Merci is in ieder geval een tijdelijke oplossing, neem aan dat het koelen nog wel beter moet kunnen op de lader..
Naar aanleiding van dit bekende probleem mijn NP2 is na 5min al over verhit. (Als ik bescherm hoesje er vanaf haal gaat het wel iets langer mee) Ben ik eens gaan kijken en voelen hoe het zit met die koeling die bij die laadpad zit, en in het begin voelde ik niks maar uiteindelijk kwam er wel iets van lucht doorheen naar niet voldoende om telefoon koel genoeg te houden. Denk ook dat het komt dat de achterkant op die pad ligt en er dus geen lucht onderdoor kan. Ga eens kijken of het mogelijk is om iets te verzinnen om de telefoon 1mm omhoog te leggen en dat hij dan nog op zal laden, en er in iedergeval iets van lucht onderdoor kanAlphaxe schreef op maandag 8 juni 2026 @ 10:30:
[...]
Intussen heb ik een goede actieve cooler gevonden in de auto, gezien de standaard op de laadpad niet voldoet. Telefoon continu oververhit
De ventilatie rooster links van het stuur past de telefoon mooi in en koelt als een malle ;-)
Ik vraag me dan af hoe lastig het had geweest om de koele lucht ook door de laadpad ventilatie te laten lopen bij warm weer. Ook in de winter bij verwarmen zou dit denk ik helpen om het toestel te koelen
[Afbeelding]
Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice
Het moet wel kunnen werken hoor. Mijn vrouw heeft ook geen sleutel mee en gebruikt haar iPhone 16 om via de app de auto te openen en rijdt verder gewoon. Geen idee wat ze nog meer heeft gedaan, maar onze sleutel ligt in de kluis en ik heb de key card als reserve altijd bij me.iTec schreef op maandag 8 juni 2026 @ 09:17:
[...]
Ik denk dat ik het probleem achterhaald heb, de werkgever maakt gebruik van Flex Athlon, ze hebben dan bij de lease al een hoofdaccount ingesteld (flex.nl@athlon.com), zij hebben daar mij en mijn partner toegevoegd om de auto te delen. Dit probleem hadden wij niet met Tesla en met de 001 had ik allemaal issues dus was daar klaar mee, dus dit is mij nooit opgevallen.
Het zal dus een beperking zijn door de opzet van Athlon. Dan maar de sleutel mee.
Vorig jaar was het ook niet te doen met de auto op de oplader, ik leg de telefoon dan meestal in het bakje er onder aan een usb kabel als er echt geladen moet worden. Oververhitting is inderdaad een aantal keren gebeurd.RVMano schreef op maandag 8 juni 2026 @ 09:47:
[...]
Heb dit probleem ook, laatst was mijn telefoon zelfs overhit, dak was dicht en lag niet in de zon..
Ik ga deze thuis maar eens printen : https://makerworld.com/en/models/2034702-phone-holder-zeekr-7x-wireless-charger-support?from=search#profileId-2194593
Wellicht een handige toevoeging voor de mobieltjes en de koeling. Heb er zelf nog geen ervaring mee, maar zag dit voorbijkomen op makerworld.
Wellicht een handige toevoeging voor de mobieltjes en de koeling. Heb er zelf nog geen ervaring mee, maar zag dit voorbijkomen op makerworld.
Ja handig zat daar ook aan te denken om zoiets te maken/printen. Ook al moet ik zeggen dat ik er maar sporadisch last van heb dat mijn s24 ultra te warm wordt tijdens het laden.iTec schreef op maandag 8 juni 2026 @ 11:43:
Ik ga deze thuis maar eens printen : https://makerworld.com/en/models/2034702-phone-holder-zeekr-7x-wireless-charger-support?from=search#profileId-2194593
Leggen jullie de telefoon wel goed?clydevdl schreef op maandag 8 juni 2026 @ 12:13:
[...]
Ja handig zat daar ook aan te denken om zoiets te maken/printen. Ook al moet ik zeggen dat ik er maar sporadisch last van heb dat mijn s24 ultra te warm wordt tijdens het laden.
Ik leg de telefoon bovenop de ventilatie, met de onderkant helemaal tegen de onderkant van de "lader". En heb nergens last van.
Dit uitgeprinte lijkt mij alleen maar slechter te werken aangezien dit alleen de onderkant van de telefoon koelt, en niet de gehele achterkant van de telefoon.
De telefoon wordt dus wel goed gekoeld als je die bovenop de ventilatie legt.
Daar kan je nog wel eens een punt hebben, ik zag het alleen voorbijkomen. Gezien ik een 3d printer heb ga ik het even testen.LPiC schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:41:
[...]
Leggen jullie de telefoon wel goed?
Ik leg de telefoon bovenop de ventilatie, met de onderkant helemaal tegen de onderkant van de "lader". En heb nergens last van.
Dit uitgeprinte lijkt mij alleen maar slechter te werken aangezien dit alleen de onderkant van de telefoon koelt, en niet de gehele achterkant van de telefoon.
De telefoon wordt dus wel goed gekloeld als je die bovenop de ventilatie legt.
ik leg hem juist naar boven zodat de koele lucht precies de onderkant van de phone in kan..LPiC schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:41:
[...]
Zal het eens testen zoals jij het zegt !
Zeekr 7x Privilege AWD
De ventilatie werkt alleen als de telefoon aan het laden is. Als je de telefoon er niet goed op ligt, komt er ook geen koele lucht uit.LPiC schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:41:
[...]
Jammer dat ze geen magsafe hebben gebruikt zoals in de Rivian R2. Dat lost het probleem op wat betreft de ligging van de telefoon. Daarmee zou je het aangaan van de ventilatie ook kunnen oplossen door de DockKit api te gebruiken om vast te stellen dat er daadwerkelijk een magsafe connectie is. MagSafe bestaat al een tijdje en is ook geadopteerd door andere merken. Gemiste kans!
Klopt allemaal en is uiteraard ook belangrijkLock77 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 15:56:
[...]
De ventilatie werkt alleen als de telefoon aan het laden is. Als je de telefoon er niet goed op ligt, komt er ook geen koele lucht uit.
Ik heb ze zojuist geprint maar zie er niet echt de toegevoegde waarde van. Als je tel groot genoeg is kan je hem idd ook deels op het ventilatie rooster leggen. Staat wel grappig moet ik zeggen
:strip_exif()/f/image/S09g4JnhnLu6jAS5YTMK8Ydt.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel eindelijk een eerste accessoire geprint voor de auto
Denk dat ik zelf ook maar de.blikjes/flessenhouder ga printen
[ Voor 6% gewijzigd door clydevdl op 08-06-2026 16:45 ]
@clydevdl Ik heb je net een DM gestuurd over 3D printenclydevdl schreef op maandag 8 juni 2026 @ 16:42:
[...]
