Merci is in ieder geval een tijdelijke oplossing, neem aan dat het koelen nog wel beter moet kunnen op de lader..
Naar aanleiding van dit bekende probleem mijn NP2 is na 5min al over verhit. (Als ik bescherm hoesje er vanaf haal gaat het wel iets langer mee) Ben ik eens gaan kijken en voelen hoe het zit met die koeling die bij die laadpad zit, en in het begin voelde ik niks maar uiteindelijk kwam er wel iets van lucht doorheen naar niet voldoende om telefoon koel genoeg te houden. Denk ook dat het komt dat de achterkant op die pad ligt en er dus geen lucht onderdoor kan. Ga eens kijken of het mogelijk is om iets te verzinnen om de telefoon 1mm omhoog te leggen en dat hij dan nog op zal laden, en er in iedergeval iets van lucht onderdoor kanAlphaxe schreef op maandag 8 juni 2026 @ 10:30:
[...]
Intussen heb ik een goede actieve cooler gevonden in de auto, gezien de standaard op de laadpad niet voldoet. Telefoon continu oververhit
De ventilatie rooster links van het stuur past de telefoon mooi in en koelt als een malle ;-)
Ik vraag me dan af hoe lastig het had geweest om de koele lucht ook door de laadpad ventilatie te laten lopen bij warm weer. Ook in de winter bij verwarmen zou dit denk ik helpen om het toestel te koelen
[Afbeelding]
Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice
Het moet wel kunnen werken hoor. Mijn vrouw heeft ook geen sleutel mee en gebruikt haar iPhone 16 om via de app de auto te openen en rijdt verder gewoon. Geen idee wat ze nog meer heeft gedaan, maar onze sleutel ligt in de kluis en ik heb de key card als reserve altijd bij me.iTec schreef op maandag 8 juni 2026 @ 09:17:
[...]
Ik denk dat ik het probleem achterhaald heb, de werkgever maakt gebruik van Flex Athlon, ze hebben dan bij de lease al een hoofdaccount ingesteld (flex.nl@athlon.com), zij hebben daar mij en mijn partner toegevoegd om de auto te delen. Dit probleem hadden wij niet met Tesla en met de 001 had ik allemaal issues dus was daar klaar mee, dus dit is mij nooit opgevallen.
Het zal dus een beperking zijn door de opzet van Athlon. Dan maar de sleutel mee.
Vorig jaar was het ook niet te doen met de auto op de oplader, ik leg de telefoon dan meestal in het bakje er onder aan een usb kabel als er echt geladen moet worden. Oververhitting is inderdaad een aantal keren gebeurd.RVMano schreef op maandag 8 juni 2026 @ 09:47:
[...]
Heb dit probleem ook, laatst was mijn telefoon zelfs overhit, dak was dicht en lag niet in de zon..
Ik ga deze thuis maar eens printen : https://makerworld.com/en/models/2034702-phone-holder-zeekr-7x-wireless-charger-support?from=search#profileId-2194593
Wellicht een handige toevoeging voor de mobieltjes en de koeling. Heb er zelf nog geen ervaring mee, maar zag dit voorbijkomen op makerworld.
Wellicht een handige toevoeging voor de mobieltjes en de koeling. Heb er zelf nog geen ervaring mee, maar zag dit voorbijkomen op makerworld.
Ja handig zat daar ook aan te denken om zoiets te maken/printen. Ook al moet ik zeggen dat ik er maar sporadisch last van heb dat mijn s24 ultra te warm wordt tijdens het laden.iTec schreef op maandag 8 juni 2026 @ 11:43:
Ik ga deze thuis maar eens printen : https://makerworld.com/en/models/2034702-phone-holder-zeekr-7x-wireless-charger-support?from=search#profileId-2194593