Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 116 ... 122 Laatste
Acties:

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-06 22:13
Ik heb vandaag ook voor het eerst een beetje met de airco lopen spelen. Ik vind het niet heel slecht qua temperatuur gezien de berichten die ik hier lees. Het volgende valt mij wel op:

- de ventilatie op de benen/ voeten lijkt een stuk kouder dan de lucht die op het hoofd gericht is.

- als je de airco op handmatig zet heb je meer ventilatiestanden en heb ik het idee dat er beter gekoeld wordt.

- ik heb standaard automatisch op stand 2, maar die bleef vandaag ook flink blazen. Ik snap het systeem nog niet helemaal.

- de stoelventilatie doet niet zo veel meer wanneer de andere ventilatie hard blaast. Ik heb stoelventilatie ook wel eens aangedaan bij minder warm weer en dan komt er veel meer lucht uit.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Registratie: April 2025
  • Niet online
Voor degene die AC issues ervaren: de AUTO modus lijkt de airco niet altijd even efficiënt aan te sturen. Dit is mogelijk ook een side effect van het bekende issue waarbij AUTO climate + AUTO luchtinlaat niet altijd correct word aangestuurd.

Main issue is bekend, is ondertussen ook al gemeld bij de devs en wordt aan gewerkt. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qMbDKjuC_R_o1x2TzDI5wE4bnhk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9Mc9AWC37tciIm0wTqX4yzFr.png?f=fotoalbum_large

Reply van KryptonAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IJKpJGvyfQ6gqWajXJtDBW0lbj4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MTE86hjv0bnxAoVeam4ddz3I.png?f=fotoalbum_large

Op warme dagen zet ik m zo, koelt hij eigenlijk goed tot zelfs koud. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2WzYi8lRr_8vqAG25jVfDDwwfjE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bm5eV2Xopz6BRk8Vtr6mzfin.jpg?f=fotoalbum_large

Check zelf ook eens zonder de AUTO modus, ben benieuwd of jullie dan hetzelfde verschil merken 🙂

Zeekr 7X Core | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
qube2 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 11:11:
Goedemorgen

Afgelopen week een heerlijke rit naar Frankrijk en Italy gemaakt. Het laden onderweg is niet te geloven. Zoals anderen ook al melden, je hebt je koffie nog niet op of hij zit al vol.

Misschien is het eerder besproken, als ik op de cruise control rijd en het gaat zachtjes bergafwaards op de snelweg. (wat natuurlijk in Italy, Zwitserland en Duitsland nog wel een voorkomt) Lijkt het telkens dat de auto op een soort van kantelpunt zit van remmen en gasgeven. Je ziet dit ook op het dashboard, dit geeft een vervelend gevoel in de auto. En ik merk dat als ik de cruise control eraf haal ik het zelf veel beter kan dosseren.

Is dit iets wat andere ook merken en/of is dit een instelling in de auto.

Groeten

John
Je auto beschikt over deze functie, check even of dit al aan stond of nog juist aangezet moet worden.

Settings > Driving > Hill Descent Control:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VaVSGWUazPAJwBe0MiwApLvCf8E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DsPILxAu2G7WpzVo2Mv3gQyB.jpg?f=fotoalbum_large

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Draquilla schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 12:47:
[...]

Ook al een paar keer (bijna) gehad, maar nog net op tijd mijn hand weg kunnen trekken. Je moet oppassen dat je niet per ongeluk met je duim/vinger dat rechthoekig "touch" oppervlak aanraakt wanneer jouw hand tussen de deurhendel zit, want daarmee kun je de deurhendel openen/sluiten.
Best vreemd eigenlijk, dat er wel een sensor zit dat waar kan nemen dat jouw hand er tussen zit om zodoende de portier een stuk te openen, maar diezelfde sensor niet wordt gebruikt om voorkomen dat de deurgreep sluit wanneer er iets gedetecteerd wordt.

[Afbeelding]
Al gemeld in de BA? Anders wil ik m evt doorzetten voor je. Lijkt me een leuke voor de devs 🤣

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Alboqa schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 15:27:
Sinds afgelopen vrijdag kan ik mij ook een Zeekr 7x (LR + opties) rijder noemen. 🥳

Omdat ik dit topic al een tijdje volg, heb ik een hoop geleerd over de auto. Ik kon de tips en tricks gelijk toepassen.

Mijn bevindingen tot nu toe:
  • App koppelen en verbinden tot nu toe zonder problemen.
  • Digitale sleutel (iPhone 16 pro en Apple Watch Ultra) in een keer aangemaakt zonder problemen
  • Geluidsinstellingen overgenomen van @ubzY3.eMBstiLL. Thanks! Geluid gaat bij mij niet hoger dan 40% volume en klinkt goed.
  • Airco staat op auto en staat 2 graden lager dan wat ik gewend ben in mijn vorige auto’s. (VAG) ik ben benieuwd hoe het met aankomende warme dagen zal zijn. Ik overweeg de uv-coating op de ramen aan te brengen die is geadviseerd door @Ian_
  • ACC en LCC getest in een aantal ritjes de afgelopen dagen. A27, A28, A1 en ring Amsterdam. Vertraging bij het inschakelen is vervelend. Ik begin wel door te krijgen dat ik bij het inschakelen mijn voet op het gaspedaal moet houden zodat hij niet afremt. De verkeersbordherkenning heeft er een paar keer voor gezorgd dat ik opeens op de snelweg of ring af ging remmen. Dit had een instelling moeten zijn die je aan en uit kunt zetten. LCC lane changing was een hit en miss. Tot nu toe 50/50 slagingspercentage. Moet echt heel veel ruimte voor je en achter je zijn anders weigert hij.
  • CarPlay werkt ook feilloos maar heb bewust ervoor gekozen om de Zeekr navigatie te gebruiken. Ik moet zeggen dat hij mij goed bevalt maar heb nog geen lange ritten gemaakt. Fijn dat ik Flitsmeister via CarPlay (heb een abo) kan gebruiken en de meldingen in mijn hoofdsteun speakers hoor.
  • De auto rijdt super comfortabel en stuurt goed. De stoelen zitten heerlijk en kunnen precies naar mijn wens afgesteld worden.
Erg blij met de auto tot nu toe. Als er nog bugs/feature requests zijn die ik moet upvoten in de builders app, laat het me weten!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1_CebuXo44uhGkqLKt1E4JEhcw4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eUqnpI909BY72cMsbijQGgAV.png?f=fotoalbum_large

