Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 130 ... 140 Laatste
Acties:

• Karel Apple
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 17:15
ubzY3.eMBstiLL schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 19:06:
[...]

Nu ook geprobeerd waarschijnlijk, wat was het resultaat deze ronde?
Noppes nada.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Registratie: April 2025
  • Niet online
Even voor de Android users onder ons, Remote Straight Park Assist is alleen beschikbaar voor Apple iOS i.c.m. Digital Key 3.0 (Apple Wallet).

Heb je geen iPhone zegt Zeekr: PECH! 😭😭

Ik gebruik ze beide vandaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rTJg8y0vAD9_fLxTssJjq3oKvMc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NXUxanGoE1dorM9EyivJLCut.jpg?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pXAskpgyBQCKL_MIYQl2cyeynpo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2TXTFRxaVfX0eFigcOZppsPu.jpg?f=fotoalbum_large

Zeekr 7X Core | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:02
Dutchie_NLD schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 19:23:
[...]

Biij mij in de auto lag een USB stickje
Deze is als volgt geformatteerd en werkt zonder problemen
[Afbeelding]
Exact dezelfde settings, geen geluk.
Ik heb een service beurt aangevraagd voor de USB poort te laten nazien. Gemini zei dat er mensen waren, waar de interne kabel niet aangesloten was.

Na de honeymoon weken is er wel wat basis dat deze wagen niet kan:

- LCC met fietsendrager
- Android Auto na een soft reset ineens met een AP mode
- Individueel settings werkt niet naar behoren
- Interieur kraakt soms wel wat bij airco aan
- Nerveus rij gedrag op snelheid

Ik ben aan het spelen met de gedachte om hem toch terug te doen hier.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
ubzY3.eMBstiLL schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 19:01:
[...]

Oh! Ik weet mogelijk het issue bij jou, check ff in de auto bij Settings > algemeen: hier je privacy Settings, hier moet je mogelijk Sentry Modus en nog iets toestemming geven zodat ze mogen lezen/schrijven om te kunnen exporteren.

Weet ff niet hoe het precies heet want mijne is nu aan het updaten 😜

[Afbeelding]
@Lyca

Auto is weer online 🎉🎉

Settings > General > Permission Management:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oA7Ow8BFykX4gZHM3Jt3ptfthBM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pUFTg22yWOQP1AGmlaf8oShn.jpg?f=fotoalbum_large

Klik op Application > Sentry Mode:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/shMtlGFSA-wAjMQbmbM6uIPht44=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cyUZXNZEFe9pa3wI6aATsGAr.jpg?f=fotoalbum_large

Check of dit zo bij je staat en just in case ook gelijk USB Music mocht dit in de weg zitten qua rechten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ygPO4Wg23-iCUN8wtDXpkHPL7wc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O3CqfEOUbp5EW1GMnmeZh9Ql.jpg?f=fotoalbum_large

Doe hierna nog een poging, lmk!

• TroX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 08:16
Roll the dice, no guts no update. Hier ging het in Frankrijk prima

• Htmmkr
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22-08 13:03
Hey Allen.

update 2.2 staat bij mij ook klaar. Ga hem vanavond installeren en morgen ervaren hoe de veranderingen zijn.

een vraag, maak (helaas) steeds vaker me dat ik krasjes en putjes zie in mijn auto. Denk dat mensen niet goed opletten met uit en instappen.

gebruiken jullie de sentry mode actief/dagelijks? En is het handig? Volgens mij is enige optie om het aan te zetten dit steeds na uitstappen in het menu te selecteren toch ?

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Htmmkr schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 20:37:
Hey Allen.

update 2.2 staat bij mij ook klaar. Ga hem vanavond installeren en morgen ervaren hoe de veranderingen zijn.

een vraag, maak (helaas) steeds vaker me dat ik krasjes en putjes zie in mijn auto. Denk dat mensen niet goed opletten met uit en instappen.

gebruiken jullie de sentry mode actief/dagelijks? En is het handig? Volgens mij is enige optie om het aan te zetten dit steeds na uitstappen in het menu te selecteren toch ?
Ik gebruik Sentry Mode eigenlijk "24/7" zodra ik uitstap. Het is inmiddels zo'n gewoonte geworden dat ik hem elke keer handmatig aanzet, gemiddeld zo'n 4 tot 8 keer per dag.

Qua verbruik valt het me eigenlijk best mee. Tijdens een normale nacht van zo'n 8 à 9 uur slaap gebruikt Sentry Mode bij mij gemiddeld ongeveer 2–4%, afhankelijk van hoeveel activiteit er rondom de auto is.

@Rmaxx gaf aan dat Sentry Mode nu automatisch lijkt in te schakelen. Als dat echt zo is, zou dat echt top zijn, want ik word er onderhand gek van om het iedere rit handmatig aan te zetten 😅.

Ik ga het de komende dagen zelf testen. Fingers crossed! 🤞

• Lyca
Privacy settings nagekeken, stonden goed voor beide Sentry mode en USB Media.

Hopelijk geraakt de dealer er aan uit, volgens mij geeft die USB poort helemaal niets en gaat het richting dat het gewoon niet aangesloten is geweest.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Lyca schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 21:29:
Privacy settings nagekeken, stonden goed voor beide Sentry mode en USB Media.

Hopelijk geraakt de dealer er aan uit, volgens mij geeft die USB poort helemaal niets en gaat het richting dat het gewoon niet aangesloten is geweest.
Ja dan inderdaad langs de dealer gaan want het werkt gewoon. Laat ons weten hoe het afloopt want ben oprecht benieuwd wat het dan mag zijn. Succes!

• remylagerweij
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-08 17:55
Nou ik heb inmiddels een dag of 3 nu de 2.2, en ik zou ten harte aanbevelen om nog niet te upgraden. Even een aantal issues die ik sindsdien heb ervaren op een rijtje. Ik ben erg benieuwd of er anderen zijn die soortgelijke issues ervaren.:
  • Navigatie is enorm laggy geworden, waardoor navigeren erg irritant is. (de rest van de OS is wel nog vloeiend)
  • Willekeurige prompts om in te loggen met Zeekr account (hard reproductiepad is Zeekr Pro Audio menu willen openen tijdens het rijden)
  • Logt niet meer automatisch in op de hotspot van mn mobiel (iedere keer wachtwoord opnieuw moeten invullen)
  • De beloofde notificatie voor flitsers in de HUD en Driver display worden niet getoond.

• Htmmkr
ubzY3.eMBstiLL schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 20:57:
[...]

Ik gebruik Sentry Mode eigenlijk "24/7" zodra ik uitstap. Het is inmiddels zo'n gewoonte geworden dat ik hem elke keer handmatig aanzet, gemiddeld zo'n 4 tot 8 keer per dag.

Qua verbruik valt het me eigenlijk best mee. Tijdens een normale nacht van zo'n 8 à 9 uur slaap gebruikt Sentry Mode bij mij gemiddeld ongeveer 2–4%, afhankelijk van hoeveel activiteit er rondom de auto is.

