Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 120 121 Laatste
Acties:

  • WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21:26
Alboqa schreef op zondag 21 juni 2026 @ 08:48:
[...]

Wat mij betreft start onze social media en mail klaagcampagne vandaag. Dit heeft al lang genoeg geduurd.

Je zou verwachten dat ze in kleine iteraties releasen zodat ze dan weer customer feedback kunnen ophalen op wat ze gereleased hebben.

Nu lijkt het een big bang releases te worden met in de tussentijd geen feedbackloop. Het grootste risico hiervan is dat als je regressie of nieuwe bugs introduceert dat je vermogen om dat snel op te lossen er niet is.

Elke maand releases is misschien te veel gevraagd maar elke 2 maanden zou bijvoorbeeld al een grote verbetering zijn.

Ook jammer dat ze onvoldoende gebruik maken van zo’n actieve gebruikersgroep die hun wil helpen het product de verbeteren.
Ik ben gisteren al begonnen in de Zeekr Europe FB groep, en de emoties lopen hoog op, zeker bij ene meneer Jan Pedersen... Ik zou zeggen, reageer op de post om de druk iets meer op te voeren bij Zeekr, om een betere auto te krijgen dan die al is.

https://www.facebook.com/share/p/1Cbw4mXA8R/

[ Voor 10% gewijzigd door WizzyBrown op 21-06-2026 09:52 ]


  • tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:07
(jarig!)
WizzyBrown schreef op zondag 21 juni 2026 @ 09:50:
[...]

Ik ben gisteren al begonnen in de Zeekr Europe FB groep, en de emoties lopen hoog op, zeker bij ene meneer Jan Pedersen... Ik zou zeggen, reageer op de post om de druk iets meer op te voeren bij Zeekr, om een betere auto te krijgen dan die al is.

https://www.facebook.com/share/p/1Cbw4mXA8R/
Je hebt de toon aangepast. Mijn tekst bevatte ook frustratie vandaar de zelf opgelegd cooldown tot juli. Maar tegelijkertijd mag de frustratie mag er ook best in doorklinken.

Wat een gezellig figuur die Jan.

  • supersound
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22-06 21:25
RoboFlawz schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 10:23:
Door de Storm gisteren is er een kliko tegen mijn auto gevlogen. De krassen zijn helaas wel zichtbaar.

Moet ik dit laten herstellen door zo zeekr servicepunt?

Want als ik door schadebedrijf laat herstellen van de verzekeraar vervalt het eigen risico
Hen je er een foto van?

  • supersound
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22-06 21:25
RoboFlawz schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 12:03:
[...]

Ok bedankt dan ga ik voor de zekerheid toch naar een servicepunt. Bij mij is de schade op de zijkant van achterbumper.
Heb je daar een foto van?

  • tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:07
(jarig!)
De rechter sierstrip bij de voorruit (van binnen uit) is bij mij kapot. Gebeurd door de garage bij het vervangen van de voorruit omdat ik een barst had. Nu willen ze dat ik de auto kom afgeven. Da's een uur heen, uur terug, uur wachten, voor een sierstrip. Dat ding kan ik toch wel zelf vervangen? Heeft iemand dat al eens gedaan?

  • Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 18:51
tbee schreef op zondag 21 juni 2026 @ 21:53:
De rechter sierstrip bij de voorruit (van binnen uit) is bij mij kapot. Gebeurd door de garage bij het vervangen van de voorruit omdat ik een barst had. Nu willen ze dat ik de auto kom afgeven. Da's een uur heen, uur terug, uur wachten, voor een sierstrip. Dat ding kan ik toch wel zelf vervangen? Heeft iemand dat al eens gedaan?
Kan je hiervoor niet naar een “Zeekr” partner die dichterbij is? Heb ik toen voor mijn deur (kraken) ook gedaan.

  • tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:07
(jarig!)
Ian_ schreef op maandag 22 juni 2026 @ 06:21:
[...]

Kan je hiervoor niet naar een “Zeekr” partner die dichterbij is? Heb ik toen voor mijn deur (kraken) ook gedaan.
Precies die willen dat ik voor zoiets iets stoms zo'n hele sessie ga doen. Ik woon nogal in een uithoek

[ Voor 4% gewijzigd door tbee op 22-06-2026 07:28 ]


  • Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:59
Alboqa schreef op zondag 21 juni 2026 @ 08:48:
[...]

Wat mij betreft start onze social media en mail klaagcampagne vandaag. Dit heeft al lang genoeg geduurd.

Je zou verwachten dat ze in kleine iteraties releasen zodat ze dan weer customer feedback kunnen ophalen op wat ze gereleased hebben.

Nu lijkt het een big bang releases te worden met in de tussentijd geen feedbackloop. Het grootste risico hiervan is dat als je regressie of nieuwe bugs introduceert dat je vermogen om dat snel op te lossen er niet is.

Elke maand releases is misschien te veel gevraagd maar elke 2 maanden zou bijvoorbeeld al een grote verbetering zijn.

Ook jammer dat ze onvoldoende gebruik maken van zo’n actieve gebruikersgroep die hun wil helpen het product de verbeteren.
Zeekr valt toch ook onder Geely? Dan verbaast me dit allemaal niks. Bij de 1th gen Volvo XC40 en Polestar 2 was het niet veel anders. Duurde ook heel traag en lang voor ze wat deden met de feedback. Vanuit Tweakers is er zelfs een actiegroepje opgericht die met een hogere pief van Volvo meetings had om dit te bespreken met daarna nog specifieke online sessies die je kon volgen en vragen mocht stellen.

Dat het met de nieuwe 7x hetzelfde verhaal lijkt te zijn verbaast me dan weinig. Blijkbaar geeft Geely als groep weinig om een hele sterke aflevering van een nieuw model, vooral software technisch bekeken dan. De Polestar 4 bijv. zat/zit ook vol met issues.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio


  • tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:07
(jarig!)
7GT heeft grof hetzelfde beeld als de 7X: hele fijne auto, maar de software rammelt. Het autoparksysteem van de 7GT is wel een stap vooruit. ADAS lijkt hetzelfde.

YouTube: I Drive The Zeekr 7GT For The First Time - Ridiculous Performance For The Price

  • M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10:32
Nog een keer iets over de gierige databundel van 7Gb via het Premium Connected package; in mijn vakantie krijg ik de melding dat de bundel bijna op is. In de basis wil ik dit niet eens weten en bij mijn vorige Tesla was dit obv ‘fair use policy’ uitstekend geregeld. Maar nu; de bundel is ‘bijna’ op en dan heb je via de portal van Vodafone, welke is gekoppeld aan de Zeekr app, de mogelijkheid om direct meer Gb bij te kopen (handig voor smooth transition) maar dat is dan wel direct een abonnement. Wil je maar een keer een bundeltje extra, dan moet je wachten tot het op is. Dat is toch uit de tijd van Ben Hur en als je niet op let je reinste dwaling!?

'The truth is not afraid for Questions


  • Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 18:51
M13z1 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 17:22:
Nog een keer iets over de gierige databundel van 7Gb via het Premium Connected package; in mijn vakantie krijg ik de melding dat de bundel bijna op is. In de basis wil ik dit niet eens weten en bij mijn vorige Tesla was dit obv ‘fair use policy’ uitstekend geregeld. Maar nu; de bundel is ‘bijna’ op en dan heb je via de portal van Vodafone, welke is gekoppeld aan de Zeekr app, de mogelijkheid om direct meer Gb bij te kopen (handig voor smooth transition) maar dat is dan wel direct een abonnement. Wil je maar een keer een bundeltje extra, dan moet je wachten tot het op is. Dat is toch uit de tijd van Ben Hur en als je niet op let je reinste dwaling!?
Daarnaast is de prijs voor 20GB meer dan dat ik per maand bij KPN kwijt ben voor onbeperkt tot 1000 mpbs snelheid en 100GB per maand in EU + USA.

  • Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 18:51
tbee schreef op maandag 22 juni 2026 @ 14:15:
7GT heeft grof hetzelfde beeld als de 7X: hele fijne auto, maar de software rammelt. Het autoparksysteem van de 7GT is wel een stap vooruit. ADAS lijkt hetzelfde.

YouTube: I Drive The Zeekr 7GT For The First Time - Ridiculous Performance For The Price
Ik durf te wedden dat de Zeekr 7X & -GT niet op dezelfde software gaan draaien.

  • RoboFlawz
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 22:13
supersound schreef op zondag 21 juni 2026 @ 19:50:
[...]

Heb je daar een foto van?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-u6-zMpOWsP23LnzfkwjDDfLEOo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I3Gg5XG6QC7aUT6yJWJkIFfH.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb voor volgende week afspraak gemaakt bij schadebedrijf dat bij zeekr website staat. Gelukkig werkt verzekeraar abn amro er ook mee.

  • tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:07
(jarig!)
Ian_ schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:50:
[...]

Ik durf te wedden dat de Zeekr 7X & -GT niet op dezelfde software gaan draaien.
Het lijkt wel heel veel op elkaar. Software ontwikkel technisch zou het echt heel stom zijn.

  • Alboqa
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 22:46
Ian_ schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:50:
[...]

Ik durf te wedden dat de Zeekr 7X & -GT niet op dezelfde software gaan draaien.
Van wat ik kan zien in de reviews ziet het er nagenoeg hetzelfde uit. Waarom denk je dat het toch anders is?

Ik heb de out of spec review gekeken en daar zag ik alleen dat Tesla achtige ADAS schermpje wat nieuw is. Hij vond de ADAS trouwens slecht. Houdt te veel afstand van de voorligger en accelereert niet snel genoeg. Gek genoeg zegt hij dat hij die van 7x beter vindt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YLumzg3rt9ufnvBFJMHLywrqtuU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dEKb582Yijf9qLFbzXiQg64I.jpg?f=fotoalbum_large

YouTube: I Drive The Zeekr 7GT For The First Time - Ridiculous Performance For The Price

  • Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 18:51
Alboqa schreef op maandag 22 juni 2026 @ 21:51:
[...]

Van wat ik kan zien in de reviews ziet het er nagenoeg hetzelfde uit. Waarom denk je dat het toch anders is?

Ik heb de out of spec review gekeken en daar zag ik alleen dat Tesla achtige ADAS schermpje wat nieuw is. Hij vond de ADAS trouwens slecht. Houdt te veel afstand van de voorligger en accelereert niet snel genoeg. Gek genoeg zegt hij dat hij die van 7x beter vindt.

[Afbeelding]

YouTube: I Drive The Zeekr 7GT For The First Time - Ridiculous Performance For The Price
ZEEKR 7X draait op OS2.1.2

ZEEKR 7GT draait op OS3.0.0

Als de volgende update niet 3.0.0 is dan zegt het denk ik genoeg.

Wat ik verder begreep zijn vrijwel alle componenten anders intern Bosch als hoofdleverancier bij de 7GT

[ Voor 5% gewijzigd door Ian_ op 22-06-2026 22:05 ]


  • Hensley60
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
Ian_ schreef op maandag 22 juni 2026 @ 22:04:
[...]

ZEEKR 7X draait op OS2.1.2

ZEEKR 7GT draait op OS3.0.0

Als de volgende update niet 3.0.0 is dan zegt het denk ik genoeg.

Wat ik verder begreep zijn vrijwel alle componenten anders intern Bosch als hoofdleverancier bij de 7GT
Volgende update voor de 7x wordt OS 2.2. 😃👍. Release kan ook heel snel komen.

  • bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:44
Hensley60 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 23:21:
[...]

Volgende update voor de 7x wordt OS 2.2. 😃👍. Release kan ook heel snel komen.
Nog info over de changelog?

  • Hensley60
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
bullseye1977 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 23:24:
[...]

Nog info over de changelog?

Embargo!, maar zal deze plaatsen

Tow Bar Control Shortcut

A new soft button for tow bar deployment has been added to the home screen for easier access and operation.

Removed Forgotten Phone Voice Prompt

The voice reminder regarding a forgotten phone when opening the vehicle door has been removed for a

better user experience.

  • ubzY3.eMBstiLL
  • Registratie: April 2025
  • Niet online
Ian_ schreef op maandag 22 juni 2026 @ 22:04:
[...]

ZEEKR 7X draait op OS2.1.2

ZEEKR 7GT draait op OS3.0.0

Als de volgende update niet 3.0.0 is dan zegt het denk ik genoeg.

Wat ik verder begreep zijn vrijwel alle componenten anders intern Bosch als hoofdleverancier bij de 7GT
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UYv4_eNuk30cS89I31Du66xdte0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/dy6UemZSxK57PhjEllONrK6s.gif?f=user_large

Next release it is then....Wel een nice (mini)update voor diegene met caravans etc.

Zeekr 7X Core | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.


  • Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 18:51
ubzY3.eMBstiLL schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 01:02:
[...]

[Afbeelding]

Next release it is then....Wel een nice (mini)update voor diegene met caravans etc.
Leuk maar niet goed genoeg voor 6 maanden ontwikkeling en NOG STEEDS GEEN entertainment suite…

  • MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:10
Dit noem ik geen update.. dat is 1 dag werk om een extra shortcut te maken. Wat een bullshit.

Maar nogmaals ik ben extreem blij met mijn 7x hoor, geen enkel probleem waar ik mij echt aan stoor verder alleen verbeteringen zijn er nog genoeg te maken zoals al genoeg gezegd hier op software gebied en als dit dan de enige update in een half jaar tijd is dan ga ik wel twijfelen waar ze nu werkelijk mee bezig zijn.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X40 Ultra


  • Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:21
Fijn dat je ons voorziet in wat informatie waar Zeekr zelf erg stil blijft rondom updates en features, bedankt daarvoor.

Ik hoop echter niet dat dit alles is wat men in een half jaar heeft gestopt qua update maar dat jij puur vanwege het embargo wat kleine dingetjes noemt.

  • jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:12
MvRtje schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 08:21:
Dit noem ik geen update.. dat is 1 dag werk om een extra shortcut te maken. Wat een bullshit.

Maar nogmaals ik ben extreem blij met mijn 7x hoor, geen enkel probleem waar ik mij echt aan stoor verder alleen verbeteringen zijn er nog genoeg te maken zoals al genoeg gezegd hier op software gebied en als dit dan de enige update in een half jaar tijd is dan ga ik wel twijfelen waar ze nu werkelijk mee bezig zijn.
Lijkt me niet zo moeilijk. Ze zijn 3.0 aan het ontwikkelen geweest voor de 7GT en hebben de 7X links laten liggen. Begin nu toch wel het idee te krijgen dat Zeekr inderdaad net zo werkt als vele andere merken: ontwikkelen tot aan release van de auto, nog een paar kleine updates voor de kinderziektes en daarna vooral door met het volgende model. Wie weet verbazen ze nog in het najaar, ik ga er maar niet te hard van uit. Dat gezegd hebbende: nog altijd blij om in deze auto te mogen rijden

  • WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21:26
Graag jullie aandacht voor de brief die een 7x gebruiker 'Thomas Valavanis' uit de Zeekr Europe groep op Facebook naar Zeekr wil versturen na een poll in dezelfde groep:

https://www.facebook.com/share/p/18q9EVSBXg/

  • WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21:26
Dit is de volledige tekst uit de brief. Het helpt als je op Facebook de actie kunt ondersteunen door je reactie te geven op de poll in de post.De hele lijst die gebruiker @tbee had opgesteld heeft hij ook al in zijn bezit via mij.

