard.
Dat zou ook zomaar kunnen, het wordt allemaal heel instabiel. I.o.m. LM laat ik de auto achter in Zeist totdat alles is opgelost (mits ik ze te pakken kan krijgen.....).

'The truth is not afraid for Questions

• boxtel
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-10 13:01
Vortix schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 08:26:
[...]

Mbt actieradius voorspelling heb je deze op dynamisch staan? Ik heb dit ergens in het begin ‘aangezet’ en ervaar juist dat de voorspelling best wel accuraat is, aangezien ik ook ingesteld heb dat deze na het opladen rit 2 reset kan ik het goed monitoren.
Bij mij is het ook echt accuraat. Op de ritten naar Spanje etc. zit het er eigenlijk nooit meer dan 1% naast. Wat ik nog weleens doe, is de route tijdens de rit herberekenen.

Ook het voorbereiden van je accu als je moet laden, begint netjes 30 minuten voor de laadstop. Echt top! Binnen 10 minuten ben je dan weer onderweg met de 400 kW-laders.

• fideba
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:34
Hier zelfs nog geen "nieuwe update" icoon in de app... laat staan bij refresh...

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-10 10:00
Ian_ schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 23:03:
[...]

[Afbeelding]
Die combinatie van ADAS en navigatie in één scherm ziet er inderdaad heel mooi uit. De 7GT-sensoren zijn anders dan de 7x-sensoren, vandaar het grote verschil in software tussen de twee. De 7GT lijkt qua ADAS-weergave op het scherm meer op de 7x zoals die in China wordt aangeboden. Ik hoop dat we dit ooit ook hier terugzien, maar eerlijk gezegd denk ik dat dat er niet van zal komen vandaar dat wij op versie 2.2 zitten en de 7GT al op 3.x.x.

Toen de 7GT werd gepresenteerd en ik de lay-out van het dashboard zag qua schermen en software, was ik ervan overtuigd dat ze hetzelfde platform deelden en dat het simpelweg een ander formaat auto zou worden. Maar onder de motorkap is toch iets wezenlijk anders gebruikt, en waarschijnlijk is er ook geen samenwerking meer met Mobileye zoals bij de 7x het geval was.

[ Voor 19% gewijzigd door bullseye1977 op 17-08-2026 10:35 ]

• Ian_
bullseye1977 schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 10:33:
[...]

Die combinatie van ADAS en navigatie in één scherm ziet er inderdaad heel mooi uit. De 7GT-sensoren zijn anders dan de 7x-sensoren, vandaar het grote verschil in software tussen de twee. De 7GT lijkt qua ADAS-weergave op het scherm meer op de 7x zoals die in China wordt aangeboden. Ik hoop dat we dit ooit ook hier terugzien, maar eerlijk gezegd denk ik dat dat er niet van zal komen vandaar dat wij op versie 2.2 zitten en de 7GT al op 3.x.x.

Toen de 7GT werd gepresenteerd en ik de lay-out van het dashboard zag qua schermen en software, was ik ervan overtuigd dat ze hetzelfde platform deelden en dat het simpelweg een ander formaat auto zou worden. Maar onder de motorkap is toch iets wezenlijk anders gebruikt, en waarschijnlijk is er ook geen samenwerking meer met Mobileye zoals bij de 7x het geval was.
Ja, de 7GT zit op 3.0.1 en krijgt binnenkort een nieuwe update voor wat bug fixes. Het is voor 90% hetzelfde als de 7X qua layout maar toch ook wel wat andere opties. Vooral het ADAS en navigatiescherm is anders bij elkaar.

Het parkeren gaat ook echt een stuk soepeler als je automatisch laat inparkeren.

• MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-10 11:36
fideba schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 09:54:
[...]

Hier zelfs nog geen "nieuwe update" icoon in de app... laat staan bij refresh...
Lijkt wel of de uitrol op pauze gezet is, heb van niemand afgelopen 7 dagen vernomen dat er nog een update uitgerold is. Bij mij wel de nieuwe update icoon, maar nog steeds geen mogelijkheid tot installeren.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X50 Master & X40 Ultra

• Ian_

• HavermansP
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-10 22:58
Mario3 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 12:34:
[...]

Heb ik ook 2 keren gehad. Vlak na elkaar een maand of 3 geleden. Daarna niet meer. Ook anderen hebben hier al melding van gemaakt. Bij een lage snelheid wordt spontaan de ACC ingeschakeld. De melding verschijnt omdat je op de rem trapt.
Dit zijn toch geldige redenen om een lease contract te ontbinden of een auto te retourneren na aankoop?

• Mario3
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21:33
HavermansP schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 14:51:
[...]

Dit zijn toch geldige redenen om een lease contract te ontbinden of een auto te retourneren na aankoop?
Tja, dan zit ik zonder auto….
Ik heb nog steeds de stille hoop dat het in de toekomst beter gaat worden.
Tot die tijd de voet boven de rem houden….

• Donjeffa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-10 15:57
Sinds de update kwam ik erachter dat de positielichten niet meer alleen kan aanzetten. Dit ivm met de daqrijverlichting voor achter. Men geeft aan dat dit alleen vanuit stilstaande positie kan worden ingeschakeld en bij stand P. Ecjter, als je dit doet en hem in de D zet gaat hij weer terug naar auto en kan je hem niet meer inschakelen. Iemand de oplossing hiervoor of is dit een nieiwe bug?

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 22:05
Ik zat te denken: er worden nog steeds internationale versies van de 7X gemaakt, met mobile eye hardware erin. Dus er is ook nog een contract. Dus kunnen ze ook nog wijzigingen doorvoeren. De vraag is natuurlijk wel voor hoe lang.

Dus hop met die ACC bij trekhaak en subtieler afremmen.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Rij net weg bij Shell Staphorst A28 en word aangesproken door een zeer enthousiaste man die helemaal verliefd was geworden op onze dikke 7X. Hele rondleiding gegeven: infotainment laten zien, kofferbak open, achterbank getest, alles erop en eraan. Met mijn gratis Zeekr salespitch had ik hem volgens mij al bijna zover dat ie er eentje ging bestellen 😜.

Toen kwam ineens: "Ik ga wel jaarlijks 2x met de caravan op vakantie..." Ai. Sorry Zeekr, vanaf daar houdt mijn marketingafdeling op en ga ik gewoon eerlijk vertellen hoe het zit.