@Rmaxx gaf aan dat Sentry Mode nu automatisch lijkt in te schakelen. Als dat echt zo is, zou dat echt top zijn, want ik word er onderhand gek van om het iedere rit handmatig aan te zetten 😅.

Tnx voor je snelle reactie! Dan ga ik dat ook maar eens doen. Gebruik jij een extra usb opslag of alleen de standaard die in de auto zit? Hoelang blijven de beelden bewaard op de standaard?

• Htmmkr
remylagerweij schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 21:55:
Nou ik heb inmiddels een dag of 3 nu de 2.2, en ik zou ten harte aanbevelen om nog niet te upgraden. Even een aantal issues die ik sindsdien heb ervaren op een rijtje. Ik ben erg benieuwd of er anderen zijn die soortgelijke issues ervaren.:
  • Navigatie is enorm laggy geworden, waardoor navigeren erg irritant is. (de rest van de OS is wel nog vloeiend)
  • Willekeurige prompts om in te loggen met Zeekr account (hard reproductiepad is Zeekr Pro Audio menu willen openen tijdens het rijden)
  • Logt niet meer automatisch in op de hotspot van mn mobiel (iedere keer wachtwoord opnieuw moeten invullen)
  • De beloofde notificatie voor flitsers in de HUD en Driver display worden niet getoond.
Balen dat je al zoveel last ervaart na de update.

Mijne is net klaar en alleen al het feit dat regeneratief remmen nu uit kan en de auto gewoon ‘doorrolt’ is voor mij al een grote verbetering. Ik kreeg altijd veel commentaar van inzittenden als ik me voet van het gaspedaal haalde. Ze merkte gelijk dat de auto begon te remmen en dat ik ‘haperig’ rij.

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 22:05
Ervaart iedereen laggy navigatie?

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Htmmkr schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 22:13:
[...]

Tnx voor je snelle reactie! Dan ga ik dat ook maar eens doen. Gebruik jij een extra usb opslag of alleen de standaard die in de auto zit? Hoelang blijven de beelden bewaard op de standaard?
Mijn laatste beelden zijn van 20 juli 2026. Dit is volledig gebaseerd op de interne opslag van de auto; ik gebruik zelf geen USB-stick.

Daarnaast blijven High Alerts permanent in de eventlijst staan totdat je ze handmatig verwijdert.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U0TZtTwb6CcPrYZZmxitF0lXv3w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ENJDW7wNjDwenxGDDgxgwNNk.jpg?f=fotoalbum_large

Voor zover ik heb kunnen zien bepaalt de auto op basis van verschillende sensoren en algoritmes zelf hoe een gebeurtenis wordt geclassificeerd. Afhankelijk van de ernst krijgt een incident vervolgens een Low, Medium of High Alert status toegewezen.

• JQ-Holland
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 09:48
Navigatieprobleem heb ik ook! Helemaal niet vloeiend meer, maar stotterend.

• jeroenkleen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-10 13:25
Even een vraagje over de sentry/schildwacht modus daar kun je nu ook aanvinken videos toestaan via app (terugkijken)? Is dat idd de bedoeling dat je dit via de app kan gaan terugzien? Ik zit op Android en heb vanavond gelijk na de 2.2 update de app ge-update. Iemand weet hoe dit werkt? Sentry mode staat bij mij nu altijd aan ! (Stopt bij 20% accu maar in te stellen) .

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-10 13:13
jeroenkleen schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 22:46:
Even een vraagje over de sentry/schildwacht modus daar kun je nu ook aanvinken videos toestaan via app (terugkijken)? Is dat idd de bedoeling dat je dit via de app kan gaan terugzien? Ik zit op Android en heb vanavond gelijk na de 2.2 update de app ge-update. Iemand weet hoe dit werkt? Sentry mode staat bij mij nu altijd aan ! (Stopt bij 20% accu maar in te stellen) .
Nee via app kan je niet mee/terugkijken. Helaas ook geen meldingen.

• Rmaxx
ubzY3.eMBstiLL schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 19:57:
Even voor de Android users onder ons, Remote Straight Park Assist is alleen beschikbaar voor Apple iOS i.c.m. Digital Key 3.0 (Apple Wallet).

Heb je geen iPhone zegt Zeekr: PECH! 😭😭

Ik gebruik ze beide vandaar:

[Afbeelding] [Afbeelding]
Klopt is ivm de UWB chips die bij iphone wss standaard en allemaal hetzelfde zijn. Tja wel jammer, ga ik echt niet voor het iphone/mac platform in... vind dat ook wel weer echt zon gimmick, liever meer of betere functies in de auto erbij..

• St3ve-0
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-10 07:30
Alboqa schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 19:12:
[...]

Ik heb zojuist de update aangeboden gekregen. Maar ik twijfel of ik hem moet installeren omdat ik op vakantie ben. Geen zin in problemen met de auto tijdens de vakantie.

Wat zouden jullie doen?
Ik heb mijn lesje wel geleerd, een paar jaar terug had ik op een camping in Spanje ook een OTA update uitgevoerd bij mij P8. Direct na de update wilde de auto niet meer rijden. Vreemde error in dashboard. Kreeg hem niet meer aan. Gelijk in de stress want de volgende dag zouden we vertrekken. Volvo kon niets betekenen want we zaten in het buitenland, boden aan om een ambulance te regelen naar een garage. Dat kon echter wel 2 dagen duren.

Gelukkig deed de auto het de volgende morgen ineens weer. Maar dat risico en die stress van het zoeken naar een oplossing is het mij niet waard op vakantie.

• LPiC
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-10 22:35
ubzY3.eMBstiLL schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 20:57:
[...]

De update loopt hier nu ook, net terug uit Spanje en onderweg melding dat de update er was. En nogmaals, wat een lekkere reisauto is het. In 1 ruk ruim 1400km gereden, laden ging op een paar laders prima in Frankrijk.

Ik heb met Home assistant ingesteld dat als de auto geparkeerd staat, Sentry Mode aan gaat.

Dit werkt perfect.

[ Voor 6% gewijzigd door LPiC op 04-08-2026 01:58 ]

• Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik zal je punten in overweging nemen als ik de update ontvang. Maar 3 van de vier punten zijn voor mij nu niet zo relevant.

Weheat flint P40 + Intergas 36/30 CW5 | 8,12 kWp Oost | Zeekr 7X LR | Zonneplan Charger 2 | Dynamisch

• Htmmkr
LPiC schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 01:54:
[...]

De update loopt hier nu ook, net terug uit Spanje en onderweg melding dat de update er was. En nogmaals, wat een lekkere reisauto is het. In 1 ruk ruim 1400km gereden, laden ging op een paar laders prima in Frankrijk.

Ik heb met Home assistant ingesteld dat als de auto geparkeerd staat, Sentry Mode aan gaat.

Dit werkt perfect.
Hoe en waar kan je instellen dat Sentry Mode altijd aan staat? Is dat mogelijk in de instellingen van de auto zelf of heb je daar een externe middel voor nodig ?

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-10 09:58

npolm

P8

tbee schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 12:18:
[...]

