Bij de afbeelding van je auto zeg maar, waar je ook deuren kan open/ dichtdoen zonnescherm, ramen etc.WizzyBrown schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 12:27:
Kan iemand uitleggen waar/hoe de trekhaak shortcut zichtbaar wordt zoals de changelog vermeld. Ik ga nu altijd naar het service menu om de trekhaak uit of in te klappen.
Ligt lekker net buiten Arnhem, A12 rotonde en voila KIENAxelj schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 12:28:
[...]
Uiteindelijk maar Kien benaderd gezien Zeekr al geen service slots in te plannen had.
Dan maar een ritje richting Arnhem en de stad daar bezoeken
Same. Moet ik dan weer een eind gaan rijden om m te triggeren? Of iemand al een andere manier gevonden?MvRtje schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 12:30:
[...]
Heb deze melding ook sinds gisteren, vorige keer kon ik paar uur daarna updaten maar nu dag later nog steeds niet. Hopelijk kan ik hem ook snel doorvoeren, kijk wel uit naar de nieuwe snelkoppeling knop!
Ik zag hem gisteren in de app, na half uur rijden kwam de melding dat hij klaarstond.PVal24 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 12:56:
[...]
Same. Moet ik dan weer een eind gaan rijden om m te triggeren? Of iemand al een andere manier gevonden?
Dat moet ook. Hij onthoud je instellingen gekoppeld aan de rijvoorkeuren, maar bij iedere start moet je op het knopje drukken om de shortcut te activeren. Eigenlijk het zelfde als "swipe naar beneden, klik 4 icoontjes, swipe omhoog" maar dan via één knopje op het stuur.Htmmkr schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 12:41:
Vraag aan de mensen die al 2.2 update hebben, klopt het dat de voorkeuren voor rijmodi iedere x na uitschakelen auto niet worden opgeslagen en dat je opnieuw rijvoorkeuren opnieuw moet opslaan en toepassen zodat ze worden toegepast ? De voorkeuren blijven wel staan maar lijkt wel of ik het opnieuw bij iedere rit moet opslaan en toepassen voordat ze daadwerkelijk van kracht zijn.
Het is wettelijk verplicht in europa om in die default me waarschuwingen te starten.
tr;dr het is een shortcut
Be reasonable.... do it my way
Haha oké goed dat je het bevestigd en ik niet gek ben geworden. Dus je stelt de knop op stuur in op ‘rijvoorkeuren’.fsve schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 13:34:
[...]
Dat moet ook. Hij onthoud je instellingen gekoppeld aan de rijvoorkeuren, maar bij iedere start moet je op het knopje drukken om de shortcut te activeren. Eigenlijk het zelfde als "swipe naar beneden, klik 4 icoontjes, swipe omhoog" maar dan via één knopje op het stuur.
Het is wettelijk verplicht in europa om in die default me waarschuwingen te starten.
tr;dr het is een shortcut
is gelukt man dankjewel.
[ Voor 25% gewijzigd door Htmmkr op 05-08-2026 14:09 ]
Bij het ophalen van mijn auto lukte dit niet. Bij Zeekr zeiden ze dat dit komt omdat ik een iphone 16e heb. Later heb ik het zelf geprobeerd en lukte het wel, echter niet via het scannen van de qr code maar via de app. Schijnbaar is dat toch niet helemaal goed omdat ik nu een 2.0 sleutel heb. Dit bevalt verder prima, en ik heb geen idee hoe ik van 2.0 naar 3.0 moet gaan dus laat ik het voor nu maar zo. Dat remote parking ga ik waarschijnlijk toch niet gebruiken en ik vind het nu fijn dat ik de kaart op m'n phone en apple watch heb staan. Tenzij iemand een oplossing weet, dan hou ik me natuurlijk aanbevolen.Pete80 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:48:
[...]
Je hebt de verkeerde sleutel. Ik heb versie 3.0 en zit nog op 2.1.2.
heb jij de qr code gescand via het account menu in de Zeekr? Heb jij een sleutel in je Apple Wallet?
Heb je niet per ongeluk 2 keer op dat vierkantje op je FOB geklikt dan gaat je frunk namelijk open kwam ik net achter....npolm schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 11:37:
Hier ook update nog niet binnen, maar veel belangrijker... tijdens het rijden ging mijn motorkap ineens uit het niets OPEN! Levensgevaarlijk! Ik dacht dit bij nog iemand gelezen te hebben hier, maar kan het niet terugvinden. Hopelijk een eenmalige bug??
De eerste fysieke switch onder het scherm is ook een mode switch en zit bijna net zo dicht bij je stuurFreedive schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 11:37:De favoriet knop instellen op je stuur voor snelle instellingen en dus uitschakelen snelheidswaarschuwing enzo werkt geinig. Maar helaas verlies ik dan mijn drive mode knop op het stuur. Dat vind ik persoonlijk toch fijner.
Maar je kan hem ook binden aan de 2e fysieke shortcut onder het scherm als het goed is (niet 100% zeker)
Met de knop onder het scherm kan het niet zag ik!fsve schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 16:44:
[...]
De eerste fysieke switch onder het scherm is ook een mode switch en zit bijna net zo dicht bij je stuur
Maar je kan hem ook binden aan de 2e fysieke shortcut onder het scherm als het goed is (niet 100% zeker)
Wel als knop via het swipedown menu
[ Voor 5% gewijzigd door Freedive op 05-08-2026 17:01 ]
Ik sta aan de vooravond van hetzelfde traject, 18 augustus Carglass en ergens half september Zeekr Zeist voor kalibratie en meteen wat storingen en 40K km beurt. Ik cluster wel het een en ander want in Zeist ben je nooit snel weg.Axelj schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 10:38:
Heeft iemand al goede ervaringen met het vervangen van een voorruit?
Na meerdere telefoontjes met Carglass, Autotaalglas en een schadehersteller (via site Zeekr) kreeg ik steeds hetzelfde antwoord: de ruit vervangen is geen probleem, maar de benodigde kalibratie kunnen zij niet uitvoeren. Daarom willen ze de reparatie uiteindelijk niet aannemen.
Vervolgens heb ik contact opgenomen met Zeekr met de vraag of zij de voorruit kunnen vervangen. Daar kreeg ik te horen dat zij dit zelf niet doen en verwezen ze mij door naar ABS Splinter in Amsterdam.
ABS Splinter geeft op zijn beurt aan dat zij alleen de ruit kunnen vervangen. Voor de kalibratie moet de auto vervolgens op transport naar Zeekr Zeist.
Het gevolg is dat ik de auto vermoedelijk meerdere dagen kwijt ben, terwijl een voorruitvervanging normaal gesproken een kwestie van een paar uur wachten is. Hierbij geen recht op vervangen vervoer gezien het "slechts" een ruitvervanging betreft wat niet lang zou duren normaliter. Gezien ik nabij Hilversum woon kost dit dus flink wat tijd.
Zijn er mensen die dit traject al hebben doorlopen en wellicht een betere of snellere oplossing hebben gevonden?
'The truth is not afraid for Questions
Ja bijzonder dat die opties niet hetzelfde zijnFreedive schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 17:00:
[...]
Met de knop onder het scherm kan het niet zag ik!
Wel als knop via het swipedown menu
Heb ik weer, vandaag 2.2 stond klaar. Update gestart en de update mislukt. Daarna kan ik heel even hem in R of D zetten maar hij schiet dan gelijk terug naar P. Een reset met de 2 knopjes op het stuur hielp helaas ook niet. Laat hem maar een nachtje met rust en morgen maar weer eens kijken.
