Vandaag iets vreemds meegemaakt met de Zeekr 7x en ik post het hier zodat anderen die hier tegenaan lopen niet in dezelfde situatie belanden en onnodig wachten of verkeerde adviezen krijgen van Zeekr SOS.
De auto wilde na het parkeren niet meer wegrijden. De handrem bleef vastzitten en het dashboard meldde ‘electronic parking brake error’. Wat ik ook probeerde, ik kon deze niet meer ‘releasen’. Bij een flinke dot gas kreeg ik kort wielspin, waarna de auto-brake vanzelf ingreep. Erg vervelend als je met je gezin ergens boven op een Franse berg staat met 33 graden in de middle of nowhere.
Wat niet werkte:
- Soft reset via het stuurwiel.
- Auto hold aan en uit zetten.
- Auto uitzetten, weer op slot en opnieuw starten.
- Towing mode aan en uit zetten (suggestie van Zeekr SOS).
- De SOS-lijn zelf. Zij wisten geen oplossing en konden alleen de (Franse) wegenwacht sturen.
Wat uiteindelijk wel werkte:
De auto in deep sleep laten gaan, waardoor de elektronica zichzelf reset. Dus alles uitzetten, inclusief sentry mode, en ongeveer een half uur wachten tot de auto er zeker in zit. Daarna nog een keer proberen en de auto reed weer, zonder errors.
Jammer dat de SOS-lijn van Zeekr deze oplossing niet kent. Had veel wachten gescheeld, dus hopelijk helpt dit bericht iemand in de toekomst. Herkent iemand dit probleem?