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
4v4t4r schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 19:42:
Ik heb laatste dagen wat aparts ook - donker/zwart scherm op Android Auto (wel alle knoppen onderin)

Ik moet dan echt BT verbreken - opnieuw verbinden en dan werkt het vaak weer wel. Ook weer last vandaag van de GPS glitch in de v3 navi. Kleine irritaties wel nu hierdoor !
Hier ook van tijd tot tijd, bluetooth zelf hoeft niet uit. Disconnect Android Auto vanuit dat zelfde schermpje en connect m weer inderdaad:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n1fNZD16QY_zcOIt6HPno2ZFPF8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UOjR20nCUOdpJKFa50pZX7aJ.jpg?f=fotoalbum_large

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Rioja1969 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 07:54:
[...]

Zijn deze EQ settings gekoppeld aan Bass mode of Hifi mode?
Ik had m eerst gekoppeld aan HiFi, nu met Opera House. Muziek komt hierdoor een stuk beter naar boven vind ik. (AA > Spotify Lossless)

Moet er wel meteen bij zeggen dat ik de 12 speaker set heb ipv 21/22 in de meeste LR/Privs. Hierdoor moet ik wat meer spelen met gevolg dat dit voor mij de beste setup is.

Core heeft overigens specifiek wat audio issues die nog steeds lopen, waar hopelijk zsm een software fix voor komt.

• Tommyniesje1980
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 21:50
Tommyniesje1980 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 18:23:
Iemand nog een linkje waar ik caravanspiegels kam bestellen voor de Zeekr 7x? Txs👍

[ Voor 4% gewijzigd door Tommyniesje1980 op 27-05-2026 06:45 ]

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-06 09:19
Lyca schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 13:40:
Wat halen jullie echt van range met een privilege editie?
Rond de 475km met dit weer.

'The truth is not afraid for Questions

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:33
Bestelling is erdoor, nu wachten op de aflevering, ik neem de auto op de zaak en de financiele renting was zeer aantrekkelijk, zo aantrekkelijk dat ik de renting van mijn X5 ga stopzetten, zelfs met een verbrekingsvergoeding was het kostenplaatje nog veel minder.

Na de test rit was ik volledig overtuigd, alleen was de sleutel een beetje onhandig. Iemand een goeie link voor een case te bestellen ervoor zodat ik hem toch aan een sleutelbos kan hangen?

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:59

Freedive

] Ken sent me _

Lyca schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 09:29:
Bestelling is erdoor, nu wachten op de aflevering, ik neem de auto op de zaak en de financiele renting was zeer aantrekkelijk, zo aantrekkelijk dat ik de renting van mijn X5 ga stopzetten, zelfs met een verbrekingsvergoeding was het kostenplaatje nog veel minder.

Na de test rit was ik volledig overtuigd, alleen was de sleutel een beetje onhandig. Iemand een goeie link voor een case te bestellen ervoor zodat ik hem toch aan een sleutelbos kan hangen?
Wanneer je een iPhone hebt, hebt je de sleutel niet meer nodig.
Volgens mij krijg je een 'pouche' bij levering erbij.

• Lyca
Freedive schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 09:46:
[...]

Wanneer je een iPhone hebt, hebt je de sleutel niet meer nodig.
Volgens mij krijg je een 'pouche' bij levering erbij.
Ik heb een Oppo :)

Heb er ook een trekhaak bij voor de fietsen en soms de moto te trekken

• Draquilla
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-06 17:39
ubzY3.eMBstiLL schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 00:45:
[...]

Al gemeld in de BA? Anders wil ik m evt doorzetten voor je. Lijkt me een leuke voor de devs 🤣
Nee nog geen tijd/zin voor gemaakt (zou bovendien uberhaupt nog voor het eerst naar die hele BA moeten gaan kijken 8)7 ). Voel je vooral vrij om dit te melden, graag zelfs :) .

• leonardo1504
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Lyca schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 09:29:

Ik heb online een pouch besteld. Komt allemaal uit China, al dan niet via een dropshipper. Kwaliteit is matig en eigenlijk zou ik een dun transparant (siliconen) hoesje willen hebben, want door zo een net niet goed passend te dik nepleren hoesje op die knoppen moeten drukken is niet handig. Maar uiteindelijk ligt ie toch alleen in de la.

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:49
ubzY3.eMBstiLL schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 01:06:
[...]

Core heeft overigens specifiek wat audio issues die nog steeds lopen, waar hopelijk zsm een software fix voor komt.
Ah ok.. advies voor de settings? Kan ik de mijne meteen zo goed mogelijk zetten... Welke issues precies?

• Griekos
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 22:02
M13z1 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 09:13:
[...]

Rond de 475km met dit weer.
Dat doe je beter dan mijn LR… gisteren met 100% vertrokken en begin van de avond thuis aangekomen met 8% over en 479 gereden kilometers

• rva
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 27-06 14:06

rva

Ian_ schreef op maandag 25 mei 2026 @ 19:21:
[...]
  • Laadsnelheid
  • Kwaliteit
  • Apple CarPlay
  • Luchtvering
  • 0-100
Verder mis ik wel echt de tesla superchargers (netwerk alleen).
Nog een aanvullende vraag, je mist het netwerk geef je aan. Je kan toch wel met de Zeekr 7X laden bij de Tesla chargers? Bedoel je de integratie met het uitzetten van een route op en dat dan de laadplekken automatisch voor je worden ingevoegd?

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:01
Nadeel is vooral dat het Tesla netwerk is ingericht op 400v terwijl Zeekr natuurlijk het snelste laadt op 800v. Terwijl het Tesla netwerk wel enorm dekkend is en in mijn ervaring in Duitsland en Denemarken ook goedkoper was dan alternatieven. Zeker met een abonnement voor een maand wat me minder kostte dan de korting die ik kreeg.

Dat heeft Tesla gewoon heel goed voor elkaar.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 20:56
rva schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:02:
[...]

