Het grote Zeekr 7x topic

Pagina: 1 ... 108 ... 112 Laatste
Acties:

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-04 14:32
Frietkot schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:58:
Ik merk dat de stuurverwarming erg tegen valt in vergelijking met de Model Y waar ik voorheen in reed. Zijn er meer mensen waarbij zelfs op stand 3 het stuur een slechts klein beetje warm wordt? Dit valt erg tegen moet ik zeggen.

Voor de rest; top auto, kan niet anders zeggen!
Voorheen meerdere andere auto's. De stuurverwarming is zeer zwak. Mijn Kia Sorento heeft 1 stand welke "zeer heet" wordt ivm stand 3 van de Zeekr. Dus ja, valt erg tegen.

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

• MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:05
Nu 10 maanden mijn 7x en vandaag voor de 4de keer snel moeten laden. Ik dacht ik pak ook eens de IONITY 350kW lader want kwam er toch langs. 30 minuten van te voren de route daar naar toe aangezet en hij geeft ook netjes aan dat hij de batterij klaarmaakt voor opladen.
Helaas haalde ik vandaag (SOC 35%) maximaal tussen de 150 en 185, had gehoopt nieuwe laadsnelheden te zien. FastNed vorige 2 keer constant 250kW + gehaald. Ik was de enige die aan het laden was, 10 stuks beschikbaar.

Gewoon pech met de locatie of had ik zelf wat anders kunnen doen?

Even bak koffie gehaald en 10 minuten met de hond gewandeld was genoeg, dus totaal geen probleem verder maar was leuk geweest keer richting die 300/350 te gaan.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X40 Ultra

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:07
MvRtje schreef op woensdag 1 april 2026 @ 16:21:
Nu 10 maanden mijn 7x en vandaag voor de 4de keer snel moeten laden. Ik dacht ik pak ook eens de IONITY 350kW lader want kwam er toch langs. 30 minuten van te voren de route daar naar toe aangezet en hij geeft ook netjes aan dat hij de batterij klaarmaakt voor opladen.
Helaas haalde ik vandaag (SOC 35%) maximaal tussen de 150 en 185, had gehoopt nieuwe laadsnelheden te zien. FastNed vorige 2 keer constant 250kW + gehaald. Ik was de enige die aan het laden was, 10 stuks beschikbaar.

Even bak koffie gehaald en 10 minuten met de hond gewandeld was genoeg, dus totaal geen probleem verder maar was leuk geweest keer richting die 300/350 te gaan.
30 mins is te kort gezien de buiten temp. Gister was het 18 graden ofzo, dan was het vast beter geweest.
ik zou minimaal een uur voorverwarmen, (en dan nog geen garanties, want indd - kan ook aan de locatie liggen)

Zeekr 7x Privilege AWD

• Ian_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 16:58
Frietkot schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:58:
Ik merk dat de stuurverwarming erg tegen valt in vergelijking met de Model Y waar ik voorheen in reed. Zijn er meer mensen waarbij zelfs op stand 3 het stuur een slechts klein beetje warm wordt? Dit valt erg tegen moet ik zeggen.

Voor de rest; top auto, kan niet anders zeggen!
Maximaal op standje 2, krijg meteen zweethanden ervan hoe warm.

• MPro
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 30-04 20:39

Ik had gisteren een fastned 300kw. Na lange rit met 8% gestart. Starte direct op 298kw, zakte soms even naar 275kw maar liep ook weer op naar 295kw. Tot 60% geladen en was erg snel weg.

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-04 22:04

Kan het zijn dat er naast de 350kW laders ook tragere laders waren? In Duitsland hadden ze bv. 3 'supersnelle' 350 laders naast 3 'snelle'.
Misschien even in ChargeMap kijken (of Ionity app of Google Maps, die kan dat tegenwoordig ook dacht ik)

• MvRtje
crispo schreef op woensdag 1 april 2026 @ 21:03:
[...]

Kan het zijn dat er naast de 350kW laders ook tragere laders waren? In Duitsland hadden ze bv. 3 'supersnelle' 350 laders naast 3 'snelle'.
Misschien even in ChargeMap kijken (of Ionity app of Google Maps, die kan dat tegenwoordig ook dacht ik)
Zeker, er waren 8x 350kW laders en 2x 200kW laders. Ik heb natuurlijk de gene gepakt met 350kW, dit stond er duidelijk op. Ach het was prima, maar hoopte op meer haha.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X40 Ultra

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online

Freedive

] Ken sent me _

Doet bij jullie de weer app het nog?
Bij mij sinds 2 dagen niet meer, nog geen reset gedaan.

• Jerome.c
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 30-04 12:21
Freedive schreef op donderdag 2 april 2026 @ 10:22:
Als je de auto niet meer ziet, even uitloggen en opnieuw inloggen in de app. Dat fixt het vaak!

• LPiC
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Freedive schreef op donderdag 2 april 2026 @ 10:22:
Bij mij hetzelfde probleem.

• RoboFlawz
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 10:48
Als ik via de app naar Stroombediening ga, dan sluit de app gelijk zelf af. De overige opties doen het wel gewoon. Hebben jullie dat probleem ook?

• misteriks
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:40
nikagl schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 00:27:
Misschien interessant voor de HASS gebruikers, zodra de API gebruikt kan worden en de Zeekr HASS integratie helemaal werkt (er zijn experimentele integraties, zoek maar op Github naar Zeekr Home Assistant), kun je via een rest-command ABRP updaten waardoor je SoC en dergelijke beschikbaar komt in ABRP.

Denk hierbij aan een dergelijk commando wat je aan je configuration.yaml file kunt toevoegen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
rest_command:
  abrp:
    url: >-
      http://api.iternio.com/1/tlm/send?api_key={{ states('input_text.abrp_api_key') }}&token={{ states('input_text.abrp_api_token') }}&tlm={
        "utc":{{ utcnow().strftime('%s') }},
        "soc":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_battery_level') }},
        "is_charging":{{ 1 if is_state('binary_sensor.zeekr_XXXX_charging_status', 'on') else 0 }},
        "est_battery_range":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_range') }},
        "odometer":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_odometer') }},
        "lat":{{ state_attr('device_tracker.zeekr_XXXX_location', 'latitude') | default('null') }},
        "lon":{{ state_attr('device_tracker.zeekr_XXXX_location', 'longitude') | default('null') }},
        "power":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_charge_power') }},
        "voltage":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_charge_voltage') }},
        "current":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_charge_current') }},
        "cabin_temp":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_interior_temperature') }},
        "tire_pressure_fl":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_tire_pressure_driver') }},
        "tire_pressure_fr":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_tire_pressure_passenger') }},
        "tire_pressure_rl":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_tire_pressure_driverrear') }},
        "tire_pressure_rr":{{ states('sensor.zeekr_XXXX_tire_pressure_passengerrear') }},
        "car_model":"zeekr:7x:25:94:rwd"
      }
    method: POST
    headers:
      content_type: "charset=utf-8; application/x-www-form-urlencoded"
Daarna heb je alleen een automation nodig die dit triggert als bv. de SoC veranderd (of één van de andere sensors). Je kunt je API key opvragen bij Iterno (contact@iternio.com) en in de app zelf (of op de website) kun je voor een voertuig een API token aanmaken. Deze moet je in de desbetreffende input_text velden (abrp_api_key en abrp_api_token) plaatsen die je kunt aanmaken in Settngs > Devices > Helpers.

