Rij altijd met google maps, werkt perfect. Zal de zeekr navi eens proberen maar werkt volgens mij ook prima. Met deze dagen auto vooraf via de app even koelen en bij korte bezoekjes huisdieren modus aan, dan is en blijft de auto heerlijk koel..
Ik ben zelf zo’n zes maanden geleden overgestapt naar de (goudkleurige)CarlinKit Ultra box Android 15.0 SM6350 Tv Box CarPlay Draadloze Android Auto Draadloze Adapter. Sindien erg blij mee. Werkt snel en heel goed.clydevdl schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:07:
[...]
Ik heb die Getpair ook maar gebruik hem eigenlijk niet meer:
Reden: Het verbinden met het apparaat gaat vaak moeizaam ene keer wel andere keer niet.
Wel weet ik dat als je telefoon al gekoppeld is zeker met android auto dan wil hij niet overschakelen. Die moet je echt uitzetten.
Hij wil soms ook gewoon de verbinding verbreken; weg YouTube of ABRP
Is vaak wel zichtbaar maar dan als bluetooth koptelefoon waar je natuurlijk niks aan hebt.
Conclusie:
- Waardeloos apparaat icm de Zeekr 7x ,geen idee of hij bij een ander merk auto wel goed werkt.
- Kost teveel moeite om hem aan de praat te krijgen en soms als je niet wilt verbinden zegt Zeekr om de haverklap wil je overschakelen naar hat applecarplay (getpair) device.
Ik heb in mijn 7X LR van juni vorig jaar ook nergens last van. Ik heb ook geen databundel van Zeekr en ik heb ook geen kaarten gedownload. Zou daar een bug in kunnen zitten?Ian_ schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 18:50:
[...]
Het maakt navigeren onmogelijk, elke paar seconden verspringt het beeld terug naar de GPS waar het misging…
Dat vind ik helemaal niet zo verkeerd gedacht. Laten we proberen de gedownloade te verwijderen en zien wat het resultaat is….O-B-One schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 20:49:
[...]
Ik heb in mijn 7X LR van juni vorig jaar ook nergens last van. Ik heb ook geen databundel van Zeekr en ik heb ook geen kaarten gedownload. Zou daar een bug in kunnen zitten?
Gepost in de Facebook groep van Zeekr Europe: https://www.facebook.com/share/p/1EcLjYWQew/
Thanks to [Olle Svensson] from the group Zeekr Community Europe we have the validation that the Zeekr 7GT is on Zeekr OS 3.0.
So here is a concrete example of what separates OS 3.0 from OS 2.1.
OS 3.0 has Traffic Light Awareness; OS 2.1 does not. OS 3.0 has the drag-and-drop Finger Tip park assist; OS 2.1 does not. OS 3.0 also adds towing assist to the adaptive cruise control; OS 2.1 does not. The 3D surround view also looks better on OS 3.0, which is my own impression from the videos I have seen, and on OS 3.0 that view is also brought into the navigation display on the central screen.
On the hardware side, the 7GT also has a completely different camera layout from the 7X, and it is not even clear how many radars it carries, one, five, or none. In fact, despite sharing the same cockpit chip as the 7X, to me the 7GT's sensor layout feels closer to an evolved Zeekr X than to the 7X. So whether the feature gap is purely software or also comes down to different ADAS hardware between the two, only Zeekr can confirm. Either way, the real question for everyone still on OS 2.1 is the same: do these features ever arrive over the air, or does each version stay locked to the model it launched on? A clear answer from Zeekr on what the existing fleet will and will not receive would settle it.
As for whether and when our own cars get an update, I have no idea. Those of us on OS 2.1 are hoping for something soon, maybe 3.0, 3.1, or 3.0.1, we will see. Fingers crossed.
And a question for anyone who knows: how long has it been since the Zeekr 001 last received an update?
Thanks to [Olle Svensson] from the group Zeekr Community Europe we have the validation that the Zeekr 7GT is on Zeekr OS 3.0.
OS 3.0 has Traffic Light Awareness; OS 2.1 does not. OS 3.0 has the drag-and-drop Finger Tip park assist; OS 2.1 does not. OS 3.0 also adds towing assist to the adaptive cruise control; OS 2.1 does not. The 3D surround view also looks better on OS 3.0, which is my own impression from the videos I have seen, and on OS 3.0 that view is also brought into the navigation display on the central screen.
