Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 111 112 Laatste
Acties:

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:17
Ik denk dat Zeekr zich toch ook wel tot de bekende Duitse merken richt. Kijk naar afmetingen, comfort, opties, dan is eigenlijk alleen de prijs iets waar de Chinese merken echt op afwijken en dat doen ze natuurlijk gewoon bewust. Het doel is markt veroveren, de concurrentie zwaar onder druk zetten en op die manier handel naar China halen. Dat lukt ze vrij aardig op deze manier, blijkt. Dat de auto dan op dit moment veel goedkoper is betekent niet dat hij in een ander segment geplaatst moet worden, wat mij betreft. Het betekent wel dat ze de audio eens moeten upgraden :D

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Nu online
jsiegmund schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 08:31:
Nieuwe review op YouTube van iemand die altijd wel een eerlijk verhaal neerzet (naar mijn mening), zo ook in dit geval: YouTube: 800 km in de Zeekr 7x | Week vol ergernissen die je gelukkig kan ver.... Zou mooi zijn als Zeekr hier vervolgens ook iets mee doet (en ook mooi wanneer ze hier zouden meelezen), maar dat vraag ik me af.
Het is een goede Nederlandse review maar deze man ging er wel met het 'glas half leeg' inzitten naar mijn idee.

Ik ben 1.85m en als ik de stoel in de achterste positie zet, dan kan ik niet eens bij de pedalen komen bij wijze van of ik moet als de standaard VW Golf rijder zitten en door de B-stijl naar buiten kijken.

Na heel wat prutsen ben ik zelf nu tevreden met het geluid en is het vergelijkbaar met mijn vorige Tesla Model Y. Ik moet wel aangeven dat er nog HEEL veel ruimte voor verbetering is en daarnaast denk ik altijd, je stukadoor laat je ook niet je electra aansluiten ;)

AppleCarPlay zowel bedraad als draadloos nergens last van en werkt perfect.

Veiligheidssystemen uitzetten kost maximaal 5sec en is niet sneller of slomer dan een andere auto. Het opstarten gaat sneller dan dat ik in de auto kan instappen.

''Traag' laden, dat noemen we AC-laden 8)7

Mijn auto rijdt al vanaf het begin rechtuit en nog nooit issues mee gehad.

Ik kan mij wel echt veel vinden in zijn verbeteringen qua:
  • One Pedal Drive
  • ACC/LCC vertraging
  • Geluidssysteem

[ Voor 3% gewijzigd door Ian_ op 28-04-2026 09:10 ]

• menno76
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 10:09
jsiegmund schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 09:00:
Ik denk dat Zeekr zich toch ook wel tot de bekende Duitse merken richt. Kijk naar afmetingen, comfort, opties, dan is eigenlijk alleen de prijs iets waar de Chinese merken echt op afwijken en dat doen ze natuurlijk gewoon bewust. Het doel is markt veroveren, de concurrentie zwaar onder druk zetten en op die manier handel naar China halen. Dat lukt ze vrij aardig op deze manier, blijkt. Dat de auto dan op dit moment veel goedkoper is betekent niet dat hij in een ander segment geplaatst moet worden, wat mij betreft. Het betekent wel dat ze de audio eens moeten upgraden :D
Inderdaad ze kopen markt al vraag ik mij af of de verkoopaantallen van Zeekr in NL grote merken in NL pijn doen. Cijfers 2025 waren niet al te hoog maar zullen zeker toenemen met de 7X en 7GT dit jaar. Zeekr en alle chinezen opereren in een ander prijssegment en zoals vrijwel altijd krijg je niet 100% premium voor prijs van midklasse. Beste is dat ze even Elon vragen zijn audio te OEM-en dan klaagt er niemand meer:) Pak voor gemak de nieuwe BMWiX3 en rust uit met de opties van een 7X privilege dan zit je rond de 95K. Die twee dan vergelijken is beetje zinloos mijn inziens.

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:17
@Ian_ Sommige zaken zijn natuurlijk situatie afhankelijk.
  • Zitpositie herken ik grotendeels ook niet, met 1.98.
  • Wel dat zicht achteruit ruk is wanneer je wat langer bent, digitale binnenspiegel was ws beter geweest.
  • Android Auto werk bij mij ook niet vlekkeloos. Draadloos sowieso niet 100% betrouwbaar en ook bedraad wil hij wel eens weigeren.
  • Veiligheidssystemen kan wel sneller. Vriend van me met xpeng g6 kan macro's programmeren en aan een knop op het stuur hangen. 1x drukken = alles uit, dat is toch wel handiger. BMW kan dit ook begreep ik van een collega (i4).
  • Rechtuit heb ik ook geen issues mee, wel feit dat je die lane-assist optie op 'geluid' of 'uit' moeten zetten omdat anders het stuurgedrag beïnvloed lijkt te worden, dat is gewoon raar.
Ik was op basis van deze review zeer nieuwsgierig geweest naar zijn ervaring in een LR, aangezien je aan het einde van de video ziet hoe enthousiast hij vervolgens wél is over de Core uitvoering. Voor mij eenzelfde ervaring na eerst proefrit gereden te hebben in de Privilege en daarna in de LR; toen heel bewust voor de LR uitvoering gekozen ondanks dat dat budget technisch gezien geen harde noodzaak was.