Nog een aanvullende vraag, je mist het netwerk geef je aan. Je kan toch wel met de Zeekr 7X laden bij de Tesla chargers? Bedoel je de integratie met het uitzetten van een route op en dat dan de laadplekken automatisch voor je worden ingevoegd?
  • 67 kW bij een Tesla SuperCharger
  • 800 V SuperCharger V4 zijn nog niet live

• Mario3
  • Registratie: Januari 2024
Ian_ schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 14:03:
[...]
  • 67 kW bij een Tesla SuperCharger
  • 800 V SuperCharger V4 zijn nog niet live
Standaard laad ik bij Tesla Supercharger (voor 09:00 uur i.v.m lagere prijs). Mijn ervaring is dat de snelheid snel op 85 kW komt. Dat blijft tot ong. 85% vulling. Daarna wordt het minder. Overigens heb ik een stijging in het kW gemerkt na de laatste grote software-update van de 7X. Daarvoor was het ongeveer 70-75 kW.

Overigens wel het laden in de gaten houden. Ik heb al 4x een acute stop halverwege meegemaakt. De auto maakt dan een best forse beweging. Als je het miet in de gaten hebt dat het gestopt is, loop je het risico een best fors kleeftarief te moeten betalen. (Tot 50 ct/min). En teleurstellend als je terugkomt en het laden is gestopt, want dan minder vulling.

[ Voor 24% gewijzigd door Mario3 op 27-05-2026 19:09 ]

• Ian_
Mario3 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 16:07:
[...]

Standaard laad ik bij Tesla Supercharger (voor 09:00 uur i.v.m lagere prijs). Mijn ervaring is dat de snelheid snel op 85 kW komt. Dat blijft tot ong. 85% vulling. Daarna wordt het minder. Overigens het ik een stijging in het kW gemerkt na de laatste grote software-update van de 7X. Daarvoor was het ongeveer 70-75 kW.

Overigens wel het laden in de gaten houden. Ik heb al 4x een acute stop halverwege meegemaakt. De auto maakt dan een best forse beweging. Als je het miet in de gaten hebt dat het gestopt is, loop je het risico een best fors kleeftarief te moeten betalen. (Tot 50 ct/min). En teleurstellend als je terugkomt en het laden is gestopt, want dan minder vulling.
Alles onder de 200 kW rij ik door 😅

• NovaNLL
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 27-06 10:17
Hoe staat het met de komende software update voor mei? Tijdje terug zag ik het hier ergens staan

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:51
NovaNLL schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 20:29:
Hoe staat het met de komende software update voor mei? Tijdje terug zag ik het hier ergens staan
We zitten allemaal met spanning te wachten. Ik hoorde dat Australië begin juni er eentje krijgt.

• leonardo1504
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Ik heb wat gespeeld met de A/C en dit werkt voor mij goed. Uit de zon zelfs te koud. De fan niet te hard laten blazen, dan kan de stoelventilatie ook zelfs nog aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vA3IMVcVWa2Icnaqz15W0PG0wvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MNvIIhaZrxTt9x1VCH4Fjqsm.jpg?f=fotoalbum_large

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
Rmaxx schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:29:
[...]

Ah ok.. advies voor de settings? Kan ik de mijne meteen zo goed mogelijk zetten.
Ik gebruik zelf eigenlijk 100% Android Auto i.c.m. Spotify Lossless, dus heb mijn audio instellingen ook volledig daarop afgestemd. Kijk vooral even in hoeverre dat voor jouw gebruik werkt. Ben wel benieuwd of jij straks ook verschil merkt tussen de default preset en nadat je alles hebt gefinetuned naar je eigen smaak.

Wanneer je je 7X in HtH gaat ophalen staat alles natuurlijk nog op de standaard instellingen. Zou persoonlijk aanraden om eerst even een periode zo naar muziek te luisteren, zodat je een goede baseline hebt. Daarna kun je altijd mijn settings proberen en kijken wat je ervan vindt.

Merk je verbetering, mooi meegenomen, en anders gewoon verder finetunen naar je eigen voorkeur 🙂

Sound Setup (7X Core)

Adaptive Sound Field uitgezetAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FE0IBqnQwp3YdXJ7esuf7ptBRd0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MvwfaXpSeKjaZRTQuPeuwKt8.jpg?f=fotoalbum_large

Default staat hij nog op HiFi, wat in theorie ook de meest neutrale/beste preset hoort te zijn. Bij mij staat hij inmiddels op Opera House, omdat daar de klanken en tonen wat beter naar voren komen. Vooral details in muziek hoor ik daar persoonlijk net iets duidelijker mee.

Blijft natuurlijk ook deels smaakgevoelig, maar misschien leuk om zelf eens mee te spelen zodra je de auto hebt. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-siG-m0xpIOLowZsZ0h9aBosrU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x7hNrzEoZNQfxH2NccGr3Fi9.jpg?f=fotoalbum_large

En natuurlijk de EQ nog een keer voor een makkelijker overzicht. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YxzlU7VQ_v3FXq_1eDSUvAUPmn0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zQJp1aekVuyp6mPpfQLhTEQi.jpg?f=fotoalbum_large

Wanneer ongeveer mag je je 7X gaan ophalen?

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-06 22:13
Mijn app is sinds gisteren 17.41 niet meer geüpdatet, refreshen helpt ook niet. Ook mijn home Assistant integratie krijgt geen nieuwe data meer (auto heeft daardoor de hele nacht doorgeladen)

hebben anderen dit ook? Misschien voorbereiding voor de update?

//edit

Probleem lag in de auto. Deze had geen verbinding meer. Na reset via SOS knop werkt alles weer

[ Voor 22% gewijzigd door jswinkels op 28-05-2026 08:28 ]

• fz1971
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23-06 08:52
reset SOS knop? werkt dat dan? Bij mij werken alleen de 2 scrolknoppen maar SOSknop tot nu toe niet

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:53
De SOS knop minimaal 15 seconden inhouden en dan loslaten, zorgt voor een modem reset van de wagen. Je zal merken dat de 5g verbinding wegvalt en dan na even terug verbindt. Heeft de vorige keer er ook voor gezorgt dat mijn wagen terug communiceert met de app.

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

• Lyca
Is jullie spotify integratie via Android auto een beetje goed? Op mijn BMW is dat geen goeie integratie, ik kan amper zoeken, titels in de Headsup hebben geen lijst vorm dus ik weet nooit de volgende titels.