Daarmee kun je, ondanks dat Carplay en Android Auto nog geen SoC informatie doorkrijgen, toch gebruiken van ABRP met de huidige SoC inforamtie... Weer een extra navigatie tool... (voor Google weet ik niet of er een dergelijke API is - weet iemand anders dat toevallig?).

Dit gebruikte ik in de Volvo XC40 (die wel een gedocumenteerde API heeft) ook en werkte feilloos 👍
Ik heb dit nu ook werkend en heb een automation die elke 60 seconden triggered als de auto onderweg is (op basis van odometer) of aan de lader hangt (niet thuis) en de laatste gegevens naar ABRP stuurt

In de api docs staat
'To enable vehicle individual consumption calibration, we need at least speed, power and is_charging at a rate of at least once per 10 seconds (the faster the better).'

Ik kan de automation elke 10 sec triggeren, maar wil de rate limits van Zeekr niet raken. Iemand ervaring met een hoge poll frequentie?

• Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:34
RoboFlawz schreef op donderdag 2 april 2026 @ 13:34:
Als ik via de app naar Stroombediening ga, dan sluit de app gelijk zelf af. De overige opties doen het wel gewoon. Hebben jullie dat probleem ook?
Nee, dit soort crashes op iOS kan je vaak oplossen door een update en als dat niet werkt de app even deïnstalleren en opnieuw downloaden. Zal bij Android ook wel zijn, maar geen ervaring mee.

• Jaap09
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 21-04 21:17
De 12v aansluiting stopt die automatisch? Heb koelbox achterin. Hoe blijft die aan?

• RoboFlawz
Wat is jullie ervaring met lane Center control (rijstrook centering)? Het werkt niet bij mij. Als ik niet bijstuur dan gaat het binnen paar seconden een ander kant op in plaats van recht. De lane assist zorgt er dan wel meestal voor dat ik niet over de lijn gaat.

Bij mijn vorige auto hoefde ik bij snelwegen meestal niet bij te sturen.

• Ian_
RoboFlawz schreef op donderdag 2 april 2026 @ 23:07:
Wat is jullie ervaring met lane Center control (rijstrook centering)? Het werkt niet bij mij. Als ik niet bijstuur dan gaat het binnen paar seconden een ander kant op in plaats van recht. De lane assist zorgt er dan wel meestal voor dat ik niet over de lijn gaat.
Bij mijn vorige auto hoefde ik bij snelwegen meestal niet bij te sturen.
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld? In de Zeekr heb je:
ACC (Adaptive Cruise Control)
Automatisch afstand houden op je voorganger, zelf sturen.
LCC (Lane Change Control)
Automatisch afstand houden op je voorganger, binnen de lijnen houden en eventueel wisselen van rijstrook.

• RoboFlawz
Ian_ schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 02:18:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld? In de Zeekr heb je:
ACC (Adaptive Cruise Control)
Automatisch afstand houden op je voorganger, zelf sturen.
LCC (Lane Change Control)
Automatisch afstand houden op je voorganger, binnen de lijnen houden en eventueel wisselen van rijstrook.
Laat maar ik had het niet goed aangezet. Het werkt nu wel

• RoboFlawz
Pete80 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 16:38:
[...]

Nee, dit soort crashes op iOS kan je vaak oplossen door een update en als dat niet werkt de app even deïnstalleren en opnieuw downloaden. Zal bij Android ook wel zijn, maar geen ervaring mee.
Ik heb android en opnieuw geïnstalleerd maar werkt blijft hetzelfde. Maar ja maakt niet uit, gebruik het denk toch niet

• Frietkot
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 11:47
Zijn er meerdere die last hebben dat carplay geen geluid meer laat horen nadat je een flitsmeister melding krijgt of telefoongesprek hebt opgehangen?
Situatie is als volgt:
1. luister spotify via carplay -> iemand bellen/wordt gebeld -> gesprek -> ophangen -> spotify gaat verder, maar zonder geluid.
2. luister spotify via carplay -> flitsmeister melding -> spotify gaat verder, maar zonder geluid.

In beide situaties komt het geluid alleen terug als ik de bluetooth verbinding verbreek en opnieuw verbinding maak. Dit is echt enorm irritant, zeker als je veel flitsmeister meldingen hebt en steeds opnieuw verbinding moet maken tijdens het rijden. Heeft wellicht iemand een oplossing? Ik ben erg benieuwd!

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-04 22:21
misteriks schreef op donderdag 2 april 2026 @ 14:30:
[...]

Ik heb dit nu ook werkend en heb een automation die elke 60 seconden triggered als de auto onderweg is (op basis van odometer) of aan de lader hangt (niet thuis) en de laatste gegevens naar ABRP stuurt

In de api docs staat
'To enable vehicle individual consumption calibration, we need at least speed, power and is_charging at a rate of at least once per 10 seconds (the faster the better).'

Ik kan de automation elke 10 sec triggeren, maar wil de rate limits van Zeekr niet raken. Iemand ervaring met een hoge poll frequentie?
Ik heb het nog niet hoger geprobeerd. Ik heb wel de API Requests aan de HASS integratie toegevoegd zodat we dit in de gaten kunnen houden (kijken wanneer er ineens geen data binnenkomt en dan kijken naar het aantal daily requests). Bij Volvo was dit een issue, maar eerlijk gezegd heb ik niet het idee dat er al rate-limiting op de Zeekr APIs zit, mede omdat deze natuurlijk nog niet openbaar zijn gemaakt (en dus alleen de app connect, waardoor ze het zelf prima kunnen inschatten hoeveel er gepolld wordt per auto)...

