Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 115 ... 121 Laatste
Acties:

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20:59
Jasper-NL schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 16:46:
[...]

Ik heb twee weken geleden een reis door Frankrijk gemaakt. Ik heb mijn toll badge rechts van de binnenspiegel opgehangen, dat ging perfect!

[Afbeelding]
Helemaal duidelijk nu, bedankt!

• Elfdutch69
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 26-06 08:34
Inmiddels heb ik er 4000 km opzitten. Helemaal ingesteld naar hoe ik het wil en heerlijke auto!

Alleen de ramen, die gaan net andersom open dan wat ik al jaren gewend ben. Is dit aan te passen?

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 06:56
Elfdutch69 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 18:51:
Inmiddels heb ik er 4000 km opzitten. Helemaal ingesteld naar hoe ik het wil en heerlijke auto!

Alleen de ramen, die gaan net andersom open dan wat ik al jaren gewend ben. Is dit aan te passen?
Nee maar je went er snel aan.

• Jeffdbr
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 23:53

• Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:21
Elfdutch69 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 18:51:

Welke auto heb jij gereden dan? Want ik dacht namelijk hetzelfde, maar bij Audi en Renault werken de knoppen hetzelfde, alleen is de knop in de Zeekr 90 graden gekanteld.

Ik druk nu naar voren wat in de Renault/Audi naar beneden is. Maar het voelde in het begin inderdaad vreemd.

• qube2
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-05 22:00
Goedemorgen

Afgelopen week een heerlijke rit naar Frankrijk en Italy gemaakt. Het laden onderweg is niet te geloven. Zoals anderen ook al melden, je hebt je koffie nog niet op of hij zit al vol.

Misschien is het eerder besproken, als ik op de cruise control rijd en het gaat zachtjes bergafwaards op de snelweg. (wat natuurlijk in Italy, Zwitserland en Duitsland nog wel een voorkomt) Lijkt het telkens dat de auto op een soort van kantelpunt zit van remmen en gasgeven. Je ziet dit ook op het dashboard, dit geeft een vervelend gevoel in de auto. En ik merk dat als ik de cruise control eraf haal ik het zelf veel beter kan dosseren.

Is dit iets wat andere ook merken en/of is dit een instelling in de auto.

Groeten

John

• uzimans
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 20-05 14:18
Toevallig iemand hier die geintereseerd is een set rubberen automatten voor de zeekr 7x? Dus voor bestuurder, bijrijder, achterpassasiers en kofferbak? Ik heb een set over namelijk.

• qube2
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-05 22:00
Frank_P schreef op maandag 18 mei 2026 @ 22:03:
[...]

Ik had hem afgelopen zomer in Frankrijk rechts van de binnenspiegel bovenin geplakt. Geen problemen ervaren.
Ik had hem daar ook geplaatst, na de eerste tol viel hij eraf door de hitte (verkeerde plakstrip) en viel op de telefoonlader. Dit hadden we niet gelijk door. Daarna deed hij het niet meer, dus de rest van de vakantie maar alles met de bankpas betaald. Thuis maar even een nieuwe besteld.

John

• Draquilla
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-06 17:39
fsve schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 17:34:
Net een vrij pijnlijke ervaring.. ik kom aanlopen, handgrepen komen naar buiten, steek m’n hand in de greep, maar hij gaat niet open.

sta nog wat op die vierkantjes te drukken en doe nog één poging om de deur open te doen.

steek m’n hand in de greep en precies op dat moment gaat de handgreep naar binnen.

ik kan je vertellen.. er zit geen beknelling beveiliging in de handgreep! Vinger doet nog steeds verdomd zeer
Ook al een paar keer (bijna) gehad, maar nog net op tijd mijn hand weg kunnen trekken. Je moet oppassen dat je niet per ongeluk met je duim/vinger dat rechthoekig "touch" oppervlak aanraakt wanneer jouw hand tussen de deurhendel zit, want daarmee kun je de deurhendel openen/sluiten.
Best vreemd eigenlijk, dat er wel een sensor zit dat waar kan nemen dat jouw hand er tussen zit om zodoende de portier een stuk te openen, maar diezelfde sensor niet wordt gebruikt om voorkomen dat de deurgreep sluit wanneer er iets gedetecteerd wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6a4R3te1rTaG_RtlaK97mMYYCxA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AIf065ZVTZyAyKQvb6D30Flf.png?f=fotoalbum_large

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06:52
Draquilla schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 12:47:
[...]

Ook al een paar keer (bijna) gehad, maar nog net op tijd mijn hand weg kunnen trekken. Je moet oppassen dat je niet per ongeluk met je duim/vinger dat rechthoekig "touch" oppervlak aanraakt wanneer jouw hand tussen de deurhendel zit, want daarmee kun je de deurhendel openen/sluiten.
Best vreemd eigenlijk, dat er wel een sensor zit dat waar kan nemen dat jouw hand er tussen zit om zodoende de portier een stuk te openen, maar diezelfde sensor niet wordt gebruikt om voorkomen dat de deurgreep sluit wanneer er iets gedetecteerd wordt.

[Afbeelding]
Dat lijkt me wel een goeie om door te geven aan Zeekr op de wensenlijst ; dat lijkt me ook met software op te lossen en zou écht logisch zijn, als er een hand is > niet sluiten. Dat dit niet standaard is ?! 8)7

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:44
Rmaxx schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 14:14:
[...]

Dat lijkt me wel een goeie om door te geven aan Zeekr op de wensenlijst ; dat lijkt me ook met software op te lossen en zou écht logisch zijn, als er een hand is > niet sluiten. Dat dit niet standaard is ?! 8)7
blij met mn electrische deuren zonder grepen 8) O-) O-)

Zeekr 7x Privilege AWD

• Alboqa
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 04:10
Sinds afgelopen vrijdag kan ik mij ook een Zeekr 7x (LR + opties) rijder noemen. 🥳

Omdat ik dit topic al een tijdje volg, heb ik een hoop geleerd over de auto. Ik kon de tips en tricks gelijk toepassen.

Mijn bevindingen tot nu toe:
  • App koppelen en verbinden tot nu toe zonder problemen.
  • Digitale sleutel (iPhone 16 pro en Apple Watch Ultra) in een keer aangemaakt zonder problemen
  • Geluidsinstellingen overgenomen van @ubzY3.eMBstiLL. Thanks! Geluid gaat bij mij niet hoger dan 40% volume en klinkt goed.
  • Airco staat op auto en staat 2 graden lager dan wat ik gewend ben in mijn vorige auto’s. (VAG) ik ben benieuwd hoe het met aankomende warme dagen zal zijn. Ik overweeg de uv-coating op de ramen aan te brengen die is geadviseerd door @Ian_
  • ACC en LCC getest in een aantal ritjes de afgelopen dagen. A27, A28, A1 en ring Amsterdam. Vertraging bij het inschakelen is vervelend. Ik begin wel door te krijgen dat ik bij het inschakelen mijn voet op het gaspedaal moet houden zodat hij niet afremt. De verkeersbordherkenning heeft er een paar keer voor gezorgd dat ik opeens op de snelweg of ring af ging remmen. Dit had een instelling moeten zijn die je aan en uit kunt zetten. LCC lane changing was een hit en miss. Tot nu toe 50/50 slagingspercentage. Moet echt heel veel ruimte voor je en achter je zijn anders weigert hij.
  • CarPlay werkt ook feilloos maar heb bewust ervoor gekozen om de Zeekr navigatie te gebruiken. Ik moet zeggen dat hij mij goed bevalt maar heb nog geen lange ritten gemaakt. Fijn dat ik Flitsmeister via CarPlay (heb een abo) kan gebruiken en de meldingen in mijn hoofdsteun speakers hoor.
  • De auto rijdt super comfortabel en stuurt goed. De stoelen zitten heerlijk en kunnen precies naar mijn wens afgesteld worden.
Erg blij met de auto tot nu toe. Als er nog bugs/feature requests zijn die ik moet upvoten in de builders app, laat het me weten!

