Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 119 ... 121 Laatste
Acties:

  • Lock77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-06 16:29
tbee schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:26:
[...]

Rolling updates zijn niet waarschijnlijk. Ik vermoed eerder een niet geplande reboot.
Ik had het ook dat het systeem even in zijn geheel moest opstarten (zwart scherm met in het midden Zeekr in het wit). Wel toevallig als meerdere personen dit hebben gehad vanochtend.

  • iTec
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:32
tbee schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:26:
[...]

Rolling updates zijn niet waarschijnlijk. Ik vermoed eerder een niet geplande reboot.
Maar hebben jullie dit dan ook iedere rit? Want dat hebben wij sinds gisteren. Van de 5 keer in de auto te stappen ging het systeem 5 keer herstarten.

  • Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 23:39
tbee schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:26:
[...]

Rolling updates zijn niet waarschijnlijk. Ik vermoed eerder een niet geplande reboot.
Vaak bij een low SoC gebeurd dit (onder de 20%), dan gaat de auto in een deep deep sleep en verbruikt hij praktisch geen energy.

  • Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 23:39
iTec schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:46:
[...]

Maar hebben jullie dit dan ook iedere rit? Want dat hebben wij sinds gisteren. Van de 5 keer in de auto te stappen ging het systeem 5 keer herstarten.
Zo lang je SoC niet hoger is dan 20% blijft dit in ieder geval bij mij heel vaak gebeuren.

  • iTec
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:32
Auto was/is volledig geladen, maar snap idd het deep sleep gedeelte, ik heb dat ook met onze X (niet verwarren met de 7X, wij zitten compleet Zeekr in ons gezin), daar moet ik dan regelmatig handmatig met de digital key dat ding een schop geven anders ontgrendeld de boel niet.

  • 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:28
iTec schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:46:
[...]

Maar hebben jullie dit dan ook iedere rit? Want dat hebben wij sinds gisteren. Van de 5 keer in de auto te stappen ging het systeem 5 keer herstarten.
Ik heb dit niet iedere rit nee - ik zal zo nog even voor je kijken als ik de hond uitlaat wat hij doet.

/edit net bij de auto gekeken, geen reset dit keer

[ Voor 6% gewijzigd door 4v4t4r op 16-06-2026 12:30 ]

Zeekr 7x Privilege AWD


  • WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21:26
iTec schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:46:
[...]

Maar hebben jullie dit dan ook iedere rit? Want dat hebben wij sinds gisteren. Van de 5 keer in de auto te stappen ging het systeem 5 keer herstarten.
Ik had dit ook vanmorgen, ik denk dat dit centraal wordt aangestuurd en misschien te maken heeft met minor updates die men uitrolt zonder ons er te informeren, of het wordt random door het systeem gedaan om cache of iets te legen.........

[ Voor 3% gewijzigd door WizzyBrown op 16-06-2026 16:48 ]


  • Alboqa
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 00:29
Ik reed vandaag weer met LCC maar het was erg wisselvallig. Gelukkig werd er niet te veel gedrukt door auto’s en kon ik lang op dezelfde baan rijden. Hierdoor was het goed te doen.

Waar ik me vooral aan irriteerde is wanneer ik helemaal links reed op een driebaansweg en iemand anders wisselt van de linkerbaan naar de middelste baan dat de auto dan afremt omdat hij denkt dat de auto op mij af komt ofso. Drie keer gebeurt en de auto remt ook nog behoorlijk krachtig af.

Ik probeerde nog gas bij te geven om het remmen tegen te gaan maar hij werkt zo erg tegen dat de LCC zelf uitschakelt of ik dat maar zelf doe.

Hebben anderen dit ook gehad? Ik neem aan dat dit geen instelling of iets dergelijks is? Anders ga ik er een melding voor aanmaken in de bouwersapp.

  • fideba
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:00
Alboqa schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 19:17:
Ik reed vandaag weer met LCC maar het was erg wisselvallig. Gelukkig werd er niet te veel gedrukt door auto’s en kon ik lang op dezelfde baan rijden. Hierdoor was het goed te doen.

Waar ik me vooral aan irriteerde is wanneer ik helemaal links reed op een driebaansweg en iemand anders wisselt van de linkerbaan naar de middelste baan dat de auto dan afremt omdat hij denkt dat de auto op mij af komt ofso. Drie keer gebeurt en de auto remt ook nog behoorlijk krachtig af.

Ik probeerde nog gas bij te geven om het remmen tegen te gaan maar hij werkt zo erg tegen dat de LCC zelf uitschakelt of ik dat maar zelf doe.

Hebben anderen dit ook gehad? Ik neem aan dat dit geen instelling of iets dergelijks is? Anders ga ik er een melding voor aanmaken in de bouwersapp.
Dat is inderdaad standaard (en vervelend)

  • Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:20
Pimmetje651 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 09:42:
[...]

Kan bijna geen toeval/pech zijn dan toch. Je bent inmiddels de 4de waarvan ik weet dat men dit heeft. En dat is wel echt naar aangezien ik veel aan het bellen ben in de auto (werk)
Vanmiddag toch eens een soort van onderzoekje gedaan, en als ik mijn telefoon verbreek van Android Auto en dus alleen gekoppeld laat via BT is er weinig/niks aan de hand. Er gaat dus "iets" mis in/met Android Auto icm bellen, nu nog uitvogelen...wat

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice


  • iTec
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:32
4v4t4r schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:57:
[...]

Ik heb dit niet iedere rit nee - ik zal zo nog even voor je kijken als ik de hond uitlaat wat hij doet.

/edit net bij de auto gekeken, geen reset dit keer
Helaas het probleem blijft, vanochtend weer het geval ondanks volle accu. Wij gaan Zeekr maar eens een belletje geven.

  • 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:28
iTec schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:07:
[...]

Helaas het probleem blijft, vanochtend weer het geval ondanks volle accu. Wij gaan Zeekr maar eens een belletje geven.
Ik ga zo voor het eerst vandaag weg - zal ook nog even kijken voor je.

/edit , sorry had nergens last van toen ik instapte, ziet er toch naar uit dat er bij jou iets anders speelt?

Al het systeem zelf gereset? Inc de sos knop?

[ Voor 21% gewijzigd door 4v4t4r op 17-06-2026 10:00 ]

Zeekr 7x Privilege AWD


  • iTec
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:32
4v4t4r schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:34:
[...]

Ik ga zo voor het eerst vandaag weg - zal ook nog even kijken voor je.

/edit , sorry had nergens last van toen ik instapte, ziet er toch naar uit dat er bij jou iets anders speelt?

Al het systeem zelf gereset? Inc de sos knop?
Zeekr gebeld, komt met de oplossing even handmatig restarten met 2 knoppen op het stuur, uitgelegd dat wij dat al reeds een aantal keer gedaan hebben.

Inmiddels afspraak gemaakt bij Kien in Velp, die gaan ernaar kijken. Gelukkig tot heden niks ernstigs behalve irritant :). Heb er nog wel even last van voor mijn buitenlandse werktrip volgende week, hopelijk week erna opgelost.

Ik zal alleen nog even de SOS knop reset doen (dacht dat alleen voor de data connectie was). Moet even dubbelchecken, dacht 10 seconden vasthouden.

//edit: helaas SOS knop ook geen oplossing.

[ Voor 10% gewijzigd door iTec op 17-06-2026 10:32 ]


  • 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:28
iTec schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 10:21:
[...]

Zeekr gebeld, komt met de oplossing even handmatig restarten met 2 knoppen op het stuur, uitgelegd dat wij dat al reeds een aantal keer gedaan hebben.

Inmiddels afspraak gemaakt bij Kien in Velp, die gaan ernaar kijken. Gelukkig tot heden niks ernstigs behalve irritant :). Heb er nog wel even last van voor mijn buitenlandse werktrip volgende week, hopelijk week erna opgelost.

Ik zal alleen nog even de SOS knop reset doen (dacht dat alleen voor de data connectie was). Moet even dubbelchecken, dacht 10 seconden vasthouden.

//edit: helaas SOS knop ook geen oplossing.
Heel apart! Ja die SOS is voor data - maar ergens is er bij jou iets omgevallen lijkt het.. dacht misschien helpt het. Je hebt ook nog een kofferbak reset voor de 12v batterij toch? Maar goed, als je een afspaak hebt staan, lets see.

Hoop niet dat ze een factory reset moeten doen en dat je alles weer in moet loggen (hoop dat je deze info nog hebt!)

Zeekr 7x Privilege AWD


  • Serage75
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 22-06 19:01
4v4t4r schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 11:49:
[...]

Heel apart! Ja die SOS is voor data - maar ergens is er bij jou iets omgevallen lijkt het.. dacht misschien helpt het. Je hebt ook nog een kofferbak reset voor de 12v batterij toch? Maar goed, als je een afspaak hebt staan, lets see.

Hoop niet dat ze een factory reset moeten doen en dat je alles weer in moet loggen (hoop dat je deze info nog hebt!)
Wat ik dus de laatste tijd regelmatig heb is dat de GPS de locatie op de kaart telkens verliest. Dan zie ik de kaart verspringen naar een locatie waar ik niet rijd. Dit heb ik nooit gehad maar de afgelopen weken lijkt dit telkens terug te komen. Duurt dan een dag / 2 dagen en dan doet alles het weer. Alsof het systeem 2 dagen nodig heeft om zijn exacte satelliet-GPS locatie te kennen. Iemand ervaringen mee? Oplossingen? Reset met beide knoppen op het stuur en reset via SOS werkt niet

  • 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:28
Serage75 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:35:
[...]