Zeekr 7x LR | HASS | Zwave | Python | Javascript

• Dvdberg
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-04 22:27

Dvdberg

PSN: dennisvandenb

Ian_ schreef op woensdag 1 april 2026 @ 16:57:
[...]

Maximaal op standje 2, krijg meteen zweethanden ervan hoe warm.
Hier idem. Stoel alleen in de winter wel eens op drie (of auto en dan van 3 naar 1). En stuur echt niet hoger dan 2 en deze dagen op 1.

• leonardo1504
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
Heeft iemand hier de "Emergency Door Release" van de 7X al eens uitgeprobeerd?

• Freedive
  • Nu online

Freedive

] Ken sent me _

leonardo1504 schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 17:49:
Heeft iemand hier de "Emergency Door Release" van de 7X al eens uitgeprobeerd?
Jep, kan je gewoon doen bij alle 4 de deuren.

Let op dat je niet aan de ruit breek kabel trekt bij de bestuurders deur ;-)

• leonardo1504
  • Niet online
Die window breaker zit toch alleen in de Chinese versie? Even als sanitycheck 😅

• tbee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-04 08:45
Freedive schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 18:12:
[...]

Jep, kan je gewoon doen bij alle 4 de deuren.

Let op dat je niet aan de ruit breek kabel trekt bij de bestuurders deur ;-)
Je hebt het over de binnenkant. De buitenkant werkt die niet zolang de auto nog onder spanning staat. Mijn verkoper gaf aan dat toen hij de auto helemaal powered down geleverd heeft gekregen, hij de deur op die manier moest openen. Dus het werkt wel.

• NovaNLL
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 26-04 14:07
MvRtje schreef op donderdag 2 april 2026 @ 08:27:
[...]

Zeker, er waren 8x 350kW laders en 2x 200kW laders. Ik heb natuurlijk de gene gepakt met 350kW, dit stond er duidelijk op. Ach het was prima, maar hoopte op meer haha.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MVJn6UWAqMqqfTf2Rd7aSFRunig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tUNRuQe3VHkfyBGXkLwcEn2Z.jpg?f=fotoalbum_large

2 weken geleden bij fastned deze laadsnelheid gehaald

• Ian_

Kreeg je ook daadwerkelijk de melding: “Battery has reached optimal temperature”?

Zeekr heeft echt een CRAP preconditioning sinds de update 2.1.1. Ze hebben iets veranderd waardoor het praktisch niet voorverwarmd. In de huidige situatie verbruikt preconditioning ongeveer 0.1kWh (Tesla verbruikt 4.0 kWh FACTOR 40). Dit resulteert in een preconditioning tijd van soms wel 90 minuten. Daarnaast wordt de batterij niet naar 25C verwarmd (optimal) maar 20C.

Ik heb het al vaker gezegd maar met de huidige software kan je gemiddeld 8/12 maanden niet op hoog vermogen laden*. De batterij koelt zelfs af als je 100 km/h cruise control rijdt…
De +400 kW krijg je tussen de 4%- en 25% SoC.

*Uitzonderingen weggelaten zoals lange ritten waardoor de batterij al warmer is, snel rijden wat ook de batterij verwarmd of veel stuk remmen wat ook de batterij verwarmd.

Ik zie dat mijn record nog niet verbroken is!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T5YNK5zFapRxv1KkVsma4jLcnZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/16lCAdMCEGygG1x0FZlKHCuX.jpg?f=fotoalbum_large

• leonardo1504
  • Niet online
leonardo1504 schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 18:21:
Ik begon toch te twijfelen. Ik heb een demo-auto gekocht en waar de window breaker zou zitten, zit bij mij een gat dat is afgeplakt met zwarte tape. Daar ga ik volgende week toch maar eens over bellen want dat vind ik wat apart.

• Freedive
  • Nu online

Freedive

] Ken sent me _

leonardo1504 schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 18:21:
Nee, zit ook op de NL versie :-)
Je moet echt een klepje weghalen en dan aan een kabel trekken.

Door release vanuit binnen is een hendel omhalen die onder de armsteun zit.

• leonardo1504
  • Niet online
Freedive schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 19:47:
[...]

Nee, zit ook op de NL versie :-)
Je moet echt een klepje weghalen en dan aan een kabel trekken.

Door release vanuit binnen is een hendel omhalen die onder de armsteun zit.
Dan hebben ze die uit mijn demo-model gehaald en voor de verkoop niet meer teruggeplaatst

• Freedive
  • Nu online

Freedive

] Ken sent me _

leonardo1504 schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 19:53:
[...]

Dan hebben ze die uit mijn demo-model gehaald en voor de verkoop niet meer teruggeplaatst
Dat lijkt me niet eigenlijk :-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3yH_ruBNUsO1E18VWFOo08fSByw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eV3KAu7G9o4dWxamheWAoaau.png?f=fotoalbum_large

• Elfdutch69
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 15:18
Na wat gedoe met Arval nu eindelijk besteld! Een zwarte long range met de 20 inch velgen en beide pakketten .
Bestel datum 31/03. Verwachte leverdatum wordt aangegeven als 24 April. Dat zou wel heel snel zijn

[ Voor 11% gewijzigd door Elfdutch69 op 04-04-2026 10:27 ]

• Jasper-NL
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 28-04 22:36
Zijn er meer mensen die wachten op de levering van de 20" velgen?
Ik heb de 7x business edition kort voor het einde van 2025 besteld, de auto al wel geleverd gekregen met een winter velg/band. Nu geeft men aan dat ik tot juni/juli moet wachten op de 20" velgen (inclusief zomerbanden), welke ik overigens bij levering van de auto al wel betaald heb.

Ik heb het gevoel alsof ik achter in de rij ben gezet, aangezien ze natuurlijk liever een 7x leveren met velgen dan alleen een los setje.

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:43
Jasper-NL schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 11:28:
Zijn er meer mensen die wachten op de levering van de 20" velgen?
Ik heb de 7x business edition kort voor het einde van 2025 besteld, de auto al wel geleverd gekregen met een winter velg/band. Nu geeft men aan dat ik tot juni/juli moet wachten op de 20" velgen (inclusief zomerbanden), welke ik overigens bij levering van de auto al wel betaald heb.

Ik heb het gevoel alsof ik achter in de rij ben gezet, aangezien ze natuurlijk liever een 7x leveren met velgen dan alleen een los setje.
Zelfde verhaal hier. Geleverd op de wintervelgen. Wachten tot juli voor de 20” velgen met zomerbanden.