Fingers crossed
Fingers crossed
Ik heb dit zojuist dus ook 2x ervaren. Toevallig is de auto net vandaag geüpdatet naar 2.2 en reed ik op een pas in de Dolomieten waar de auto tijdens een afdaling ineens tot 2 keer toe soort ABS achtige actie uitvoerde. Was droog en ruim 30 graden buiten. Vreemde gewaarwording wat de auto nou precies deed 🤷🏻♂️ Volgens mij had ik gas los op dat moment maar ja gebeurt onverwachts en was ook weer zo voorbij.Lyca schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 18:50:
Had een vrij raar dingetje voor met regen braking.
Ik kwam van een heuvel afgereden, gas gelost en de wagen begon al wat af te remmen. Op het einde moest ik sowieso bijremmen en daar was de baan wat rommelig dus ineens heel veel feedback door de remmen en wat schuddend remmen zelfs.
Heel bizar, ofwel weer die banden die gewoon niet deftig grippen op dat moment. Wegdek kurkdroog en 34 graden buiten.
Moest wel aan dit bericht denken.
Het gaat nog een uitdaging zijn om vanuit daar ergens interessants te komen met het OV.Dutchie_NLD schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 12:52:
[...]
Ligt lekker net buiten Arnhem, A12 rotonde en voila KIEN
Vraag je toch nu al of ze misschien een leen autootje hebben staan zodat je even de stad in kan en ze niet op de vingers hoeft te kijken als het even duurt ?tbee schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 18:22:
[...]
Het gaat nog een uitdaging zijn om vanuit daar ergens interessants te komen met het OV.
Dat kan ook, maar weet niet waar hij vandaan moet komen en aan de die fiets. AL staan er in Presikhaaf denk ik wel genoegTroX schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 18:53:
Of even op de fiets naar presikhaaf
Je kunt wel wandelend naar de Ikea zie ik; 2.8km.Dutchie_NLD schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 18:51:
[...]
Vraag je toch nu al of ze misschien een leen autootje hebben staan zodat je even de stad in kan en ze niet op de vingers hoeft te kijken als het even duurt ?
Dat zal het inderdaad geweest zijn, had al eens gedrukt op dat vierkantje, maar inderdaad, je moet 2 keer drukken. Mijn sleutel zit in een hoesje, en als daar in je zak iets tegendrukt, dan heb je inderdaad dit. Heb al een paar keer gehad dat de "achter"-koffer ook "vanzelf" openging, maar ook dat was de sleutel.Msts schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 16:09:
[...]
Heb je niet per ongeluk 2 keer op dat vierkantje op je FOB geklikt dan gaat je frunk namelijk open kwam ik net achter....
Geen Zeekr probleem, mijn Audi had net hetzelfde "probleem". Heb zo ooit midden Brussel geparkeerd gestaan met mijn koffer open, tot na 15 minuten mij iemand er attent op maakte (die had het door het raam gezien). Er zaten toen 25 Samsung splinternieuwe tablets in de koffer. Zomaar te grabbel. Nog nooit zo snel gespurt naar mijn wagen, alle tablets lagen er nog in :-)
Ik heb de laatste update geïnstalleerd, ik vindt het zeker geen vooruitgang. Teleurstellend voor mij is dat ik regeneratief remmen altijd hoog had staan. Met de update had ik gehoopt dat dit nog iets hoger zou zijn. Maar niets is minder waar. Sterker als ik de auto start staat deze niet meer op de stand hoog maar een standlager. Dus nu elke keer aanpassen na het wegrijden. Ja ik kan de snel keuze gebruiken alleen ervaar ik dit niet als een snelkeuze. Knop indrukken naar het scherm op ok drukken en dan aangepast kortom twee extra handelingen nu. Wat ik niet begrijp is dat de instelling nadat je de auto hebt geparkeerd en hebt uitgeschakeld niet behouden blijft. Persoonlijk zou ik bijvoorkeur op eco starten met regeneratief remmen in de stand hoog.
Het kan zijn dat ik iets fout doe dat zou fijn zijn maar ben bang van niet.
Moet je even goed kijken, want zit aan de andere kant van het water. Geen idee of je over de brug kan lopend/fietsend.tbee schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 19:04:
[...]
Je kunt wel wandelend naar de Ikea zie ik; 2.8km.
Het snel instellen van de voorkeuren (via de custom knop op het stuur) betreft enkel opties die in het swipe-down menu staan?
Of zijn er ook instellingen die in het uitgebreidere menu staan en via die snel toets meegenomen worden?
Of zijn er ook instellingen die in het uitgebreidere menu staan en via die snel toets meegenomen worden?
Het is rijmodus, regen braking en de 4 warnings. Zie de foto hieronder.admiral866 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 19:36:
Het snel instellen van de voorkeuren (via de custom knop op het stuur) betreft enkel opties die in het swipe-down menu staan?
Deze laatste update is alleen om ons zoet te houden, geen enkele serieuze verbetering. En Zeekr, wij hebben geen behoefte aan meer entertainment, we willen een auto waarvan de top 3 issues in ieder geval worden gefixt. Droevig dit, en zoals anderen al gemeld hadden: als ze maar 1 Nederlander hadden gevraagd om de Engelse teksten met bijbehorende context te vertalen dan was het nu serieus vertaald geweest. Nu is het alsof ze een Chinees een bestandje hebben gegeven om dat met behulp van AI even te vertalen. Beschamend.Jeffdbr schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 19:18:
Ik heb de laatste update geïnstalleerd, ik vindt het zeker geen vooruitgang. Teleurstellend voor mij is dat ik regeneratief remmen altijd hoog had staan. Met de update had ik gehoopt dat dit nog iets hoger zou zijn. Maar niets is minder waar. Sterker als ik de auto start staat deze niet meer op de stand hoog maar een standlager. Dus nu elke keer aanpassen na het wegrijden. Ja ik kan de snel keuze gebruiken alleen ervaar ik dit niet als een snelkeuze. Knop indrukken naar het scherm op ok drukken en dan aangepast kortom twee extra handelingen nu. Wat ik niet begrijp is dat de instelling nadat je de auto hebt geparkeerd en hebt uitgeschakeld niet behouden blijft. Persoonlijk zou ik bijvoorkeur op eco starten met regeneratief remmen in de stand hoog.
AI had het beter gedaan 😂WizzyBrown schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 19:48:
[...]
Deze laatste update is alleen om ons zoet te houden, geen enkele serieuze verbetering. En Zeekr, wij hebben geen behoefte aan meer entertainment, we willen een auto waarvan de top 3 issues in ieder geval worden gefixt. Droevig dit, en zoals anderen al gemeld hadden: als ze maar 1 Nederlander hadden gevraagd om de Engelse teksten met bijbehorende context te vertalen dan was het nu serieus vertaald geweest. Nu is het alsof ze een Chinees een bestandje hebben gegeven om dat met behulp van AI even te vertalen. Beschamend.
Vandaag met update 2.2 ruim 250 km gereden. Voorkeurknop is heel prettig. De slechte vertaling accepteer ik dan maar. Kan nu instelling individueel direct kiezen en rijd met stuur op standaard en aandrijving sport. Vind het een fijne instelling. Misschien verbeeld ik het me maar op de snelweg bleef het stroevere sturen in de centrale positie weg. Had daar toch nog regelmatig last van na een half uur veel rechtdoor op de snelweg Had er vandaag in ieder geval geen last van. Misschien toch onderhuids aan LCC gesleuteld zodat die niet op de achtergrond nog invloed heeft? Gebruik heel soms ACC en helemaal geen LCC.
Daar lijkt iets fietspaderigs te zitten.Dutchie_NLD schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 19:18:
[...]
Moet je even goed kijken, want zit aan de andere kant van het water. Geen idee of je over de brug kan lopend/fietsend.
