Ik denk dat Zeekr zich toch ook wel tot de bekende Duitse merken richt. Kijk naar afmetingen, comfort, opties, dan is eigenlijk alleen de prijs iets waar de Chinese merken echt op afwijken en dat doen ze natuurlijk gewoon bewust. Het doel is markt veroveren, de concurrentie zwaar onder druk zetten en op die manier handel naar China halen. Dat lukt ze vrij aardig op deze manier, blijkt. Dat de auto dan op dit moment veel goedkoper is betekent niet dat hij in een ander segment geplaatst moet worden, wat mij betreft. Het betekent wel dat ze de audio eens moeten upgraden
Het is een goede Nederlandse review maar deze man ging er wel met het 'glas half leeg' inzitten naar mijn idee.jsiegmund schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 08:31:
Nieuwe review op YouTube van iemand die altijd wel een eerlijk verhaal neerzet (naar mijn mening), zo ook in dit geval: YouTube: 800 km in de Zeekr 7x | Week vol ergernissen die je gelukkig kan ver.... Zou mooi zijn als Zeekr hier vervolgens ook iets mee doet (en ook mooi wanneer ze hier zouden meelezen), maar dat vraag ik me af.
Ik ben 1.85m en als ik de stoel in de achterste positie zet, dan kan ik niet eens bij de pedalen komen bij wijze van of ik moet als de standaard VW Golf rijder zitten en door de B-stijl naar buiten kijken.
Na heel wat prutsen ben ik zelf nu tevreden met het geluid en is het vergelijkbaar met mijn vorige Tesla Model Y. Ik moet wel aangeven dat er nog HEEL veel ruimte voor verbetering is en daarnaast denk ik altijd, je stukadoor laat je ook niet je electra aansluiten
AppleCarPlay zowel bedraad als draadloos nergens last van en werkt perfect.
Veiligheidssystemen uitzetten kost maximaal 5sec en is niet sneller of slomer dan een andere auto. Het opstarten gaat sneller dan dat ik in de auto kan instappen.
''Traag' laden, dat noemen we AC-laden
Mijn auto rijdt al vanaf het begin rechtuit en nog nooit issues mee gehad.
Ik kan mij wel echt veel vinden in zijn verbeteringen qua:
- One Pedal Drive
- ACC/LCC vertraging
- Geluidssysteem
[ Voor 3% gewijzigd door Ian_ op 28-04-2026 09:10 ]
Inderdaad ze kopen markt al vraag ik mij af of de verkoopaantallen van Zeekr in NL grote merken in NL pijn doen. Cijfers 2025 waren niet al te hoog maar zullen zeker toenemen met de 7X en 7GT dit jaar. Zeekr en alle chinezen opereren in een ander prijssegment en zoals vrijwel altijd krijg je niet 100% premium voor prijs van midklasse. Beste is dat ze even Elon vragen zijn audio te OEM-en dan klaagt er niemand meer:) Pak voor gemak de nieuwe BMWiX3 en rust uit met de opties van een 7X privilege dan zit je rond de 95K. Die twee dan vergelijken is beetje zinloos mijn inziens.jsiegmund schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 09:00:
Ik denk dat Zeekr zich toch ook wel tot de bekende Duitse merken richt. Kijk naar afmetingen, comfort, opties, dan is eigenlijk alleen de prijs iets waar de Chinese merken echt op afwijken en dat doen ze natuurlijk gewoon bewust. Het doel is markt veroveren, de concurrentie zwaar onder druk zetten en op die manier handel naar China halen. Dat lukt ze vrij aardig op deze manier, blijkt. Dat de auto dan op dit moment veel goedkoper is betekent niet dat hij in een ander segment geplaatst moet worden, wat mij betreft. Het betekent wel dat ze de audio eens moeten upgraden
@Ian_ Sommige zaken zijn natuurlijk situatie afhankelijk.
Heb je waarschijnlijk al eens gedaan, maar zou je jouw audio tweaks eens kunnen delen, die ga ik dan ook eens uittesten?
- Zitpositie herken ik grotendeels ook niet, met 1.98.
- Wel dat zicht achteruit ruk is wanneer je wat langer bent, digitale binnenspiegel was ws beter geweest.
- Android Auto werk bij mij ook niet vlekkeloos. Draadloos sowieso niet 100% betrouwbaar en ook bedraad wil hij wel eens weigeren.
- Veiligheidssystemen kan wel sneller. Vriend van me met xpeng g6 kan macro's programmeren en aan een knop op het stuur hangen. 1x drukken = alles uit, dat is toch wel handiger. BMW kan dit ook begreep ik van een collega (i4).
- Rechtuit heb ik ook geen issues mee, wel feit dat je die lane-assist optie op 'geluid' of 'uit' moeten zetten omdat anders het stuurgedrag beïnvloed lijkt te worden, dat is gewoon raar.
Heb je waarschijnlijk al eens gedaan, maar zou je jouw audio tweaks eens kunnen delen, die ga ik dan ook eens uittesten?
Vanuit Chinees standpunt moet je het groter bekijken. Niet marktaandeel Zeekr is relevant, maar het marktaandeel van China als geheel. Tel XPeng, BYD, Geely en andere bouwers mee en dan is het ineens wel vrij significant. BMW, Audi, etc. kunnen op dit moment nog enigszins leunen op een klantenkring die trouw blijft. Zodra wat meer geaccepteerd raakt dat de Chinezen goede auto's neerzetten voor zeer concurrerende prijzen dan raken ze snel het marktaandeel kwijt wat nu nog voor een stukje marge zorgt. Ofwel daalt de winst, ofwel stijgen de prijzen nog verder; nog meer druk, etc. etc. En wanneer het kapitaal dan op begint te rapen liggen de logo's ineens in de uitverkoop voor een grote (Chinese of Amerikaanse?) investeerder en raken wij als Europa sterke merken kwijt.menno76 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 10:03:
[...]
Inderdaad ze kopen markt al vraag ik mij af of de verkoopaantallen van Zeekr in NL grote merken in NL pijn doen. Cijfers 2025 waren niet al te hoog maar zullen zeker toenemen met de 7X en 7GT dit jaar. Zeekr en alle chinezen opereren in een ander prijssegment en zoals vrijwel altijd krijg je niet 100% premium voor prijs van midklasse. Beste is dat ze even Elon vragen zijn audio te OEM-en dan klaagt er niemand meer:) Pak voor gemak de nieuwe BMWiX3 en rust uit met de opties van een 7X privilege dan zit je rond de 95K. Die twee dan vergelijken is beetje zinloos mijn inziens.
Denk wel dt de ix3 vanaf 65k door veel mensen meer (badge-) waarde heeft, zeker omdat de rijeigenschappen zoveel lof krijgen, en daarom meer zal verkopen dan zeekr. Dan kan een privilege, met meer pk en luxe, nog steed seen slechtere deal zijn voor veel mensen.Want chinees, geen uitstraling naar de buren etc etc, zo werkt dat toch... en de Zeekr goedkoper maken werkt ook niet, want dat maakt het alleen erger qua 'aanzien', los van het feit dat een groot deel van de prijs belasting ismenno76 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 10:03:
[...]
Inderdaad ze kopen markt al vraag ik mij af of de verkoopaantallen van Zeekr in NL grote merken in NL pijn doen. Cijfers 2025 waren niet al te hoog maar zullen zeker toenemen met de 7X en 7GT dit jaar. Zeekr en alle chinezen opereren in een ander prijssegment en zoals vrijwel altijd krijg je niet 100% premium voor prijs van midklasse. Beste is dat ze even Elon vragen zijn audio te OEM-en dan klaagt er niemand meer:) Pak voor gemak de nieuwe BMWiX3 en rust uit met de opties van een 7X privilege dan zit je rond de 95K. Die twee dan vergelijken is beetje zinloos mijn inziens.
Ik vind dit geen geweldige review. Op een aantal punten (audio) ben ik het met hem eens, maar ik heb me ook wel verbaasd over een aantal bevindingen waar wel heel snel overheen gestapt wordt. Zo vind ik ook dat de voorstoelen best iets verder naar achteren zouden moeten kunnen, maar hoe kan hij met 1.85m zijn stoel in de achterste stand hebben staan? Ik ben 1.93m en als ik mijn stoel in de achterste stand zet zit ik met bijna gestrekte armen achter het stuur. Het zitcomfort lijkt me nogal afhankelijk van persoonlijke voorkeur.In tegenstelling tot veel andere auto's. hebben mijn bovenbenen in de Zeekr voldoende ondersteuning, maar als je iets korter bent zul je het verschil niet zo goed merken.jsiegmund schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 08:31:
Nieuwe review op YouTube van iemand die altijd wel een eerlijk verhaal neerzet (naar mijn mening), zo ook in dit geval: YouTube: 800 km in de Zeekr 7x | Week vol ergernissen die je gelukkig kan ver.... Zou mooi zijn als Zeekr hier vervolgens ook iets mee doet (en ook mooi wanneer ze hier zouden meelezen), maar dat vraag ik me af.
En dat ie in het al in het begin (op 2:30) heeft over "de in Stockholm ontworpen Zeekr", terwijl het Geely design center in Göteborg zit (op de instaplijsten staat dan ook "Designed in Göteborg" te lezen) is voor een autojournalist (?) erg slordig.
Afgelopen weekend heb ik ongeveer 1400 km gereden, totaal staat de teller nu op zo’n 18.000 km. Dit soort ervaringen zijn hier al vaker gedeeld, dus ik houd het kort:
* De auto laadt echt geweldig: supersnel en efficiënt. De stoelen zijn comfortabel en het algemene rijcomfort in de cabine is top.
* Helaas is de autopilot een ander verhaal. In sommige situaties zelfs onveilig. Zodra je LCC inschakelt, stuurt de auto merkbaar naar rechts in de rijstrook, zonder goed rekening te houden met verkeer naast je.
Wat ik vooral wil zeggen richting Zeekr: jullie hebben een bijna perfecte auto gebouwd. Maak hem alsjeblieft ook softwarematig af — daar zit nog duidelijk ruimte voor verbetering.
* De auto laadt echt geweldig: supersnel en efficiënt. De stoelen zijn comfortabel en het algemene rijcomfort in de cabine is top.
* Helaas is de autopilot een ander verhaal. In sommige situaties zelfs onveilig. Zodra je LCC inschakelt, stuurt de auto merkbaar naar rechts in de rijstrook, zonder goed rekening te houden met verkeer naast je.
Wat ik vooral wil zeggen richting Zeekr: jullie hebben een bijna perfecte auto gebouwd. Maak hem alsjeblieft ook softwarematig af — daar zit nog duidelijk ruimte voor verbetering.