Wat ik dus de laatste tijd regelmatig heb is dat de GPS de locatie op de kaart telkens verliest. Dan zie ik de kaart verspringen naar een locatie waar ik niet rijd. Dit heb ik nooit gehad maar de afgelopen weken lijkt dit telkens terug te komen. Duurt dan een dag / 2 dagen en dan doet alles het weer. Alsof het systeem 2 dagen nodig heeft om zijn exacte satelliet-GPS locatie te kennen. Iemand ervaringen mee? Oplossingen? Reset met beide knoppen op het stuur en reset via SOS werkt niet
Bekend probleem en @Ian_ heeft dit al bij Zeekr neergelegd maar helaas nog geen feedback/oplossing.
Tot die tijd beter Maps gebruiken ?

Zeekr 7x Privilege AWD


  • iTec
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:32
4v4t4r schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 11:49:
[...]

Heel apart! Ja die SOS is voor data - maar ergens is er bij jou iets omgevallen lijkt het.. dacht misschien helpt het. Je hebt ook nog een kofferbak reset voor de 12v batterij toch? Maar goed, als je een afspaak hebt staan, lets see.

Hoop niet dat ze een factory reset moeten doen en dat je alles weer in moet loggen (hoop dat je deze info nog hebt!)
Factory reset heb ik inderdaad ook nog overwogen, wellicht dat ik dat vandaag even doe. Zoveel instellingen zijn het niet en wij hebben allebei een profiel met inlog :)

De 12v batterij reset ken ik niet? Klinkt niet als een standaard "even resetten" dingetje?

  • 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:28
iTec schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 13:05:
[...]

Factory reset heb ik inderdaad ook nog overwogen, wellicht dat ik dat vandaag even doe. Zoveel instellingen zijn het niet en wij hebben allebei een profiel met inlog :)

De 12v batterij reset ken ik niet? Klinkt niet als een standaard "even resetten" dingetje?
Als factory reset je niet boeit - zou ik dat denk ik ook gedaan hebben. Scheelt je wellicht een rit naar de dealer.
12v reset doe je via de kofferbakknop (staat ergens in de handleiding en in dit topic ook, vast terug te vinden) al vraag ik me af wat de toegevoegde waarde is mbt je issue.

Zeekr 7x Privilege AWD


  • rbisschops
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:38

rbisschops

Zeekr 7x Privilege AWD

iTec schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 13:05:
[...]

Factory reset heb ik inderdaad ook nog overwogen, wellicht dat ik dat vandaag even doe. Zoveel instellingen zijn het niet en wij hebben allebei een profiel met inlog :)

De 12v batterij reset ken ik niet? Klinkt niet als een standaard "even resetten" dingetje?
Niet dat ik nu issues heb, maar wat doet zo'n factory reset? Verwijderd dit ook je profiel van de auto of worden alleen alle settings gereset?

  • 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:28
rbisschops schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 15:24:
[...]

Niet dat ik nu issues heb, maar wat doet zo'n factory reset? Verwijderd dit ook je profiel van de auto of worden alleen alle settings gereset?
Als ik er naar google

To perform a factory reset on your Zeekr 7X, navigate to the main infotainment screen and go to Settings > General > Factory Reset. Please note that this action can only be performed while logged into the primary Owner profile, and it will permanently wipe all personal data, user profiles, and customized settings

Zeekr 7x Privilege AWD


  • rbisschops
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:38

rbisschops

Zeekr 7x Privilege AWD

4v4t4r schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 15:35:
[...]

Als ik er naar google

To perform a factory reset on your Zeekr 7X, navigate to the main infotainment screen and go to Settings > General > Factory Reset. Please note that this action can only be performed while logged into the primary Owner profile, and it will permanently wipe all personal data, user profiles, and customized settings
Interessant! Betekent dat dat je dan ook niet meer de geregistreerde gebruiker bent en dat je dan Zeekr support nodig hebt? Just checking....

/edit: lijkt me niet logisch maar wel handig om te weten. Iemand ook een factory reset gedaan?

[ Voor 7% gewijzigd door rbisschops op 17-06-2026 15:52 ]


  • Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 23:39
4v4t4r schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:52:
[...]

Bekend probleem en @Ian_ heeft dit al bij Zeekr neergelegd maar helaas nog geen feedback/oplossing.
Tot die tijd beter Maps gebruiken ?
Dat dacht ik ook, totdat via Apple CarPlay ook Apple maps en Google maps er last van hadden zo lang de auto er last van heeft…

  • Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:46

Freedive

] Ken sent me _

4v4t4r schreef op maandag 15 juni 2026 @ 18:48:
[...]

Keep us posted! Als dat het is ga ik gelijk een afspraak inplannen
Ik merk wel echt verschil, dus sowieso de moeite waard om bij te laten vullen!

  • 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:28
Ian_ schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 15:51:
[...]

Dat dacht ik ook, totdat via Apple CarPlay ook Apple maps en Google maps er last van hadden zo lang de auto er last van heeft…
Oh dat heb ik dus niet?

Zeekr 7x Privilege AWD


  • Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 23:39
50/50 of Apple CarPlay GPS werkt, ik weet niet hoe het werkt en of CarPlay de interne GPS gebruikt?

  • 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:28
Ian_ schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 17:56:
[...]

50/50 of Apple CarPlay GPS werkt, ik weet niet hoe het werkt en of CarPlay de interne GPS gebruikt?
Zou je bijna wel denken ja. Heb het met android nog niet gehad (ik gebruikte die tijdens de issues met zeekr navi)

Zeekr 7x Privilege AWD


  • 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:28
Freedive schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 15:52:
[...]

Ik merk wel echt verschil, dus sowieso de moeite waard om bij te laten vullen!
Was jij hiervoor naar zeist gegaan of locale garage? En hoe heb je dit aangemeld?

Zeekr 7x Privilege AWD


  • fideba
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:00
Serage75 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:35:
[...]

Wat ik dus de laatste tijd regelmatig heb is dat de GPS de locatie op de kaart telkens verliest. Dan zie ik de kaart verspringen naar een locatie waar ik niet rijd. Dit heb ik nooit gehad maar de afgelopen weken lijkt dit telkens terug te komen. Duurt dan een dag / 2 dagen en dan doet alles het weer. Alsof het systeem 2 dagen nodig heeft om zijn exacte satelliet-GPS locatie te kennen. Iemand ervaringen mee? Oplossingen? Reset met beide knoppen op het stuur en reset via SOS werkt niet
Heb ik al sinds begin dit jaar. Wordt getriggerd door één specifiek plek waar ik voorbij rij (en heel nu en dan ook gewoon random). Na een dag of twee herstelt het vanzelf. Heel vervelend, kunnen alleen hopen op een fix. Als er ooit nog een nieuwe update komt...

  • Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 23:39
Kijk goed naar het infotainment display, cluster is aangepast bij de 7GT.

I got a feeling… different software and hopefully some support goes towards the 7X. Momentum is echt gone voor de 7X…

YouTube: Zeekr 7GT Privilege AWD Walkaround - Crazy EV Wagon At A Great Price

  • tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-06 08:07
Ian_ schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 21:16:
Kijk goed naar het infotainment display, cluster is aangepast bij de 7GT.

I got a feeling… different software and hopefully some support goes towards the 7X. Momentum is echt gone voor de 7X…

YouTube: Zeekr 7GT Privilege AWD Walkaround - Crazy EV Wagon At A Great Price
Geen dop in de laadpoort?! Betere plek voor de tweeter.

  • Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:46

Freedive

] Ken sent me _

4v4t4r schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 18:37:
[...]

Was jij hiervoor naar zeist gegaan of locale garage? En hoe heb je dit aangemeld?
Zeist inderdaad, en via de app afspraak gemaakt.

  • Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:21
Ian_ schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 21:16:
Kijk goed naar het infotainment display, cluster is aangepast bij de 7GT.

I got a feeling… different software and hopefully some support goes towards the 7X. Momentum is echt gone voor de 7X…

YouTube: Zeekr 7GT Privilege AWD Walkaround - Crazy EV Wagon At A Great Price
Als men geen verdere support meer levert voor de 7X zou dat echt korte termijn visie zijn en niet iets dat hoort bij een merk wat Europa wil veroveren.

Ik ben tevreden met mijn auto hoor, maar ik zie bij andere merken (tesla, xpeng) echt heel veel makkelijke features die bij ons ook heel goed kunnen worden geïmplementeerd.

Daarmee maak je het verschil en zorg je ervoor dat mensen bij je merk blijven. Dat is ook waarom Tesla zo populair is.

Je kan een hoop van Tesla vinden, maar software matig zijn ze echt superieur en zelfs oude modellen blijven (binnen hun hardware capaciteiten) updates krijgen.

Als men besluit om geen verdere updates meer te doen of features te implementeren is het voor mij in ieder geval een reden om geen Zeekr meer te rijden in de toekomst.

  • Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 23:39
Frank_P schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 09:16:
[...]

Als men geen verdere support meer levert voor de 7X zou dat echt korte termijn visie zijn en niet iets dat hoort bij een merk wat Europa wil veroveren.

Ik ben tevreden met mijn auto hoor, maar ik zie bij andere merken (tesla, xpeng) echt heel veel makkelijke features die bij ons ook heel goed kunnen worden geïmplementeerd.

Daarmee maak je het verschil en zorg je ervoor dat mensen bij je merk blijven. Dat is ook waarom Tesla zo populair is.

Je kan een hoop van Tesla vinden, maar software matig zijn ze echt superieur en zelfs oude modellen blijven (binnen hun hardware capaciteiten) updates krijgen.

Als men besluit om geen verdere updates meer te doen of features te implementeren is het voor mij in ieder geval een reden om geen Zeekr meer te rijden in de toekomst.
Het momentum is echt weg en het zou zonde zijn idd. Ik vind idd een hoop van Tesla maar software wise echt een andere klasse (kom van een Model Y).