Shit! Ik heb er 1x eerder van gehoord in Australië. Waar reed je? Hoorde de kap ontgrendelen of was je er net zelf in geweest?
Hier in Zuid-Holland gewoon. Mijn vrouw reed en had muziek aan, dus had verder niks door. Maar zat wel aan de knoppen aan het stuur, maar dat lijkt mij onmogelijk de reden zijn geweest.

Verder niemand ooit meegemaakt dus?

|- Rotterdam -|

• Lyca
Htmmkr schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 09:39:
[...]

Hoe en waar kan je instellen dat Sentry Mode altijd aan staat? Is dat mogelijk in de instellingen van de auto zelf of heb je daar een externe middel voor nodig ?
Volgens mij als je op de knop activeer sentry duwt in je auto, staat die altijd aan hoor.

• nskr83
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 02-10 18:29
Mijn indrukken na 1.700 km rijden:
  • Het grootste minpunt blijft de LCC. Zodra je die inschakelt, stuurt de auto richting de rechterkant van de rijstrook, ongeacht of daar een voertuig rijdt of niet. Een paar keer kwam ik daardoor bijna tegen een vrachtwagen aan. Wat mij betreft is dit nog steeds erg gevaarlijk.
  • De afstand tot de voorligger is nog steeds veel te groot. Als er iemand invoegt, remt de auto bovendien behoorlijk hard. Na de vorige update dacht ik dat dit verbeterd was, maar tijdens deze rit merkte ik weer hetzelfde gedrag als voorheen.
  • De airco is absoluut niet krachtig genoeg. Bij een buitentemperatuur van 40 graden moesten we de temperatuur op de laagste stand zetten en de ventilator op middelhoge snelheid laten draaien om het interieur enigszins koel te houden. Vooral achterin kwam er onvoldoende koele lucht.
  • De laadsnelheid is echt indrukwekkend. Bij laadstations kwam ik meestal als laatste aan en vertrok ik als eerste.
  • Het is erg stil in het interieur, de stoelen zijn comfortabel en het rijcomfort is uitstekend.
  • De koeling van de draadloze telefoonlader is bij dit soort temperaturen praktisch nutteloos.
Opmerking: versie 2.2 is nog niet geïnstalleerd.

• burnfout
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-10 11:20
Aardige update, de knop gebruiken voor alle voorkeursinstellingen is wel heel fijn.

Nog steeds geen goede android support voor rijden/ontgrendelen begint wel kansloos te worden.

• remylagerweij
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-08 17:55
burnfout schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:08:
Aardige update, de knop gebruiken voor alle voorkeursinstellingen is wel heel fijn.

Nog steeds geen goede android support voor rijden/ontgrendelen begint wel kansloos te worden.
Dat is inderdaad een enorme verbetering, misschien doelde je hier al op, maar je kunt deze ook toewijzen aan de 'special' button aan je stuur zodat je geen swipe down hoeft te doen vanuit je scherm waar je de voorkeuren hebt gepind.

• Alboqa
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 09:01
St3ve-0 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 23:56:
[...]

Ik heb mijn lesje wel geleerd, een paar jaar terug had ik op een camping in Spanje ook een OTA update uitgevoerd bij mij P8. Direct na de update wilde de auto niet meer rijden. Vreemde error in dashboard. Kreeg hem niet meer aan. Gelijk in de stress want de volgende dag zouden we vertrekken. Volvo kon niets betekenen want we zaten in het buitenland, boden aan om een ambulance te regelen naar een garage. Dat kon echter wel 2 dagen duren.

Gelukkig deed de auto het de volgende morgen ineens weer. Maar dat risico en die stress van het zoeken naar een oplossing is het mij niet waard op vakantie.
Gisterenavond geïnstalleerd maar nog niet mee gereden. 🤞🏼 Vanmiddag ga ik weer rijden dus dan gaan we het zien.

• Alboqa
Heeft iemand remote parking al geprobeerd? Ik krijg de hele tijd een time out. Soft reset al geprobeerd.

Ze hebben niet eens de moeite genomen om in dat scherm een plaatje van een 7x te zetten. Je ziet gewoon een 001.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LXmoJzFXRvPMPkK8FvMSJ8PZDEY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LKGEKaqLhMhjzH1yBQPZPbat.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L1J8GVfx99r3-lT0Xdenue8O28s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1wi1IL8tA4PpN9MoqIcqnv2Q.jpg?f=fotoalbum_large

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:03
Alboqa schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:33:
Heeft iemand remote parking al geprobeerd? Ik krijg de hele tijd een time out. Soft reset al geprobeerd.

Ze hebben niet eens de moeite genomen om in dat scherm een plaatje van een 7x te zetten. Je ziet gewoon een 001.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dus android users hebben hier niets aan omdat we geen 3.0key kunnen aanmaken?

• Alboqa
bullseye1977 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:35:
[...]

Dus android users hebben hier niets aan omdat we geen 3.0key kunnen aanmaken?
Daar lijkt het wel op, maar ja ik als iPhone user heb er op dit moment ook niks aan omdat ik constant time outs krijg. Van alles geprobeerd maar krijg het niet aan de praat.

• Htmmkr
Alboqa schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:33:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jazeker. Werkt prima bij mij! Denk dat ik het vooral ga gebruiken voor uitrijden. Inrijden lijkt me beetje onpraktisch

• Alboqa
Htmmkr schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:42:
[...]

Jazeker. Werkt prima bij mij! Denk dat ik het vooral ga gebruiken voor uitrijden. Inrijden lijkt me beetje onpraktisch
Heb je daar nog iets voor moeten instellen of werkte het gewoon direct na de update?

• Htmmkr
Alboqa schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:44:
[...]

Heb je daar nog iets voor moeten instellen of werkte het gewoon direct na de update?
Werkte meteen na de update. Moest alleen de app zelf op telefoon updaten via Appstore.

• Lyca
De airco werkt hier wel perfect eigenlijk.

• fideba
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:37
Lyca schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:08:
De airco werkt hier wel perfect eigenlijk.
Hier ook...

• RoboFlawz
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 14:55
burnfout schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:08:

Hoe stel je dat in?

• Htmmkr
Weet iemand waar ik de Sentry mode ‘standaard’ aan kan zetten zonder dit elke x opnieuw te hoeven doen. Informatie knop naast sentry mode heeft aan ‘u kunt schildwacht automatisch inschakelen in voertuig instellingen’.. maar kan dit nergens vinden

• burnfout
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-10 11:20
Ik dacht de knop met dat rondje inhouden op je stuur. Dan selecteer je de opties voorkeursinstellingen gebruiken of zoiets.

Hetzelfde voor de ronde knop in het midden (die heb ik ingesteld op passagiersdeur dichtdoen), en moest ik weer even opnieuw instellen door hem in te houden.

• Elfdutch69
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 09-10 10:37
Update ontvangen en geïnstalleerd. Ik dacht ik ga even naar remote parking kijken, maar dan moet je een digital key 3.0 hebben. In mijn wallet zie ik dat ik een 2.0 key heb. Enig idee hoe dit te upgragen? Hij geeft aan dat ik dan naar de wallet moet, maar geen idee wat ik verder moet doen.

Ik heb een iphone 16e.