Resultaat: 7X van z'n lijstje af. Gemiste kans Zeekr, deze klant had je praktisch al binnen 🤷🏻‍♂️

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20:09
Rmaxx schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 22:55:
Ff algemene vraag. Is het normaal dat je tegemoetkomende autos vaak (meestal) niet op je scherm ziet totdat ze voorbij zijn? (Net als 4 baans snelweg ipv 2-baans weg met fietspad e.d.? Zal wel want op mijn oprit zie ik ook wel eens een bewegende vrachtwagen 😂 )

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik kijk er nooit meer naar. Vanaf dag 1 rete veel vertraging en ook niet accuraat. Als er een knop was om dit uit te zetten in mijn display achter het stuur deed ik dit direct.

• Zikkuation
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-10 20:21
ubzY3.eMBstiLL schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 22:52:
Rij net weg bij Shell Staphorst A28 en word aangesproken door een zeer enthousiaste man die helemaal verliefd was geworden op onze dikke 7X. Hele rondleiding gegeven: infotainment laten zien, kofferbak open, achterbank getest, alles erop en eraan. Met mijn gratis Zeekr salespitch had ik hem volgens mij al bijna zover dat ie er eentje ging bestellen 😜.

Toen kwam ineens: "Ik ga wel jaarlijks 2x met de caravan op vakantie..." Ai. Sorry Zeekr, vanaf daar houdt mijn marketingafdeling op en ga ik gewoon eerlijk vertellen hoe het zit.

Resultaat: 7X van z'n lijstje af. Gemiste kans Zeekr, deze klant had je praktisch al binnen 🤷🏻‍♂️
Inderdaad een gemiste kans voor Zeekr. Ik ben wel benieuwd wat de punten zijn waarop men afhaakt. ACC of ook nog meer?

• TroX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 08:16
ubzY3.eMBstiLL schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 22:52:

Die twee keer per jaar zonder cruisecontrol kan ik echt prima overleven. 200-250 km range en supersnel laden. rijdt fantastisch eerder uitkijken dat je niet 120 rijdt. Het is zoveel ook mindset. Is dat de 20-30k voor vergelijkbare autos waard? Mijn caravan heeft een maximaal trekgewicht van 1700 kg. Weinig alternatieven hoor. De rest van het jaar is het echt een fantastische auto.

• RCZ
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 10-10 08:45

RCZ

TroX schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 08:30:
[...]

Die twee keer per jaar zonder cruisecontrol kan ik echt prima overleven. 200-250 km range en supersnel laden. rijdt fantastisch eerder uitkijken dat je niet 120 rijdt. Het is zoveel ook mindset. Is dat de 20-30k voor vergelijkbare autos waard? Mijn caravan heeft een maximaal trekgewicht van 1700 kg. Weinig alternatieven hoor. De rest van het jaar is het echt een fantastische auto.
Heb nu ruim 5000 km met caravan van 1750 kg gereden en rijdt erg goed en stabiel. Gebruikte voorheen een Mercedes GLE 350e uit 2022 als caravantrekker dus ben wel een goede caravantrekker gewend. Heb deze auto ook nog maar heb niet de behoefte om die voor de caravan te zetten in plaats van mijn LR. Ondermeer naar Zweden en Kroatië geweest. Range in theorie ruim 280 km en laden na ongeveer 220 km om aan de veilige kant te blijven. Prima te doen. Cruise control zou mooi zijn maar is voor mij geen reden om deze auto niet te nemen. Went ook wel als er geen cruise control is.

• BUX73
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 08-10 13:26
Net terug van twee weken vakantie in Zuid-Frankrijk. Wat een fijne auto (7X LR), echt heerlijk om mee te rijden! Laden ging weer fantastisch snel en eigenlijk altijd direct een snelllader van 300KW of hoger gevonden, de rijen stonden juist bij de benzineauto's.

Het gemiddeld verbruik van 19,4 kWh/100km over 3345 km reisafstand vind ik niet eens zo slecht gezien het gewicht van de auto, veel bagage en 4 personen. Daarbij heb ik soms flink gas gegeven op de snelweg.

De 2.2 update verliep erg soepel, ergens op het platteland. Ik heb nul software problemen en ik vermijd enkel de LCC omdat die gewoon niet prettig is. Op lange stukken snelweg gebruik ik wel de ACC, die dan naar mijn mening goed werkt. In Nederland rijd men gewoon te dicht op elkaar en dan is het minder.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vslMbBS2yMwNtT4ValcjzkPL6p8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KefVrR84cPrpuCBMiDhYbKqE.jpg?f=fotoalbum_large

• TroX
RCZ schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 09:32:
[...]

Heb nu ruim 5000 km met caravan van 1750 kg gereden en rijdt erg goed en stabiel. Gebruikte voorheen een Mercedes GLE 350e uit 2022 als caravantrekker dus ben wel een goede caravantrekker gewend. Heb deze auto ook nog maar heb niet de behoefte om die voor de caravan te zetten in plaats van mijn LR. Ondermeer naar Zweden en Kroatië geweest. Range in theorie ruim 280 km en laden na ongeveer 220 km om aan de veilige kant te blijven. Prima te doen. Cruise control zou mooi zijn maar is voor mij geen reden om deze auto niet te nemen. Went ook wel als er geen cruise control is.
Wat was je gemiddelde snelheid? Ik vond het echt lastig om onder de 100 - 110 te blijven. Dan is 280 wel echt spannend als je niet onder de 10% wil komen als je het al haalt :)

• RCZ

RCZ

TroX schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 09:45:
[...]

Wat was je gemiddelde snelheid? Ik vond het echt lastig om onder de 100 - 110 te blijven. Dan is 280 wel echt spannend als je niet onder de 10% wil komen als je het al haalt :)
Gemiddelde snelheid tussen 90 om en 100 km afhankelijk van de situatie. Ik houd gemiddeld verbruik in de gaten. Boven ongeveer 38 KW wat snelheid terug en bij lager verbruik wat snelheid erbij. In de bergen rijden is fijner dan in Nederland qua verbruik. Wind is de bepalende factor in Nederland qua verbruik. De genoemde 280 km is de theoretische range. Geplande laadstops meestal om de 220 km.