Ik snap het zelf niet helemaal maar veel features zijn relatief klein en spelen echt al een jaar.

  • iTec
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:32
Frank_P schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 09:16:
[...]

Als men geen verdere support meer levert voor de 7X zou dat echt korte termijn visie zijn en niet iets dat hoort bij een merk wat Europa wil veroveren.

Ik ben tevreden met mijn auto hoor, maar ik zie bij andere merken (tesla, xpeng) echt heel veel makkelijke features die bij ons ook heel goed kunnen worden geïmplementeerd.

Daarmee maak je het verschil en zorg je ervoor dat mensen bij je merk blijven. Dat is ook waarom Tesla zo populair is.

Je kan een hoop van Tesla vinden, maar software matig zijn ze echt superieur en zelfs oude modellen blijven (binnen hun hardware capaciteiten) updates krijgen.

Als men besluit om geen verdere updates meer te doen of features te implementeren is het voor mij in ieder geval een reden om geen Zeekr meer te rijden in de toekomst.
Ik deel volledig deze mening.

Aanvullend hierop waar ik vanochtend in de auto random aan dacht was, afgelopen tijd veel filmpjes gekeken van de 7x en wat mij vooral op viel is het software verschil tussen China en de Europese / Australische versie. Meen gezien te hebben dat zij op Zeekr OS 7.x draaien.

Ook de feature verschillen vielen mij daarin enorm op. Geen koelkast , geen scherm achterin, bepaalde fancy features (die waarschijnlijk vanwege regeltjes niet mogen hier).

Hopelijk komen ze binnenkort met een fikse update maar kan er nooit wat over vinden. Verder wel heel blij met de auto want het rijdt wel voortreffelijk.

  • MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:25
Denken we niet gewoon dat zodra de 7GT volledig hier gelanceerd is we ook de updates richting de 7x krijgen? Zou niet weten waarom ze na de lancering hun focus enkel op de 7GT houden, waarschijnlijk test die nu gewoon de nieuwste software en komt deze uiteindelijk ook naar de 7X. Tenslotte zoals bij mij bekend dezelfde hardware/software.

Stukje hoop maar zou heel raar zijn want het is een heel ander model, de 7GT zou voor mij werkelijk nooit een optie zijn vanwege alleen al mijn lengte en ik nooit een lage auto wil.

Hier nog steeds erg tevreden, 0 problemen zelf. Koeling lijkt het ook gewoon weer top te doen, zolang je het dak scherm maar dicht laat.

Volgende auto waar ik zelf waarschijnlijk naar ga kijken is de nieuwe BMW iX5 maar dit is nog even afwachten en ook heel andere prijs range ben ik bang.

[ Voor 10% gewijzigd door MvRtje op 18-06-2026 09:59 ]

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X40 Ultra


  • bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06 08:44
Mijn vrouw rijdt een X en deze week haar auto geleend. Wat me opvalt is dat de LCC zoveel beter is dan op de 7x. De afstand tot de voorganger is normaal tot genoeg kort zodat er niemand tussen schiet. En wanneer dat wel gebeurd gaat hij niet vol in de ankers maar rolt rustig uit. Al met al een veel beteren ervaring.

  • jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:12
MvRtje schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 09:58:
Denken we niet gewoon dat zodra de 7GT volledig hier gelanceerd is we ook de updates richting de 7x krijgen? Zou niet weten waarom ze na de lancering hun focus enkel op de 7GT houden, waarschijnlijk test die nu gewoon de nieuwste software en komt deze uiteindelijk ook naar de 7X. Tenslotte zoals bij mij bekend dezelfde hardware/software.

Stukje hoop maar zou heel raar zijn want het is een heel ander model, de 7GT zou voor mij werkelijk nooit een optie zijn vanwege alleen al mijn lengte en ik nooit een lage auto wil.

Hier nog steeds erg tevreden, 0 problemen zelf. Koeling lijkt het ook gewoon weer top te doen, zolang je het dak scherm maar dicht laat.

Volgende auto waar ik zelf waarschijnlijk naar ga kijken is de nieuwe BMW iX5 maar dit is nog even afwachten en ook heel andere prijs range ben ik bang.
Beetje afhankelijk van glas half leeg / half vol. Ieder nieuw model om te ondersteunen kost nu eenmaal tijd en daarmee geld. Dus als je alleen focus hoeft te hebben op de nieuwe modellen en niet alle oude meuk hoeft te ondersteunen, bespaart je dat een hoop. Tegelijkertijd zou je inderdaad verwachten dat men leert van Tesla en een systeem zo probeert in te steken dat het over meerdere modellen heen up-to-date te houden is. Daar investeer je vooraf flink in, om later de vruchten te kunnen plukken.

Ik las hier eerder dat de release van nieuwe software in Australië voor de nodige problemen zorgde, dus dat ze daarmee een release voor ons wat hebben uitgesteld zou in de basis niet raar zijn. Ik denk dat het krachtigste wat we als eigenaren / gebruikers kunnen doen is ons laten horen op sociale media. Wanneer Zeekr onder elke marketing post reacties ontvangt over de slechte software ondersteunin, zou je verwachten dat er intern ook wat meer druk komt om dit op te lossen. Dat gaat immers ten koste van de sales. Tweakers leest Zeekr niet, vermoed ik zo :+

  • fideba
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:00
jsiegmund schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 14:30:
[...]

Beetje afhankelijk van glas half leeg / half vol. Ieder nieuw model om te ondersteunen kost nu eenmaal tijd en daarmee geld. Dus als je alleen focus hoeft te hebben op de nieuwe modellen en niet alle oude meuk hoeft te ondersteunen, bespaart je dat een hoop. Tegelijkertijd zou je inderdaad verwachten dat men leert van Tesla en een systeem zo probeert in te steken dat het over meerdere modellen heen up-to-date te houden is. Daar investeer je vooraf flink in, om later de vruchten te kunnen plukken.

Ik las hier eerder dat de release van nieuwe software in Australië voor de nodige problemen zorgde, dus dat ze daarmee een release voor ons wat hebben uitgesteld zou in de basis niet raar zijn. Ik denk dat het krachtigste wat we als eigenaren / gebruikers kunnen doen is ons laten horen op sociale media. Wanneer Zeekr onder elke marketing post reacties ontvangt over de slechte software ondersteunin, zou je verwachten dat er intern ook wat meer druk komt om dit op te lossen. Dat gaat immers ten koste van de sales. Tweakers leest Zeekr niet, vermoed ik zo :+
"Tweakers leest Zeekr niet", ik veronderstel dat je bedoelt "Zeekr leest Tweakers niet" ;-) en daar is het antwoord: zeker wel ! Heb vorig jaar verschillende keren iemand high up the chain bij Zeekr op private chat gekregen, naar aanleiding van vragen in dit forum :-) Dus blijven pushen, het is inderdaad méér dan tijd voor een update !!

  • Alboqa
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 00:29
Ik vind de frequentie van updates ook erg traag verlopen in vergelijking met Tesla en andere merken. Ik heb er toch voor gekozen om de Zeekr een “kans” te geven in de hoop dat ze het gaan waarmaken op dat vlak.

Ik vind vooral de problemen rondom LCC erg vervelend. Te grote afstand houden tov de voorligger en te vaak en te abrupt remmen zijn eigenschappen die je ronduit slecht en zelf gevaarlijk kunt noemen.

Verder lijkt het erop dat software wensen en bugs (non-ADAS) die je makkelijk zou kunnen oplossen (laaghangend fruit) geen aandacht krijgen. Dat is zorgelijk.

Als dit in het aankomende jaar niet veel beter wordt en volgend jaar Rivian op de Nederlandse markt komt dan zou ik wel overwegen om een overstap te maken naar een autofabrikant met een betere reputatie qua updates en software.

In de tussentijd kan ik wel genieten van het comfort en het rijden in de auto dus het is ook echt wel een beetje “first world problems”.

  • tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-06 08:07
Alboqa schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 16:10:
Ik vind de frequentie van updates ook erg traag verlopen in vergelijking met Tesla en andere merken. Ik heb er toch voor gekozen om de Zeekr een “kans” te geven in de hoop dat ze het gaan waarmaken op dat vlak.
Precies dat! En een half jaar na de laatste update (even de 2.1.1 en 2.1.2 patches terzijde) begin ik me ook wel zorgen te maken. Qua auto is hij erg fijn en enerzijds is er softwarematig veel aandacht aan allerlei fancy details (kijk naar de weergave van weer op de display) en tegelijkertijd zit je al een half jaar te kutten met dat je op de navigatie eerst minuten moet wachten voordat je een bestemming in kunt programmeren. Of dat de auto sowieso het spoor bijster is van waar hij zich eigenlijk bevind. Dat rijmt niet. Het lijkt wel alsof een deel van de software door een team geschreven is dat tijd had voor trivialiteiten en de huidige (world edition?) softwareontwikkeling door 1.5 stagair gedaan wordt.

That said: weet iemand een plek waar je de helderheid van de HUD fatsoenlijk kunt instellen? Ik heb die gevonden bij waar je ook de hoogte van de HUD kunt instellen, maar dat heeft niet het gewenste effect. Ik heb een warmte werende folie op de vooruit laten plakken ivm de matige airco en dat heeft vast effect op de reflectiefactor van de voorruit. Niet bij nagedacht, stom. Maar tegelijkertijd heb ik gezien dat de HUD meer dan fel genoeg kan! Net nog! Prima zichtbaar, midden in het zonlicht, en dan zwakt hij af tot bijna onzichtbaar.

  • Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:20
Daar zijn we weer😬 het is nu wel echt opvallend hoe de airco eigenlijk het niet doet. Auto is niet cool te krijgen en er is koude lucht maar daarmee is het wel gezegd. Moet toch beter kunnen met dit soort autos zal je mogen verwachten.