Ik nu alweer een week dwars door Frankrijk. Het blijft een geweldige ervaring in de 7X (LR). Maar waar ik niet goed van word is de arrogantie om na iedere stop veel instellingen weer naar de uitgangspositie in te stellen. Als het wettelijk verplicht is, kan ik er vrede mee hebben. Maar zelfs een muzieknummer van USB begint steevast bij het begin als het nummer halverwege gestopt is bij het verlaten van het voertuig de vorige keer.
Vooral lange nummers vallen dan vaak in herhaling.
Heb ik bij geen enkele auto nog meegemaakt.
Met de weergave van de verkeerde ingebakken MP3-afbeelding kan ik wel leven.
Ook het steevast verlaten van de Zeekr-routeplanner en overschakelen naar een Android-app bij het verlaten van een tolpoort levert weinig tevredenheid.
Waardoor wordt dit toch veroorzaakt?
Toch, als je eenmaal goed ingesteld rijdt, geen enkel negatieve ervaring meer, behalve de navigatie die soms maar rond blijft tollen. Lastig als je midden in Bordeaux bent en de stad wilt verlaten.
Vooral lange nummers vallen dan vaak in herhaling.
Heb ik bij geen enkele auto nog meegemaakt.
Met de weergave van de verkeerde ingebakken MP3-afbeelding kan ik wel leven.
Ook het steevast verlaten van de Zeekr-routeplanner en overschakelen naar een Android-app bij het verlaten van een tolpoort levert weinig tevredenheid.
Waardoor wordt dit toch veroorzaakt?
Toch, als je eenmaal goed ingesteld rijdt, geen enkel negatieve ervaring meer, behalve de navigatie die soms maar rond blijft tollen. Lastig als je midden in Bordeaux bent en de stad wilt verlaten.
Ok voor wie dezelfde domme fout als ik gaat maken: de default `country_code` in de zeekr_ev_api is AUsjakie02 schreef op maandag 27 april 2026 @ 12:00:
[...]
Ik heb de app op een emulator gezet en ingelogd (dus hij werkt), maar ook daar komt hij met dezelfde 9 production keys die allemaal niet werken helaas. Wellicht dat ze in 3.0.3 iets gewijzigd hebben om dit te voorkomen?
Wat ik me trouwens afvraag bij de audio met 21 speakers> staat daar standaard ook niet een soort AI filter aan dat je gewoon uit móet zetten om een beetje normaal geluid te krijgen? Bij de Lynk01 staat er zo'n HK A.I. systeem standaard aan wat ook een ontzettend slecht geluid geeft. Zet je dit uit, beetje met de equalizer spelen en je hebt werkelijk geweldig geluid in die auto. Zou me niet verbazen als dit in de Zeekr ook is, maar geen idee wat de opties zijn daar.
Aangekoppeld op 8% net. Plassen bij de grote vreetschuur , wilde daar niets eten, zoon wilde cheeseburger van de BK... nou vooruit dan maar.Ian_ schreef op maandag 27 april 2026 @ 20:42:
[...]
Ik vind het zonde gezien:
10% naar 80% +/- 12 minuten laden is
80% naar 100% +/- 12 minuten laden is
Zou dan zelf doorrijden qua tijd als ik klaar ben.
Is nu al 74% en pompt nog met bijna 200kW en moet nog terug. Weet zeker dat hij de 90 % aantikt.. plasje en een Hamburger..
/edit. Ben er... 88%
Zeekr 7x Privilege AWD
Doet de accu nog wel netjes voorverwarmen als je aankomt met 8%, of was dat niet nodig in dit geval?4v4t4r schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 13:50:
[...]
Aangekoppeld op 8% net. Plassen bij de grote vreetschuur , wilde daar niets eten, zoon wilde cheeseburger van de BK... nou vooruit dan maar.
Is nu al 74% en pompt nog met bijna 200kW en moet nog terug. Weet zeker dat hij de 90 % aantikt.. plasje en een Hamburger..
/edit. Ben er... 88%
XC40 Plus MY2024 SMER, Inster Evolve Sky W&T MY2025, Easee laadpaal, 5160WP Oost-West, Growatt MIN4200TL-XE, 3x Sessy, Frank Energy.
Kan je foto delen van je Equalizer?Ian_ schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 09:09:
[...]
Het is een goede Nederlandse review maar deze man ging er wel met het 'glas half leeg' inzitten naar mijn idee.
Ik ben 1.85m en als ik de stoel in de achterste positie zet, dan kan ik niet eens bij de pedalen komen bij wijze van of ik moet als de standaard VW Golf rijder zitten en door de B-stijl naar buiten kijken.
Na heel wat prutsen ben ik zelf nu tevreden met het geluid en is het vergelijkbaar met mijn vorige Tesla Model Y. Ik moet wel aangeven dat er nog HEEL veel ruimte voor verbetering is en daarnaast denk ik altijd, je stukadoor laat je ook niet je electra aansluiten![]()
AppleCarPlay zowel bedraad als draadloos nergens last van en werkt perfect.
Veiligheidssystemen uitzetten kost maximaal 5sec en is niet sneller of slomer dan een andere auto. Het opstarten gaat sneller dan dat ik in de auto kan instappen.
''Traag' laden, dat noemen we AC-laden
Mijn auto rijdt al vanaf het begin rechtuit en nog nooit issues mee gehad.
Ik kan mij wel echt veel vinden in zijn verbeteringen qua:
- One Pedal Drive
- ACC/LCC vertraging
- Geluidssysteem
Heb ff geleden iemands Equalizer overgenomen, beviel me goed vs de default preset.
:strip_exif()/f/image/dNr53lbtZ1Y2pRGT0Ar4hyUx.jpg?f=fotoalbum_large)
Ff kijken of die van jou mogelijk wat verbeterd.
Zeekr 7X Core | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.
Ik zet het al aan als ik vertrek. Mijn car navi flipte alle kanten op dus moest maps gebruiken.Dennis25 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 20:41:
[...]
Doet de accu nog wel netjes voorverwarmen als je aankomt met 8%, of was dat niet nodig in dit geval?
Toen ik aankwam en het advies van Ian volgde nog wel even op de knop gedrukt maar hij zei zelf netjes "ben op temp".
Vraag me af of het met het mooie weer, de lange afstanden en hoge snelheid überhaupt nodig is (je remt ook soms zo flink af en die regeneratie bouwt ook warmte op in de batterij)
Zeekr 7x Privilege AWD
Is dit dashboard ergens te downloaden?St3ve-0 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 22:26:
Ik heb met jullie hulp in Home Assistant een dashboard gebouwd voor de Zeekr. Inmiddels ben ik ook zo ver dat ik een automation heb toegevoegd waardoor de Sentry Mode automatisch aan gaat zodra de auto ergens anders dan thuis geparkeerd wordt. Deze kan ik met een boolean ook uitzetten. Ik ben alleen benieuwd of je vanuit Home Assistant de opnames die in Sentry mode gemaakt zijn ook kan uitlezen of downloaden? Iemand die dit weet?
[Afbeelding]
Ben benieuwd naar je settingsIan_ schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 09:09:
[...]
Het is een goede Nederlandse review maar deze man ging er wel met het 'glas half leeg' inzitten naar mijn idee.
Ik ben 1.85m en als ik de stoel in de achterste positie zet, dan kan ik niet eens bij de pedalen komen bij wijze van of ik moet als de standaard VW Golf rijder zitten en door de B-stijl naar buiten kijken.
Na heel wat prutsen ben ik zelf nu tevreden met het geluid en is het vergelijkbaar met mijn vorige Tesla Model Y. Ik moet wel aangeven dat er nog HEEL veel ruimte voor verbetering is en daarnaast denk ik altijd, je stukadoor laat je ook niet je electra aansluiten![]()
AppleCarPlay zowel bedraad als draadloos nergens last van en werkt perfect.
Veiligheidssystemen uitzetten kost maximaal 5sec en is niet sneller of slomer dan een andere auto. Het opstarten gaat sneller dan dat ik in de auto kan instappen.
''Traag' laden, dat noemen we AC-laden
Mijn auto rijdt al vanaf het begin rechtuit en nog nooit issues mee gehad.
Ik kan mij wel echt veel vinden in zijn verbeteringen qua:
- One Pedal Drive
- ACC/LCC vertraging
- Geluidssysteem
Omdat mijn Zeekr 7X Privilege direct naast mijn woonkamer staat, komt het regelmatig voor dat de auto ontgrendeld om vervolgens weer te vergrendelen. Ik maak gebruik van de (iPhone) Digital Key 3.0 Ultra Wide Band (UWB). Nu wil ik het zo instellen, dat bij nadering van de auto er helemaal niets gebeurd, en dat ik hem ontgrendel middels de knop op de B-stijl. Ik heb het aan GROK gevraagd, en die zegt dat je dan in de Apple Wallet, 'Passieve toegang' moet uitzetten. Dus uitgezet, en bij nadering van de auto gebeurd er niets, okay, maar als ik dan op de knop in de B-stijl druk, gaat de auto niet open.
Doe ik iets fout? Iemand een oplossing?
Doe ik iets fout? Iemand een oplossing?
Er zit een setting (weet even nu niet waar) die zegt "openen bij benadering". Die zou je uit kunnen zetten en de setting in de key aan laten staan.Karel Apple schreef op woensdag 29 april 2026 @ 10:10:
Omdat mijn Zeekr 7X Privilege direct naast mijn woonkamer staat, komt het regelmatig voor dat de auto ontgrendeld om vervolgens weer te vergrendelen. Ik maak gebruik van de (iPhone) Digital Key 3.0 Ultra Wide Band (UWB). Nu wil ik het zo instellen, dat bij nadering van de auto er helemaal niets gebeurd, en dat ik hem ontgrendel middels de knop op de B-stijl. Ik heb het aan GROK gevraagd, en die zegt dat je dan in de Apple Wallet, 'Passieve toegang' moet uitzetten. Dus uitgezet, en bij nadering van de auto gebeurd er niets, okay, maar als ik dan op de knop in de B-stijl druk, gaat de auto niet open.
Doe ik iets fout? Iemand een oplossing?
Be reasonable.... do it my way
Je gaf me even hoop, maar helaas. Die setting staat onder voertuig/deuren&ramen.fsve schreef op woensdag 29 april 2026 @ 10:18:
[...]
Er zit een setting (weet even nu niet waar) die zegt "openen bij benadering". Die zou je uit kunnen zetten en de setting in de key aan laten staan.
Ik ben bang dat je het automatisch ontgrendelen niet kan uitzetten met UWB.
Ook als je de optie 'vergrendelen bij weglopen' uitzet, dan nog gaat alles op slot.