Ik vind het een update van helemaal niks. Die voorkeurknop slaat nergens op. Ten eerste ben je een knop op je stuur kwijt, en ten tweede scheelt het maar 2 handelingen t.o.v. scherm naar beneden swipen en 4 icoontjes aanklikken. Snelheidsborden is nog steeds ruk. De auto heeft nooit door dat hij de bebouwde kom in of uit rijdt. De navigatie (kaart) stottert. En het remote in- of uitparkeren lukt bij mij niet. (iPhone 17) De bluetooth verbinding verbreekt zodra je buiten de auto staat, en die is wel nodig volgens de melding. Nou 1 winstpunt dan, het icoontje van de trekhaak. Maar ja, die gebruik ik maar een paar keer per jaar. Beetje teleurstellend toch wel.RCZ schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 20:38:
[...]
Vandaag met update 2.2 ruim 250 km gereden. Voorkeurknop is heel prettig. De slechte vertaling accepteer ik dan maar. Kan nu instelling individueel direct kiezen en rijd met stuur op standaard en aandrijving sport. Vind het een fijne instelling. Misschien verbeeld ik het me maar op de snelweg bleef het stroevere sturen in de centrale positie weg. Had daar toch nog regelmatig last van na een half uur veel rechtdoor op de snelweg Had er vandaag in ieder geval geen last van. Misschien toch onderhuids aan LCC gesleuteld zodat die niet op de achtergrond nog invloed heeft? Gebruik heel soms ACC en helemaal geen LCC.
Weet iemand of het mogelijk is, of hoe ik het voor elkaar kan krijgen: mijn auto begint standaard in Comfort mode, maar ik vind het lekker om generatief remmen op 'hoog' te hebben staan. Telkens moet ik dit met de hand aanpassen, en wil mijn auto dat niet opslaan. Iemand tips of misschien hetzelfde probleem?
Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice
Ik ben blij met de update. Had ik meer gewild ja natuurlijk. De knop op het stuur is echt perfect. Die gebruikte ik verder toch niet. De trekhaak gebruik ik regelmatig dus ook top. Verder geen problemen, de parkeerfunctie laatste twee dagen in smalle Franse parkeergarages gebruikt best handig.Karel Apple schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 21:52:
[...]
Ik vind het een update van helemaal niks. Die voorkeurknop slaat nergens op. Ten eerste ben je een knop op je stuur kwijt, en ten tweede scheelt het maar 2 handelingen t.o.v. scherm naar beneden swipen en 4 icoontjes aanklikken. Snelheidsborden is nog steeds ruk. De auto heeft nooit door dat hij de bebouwde kom in of uit rijdt. De navigatie (kaart) stottert. En het remote in- of uitparkeren lukt bij mij niet. (iPhone 17) De bluetooth verbinding verbreekt zodra je buiten de auto staat, en die is wel nodig volgens de melding. Nou 1 winstpunt dan, het icoontje van de trekhaak. Maar ja, die gebruik ik maar een paar keer per jaar. Beetje teleurstellend toch wel.
die snelheidsborden kijk ik nooit naar. De wijzigingen onder de motorkap zoals de betere airco en laden zijn prima.
zo zie je maar hoe gebruik en wensen kunnen verschillen
Ja heb ik ook sinds de update, hiervoor starte hij ook in comfoortmode maar onthield de instelling regeneratief remmen hoog. Ik schakel naar eco was maar 1 handeling nu knop op stuur moeten aanpassen en heb er twee extra handelingen bij 😠😢Pimmetje651 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 21:57:
Weet iemand of het mogelijk is, of hoe ik het voor elkaar kan krijgen: mijn auto begint standaard in Comfort mode, maar ik vind het lekker om generatief remmen op 'hoog' te hebben staan. Telkens moet ik dit met de hand aanpassen, en wil mijn auto dat niet opslaan. Iemand tips of misschien hetzelfde probleem?
Als je de rijvoorkeuren van die nieuwe shortcut een eerste keer hebt ingesteld, waar kan je die dan opnieuw aanpassen? Ik kan het nergens vinden..
Vanmiddag de update gedaan, en vanavond was mijn middelste scherm opeens aan het knipperen (aan, uit, aan uit, ..) en deed daarna niks meer. Volledig zwart/uit. Schem achter stuur deed het wel nog, muziek speelde ook door. Reset door de 2 knoppen op het stuur ingedrukt te houden loste het niet op.
Ik heb de auto paar uur laten staan, ik stap nu net in en het middelste scherm is nog steeds dood..
Vanmiddag de update gedaan, en vanavond was mijn middelste scherm opeens aan het knipperen (aan, uit, aan uit, ..) en deed daarna niks meer. Volledig zwart/uit. Schem achter stuur deed het wel nog, muziek speelde ook door. Reset door de 2 knoppen op het stuur ingedrukt te houden loste het niet op.
Ik heb de auto paar uur laten staan, ik stap nu net in en het middelste scherm is nog steeds dood..
Pimmetje651 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 21:57:
Bij elke rit worden je voorkeuren gereset en terug gezet naar de default preset. Dit geldt ook wanneer je de deur dichtgooit bij het uitstappen.
Zeekr 7X Core | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.
Settings > Quick Settings:Nibo schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 23:36:
Als je de rijvoorkeuren van die nieuwe shortcut een eerste keer hebt ingesteld, waar kan je die dan opnieuw aanpassen? Ik kan het nergens vinden..
Die neemt z'n tijd, ik dacht pas na 30min ofso.Rmaxx schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 21:52:
Weet iemand hoe lang dit normaal gesproken blijft branden na afsluiten vd auto? Ik zie het nut even niet? [Afbeelding]
De stuurbuttons gaan wel na 2min uit.
@Rmaxx ik heb de afgelopen dagen veel dingen getest mbt SM, maar lijkt niet automatisch aan te gaan helaas. 😭 Betekent dat we waarschijnlijk weer een jaartje moeten wachten.ubzY3.eMBstiLL schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 20:57:
[...]
Ik gebruik Sentry Mode eigenlijk "24/7" zodra ik uitstap. Het is inmiddels zo'n gewoonte geworden dat ik hem elke keer handmatig aanzet, gemiddeld zo'n 4 tot 8 keer per dag.
Qua verbruik valt het me eigenlijk best mee. Tijdens een normale nacht van zo'n 8 à 9 uur slaap gebruikt Sentry Mode bij mij gemiddeld ongeveer 2–4%, afhankelijk van hoeveel activiteit er rondom de auto is.
@Rmaxx gaf aan dat Sentry Mode nu automatisch lijkt in te schakelen. Als dat echt zo is, zou dat echt top zijn, want ik word er onderhand gek van om het iedere rit handmatig aan te zetten 😅.
Ik ga het de komende dagen zelf testen. Fingers crossed! 🤞
Wat waren jou vermoedens hiervoor?
Maar. Maar. Heeft iemand al dat icon voor de telefoon gevonden?
Als ik het niet vergeet zal ik morgen even extra goed opletten
Als je een beetje handig bent met het opzetten van Home Assistant en het koppelen daarvan aan je Zeekr, werkt Sentry echt ideaal. Je kunt dan op basis van je eigen voorwaarden instellen wanneer Sentry automatisch aan- en uitgaat. Mogelijk is dit ook te integreren met andere smarthomesystemen, maar daar heb ik zelf niet naar gekeken.ubzY3.eMBstiLL schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 01:46:
[...]
@Rmaxx ik heb de afgelopen dagen veel dingen getest mbt SM, maar lijkt niet automatisch aan te gaan helaas. 😭 Betekent dat we waarschijnlijk weer een jaartje moeten wachten.
Verder zie ik veel reacties waarin wordt gezegd dat de update een achteruitgang is. Zelf ervaar ik dat helemaal niet zo. Natuurlijk is de update klein en bevat die weinig nieuwe functionaliteiten, maar de knop op het stuur waarmee je instellingen kunt uitschakelen, vind ik echt top. Dat geldt zowel voor regeneratief remmen als voor alle meldingen.
Had ik gewild dat de navigatie vanaf de eerste seconde werkt, in plaats van dat je meerdere minuten moet wachten? Absoluut. Had ik gewild dat de lane assist beter werkt zonder cruisecontrol, zodat de auto netjes in het midden van de rijbaan blijft? Ook absoluut.