Dan ben ik ook eens aan het spitten of je ergens een verzoek ofzo kan doen om je Android met UWB als supported telefoon te gebruiken, iemand al gevonden?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice


  • Nacho1978
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:57
Sinds een kleine week als ik op de snelweg lane centering activeer dan stuurt de auto naar de linkerkant van de rijbaan (helemaal tot aan de streep) en beweegt dan pas naar het midden van de rijbaan. Dat voelt onveilig en auto's op de rijbaan links van mij schrikken of houden in omdat ze denken dat ik misschien tegen ze aanrijd. Wie ervaart dit ook? Tis een fijne en luxe auto maar dit soort software issues met impact op verkeersveiligheid is onacceptabel. Irriteer mij mateloos aan de slecht functionerende lcc en acc. Reed trouwens gisteren weer even met mijn v70 iii 2.5ft uit 2009(!) op de snelweg en het viel mij gelijk op dat de rechtdoorstabiliteit veel beter is. Ik kan 20s het stuur niet aanraken en rijd dan nog steeds in midden van de rijbaan. Bij de zeekr 7x haal ik de 10s niet eens.

  • Mario3
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 22:09
Nacho1978 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 18:40:
Ik kan 20s het stuur niet aanraken en rijd dan nog steeds in midden van de rijbaan. Bij de zeekr 7x haal ik de 10s niet eens.
Over het stuur niet aanraken gesproken; ik heb eens getest wat na de activering van de LCC gebeurt als je het stuur niet vasthoudt. Al vrij snel verschijnt een waarschuwing met geluid dat het stuur moet worden vastgehouden. Als je dit negeert, wederom een waarschuwing met geluid. Na weer negeren een nieuwe waarschuwing met veel meer geluid. Na nogmaals negeren, wordt de LCC acuut uitgeschakeld (dus geen aandrijving meer) en worden de alarmlichten geactiveerd. Dat was voor mij reden de alarmlichten handmatig uit te schakelen en weer de controle over te nemen….

Doch, ik heb ook wel minuten lang in LCC gereden zonder het stuur vast te houden. Wanneer en waarom? Geen idee…

[ Voor 6% gewijzigd door Mario3 op 18-06-2026 19:14 ]


  • Rickyuu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-06 19:32
Rickyuu schreef op maandag 15 juni 2026 @ 17:16:
Ik heb een vraag over het gebruiken van Android Auto Google Maps of Waze. Ik vind het prettig rijden zonder instructies maar met meldingen. Dus meldingen over file, traject controle etc. Maar het geluid dat Waze en/of Maps nu maakt hierbij is de muziek die ik het laatst via Android Auto heb geluisterd, en dan kwaliteit telefoon audio. Dus ik krijg nu een soundcloud mix als notificatie geluid als de auto de speaker van mn telefoon nadoet. Ik snap niet hoe dit werkt of hoe ik dit anders in kan stellen?

Iemand tips?
Ff mn eigen bericht naar boven brengen

  • Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:46

Freedive

] Ken sent me _

Pimmetje651 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 18:25:
Daar zijn we weer😬 het is nu wel echt opvallend hoe de airco eigenlijk het niet doet. Auto is niet cool te krijgen en er is koude lucht maar daarmee is het wel gezegd. Moet toch beter kunnen met dit soort autos zal je mogen verwachten.


Dan ben ik ook eens aan het spitten of je ergens een verzoek ofzo kan doen om je Android met UWB als supported telefoon te gebruiken, iemand al gevonden?
Dan zou ik maar een afspraak maken om airco te laten bijvullen, dat hielp bij mij!

  • Dutchie_NLD
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 17:32
fideba schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 15:04:
[...]

"Tweakers leest Zeekr niet", ik veronderstel dat je bedoelt "Zeekr leest Tweakers niet" ;-) en daar is het antwoord: zeker wel ! Heb vorig jaar verschillende keren iemand high up the chain bij Zeekr op private chat gekregen, naar aanleiding van vragen in dit forum :-) Dus blijven pushen, het is inderdaad méér dan tijd voor een update !!
Heb je de naam nog van die persoon of mail, dan kunnen we die gaan stalken ;)

  • Dutchie_NLD
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 17:32
iTec schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 09:36:
[...]

Ik deel volledig deze mening.

Aanvullend hierop waar ik vanochtend in de auto random aan dacht was, afgelopen tijd veel filmpjes gekeken van de 7x en wat mij vooral op viel is het software verschil tussen China en de Europese / Australische versie. Meen gezien te hebben dat zij op Zeekr OS 7.x draaien.

Ook de feature verschillen vielen mij daarin enorm op. Geen koelkast , geen scherm achterin, bepaalde fancy features (die waarschijnlijk vanwege regeltjes niet mogen hier).
Nou de meeste features hebben volgens mij niets met regeltjes te maken, behalve de FSD.

Fridge aangeschaft (via China overlaten komen) blijkt aanvullende software niet beschikbaar in auto en Zeekr Zist kan/wil het niet installeren.
Nu een mail gestuurd naar Zeekr/Geely Tech met verzoek voor Europa dit te regelen inclusief App Lab (wat dus ook nog altijd ontbreekt).

PS Auto 3wkn, rijdt extreem goed, maar wel al spijt als je dit soort tekorten leest. Was Xpeng misschien toch beter geweest en als Nederlander O+ iets goedkoper.

  • tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-06 08:07
tbee schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 17:09:
[...]

That said: weet iemand een plek waar je de helderheid van de HUD fatsoenlijk kunt instellen? Ik heb die gevonden bij waar je ook de hoogte van de HUD kunt instellen, maar dat heeft niet het gewenste effect. Ik heb een warmte werende folie op de vooruit laten plakken ivm de matige airco en dat heeft vast effect op de reflectiefactor van de voorruit. Niet bij nagedacht, stom. Maar tegelijkertijd heb ik gezien dat de HUD meer dan fel genoeg kan! Net nog! Prima zichtbaar, midden in het zonlicht, en dan zwakt hij af tot bijna onzichtbaar.
Laat ik de vraag anders stellen: zijn er mensen die een folie hebben geplaatst waar de HUD goed op werkt?

  • clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 17:07
Dutchie_NLD schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 06:34:
[...]

Nou de meeste features hebben volgens mij niets met regeltjes te maken, behalve de FSD.

Fridge aangeschaft (via China overlaten komen) blijkt aanvullende software niet beschikbaar in auto en Zeekr Zist kan/wil het niet installeren.
Nu een mail gestuurd naar Zeekr/Geely Tech met verzoek voor Europa dit te regelen inclusief App Lab (wat dus ook nog altijd ontbreekt).

PS Auto 3wkn, rijdt extreem goed, maar wel al spijt als je dit soort tekorten leest. Was Xpeng misschien toch beter geweest en als Nederlander O+ iets goedkoper.
Doet de fridge het voor de rest wel in de auto zonder softwarematige aansturing via het scherm van de auto of de Zeekr app?

  • 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:28
Dutchie_NLD schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 06:34:
[...]

Nou de meeste features hebben volgens mij niets met regeltjes te maken, behalve de FSD.

Fridge aangeschaft (via China overlaten komen) blijkt aanvullende software niet beschikbaar in auto en Zeekr Zist kan/wil het niet installeren.
Nu een mail gestuurd naar Zeekr/Geely Tech met verzoek voor Europa dit te regelen inclusief App Lab (wat dus ook nog altijd ontbreekt).

PS Auto 3wkn, rijdt extreem goed, maar wel al spijt als je dit soort tekorten leest. Was Xpeng misschien toch beter geweest en als Nederlander O+ iets goedkoper.
Ja ik lees ind veel dat Xpeng echt hard gaat met hun SW / Updates / Community op discord, merk dat ik dat wel een gemis vin van Zeekr (vond ik bij mn Volvo ook) Hoop dat ze daar wat meer effort in steken als ze doorhebben dat het ze gewoon klanten kost waneer de concurrentie wel doorpakt.

Zeekr 7x Privilege AWD


  • bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06 08:44
4v4t4r schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 08:53:
[...]

Ja ik lees ind veel dat Xpeng echt hard gaat met hun SW / Updates / Community op discord, merk dat ik dat wel een gemis vin van Zeekr (vond ik bij mn Volvo ook) Hoop dat ze daar wat meer effort in steken als ze doorhebben dat het ze gewoon klanten kost waneer de concurrentie wel doorpakt.
XPENG is volledig onafhankelijk. Zeekr maakt deel uit van de Geely Group en deelt software-engineers met merken als Volvo, Lotus en Lynk & Co. XPENG werkt, net als Tesla, aan één platform, waardoor ontwikkelingen en verbeteringen doorgaans sneller kunnen worden doorgevoerd.

Daarnaast is de ervaring met de Zeekr Builders App niet bepaald een voorbeeld van hoe gebruikersfeedback en vragen altijd serieus en voortvarend worden opgepakt.

  • Lock77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-06 16:29
tbee schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 07:14:
[...]

Laat ik de vraag anders stellen: zijn er mensen die een folie hebben geplaatst waar de HUD goed op werkt?
Ik heb een folie laten plakken op de voorruit en zie de HUD prima!

  • tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-06 08:07
Lock77 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:30:
[...]

Ik heb een folie laten plakken op de voorruit en zie de HUD prima!
Welke folie heb je gebruikt?

  • Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 23:39
tbee schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 07:14:
[...]

Laat ik de vraag anders stellen: zijn er mensen die een folie hebben geplaatst waar de HUD goed op werkt?
Hier folie op het voorraam en geen effect op de HUD.

  • Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 23:39
tbee schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:32:
[...]