• DGM-NL
  • Laatst online: 26-09 13:25
MvRtje schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 11:22:
[...]

Lijkt wel of de uitrol op pauze gezet is, heb van niemand afgelopen 7 dagen vernomen dat er nog een update uitgerold is. Bij mij wel de nieuwe update icoon, maar nog steeds geen mogelijkheid tot installeren.
Na 3 weken op het vliegveld geparkeerd gestaan te hebben, zojuist naar huis gereden en halverwege kreeg ik de melding dat de update beschikbaar is. Deze wordt nu geinstalleerd (via wifi). Blijkbaar heeft de auto een paar weken in een soort slaapstand gestaan, waardoor de update niet werd getriggerd en ook niet via de app aangevraagd kon worden. De update lijkt dus nog steeds te worden uitgerold.

Opvallend en hinderlijk was het gps-euvel waar anderen over spreken nu ook bij mij plots aanwezig is. Hiervoor nooit issues gehad en opeens lijkt de gps er continu naast te zitten, heel bijzonder. Vermoed op eoa manier een correlatie met het langdurig stilstaan. Straks na de update maar even resetten en een testronde doen.

• sjakie02
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-10 09:54
leonardo1504 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 14:33:
Ik heb nu voor de tweede keer meegemaakt dat Google Maps via Apple Carplay bevroor. Klinkt dat bekend?
Ja dat heb ik regelmatig de laatste tijd. Ik gooide het alleen op de iOS 27 beta...

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 07:55
Hetzelfde. Ik moet dan even naar bijvoorbeeld de instellingen van de auto gaan en dan terug naar Carplay en dan reageert de Carplay plots terug op kliks. Begonnen bij de 2.2 update dus ik denk dat er iets niet 100% snor zit.

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

• TroX
RCZ schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:41:
[...]

Gemiddelde snelheid tussen 90 om en 100 km afhankelijk van de situatie. Ik houd gemiddeld verbruik in de gaten. Boven ongeveer 38 KW wat snelheid terug en bij lager verbruik wat snelheid erbij. In de bergen rijden is fijner dan in Nederland qua verbruik. Wind is de bepalende factor in Nederland qua verbruik. De genoemde 280 km is de theoretische range. Geplande laadstops meestal om de 220 km.
Ja ok dat snap ik, ik heb eigenlijk niet onder de 100 gereden en ben nooit achter een vrachtwagen blijven hangen, daarvoor ben ik te ongeduldig. meestal zat het verbruik rond de 40-42. Uiteindelijk als je trip lang genoeg is dan is het prima met de laadsnelheden en hoe snel je dan op locatie bent. Ja je moet mogelijk een keer meer laden. 200km is wel goed te doen.

• TroX
Snobbieh schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:25:
Hetzelfde. Ik moet dan even naar bijvoorbeeld de instellingen van de auto gaan en dan terug naar Carplay en dan reageert de Carplay plots terug op kliks. Begonnen bij de 2.2 update dus ik denk dat er iets niet 100% snor zit.
Soms gebeurt het ook als je telefoon locked. Als je die unlockt dan gaat hij ook weer door

• M13z1
The good:
  • Gisteren bij Carglass mijn voorruit laten vervangen, dit verliep perfect en alle systemen zijn direct gekalibreerd (inclusief certificaat).
The Bad:
  • Gisteren mijn auto achtergelaten in Zeist voor herstel van alle storingen, geen idee wanneer ik deze terug zal zien, hierover kon men niets zeggen (voorraam sluit niet meer, front camera groene strepen, random uitval van BT en Airbags, 40K km onderhoud).

• WimVdw
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 18-08 12:21
Hallo

Het is hier misschien al eens gevraagd. Ik ga op reis met de Zeekr 7x en wil een koelbox op 12v. Is er een mogelijkheid dat de 12v aansluiting blijft werken bij het verlaten van de wagen?
Of wat raden jullie aan van te doen?

• Alboqa
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 09-10 16:05
sjakie02 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:19:
[...]

Ja dat heb ik regelmatig de laatste tijd. Ik gooide het alleen op de iOS 27 beta...
Ik heb hetzelfde en ook kaarten van Apple werkt niet stabiel. Stotterend beeld op mijn rit naar werk vandaag.

• Alboqa
Regressie bug sinds 2.2 ben ik bang. Waarschijnlijk hebben ze iets gesloopt aan de GPS aangezien de eigen navigatie en navigatie via CarPlay problemen heeft.

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-10 10:11

Freedive

] Ken sent me _

WimVdw schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:34:
Hallo

Het is hier misschien al eens gevraagd. Ik ga op reis met de Zeekr 7x en wil een koelbox op 12v. Is er een mogelijkheid dat de 12v aansluiting blijft werken bij het verlaten van de wagen?
Koffie icoontje aanklikken, dan blijft alles aan, dus ook je airco en schermen ;-)

• leonardo1504
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Ik heb er ook pas last van sinds 2.2. Ik heb niet het idee dat het aan de iPhone ligt. Gelukkig is de native navigatie van de Zeekr wel beter geworden. Nu alleen nog betere voice control want dat is nog steeds een ramp, zelfs met mijn vrijwel accentloze Nederlands.

• nosfertu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:16
leonardo1504 schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 13:06:
[...]

Ik heb er ook pas last van sinds 2.2. Ik heb niet het idee dat het aan de iPhone ligt. Gelukkig is de native navigatie van de Zeekr wel beter geworden. Nu alleen nog betere voice control want dat is nog steeds een ramp, zelfs met mijn vrijwel accentloze Nederlands.
Ik heb het ook sinds 2.2 en altijd wanneer ik de drive setup middels de snelkoppeling op het stuur 2x indruk. Dan hangt carplay direct. Even bluetooth uit en aan en dan werkt ie gewoon weer. Maar dit is zeker een bug die voor 2.2 er niet was.

• Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:22
nosfertu schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 13:27:
[...]

Ik heb het ook sinds 2.2 en altijd wanneer ik de drive setup middels de snelkoppeling op het stuur 2x indruk. Dan hangt carplay direct. Even bluetooth uit en aan en dan werkt ie gewoon weer. Maar dit is zeker een bug die voor 2.2 er niet was.
Ik merk dat Carplay ook visueel hangt, maar wel werkt op de achtergrond. Voorbeeld, als ik waze opstart en klik op het huis icoontje dan liep Waze vast. Echter als ik op een andere app klik en weer terugging naar Waze dan had deze netjes de naar huis route gepakt.

