Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 110 111 Laatste
Acties:

• RCZ
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 22:45

RCZ

bullseye1977 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 09:03:
Ben toch wel eens benieuwd wat het nu inhoud de "recht uit" stabiliteit problemen. Ik rij nu een jaar zonder merkbaar euvel. ik zou wel eens twee 7x naast elkaar willen hebben, één met en één zonder en dan eens vergelijken. Misschien rijden er meer mee rond zonder het in de gaten te hebben en is de één er veer gevoeliger voor dan de ander? Ik merk geen verschil met mijn 7x en al mijn auto's die ik hiervoor reed.
Zit in de middenpositie van het stuur. Als de mini-correcties bij rechtuitrijden moeizaam en niet precies gaan dan beïnvloedt dat de rechtuitstabiliteit. Zit in de software van LCC en andere systemen die het stuur kunnen beïnvloeden. Met de laatste update 2.1.2 lijkt dat nu onder controle. Kwam met name voor als je langere tijd op de snelweg rijdt. Als je weinig op de snelweg zit ga je het niet gauw merken. Sturen gaat na ongeveer een half uur dan zwaarder en minder precies in de middenpositie als je op de snelweg zit. Mijn LR rijdt na de laatste update goed. Ook op langere ritten op de snelweg. Vandaag in een nieuwe BMW 120i gereden gedurende langere tijd. Die auto wordt gezien als een goed sturende auto. Mijn LR doet daar niet veel voor onder. De sportstand is nog net iets strakker en gevoeliger dan comfort-stand of economy-stand. Ik prefereer de sportstand op de snelweg.

[ Voor 4% gewijzigd door RCZ op 21-04-2026 19:20 ]

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:54
RCZ schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 19:14:
[...]

Zit in de middenpositie van het stuur. Als de mini-correcties bij rechtuitrijden moeizaam en niet precies gaan dan beïnvloedt dat de rechtuitstabiliteit. Zit in de software van LCC en andere systemen die het stuur kunnen beïnvloeden. Met de laatste update 2.1.2 lijkt dat nu onder controle. Kwam met name voor als je langere tijd op de snelweg rijdt. Als je weinig op de snelweg zit ga je het niet gauw merken. Sturen gaat na ongeveer een half uur dan zwaarder en minder precies in de middenpositie als je op de snelweg zit. Mijn LR rijdt na de laatste update goed. Ook op langere ritten op de snelweg. Vandaag in een nieuwe BMW 120i gereden gedurende langere tijd. Die auto wordt gezien als een goed sturende auto. Mijn LR doet daar niet veel voor onder. De sportstand is nog net iets strakker en gevoeliger dan comfort-stand of economy-stand. Ik prefereer de sportstand op de snelweg.
Ik maak alleen maar snelwegritten eigenlijk, nu 42k na bijna 12 maanden. Wanneer het het volledig software is dan had het toch wel opgelost moeten zijn. Wellicht dat het toleranties of afstelling zijn die door de software extra versterkt en dus merkbaar worden.

[ Voor 8% gewijzigd door bullseye1977 op 21-04-2026 21:54 ]

• Mcjack
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 22:37
Is het mogelijk om het regeneratief remmen helemaal uit te schakelen of heeft iemand er al een melding voor aangemaakt in de builders app?

Zeekr 7X Privilege Forest Green

• PolestarB
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:27
Mcjack schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 22:10:
Is het mogelijk om het regeneratief remmen helemaal uit te schakelen of heeft iemand er al een melding voor aangemaakt in de builders app?
Nee is niet mogelijk en is volgens mij nog niet zo duidelijk aangemaakt in de builder app. Ben daar een groot voorstander van, heb 2 ton in een Polestar gereden zonder regeneratief remmen

• RVMano
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 22:35
Heb op de schuiflade van mijn middenconsole voor het greepje een vlek zitten, als je het nat maakt is het weg maar droog, een stuk lichter dan de rest. Heb met droge doek denk ik te hard gewreven.. Iemand een idee of je dat kunt schoonmaken, weet niet of het nu al kaal is of vies. Heb ook geen idee of je dit kunt vervangen. Heb wel het gevoel dat de materialen erg kwetsbaar zijn.

• Mcjack
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 22:37
PolestarB schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 22:27:
[...]

Nee is niet mogelijk en is volgens mij nog niet zo duidelijk aangemaakt in de builder app. Ben daar een groot voorstander van, heb 2 ton in een Polestar gereden zonder regeneratief remmen
Ja zou niet moeilijk moeten zijn denk ik, heb 2 meldingen gevonden in de builders app.

Zeekr 7X Privilege Forest Green

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:41
PolestarB schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 22:27:
[...]

Ook de polestar remt gewoon regeneratief. Pas als je hard op het rempedaal drukt rem je op de remschijven. Als je zacht remt is dit ook gewoon regeneratief, alleen kun je bij de polestar uitzetten dat je bij gas los niet regenereert.

Persoonlijk vind ik het juist heerlijk en mag het van mij juist wat sterker. Zoals ik bij mijn model S en XC40 had, daar hoefde ik maar weinig bij te remmen.

• RCZ
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 22:45

RCZ

bullseye1977 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 21:52:
[...]

Ik maak alleen maar snelwegritten eigenlijk, nu 42k na bijna 12 maanden. Wanneer het het volledig software is dan had het toch wel opgelost moeten zijn. Wellicht dat het toleranties of afstelling zijn die door de software extra versterkt en dus merkbaar worden.
Dat zou kunnen. Ik heb nu in vier maanden 24000 km gereden met veel snelweg in binnen- en buitenland. Auto is gevoelig voor uitlijning en bandenspanning. Spanningsverschil van 0,2 bar links en rechts op de voorwielen bijvoorbeeld geeft gelijk al een onrustig weggedrag. Ik heb alle settings, opties, bandenspanning etc uitgeprobeerd. Ik rijd met 3.0 bar rondom. Dat rijdt het beste naar mijn mening.
Pagina: 1 ... 110 111 Laatste