Welke folie heb je gebruikt?
XPEL PRIME PLUS

  • Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:20
Ik heb geen folie, wel een gepolariseerde zonnebril. Dat heeft zeker invloed op de zichtbaarheid van de HUD, de polarisatie is precies 90 graden gedraaid. Als ik mijn hoofd kantel kan ik de HUD wel goed zien, maar ik gebruik de HUD toch weinig want met mijn lengte is die niet volledig te zien. (HUD en stoel in laagste positie maar ben 204 cm lang...) Achteruit kijkspiegel doet ook weinig

  • WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21:26
Ik ben redelijk tevreden met mijn Zeekr 7x, maar de issues met LCC, ACC, 80% van de tijd verkeerde max snelheid, settings die niet opgeslagen worden in je profiel, matige airco, geen cruise control bij gebruik trekhaak, en in 2026 nog steeds geen fatsoenlijke software update, maakt dat ik achteraf ook liever een Xpeng G9 had gekozen. Het beginnen nu echt dagelijkse irritaties te worden. Veel van de issues zoals hierboven moeten voor een auto van dit kaliber gewoon opgelost worden, onacceptabel.

  • tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-06 08:07
WizzyBrown schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 09:54:
Ik ben redelijk tevreden met mijn Zeekr 7x, maar de issues met LCC, ACC, 80% van de tijd verkeerde max snelheid, settings die niet opgeslagen worden in je profiel, matige airco, geen cruise control bij gebruik trekhaak, en in 2026 nog steeds geen fatsoenlijke software update, maakt dat ik achteraf ook liever een Xpeng G9 had gekozen. Het beginnen nu echt dagelijkse irritaties te worden. Veel van de issues zoals hierboven moeten voor een auto van dit kaliber gewoon opgelost worden, onacceptabel.
Ik ben bezig met een "get your shit together" post in de builder app. Ben ik wat vergeten of zeg ik iets dat niet correct is?

Get you act together!

You have made a great car, but the software development side of it makes it a disappointing experience, and certainly does not give the "premium" feeling Zeekr is aiming at. The car is on the European market for over a year, but there still are features that were in the specification sheet and still are not available. The last substantial update was over 6 months ago... A lot of drivers want to give Zeekr a chance, having chosen between Tesla, XPeng, and Zeekr, but many (I certainly am) are starting to doubt if their choice was wise.

So.

Shit that needs to be fixed today:
  • - You cannot enter a destination after entering the car, it takes a few minutes for the screen to become responsive.
  • - Navigation frequently starts jumping all over the place, reset does not help.
  • - Maximum speed indication is wrong 90% of the time.
  • - Android cannot be used as a key (at least Google and Samsung).
  • - Remote parking is not available.
  • - There is no video streaming.
Shit that really needs to be better:
  • - The music should not dim whem disabling LCC, passengers do not need to experience the driver's decisions. Focus signal sounds on the driver only (headrest speakers?).
  • - The airco is problematic, people are starting to put film on their windows to compensate.
  • - ACC breaks unnecessary harsh when a car moves in our lane or a lane next to ours.
  • - Minimal gap in ACC is too big. The driver is always responsible.
  • - ACC should be available at speeds over 130. The driver is always responsible.
  • - ACC+LCC should be available when using the hitch. The driver is always responsible.
  • - Autopark does not work in any usable fashion.
  • - ZTuner is not practically usable.
  • - Lights often are set too high, oncomers blink their lights, but there is no manual correction option.
  • - Wifi keeps forgetting its password.
  • - Default Bluetooth name of car causes bluetooth connection to not work.
  • - The voice controlled assistent can't do anything useful.
Also, given the amount of bugs that are in releases (like the recent Australian release) it feels software development is done by 1.5 intern. And it does not match the amount of finesse that is in the software as a whole; things like the animations, and inclusion of weather in them.

[ Voor 64% gewijzigd door tbee op 19-06-2026 10:30 ]


  • tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-06 08:07
Die zit aan de buitenkant? Dat verklaart waarom de HUD nog goed werkt. Mijn folie zit aan de binnenkant. 😄

  • jsmid6
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:21
tbee schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:08:
[...]

Ik ben bezig met een "get your shit together" post in de builder app. Ben ik wat vergeten of zeg ik iets dat niet correct is?

Get you act together!

You have made a great car, but the software development side of it makes it a disappointing experience, and certainly does not give the "premium" feeling Zeekr is aiming at. The car is on the European market for over a year, but there still are features that were in the specification sheet and still are not available. The last substantial update was over 6 months ago... A lot of drivers want to give Zeekr a chance, having chosen between Tesla, XPeng, and Zeekr, but many (I certainly am) are starting to doubt if their choice was wise.

So.

Shit that needs to be fixed today:
  • - You cannot enter a destination after entering the car, it takes a few minutes for the screen to become responsive.
  • - Navigation frequently starts jumping all over the place, reset does not help.
  • - Maximum speed indication is wrong 90% of the time.
  • - Android cannot be used as a key (at least Google and Samsung).
  • - Remote parking is not available.
  • - There is no video streaming.
Shit that really needs to be better:
  • - The music should not dim whem disabling LCC, passengers do not need to experience the driver's decisions. Focus signal sounds on the driver only (headrest speakers?).
  • - The airco is problematic, people are starting to put film on their windows to compensate.
  • - ACC breaks unnecessary harsh when a car moves in our lane or a lane next to ours.
  • - Minimal gap in ACC is too big. The driver is always responsible.
  • - ACC should be available at speeds over 130. The driver is always responsible.
  • - ACC+LCC should be available when using the hitch. The driver is always responsible.
  • - Autopark does not work in any usable fashion.
  • - ZTuner is not practically usable.
  • - Lights often are set too high, oncomers blink their lights, but there is no manual correction option.
  • - Wifi keeps forgetting its password.
  • - Default Bluetooth name of car causes bluetooth connection to not work.
  • - The voice controlled assistent can't do anything useful.
Also, given the amount of bugs that are in releases (like the recent Australian release) it feels software development is done by 1.5 intern. And it does not match the amount of finesse that is in the software as a whole; things like the animations, and inclusion of weather in them.
mijn grootste ergenis op dit moment is de handen aan het stuur melding. wordt hier helemaal gek van. soms kan ik een uur rijden en krijg ik nooit de melding maar meestal is dit om de paar minuten. Dit was in de 2.1.1 update een stuk beter maar met 2.1.2 is dit weer veel erger geworden. en wanneer ik met lcc rij heb ik het stuur minimaal met 1 hand goed vast, maar ook met twee handen aan het stuur krijg ik de melding gewoon. knijpen, tegensturen, handen zwaaien, niks lijkt te helpen.

En inderdaad het dempen van de muziek (in mijn geval vaak een podcast) voor elke klein piepje is echt overbodig en zou beter een geluidje via de headrest speaker kunnen doen, of alleen de speakers voorin aan de bestuurders kan, en vooral niet de volume naar 1 zetten, ik ben continue aan het terugspoelen bij mijn podcasts omdat het soms best land duurt voordat die de demping opheft (zie hierboven over stuur vast houden)

Verder ben ik nog steeds erg tevreden met de auto maar gezien ik lang rij als ik rij beginnen deze punten wel erg te irriteren.

Overigens is mijn achterlicht beschadigd een paar maand gelden en ik zit inmiddels als maanden te wachten op onderdelen, dat is wel echt absurd.

  • fz1971
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23-06 08:52
tbee schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:59:
[...]

Die zit aan de buitenkant? Dat verklaart waarom de HUD nog goed werkt. Mijn folie zit aan de binnenkant. 😄
Kraken van de achteras!

Belachelijk dat dat nu al optreedt na 6 mnd. Zeekr zelf kan niets vinden en horen (of wilt het niet). Sub garage hoorde het wel maar weet niet waar te zoeken en te verhelpen.

Meer mensen hebben hier last van op dit forum bij de Privilege (ivm luchtvering)

  • tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-06 08:07
fz1971 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:42:
[...]

Kraken van de achteras!

Belachelijk dat dat nu al optreedt na 6 mnd. Zeekr zelf kan niets vinden en horen (of wilt het niet). Sub garage hoorde het wel maar weet niet waar te zoeken en te verhelpen.

Meer mensen hebben hier last van op dit forum bij de Privilege (ivm luchtvering)
Ik focus op het softwaredeel, dat geld voor iedereen. Kraken van de achteras lijkt tot zo ver ik weet beperkt te zijn tot een enkele auto

  • Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 23:39
tbee schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:59:
[...]

Die zit aan de buitenkant? Dat verklaart waarom de HUD nog goed werkt. Mijn folie zit aan de binnenkant. 😄
Binnenkant

  • Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 23:39
tbee schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:08:
[...]

Ik ben bezig met een "get your shit together" post in de builder app. Ben ik wat vergeten of zeg ik iets dat niet correct is?

Get you act together!

You have made a great car, but the software development side of it makes it a disappointing experience, and certainly does not give the "premium" feeling Zeekr is aiming at. The car is on the European market for over a year, but there still are features that were in the specification sheet and still are not available. The last substantial update was over 6 months ago... A lot of drivers want to give Zeekr a chance, having chosen between Tesla, XPeng, and Zeekr, but many (I certainly am) are starting to doubt if their choice was wise.

So.