Maar het rijgedrag is, zoals hier op Tweakers al vaker is aangegeven, echt top. Ik merk ook dat ik dit soort discussies steeds minder vaak lees, omdat ze toch een negatief sentiment oproepen rond een verder erg mooie auto.
Ja, de verwachtingen waren vooraf misschien anders. Maar dat zal niet snel veranderen, dus dan kun je beter genieten van wat je wél hebt.
Teun
Onder snelle instellingen is een nieuwe button rijvoorkeuren. Rechts onderin. Daar kun je de aanpassingen doen.ubzY3.eMBstiLL schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 00:38:
[...]
Settings > Quick Settings:
[Afbeelding]
Out of the blue drukte ik nog eens op Authenticate en nu kreeg ik een data plan te zien van Proximus.
Ik denk dat er het een en ander aangepast is, hopelijk in orde dan.
Ik heb nog steeds geen versie 2.2, na een maandje rijden heb ik wel de volgende impressie:
- Zeekr heeft wel eigenheid bij het rijden, dat vind ik wel prettig. Waar Tesla zo droog en neutraal is, vind ik persoonlijk Zeekr wel iets hebben qua eigenheid en karakter
- Jammer echt van al die software issues soms: LCC/ACC gaan af als ik de fietsendrager monteer, ik word ook continu lastig gevallen dat mijn dynamic parking niet zou werken met mijn fietsendrager. Het zou Zeekr echt sieren om net zoals BMW gewoon een optie in het menu te steken dat je alleen een fietsendrager hebt en geen remorque of caravan.
- Ik heb nog altijd het gevoel dat die soms issues heeft met gewoon vol rechtdoor te rijden, dat wil ik zelf nog wel eens laten checken door de bandencentrale
- Tegenwoordig bij het instappen zie ik ook settings opkomen van de zetels, lendensteun enzo.
- Ik heb echt wel de vrees dat de dealership puur auto's verkoopt en niets gaat doen als afterservice, om die hidden USB poort eens te laten nazien heb ik ze al niet meer gehoord
Ik heb vooral het idee dat Zeekr een zeer goed platform heeft in deze auto, niets op aan te merken en het is echt wel belachelijk snel geladen. Ik haal hier geregeld 400kW aan de Fastned charger, is lachen dat je aankomt, insteekt en voor de Audi, BMW en Mercs weer weg bent.
Alleen zitten de ergernissen echt in die kleine dingen:
- Gisteren wou ik de radio aanzetten, en toen ik op de muziek knop duwde ging die altijd naar de Spotify app van Zeekr, waar ik niet op ingelogged ben. Dan moet je via een omweg via apps naar je radio, dat zijn toch dingen die je zo kan oplossen. Ik ben zelf geen software engineer, eerder een Devops in Cloud, maar dat lijkt me nu geen rocket science.
Ik hoop dat ze Zeekr eindelijk eens wat aandacht geven van de software mensen van Geely, met Volvo, Polestar en Lotus onder je arm moet dat toch ergens wel lukken.
- Zeekr heeft wel eigenheid bij het rijden, dat vind ik wel prettig. Waar Tesla zo droog en neutraal is, vind ik persoonlijk Zeekr wel iets hebben qua eigenheid en karakter
- Jammer echt van al die software issues soms: LCC/ACC gaan af als ik de fietsendrager monteer, ik word ook continu lastig gevallen dat mijn dynamic parking niet zou werken met mijn fietsendrager. Het zou Zeekr echt sieren om net zoals BMW gewoon een optie in het menu te steken dat je alleen een fietsendrager hebt en geen remorque of caravan.
- Ik heb nog altijd het gevoel dat die soms issues heeft met gewoon vol rechtdoor te rijden, dat wil ik zelf nog wel eens laten checken door de bandencentrale
- Tegenwoordig bij het instappen zie ik ook settings opkomen van de zetels, lendensteun enzo.
- Ik heb echt wel de vrees dat de dealership puur auto's verkoopt en niets gaat doen als afterservice, om die hidden USB poort eens te laten nazien heb ik ze al niet meer gehoord
Ik heb vooral het idee dat Zeekr een zeer goed platform heeft in deze auto, niets op aan te merken en het is echt wel belachelijk snel geladen. Ik haal hier geregeld 400kW aan de Fastned charger, is lachen dat je aankomt, insteekt en voor de Audi, BMW en Mercs weer weg bent.
Alleen zitten de ergernissen echt in die kleine dingen:
- Gisteren wou ik de radio aanzetten, en toen ik op de muziek knop duwde ging die altijd naar de Spotify app van Zeekr, waar ik niet op ingelogged ben. Dan moet je via een omweg via apps naar je radio, dat zijn toch dingen die je zo kan oplossen. Ik ben zelf geen software engineer, eerder een Devops in Cloud, maar dat lijkt me nu geen rocket science.
Ik hoop dat ze Zeekr eindelijk eens wat aandacht geven van de software mensen van Geely, met Volvo, Polestar en Lotus onder je arm moet dat toch ergens wel lukken.
Er zit een fietspad aan de zijkant van de ijsselbrugDutchie_NLD schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 07:30:
[...]
Als ik het niet vergeet zal ik morgen even extra goed opletten
Ik had hem 1x aangezet en bij de volgende keren afsluiten weglopen bleef hij aan. Ik moest hem zelf uizetten , dan was hij pas uit, en dan bleef hij uit. Heb het nog niet grondig getest, maar ik zette het juist iedere keer handmatig aan en zag dat het al aan stond. Lijkt de laatste setting te onthouden. Ik check nu iedere keer maar in de app na een paar miniten of hij aan of uit is als ik dat wel/niet wil , just in case..ubzY3.eMBstiLL schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 01:46:
[...]
@Rmaxx ik heb de afgelopen dagen veel dingen getest mbt SM, maar lijkt niet automatisch aan te gaan helaas. 😭 Betekent dat we waarschijnlijk weer een jaartje moeten wachten.
Lampen check heeft nu eigen knopje, die is wel fijn!
[ Voor 22% gewijzigd door Freedive op 06-08-2026 10:52 ]
Dan klinkt het verhaal dat er een software update voor de A/C in de maak zou zijn opeens een stuk plausibeler.M13z1 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 14:25:
[...]
Ik bracht de 7X recent voor airco-onderhoud bij een Service Partner vanwege het vermoeden dat er te weinig koudemiddel aanwezig zou zijn. Het was te weinig maar verwaarloosbaar. De monteur heeft mij toegelicht dat de auto 1 compressor heeft welke voorrang geeft voor het koelen van de batterij. Bij hoge temperaturen kan het soms zijn dat prestaties onder de maat zijn/lijken omdat hij dan eerst met het koelen van de batterij aan de gang gaat. Does this make sense?
Vanochtend werkte het scherm weer, maar na 15min rijden begon het weer opnieuw:Nibo schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 23:36:
YouTube: Zeekr 7x infotainment screen flickering/unresponsive after update to 2.2
Een paar minuten later was die volledig zwart/uit en niet meer aan te krijgen.
Thanks! Volledig over gekeken, bij mij ziet het er iets anders uit trouwens, ik heb daar 4 menu items staan: hud, spiegels, stuur en dan rijvoorkeurenubzY3.eMBstiLL schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 00:38:
[...]
Settings > Quick Settings:
[Afbeelding]
Hier draait de 2.2 nu ook.
Handig dat de trekhaak nu gemakkelijk te bedienen is.
Alleen geeft hij bij mij geen laadstops meer aan met navigeren. Iemand daar ook last van of een idee wat er mis gaat?
Hij heeft zelf 5g, en voor de zekerheid verbonden met mijn hotspot…
Handig dat de trekhaak nu gemakkelijk te bedienen is.
Alleen geeft hij bij mij geen laadstops meer aan met navigeren. Iemand daar ook last van of een idee wat er mis gaat?