Ik heb nu in de Wallet op de iPhone de 'passieve toegang' uitgezet, alleen op de Apple Watch staat'ie nog aan. Wellicht helpt dit mij indien de Apple Watch een zwakkere UWB antenne heeft. Even aanzien.
[ Voor 16% gewijzigd door Karel Apple op 29-04-2026 11:11 ]
Geen internet meer in de auto, jullie wel?
“No service”
“No service”
Nu weer terugFreedive schreef op woensdag 29 april 2026 @ 17:19:
Geen internet meer in de auto, jullie wel?
“No service”
Dag,
Zijn er meer eigenaren met de privilege waarbij het ingebouwde geurtje alleen bij instappen goed te ruiken is en daarna eigenlijk niet meer?
En iedereen al de 2.1.2. update gehad?
Zijn er meer eigenaren met de privilege waarbij het ingebouwde geurtje alleen bij instappen goed te ruiken is en daarna eigenlijk niet meer?
En iedereen al de 2.1.2. update gehad?
Het werkt bij mij alleen als ik de ventilator aan heb.Soner13 schreef op woensdag 29 april 2026 @ 18:14:
Dag,
Zijn er meer eigenaren met de privilege waarbij het ingebouwde geurtje alleen bij instappen goed te ruiken is en daarna eigenlijk niet meer?
En iedereen al de 2.1.2. update gehad?
Heeft iemand de tip voor de telefoonlader-ventilator?
Als ik m’n telefoon iets naar voren schuif (nog wel aan het laden) voel ik dat er geen lucht geblazen wordt.
Ik dacht eerst dat het in de airco instellingen zat en ook benden/voeten moest aanzetten.
Maar vandaag met aardige temperaturen stopte m’n iPhone ermee en kreeg ik de koeling niet aan de praat.
Ik weet dat het een bekender issue is, maar vorige week had ik hem even aan de praat..
Als ik m’n telefoon iets naar voren schuif (nog wel aan het laden) voel ik dat er geen lucht geblazen wordt.
Ik dacht eerst dat het in de airco instellingen zat en ook benden/voeten moest aanzetten.
Maar vandaag met aardige temperaturen stopte m’n iPhone ermee en kreeg ik de koeling niet aan de praat.
Ik weet dat het een bekender issue is, maar vorige week had ik hem even aan de praat..
Be reasonable.... do it my way
Als je hem iets naar boven schuift maar dat je telefoon nog wel laadt zou je hem moeten voelen.fsve schreef op woensdag 29 april 2026 @ 19:44:
Heeft iemand de tip voor de telefoonlader-ventilator?
Als ik m’n telefoon iets naar voren schuif (nog wel aan het laden) voel ik dat er geen lucht geblazen wordt.
Ik dacht eerst dat het in de airco instellingen zat en ook benden/voeten moest aanzetten.
Maar vandaag met aardige temperaturen stopte m’n iPhone ermee en kreeg ik de koeling niet aan de praat.
Ik weet dat het een bekender issue is, maar vorige week had ik hem even aan de praat..
Hebben meer mensen last van: no network and poor network connection in het navigatiescherm.
Goede hoop dat het gisteren was opgelost maar helaas nu weer last van.
Goede hoop dat het gisteren was opgelost maar helaas nu weer last van.
Gisteren had ik no network inderdaad, kreeg spotify niet aan de praat
Ik gebruik ook de ALL setting en niet AI.Ian_ schreef op woensdag 29 april 2026 @ 16:04:
Input: Spotify- or Apple Music Lossless
Connection: Apple CarPlay Wired or Wireless
Sound field optimisation: All and two clicks down
Note: Make sure you see Lossless in the screen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Daarnaast heb ik de EQ instelling op BASS gezet en het geluid is dan echt goed en doet niks onder voor de B&O audio die ik in mijn Mustang Mach E had.
Ik heb er 3 weken geleden een nieuwe vulling in gedaan en ruik eigenlijk nooit iets, gewoon ruk.Soner13 schreef op woensdag 29 april 2026 @ 18:14:
Dag,
Zijn er meer eigenaren met de privilege waarbij het ingebouwde geurtje alleen bij instappen goed te ruiken is en daarna eigenlijk niet meer?
En iedereen al de 2.1.2. update gehad?
Is er iemand die de Z-tuner heeft ingesteld om zo een optimaal geluid te krijgen? Je hebt hier veel meer geluidsprofielen die je kan instellen dan de standaard equalizer.
Zag dat je ook de instellingen met elkaar kan delen, heb al gezocht of ik ergens een code kon vinden om het in te stellen, maar vond helaas nog niets.
Zag dat je ook de instellingen met elkaar kan delen, heb al gezocht of ik ergens een code kon vinden om het in te stellen, maar vond helaas nog niets.
Wat is je EQ setting?WizzyBrown schreef op donderdag 30 april 2026 @ 17:40:
[...]
Ik gebruik ook de ALL setting en niet AI.
Daarnaast heb ik de EQ instelling op BASS gezet en het geluid is dan echt goed en doet niks onder voor de B&O audio die ik in mijn Mustang Mach E had.
Zit een bug in, je kan niet alles instellen en sommige speakers reageren niet meer daarna.Lock77 schreef op donderdag 30 april 2026 @ 18:41:
Is er iemand die de Z-tuner heeft ingesteld om zo een optimaal geluid te krijgen? Je hebt hier veel meer geluidsprofielen die je kan instellen dan de standaard equalizer.
Zag dat je ook de instellingen met elkaar kan delen, heb al gezocht of ik ergens een code kon vinden om het in te stellen, maar vond helaas nog niets.
Bij mij werkt het wel prima..Met navul van Ali inmiddels.WizzyBrown schreef op donderdag 30 april 2026 @ 17:42:
[...]
Ik heb er 3 weken geleden een nieuwe vulling in gedaan en ruik eigenlijk nooit iets, gewoon ruk.
De Zeekr 7x koelkastjes zijn inmiddels online te bestellen:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/afPHbVC7kuWZmchyrynvGfxI.jpg?f=user_large)
https://topevgear.com.au/...Sg&variant=51916908921133
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/afPHbVC7kuWZmchyrynvGfxI.jpg?f=user_large)
https://topevgear.com.au/...Sg&variant=51916908921133
[ Voor 21% gewijzigd door WizzyBrown op 01-05-2026 10:12 ]
Heb je een link van welke je hebt besteld?Freedive schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 09:24:
[...]
Bij mij werkt het wel prima..Met navul van Ali inmiddels.
Via ALI kan het goedkoper, maar de vraag is : werkt het uberhaupt in een EU versie ?.....WizzyBrown schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 10:11:
De Zeekr 7x koelkastjes zijn inmiddels online te bestellen:
[Afbeelding]
https://topevgear.com.au/...Sg&variant=51916908921133
(ja, in australie wel, maar die hebben ook een cam voor de achterbank etc.)
[ Voor 5% gewijzigd door Rmaxx op 01-05-2026 11:35 ]
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Zeekr 7X Privilege.
Wat me opgevallen is, is dat bij het starten met het laden van de auto geeft de auto een geluidje via de buitenspeaker. Weet iemand hoe je dat kan uitzetten?
Wat me opgevallen is, is dat bij het starten met het laden van de auto geeft de auto een geluidje via de buitenspeaker. Weet iemand hoe je dat kan uitzetten?
Is er iemand die weet hoe je het irritante geluid kan uitzetten van de camera bij je stuurkolom? Zodra je maar even je hoofd beweegt of een andere kant op kijkt gaat het geluid aan en verschijnt er een waarschuwing in je dashboard.
Kan helaas nietDaaFFF schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 07:56:
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Zeekr 7X Privilege.
Wat me opgevallen is, is dat bij het starten met het laden van de auto geeft de auto een geluidje via de buitenspeaker. Weet iemand hoe je dat kan uitzetten?
Ja bij de instellingen, kan je dit uitzetten. Kan je ook toevoegen aan je snelmenu (van boven naar beneden vegen op je scherm)Donjeffa schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 10:32:
Is er iemand die weet hoe je het irritante geluid kan uitzetten van de camera bij je stuurkolom? Zodra je maar even je hoofd beweegt of een andere kant op kijkt gaat het geluid aan en verschijnt er een waarschuwing in je dashboard.
Ik ga een "slimme" laadpaal kopen, die zonne-energie prioritiseert. Stel dat het halfbewolkt is, en dat dat er op moment X genoeg zonne-energie is, maar 30 seconden later niet, en 30 seconden later weer wel. Krijg ik dan een "dong-concert" iedere keer als de wagen terug stroom krijgt ?DaaFFF schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 10:55:
[...]
Dat is wel jammer. Is toch best een luide “dong”.
Als de auto “stopt” met laden wel, je kan ook standaard een minimale waarde van 6A hanteren.fideba schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 19:22:
[...]
Ik ga een "slimme" laadpaal kopen, die zonne-energie prioritiseert. Stel dat het halfbewolkt is, en dat dat er op moment X genoeg zonne-energie is, maar 30 seconden later niet, en 30 seconden later weer wel. Krijg ik dan een "dong-concert" iedere keer als de wagen terug stroom krijgt ?
Vandaag weer een trip gemaakt tot halverwege Frankrijk (iets ten zuiden van Nancy), mijn bevindingen:
- aan het einde van m'n reis bleef de auto steeds aangeven dat ik m'n handen op het stuur moest doen, ook als ik dat wel had. Hij leek steeds slechter te detecteren dat ik mijn handen aan het stuur had. Daardoor werd het rijden met LCC op een geven moment onmogelijk...
- navigatie plannen met laders blijft veel te conservatief en daardoor onhandig. De geschatte % accu bij aankomst is altijd veel langer dan werkelijk, ondanks m'n vrij hoge verbruik. Dit terwijl de dynamische range wel aardig lijkt te kloppen. Hoe kan die er bij de navigatie er dan zo naast zitten? Iemand tips?
- verbruik was helaas behoorlijk hoog, vooral het stuk in Frankrijk. Het was +/- 23 graden, reed rond de 110/120, alsnog een verbruik van 26 kWh per 100km. Rij helaas nog met winterbanden want de zomerset is helaas nog steeds niet leverbaar.... Misschien verklaart dat?
- laden bij ionity ging top, snel en voldoende plek.
- over het algemeen, blijft een heerlijke auto om mee te rijden.
Volgende week op de terugweg ga proberen een 600 kW lader van ionity te pakken, iemand die al eens geprobeerd?
Nog een goede tip: we overnachten in Hôtel le Clos de la Vouge met 4 nette parkeerplaatsen met laadpaal en het laden is ook nog eens gratis.
- aan het einde van m'n reis bleef de auto steeds aangeven dat ik m'n handen op het stuur moest doen, ook als ik dat wel had. Hij leek steeds slechter te detecteren dat ik mijn handen aan het stuur had. Daardoor werd het rijden met LCC op een geven moment onmogelijk...
- navigatie plannen met laders blijft veel te conservatief en daardoor onhandig. De geschatte % accu bij aankomst is altijd veel langer dan werkelijk, ondanks m'n vrij hoge verbruik. Dit terwijl de dynamische range wel aardig lijkt te kloppen. Hoe kan die er bij de navigatie er dan zo naast zitten? Iemand tips?
- verbruik was helaas behoorlijk hoog, vooral het stuk in Frankrijk. Het was +/- 23 graden, reed rond de 110/120, alsnog een verbruik van 26 kWh per 100km. Rij helaas nog met winterbanden want de zomerset is helaas nog steeds niet leverbaar.... Misschien verklaart dat?
- laden bij ionity ging top, snel en voldoende plek.
- over het algemeen, blijft een heerlijke auto om mee te rijden.
Volgende week op de terugweg ga proberen een 600 kW lader van ionity te pakken, iemand die al eens geprobeerd?
Nog een goede tip: we overnachten in Hôtel le Clos de la Vouge met 4 nette parkeerplaatsen met laadpaal en het laden is ook nog eens gratis.
Winterbanden boven de +8C is echt killing voor het verbruik maar ook veiligheid. Had in maart een stuk 180km/h in Duitsland waarna ik de melding kreeg: Bandenspanning te hoog 3.7 Bar (terwijl ze koud 2.8 Bar zitten).Jasper-NL schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 22:28:
Vandaag weer een trip gemaakt tot halverwege Frankrijk (iets ten zuiden van Nancy), mijn bevindingen:
- aan het einde van m'n reis bleef de auto steeds aangeven dat ik m'n handen op het stuur moest doen, ook als ik dat wel had. Hij leek steeds slechter te detecteren dat ik mijn handen aan het stuur had. Daardoor werd het rijden met LCC op een geven moment onmogelijk...
- navigatie plannen met laders blijft veel te conservatief en daardoor onhandig. De geschatte % accu bij aankomst is altijd veel langer dan werkelijk, ondanks m'n vrij hoge verbruik. Dit terwijl de dynamische range wel aardig lijkt te kloppen. Hoe kan die er bij de navigatie er dan zo naast zitten? Iemand tips?
- verbruik was helaas behoorlijk hoog, vooral het stuk in Frankrijk. Het was +/- 23 graden, reed rond de 110/120, alsnog een verbruik van 26 kWh per 100km. Rij helaas nog met winterbanden want de zomerset is helaas nog steeds niet leverbaar.... Misschien verklaart dat?
- laden bij ionity ging top, snel en voldoende plek.
- over het algemeen, blijft een heerlijke auto om mee te rijden.
Volgende week op de terugweg ga proberen een 600 kW lader van ionity te pakken, iemand die al eens geprobeerd?
Nog een goede tip: we overnachten in Hôtel le Clos de la Vouge met 4 nette parkeerplaatsen met laadpaal en het laden is ook nog eens gratis.
[Afbeelding]
Ligt ook heel erg aan je rijstijl, maar als ik alles in ECO zet (aandrijving en airco) en rij niet harder dan 100 km/h met zomerbanden, dan is 18.0 kWh/100 km goed haalbaar.
Wat betreft de lader deze wordt overal nu geïnstalleerd en ik heb dit vaker aangegeven is een grote marketing lader. De Alpitronic HYC1000 is dit met een 500 A —> 600 A boost cable van Amphenol. De 600 kW wordt berekend op basis van 1000 V (wat GEEN EEN auto heeft). Maximaal kan je hier theoretisch als de maan goed staat en je komt met +/- 8% SoC aan 425 kW halen (708 V x 600 A).
Hier een foto van de lader bij Fastned
:strip_exif()/f/image/iSwSP6iVHluqhcKFfmywVN7U.jpg?f=fotoalbum_large)
Waar stel je dat in ?Ian_ schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 19:47:
[...]
Als de auto “stopt” met laden wel, je kan ook standaard een minimale waarde van 6A hanteren.
@Ian_ Lijkt op de lader langs de A6, hier heb ik met een SOC van 13% inderdaad +-425Kw kunnen laden.
Dit ging redelijk snel terug naar 380Kw, en heb tot 30% geladen, kwam net iets te kort om thuis te komen.
Dit ging redelijk snel terug naar 380Kw, en heb tot 30% geladen, kwam net iets te kort om thuis te komen.
Ja, limitatie van de lader 600 A boost en Zeekr zijn hoogte stroomsterkte wordt bij 710V behaald.LPiC schreef op zondag 3 mei 2026 @ 10:29:
@Ian_ Lijkt op de lader langs de A6, hier heb ik met een SOC van 13% inderdaad +-425Kw kunnen laden.
Dit ging redelijk snel terug naar 380Kw, en heb tot 30% geladen, kwam net iets te kort om thuis te komen.
[Afbeelding]
Zonder een betere kabel kom je nergens 😅
Ik kom net terug van een weekje Frankrijk (Lot regio) met de 7X LR. Volgens de Journey log in de app kom ik uit op 21 tot 22 kWh / 100 km (gemeten over 1000 km in 4 trajecten). Als ik het zelf uitreken op basis van geladen kWh kom ik uit op 22 tot 23 kWh / 100 km (over deze 4 trajecten). Hier zit ws een deel laadverlies in. Ik heb de maximum snelheid aangehouden, vaak 130 km/h. Gemiddelde snelheid over het gehele traject lag boven de 100 km/h (incl stops). Auto was redelijk beladen, denk toch dat de winterbanden zorgen voor een hoger verbruik.Jasper-NL schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 22:28:
Vandaag weer een trip gemaakt tot halverwege Frankrijk (iets ten zuiden van Nancy), mijn bevindingen:
- aan het einde van m'n reis bleef de auto steeds aangeven dat ik m'n handen op het stuur moest doen, ook als ik dat wel had. Hij leek steeds slechter te detecteren dat ik mijn handen aan het stuur had. Daardoor werd het rijden met LCC op een geven moment onmogelijk...
- navigatie plannen met laders blijft veel te conservatief en daardoor onhandig. De geschatte % accu bij aankomst is altijd veel langer dan werkelijk, ondanks m'n vrij hoge verbruik. Dit terwijl de dynamische range wel aardig lijkt te kloppen. Hoe kan die er bij de navigatie er dan zo naast zitten? Iemand tips?
- verbruik was helaas behoorlijk hoog, vooral het stuk in Frankrijk. Het was +/- 23 graden, reed rond de 110/120, alsnog een verbruik van 26 kWh per 100km. Rij helaas nog met winterbanden want de zomerset is helaas nog steeds niet leverbaar.... Misschien verklaart dat?
- laden bij ionity ging top, snel en voldoende plek.
- over het algemeen, blijft een heerlijke auto om mee te rijden.
Volgende week op de terugweg ga proberen een 600 kW lader van ionity te pakken, iemand die al eens geprobeerd?
Nog een goede tip: we overnachten in Hôtel le Clos de la Vouge met 4 nette parkeerplaatsen met laadpaal en het laden is ook nog eens gratis.
[Afbeelding]
Ps maak weinig tot geen gebruik van LCC. Ik vind dit alleen bruikbaar als er echt niemand op de weg zit, maar herken de melding over stuurdetectie niet. Ik maak wel gebruik van ACC maar vind dit minder prettig in gebruik (te grote volgafstand en te snel remingreep als iemand tussen komt).
[ Voor 6% gewijzigd door Rudi01 op 03-05-2026 13:23 ]
Mijn ervaring is net wat anders (zijn nu onderweg vanuit Frankrijk - 950km)Jasper-NL schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 22:28:
Vandaag weer een trip gemaakt tot halverwege Frankrijk (iets ten zuiden van Nancy), mijn bevindingen:
- aan het einde van m'n reis bleef de auto steeds aangeven dat ik m'n handen op het stuur moest doen, ook als ik dat wel had. Hij leek steeds slechter te detecteren dat ik mijn handen aan het stuur had. Daardoor werd het rijden met LCC op een geven moment onmogelijk...
- navigatie plannen met laders blijft veel te conservatief en daardoor onhandig. De geschatte % accu bij aankomst is altijd veel langer dan werkelijk, ondanks m'n vrij hoge verbruik. Dit terwijl de dynamische range wel aardig lijkt te kloppen. Hoe kan die er bij de navigatie er dan zo naast zitten? Iemand tips?
- verbruik was helaas behoorlijk hoog, vooral het stuk in Frankrijk. Het was +/- 23 graden, reed rond de 110/120, alsnog een verbruik van 26 kWh per 100km. Rij helaas nog met winterbanden want de zomerset is helaas nog steeds niet leverbaar.... Misschien verklaart dat?
- laden bij ionity ging top, snel en voldoende plek.
- over het algemeen, blijft een heerlijke auto om mee te rijden.
Volgende week op de terugweg ga proberen een 600 kW lader van ionity te pakken, iemand die al eens geprobeerd?
Nog een goede tip: we overnachten in Hôtel le Clos de la Vouge met 4 nette parkeerplaatsen met laadpaal en het laden is ook nog eens gratis.
[Afbeelding]
- LLC: nauwelijks een melding over handen aan het stuur houden. Enkele keren gezien en toen was het ook terecht. Langs een vrachtwagen rijden met LLC is alleen geen pretje: stuk of 5x begon het met LLC aan spastisch te doen (remmen, stotteren).
- Navigatie met Zeekr: bij mij is het geschatte % accu bij aankomst juist hoger dan werkelijk bij aankomst. Ik kom regelmatig aan met > 20 procent terwijl die initieel laag in de 10 aangaf.
- Verbruik na 650km ligt nu op 24,3 kWh/100km. Eerste paar uur slecht weer gehad (veel regen). Temperatuur rond de 15 graden. Ongeveer de helft van de tijd op sport stand en andere helft op comfort. Ik rijd op de standaard zomerbanden (Continental eco contact R21). Begin max 80km/uur op binnenwegen. Daarna tussen de 110-135 km/uur gereden.
- Laden bij Ionity ging ook top. Eerder vol dan dat ik weer weg wilde rijden.
:strip_exif()/f/image/gyBRvX87q6YKa0XbuzCGcDFS.jpg?f=fotoalbum_large)
Hele fijne auto ondanks dat ik nog steeds problemen heb met rechtuit stabiliteit.
Dit heeft niks met laadverliezen te maken. In het scherm toont de auto het verbruik van het rijden aan. Als je bij trips kijkt zie je wat er nog meer allemaal stroom heeft verbruikt en hoeveel kWh dat heeft verbruikt.Rudi01 schreef op zondag 3 mei 2026 @ 13:00:
[...]
Ik kom net terug van een weekje Frankrijk (Lot regio) met de 7X LR. Volgens de Journey log in de app kom ik uit op 21 tot 22 kWh / 100 km (gemeten over 1000 km in 4 trajecten). Als ik het zelf uitreken op basis van geladen kWh kom ik uit op 22 tot 23 kWh / 100 km (over deze 4 trajecten). Hier zit ws een deel laadverlies in. Ik heb de maximum snelheid aangehouden, vaak 130 km/h. Gemiddelde snelheid over het gehele traject lag boven de 100 km/h (incl stops). Auto was redelijk beladen, denk toch dat de winterbanden zorgen voor een hoger verbruik.
Net terug van een roadtrip in Zuid-Spanje (Andalusië) met de 7X Privilege.
Los van wat eigenaardigheden moet ik zeggen dat het een heerlijke reisauto is, iets wat ook door mijn medepassagiers wordt beaamd.
Mijn ervaringen:
Pro’s:
• Verbruik: In elk land waar het kon heb ik 120 km/u als maximumsnelheid aangehouden. Met 4 personen en volledig bepakt (inclusief frunk en ruimte onder de koffervloer) kwam het verbruik continu uit op 22,2 kWh/100 km, wat ik prima vind. Het was wel steeds boven de 20 graden. Bij files en in hoger gelegen gebieden liep dit op tot ongeveer 22,4.
• Comfort: De stoelen zitten prima, al hadden ze van mij net iets steviger gemogen. Het laatste traject was 14 uur (inclusief laden) en dat ging zonder rugklachten. Alleen het zitvlak begon op het einde wat te zeuren; een massagefunctie was welkom geweest 🙂
• Ruimte: Meer dan genoeg ruimte om met 2 kids twee weken op vakantie te gaan. De beenruimte achterin werd erg gewaardeerd (al waren we hiervoor ook verwend met een Kia EV6).
• Rijeigenschappen: Heerlijk stille en soepele auto op de snelweg. Ook op smalle binnenwegen en bergwegen prima te rijden. In de eerste dagen na aankoop leek ik wat misselijk te worden van de deining (terwijl ik normaal nooit wagenziek ben), maar tijdens deze reis zelf geen last meer gehad. Mogelijk lag dit aan de ‘nieuwe auto’-geur van het interieur of de stoelen.
• LCC: Werkt eigenlijk prima. Zelfs slecht zichtbare of vervaagde lijnen worden goed herkend en de positionering op de weg is netjes.
• Laden: Overal goed kunnen laden, voornamelijk bij Ionity — wat mij betreft het meest betrouwbaar. Dekking in Spanje is prima, behalve rond Marbella; daar moest ik uitwijken naar een andere aanbieder. Ondanks meerdere laadpassen moest dat uiteindelijk met bankpas, met een minimum van €50… Verder is laden in Spanje goed te doen, ook in parkeergarages staan vaak (snel)laders. Tip: maak een Iberdrola-account aan (je moet wel een Spaans adres opgeven, maar daar zijn online generatoren voor).
• Looks/feel: Blijft een stoere en mooie auto die vooral in Spanje veel bekijks trekt.
Con’s:
• Geluiden / waarschuwingen: De waarschuwingsgeluiden mogen van mij minder fel. Medepassagiers schrikken zich rot als de ACC uitschakelt door slecht wegdek of andere weggebruikers. Van het standaard ‘pong’-geluid bij wegrijden snap ik het nut niet.
• ACC: Beter dan niets en het geeft zeker ontspanning op lange ritten, maar het spontane remmen is vervelend voor achterliggers als slapende passagiers… Vooral in Frankrijk gebeurde dit vaak. Bijvoorbeeld bij het inhalen van vrachtwagens, als auto’s twee banen rechts opschuiven (daar schrikt het systeem zonder goede reden van). Geen idee of dit door smallere rijstroken komt, rijgedrag daar (weggedrag van de Fransen is echt een stuk fanatieker (lees agressief) vooral rond Parijs), of dat ik er in Spanje simpelweg aan gewend raakte.
• Boordcomputer: op de heenweg 1x een nare ervaring gehad dat deze langzaam vast liep, eerst geen muziek toen liepen de widgets en navigatie vast en toen hield zelfs het geluid van de knipperlichten op. Rest van de reis geen last meer van gehad. Wel jammer dat de “knop” van de navigatie niet zichtbaar is (verstopt achter het stuur).
Los van wat eigenaardigheden moet ik zeggen dat het een heerlijke reisauto is, iets wat ook door mijn medepassagiers wordt beaamd.
Mijn ervaringen:
Pro’s:
• Verbruik: In elk land waar het kon heb ik 120 km/u als maximumsnelheid aangehouden. Met 4 personen en volledig bepakt (inclusief frunk en ruimte onder de koffervloer) kwam het verbruik continu uit op 22,2 kWh/100 km, wat ik prima vind. Het was wel steeds boven de 20 graden. Bij files en in hoger gelegen gebieden liep dit op tot ongeveer 22,4.
• Comfort: De stoelen zitten prima, al hadden ze van mij net iets steviger gemogen. Het laatste traject was 14 uur (inclusief laden) en dat ging zonder rugklachten. Alleen het zitvlak begon op het einde wat te zeuren; een massagefunctie was welkom geweest 🙂
• Ruimte: Meer dan genoeg ruimte om met 2 kids twee weken op vakantie te gaan. De beenruimte achterin werd erg gewaardeerd (al waren we hiervoor ook verwend met een Kia EV6).
• Rijeigenschappen: Heerlijk stille en soepele auto op de snelweg. Ook op smalle binnenwegen en bergwegen prima te rijden. In de eerste dagen na aankoop leek ik wat misselijk te worden van de deining (terwijl ik normaal nooit wagenziek ben), maar tijdens deze reis zelf geen last meer gehad. Mogelijk lag dit aan de ‘nieuwe auto’-geur van het interieur of de stoelen.
• LCC: Werkt eigenlijk prima. Zelfs slecht zichtbare of vervaagde lijnen worden goed herkend en de positionering op de weg is netjes.
• Laden: Overal goed kunnen laden, voornamelijk bij Ionity — wat mij betreft het meest betrouwbaar. Dekking in Spanje is prima, behalve rond Marbella; daar moest ik uitwijken naar een andere aanbieder. Ondanks meerdere laadpassen moest dat uiteindelijk met bankpas, met een minimum van €50… Verder is laden in Spanje goed te doen, ook in parkeergarages staan vaak (snel)laders. Tip: maak een Iberdrola-account aan (je moet wel een Spaans adres opgeven, maar daar zijn online generatoren voor).
• Looks/feel: Blijft een stoere en mooie auto die vooral in Spanje veel bekijks trekt.
Con’s:
• Geluiden / waarschuwingen: De waarschuwingsgeluiden mogen van mij minder fel. Medepassagiers schrikken zich rot als de ACC uitschakelt door slecht wegdek of andere weggebruikers. Van het standaard ‘pong’-geluid bij wegrijden snap ik het nut niet.
• ACC: Beter dan niets en het geeft zeker ontspanning op lange ritten, maar het spontane remmen is vervelend voor achterliggers als slapende passagiers… Vooral in Frankrijk gebeurde dit vaak. Bijvoorbeeld bij het inhalen van vrachtwagens, als auto’s twee banen rechts opschuiven (daar schrikt het systeem zonder goede reden van). Geen idee of dit door smallere rijstroken komt, rijgedrag daar (weggedrag van de Fransen is echt een stuk fanatieker (lees agressief) vooral rond Parijs), of dat ik er in Spanje simpelweg aan gewend raakte.
• Boordcomputer: op de heenweg 1x een nare ervaring gehad dat deze langzaam vast liep, eerst geen muziek toen liepen de widgets en navigatie vast en toen hield zelfs het geluid van de knipperlichten op. Rest van de reis geen last meer van gehad. Wel jammer dat de “knop” van de navigatie niet zichtbaar is (verstopt achter het stuur).
[ Voor 5% gewijzigd door EPE2021 op 03-05-2026 16:31 ]
Ik ben op dit moment ook nog in Frankrijk.Jasper-NL schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 22:28:
- navigatie plannen met laders blijft veel te conservatief en daardoor onhandig. De geschatte % accu bij aankomst is altijd veel langer dan werkelijk, ondanks m'n vrij hoge verbruik.
De gedwongen laadstops door de Zeekr-navigatie slaan echt helemaal nergens op.
Het lijkt alsof het voertuig elke 250 km geladen wil worden.
Helaas kun je de laadstops niet selectief uitschakelen (hoezo voorgestelde stops?)
Wat wel kan is in de instellingen van de navigator de laadplanning uitschakelen (radartje rechts onder in navigator).
Na het invoeren van een rit geeft de navigator dan aan dat de accuvulling ontoereikend is, met het percentage.
Op basis van ervaring vind ik bij een lange rit een tekort van 20% acceptabel.
Dit percentage wordt tijdens de rit steeds lager.
Ik heb in het verleden wel een verschil van 30% meegemaakt.
Is het verstandig om andere navigatie te gebruiken? Ik zie ook vaak op YouTube dat ze tijdens de rit de route herberekenen. Zou dat nog iets uitmaken? Ik heb zelf een 7X Privilege, maar nog nooit geprobeerd.
Mee eens, het is heel irritant als je een route met ABRP bepaalt en door ervaring weet dat er minimaal 10% bij komt met de standaard navigatie dat hij elke keer een laadstop er tussen planned.Mario3 schreef op zondag 3 mei 2026 @ 18:01:
[...]
Ik ben op dit moment ook nog in Frankrijk.
De gedwongen laadstops door de Zeekr-navigatie slaan echt helemaal nergens op.
Het lijkt alsof het voertuig elke 250 km geladen wil worden.
Helaas kun je de laadstops niet selectief uitschakelen (hoezo voorgestelde stops?)
Wat wel kan is in de instellingen van de navigator de laadplanning uitschakelen (radartje rechts onder in navigator).
Na het invoeren van een rit geeft de navigator dan aan dat de accuvulling ontoereikend is, met het percentage.
Op basis van ervaring vind ik bij een lange rit een tekort van 20% acceptabel.
Dit percentage wordt tijdens de rit steeds lager.
Ik heb in het verleden wel een verschil van 30% meegemaakt.
Misschien dat hij dan ook nog eens gaat voorverwarmen voor die stop, wat echt zonde zou zijn.
Hij kiest zelfs een andere route om te laden waardoor je elke keer de route moet bijstellen...
Er moet echt een optie komen om dit uit te zetten. Je kan de laadstop wel weghalen maar dan komt hij met de volgende...
Ik ga toch maar eens klagen over de airco. Het is met warme dagen op stand low of 16 graden niet koud te krijgen in de auto..
Zeekr 7x Privilege AWD
Dat detectering handen aan het stuur niet goed werkt wat ik lees bij anderen herken ik ook. Lijkt vooral na poosje stuurverwarming te zijn. Vaak als je je hand linksboven op het stuur legt wordt dit niet herkent. Erg irritant dat de detectie niet goed werkt en nog irritanter dat het inconsequent werkt . Oplossing is dan waardoor met 2 handen hard in het stuur knijpen zodat bij mijn handen weer ziet, weg relaxed rijden op LCC zo.
Hebben jullie er ook last van dat als je je telefoon op de oplader legt, dat dan de Wallet geopend wordt?
iPhone 17
iPhone 17
[ Voor 5% gewijzigd door Karel Apple op 03-05-2026 20:51 ]
JaKarel Apple schreef op zondag 3 mei 2026 @ 20:45:
Hebben jullie er ook last van dat als je je telefoon op de oplader legt, dat dan de Wallet geopend wordt?
iPhone 17
Die ‘pong’ bij het wegrijden is de automatische deurvergrendeling.EPE2021 schreef op zondag 3 mei 2026 @ 15:55:
Net terug van een roadtrip in Zuid-Spanje (Andalusië) met de 7X Privilege.
Los van wat eigenaardigheden moet ik zeggen dat het een heerlijke reisauto is, iets wat ook door mijn medepassagiers wordt beaamd.
Mijn ervaringen:
Pro’s:
• Verbruik: In elk land waar het kon heb ik 120 km/u als maximumsnelheid aangehouden. Met 4 personen en volledig bepakt (inclusief frunk en ruimte onder de koffervloer) kwam het verbruik continu uit op 22,2 kWh/100 km, wat ik prima vind. Het was wel steeds boven de 20 graden. Bij files en in hoger gelegen gebieden liep dit op tot ongeveer 22,4.
• Comfort: De stoelen zitten prima, al hadden ze van mij net iets steviger gemogen. Het laatste traject was 14 uur (inclusief laden) en dat ging zonder rugklachten. Alleen het zitvlak begon op het einde wat te zeuren; een massagefunctie was welkom geweest 🙂
• Ruimte: Meer dan genoeg ruimte om met 2 kids twee weken op vakantie te gaan. De beenruimte achterin werd erg gewaardeerd (al waren we hiervoor ook verwend met een Kia EV6).
• Rijeigenschappen: Heerlijk stille en soepele auto op de snelweg. Ook op smalle binnenwegen en bergwegen prima te rijden. In de eerste dagen na aankoop leek ik wat misselijk te worden van de deining (terwijl ik normaal nooit wagenziek ben), maar tijdens deze reis zelf geen last meer gehad. Mogelijk lag dit aan de ‘nieuwe auto’-geur van het interieur of de stoelen.
• LCC: Werkt eigenlijk prima. Zelfs slecht zichtbare of vervaagde lijnen worden goed herkend en de positionering op de weg is netjes.
• Laden: Overal goed kunnen laden, voornamelijk bij Ionity — wat mij betreft het meest betrouwbaar. Dekking in Spanje is prima, behalve rond Marbella; daar moest ik uitwijken naar een andere aanbieder. Ondanks meerdere laadpassen moest dat uiteindelijk met bankpas, met een minimum van €50… Verder is laden in Spanje goed te doen, ook in parkeergarages staan vaak (snel)laders. Tip: maak een Iberdrola-account aan (je moet wel een Spaans adres opgeven, maar daar zijn online generatoren voor).
• Looks/feel: Blijft een stoere en mooie auto die vooral in Spanje veel bekijks trekt.
Con’s:
• Geluiden / waarschuwingen: De waarschuwingsgeluiden mogen van mij minder fel. Medepassagiers schrikken zich rot als de ACC uitschakelt door slecht wegdek of andere weggebruikers. Van het standaard ‘pong’-geluid bij wegrijden snap ik het nut niet.
• ACC: Beter dan niets en het geeft zeker ontspanning op lange ritten, maar het spontane remmen is vervelend voor achterliggers als slapende passagiers… Vooral in Frankrijk gebeurde dit vaak. Bijvoorbeeld bij het inhalen van vrachtwagens, als auto’s twee banen rechts opschuiven (daar schrikt het systeem zonder goede reden van). Geen idee of dit door smallere rijstroken komt, rijgedrag daar (weggedrag van de Fransen is echt een stuk fanatieker (lees agressief) vooral rond Parijs), of dat ik er in Spanje simpelweg aan gewend raakte.
• Boordcomputer: op de heenweg 1x een nare ervaring gehad dat deze langzaam vast liep, eerst geen muziek toen liepen de widgets en navigatie vast en toen hield zelfs het geluid van de knipperlichten op. Rest van de reis geen last meer van gehad. Wel jammer dat de “knop” van de navigatie niet zichtbaar is (verstopt achter het stuur).
Even de nfc van de auto uitschakelen.Karel Apple schreef op zondag 3 mei 2026 @ 20:45:
Hebben jullie er ook last van dat als je je telefoon op de oplader legt, dat dan de Wallet geopend wordt?
iPhone 17
Heb je wel in je ventilatie menu gecontroleerd of hij “aan’ staat? En of hij dan op licht, medium of zwaar staat?WizzyBrown schreef op donderdag 30 april 2026 @ 17:42:
[...]
Ik heb er 3 weken geleden een nieuwe vulling in gedaan en ruik eigenlijk nooit iets, gewoon ruk.
Dat komt vooral door de matige aansturing van de airco in auto stand. Zodra je die uitzet en handmatig regelt, werkt het een stuk beter.4v4t4r schreef op zondag 3 mei 2026 @ 20:09:
Ik ga toch maar eens klagen over de airco. Het is met warme dagen op stand low of 16 graden niet koud te krijgen in de auto..
Ik gebruik m zo tijdens warme dagen en dan is de auto binnen een paar minuten koel, soms zelfs goed koud.
:strip_exif()/f/image/QygM7MV711j1OcvrQ6Hzr2XY.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat voor mij helpt: Temp op LOW, beide klimaatzones aanzetten, ook achterin, en de pano dicht. Dan verspreidt de koude lucht sneller door de auto en koelt alles sneller af.
Wat ook chill is: je kunt de auto al vooraf via de app rapid coolen voordat je instapt.
/f/image/0UTBsuChom3a0ciBBMzi7wXD.png?f=fotoalbum_large)
Laatst stond m’n 7X vol in de zon met de pano open, app gaf ~45°C aan.
Heb m ~20min van tevoren vanaf de bank al laten koelen, en bij instappen was het gewoon ~16°C. Echt ideaal.
[ Voor 31% gewijzigd door ubzY3.eMBstiLL op 04-05-2026 02:40 ]
Zeekr 7X Core | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.
Thanks ! Zal het eens testenubzY3.eMBstiLL schreef op maandag 4 mei 2026 @ 02:28:
[...]
Dat komt vooral door de matige aansturing van de airco in auto stand. Zodra je die uitzet en handmatig regelt, werkt het een stuk beter.
Ik gebruik m zo tijdens warme dagen en dan is de auto binnen een paar minuten koel, soms zelfs goed koud.
[Afbeelding]
Wat voor mij helpt: Temp op LOW, beide klimaatzones aanzetten, ook achterin, en de pano dicht. Dan verspreidt de koude lucht sneller door de auto en koelt alles sneller af.
Wat ook chill is: je kunt de auto al vooraf via de app rapid coolen voordat je instapt.
[Afbeelding]
Laatst stond m’n 7X vol in de zon met de pano open, app gaf ~45°C aan.
Heb m ~20min van tevoren vanaf de bank al laten koelen, en bij instappen was het gewoon ~16°C. Echt ideaal.
[Afbeelding]
Zeekr 7x Privilege AWD
Drama is het4v4t4r schreef op zondag 3 mei 2026 @ 20:09:
Ik ga toch maar eens klagen over de airco. Het is met warme dagen op stand low of 16 graden niet koud te krijgen in de auto..
Hopelijk zet je de circulatie wel weer op auto of van buiten? Anders zit je de hele rit in je eigen zuurstof 😂
Eens, ben ook niet tevreden over de airco. Ga de instellingen zoals boven aangegeven ook eens testen.
ps. mijne is zelfs bijgevuld vorig jaar in September toen ik dit gemeld had. Zat iets te weinig in, maar kon eigenlijk niet het probleem zijn. Blijkbaar kregen ze deze feedback erg veel, je ziet het op dit forum natuurlijk ook heel veel voorbij komen.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X40 Ultra
Ja - rare is op vakantie weinig van gemerkt (wellicht omdat lekker raam open enzo) maar vrijdag was het gewoon niet koel te krijgen in de auto. Viel me echt op en maakt me een beetje bang voor de zomer.
Zal op een warme dag eens testen zonder de auto stand.
Zeekr 7x Privilege AWD
AIRCO SETTINGS
Airco: Gevuld in Juni 2025
Ramen: Warmtewerend folie
Vanaf het vullen en de folie is het met de onderstaande settings aangenaam tot koud in de auto.
:strip_exif()/f/image/LvFI6Dox7yI4lKNnm8UDL3Mm.jpg?f=fotoalbum_large)
Note: indien niet vooraf koeling aan, dan moet ik hem wel eerst op 18.0 + 4/5 speed zetten en dan weer terug op de settings zoals hierboven
Airco: Gevuld in Juni 2025
Ramen: Warmtewerend folie
Vanaf het vullen en de folie is het met de onderstaande settings aangenaam tot koud in de auto.
:strip_exif()/f/image/LvFI6Dox7yI4lKNnm8UDL3Mm.jpg?f=fotoalbum_large)
Note: indien niet vooraf koeling aan, dan moet ik hem wel eerst op 18.0 + 4/5 speed zetten en dan weer terug op de settings zoals hierboven
Ik heb vele auto's gehad (nieuw) maar nog nooit meegemaakt dat ik warmte werende folie zelf moet gaan toepassen om de auto koel te krijgen. Tevens hebben ze in de eerste grote update dit ook willen verbeteren dus ze hebben ook herkent dat er iets niet goed zit.Ian_ schreef op maandag 4 mei 2026 @ 08:55:
AIRCO SETTINGS
Airco: Gevuld in Juni 2025
Ramen: Warmtewerend folie
Vanaf het vullen en de folie is het met de onderstaande settings aangenaam tot koud in de auto.
[Afbeelding]
Note: indien niet vooraf koeling aan, dan moet ik hem wel eerst op 18.0 + 4/5 speed zetten en dan weer terug op de settings zoals hierboven
Als ik hem inderdaad 15 tot 20 minuten voor laat koelen is het nog enigszins te doen maar dit doe je ook niet iedere keer (ik denk daar tenminste niet altijd aan).
Ik ga op moment we weer warm weer krijg eens wat andere settings proberen.
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X40 Ultra
Ik weet dus niet of mn airco goed gevuld is - kan je dat zelf zien onder de frunk?Ian_ schreef op maandag 4 mei 2026 @ 08:55:
AIRCO SETTINGS
Airco: Gevuld in Juni 2025
Ramen: Warmtewerend folie
Vanaf het vullen en de folie is het met de onderstaande settings aangenaam tot koud in de auto.
[Afbeelding]
Note: indien niet vooraf koeling aan, dan moet ik hem wel eerst op 18.0 + 4/5 speed zetten en dan weer terug op de settings zoals hierboven
Zeekr 7x Privilege AWD
Nee dit kun je zelf niet zien, daarvoor moeten ze hem aansluiten/vullen via speciaal apparaat helaas.4v4t4r schreef op maandag 4 mei 2026 @ 09:24:
[...]
Ik weet dus niet of mn airco goed gevuld is - kan je dat zelf zien onder de frunk?
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X40 Ultra
Same here, maar het is een bekend probleem bij auto's die vooral een groot panoramadak hebben. Collega's van mij hebben Xpeng G9 / G6 en die verbranden hun hoofd ook bijna.MvRtje schreef op maandag 4 mei 2026 @ 09:01:
[...]
Ik heb vele auto's gehad (nieuw) maar nog nooit meegemaakt dat ik warmte werende folie zelf moet gaan toepassen om de auto koel te krijgen. Tevens hebben ze in de eerste grote update dit ook willen verbeteren dus ze hebben ook herkent dat er iets niet goed zit.
Als ik hem inderdaad 15 tot 20 minuten voor laat koelen is het nog enigszins te doen maar dit doe je ook niet iedere keer (ik denk daar tenminste niet altijd aan).
Ik ga op moment we weer warm weer krijg eens wat andere settings proberen.
Tesla is een van de weinige fabrikanten die in deze prijsrange silver als coating in de ramen heeft gebruikt om dit tegen te gaan.
Vele premium merken hebben veel meer isolatie en daar betaal je ook voor!
Ik ben benieuwd, over 2 maanden krijg ik dus de Zeekr 7GT en ze hebben ervan geleerd gezien:
Zeekr 7X - Single glass geen coating
Zeekr 7GT - Triple glass 1. Glas 2. Isolatie 3. IR en UV werend. Daarnaast is het panoramadak ook een paar tinten donkerder.
zoals ik al eerder schreef heb ik dit grote probleem ook al aangekaart en ik heb bij een servicepunt van Zeekr het na laten kijken en daar kwamen ze met een reactie dat er niets mis mee was en alles in orde was alleen ze hadden een update (software matig) voor de airco erop gezet. Maar niets heeft geholpen hoor. Krijg alleen echt koude lucht uit de gaten als ik de knop aanklikt voor AIRCO MAX maar dan blaast hij wel erg hard en kan je niets stellen en dan nog duurt het vrij lang voordat het in de auto afkoelt.
De 12 jaar oude mini van mijn vrouw koelt veel beter. Is eigenlijk wel een schande voor een auto van bijna 70K met zo'n slecht werkende airco. Volgende afspraak staat gepland bij Zeekr HTH voor een 2de check. Ga van de zomer naar Spanje en dan wil ik wel genieten van een goed werkende airco
De 12 jaar oude mini van mijn vrouw koelt veel beter. Is eigenlijk wel een schande voor een auto van bijna 70K met zo'n slecht werkende airco. Volgende afspraak staat gepland bij Zeekr HTH voor een 2de check. Ga van de zomer naar Spanje en dan wil ik wel genieten van een goed werkende airco
Gisteren eens het pasje getest, gebruik normaal altijd de sleutel. Werkte goed, pasje tegen de zijkant houden en auto gaat open, dan op telefoonlader en je kunt gewoon rijden maar bij uitstappen ging de auto niet op slot, vergeet ik iets? Ben gewoon benieuwd. Nu op slot gedaan met de app
Pasje tegen de deur aanhouden weer.RVMano schreef op maandag 4 mei 2026 @ 09:46:
Gisteren eens het pasje getest, gebruik normaal altijd de sleutel. Werkte goed, pasje tegen de zijkant houden en auto gaat open, dan op telefoonlader en je kunt gewoon rijden maar bij uitstappen ging de auto niet op slot, vergeet ik iets? Ben gewoon benieuwd. Nu op slot gedaan met de app
hou ons op de hoogte ! (heb je gewoon een service verzoek ingediend of een issue gemeld alleen - ga ik ook maar eens doen. Hoe meer mensen hierover fysiek klagen, hoe groter de kans dat ze er iets mee doen)fz1971 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 09:38:
zoals ik al eerder schreef heb ik dit grote probleem ook al aangekaart en ik heb bij een servicepunt van Zeekr het na laten kijken en daar kwamen ze met een reactie dat er niets mis mee was en alles in orde was alleen ze hadden een update (software matig) voor de airco erop gezet. Maar niets heeft geholpen hoor. Krijg alleen echt koude lucht uit de gaten als ik de knop aanklikt voor AIRCO MAX maar dan blaast hij wel erg hard en kan je niets stellen en dan nog duurt het vrij lang voordat het in de auto afkoelt.
De 12 jaar oude mini van mijn vrouw koelt veel beter. Is eigenlijk wel een schande voor een auto van bijna 70K met zo'n slecht werkende airco. Volgende afspraak staat gepland bij Zeekr HTH voor een 2de check. Ga van de zomer naar Spanje en dan wil ik wel genieten van een goed werkende airco
Zeekr 7x Privilege AWD
Ik heb gewoon via de service partner een afspraak gemaakt hiervoor en LM op de hoogte gesteld. Nu weer maar dan via HTH mbv de service verzoek
Heb onlangs een lange autotrip naar Zuid-Frankrijk gehad met de 7X LR en moet zeggen dat dit mij (en mijn 4 medepassagiers) erg is bevallen.
Het zit-comfort bij lange ritten en de ruimte die je hebt (3 volwassenen, 2 kinderen) is top. De issues die andere berijders ervaren met de airco herken ik niet (zowel niet met het verkoelen als het verwarmen). Had de airco gedurende de gehele trip tussen de 17 en de 18,5 graden ingesteld gehad, met de ventilatiesnelheid meestal op 2 of 3 en een enkele keer op 4 om een "hitte aanval" te neutraliseren.
Heb hiervoor in een Tesla model 3 gereden en eerlijk toegegeven was de werking van de airco daarin wel beter, als in het is sneller een stuk koeler in de cabine, maar de airco in de 7X doet vooralsnog prima zijn werk.
Wat ik wel nog wil gaan doen is mijn ramen van warmte werende folie laten voorzien wat een aantal hier ook hebben gedaan. Merkte (voornamelijk voorin) dat je de hitte wel erg goed voelt "branden" als je in de vol in de zon rijd. Mijn medepassagiers hadden hier achterin namelijk minder tot geen last van.
Mijn ervaringen met laden waren over het algemeen genomen positief. Mijn mede passagiers vonden juist dat ze te weinig tijd kregen tijdens de laadstops
. Veelal bij Ionity geladen, 2x bij Engie, 1x bij FastNed. Bij de Ionity en Engie laders telkens geladen met 300+, bij FastNed bleef het rond de 150 hangen. Hierbij heb ik de gehele reis gebruik gemaakt van de ingebouwde (v3) Zeekr Navi (met Ionity, Engie en FastNed als voorkeurs laadnetwerken ingesteld) en dat werkte perfect. Geen enkele keer manueel het voorverwarmen van de accu gestart, heb dit volledig door Zeekr laten regelen.
Ik las eerder enkele negatieve ervaringen met de estimated SoC on arrival, maar ook die herken ik niet. De navi zegt bij mij structureel dat ik bij mijn destination/een charger met 10-20% aan zal komen, waarbij dit in de praktijk juist met een SoC van 10 tot 15% meer is. En dan rijd ik niet perse "zuinig" (rijmodus "comfort", 5-10 km/u boven toegestane snelheid, gehele reis gemiddeld 22,1 kWh / 100km). Mogelijk heeft dit te maken met hoe men de geschatte range van de auto heeft ingesteld, deze staat bij mij op Dynamisch ingesteld (weet overigens even niet meer precies waar dit in te stellen is).
ACC en LCC gebruik ik amper, maar dit deed ik met de Tesla ook al niet omdat ik de afstand die de auto laat met de voorganger te groot vind (voor beide auto's overigens). ACC wil ik wel nog eens gebruiken, maar voornamelijk op rustigere stukken. Wat mij bij de Zeekr wel opvalt is dat bij het geactiveerd hebben van de ACC of LCC het remmen vrij aggressief/abrupt gaat in vergelijking met de Tesla.
Qua "infotainment" gebruikte ik Spotify via Android Auto en dus de ingebouwde Zeekr Navigatie. Dit geeft naar mijn idee het beste geluid werkt dus prima simultaan met de ingebouwde navigatie.
Het zit-comfort bij lange ritten en de ruimte die je hebt (3 volwassenen, 2 kinderen) is top. De issues die andere berijders ervaren met de airco herken ik niet (zowel niet met het verkoelen als het verwarmen). Had de airco gedurende de gehele trip tussen de 17 en de 18,5 graden ingesteld gehad, met de ventilatiesnelheid meestal op 2 of 3 en een enkele keer op 4 om een "hitte aanval" te neutraliseren.
Heb hiervoor in een Tesla model 3 gereden en eerlijk toegegeven was de werking van de airco daarin wel beter, als in het is sneller een stuk koeler in de cabine, maar de airco in de 7X doet vooralsnog prima zijn werk.
Wat ik wel nog wil gaan doen is mijn ramen van warmte werende folie laten voorzien wat een aantal hier ook hebben gedaan. Merkte (voornamelijk voorin) dat je de hitte wel erg goed voelt "branden" als je in de vol in de zon rijd. Mijn medepassagiers hadden hier achterin namelijk minder tot geen last van.
Mijn ervaringen met laden waren over het algemeen genomen positief. Mijn mede passagiers vonden juist dat ze te weinig tijd kregen tijdens de laadstops
Ik las eerder enkele negatieve ervaringen met de estimated SoC on arrival, maar ook die herken ik niet. De navi zegt bij mij structureel dat ik bij mijn destination/een charger met 10-20% aan zal komen, waarbij dit in de praktijk juist met een SoC van 10 tot 15% meer is. En dan rijd ik niet perse "zuinig" (rijmodus "comfort", 5-10 km/u boven toegestane snelheid, gehele reis gemiddeld 22,1 kWh / 100km). Mogelijk heeft dit te maken met hoe men de geschatte range van de auto heeft ingesteld, deze staat bij mij op Dynamisch ingesteld (weet overigens even niet meer precies waar dit in te stellen is).
ACC en LCC gebruik ik amper, maar dit deed ik met de Tesla ook al niet omdat ik de afstand die de auto laat met de voorganger te groot vind (voor beide auto's overigens). ACC wil ik wel nog eens gebruiken, maar voornamelijk op rustigere stukken. Wat mij bij de Zeekr wel opvalt is dat bij het geactiveerd hebben van de ACC of LCC het remmen vrij aggressief/abrupt gaat in vergelijking met de Tesla.
Qua "infotainment" gebruikte ik Spotify via Android Auto en dus de ingebouwde Zeekr Navigatie. Dit geeft naar mijn idee het beste geluid werkt dus prima simultaan met de ingebouwde navigatie.
Ik ben ook net terug van een (vlieg)vakantie. Ik had mijn auto meer dan een week geparkeerd staan, maar hij loopt erg snel leeg. Bij 20% zet de auto zichzelf in de spaarstand (volgens mij kan je dat ook handmatig doen). Dat ga ik in het vervolg wel doen (toen ik zag dat de auto snel leeg liep heb ik mij home assistant integratie uitgezet in de hoop dat dat zou helpen, maar de auto verliest nog steeds behoorlijk veel stroom).
Omdat ik maar 20% SoC had moest ik natuurlijk al vrij snel laden. De voorgestelde laders zijn echt dramatisch, de Zeekr navigatie wilde dat ik al meteen ging laden in plaats van eerst de snelweg op en dan aan de snelweg laden (met een verwarmde accu). ik had eigenlijk verwacht dat wanneer je het percentage instelt (bij mij 10%) waarmee je thuis kan komen, hij dit percentage ook gebruikt om je laadstops te plannen. Ik ben dus vrij snel over gestapt op ABRP!
Gedurende mijn vakantie zag ik nog wat discussie over de home assistant integratie. Ik heb mijn eigen versie (waar je iedere week je token moet aanpassen https://github.com/japyjaap/Zeekr_7x_Homeassistant) al voor mezelf sinds februari aangepast. Ik heb de code van Fryyyy geïntegreerd waardoor je niet meer de codes hoeft te wijzigen. Ik heb dit niet naar GitHub gecommit omdat je veel secrets en dergelijke nodig hebt. Mocht er interesse zijn wil ik hem wel updaten (ik heb niet zoveel zin /tijd / kennis om hem te maintainen), je zult zelf wel alle keys moeten vinden. Ik heb sinds februari ergens 1 keer opnieuw moeten inloggen, maar verder werkt het perfect (mijn user cases zijn: optimaal laden met dynamische tarieven en PV via EVCC, ABRP en het automatisch activeren van Sentry mode wanneer ik op een onbekende locatie parkeer).
//edit
Hebben meer mensen ook dat het uitzetten van LCC / ACC door de hendel naar boven te duwen soms wel en soms niet werkt? Erg irritant.
Omdat ik maar 20% SoC had moest ik natuurlijk al vrij snel laden. De voorgestelde laders zijn echt dramatisch, de Zeekr navigatie wilde dat ik al meteen ging laden in plaats van eerst de snelweg op en dan aan de snelweg laden (met een verwarmde accu). ik had eigenlijk verwacht dat wanneer je het percentage instelt (bij mij 10%) waarmee je thuis kan komen, hij dit percentage ook gebruikt om je laadstops te plannen. Ik ben dus vrij snel over gestapt op ABRP!
Gedurende mijn vakantie zag ik nog wat discussie over de home assistant integratie. Ik heb mijn eigen versie (waar je iedere week je token moet aanpassen https://github.com/japyjaap/Zeekr_7x_Homeassistant) al voor mezelf sinds februari aangepast. Ik heb de code van Fryyyy geïntegreerd waardoor je niet meer de codes hoeft te wijzigen. Ik heb dit niet naar GitHub gecommit omdat je veel secrets en dergelijke nodig hebt. Mocht er interesse zijn wil ik hem wel updaten (ik heb niet zoveel zin /tijd / kennis om hem te maintainen), je zult zelf wel alle keys moeten vinden. Ik heb sinds februari ergens 1 keer opnieuw moeten inloggen, maar verder werkt het perfect (mijn user cases zijn: optimaal laden met dynamische tarieven en PV via EVCC, ABRP en het automatisch activeren van Sentry mode wanneer ik op een onbekende locatie parkeer).
//edit
Hebben meer mensen ook dat het uitzetten van LCC / ACC door de hendel naar boven te duwen soms wel en soms niet werkt? Erg irritant.
[ Voor 5% gewijzigd door jswinkels op 04-05-2026 11:25 ]
Ja, ik ervaar hier dit ook. Lijkt bij mij na de laatste update nog 'strenger' te zijn. Soms inderdaad zelfs terwijl je al met twee handen aan het stuur zit moet je soms echt hard knijpen wil die melding weg gaan. 1 hand aan het stuur lijkt mij voldoende, en dit krijg ik de laatste weken geen 1 keer meer voor elkaar dat het werkt met 1 hand. Heel irritant.cvisser schreef op zondag 3 mei 2026 @ 20:24:
Dat detectering handen aan het stuur niet goed werkt wat ik lees bij anderen herken ik ook. Lijkt vooral na poosje stuurverwarming te zijn. Vaak als je je hand linksboven op het stuur legt wordt dit niet herkent. Erg irritant dat de detectie niet goed werkt en nog irritanter dat het inconsequent werkt . Oplossing is dan waardoor met 2 handen hard in het stuur knijpen zodat bij mijn handen weer ziet, weg relaxed rijden op LCC zo.
Ik ervaar daarnaast ook het airco probleem. De auto heb ik aangekocht in december, dus nu eigenlijk pas voor het eerst dat het buiten zo 'warm' is. Ik moet de airco dan echt op diepvries stand zetten wil de auto een beetje koud blijven. Ik heb wel eens gelezen hier over te weinig koelmiddel in de airco. Kan dit alleen in Zeist of ook op andere locaties gecheckt worden?
Blijkbaar deden ze dit bij de laatste gevallen niet meer omdat hier niet het probleem zit. Ben bang dat je dat niks gaat brengen (net als bij mij). In het begin leek het wat beter maar wat dagen/weken verder met warm weer leek het geen oplossing.nb90 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 11:26:
Ik ervaar daarnaast ook het airco probleem. De auto heb ik aangekocht in december, dus nu eigenlijk pas voor het eerst dat het buiten zo 'warm' is. Ik moet de airco dan echt op diepvries stand zetten wil de auto een beetje koud blijven. Ik heb wel eens gelezen hier over te weinig koelmiddel in de airco. Kan dit alleen in Zeist of ook op andere locaties gecheckt worden?
WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X40 Ultra
Heb je een bron voor deze bewering? Enige wat staat vermeld op Zeekr website is dat er sprake is van een donkere panoramadak met 99% uv bescherming.Ian_ schreef op maandag 4 mei 2026 @ 09:37:
[...]
Ik ben benieuwd, over 2 maanden krijg ik dus de Zeekr 7GT en ze hebben ervan geleerd gezien:
Zeekr 7X - Single glass geen coating
Zeekr 7GT - Triple glass 1. Glas 2. Isolatie 3. IR en UV werend. Daarnaast is het panoramadak ook een paar tinten donkerder.
Heb je al geprobeerd om uit te loggen uit de app en daarna opnieuw in te loggen?daniel223 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 12:59:
[Afbeelding]
Mijn auto verbind niet meer met de app sinds 2 mei. Ik heb al een hard reset gedaan via de twee knoppen op het stuur. Iemand enig idee?
Yup. Altijd weer spannend.jswinkels schreef op maandag 4 mei 2026 @ 11:17:
Hebben meer mensen ook dat het uitzetten van LCC / ACC door de hendel naar boven te duwen soms wel en soms niet werkt? Erg irritant.
Ik vind trouwens dat het langzamerhand tijd is voor een nieuwe update. Met zo veel kleinere issues moet je geen half jaar wachten.
Ja helaas niet geholpennskr83 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 13:00:
[...]
Heb je al geprobeerd om uit te loggen uit de app en daarna opnieuw in te loggen?
1. Fysiek gezienMesmerize schreef op maandag 4 mei 2026 @ 12:39:
[...]
Heb je een bron voor deze bewering? Enige wat staat vermeld op Zeekr website is dat er sprake is van een donkere panoramadak met 99% uv bescherming.
2. Directie (After)Sales Zeekr
Deze maand zou een grotere update uitgebracht worden inclusief de entertainment suite.tbee schreef op maandag 4 mei 2026 @ 13:02:
[...]
Yup. Altijd weer spannend.
Ik vind trouwens dat het langzamerhand tijd is voor een nieuwe update. Met zo veel kleinere issues moet je geen half jaar wachten.
Dat zou mooi zijn. Gezien dat Australië 2.1 nog steeds niet heeft, begin ik me zorgen te maken over onze updates.Ian_ schreef op maandag 4 mei 2026 @ 13:42:
[...]
Deze maand zou een grotere update uitgebracht worden inclusief de entertainment suite.
Heb het zelfde, ook na uitloggen blijft die op 2 mei staannskr83 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 13:00:
[...]
Heb je al geprobeerd om uit te loggen uit de app en daarna opnieuw in te loggen?
Ik heb alles geprobeerd, auto gereset met 2 knoppen op het stuur. App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, opnieuw ingelogd.. Niks helpt. Maar als meerdere het precies op 2 mei hebben zal het wel een bug zijn..RVMano schreef op maandag 4 mei 2026 @ 14:47:
[...]
Heb het zelfde, ook na uitloggen blijft die op 2 mei staan
:strip_exif()/f/image/Lq7F0tLmKpur0okYPDgnkNiJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Y2p0sSHn4Kj8YBR4UIidQxTS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gSg13DATMHTkDRzph4I5oTSj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cNnC6LVsZJrKZgwShJlDaPVF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3KvtNq4inskuNC7e1eJDflL1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hD6b8IqULjdbBWi1xRsC1dEY.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/wu2bCYONittqbmqMY2yVfnZD.png?f=fotoalbum_large)