Be reasonable.... do it my way

• leonardo1504
  • Niet online
Freedive schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 23:40:
[...]

Dat lijkt me niet eigenlijk :-)
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q-3bbBnuemqsOF1fpjszkhBy3s4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8daLsZ82UORMbyd9b9YpRdS4.jpg?f=fotoalbum_large

/edit: Mijn ongenoegen geuit bij Zeekr, en ik ben vanmiddag door iemand gebeld om het op te lossen. Als het opgelost gaat worden zoals me beloofd is dan komt het helemaal goed. Wordt vervolgd.

[ Voor 12% gewijzigd door leonardo1504 op 04-04-2026 17:03 ]

• Freedive
  • Nu online

Freedive

] Ken sent me _

leonardo1504 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 15:11:
[...]

[Afbeelding]

/edit: Mijn ongenoegen geuit bij Zeekr, en ik ben vanmiddag door iemand gebeld om het op te lossen. Als het opgelost gaat worden zoals me beloofd is dan komt het helemaal goed. Wordt vervolgd.
Hebben ze hem niet gewoon afgeplakt? Dus als je tape weghaalt je erbij kan?

• leonardo1504
  • Niet online
Freedive schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 17:03:
[...]

Hebben ze hem niet gewoon afgeplakt? Dus als je tape weghaalt je erbij kan?
Als ik op de tape druk zit er een gat onder

• Freedive
  • Nu online

Freedive

] Ken sent me _

leonardo1504 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 17:10:
[...]

Als ik op de tape druk zit er een gat onder
En voel je daar de kabel / trek ding ? (Niet aan trekken :+ )

• Jaap09
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 21-04 21:17
Jaap09 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 20:23:
De 12v aansluiting stopt die automatisch? Heb koelbox achterin. Hoe blijft die aan?
Iemand een idee hoe je deze altijd op aan kan zetten?

• 4v4t4r
Jaap09 schreef op zondag 5 april 2026 @ 10:31:
[...]

Iemand een idee hoe je deze altijd op aan kan zetten?
Parkeercomfort?

Zeekr 7x Privilege AWD

• Freedive
  • Nu online

Freedive

] Ken sent me _

Of camp mode ? 😁

• Frietkot
Frietkot schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 13:07:
Zijn er meerdere die last hebben dat carplay geen geluid meer laat horen nadat je een flitsmeister melding krijgt of telefoongesprek hebt opgehangen?
Situatie is als volgt:
1. luister spotify via carplay -> iemand bellen/wordt gebeld -> gesprek -> ophangen -> spotify gaat verder, maar zonder geluid.
2. luister spotify via carplay -> flitsmeister melding -> spotify gaat verder, maar zonder geluid.

In beide situaties komt het geluid alleen terug als ik de bluetooth verbinding verbreek en opnieuw verbinding maak. Dit is echt enorm irritant, zeker als je veel flitsmeister meldingen hebt en steeds opnieuw verbinding moet maken tijdens het rijden. Heeft wellicht iemand een oplossing? Ik ben erg benieuwd!
Iemand wellicht ervaring met bovenstaande of een fix? Entertainment reset werkt helaas niet. Alvast bedankt!

• Ian_
Na wat testen uiteindelijk een goed beeld van de CRAP GPS issue waar mensen af en toe last van hebben.

Ticket aangemaakt in de builders app en Zeekr support.

Hier is de tekst van het ticket!

Subject: GPS Location Reset Issue Below 20% Battery

Description:
Reporting a reproducible GPS issue observed under the following conditions:

Environment:
Firmware version: 2.1.1, Battery maximum charge: 80%, Battery low threshold during testing: 4% to 18%

Issue Description:
When the battery level drops below 20%, the GPS loses its current position and repeatedly reverts to the origin address (the location where the journey was started). The vehicle’s position on the map is no longer updated correctly. This behaviour stops as soon as the vehicle is charged above 20%.

Reproducibility:
The issue has been reproduced 8 out of 8 times. Testing was performed without intermediate charging between test runs.
Steps to Reproduce:
1. Set battery maximum to 80%
2. Start a journey and note the origin address
3. Drive until battery drops below 20%
4. Observe GPS behaviour, GPS reverts to origin address instead of tracking current position
5. Charge vehicle above 20% and confirm GPS resumes normal behaviour.

Expected Behaviour:
GPS should accurately reflect the vehicle’s real-time position regardless of battery level.

Actual Behaviour:
GPS snaps back to the starting address when battery is below 20% and only recovers upon charging above 20%.

Severity: High consistent and fully reproducible, impacts navigation reliability.

• Freedive
  • Nu online

Freedive

] Ken sent me _

Ian_ schreef op maandag 6 april 2026 @ 12:52:
Na wat testen uiteindelijk een goed beeld van de CRAP GPS issue waar mensen af en toe last van hebben.

Description:

Environment:
Firmware version: 2.1.1, Battery maximum charge: 80%, Battery low threshold during testing: 4% to 18%

Issue Description:
When the battery level drops below 20%, the GPS loses its current position and repeatedly reverts to the origin address (the location where the journey was started). The vehicle’s position on the map is no longer updated correctly. This behaviour stops as soon as the vehicle is charged above 20%.

Reproducibility:
The issue has been reproduced 8 out of 8 times. Testing was performed without intermediate charging between test runs.
Steps to Reproduce:
4. Observe GPS behaviour, GPS reverts to origin address instead of tracking current position

Expected Behaviour:
GPS should accurately reflect the vehicle’s real-time position regardless of battery level.

Actual Behaviour:
GPS snaps back to the starting address when battery is below 20% and only recovers upon charging above 20%.

Severity: High consistent and fully reproducible, impacts navigation reliability.
Heb je dit specifiek alleen met maximum op 80% ?

Ik heb hem altijd op 90% staan, maar nog niet opgemerkt, al is het ook even geleden dat ik onder de 20% soc was denk ik

• Ian_
Freedive schreef op maandag 6 april 2026 @ 14:47:
[...]

Heb je dit specifiek alleen met maximum op 80% ?

Ik heb hem altijd op 90% staan, maar nog niet opgemerkt, al is het ook even geleden dat ik onder de 20% soc was denk ik
Ik laadt zelf niet verder dan 80% maar het gebeurd alleen maar onder de 20%. Denk zelf dat de bovenwaartse geen invloed heeft.

Het gebeurd ook vaak nadat het scherm herstart als je de auto instapt.
  • Infotainment reset (knoppen op het stuur) geen effect
  • Connectivity reset (SOS knop) geen effect
  • 12V reset (Kofferbak knop) geen effect
Echt alleen weer boven de 20% werkt.