Klopt allemaal en is uiteraard ook belangrijk
Ik heb ze zojuist geprint maar zie er niet echt de toegevoegde waarde van. Als je tel groot genoeg is kan je hem idd ook deels op het ventilatie rooster leggen. Staat wel grappig moet ik zeggen
[Afbeelding]
Wel eindelijk een eerste accessoire geprint voor de auto![]()
Stuur je daar ook nog een foto van? Pleeze?clydevdl schreef op maandag 8 juni 2026 @ 16:42:
[...]
Je moet de telefoon onderaan leggen, er zitten kleine uitsparingen waar de lucht dan onderdoor gaat over de lengte van de telefoon.
iPhone 16 hier en nooit problemen gehad, ook niet in de zomer.
iPhone 16 hier en nooit problemen gehad, ook niet in de zomer.
Hier iPhone 17 Pro Max, ook nooit problemen mee is altijd fris. Ook niet in de zomer.
Toen het een paar dagen zo warm (30 graden) was zijn wij 5 dagen richting de zee geweest waarbij de auto veel vol in de zon stond alle dagen. Ik had het idee dat deze periode de airco het weer goed deed.. mij is niet opgevallen dat ik het niet koel kreeg of wat dan ook. Er is natuurlijk geen update geweest, maar vond het toch apart want dit was enkele weken daarvoor met warmer weer niet het geval voor mijn gevoel. Meer mensen dit opgevallen?
Toen het een paar dagen zo warm (30 graden) was zijn wij 5 dagen richting de zee geweest waarbij de auto veel vol in de zon stond alle dagen. Ik had het idee dat deze periode de airco het weer goed deed.. mij is niet opgevallen dat ik het niet koel kreeg of wat dan ook. Er is natuurlijk geen update geweest, maar vond het toch apart want dit was enkele weken daarvoor met warmer weer niet het geval voor mijn gevoel. Meer mensen dit opgevallen?
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X40 Ultra
Heb besloten als hij bij de garage aankomt om hem direct een coating te geven, glas coating. Ik heb met mijn vorige auto altijd spijt gehad dat ik het niet direct had gedaan.
Moest ik het later doen en dan was er al werk om de lak wat te herstellen.
Wat is jullie strategie omtrent laden, ik kan thuis tot 22kW laden, maar ik ga dit nooit doen aangezien de provider mij dan gewoon op capaciteitstarief gaat jassen. Dus ik zou die sowieso altijd maar 11kW laten doen, maar dat is ook al best veel. Mijn PHEV gaat max tot 7 kW
Wat is jullie strategie omtrent laden, ik kan thuis tot 22kW laden, maar ik ga dit nooit doen aangezien de provider mij dan gewoon op capaciteitstarief gaat jassen. Dus ik zou die sowieso altijd maar 11kW laten doen, maar dat is ook al best veel. Mijn PHEV gaat max tot 7 kW
Laadpaal met load balancer?Lyca schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 11:22:
Heb besloten als hij bij de garage aankomt om hem direct een coating te geven, glas coating. Ik heb met mijn vorige auto altijd spijt gehad dat ik het niet direct had gedaan.
11 is zat imo (weet niet of je de voorkeur hebt te laden als de zon schijnt?) maar als snachts laden dan is hij sochtends gewoon vol hoorLyca schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 11:22:
Zeekr 7x Privilege AWD
Smappee en ja, je kan iets doen met de panelen ook, ik moet dat wel nog eens deftig instellen. Heb er de tijd nog niet voor gehad.
Meestal zet ik hem gewoon manueel op als de zon aan het schijnen en indien niet, ergens na 10 uur op nacht tarief4v4t4r schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 12:51:
[...]
11 is zat imo (weet niet of je de voorkeur hebt te laden als de zon schijnt?) maar als snachts laden dan is hij sochtends gewoon vol hoor
Weet je, ik rij elektrisch, dus ben al goedkoper uit en beter bezig dan brandstofauto's. Ik ga niet moeilijk doen over wanneer ik laad. Ik wil de auto ook gewoon z.s.m. weer vol en beschikbaar hebben. Als dat toevallig is als de zon schijnt of nachttarief, dan is dan mooi meegenomen. 🤷♂️Lyca schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 11:22:
Ik heb een dynamisch energiecontract met een loadbalancer. Die stuurt het laden aan op basis van de energieprijs. Daarnaast krijg je soms bonussen wanneer het net te vol is en de loadbalancer het laden pauzeert. Verder heb ik een laadpaal met mid-meter waardoor ik ERE-certificaten kan verkopen. De laadkosten zijn hierdoor minimaal.
Onderstaande prijzen zijn inclusief belasting
Ik ervaar ook dat de telefoon soms erg warm wordt als hij op oplaadpad ligt, zeker met carplay aan en flitsmeister op je telefoon open. Ik ben geen fan van de carplay app en kaartmodus van flitsmeister dus heb altijd de lijstweergave op mijn telefoon open staan. Koelen van de telefoon door de roosters heb ik nooit gevoeld, en heb het idee dat de airco sowieso moeizaam werkt. Ga dit ook zeker aangeven bij de eerste servicebeurt.
Wat ik doe als workaround: je kan in het snelmenu (van boven naar beneden swipen) een tegel toevoegen om het draadloos laden uit te zetten. Dan kan je telefoon gewoon daar leggen zonder dat die oplaad. Als je lange rit doe prik ik gewoon (ouderwets) een kabeltje in om op te laden. Telefoon wordt dan veel minder warm. Voor korte ritten gaat het draadloos laden opzich prima.
Ik ervaar ook wel eens problemen met mijn hoesje dat hij aangeeft dat er een voorwerp op de laadpad ligt. Moet dan paar keer mijn telefoon weghalen en terugleggen en dan werkt het weer. Wellicht omdat ik geen origineel hoesje heb? Iemand hier ook last van? (iPhone 17)
Wat ik doe als workaround: je kan in het snelmenu (van boven naar beneden swipen) een tegel toevoegen om het draadloos laden uit te zetten. Dan kan je telefoon gewoon daar leggen zonder dat die oplaad. Als je lange rit doe prik ik gewoon (ouderwets) een kabeltje in om op te laden. Telefoon wordt dan veel minder warm. Voor korte ritten gaat het draadloos laden opzich prima.
Ik ervaar ook wel eens problemen met mijn hoesje dat hij aangeeft dat er een voorwerp op de laadpad ligt. Moet dan paar keer mijn telefoon weghalen en terugleggen en dan werkt het weer. Wellicht omdat ik geen origineel hoesje heb? Iemand hier ook last van? (iPhone 17)
Yup. Ik heb opladen ook standaard uit staan, want door het hoesje werkt het allemaal maar matig. Thuis laad ik wel draadloos in het hoesje en dat gaat prima. En met dat tegeltje kun je makkelijk schakelen.nb90 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 06:20:
Ik ervaar ook dat de telefoon soms erg warm wordt als hij op oplaadpad ligt, zeker met carplay aan en flitsmeister op je telefoon open. Ik ben geen fan van de carplay app en kaartmodus van flitsmeister dus heb altijd de lijstweergave op mijn telefoon open staan. Koelen van de telefoon door de roosters heb ik nooit gevoeld, en heb het idee dat de airco sowieso moeizaam werkt. Ga dit ook zeker aangeven bij de eerste servicebeurt.