Shit that needs to be fixed today:
  • - You cannot enter a destination after entering the car, it takes a few minutes for the screen to become responsive.
  • - Navigation frequently starts jumping all over the place, reset does not help.
  • - Maximum speed indication is wrong 90% of the time.
  • - Android cannot be used as a key (at least Google and Samsung).
  • - Remote parking is not available.
  • - There is no video streaming.
Shit that really needs to be better:
  • - The music should not dim whem disabling LCC, passengers do not need to experience the driver's decisions. Focus signal sounds on the driver only (headrest speakers?).
  • - The airco is problematic, people are starting to put film on their windows to compensate.
  • - ACC breaks unnecessary harsh when a car moves in our lane or a lane next to ours.
  • - Minimal gap in ACC is too big. The driver is always responsible.
  • - ACC should be available at speeds over 130. The driver is always responsible.
  • - ACC+LCC should be available when using the hitch. The driver is always responsible.
  • - Autopark does not work in any usable fashion.
  • - ZTuner is not practically usable.
  • - Lights often are set too high, oncomers blink their lights, but there is no manual correction option.
  • - Wifi keeps forgetting its password.
  • - Default Bluetooth name of car causes bluetooth connection to not work.
  • - The voice controlled assistent can't do anything useful.
Also, given the amount of bugs that are in releases (like the recent Australian release) it feels software development is done by 1.5 intern. And it does not match the amount of finesse that is in the software as a whole; things like the animations, and inclusion of weather in them.
Prima opsomming van de +35 tickets die ik in de builder app heb staan 😅

  • Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:45
Ik denk dat we wat geduld moeten hebben. De Zeekr 7GT draait op 3.0.0 beta software. Ik vermoed dat ze dus, eenmaal deze stabieler is, deze ook gaan gebruiken voor de 7x.
Afwachten dus :-)

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670


  • MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:25
Snobbieh schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 12:17:
Ik denk dat we wat geduld moeten hebben. De Zeekr 7GT draait op 3.0.0 beta software. Ik vermoed dat ze dus, eenmaal deze stabieler is, deze ook gaan gebruiken voor de 7x.
Afwachten dus :-)
Dit denk ik dus precies hetzelfde, waarschijnlijk is de nieuwe update van de 7X zo goed als voor 99% gebaseerd op de nieuwe in de 7GT. Daarom ook erg blij dat ze nu eindelijk hetzelfde systeem blijven gebruiken en niet weer met nieuwe software komen voor de 7GT zoals bij de (oude) X en huidige 001.

Volgens mij heeft de nieuwe X die vanaf nu (?) geleverd wordt ook dezelfde software als de 7GT en 7X. Kan iemand dit bevestigen?

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X40 Ultra


  • Dutchie_NLD
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 17:32
clydevdl schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 07:28:
Doet de fridge het voor de rest wel in de auto zonder softwarematige aansturing via het scherm van de auto of de Zeekr app?
Jazeker dat hij werkt. Het geeft zonder software alleen wat extra werk. Moet niet vergeten aan/uit te zetten al gebruikt hij voor wat ik merkt/heb gelezen weinig elektra.

Past prima en installatie is ook zo gepiept. (totaal incl verz. was ik $640 kwijt)

https://www.alibaba.com/product-detail/Original-ZEEKR-7X-Special-Car-Refrigerator_1601763055938.html?spm=a2756.trade-list-buyer.0.0.1f4e76e9Bitc0S

  • tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-06 08:07
MvRtje schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 12:20:
[...]

Dit denk ik dus precies hetzelfde, waarschijnlijk is de nieuwe update van de 7X zo goed als voor 99% gebaseerd op de nieuwe in de 7GT. Daarom ook erg blij dat ze nu eindelijk hetzelfde systeem blijven gebruiken en niet weer met nieuwe software komen voor de 7GT zoals bij de (oude) X en huidige 001.

Volgens mij heeft de nieuwe X die vanaf nu (?) geleverd wordt ook dezelfde software als de 7GT en 7X. Kan iemand dit bevestigen?
Ik had dezelfde insteek... Maar ik weet niet of jullie meegekregen hebben hoe die recente update in Australië gegaan is? Dat schepte bij mij geen band (vandaar die 1.5 stagiar referentie). En dan nog; de vorige substantiëel update is bijna 6 maand geleden en er zitten sinds dien echt serieus vervelende bugs in, met name onder de navigatie. En alles wat ik in deze post uiteindelijk zeg is "zorg dat je het voor elkaar hebt". Al is het maar in betere communicatie. Maar ik sta open voor andere meningen.

  • Dutchie_NLD
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 17:32
4v4t4r schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 08:53:
[...]

Ja ik lees ind veel dat Xpeng echt hard gaat met hun SW / Updates / Community op discord, merk dat ik dat wel een gemis vin van Zeekr (vond ik bij mn Volvo ook) Hoop dat ze daar wat meer effort in steken als ze doorhebben dat het ze gewoon klanten kost waneer de concurrentie wel doorpakt.
Het is en blijft dubbel natuurlijk. Denk dat we nog genoeg wensen en eisen hebben voor een update(s)

Maar zijn veel update nou positief of negatief. Is de auto wel/niet goed afgeleverd zodat updates nodig zijn.
Mis vooral in Zeekr app enig respons van Zeekr en dat is frustrend, gezien wat er nog ontbreekt of niet goed is. Had BYD, kreeg er ook niet veel, maar was met een aantal zaken beter al dan wat ik nu mis. Denk aan verbinding Android en App watch.

  • MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:25
tbee schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 12:59:
[...]

Ik had dezelfde insteek... Maar ik weet niet of jullie meegekregen hebben hoe die recente update in Australië gegaan is? Dat schepte bij mij geen band (vandaar die 1.5 stagiar referentie). En dan nog; de vorige substantiëel update is bijna 6 maand geleden en er zitten sinds dien echt serieus vervelende bugs in, met name onder de navigatie. En alles wat ik in deze post uiteindelijk zeg is "zorg dat je het voor elkaar hebt". Al is het maar in betere communicatie. Maar ik sta open voor andere meningen.
Ik vraag me af of we EU, Australië en China wel met elkaar moeten vergelijken. Weten we zeker dat de hardware in Australië wel 't zelfde is? In China sowieso deels niet natuurlijk. Maar ik snap je punt hoor, het mag allemaal wel wat sneller en vooral misschien wat meer communicatie over wat er aan zit te komen. En/of wat er bekend bij ze is qua problemen en waar aan gewerkt wordt.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X40 Ultra


  • Dutchie_NLD
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 17:32
tbee schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:08:
[...]

Ik ben bezig met een "get your shit together" post in de builder app. Ben ik wat vergeten of zeg ik iets dat niet correct is?

Get you act together!
Ik zou kijken of ze ook een facebook/instagram/etc hebben. Dan gaat het wel aankomen bij ze anders denk ik niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WtVYa_NZlRUmTW77VTxEye3HD9U=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KegoTeBKKIbH29uY985uBgxC.jpg?f=user_large

Ik heb in ieder geval mijn teleurstelling "software" gemaild naar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZM3VvrUyaY0wNh_yIrphWmcI-R8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/r8zpH6UmJ0rsuMZtAOT4NwCw.jpg?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door Dutchie_NLD op 19-06-2026 15:57 ]


  • Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:20
tbee schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:08:
[...]

Ik ben bezig met een "get your shit together" post in de builder app. Ben ik wat vergeten of zeg ik iets dat niet correct is?

Get you act together!

You have made a great car, but the software development side of it makes it a disappointing experience, and certainly does not give the "premium" feeling Zeekr is aiming at. The car is on the European market for over a year, but there still are features that were in the specification sheet and still are not available. The last substantial update was over 6 months ago... A lot of drivers want to give Zeekr a chance, having chosen between Tesla, XPeng, and Zeekr, but many (I certainly am) are starting to doubt if their choice was wise.

So.

Shit that needs to be fixed today:
  • - You cannot enter a destination after entering the car, it takes a few minutes for the screen to become responsive.
  • - Navigation frequently starts jumping all over the place, reset does not help.
  • - Maximum speed indication is wrong 90% of the time.
  • - Android cannot be used as a key (at least Google and Samsung).
  • - Remote parking is not available.
  • - There is no video streaming.
Shit that really needs to be better:
  • - The music should not dim whem disabling LCC, passengers do not need to experience the driver's decisions. Focus signal sounds on the driver only (headrest speakers?).
  • - The airco is problematic, people are starting to put film on their windows to compensate.
  • - ACC breaks unnecessary harsh when a car moves in our lane or a lane next to ours.
  • - Minimal gap in ACC is too big. The driver is always responsible.
  • - ACC should be available at speeds over 130. The driver is always responsible.
  • - ACC+LCC should be available when using the hitch. The driver is always responsible.
  • - Autopark does not work in any usable fashion.
  • - ZTuner is not practically usable.
  • - Lights often are set too high, oncomers blink their lights, but there is no manual correction option.
  • - Wifi keeps forgetting its password.
  • - Default Bluetooth name of car causes bluetooth connection to not work.
  • - The voice controlled assistent can't do anything useful.
Also, given the amount of bugs that are in releases (like the recent Australian release) it feels software development is done by 1.5 intern. And it does not match the amount of finesse that is in the software as a whole; things like the animations, and inclusion of weather in them.
Ik vind het ook wel echt "jammer" dat de ondersteuning voor Android telefoons met UWB zooooo slecht is. Zijn op dit moment al maanden telefoons met UWB beschikbaar die niet worden ondersteund, denk aan een Google Pixel 10 pro, Motorola Signature enz .

Daarbij heb ik te vaak problemen met de verstaanbaarheid als ik aan het bellen ben. Dit lijkt door Android auto te komen.

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice


  • rbisschops
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:38

rbisschops

Zeekr 7x Privilege AWD

Even een korte vraag mbt de Zeekr app. In de tab Afstandsbediening zit een icoontje voor Aircoventilatie.
Als je die aanklikt dan zegt ie dat de airconditioning geactiveerd is en na 60 seconden zal uitschakelen.

Iemand enig idee waarvoor dit nuttig is of wat dit doet? Gaat niet echt helpen om de auto te koelen met dit warme weer ....

[ Voor 10% gewijzigd door rbisschops op 19-06-2026 15:34 ]


  • Lock77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-06 16:29
tbee schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:59:
[...]