• Rmaxx
4v4t4r schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 15:05:
[...]

blij met mn electrische deuren zonder grepen 8) O-) O-)
Hahaha ja idd

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:14
Had net op de snelweg wel een leuke…

Sta op de A12 in de file en zit op m’n dashboard te kijken. Zie ik een persoon op de snelweg..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RmrNEjELqP0mg5fPWSqPZZH6X24=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jgoG6mbgUvt9IcI6v8amOszb.jpg?f=fotoalbum_large Ik gelijk voor me kijken, was het toch iets anders!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qiLOh-qgsjdK-f9nIhY9IHoLB4c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uCuWD2aTaaINQFmJep2W003k.jpg?f=fotoalbum_large

Grappig hoe de camera’s de object herkenning doen.

Be reasonable.... do it my way

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:44
fsve schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 17:18:
Had net op de snelweg wel een leuke…

Sta op de A12 in de file en zit op m’n dashboard te kijken. Zie ik een persoon op de snelweg..

[Afbeelding] Ik gelijk voor me kijken, was het toch iets anders!

[Afbeelding]

Grappig hoe de camera’s de object herkenning doen.
Dat is dus waar de kwaliteit van de neurale netwerk zichtbaar wordt. Ben benieuwd of ze die ook nog hertrainen en updaten.

• 4v4t4r
Ik heb laatste dagen wat aparts ook - donker/zwart scherm op Android Auto (wel alle knoppen onderin)

Ik moet dan echt BT verbreken - opnieuw verbinden en dan werkt het vaak weer wel. Ook weer last vandaag van de GPS glitch in de v3 navi. Kleine irritaties wel nu hierdoor !

Zeekr 7x Privilege AWD

• Frietkot
  • Laatst online: 28-06 08:41
Alboqa schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 15:27:
Sinds afgelopen vrijdag kan ik mij ook een Zeekr 7x (LR + opties) rijder noemen. 🥳

Omdat ik dit topic al een tijdje volg, heb ik een hoop geleerd over de auto. Ik kon de tips en tricks gelijk toepassen.

Mijn bevindingen tot nu toe:
  • App koppelen en verbinden tot nu toe zonder problemen.
  • Digitale sleutel (iPhone 16 pro en Apple Watch Ultra) in een keer aangemaakt zonder problemen
  • Geluidsinstellingen overgenomen van @ubzY3.eMBstiLL. Thanks! Geluid gaat bij mij niet hoger dan 40% volume en klinkt goed.
  • Airco staat op auto en staat 2 graden lager dan wat ik gewend ben in mijn vorige auto’s. (VAG) ik ben benieuwd hoe het met aankomende warme dagen zal zijn. Ik overweeg de uv-coating op de ramen aan te brengen die is geadviseerd door @Ian_
  • ACC en LCC getest in een aantal ritjes de afgelopen dagen. A27, A28, A1 en ring Amsterdam. Vertraging bij het inschakelen is vervelend. Ik begin wel door te krijgen dat ik bij het inschakelen mijn voet op het gaspedaal moet houden zodat hij niet afremt. De verkeersbordherkenning heeft er een paar keer voor gezorgd dat ik opeens op de snelweg of ring af ging remmen. Dit had een instelling moeten zijn die je aan en uit kunt zetten. LCC lane changing was een hit en miss. Tot nu toe 50/50 slagingspercentage. Moet echt heel veel ruimte voor je en achter je zijn anders weigert hij.
  • CarPlay werkt ook feilloos maar heb bewust ervoor gekozen om de Zeekr navigatie te gebruiken. Ik moet zeggen dat hij mij goed bevalt maar heb nog geen lange ritten gemaakt. Fijn dat ik Flitsmeister via CarPlay (heb een abo) kan gebruiken en de meldingen in mijn hoofdsteun speakers hoor.
  • De auto rijdt super comfortabel en stuurt goed. De stoelen zitten heerlijk en kunnen precies naar mijn wens afgesteld worden.
Erg blij met de auto tot nu toe. Als er nog bugs/feature requests zijn die ik moet upvoten in de builders app, laat het me weten!
Mooi om te lezen dat je er blij mee bent. Ik heb dezelfde uitvoering en ik ben ook uiterst tevreden!

Het remmen/versnellen bij verkeersbord-herkenning is een instelling in de auto en kun je uitzetten. Dit kan inderdaad voor (zeer) gevaarlijke situaties zorgen als de snelheid niet juist is op de snelweg. Ik heb deze standaard uit staan.

• Kristalsuiker
  • Laatst online: 09-06 20:41
Hi allemaal. Ik ben van plan om de 7x Privilege te bestellen, maar ik vind de 21 inch velgen erbij zitten niet mooi en zou liever de 20 inch velgen willen. Zeekr geeft aan dit niet te kunnen faciliteren. Iemand hier die zijn set onbeschadige originele 20inch velgen wil ruilen tegen mijn set van 21inch?

• rbisschops
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:55

rbisschops

Zeekr 7x Privilege AWD

Ik heb op m'n iPhone 17 Pro de digital key 3.0 aangemaakt. Nu merk ik dat de 7X de ene keer wel automatisch unlocked als ik bij de auto kom en de andere keer moet ik de key via de Apple wallet openen en tegen de deurstijl houden om de auto te openen. Geen peil op te trekken tot nu toe.

Komt dit bekend voor? Ideeen om dit op te lossen?

• rbisschops
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:55

rbisschops

Zeekr 7x Privilege AWD

Alboqa schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 15:27:
Kun je even helpen waar ik die geluidsinstellingen kan vinden? Gezocht in 't topic maar zie 't nergens 8)7

[ Voor 1% gewijzigd door rbisschops op 20-05-2026 22:25 . Reden: Correctie ]

• Jasper-NL
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 07:16
Kristalsuiker schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 20:13:
Hi allemaal. Ik ben van plan om de 7x Privilege te bestellen, maar ik vind de 21 inch velgen erbij zitten niet mooi en zou liever de 20 inch velgen willen. Zeekr geeft aan dit niet te kunnen faciliteren. Iemand hier die zijn set onbeschadige originele 20inch velgen wil ruilen tegen mijn set van 21inch?
Ik wacht al sinds eind december op mijn 20" velgen. Blijkbaar is dat de reden waarom vele business editions nog niet uitgeleverd kunnen worden. Die van mij kon overigens wel eerder uitgeleverd worden, omdat ik ze met wintervelgen/banden had besteld. Maar wacht dus nog steeds op mijn 20" velgen + zomerbanden. Te gek voor woorden natuurlijk...

Maar misschien Zeekr daarom niet zo happig is om jou te helpen om de 21" om te ruilen voor de 20" set.

Overigens ga ik er zelf ook even over nadenken, mijn 20" set zal als het goed is in juni/juli geleverd moeten worden.

• Alboqa
ubzY3.eMBstiLL schreef op woensdag 29 april 2026 @ 00:17:
[...]

Kan je foto delen van je Equalizer?
Heb ff geleden iemands Equalizer overgenomen, beviel me goed vs de default preset.
[Afbeelding]

Ff kijken of die van jou mogelijk wat verbeterd.
@rbisschops deze settings ☝🏼

Je moet even op de afbeelding knop in het gequote berichtje klikken dan zie je de afbeelding. Ben geen audio expert dus weet niet in hoeverre dit voor jou voldoet maar voor mij was dit al prima.

• Rioja1969
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 23:28
Alboqa schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 01:26:
[...]

@rbisschops deze settings ☝🏼

Je moet even op de afbeelding knop in het gequote berichtje klikken dan zie je de afbeelding. Ben geen audio expert dus weet niet in hoeverre dit voor jou voldoet maar voor mij was dit al prima.
Zijn deze EQ settings gekoppeld aan Bass mode of Hifi mode?