Heb je waarschijnlijk al eens gedaan, maar zou je jouw audio tweaks eens kunnen delen, die ga ik dan ook eens uittesten?
menno76 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 10:03:
[...]
Inderdaad ze kopen markt al vraag ik mij af of de verkoopaantallen van Zeekr in NL grote merken in NL pijn doen. Cijfers 2025 waren niet al te hoog maar zullen zeker toenemen met de 7X en 7GT dit jaar. Zeekr en alle chinezen opereren in een ander prijssegment en zoals vrijwel altijd krijg je niet 100% premium voor prijs van midklasse. Beste is dat ze even Elon vragen zijn audio te OEM-en dan klaagt er niemand meer:) Pak voor gemak de nieuwe BMWiX3 en rust uit met de opties van een 7X privilege dan zit je rond de 95K. Die twee dan vergelijken is beetje zinloos mijn inziens.
Vanuit Chinees standpunt moet je het groter bekijken. Niet marktaandeel Zeekr is relevant, maar het marktaandeel van China als geheel. Tel XPeng, BYD, Geely en andere bouwers mee en dan is het ineens wel vrij significant. BMW, Audi, etc. kunnen op dit moment nog enigszins leunen op een klantenkring die trouw blijft. Zodra wat meer geaccepteerd raakt dat de Chinezen goede auto's neerzetten voor zeer concurrerende prijzen dan raken ze snel het marktaandeel kwijt wat nu nog voor een stukje marge zorgt. Ofwel daalt de winst, ofwel stijgen de prijzen nog verder; nog meer druk, etc. etc. En wanneer het kapitaal dan op begint te rapen liggen de logo's ineens in de uitverkoop voor een grote (Chinese of Amerikaanse?) investeerder en raken wij als Europa sterke merken kwijt.

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Nu online
menno76 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 10:03:
[...]

Denk wel dt de ix3 vanaf 65k door veel mensen meer (badge-) waarde heeft, zeker omdat de rijeigenschappen zoveel lof krijgen, en daarom meer zal verkopen dan zeekr. Dan kan een privilege, met meer pk en luxe, nog steed seen slechtere deal zijn voor veel mensen.Want chinees, geen uitstraling naar de buren etc etc, zo werkt dat toch... en de Zeekr goedkoper maken werkt ook niet, want dat maakt het alleen erger qua 'aanzien', los van het feit dat een groot deel van de prijs belasting is :)... Enige oplossing is dat ze het product zó goed maken dat er niets te zeuren is, maar dat blijkt toch lastig blijkbaar.

• leonardo1504
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
jsiegmund schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 08:31:
Nieuwe review op YouTube van iemand die altijd wel een eerlijk verhaal neerzet (naar mijn mening), zo ook in dit geval: YouTube: 800 km in de Zeekr 7x | Week vol ergernissen die je gelukkig kan ver.... Zou mooi zijn als Zeekr hier vervolgens ook iets mee doet (en ook mooi wanneer ze hier zouden meelezen), maar dat vraag ik me af.
Ik vind dit geen geweldige review. Op een aantal punten (audio) ben ik het met hem eens, maar ik heb me ook wel verbaasd over een aantal bevindingen waar wel heel snel overheen gestapt wordt. Zo vind ik ook dat de voorstoelen best iets verder naar achteren zouden moeten kunnen, maar hoe kan hij met 1.85m zijn stoel in de achterste stand hebben staan? Ik ben 1.93m en als ik mijn stoel in de achterste stand zet zit ik met bijna gestrekte armen achter het stuur. Het zitcomfort lijkt me nogal afhankelijk van persoonlijke voorkeur.In tegenstelling tot veel andere auto's. hebben mijn bovenbenen in de Zeekr voldoende ondersteuning, maar als je iets korter bent zul je het verschil niet zo goed merken.

En dat ie in het al in het begin (op 2:30) heeft over "de in Stockholm ontworpen Zeekr", terwijl het Geely design center in Göteborg zit (op de instaplijsten staat dan ook "Designed in Göteborg" te lezen) is voor een autojournalist (?) erg slordig.

• nskr83
  • Registratie: Juni 2025
  • Nu online
Afgelopen weekend heb ik ongeveer 1400 km gereden, totaal staat de teller nu op zo’n 18.000 km. Dit soort ervaringen zijn hier al vaker gedeeld, dus ik houd het kort:

* De auto laadt echt geweldig: supersnel en efficiënt. De stoelen zijn comfortabel en het algemene rijcomfort in de cabine is top.
* Helaas is de autopilot een ander verhaal. In sommige situaties zelfs onveilig. Zodra je LCC inschakelt, stuurt de auto merkbaar naar rechts in de rijstrook, zonder goed rekening te houden met verkeer naast je.

Wat ik vooral wil zeggen richting Zeekr: jullie hebben een bijna perfecte auto gebouwd. Maak hem alsjeblieft ook softwarematig af — daar zit nog duidelijk ruimte voor verbetering.
Pagina: 1 ... 111 112 Laatste