• Redevned
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 27-09 13:47
Super irritant… nog steeds geen update hier #heulongeduldig

Wordt wel enthousiast als ik de update verhalen nu lees!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:30
Redevned schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 15:59:
Super irritant… nog steeds geen update hier #heulongeduldig

Wordt wel enthousiast als ik de update verhalen nu lees!
Ik kijk ook steeds, maar niets 😆 komt vanzelf hoop ik dan maar!

Zeekr 7x Privilege AWD

• Msts
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07-10 23:31
Alboqa schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:40:
[...]

Daar lijkt het wel op, maar ja ik als iPhone user heb er op dit moment ook niks aan omdat ik constant time outs krijg. Van alles geprobeerd maar krijg het niet aan de praat.
Ik heb hetzelfde issue

• Pete80
  • Nu online
Elfdutch69 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 14:45:
Update ontvangen en geïnstalleerd. Ik dacht ik ga even naar remote parking kijken, maar dan moet je een digital key 3.0 hebben. In mijn wallet zie ik dat ik een 2.0 key heb. Enig idee hoe dit te upgragen? Hij geeft aan dat ik dan naar de wallet moet, maar geen idee wat ik verder moet doen.

Ik heb een iphone 16e.
Je hebt de verkeerde sleutel. Ik heb versie 3.0 en zit nog op 2.1.2.

heb jij de qr code gescand via het account menu in de Zeekr? Heb jij een sleutel in je Apple Wallet?

Weheat flint P40 + Intergas 36/30 CW5 | 8,12 kWp Oost | Zeekr 7X LR | Zonneplan Charger 2 | Dynamisch

• Msts
Alboqa schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:40:
[...]

Bij mij werkt hij nu wel, ik heb mijn bestaande digital key 3.0 verwijderd via de auto en opnieuw aangemaakt. Vervolgens de auto uit, op slot en dan verbinding maken met de app. Toen kon ik voor en achteruit laten rijden.

• RoboFlawz
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 14:55
burnfout schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 14:30:
[...]

Ik dacht de knop met dat rondje inhouden op je stuur. Dan selecteer je de opties voorkeursinstellingen gebruiken of zoiets.

Hetzelfde voor de ronde knop in het midden (die heb ik ingesteld op passagiersdeur dichtdoen), en moest ik weer even opnieuw instellen door hem in te houden.
Thanks het is gelukt.

Vertaling is wel slecht zeg, dichtbij betekent uit 😅

[ Voor 8% gewijzigd door RoboFlawz op 04-08-2026 17:20 ]

• Msts
Gewoon de app en de auto op engels zetten, een stuk beter :) Enige nadeel is dan weer dat de nav ook engels is.

[ Voor 29% gewijzigd door Msts op 04-08-2026 17:33 ]

• fz1971
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09-10 14:31
Inderdaad. Wat een aanfluiting die update!!!!

Moeten we daar nu zo lang opwachten. Pffff
  • Navigatie is enorm laggy geworden, waardoor navigeren erg irritant is.

• Ian_
  • Laatst online: 18:51
fz1971 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 17:20:
[...]

Inderdaad. Wat een aanfluiting die update!!!!

Moeten we daar nu zo lang opwachten. Pffff
  • Navigatie is enorm laggy geworden, waardoor navigeren erg irritant is.
Wat zou er precies inzitten qua notificaties? Bedoel je dit bijvoorbeeld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iYM5SLdnIWECL3Rrj8GzrVqXkGE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zAMSQ6KkWUSLNZaeDoywfmvd.jpg?f=fotoalbum_large

Zeekr 7GT Privilege AWD | OS 3.0.3

• TroX
Msts schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 17:13:
[...]

Bij mij werkt hij nu wel, ik heb mijn bestaande digital key 3.0 verwijderd via de auto en opnieuw aangemaakt. Vervolgens de auto uit, op slot en dan verbinding maken met de app. Toen kon ik voor en achteruit laten rijden.
Ik heb ook even zitten pielen met die parking opties.

Ik had wel digital key 3.0 maar hij gaf aan dat hij geen Bluetooth connectie had. Blijkt dat passive entry enabled moet zijn om het te laten werken. Dan lijkt het er op alsof het gaat werken, maar dan moet dus ook je trekhaak ingeklapt zijn anders werkt het nog niet! Aangezien ik met de caravan op pad ben laat ik die lekker uit. Gaan we het als ik thuis ben wel proberen

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-09 13:55
Ian_ schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 18:45:
[...]

[Afbeelding]
Dit is iets wat toch al langer in de 7X zit. Heb het al wel eens gezien namelijk.
Erg vervelend indien de navi niet meer smooth werkt na de update. Ik heb de update nog niet maar als dat bij iedereen met de update het geval is zit ik er nog niet op te wachten..

• fz1971
Ian_ schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 18:45:
[...]

[Afbeelding]
de navi loopt gewoon niet lekker mee. loopt elke x een klein stukje achter en springt dan weer bij om vervolgens weer ietsjes achter te lopen en dan weer en klein stukje versnellen zodat het weer bij is en dat heel de route lang. voor de updat liep de blauwe pijl gewoon heel smooth mee op de route

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10-10 20:09
fz1971 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 19:01:
[...]

de navi loopt gewoon niet lekker mee. loopt elke x een klein stukje achter en springt dan weer bij om vervolgens weer ietsjes achter te lopen en dan weer en klein stukje versnellen zodat het weer bij is en dat heel de route lang. voor de updat liep de blauwe pijl gewoon heel smooth mee op de route
Onacceptabel, zijn ze nu zo van het padje af dat dit niet getest is? Misschien na de update even beide knoppen op het stuur ingedrukt houden voor een reset?

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:30
fz1971 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 19:01:
[...]

Zit een update aan te komen voor maps.zou dit issue moeten verhelpen.

Zeekr 7x Privilege AWD

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-10 17:01
Ik kreeg net een mail dat Zeekr Entertainment voor mij beschikbaar zou komen. Te downloaden uit de store omdat ik het premium concert package heb (overigens gaat dit ook omdat naar 200 euro per jaar)

ik kan het nog niet downloaden uit de store, misschien omdat ik de OTA nog niet heb.

• fideba
4v4t4r schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 20:12:
[...]

Interesting :-) bron ?

• bullseye1977
4v4t4r schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 20:12:
[...]

Hahahaha weer een update.. wat een stel droef toeters zijn het dat ze dit op deze manier uitrollen

• jswinkels
bullseye1977 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 20:31:
[...]

Hahahaha weer een update.. wat een stel droef toeters zijn het dat ze dit op deze manier uitrollen
Ik neem aan dat dit gewoon een app update is. Is toch juist handig. Zo werkt het ook op je telefoon.

[ Voor 6% gewijzigd door jswinkels op 04-08-2026 20:35 ]

• Ian_
Schrijnend om dit te lezen van jullie, de 7X had echt perfecte navigatie en ik zit juist te wachten met de 7GT op een update voor de navigatie.

Nu hebben jullie een update en hebben jullie hetzelfde issue.

• Alboqa
WizzyBrown schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 20:11:
[...]