Welk dynamisch contract en laadpaal backend gebruik je om deze integraties mogelijk te maken? Ik moet er over een paar maanden ook aan geloven en ben mij aan het inlezen. Zijn die grid rewards universeel of energieleverancier afhankelijk? Ik begreep dat Tibber en Zonneplan goed te gebruiken zijn met (onofficiële) home assistant integraties om het laden ‘slim’ te maken. Eventueel door je laadpaal aan EVCC te koppelen.Alboqa schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:34:
Ik heb een dynamisch energiecontract met een loadbalancer. Die stuurt het laden aan op basis van de energieprijs. Daarnaast krijg je soms bonussen wanneer het net te vol is en de loadbalancer het laden pauzeert. Verder heb ik een laadpaal met mid-meter waardoor ik ERE-certificaten kan verkopen. De laadkosten zijn hierdoor minimaal.
[Afbeelding]
Ik gebruik zelf een Wallbox Pulsar Pro en heb een energie contract van Zonneplan. De Wallbox is verbonden aan Plugchoice zodat ik hun proxy functie kan gebruiken, deze verbindt dan door naar E-Flux voor de backend afhandeling voor zakelijk laden en evcc voor charging plans en slim laden. evcc haalt alle gegevens uit homeassistant (SOC, energie prijs, zonnepanelen opwek) en het huidige vebruik van mijn slimmelezer om ook te kunnen loadbalancen. Dit werkt (eindelijk) allemaal erg goed. Ik kan alleen geen EREs verkopen, maar dat wou ik toch niet.St3ve-0 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 08:54:
[...]
Welk dynamisch contract en laadpaal backend gebruik je om deze integraties mogelijk te maken? Ik moet er over een paar maanden ook aan geloven en ben mij aan het inlezen. Zijn die grid rewards universeel of energieleverancier afhankelijk? Ik begreep dat Tibber en Zonneplan goed te gebruiken zijn met (onofficiële) home assistant integraties om het laden ‘slim’ te maken. Eventueel door je laadpaal aan EVCC te koppelen.
Grootste probleem dat ik had was dat wanneer de lader gaat laden en de auto in 'Deep Sleep' is dat mijn Wallbox in error schiet. Inmiddels heb ik die opgelost door automatisch een script te runnen in homeassistant op het moment dat die begint te laden, dan wordt er een commando (stoel verwarming aan) naar de auto gestuurd om hem wakker te maken en dan gaat het laden wel goed.
Hier Tibber met Zaptec Go 2. Deze heeft de volgende voordelen:St3ve-0 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 08:54:
[...]
Welk dynamisch contract en laadpaal backend gebruik je om deze integraties mogelijk te maken? Ik moet er over een paar maanden ook aan geloven en ben mij aan het inlezen. Zijn die grid rewards universeel of energieleverancier afhankelijk? Ik begreep dat Tibber en Zonneplan goed te gebruiken zijn met (onofficiële) home assistant integraties om het laden ‘slim’ te maken. Eventueel door je laadpaal aan EVCC te koppelen.
- MID gecertificeerd dus ERE certificaten verdienen
- Tibber geeft rewards voor pauzeren tijdens drukke uren / laden tijdens windstoten / laden als tarieven negatief zijn etc.
- Zaptec Go 2 kan terugschakelen naar 1-fase laden waardoor hij met ca 3000W terugleveren overschakeld op solar charging. Met 3-fasen heb je meer nodig omdat iedere fase van je auto inverter een bepaalde startstroom heeft.
- in de Tibber App aangeven wanneer je vertrekt. Tibber zal sneller gaan laden om te zorgen dat de auto tijdig vol is of opportunistisch laden wanneer het goedkoop is.
- Tibber heeft een API en Home Assistant integratie.
Bovenstaande werkt op zich prima en heeft voordeel boven het handmatig aansturen / automatiseren via EVCC; De grid rewards krijg je alleen als je Tibber jouw lader laat aansturen.
Enige nadeel is dat Tibber (nog) geen integratie heeft met Zeekr en weet dus niet de SOC van de auto. Dit moet je handmatig in de App aangeven of via Home Assistant automatiseren. Mijn HA schrijft iedere 10 minuten de SOC naar de Tibber API wanneer mijn auto is aangesloten.
[ Voor 11% gewijzigd door L_Edje op 10-06-2026 09:48 ]
Op mijn telefoon (android, samsung) geautomatiseerd dat deze op energiegesparing gaat als de bluetooth verbonden is met de auto. Ook de telefoon onder in de lader gelegd zoals aangegeven (dus over het rooster heen) sindsdien geen oververhitting meer gehad.nb90 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 06:20:
Wel vind ik irritant dat steeds Android Auto start bij verbinding bluetooth. AA is de reden dat mijn telefoon zo warm wordt zo lijkt het. Liever zou ik deze standaard uit willen hebben dus ga ik dit ook automatiseren denk ik.
Bluetooth verbonden--> Hotspot aan, Android Auto uit, energiebesparing aan.
Wat ik vervelend vind is dat Bluetooth niet altijd automatisch verbindt. Mogelijk is dit omdat mijn vrouw ook in de auto rijdt en dan haar telefoon koppelt ? Iemand ervaring mee ?
Ook geen ondersteuning heeft voor 2 gelijktijdige verbindingen... Hopelijk komt daar verbetering in.
[ Voor 4% gewijzigd door L_Edje op 10-06-2026 10:27 ]
Handig zeg, ik wist niet dat er zo’n OCPP proxy bestond. Momenteel gebruik ik Tap Electric om met mijn laadpaal openbaar te laden en zakelijk te verrekenen maar dan kan ik de laadpaal weer niet zelf aansturen door een smart energy oplossing. Dit is precies wat ik zoek om parallel mijn zakelijke verrekening uit te laten voeren.jsmid6 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 09:08:
[...]
Ik gebruik zelf een Wallbox Pulsar Pro en heb een energie contract van Zonneplan. De Wallbox is verbonden aan Plugchoice zodat ik hun proxy functie kan gebruiken, deze verbindt dan door naar E-Flux voor de backend afhandeling voor zakelijk laden en evcc voor charging plans en slim laden. evcc haalt alle gegevens uit homeassistant (SOC, energie prijs, zonnepanelen opwek) en het huidige vebruik van mijn slimmelezer om ook te kunnen loadbalancen. Dit werkt (eindelijk) allemaal erg goed. Ik kan alleen geen EREs verkopen, maar dat wou ik toch niet.