# ZEEKR 7X — A Concern from European Owners

**To:** ZEEKR Europe, Customer and Product teams

**From:** A group of European ZEEKR 7X owners and prospective owners

**Subject:** Software and ADAS maturity, and platform transparency — a shared owner concern

Dear ZEEKR team,

We are a group of European ZEEKR 7X owners, prospective buyers, and customers awaiting delivery, organized through the European 7X owners community. We are writing not with a complaint list, but with a single shared concern and a clear request.

First the positive, because it matters. As a vehicle the 7X is excellent. Its build, performance, comfort, and charging are genuinely competitive with cars costing considerably more. We are careful to separate two things, though. The mechanical and drivetrain hardware is first rate. The computing hardware behind the ADAS is a separate matter, and one we cannot even verify, since the platform is undisclosed. That gap, between an excellent car and an uncertain, underused brain, is exactly what this letter is about. We are owners who want the car to become what it was sold as.

A poll in our group, open for about 24 hours, has already drawn 176 votes. Among owners, 114 chose "frustrated by missing features and no updates" against 30 "happy with the software as it is", with 1 more reporting no concerns. That is nearly four owners in five. Another 21 prospective buyers and 10 people awaiting delivery say the software worries them. This is not a handful of loud voices, it is a clear majority of an active community.

Our concern is simple. The 7X is sold as a premium, software defined car, yet its software and ADAS feel a generation behind the rest of the vehicle, updates do not arrive, and owners cannot even find out officially what ADAS platform the car runs on. At least two of the 30 satisfied votes are from owners in Australia, a market that has received OTA features, including remote parking, that Europe has not. Where ZEEKR ships updates, owners are content. Europe is simply not receiving that support.

We give ZEEKR the benefit of the doubt and assume the ADAS computing hardware is capable. If it is, these are software and commitment problems, with no hardware excuse. If it is not, then a premium car was sold without the compute hardware to deliver the driver assistance it advertised, which is the more serious case. Only ZEEKR can tell us which, and that is why disclosure matters.

We are not asking for a point by point reply to a checklist. We are asking for three commitments and one urgent action.

1. **Transparency.** In good faith toward customers who bought this car on its technology, confirm the ADAS platform generation of the EU 7X and, above all, its planned upgrade path, meaning what the car will and will not receive over time. We understand the exact chip may be commercially sensitive.

2. **A verified feature status.** Confirm officially which of the advertised features are actually active and working on the EU 7X today, and which are properly type approved or certified for use. Competitors already publish this for their driver assistance systems, and owners deserve an authoritative list rather than marketing claims.

3. **A roadmap.** A committed software plan with specific features, versions, and target dates, rather than a vague "possible via OTA".

4. **Safety, now.** Independently of the above, three reproducible safety related faults need urgent attention: the ACC/LCC cancellation bug on OS 2.1.2, the lane centering drift after a lane change, and the speed limit assist misreading the limit from GPS.

Behind this concern we have prepared a detailed breakdown of the specific issues and requests. We have chosen not to attach it here, to keep this letter to the essentials. If you would like to engage with these points, we will gladly provide it in full.

A substantive response, rather than a generic acknowledgment, would mean a great deal to a community that wants to keep believing in this car and this brand.

Respectfully,

European ZEEKR 7X owners

This letter is sent on behalf of our owners community. [number] members voted in support of sending it.

  • tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:07
(jarig!)
WizzyBrown schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 10:47:
Dit is de volledige tekst uit de brief. Het helpt als je op Facebook de actie kunt ondersteunen door je reactie te geven op de poll in de post.De hele lijst die gebruiker @tbee had opgesteld heeft hij ook al in zijn bezit via mij.

# ZEEKR 7X — A Concern from European Owners

**To:** ZEEKR Europe, Customer and Product teams

**From:** A group of European ZEEKR 7X owners and prospective owners

**Subject:** Software and ADAS maturity, and platform transparency — a shared owner concern

Dear ZEEKR team,

We are a group of European ZEEKR 7X owners, prospective buyers, and customers awaiting delivery, organized through the European 7X owners community. We are writing not with a complaint list, but with a single shared concern and a clear request.

First the positive, because it matters. As a vehicle the 7X is excellent. Its build, performance, comfort, and charging are genuinely competitive with cars costing considerably more. We are careful to separate two things, though. The mechanical and drivetrain hardware is first rate. The computing hardware behind the ADAS is a separate matter, and one we cannot even verify, since the platform is undisclosed. That gap, between an excellent car and an uncertain, underused brain, is exactly what this letter is about. We are owners who want the car to become what it was sold as.

A poll in our group, open for about 24 hours, has already drawn 176 votes. Among owners, 114 chose "frustrated by missing features and no updates" against 30 "happy with the software as it is", with 1 more reporting no concerns. That is nearly four owners in five. Another 21 prospective buyers and 10 people awaiting delivery say the software worries them. This is not a handful of loud voices, it is a clear majority of an active community.

Our concern is simple. The 7X is sold as a premium, software defined car, yet its software and ADAS feel a generation behind the rest of the vehicle, updates do not arrive, and owners cannot even find out officially what ADAS platform the car runs on. At least two of the 30 satisfied votes are from owners in Australia, a market that has received OTA features, including remote parking, that Europe has not. Where ZEEKR ships updates, owners are content. Europe is simply not receiving that support.

We give ZEEKR the benefit of the doubt and assume the ADAS computing hardware is capable. If it is, these are software and commitment problems, with no hardware excuse. If it is not, then a premium car was sold without the compute hardware to deliver the driver assistance it advertised, which is the more serious case. Only ZEEKR can tell us which, and that is why disclosure matters.

We are not asking for a point by point reply to a checklist. We are asking for three commitments and one urgent action.

1. **Transparency.** In good faith toward customers who bought this car on its technology, confirm the ADAS platform generation of the EU 7X and, above all, its planned upgrade path, meaning what the car will and will not receive over time. We understand the exact chip may be commercially sensitive.

2. **A verified feature status.** Confirm officially which of the advertised features are actually active and working on the EU 7X today, and which are properly type approved or certified for use. Competitors already publish this for their driver assistance systems, and owners deserve an authoritative list rather than marketing claims.

3. **A roadmap.** A committed software plan with specific features, versions, and target dates, rather than a vague "possible via OTA".

4. **Safety, now.** Independently of the above, three reproducible safety related faults need urgent attention: the ACC/LCC cancellation bug on OS 2.1.2, the lane centering drift after a lane change, and the speed limit assist misreading the limit from GPS.

Behind this concern we have prepared a detailed breakdown of the specific issues and requests. We have chosen not to attach it here, to keep this letter to the essentials. If you would like to engage with these points, we will gladly provide it in full.

A substantive response, rather than a generic acknowledgment, would mean a great deal to a community that wants to keep believing in this car and this brand.

Respectfully,

European ZEEKR 7X owners

This letter is sent on behalf of our owners community. [number] members voted in support of sending it.
Goede brief, maar focust naar mijn smaak te veel op de ADAS. Ik vind die issues minder frustrerend dan bijvoorbeeld de problematiek rondom navigatie. Maar misschien komt dat omdat ik vanuit Tesla's autopilot kom en die ook vergelijkbare quirks heeft. Ik zou het liever holistisch aanvliegen en software development als geheel aankaarten (wat ik in mijn lijst ook doe). Welke hardware precies gebruikt wordt voor ADAS vind ik daarom totaal niet interessant, de geleverde functionaliteit is wat belangrijk is.