• Kristalsuiker
  • Laatst online: 09-06 20:41
Jasper-NL schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 22:56:
[...]

Ik wacht al sinds eind december op mijn 20" velgen. Blijkbaar is dat de reden waarom vele business editions nog niet uitgeleverd kunnen worden. Die van mij kon overigens wel eerder uitgeleverd worden, omdat ik ze met wintervelgen/banden had besteld. Maar wacht dus nog steeds op mijn 20" velgen + zomerbanden. Te gek voor woorden natuurlijk...

Maar misschien Zeekr daarom niet zo happig is om jou te helpen om de 21" om te ruilen voor de 20" set.

Overigens ga ik er zelf ook even over nadenken, mijn 20" set zal als het goed is in juni/juli geleverd moeten worden.
Dat is inderdaad erg lang wachten en kan zeker verklaren waarom ze er niet flexibel in zijn. Zelfs niet in een 'close the deal' vorm.

Ik verwacht mijn Zeekr rond juli. Dus mocht er voor of tegen die tijd interesse zijn hoor ik het wel.

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-06 07:51
fsve schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 17:34:
Net een vrij pijnlijke ervaring.. ik kom aanlopen, handgrepen komen naar buiten, steek m’n hand in de greep, maar hij gaat niet open.

sta nog wat op die vierkantjes te drukken en doe nog één poging om de deur open te doen.

steek m’n hand in de greep en precies op dat moment gaat de handgreep naar binnen.

ik kan je vertellen.. er zit geen beknelling beveiliging in de handgreep! Vinger doet nog steeds verdomd zeer
Ja daar ben ik ook al achter gekomen! gelukkig nog geen kindervingers er tussen gehad!!

• Alboqa
Rioja1969 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 07:54:
[...]

Zijn deze EQ settings gekoppeld aan Bass mode of Hifi mode?
Zo staat het verder ingesteld bij mij. Ik ben niet zo’n audio expert.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-IRJa9alyjN0L-UepHHJ3POzamU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/drtZclFwxVZ86iS0RK3iK2hi.jpg?f=fotoalbum_large

Bij Zeekr geluidseffect kan je nog meer instellen en kun je op basis van een code geluidsinstellingen inladen. Volgens mij heeft niemand in dit topic hier zo’n code gedeeld tot nu toe.

• Rioja1969
  • Laatst online: 23:28
Alboqa schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 23:44:
[...]

Zo staat het verder ingesteld bij mij. Ik ben niet zo’n audio expert.

[Afbeelding]

Bij Zeekr geluidseffect kan je nog meer instellen en kun je op basis van een code geluidsinstellingen inladen. Volgens mij heeft niemand in dit topic hier zo’n code gedeeld tot nu toe.
Dank je wel! Ik ziet dat je ook de ‘middenstand’ iets naar voren hebt geschoven. Interessant. Ik ga het allemaal uitproberen want ik blijf me regelmatig storen aan het geluid. Hopelijk doen ze daar nog iets aan in de volgende update. Dat hele circus van knopjes en schuifjes van de vorige update gebruikt volgens mij idd niemand, het ziet er profi uit maar brengt vooral verwarring ipv verbetering.

• petermdevries
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:02
jswinkels schreef op maandag 4 mei 2026 @ 11:17:
Gedurende mijn vakantie zag ik nog wat discussie over de home assistant integratie. Ik heb mijn eigen versie (waar je iedere week je token moet aanpassen https://github.com/japyjaap/Zeekr_7x_Homeassistant) al voor mezelf sinds februari aangepast. Ik heb de code van Fryyyy geïntegreerd waardoor je niet meer de codes hoeft te wijzigen. Ik heb dit niet naar GitHub gecommit omdat je veel secrets en dergelijke nodig hebt. Mocht er interesse zijn wil ik hem wel updaten (ik heb niet zoveel zin /tijd / kennis om hem te maintainen), je zult zelf wel alle keys moeten vinden. Ik heb sinds februari ergens 1 keer opnieuw moeten inloggen, maar verder werkt het perfect (mijn user cases zijn: optimaal laden met dynamische tarieven en PV via EVCC, ABRP en het automatisch activeren van Sentry mode wanneer ik op een onbekende locatie parkeer).
Heb jij al een koppeling met ABRP werkend?

Ik heb de info van de Zeekr nu wel in HomeAssistant en EVCC via een koppeling vervolgens met HA. Ik heb wel een HA - ABRP koppeling gevonden maar dat lijkt meer op alleen ABRP telemetry uitlezen ipv versturen. Of is er wel een dergelijke koppeling beschikbaar?

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-06 12:34
nikagl schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 00:27:
Misschien interessant voor de HASS gebruikers, zodra de API gebruikt kan worden en de Zeekr HASS integratie helemaal werkt (er zijn experimentele integraties, zoek maar op Github naar Zeekr Home Assistant), kun je via een rest-command ABRP updaten waardoor je SoC en dergelijke beschikbaar komt in ABRP.

Denk hierbij aan een dergelijk commando wat je aan je configuration.yaml file kunt toevoegen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
rest_command:
  abrp:
    url: >-
      http://api.iternio.com/1/tlm/send?api_key={{ states('input_text.abrp_api_key') }}&token={{ states('input_text.abrp_api_token') }}&tlm={
        "utc":{{ utcnow().strftime('%s') }},
        "soc":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_battery_level') }},
        "is_charging":{{ 1 if is_state('binary_sensor.zeekr_XXXX_charging_status', 'on') else 0 }},
        "est_battery_range":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_range') }},
        "odometer":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_odometer') }},
        "lat":{{ state_attr('device_tracker.zeekr_XXXX_location', 'latitude') | default('null') }},
        "lon":{{ state_attr('device_tracker.zeekr_XXXX_location', 'longitude') | default('null') }},
        "power":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_charge_power') }},
        "voltage":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_charge_voltage') }},
        "current":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_charge_current') }},
        "cabin_temp":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_interior_temperature') }},
        "tire_pressure_fl":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_tire_pressure_driver') }},
        "tire_pressure_fr":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_tire_pressure_passenger') }},
        "tire_pressure_rl":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_tire_pressure_driverrear') }},
        "tire_pressure_rr":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_tire_pressure_passengerrear') }},
        "car_model":"zeekr:7x:25:94:rwd"
      }
    method: POST
    headers:
      content_type: "charset=utf-8; application/x-www-form-urlencoded"
Daarna heb je alleen een automation nodig die dit triggert als bv. de SoC veranderd (of één van de andere sensors). Je kunt je API key opvragen bij Iterno (contact@iternio.com) en in de app zelf (of op de website) kun je voor een voertuig een API token aanmaken. Deze moet je in de desbetreffende input_text velden (abrp_api_key en abrp_api_token) plaatsen die je kunt aanmaken in Settngs > Devices > Helpers.

Daarmee kun je, ondanks dat Carplay en Android Auto nog geen SoC informatie doorkrijgen, toch gebruiken van ABRP met de huidige SoC inforamtie... Weer een extra navigatie tool... (voor Google weet ik niet of er een dergelijke API is - weet iemand anders dat toevallig?).

Dit gebruikte ik in de Volvo XC40 (die wel een gedocumenteerde API heeft) ook en werkte feilloos 👍
Voila 😜

Zeekr 7x LR | HASS | Zwave | Python | Javascript

• Tshw3
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-06 16:37
Vanochtend bij het wegrijden merkte ik dat mijn zijspiegel helemaal beslagen was, maar kon met geen mogelijkheid een knop vinden om de spiegelverwarming aan te zetten. Ik vind wel de instelling dat die automatisch aangaat, maar in dit geval deed die dat niet.

Kan ik dit ook handmatig activeren? Zo ja, hoe?

[ Voor 10% gewijzigd door Tshw3 op 22-05-2026 08:22 ]

Teun

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 06:37
Tshw3 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 08:22:
Vanochtend bij het wegrijden merkte ik dat mijn zijspiegel helemaal beslagen was, maar kon met geen mogelijkheid een knop vinden om de spiegelverwarming aan te zetten. Ik vind wel de instelling dat die automatisch aangaat, maar in dit geval deed die dat niet.

