Denk dat het vooral heel persoonlijk is waarop iemand afhaakt.
Ik doe zelf bijvoorbeeld helemaal niks met aanhangers, ACC/LCC met een caravan daar kan ik uit eigen ervaring weinig over zeggen. Mijn wensen en eisen zitten vooral bij tech, innovatie en design en daarin sluit de 7X voor mij voor 99% aan. De auto zelf rijdt heerlijk als een zonnetje.
Mijn grootste minpunt is juist de softwareontwikkeling eromheen. Bugs die relatief simpel lijken blijven lang aanwezig, feature requests staan maanden open en bepaalde functies zoals Digital Key 3.0 voor Android laten nog steeds op zich wachten.
Ik snap dat je bij Android met verschillende UWB implementaties zit, maar je hoeft ook niet direct ieder toestel op aarde te ondersteunen. Begin met bijvoorbeeld Samsung en een aantal flagship-modellen, zorg dat dat goed werkt en breid daarna verder uit.
Maar zoals @
tbee eigenlijk al aangeeft:
Als je kijkt naar de implementatie van Drive Mode, hoewel heel plezierig, is dat wel een schoolvoorbeeld van "niet meer doen dan nodig". Ze hebben gekeken naar welke features het meest geschakeld worden en daar een popup voor in het systeem gehangen. Het heeft de UX van een softwareontwikkelaar 😁 en er zit geen engineering achter (Wat zijn we nu eigenlijk aan het doen? Hoe combineert dat met de driver profiel? Etc.) Het is met recht hoe kom ik met zo min mogelijk werk waar ik zijn moet.
En dat lijkt de werkmodus te zijn: fix alleen wat nodig is, koop features die echt tekort schieten in (navigatie, media). De echte softwareonwikkeling gebeurt in China, want het basissysteem is wel ok, maar alle updates zijn met minimale patches.
Komt het helaas wel hierop neer.
Voor die man die ik sprak lag de grens juist ergens anders: ACC met aanhanger was een harde must-have. Als Zeekr dat wel had ondersteund, weet ik bijna zeker dat hij na afloop van z'n huidige leasecontract over 5 maanden serieus richting een 7X was gegaan.
Dus ja, ACC kan absoluut een reden zijn om af te haken, maar voor een ander kan het weer Digital Key, software, trekgewicht, range of iets compleet anders zijn. Iedereen legt z'n grens ergens anders.
Zeekr 7X Core | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.