  • RCZ
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 18:45

RCZ

Even voor de caravanners. Ik ben vorige week met mijn LR en caravan van 1750 kg naar Kroatië gereden. Meerdere dagen over gedaan met tussenstops zoals we ook deden met onze benzine-auto’s.Ongeveer 400 km tot 500 km per dag gereden. Zeer goede caravantrekker. Verbruik tussen de 33KW en 35 KW bij snelheid tussen de 90 km en 100 km per uur. Range in theorie ongeveer 280 km. Gemiddeld na 200 km tot 220 km weer even 20 minuten laden. Rijd meestal tot ongeveer 25% van de accucapaciteit en laad op tot 90%. Heb nog nergens hoeven afkoppelen. Ook in Kroatië steeds meer laadmogelijkheden. Gaat verassend beter dan verwacht.

  • petermdevries
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-06 23:09
RCZ schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 12:13:
Even voor de caravanners. Ik ben vorige week met mijn LR en caravan van 1750 kg naar Kroatië gereden. Meerdere dagen over gedaan met tussenstops zoals we ook deden met onze benzine-auto’s.Ongeveer 400 km tot 500 km per dag gereden. Zeer goede caravantrekker. Verbruik tussen de 33KW en 35 KW bij snelheid tussen de 90 km en 100 km per uur. Range in theorie ongeveer 280 km. Gemiddeld na 200 km tot 220 km weer even 20 minuten laden. Rijd meestal tot ongeveer 25% van de accucapaciteit en laad op tot 90%. Heb nog nergens hoeven afkoppelen. Ook in Kroatië steeds meer laadmogelijkheden. Gaat verassend beter dan verwacht.
Klinkt goed... en welke spiegels heb je? De (niet geheel passende) Emuks of andere?

  • tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:07
(jarig!)
tbee schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 12:13:
[...]

Goede brief, maar focust naar mijn smaak te veel op de ADAS. Ik vind die issues minder frustrerend dan bijvoorbeeld de problematiek rondom navigatie. Maar misschien komt dat omdat ik vanuit Tesla's autopilot kom en die ook vergelijkbare quirks heeft. Ik zou het liever holistisch aanvliegen en software development als geheel aankaarten (wat ik in mijn lijst ook doe). Welke hardware precies gebruikt wordt voor ADAS vind ik daarom totaal niet interessant, de geleverde functionaliteit is wat belangrijk is.
Hij heeft de tekst aangepast. Prima initiatief. Er is niets mis mee dat de zorgen formeler gecommuniceerd worden.

  • RCZ
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 18:45

RCZ

petermdevries schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 13:35:
[...]

Klinkt goed... en welke spiegels heb je? De (niet geheel passende) Emuks of andere?

Goed passende emuks.

  • Griekos
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 08:44
Iemand nog een Europees adresje voor dakdragers toevallig ?

  • SoCruelNU
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 23-06 14:55
Hi,

dan ben ik heel benieuwd welke EMUK spiegels? Ik heb de 100857 besteld nav een You Tube filmpje eerder gedeeld op dit forum. Maar deze passen helemaal niet (niet bij mij in iedergeval. De kromming van de beugel komt helemaal niet overeen met de kromming van de spiegel van de auto). Caravanspiegel.nl geeft ook aan dat deze niet op een 7X passen.

Ik vind dit toch allemaal heel erg vaag!

Alvast bedankt!

  • leksie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:45
Weet iemand hoe de cruisecontrol precies werkt?

Ik kan de ACC zonder problemen activeren, maar wanneer ik de linker duimknop op het stuur gebruik om de ingestelde snelheid te verhogen of te verlagen, wordt deze eerst afgerond naar een veelvoud van 5 km/u en vervolgens alleen nog in stappen van 5 km/u aangepast.

Volgens de handleiding zou je de snelheid met stappen van 1 km/u moeten kunnen wijzigen door de linker duimknop ingedrukt te houden. Bij mij lijkt dat niet te werken.

Hebben jullie hetzelfde, of lukt het bij jullie wel om de snelheid per 1 km/u aan te passen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uAJiOWrkEcZIFj4ofByI_UKyA40=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eErsedtdAIkuqUhzSy6nMjDS.jpg?f=fotoalbum_large

  • RCZ
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 18:45

RCZ

SoCruelNU schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 14:55:
[...]

Hi,

dan ben ik heel benieuwd welke EMUK spiegels? Ik heb de 100857 besteld nav een You Tube filmpje eerder gedeeld op dit forum. Maar deze passen helemaal niet (niet bij mij in iedergeval. De kromming van de beugel komt helemaal niet overeen met de kromming van de spiegel van de auto). Caravanspiegel.nl geeft ook aan dat deze niet op een 7X passen.

Ik vind dit toch allemaal heel erg vaag!

Alvast bedankt!
Lig nu op het mooie strand van Kroatië😊 maar zal zodra dat kan een foto van maken

  • RCZ
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 18:45

RCZ

leksie schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 16:29:
Weet iemand hoe de cruisecontrol precies werkt?

Ik kan de ACC zonder problemen activeren, maar wanneer ik de linker duimknop op het stuur gebruik om de ingestelde snelheid te verhogen of te verlagen, wordt deze eerst afgerond naar een veelvoud van 5 km/u en vervolgens alleen nog in stappen van 5 km/u aangepast.

Volgens de handleiding zou je de snelheid met stappen van 1 km/u moeten kunnen wijzigen door de linker duimknop ingedrukt te houden. Bij mij lijkt dat niet te werken.

Hebben jullie hetzelfde, of lukt het bij jullie wel om de snelheid per 1 km/u aan te passen?[Afbeelding]

Langer indrukken dat gaat het met 1 km per uur

  • RCZ
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 18:45

RCZ

RCZ schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 16:32:
[...]

Lig nu op het mooie strand van Kroatië😊 maar zal zodra dat kan een foto van maken
Heb de SP2212. Besteld op caravanspiegels.nl maar kan ze daar nu niet meer bestellen. Hierbij de foto’s.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UxW6jAZ9G62qYJP9dUsiCqkrNdU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RiQtv0Y1x6gh316pLxwG4mDN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gImSv6okLXeCt6DKjQWJoTstieE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vpQQQG5HAlti0lHy2FkuqaUU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door RCZ op 23-06-2026 19:46 ]


  • LPiC
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-06 12:53
leksie schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 16:29:
Weet iemand hoe de cruisecontrol precies werkt?

Ik kan de ACC zonder problemen activeren, maar wanneer ik de linker duimknop op het stuur gebruik om de ingestelde snelheid te verhogen of te verlagen, wordt deze eerst afgerond naar een veelvoud van 5 km/u en vervolgens alleen nog in stappen van 5 km/u aangepast.

Volgens de handleiding zou je de snelheid met stappen van 1 km/u moeten kunnen wijzigen door de linker duimknop ingedrukt te houden. Bij mij lijkt dat niet te werken.

Hebben jullie hetzelfde, of lukt het bij jullie wel om de snelheid per 1 km/u aan te passen?[Afbeelding]
Bij mij werkt dat wel, maar het gaat zo snel dat je haast nooit uikomt op wat je wil.

Mijn 7X is vorige week naar HTH geweest, en de airco is gevuld en werkt nu een stuk beter. Ook is de auto uitgelijnd, en het stuur staat weer recht. Serieus een groot verschil. Had een leen auto mee (7x met alle opties), blij dat ik geen electrische deuren heb....