Spotify App van BMW werkt 20 keer beter dan de AA integratie, was benieuwd of de Zeekr hun integratie met AA beter werkt?

• Ian_
Lyca schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:29:
Is jullie spotify integratie via Android auto een beetje goed? Op mijn BMW is dat geen goeie integratie, ik kan amper zoeken, titels in de Headsup hebben geen lijst vorm dus ik weet nooit de volgende titels.

Spotify App van BMW werkt 20 keer beter dan de AA integratie, was benieuwd of de Zeekr hun integratie met AA beter werkt?
Matig, daarnaast geen ondersteuning voor Lossless audio wat in vergelijking met Apple CarPlay of vergelijkbaar een groot verschil maakt.

• daniel223
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 16:53
Ik rijd nu ongeveer een half jaar in een Zeekr 7X LR en heb een leasecontract van 5 jaar (60 maanden). Tot nu toe laad ik de auto vrijwel altijd op tot 80%, omdat dit wordt aangeraden om de batterij zo goed mogelijk in conditie te houden. Alleen wanneer ik op vakantie ga, zet ik de laadlimiet op 100%.

Toch merk ik dat die laatste 20% extra actieradius eigenlijk best prettig zou zijn in het dagelijks gebruik. Het zou me namelijk behoorlijk wat extra laadmomenten schelen.

Daarom ben ik benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken, zeker in combinatie met een leasecontract van 5 jaar. Wat vinden jullie van standaard laden tot 100%? Ik begrijp dat je misschien wat voorzichtiger bent met de accu als de auto je eigendom is, maar in mijn situatie gaat de auto na vijf jaar weer terug.

Ik hoor graag jullie ervaringen en meningen!

• RCZ
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 22:36

RCZ

daniel223 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 14:49:
Ik rijd nu ongeveer een half jaar in een Zeekr 7X LR en heb een leasecontract van 5 jaar (60 maanden). Tot nu toe laad ik de auto vrijwel altijd op tot 80%, omdat dit wordt aangeraden om de batterij zo goed mogelijk in conditie te houden. Alleen wanneer ik op vakantie ga, zet ik de laadlimiet op 100%.

Toch merk ik dat die laatste 20% extra actieradius eigenlijk best prettig zou zijn in het dagelijks gebruik. Het zou me namelijk behoorlijk wat extra laadmomenten schelen.

Daarom ben ik benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken, zeker in combinatie met een leasecontract van 5 jaar. Wat vinden jullie van standaard laden tot 100%? Ik begrijp dat je misschien wat voorzichtiger bent met de accu als de auto je eigendom is, maar in mijn situatie gaat de auto na vijf jaar weer terug.

Ik doe standaard tot 90%. Als ik weet dat de volgende dag een langere rit is dan laad ik tot 100%. Heb een eigen laadpaal en de auto wordt iedere nacht opgeladen tot 90% en soms dus tot 100%

• Ian_
RCZ schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 15:32:
[...]

Ik doe standaard tot 90%. Als ik weet dat de volgende dag een langere rit is dan laad ik tot 100%. Heb een eigen laadpaal en de auto wordt iedere nacht opgeladen tot 90% en soms dus tot 100%
AC maakt het bijna niks uit, zolang je maar niet DC tot 100% laadt.
Als je tot 100% laadt, is het goed om zo snel mogelijk te rijden omdat een NMC batterij het erg vervelend vindt om op 100% te blijven staan.

• Boterhamzal
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-06 17:38
leonardo1504 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:24:
[...]

Ik heb online een pouch besteld. Komt allemaal uit China, al dan niet via een dropshipper. Kwaliteit is matig en eigenlijk zou ik een dun transparant (siliconen) hoesje willen hebben, want door zo een net niet goed passend te dik nepleren hoesje op die knoppen moeten drukken is niet handig. Maar uiteindelijk ligt ie toch alleen in de la.
Ik heb mijn sleutel echt als reserve sleutel thuis en gebruik verder alleen mijn telefoon.

• sjakie02
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-06 10:43
Boterhamzal schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 17:18:
[...]

Ik heb mijn sleutel echt als reserve sleutel thuis en gebruik verder alleen mijn telefoon.
Dat wil ik ook heel graag, maar het is zo gigantisch irritant dat wanneer ik naar de wc ga, de auto ontgrendelt met bijbehorend circus.

• Bdm
  • Laatst online: 28-06 20:56

Bdm

Het zal er ongetwijfeld ergens tussen staan. Maar als ik de airco wil laten aan staan als ik even een naar de winkel ben welke optie / modus zet ik dan het beste aan?

• Ian_
Bdm schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 17:48:
Het zal er ongetwijfeld ergens tussen staan. Maar als ik de airco wil laten aan staan als ik even een naar de winkel ben welke optie / modus zet ik dan het beste aan?
Comfort Parking (koffiemok logo)

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:08
Ik mag van de leasemij een zomercheck gratis laten doen bij kwikfit.
Net aangemeld met het extra verzoek goed te kijken naar de airco en bijvullen :) Eens zien of dat wat doet ! ( 6 juni aan de beurt)

Zeekr 7x Privilege AWD

• RVMano
  • Laatst online: 22:56

Ik heb mijn vorige auto altijd aan gemeente paal tot 100% geladen (in 5 jaar 1x snellader) en dat werkte prima, merkte zeker geen terugval.. Zeker als je thuis kan laden zou ik gewoon 100% laden..

• fz1971
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23-06 08:52
Nou heb weer iets nieuws qua probleem. Spontaan melding dat ik storing heb in mijn airbag. Waarschuwingslampje op dashboard + tekst. Daarbij werkte gisteren tijdens deze melding ook de gehele passagiers kant niet. De ramen en deuren deden helemaal niets. Echt weer een vreemd verhaal. Na 3x de scrolknoppen ingedrukt te hebben bleef de melding weg maar vanochtend weer het probleem. Heb gelukkig al een afspraak staan op 8 juni voor de airco en het bonken maar dit kunnen ze dus lekker ook gelijk meenemen.

• Malortje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-06 10:07
Heeft er iemand al een sneak preview van de update die ze deze maand beloofd hebben. Volgens mij zat hier oa. de entertainment suite in? Misschien weten Ian of Hensley hier meer van?

