Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 112 113 Laatste
Acties:

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:43
Yep, same here... mijn laatste trips zijn van 3 mei, dus heb het idee dat het bij mij op 3 mei is gestopt (Latest connected 23:55). Ook zie ik in HASS dat de laatste update van de temperatuur om 23:30 was...

Zeekr 7x LR | HASS | Zwave | Python | Javascript

• Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:21
jswinkels schreef op maandag 4 mei 2026 @ 11:17:
Ik ben ook net terug van een (vlieg)vakantie. Ik had mijn auto meer dan een week geparkeerd staan, maar hij loopt erg snel leeg. Bij 20% zet de auto zichzelf in de spaarstand (volgens mij kan je dat ook handmatig doen). Dat ga ik in het vervolg wel doen (toen ik zag dat de auto snel leeg liep heb ik mij home assistant integratie uitgezet in de hoop dat dat zou helpen, maar de auto verliest nog steeds behoorlijk veel stroom).

Omdat ik maar 20% SoC had moest ik natuurlijk al vrij snel laden. De voorgestelde laders zijn echt dramatisch, de Zeekr navigatie wilde dat ik al meteen ging laden in plaats van eerst de snelweg op en dan aan de snelweg laden (met een verwarmde accu). ik had eigenlijk verwacht dat wanneer je het percentage instelt (bij mij 10%) waarmee je thuis kan komen, hij dit percentage ook gebruikt om je laadstops te plannen. Ik ben dus vrij snel over gestapt op ABRP!

Gedurende mijn vakantie zag ik nog wat discussie over de home assistant integratie. Ik heb mijn eigen versie (waar je iedere week je token moet aanpassen https://github.com/japyjaap/Zeekr_7x_Homeassistant) al voor mezelf sinds februari aangepast. Ik heb de code van Fryyyy geïntegreerd waardoor je niet meer de codes hoeft te wijzigen. Ik heb dit niet naar GitHub gecommit omdat je veel secrets en dergelijke nodig hebt. Mocht er interesse zijn wil ik hem wel updaten (ik heb niet zoveel zin /tijd / kennis om hem te maintainen), je zult zelf wel alle keys moeten vinden. Ik heb sinds februari ergens 1 keer opnieuw moeten inloggen, maar verder werkt het perfect (mijn user cases zijn: optimaal laden met dynamische tarieven en PV via EVCC, ABRP en het automatisch activeren van Sentry mode wanneer ik op een onbekende locatie parkeer).

//edit
Hebben meer mensen ook dat het uitzetten van LCC / ACC door de hendel naar boven te duwen soms wel en soms niet werkt? Erg irritant.
Sinds ik er op let dat je de hendel niet te ver omhoog doet heb ik dit probleem niet mee gehad. Zelfs zo’n kleine mogelijke tik naar boven is voldoende. Ik had er ook vaak last van, nu nergens last meer van met het uitschakelen van de A/LCC

• Soner13
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:30
Ik ben ook net terug van een (vlieg)vakantie. Ik had mijn auto meer dan een week geparkeerd staan, maar hij loopt erg snel leeg. Bij 20% zet de auto zichzelf in de spaarstand (volgens mij kan je dat ook handmatig doen). Dat ga ik in het vervolg wel doen (toen ik zag dat de auto snel leeg liep heb ik mij home assistant integratie uitgezet in de hoop dat dat zou helpen, maar de auto verliest nog steeds behoorlijk veel stroom).

Omdat ik maar 20% SoC had moest ik natuurlijk al vrij snel laden. De voorgestelde laders zijn echt dramatisch, de Zeekr navigatie wilde dat ik al meteen ging laden in plaats van eerst de snelweg op en dan aan de snelweg laden (met een verwarmde accu). ik had eigenlijk verwacht dat wanneer je het percentage instelt (bij mij 10%) waarmee je thuis kan komen, hij dit percentage ook gebruikt om je laadstops te plannen. Ik ben dus vrij snel over gestapt op ABRP!

Gedurende mijn vakantie zag ik nog wat discussie over de home assistant integratie. Ik heb mijn eigen versie (waar je iedere week je token moet aanpassen https://github.com/japyjaap/Zeekr_7x_Homeassistant) al voor mezelf sinds februari aangepast. Ik heb de code van Fryyyy geïntegreerd waardoor je niet meer de codes hoeft te wijzigen. Ik heb dit niet naar GitHub gecommit omdat je veel secrets en dergelijke nodig hebt. Mocht er interesse zijn wil ik hem wel updaten (ik heb niet zoveel zin /tijd / kennis om hem te maintainen), je zult zelf wel alle keys moeten vinden. Ik heb sinds februari ergens 1 keer opnieuw moeten inloggen, maar verder werkt het perfect (mijn user cases zijn: optimaal laden met dynamische tarieven en PV via EVCC, ABRP en het automatisch activeren van Sentry mode wanneer ik op een onbekende locatie parkeer).

//edit
Hebben meer mensen ook dat het uitzetten van LCC / ACC door de hendel naar boven te duwen soms wel en soms niet werkt? Erg irritant.
Wat is erg snel leeg?
Hoeveel % per dag/week?

• Soner13
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:30
Ian_ schreef op maandag 4 mei 2026 @ 13:42:
[...]

Deze maand zou een grotere update uitgebracht worden inclusief de entertainment suite.
Heb je de 2.1.2. al?
Ik heb deze zelf namelijk nog niet en ben benieuwd of niet iedereen tegelijk deze krijgt.

En hoe weet je dat deze maand een update komt?

[ Voor 7% gewijzigd door Soner13 op 04-05-2026 20:24 ]

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 22:04
Soner13 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 20:23:
[...]

Heb je de 2.1.2. al?
Ik heb deze zelf namelijk nog niet en ben benieuwd of niet iedereen tegelijk deze krijgt.

En hoe weet je dat deze maand een update komt?
Ja, 4 dagen na de release.
Goede contacten binnen Zeekr

• Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:21
Hebben meer mensen er bij een fietsendrager de verlichting blijft knipperen? Gelukkig niet heel constant maar soms 1 keer per minuut de verlichting en de knipperlicht even aan. De rest van de auto niet.

Het is me ‘s ochtends ook weleens opgevallen dat ik de verlichting zag knipperen. En nu kijkend naar de auto al een paar minuten geen geknipper

• Karel Apple
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23:29

//edit
Had je Sentry aanstaan?
Pagina: 1 ... 112 113 Laatste