Maar ja, sinds 2.2 veel meer problemen met Carplay. Na het bellen bleef het bel scherm ook op beeld hangen, moest ik naar een andere app en was het weer goed.

Weheat flint P40 + Intergas 36/30 CW5 | 8,12 kWp Oost | Zeekr 7X LR | Zonneplan Charger 2 | Dynamisch

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-09 13:55
WimVdw schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:34:
Hallo

Aansluiting vanuit kofferbak blijft spanning op staan. Ik heb daarom een schakelaar in de 12V kabel van de koelbox gemaakt.

• RCZ

RCZ

TroX schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:28:
[...]

Ja ok dat snap ik, ik heb eigenlijk niet onder de 100 gereden en ben nooit achter een vrachtwagen blijven hangen, daarvoor ben ik te ongeduldig. meestal zat het verbruik rond de 40-42. Uiteindelijk als je trip lang genoeg is dan is het prima met de laadsnelheden en hoe snel je dan op locatie bent. Ja je moet mogelijk een keer meer laden. 200km is wel goed te doen.
Als ik op een traject naar de volgende laadpaal zie dat er ruimte is om harder te rijden dan 100 km per uur dan doe ik dat ook. Afgelopen zondag vanuit Friesland naar Noord-Holland vol tegen de wind in gereden met ruim 100 km per uur de Afsluitdijk. Verbruik is dan ruim 45 KW tot 50 KW. Dat maakt dan niet uit omdat ik voldoende accu-capaciteit had om thuis te komen.

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

vanderwolf schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 13:51:
[...]

Aansluiting vanuit kofferbak blijft spanning op staan. Ik heb daarom een schakelaar in de 12V kabel van de koelbox gemaakt.
Huh is dat echt zo ja?!

• Xand3r
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:43
Verwijderd...

[ Voor 96% gewijzigd door Xand3r op 18-08-2026 17:34 ]

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:12
Toch een afspraak gemaakt met de verdeler, deze keer rechtstreeks naar hun email, heb via de app geprobeerd en daar kwam geen feedback uit.

- Hidden USB poort laten nakijken
- Achterdeuren geven nog al wat lawaai tijdens het rijden

• UMD
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:36

UMD

You don't say

Univé verzekert Zeekr nu enkel nog maar WA omdat onderdelen moeilijk te verkrijgen zijn, en doorlooptijden voor reparatie onnodig lang duren. Goede wake-up call voor Zeekr: als je een premium merk wilt neerzetten, dien je dit soort zaken op orde te hebben. Al helemaal gezien het feit dat Geely in principe een groot netwerk zou moeten hebben.

Overigens zijn er meerdere merken inbegrepen, zoals Lucid en Nio. O.a. Leapmotor en nog n rits anderen zijn helemaal niet meer te verzekeren bij Univé.

• arthurs
UMD schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 19:51:
Univé verzekert Zeekr nu enkel nog maar WA omdat onderdelen moeilijk te verkrijgen zijn, en doorlooptijden voor reparatie onnodig lang duren. Goede wake-up call voor Zeekr: als je een premium merk wilt neerzetten, dien je dit soort zaken op orde te hebben. Al helemaal gezien het feit dat Geely in principe een groot netwerk zou moeten hebben.

Overigens zijn er meerdere merken inbegrepen, zoals Lucid en Nio. O.a. Leapmotor en nog n rits anderen zijn helemaal niet meer te verzekeren bij Univé.
Ik heb het vandaag inderdaad ook gelezen. Begin van het einde voor deze nieuwe merken? Ben echt benieuwd hoe de leasemaatschappijen hiermee omgaan.

• Lyca
1 maatschappij in Nederland gaat een rem toevoegen op Chinese merken en het ineens het begin van het einde.
Jullie zitten te veel op Facebook ofzo :D

Ik vermoed wel dat Geely hier perfect een mouw aan kan passen om de logistiek up to speed te krijgen. Ze zijn al verantwoordelijk voor de distributie van een resem andere merken die in de EU al langer zitten.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
TroX schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 08:30:
[...]

Dat is natuurlijk voor iedereen anders. Wat voor de één prima te overzien is voor 2 vakanties per jaar, kan voor iemand anders juist een harde aankoopvoorwaarde zijn.

Bij hem was dat duidelijk het geval. Voor de rest was hij echt onder de indruk van de 7X en vooral van het design, de afwerking, kwaliteit, ruimte en alle details in de auto.

Heb hem ook nog meegegeven dat hij voor die 2 à max 3 momenten per jaar kan afwegen of ACC met aanhanger écht zwaarder weegt dan alles wat de 7X de rest van het jaar biedt. Maar voorlopig was zijn antwoord duidelijk: ACC + aanhanger is een must. 🤷🏻‍♂️

Wie weet komt ie er na een nachtje slapen toch nog op terug 👀

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Zikkuation schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 07:32:
[...]

Inderdaad een gemiste kans voor Zeekr. Ik ben wel benieuwd wat de punten zijn waarop men afhaakt. ACC of ook nog meer?
Denk dat het vooral heel persoonlijk is waarop iemand afhaakt.

Ik doe zelf bijvoorbeeld helemaal niks met aanhangers, ACC/LCC met een caravan daar kan ik uit eigen ervaring weinig over zeggen. Mijn wensen en eisen zitten vooral bij tech, innovatie en design en daarin sluit de 7X voor mij voor 99% aan. De auto zelf rijdt heerlijk als een zonnetje.

Mijn grootste minpunt is juist de softwareontwikkeling eromheen. Bugs die relatief simpel lijken blijven lang aanwezig, feature requests staan maanden open en bepaalde functies zoals Digital Key 3.0 voor Android laten nog steeds op zich wachten.

Ik snap dat je bij Android met verschillende UWB implementaties zit, maar je hoeft ook niet direct ieder toestel op aarde te ondersteunen. Begin met bijvoorbeeld Samsung en een aantal flagship-modellen, zorg dat dat goed werkt en breid daarna verder uit.