Kan ik dit ook handmatig activeren? Zo ja, hoe?
Achterruit verwarming aanzetten, deze activeert ook de spiegels. Wil je het voor het wegrijden al verwijderd hebben, dan is de defrost knop in de mobile app de enige manier.

• Tshw3
Ian_ schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 08:24:
[...]

Achterruit verwarming aanzetten, deze activeert ook de spiegels. Wil je het voor het wegrijden al verwijderd hebben, dan is de defrost knop in de mobile app de enige manier.
Hallo Ian,

Super, bedankt voor de tip. Hoe zet ik achteruit verwarming aan?

Zit dat bij airco -> Waar je ook voor de stoelen ventilatie etc. kan instellen?

Teun

• Ian_
Tshw3 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 08:27:
[...]

Hallo Ian,

Super, bedankt voor de tip. Hoe zet ik achteruit verwarming aan?

Zit dat bij airco -> Waar je ook voor de stoelen ventilatie etc. kan instellen?
- Vanuit de app is dat niet mogelijk, daar kan je het alleen doen met 'DeFrost'.
- In de auto heb je hier de knop denk ik wel voor gevonden.

• koendio
  • Nu online
afgelopen week heeft mijn vrouw ook haar nieuwe 7x LR gekregen. Mooie en fijne wagen.

Nu lopen wij ook tegen het probleem aan dat we alleen de digital key 1.0 hebben, en nergens een optie zien om de 3.0 aan te maken. Hoofdbeheerder is leasemaatschappij (athlon). Zij hebben onze accounts wel volledige toegang en functionaliteit gegeven.

Is dit iets wat we op een andere manier toch zelf voor elkaar kunnen krijgen, of moeten we hiervoor toch bij de leasemaatschappij aankloppen? Of komt het vanzelf beschikbaar? Hebben beide een iphone 16 (normaal en pro)

[ Voor 4% gewijzigd door koendio op 22-05-2026 10:36 ]

• WizzyBrown
  • Laatst online: 20:59
nikagl schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 23:46:
[...]

Yes, de FitDVR werkt perfect. Niet via het 12v stekkertje op de 12v kabel (wat ik verwacht had) maar op de USB (5v) aansluiting van de FitDVR. Hier een samenvatting:

FitDVR kastje om aan te sluiten op de connector van de automatisch dimmende binnenspiegel:
https://www.amazon.nl/dp/B0DHX96JFL

De dashcam. Bizarre is dat deze bij mij 91 euro was en nu 146 euro. Geen idee waarom de prijsverhoging. Deze cam heeft 64 GB sdcard, 3 channels (voor, binnen en achter), GPS en Wifi (om makkelijk de filmpjes eraf te krijgen):
https://www.amazon.nl/dp/B0FFMVVYG4

Om te beginnen, dit is de kap die je eraf moet halen om bij de connector van de automatisch dimmende binnenspiegel te komen:
[Afbeelding]

Je haalt het kapje eraf:
[Afbeelding]

En daarna de grote kap (beginnen naar beneden trekken bij de spiegel):
[Afbeelding]

Dit is het stekkertje wat je van het klemmetje af kan trekken:
[Afbeelding]

Dit is de FitDVR, ik wilde het eerst met dat stekkertje aansluiten maar dat bleek niet te werken:
[Afbeelding]

Hier heb ik de FitDVR ertussen geplaatst (stekkertjes los en aan de FitDVR sluiten, kan niet fout gaan):
[Afbeelding]

Uiteindelijk de dashcam vlak onder de kap geplaatst en met het USB stekkertje (bijgeleverd bij de FitDVR) aangesloten:
[Afbeelding]

De FitDVR heb ik hier geplaatst (sorry, geen foto hoe hij er is geplaatst):
[Afbeelding]

Kapjes weer dicht en het zit perfect (draadjes zitten tussen kapje en ruit en gelukkig niet veel speling):
[Afbeelding]

Zo zit de cam uiteindelijk. Had ook ietsje lager gekund, dan kun je de klok erop laten zien, ik zelf vind het zelf wel fijn dat hij zo min mogelijk in de zichtlijn zit:
[Afbeelding]

De kabel naar de camera achterin was redelijk makkelijk (via het montagewiggetje dat bij de FitDVR is geleverd) achter de dakbekleding en rubbers te duwen:
[Afbeelding]

Echt goed te doen! Ik ben via rechts bij de voordeur boven, naar de achterdeur en voor de achterdeur naar beneden gegaan. Daarna via de onderkant naar achter, via de bank en weer omhoog:
[Afbeelding]

En bij de achterklep ben ik nog niet via de binnenbekleding gegaan omdat ik nog niet heb kunnen vinden hoe ik dat los kan krijgen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Als de klep dicht zit ziet het er zo uit:
[Afbeelding]

Het deel in de achterbak ben ik het minst tevreden mee, maar heb nog geen andere oplossing kunnen vinden. Het zit niet in de weg en is nauwelijks zichtbaar, maar kan echt beter. Misschien als ik de kabel wat verleng, maar weet nog niet of ik dat de moeite waard vind...

Hoop dat het jullie helpt en als je mooiere oplossingen hebt, zeker hier even melden! :)

Groet,

Nika.
@nikagl Ik heb ook dezelfde set gekocht, en de kabel netjes overal tussen gewerkt, ging perfect. De set was inclusief voor, achter en cabin camera, kwaliteit 4K en zeer goed. Thanks voor alle info en de instructies om het te monteren bij de spiegel, Ging allemaal in 1x goed.

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:39
Ik zie opeens dat er ook Long Range versies van de business edition beschikbaar zijn, is dat nieuw, of loop ik achter?

Niet in de mooie Forest Green zie ik,dan betaal je weer 5200 euro meer.. maar wanneer ik dan weer bij de inventory kijk, zie ik wel dat er een forest green op 20" met nappa leer dus lijkt het met alle opties voor 55990 (denk incl 1000 euro afleverkosten,dus fiscaal ook gewoon 54990) binnenkomt over 4 weken, dat is dan toch in feite ook gewoon dezelfde prijs als de business edition, alleen dan in forest green.

Eigenlijk wel een goede aanbieding aangezien ik met een Mercedes GLC maar ook een BMW iX3 toch mimimaal op 65k uitkom, en dan eigenlijk nog steeds niet helemaal naar wens..

• Rmaxx
JustTrying schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 16:28:
Ik zie opeens dat er ook Long Range versies van de business edition beschikbaar zijn, is dat nieuw, of loop ik achter?

Niet in de mooie Forest Green zie ik,dan betaal je weer 5200 euro meer.. maar wanneer ik dan weer bij de inventory kijk, zie ik wel dat er een forest green op 20" met nappa leer dus lijkt het met alle opties voor 55990 (denk incl 1000 euro afleverkosten,dus fiscaal ook gewoon 54990) binnenkomt over 4 weken, dat is dan toch in feite ook gewoon dezelfde prijs als de business edition, alleen dan in forest green.

Eigenlijk wel een goede aanbieding aangezien ik met een Mercedes GLC maar ook een BMW iX3 toch mimimaal op 65k uitkom, en dan eigenlijk nog steeds niet helemaal naar wens..
nou lekker.. is maar 5k meer dan mijn core businessedition, die ik over 4 weken krijg, maar wel mét alle pakketten, HUD, meer bereik, én direct leverbaar :-( .. nouja.. lfp is ook fijn... :? ..

Zonder dollen: dat is een hele goeie aanbieding.. die bij inventory staan soms met een lagere prijs, klik je ze aan en selecteer je de opties schiet het weer omhoog... de site is best bagger.. al zovaak verkeerde prijzen gezien dat ik er gek van werd...