Onacceptabel, zijn ze nu zo van het padje af dat dit niet getest is? Misschien na de update even beide knoppen op het stuur ingedrukt houden voor een reset?
Ik heb op de heenweg van mijn vakantie met ABRP en Google Maps gereden maar wilde op de terugweg met de Zeekr Navi gaan rijden. Dat wordt hem dus niet.

• Alboqa
Ian_ schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 20:38:
Schrijnend om dit te lezen van jullie, de 7X had echt perfecte navigatie en ik zit juist te wachten met de 7GT op een update voor de navigatie.

Nu hebben jullie een update en hebben jullie hetzelfde issue.
Dus dit issue zat al op de 7GT en is waarschijnlijk gemerged in de branch van de 7X release?

• tbee
Perfect, afgezien van het niet kunnen invoeren net na in de auto komen en de springende positie. Maar inderdaad als het eenmaal werkt, is het een fijne navigatie (https://www.mapbox.com/maps)

Waar zit die telefoon widget?

Mijn eerste indruk... Underwhelming. Alleen die dubbelklik setting load is handig. Waarom daar dan weer een 10 seconden popup voor nodig is, is mij een raadsel.

• rbisschops
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-10 15:47
Net ook de update geinstalleerd. Zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp die knop op het stuur met de voorkeursinstellingen niet. Ik heb alles ingesteld zoals ik het wil hebben. Als ik dan op de knop druk, dan komt er een popup. Klik ik dan op confirm dan zie ik een scherm waarbij alle voorinstellingen weer op ON staan. Klik ik op OK en dan nog een keer op de knop op het stuur. Weer op confirm, dan zie ik de instellingen op OFF staan. Kan iemand mij uitleggen hoe dit zou moeten werken? 8)7

Zeekr 7x Privilege AWD

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:27
Ik zie in de Zeekr (Android app) bij upgrade service dat er in het rood binnen het icoontje staat "nieuwe update" , maar als ik dan daarop druk en in het scherm controleren op updates...niks (nogsteeds wel 2.1.2 zichtbaar)

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• tbee
rbisschops schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 21:44:
Net ook de update geinstalleerd. Zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp die knop op het stuur met de voorkeursinstellingen niet. Ik heb alles ingesteld zoals ik het wil hebben. Als ik dan op de knop druk, dan komt er een popup. Klik ik dan op confirm dan zie ik een scherm waarbij alle voorinstellingen weer op ON staan. Klik ik op OK en dan nog een keer op de knop op het stuur. Weer op confirm, dan zie ik de instellingen op OFF staan. Kan iemand mij uitleggen hoe dit zou moeten werken? 8)7
UX is niet hun sterkste punt nee. Zoals ik het begrijp is het een toggle. Eerst dubbel klik: zet de waarden zoals in de drive mode ingesteld. Tweede dubbel klik, zet de waarden terug naar hun default. Derde dubbelklik weer naar... Etc.

• fideba
Pimmetje651 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 22:00:
Ik zie in de Zeekr (Android app) bij upgrade service dat er in het rood binnen het icoontje staat "nieuwe update" , maar als ik dan daarop druk en in het scherm controleren op updates...niks (nogsteeds wel 2.1.2 zichtbaar)
Dat is normaal, is stap 1 in het proces, betekent dat je de update zal hebben binnen een paar uur.

• Ian_
Alboqa schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 21:18:
[...]

Dus dit issue zat al op de 7GT en is waarschijnlijk gemerged in de branch van de 7X release?
Ja, het is heel choppy. Zie het als dat in hetzelfde scherm de linkerkant surround vloeiend op 60FPS draait en de navigatie op 10FPS. Het is ook alleen de navigatie die zo choppy is.

kan niet de processor zijn, dat ding is echt een beest!

• Hensley60
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 15:08
Djago schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 12:24:
[...]

Was de reden dat je bent overgestapt van de getpairr dat die het niet meer deed?
Ohw……zie je bericht nu pas. De reden was dat de Carlinkit een snellere chip heeft en op Android 15 draait. Tot nu toe ben ik erg tevreden. 😊

• St3ve-0
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-10 07:30
Hensley60 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 22:34:
[...]

Ohw……zie je bericht nu pas. De reden was dat de Carlinkit een snellere chip heeft en op Android 15 draait. Tot nu toe ben ik erg tevreden. 😊
Welk type AI box van Carlinkit heb je precies? Ik zoek er ook nog een, het lijkt allemaal hit or miss te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door St3ve-0 op 05-08-2026 00:05 ]

• Rmaxx
jswinkels schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 20:26:
Ik kreeg net een mail dat Zeekr Entertainment voor mij beschikbaar zou komen. Te downloaden uit de store omdat ik het premium concert package heb (overigens gaat dit ook omdat naar 200 euro per jaar)

ik kan het nog niet downloaden uit de store, misschien omdat ik de OTA nog niet heb.
200 p/jr? wat krijg je daar dan voor?

• mitchelljb
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-08 23:37

Kan je eens een screenshot delen van de mail? Ben benieuwd!

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online

Bedoel je niet gewoon dit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZPHcs_yoqzE05PunQecUCXz0jvg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ksd0ltWpbgQMJBrUabfqDWOO.jpg?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2oKGok5115GU8WXcarh--t8vNcw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dmj1ZJfIkYBstSmRjnyBjD2V.jpg?f=fotoalbum_large

Ze noemen het Zeekr Entertainment & Streaming maar er valt niks te streamen. Hier zit helaas geen YouTube, Disney+, F1, HBO Max, Netflix of vergelijkbare streamingdiensten bij. Voor zover heeft alleen de 7GT deze apps momenteel beschikbaar met OS v3.0. Zelfs daar werkt nog niet alles goed, las ik bij onze buren in het 7GT forum.

Wanneer wij die functionaliteit op de 7X gaan krijgen? Met een beetje geluk ergens rond 2050....??

P.S.: bespaar jezelf het geld en neem dit waardeloze abonnement niet. Persoonlijk vind ik de prijs totaal niet in verhouding staan tot wat je ervoor terugkrijgt. Op dit moment voegt het, wat mij betreft, simpelweg te weinig toe.

[ Voor 12% gewijzigd door ubzY3.eMBstiLL op 05-08-2026 02:49 ]

• nb90
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 26-09 15:32
Ik denk dat we met zijn allen de verwachtingen flink naar beneden moeten bijstellen. Ik kom van Tesla vandaan en merk dat ik steeds daarmee vergelijk. Qua software is het niet te vergelijken. De updates van Tesla zijn volledig getest voor NL markt en zit denk ik een veel groter team op. De updates die Zeekr uitbrengt zijn 100% niet getest door nederlanders (kijk maar naar vertalingen) en dus ook niet voor de NL markt. Als ze uberhaupt getest worden want vind kleine dingen gewoonweg bizar dat die niet werken zoals bijvoorbeeld de “mode” knop onder je scherm die niks doet wanneer je op “individueel” zit.