Maar zoals @tbee eigenlijk al aangeeft:
Als je kijkt naar de implementatie van Drive Mode, hoewel heel plezierig, is dat wel een schoolvoorbeeld van "niet meer doen dan nodig". Ze hebben gekeken naar welke features het meest geschakeld worden en daar een popup voor in het systeem gehangen. Het heeft de UX van een softwareontwikkelaar 😁 en er zit geen engineering achter (Wat zijn we nu eigenlijk aan het doen? Hoe combineert dat met de driver profiel? Etc.) Het is met recht hoe kom ik met zo min mogelijk werk waar ik zijn moet.

En dat lijkt de werkmodus te zijn: fix alleen wat nodig is, koop features die echt tekort schieten in (navigatie, media). De echte softwareonwikkeling gebeurt in China, want het basissysteem is wel ok, maar alle updates zijn met minimale patches.
Komt het helaas wel hierop neer.

Voor die man die ik sprak lag de grens juist ergens anders: ACC met aanhanger was een harde must-have. Als Zeekr dat wel had ondersteund, weet ik bijna zeker dat hij na afloop van z'n huidige leasecontract over 5 maanden serieus richting een 7X was gegaan.

Dus ja, ACC kan absoluut een reden zijn om af te haken, maar voor een ander kan het weer Digital Key, software, trekgewicht, range of iets compleet anders zijn. Iedereen legt z'n grens ergens anders.

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 15:47
Ik ga dinsdag in HtH mijn Zeeker 7X Business LR edition ophalen. Ben erg benieuwd na de proefrit in de core versie een tijd geleden en de ervaringen/issues die ik hier lees hoe ik het zelf ga ervaren. Zie je in de Zeeker app je auto pas als deze daadwerkelijk gekoppeld is bij de dealer, of is er eerder al ergens iets te zien?

Tips waar op te letten bij het afnemen van de auto bij Zeekr?

• leonardo1504
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
UMD schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 19:51:

Mijn N=1 ervaring: Na bezoek van een marter moest er een en ander in mijn 7X vervangen worden. De slang naar het koelwaterreservoir bleek niet op voorraad in Europa (!) en moest uit China komen. Daar heb ik ongeveer een maand op zitten wachten. Met een vervangende auto in de tussentijd is dat een idioot dure reparatie geworden. Ik snap wel dat een verzekeringsmaatschappij een rekensommetje gaat maken als dat soort grappen vaker voorkomen.

• Lyca
Ik heb ondertussen wel geleerd dat het gekraak achteraan wat lijkt op leder vs leder geschuif.
Grappig is, soms trekt het volledig weg en daarna is het weer volledig aanwezig.

Verdeler nog afk

• Rmaxx
Tarz schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 09:09:
Ik ga dinsdag in HtH mijn Zeeker 7X Business LR edition ophalen. Ben erg benieuwd na de proefrit in de core versie een tijd geleden en de ervaringen/issues die ik hier lees hoe ik het zelf ga ervaren. Zie je in de Zeeker app je auto pas als deze daadwerkelijk gekoppeld is bij de dealer, of is er eerder al ergens iets te zien?

Check even alle lak (écht) goed, en of de naden bij de achterklep kloppen als je een trekhaak hebt gekozen.. en of je kenteken recht erop zit, dat is vaak een last minute haastklusje...

• Bored_Genius
  • Laatst online: 07-10 21:10

Nice, hopelijk bevalt hij je ook erg goed. Ben wel benieuwd hoe jouw software eruit zit (wel of geen quick settings in je menu). Auto zie je inderdaad pas na koppeling op locatie. Zou ook even vragen of ze de setting/sensor voor de airbag goed hebben gezet. Ik reed weg uit HtH en kreeg na een uurtje de melding dat er een airbag sensor issue was. Moest de week erop weer terug om dit te laten verhelpen. Was iets software matigs maar toch. Zonde van de tijd.

• Tarz
Nou, net gebeld door Zeekr, het schip waarop mijn auto zit voor afhaling dinsdag is "vertraagd", dus het wordt een week later.... Oh dan heeft u geen auto in de tussentijd? Jammer, kunnen wij niks aan doen. Ik ben hier alleen maar neergezet om de boodschap door te geven....*tumbleweed*

Goed voorteken voor het service niveau :s

• St3ve-0
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-10 07:30
Weet iemand of en hoe je de laadsnelheid van de Zeekr handmatig kan verlagen of zelf een maximumsnelheid in kan stellen? Ik wil hem bij de camping in het stopcontact kunnen opladen zonder dat de stoppen eruit vliegen. Bij mijn vorige auto kon ik het aantal ampere gewoon lager zetten.

• Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:22
St3ve-0 schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 16:40:
Weet iemand of en hoe je de laadsnelheid van de Zeekr handmatig kan verlagen of zelf een maximumsnelheid in kan stellen? Ik wil hem bij de camping in het stopcontact kunnen opladen zonder dat de stoppen eruit vliegen. Bij mijn vorige auto kon ik het aantal ampere gewoon lager zetten.
Dat kan. Bij energiebeheer kan je het amperage regelen. Ik heb het zelf 1 keer gebruikt.

Weheat flint P40 + Intergas 36/30 CW5 | 8,12 kWp Oost | Zeekr 7X LR | Zonneplan Charger 2 | Dynamisch

• WizzyBrown
Mario3 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 10:29:
Bij mij gebeurde het bij het wegrijden, dus ruim onder de 30 km/h…
@4v4t4r en @Mario3 ik heb deze issues in software versie 2.1.2 gehad en heb deze tot nu toe nog niet in de laatste versie 2.2 gehad. Hoe zit dit bij jullie?

Als het zich weer voordoet (ik heb al een uitgebreid document en data zoals dashcam opnames en gps/snelheid klaar staan voor de dealer en lease maatschappij) dan ga ik dit wel melden.

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 22:05
Vergis ik me, of reageert de navigatie bij instappen iets vlotter sinds 2.2?

• Lyca
Weer een leuke software glitch: Toen ik van thuis wegreed kreeg ik geen enkele bestemming in de navigatie.

Wat blijkt: Zelfs al ben je 10 km van je woning af, blijft de wifi claimen dat hij verbonden is met mijn thuis wifi en daarom gaf hij niets meer. Wifi aan en af zetten fixte het issue wel weer.

• Karel Apple
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20:07

Check de montage van de trekhaak even…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kzikCBJJam_jLI1mTj5NmJMxKbo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RhCfHDCM4M1Sue3hxiEuA69A.jpg?f=fotoalbum_large

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:38
WizzyBrown schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 17:07:
[...]