Grootste probleem dat ik had was dat wanneer de lader gaat laden en de auto in 'Deep Sleep' is dat mijn Wallbox in error schiet. Inmiddels heb ik die opgelost door automatisch een script te runnen in homeassistant op het moment dat die begint te laden, dan wordt er een commando (stoel verwarming aan) naar de auto gestuurd om hem wakker te maken en dan gaat het laden wel goed.
Ik zat met hetzelfde probleem en had een suggestie voor een proxy gedaan in de evcc repo, toen had iemand van plugchoice/volt time gereageerd dat zij die functie aanbieden. voor alsnog is het gratis maar wie weet in de toekomst.St3ve-0 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 11:53:
[...]
Handig zeg, ik wist niet dat er zo’n OCPP proxy bestond. Momenteel gebruik ik Tap Electric om met mijn laadpaal openbaar te laden en zakelijk te verrekenen maar dan kan ik de laadpaal weer niet zelf aansturen door een smart energy oplossing. Dit is precies wat ik zoek om parallel mijn zakelijke verrekening uit te laten voeren.
Ik heb net als @L_Edje (dank voor je antwoord) Tibber en een Zaptec go 2 maar geen hass integratie.L_Edje schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 09:31:
[...]
Hier Tibber met Zaptec Go 2. Deze heeft de volgende voordelen:
- MID gecertificeerd dus ERE certificaten verdienen
- Tibber geeft rewards voor pauzeren tijdens drukke uren / laden tijdens windstoten / laden als tarieven negatief zijn etc.
- Zaptec Go 2 kan terugschakelen naar 1-fase laden waardoor hij met ca 3000W terugleveren overschakeld op solar charging. Met 3-fasen heb je meer nodig omdat iedere fase van je auto inverter een bepaalde startstroom heeft.
- in de Tibber App aangeven wanneer je vertrekt. Tibber zal sneller gaan laden om te zorgen dat de auto tijdig vol is of opportunistisch laden wanneer het goedkoop is.
- Tibber heeft een API en Home Assistant integratie.
Bovenstaande werkt op zich prima en heeft voordeel boven het handmatig aansturen / automatiseren via EVCC; De grid rewards krijg je alleen als je Tibber jouw lader laat aansturen.
Enige nadeel is dat Tibber (nog) geen integratie heeft met Zeekr en weet dus niet de SOC van de auto. Dit moet je handmatig in de App aangeven of via Home Assistant automatiseren. Mijn HA schrijft iedere 10 minuten de SOC naar de Tibber API wanneer mijn auto is aangesloten.
Jammer dat er geen integratie is tussen Tibber en Zeekr om de SOC uit te lezen. Ik doe dus handmatig de SOC bijwerken in de Tibber app zodat hij kan inschatten hoeveel er nog geladen moet worden. Dit is iets wat Tibber moet maken toch of is het juist dat Zeekr geen api beschikbaar heeft? Ik weet niet hoe dit in hass opgelost wordt.
Is er iemand bij wie dit daadwerkelijk is gelukt. De standaard lock sounds zijn werkelijk te genant.nikagl schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 22:19:
Iemand dit al eens geprobeerd?
https://myzeekr7x.com/202...ing-and-unlocking-sounds/USB klaarmaken
1. USB-A stick formatteren2. Verplichte mapnaam (belangrijk!)
- FAT32
- Lege stick (liefst ≤ 32 GB, maar groter werkt meestal ook)
In de ROOT van de USB stick:code:Dit is Chinees en hoofdletter‑ en tekengevoelig (vertaling: "Vergrendel‑ en ontgrendelgeluid")
1 解闭锁音效
Kopiëren/plakken is echt aan te raden.
3. Geluidsbestanden
* WAV‑formaat
* Bestandsgrootte: < 1 MB
* 1 of meerdere WAV‑files in die map
Bijvoorbeeld:code:4. Juiste USB‑poort gebruiken
1 2 3/解闭锁音效/ lock.wav unlock.wav
- ALLEEN de Sentry USB-A‑poort
- Andere USB-C‑poorten → werkt niet
Instellen in de auto
In de Zeekr 7X:
1. Vehicle
2. Doors & Windows
3. Hazard light & sound
4. Personalised sound effect
5. Kies je WAV‑bestand voor:
* Lock
* Unlock
Maar het is wel fijn om een bevestiging te krijgen via een kort geluid, dat de auto echt gelocked is als je wegloopt. Ik heb FAT32 en exFAT geprobeerd en bovenstaande instructies gevolgd, maar krijg geen menu waarin ik andere lock sounds kan kiezen. Wat doe ik verkeerd, iemand enig idee?
Tibber SOC updaterAlboqa schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 17:31:
[...]
Ik heb net als @L_Edje (dank voor je antwoord) Tibber en een Zaptec go 2 maar geen hass integratie.
Jammer dat er geen integratie is tussen Tibber en Zeekr om de SOC uit te lezen. Ik doe dus handmatig de SOC bijwerken in de Tibber app zodat hij kan inschatten hoeveel er nog geladen moet worden. Dit is iets wat Tibber moet maken toch of is het juist dat Zeekr geen api beschikbaar heeft? Ik weet niet hoe dit in hass opgelost wordt.
[ Voor 20% gewijzigd door L_Edje op 10-06-2026 22:05 ]
Sow, Ik wil transformer geluiden ipv die opties nu .....in moet dit hebben 😆(proberen)rbisschops schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 21:37:
[...]
Is er iemand bij wie dit daadwerkelijk is gelukt. De standaard lock sounds zijn werkelijk te genant.
Maar het is wel fijn om een bevestiging te krijgen via een kort geluid, dat de auto echt gelocked is als je wegloopt. Ik heb FAT32 en exFAT geprobeerd en bovenstaande instructies gevolgd, maar krijg geen menu waarin ik andere lock sounds kan kiezen. Wat doe ik verkeerd, iemand enig idee?
Heb jij er nog steeds last van?HavermansP schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 19:00:
Dag,
Als ik drempels / verhogingen op rijdt lijk ik een soort krak te horen linksachter. Dit hoor ik ook als ik drempels afga. Is dit gewoon “normaal” of is er iets mis. Het geluid is niet heel goed te beschrijven. Een soort krak/krakend geluid. Ik kan het eventueel proberen te filmen. Overigens als ik heel rustig rijdt (10/15km) dan hoor ik het vrijwel niet.
7x privilege.
Ik heb het ook maar HtH Zeekr ontkent dat het er is en kan dus niets ondernemen. Ik heb proef gereden in de Privilege die daar staat voor proefritten en die had dat totaal niet.
Heb jij er nog steeds last van? Ik zie nu op dit forum dat er best wel wat zijn met dit probleem wat door Zeekr zelf niet verholpen kan worden daar ze het niet horennskr83 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 13:46:
[...]