Op de site staat ook voorraad met 1% rente, maar klik je door rekenen ze met 5.99% ?!

die ix3 zie ik pas vanaf 70k op de site van bmw, en dat ziet er niet uit zonder extras (> snel 80k)

[ Voor 6% gewijzigd door Rmaxx op 22-05-2026 16:48 ]

• Tshw3
Dat is echt een hele goed aanbieding,, zelf heb ik mijn Zeekr 7x long range met alle opties forest green in de lease. Maar dan is de cataloguswaarde ook 59k, dan is die 55k echt een stuk leuker incl. Scheelt toch zo'n 80 euro (1000 euro per jaar).

Als je de kans krijgt dan zou ik deze auto zeker kopen of leasen.

Teun

• LPiC
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:25
Heb samen met mijn vriend AI ook met Home Assistant zitten spelen. En een aantal zaken toegevoegd.

Zoals ritten informatie en andere opties die via de api uit te lezen en te bedienen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lfi2EwkaIkE46zkWj3xIsX06gcg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cCANRjZJNiJroDR9b3rV0sak.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fYBdeCgLOpepxMdR_K-FYZANEKs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wq6LL4Y4QNXAfBEWsVnTunD2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0i8ysXnUELYi22gXs6rGdRNRDjc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8Ebk2F1P3d1LvsuckkoQyiIR.png?f=fotoalbum_large

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-06 16:08
Heb net eentje besteld, 7x privileged in dat groen. Ter vervanging van een X5

In België

Ik vermoed dat de auto genoeg snufjes heeft xoals remote je airco aanzetten voor je instapt etc

• Serage75
  • Nu online
Even een vraag. Sinds vanmorgen krijg ik allemaaL notificaties van de zeekr app. Opladen voltooid. Reis gepland. Enz… de auto staat gewoon voor de deur en ik doe helemaaL niks. Iemand bekend met dit “nieuwe” probleem?

• thijspillen
  • Laatst online: 22:35
Serage75 schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 11:37:
Even een vraag. Sinds vanmorgen krijg ik allemaaL notificaties van de zeekr app. Opladen voltooid. Reis gepland. Enz… de auto staat gewoon voor de deur en ik doe helemaaL niks. Iemand bekend met dit “nieuwe” probleem?
Ik kreeg ook een reeks van dat soortmeldingen, maar ik dacht dat het kwam dat Evcc in Home Assistant (onlangs toegevoegd) de andere auto voor de 7x aanzag...

Goed te weten dat het dat niet was ;)

• Griekos
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 27-06 20:00
Ik heb ook zelfde meldingen ontvangen. Ging buiten even kijken maar auto stond nog gewoon geparkeerd.

• Serage75
  • Nu online
Griekos schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 12:13:
[...]

Ik heb ook zelfde meldingen ontvangen. Ging buiten even kijken maar auto stond nog gewoon geparkeerd.
Dan hoop ik dat ze druk bezig zijn met een mooie nieuwe update van de app en de auto op de achtergrond 😁

• nskr83
  • Laatst online: 22-06 21:22
Same here! 😀

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-06 12:34
oef gelukkig 🤣🙈

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V8wb4GoepsGhhLmGVUED87asSM8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BQCvUyxT4nP57guxObsQl2ya.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F9h1NivHXFyHPvm4X6d1Zq1Mpfs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fFMujGkjqtZUwKmpNjw5UveA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mfT9MZDPloJ35UP10uzYQBYa7rQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4B78lPmoF7bj3wqEVruDJR34.png?f=fotoalbum_large

Zeekr 7x LR | HASS | Zwave | Python | Javascript

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online

Freedive

] Ken sent me _

Is al een keer eerder geweest, kwamen er nog allemaal oude notificaties opeens door.

• Lyca
Wat halen jullie echt van range met een privilege editie?

• Ian_
Ik denk / hoop dat het iets te maken heeft met hun Backoffice die eindelijk weer werkt.

Heel veel berichten in de queu, maar een update zou nog veel mooier zijn

• Soner13
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-06 00:48
Lyca schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 10:38:

In België

Ik vermoed dat de auto genoeg snufjes heeft xoals remote je airco aanzetten voor je instapt etc
Goeie keuze en upgrade!

Je kan inderdaad de airco, stoelverwarming en ventilatie, stuur verwarming, voor en achterkap, laadklep, zonnescherm, ramen en sentrymode allemaal bedienen via de app.
Lyca schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 13:40:
İk heb de auto nu een maand en 1000 kilometer gereden. Gemiddeld 24 kWh per 100 km; moet ik hierbij wel eerlijk zeggen dat ik te vaak nog geniet van de 647 pk en vaak de gaspedaal goed indruk.

400 km range.

Als het rond de 20° is en ik houd me aan de snelheidslimiet en zonder snel optrekken, dan rijd hij 18 á 20 kWh per 100 km. İk rij dan voornamelijk binnen de bebouwde kom en 80 km/uur wegen.

480 á 530 km range.

Vandaag een retourtje gedaan overdag (20°) van 65 km waarvan totaal 6 km binnen de bebouwde kom, 6 km op 80 km/u weg en de rest op de snelweg; op de snelweg regelmatig de snelheidslimiet van de auto bereikt op de heen en terugweg en eigenlijk niet langzamer als 150 km/u gereden. Gemiddeld verbruik van deze rit 27,4 kWh per 100 km.

350 km range.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kIRWdfNqm2CorH3aD-FaOZ1pbF4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wCMoY97rCeBBj15Hp68tMxcI.jpg?f=fotoalbum_large

• Serage75
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qQ-M3ZRadX8gkNw9oJtGjhcqTTI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ouglA4dwO2Z1S1UaQs33lReK.jpg?f=fotoalbum_large

Waarom kan dit bij de X en de 7GT wel en bij de 7X niet. Kwestie van software?

Bij de X werkt het in ieder geval als de auto geparkeerd staat. Zou ik op de 7X ook wel willen. Net zoals het logo op de grond onder de spiegels 😁

[ Voor 48% gewijzigd door Serage75 op 23-05-2026 15:23 ]

• Lyca
Soner13 schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 15:00:
[...]

Goeie keuze en upgrade!

Je kan inderdaad de airco, stoelverwarming en ventilatie, stuur verwarming, voor en achterkap, laadklep, zonnescherm, ramen en sentrymode allemaal bedienen via de app.

[...]

İk heb de auto nu een maand en 1000 kilometer gereden. Gemiddeld 24 kWh per 100 km; moet ik hierbij wel eerlijk zeggen dat ik te vaak nog geniet van de 647 pk en vaak de gaspedaal goed indruk.

400 km range.

Als het rond de 20° is en ik houd me aan de snelheidslimiet en zonder snel optrekken, dan rijd hij 18 á 20 kWh per 100 km. İk rij dan voornamelijk binnen de bebouwde kom en 80 km/uur wegen.

480 á 530 km range.

Vandaag een retourtje gedaan overdag (20°) van 65 km waarvan totaal 6 km binnen de bebouwde kom, 6 km op 80 km/u weg en de rest op de snelweg; op de snelweg regelmatig de snelheidslimiet van de auto bereikt op de heen en terugweg en eigenlijk niet langzamer als 150 km/u gereden. Gemiddeld verbruik van deze rit 27,4 kWh per 100 km.

350 km range.

[Afbeelding]
Thanks

Goed om weten dat er toch deftig wat range kan gereden worden als je de voet onder controle houdt hehe.

Ik heb hetzelfde groen genomen. Mooie kleur wel.

• clydevdl
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e_IVkqddrOG0Q32v7Wt4jMdgSXA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y0EI6wcRwwfcirxDgN6pw5lD.jpg?f=fotoalbum_large

100% bij vertrek en 7% bij terugkomst over ritje Amsterdam-Gent-Amsterdam

[ Voor 6% gewijzigd door clydevdl op 23-05-2026 22:55 ]

• Karel Apple
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23:45
Ik heb alle meldingen van Zeekr op uit staan.