Hij heeft zelf 5g, en voor de zekerheid verbonden met mijn hotspot…
Ik heb de auto sinds juni '25 en ik rij er nog steeds met veel plezier in! Ik ervaar zelf gelukkig helemaal geen problemen met de auto qua rijgedrag zoals niet recht rijden. Ik heb wel een tijdje een probleem gehad dat de GPS van de native navigatie telkens versprong en (net) niet de juiste locatie weergeeft. Het probleem leek te komen door de gedownloade kaart. Aangezien ik er in het buitenland geen last van had en nadat ik de NL kaart had verwijderd het probleem ook in NL niet meer heb gezien.
De cruise control voor een auto met zoveel camera's en sensoren is wel echt beneden peil. Ik gebruik deze eigenlijk alleen als het echt rustig op de weg is. Het abrupt remmen als er een auto van baan wisselt is onnodig en kan veel soepeler. Het zou mooi zijn als ze dit met een nieuwe software update verbeteren.
De software update 2.2 heb ik gisteren geïnstalleerd. Ik wilde de RSPA (remote parking) gaan testen maar krijg telkens de volgende melding in de app: "Bluetooth is niet verbonden". Als ik vervolgens kijk naar de Bluetooth verbindingen die mijn iPhone heeft dan zie ik dat deze 2 Bluetooth verbindingen met de Zeekr heeft. Daarnaast heb ik ook een Digital key 3.0. Weet één van jullie wellicht hoe ik dit wel werkend kan krijgen?
De cruise control voor een auto met zoveel camera's en sensoren is wel echt beneden peil. Ik gebruik deze eigenlijk alleen als het echt rustig op de weg is. Het abrupt remmen als er een auto van baan wisselt is onnodig en kan veel soepeler. Het zou mooi zijn als ze dit met een nieuwe software update verbeteren.
De software update 2.2 heb ik gisteren geïnstalleerd. Ik wilde de RSPA (remote parking) gaan testen maar krijg telkens de volgende melding in de app: "Bluetooth is niet verbonden". Als ik vervolgens kijk naar de Bluetooth verbindingen die mijn iPhone heeft dan zie ik dat deze 2 Bluetooth verbindingen met de Zeekr heeft. Daarnaast heb ik ook een Digital key 3.0. Weet één van jullie wellicht hoe ik dit wel werkend kan krijgen?
Voor de mensen die de rijvoorkeuren koppelen aan de knop op het stuur. Druk 2x op de knop en laat hem die 9 seconde aflopen en alles word toegepast. Kan je van je scherm afblijven met minimale acties 😆
Zeekr 7x Privilege AWD
Weet iemand of de trekhaak problemen ooit zijn opgelost waarbij soms de verlichting het niet deed als je aan het begin de stekker aankoppelde?
Deze problemen heb ik na de 1ste update al nooit meer gehad dat ik me nog kan herinneren. Gaat altijd perfect.Frank_P schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:31:
Weet iemand of de trekhaak problemen ooit zijn opgelost waarbij soms de verlichting het niet deed als je aan het begin de stekker aankoppelde?
Tijd dat ik ook 2.2 krijg... staat al constant melding in de app (2 dagen) maar kan nog steeds niks installeren. Irritant is dat dan.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X50 Master & X40 Ultra
Hier zelfs nog geen melding ;-)MvRtje schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:41:
[...]
Deze problemen heb ik na de 1ste update al nooit meer gehad dat ik me nog kan herinneren. Gaat altijd perfect.
Tijd dat ik ook 2.2 krijg... staat al constant melding in de app (2 dagen) maar kan nog steeds niks installeren. Irritant is dat dan.
Dit is gewoon kak toch ...ubzY3.eMBstiLL schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 00:35:
[...]
[Afbeelding]
Bij elke rit worden je voorkeuren gereset en terug gezet naar de default preset. Dit geldt ook wanneer je de deur dichtgooit bij het uitstappen.
Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice
Waarschijnlijk heb je dan passive entry uit staan in de in de wallet gekoppelde kaart? Als ik dat aan zet werkt het voor mij!Vortix schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 10:47:
Ik heb de auto sinds juni '25 en ik rij er nog steeds met veel plezier in! Ik ervaar zelf gelukkig helemaal geen problemen met de auto qua rijgedrag zoals niet recht rijden. Ik heb wel een tijdje een probleem gehad dat de GPS van de native navigatie telkens versprong en (net) niet de juiste locatie weergeeft. Het probleem leek te komen door de gedownloade kaart. Aangezien ik er in het buitenland geen last van had en nadat ik de NL kaart had verwijderd het probleem ook in NL niet meer heb gezien.
Top! Dank je.4v4t4r schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:01:
Voor de mensen die de rijvoorkeuren koppelen aan de knop op het stuur. Druk 2x op de knop en laat hem die 9 seconde aflopen en alles word toegepast. Kan je van je scherm afblijven met minimale acties 😆
Hier ook versie 2.2. Helemaal top! Rijvoorkeuren werken perfect. Geen issues met NAV. Remote parking is leuk, maar nog niet nodig gehad. De trekhaak‑shortcut is ook fijn! In de afgelopen drie weken 4.000 km gereden: echt een topauto. Ook met ACC/LCC op de snelweg weinig issues gehad. Soms remt ’ie wat enthousiast wanneer een auto van baan wisselt, maar het mag geen naam hebben. De melding dat je je telefoon niet moet vergeten went snel — je merkt het bijna niet meer. 🙂
Daarnaast wat automatiseringen gemaakt voor Sentry Mode op bepaalde tijden en zones, en voor het automatisch koelen wanneer de binnentemperatuur boven de 30 graden komt, tot een ingestelde doeltemperatuur. Je hebt altijd wel wat gekke issues, maar ik vind het in het algemeen soms wat te negatief op dit forum — dat is mijn bescheiden mening. Om over het laden met 400kW nog maar te zwijgen.
Ik rij een Privilege AWD; ik heb al een velg(RV)beschadigd en kan zeggen dat die velgen best zacht zijn, dat gaat snel. Maar je kunt ook gewoon de bocht iets ruimer nemen en dat stoeprandje niet raken. 🙂 De auto trekt in Frankrijk,Spanje veel bekijks :->
Daarnaast wat automatiseringen gemaakt voor Sentry Mode op bepaalde tijden en zones, en voor het automatisch koelen wanneer de binnentemperatuur boven de 30 graden komt, tot een ingestelde doeltemperatuur. Je hebt altijd wel wat gekke issues, maar ik vind het in het algemeen soms wat te negatief op dit forum — dat is mijn bescheiden mening. Om over het laden met 400kW nog maar te zwijgen.
Ik rij een Privilege AWD; ik heb al een velg(RV)beschadigd en kan zeggen dat die velgen best zacht zijn, dat gaat snel. Maar je kunt ook gewoon de bocht iets ruimer nemen en dat stoeprandje niet raken. 🙂 De auto trekt in Frankrijk,Spanje veel bekijks :->
[ Voor 11% gewijzigd door boxtel op 06-08-2026 14:53 ]
Zeker een fantastische auto. Alleen 2.2 is niet wat ik ervan verwacht had. Ik mag nog steeds 163 km/uur op een woonerf rijden bijvoorbeeld.boxtel schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 14:45:
Hier ook versie 2.2. Helemaal top! Rijvoorkeuren werken perfect. Geen issues met NAV. Remote parking is leuk, maar nog niet nodig gehad. De trekhaak‑shortcut is ook fijn! In de afgelopen drie weken 4.000 km gereden: echt een topauto. Ook met ACC/LCC op de snelweg weinig issues gehad. Soms remt ’ie wat enthousiast wanneer een auto van baan wisselt, maar het mag geen naam hebben. De melding dat je je telefoon niet moet vergeten went snel — je merkt het bijna niet meer. 🙂
[Afbeelding]
vraagje: Met deze update heb ik ervaren dat als je de auto qua onderstel op sport hebt staan, dat’ie over drempels veel meer nadeint. Heb jij dat ook zo ervaren?