Ik ben ook al een tijd gefrustreerd over dit probleem. In januari heb ik een afspraak aangevraagd bij de service, maar ze hadden pas in maart plek. Ik ben naar Zeist gegaan, maar ze zeiden dat ze geen probleem konden vinden. Ze raden me aan om voor de volgende afspraak naar een andere garage in de buurt te gaan.
Het geluid dat van achteren komt, was er niet toen ik de auto nieuw had, maar het is steeds erger geworden. Ik denk dat het uit de ophangingspunten aan de achterkant komt. Het is vooral goed te horen bij lage snelheden en wanneer ik over verkeersdrempels rij.
Omdat de service er niets aan deed, heb ik het probleem maar even laten rusten. Als het erger wordt, overweeg ik misschien weer een afspraak te maken bij de garage
Vreemd
Ik heb het ook maar HtH Zeekr ontkent dat het er is en kan dus niets ondernemen. Ik heb proef gereden in de Privilege die daar staat voor proefritten en die had dat totaal niet.
Slimme oplossingjsmid6 schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 09:08:
[...]
Ik gebruik zelf een Wallbox Pulsar Pro en heb een energie contract van Zonneplan. De Wallbox is verbonden aan Plugchoice zodat ik hun proxy functie kan gebruiken, deze verbindt dan door naar E-Flux voor de backend afhandeling voor zakelijk laden en evcc voor charging plans en slim laden. evcc haalt alle gegevens uit homeassistant (SOC, energie prijs, zonnepanelen opwek) en het huidige vebruik van mijn slimmelezer om ook te kunnen loadbalancen. Dit werkt (eindelijk) allemaal erg goed. Ik kan alleen geen EREs verkopen, maar dat wou ik toch niet.
dikke kans dat dit alleen in australie werkt aangezien ze daar waarschijnlijk andere firmware gebruiken, ze hebben daar ook koelkast ondersteuning en camera op achterbank. Ben wel benieuwd of het iemand lukt, lijkt me wel leuk om mee te spelen.rbisschops schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 21:37:
[...]
Is er iemand bij wie dit daadwerkelijk is gelukt. De standaard lock sounds zijn werkelijk te genant.
Ik vond net wel deze:rbisschops schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 21:37:
[...]
"
Just a note that if you have updated to 2.1 and have custom lock/unlock sounds you will need to change the folder in the root directory where you put your sounds to: Lock Status Tones
"
[ Voor 20% gewijzigd door Rmaxx op 11-06-2026 22:49 ]
Thx - inmiddels ook via een thread op Reddit gevonden dat dit blijkbaar voor Europa nog niet werkt. Wat wel raar is, aangezien we hier een nieuwere firmware hebben ... (link naar Reddit topic: https://www.reddit.com/r/Zeekr/comments/1skv535/how_do_i_add_more_locking_and_unlocking_sound/)Rmaxx schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 10:02:
[...]
dikke kans dat dit alleen in australie werkt aangezien ze daar waarschijnlijk andere firmware gebruiken, ze hebben daar ook koelkast ondersteuning en camera op achterbank. Ben wel benieuwd of het iemand lukt, lijkt me wel leuk om mee te spelen.
Ha, da's interessant, die ga ik dan ook even proberen. Waar had je dat gevonden?Rmaxx schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 10:39:
[...]
Ik vond net wel deze:
"
Just a note that if you have updated to 2.1 and have custom lock/unlock sounds you will need to change the folder in the root directory where you put your sounds to: Lock Status Tones
"
In australie fb group, maar in de reddit staat het ook al:rbisschops schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 10:56:
[...]
Ha, da's interessant, die ga ik dan ook even proberen. Waar had je dat gevonden?
" You must create a folder in the root directory and name it 解闭锁音效 (if on v2.0), or “Lock Status Tones” (if on v2.1/2.1.1). This is only applicable for right-hand drive versions.
European versions of 2.1.x don’t have this functionality yet. "
Hallo allemaal ik zal me even voorstellen. Ik ben John, 50 jaar en tot morgen berijder van een BMW IX3. Deze wordt morgen opgehaald door een dealer.
En nu... 25 juni staat gepland dat we de Zeekr 7X Privilige met Advanced Cockpit Pack & Comfort Pack & trekhaak. De keuze is gevallen op de Zeekr nadat we meerdere auto's hebben gereden. uiteindelijk de 7X een weekend lang kunnen rijden en dat beviel dusdanig goed dat de keuze toen makkelijk gemaakt kon worden.
Zodra de auto geleverd is zal ik me melden en in de tussentijd lees ik gezellig mee op het forum.
En nu... 25 juni staat gepland dat we de Zeekr 7X Privilige met Advanced Cockpit Pack & Comfort Pack & trekhaak. De keuze is gevallen op de Zeekr nadat we meerdere auto's hebben gereden. uiteindelijk de 7X een weekend lang kunnen rijden en dat beviel dusdanig goed dat de keuze toen makkelijk gemaakt kon worden.
Zodra de auto geleverd is zal ik me melden en in de tussentijd lees ik gezellig mee op het forum.
Gefeliciteerd John, welke kleur? Gaat zeker bevallen, heerlijke auto en indien nodig super snel. Laatst nog een cayenne fijn de achterkant laten zien..
Dank je wel. Ik denk ook da het zeker gaat bevallen dat weekendbeviel ons heel goed. Na terugbrengen van de 7X terug in de BMW IX3 voelde toch echt als een stap terug. Zelfs in vergelijking met de IX3 Neue klasse vind ik het interieur van de 7X hoogwaardiger aanvoelen allemaal.RVMano schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 14:45:
Gefeliciteerd John, welke kleur? Gaat zeker bevallen, heerlijke auto en indien nodig super snel. Laatst nog een cayenne fijn de achterkant laten zien..
Het is Tech Grey geworden die kleur vonden we in combinatie met het zwarte dak het mooist. Dat de auto snel is hebben we getest
Iemand een Zeekr 7x besteld.
Ik reed in Antwerpen vanmiddag en kwam een vrachtwagen vol mooie auto’s tegen.
[img=1290,878]blob:https://gathering.tweakers.net/7162e783-ccd8-482c-9188-d3a961198815[/img]
[img=1290,878]blob:https://gathering.tweakers.net/7162e783-ccd8-482c-9188-d3a961198815[/img]
Ik ben momenteel in afwachting van de bevestiging van mijn Zeeker 7X Business Edition Long Range. Ik weet dat de auto besteld is, maar nog geen officieel bericht van de leasemaatschappij, dus ben benieuwd... Heb al even een proefrit gemaakt in de pop up in Eindhoven met de Core edition en die rit was erg positief. Even afwachten dus maar....