We kunnen hier roepen wat we willen maar ik denk dat dit op korte termijn gewoon niet gaat veranderen. Ze hebben gewoonweg niet de juiste mensen om goede software te maken en beunen alles erin. De nieuwe feature met 1 knop alles instellen is leuk, maar ziet eruit alsof het door een stagiair in elkaar gebeund is zonder enige UX gedachte, laat staan een goede QA voor release. De Parking feature in de app met een 001 in beeld ipv de 7x spreekt ook boekdelen.

Ik zit zelf in de software wereld en je ziet gewoon dat ze niet focussen op de eindgebruiker, daar hebben ze denk ik gewoonweg de mensen niet voor.

Ik hoop net als jullie dat dit gaat veranderen, maar ik heb mijn verwachtingen qua software updates in ieder geval flink bijgesteld.

Ik bekijk het nu maar zo; Het blijft een mooie auto, van buiten en van binnen. Hoge kwaliteit en rijdt prima. En de software werkt. Het is ok, prima, zeker niet top. Ik ben het maar gaan vergelijken met software in een VW of Audi ofzo, daar kan je ook weinig in en heb je ook zelden updates :)

Is het wat we willen en wat ze in hun marketing doen voorkomen? Zeker niet. Hadden we het kunnen verwachten van zo’n nieuw bedrijf, waarbij software door een te klein team wordt omgebouwd voor de niet chinese markt? Misschien wel…

• Hensley60
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 15:08
St3ve-0 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 00:05:
[...]

Welk type AI box van Carlinkit heb je precies? Ik zoek er ook nog een, het lijkt allemaal hit or miss te zijn.

Ik heb dit zojuist gevonden op AliExpress: https://a.aliexpress.com/_EIbHbF0

Deze goudkleurige type is het 👍

• jswinkels
mitchelljb schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 00:45:
[...]

Kan je eens een screenshot delen van de mail? Ben benieuwd!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XyiDsgywEpMdhyssHTookHPYqL0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QAwJff1oSaPbPFIkyGkdFUe0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HeI_WJcA9Or1TdYfSSZmNMg21KI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IhCa7m6Bw9Tr3FDdxQ4dKKHQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EN6eBmzJIpOzpyod5OxVisaPW9Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/A4USEvjpUnUBqTKHIyaVAVtL.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door jswinkels op 05-08-2026 07:51 ]

• Lyca
Eigenlijk interesseert me die Zeekr entertainement niet veel, ik vind dat bij andere merken ook maar zo-zo. Ik zit in de auto voor te rijden, als ik moet wachten ofzo zit ik meestal op een GSM.
Ik moet ook nooit lang genoeg wachten voor iets nuttig te zien op streaming.

Ik wil liever dat als ik mijn fietsendrager heb dat ACC werkt ofzo, of dat ik niet de hele tijd gespammed wordt met "Dynamic parking...."

Ik heb liever dat ze daar iets aan doen. Tesla had ik de vorige keer wel uitgesloten wegens 400v platform..

• Alboqa
nb90 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 06:59:
Ik denk dat we met zijn allen de verwachtingen flink naar beneden moeten bijstellen. Ik kom van Tesla vandaan en merk dat ik steeds daarmee vergelijk. Qua software is het niet te vergelijken. De updates van Tesla zijn volledig getest voor NL markt en zit denk ik een veel groter team op. De updates die Zeekr uitbrengt zijn 100% niet getest door nederlanders (kijk maar naar vertalingen) en dus ook niet voor de NL markt. Als ze uberhaupt getest worden want vind kleine dingen gewoonweg bizar dat die niet werken zoals bijvoorbeeld de “mode” knop onder je scherm die niks doet wanneer je op “individueel” zit.

We kunnen hier roepen wat we willen maar ik denk dat dit op korte termijn gewoon niet gaat veranderen. Ze hebben gewoonweg niet de juiste mensen om goede software te maken en beunen alles erin. De nieuwe feature met 1 knop alles instellen is leuk, maar ziet eruit alsof het door een stagiair in elkaar gebeund is zonder enige UX gedachte, laat staan een goede QA voor release. De Parking feature in de app met een 001 in beeld ipv de 7x spreekt ook boekdelen.

Ik zit zelf in de software wereld en je ziet gewoon dat ze niet focussen op de eindgebruiker, daar hebben ze denk ik gewoonweg de mensen niet voor.

Ik hoop net als jullie dat dit gaat veranderen, maar ik heb mijn verwachtingen qua software updates in ieder geval flink bijgesteld.

Ik bekijk het nu maar zo; Het blijft een mooie auto, van buiten en van binnen. Hoge kwaliteit en rijdt prima. En de software werkt. Het is ok, prima, zeker niet top. Ik ben het maar gaan vergelijken met software in een VW of Audi ofzo, daar kan je ook weinig in en heb je ook zelden updates :)

Is het wat we willen en wat ze in hun marketing doen voorkomen? Zeker niet. Hadden we het kunnen verwachten van zo’n nieuw bedrijf, waarbij software door een te klein team wordt omgebouwd voor de niet chinese markt? Misschien wel…
Ik denk ook niet dat het gaat veranderen. Als dit de kwaliteit is die je levert na 6 maanden dan is het echt om te huilen. En dan ook nog een bug introduceren vanuit een andere branch van een ander model. Dat duidt er ook op dat die 6 maanden stilte waarschijnlijk komt omdat de developers zich volledig op de 7GT moesten focussen. Waarschijnlijk moeten ze nu weer op de 9X focussen.

Dis buildersapp is ook een farce. Wanneer heeft die beheerder daar voor het laatst gereageerd op de gemelde bugs en verzoeken?

• Alboqa
Prijsverhoging voor niks. _O-

Hoezo zou die entertainment suite alleen aan premium gekoppeld moeten zijn? Dat is niet wat ze adverteerden in de brochure en is ook niet zo in de 7GT toch @Ian_?

• Ian_
Alboqa schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 08:26:
[...]

Prijsverhoging voor niks. _O-

Hoezo zou die entertainment suite alleen aan premium gekoppeld moeten zijn? Dat is niet wat ze adverteerden in de brochure en is ook niet zo in de 7GT toch @Ian_?
Het is wel echt heel gaar, het betreft het volgende:
  • YouTube
  • Disney+
  • ViaPlay....
  • Al Jazeera....
  • IGN....
Bevestigd door Zeekr:
  • HBO (2027)
  • Amazon Prime (ZSM)
  • Apple (Geen rechten)
  • Netflix (Geen rechten)
Disney is ook nog eens in een rechtszaak verwikkeld wat betreft 4K en HDR waardoor het gene wat we hebben ook nog eens van de laagste kwaliteit is.

Premium is volgens mij wel nodig maar intern bij Zeekr vinden ze het ook schandalig wat er gevraagd wordt vergeleken met wat je ervoor krijgt in het algemeen en het aanbod.

Ik heb nog geen email gehad maar een verhoging van +30% moet wel te rechtvaardigen zijn, het kunnen in ieder geval niet de internetbundels zijn 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cqg-P0LrFKriaXgu50i7XttOr80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wNwSk8WVyd63L9OsUBKJHv7H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uXwaMifh5aANb-jbub_RRY8RzOM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nw3HxJ09aAUctcbysErbTMEq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Ian_ op 05-08-2026 08:51 ]

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-09 08:25
Wel bijzonder dat er nu opeens zoveel meldingen zijn van de verspringende navigatie. Het lijkt me moeilijk voor te stellen dat het software is, want ik heb echt helemaal nergens last van. De navigatie loopt nog net zo soepel als voorheen. Ook met de 2.2 update.