• tbee
Ian_ schreef op maandag 6 april 2026 @ 15:07:
[...]

Ik laadt zelf niet verder dan 80% maar het gebeurd alleen maar onder de 20%. Denk zelf dat de bovenwaartse geen invloed heeft.

Het gebeurd ook vaak nadat het scherm herstart als je de auto instapt.
  • Infotainment reset (knoppen op het stuur) geen effect
  • Connectivity reset (SOS knop) geen effect
  • 12V reset (Kofferbak knop) geen effect
Echt alleen weer boven de 20% werkt.
Wat bijzonder :|

• Ian_
Ja, nu 8 keer gebeurd en heb de auto express niet tussendoor opgeladen maar elke keer onder de 20% kapt de GPS ermee tot je boven de 20% weer zit.

Het rijden is onmogelijk ermee, je rijdt en de map verspringt steeds terug naar het adres waarvan je wegreed.

Goed om te weten elke keer krijg je ook eerst het hele opstartscherm van Zeekr te zien als het gebeurd.

[ Voor 11% gewijzigd door Ian_ op 06-04-2026 18:33 ]

• tbee
Ian_ schreef op maandag 6 april 2026 @ 18:32:
[...]

Goed om te weten elke keer krijg je ook eerst het hele opstartscherm van Zeekr te zien als het gebeurd.
Dat is dus gewoon een vastlopende computer die zichzelf reset. Bijzonder.

Het wordt onderhand wel tijd voor een nieuwe update, al is het maar om een stapel bugfixes uit te rollen.

• Ian_
tbee schreef op maandag 6 april 2026 @ 20:25:
[...]

Dat is dus gewoon een vastlopende computer die zichzelf reset. Bijzonder.

Het wordt onderhand wel tijd voor een nieuwe update, al is het maar om een stapel bugfixes uit te rollen.
Eens, alleen helpt het niet dat er mega veel bagger instaat op de Builders App (om een paar voorbeelden te laten zien) sommige zijn zelfs AI

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_No68DG8ShL8DC-8QaZXyaN3ndI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dnZQuhHPqCB7A75qAoL7KLac.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vR-PmD0x55hGJ_1Nfpv57dbuQNc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/372DwpRaXN2EIL0CT7iDMADe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DEall3vgHhxLjptzMZsRg4GpgYk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AhJsqQjFNwmNhxUYz5ENPJKd.png?f=fotoalbum_large

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-04 12:24
Frietkot schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 13:07:
Situatie is als volgt:

Ja, ik herken dit. Ik gebruik een CarPlay-box die via AA is aangesloten (bekabeld). Daar luister ik naar YouTube (Music). Wanneer ik bijvoorbeeld overschakel naar de standaard radio of gebeld word (soms), en daarna weer terugga naar de box via AA, heb ik geen geluid meer.

Ik dacht eerst dat het aan die box lag, maar het kan ook aan het systeem zelf liggen. Wat bij mij werkt, is via Google Maps een spraakopdracht geven. Na die spraakopdracht komt het geluid weer terug. Er zit wel een vertraging van een paar seconden in, maar het werkt. Dan reset ik de box (stekker eruit en er weer in), en dan is het geluid weer in sync. De box resetten voordat het geluid weer terug is werkt niet trouwens.

Bij inkomende oproepen heb ik dit minder vaak, maar bij radio luisteren gebeurt het wel regelmatig.

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-04 22:04
bullseye1977 schreef op maandag 6 april 2026 @ 21:16:
[...]

Ja, ik herken dit. Ik gebruik een CarPlay-box die via AA is aangesloten (bekabeld). Daar luister ik naar YouTube (Music). Wanneer ik bijvoorbeeld overschakel naar de standaard radio of gebeld word (soms), en daarna weer terugga naar de box via AA, heb ik geen geluid meer.

Ik dacht eerst dat het aan die box lag, maar het kan ook aan het systeem zelf liggen. Wat bij mij werkt, is via Google Maps een spraakopdracht geven. Na die spraakopdracht komt het geluid weer terug. Er zit wel een vertraging van een paar seconden in, maar het werkt. Dan reset ik de box (stekker eruit en er weer in), en dan is het geluid weer in sync. De box resetten voordat het geluid weer terug is werkt niet trouwens.

Bij inkomende oproepen heb ik dit minder vaak, maar bij radio luisteren gebeurt het wel regelmatig.
Het is bij mijn Zeekr nog niet voorgekomen (heb geen losse box) maar ik herken dit wel van de Lynk&co die ik hiervoor reed, die had exact hetzelfde probleem. Snelste oplossing was via Google Maps een geluid afspelen of spraakopdracht..

• Ian_
Hi allemaal,

Heel erg benieuwd wanneer dit op onze voertuigen als OTA beschikbaar gemaakt wordt!

https://newsroom.notified...ss-launch-next-generation

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1O52F-PLlx47pPmcxE-EeEYOpGU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bEAhsjlxDG0rjlKPpGTzNH89.png?f=fotoalbum_large

• bullseye1977
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-04 12:24
Ian_ schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 13:28:
Hi allemaal,

Heel erg benieuwd wanneer dit op onze voertuigen als OTA beschikbaar gemaakt wordt!

[Afbeelding]
Ik lees: Running on Android Automotive OS. Dan gaat het hele OS op de schop en zal het richting Volvo en Polestar worden getrokken denk ik dan.

Ja ik lees net dat Zeekr OS gebaseerd is op Android Automotive OS maar dan zonder de google services zoals de playstore, maps etc..

[ Voor 9% gewijzigd door bullseye1977 op 07-04-2026 15:04 ]

• Ian_
bullseye1977 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 14:38:
[...]

Ik lees: Running on Android Automotive OS. Dan gaat het hele OS op de schop en zal het richting Volvo en Polestar worden getrokken denk ik dan.
Zo ver ik weet draait het daar al op.

• Alboqa
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 10:37
Ian_ schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 14:43:
[...]

Zo ver ik weet draait het daar al op.
Heb je daar meer informatie over? Als dit namelijk niet het geval is en ze gaan over op een nieuw platform dan is dat wel zorgelijk voor de ondersteuning van het huidige platform.

• Alboqa
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 10:37
bullseye1977 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 14:38:
[...]

Ja ik lees net dat Zeekr OS gebaseerd is op Android Automotive OS maar dan zonder de google services zoals de playstore, maps etc..
Link?

• MvRtje
Volgens mij gaat het hier puur over een "hub" waar het entertainment gedeelte op komt.