Ook geen idee wat de gemiddelde levertijd is van een Zeeker momenteel, dus dat kan positief of negatief uitpakken
Ook geen idee wat de gemiddelde levertijd is van een Zeeker momenteel, dus dat kan positief of negatief uitpakken
Ik had zelf mijn long range + alle opties in 4 weken bij Ayvens. De beperking was dat mijn toenmalige auto er nog niet uit mocht.Tarz schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 08:21:
Ik ben momenteel in afwachting van de bevestiging van mijn Zeeker 7X Business Edition Long Range. Ik weet dat de auto besteld is, maar nog geen officieel bericht van de leasemaatschappij, dus ben benieuwd... Heb al even een proefrit gemaakt in de pop up in Eindhoven met de Core edition en die rit was erg positief. Even afwachten dus maar....
Teun
Jup, een forest green privilegeff2000 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 21:39:
[[url="blob:https://gathering.tweakers.net/7162e783-ccd8-482c-9188-d3a961198815"]Afbeelding[/url]]
Ik heb mijn 7x nu ongeveer 2 weken, en de eerste dagen kreeg ik lovende reacties over de helderheid waarmee men mij kon verstaan als ik aan het bellen ben vanuit de auto, maar dat is inmiddels omgedraaid tot mensen die hun telefoon/headset/carkit op het allerhoogste moeten zetten om me te kunnen verstaan. Weet iemand waar dit kan zitten of ik iets aan kan passen ? Want dit is geen doen zo 😑
Ik had een paar jaar terug precies hetzelfde in mijn Volvo S60 en mijn baas in zijn XC90. Nooit een oplossing voor gevonden helaas.Pimmetje651 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 10:55:
Ik heb mijn 7x nu ongeveer 2 weken, en de eerste dagen kreeg ik lovende reacties over de helderheid waarmee men mij kon verstaan als ik aan het bellen ben vanuit de auto, maar dat is inmiddels omgedraaid tot mensen die hun telefoon/headset/carkit op het allerhoogste moeten zetten om me te kunnen verstaan. Weet iemand waar dit kan zitten of ik iets aan kan passen ? Want dit is geen doen zo 😑
Ik heb zoiets een keer gehad bij de mini cooper, bleek de microfoon uit het houdertje te zijn geschoten en te schuren tegen het beschermkapje
Staat jouw wifi standaard aan? Bij mij niet - geen melding gezienWizzyBrown schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 13:49:
Hebben jullie de nieuwe kaart updates al gedownload? Ik kreeg vanmorgen een melding in de Zeekr navigatie app dat er updates klaarstonden.
[Afbeelding]
Zeekr 7x Privilege AWD
Hier ook geen melding in de app gezien - krijg sws alleen maar meldingen t.a.v. opladen en niks anders.4v4t4r schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 14:05:
[...]
Staat jouw wifi standaard aan? Bij mij niet - geen melding gezien
Ik zag de update van de kaarten heel toevallig en heb ze toen gedownload. Geeft de app echt een melding hierover?
BTW gezien de grootte van die kaarten - die wil je dan toch echt via Wifi downloaden.
[ Voor 9% gewijzigd door rbisschops op 12-06-2026 14:18 ]
Ik heb toevallig hetzelfde, kreeg de afgelopen 2 weken van verschillende mensen commentaar dat ik amper te horen was aan de telefoon. Was verbonden via Carplay (zowel bluetooth als bekabeld). Geen idee waar het aan ligt?Pimmetje651 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 10:55:
De app gaf er geen melding over, maar in de settings van de navigatie app stond onderin: Update beschikbaar...rbisschops schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 14:16:
[...]
Hier ook geen melding in de app gezien - krijg sws alleen maar meldingen t.a.v. opladen en niks anders.
Ik zag de update van de kaarten heel toevallig en heb ze toen gedownload. Geeft de app echt een melding hierover?
BTW gezien de grootte van die kaarten - die wil je dan toch echt via Wifi downloaden.
Thuis is mijn auto standaard verbonden met de wifi in de tuin.4v4t4r schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 14:05:
[...]
Staat jouw wifi standaard aan? Bij mij niet - geen melding gezien
Sterker nog, zonder wifi verbonden kan je niet eens in het menu van offline kaarten komen!rbisschops schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 14:16:
[...]
Hier ook geen melding in de app gezien - krijg sws alleen maar meldingen t.a.v. opladen en niks anders.
Zeekr 7x Privilege AWD
Wel knap ook, je hebt 50Gb in gebruik van de 40 
Ik kreeg trouwens alleen een melding van de update, doordat ik een land extra wilde downloaden dat eerst de huidige gedownloade landen geupdate moest worden.
Update loopt door bij mij als de auto is afgesloten.
Ik kreeg trouwens alleen een melding van de update, doordat ik een land extra wilde downloaden dat eerst de huidige gedownloade landen geupdate moest worden.
Update loopt door bij mij als de auto is afgesloten.
[ Voor 72% gewijzigd door LPiC op 12-06-2026 18:37 ]
Heel vervelend idd, contact met Zeekr gezocht in opdracht van ze mn telefoon verwijderd en opnieuw gekoppeld, helaas zonder resultaat. Dan maar langskomen en gaan ze kijken of er nieuwe software beschikbaar isRudi01 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 14:44:
[...]
Ik heb toevallig hetzelfde, kreeg de afgelopen 2 weken van verschillende mensen commentaar dat ik amper te horen was aan de telefoon. Was verbonden via Carplay (zowel bluetooth als bekabeld). Geen idee waar het aan ligt?
Ik heb eigenlijk nooit iets gedaan met offline kaarten. Wat is het voordeel?WizzyBrown schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 13:49:
Hebben jullie de nieuwe kaart updates al gedownload? Ik kreeg vanmorgen een melding in de Zeekr navigatie app dat er updates klaarstonden.
[Afbeelding]
Nou, als ik met mijn Model S de grens over ga en de sim kaart moet switchen van provider, dan heb ik soms 10 minuten lang geen kaart. Alleen een blauwe lijn. Da's best vervelend als je op onbekend terrein bent, met een gedownloade kaart heb je dat niet. Google maps kan ook de kaart die nodig is voor de hele route downloaden.Jasper-NL schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 21:24:
[...]
Ik heb eigenlijk nooit iets gedaan met offline kaarten. Wat is het voordeel?
Indd meer uit nood. Als maps het niet doet is het fijn een alternatief te hebben die het altijd doet, bereik of niet.Jasper-NL schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 21:24:
[...]
Ik heb eigenlijk nooit iets gedaan met offline kaarten. Wat is het voordeel?
Zeekr 7x Privilege AWD
Hier ook last van. Sinds paar dagen heel slecht te verstaan zegt men.Pimmetje651 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 10:55:
Heb deze EMUK spiegels besteld (artikel nummer 100857) , maar ze passen helemaal niet op mijn 7X (Long Range uit 2025)! Zijn de spiegels eventueel verandert in de tussentijd? Iemand anders een ervaring hiermee? Dank!