@4v4t4r en @Mario3 ik heb deze issues in software versie 2.1.2 gehad en heb deze tot nu toe nog niet in de laatste versie 2.2 gehad. Hoe zit dit bij jullie?

Als het zich weer voordoet (ik heb al een uitgebreid document en data zoals dashcam opnames en gps/snelheid klaar staan voor de dealer en lease maatschappij) dan ga ik dit wel melden.
Ik durf je niet te zeggen of dit was voor of na de installatie van 2.2.. ik heb het maar 1x gehad tot nu toe (hoop dat het daar bij blijft)

Zeekr 7x Privilege AWD

• Tarz
Karel Apple schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 18:54:
[...]

Check de montage van de trekhaak even…

[Afbeelding]
Die krijg ik niet, dus gelukkig geen omkijken naar 😂

• WizzyBrown
4v4t4r schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 19:38:
[...]

Ik durf je niet te zeggen of dit was voor of na de installatie van 2.2.. ik heb het maar 1x gehad tot nu toe (hoop dat het daar bij blijft)
@4v4t4r Hoe lang geleden ongeveer?

• 4v4t4r
in de ochtend van 13 aug. Ik denk dus 2.2

Zeekr 7x Privilege AWD

• Mario3
  • Registratie: Januari 2024
WizzyBrown schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 17:07:
[...]

Bij mij was het een maand of 3 geleden, daarna niet meer. Dus zeker nog geen versie 2.2.
Mogelijk heeft een tussentijdse update zonder meldingen plaatsgevonden. Uit een vorige auto (Fisker) weet ik dat dit ook kan gebeuren.

[ Voor 15% gewijzigd door Mario3 op 19-08-2026 22:21 ]

• MATU
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-10 16:33
Sinds 08-25 rijden wij met een 7X Privilege en tot nu toe zijn we er heel tevreden mee. Vooral de rust aan boord tijdens het rijden en het snelladen vind ik echt een genot. De LCC kan inderdaad nog wel wat beter; onze Leaf uit 2019 doet dat eerlijk gezegd zelfs beter. 😅

Na de laatste update hebben we helaas wel diverse storingen gekregen. Alle camera’s werken niet meer en daardoor werken ook de LCC en ACC niet meer.

Na vier servicepunten te hebben gebeld, kon ik uiteindelijk terecht in Nederweert. Daar hebben ze de auto uitgelezen en de gegevens doorgestuurd naar Zeekr. Ik hoop dat het snel wordt opgelost.

Heeft iemand anders hier ook ervaring mee gehad? Ik volg het forum al een tijdje, maar kon dit probleem niet echt terugvinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lnInQlKSL8g9ISlXJ5VJpxA9wrk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j1zzDJSegp47W1RP5TGjT46b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FMo2gjclUGGWDhTfXKz7hwTm1Y0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kuIjhOoO2frpH23OHw9K0Ojj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door MATU op 19-08-2026 22:22 ]

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 07:55
MATU schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 22:19:
Sinds 08-25 rijden wij met een 7X Privilege en tot nu toe zijn we er heel tevreden mee. Vooral de rust aan boord tijdens het rijden en het snelladen vind ik echt een genot. De LCC kan inderdaad nog wel wat beter; onze Leaf uit 2019 doet dat eerlijk gezegd zelfs beter. 😅

Na de laatste update hebben we helaas wel diverse storingen gekregen. Alle camera’s werken niet meer en daardoor werken ook de LCC en ACC niet meer.

Na vier servicepunten te hebben gebeld, kon ik uiteindelijk terecht in Nederweert. Daar hebben ze de auto uitgelezen en de gegevens doorgestuurd naar Zeekr. Ik hoop dat het snel wordt opgelost.

Heeft iemand anders hier ook ervaring mee gehad? Ik volg het forum al een tijdje, maar kon dit probleem niet echt terugvinden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb een gelijkaardig probleem, echter beperkt tot 1 camera in de linkerspiegel. Deze zorgt ervoor dat de dodehoeksensoren niet meer werken.
Dit is meestal niet onmiddellijk maar na een tijdje rijden vallen deze uit.
Al enkele malen op diagnose geweest, alsook vervanging van de camera die het probleem zou veroorzaken. Nog niet opgelost. Binnenkort terug binnen en houden hem tot het opgelost is.

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

• M13z1
Tarz schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 16:13:
Nou, net gebeld door Zeekr, het schip waarop mijn auto zit voor afhaling dinsdag is "vertraagd", dus het wordt een week later.... Oh dan heeft u geen auto in de tussentijd? Jammer, kunnen wij niks aan doen. Ik ben hier alleen maar neergezet om de boodschap door te geven....*tumbleweed*

Goed voorteken voor het service niveau :s
Sorry voor mijn negativiteit maar vanaf hier is het alleen maar bergafwaarts...... 8)7

• M13z1
Ik zag wat opmerkingen over de navigatie en vraag mij af;

Als je een eerder gekozen bestemming uit het geheugen pakt, kiest hij dan dezelfde route? Toen de A27 tussen Utrecht en Gorinchem eruit lag werd ik omgeleid. Vorige week wilde ik richting het zuiden en werd ik wederom de A12 opgestuurd terwijl de A27 open (en efficienter) was. Kiest hij dan gewoon dezelfde route? Dat zou toch bijzonder zijn.....

• TroX
M13z1 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 08:57:

Als je een eerder gekozen bestemming uit het geheugen pakt, kiest hij dan dezelfde route? Toen de A27 tussen Utrecht en Gorinchem eruit lag werd ik omgeleid. Vorige week wilde ik richting het zuiden en werd ik wederom de A12 opgestuurd terwijl de A27 open (en efficienter) was. Kiest hij dan gewoon dezelfde route? Dat zou toch bijzonder zijn.....
Ik heb de afgelopen tijde redelijk vaak op de a27 gereden en op bijna het gehele A27 traject is het 90 of 70 ivm werkzaamheden, mogelijk was het in de avond en kan je op de andere delen harder rijden en is het dus niet perse efficienter?

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:01
Ik heb de auto nog geen week en ben erachter dat zowel apple maps als google maps netjes hun instructies ook naar de HUD communiceren. Dus ik heb de interne navigatie nog niet gebruikt en ga dat waarschijnlijk ook zelden doen.