Stonden 2 mooie 7GT's (die in Spanje zijn geweest). Die paars grijze kleur is echt heel vet! Sowieso ook een mooie auto. Hoop inderdaad zoals iedereen hier dat de software in alle auto's snellere update's en features krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a6J3VXhl5Odp1uJQDSxRZwrlU1Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JVs2s0wvlfhM3vtA6KJHiQCL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hyDJFPe2Nkb8y4Qlice2hs8u4jY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BwpX7vPa43E266bDSYajhJaA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pETpj9ujljS_0N2KiJsq-cFn30k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PjNjv31375Rq01BXYus1IalS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dPnNbww6wFtxXh4yRjogDcdGTXc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7jSYsNBZxwRi5gGVKGcL7TbU.jpg?f=fotoalbum_large

  • fsve
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
leksie schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 16:29:
Weet iemand hoe de cruisecontrol precies werkt?

Ik kan de ACC zonder problemen activeren, maar wanneer ik de linker duimknop op het stuur gebruik om de ingestelde snelheid te verhogen of te verlagen, wordt deze eerst afgerond naar een veelvoud van 5 km/u en vervolgens alleen nog in stappen van 5 km/u aangepast.

Volgens de handleiding zou je de snelheid met stappen van 1 km/u moeten kunnen wijzigen door de linker duimknop ingedrukt te houden. Bij mij lijkt dat niet te werken.

Hebben jullie hetzelfde, of lukt het bij jullie wel om de snelheid per 1 km/u aan te passen?[Afbeelding]
Het is het zelfde als die 5 omhoog of omlaag, maar dan langer ingedrukt houden (long press ipv click)

Er zit een delay in voordat hij gaat, dus het is een drama om hem op 101 of 102 te krijgen. Ik ga er meestal eerst 10 boven zitten.

Mijn proces (8>
- komt een traject controle aan van 100 km per uur
- stel ACC in op 110
- stuurknop down en ingedrukt houden
- 109, 108, 107, 106, 105, 104, 103
- LOS!
- acc ingesteld op 102

De snelheid van de Zeekr is trouwens wel heel correct. Bij m'n KIA EV6 was dit 107 = precies 100.
Dit is echt max 102 = 100

Be reasonable.... do it my way


  • Karel Apple
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22:53
fsve schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 17:21:
[...]

Het is het zelfde als die 5 omhoog of omlaag, maar dan langer ingedrukt houden (long press ipv click)

Er zit een delay in voordat hij gaat, dus het is een drama om hem op 101 of 102 te krijgen. Ik ga er meestal eerst 10 boven zitten.

Mijn proces (8>
- komt een traject controle aan van 100 km per uur
- stel ACC in op 110
- stuurknop down en ingedrukt houden
- 109, 108, 107, 106, 105, 104, 103
- LOS!
- acc ingesteld op 102

De snelheid van de Zeekr is trouwens wel heel correct. Bij m'n KIA EV6 was dit 107 = precies 100.
Dit is echt max 102 = 100
Kan je ook in stapjes van een halve km/u instellen? 😂

  • Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:20
Heeeeelp in had een V2L adapter besteld via Amazon maar die lijkt niet te werken. Althans de auto zit dat er een stekker is ingeplugd en op het V2L venster kan verder niks aanklikken ofzo. Maar als ik iets aansluit gebeurt er niks. Nu heb ik deze mogelijkheid dus eigenlijk morgen nodig.

Is er iemand in de omgeving Breda/Bergen op Zoom die een werkende heeft die ik mag gebruiken voor 1 dag ?

Of moet ik ergens nog iets aanzetten in de auto ?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice


  • nb90
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 23-06 22:02
LPiC schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 17:03:
[...]

Bij mij werkt dat wel, maar het gaat zo snel dat je haast nooit uikomt op wat je wil.

Mijn 7X is vorige week naar HTH geweest, en de airco is gevuld en werkt nu een stuk beter. Ook is de auto uitgelijnd, en het stuur staat weer recht. Serieus een groot verschil. Had een leen auto mee (7x met alle opties), blij dat ik geen electrische deuren heb....

Stonden 2 mooie 7GT's (die in Spanje zijn geweest). Die paars grijze kleur is echt heel vet! Sowieso ook een mooie auto. Hoop inderdaad zoals iedereen hier dat de software in alle auto's snellere update's en features krijgen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je lang moeten wachten of kon het in 1 dag. Ik zit bijna bij mijn eerste service beurt en ervaar ook problemen met mijn airco, dus twijfel om wat eerder langs te gaan maar ik woon in Zeeland dus niet echt naast de deur… 😅

  • petermdevries
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-06 23:09
RCZ schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 16:42:
[...]

Heb de SP2212. Besteld op caravanspiegels.nl maar kan ze daar nu niet meer bestellen. Hierbij de foto’s.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Codes op de spiegels zijn 857L en 857R volgens mij als ik goed kijk dus het 10857 setje wat dus bij een aantal niet goed lijkt te passen (waaronder bij mij). Of er is een minder goede batch aan Emuk spiegels (geweest) ofzo 🤷🏻‍♂️

  • Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 18:51
Pimmetje651 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 20:29:
Heeeeelp in had een V2L adapter besteld via Amazon maar die lijkt niet te werken. Althans de auto zit dat er een stekker is ingeplugd en op het V2L venster kan verder niks aanklikken ofzo. Maar als ik iets aansluit gebeurt er niks. Nu heb ik deze mogelijkheid dus eigenlijk morgen nodig.

Is er iemand in de omgeving Breda/Bergen op Zoom die een werkende heeft die ik mag gebruiken voor 1 dag ?

Of moet ik ergens nog iets aanzetten in de auto ?
Je hebt een V2L adapter en een V2L adapter, kan je de specificaties sturen van de gene die hebt?

  • Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:20
Ian_ schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 22:22:
[...]

Je hebt een V2L adapter en een V2L adapter, kan je de specificaties sturen van de gene die hebt?
Specs zitten in de link naar Amazon die ik in mijn bericht hen verwerkt.

Voor nu werkt het niet en ben met spoed opzoek (morgen nodig)

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice


  • Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 18:51
Pimmetje651 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 22:23:
[...]

Specs zitten in de link naar Amazon die ik in mijn bericht hen verwerkt.

Voor nu werkt het niet en ben met spoed opzoek (morgen nodig)
Ik zie het, als je V2L in het menu ziet staan en het werkt niet komt het omdat deze adapter niet geschikt is voor een Zeekr. Zie ook in de beschrijving staan; "this product is only suitable for MG EV.2"

Simpel gezegd, met een standaard of specifiek merk gaat het niet werken. De adapter en de auto krijgen geen handshake. Deze heb ik werkt:

https://www.evstitan.com/en-nl/products/v2l-discharge-adapter-type2-for-zeekr?variant=46451817611421

  • Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:20
Ian_ schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 22:27:
[...]

Ik zie het, als je V2L in het menu ziet staan en het werkt niet komt het omdat deze adapter niet geschikt is voor een Zeekr. Zie ook in de beschrijving staan; "this product is only suitable for MG EV.2"

Simpel gezegd, met een standaard of specifiek merk gaat het niet werken. De adapter en de auto krijgen geen handshake. Deze heb ik werkt:

https://www.evstitan.com/en-nl/products/v2l-discharge-adapter-type2-for-zeekr?variant=46451817611421
Wil deze ook graag bestellen, maar heb morgen nodig...

De jouwe te leen misschien en beetje in de regio 🤣?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice


  • Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 18:51
Pimmetje651 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 22:30:
[...]

Wil deze ook graag bestellen, maar heb morgen nodig...

De jouwe te leen misschien en beetje in de regio 🤣?
DM

[ Voor 5% gewijzigd door Ian_ op 23-06-2026 22:38 ]


  • Karel Apple
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22:53
Pimmetje651 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 22:30:
[...]

Wil deze ook graag bestellen, maar heb morgen nodig...