Zou heel goed kunnen de 25e wordt onze Privilege afgeleverdff2000 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 21:39:
[[url="blob:https://gathering.tweakers.net/7162e783-ccd8-482c-9188-d3a961198815"]Afbeelding[/url]]
Vind dit dus helemaal niet verkeerd.
Op 28% aangesloten, even de suup in voor paar kleine dingen. Sta nu bij de kassa en hij is al 70%
Verwacht 80% als ik terug ben.
/edit. 81 dus. Laad nog mwt 177kW en palen zat vrij dus pomp nog even door, kan ik morgen in 1x naar huis.
Op 28% aangesloten, even de suup in voor paar kleine dingen. Sta nu bij de kassa en hij is al 70%
Verwacht 80% als ik terug ben.
/edit. 81 dus. Laad nog mwt 177kW en palen zat vrij dus pomp nog even door, kan ik morgen in 1x naar huis.
[ Voor 9% gewijzigd door 4v4t4r op 13-06-2026 16:54 ]
Zeekr 7x Privilege AWD
Hi ik heb ze van de week ook binnen gehad. En ze met moeite erop gekregen. En op het kleine randje "naast" de spiegel geplaatst. Maar glijden er te makkelijk vanaf. Heb vanmiddag het montagepunt opgedikt met een vulbus erachter en klemmen ze op het glas van de spiegel en zitten ze muurvast tot zoverSoCruelNU schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 15:41:
[...]
Heb deze EMUK spiegels besteld (artikel nummer 100857) , maar ze passen helemaal niet op mijn 7X (Long Range uit 2025)! Zijn de spiegels eventueel verandert in de tussentijd? Iemand anders een ervaring hiermee? Dank!
Weet niet hoe ik hier goed fotos kan delen. Anders kon ik je het laten zien.
Maar dat ze niet lekker zitten geef ik gelijk. De vorm is het net niet. Helaas geen goed alternatief.
Gebruik zo’n pen met een rubber dopje (Action). Haal bij de brillenwinkel een brillenpoetsdoekje en een schoonmaakvloeistof (liefst in spuitflesje) voor brillen. Bevestig de pen met een zelfklevende rubber penhouder (ali) boven op het scherm. Bewaar het flesje met vloeistof en het brillenpoetsdoekje in het schuiflaatje.JPoers83 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 00:45:
Heeft iemand een screnlenprotector op het grote scherm geplaatst? Zo ja welke?Ik ben er naar aan het kijken in de hoop dat er dan minder vette vingers achterblijven. En mogelijke krasjes ook worden vermeden.
Ik ben erg benieuwd naar morgen, de reviews en eerste indrukken zullen waarschijnlijk dan online komen.
LinkedIn
Ik had dezelfde ervaring. Heb er wat moertjes tussen gezet om net iets meer lengte te krijgen. Daarmee lukt het mij de spiegel wel vast te zetten. Al meerdere succesvolle ritten mee gemaakt.SoCruelNU schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 15:41:
[...]
Kan bijna geen toeval/pech zijn dan toch. Je bent inmiddels de 4de waarvan ik weet dat men dit heeft. En dat is wel echt naar aangezien ik veel aan het bellen ben in de auto (werk)Jaap09 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 15:07:
[...]
Hier ook last van. Sinds paar dagen heel slecht te verstaan zegt men.
Ik heb er een besteld bij Niceevs https://niceevs.com/nl/products/navigation-dashboard-tempered-glass-protector-for-zeekr-7xJPoers83 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 00:45:
Heeft iemand een screnlenprotector op het grote scherm geplaatst? Zo ja welke?
Ik ben er naar aan het kijken in de hoop dat er dan minder vette vingers achterblijven. En mogelijke krasjes ook worden vermeden.
Ben tevreden over de kwaliteit en hoe het de vingerafdrukken eraf houdt, maar met m’n gepolariseerde zonnebril geeft het scherm nu een regenboog.
Dus if zonnebril not polarized then prima else not
Be reasonable.... do it my way
Ok, even iets heel anders. Is er al een ongeschreven protocol wat je doet als je bij de fastcharger komt en ze zijn allemaal al bezet? Ik zie nu mensen de auto parkeren en de vrouw laten uitstappen om in de gaten te houden welke vrij komt. Soms komen mensen opeens via de andere kant (zoals het niet aangegeven staat) en dan denken ze er wel even tussen te glippen. Ik ga zelf meestal een soort rij vormen met mijn knipperlicht aan. Maar ja dan blokkeer je vaak ook een parkeerplaats.
Ik ook dezelfde ervaring. Heb ze teruggestuurd, heb nu de Defa Easy als alternatief, maar die zijn wel erg klein en je mist je gewone spiegels. Dus overweeg ik ze toch maar weer te bestellen en wellicht met wat moertjes het passend te krijgen. Wel jammer want eigenlijk wil ik gewoon goed passende spiegels van Emuk.f76s schreef op zondag 14 juni 2026 @ 09:32:
[...]
Ik had dezelfde ervaring. Heb er wat moertjes tussen gezet om net iets meer lengte te krijgen. Daarmee lukt het mij de spiegel wel vast te zetten. Al meerdere succesvolle ritten mee gemaakt.
Volgens mij zoals in het normale leven. Netjes op je beurt wachten. Maar er zijn altijd individuen die daar anders over denken.sjakie02 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 08:45:
Ok, even iets heel anders. Is er al een ongeschreven protocol wat je doet als je bij de fastcharger komt en ze zijn allemaal al bezet? Ik zie nu mensen de auto parkeren en de vrouw laten uitstappen om in de gaten te houden welke vrij komt. Soms komen mensen opeens via de andere kant (zoals het niet aangegeven staat) en dan denken ze er wel even tussen te glippen. Ik ga zelf meestal een soort rij vormen met mijn knipperlicht aan. Maar ja dan blokkeer je vaak ook een parkeerplaats.
Hier een video van een mede Zeekr 7x eigenaar. Weet niet of je hetzelfde type had.petermdevries schreef op maandag 15 juni 2026 @ 08:55:
[...]
Ik ook dezelfde ervaring. Heb ze teruggestuurd, heb nu de Defa Easy als alternatief, maar die zijn wel erg klein en je mist je gewone spiegels. Dus overweeg ik ze toch maar weer te bestellen en wellicht met wat moertjes het passend te krijgen. Wel jammer want eigenlijk wil ik gewoon goed passende spiegels van Emuk.
YouTube: Zeekr 7X with Trailer Mirrors - No Shake, No Vibration
Ik heb een vraag over het gebruiken van Android Auto Google Maps of Waze. Ik vind het prettig rijden zonder instructies maar met meldingen. Dus meldingen over file, traject controle etc. Maar het geluid dat Waze en/of Maps nu maakt hierbij is de muziek die ik het laatst via Android Auto heb geluisterd, en dan kwaliteit telefoon audio. Dus ik krijg nu een soundcloud mix als notificatie geluid als de auto de speaker van mn telefoon nadoet. Ik snap niet hoe dit werkt of hoe ik dit anders in kan stellen?