• 4v4t4r
Malortje schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 09:51:
Heeft er iemand al een sneak preview van de update die ze deze maand beloofd hebben. Volgens mij zat hier oa. de entertainment suite in? Misschien weten Ian of Hensley hier meer van?
Ik heb geleerd bij mn Volvo het los le laten of een update echt komt in een bepaalde maand.. anders word het alleen maar negatiever. Is er officiele communicatie vanuit Zeekr dat het Mei is?

Zeekr 7x Privilege AWD

• Lyca
Heeft er iemand de trekhaak genomen? Is de aansluiting voor de lichten uw standaard stekker of heb je een tussenstuk nodig zoals bij BMW?

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Lyca schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 10:38:
Heeft er iemand de trekhaak genomen? Is de aansluiting voor de lichten uw standaard stekker of heb je een tussenstuk nodig zoals bij BMW?
Standaard 12 polige stekker.

• burnfout
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-06 12:09
Ruitenwisser spray was helemaal op, kreeg geen melding in de auto, vrees dat de sensor/melding kaduuk is.

• Ian_
burnfout schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 11:02:
Ruitenwisser spray was helemaal op, kreeg geen melding in de auto, vrees dat de sensor/melding kaduuk is.
That’s where you are wrong buddy, er zit geen sensor of wat dan ook in 😂

Zie mijn post met redelijk wat upvotes en de reactie vanuit Zeekr.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jC3ZA9-DxmhiJZkxpjy_vrbS5tk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BamSaBkiuKYZk381GsRRTX8S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tGZ9V467MVr8DJR0LOUKfbzRABg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qj8hxWHp5afqC3OV1A6SXxzy.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door Ian_ op 29-05-2026 11:06 ]

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

Ian_ schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 11:04:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik moet hier wel weer om gniffelen dat ze dit er niet in gedaan hebben 8)7

• RCZ
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 22:36

RCZ

Freedive schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 10:40:
[...]

Standaard 12 polige stekker.
13 polig. De gebruikelijke standaardaansluiting. Nummer 9 is constante stroomdraad. Constante stroomdraad werkt alleen als auto in D staat.

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

RCZ schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 11:28:
[...]

13 polig. De gebruikelijke standaardaansluiting. Nummer 9 is constante stroomdraad. Constante stroomdraad werkt alleen als auto in D staat.
Ja 13 ja, geen idee waarom ik 12 schreef 😊

• Rmaxx
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Soms maken ze zo'n rare keuzes he, alsof ze voor het eerst een auto maken ?! :F
Ondertussen zit er in china en australia standaard een camera in voor de achterbank, kun je koelkasten krijgen, touchbediening in de middenarmsteun achter. Maar een vloeistofsensor die sinds 1985 zowat in elke luxe auto zit...... :+

• Rmaxx
ubzY3.eMBstiLL schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 01:18:
[...]

En natuurlijk de EQ nog een keer voor een makkelijker overzicht. [Afbeelding]

Wanneer ongeveer mag je je 7X gaan ophalen?
Nog 3 weken en een beetje ;(

• Ian_
Rmaxx schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 12:57:
[...]

Soms maken ze zo'n rare keuzes he, alsof ze voor het eerst een auto maken ?! :F
Ondertussen zit er in china en australia standaard een camera in voor de achterbank, kun je koelkasten krijgen, touchbediening in de middenarmsteun achter. Maar een vloeistofsensor die sinds 1985 zowat in elke luxe auto zit...... :+
in een 108 volgens mij zelfs van 20 jaar geleden… Het schuurt ook tegen wat in de handleiding staat over zorg dat je niet met een lege pomp zit 😂

• fideba
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:23
Iemand al eens de batterij van de afstandsbediening proberen te vervangen ? Ik heb net 2 CR2450 gekocht van Duracell, maar die blijven gewoon niet zitten als ik die in de sleutel plaats. De originele (Panasonic) CR2450 blijft zonder probleem zitten, die van Duracell wippen er gewoon terug uit. Toch wel heel erg bizar...

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:17
Ian_ schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 13:08:
[...]

in een 108 volgens mij zelfs van 20 jaar geleden… Het schuurt ook tegen wat in de handleiding staat over zorg dat je niet met een lege pomp zit 😂
P.s. peukenpot 108 is pas vanaf 2014 leverbaar

Ik herinner mij dat een 1991 Ford Escort 1.4 L al zo'n lampje had, geen luxe auto en "lang" geleden

• Freedive

Freedive

] Ken sent me _

fideba schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 13:27:
Iemand al eens de batterij van de afstandsbediening proberen te vervangen ? Ik heb net 2 CR2450 gekocht van Duracell, maar die blijven gewoon niet zitten als ik die in de sleutel plaats. De originele (Panasonic) CR2450 blijft zonder probleem zitten, die van Duracell wippen er gewoon terug uit. Toch wel heel erg bizar...
Jep, precies dat had ik dus ook. Had de batterij zelfs gekregen van zeekr hth 😅. Uiteindelijk niet vervangen want gebruik hem niet meer doordat ik de iPhone sleutel gebruik.

• rbisschops
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-06 21:55

rbisschops

Zeekr 7x Privilege AWD

Eerder deze week toen 't zo warm was kreeg ik een melding dat linksvoor de bandenspanning >3.5 bar was. Heb er toen wat lucht uitgelaten, tot ie 3.3 was. Nu blijft de Zeekr meldingen sturen over een te hoge bandenspanning. Weet iemand hoe ik dat kan resetten? Kan niks in de handleiding vinden

• Ian_
rbisschops schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 18:08:
Eerder deze week toen 't zo warm was kreeg ik een melding dat linksvoor de bandenspanning >3.5 bar was. Heb er toen wat lucht uitgelaten, tot ie 3.3 was. Nu blijft de Zeekr meldingen sturen over een te hoge bandenspanning. Weet iemand hoe ik dat kan resetten? Kan niks in de handleiding vinden
Langer stuk rijden en anders tot 2.8 bar laten zakken. Werkte bij mij in ieder geval

• MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:25
rbisschops schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 18:08:
Ik heb hem ook verlaagd in de ochtend toen het koel was naar 2.8. Nu blijft hij telkens op 3.0 dus perfect. Zat gewoon teveel in, in de tijd dat de stabiliteit problemen speelde vóór de update naar 3.0 bar gezet dacht ik. Nu weer op 2.8 zoals het volgens mij ook hoort en dan is het prima.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X40 Ultra

• fideba
Freedive schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 15:57:
[...]