De jouwe te leen misschien en beetje in de regio 🤣?
Deze heb ik. Stekker er in en deze werkt dan direct. Wordt automatisch herkend.

https://www.evstitan.com/collections/zeekr-7x-accessories/products/v2l-discharge-adapter-type2-for-zeekr?variant=46451817611421

  • Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:20
Had ik maar eerder besteld / geweten dan had ik meteen deze besteld. Nu in tijdnood want heb morgen nodig 😢

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice


  • JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 21:38
SoCruelNU schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 14:55:
[...]

Hi,

dan ben ik heel benieuwd welke EMUK spiegels? Ik heb de 100857 besteld nav een You Tube filmpje eerder gedeeld op dit forum. Maar deze passen helemaal niet (niet bij mij in iedergeval. De kromming van de beugel komt helemaal niet overeen met de kromming van de spiegel van de auto). Caravanspiegel.nl geeft ook aan dat deze niet op een 7X passen.

Ik vind dit toch allemaal heel erg vaag!

Alvast bedankt!
Ik heb de 857. En heb het aandraaipunt uitgevuld met kunststof ring van 1cm. Waardoor de klem op de spiegel komt. Dan passen ze vervolgens wel prima. Heb evt fotos maar geen idee hoe ik die hier kan posten.

  • RCZ
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 18:45

RCZ

JPoers83 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 23:11:
[...]

Ik heb de 857. En heb het aandraaipunt uitgevuld met kunststof ring van 1cm. Waardoor de klem op de spiegel komt. Dan passen ze vervolgens wel prima. Heb evt fotos maar geen idee hoe ik die hier kan posten.
Ik zet de spiegels er een beetje schuin op. Aan de autokant wat lager. Lijkt dan wat ruimte over te zitten maar als je dan aandraait vallen ze goed om de spiegel heen. Klein beetje ruimte is niet erg. Gewoon stevig aandraaien. Gebruik geen extra kunststof ring. Blijven bij mij dan goed zitten.

  • JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 21:38
RCZ schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 23:33:
[...]

Ik zet de spiegels er een beetje schuin op. Aan de autokant wat lager. Lijkt dan wat ruimte over te zitten maar als je dan aandraait vallen ze goed om de spiegel heen. Klein beetje ruimte is niet erg. Gewoon stevig aandraaien. Gebruik geen extra kunststof ring. Blijven bij mij dan goed zitten.
Waar klem je dan op? Dan minuscule randje achter het spiegelglas?

Bij mij sluiten ze op een heel dun streepje aan de raamzijde prima aan.

  • TroX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-06 08:31
JPoers83 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 07:13:
[...]

Waar klem je dan op? Dan minuscule randje achter het spiegelglas?

Bij mij sluiten ze op een heel dun streepje aan de raamzijde prima aan.
Je moet ze niet proberen op het randje te klemmen maar echt over het glas. Bij mij helpt een moertje er achter of een stukje 3d print om hem iets op te hogen zodat je hem er makkelijker overheen krijgt. dan zitten ze goed genoeg

  • M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10:32
leksie schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 16:29:
Weet iemand hoe de cruisecontrol precies werkt?

Ik kan de ACC zonder problemen activeren, maar wanneer ik de linker duimknop op het stuur gebruik om de ingestelde snelheid te verhogen of te verlagen, wordt deze eerst afgerond naar een veelvoud van 5 km/u en vervolgens alleen nog in stappen van 5 km/u aangepast.

Volgens de handleiding zou je de snelheid met stappen van 1 km/u moeten kunnen wijzigen door de linker duimknop ingedrukt te houden. Bij mij lijkt dat niet te werken.

Hebben jullie hetzelfde, of lukt het bij jullie wel om de snelheid per 1 km/u aan te passen?[Afbeelding]
Ik vind dit ook slecht werken, ze hadden het beter andersom kunnen doen. Kort is 1 km/h erbij en lang stappen van 5 km/h. Als ik 1 km/h erbij wil (bij trajectcontroles) moet je hem net lang genoeg indrukken, dan zit ik er meestal naast en pakt hij 5 km/h. OT; je moet echt heel precies loslaten.

'The truth is not afraid for Questions


  • Alboqa
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 22:46
M13z1 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:17:
[...]

Ik vind dit ook slecht werken, ze hadden het beter andersom kunnen doen. Kort is 1 km/h erbij en lang stappen van 5 km/h. Als ik 1 km/h erbij wil (bij trajectcontroles) moet je hem net lang genoeg indrukken, dan zit ik er meestal naast en pakt hij 5 km/h. OT; je moet echt heel precies loslaten.
Eens of nog beter maak er een instelling van waarmee je zelf kunt kiezen hoe je hem wilt hebben.

  • JPoers83
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 21:38
TroX schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 08:31:
[...]

Je moet ze niet proberen op het randje te klemmen maar echt over het glas. Bij mij helpt een moertje er achter of een stukje 3d print om hem iets op te hogen zodat je hem er makkelijker overheen krijgt. dan zitten ze goed genoeg
Dat heb ik ook gedaan. Uitgevuld met kunststof busjes van ca 1cm.
Dit was een reactie op RCZ die ze niet uitgevuld heeft.

  • LPiC
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-06 12:53
nb90 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 22:02:
[...]

Heb je lang moeten wachten of kon het in 1 dag. Ik zit bijna bij mijn eerste service beurt en ervaar ook problemen met mijn airco, dus twijfel om wat eerder langs te gaan maar ik woon in Zeeland dus niet echt naast de deur… 😅
Ze waren mijn afspraak "vergeten", vandaar dat de auto een dag moest blijven. Maar 1 dag zou voldoende moeten zijn lijkt mij.

  • Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:20
M13z1 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:17:
[...]

Ik vind dit ook slecht werken, ze hadden het beter andersom kunnen doen. Kort is 1 km/h erbij en lang stappen van 5 km/h. Als ik 1 km/h erbij wil (bij trajectcontroles) moet je hem net lang genoeg indrukken, dan zit ik er meestal naast en pakt hij 5 km/h. OT; je moet echt heel precies loslaten.
Ben het wel met je eens, maar ik kan ook leven met stappen van 55 kmh. Zelfs bij 55 wordt je nog niet geflitst, bij 80, 100 en hoger kan je makkelijk +5 rijden zonder probleem (Geen garantie ;) ).

[ Voor 0% gewijzigd door Pete80 op 24-06-2026 16:57 . Reden: stappen van 55 -> 5 kmh ]


  • Djago
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09:22
.

[ Voor 99% gewijzigd door Djago op 24-06-2026 13:56 ]


  • Djago
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09:22
Hensley60 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 22:08:
Na lang testen eindelijk een CarPlay AI box gevonden voor mijn Zeekr 7X. Heeft alles wat niet op mijn auto zit o.a. YouTube, Netflix en Google playstore. Ben weer helemaal happy.

https://getpairr.com/nl/products/getpairr-t7


[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hallo Hensley,

Werkt deze nu nog steeds bij jou met zeekr software 2.1.2?

Ik krijg het in ieder geval niet werkend.

Elke keer wordt het beeld voor een enkele tellen zwart, daarna kom ik terug in het homescreen van Zeekr.

Ook al een softreset uitgevoerd d.m.v. stuurknoppen.

Seat ateca werkt hij gewoon, software van de box meteen geupdate naar de nieuwste versie.

  • Djago
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09:22
jtalloen schreef op zondag 9 november 2025 @ 13:56:
[...]

Heb je ondertussen al een oplossing?
Ik heb hier net hetzelfde probleem...
Ik ook, is het bij jou al opgeslost?

  • M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10:32
Pete80 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:08:
[...]

maar ik kan ook leven met stappen van 55 kmh.
Dat zijn wel hele grote stappen,,,,,, :D

'The truth is not afraid for Questions


  • Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:46

Freedive

] Ken sent me _

Het viel mij vandaag op, terwijl ik achter een 7X reed dat de remlichten niet alle 3 tegelijk aangaan.
Er zitten een kleine vertraging tussen de remlichten in de achterlichten en het remlicht in de spoiler (Derde remlicht). Zag er eigenlijk beetje knullig uit.... Iemand al eens opgevallen?

  • Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 18:51
Freedive schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 16:13:
Het viel mij vandaag op, terwijl ik achter een 7X reed dat de remlichten niet alle 3 tegelijk aangaan.
Er zitten een kleine vertraging tussen de remlichten in de achterlichten en het remlicht in de spoiler (Derde remlicht). Zag er eigenlijk beetje knullig uit.... Iemand al eens opgevallen?
Bij mij gaat die gewoon tegelijk aan

  • Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:46

Freedive

] Ken sent me _

Ian_ schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 16:33:
[...]

Bij mij gaat die gewoon tegelijk aan
Zal eens bij mijn eigen auto kijken als ik bij een ruit ofzo sta.
Was echt minimale vertraging maar wel dat het opviel.

  • leksie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:45
fsve schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 17:21:
[...]

Het is het zelfde als die 5 omhoog of omlaag, maar dan langer ingedrukt houden (long press ipv click)

Er zit een delay in voordat hij gaat, dus het is een drama om hem op 101 of 102 te krijgen. Ik ga er meestal eerst 10 boven zitten.

Mijn proces (8>
- komt een traject controle aan van 100 km per uur
- stel ACC in op 110
- stuurknop down en ingedrukt houden
- 109, 108, 107, 106, 105, 104, 103
- LOS!
- acc ingesteld op 102

De snelheid van de Zeekr is trouwens wel heel correct. Bij m'n KIA EV6 was dit 107 = precies 100.
Dit is echt max 102 = 100
Top, ga ik dat proberen!

  • Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:20
M13z1 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 14:41:
[...]

Dat zijn wel hele grote stappen,,,,,, :D
:o oeps :D

  • Jaap09
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 23:11
Wat doen jullie met de bandenspanning??

  • Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 18:51
Jaap09 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 18:33:
Wat doen jullie met de bandenspanning??
2.8 Bar koud

  • Jaap09
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 23:11
Bedoel meer nu met de warmte. Bij mij koud altijd 2.9 of 3,0. Nú alleen maar meldingen dat banden te hard zijn door hoge temp.

  • Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 18:51
Jaap09 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 18:50:
Bedoel meer nu met de warmte. Bij mij koud altijd 2.9 of 3,0. Nú alleen maar meldingen dat banden te hard zijn door hoge temp.
Had ik ook, tot ik ze op 2.8 had gezet.

  • Dutchie_NLD
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 17:32
Jaap09 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 18:50:
Bedoel meer nu met de warmte. Bij mij koud altijd 2.9 of 3,0. Nú alleen maar meldingen dat banden te hard zijn door hoge temp.
Gewoon weer op juiste spanning brengen.

  • fideba
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:00
Net van de dealer een berichtje gekregen dat er een oplossing zou aankomen voor de spinnende GPS issues in een update gepland voor... juli ! Fingers crossed !

  • Dutchie_NLD
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 17:32
fideba schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 19:44:
Net van de dealer een berichtje gekregen dat er een oplossing zou aankomen voor de spinnende GPS issues in een update gepland voor... juli ! Fingers crossed !
Hebben ze de rest ook verklapt of is dit net als de trekhaak knop een beetje het enige
HAHAHA O-)

  • WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21:26
fideba schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 19:44:
Net van de dealer een berichtje gekregen dat er een oplossing zou aankomen voor de spinnende GPS issues in een update gepland voor... juli ! Fingers crossed !
Onacceptabel dit update beleid....

  • tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:07
(jarig!)
WizzyBrown schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 20:02:
[...]

Onacceptabel dit update beleid....
True. De navigatie issues zijn wel mijn grootste ergernis. Sinds januari. Zulke bugs mogen geen 6 maanden bestaan.

  • Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:46

Freedive

] Ken sent me _

tbee schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 20:37:
[...]

True. De navigatie issues zijn wel mijn grootste ergernis. Sinds januari. Zulke bugs mogen geen 6 maanden bestaan.
Ik heb dat dus nog nooit gehad, best vaag!

  • UMD
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:23

UMD

You don't say

Naast alle serieuze ‘in depth’ reviews, is er nu ook een review van een bekende ex-autoshow host over de 7x. Met iets meer entertainment gehalte, maar daarom niet minder interessant m.i.

YouTube: Richard Hammond Was Supposed to Be on Holiday

  • RCZ
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 18:45

RCZ

2.8 bar. Niet hoger anders krijg je inderdaad meldingen over te hoge bandenspanning.

  • Alboqa
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 22:46
WizzyBrown schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 20:02:
[...]

Onacceptabel dit update beleid....
Eens. Eerst was het mei, dan juni en nu juli. Hoe goed bedoelt het ook is door de mensen die het delen. Ik geloof niet in die beloftes van de dealers.

Gewoon blijven klagen. De frequentie moet echt omhoog.

  • tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:07
(jarig!)
Alboqa schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 00:38:
[...]

Eens. Eerst was het mei, dan juni en nu juli. Hoe goed bedoelt het ook is door de mensen die het delen. Ik geloof niet in die beloftes van de dealers.

Gewoon blijven klagen. De frequentie moet echt omhoog.
Weet je, als ze een "Elon" zouden doen en een concrete planning aangeven, die ze dan niet halen, maar wat later wel komt, dan zou ik daar nog mee kunnen leven. "Dit zijn we aan het doen." is belangrijk. Niet communiceren én een lage frequentie is slecht.

  • 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:28
tbee schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 07:34:
[...]

Weet je, als ze een "Elon" zouden doen en een concrete planning aangeven, die ze dan niet halen, maar wat later wel komt, dan zou ik daar nog mee kunnen leven. "Dit zijn we aan het doen." is belangrijk. Niet communiceren én een lage frequentie is slecht.
Dit is consequent beleid geloof ik bij Geely .. (dat ze dit niet doen dus :) )

Zeekr 7x Privilege AWD


  • Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:20
4v4t4r schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 07:39:
[...]

Dit is consequent beleid geloof ik bij Geely .. (dat ze dit niet doen dus :) )
Geen beleid is ook beleid 😑😄

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice


  • Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 18:51
Ik heb nu al 4 weken geen navigatie meer door het vervelende verspringen…

- SOS reset gedaan

- 12V reset gedaan

- Stuurknoppen reset gedaan

- 10 dagen de auto niet gebruikt

- 3 dagen de auto niet gebruikt

- Maps opnieuw gedownload

Enige wat ik nog niet heb gedaan is factory reset, maar morgen de 7GT ophalen dus succes ermee 😂

Hopelijk wordt dit voor jullie snel opgelost!

  • 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:28
Ian_ schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:36:
Ik heb nu al 4 weken geen navigatie meer door het vervelende verspringen…

- SOS reset gedaan

- 12V reset gedaan

- Stuurknoppen reset gedaan

- 10 dagen de auto niet gebruikt

- 3 dagen de auto niet gebruikt

- Maps opnieuw gedownload

Enige wat ik nog niet heb gedaan is factory reset, maar morgen de 7GT ophalen dus succes ermee 😂

Hopelijk wordt dit voor jullie snel opgelost!
Ik ga stiekem wel hard lachen als de 7GT het issue ook heeft Ian ;)

Veel plezier met je nieuwe auto !!