Die zit aan de buitenkant? Dat verklaart waarom de HUD nog goed werkt. Mijn folie zit aan de binnenkant. 😄
Ik heb Expel folie op de binnenkant zitten, werkt dus prima!
rbisschops schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 15:32:
Even een korte vraag mbt de Zeekr app. In de tab Afstandsbediening zit een icoontje voor Aircoventilatie.
Als je die aanklikt dan zegt ie dat de airconditioning geactiveerd is en na 60 seconden zal uitschakelen.

Iemand enig idee waarvoor dit nuttig is of wat dit doet? Gaat niet echt helpen om de auto te koelen met dit warme weer ....
Bij remote control heb je ok de rapid cooling optie, die werkt bij mij prima.

Overigens heb ik sinds vandaag een bug in mijn radio/carplay samenwerking. Als ik iets via Spotify wil afspelen dan lukt dat niet, zet ik de radio aan dan gaat zowel de radio als spotify afspelen, beiden gaan dan dwars door elkaar. Ik heb carplay al een keer gewist en opnieuw aangemeld, maar dit helpt niet.
Iemand dit al eerder meegemaakt en hiervoor een oplossing gevonden?

[ Voor 61% gewijzigd door Lock77 op 19-06-2026 16:29 ]


  • rbisschops
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:38

rbisschops

Zeekr 7x Privilege AWD

Lock77 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 16:21:
[...]

Bij remote control heb je ok de rapid cooling optie, die werkt bij mij prima.
Die snelle koeling is mij duidelijk ja, die blijft werken gedurende de ingestelde tijd.

Ik snap alleen niet wat die optie Aircoventilatie doet gedurende 60 seconden (of behoort te doen). Kan het ook niet in de handleiding vinden 8)7

  • RCZ
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 00:05

RCZ

Lock77 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 16:21:
[...]

Ik heb Expel folie op de binnenkant zitten, werkt dus prima!


[...]

Bij remote control heb je ok de rapid cooling optie, die werkt bij mij prima.

Overigens heb ik sinds vandaag een bug in mijn radio/carplay samenwerking. Als ik iets via Spotify wil afspelen dan lukt dat niet, zet ik de radio aan dan gaat zowel de radio als spotify afspelen, beiden gaan dan dwars door elkaar. Ik heb carplay al een keer gewist en opnieuw aangemeld, maar dit helpt niet.
Iemand dit al eerder meegemaakt en hiervoor een oplossing gevonden?
Resetten met de twee buttons op stuur. Ik heb onlangs gedaan en toen was het weer goed. Overigens soms toch last van weer wat zwaarder sturen op de snelweg. Tijdens rijden ook de reset met de twee buttons op stuur gedaan en het sturen was ook gelijk weer goed en tot op heden niet teruggekomen. Tijdens rijden kan dat. Kleine scherm komt dan snel terug. Grote scherm duurt iets langer. Auto is net een laptop. Soms moet je die opnieuw opstarten.

  • Bdm
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 21-06 21:59

Bdm

Iemand ook issues met stoelventilatie gehad ? Die werkt niet meer bij mij

  • tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-06 08:07
Bdm schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 16:38:
Iemand ook issues met stoelventilatie gehad ? Die werkt niet meer bij mij
Als het heel warm is, had ik laatst geen stoelventilatie. Laatste dagen echter niet gereden. Wat best vreemd is aangezien mijn dealer (Kien) zegt dat het niet blaast maar juist afzuigt en dus volledig los moet staan van bijvoorbeeld de airco. Ik heb dat nog niet geverifieerd.

  • Alboqa
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 00:29
tbee schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:08:
[...]

Ik ben bezig met een "get your shit together" post in de builder app. Ben ik wat vergeten of zeg ik iets dat niet correct is?

Get you act together!

You have made a great car, but the software development side of it makes it a disappointing experience, and certainly does not give the "premium" feeling Zeekr is aiming at. The car is on the European market for over a year, but there still are features that were in the specification sheet and still are not available. The last substantial update was over 6 months ago... A lot of drivers want to give Zeekr a chance, having chosen between Tesla, XPeng, and Zeekr, but many (I certainly am) are starting to doubt if their choice was wise.

So.

Shit that needs to be fixed today:
  • - You cannot enter a destination after entering the car, it takes a few minutes for the screen to become responsive.
  • - Navigation frequently starts jumping all over the place, reset does not help.
  • - Maximum speed indication is wrong 90% of the time.
  • - Android cannot be used as a key (at least Google and Samsung).
  • - Remote parking is not available.
  • - There is no video streaming.
Shit that really needs to be better:
  • - The music should not dim whem disabling LCC, passengers do not need to experience the driver's decisions. Focus signal sounds on the driver only (headrest speakers?).
  • - The airco is problematic, people are starting to put film on their windows to compensate.
  • - ACC breaks unnecessary harsh when a car moves in our lane or a lane next to ours.
  • - Minimal gap in ACC is too big. The driver is always responsible.
  • - ACC should be available at speeds over 130. The driver is always responsible.
  • - ACC+LCC should be available when using the hitch. The driver is always responsible.
  • - Autopark does not work in any usable fashion.
  • - ZTuner is not practically usable.
  • - Lights often are set too high, oncomers blink their lights, but there is no manual correction option.
  • - Wifi keeps forgetting its password.
  • - Default Bluetooth name of car causes bluetooth connection to not work.
  • - The voice controlled assistent can't do anything useful.
Also, given the amount of bugs that are in releases (like the recent Australian release) it feels software development is done by 1.5 intern. And it does not match the amount of finesse that is in the software as a whole; things like the animations, and inclusion of weather in them.
Camera feed bij afslaan alleen onder de 30km per uur zou onder de 50km per uur moeten zijn en slechte plaatsing van de camera feed hiervan. Beter in het bestuurdersdisplay zoals Kia en Hyundai.

Ik ga gelijk upvoten wanneer je dit geplaatst hebt in de bouwers app maar denk dat een social media vermelding misschien meer teweeg zal brengen omdat, dat publiek is.

We kunnen het ook omzetten in een mail en dat versturen naar de mensen bij Zeekr.

6 maanden geen update… :N

  • Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:20
Alboqa schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 20:58:
[...]

Camera feed bij afslaan alleen onder de 30km per uur zou onder de 50km per uur moeten zijn en slechte plaatsing van de camera feed hiervan. Beter in het bestuurdersdisplay zoals Kia en Hyundai.

Ik ga gelijk upvoten wanneer je dit geplaatst hebt in de bouwers app maar denk dat een social media vermelding misschien meer teweeg zal brengen omdat, dat publiek is.

We kunnen het ook omzetten in een mail en dat versturen naar de mensen bij Zeekr.

6 maanden geen update… :N
En dan allemaal dezelfde mail gaan sturen ? 😬

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice


  • tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-06 08:07
Alboqa schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 20:58:
[...]

Camera feed bij afslaan alleen onder de 30km per uur zou onder de 50km per uur moeten zijn en slechte plaatsing van de camera feed hiervan. Beter in het bestuurdersdisplay zoals Kia en Hyundai.

Ik ga gelijk upvoten wanneer je dit geplaatst hebt in de bouwers app maar denk dat een social media vermelding misschien meer teweeg zal brengen omdat, dat publiek is.

We kunnen het ook omzetten in een mail en dat versturen naar de mensen bij Zeekr.

6 maanden geen update… :N
sowieso wachten tot 1 juli, dan is het zeker een half jaar en hebben we "juni" als update maand gehad

  • Alboqa
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 00:29
Pimmetje651 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 22:52:
[...]

En dan allemaal dezelfde mail gaan sturen ? 😬
Ja haha waarom niet. Of met Claude of ChatGPT verschillende variaties maken.

  • Alboqa
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 00:29
tbee schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 23:02:
[...]

sowieso wachten tot 1 juli, dan is het zeker een half jaar en hebben we "juni" als update maand gehad
Goed idee. Laten we dat als deadline aanhouden.

  • RoboFlawz
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 22:13
Door de Storm gisteren is er een kliko tegen mijn auto gevlogen. De krassen zijn helaas wel zichtbaar.

Moet ik dit laten herstellen door zo zeekr servicepunt?

Want als ik door schadebedrijf laat herstellen van de verzekeraar vervalt het eigen risico

  • clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 17:07
RoboFlawz schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 10:23:
Door de Storm gisteren is er een kliko tegen mijn auto gevlogen. De krassen zijn helaas wel zichtbaar.

Moet ik dit laten herstellen door zo zeekr servicepunt?

Want als ik door schadebedrijf laat herstellen van de verzekeraar vervalt het eigen risico
Mijn advies zou zijn ga naar een Zeekr servicepunt. Reden het kan zijn dat ze zaken los moeten halen en dan weet de spuiter om de hoek niet exact hoe alles werkt: demonteren/monteren/calibreren etc.

Voorbeeld: ik moet binnenkort ook naar de spuiter omdat men het leuk vond mijn deur te voorzien van krassen. Om dit goed te doen moeten de verzonken deurgrepen van mijn Privilege uitvoering los gehaald worden. Als de spuiter om de hoek dit zou moeten doen ben je je fabrieksgarantie op dat deel van de auto kwijt volgens de voorwaarden van Zeekr en als je pech hebt op de gehele auto. Je raakt ook de verlengde garantie kwijt van 10 jaar/200.000 km ipv 5 jaar/100.000 km

Ik zou dat dus zeker ook aan je verzekeringsmaatschappij laten weten als ze moeilijk doen

Andere tip: Als je weet dat het een kliko is geweest dan kan kan je mogelijk achterhalen wie de eigenaar is omdat er altijd wel iets van een nummer op zo'n ding staat en dan die gene aansprakelijk stellen?