• Ian_
MvRtje schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:14:
Volgens mij gaat het hier puur over een "hub" waar het entertainment gedeelte op komt.
Dat is ook hoe ik het lees, een extra voor alle entertainment

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:32
Ian_ schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 13:28:
Hi allemaal,

[Afbeelding]
https://www.3ss.tv/news/g...b-for-zeekr-across-europe

zelfde als bij Skoda zo te zien.. lijkt gewoon een ingekochte 3th party oplossing...
https://support.skoda.nl/artikel/skoda-connect-skoda-play
nadeel:
"Škoda Play is onderdeel van het Infotainment-pakket dat in nieuwe elektrische Škoda-modellen vaak de eerste drie jaar gratis wordt aangeboden"

[ Voor 11% gewijzigd door Rmaxx op 07-04-2026 17:13 ]

• Rmaxx
fsve schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 12:09:
[...]

Zelfde verhaal hier. Geleverd op de wintervelgen. Wachten tot juli voor de 20” velgen met zomerbanden.
Ik kon wel een B.E. krijgen met 19", maar naleveren 20" was geen optie, alleen complete autos??.. naja ik moet dus wachten tot juni/juli (zal wel juli worden)

[ Voor 4% gewijzigd door Rmaxx op 07-04-2026 17:08 ]

• tbee
Ik hoop dat ze vooral eerst de bugs fixen voordat er nieuwe features komen.

• Ian_
tbee schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 19:57:
Ik hoop dat ze vooral eerst de bugs fixen voordat er nieuwe features komen.
Infotainment is een feature die al beloofd was bij de release van de auto

• tbee
Ian_ schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 20:04:
[...]

Infotainment is een feature die al beloofd was bij de release van de auto
Helemaal goed dat het komt, maar ik heb liever eerst dat de LCC niet in de paniek schiet, of de navi niet zelfstandig op expeditie gaat, of dat 2x klikken om een assistentieprofiel te activeren. Die dingen gebruik ik permanent, infotainment maar heel enkel.

• tbee
Hmmmm. "Ads", "monitize"...
https://www.3ss.tv/automotive-entertainment

• Freedive
  • Nu online

Freedive

] Ken sent me _

tbee schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 22:53:
[...]

Helemaal goed dat het komt, maar ik heb liever eerst dat de LCC niet in de paniek schiet, of de navi niet zelfstandig op expeditie gaat, of dat 2x klikken om een assistentieprofiel te activeren. Die dingen gebruik ik permanent, infotainment maar heel enkel.
Ja LCC begin ik nu toch ook aardig zat te worden. Het zorgt ook voor gevaarlijke situaties omdat de auto totaal onvoorspelbaar reageert.

• Hensley60
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16:55
Ter info:

This is to inform you that official software OS 2.1.2 for CX1E-EU has been released

Release notes volgt nog!

• clydevdl
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 09:58
Ian_ schreef op maandag 6 april 2026 @ 12:52:

Description:

Environment:

Issue Description:

Reproducibility:
Steps to Reproduce:

Expected Behaviour:

Actual Behaviour:

Bij mij springt hij ook gewoon alle kanten op als ik boven de 20% zit. Sommige dagen gaat het goed maar andere dag niet ik gebruik hem daarom liever niet en wacht wel op een nieuw update om te kijken of er verbetering optreedt. Vind ook dat hij niet altijd de snelste route kiest als ik het vergelijk met Google maps/Waze

• 4v4t4r
Hensley60 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 11:22:
Ter info:

This is to inform you that official software OS 2.1.2 for CX1E-EU has been released

Release notes volgt nog!
Kleine update gezien het versie nummer , maar hoop wel wat bugfixes 😁

Zeekr 7x Privilege AWD

• Ian_
clydevdl schreef op woensdag 8 april 2026 @ 13:19:
[...]

Bij mij springt hij ook gewoon alle kanten op als ik boven de 20% zit. Sommige dagen gaat het goed maar andere dag niet ik gebruik hem daarom liever niet en wacht wel op een nieuw update om te kijken of er verbetering optreedt. Vind ook dat hij niet altijd de snelste route kiest als ik het vergelijk met Google maps/Waze
Het gaat wel even duren, gezien in de builders app ik te horen kreeg dit probleem herkennen wij niet.

• Hensley60
Freedive schreef op woensdag 8 april 2026 @ 06:36:
[...]

Ja LCC begin ik nu toch ook aardig zat te worden. Het zorgt ook voor gevaarlijke situaties omdat de auto totaal onvoorspelbaar reageert.
Release notes on DHU display:
Improvement from previous OS2.1.1
• Lane Centering Control (LCC) performance improvements for a more consistent driving experience.
😊😊

• tbee
Hensley60 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 13:59:
[...]

• Lane Centering Control (LCC) performance improvements for a more consistent driving experience.
😊😊
Oh! Hoe niet vervelend! _/-\o_

• Frietkot
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/viE4V6BusO9D07HGy6np-BAAdDU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r2Uj7oE9YWoQQAedEknx2XoW.jpg?f=fotoalbum_large

Daar is de update al! Dat gaat snel zeg. Hij wordt op dit moment geinstalleerd.

• LPiC
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Ja bij mij loopt de update ook, versie 2.1.1 is nooit aangeboden hier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Szyhi8H-oGixLzC-BHRNdb7-fow=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HXg9O2QVzOTQ6R5SA4rbucPs.png?f=fotoalbum_large

En geinstalleerd.
Ben benieuwd naar de verbeteringen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jGqAlPRy8sC5Ive8FWASfm_HEZE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qwUpZ48nkGD2OJELKC9e6tiy.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door LPiC op 08-04-2026 16:02 ]

• Freedive
  • Nu online

Freedive

] Ken sent me _

Wat zijn de releasenotes van 2.1.2 ?

• Hensley60
[quote]Hensley60 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 11:22:
Ter info:

• Elfdutch69
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 15:18
Vandaag bericht gehad: volgende week woensdag de 15e wordt mijn long range geleverd. De 31e besteld dus echt super snel.
Volgens de dame aan de telefoon duurt de afspraak ongeveer 45 minuten.
Was dat bij jullie ook? Ben even benieuwd of je in die 45 minuten voldoende uitleg krijgt.

De rest kan ik hier vinden natuurlijk :P

• Frietkot
Elfdutch69 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 17:17:
Vandaag bericht gehad: volgende week woensdag de 15e wordt mijn long range geleverd. De 31e besteld dus echt super snel.
Volgens de dame aan de telefoon duurt de afspraak ongeveer 45 minuten.
Was dat bij jullie ook? Ben even benieuwd of je in die 45 minuten voldoende uitleg krijgt.