En als je een Apple Watch hebt, dan moet je die kaart in de Apple Watch app ook aanzetten.TroX schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 13:10:
[...]
Waarschijnlijk heb je dan passive entry uit staan in de in de wallet gekoppelde kaart? Als ik dat aan zet werkt het voor mij!
Is mij nog niet opgevallen. Maar als je het niet fijn vind miss comfort of normal proberen?Karel Apple schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 15:39:
[...]
Zeker een fantastische auto. Alleen 2.2 is niet wat ik ervan verwacht had. Ik mag nog steeds 163 km/uur op een woonerf rijden bijvoorbeeld.
vraagje: Met deze update heb ik ervaren dat als je de auto qua onderstel op sport hebt staan, dat’ie over drempels veel meer nadeint. Heb jij dat ook zo ervaren?
Geen idee, maar op versie 2.1.2 knipperen de knipperlichten regelmatig als de auto uitstaat. Ik zag het ook een keer toen ik beneden kwam in de ochtend, of het mogelijk iets te maken heeft met mijn aanwezigheid, van mijn telefoon of horloge. Maar de lichten van de auto knipperen dan niet, alleen die van de fietsendrager.Frank_P schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:31:
Weheat flint P40 + Intergas 36/30 CW5 | 8,12 kWp Oost | Zeekr 7X LR | Zonneplan Charger 2 | Dynamisch
Dat lag bij veel mensen (en bij mij) aan een niet goed aangesloten massakabel!Pete80 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 16:02:
[...]
Geen idee, maar op versie 2.1.2 knipperen de knipperlichten regelmatig als de auto uitstaat. Ik zag het ook een keer toen ik beneden kwam in de ochtend, of het mogelijk iets te maken heeft met mijn aanwezigheid, van mijn telefoon of horloge. Maar de lichten van de auto knipperen dan niet, alleen die van de fietsendrager.
Ah handig om te weten, zijn er nog meer problemen die daar bekend mee zijn? Helaas heeft de auto recent zijn 40k/12 maanden beurt gehad. Dus als dit het ergste is kan het nog wel even wachten.Freedive schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 16:06:
[...]
Dat lag bij veel mensen (en bij mij) aan een niet goed aangesloten massakabel!
Weheat flint P40 + Intergas 36/30 CW5 | 8,12 kWp Oost | Zeekr 7X LR | Zonneplan Charger 2 | Dynamisch
Dit was echt een fout bij het monteren van de eerste trekhaken, dat gaf geen andere storingen dat ik weet!Pete80 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 16:09:
[...]
Ah handig om te weten, zijn er nog meer problemen die daar bekend mee zijn? Helaas heeft de auto recent zijn 40k/12 maanden beurt gehad. Dus als dit het ergste is kan het nog wel even wachten.
Lichten aan bij nabijheid zit wel ergens verstopt in het menu kwam ik laatst achter. Uit maar uitgezet!Pete80 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 16:02:
[...]
Geen idee, maar op versie 2.1.2 knipperen de knipperlichten regelmatig als de auto uitstaat. Ik zag het ook een keer toen ik beneden kwam in de ochtend, of het mogelijk iets te maken heeft met mijn aanwezigheid, van mijn telefoon of horloge. Maar de lichten van de auto knipperen dan niet, alleen die van de fietsendrager.
Nou ik heb digital key 3.0, heb hem in mijn wallet staan en in mijn wallet op mijn Apple Watch maar ik krijg alleen maar time out meldingen wanneer ik de parkeerfunctie wil gebruiken.Karel Apple schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 15:43:
[...]
En als je een Apple Watch hebt, dan moet je die kaart in de Apple Watch app ook aanzetten.
Idd ook 2 Zeekr verbindingen in mijn Bluetooth lijst, 1 met 4 getallen en 1 met 3 getallen. Die met 3 getallen is altijd verbonden dus dat zal de digitaal key zijn maar die met 4 getallen is alleen verbonden wanneer ik in de auto ben en zodra ik uitstap is die verbinding direct verbroken. Ik zag daarnet ook dat in de auto mijn telefoon alleen verbind voor Apple CarPlay en niet langer voor telefoon.
Wat doe ik fout!?
Precies, daar heb ik ook last van. Vreemd want UWB is heel wat anders dan Bluetooth.O-B-One schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 19:45:
[...]
Nou ik heb digital key 3.0, heb hem in mijn wallet staan en in mijn wallet op mijn Apple Watch maar ik krijg alleen maar time out meldingen wanneer ik de parkeerfunctie wil gebruiken.
Idd ook 2 Zeekr verbindingen in mijn Bluetooth lijst, 1 met 4 getallen en 1 met 3 getallen. Die met 3 getallen is altijd verbonden dus dat zal de digitaal key zijn maar die met 4 getallen is alleen verbonden wanneer ik in de auto ben en zodra ik uitstap is die verbinding direct verbroken. Ik zag daarnet ook dat in de auto mijn telefoon alleen verbind voor Apple CarPlay en niet langer voor telefoon.
Wat doe ik fout!?
Zou het te maken hebben dat de auto eerst ontgrendeld moet worden. Nog even testen.
‘Ik zag daarnet ook dat in de auto mijn telefoon alleen verbind voor Apple CarPlay en niet langer voor telefoon.’
Ook bij mij.
O-B-One schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 19:45:
[...]
Nou ik heb digital key 3.0, heb hem in mijn wallet staan en in mijn wallet op mijn Apple Watch maar ik krijg alleen maar time out meldingen wanneer ik de parkeerfunctie wil gebruiken.
Wat doe ik fout!?
Als deze passive entry off staat (sorry telefoon staat op Engels) dan werkt het niet…
Wellicht je telefoon even herstarten? Ik heb het net ook geprobeerd voor het eerst en bij mij lute het wel. iPhone 17 Pro. De auto stond al een poos geparkeerd en kon deze naar achteren rijden, ook weer naar voren maar de totale afstand is beperkt. Daarna stopt het en moet je zelf de auto verplaatsen.O-B-One schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 19:45:
[...]
Wat doe ik fout!?
ik zou proberen je telefoon te herstarten en eventueel de auto te herstarten middels de knoppen op je stuur
Dit is inderdaad de oplossing, dank!TroX schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 13:10:
[...]
Waarschijnlijk heb je dan passive entry uit staan in de in de wallet gekoppelde kaart? Als ik dat aan zet werkt het voor mij!
Passive entry staat aan en de herstart van de auto had ik al geprobeerd. Ik zal de herstart van de telefoon eens proberen….Pete80 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 20:37:
[...]
Wellicht je telefoon even herstarten? Ik heb het net ook geprobeerd voor het eerst en bij mij lute het wel. iPhone 17 Pro. De auto stond al een poos geparkeerd en kon deze naar achteren rijden, ook weer naar voren maar de totale afstand is beperkt. Daarna stopt het en moet je zelf de auto verplaatsen.
ik zou proberen je telefoon te herstarten en eventueel de auto te herstarten middels de knoppen op je stuur
Helaas, een herstart van de telefoon werkt ook niet. Ik ben er inmiddels ook achter dat wanneer ik in de auto zit, en de auto staat aan, ik wel de parkeerfunctie in de app “werkend” krijg. Je begint idd een paar seconden met het bovenaanzicht van een 001 maar die schuift weg naar links en je krijgt het bovenaanzicht van de 7X. Op dat moment krijg ik echter ook direct een pop up dat ik de auto moet verlaten om de functie te gebruiken en gaat er een 30 seconde klok aftikken. Zodra ik mijn bestuurders portier dan open valt onmiddellijk de parkeerfunctie weer weg op mijn telefoonscherm omdat de verbinding dan wegvalt.