Vooral omdat ik nu een auto heb waar ik handmatig de battery precondition kan aanzetten en ik vermoed dat ik gemini-in-google-maps kan vragen om een goede (voorkeursnetwerk en niet druk) EV stop toe te voegen aan de route als dat nodig is.

• Ian_
M13z1 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 08:57:

Heb je Premium connectivity?

• Ian_
1Mark schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:08:
Ik heb de auto nog geen week en ben erachter dat zowel apple maps als google maps netjes hun instructies ook naar de HUD communiceren. Dus ik heb de interne navigatie nog niet gebruikt en ga dat waarschijnlijk ook zelden doen.

Vooral omdat ik nu een auto heb waar ik handmatig de battery precondition kan aanzetten en ik vermoed dat ik gemini-in-google-maps kan vragen om een goede (voorkeursnetwerk en niet druk) EV stop toe te voegen aan de route als dat nodig is.
Ik vind het zelf altijd vreemd om te horen dat je een auto van +/- 60K koopt om vervolgens Google Maps te gebruiken. Zeekr is een van de weinige bedrijven die echt een goede ingebouwde navigatie heeft en ik gebruik echt nooit iets anders. Kan alles vinden, mooie visuals en geeft real-time verkeer en betere opties.

• Alboqa
1Mark schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:08:

Alleen jammer dat je dus geen kaartje rechts in de HUD ziet met de route zoals je dat wel ziet in je bestuurdersdisplay wanneer je met Kaarten of Google Maps navigeert. (Dan moet je de HUD wel uitzetten)

[ Voor 3% gewijzigd door Alboqa op 20-08-2026 09:40 ]

• Alboqa
Ian_ schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:15:
[...]

Ik vind het zelf altijd vreemd om te horen dat je een auto van +/- 60K koopt om vervolgens Google Maps te gebruiken. Zeekr is een van de weinige bedrijven die echt een goede ingebouwde navigatie heeft en ik gebruik echt nooit iets anders. Kan alles vinden, mooie visuals en geeft real-time verkeer en betere opties.
Ik gebruik vaker Kaarten of Google Maps via CarPlay dan de eigen navigatie.

Hier in Nederland werkt de navigatie wel prima en zou ik het ook kunnen gebruiken. In het buitenland vond ik dat de navigatie slechte routes voorstelde en laadstops bij laadpalen waar ik niet wilde laden. (ook al had ik alles ingesteld met voorkeuren en vermijden) Tijdens mijn vakantie dus vooral ABRP en Google Maps gebruikt.

Ik vind het jammer dat er geen AR zit in de HUD. Dan zou ik het vaker gebruiken, nu voelt het als een duplicaat van het bestuurdersdisplay.

• 4v4t4r
Ian_ schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:15:
[...]

Ik vind dus het vinden van dingen minder makkelijk dan met google?
Al ik naar het ziekenhuis moet oid moet ik echt vaak de hele naam ingeven voordat hij hem pas vind terwijl google hem zo heeft. (misschien de zeekr voice command hier beter in geworden?)

Zeekr 7x Privilege AWD

• TroX
4v4t4r schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:42:
[...]

Ik vind dus het vinden van dingen minder makkelijk dan met google?
Al ik naar het ziekenhuis moet oid moet ik echt vaak de hele naam ingeven voordat hij hem pas vind terwijl google hem zo heeft. (misschien de zeekr voice command hier beter in geworden?)
Heb ik ook maar in het Engels gaat het over het algemeen beter

• TroX
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lidThvIs1LpZIFyW7PloDQjKJlM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XMXpxS1HOlVAe9tqK8fHbKTN.png?f=fotoalbum_large Deze week al meerdere malen andere (en ook verschillende) Zeekrs tegengekomen in Amersfoort. Dat is natuurlijk te verwachten met zo’n fijne auto maar ergens toch ook jammer.

• Lyca
Is de onboard spotify enkel te gebruiken met premium connectivity?

Die laadt hier gewoon niet

• JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 04-10 21:02
Lyca schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 11:02:
Is de onboard spotify enkel te gebruiken met premium connectivity?

Die laadt hier gewoon niet
Verbinden met hotspot, dan werkt die wel.

• M13z1
Ian_ schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 09:14:
[...]

Heb je Premium connectivity?
Yes.

• Tommyniesje1980
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 22:39
Krijgen jullie YouTube aan de praat via de entertainment app? Bij mij start hij op maar blijft altijd "hangen"??

Txs.

• 4v4t4r
Tommyniesje1980 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 16:09:
Krijgen jullie YouTube aan de praat via de entertainment app? Bij mij start hij op maar blijft altijd "hangen"??

Txs.
Yes - gister nog gebruikt zonder issues

Zeekr 7x Privilege AWD

• Ian_
Tommyniesje1980 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 16:09:

Txs.
Ja, werkt prima. Premium connect?

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 00:24

admiral866

The King Personality Disorder

vanderwolf schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 13:51:
[...]

Tijdens het inpakken van camping zooi had ik de koelbox op de 12v aangesloten. Maar na een tijdje, mss paar uurtjes of een uur, geen idee hoelang precies, stopte die er mee. Gezien ik nog thuis was even aan de 220v gehangen.

Is er officiele documentatie over een constante actieve 12v aansluiting in de achterbak?

• WizzyBrown
Voor diegene die issues met Android Auto connecties hebben (bij mij werkt het allemaal goed wireless i.c.m. een Oneplus 15 en Samsung S26 Ultra), lees dit even:
https://www.androidauthority.com/android-auto-connection-issues-fixed-3701080/

• Tommyniesje1980
Ian_ schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 17:09:
[...]

Ja, werkt prima. Premium connect?

Nee geen Premium connect, is dit het anders niet compatible?

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Over Premium connectivity gesproken.
Sinds het bij mij verlopen is na het eerste jaar heb ik het nooit kunnen verlengen.
Zeekr reageert na paar keer heen en weer mailen (zoals verwacht) niet meer op mijn mails.

Echt weer een top service....

• rbisschops
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-10 15:47
Freedive schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 09:55:
Over Premium connectivity gesproken.
Sinds het bij mij verlopen is na het eerste jaar heb ik het nooit kunnen verlengen.
Zeekr reageert na paar keer heen en weer mailen (zoals verwacht) niet meer op mijn mails.