De rest kan ik hier vinden natuurlijk :P
Mijn afspraak duurde 1u15min/1u30min afhankelijk van het aantal vragen dat je hebt.

• 4v4t4r
Hensley60 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 13:59:
[...]

😊😊
Heel eerlijk - ik gebruik LCC niet - want ik vind ACC helemaal niets in de Zeekr (komt wellicht door mn rijstijl & ervaring met de Volvo P8)

Ik wil gas bij kunnen geven zonder dat de auto ingrijpt - en nu remt hij dan echt serieus hard af ineens als hij op ACC staat op 100 bijv en ik even snel iemand in wil halen of ergens tussen wil. Voelt echt alsof de ankers uit worden gegooid en ben ik gewoon niet gewend. Ik rij sinds deze auto dus nauwelijks ACC/LCC

Zeekr 7x Privilege AWD

• tbee
Bij mij staat de update ook klaar. Ik ben benieuwd of dat de LCC paniek fixt.

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:43
Nou die update geeft geen merkbare verbetering aan de LCC. Enige wat het er voor mij af heeft gehaald is het gevaarlijk terugsturen als je van baan wil wisselen, de auto change annuleert en je dan met geweld terug stuurt.

Dat is nu weg, maar nog steeds 9 van de 10 wissels doet de auto niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-lGZxpSeZGBlvLumDsVUT2SZe1M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/84OxKn2A9Cz7OTEFN0E5FovV.jpg?f=fotoalbum_large
*foto gemaakt door de bijrijder

Be reasonable.... do it my way

• Pete80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:34
4v4t4r schreef op woensdag 8 april 2026 @ 18:18:
[...]

Heel eerlijk - ik gebruik LCC niet - want ik vind ACC helemaal niets in de Zeekr (komt wellicht door mn rijstijl & ervaring met de Volvo P8)

Ik wil gas bij kunnen geven zonder dat de auto ingrijpt - en nu remt hij dan echt serieus hard af ineens als hij op ACC staat op 100 bijv en ik even snel iemand in wil halen of ergens tussen wil. Voelt echt alsof de ankers uit worden gegooid en ben ik gewoon niet gewend. Ik rij sinds deze auto dus nauwelijks ACC/LCC
Ik vind de ACC ook matig, begrijp precies wat je beschrijft. LCC gebruik ik ook niet, ben nog weinig situaties tegengekomen waar dit echt zou werken. De paniek is wel echt, je moet goed ingrijpen soms en snel ook. Dat is zo’n beetje iedere keer als ik het toch weer probeer.

Snel weer proberen als deze update er is

• Ian_
Frietkot schreef op woensdag 8 april 2026 @ 17:39:
[...]

Mijn afspraak duurde 1u15min/1u30min afhankelijk van het aantal vragen dat je hebt.
15 minuten en ik was weg 😅 instellen was prima maar vroeg wat inhoudelijkere vragen en dat was een jaar geleden schaarse informatie.

• Ian_
fsve schreef op woensdag 8 april 2026 @ 18:58:
Nou die update geeft geen merkbare verbetering aan de LCC. Enige wat het er voor mij af heeft gehaald is het gevaarlijk terugsturen als je van baan wil wisselen, de auto change annuleert en je dan met geweld terug stuurt.

[Afbeelding]
Goed verhaal, geef deze informatie ook meteen door aan support@Zeekr is het adres volgens mij.

• Freedive
  • Nu online

Freedive

] Ken sent me _

fsve schreef op woensdag 8 april 2026 @ 18:58:

[Afbeelding]
Nou dat was dus juist wel het grootste issue voor mij :)

• Ian_
Freedive schreef op woensdag 8 april 2026 @ 19:10:
[...]

Ik raakte vooral in paniek door het agressief bijsturen, ook als iemand 100m verderop op een andere rijbaan rijdt…

• Freedive
  • Nu online

Freedive

] Ken sent me _

Ian_ schreef op woensdag 8 april 2026 @ 19:21:
[...]

Ik raakte vooral in paniek door het agressief bijsturen, ook als iemand 100m verderop op een andere rijbaan rijdt…
Jup!

• MvRtje
[...]

Eens. Drama. Werkt totaal niet fijn dus gebruik het helaas ook nooit enkel als t erg rustig is op de weg en ik 0 haast heb.

• Dvdberg
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-04 22:27

Dvdberg

MvRtje schreef op woensdag 8 april 2026 @ 20:41:
[...]

Eens. Drama. Werkt totaal niet fijn dus gebruik het helaas ook nooit enkel als t erg rustig is op de weg en ik 0 haast heb.
Helemaal mee eens. In de Polestar 2 gebruikte ik het vaak, het was ook niet perfect maar wel veel beter dan in de 7X. Verder krijg ik m soms ook niet van ACC af - een paar keer naar boven en dan doet ie nog niks en dan maar even de rem aantikken. Heel irritant.

Verder overigens ondanks sommige irritaties heel heel tevreden. En eerlijk gezegd had ik dat met de P2 ook. Love - Hate - maar vooral erg genoten en dat ga ik nu de komende jaren weer doen. Niet perfect maar wel heel erg goed.

• tbee
Ik vind het wel grappig dat er zo veel mensen het slecht vinden. Vergeleken met Tesla's autopilot doet hij het erg betrouwbaar en het met de hand van baan wisselen vind ik eigenlijk wel plezierig. Als die maar normaal in de pauze stand gaat, hopelijk is dat wel gefixt.

• RoboFlawz
Freedive schreef op woensdag 8 april 2026 @ 19:10:
[...]

Vreemd. Bij mij doet hij het wel meestal. Ik moet dan wel dat rijstrook centrering aanzetten.
Het rare is wel dat ik dat elke keer als in rij weer moet aanzetten.

De aanwezigheidsdetectie. Klopt het dat je dat elke opnieuw moet uitzetten? Ik heb twee kleine kinderen en til ze dan een voor een naar binnen. Maar als ik dat niet snel genoeg doe, dan gaat de alarm af.

• Ian_
RoboFlawz schreef op woensdag 8 april 2026 @ 21:52:
[...]

Vreemd. Bij mij doet hij het wel meestal. Ik moet dan wel dat rijstrook centrering aanzetten.
Het rare is wel dat ik dat elke keer als in rij weer moet aanzetten.