Iemand tips?
Iemand tips?
Net terug van Zeist voor matige koelende airco.
Waar ze eerst zeiden dat het bijvullen niet zou helpen, hebben ze hem vandaag bijgevuld. Dit lijkt wel te helpen geholpen zo na een eerste ritje dus ben benieuwd al het deze week weer wat warmer is.
Waar ze eerst zeiden dat het bijvullen niet zou helpen, hebben ze hem vandaag bijgevuld. Dit lijkt wel te helpen geholpen zo na een eerste ritje dus ben benieuwd al het deze week weer wat warmer is.
Iemand al voor elkaar gekregen om de wifi te verbinden aan een verborgen SSID ?
Keep us posted! Als dat het is ga ik gelijk een afspraak inplannenFreedive schreef op maandag 15 juni 2026 @ 17:34:
Zeekr 7x Privilege AWD
Was mij ookal opgevallen, maar nooit bij nagedacht dat er meer zijn met dit toch wel opvallend "dingetje". Vanmiddag naar huis airco volle bak aan maar niet echt koel te krijgen, pas na 20min ofzo beetje het idee dat er wat afkoeling kwam in de auto (had de ramen al open gedaan )Freedive schreef op maandag 15 juni 2026 @ 17:34:
Gaat bij jullie die update van de kaarten ook zo tergend langzaam? Ik probeer al een paar dagen nu en heb 't gevoel dat 't steeds vast hangt.4v4t4r schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 17:30:
[...]
Sterker nog, zonder wifi verbonden kan je niet eens in het menu van offline kaarten komen!
Je zou verwachten dat het downloaden op de achtergrond loopt, ook als de auto afgesloten is.
De auto is verbonden met m'n wifi in huis.
[ Voor 11% gewijzigd door rbisschops op 15-06-2026 21:19 ]
Was zo gepiept hier via hotspot van telefoonrbisschops schreef op maandag 15 juni 2026 @ 21:18:
[...]
Gaat bij jullie die update van de kaarten ook zo tergend langzaam? Ik probeer al een paar dagen nu en heb 't gevoel dat 't steeds vast hangt.
Je zou verwachten dat het downloaden op de achtergrond loopt, ook als de auto afgesloten is.
Nee sorry, met het thuisnetwerk verbonden en kaary van frankrijk (iets van 20gb?) Stond er denk ik binnen 15minuten op.rbisschops schreef op maandag 15 juni 2026 @ 21:18:
[...]
Gaat bij jullie die update van de kaarten ook zo tergend langzaam? Ik probeer al een paar dagen nu en heb 't gevoel dat 't steeds vast hangt.
Zelf niet in de auto gebleven dus niet 100% zeker qua tijd. Kan sneller maar niet langzamer zijn geweest.
Hmmmm ik heb geen onbeperkt abo dus dat gaat 'm niet worden...Pimmetje651 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 21:26:
[...]
Was zo gepiept hier via hotspot van telefoon
Lijkt er dan op dat de netwerk verbinding niet goed genoeg is bij mij. Hmm even kijken hoe ik dat dan anders kan doen. Hij blijft nu de hele tijd op de kaart van Duitsland hangen. GrrrrrJPoers83 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 21:27:
[...]
Nee sorry, met het thuisnetwerk verbonden en kaary van frankrijk (iets van 20gb?) Stond er denk ik binnen 15minuten op.
Zelf niet in de auto gebleven dus niet 100% zeker qua tijd. Kan sneller maar niet langzamer zijn geweest.
Ik heb het systeem gereset, oude kaarten verwijderd (hij wilde bij mij niet... wilde ook italie updaten terwijl ik die niet had gedownload) kon toen pas ook 1 en ander deleten, opnieuw downloaden en dat ging rap (mobiele phone hotspot)rbisschops schreef op maandag 15 juni 2026 @ 21:32:
[...]
Lijkt er dan op dat de netwerk verbinding niet goed genoeg is bij mij. Hmm even kijken hoe ik dat dan anders kan doen. Hij blijft nu de hele tijd op de kaart van Duitsland hangen. Grrrrr
Zeekr 7x Privilege AWD
Ja, ik heb dat ook. Het zijn dan vooral updates.rbisschops schreef op maandag 15 juni 2026 @ 21:18:
[...]
Wij hebben sinds enkele dagen constant bij het instappen van de auto dat het hele systeem herstart, het begint erg irritant te worden omdat je tot die tijd niks kan (zoals navigatie instellen als wij weg moeten). Hebben jullie dit ook ervaren / zo ja wat kan ik er aan doen?
Rest van de auto werkt prima na de reboot, maar snap niet waarom dit is. Enige wat ik nog kan bedenken om zelf te doen is eenmalig zelf de herstart via de 2 knoppen op het stuur te doen.
Verder zijn wij heel blij met de auto en het contrast verschil met de 001 kon niet groter zijn, het voelt allemaal een stuk gepolijster.
Enige wat nog een mooi toevoeging zou zijn Netflix / Youtube, maar daar kunnen we naar fluiten denk ik.
Rest van de auto werkt prima na de reboot, maar snap niet waarom dit is. Enige wat ik nog kan bedenken om zelf te doen is eenmalig zelf de herstart via de 2 knoppen op het stuur te doen.
Verder zijn wij heel blij met de auto en het contrast verschil met de 001 kon niet groter zijn, het voelt allemaal een stuk gepolijster.
Enige wat nog een mooi toevoeging zou zijn Netflix / Youtube, maar daar kunnen we naar fluiten denk ik.
Low SoC?iTec schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 08:59:
Wij hebben sinds enkele dagen constant bij het instappen van de auto dat het hele systeem herstart, het begint erg irritant te worden omdat je tot die tijd niks kan (zoals navigatie instellen als wij weg moeten). Hebben jullie dit ook ervaren / zo ja wat kan ik er aan doen?
Rolling updates ofzo ? Ik had dit vanmorgen, en zeker als je haast hebt ...is dit niet handigiTec schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 08:59:
ik had het ook vanochtend !Pimmetje651 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:23:
[...]
Rolling updates ofzo ? Ik had dit vanmorgen, en zeker als je haast hebt ...is dit niet handig
Zeekr 7x Privilege AWD
Rolling updates zijn niet waarschijnlijk. Ik vermoed eerder een niet geplande reboot.Pimmetje651 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:23:
[...]
Rolling updates ofzo ? Ik had dit vanmorgen, en zeker als je haast hebt ...is dit niet handig
:strip_exif()/f/image/qgJD4yUmG0GmvRebRdnqiPHH.jpg?f=fotoalbum_large)