Daarnaast heb ik dus sinds de update ook dat ik niet meer bellen kan. Ik kan bij de verbindingsinstellingen op de pictogrammen van carkit (telefoontje), Bluetooth streaming (Muzieknoot) of CarPlay (play icoontje) drukken om 1 van de 3 te kiezen. Allemaal tegelijk, zoals vóór de update werkt dus niet meer. Ik heb al opnieuw de auto en telefoon gekoppeld maar niets helpt.
Iemand hier nog tips en tricks of ga ik tegen beter weten in een melding in de builders app maken?
[ Voor 45% gewijzigd door O-B-One op 07-08-2026 11:13 ]
Gebruiken jullie navigatie en infotainment van Zeekr zelf of Android Auto.
Ik vind tegenwoordig AA echt veel issues hebben
AA - welke issues heb je ?Lyca schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 08:10:
Zeekr 7x Privilege AWD
Ik heb voorkeur voor de zeekr software.Lyca schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 08:10:
Apple CarPlay gebruik ik alleen voor het bellen en Spotify vanwege de hogere output
Zeekr 7GT Privilege AWD | OS 3.0.3
Ik vind dat de audio door AA echt veel anders klinkt dan de radio, ik heb de spotify app nog niet getest.
Soms disconnect AA gewoon en moet je manueel terug gaan duwen in de telefoon. Ik vind ook dat de resolutie op dat scherm zeer tragisch is. Spotify App door AA is ook gewoon niet heel handig.
Ik was ook wat verbaasd dat ABR (A Better Route Planner) premium nodig heeft voor routes te bouwen langs laadstations, Zeekr doet dat out of the box.
Vandaag 300km rijden, ben benieuwd of update er dan uiteindelijk keer doorkomt. Andere keren had ik hem binnen 1/2 dagen en op moment dit in de app zichtbaar was kon ik hem paar uur erna installeren. Lijkt wel stop gezet te zijn ofzo.. heel raar.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X50 Master & X40 Ultra
Dit hoor ik vaker, maar ik heb dat zelf nog nooit meegemaakt. Ik had dat wel met mijn model Y, tot bijna een noodstop aan toe, maar in de Zeekr nergens last van.Vortix schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 10:47:
ZIjn er hier mensen die achteraf een trekhaak hebben laten plaatsen (dat zal zeker wel)?
Waar hebben jullie dat laten doen of kan dat alleen bij Zeekr zelf?
Ik heb geen enkel issue met AA. De hele AA omgeving draait op een hoge grafische resolutie. Verbinding valt nooit weg, en mijn op de hoogste bitrate gedownloade Spotify muziek speelt ie perfect af. Ik Navigeer altijd met Zeekr navigatie en zie dan de album art met artiest naam en titel song in mijn scherm achter het stuur. Ik heb er nooit issues mee en gebruik een OnePlus 15. Daarvoor met mijn Samsung S26 ultra ook nooit geen issues gehad met AA. Ik heb er al 20k km opzitten in de 7x en gebruikt AA dagelijks.Lyca schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 09:15:
[...]
Ik vind dat de audio door AA echt veel anders klinkt dan de radio, ik heb de spotify app nog niet getest.
Soms disconnect AA gewoon en moet je manueel terug gaan duwen in de telefoon. Ik vind ook dat de resolutie op dat scherm zeer tragisch is. Spotify App door AA is ook gewoon niet heel handig.
Ik was ook wat verbaasd dat ABR (A Better Route Planner) premium nodig heeft voor routes te bouwen langs laadstations, Zeekr doet dat out of the box.
Ik heb me door Zeekr HtH laten vertellen dat alle auto's hier zonder trekhaak komen en dat die dus altijd achteraf worden gemonteerd. Geen idee of anderen dat ook kunnen, maar bij Zeekr HtH kan het in ieder geval. Als je dat per se niet wil dan zou ik Kien even bellen.fz1971 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 10:28:
ZIjn er hier mensen die achteraf een trekhaak hebben laten plaatsen (dat zal zeker wel)?
Vandaag voor het eerst gereden met de 2.2 versie en het volgende valt mij op:
- De regen in de hoogste stand lijkt mij wat strakker afgesteld te zijn, ik vind het beter rijden zo, zou nog iets sneller tot een volledige stop mogen komen
- Het in en uit parkeren werkt, er zit wel een beperking aan hoever je kan rijden.
- Mijn tip is om in het Algemeen menu alle opties toe te staan voor 1 jaar mocht het niet lukken om bovenstaande werkend te krijgen. Ik had het ook laatst dat ik remote probeerde sentry mode aan te zetten maar dat lukte niet omdat ik ergens een instellingen niet genoeg rechten had gegeven. En dat kan alleen vanuit de auto.
- De knop op het stuur werkt wel, nu heb je 3 handelingen om alles in te stellen zoals je zelf wil. (Knop, bevestiging en nogmaals bevestigen, al verdwijnt die laatste vanzelf na 10 seconden
- Ik heb er wel een kleine bug bij. Via Carplay draait Waze op de achtergrond en die waarschuwt voor rood licht camera's en daarmee stopt de radio. Dit is ongeveer 50% van de gevallen geweest. Dan moet ik handmatig de radio weer starten, dit was voorheen niet zo
- En wel fijn dat de vergeten telefoon melding er nu niet meer is
De AA resolutie is echt wel beduidend lager dan de native software Zeekr. Vergelijk eens Google maps navigatie met Zeerk Navigatie.WizzyBrown schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 10:32:
[...]
Ik heb geen enkel issue met AA. De hele AA omgeving draait op een hoge grafische resolutie. Verbinding valt nooit weg, en mijn op de hoogste bitrate gedownloade Spotify muziek speelt ie perfect af. Ik Navigeer altijd met Zeekr navigatie en zie dan de album art met artiest naam en titel song in mijn scherm achter het stuur. Ik heb er nooit issues mee en gebruik een OnePlus 15. Daarvoor met mijn Samsung S26 ultra ook nooit geen issues gehad met AA. Ik heb er al 20k km opzitten in de 7x en gebruikt AA dagelijks.
AA Spotify kon vroeger (bij BMW) geen lijst tonen van liedjes om met de scroll door te gaan (BMW native kon dat wel). Als ik via het scherm door een lijst scroll via Spotify android auto, stopt die met scrollen en krijg ik een safety pauze.
Ik heb ook vaak dat als ik de auto instap: Android auto did not connect, of geen connectie en dan moet ik via BT menu op mijn Google Pixel daar een duw geven.
Het zijn kleine dingetjes, daarom vroeg ik me af wat de meeste hier gebruiken.
Ik vind het echt raar dat je niet zou merken dat AA op grotere schermen echt stretched is, veel over te lezen online.
Heb voor AA de telefoon altijd bedraad aangesloten zitten. Dan is de connectie stabiel. Via bluetooth werkt het bij mij ook niet betrouwbaar genoeg.
Die resolutie van AA staat of valt ook met het type telefoon dat je gebruikt Ik heb geen gestretchte UI. En ik rijd met verschillende auto's. Bij mijn Mustang Mach E was mijn AA en CarPlay resolutie wel een stuk lager.Lyca schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 10:49:
[...]
De AA resolutie is echt wel beduidend lager dan de native software Zeekr. Vergelijk eens Google maps navigatie met Zeerk Navigatie.
AA Spotify kon vroeger (bij BMW) geen lijst tonen van liedjes om met de scroll door te gaan (BMW native kon dat wel). Als ik via het scherm door een lijst scroll via Spotify android auto, stopt die met scrollen en krijg ik een safety pauze.
Ik heb ook vaak dat als ik de auto instap: Android auto did not connect, of geen connectie en dan moet ik via BT menu op mijn Google Pixel daar een duw geven.
Het zijn kleine dingetjes, daarom vroeg ik me af wat de meeste hier gebruiken.
Ik vind het echt raar dat je niet zou merken dat AA op grotere schermen echt stretched is, veel over te lezen online.