Jep, precies dat had ik dus ook. Had de batterij zelfs gekregen van zeekr hth 😅. Uiteindelijk niet vervangen want gebruik hem niet meer doordat ik de iPhone sleutel gebruik.
Nieuwe besteld, Varta deze keer, net hetzelfde. Uiteindelijk toch in de sleutel geduwd (zonder dat die vastklikt), sleutel dichtgedraaid, en dat lijkt te werken :-)

• tbee
fideba schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 13:42:
[...]

Nieuwe besteld, Varta deze keer, net hetzelfde. Uiteindelijk toch in de sleutel geduwd (zonder dat die vastklikt), sleutel dichtgedraaid, en dat lijkt te werken :-)
Gewoon doordrukken. Werkt wel vaker. :9

• Griekos
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 22:02
Een vraagje aan de LR rijders.. heeft iemand toevallig zonneschermen voor achterin gevonden en besteld en zo ja waar ? Heb meerdere websites bezocht maar standaard maat van 50x35 lijkt me erg klein.. met het mooie weer van de afgelopen dagen scheen het best vel namelijk. Bedankt

• sjakie02
Is er iemand die Apple CarPlay gebruikt en die wel fatsoenlijk kan bellen met mensen in de auto? Als ik bel met mijn vrouw die in de auto zit dan hoor ik alleen maar mezelf terug continu. En als ik in de auto zit en mijn vrouw belt mij dan is het erg lastig te verstaan.

• Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:48
sjakie02 schreef op zondag 31 mei 2026 @ 09:22:
Is er iemand die Apple CarPlay gebruikt en die wel fatsoenlijk kan bellen met mensen in de auto? Als ik bel met mijn vrouw die in de auto zit dan hoor ik alleen maar mezelf terug continu. En als ik in de auto zit en mijn vrouw belt mij dan is het erg lastig te verstaan.
Ik heb een iphone 17 Pro en geen enkel probleem met bellen via carplay.

• Alboqa
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 23:23
Pete80 schreef op zondag 31 mei 2026 @ 09:53:
[...]

Ik heb een iphone 17 Pro en geen enkel probleem met bellen via carplay.
iPhone 16 pro en ook geen probleem tot nu toe. Bellen met CarPlay via de hoofdsteun speaker werkt goed!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:22
Inmiddels heb ik mn 7x ook binnen en een paar dagen aan het spelen geweest. Wat ik voor bu vooral jammer vind dat dat de aantal ondersteunende digitale key's voor Android niet heel erg groot is. Heb een Motorola Signature die UWB support heeft (en een Pixel 10 pro) maar helaas. Ook lijkt het vrijwel ondoenlijk om hier een ticket ofzo voor aan te maken om support te vragen/krijgen voor deze telefoons.

Verder...wat een keuzes, opties enz ...nog dagelijks het ooooohhhw dit kan ook nog gevoel (en de kleine man die gek is van "de lichtshow")

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-06 13:04

admiral866

The King Personality Disorder

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mss nog een idee om na het vullen dit in de auto an te geven. En dat de auto dan bijhoudt hoeveel die wegspuit. Maargoed moet er ook wel weer zo'n verbuiks metertje zijn. Dat zal dan ook wel niet. Hoewel, een begin en eind trigger van de sproeier is er wel. En die is wss niet mechanisch gestuurd.

Het is idd vrij treurig dat ze dit gewoon vergeten zijn.

• fideba
Even een hagelbui stress-test gedaan op de 7X... met vlag en wimpel geslaagd. Andere twee auto's hebben duidelijke schade, de 7X op het koetswerk helemaal niets, op de voorruit zie ik wel kleine inslagpuntjes. Toch even laten nakijken...

Hagelbui

• sjakie02
Alboqa schreef op zondag 31 mei 2026 @ 10:20:
[...]

iPhone 16 pro en ook geen probleem tot nu toe. Bellen met CarPlay via de hoofdsteun speaker werkt goed!
Ik heb ook een iPhone 16 Pro, mijn vrouw een iPhone 15. Het is vooral die echo die superirritant is. Ik zou ook geen instelling kunnen bedenken die daar invloed op kan hebben.

• LPiC
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:06
sjakie02 schreef op zondag 31 mei 2026 @ 10:37:
[...]

Ik heb ook een iPhone 16 Pro, mijn vrouw een iPhone 15. Het is vooral die echo die superirritant is. Ik zou ook geen instelling kunnen bedenken die daar invloed op kan hebben.
Hier zelfde ervaring, Iphone 14 Pro en Iphone 14 beide een echo. Best irritant.

• Ian_
iPhone 15-, 16- & 17 PRO, geen last van in ieder geval.

• Rickyuu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-06 16:01

90%. En heel eerlijk, lease auto dus maak ik me minder druk over batterij.

• tbee
RCZ schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 15:32:
[...]

Dito. Ook al 8 jaar met mijn Tesla gedaan. No problems.

• 4v4t4r
Elke keer als ik acc aanzet staat hij binnen een minuut uit 😆 werkt gewoon niet voor mij en is echt wel 1 van de dingen waar ik van baal. Verder top auto!

Zeekr 7x Privilege AWD

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:01
Ik ga hier toch even "serieus" buurten. Ik heb al wat rondgekeken en ben benieuwd of er iemand in de buurt van Steenwijk woont met een 7X om eens een kijkje te nemen? Zeist is 1 uur en 15 minuten rijden, best een rit voor een "eerste blik". Vrouwlief twijfelt echt nog over de auto of hij mooi is, hier wel een Witte privilege in het topic tegengekomen en die vond ze wél mooi, dus er is nog hoop :+

Ik rij nu een Enyaq iV80 uit 2020. Alternatieven die we nu overwegen zijn Model Y, misschien een Polestar 4 maar dan moet vrouwlief haar keuze herzien.
edit:
Ik zie dat Zeekr ook inruilpremie heeft vergelijkbaar met Tesla, niet helemaal duidelijk wanneer het wel of niet geldt behalve "voor 30 juni bestellen", 5.000 euro kan nogal aantikken vooral omdat de Model Y het alleen op de Standard en Premium RWD heeft, maar niet op de AWD en Performance.