Zeekr 7x Privilege AWD


  • Alboqa
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 22:46
Ian_ schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:36:
Ik heb nu al 4 weken geen navigatie meer door het vervelende verspringen…

- SOS reset gedaan

- 12V reset gedaan

- Stuurknoppen reset gedaan

- 10 dagen de auto niet gebruikt

- 3 dagen de auto niet gebruikt

- Maps opnieuw gedownload

Enige wat ik nog niet heb gedaan is factory reset, maar morgen de 7GT ophalen dus succes ermee 😂

Hopelijk wordt dit voor jullie snel opgelost!
Ik hoop dat een nieuwe auto voor jou het probleem oplost maar wellicht is het wishfull thinking om te verwachten dat het bij de 7GT allemaal beter zou zijn.

Ik heb er tot nu toe 1x last van gehad in de afgelopen maand.

Ik ben bang dat voor de 7GT ook geen duidelijke roadmap en frequente updates gaan komen.

  • MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:10
Ik heb werkelijk nog nooit GPS problemen gehad.. apart dat er verschil is. Gisteren en afgelopen weekend nog meerdere malen zonder problemen voor lange afstanden gebruikt. Moet zeggen dat ik sowieso 0 problemen ervaar met de auto, airco doet het goed, stabiliteit is goed, carplay nooit problemen.

Enige punt waar ik mij eigen aan irriteer is de LCC/ACC. Dit werkt gewoon niet chill.. mijn oude Volvo P8 deed dit zelfs beter (ACC).

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X40 Ultra


  • Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 18:51
4v4t4r schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:54:
[...]

Ik ga stiekem wel hard lachen als de 7GT het issue ook heeft Ian ;)

Veel plezier met je nieuwe auto !!
Het wordt opgelost in de nieuwe software update maar de 7GT loopt al op 3.0.0 dus verwacht het niet.

  • BUX73
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 15:03
MvRtje schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:04:
Ik heb werkelijk nog nooit GPS problemen gehad.. apart dat er verschil is. Gisteren en afgelopen weekend nog meerdere malen zonder problemen voor lange afstanden gebruikt. Moet zeggen dat ik sowieso 0 problemen ervaar met de auto, airco doet het goed, stabiliteit is goed, carplay nooit problemen.

Enige punt waar ik mij eigen aan irriteer is de LCC/ACC. Dit werkt gewoon niet chill.. mijn oude Volvo P8 deed dit zelfs beter (ACC).
Ik herken dit volledig. Nul problemen op enig vlak met mijn 7X Longe Range, behalve de LCC/ACC.

Echt vreemd dat daar zulke verschillen tussen uitgeleverde auto's kunnen zijn die qua hard- en software relatief dicht op elkaar zitten voor wat betreft productie- en uitleveringsmoment.

  • fideba
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:00
BUX73 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:15:
[...]

Ik herken dit volledig. Nul problemen op enig vlak met mijn 7X Longe Range, behalve de LCC/ACC.

Echt vreemd dat daar zulke verschillen tussen uitgeleverde auto's kunnen zijn die qua hard- en software relatief dicht op elkaar zitten voor wat betreft productie- en uitleveringsmoment.
't is héél bizar, ik heb het enkel als ik op een hele specifieke locatie op de autosnelweg rij (Gent-Brussel). Iedere keer. En dan minstens 24h spinnende GPS.

Om het nog leuker te maken: nu ontdekt dat het enkel gebeurt als ik daar passeer op de linker of middenrijstrook. Tussen kilometerpaal 32 en 31. Niet op de rechterrijstrook. Ik verzin dit niet (en zou het absoluut niet geloven als iemand anders het zou vertellen ;-)

Bij een spontane reset (Zeekr logo verschijnt bij het instappen) heb ik het ook, maar dat is op een paar uur weer opgelost.

  • iTec
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:42
Ik heb helaas nog steeds de "bug" dat iedere keer als ik de auto "start" het hele systeem reboot. Het grappige is dat als ik remote (door het hete weer) de airco start , als ik vervolgens naar de auto loopt is alles alweer netjes gereboot.

Dus mijn workaround is bovenstaande dan maar als ik niet vergeet voor te koelen hehe.

  • Soner13
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14:10
MvRtje schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:04:
Ik heb werkelijk nog nooit GPS problemen gehad.. apart dat er verschil is. Gisteren en afgelopen weekend nog meerdere malen zonder problemen voor lange afstanden gebruikt. Moet zeggen dat ik sowieso 0 problemen ervaar met de auto, airco doet het goed, stabiliteit is goed, carplay nooit problemen.

Enige punt waar ik mij eigen aan irriteer is de LCC/ACC. Dit werkt gewoon niet chill.. mijn oude Volvo P8 deed dit zelfs beter (ACC).
Ik heb deze problemen dus ook niet en vraag me daarom af of het aan de bouwjaar zou kunnen liggen.

Wat is de bouwjaar van jouw 7x?

  • MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:10
Soner13 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:03:
[...]

Ik heb deze problemen dus ook niet en vraag me daarom af of het aan de bouwjaar zou kunnen liggen.

Wat is de bouwjaar van jouw 7x?
Ik heb 1 van de eerste, vorig jaar Juni.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X40 Ultra


  • Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 18:51
MvRtje schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:11:
[...]

Ik heb 1 van de eerste, vorig jaar Juni.
Vorig jaar Mei

  • Soner13
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14:10
MvRtje schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:11:
[...]

Ik heb 1 van de eerste, vorig jaar Juni.
Mijne is van deze jaar januari, dus daar ligt het ook niet aan, bijzonder.

  • clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 17:07
Djago schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:55:
[...]

Hallo Hensley,

Werkt deze nu nog steeds bij jou met zeekr software 2.1.2?

Ik krijg het in ieder geval niet werkend.

Elke keer wordt het beeld voor een enkele tellen zwart, daarna kom ik terug in het homescreen van Zeekr.

Ook al een softreset uitgevoerd d.m.v. stuurknoppen.

Seat ateca werkt hij gewoon, software van de box meteen geupdate naar de nieuwste versie.
Ik heb die Getpair ook maar gebruik hem eigenlijk niet meer:
Reden: Het verbinden met het apparaat gaat vaak moeizaam ene keer wel andere keer niet.
Wel weet ik dat als je telefoon al gekoppeld is zeker met android auto dan wil hij niet overschakelen. Die moet je echt uitzetten.
Hij wil soms ook gewoon de verbinding verbreken; weg YouTube of ABRP
Is vaak wel zichtbaar maar dan als bluetooth koptelefoon waar je natuurlijk niks aan hebt.

Conclusie:
- Waardeloos apparaat icm de Zeekr 7x ,geen idee of hij bij een ander merk auto wel goed werkt.
- Kost teveel moeite om hem aan de praat te krijgen en soms als je niet wilt verbinden zegt Zeekr om de haverklap wil je overschakelen naar hat applecarplay (getpair) device.

  • Karel Apple
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22:53
Ian_ schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:36:
Ik heb nu al 4 weken geen navigatie meer door het vervelende verspringen…

- SOS reset gedaan

- 12V reset gedaan

- Stuurknoppen reset gedaan

- 10 dagen de auto niet gebruikt

- 3 dagen de auto niet gebruikt

- Maps opnieuw gedownload

Enige wat ik nog niet heb gedaan is factory reset, maar morgen de 7GT ophalen dus succes ermee 😂

Hopelijk wordt dit voor jullie snel opgelost!
Ik heb hier nog niet 1x last van gehad.

  • jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:12
Karel Apple schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:21:
[...]

Ik heb hier nog niet 1x last van gehad.
Ik wel, meerdere keren. Maar wel alleen tijdens echt lange ritten (wintersport). Op mijn dagelijkse werkritten heb ik het ook nog nooit gehad.

  • Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 18:51
Karel Apple schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:21:
[...]

Ik heb hier nog niet 1x last van gehad.
Het maakt navigeren onmogelijk, elke paar seconden verspringt het beeld terug naar de GPS waar het misging…
Pagina: 1 ... 120 121 Laatste