Kan je dit forceren? Hier is het altijd via de APjsiegmund schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:10:
Heb voor AA de telefoon altijd bedraad aangesloten zitten. Dan is de connectie stabiel. Via bluetooth werkt het bij mij ook niet betrouwbaar genoeg.
Welke telefoon heb jij? En ja, je kunt de Android Auto resolutie tweaken. Open Android Auto in settings en klik dan 10x op het versie nummer onderin de pagina. Dan activeer je de Developer Options waarin je AA ook kunt tweaken. Even op Google zoeken en dan vind je er allerlei videos en forum artikelen over.Lyca schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:13:
[...]
Kan je dit forceren? Hier is het altijd via de AP
Pixel 10 proWizzyBrown schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:39:
[...]
Welke telefoon heb jij? En ja, je kunt de Android Auto resolutie tweaken. Open Android Auto in settings en klik dan 10x op het versie nummer onderin de pagina. Dan activeer je de Developer Options waarin je AA ook kunt tweaken. Even op Google zoeken en dan vind je er allerlei videos en forum artikelen over.
Heb Wireless Android auto proberen af te zetten in de hoop dat die altijd via de kabel zou gaan, maar dan wilt Zeekr niet meer connecteren.
Voor resolutie is er blijkbaar wel een optie daar ook, straks eens mee spelen. Helaas is wireless AA afzetten dus niet direct een optie.
Ahhhhhhhhh, over die media release die er misschien mogelijk aan zit te komen... Ik hoop niet dat dit ons voorland is.
https://x.com/SawyerMerritt/status/2085606569014923576?s=20"BMW has angered customers by sending ads for the new Spider-Man movie directly to in-car infotainment systems. An ad appears as a notification when starting the car, and when tapped, it plays a full-screen 19-second video.
In response to complaints, BMW said it's "not an ad" and is "part of a broader brand partnership with the film."
BMW's original press release said: "To celebrate the partnership with Spider-Man: Brand New Day, BMW has a special surprise for its drivers. Starting the car brings up a special banner in the Control Display."
Cars built after July 2020 with BMW Operating System 7 or newer are displaying the Spider-Man promo in more than 70 markets. Sure sounds like an ad to me"
Het is een application die apart werkttbee schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 13:35:
Ahhhhhhhhh, over die media release die er misschien mogelijk aan zit te komen... Ik hoop niet dat dit ons voorland is.
[...]
https://x.com/SawyerMerritt/status/2085606569014923576?s=20
Ik lees dat bij jou de RSPA wel werkt. Bij mij, en een aantal mede tweakers, werkt deze (nog)niet. Kun jij mij vertellen of je nog iets speciaals hebt moeten doen om hem werkend te krijgen of dat het “plug & play” was direct na de download?Pete80 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 10:47:
Vandaag voor het eerst gereden met de 2.2 versie en het volgende valt mij op:De rest nog niet gemerkt of niet nodig gehad.
- De regen in de hoogste stand lijkt mij wat strakker afgesteld te zijn, ik vind het beter rijden zo, zou nog iets sneller tot een volledige stop mogen komen
- Het in en uit parkeren werkt, er zit wel een beperking aan hoever je kan rijden.
- Mijn tip is om in het Algemeen menu alle opties toe te staan voor 1 jaar mocht het niet lukken om bovenstaande werkend te krijgen. Ik had het ook laatst dat ik remote probeerde sentry mode aan te zetten maar dat lukte niet omdat ik ergens een instellingen niet genoeg rechten had gegeven. En dat kan alleen vanuit de auto.
- De knop op het stuur werkt wel, nu heb je 3 handelingen om alles in te stellen zoals je zelf wil. (Knop, bevestiging en nogmaals bevestigen, al verdwijnt die laatste vanzelf na 10 seconden
- Ik heb er wel een kleine bug bij. Via Carplay draait Waze op de achtergrond en die waarschuwt voor rood licht camera's en daarmee stopt de radio. Dit is ongeveer 50% van de gevallen geweest. Dan moet ik handmatig de radio weer starten, dit was voorheen niet zo
- En wel fijn dat de vergeten telefoon melding er nu niet meer is
Bij mij merkte dat ook mijn Bluetooth verbinding alleen nog gebruikt kan worden voor enkel telefoon functie, enkel CarPlay of enkel Bluetooth Streaming. Dus niet meer alledrie tegelijk. Werkt dit bij jou nog wel naar behoren?
Als je kijkt naar de website over de bedoelde media software die wij gaan krijgen, dan in de insteek heel duidelijk push media vanuit de koper (Zeekr).
https://grok.com/share/bGVnYWN5LWNvcHk_99882c1a-afa3-4d6d-840f-6a36d57ac71d
Ik heb UWB iOS Wallet sleutel van de Zeekr 7x gedeeld met mijn partner. Als we samen rijden en mijn partner stapt uit, dan krijg ik de melding ‘sleutel niet aanwezig’. Hoe kan dat nou. Hij rijdt op mijn sleutel.
Ik heb UWB iOS Wallet sleutel van de Zeekr 7x gedeeld met mijn partner. Als we samen rijden en mijn partner stapt uit, dan krijg ik de melding ‘sleutel niet aanwezig’. Hoe kan dat nou. Hij rijdt op mijn sleutel.
[ Voor 39% gewijzigd door Karel Apple op 07-08-2026 15:25 ]
.
[ Voor 138% gewijzigd door Karel Apple op 07-08-2026 15:26 ]
Het duurde wel een dag voordat de Parking optie beschikbaar kwam in mijn app. Terwijl ik al wel de laatste versie had.O-B-One schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:57:
[...]
Ik lees dat bij jou de RSPA wel werkt. Bij mij, en een aantal mede tweakers, werkt deze (nog)niet. Kun jij mij vertellen of je nog iets speciaals hebt moeten doen om hem werkend te krijgen of dat het “plug & play” was direct na de download?
Bij mij merkte dat ook mijn Bluetooth verbinding alleen nog gebruikt kan worden voor enkel telefoon functie, enkel CarPlay of enkel Bluetooth Streaming. Dus niet meer alledrie tegelijk. Werkt dit bij jou nog wel naar behoren?
Verder, ik zag de optie en ben naar buiten gelopen om te proberen. Het werkte wel. Ik heb de dag ervoor alle toestemmingen op 1 jaar gezet, mogelijk dat dat helpt?
Verder gebruik ik alleen Carplay en niets via bluetooth direct. Ik heb vanochtend gereden met de auto en de radio stopte na een melding van waze maar ik had toen wel een direct bluetooth koppeling gemaakt, terwijl ik dat nooit doe. Vanmiddag nog even weggeweest met de auto zonder die bluetooth koppeling en toen deed de radio het goed, ook na vier keer een melding van waze. Dus daar lijkt wel iets brak? Je kan dan proberen om je bluetooth koppeling te verwijderen (auot en telefoon) en opnieuw te koppelen, kijken of dat iets oplost?
Ik ga echt proberen Fastned te vermijden. Wat een doffe ellende. Altijd maar slechte laadsnelheden of ze laten je schrikken. Denk je met een caravan laat ik toch maar eens de Fastned proberen (moest ik helaas toch afkoppelen want smal en alleen linksvoor een plekje vrij). Hebben jullie betere ervaringen of tips?
Vermijd Fastned of ga echt wanneer niemand er is.TroX schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:44:
Ik ga echt proberen Fastned te vermijden. Wat een doffe ellende. Altijd maar slechte laadsnelheden of ze laten je schrikken. Denk je met een caravan laat ik toch maar eens de Fastned proberen (moest ik helaas toch afkoppelen want smal en alleen linksvoor een plekje vrij). Hebben jullie betere ervaringen of tips?
[Afbeelding]
TroX schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:44:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/NpXYH1tYlehhKTkLcvjSAZG6.jpg?f=fotoalbum_large)