[ Voor 21% gewijzigd door Arjan90 op 31-05-2026 22:00 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• boxtel
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-06 06:58
boxtel schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 07:55:
ik hoor bij stilstand (op de rem) en tijdens het draaien aan het stuur een bonkend/krakend, dof geluid uit het stuurhuis of de ophanging.

Meer mensen last van? Ik heb een Privilige (i.v.m luchtvering)

Helaas ook mijn eerst stoeprand geraakt met de zomerbanden. Zonder velg bescherming Klein deukje in de (zachte) velg :- )
Hebben nog mensen hier last van? Bij Auto Hold? Dat geluid?>

• Ian_
Voor de gene die hun auto willen testen qua vermogen, nieuwe locatie AVIA XL is open met onze laders die TRUE 560 kW zijn!

Maximaal vermogen: 560 kW per plug
Maximaal amperage: 700 A (Continu)
Maximaal voltage: 920 V

AVIA XL

• jeroenkleen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:05
Is er al iemand die eerder het probleem had met de LR versie dat de koplampen verblindend werkten onder zware belading en dat het nu is opgelost?

Het speelt enkel bij de LR met trekhaak is mij door Zeekr uitgelegd en bij zware belading (3volw. achterin en veel bagage) en niet bij de Priv. versie omdat deze luchtvering heeft.

Mij was aangeraden om de trekhaak uit te laten regelen als ik weer op vakantie ga (dat lost het probleem op) maar dat vind ik toch echt omslachtig worden helemaal als je daar elke keer voor naar Zeist moest en daarna ook weer. Mijn probleem speelt sinds dec'25 maar nog steeds geen updates over wanneer dit werkelijk opgelost gaat worden vanuit Zeekr.

• tbee
jeroenkleen schreef op maandag 1 juni 2026 @ 11:28:
Is er al iemand die eerder het probleem had met de LR versie dat de koplampen verblindend werkten onder zware belading en dat het nu is opgelost?

Het speelt enkel bij de LR met trekhaak is mij door Zeekr uitgelegd en bij zware belading (3volw. achterin en veel bagage) en niet bij de Priv. versie omdat deze luchtvering heeft.

Mij was aangeraden om de trekhaak uit te laten regelen als ik weer op vakantie ga (dat lost het probleem op) maar dat vind ik toch echt omslachtig worden helemaal als je daar elke keer voor naar Zeist moest en daarna ook weer. Mijn probleem speelt sinds dec'25 maar nog steeds geen updates over wanneer dit werkelijk opgelost gaat worden vanuit Zeekr.
Ook de priv zit op het randje met de hoogte van de koplampen. Aangezien die dingen telkens worden ingesteld, zou het fijn zijn als je daar zelf wat aan kunt bijstellen via het scherm.

• HavermansP
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-06 22:47
dag,

sinds een week heb ik last dat wanneer ik de knop indruk bij de bestuurderskant om de deur te openen, dat hij wel open gaat maar niet open zwaait. Viel mij op dat dit nu veelvuldig gebeurt maar aan de andere kant ook niet telkens. Iemand hier bekend mee, of tips?

Het gebeurt aan beide kanten maar ik bedoel dus wanneer je in de auto zit.

[ Voor 12% gewijzigd door HavermansP op 01-06-2026 17:57 ]

• 4v4t4r
Ian_ schreef op maandag 1 juni 2026 @ 11:14:
Voor de gene die hun auto willen testen qua vermogen, nieuwe locatie AVIA XL is open met onze laders die TRUE 560 kW zijn!

AVIA XL
Helaas niet om de hoek :) anders was ik wel even langsgegaan !

Zeekr 7x Privilege AWD

• Ian_
4v4t4r schreef op maandag 1 juni 2026 @ 13:55:
[...]

Helaas niet om de hoek :) anders was ik wel even langsgegaan !
Same here, maar ik ga toch even langs.

• 4v4t4r
Ian_ schreef op maandag 1 juni 2026 @ 14:08:
[...]

Same here, maar ik ga toch even langs.
5% SOC - batterij voorverwarmd, 25 graden buiten ? :D

Zeekr 7x Privilege AWD

• Ian_
4v4t4r schreef op maandag 1 juni 2026 @ 14:49:
[...]

5% SOC - batterij voorverwarmd, 25 graden buiten ? :D
Precies dat!

• Malortje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-06 10:07
HavermansP schreef op maandag 1 juni 2026 @ 12:29:
dag,

sinds een week heb ik last dat wanneer ik de knop indruk bij de bestuurderskant om de deur te openen, dat hij wel open gaat maar niet open zwaait. Viel mij op dat dit nu veelvuldig gebeurt maar aan de andere kant ook niet telkens. Iemand hier bekend mee, of tips?
Ik merk dit ook steeds vaker de afgelopen tijd.

• Soner13
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16:16
Malortje schreef op maandag 1 juni 2026 @ 16:12:
[...]

Ik merk dit ook steeds vaker de afgelopen tijd.
Hier hetzelfde.

• RVMano
  • Laatst online: 22:56
Ik ook..

• JW Zeekr7X
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 27-06 21:57
Hallo, ik ben al een paar keer met de caravan op pad geweest en het valt me op dat bij een aangekoppelde caravan enkel de ‘Comfort’ stand beschikbaar is. Als ik probeer de modus aan te passen naar ‘Eco’ of ‘Sport’ dan krijg ik de melding: ‘kan de rijmodus niet wijzigen. Zet de modus Super-energiebesparing uit en probeer opnieuw’. Interessant is dat ik vervolgens deze modus niet kan uitzetten. Nu heb ik geen behoefte aan meer dan 600 pk om de caravan vooruit te trekken maar ik wil wel graag AWD tot mijn beschikking hebben op het moment dat de situatie daar om vraagt (bv een drassig campingveld).

Iemand een idee? Thnx!

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 19:39
Ian_ schreef op maandag 1 juni 2026 @ 11:14:

AVIA XL
Personenauto maar tot 400kW staat in het artikel

• Ian_
WizzyBrown schreef op maandag 1 juni 2026 @ 17:25:
[...]