Be reasonable.... do it my way

• Pete80
  • Nu online
Volgens mij zijn dit de updates van het afgelopen jaar. Overigens heeft de mijne nog 2.1.2, er staat sinds gisteravond wel "New Update" in de app, dus verwacht de update vandaag te kunnen installeren.
VersieDatumUpdate omschrijvingType
2.0.3juni 2025Alarm updateFix
2.0.4september 2025onbekendFix?
2.1december 2025Sleutel update iOSFeatures
2.1.1februari 2026Koplamp updateFix
2.1.2april 2026LCC updateFix
2.2juli 2026rijmodi updateFeatures
Op zich 2 updates met wat features, toch voelt het karig aan. Wachten tot december dan weer tot hopelijk verbetering in de ACC/LCC?

• Mario3
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 16:03
fsve schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 08:57:
Wel bijzonder dat er nu opeens zoveel meldingen zijn van de verspringende navigatie. Het lijkt me moeilijk voor te stellen dat het software is, want ik heb echt helemaal nergens last van. De navigatie loopt nog net zo soepel als voorheen. Ook met de 2.2 update.
Heeft het toch weer iets te maken met updates/geen updates van de kaarten?
Na het verwijderen van de updates heeft de kaart niet meer als een dronkeman getold (> 5 weken).

• Mario3
[b]
Het is wel echt heel gaar, het betreft het volgende:
  • YouTube
  • Disney+
  • ViaPlay....
  • Al Jazeera....
  • IGN....
Bevestigd door Zeekr:
  • HBO (2027)
  • Amazon Prime (ZSM)
  • Apple (Geen rechten)
  • Netflix (Geen rechten)
Ik zou zo graag zien dat Zeekr zich bezig houdt met belangrijke zaken rond de auto en het autorijden. Dus leert om prioriteiten te stellen. Ik heb een auto gekocht en geen bioscoop. Geen enkele streamingsdienst kan voor mij de beperkingen in het rijden goedmaken.

• fz1971
Mario3 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 09:04:
[...]

Heeft het toch weer iets te maken met updates/geen updates van de kaarten?
Na het verwijderen van de updates heeft de kaart niet meer als een dronkeman getold (> 5 weken).
Hoe heb je dat gedaan dan? de update van de kaarten verwijderen

• bullseye1977
2.2 Update gedaan. Nog even zoekende hoe die snelknop werkt voor de rijmodi. "Dichtbij" is een vertaling van "Close" en dat betekend dus uitschakelen :)

Navi is zoals van ouds ik merk geen happering of vertraging.

[ Voor 16% gewijzigd door bullseye1977 op 05-08-2026 09:35 ]

• Ian_
Mario3 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 09:09:
[...]

Ik zou zo graag zien dat Zeekr zich bezig houdt met belangrijke zaken rond de auto en het autorijden. Dus leert om prioriteiten te stellen. Ik heb een auto gekocht en geen bioscoop. Geen enkele streamingsdienst kan voor mij de beperkingen in het rijden goedmaken.
Eens, geef alleen maar aan hoe karig dit ook gedaan is.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
bullseye1977 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 09:31:
2.2 Update gedaan. Nog even zoekende hoe die snelknop werkt voor de rijmodi. "Dichtbij" is een vertaling van "Close" en dat betekend dus uitschakelen :)
Bizar dat ze niet de tijd nemen om normale vertalingen te implementeren 8)7

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-10 12:33
nb90 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 06:59:

Volledig mee eens. Ik heb, zoals ws meerdere mensen hier, ook een software achtergrond. Dit ruikt langs alle kanten naar een ontzettend onvolwassen software club die maar aan het harken is om dingen gedaan te krijgen. Altijd belangrijk om op te merken dat ze dat waarschijnlijk met allerlei goede intenties doen, het zal geen opzet zijn.

Dan weet je ook dat je in de tussentijd waarschijnlijk allerlei technical debt aan het opbouwen bent, wat later nog meer zand in de machine gaat strooien waardoor de kosten alleen maar oplopen. Ik ben niet onwijs bekend met de Chinese cultuur en doe hier de aanname dat de software development vooral vanuit China plaats vindt. Maar dat de manier van werken ver af staat van hoe bijvoorbeeld een Tesla dit doet, lijkt me duidelijk. Ze hebben de klokken horen luiden (OTA's, software defined, etc.) maar weten niet goed waar de klepel hangt.

Een verstandige move zou zijn om een paar mensen van dat soort bedrijven te headhunten en op de juiste plaatsen neer te zetten om orde op zaken te stellen. Je achterstand inlopen nu het wellicht nog enigszins overzichtelijk is. Maar goed, dit opmerken op een willekeurig Nederland forum gaat daar ook niets aan veranderen natuurlijk.

• Mario3
Zorg dat de auto WIFI-verbinding heeft.
Ga in de navigator naar instellingen (tandwieltje).
Scroll in het menu helemaal naar beneden.
Klik op kaartupdates.
Dan kom je in een menu om updates per land te doen en het prullenbakje is juist verwijderen.

Ik heb net een korte rit gemaakt met 2.2 en navigatie.
Bij het wegrijden moet hij even zoeken waar we waren.
Daarna geen enkel probleem meer.
Met de eerder geïnstalleerde updates dus verwijderd.

[ Voor 6% gewijzigd door Mario3 op 05-08-2026 10:26 ]

• Axelj
  • Laatst online: 09-10 14:57
Heeft iemand al goede ervaringen met het vervangen van een voorruit?

Na meerdere telefoontjes met Carglass, Autotaalglas en een schadehersteller (via site Zeekr) kreeg ik steeds hetzelfde antwoord: de ruit vervangen is geen probleem, maar de benodigde kalibratie kunnen zij niet uitvoeren. Daarom willen ze de reparatie uiteindelijk niet aannemen.

Vervolgens heb ik contact opgenomen met Zeekr met de vraag of zij de voorruit kunnen vervangen. Daar kreeg ik te horen dat zij dit zelf niet doen en verwezen ze mij door naar ABS Splinter in Amsterdam.

ABS Splinter geeft op zijn beurt aan dat zij alleen de ruit kunnen vervangen. Voor de kalibratie moet de auto vervolgens op transport naar Zeekr Zeist.

Het gevolg is dat ik de auto vermoedelijk meerdere dagen kwijt ben, terwijl een voorruitvervanging normaal gesproken een kwestie van een paar uur wachten is. Hierbij geen recht op vervangen vervoer gezien het "slechts" een ruitvervanging betreft wat niet lang zou duren normaliter. Gezien ik nabij Hilversum woon kost dit dus flink wat tijd.

Zijn er mensen die dit traject al hebben doorlopen en wellicht een betere of snellere oplossing hebben gevonden?