Wat een rust.

• fideba
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:41
Lyca schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 10:38:

In België

Absoluut

• fideba
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:41
Een week of 2 geleden van Keulen naar huis gereden. Gaf bij vertrek aan schatting van 13% aan bij aankomst, en aangekomen met... 13%. Range 420km, en echt niet zuinig gereden, 160km/h waar het mocht. Temperatuur rond de 15 graden. Hele rit heen en terug minder dan 10 minuten geladen. In die tijd was onze Burger King whopper helemaal nog niet op 😉

• Tvdl2000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:48
vanmiddag in ooien hele middag tegen een forrest green RWD 7X zitten kijken.... denk van iemand die werkt waar ik was o.i.d.

• Ian_
Hebben jullie ook last van het warme weer met de bandendruk?

Koud staan ze op 3.0 maar heb al meerdere meldingen gehad dat de druk boven de 3.5 bar zit.

Vanochtend koud van 3.0 naar 2.8 gezet om te kijken of het helpt.

Het gebeurd als de banden zo’n 40 graden zijn. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qLFZKVbbb0zC7AVbQ6QSSP0TzGM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9m2auL9wN3mXATWkuvG2E1ji.jpg?f=fotoalbum_large

• Freedive
  • Nu online

Freedive

] Ken sent me _

Ian_ schreef op maandag 25 mei 2026 @ 08:45:

Koud staan ze op 3.0 maar heb al meerdere meldingen gehad dat de druk boven de 3.5 bar zit.

Het gebeurd als de banden zo’n 40 graden zijn. [Afbeelding]
Ja heb ik ook, heb ze ook wat lager gezet gisteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3WEJsGBYAGmaqgjc7adRdjXoUQ4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GwN4sHq50BxH5bqMLtSbkHFr.png?f=fotoalbum_large

• rva
  • Laatst online: 27-06 14:06

rva

Waarschijnlijk is deze vraag al eens gesteld..... momenteel rij ik Tesla Y Performance met connectivety. Ik overweeg om de zeekr 7x Privelege aan te schaffen. Wat ga ik missen en waar ga ik van genieten bij een Zeekr. Welke ex Tesla Y rijders kunnen hierop reageren....

• Ian_
rva schreef op maandag 25 mei 2026 @ 13:21:
Waarschijnlijk is deze vraag al eens gesteld..... momenteel rij ik Tesla Y Performance met connectivety. Ik overweeg om de zeekr 7x Privelege aan te schaffen. Wat ga ik missen en waar ga ik van genieten bij een Zeekr. Welke ex Tesla Y rijders kunnen hierop reageren....
  • Laadsnelheid
  • Kwaliteit
  • Apple CarPlay
  • Luchtvering
  • 0-100
Verder mis ik wel echt de tesla superchargers (netwerk alleen).

• leonardo1504
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Zo sta je opeens naast een 001 in matchende kleur. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9UHn1ei9d0zUty5nq8rDenNiV_A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QGyEs0HARKUTRF0LRMtkruQp.jpg?f=fotoalbum_large

• leonardo1504
  • Niet online
Ian_ schreef op maandag 25 mei 2026 @ 19:21:
[...]
  • Laadsnelheid
  • Kwaliteit
  • Apple CarPlay
  • Luchtvering
  • 0-100
Verder mis ik wel echt de tesla superchargers (netwerk alleen).
Dat, en mijn verzekeringspremie ging ruim 30% omlaag.

• tbee
Het is best warm vandaag, ik had de airco op 20 en daarmee was het redelijk aangenaam. Maar wat de opviel is dat de ventilator best hard bleef blazen. Als experiment heb ik de stoelventilatie aangezet, maximale stand, maar die voelde je nauwelijks. Laatst toen het minder warm was, voelde ik hem wel. Dus ik heb de indruk dat als de ventilator hard moet werken de stoelventilatie geen "lucht" krijgt. Wat voor nut heeft stoelventilatie die niet werkt als het warm is?

• supersound
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 28-06 12:48
Dit jaar voor het eerst met een elektrische auto richting Florence Toscane. Eén tussenstop bij Desenzano garda meer. Welk navigatie programma gebruiken jullie. Is de navigatie die in de Zeekr zit ok? Ik heb hier geen ervaring mee. En welke laadstations kunnen jullie aanbevelen. Ik hoor graag van jullie. Dank.

• RCZ
  • Laatst online: 28-06 14:46

RCZ

Ian_ schreef op maandag 25 mei 2026 @ 08:45:

Het gebeurd als de banden zo’n 40 graden zijn. [Afbeelding]
Klopt. Ik heb achter nu op 2.9 en voor 2.6. Koud. Voorheen op 3.0 maar bij warm weer kan spanning boven 3.5 en krijg je een waarschuwing. Ik heb voor 2.6. Geeft net iets meer gevoel bij sturen.

• clydevdl
RCZ schreef op maandag 25 mei 2026 @ 22:30:
[...]

Klopt. Ik heb achter nu op 2.9 en voor 2.6. Koud. Voorheen op 3.0 maar bij warm weer kan spanning boven 3.5 en krijg je een waarschuwing. Ik heb voor 2.6. Geeft net iets meer gevoel bij sturen.
Ik heb nergens last van met de continentals onder de privilege uitvoering dus best apart dat de spanning zo oploopt staan nu op 2.9 koud 3.0/3.1 tijdens het rijden

• Soner13
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-06 00:48
clydevdl schreef op maandag 25 mei 2026 @ 23:16:
[...]

Ik heb nergens last van met de continentals onder de privilege uitvoering dus best apart dat de spanning zo oploopt staan nu op 2.9 koud 3.0/3.1 tijdens het rijden
Ik tot nu toe exact hetzelfde als jou, hopelijk blijft dit ook zo..

• Ian_
RCZ schreef op maandag 25 mei 2026 @ 22:30:
[...]

Koud, alles op 2.8 Bar staan en nu gaat het goed. Zelfs met 30C en 180 km/h komen ze niet boven de 3.4 Bar uit nu.

• Ian_
supersound schreef op maandag 25 mei 2026 @ 21:59:
Dit jaar voor het eerst met een elektrische auto richting Florence Toscane. Eén tussenstop bij Desenzano garda meer. Welk navigatie programma gebruiken jullie. Is de navigatie die in de Zeekr zit ok? Ik heb hier geen ervaring mee. En welke laadstations kunnen jullie aanbevelen. Ik hoor graag van jullie. Dank.
Mooie rit, vorig jaar ook geweest! Zelf alleen maar de navigatie van Zeekr gebruikt (3.0) en als voorkeur iONITY opgegeven.

Via de IONITY app even gekeken waar ik wilde laden en die aangeklikt in de app bij Zeekr. No problem en was een aangename rit.

Sluit een IONITY abonnement af, scheelt je een hoop geld.

• nb90
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21:52
Ik zou graag eens in kaart brengen wie nog meer issues met de airco hebben. Ik lees verschillende ervaringen hier in dit forum en zou toch eens willen kijken of het bijvoorbeeld alleen bij LR is of ook bij andere modellen.

Mijn ervaring is op dit moment met mijn LR (geleverd november 2025) echt niet goed. De airco blaast pas koelere lucht dan de buitenlucht na 10-15 minuten. Voorin is het alleen uit te houden met de MAX stand omdat de wind dan vol op je blaast. Mijn 7 maanden oude dochtertje in de maxicosi achterin komt er steeds met rode wangen uit, gewoon heet dus achterin. Zelfs met een 15min van te voren aanzetten via de app geeft de auto nog niet echt koele airco lucht.

Zouden jullie jullie ervaringen eens naar mij kunnen sturen. Mag als reactie op deze post of in een DM met de volgende gegevens:

- type (LR, Priv, Core)

- snelheid van werking airco

- instelling van aangename temp tijdens deze zonnige dagen

- evt andere ervaringen

Bij voorbaat dank!