Echt weer een top service....
Mijn Premium connectivity gaat binnenkort verlopen. Wat ga je nou echt missen als je dit niet meer hebt?

Zeekr 7x Privilege AWD

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Nou dat valt me dus mee omdat plannen van lange ritten nog gewoon werkt met laadstops en actuele paal informatie. Spotify en podcasts via native zeekr was wel makkelijk, maar net zo makkelijk via Carplay.

• EMB
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 01-10 13:07

EMB

Nogsteeds geen versie 2.2 hier. Zeekr 7x privilege.

Zeekr support antwoord ook niet meer. Ondertussen ook 2 weken geleden laatste contact.

Zijn er nog mensen die geen 2.2 hebben/krijgen? (Ja ik heb al soft reset gedaan, privacyopties goed gezet, verbonden met wifi, ..)

• MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-10 11:36
EMB schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 11:01:
Nogsteeds geen versie 2.2 hier. Zeekr 7x privilege.

Zeekr support antwoord ook niet meer. Ondertussen ook 2 weken geleden laatste contact.

Zijn er nog mensen die geen 2.2 hebben/krijgen? (Ja ik heb al soft reset gedaan, privacyopties goed gezet, verbonden met wifi, ..)
Same. Bij mij geeft support aan dat hij wel naar mijn kenteken gepusht is en dat ik keer een reset moest doen. Dit natuurlijk allemaal al gedaan, en nog steeds geen update..

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X50 Master & X40 Ultra

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-09 13:55
admiral866 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 17:15:
[...]

Tijdens het inpakken van camping zooi had ik de koelbox op de 12v aangesloten. Maar na een tijdje, mss paar uurtjes of een uur, geen idee hoelang precies, stopte die er mee. Gezien ik nog thuis was even aan de 220v gehangen.

Is er officiele documentatie over een constante actieve 12v aansluiting in de achterbak?
Ik heb niet na langere tijd gecheckt of de spanning er dan afgaat. Wel benieuwd want onder garantie een nwe koelbox en dan zou ik er niet weer een schakelaar tussen te hoeven zetten.

• Tommyniesje1980
Moet je Premium connect hebben om youtube af te spelen via de entertainment app?

• Lyca
Wat bedoelen jullie met Zeekr support?

Ik zit in Belgie met een verdeler die gewoon niet meer antwoord, ik wil een afspraak maken voor naar de USB poort te laten kijken en de deuren achteraan.
Ze antwoorden gewoon niet, zijn er andere kanalen die ik kan gebruiken? Ik doe een leasing op mijn eigen vennootschap.
Dit is tragisch en is een zeer zure nasmaak aan het bouwen.

Positief: Ik vind dat de draaicirkel gigantisch meevalt eigenlijk, mijn X5 deed niet veel beter met sturende achterbanden

• EMB
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 01-10 13:07

EMB

Lyca schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 14:29:
Wat bedoelen jullie met Zeekr support?

Ik zit in Belgie met een verdeler die gewoon niet meer antwoord, ik wil een afspraak maken voor naar de USB poort te laten kijken en de deuren achteraan.
Ze antwoorden gewoon niet, zijn er andere kanalen die ik kan gebruiken? Ik doe een leasing op mijn eigen vennootschap.
Dit is tragisch en is een zeer zure nasmaak aan het bouwen.

Positief: Ik vind dat de draaicirkel gigantisch meevalt eigenlijk, mijn X5 deed niet veel beter met sturende achterbanden
Ik ga in Deinze. Zeekr/Lotus Gent. Gewoon bellen naar de na-verkoop. Maar ik had het over de Zeekr support (support@zeekr.eu) die antwoord gewoon niet.

de fysieke garage gebruik ik voor àlles mechanisch. Onderhoud etc. De Zeekr support mail gebruik ik vooral voor de software side?

Maar 2.2 zie ik nergens. Mails beantwoorden ze niet. En ze kunnen niks voor me betekenen.

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-09 08:25
Er wordt blijkbaar een 2.2a gepusht met de RSPA in de omschrijving. Ben benieuwd naar wat er in de patch zit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pprhKaF2LZIn4nUeT5zTJSsXFqc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wf8ANi3NkCrpW6cxaYuxiOgC.jpg?f=fotoalbum_large

Niet mijn foto

Be reasonable.... do it my way

• cvisser
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:08
fsve schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 16:52:
Er wordt blijkbaar een 2.2a gepusht met de RSPA in de omschrijving. Ben benieuwd naar wat er in de patch zit.
[Afbeelding]

Niet mijn foto
Ik ben ook benieuwd, want nu doet RSPA het niet bij mij. Na wat heen en weer gemail waaruit bleek dat ik inderdaad juiste versies en hardware heb en het zou moeten werken bleef het stil bij Zeekr Support.

• Rmaxx
Bored_Genius schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 08:32:
[...]

Heldere uitleg, alleen de optie ‘quick settings’ heb ik niet in mijn opties.

[Afbeelding]
Ik heb ook geen quick settings, wel laatste update en gebruik de sneltoets op het stuur. 2x klikken en melding op het scherm negeren. Best vlot, laatste melding mocht van mij weg. Heb wel de shortcut-optie onder het pulldown menu.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jVPPqjGo1r7THJQIce4RcbQ9tTU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uSscPKB2vB1LZ5CcE7E4WX4V.jpg?f=fotoalbum_large

De Zeekr entertainment doet bij mij niks heel lang zandlopertje en daarna alleen lege schermen met placeholders e.d. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XOw5JQIlZqTqbQkn7SylcWowvFM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YyTTifFcMCCnXFEITfYWjB2h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Em_MUY52d_BOlk5gPcD5UGwkl8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EGxWUQKrNcqdxBXu7aRvOvXK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uEQyH5MxDesUlrIxhW6oRCEemW8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KBuFHzU1rIWeI50k4cdOGyYO.jpg?f=fotoalbum_large

• Rmaxx
Ow en dit :Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LjzZQKexGKf3j3bv9j52HjsIyZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vaksJeebCKsu6a4fpPUmIc8T.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 69% gewijzigd door Rmaxx op 21-08-2026 20:46 ]

Pagina: 1 ... 134 ... 140 Laatste