tbee schreef op woensdag 8 april 2026 @ 20:51:
Ik vind het wel grappig dat er zo veel mensen het slecht vinden. Vergeleken met Tesla's autopilot doet hij het erg betrouwbaar en het met de hand van baan wisselen vind ik eigenlijk wel plezierig. Als die maar normaal in de pauze stand gaat, hopelijk is dat wel gefixt.
Hier hetzelfde, gebruik het eigenlijk dagelijks, vooral ’s avonds en ’s nachts, maar ook wel eens overdag.
Overdag in de spits merk je wel dat andere weggebruikers er snel geïrriteerd van raken. Ze halen rechts en links in en duiken meteen het gat in dat de auto vrijhoudt naar de voorganger.
Een minuut later schuift de auto weer op en gebeurt precies hetzelfde opnieuw.
Iedereen wil naar huis (snap ik) maar sneller ga je er uiteindelijk toch niet van 😅
Voor de rest werkt LCC + ACC + ALCA tot nu toe echt top, knipperlicht aan en de auto regelt de rest gewoon voor me.
Enige issue dat ik heb is de afstand tot de voorganger, wat de meesten hier ook wel herkennen.
Heb het ook eens getest met een andere auto, rustig langs een vrachtwagen rijdend, en hij kwam er gewoon tussen zonder problemen. ADAS reageerde redelijk netjes met een medium rem om natuurlijk afstand te creeëren, geen noodrem achtige zaken.
Voor mij is dat eigenlijk het enige punt dat nog verbeterd moet worden, verder echt heel fijn systeem.
Zeekr 7X Core | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.