Bij de afbeelding van je auto zeg maar, waar je ook deuren kan open/ dichtdoen zonnescherm, ramen etc.WizzyBrown schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 12:27:
Kan iemand uitleggen waar/hoe de trekhaak shortcut zichtbaar wordt zoals de changelog vermeld. Ik ga nu altijd naar het service menu om de trekhaak uit of in te klappen.
Ligt lekker net buiten Arnhem, A12 rotonde en voila KIENAxelj schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 12:28:
[...]
Uiteindelijk maar Kien benaderd gezien Zeekr al geen service slots in te plannen had.
Dan maar een ritje richting Arnhem en de stad daar bezoeken
Same. Moet ik dan weer een eind gaan rijden om m te triggeren? Of iemand al een andere manier gevonden?MvRtje schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 12:30:
[...]
Heb deze melding ook sinds gisteren, vorige keer kon ik paar uur daarna updaten maar nu dag later nog steeds niet. Hopelijk kan ik hem ook snel doorvoeren, kijk wel uit naar de nieuwe snelkoppeling knop!
Ik zag hem gisteren in de app, na half uur rijden kwam de melding dat hij klaarstond.PVal24 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 12:56:
[...]
Same. Moet ik dan weer een eind gaan rijden om m te triggeren? Of iemand al een andere manier gevonden?
Dat moet ook. Hij onthoud je instellingen gekoppeld aan de rijvoorkeuren, maar bij iedere start moet je op het knopje drukken om de shortcut te activeren. Eigenlijk het zelfde als "swipe naar beneden, klik 4 icoontjes, swipe omhoog" maar dan via één knopje op het stuur.Htmmkr schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 12:41:
Vraag aan de mensen die al 2.2 update hebben, klopt het dat de voorkeuren voor rijmodi iedere x na uitschakelen auto niet worden opgeslagen en dat je opnieuw rijvoorkeuren opnieuw moet opslaan en toepassen zodat ze worden toegepast ? De voorkeuren blijven wel staan maar lijkt wel of ik het opnieuw bij iedere rit moet opslaan en toepassen voordat ze daadwerkelijk van kracht zijn.
Het is wettelijk verplicht in europa om in die default me waarschuwingen te starten.
tr;dr het is een shortcut
Be reasonable.... do it my way
Haha oké goed dat je het bevestigd en ik niet gek ben geworden. Dus je stelt de knop op stuur in op ‘rijvoorkeuren’.fsve schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 13:34:
[...]
Dat moet ook. Hij onthoud je instellingen gekoppeld aan de rijvoorkeuren, maar bij iedere start moet je op het knopje drukken om de shortcut te activeren. Eigenlijk het zelfde als "swipe naar beneden, klik 4 icoontjes, swipe omhoog" maar dan via één knopje op het stuur.
Het is wettelijk verplicht in europa om in die default me waarschuwingen te starten.
tr;dr het is een shortcut
is gelukt man dankjewel.
[ Voor 25% gewijzigd door Htmmkr op 05-08-2026 14:09 ]
Bij het ophalen van mijn auto lukte dit niet. Bij Zeekr zeiden ze dat dit komt omdat ik een iphone 16e heb. Later heb ik het zelf geprobeerd en lukte het wel, echter niet via het scannen van de qr code maar via de app. Schijnbaar is dat toch niet helemaal goed omdat ik nu een 2.0 sleutel heb. Dit bevalt verder prima, en ik heb geen idee hoe ik van 2.0 naar 3.0 moet gaan dus laat ik het voor nu maar zo. Dat remote parking ga ik waarschijnlijk toch niet gebruiken en ik vind het nu fijn dat ik de kaart op m'n phone en apple watch heb staan. Tenzij iemand een oplossing weet, dan hou ik me natuurlijk aanbevolen.Pete80 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:48:
[...]
Je hebt de verkeerde sleutel. Ik heb versie 3.0 en zit nog op 2.1.2.
heb jij de qr code gescand via het account menu in de Zeekr? Heb jij een sleutel in je Apple Wallet?
Heb je niet per ongeluk 2 keer op dat vierkantje op je FOB geklikt dan gaat je frunk namelijk open kwam ik net achter....npolm schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 11:37:
Hier ook update nog niet binnen, maar veel belangrijker... tijdens het rijden ging mijn motorkap ineens uit het niets OPEN! Levensgevaarlijk! Ik dacht dit bij nog iemand gelezen te hebben hier, maar kan het niet terugvinden. Hopelijk een eenmalige bug??