[ Voor 8% gewijzigd door clydevdl op 20-06-2026 11:00 ]


  • RCZ
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 00:05

RCZ

RoboFlawz schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 10:23:
Door de Storm gisteren is er een kliko tegen mijn auto gevlogen. De krassen zijn helaas wel zichtbaar.

Moet ik dit laten herstellen door zo zeekr servicepunt?

Want als ik door schadebedrijf laat herstellen van de verzekeraar vervalt het eigen risico

Op de site van Zeekr staan de schadeherstellers waar ze een samenwerking mee hebben. Goede kans dat jouw verzekeraar ook samenwerking met deze bedrijven heeft.

  • Karel Apple
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 00:50
RoboFlawz schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 10:23:
Door de Storm gisteren is er een kliko tegen mijn auto gevlogen. De krassen zijn helaas wel zichtbaar.

Moet ik dit laten herstellen door zo zeekr servicepunt?

Want als ik door schadebedrijf laat herstellen van de verzekeraar vervalt het eigen risico
Ik had een deuk in een deur. Is bij mij aan huis gerepareerd door http://www.de-autodokter.nl/

Uitdeuken, plamuren, spuiten.

vakmanschap

  • Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-06 13:12
Mijn Zeekr7X Priviliged is klaar, ik ga hem wel nog laten coaten.

Nu las ik hier wel dwars door het forum en precies toch wel wat software problemen, nu begin ik te denken, misschien toch beter voor een andere gegaan :D

We zullen zien zeker hoe het verloopt

  • RoboFlawz
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 22:13
clydevdl schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 10:54:
[...]

Mijn advies zou zijn ga naar een Zeekr servicepunt. Reden het kan zijn dat ze zaken los moeten halen en dan weet de spuiter om de hoek niet exact hoe alles werkt: demonteren/monteren/calibreren etc.

Voorbeeld: ik moet binnenkort ook naar de spuiter omdat men het leuk vond mijn deur te voorzien van krassen. Om dit goed te doen moeten de verzonken deurgrepen van mijn Privilege uitvoering los gehaald worden. Als de spuiter om de hoek dit zou moeten doen ben je je fabrieksgarantie op dat deel van de auto kwijt volgens de voorwaarden van Zeekr en als je pech hebt op de gehele auto. Je raakt ook de verlengde garantie kwijt van 10 jaar/200.000 km ipv 5 jaar/100.000 km

Ik zou dat dus zeker ook aan je verzekeringsmaatschappij laten weten als ze moeilijk doen

Andere tip: Als je weet dat het een kliko is geweest dan kan kan je mogelijk achterhalen wie de eigenaar is omdat er altijd wel iets van een nummer op zo'n ding staat en dan die gene aansprakelijk stellen?
Ok bedankt dan ga ik voor de zekerheid toch naar een servicepunt. Bij mij is de schade op de zijkant van achterbumper.

  • nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-06 12:34
Ik heb twee (spiegel en krassen) schades gehad die ASN Nieuwegein prima heeft kunnen oplossen 👍

Zeekr 7x LR | HASS | Zwave | Python | Javascript


  • WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21:26
tbee schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:08:
[...]

Ik ben bezig met een "get your shit together" post in de builder app. Ben ik wat vergeten of zeg ik iets dat niet correct is?

Get you act together!

You have made a great car, but the software development side of it makes it a disappointing experience, and certainly does not give the "premium" feeling Zeekr is aiming at. The car is on the European market for over a year, but there still are features that were in the specification sheet and still are not available. The last substantial update was over 6 months ago... A lot of drivers want to give Zeekr a chance, having chosen between Tesla, XPeng, and Zeekr, but many (I certainly am) are starting to doubt if their choice was wise.

So.

Shit that needs to be fixed today:
  • - You cannot enter a destination after entering the car, it takes a few minutes for the screen to become responsive.
  • - Navigation frequently starts jumping all over the place, reset does not help.
  • - Maximum speed indication is wrong 90% of the time.
  • - Android cannot be used as a key (at least Google and Samsung).
  • - Remote parking is not available.
  • - There is no video streaming.
Shit that really needs to be better:
  • - The music should not dim whem disabling LCC, passengers do not need to experience the driver's decisions. Focus signal sounds on the driver only (headrest speakers?).
  • - The airco is problematic, people are starting to put film on their windows to compensate.
  • - ACC breaks unnecessary harsh when a car moves in our lane or a lane next to ours.
  • - Minimal gap in ACC is too big. The driver is always responsible.
  • - ACC should be available at speeds over 130. The driver is always responsible.
  • - ACC+LCC should be available when using the hitch. The driver is always responsible.
  • - Autopark does not work in any usable fashion.
  • - ZTuner is not practically usable.
  • - Lights often are set too high, oncomers blink their lights, but there is no manual correction option.
  • - Wifi keeps forgetting its password.
  • - Default Bluetooth name of car causes bluetooth connection to not work.
  • - The voice controlled assistent can't do anything useful.
Also, given the amount of bugs that are in releases (like the recent Australian release) it feels software development is done by 1.5 intern. And it does not match the amount of finesse that is in the software as a whole; things like the animations, and inclusion of weather in them.
Ik heb het ook in de Facebook groep van zeekreurope gezet en daar werd meteen op gereageerd dat de Xpeng G9 ook niet alles is 😀

  • tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-06 08:07
WizzyBrown schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 14:34:
[...]

Ik heb het ook in de Facebook groep van zeekreurope gezet en daar werd meteen op gereageerd dat de Xpeng G9 ook niet alles is 😀
Heb je een link? 😄

  • WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21:26
De groep vind je hier: https://www.facebook.com/groups/573570522167500/?ref=share

Gisteren op deze post mijn reply gezet met jouw lijst: https://www.facebook.com/share/p/1BYNfZPeEo/

Ik heb een nieuwe post gedaan met alleen de opsomming nu:

https://www.facebook.com/share/p/1BgXJc45PN/

[ Voor 12% gewijzigd door WizzyBrown op 20-06-2026 17:00 ]


  • kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:44
ik was vandaag bij zeekr, de verkoper was heel stellig dat er in september een grote update komt die vele problemen moet oplossen. Maar zal me niet verbazen dat ze dit eerder ook al beloofd hadden.

  • Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 23:39
kx22 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 22:13:
ik was vandaag bij zeekr, de verkoper was heel stellig dat er in september een grote update komt die vele problemen moet oplossen. Maar zal me niet verbazen dat ze dit eerder ook al beloofd hadden.
We zouden een “May” update krijgen. Gezien het Juni is, kunnen we die wel skippen.

Zeekr 7GT wordt vanaf morgen geleverd en heeft OS 3.0.0, goede hoop dat de 7X deze ook krijgt.

Anders wordt het September 😅

  • Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:20
kx22 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 22:13:
ik was vandaag bij zeekr, de verkoper was heel stellig dat er in september een grote update komt die vele problemen moet oplossen. Maar zal me niet verbazen dat ze dit eerder ook al beloofd hadden.
September is opzich redelijk safe om te zeggen ook, dat duurt nog wel ff . Zo krijg je de mensen stil enz (met dode mus?)

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice


  • kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:44
Ik heb geen idee, rij zelf geen Zeekr 7x, maar vond het bijzonder dat ze in een gesprekje hiermee kwamen. Dat wilt al zeggen dat ze zelf weten dat er genoeg softwareproblemen zijn.

  • tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-06 08:07
Pimmetje651 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 22:43:
[...]

September is opzich redelijk safe om te zeggen ook, dat duurt nog wel ff . Zo krijg je de mensen stil enz (met dode mus?)
Het lijkt wel op Elon's 2 years, of Trump's 2 weeks. 😄 Maar true. September -en dan waarschijnlijk weer eind september- is dan wel 9 maand na de laatste serieuze update. Naar mijn mijn mening is dat echt ridicuul gegeven dat er echt tastbare bugs in het systeem zitten. 1.5 stagair. Ik heb wel eens de neiging te roepen dat ze het mij maar laten doen, ik kan dat in mijn vrije tijd sneller. 😆

  • Alboqa
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 00:29
tbee schreef op zondag 21 juni 2026 @ 07:18:
[...]

Het lijkt wel op Elon's 2 years, of Trump's 2 weeks. 😄 Maar true. September -en dan waarschijnlijk weer eind september- is dan wel 9 maand na de laatste serieuze update. Naar mijn mijn mening is dat echt ridicuul gegeven dat er echt tastbare bugs in het systeem zitten. 1.5 stagair. Ik heb wel eens de neiging te roepen dat ze het mij maar laten doen, ik kan dat in mijn vrije tijd sneller. 😆
Wat mij betreft start onze social media en mail klaagcampagne vandaag. Dit heeft al lang genoeg geduurd.

Je zou verwachten dat ze in kleine iteraties releasen zodat ze dan weer customer feedback kunnen ophalen op wat ze gereleased hebben.

Nu lijkt het een big bang releases te worden met in de tussentijd geen feedbackloop. Het grootste risico hiervan is dat als je regressie of nieuwe bugs introduceert dat je vermogen om dat snel op te lossen er niet is.

Elke maand releases is misschien te veel gevraagd maar elke 2 maanden zou bijvoorbeeld al een grote verbetering zijn.

Ook jammer dat ze onvoldoende gebruik maken van zo’n actieve gebruikersgroep die hun wil helpen het product de verbeteren.

  • Dutchie_NLD
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 17:32
Het is toch wel grappig dat (zoals deze video suggereert) de Duitsers veel vragen hebben over hun Zeekr auto, maar geen enkele over de besturing/software.

YouTube: Eure Fragen an den Zeekr Europa-Chef – Er hat offen geantwortet! Das ist der Plan.

In iedergeval hebben we weer een naam erbij om straks naar te mailen/appen (y)
Hoog in de boom van Zeekr Europa
Pagina: 1 ... 119 ... 121 Laatste