Personenauto maar tot 400kW staat in het artikel
Klopt, je kan gewoon bij de truck laden 🙌🏻

• 4v4t4r
Ian_ schreef op maandag 1 juni 2026 @ 17:59:
[...]

Klopt, je kan gewoon bij de truck laden 🙌🏻
Gewoon doen ook hahaha , gaat toch maar om paar minuten als je full speed gaat

Zeekr 7x Privilege AWD

• sjakie02
jeroenkleen schreef op maandag 1 juni 2026 @ 11:28:

Ja dit is exact waar ik last van heb! Elke keer als we met het gezin weggaan met de kofferbak vol word ik continu geseind door tegenliggers. Heel vervelend. Ik ga natuurlijk niet elke keer van het oosten van het land helemaal naar Zeist hiervoor. Snap je ook wat de echte oorzaak is? Voor zover ik weet heeft de auto toch een soort calibratie modus bij het starten waarbij de lampen afgeregeld worden afhankelijk van de belading?

• Alboqa
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 23:23
Mijn ruitensproeiers werken niet. Het buisje van de sproeier is nog wel verbonden en de vloeistof lijkt niet op te zijn. Zie foto. Zowel lang als kort indrukken doet niks, er komt geen ruitenwisser vloeistof uit. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Anders heb ik nog een punt voor mijn service afspraak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-R0qZ2i2XoLevOXtMosNWojf5xY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bnGCtZzii7wk4huILI7YxTbj.jpg?f=fotoalbum_large

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:13
Ik blijf het toch een bijzondere split vinden om zo divers per markt uit te rollen..

natuurlijk snap ik het als er wezenlijke verschillen in de auto zitten (NL VS China) maar de NL en AU zijn vrijwel gelijk.

https://www.carexpert.com.au/car-news/zeekr-7x-gets-first-ota-update-in-australia-bringing-a-digital-key-and-improved-remote-parking

Be reasonable.... do it my way

• ubzY3.eMBstiLL
  • Niet online
fsve schreef op maandag 1 juni 2026 @ 23:07:
Ik blijf het toch een bijzondere split vinden om zo divers per markt uit te rollen..

natuurlijk snap ik het als er wezenlijke verschillen in de auto zitten (NL VS China) maar de NL en AU zijn vrijwel gelijk.

https://www.carexpert.com.au/car-news/zeekr-7x-gets-first-ota-update-in-australia-bringing-a-digital-key-and-improved-remote-parking
Toch bijzonder dat ze daar de Wireless Key 3.0 blijkbaar nog niet eens hadden en die nu pas krijgen. 🧐 Opvallend is ook dat er nog steeds geen Android support aan toegevoegd lijkt te zijn. Tegelijkertijd komen ze wel direct met RSPA, wat mogelijk een indicatie is dat die functie uiteindelijk ook onze kant op komt.

Maar goed, dit blijft natuurlijk speculeren. Misschien is RSPA straks zelfs de enige grote toevoeging. Ondertussen blijven er vanuit de BA toch behoorlijk wat functies en verbeteringen liggen die de community al lange tijd graag in de auto zou willen zien.

Het begint steeds meer te lijken alsof er intern andere doelstellingen worden nagestreefd dan waar gebruikers daadwerkelijk om vragen. Luistert Zeekr naar feedback? Op dit moment zou ik daar geen hoge score aan geven.

Voor nu wachten we maar weer geduldig af wat de volgende OTA gaat brengen. 🙃

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:14
Arjan90 schreef op zondag 31 mei 2026 @ 21:57:
Ik ga hier toch even "serieus" buurten. Ik heb al wat rondgekeken en ben benieuwd of er iemand in de buurt van Steenwijk woont met een 7X om eens een kijkje te nemen? Zeist is 1 uur en 15 minuten rijden, best een rit voor een "eerste blik". Vrouwlief twijfelt echt nog over de auto of hij mooi is, hier wel een Witte privilege in het topic tegengekomen en die vond ze wél mooi, dus er is nog hoop :+

Ik rij nu een Enyaq iV80 uit 2020. Alternatieven die we nu overwegen zijn Model Y, misschien een Polestar 4 maar dan moet vrouwlief haar keuze herzien.
edit:
Ik zie dat Zeekr ook inruilpremie heeft vergelijkbaar met Tesla, niet helemaal duidelijk wanneer het wel of niet geldt behalve "voor 30 juni bestellen", 5.000 euro kan nogal aantikken vooral omdat de Model Y het alleen op de Standard en Premium RWD heeft, maar niet op de AWD en Performance.
Is het een auto voor je vrouw of voor jullie beiden? Neem aan dat jij ook wel een voorkeur hebt toch? Mijn vrouw mag zeker meebeslissen over de kleur van een auto, maar ik zou nooit haar uiteindelijke keuze laten maken betreft de type auto. Gewoon omdat ze daar te weinig van snapt.

Die inruilpremie is gewoon taxatiebedrag van jouw huidige auto, waarschijnlijk iets minder en dan 5k bonus daar bovenop.

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:22
Is er iemand die me kan vertellen hoe ik "de geluidjes" van snelheid, niet opletten enz uit kan zetten of ik iedergeval dat ze niet ervoor zorgen dat bijvoorbeeld Spotify telkens gedempt zal worden als je weer 105 km/u rijd waar je maar 100 mag. Dit is zo frustrerend, en hoop echt dat er een mogelijkheid is 😇

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• Mario3
  • Registratie: Januari 2024
Grappig, gisteren op de A1 richting het Gooi, binnen ong. 100 vierkante meters (10x10) 3x maal de 7x bij elkaar. 1x grijs, 2x wit.

• Ian_
Pimmetje651 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 10:26:
Is er iemand die me kan vertellen hoe ik "de geluidjes" van snelheid, niet opletten enz uit kan zetten of ik iedergeval dat ze niet ervoor zorgen dat bijvoorbeeld Spotify telkens gedempt zal worden als je weer 105 km/u rijd waar je maar 100 mag. Dit is zo frustrerend, en hoop echt dat er een mogelijkheid is 😇
Handleiding 😉
Pagina: 1 ... 116 ... 122 Laatste