[ Voor 3% gewijzigd door Axelj op 05-08-2026 10:39 ]

• Dutchie_NLD
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 10:17
Axelj schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 10:38:
Heeft iemand al goede ervaringen met het vervangen van een voorruit?

Na meerdere telefoontjes met Carglass, Autotaalglas en een schadehersteller (via site Zeekr) kreeg ik steeds hetzelfde antwoord: de ruit vervangen is geen probleem, maar de benodigde kalibratie kunnen zij niet uitvoeren. Daarom willen ze de reparatie uiteindelijk niet aannemen.

Vervolgens heb ik contact opgenomen met Zeekr met de vraag of zij de voorruit kunnen vervangen. Daar kreeg ik te horen dat zij dit zelf niet doen en verwezen ze mij door naar ABS Splinter in Amsterdam.

ABS Splinter geeft op zijn beurt aan dat zij alleen de ruit kunnen vervangen. Voor de kalibratie moet de auto vervolgens op transport naar Zeekr Zeist.

Het gevolg is dat ik de auto vermoedelijk meerdere dagen kwijt ben, terwijl een voorruitvervanging normaal gesproken een kwestie van een paar uur wachten is. Hierbij geen recht op vervangen vervoer gezien het "slechts" een ruitvervanging betreft wat niet lang zou duren normaliter. Gezien ik nabij Hilversum woon kost dit dus flink wat tijd.

Zijn er mensen die dit traject al hebben doorlopen en wellicht een betere of snellere oplossing hebben gevonden?
Volgens mij kwam dit vorige week nog voorbij.
1: Reparatie bij Kien Arnhem/Velp (rep+kal)
2: Rep bij Carglass en kalibratie bij Zeekr (afspraak bij Zeekr plannen en dan Carglass net ervoor doen) ?

• TroX
jsiegmund schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 09:34:
[...]

Volledig mee eens. Ik heb, zoals ws meerdere mensen hier, ook een software achtergrond. Dit ruikt langs alle kanten naar een ontzettend onvolwassen software club die maar aan het harken is om dingen gedaan te krijgen. Altijd belangrijk om op te merken dat ze dat waarschijnlijk met allerlei goede intenties doen, het zal geen opzet zijn.

Dan weet je ook dat je in de tussentijd waarschijnlijk allerlei technical debt aan het opbouwen bent, wat later nog meer zand in de machine gaat strooien waardoor de kosten alleen maar oplopen. Ik ben niet onwijs bekend met de Chinese cultuur en doe hier de aanname dat de software development vooral vanuit China plaats vindt. Maar dat de manier van werken ver af staat van hoe bijvoorbeeld een Tesla dit doet, lijkt me duidelijk. Ze hebben de klokken horen luiden (OTA's, software defined, etc.) maar weten niet goed waar de klepel hangt.

Een verstandige move zou zijn om een paar mensen van dat soort bedrijven te headhunten en op de juiste plaatsen neer te zetten om orde op zaken te stellen. Je achterstand inlopen nu het wellicht nog enigszins overzichtelijk is. Maar goed, dit opmerken op een willekeurig Nederland forum gaat daar ook niets aan veranderen natuurlijk.
Het voelt eerder alsof ze focussen op de Chinese markt en de EU branche niet lekker modulair is en het porteren nog geen goede flow heeft. Je zou hopen dat de features dusdanig modulair zijn dat het niet uitmaakt of het een 7x , 7gt, 001 is op de hardware beperkingen na

[ Voor 4% gewijzigd door TroX op 05-08-2026 11:11 ]

• fz1971
Mario3 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 10:09:
[...]

Zorg dat de auto WIFI-verbinding heeft.
Ga in de navigator naar instellingen (tandwieltje).
Scroll in het menu helemaal naar beneden.
Klik op kaartupdates.
Dan kom je in een menu om updates per land te doen en het prullenbakje is juist verwijderen.

Ik heb net een korte rit gemaakt met 2.2 en navigatie.
Bij het wegrijden moet hij even zoeken waar we waren.
Daarna geen enkel probleem meer.
Met de eerder geïnstalleerde updates dus verwijderd.
ohja

helaas had ik geen gedownloade kaarten, die had ik al een tijdje geleden eruit gehaald

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:27
Elfdutch69 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 14:45:

Ik heb een iphone 16e.
Waarbij bij mij toch de vraag komt, je keyfob heeft de icoontjes erop maar ik krijg met geen mogelijkheid werkend. Heb helaas (nog) geen UWB geschikte Android telefoon, dus daarmee kan ik ook geen key maken

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:01

Freedive

] Ken sent me _

Gisteravond ook de update gehad.
Remote parking (lees: voor en achteruit rijden) werkt wel prima.

De favoriet knop instellen op je stuur voor snelle instellingen en dus uitschakelen snelheidswaarschuwing enzo werkt geinig. Maar helaas verlies ik dan mijn drive mode knop op het stuur. Dat vind ik persoonlijk toch fijner.

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10-10 20:09
Kan iemand uitleggen waar/hoe de trekhaak shortcut zichtbaar wordt zoals de changelog vermeld. Ik ga nu altijd naar het service menu om de trekhaak uit of in te klappen.

• Axelj
  • Laatst online: 09-10 14:57
Dutchie_NLD schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 11:08:
[...]

Volgens mij kwam dit vorige week nog voorbij.
1: Reparatie bij Kien Arnhem/Velp (rep+kal)
2: Rep bij Carglass en kalibratie bij Zeekr (afspraak bij Zeekr plannen en dan Carglass net ervoor doen) ?
Uiteindelijk maar Kien benaderd gezien Zeekr al geen service slots in te plannen had.
Dan maar een ritje richting Arnhem en de stad daar bezoeken

• MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:05
Pimmetje651 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 22:00:
Heb deze melding ook sinds gisteren, vorige keer kon ik paar uur daarna updaten maar nu dag later nog steeds niet. Hopelijk kan ik hem ook snel doorvoeren, kijk wel uit naar de nieuwe snelkoppeling knop!

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X50 Master & X40 Ultra

• Alboqa
Laadsessie bij de enige Fastned locatie in Spanje. Ik stond er alleen. 🙂 Laadpaal (400kw) moest even op gang komen maar verder prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nUuBQ05DQtbnHrtECutLCYXc7HQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kaaDTyyNeXPNqFycmsFvnkKu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z1jXbGGIkI9KWIRUzsGiUOqYeVw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0mOpzW23qo4oyYFw8yZx0JKD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/97IB1xGkAEvDucTtfWXqHUfe-sY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vipHTO2Xq4KDNODMIemKvQ1x.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Alboqa op 05-08-2026 12:37 ]

• Htmmkr
Vraag aan de mensen die al 2.2 update hebben, klopt het dat de voorkeuren voor rijmodi iedere x na uitschakelen auto niet worden opgeslagen en dat je opnieuw rijvoorkeuren opnieuw moet opslaan en toepassen zodat ze worden toegepast ? De voorkeuren blijven wel staan maar lijkt wel of ik het opnieuw bij iedere rit moet opslaan en toepassen voordat ze daadwerkelijk van kracht zijn.
Pagina: 1 ... 130 ... 140 Laatste