Zou niet direct stellen dat de bescherming hier niet afdoende is. Je moet alleen niet de verwachting hebben dat er zomaar namens jou een advocaat in de weer gaat. Dus als je stappen zou willen ondernemen moet er iemand zijn die het voortouw neemt en de moeite er in wil steken om er echt een zaak van te gaan maken. Met het eerder aangehaalde promotiemateriaal wat gewoon feitelijk niet is nagekomen maak je mogelijk best een aardige kans. Dan zou je een groep eigenaren moeten optrommelen, een advocaat en dan kijken hoeveel kans van slagen een zaak heeft. Maar ook dat biedt natuurlijk niet de garantie dat Zeekr ineens met een update komt.Snobbieh schreef op maandag 29 juni 2026 @ 07:18:
[...]
Het is spijtig dat we hier in de EU geen betere bescherming voor zulke zaken hebben.
Vandaag twee gevaarlijke situaties gehad tijdens mijn rit naar werk. Tot nu toe vrijwel elke rit met ADAS gebeurd.Snobbieh schreef op maandag 29 juni 2026 @ 09:31:
ADAS vind ik zelf ook niet belangrijk. Zelfs als ik in het buitenland rij, gebruik ik deze nooit niet omdat zelfs de 'gewone' cruise control niet degelijk werkt.
Prioteit zou al moeten uit gaan naar:
- Oplossen van het continue remmen voor geparkeerde voertuigen BUITEN de rijstroken OF voor de voertuigen die zeer ver staan (ik weet plaatsen waar dit gebeurd op belachelijk lange afstand, soms buiten bijna zichtafstand).
- Als ik in een tunnel sta, niet plots weer beginnen optrekken uit het niks omdat de auto 'plots verdwijnt' (en nee, hij was niet verdwenen maar de Zeekr dacht dus van wel)
- Rijstrookassistant die niet continue zit te corrigeren terwijl hij zich al in het midden van de rijstrook bevindt (geeft aan dat hij zich op de lijn bevindt terwijl hij in het midden van de baan rijdt)
- De beloofde cruise cotrol als we trekhaak hebben (> 2 jaar in de Builders app)
Ik heb wel het voertuig gekocht met veronderstelling dat dit allemaal dingen zijn die degelijk in orde zouden zijn en opgelost zouden worden maar duurt toch wel zeer lang, Vooral het remmen is zeer gevaarlijk. Dit heeft hij al meerdere keren gedaan op de autostrade, levensgevaarlijjk.
Keihard remmen voor een auto die van baan wisselt op andere banen dan waar ik op rijd. Er reed iemand dicht achterop mij dus die moest ook vol in de ankers.
En tot overmaat van ramp ging hij later bij het wisselen van rijstrook ondanks dat ik knipperlichten aan heb in vluchtstrook assistentie modus en trok weer eens keihard aan het stuur.
Donderdag ben ik bij Zeekr en ik wil dat ze dit als officiële klacht gaan behandelen omdat het tot gevaarlijke situaties lijdt.
Tja, dit soort dingen willen we toch ook wel bij zo'n moderne auto.
Andes had ik wel een trabantje gekocht.
Zeekr 7X hands free boot opening using Siri,
Zeekr wat doe je ons Europeanen toch aan, wat Australiers willen en krijgen, dat willen wij ook
YouTube: His & hers Zeekr 7X lock and unlock sounds.
Klopt, daar zeg je het al. Een van de dingen waar Amerika het dan weer wel beter doet. Daar kan je ze wel veel makkelijker aansprakelijk stellen voor zulke zaken.jsiegmund schreef op maandag 29 juni 2026 @ 12:40:
[...]
Zou niet direct stellen dat de bescherming hier niet afdoende is. Je moet alleen niet de verwachting hebben dat er zomaar namens jou een advocaat in de weer gaat. Dus als je stappen zou willen ondernemen moet er iemand zijn die het voortouw neemt en de moeite er in wil steken om er echt een zaak van te gaan maken. Met het eerder aangehaalde promotiemateriaal wat gewoon feitelijk niet is nagekomen maak je mogelijk best een aardige kans. Dan zou je een groep eigenaren moeten optrommelen, een advocaat en dan kijken hoeveel kans van slagen een zaak heeft. Maar ook dat biedt natuurlijk niet de garantie dat Zeekr ineens met een update komt.
Nee, dat zijn gimmicks. Dat hoeft voor mij niet. Dit hebben ze tenminste ook nooit belooofd.Dutchie_NLD schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:33:
Zeekr wat doe je ons Europeanen toch aan, wat Australiers willen en krijgen, dat willen wij ook
Een veilige auto waar je op kan vertrouwen die GEEN ongevallen zou veroorzaken en waar we tenminste wel de 'veiligheidssystemen' kunnen van gebruiken.
I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670
Ben ik ook met je eens hoorSnobbieh schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:40:
Nee, dat zijn gimmicks. Dat hoeft voor mij niet.
Een veilige auto waar je op kan vertrouwen die GEEN ongevallen zou veroorzaken en waar we tenminste wel de 'veiligheidssystemen' kunnen van gebruiken.
Ja toch? Juist als de batterij leeg is moet de NFC nog werken.. mss de sleutel opnieuw koppelen op het laadvakje? Zo werd de kaart ook geprogrammeerd.tbee schreef op maandag 29 juni 2026 @ 12:38:
[...]
Ja, de auto gaat gewoon open. Maar de sleutel moet het toch ook doen zonder batterij?
ik had even geklaagd onder het 7GT filmpje op tiktok - kreeg gelijk de vraag of ik ze op DM wat wilde sturen.
Heb maar gelijk aangegeven dat ik hun vraag niet echt serieus neem daar het internet vol staat van "klachten" of irrittaties mbt de updates (die uitblijven). Heb ze wel maar wat links gegeven naar de facebook groepen en naar hier met de brieven erbij.
Kans dat ze er iets mee doen: laag tot nul - maar slechte feedback online onder hun nieuwe speeltje - wie weet.
Was al blij dat het bericht niet gelijk verwijderd werd
Heb maar gelijk aangegeven dat ik hun vraag niet echt serieus neem daar het internet vol staat van "klachten" of irrittaties mbt de updates (die uitblijven). Heb ze wel maar wat links gegeven naar de facebook groepen en naar hier met de brieven erbij.
Kans dat ze er iets mee doen: laag tot nul - maar slechte feedback online onder hun nieuwe speeltje - wie weet.
Zeekr 7x Privilege AWD
Moeten we misschien ook meer doen. Negatief zijn onder hun positieve inbreng.4v4t4r schreef op maandag 29 juni 2026 @ 15:19:
ik had even geklaagd onder het 7GT filmpje op tiktok - kreeg gelijk de vraag of ik ze op DM wat wilde sturen.
(hashtag van #zeekreurope en @zeekreurope en international gebruiken totdat we wel gehoord worden)
Ja Ja Jaaaaaa ik wil dit ...bij aankomst: Autobots rol out......🥰Dutchie_NLD schreef op maandag 29 juni 2026 @ 13:32:
Tja, dit soort dingen willen we toch ook wel bij zo'n moderne auto.
Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice
Dat 'transform' geluidje bij openen is wel cool eigenlijk..Pimmetje651 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 15:39:
[...]
Ja Ja Jaaaaaa ik wil dit ...bij aankomst: Autobots rol out......🥰
Precies, ik heb dan ook wel paar Optimus prime geluiden voor me Optimus primeRmaxx schreef op maandag 29 juni 2026 @ 16:59:
[...]
Dat 'transform' geluidje bij openen is wel cool eigenlijk..
Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice