Zit in de middenpositie van het stuur. Als de mini-correcties bij rechtuitrijden moeizaam en niet precies gaan dan beïnvloedt dat de rechtuitstabiliteit. Zit in de software van LCC en andere systemen die het stuur kunnen beïnvloeden. Met de laatste update 2.1.2 lijkt dat nu onder controle. Kwam met name voor als je langere tijd op de snelweg rijdt. Als je weinig op de snelweg zit ga je het niet gauw merken. Sturen gaat na ongeveer een half uur dan zwaarder en minder precies in de middenpositie als je op de snelweg zit. Mijn LR rijdt na de laatste update goed. Ook op langere ritten op de snelweg. Vandaag in een nieuwe BMW 120i gereden gedurende langere tijd. Die auto wordt gezien als een goed sturende auto. Mijn LR doet daar niet veel voor onder. De sportstand is nog net iets strakker en gevoeliger dan comfort-stand of economy-stand. Ik prefereer de sportstand op de snelweg.bullseye1977 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 09:03:
Ben toch wel eens benieuwd wat het nu inhoud de "recht uit" stabiliteit problemen. Ik rij nu een jaar zonder merkbaar euvel. ik zou wel eens twee 7x naast elkaar willen hebben, één met en één zonder en dan eens vergelijken. Misschien rijden er meer mee rond zonder het in de gaten te hebben en is de één er veer gevoeliger voor dan de ander? Ik merk geen verschil met mijn 7x en al mijn auto's die ik hiervoor reed.
[ Voor 4% gewijzigd door RCZ op 21-04-2026 19:20 ]