On the hardware side, the 7GT also has a completely different camera layout from the 7X, and it is not even clear how many radars it carries, one, five, or none. In fact, despite sharing the same cockpit chip as the 7X, to me the 7GT's sensor layout feels closer to an evolved Zeekr X than to the 7X. So whether the feature gap is purely software or also comes down to different ADAS hardware between the two, only Zeekr can confirm. Either way, the real question for everyone still on OS 2.1 is the same: do these features ever arrive over the air, or does each version stay locked to the model it launched on? A clear answer from Zeekr on what the existing fleet will and will not receive would settle it.
As for whether and when our own cars get an update, I have no idea. Those of us on OS 2.1 are hoping for something soon, maybe 3.0, 3.1, or 3.0.1, we will see. Fingers crossed.
And a question for anyone who knows: how long has it been since the Zeekr 001 last received an update?
[ Voor 3% gewijzigd door WizzyBrown op 25-06-2026 21:26 ]
Van die 3.0 functies die daar genoemd worden vind ik alleen de traffic light awareness interessant.WizzyBrown schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 21:23:
Gepost in de Facebook groep van Zeekr Europe: https://www.facebook.com/share/p/1EcLjYWQew/
Kan me niet voorstellen dat, dat hardware technisch niet mogelijk is op de 7x.
Ik ga volgende week voor service naar Zeekr HtH en heb gelijk een proefrit in de 7GT geboekt.
Mijn 7X is ten prooi gevallen aan een steenmarter. Ik kreeg de melding dat mijn koelvloeistofniveau te laag was. Dat was meteen de aanleiding voor een nieuw dieptepunt voor wat betreft de Zeekr serviceorganisatie.
Twee keer het Zeekr service/noodnummer gebeld voor advies. Twee keer iemand aan de lijn gehad die niet precies kon vertellen waar het koelvloestofreservoir te vinden is, twee keer werd me verteld dat het "meestal rond" is (het is rechthoekig). Twee keer werd me verteld dat ik als ik geen koelvloeistof had dat ik het met water mocht bijvullen.
Vooral dat laatste advies blijkt heel slecht. De monteur bij het Zeekr servicepunt wist me te vertellen dat je dat juist bij een EV niet moet doen. Bij een lekkage intern veroorzaak je dan namelijk kortsluiting (de gebruikte koelvloeistof geleidt normaal geen elektriciteit tot je er water bij doet). Gelukkig zat het lek bij mij buiten het elektrische systeem, maar dit slechte advies is wel een serieuze klacht waard want daar kan je veel schade mee aanrichten.
Er zaten ook tandafdrukken in de aardkabel. Ik kon de auto meteen bij de garage achterlaten en ik kreeg een 001 als vervangende auto mee.
Meteen ook maar opdracht gegeven een antimarterpieper te installeren.
Overigens: de airco van de 001 wordt wel ijskoud.
Twee keer het Zeekr service/noodnummer gebeld voor advies. Twee keer iemand aan de lijn gehad die niet precies kon vertellen waar het koelvloestofreservoir te vinden is, twee keer werd me verteld dat het "meestal rond" is (het is rechthoekig). Twee keer werd me verteld dat ik als ik geen koelvloeistof had dat ik het met water mocht bijvullen.
Vooral dat laatste advies blijkt heel slecht. De monteur bij het Zeekr servicepunt wist me te vertellen dat je dat juist bij een EV niet moet doen. Bij een lekkage intern veroorzaak je dan namelijk kortsluiting (de gebruikte koelvloeistof geleidt normaal geen elektriciteit tot je er water bij doet). Gelukkig zat het lek bij mij buiten het elektrische systeem, maar dit slechte advies is wel een serieuze klacht waard want daar kan je veel schade mee aanrichten.
Er zaten ook tandafdrukken in de aardkabel. Ik kon de auto meteen bij de garage achterlaten en ik kreeg een 001 als vervangende auto mee.
Meteen ook maar opdracht gegeven een antimarterpieper te installeren.
Overigens: de airco van de 001 wordt wel ijskoud.
Ik heb wel een databundel en wel de kaarten gedownload, 0 GPS problemen. 7X Privilege 08/2025O-B-One schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 20:49:
[...]
Ik heb in mijn 7X LR van juni vorig jaar ook nergens last van. Ik heb ook geen databundel van Zeekr en ik heb ook geen kaarten gedownload. Zou daar een bug in kunnen zitten?