De aanwezigheidsdetectie. Klopt het dat je dat elke opnieuw moet uitzetten? Ik heb twee kleine kinderen en til ze dan een voor een naar binnen. Maar als ik dat niet snel genoeg doe, dan gaat de alarm af.
Ja, makkelijkste is de deur op een kier te laten of parking mode aanzetten.

• ubzY3.eMBstiLL
  • Registratie: April 2025
  • Niet online
tbee schreef op woensdag 8 april 2026 @ 20:51:
Ik vind het wel grappig dat er zo veel mensen het slecht vinden. Vergeleken met Tesla's autopilot doet hij het erg betrouwbaar en het met de hand van baan wisselen vind ik eigenlijk wel plezierig. Als die maar normaal in de pauze stand gaat, hopelijk is dat wel gefixt.
Hier hetzelfde, gebruik het eigenlijk dagelijks, vooral ’s avonds en ’s nachts, maar ook wel eens overdag.
Overdag in de spits merk je wel dat andere weggebruikers er snel geïrriteerd van raken. Ze halen rechts en links in en duiken meteen het gat in dat de auto vrijhoudt naar de voorganger.
Een minuut later schuift de auto weer op en gebeurt precies hetzelfde opnieuw.
Iedereen wil naar huis (snap ik) maar sneller ga je er uiteindelijk toch niet van 😅

Voor de rest werkt LCC + ACC + ALCA tot nu toe echt top, knipperlicht aan en de auto regelt de rest gewoon voor me.

Enige issue dat ik heb is de afstand tot de voorganger, wat de meesten hier ook wel herkennen.
Heb het ook eens getest met een andere auto, rustig langs een vrachtwagen rijdend, en hij kwam er gewoon tussen zonder problemen. ADAS reageerde redelijk netjes met een medium rem om natuurlijk afstand te creeëren, geen noodrem achtige zaken.

Voor mij is dat eigenlijk het enige punt dat nog verbeterd moet worden, verder echt heel fijn systeem.

Zeekr 7X Core | Men and women alike. What we do, we do for the benefit of all.

• 4v4t4r
[...]

Ben ik de enige die dit zwaar remmen (tov van je voorgangers) vervelend vind (mede door het grote gat wat er zit tussen jou en voorganger) Of is dit ergens een setting ? Ik zou dit graag zien als optie die je uit kan doen (kies je dus bewust zelf voor)

1. ACC aan - je geeft gas om iets te doen op de weg, laat gas los en hij valt rustig terug naar de snelheid van ACC
2. ACC aan met vinkje ergens - je geeft gas om iets te doen op de weg, en hij remt sterker af met melding van ingreep zoals nu

zoiets zou voor mij zo wenselijk zijn. Ik vind het verschrikkelijk op cruisecontrol te rijden nu als het wat drukker op de weg is, maar ik vind het leuk om met deze warme temperaturen verbruik te meten op CC, maar dat gaat dus slecht/niet :+

Zeekr 7x Privilege AWD

• MvRtje
4v4t4r schreef op donderdag 9 april 2026 @ 09:57:
[...]

Ben ik de enige die dit zwaar remmen (tov van je voorgangers) vervelend vind (mede door het grote gat wat er zit tussen jou en voorganger) Of is dit ergens een setting ? Ik zou dit graag zien als optie die je uit kan doen (kies je dus bewust zelf voor)

1. ACC aan - je geeft gas om iets te doen op de weg, laat gas los en hij valt rustig terug naar de snelheid van ACC
2. ACC aan met vinkje ergens - je geeft gas om iets te doen op de weg, en hij remt sterker af met melding van ingreep zoals nu

zoiets zou voor mij zo wenselijk zijn. Ik vind het verschrikkelijk op cruisecontrol te rijden nu als het wat drukker op de weg is, maar ik vind het leuk om met deze warme temperaturen verbruik te meten op CC, maar dat gaat dus slecht/niet :+
Ik ervaar precies hetzelfde, iedereen in de auto "zeikt" ook altijd als ik dit gebruik en wat ik ook snap want vind het zelf ook heel vervelend. Remt veel te hard, als je inhaalt duurt het een eeuwigheid voordat hij gas geeft en de afstand tussen de voorganger is echt extreem groot. Oftewel het rijd gewoon niet fijn enkel als er niks te doen is op de weg en je rechts kunt blijven rijden.

Mijn oude Volvo XC/EX40 P8 deed dit zelfs een stuk beter terwijl die nu ruim 5 jaar oud is. Maar alles kan verbeterd worden, dus ik wacht hier gewoon rustig op af. Laten we hopen dat ze dit gaan fine tunen.

• 4v4t4r
MvRtje schreef op donderdag 9 april 2026 @ 10:20:
[...]

Ik ervaar precies hetzelfde, iedereen in de auto "zeikt" ook altijd als ik dit gebruik en wat ik ook snap want vind het zelf ook heel vervelend. Remt veel te hard, als je inhaalt duurt het een eeuwigheid voordat hij gas geeft en de afstand tussen de voorganger is echt extreem groot. Oftewel het rijd gewoon niet fijn enkel als er niks te doen is op de weg en je rechts kunt blijven rijden.

Mijn oude Volvo XC/EX40 P8 deed dit zelfs een stuk beter terwijl die nu ruim 5 jaar oud is. Maar alles kan verbeterd worden, dus ik wacht hier gewoon rustig op af. Laten we hopen dat ze dit gaan fine tunen.
Ja ik heb dit dus liever als fix dan de LCC :D

Zeekr 7x Privilege AWD

• Rmaxx
Hensley60 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 16:42:
[quote]Hensley60 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 11:22:
Ter info:

belangrijker nog: wat zijn de ervaringen na de update? beter ?

• nosfertu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 22:14
Ja ben ik ook benieuwd naar, geen random annulering van de LCC als je van rijbaan wisselt met alle toeters en bellen.. Helaas heb ik de update nog niet. Vorige keer kreeg ik ze vrij snel binnen. Nu dus nog niet..

• Medico
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Gisteren geinstalleerd en voor het eerst 60km snelweg zonder ingreep...voorzichtig positief

• sjakie02
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-04 17:47
Is die LCC 'verbetering' het enige in de 2.1.2 update? Want dat is wel heel karig dan.

• Freedive
  • Nu online

Freedive

] Ken sent me _

sjakie02 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:42:
Is die LCC 'verbetering' het enige in de 2.1.2 update? Want dat is wel heel karig dan.
Het is een kleine release/fix, dus op zich prima toch?
Pagina: 1 ... 108 ... 112 Laatste