De eerste fysieke switch onder het scherm is ook een mode switch en zit bijna net zo dicht bij je stuurFreedive schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 11:37:De favoriet knop instellen op je stuur voor snelle instellingen en dus uitschakelen snelheidswaarschuwing enzo werkt geinig. Maar helaas verlies ik dan mijn drive mode knop op het stuur. Dat vind ik persoonlijk toch fijner.
Maar je kan hem ook binden aan de 2e fysieke shortcut onder het scherm als het goed is (niet 100% zeker)
Be reasonable.... do it my way
Met de knop onder het scherm kan het niet zag ik!fsve schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 16:44:
[...]
De eerste fysieke switch onder het scherm is ook een mode switch en zit bijna net zo dicht bij je stuur
Maar je kan hem ook binden aan de 2e fysieke shortcut onder het scherm als het goed is (niet 100% zeker)
Wel als knop via het swipedown menu
[ Voor 5% gewijzigd door Freedive op 05-08-2026 17:01 ]
Ik sta aan de vooravond van hetzelfde traject, 18 augustus Carglass en ergens half september Zeekr Zeist voor kalibratie en meteen wat storingen en 40K km beurt. Ik cluster wel het een en ander want in Zeist ben je nooit snel weg.Axelj schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 10:38:
Heeft iemand al goede ervaringen met het vervangen van een voorruit?
Na meerdere telefoontjes met Carglass, Autotaalglas en een schadehersteller (via site Zeekr) kreeg ik steeds hetzelfde antwoord: de ruit vervangen is geen probleem, maar de benodigde kalibratie kunnen zij niet uitvoeren. Daarom willen ze de reparatie uiteindelijk niet aannemen.
Vervolgens heb ik contact opgenomen met Zeekr met de vraag of zij de voorruit kunnen vervangen. Daar kreeg ik te horen dat zij dit zelf niet doen en verwezen ze mij door naar ABS Splinter in Amsterdam.
ABS Splinter geeft op zijn beurt aan dat zij alleen de ruit kunnen vervangen. Voor de kalibratie moet de auto vervolgens op transport naar Zeekr Zeist.
Het gevolg is dat ik de auto vermoedelijk meerdere dagen kwijt ben, terwijl een voorruitvervanging normaal gesproken een kwestie van een paar uur wachten is. Hierbij geen recht op vervangen vervoer gezien het "slechts" een ruitvervanging betreft wat niet lang zou duren normaliter. Gezien ik nabij Hilversum woon kost dit dus flink wat tijd.
Zijn er mensen die dit traject al hebben doorlopen en wellicht een betere of snellere oplossing hebben gevonden?
'The truth is not afraid for Questions
Ja bijzonder dat die opties niet hetzelfde zijnFreedive schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 17:00:
[...]
Met de knop onder het scherm kan het niet zag ik!
Wel als knop via het swipedown menu
Heb ik weer, vandaag 2.2 stond klaar. Update gestart en de update mislukt. Daarna kan ik heel even hem in R of D zetten maar hij schiet dan gelijk terug naar P. Een reset met de 2 knopjes op het stuur hielp helaas ook niet. Laat hem maar een nachtje met rust en morgen maar weer eens kijken.
Fingers crossed
Fingers crossed
Ik heb dit zojuist dus ook 2x ervaren. Toevallig is de auto net vandaag geüpdatet naar 2.2 en reed ik op een pas in de Dolomieten waar de auto tijdens een afdaling ineens tot 2 keer toe soort ABS achtige actie uitvoerde. Was droog en ruim 30 graden buiten. Vreemde gewaarwording wat de auto nou precies deed 🤷🏻♂️ Volgens mij had ik gas los op dat moment maar ja gebeurt onverwachts en was ook weer zo voorbij.Lyca schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 18:50:
Had een vrij raar dingetje voor met regen braking.
Ik kwam van een heuvel afgereden, gas gelost en de wagen begon al wat af te remmen. Op het einde moest ik sowieso bijremmen en daar was de baan wat rommelig dus ineens heel veel feedback door de remmen en wat schuddend remmen zelfs.
Heel bizar, ofwel weer die banden die gewoon niet deftig grippen op dat moment. Wegdek kurkdroog en 34 graden buiten.
Moest wel aan dit bericht denken.
Het gaat nog een uitdaging zijn om vanuit daar ergens interessants te komen met het OV.Dutchie_NLD schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 12:52:
[...]
Ligt lekker net buiten Arnhem, A12 rotonde en voila KIEN