• leonardo1504
  • Niet online
nb90 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 07:27:
Ik zou graag eens in kaart brengen wie nog meer issues met de airco hebben. Ik lees verschillende ervaringen hier in dit forum en zou toch eens willen kijken of het bijvoorbeeld alleen bij LR is of ook bij andere modellen.

Mijn ervaring is op dit moment met mijn LR (geleverd november 2025) echt niet goed. De airco blaast pas koelere lucht dan de buitenlucht na 10-15 minuten. Voorin is het alleen uit te houden met de MAX stand omdat de wind dan vol op je blaast. Mijn 7 maanden oude dochtertje in de maxicosi achterin komt er steeds met rode wangen uit, gewoon heet dus achterin. Zelfs met een 15min van te voren aanzetten via de app geeft de auto nog niet echt koele airco lucht.

Zouden jullie jullie ervaringen eens naar mij kunnen sturen. Mag als reactie op deze post of in een DM met de volgende gegevens:

- type (LR, Priv, Core)

- evt andere ervaringen

Bij voorbaat dank!
Privilege hier. Airco is ruk. Voorkoelen gaat erg langzaam. Achterin blijft het warm. De middelste zit op de achterbank is het prettigst. Ik heb het idee dat tijdens het rijden beter gekoeld wordt dan in stilstand.

• boxtel
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-06 09:06
ik hoor bij stilstand (op de rem) en tijdens het draaien aan het stuur een bonkend/krakend, dof geluid uit het stuurhuis of de ophanging.

Meer mensen last van? Ik heb een Privilige (i.v.m luchtvering)

Helaas ook mijn eerst stoeprand geraakt met de zomerbanden. Zonder velg bescherming Klein deukje in de (zachte) velg :- )

[ Voor 23% gewijzigd door boxtel op 26-05-2026 07:56 ]

• Ian_

- type (LR, Priv, Core)

- evt andere ervaringen

Bij voorbaat dank!
  • ZEEKR 7X Long Range
  • April 2025 levering
  • Juni 2025 Airco bijgevuld
  • Juli 2025 UV/IR werend folie geplaatst
  • 19.5C / 20.0C
  • AUTO (soms ECO aan)
  • 2/5 Fan speed
Bij elke temperatuur werkt deze instelling bij mij.

• leonardo1504
  • Niet online
Ian_ schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 08:12:
[...]
  • ZEEKR 7X Long Range
  • April 2025 levering
  • Juni 2025 Airco bijgevuld
  • Juli 2025 UV/IR werend folie geplaatst
  • 19.5C / 20.0C
  • AUTO (soms ECO aan)
  • 2/5 Fan speed
Bij elke temperatuur werkt deze instelling bij mij.
Welke folie heb je laten plaatsen en op welke ramen? Het lijkt me wel iets, maar ik wil liever wel iets dat niet teveel getint is.

• Ian_
leonardo1504 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 08:16:
[...]

Welke folie heb je laten plaatsen en op welke ramen? Het lijkt me wel iets, maar ik wil liever wel iets dat niet teveel getint is.
Ik heb het wel eens eerder gepost maar:
  • XPEL folie 70
  • A stijl, vaste driehoek, voorruit en panoramadak
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qtbRRGQfNNVYRXUf1u3qoHOWumE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j6mRBtuTHSBKihNzoNmlhuTu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_hjUFuy3Cn4hRji4tUBrg33yL_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3klkKr1SSo6AfU6PmQExbOmx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U0L-GFW5lz-I-vOyJa7kQdk7kLQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zdn6fRJsuN25FAXHOM6u5tgM.jpg?f=fotoalbum_large

• 4v4t4r

- type (LR, Priv, Core)

- evt andere ervaringen

Bij voorbaat dank!
- type (LR, Priv, Core) : priv

- snelheid van werking airco : super traag. Als ik niet 15 mins van te voren via de app koel is het eigenlijk niet te doen de eerste 30 minuten in deze temperaturen.

- instelling van aangename temp tijdens deze zonnige dagen : Ik haal hem van AUTO af, alle blowers aan (ook achter) en stand op aller laagst. Pas na echt 30 tot 60 mins kan hij langzaam aan wat hoger. In geen enkele opzicht te vergelijken met mn Volvo XC40 P8 hiervoor.

- evt andere ervaringen

Zeekr 7x Privilege AWD

• fz1971
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23-06 08:52
leonardo1504 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 07:35:
[...]

Privilege hier. Airco is ruk. Voorkoelen gaat erg langzaam. Achterin blijft het warm. De middelste zit op de achterbank is het prettigst. Ik heb het idee dat tijdens het rijden beter gekoeld wordt dan in stilstand.
Klopt helemaal. over 2 weken voor de 2de keer (nu naar HtH) voor een check. De airco in onze 12 jaar oude Mini koelt beter :-(

• tbee
Ik heb onze mede-7X rijders in Australië gevraagd wat hun bevindingen zijn, die zomers zijn nog een stukje warmer, Maar ik krijg niet de reactie dat het daar ook drama is.

• fz1971
Ik ga het meemaken as 8 juni bij HtH maar ben zeker niet tevreden. Is echt belachelijk slecht voor zo'n dure auto.

mss kunnen ze hem leegmaken en alles opnieuw vullen en op druk zetten, geen idee

• Freedive
  • Nu online

Freedive

] Ken sent me _

Maandag 15 juni ook naar HtH voor de Airco, ben benieuwd wat er bij jullie gezegd gaat worden!

• LPiC
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:25
boxtel schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 07:55:
ik hoor bij stilstand (op de rem) en tijdens het draaien aan het stuur een bonkend/krakend, dof geluid uit het stuurhuis of de ophanging.

Meer mensen last van? Ik heb een Privilige (i.v.m luchtvering)

Helaas ook mijn eerst stoeprand geraakt met de zomerbanden. Zonder velg bescherming Klein deukje in de (zachte) velg :- )
Ik herken dit ook, ook een krakend/schurend geluid bij het sturen.

Voor mij ook de eerste warme dagen in een Privilege, airco doet het inderdaad echt niet goed.

Het is niet aangenaam te krijgen, ook niet met voorkoelen.

Heb al een afspraak staan voor een aantal andere zaken, maar ik ga vandaag bellen om dit toe te voegen.

• fz1971
Dus al met al is het een probleem van de Zeekr 7x dat de AIRCO en achteras (wss de luchtvering) die kraakt/bonkt. Zit nm ook wel wat rubberen onderdelen in die droog zijn denk ik. Sta maar eens stil en laat de auto omhoog gaan en weer laten zakken dan hoor je het ook allemaal kraken en bonken.

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:18
Ik heb wel het volgende opgemerkt: als ik de airco opzet op 20 graden (buitentemperatuur was op dat moment een goeie 32 graden), dan gaf de Zeekr zelf aan dat er 0% verbruik was van de airco tijdens de huidige trip maar wel een hoger verbruik voor de laagspanningssystemen. Als je het kouder is, gebruikt de airco wel makkelijk 10-20% (voor te verwarmen) maar dan heb je wel een lager verbruik van de laagspanningssystemen. Fout in weergave of gebruiken ze de warmtepomp gewoon totaal niet efficient genoeg voor te koelen?

Alleszins ben ik wel meer en meer teleurgesteld aan het geraken in de Zeekr. Sinds kort heb ik ook last van de eerste echt gremlin storing (naast de condensatie tussen voorruit en camera): de linker zijcamera achter valt vaak uit waardoor ook blijkbaar het dodehoek systeem niet meer werkt. Ik had wel verwacht dat het dodehoek systeem werkte op het radar systeem.

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

• fz1971
nou ik heb buiten de airco en kraken/bonken achteras ook last van dat de Navigatie soms helemaal de weg kwijt is en heel gek gaat doen. Volgens mij is het hier ook al voorbij gekomen een keer of anders in de groep op FB.

Nu vanmorgen ineens de melding dat ik een airbag storing heb :-(

• Ian_
fz1971 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 10:37:
nou ik heb buiten de airco en kraken/bonken achteras ook last van dat de Navigatie soms helemaal de weg kwijt is en heel gek gaat doen. Volgens mij is het hier ook al voorbij gekomen een keer of anders in de groep op FB.

Nu vanmorgen ineens de melding dat ik een airbag storing heb :-(
Navigatie storing heb ik meerdere meldingen van gemaakt en heb ook contact met de directie bij Zeekr hierover. Ik hou jullie op de hoogte

• BUX73
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 28-06 18:02
Ik rij een zwarte LR standaard, sinds 23 december.

- Airco werkt heel goed op stand 'Auto' en instelling op 20 graden, ook met 30 graden buiten gistermiddag om 16:00 uur in volle zon. Mijn vrouw zat zelfs te klagen dat het allemaal te koud was. 3 tieners achterin vonden het ook lekker koel.

- 'Snelle koeling' 10 minuten voor vertrek via de app werkt supersnel en goed.

- Ik rijd op Continentals, bandenspanning is normaal 3.0, maar die liep gisteren wel op naar 3.3. Dat moet ik even in de gaten houden met het oog op de vakantierit naar Zuid-Frankrijk. Misschien vooraf verlagen naar 2.8.

• Fatburner
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-06 15:27
Iemand nog iets aan het stuurgedrag gemerkt de laatse tijd?

Ik rij al ruim een week met een aanmerkelijk betere middenstand bij hogere snelheden. Voorheen had ik veel last van haperingen en blokkerig sturen. Met name als ik de LCC had gebruikt trad dit nog meer op. Maar ook dat lijkt nu geen invloed meer te hebben. Hopelijk blijft dit zo want eindelijk ervaar ik meer stuurplezier in de verder hele fijne 7x en is het vermogen van de Privilege ook prettiger/veiliger te gebruiken :)

Het is net alsof ze op afstand een en ander hebben gepusht zonder verdere berichtgeving. Mijn systeem is ook een aantal keer herstart en merkte dat de LCC zich laatst weer aan het "inleren" was omdat deze een paar keer niet beschikbaar was tijdens de rit (stuurtje verdween uit beeld bij proberen te activeren).

• Fatburner
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-06 15:27
BUX73 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 11:05:
Ik rij een zwarte LR standaard, sinds 23 december.

- Airco werkt heel goed op stand 'Auto' en instelling op 20 graden, ook met 30 graden buiten gistermiddag om 16:00 uur in volle zon. Mijn vrouw zat zelfs te klagen dat het allemaal te koud was. 3 tieners achterin vonden het ook lekker koel.

- 'Snelle koeling' 10 minuten voor vertrek via de app werkt supersnel en goed.

- Ik rijd op Continentals, bandenspanning is normaal 3.0, maar die liep gisteren wel op naar 3.3. Dat moet ik even in de gaten houden met het oog op de vakantierit naar Zuid-Frankrijk. Misschien vooraf verlagen naar 2.8.
Ik rij ook op 2.8 sinds een aantal weken. Anders vond ik de spanning ook onaangenaam hoog worden (voor het gevoel). Even opletten dat je ze dan wel "koud" op 2.8 zet. Na een lange rit de spanning verlagen resulteert anders bij koude banden in een nog wat lagere spanning.

• Rmaxx
tbee schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:38:
Ik heb onze mede-7X rijders in Australië gevraagd wat hun bevindingen zijn, die zomers zijn nog een stukje warmer, Maar ik krijg niet de reactie dat het daar ook drama is.
Ik heb daar wel wat klachten gelezen op hun FB forum, voornamelijk over de herrie, maar ook een aantal dat het koelen niet voldoende zou zijn.

• Lock77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-06 16:23
Ik heb sinds mei de privilege, moet zeggen dat ik super tevreden ben! Helemaal geen issues met de auto tot nu toe!
Wat betreft de airco; ik heb ook folie laten aanbrengen op de ramen (voorraam en bestuurder/bijrijder) en airco werkt prima!
Kwam er overigens achter dat je de temperatuur achter en voor separaat kan instellen.
Stoelventilatie werkt ook goed

• Mario3
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 05:52
Fatburner schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 11:

Het is net alsof ze op afstand een en ander hebben gepusht zonder verdere berichtgeving. Mijn systeem is ook een aantal keer herstart en merkte dat de LCC zich laatst weer aan het "inleren" was omdat deze een paar keer niet beschikbaar was tijdens de rit (stuurtje verdween uit beeld bij proberen te activeren).
Het incidenteel en individueel op afstand softwarewijzigingen aanbrengen is mij niet onbekend uit ervaringen uit het verleden. Met mijn Fisker (in 2023) werd dit regelmatig uitgevoerd. Zonder mededelingen.

• Alboqa
@Ian_ heb je nog insider informatie over de aanstaande update en wanneer die uitgebracht gaat worden?

• daniel223
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 18-06 15:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fzF930lN4O4jqlNop5xojRwFbWs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2R7wssgilzsoTxOilxBIRDIk.jpg?f=fotoalbum_largeIk kwam er gisteravond achter dat deze knoppen bij mij geen licht geven. In het donker moet ik per toeval weten wat welke knop inhoudt anders is het niet te doen. Zijn ze bij mij kapot of branden ze ook niet bij jullie?

• Rmaxx
daniel223 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 16:20:
[Afbeelding]Ik kwam er gisteravond achter dat deze knoppen bij mij geen licht geven. In het donker moet ik per toeval weten wat welke knop inhoudt anders is het niet te doen. Zijn ze bij mij kapot of branden ze ook niet bij jullie?
Deze heb ik vaker gezien, volgensmij moet je even resetten met de knoppen aan het stuur en zou het daarna weer moeten werken.

• Alboqa
Klopt het dat de linkerhendel geen back lighting heeft? Daarmee bedoel dat ik de linkerhendel verlichting heeft die de verschillende icoontjes voor de ruitenwissertanden in het donker zichtbaar maakt.

• Nacho1978
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-06 15:47
Alboqa schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 16:49:
Klopt het dat de linkerhendel geen back lighting heeft? Daarmee bedoel dat ik de linkerhendel verlichting heeft die de verschillende icoontjes voor de ruitenwissertanden in het donker zichtbaar maakt.
Klopt

• Tommyniesje1980
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 25-06 20:16
Iemand nog een linkje waar ik caravanspiegels kam bestellen voor de Zeekr 7x? Txs👍

• RCZ

RCZ

Fatburner schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 11:15:
Iemand nog iets aan het stuurgedrag gemerkt de laatse tijd?

Ik rij al ruim een week met een aanmerkelijk betere middenstand bij hogere snelheden. Voorheen had ik veel last van haperingen en blokkerig sturen. Met name als ik de LCC had gebruikt trad dit nog meer op. Maar ook dat lijkt nu geen invloed meer te hebben. Hopelijk blijft dit zo want eindelijk ervaar ik meer stuurplezier in de verder hele fijne 7x en is het vermogen van de Privilege ook prettiger/veiliger te gebruiken :)

Ik heb dat idee ook maar weet het niet zeker. Sinds enige dagen lijkt dat wel zo. Vandaag stuurde de auto wel gewoon goed met een rit van 250 km op snelweg.

• RCZ

RCZ

Ian_ schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 11:00:
[...]

Navigatie storing heb ik meerdere meldingen van gemaakt en heb ook contact met de directie bij Zeekr hierover. Ik hou jullie op de hoogte
Mijn airco werkt goed. Ook vandaag bij 32 graden. Met name ventilatie lijkt wel wat minder sterk dan in andere auto’s maar temperatuur naar 20 graden lukt prima. Bandenspanning voor 2,6 en vandaag met 40 graden bandentemperaruur naar 2,9. Achter koud 2,9 en dat werd 3.2 met 40 graden bandentemperaruur.
Pagina: 1 ... 115 ... 121 Laatste